Weakling schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:48:
[...]
Ik heb ondertussen een paar keer met XS4all aan de lijn gezeten en die waren niet heel erg van zin om echt aan mijn VDSL probleem te werken, omdat er ook glas hier ligt. Beetje jammere reactie, maar aan de andere kant ook wel te begrijpen. Dus ik heb er gekozen om maar naar glas te gaan. Hopelijk is KPN in jouw geval wel iets makkelijker als je geen andere optie hebt. Ik zou in ieder geval altijd bellen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Gister maar gebeld en de meneer aan de telefoon ondervond al dat ik aardig goed geïnformeerd was over DSL technologie (met dank aan dit topic

), maar gaf aan dat hij niets voor mij kon betekenen. Hij gaf aan dat de DSLAM/DLM mijn lijn mogelijk niet stabiel genoeg vond, terwijl ik daar sinds Maart (bij KPN) en daarvoor (XS4ALL) nooit problemen mee heb gehad.
De lijn is omlaag gezet door de DSLAM of DLM en traint nu qua actual download snelheid lager (nu 52) in dan voorheen (55)
Ook mijn attainable stond ergens rond de 69 mbit maar blijft nu hangen op 52.
Ik had juist verwacht dat ik de nieuwe snelheid (60Mbit) wel zou kunnen halen met mijn lijn. Maar misschien moet ik wachten op de volgende DSL lijn reset, en hopen dat de DSLAM vind dat mijn lijn dan stabieler is...
Vectoring upgrade komt hier pas in November, dus moet nog even geduld hebben daarvoor.
Link Status Connected
Showtime Start 1 days: 3 hrs: 34 min: 36 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 5504/52483 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 31871/52713 kbps
Noise Margin (Up/Down) 24.7/6.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 15.3/9 dB
Output Power (Up/Down) -9.7/11.6 dBm
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp