VDSL echte snelheid Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 120.041 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:18
Uw afstand tot het verbindingspunt is 589m.

Hierdoor is uw maximale snelheid met ADSL 505mb :') _O-

Stevige snelheid, denk alleen niet dat het helemaal juist is. Vooral omdat dit uit een CO komt zonder bonding.

50Mbit's houdt het mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Meauses schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:44:
Zat er ook aan te denken om KPN te bellen, maar zou dat zin hebben?
Ik heb ondertussen een paar keer met XS4all aan de lijn gezeten en die waren niet heel erg van zin om echt aan mijn VDSL probleem te werken, omdat er ook glas hier ligt. Beetje jammere reactie, maar aan de andere kant ook wel te begrijpen. Dus ik heb er gekozen om maar naar glas te gaan. Hopelijk is KPN in jouw geval wel iets makkelijker als je geen andere optie hebt. Ik zou in ieder geval altijd bellen, nee heb je, ja kun je krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Plekuz op 09-07-2015 20:51 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik kan niet wachten tot er glas ligt... Hier ligt brakke kabel van Telekabel/UPC/Ziggo die toch veel vaker storingen geeft dan het telefoonlijntje. Jammer dat er hier in Friesland maar 50Mbit op te krijgen is.. Vanuit de CO. Geen wijkkast te bekennen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:13
Planning aangepast...Q3 2016. Maar ze hebben net al een nieuwe wijkkast neergezet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben ik juist omlaag gegaan in abbo omdat ik toch niet hoger kan en vond 40 euro beetje overkill voor ~25mbit, krijg ik nu brief van xs4all dat ze weer 2,50 omhoog gaan, zelfs op het 20mbit abbo. Ja, xs4all is 1 van de duurdere, maar is toch van de zotte dat je best flink wil betalen voor een goede lijn, maar het gewoon nergens leverbaar is? :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

Maandag staat hier bij mij in de planning (6538TE):

Wat VVDSL
Planning 13-07-2015
Betrouwbaarheid Planning is plus of min één week
Internet Snelheid 70 Mbit/s
iTV 2 HD

Is wel leuk, want dan heb ik en glasvezel, en VVDSL :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
SinergyX schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:42:
Ben ik juist omlaag gegaan in abbo omdat ik toch niet hoger kan en vond 40 euro beetje overkill voor ~25mbit, krijg ik nu brief van xs4all dat ze weer 2,50 omhoog gaan, zelfs op het 20mbit abbo. Ja, xs4all is 1 van de duurdere, maar is toch van de zotte dat je best flink wil betalen voor een goede lijn, maar het gewoon nergens leverbaar is? :/
Als je toch niet meer kan krijgen, waarom dan niet gewoon een goedkoop abbo bij Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
Vinnienerd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:08:
Planning aangepast...Q3 2016. Maar ze hebben net al een nieuwe wijkkast neergezet :X
Hier hetzelfde maar dan met 1 kwartaal.
Ze zijn wel de hele stad aan het ombouwen merk ik overal, zie steeds meer VVDSL kasten verschijnen.
Alleen hier staat de kast al zeker een dikke maand en is al aangesloten op het glasvezel netwerk...
IK WIL VVDSL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Fourstack klopt soms echt niet. Ik heb een klant die woont iets buiten een dorp in de rook van Amsterdam. Op die weg loopt de verbinding van begin van de weg beginnende op 20 Mbit tot einde van de weg 1 Mbit. Als ik het huisnummer invoer zou er 50Mbit aanwezig zijn en als ik met een toevoeging invoer 6 Mbit.
Er is ooit issue geweest met de aansluiting en sindsdien moest er een toevoeging op.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cosmo_nl schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 07:55:
[...]

Als je toch niet meer kan krijgen, waarom dan niet gewoon een goedkoop abbo bij Tele2?
Ik heb bijna mijn volledige mail ondergebracht en is een wereldtaak om dat ooit allemaal om te zetten, het is mij hem dan initieel ook niet om de kosten, ik heb geen probleem voor goede emailondersteuning (incl vorige domein/email) extra te betalen.

Andere kant leveren de goedkopere jongens niet eens meer op mijn adres door die fourstack 5Mbit melding, zoals bij Tele2. En door die 5Mbit issue kan ik bij andere jongens (telfort, online) maar 8Mbit of 10Mbit abbo's nemen (en vreemd, Aber met 12Mbit). KPN wil niet eens een hoger abbo erop zetten omdat ik 'echt maar 5mbit ga halen'.

Punt waar ik over val, mijn buurman heeft dus VVDSL en die heeft een 80/8 verbinding voor dezelfde prijs. Voor 15 meer heb je hier in de stad zelfs 100/100, 5x hogere snelheid tegen amper 2x hogere prijs.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Zo hehe, er staat voor Q1 2016 een upgrade gepland bij mij.
Dit terwijl de rest van het dorp de upgrade al heeft gehad.
Er is nog een kast welke niet geupgrade is en daar zit ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Zo te zien beginnen ze vaart te maken, in ieder geval hier in Rotterdam. Op mijn huidige adres Q1 2017 naar 90 mbit/s. Nu kan ik hier ook pairbonding krijgen, zou het dan tegen die tijd 180 mbit/s kunnen zijn? Ik zit nu bij Ziggo omdat ik met pairbonding hier nu ongeveer 30 mbit/s kon krijgen, wat ik te weinig vond.

Ook mn oude adres waar ik een jaar lang met 13-16 mbit/s heb lopen klooien gaat naar 80 mbit/s.

[ Voor 4% gewijzigd door Denizz op 10-07-2015 13:37 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Wallie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 07:03:
Maandag staat hier bij mij in de planning (6538TE):

Wat VVDSL
Planning 13-07-2015
Betrouwbaarheid Planning is plus of min één week
Internet Snelheid 70 Mbit/s
iTV 2 HD

Is wel leuk, want dan heb ik en glasvezel, en VVDSL :)
Is het glasvezel van KPN? Ik dacht dat KPN niet in xDSL meer investeerde wanneer er glasvezel aanwezig was.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
Bij het huis van mijn opa en oma is nu ook een upgrade gepland, Q3 2016. Wordt wel eens tijd, ze zitten nu op een brakke ADSL lijn die krap 15Mbit haalt. Elke paar weken traint de lijn omlaag naar 8Mbit en dan duurt het even voordat het zich herstelt. Na de upgrade zou het 24Mb moeten worden, niet heel veel maar in deze situatie precies genoeg om alles te kunnen doen.

In de achtertuin staat een vakantiehuisje waar ook internet en interactieve TV wordt gebruikt. Op 8Mb is het echt niet te doen. Op 15Mb kan het net aan.

Ik denk dat ik KPN maar eens bel en vraag waar die fluctuaties door komen. Misschien een brak modem? Er staat nu een v8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
The Wizard schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:50:
[...]

Is het glasvezel van KPN? Ik dacht dat KPN niet in xDSL meer investeerde wanneer er glasvezel aanwezig was.
Je zou zeggen van niet, maar probeer 3765ES maar eens. Volle snelheid op zowel DSL als glasvezel en glas was er eerder dan VVDSL. Voel je je wel een beetje benadeeld in het buitengebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Nu online

Wallie

Herr

The Wizard schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:50:
[...]

Jup, KPN glasvezel ligt er. Komt waarschijnlijk omdat de straat (Valkenaerhof), tussen twee wijken in ligt: Lindenholt en Dukenburg. We zijn meegenomen met het glasvezelproject in Lindenholt, vandaar de glasvezel.
We zitten echter op een telefooncentrale van Dukenburg, en daar krijgen ze geen glasvezel, maar VVDSL. Vandaar dat wij van twee walletjes snoepen :+

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Ik vind het eigenlijk wel vreemd, in de media en op hun site zeggen ze al tijden dat ze eind 2015 begin 2016 klaar zouden zijn met alle vectored VDSL - upgrades. Nu zie ik hier ineens q3/q4 2016 en q2/q3 2017 voorbij komen. Ligt het aan mij of lopen het wel heel erg uit? Als je zo ziet, dan kunnen ze tegen detijd dat ze klaar zijn alweer beginnen met herstructureren en ombouwen voor xdsl.fast. En ik geloof dat de kabelaars dan alweer 100-en Mbits "gegarandeerd" meer te leveren dan de dsl-ers.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Weakling schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:48:
[...]

Ik heb ondertussen een paar keer met XS4all aan de lijn gezeten en die waren niet heel erg van zin om echt aan mijn VDSL probleem te werken, omdat er ook glas hier ligt. Beetje jammere reactie, maar aan de andere kant ook wel te begrijpen. Dus ik heb er gekozen om maar naar glas te gaan. Hopelijk is KPN in jouw geval wel iets makkelijker als je geen andere optie hebt. Ik zou in ieder geval altijd bellen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Gister maar gebeld en de meneer aan de telefoon ondervond al dat ik aardig goed geïnformeerd was over DSL technologie (met dank aan dit topic ;)), maar gaf aan dat hij niets voor mij kon betekenen. Hij gaf aan dat de DSLAM/DLM mijn lijn mogelijk niet stabiel genoeg vond, terwijl ik daar sinds Maart (bij KPN) en daarvoor (XS4ALL) nooit problemen mee heb gehad.
De lijn is omlaag gezet door de DSLAM of DLM en traint nu qua actual download snelheid lager (nu 52) in dan voorheen (55)
Ook mijn attainable stond ergens rond de 69 mbit maar blijft nu hangen op 52.

Ik had juist verwacht dat ik de nieuwe snelheid (60Mbit) wel zou kunnen halen met mijn lijn. Maar misschien moet ik wachten op de volgende DSL lijn reset, en hopen dat de DSLAM vind dat mijn lijn dan stabieler is...

Vectoring upgrade komt hier pas in November, dus moet nog even geduld hebben daarvoor.

Link Status Connected
Showtime Start 1 days: 3 hrs: 34 min: 36 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 5504/52483 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 31871/52713 kbps
Noise Margin (Up/Down) 24.7/6.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 15.3/9 dB
Output Power (Up/Down) -9.7/11.6 dBm

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Kan iemand hier uitleggen welke (fysieke) handelingen moeten gebeuren voordat G.Vector beschikbaar komt in een VDSL2-kast? Ik ging er zelf vanuit dat dit een simpele firmware-update en reboot van de DSLAM betreft, maar aangezien de vectoring-update als een netwerkupgrade wordt aangekondigd en KPN het zo ver vooruit schuift, moet het toch een stuk meer zijn dan dat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
timmie1 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:53:
Kan iemand hier uitleggen welke (fysieke) handelingen moeten gebeuren voordat G.Vector beschikbaar komt in een VDSL2-kast? Ik ging er zelf vanuit dat dit een simpele firmware-update en reboot van de DSLAM betreft, maar aangezien de vectoring-update als een netwerkupgrade wordt aangekondigd en KPN het zo ver vooruit schuift, moet het toch een stuk meer zijn dan dat. :P
Toevallig heb ik het personeelsblad van de KPN via mijn vader gekregen en daar stond toevallig een stukje in over pairbonding en vectoring, niet heel technisch, maar voor vectoring moet er een vectoring kaart in de wijkkast gestopt worden. Verder werd er wat verteld over pairbonding en vectoring hoe dat in zijn werk gaat, en welke snelheden daardoor mogelijk worden.
Waarom zoiets in hemelsnaam zo lang moet duren is mij nog wel een raadsel.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
timmie1 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:39:
Ik vind het eigenlijk wel vreemd, in de media en op hun site zeggen ze al tijden dat ze eind 2015 begin 2016 klaar zouden zijn met alle vectored VDSL - upgrades. Nu zie ik hier ineens q3/q4 2016 en q2/q3 2017 voorbij komen. Ligt het aan mij of lopen het wel heel erg uit? Als je zo ziet, dan kunnen ze tegen detijd dat ze klaar zijn alweer beginnen met herstructureren en ombouwen voor xdsl.fast. En ik geloof dat de kabelaars dan alweer 100-en Mbits "gegarandeerd" meer te leveren dan de dsl-ers.
Ik had ook begrepen dat de werkzaamheden voorspoedig gingen en dat ze zelfs voorliepen op schema (hele tijd geleden, geen bron hiervan). Hier moet ik ook wachten tot Q3 2016 (plus of min een kwartaal) volgens fourstack.

Wel heb ik gemerkt dat een halve maand geleden het profiel is veranderd van 8b naar 17a. Ook is in korte tijd de DSL-lijn meermaals down en up gegaan. Dat gebeurde eerder bijna nooit.

Er wordt dus wel aan de lijn gewerkt. De werkelijke snelheden zitten tegen de attainable snelheden aan. Helaas zijn de attainable snelheden een beetje gezakt.

Hier een plaatje met de langzaamaan dalende snelheden. Hier ergens is de lijn van 8b-profiel naar 17a-profiel gegaan. Telfort met Zyxel P2812HNU-F1
Afbeeldingslocatie: http://i1051.photobucket.com/albums/s436/Shmoopy85/VDSL%20up%20down%20log%20van%208b%20naar%2017a_zpsfs514xea.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben dan wel weer benieuwd of dat toevoegen van bonding op de buitenring veel werk is. Hier zijn ze dus in Q1 2015 geweest voor vectoring, was mooi geweest als het in één keer kon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Shmoopy schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:09:
[...]

Hier een plaatje met de langzaamaan dalende snelheden. Hier ergens is de lijn van 8b-profiel naar 17a-profiel gegaan. Telfort met Zyxel P2812HNU-F1
[afbeelding]
over een periode van 45 jaar vind ik het nog meevallen :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

timmie1 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:39:
Bij mij staat nu november 2015 voor een upgrade naar een snelheid die ik nu al heb, het is maar de vraag wat ze daarna nog gaan doen als de directe blok naast mij wel VVDSL heeft en bij ons het de vraag blijft.

Maarja, kabel gaat hier absoluut niet mee, Caiway levert nog steeds max 50mbit en dit lijkt nooit te veranderen (eigen gebied zitten ze tot 500mbit op glas), dus hoe de 'honderden mbits' in Nederland rondvliegen, zie ik dat nog zeker voor 2016 niet gebeuren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Meauses schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:16:
[...]

over een periode van 45 jaar vind ik het nog meevallen :+ ;)
System uptime toen ik de screendump nam was 65 dagen. Helaas geen 45 jaar. :D
Je bent wel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Vinnienerd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:08:
Planning hier oorspronkelijk op Q3 2014. Inmiddels 3 a 4 keer uitgesteld en nu op Q4 2015 (intern staat de planning op 22 december 2015).
Glasvezel naar de oude straatkast al gegraven (Q2 2014) alleen nog wachten totdat de straatkast vervangen wordt.

Straatkast/Buitenring staat 20 meter verder op, dus volle 100MBit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
RobinF schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:49:
[...]

Planning hier oorspronkelijk op Q3 2014. Inmiddels 3 a 4 keer uitgesteld en nu op Q4 2015 (intern staat de planning op 22 december 2015).
Glasvezel naar de oude straatkast al gegraven (Q2 2014) alleen nog wachten totdat de straatkast vervangen wordt.

Hoe ben je achter die precieze datum gekomen, webcare?
En wat is de huidige situatie, 14Mbit adsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:49
HvanderT schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:00:
Jammer dat er hier in Friesland maar 50Mbit op te krijgen is..
Ondertussen in Joure...

Wat - VVDSL
Planning - Q1 2017
Betrouwbaarheid - Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid - 90 Mbit/s
iTV - 2 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
timmie1 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:05:
[...]

Hoe ben je achter die precieze datum gekomen, webcare?
En wat is de huidige situatie, 14Mbit adsl?
Ja 14Mbit/s. (Heb je me gevonden op 't Forum?) eigenlijk 9 maar we hebben het e.e.a. qua iTV veranderd.

Webcare vertelde mij 31-12 maar inmiddels is de datum (alweer) veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
RobinF schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:49:
Waarschijnlijk nog wel meer, de nieuwe straatkasten (in Zwolle in ieder geval) doen zelfs 200Mb las ik. Op die afstand zal het dus flink oplopen. Zal ook wel klaar zijn voor G.Fast, vandaar.

Zullen we een keer één groot VDSL-topic maken? Dit topic is gestart als simpele vraag en eigenlijk uitgegroeid tot het grote (V)VDSL-topic, maar de naam ervan slaat nergens op en de vindbaarheid in GoT is dus ook niet al te best. Wat denken jullie erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Hier ineens van q3 2015 naar q1 2017, maar dit lijkt mij erg sterk, aangezien ze sinds deze week bezig zijn met vvdsl kasten neertezetten en oude kasten tevervangen voor nieuwe vvdsl, dan is het alleen nog kwestie van glasvezel trekken.

Wat
VVDSL
Planning
Q1 2017
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid
90 Mbit/s
iTV
2 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
DiedB schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:15:
[...]

Waarschijnlijk nog wel meer, de nieuwe straatkasten (in Zwolle in ieder geval) doen zelfs 200Mb las ik. Op die afstand zal het dus flink oplopen. Zal ook wel klaar zijn voor G.Fast, vandaar.

Zullen we een keer één groot VDSL-topic maken? Dit topic is gestart als simpele vraag en eigenlijk uitgegroeid tot het grote (V)VDSL-topic, maar de naam ervan slaat nergens op en de vindbaarheid in GoT is dus ook niet al te best. Wat denken jullie erover?
Ik zou over één lijn 120-130Mbit halen en als er pair bonding in de kast zit, dus ongeveer het dubbele.
devil-strike schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:17:
Hier ineens van q3 2015 naar q1 2017, maar dit lijkt mij erg sterk, aangezien ze sinds deze week bezig zijn met vvdsl kasten neertezetten en oude kasten tevervangen voor nieuwe vvdsl, dan is het alleen nog kwestie van glasvezel trekken.

Wat
VVDSL
Planning
Q1 2017
Betrouwbaarheid
Internet Snelheid
90 Mbit/s
iTV
2 HD
Glasvezel trekken vereist een vergunning, dit kan de reden zijn dat het zolang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
RobinF schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:26:
[...]

Ik zou over één lijn 120-130Mbit halen en als er pair bonding in de kast zit, dus ongeveer het dubbele.

[...]

Glasvezel trekken vereist een vergunning, dit kan de reden zijn dat het zolang duurt.
Dat zal het probleem niet zijn(denk ik) aangezien reggefiber/kpn en gemeente haarlem al afspraken gemaakt hebben voor glasvezel in haarlem-noord en vvdsl voor rest van haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
devil-strike schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:33:
[...]

Dat zal het probleem niet zijn(denk ik) aangezien reggefiber/kpn en gemeente haarlem al afspraken gemaakt hebben voor glasvezel in haarlem-noord en vvdsl voor rest van haarlem.
In die afspraken zitten niet de instemmings/vergunningsaanvragen. Die moeten altijd nog gewoon aangevraagd worden na het afsluiten van zo'n samenwerkingsovereenkomst.

Maar dan nog, afgeven van instemming en daarmee de te volgen tracées mag maximaal 8 weken duren en mag hooguit met nog 8 weken verlengd worden. Dat laatste heb ik nog nooit mee gemaakt en ik zit toch al een tijd in de glasvezelbranche, Dus 8 weken max. mag je wel van uit gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
markdejong schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:11:
[...]

Ondertussen in Joure...

Wat - VVDSL
Planning - Q1 2017
Betrouwbaarheid - Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid - 90 Mbit/s
iTV - 2 HD
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Sht
Internet Snelheid
50 Mbit/s
iTV
2 HD

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
13 Mbit/s
VDSL2*
50 Mbit/s
Bonding*
-

Geen geplande upgrades gevonden.

Glasvezel waarop KPN kan leveren: kansloos, net als in de rest van Friesland.

Nu woon ik 569 meter van de Centrale, dus dat is nog een klein beetje geluk. Kabelinternet is hier niet superstabiel.

[ Voor 15% gewijzigd door krakendmodem op 10-07-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
[...]

Goed plan, een algemeen (B)(V)(V)DSL (bonded,vectoring, vdsl) topic ;) doet het misschien meer eer aan.
Kunnen we in de topicstart mooi wat info plaatsen over de verschillende technologieen nuttige links zoals naar fourstack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
[...]

Lijkt mij een top plan, wat zou er in de topictart moeten komen?
Gaat het dan om een specifiek upgrade forum of alles daar om heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 10:20
Wat mij betreft informatie over:

-Hoe bereken je haalbare snelheid bij jouw afstand
-Welke provider levert over welk netwerk
-Waar kan je je max snelheid zien
-Waar kan je je afstand tot de centrale zien
-Waar kan je je eventuele toekomstige upgrades zien
-De verschillende soorten straatkasten
-De verschillende door KPN Wholesale geleverde snelheden
-Eventueel: Overzicht van de beste deal voor elk snelheidsprofiel

Ik wil hier best volgende week vrijdag een opzetje voor maken als dit gewenst is, maar als iemand anders het wil doen, fine by me! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52

SkyStreaker

Move on up!

Mede ts/editors toevoegen die informatie mogen verschaffen die niet direct publiekelijk toegankelijk is (maar wel verteld mag worden) erbij. Lijkt mij niet verkeerd

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Ik zal eens een opzetje maken vanavond, dat is inderdaad de informatie die ik graag zou zien. Het topic gaat dan waarschijnlijk grotendeels over upgrades en haalbare snelheden, precies zoals het nu gaat. Gewoon een technische discussie over het hele DSL-gebeuren en de ontwikkelingen daarin. Het grote DSL-topic is misschien beter dan alles op VVDSL richten, al weet ik niet wat jullie daarover denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
RadioAir schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:29:

Ik wil hier best volgende week vrijdag een opzetje voor maken als dit gewenst is, maar als iemand anders het wil doen, fine by me! ;)
En we kunnen zelfs van elkaar bijhouden wat voor modem heb je, hoe ver van de wijkkast, en welke snelheid haal je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
DiedB schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:01:
Ik zal eens een opzetje maken vanavond, dat is inderdaad de informatie die ik graag zou zien. Het topic gaat dan waarschijnlijk grotendeels over upgrades en haalbare snelheden, precies zoals het nu gaat. Gewoon een technische discussie over het hele DSL-gebeuren en de ontwikkelingen daarin. Het grote DSL-topic is misschien beter dan alles op VVDSL richten, al weet ik niet wat jullie daarover denken.
Meauses schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:00:
[...]

Goed plan, een algemeen (B)(V)(V)DSL (bonded,vectoring, vdsl) topic ;) doet het misschien meer eer aan.
Kunnen we in de topicstart mooi wat info plaatsen over de verschillende technologieen nuttige links zoals naar fourstack :)
RadioAir schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:29:

Ik heb al een stukje tekst dat evt. in de topicstart gebruikt kan worden. Willen jullie het toegestuurd krijgen of maak ik alvast een nieuw topic aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
timmie1 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:49:
Ik heb al een stukje tekst dat evt. in de topicstart gebruikt kan worden. Willen jullie het toegestuurd krijgen of maak ik alvast een nieuw topic aan?
Kun je het op Google Docs zetten? Dan typ ik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
DiedB schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:37:
[...]

Kun je het op Google Docs zetten? Dan typ ik mee.
Prima, linkje komt zsm per dm aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Barre73 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:25:
[...]

In die afspraken zitten niet de instemmings/vergunningsaanvragen. Die moeten altijd nog gewoon aangevraagd worden na het afsluiten van zo'n samenwerkingsovereenkomst.

Maar dan nog, afgeven van instemming en daarmee de te volgen tracées mag maximaal 8 weken duren en mag hooguit met nog 8 weken verlengd worden. Dat laatste heb ik nog nooit mee gemaakt en ik zit toch al een tijd in de glasvezelbranche, Dus 8 weken max. mag je wel van uit gaan.
Ah ok bedankt voor uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:49
gaat goed....

Planning Q1 2016
HvanderT schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:52:
[...]
Glasvezel waarop KPN kan leveren: kansloos, net als in de rest van Friesland.
http://www.eindelijkglasvezel.nl/leeuwarden/waar-glasvezel/

[ Voor 45% gewijzigd door markdejong op 11-07-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
timmie1 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:38:
[...]

Prima, linkje komt zsm per dm aan...
Kun je hem ook naar mij toe sturen?

[ Voor 10% gewijzigd door Meauses op 11-07-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Meauses schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:04:
[...]

Kun je hem ook naar mij toe sturen?
DM verstuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Gooi ook maar naar hier dan, willing to contribute :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:39
Nu word ik nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Ik heb 'm naar jullie gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ik heb wat toevoegingen/suggesties gedaan aan het document, maar is het misschien handig ook om ergens te kunnen overleggen? Had wel wat ideeën over de structuur/lay-out, maar wil niet het hele document op de schop nemen ;)

Overigens ga ik nog met KPN contact opnemen, omdat ik wil kijken of ik de infographic uit het personeelsblad hier kan plaatsen, dat is wel een informatief plaatje. Maar dat wil ik niet doen zonder hun toestemming uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Tweede GDocs document er naast gooien voor overleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Meauses schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:21:
Ik heb wat toevoegingen/suggesties gedaan aan het document, maar is het misschien handig ook om ergens te kunnen overleggen? Had wel wat ideeën over de structuur/lay-out, maar wil niet het hele document op de schop nemen ;)

Overigens ga ik nog met KPN contact opnemen, omdat ik wil kijken of ik de infographic uit het personeelsblad hier kan plaatsen, dat is wel een informatief plaatje. Maar dat wil ik niet doen zonder hun toestemming uiteraard.
Gaat dit om het mooie plaatje van hoe VVDSL werkt uit TEAMKPN? Dat is inderdaad een erg duidelijk plaatje die goed op de TS past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:17
Ik zou graag ook mee willen helpen met het topic. Mag ik ook een dm?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
RobinF schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:37:
[...]

Gaat dit om het mooie plaatje van hoe VVDSL werkt uit TEAMKPN? Dat is inderdaad een erg duidelijk plaatje die goed op de TS past
ja volgens mij hebben we het over hetzelfde. Gaat over onder andere Vectoring en Bonding. Staat in TEAMKPN van Maart 2015 ergens aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Never mind..

[ Voor 113% gewijzigd door Barre73 op 12-07-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat
VVDSL
Planning
Q4 2016
Betrouwbaarheid
Internet Snelheid
90 Mbit/s
iTV
2 HD

Ik vind het allemaal dikke prima, maar ik "kan" er niet op achteruit gaan, of heb ik dat mis? Ik krijg nu precies 60mbit/s down en 9.6mbit/s up, kan dat afnemen als die nieuwe technologie toegepast word? Ik heb namelijk bonding en ik vraag me dan af of ik bonding blijf houden als dit vernieuwd word.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
Je zit nu via de hoofdverdeler en dat zal ook zo blijven. wanneer je sneller wilt zal je naar de buitenring gaan of wanneer je het zelf aangeeft.

KPN zal binnenkort ook wel beginnen met bvvdsl = pairbonding vectoring. Dan zou je dus 180 mb kunnen krijgen ,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jan-man schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:26:
Je zit nu via de hoofdverdeler en dat zal ook zo blijven. wanneer je sneller wilt zal je naar de buitenring gaan of wanneer je het zelf aangeeft.

KPN zal binnenkort ook wel beginnen met bvvdsl = pairbonding vectoring. Dan zou je dus 180 mb kunnen krijgen ,)
Fijn om te weten, zou leuk zijn als ze je tweede lijn zomaar kunnen afpakken :+
En daarbij, 180mbit/s, man lief, 15 jaar geleden konden we met dezelfde lijn maar liefst 56kbit/s halen haha...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Met Vplus kan zelfs 500mbit :o

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 12-07-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
RadioAir schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:51:
Tweede GDocs document er naast gooien voor overleg?
Ja bijvoorbeeld of IRC? Ik gooi hier straks anders wel een voorstel indeling neer.

En ook wel leuk om de YouTube filmpjes van KPN hier te plaatsen over bonding en vectoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Meauses schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:21:

Enig idee hoe die heet?

Ik kan die niet zo 123.. vinden onder noemen van VVDSL, enige idee hoe die heet?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
Das nog niet leverbaar en zijn ze alleen aan het testen. Daarnaast heeft dat ook alleen zijn als je binnen een X aantal meters van de kast zit. Volgens mij binnen 3/400 meter daarna wordt je afstand tot kvd te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Huh, waarom heb je de link weg gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
True schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:02:
[...]

Enig idee hoe die heet?

Ik kan die niet zo 123.. vinden onder noemen van VVDSL, enige idee hoe die heet?
Het plaatje heeft als kop:
Naar 200Mbit/s in drie stappen.
Zo versterken we koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Meauses schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:47:
[...]

Het plaatje heeft als kop:
Naar 200Mbit/s in drie stappen.
Zo versterken we koper.
Deze?

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1507/112909/xepUVicf.png

Bron: http://corporate.kpn.com/...pn-magazine-nr-5-2015.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ja deze ja :)
Ik wist niet dat die blaadjes online te bekijken waren door niet KPN'ers. Handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ja ik was ook redelijk verbaasd maar staat gewoon netjes online tussen alle andere nieuwsberichten en pers berichten van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Overigens terugkomend op mijn voorstel voor de indeling van de startpost.

Mijn voorstel zou zijn om het als volgt in te delen, veel van de info staat al in het doc zag ik maar was nog niet heel logisch ingedeeld voor mijn gevoel.

-DSL technieken (ADSL1/2/2+, VDSL1/2/Vectoring, Bonding, VPlus) en de theoretische snelheden, afhankelijkheden (koperlengte etc).
-Netwerk (Telefooncentrale, Wijkkast (zoals oude betonnen huisjes, VDSL kast, ISRA punten) met wat plaatjes van buiten en binnenkant.
-Ontwikkelingen (Vectoring, Bonding, VPlus) en status binnen NL
-Providers (welke, techniek, snelheden, modems)
- Nuttige info (links naar fourstack, infograpgic zoals hierboven en filmpjes van Youtube KPN kanaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik dacht zelf nog e.e.a. toe te voegen over de VDSL profielen, wanneer wordt welk profiel gebruikt
Providers inderdaad ook, via welk netwerk leveren ze (BBNed/KPN Wholesale), waar snelheid checken voor welke provider, dat soort dingen. Wellicht ook wat je kan doen als snelheid tegen valt (zoals kruisdraden weghalen etc). Dat soort dingen wilde ik nog in het document gaan stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
RadioAir schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:41:
Ik dacht zelf nog e.e.a. toe te voegen over de VDSL profielen, wanneer wordt welk profiel gebruikt
Providers inderdaad ook, via welk netwerk leveren ze (BBNed/KPN Wholesale), waar snelheid checken voor welke provider, dat soort dingen. Wellicht ook wat je kan doen als snelheid tegen valt (zoals kruisdraden weghalen etc). Dat soort dingen wilde ik nog in het document gaan stoppen :)
Zeker nuttig! Zeker die profielen past misschien mooi onder het kopje DSL technieken of providers en die kruisdraden is misschien een mooie onder het kopje Optimalisatie van je eigen DSL of FAQ oid.
Ik heb al een overzichtje erin gezet van de providers, welke snelheden, technieken (ADSL/VDSL) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34
Mooi dat er gewerkt wordt aan een nieuwe (V)VDSL topic met een TS die voorzien is van relevante & up-to-date info. Mocht er nog hulp nodig zijn, dan kan je het via een DM aan me laten weten :)

Gister heb ik bij een familielid een Telfort VDSL abo telefonisch verlengd, daarbij direct ook ff gevraagd hoe het zit met hun snelheden en of deze binnenkort een keer verhoogd gaan worden. Daarbij gaf deze aan dat hij binnenkort pakketten verwacht met snelheden van 20Mb, 40Mb & 80Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nieuwe profielen KPN waren meen ik 30/3, 60/6 en het huidige 110, naar dan met 30Mb up.

KPN 50/5 is inmiddels ook al 70/22. Gaat goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ik heb het startpost document aangevuld en ingedeeld, ook met wat plaatjes en links in de verschillende hoofdstukken. Ik heb hier en daar wat info verschoven, maar graag nog jullie input/comments etc. volgens mij zijn we al een aardig eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nu wachten op verbindingen die niet via buitenring lopen maar via de HVD van 50/5 naar 60/6 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Leeuwarden was ik vergeten :P

Maar als je kijk naar de rest van Friesland, dan is het erg droevig gesteld. Kijk maar eens naar die kleine dorpjes in Groningen, Drenthe of Overijssel. Alleen een lokale kabelaar (Kabelnoord) rolt glas uit, maar die kabelaar levert niet bij ons. En gesloten netwerk natuurlijk.

Zelfs Drachten, met 40.000 inwoners is het "niet rendabel" om glas uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HvanderT schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:53:
[...]
Leeuwarden was ik vergeten :P

Maar als je kijk naar de rest van Friesland, dan is het erg droevig gesteld. Kijk maar eens naar die kleine dorpjes in Groningen, Drenthe of Overijssel. Alleen een lokale kabelaar (Kabelnoord) rolt glas uit, maar die kabelaar levert niet bij ons. En gesloten netwerk natuurlijk.

Zelfs Drachten, met 40.000 inwoners is het "niet rendabel" om glas uit te rollen.
Dit is enkel reggefiber, er zijn er nog wat meer op de markt. Kijk maar eens in de driehoek van Den Haag, Rotterdam en Utrecht, daar zit bijna niets. Terwijl daar via andere partijen al glasvezel is aangelegd in diverse 'grotere' steden.

En fourstack maakte ook mijn weekend:
Geplande upgrades
Geen geplande upgrades gevonden

Ik ga denk ik maar gewoon een cat6 kabel trekken naar de buren.. :/

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 12-07-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SinergyX schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:00:

En fourstack maakte ook mijn weekend:
Geplande upgrades
Geen geplande upgrades gevonden
Argggg eerst zag ik daar staan Q2 2015. +/- 1 kwartaal. Dat werd juli 2015 +/- 1 maand. Vorige week werd dat augustus 2015 +/- 1 maand.Precies binnen alle marges, maar een tikje aan de late kant.

Vandaag staat er Q2 2016 +/- 1 kwartaal 8)7

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Per vandaag zegt fourstack bij mij ook opeens geen upgrades gevonden, voorheen nog November 2015, altijd goed nieuws op de maandag :+
Jammer dat KPN er niet erg transparant over is hoe de upgrades verlopen en waar de vertraging vandaan komt. Er valt geen pijl op te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hebben jullie wel eens bedacht dat de informatie op de Fourstack checker wel eens niet meer zou kunnen kloppen?
Omdat ook KPN Netco heeft ontdekt dat wel heel veel mensen er naar kijken en daarom de planning misschien wat meer intern gaat houden?

Is maar een theorie maar wel een realistisch scenario lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Barre73 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:02:
Hebben jullie wel eens bedacht dat de informatie op de Fourstack checker wel eens niet meer zou kunnen kloppen?
Omdat ook KPN Netco heeft ontdekt dat wel heel veel mensen er naar kijken en daarom de planning misschien wat meer intern gaat houden?

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze met hun data kwaliteit gaan klooien alleen om een groepje enthousiaste tweakers dwars te zitten. Volgens mij wordt dit systeem ook intern gebruikt en misschien ook wel door andere providers. Maar vreemd is het wel in ieder geval.
Misschien dat iemand die bij KPN werkt en dit leest er antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Meauses schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze met hun data kwaliteit gaan klooien alleen om een groepje enthousiaste tweakers dwars te zitten. Volgens mij wordt dit systeem ook intern gebruikt en misschien ook wel door andere providers. Maar vreemd is het wel in ieder geval.
Misschien dat iemand die bij KPN werkt en dit leest er antwoord op kan geven?
De data wordt ook door KPN KS gebruikt in ieder geval, lijkt direct van Fourstack te komen wat ze zeggen altijd precies wat ik daar ook kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bedacht, ik weet het wel zeker. Maar KPN blijft volhouden dat de data correct is :P Ik heb nog steeds 20mbit (tot max 24/25) op een lijn die volgens fourstack maar max 5mbit aankan.
Gelukkig had 1 van de mensen van Xs4all wel twijfel bij de data, maar meer dan een interne melding ervan maken kon hij ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
SinergyX schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:04:
[...]

Bedacht, ik weet het wel zeker. Maar KPN blijft volhouden dat de data correct is :P Ik heb nog steeds 20mbit (tot max 24/25) op een lijn die volgens fourstack maar max 5mbit aankan.
Gelukkig had 1 van de mensen van Xs4all wel twijfel bij de data, maar meer dan een interne melding ervan maken kon hij ook niet doen.
De data zal in sommige gevallen niet van hoge kwaliteit zijn inderdaad, maar denkt fourstack niet nog steeds dat jij op de centrale zit ipv op een wijkkast toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
[...]

[quot
e]Meauses schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:35:
[...]

De data zal in sommige gevallen niet van hoge kwaliteit zijn inderdaad, maar denkt fourstack niet nog steeds dat jij op de centrale zit ipv op een wijkkast toevallig?
[/quote]

Over het algemeen past Fourstack zich daar aan aan.
Maar kan het zijn dat fourstack zijn lijn snelheid niet bijwerkt omdat je geen KPN Klant bent?

Er is ook een "afgeschermd" gedeelte op de netco-fourstack site voor werknemers.

[ Voor 52% gewijzigd door RobinF op 13-07-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
[...]

Heb je het wel eens bij webcare van KPN geprobeerd? Ik heb inmiddels al een half jaar contact met hen erover en er gaan wat betreft die postcodechecks inderdaad wat dingen mis, dat geven ze ook gewoon toe.
Er sturen steeds meldingen naar desbetreffende afdeling gestuurd, maar die lijkt het op de een of andere manier niet serieus te nemen. Wellicht doen ze er wel wat mee als er meer mensen melden dat het niet klopt?
SinergyX schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:00:
Dit is enkel reggefiber, er zijn er nog wat meer op de markt. Kijk maar eens in de driehoek van Den Haag, Rotterdam en Utrecht, daar zit bijna niets. Terwijl daar via andere partijen al glasvezel is aangelegd in diverse 'grotere' steden.
In Utrecht is wel degelijk een (redelijk groot) FttH-netwerk aangelegd waarop particulieren een abonnement konden nemen. Deze was aangelegd rond 2006 in opdracht van woningcorporatie Portaal. Alle huurhuizen van Portaal zijn op dat netwerk aangesloten en dat zijn er heel wat. Ook Mitros heeft wat huizen laten aansluiten, al zijn dat er veel minder dan Portaal.

[ Voor 29% gewijzigd door timmie1 op 13-07-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ik zag toevallig nog dat de Buitenring publicatie lijst was aangepast per vandaag. Zou Fourstack zich daarop baseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Meauses schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:04:
Ik zag toevallig nog dat de Buitenring publicatie lijst was aangepast per vandaag. Zou Fourstack zich daarop baseren?
Die publicatielijst en Fourstack zijn allebei gebaseerd op de KPN Wholesale database. Na elke (grote) update van die database maken ze gewoon een uitdraai van de veranderingen en die publiceren ze in de beveiligde omgeving van de wholesale klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobinF schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:54:
Over het algemeen past Fourstack zich daar aan aan.
Maar kan het zijn dat fourstack zijn lijn snelheid niet bijwerkt omdat je geen KPN Klant bent?
Ik ben xs4all klant, wat zo goed als KPN is. Maar juist toen ik naar KPN wilde gaan (zou weer euro of 3 schelen), kwamen ze maar steeds met die 5Mbit en wilde niet hoger dan een 10mbit abbo geven.
timmie1 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:00:
In Utrecht is wel degelijk een (redelijk groot) FttH-netwerk aangelegd waarop particulieren een abonnement konden nemen. Deze was aangelegd rond 2006 in opdracht van woningcorporatie Portaal. Alle huurhuizen van Portaal zijn op dat netwerk aangesloten en dat zijn er heel wat. Ook Mitros heeft wat huizen laten aansluiten, al zijn dat er veel minder dan Portaal.
Daarom zeg ik, dat plaatje is niet representatief, veel netwerken zijn door anderen (of als groep) aangelegd en niet via Reggefiber.
Meauses schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:35:
Ons 'huizenblok' bestaat uit 5 woningen, ene kan dus sloot/2xweg, andere kant kleine garages en weer een blok van 4-6 woningen. Van het blok zijn er dus 4 woningen die GD-C zouden zitten en max 7mbit kunnen halen, met uitzondering van de 5de woning die op de originele waarde (zoals die van mij vorig jaar was op fourstack) van max 36Mbit icm Gd-ABH.

De enige link die ik nog kan vinden met dit alles, is dat in ieder geval 2 van de 4 nog een analoge lijn hebben (van de andere 2 weet ik het niet), maar dit zou volgens Xs4all geen probleem moeten zijn, daar ik al jaren met deze snelheid zit/zat (nouja, van 36mbit begon het bij 34mbit tot nu ~24mbit).

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 13-07-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ik heb trouwens gister de redactie van TeamKPN (KPN personeelsblad) gemaild en daarbij gevraagd naar het gebruiken van de infographic over vectoring en bonding maar ook gevraagd of zij eventueel in een vervolguitgave of evt via youtube de implementatie/installatie van vectoring kunnen laten zien.
Op beide reageerden ze positief en ze gingen kijken hoe ze hier vorm aan konden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Maakt niet uit of je wel/geen kpn klant bent.
Er is ook een "afgeschermd" gedeelte op de netco-fourstack site voor werknemers.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Is intern hetzelfde als extern hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
True schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:31:
[...]

Maakt niet uit of je wel/geen kpn klant bent.

[...]

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Is intern hetzelfde als extern hoor.
Er is binnen fourstack een afgeschermd gedeelte.

De snelheid op Fourstack verandert wel degelijk. Nieuwe klanten krijgen vaak te horen wat ze kunnen halen, en dan valt dit hoger uit.
Fourstack past zich aan de rates van je Experiabox of DSLAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

RobinF schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:00:
[...]

De snelheid op Fourstack verandert wel degelijk. Nieuwe klanten krijgen vaak te horen wat ze kunnen halen, en dan valt dit hoger uit.
Ben wel benieuwd waar jij deze informatie dan wel vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34
De Netco Fourstack check past de snelheid inderdaad aan, zo had ik een tijdje geleden een VDSL lijntje aangevraagd op een adres waarbij die check 17Mbit aangaf.

Na het aansluiten van een modem op deze lijn bleek de attainable op ruim 30Mbit te staan, vervolgens een aantal weken daarna was de check geupdate en toonde 24Mbit aan. De daadwerkelijk VDSL lijnwaardes worden dus meegenomen in die check zodat er realistische snelheden uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
[...]

Klopt, de snelheid wordt wel degelijk aangepast. Zo had ik dus een tijd geleden een snelheid van 14 - 15Mbit/s, maar nadat ik was overgezet naar een reservelijn naar de straatkast werd de ingetrainde snelheid opeens 21Mb/s. Dit is toen ook aangepast op Fourstack.

Daarnaast kan ik mij herinneren dat de check op Fourstack "up-to-date" is. Uit eigen ervaring merk ik echter dat eens per twee weken de snelheden worden aangepast op de Fourstack website. (Dit is ook consistent met de oude ververswaardes van Fourstack, voordat de website extern werd)
[...]

Klopt, zo is de Maps-versie niet meer beschikbaar voor niet-KPN'ers (En dat gaat ook niet meer gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Micco90 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:36:
[...]

Klopt, de snelheid wordt wel degelijk aangepast. Zo had ik dus een tijd geleden een snelheid van 14 - 15Mbit/s, maar nadat ik was overgezet naar een reservelijn naar de straatkast werd de ingetrainde snelheid opeens 21Mb/s. Dit is toen ook aangepast op Fourstack.

Daarnaast kan ik mij herinneren dat de check op Fourstack "up-to-date" is. Uit eigen ervaring merk ik echter dat eens per twee weken de snelheden worden aangepast op de Fourstack website. (Dit is ook consistent met de oude ververswaardes van Fourstack, voordat de website extern werd)

[...]

Klopt, zo is de Maps-versie niet meer beschikbaar voor niet-KPN'ers (En dat gaat ook niet meer gebeuren)
Klopt.

Zo jammer dat de Maps versie weg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
RobinF schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:40:
[...]

Klopt.

Zo jammer dat de Maps versie weg is!
Best logisch ook, zo geef je vandalen ruim baan als ze precise weten waar die kasten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Micco90 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:36:

Als het maar niet andersom gaat gebeuren, dat de snelheid van fourstack mijn snelheid gaat worden, dan duik ik onder de snelheid die ik ooit ergens 15 jaar geleden had.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.