VDSL echte snelheid Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 119.749 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 21:55
devil-strike schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:31:
[...]

Best logisch ook, zo geef je vandalen ruim baan als ze precise weten waar die kasten staan.
Dat zal wel meevallen.. Er staan duizenden kasten in Nederland van KPN, CAI en elektra. Wil niet zeggen dat ze niet vernield worden, maar afvalbakken en bushokjes zijn vaker de pineut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
[...]

Best logisch ook, zo geef je vandalen ruim baan als ze precise weten waar die kasten staan.
Klopt. Maar als je echt wel kan je nu ook de 4 cijfers met 2 letter van je postcode invullen en kijken of bij alternatieve adressen KVD staat. Dan weet je direct waar die staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HvanderT schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:46:
[...]

Dat zal wel meevallen.. Er staan duizenden kasten in Nederland van KPN, CAI en elektra. Wil niet zeggen dat ze niet vernield worden, maar afvalbakken en bushokjes zijn vaker de pineut..
En het is niet zo dat die dingen zo 'verborgen' staat opgesteld, ik moet de eerste vandaal nog tegenkomen die eerst op internet zijn 'target' gaat uitzoeken en gericht zo'n hokje gaat vernielen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 16:55
Nee die van upc en ziggo ook niet en toch worden de voorkanten eraf gejat in iig Amsterdam en haarlem, dus zeg nooit dat het niet gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micco90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-02 21:47
SinergyX schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:33:
[...]

Als het maar niet andersom gaat gebeuren, dat de snelheid van fourstack mijn snelheid gaat worden, dan duik ik onder de snelheid die ik ooit ergens 15 jaar geleden had.
Ik denk niet dat dat zomaar gebeurd. Dan moet er iets met de kabel kapotgaan, maar dat gebeurt gelukkig niet zo snel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Micco90 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:04:
Ik denk niet dat dat zomaar gebeurd. Dan moet er iets met de kabel kapotgaan, maar dat gebeurt gelukkig niet zo snel :-)
Hopelijk niet nee, maar Fourstack heeft nog steeds niets aangepast, enige wat ik zie dat upgrades steeds verder de toekomst in gingen tot uiteindelijk geen geplande upgrades, maar blijven wel aangeven dat ik maar 5Mbit kan halen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
devil-strike schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:14:
Nee die van upc en ziggo ook niet en toch worden de voorkanten eraf gejat in iig Amsterdam en haarlem, dus zeg nooit dat het niet gebeurd :)
Hier staat er eentje die met tape weer dichtgeplakt is :') :D. Maar dat komt omdat dat kastje gewoon gammel is.

Ik zie het nog wel eens gebeuren dat al die coax kabeltjes eruit getrokken worden. Moet je zien hoe snel UPC hier staat.

Ik heb het namelijk al eens aan ze gemeld, maar ze doen er niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
HvanderT schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:01:
[...]

Hier staat er eentje die met tape weer dichtgeplakt is :') :D. Maar dat komt omdat dat kastje gewoon gammel is.

Ik zie het nog wel eens gebeuren dat al die coax kabeltjes eruit getrokken worden. Moet je zien hoe snel UPC hier staat.

Ik heb het namelijk al eens aan ze gemeld, maar ze doen er niet veel mee.
Hier staat er een die half in elkaar is gereden. Als ik Ziggo bel vinden ze dit geen probleem want de verbinding werkt gewoon.

De KPN straatkast zit helemaal vol met graffiti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Even contacteren via Webcare, dan komen ze langs om het schoon te maken :D

https://www.facebook.com/...3439400631718/?permPage=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
[...]

Volgens mij moet je Google betalen als je aantal views van maps boven een aantal views uit komt, wanneer je het op je site gebruikt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
KPN is nu eindelijk bij ons in Friesland ook begonnen om de oude straatkasten te vervangen voor deze:

Afbeeldingslocatie: http://64kbps.nl/img/rsz_kast.png

Kleine VDSL kast lijkt me. Alleen ligt er nog geen glasvezel naar toe, want dat doen ze pas in Q1 van 2016. Helaas heb ik er niet zoveel aan, ik zit op de wijkcentrale

Overigens ook even langs de "oude" wijkcentrale gefietst, en daar zijn ze ook bezig geweest. Ze hebben daar ook een flinke kast neergezet voor glasvezel. Er wordt namelijk glasvezel uitgerold door fluch.nl, voor bedrijven hier in het dorp.

Afbeeldingslocatie: http://64kbps.nl/img/kast_naast_centrale.png

Ik vermoed dat KPN gaat leveren over de glasvezel, maar ze hebben nog geen gleuf gegraven naar de centrale zelf? Of krijgt deze kast zijn eigen aanvoer?
Afbeeldingslocatie: http://64kbps.nl/img/kabelbundel.png

Juist op het moment dat ik naar Zwolle verhuis gaan ze hier ineens alles vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
HvanderT schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:04:
KPN is nu eindelijk bij ons in Friesland ook begonnen om de oude straatkasten te vervangen voor deze:

[afbeelding]

Kleine VDSL kast lijkt me. Alleen ligt er nog geen glasvezel naar toe, want dat doen ze pas in Q1 van 2016. Helaas heb ik er niet zoveel aan, ik zit op de wijkcentrale

Overigens ook even langs de "oude" wijkcentrale gefietst, en daar zijn ze ook bezig geweest. Ze hebben daar ook een flinke kast neergezet voor glasvezel. Er wordt namelijk glasvezel uitgerold door fluch.nl, voor bedrijven hier in het dorp.

[afbeelding]

Ik vermoed dat KPN gaat leveren over de glasvezel, maar ze hebben nog geen gleuf gegraven naar de centrale zelf? Of krijgt deze kast zijn eigen aanvoer?
[afbeelding]

Juist op het moment dat ik naar Zwolle verhuis gaan ze hier ineens alles vervangen :P
toon volledige bericht
T lijkt mij op VVDSL!
Wat de grote kast is is mij onduidelijk, als deze naast de wijkcentrale staat kan dit ook VVDSL zijn maar dat zou niet logisch zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Is niet voor vdsl helaas. Hierin komt apparatuur voor glasvezel voor bedrijven in dit dorp.

Die kleine is voor vvdsl, maar dat komt dus pas in 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Hoe zit het trouwens met BVVDSL? Zijn bijna alle VVDSL (BR) daar klaar voor? of moeten ze helemaal aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

SinergyX schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:00:
[...]
Ik ga denk ik maar gewoon een cat6 kabel trekken naar de buren.. :/
Een paar jaar geleden (2009) zei ik dat nog als grap, afgelopen mei is het -na lang afwachten en hopen op een upgrade op eigen adres- hier werkelijkheid geworden:
De overbuurman is de enige in de straat met VVDSL beschikbaarheid. De rest van de straat heeft ADSL met 7-13mbit down en < 1 up. Glas is beschikbaar, maar met zakelijk prijzen...

Afgelopen maart daarom naar de overbuurman gelopen en die was akkoord met een modem in de meterkast. XS4All was de enige die op een ander adres dan contractant-adres wilde opleveren. Zo gezegd, zo gedaan. Nu wordt er 88/22 overgestraald vanaf de overkant van de straat (Niet met kabel, maar Ubiquity Nanobeam's)
Had ik veel eerder moeten doen... De 88 down was een verrassing, want Fourstack gaf 60mbit aan.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Maestro schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:26:
[...] Nu wordt er 88/22 overgestraald vanaf de overkant van de straat (Niet met kabel, maar Ubiquity Nanobeam's)
Had ik veel eerder moeten doen... De 88 down was een verrassing, want Fourstack gaf 60mbit aan.
Ik moest die Nanobeam even opzoeken, maar wel leuke techniek :)
Blijft natuurlijk de vraag hoe goed het werkt als er een vrachtwagen door de straat heen komt?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
TD-er schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:23:
[...]

Ik moest die Nanobeam even opzoeken, maar wel leuke techniek :)
Blijft natuurlijk de vraag hoe goed het werkt als er een vrachtwagen door de straat heen komt?
Verlies je veel snelheid met zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

De Nanobeam is me geadviseerd na een aantal pogingen met Access Points te hebben gedaan, ik kende ze zelf ook niet. Het setje kostte me minder dan een enkele Engenius ECB350 AP, die bedroevende resultaten gaf over 25 meter. De Nanobeam is een erg goede kabelvervanger: Snelheden zijn consistent en de verbinding stabiel: Nog geen dropouts meegemaakt na twee maanden. Vrachtwagens hebben niet veel invloed, er stond kort geleden een vrachtwagen geparkeerd tussen de Nanobeam hier en die bij de overbuurman: 3dB verlies, niet merkbaar. Speedtest.net snelheden liggen op 76-78mbit, stukje lager als de DSL intrainsnelheid. Maar wel altijd dik boven de 70 mbit en de downloadgrafiek op Speedtest is een mooie rechte streep.

Het advies van een ander heeft me NanoBeam M5-16's (met 100mbit LAN) opgeleverd. Als ik zelf had gekozen, was ik voor de AC uitvoering gegaan (met Gbit). Maar ook dit voldoet verrassend goed!

* Gemelde ervaringen over zo'n 25 meter, het spul zou tot 10km doen....

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
10km, heb je dan vergunning nodig? Interessant. Gebouw aan de overkant heeft glasvezel, misschien ga ik ook van die dingen halen, kan ik wat van die verbinding lenen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:18
HvanderT schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:57:
10km, heb je dan vergunning nodig? Interessant. Gebouw aan de overkant heeft glasvezel, misschien ga ik ook van die dingen halen, kan ik wat van die verbinding lenen >:)
Het is een point-to (multi) point verbinding op de 5Ghz band. Zolang deze opereert binnen de toegestane frequenties die op de 5Ghz band zijn bedacht (zie hieronder) en de veldsterkte niet wordt overschreden is er volgens mij er geen vergunning nodig.

Voor zover ik hier uit kan halen tenminste....
https://www.agentschaptel...ije-radiotoepassingen.pdf
Frequentie: 5470 - 5725 MHz
Vermogen 1 W e.i.r.p.
Vermogensdichtheid 50 mW/MHz

Eigenlijk is dit een soort van consumenten uitvoering van de straalverbinding die je (steeds minder) ziet bij GSM/UMTS masten. Met een strakke smalle straal van schotel naar schotel.

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 17-07-2015 15:47 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 15:18
nieuws: Tele2 kan door overeenkomst KPN dsl gaan aanbieden tot 100Mbit/s

Vectoring en bonding komen ook beschikbaar voor Tele2 en Online. Hopelijk gaat dan ook Telfort snel komen met 100Mbit om bij te kunnen benen.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Gok dat Telfort ook wel gaat komen, dat is toch een KPN merk. Dus die hoeven in tegenstelling tot Tele2 niet veel aan te passen aan hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-06 20:49
En ja hoor, KPN heeft haar doelstellingen weer eens aangepast:
De huidige planning van KPN voorziet erin dat al aan het einde van 2016 85% van alle Nederlandse
huishoudens toegang heeft tot snel internet tot 100Mb/s.
Bron
HvanderT schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:14:
Gok dat Telfort ook wel gaat komen, dat is toch een KPN merk. Dus die hoeven in tegenstelling tot Tele2 niet veel aan te passen aan hun netwerk.
Niet zo snel, denk ik. Met de vorige snelheidsupgrades en de introductie van itv kregen ze destijds zoveel te maken met (capaciteits)problemen op het netwerk, waarschijnlijk zullen ze deze keer extra controleren en testen. En dat kost tijd...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Waren die doelstellingen eerst eind 2015 dan?

Ik vind het te lang duren, tegen die tijd biedt kabel al 500Mbit/s aan voor consumenten en enige waar KPN daarmee kan concurreren is in glasvezel gebieden of in gebieden waar die snelheid niet te halen is via de kabel.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat was inderdaad 2015, het was 40mbit nog in 2014.
Vind die zin in hun bericht wel grappig:
waardoor snelheden tot 100Mb/s gehaald worden, vergelijkbaar met de snelheden die kabelaars vandaag de dag al aanbieden.
Met name het stukje 'al aanbieden', in 1,5 jaar kan er nog veel gebeuren voor zowel kabel als glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SinergyX schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:28:
Dat was inderdaad 2015, het was 40mbit nog in 2014.
Vind die zin in hun bericht wel grappig:

[...]

Met name het stukje 'al aanbieden', in 1,5 jaar kan er nog veel gebeuren voor zowel kabel als glasvezel.
Die doelstelling van eind 2016 100 Mbit bij 85% heeft KPN al bijna 4 maanden geleden bekend gemaakt hoor.

Was een persbericht van 1 april 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Barre73 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:37:

Die doelstelling van eind 2016 100 Mbit bij 85% heeft KPN al bijna 4 maanden geleden bekend gemaakt hoor.

Was een persbericht van 1 april 2015.
Was een bericht uit juni vorig jaar, ik heb hem hier nog ergens, dat eind 2015 85% op VVDSL wilde hebben (niet expliciet 100mbit, maar bij VVDSL kan je eerder ~80mbit zeggen).

Maar neemt weinig weg van het feit, ze lopen achter, volgend jaar al helemaal.

Ach, zei in 2013 al dat ik blij was als ik 100mbit voor 2018 zou krijgen, ze liggen daarvoor nog aardig op schema :P

Ben er nu wel achter dat die fourstack dezelfde 'geen upgrade planning/5mbit' geeft voor zo'n beetje ons compleet blok tot de volgende zijstraat, blok erna heeft wel tot 40mbit maar ook geen upgrade planning.

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 20-07-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SinergyX schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Was een bericht uit juni vorig jaar, ik heb hem hier nog ergens, dat eind 2015 85% op VVDSL wilde hebben (niet expliciet 100mbit, maar bij VVDSL kan je eerder ~80mbit zeggen).

Maar neemt weinig weg van het feit, ze lopen achter, volgend jaar al helemaal.

Ach, zei in 2013 al dat ik blij was als ik 100mbit voor 2018 zou krijgen, ze liggen daarvoor nog aardig op schema :P

Ben er nu wel achter dat die fourstack dezelfde 'geen upgrade planning/5mbit' geeft voor zo'n beetje ons compleet blok tot de volgende zijstraat, blok erna heeft wel tot 40mbit maar ook geen upgrade planning.
Ik denk dat je dit bericht bedoelt:
nieuws: KPN verhoogt snelheid via zijn kopernetwerk per 1 september tot 100Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Hoe staat het trouwens met het nieuwe topic en de openingspost? Ik heb daar een week geleden een hoop in gezet, maar ligt nu een beetje stil volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-06 20:03
@Robin, BVVDSL zit op dit moment in de 2e fase. Pilot hebben we gehad, nu zijn we bezig met de eerste uitrol. In 3 fases van uitrollen gaan we (hopelijk) alle geschikte kabelverdelers/buitenringen BVVDSL klaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
JoeyHamers schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:02:
@Robin, BVVDSL zit op dit moment in de 2e fase. Pilot hebben we gehad, nu zijn we bezig met de eerste uitrol. In 3 fases van uitrollen gaan we (hopelijk) alle geschikte kabelverdelers/buitenringen BVVDSL klaar maken.
Is er daarvan al een (openbare of globale) planning beschikbaar? Of zal het ook via de Netco check te ien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-06 20:03
In principe zal Netco leidend zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
JoeyHamers schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:24:
In principe zal Netco leidend zijn..
Prima, bedankt voor de info.

Nog een leuk weetje gevonden bij KPN: Afgelopen 2 weken hebben ze 102 straatkasten omgebouwd en geupgrade met actieve VDSL2-DSLAMs. Zo'n 51 kasten per week dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

Ik ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is op mijn adres. Misschien dat iemand hier daar concrete kennis van heeft ?

Mijn situatie:
Ik woon in het buitengebied. Niet ver van een klein dorpje, KD (Klein Dorp), met ~1500 inwoners.
Ik woon op 1200 meter van de bebouwde kom.
Dit dorpje D heeft volgens mij geen telefoon-centrale, en geen DSLAM. Er ligt wel glasvezel (van ReggeFiber).
Achter dat dorpje ligt een groter dorp, GD (Groot Dorp), met 10k+ inwoners.
De DSLAM staat in GD. Ik weet zelfs waar de telefoon-centrale daar is.
Volgens mij lopen mijn koperdraden door KD naar GD, zonder apparatuur er tussen. Dat is maximaal 3800 meter.
Misschien ook niet, en lopen ze via andere wegen. Dat zou minimaal 3300 meter zijn.
Afstanden gemeten via Google Maps.
Deze afstand (3300-3800 meter) komt overeen met de Line Attenuation op mijn Fritzbox (49 down/ 21 up, SNR is 4 down/8 up).
De download snelheid die ik de afgelopen 2 jaar haal is tussen de 6.3Mbps en 6.7Mbps.

Wat kan ik in de toekomst verwachten ?
Wat is theoretisch mogelijk ? En waar is KPN (en xs4all) daadwerkelijk mee bezig ?
Ik kan zelf 3 verbeteringen bedenken:

1) Ik heb 2 aderparen in mijn meterkast binnenkomen. Ik zou verwachten dat ik dan in theorie pair-bonding zou kunnen doen. Is dat zo ? Zijn er beperkende factoren (zoals afstand) waardoor pair-bonding zelfs in theorie niet mogelijk is ? Wat is de verwachte speedup, 2x ? Of lager ?

2) DSLAM dichter bij mijn huis. KD heeft zo'n 1500 inwoners, plus een flink aantal mensen in het buitengebied. Er ligt al glasvezel tussen KD en GD. Ik kan me voorstellen dat de KPN een kleine DSLAM in KD plaatst, en die via glasvezel aan de centrale in GD hangt. Dat zou de lengte van mijn koperdraad verminderen van 3300-3800 meter naar 1500 meter.

3) Vectoring. Zo ver ik weet is vectoring een nieuwe encoding techniek. Betere encoding technieken brengen vooral voordelen bij snelle verbindingen. Op langere afstanden (>2-3km) zijn de snelheden laag. Bij lage snelheden (grote afstanden, >2km) doen oudere encoderingen (zoals ADSL2+ wat ik nu heb) het niet veel slechter dan VDSL. Ik verwacht dus niet veel van VDSL, tenzij er een DSLAM dichterbij wordt geplaatst. Of ben ik nu te pessimistisch, en zal VDSL ook mij baat brengen ?

Mijn hoop:
1) introductie van een nieuwe DSLAM op 1500 meter. Dat zou mijn ADSL2+ snelheid van 6.5Mbps naar 20 Mbps kunnen brengen.
2) Introductie van VDSL. Dat zou mijn snelheid van 20 Mbps naar 30 Mbps kunnen brengen. Maar alleen als de afstand naar 1500 meter gaat. Op 3300 meter zou ik hoogstens van 6.5Mbps ADSL2+ naar 7 of 7.5Mbps VDSL gaan.
3) Pair bonding. Op 1500 meter, met VDSL, zou dat mijn snelheid verdubbelen van 30Mbps naar 60Mbps.

In theorie zie ik dus hoe ik van 6.5Mbps nu naar 60Mbps zou kunnen gaan.
Maar er zijn vast addertjes onder het gras.
Zowel theoretische als praktische.
Kan iemand me dit uit de doeken doen ? Bvd.

In het ergste geval: er is hier geen kabel en geen glasvezel. De KPN weet dus dat ik tot in lengte der dagen klant bij ze zal blijven. Misschien dat het buitengebied daarom wel de laatsten zullen zijn die technische vernieuwingen kunnen verwachten ? Terwijl wij degene zijn die juist het hardst om nieuwe ADSL zitten te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
280562 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:34:
Ik ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is op mijn adres. Misschien dat iemand hier daar concrete kennis van heeft ?

Mijn situatie:
Ik woon in het buitengebied. Niet ver van een klein dorpje, KD, met ~1500 inwoners.
Ik woon op 1200 meter van de bebouwde kom.
Dit dorpje D heeft volgens mij geen telefoon-centrale, en geen DSLAM. Er ligt wel glasvezel (van ReggeFiber).
Achter dat dorpje ligt een groter dorp, GD, met 10k+ inwoners.
De DSLAM staat in GD. Ik weet zelfs waar de telefoon-centrale daar is.
Volgens mij lopen mijn koperdraden door KD naar GD, zonder apparatuur er tussen. Dat is maximaal 3800 meter.
Misschien ook niet, en lopen ze via andere wegen. Dat zou minimaal 3300 meter zijn.
Afstanden gemeten via Google Maps.
Deze afstand (3300-3800 meter) komt overeen met de Line Attenuation op mijn Fritzbox (49 down/ 21 up, SNR is 4 down/8 up).
De download snelheid die ik de afgelopen 2 jaar haal is tussen de 6.3Mbps en 6.7Mbps.

Wat kan ik in de toekomst verwachten ?
Wat is theoretisch mogelijk ? En waar is KPN (en xs4all) daadwerkelijk mee bezig ?
Ik kan zelf 3 verbeteringen bedenken:

1) Ik heb 2 aderparen in mijn meterkast binnenkomen. Ik zou verwachten dat ik dan in theorie pair-bonding zou kunnen doen. Is dat zo ? Zijn er beperkende factoren (zoals afstand) waardoor pair-bonding zelfs in theorie niet mogelijk is ? Wat is de verwachte speedup, 2x ? Of lager ?

2) DSLAM dichter bij mijn huis. KD heeft zo'n 1500 inwoners, plus een flink aantal mensen in het buitengebied. Er ligt al glasvezel tussen KD en GD. Ik kan me voorstellen dat de KPN een kleine DSLAM in KD plaatst, en die via glasvezel aan de centrale in GD hangt. Dat zou de lengte van mijn koperdraad verminderen van 3300-3800 meter naar 1500 meter.

3) Vectoring. Zo ver ik weet is vectoring een nieuwe encoding techniek. Betere encoding technieken brengen vooral voordelen bij snelle verbindingen. Op langere afstanden (>2-3km) zijn de snelheden laag. Bij lage snelheden (grote afstanden, >2km) doen oudere encoderingen (zoals ADSL2+ wat ik nu heb) het niet veel slechter dan VDSL. Ik verwacht dus niet veel van VDSL, tenzij er een DSLAM dichterbij wordt geplaatst. Of ben ik nu te pessimistisch, en zal VDSL ook mij baat brengen ?

Mijn hoop:
1) introductie van een nieuwe DSLAM op 1500 meter. Dat zou mijn ADSL2+ snelheid van 6.5Mbps naar 20 Mbps kunnen brengen.
2) Introductie van VDSL. Dat zou mijn snelheid van 20 Mbps naar 30 Mbps kunnen brengen. Maar alleen als de afstand naar 1500 meter gaat. Op 3300 meter zou ik hoogstens van 6.5Mbps ADSL2+ naar 7 of 7.5Mbps VDSL gaan.
3) Pair bonding. Op 1500 meter, met VDSL, zou dat mijn snelheid verdubbelen van 30Mbps naar 60Mbps.

In theorie zie ik dus hoe ik van 6.5Mbps nu naar 60Mbps zou kunnen gaan.
Maar er zijn vast addertjes onder het gras.
Zowel theoretische als praktische.
Kan iemand me dit uit de doeken doen ? Bvd.

In het ergste geval: er is hier geen kabel en geen glasvezel. De KPN weet dus dat ik tot in lengte der dagen klant bij ze zal blijven. Misschien dat het buitengebied daarom wel de laatsten zullen zijn die technische vernieuwingen kunnen verwachten ? Terwijl wij degene zijn die juist het hardst om nieuwe ADSL zitten te springen.
toon volledige bericht
Stuur anders eens postcode+huisnummer per DM, dan kijk ik even wat KPN over de afstanden te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
timmie1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:32:
[...]

Prima, bedankt voor de info.

Nog een leuk weetje gevonden bij KPN: Afgelopen 2 weken hebben ze 102 straatkasten omgebouwd en geupgrade met actieve VDSL2-DSLAMs. Zo'n 51 kasten per week dus ;)
nice! En hoeveel kasten zijn er totaal, weet je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Meauses schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:37:
[...]

nice! En hoeveel kasten zijn er totaal, weet je dat ook?
Dat zie ik even niet, wel dat die 102 kasten ~26.000 aansluitingen vertegenwoordigen en dat er nu ~2 miljoen aansluitingen een geschatte maximaal haalbare snelheid van 100+Mbits heeft(via een omgebouwde kast). Een deel van die ~2miljoen aansluitingen heeft meerdere aderparen dus dat deel kan mits geschikte kast al tot 220Mbit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

timmie1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:36:
Stuur anders eens postcode+huisnummer per DM, dan kijk ik even wat KPN over de afstanden te zeggen heeft.
Bedankt. Heb ik net gedaan.

Maar behalve het praktische aspect (wat doet de KPN), ben ik ook benieuw naar de antwoorden op mijn meer theoretische vragen. (Heeft VDSL nut op 3+ km ? Hoeveel is de speedup van pair-bonding ? Etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
280562 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:44:
[...]

Maar behalve het praktische aspect (wat doet de KPN), ben ik ook benieuw naar de antwoorden op mijn meer theoretische vragen. (Heeft VDSL nut op 3+ km ? Hoeveel is de speedup van pair-bonding ? Etc).
Op 3km heeft VDSL weinig tot geen nut.
De speedup is meestal dicht bij een verdubbeling. Maar volgensmij ook een ruis verdubbeling (?), waardoor dit op lange afstanden niet mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
280562 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:44:
[...]

VDSL heeft nut tot ongeveer 2km afstand, verder is technisch nog wel mogelijk maar niet aan te raden vanwege stabiliteitsproblemen. In theorie verdubbelt de maximaal haalbare snelheid bij de toepassing van pair bonding.
RobinF schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:57:
[...]

Op 3km heeft VDSL weinig tot geen nut.
De speedup is meestal dicht bij een verdubbeling. Maar volgensmij ook een ruis verdubbeling (?), waardoor dit op lange afstanden niet mogelijk is
Grr, jij was me net voor :9

Ohja, en ADSL1 en 2 gaan er per 1 januari 2016 uit bij KPN, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al ;)

[ Voor 28% gewijzigd door timmie1 op 20-07-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ADSL gaat eruit? Kun je dat toelichten? Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
HvanderT schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:48:
ADSL gaat eruit? Kun je dat toelichten? Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp.
https://www.kpn-wholesale...t-vanaf-januari-2016.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Adsl2+ blijft dus nog wel gewoon leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Maar wat gebeurt er met (KPN) klanten die nog op ADSL1 zitten? Gaan ze die zelf omzetten naar ADSL2+? Ik ken zat mensen die op ADSL1 zitten. Of zie ik het nog verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
HvanderT schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:00:
Maar wat gebeurt er met (KPN) klanten die nog op ADSL1 zitten? Gaan ze die zelf omzetten naar ADSL2+? Ik ken zat mensen die op ADSL1 zitten. Of zie ik het nog verkeerd?
Ik wist niet dat KPN nog mensen op ADSL1 had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Nu online
Alle ADSL1 klanten zitten gewoon op WBA-A of WBA-E ADSL2+ kaarten. Als je een ADSL2+ modem aansluit op een ADSL1 lijntje gaat hij gewoon om naar ADSL2 modus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
RadioAir schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:18:
Alle ADSL1 klanten zitten gewoon op WBA-A of WBA-E ADSL2+ kaarten. Als je een ADSL2+ modem aansluit op een ADSL1 lijntje gaat hij gewoon om naar ADSL2 modus :)
Ik heb een spuuglelijke Experiabox Arcadyan 7519, een modem die gewoon ADSL2+ kan. Toch blijft dit modem op ADSL1 verbonden met max 8000kbps. Ik weet nog dat er een monteur was die mij vertelde dat deze aansluiting nog op een ADSL1 kaart was aangesloten. Maar of dat nu nog steeds zo is weet ik niet. In ieder geval krijg ik er geen ADSL2+ erop.

Volgens Netco kan er op dat adres max 10Mbit geleverd worden. Dat klopt wel, aangezien de afstand naar de centrale ongeveer 3km is.

Ander huis: Daar hangt een V8, maar dat is zo'n flutmodem dat ie de 8000Kbps down niet eens meer haalt op 2km, de speedtouch die ervoor aan de lijn hing deed dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
timmie1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:42:
[...]

Dat zie ik even niet, wel dat die 102 kasten ~26.000 aansluitingen vertegenwoordigen en dat er nu ~2 miljoen aansluitingen een geschatte maximaal haalbare snelheid van 100+Mbits heeft(via een omgebouwde kast). Een deel van die ~2miljoen aansluitingen heeft meerdere aderparen dus dat deel kan mits geschikte kast al tot 220Mbit komen.
En wanneer gaan de grotere nummercentrales aangepast worden?
* TD-er zit in Ten Boer op zo'n nummercentrale (stenen gebouwtje) op zo'n 56/11 Mbps attainable en 55/5 Mbps verbinding via XS4all.
Vooral de hogere upload zou fijn zijn en Vectoring ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ouderlijk huis heeft ook nog VDSL vanuit de nummercentrale. 55/5 via KPN, attainable is 80/13, zonder pairbonding.

Ben hier ook wel benieuwd naar. Anders vallen we helaas buiten de boot.
Vraag me alleen af of ze wel ooit vectoring gaan leveren vanuit de nummercentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Nu online
Vectoring heeft dacht ik geen zin op dergelijke grote kabelbundels..

[ Voor 14% gewijzigd door RadioAir op 20-07-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Klopt het dat KPN in landelijke gebieden een lagere internetsnelheid hanteert voor de nummercentrales?
Ik kom redelijk wat aansluitingen tegen die enkellijns hoogstens 32Mbit kunnen krijgen en 64Mbit met bonding. En het gaat hier nochtans over aansluitingen vlak naast de centrale, op max 20m afstand.

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 20-07-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Nu online
Denk dan eerder dat deze lijnen nog nooit aangesloten zijn geweest op een WBA-E DSLAM. Ik heb nog nooit een beperkte snelheid gezien op een CO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:16:
Klopt het dat KPN in landelijke gebieden een lagere internetsnelheid hanteert voor de nummercentrales?
Ik kom redelijk wat aansluitingen tegen die enkellijns hoogstens 32Mbit kunnen krijgen en 64Mbit met bonding. En het gaat hier nochtans over aansluitingen vlak naast de centrale, op max 20m afstand.
Betreft dit het gebruikte profiel of echt de snelheid die maximaal mogelijk is op deze lijnen?

Ik heb wel eens een XS4ALL verbinding op 50m van de centrale gezien, maar het feest was met 60Mbit wel over, terwijl ik op 500 meter er nog 80mbit uit kan persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 16:55
TD-er schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:20:
[...]

En wanneer gaan de grotere nummercentrales aangepast worden?
* TD-er zit in Ten Boer op zo'n nummercentrale (stenen gebouwtje) op zo'n 56/11 Mbps attainable en 55/5 Mbps verbinding via XS4all.
Vooral de hogere upload zou fijn zijn en Vectoring ook.
Zal snel gaan q1 2016 worden wij naar buitenring verplaats, zit nu op nummercentrale(haarlem-schalkwijk, hlm-o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
Edit: Opgelost.

[ Voor 94% gewijzigd door esky op 03-08-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:23

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Eindelijk is het dan zover: pair bonding is een feit. Toch heb ik nog wat vraagjes namelijk over de sterkte van de lijnen, met name de tweede lijn (volgens het modem aangegeven als Line1, de monteur had contact gehad met de centrale en die gaf een sterke eerste lijn aan welke dus op Line2 zit)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y4EAKQL.png

Hierbij vallen mij een paar dingen op naast de snelheden namelijk:

- Noise Margin(Up) is lager terwijl Line Attenuation(Up/Down) en Output Power(Up) hoger zijn
- Beide lijnen gebruiken profile 17a terwijl de vorige Experia Box zich vastklampte aan 8b
- Het aantal CRC Errors maar voornamelijk het aantal FEC Errors is hoger op Line1 dan op Line2

Zouden deze factoren kunnen verklaren waarom de Line1 zo ondermaats presteert? Dit is meer uit interesse dat ik dit vraag aangezien ik van een luttele 24Mbit down/4Mbit up verbinding naar een 52Mbit down/10Mbit up verbinding ben gegaan dus meer dan 2x zo snel terwijl het mij (en voornamelijk de monteur) alleen wat moeite kostte!

Nogmaals dank voor al jullie advies en ik hoop dat een van jullie mij een antwoord kan geven op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:18

qless

...vraag maar...

Als KPN ook ADSL2+ zou uitfasseren dan kan de UPBO uit op VDSL, waardoor de upstream op een enkele lijn van 20 naar 40 kan... maar dan moeten ze ook even alle industrie gebieden uitrusten met (B)VVDSL, wat nu niet het beleid is.

Note: Wel zijn ze bezig ADSL(2+) over IDSN snel uit te faseren, wij hebben net een nieuwe analoge lijn gekregen voor ADSL over POTS ter vervaning van de ADSL over ISDN.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
qless schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:57:B

Note: Wel zijn ze bezig ADSL(2+) over IDSN snel uit te faseren, wij hebben net een nieuwe analoge lijn gekregen voor ADSL over POTS ter vervaning van de ADSL over ISDN.
Dan zullen we hier toch over moeten. Maar wat is snel, toevallig een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:18

qless

...vraag maar...

Bij ons op kantoor vorige maand, na uitstel om dat de sleutel van de interne KVD niet te vinden was...ze hadden er precies haast mee bij KPN want we werden vaak gebeld voor nieuwe afspraak in te plannen.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Net weer even op fourstack gekeken en nu staat er Q2 2016 i.p.v. Q3 2016 achter planning.
Een optimist zou zeggen: "Het schiet al op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb een adres op Netco ingevuld, waarvan er ook een alternatief is: daar staat namelijk BOV bij.

Ik ken het pand, er zijn namelijk meerdere ISRA punten daar te vinden, maar staat BOV voor "boven"? Aangezien de telefoonkabel naar boven loopt en vanaf daar in een ISRA overgaat waar momenteel ADSL op geleverd wordt.

"We" (ik) ben voor die studenten namelijk aan het kijken voor een VDSL oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
Interessant bericht @ KPN Wholesale
Introductie VULA-aanbod en uitrol VDSL-binnenringen
De vraag naar toenemende snelheid in de breedband dienstverlening zal de komende jaren onveranderd doorzetten. Om deze stijgende behoefte aan sneller internet van onze wholesale- en retailklanten te kunnen blijven invullen is het voor KPN van cruciaal belang om constant innovaties door te voeren op zijn netwerken.

Voor het leveren van hogere WBA-snelheden heeft KPN de afgelopen jaren zijn kabelverdelers voorzien van VDSL Vectoring en VDSL Pair Bonding. Tot op heden zijn ruim 2400 straatkasten in de zogenaamde 'buitenringen' voorzien van deze nieuwe technieken. Als afnemer van WBA profiteert u hier ook van. U kunt uw consumenten- en zakelijke klanten meer internetsnelheid bieden. Op ruim 2.000.000 adressen kunt u al gebruikmaken van snelheden tot 100 Mbit/s met VDSL Vectoring en tot zelfs 200 Mbit/s met VDSL Pair Bonding.

In navolging op de 'buitenringen', wil KPN VDSL2 en vectoring ook inzetten op de zogenaamde 'binnenringen' (straatkasten binnen 1500 meter van de MDF-centrale), het directe net en de centrales waar geen MDF Access wordt afgenomen. Dit maakt voor ruim anderhalf miljoen extra huishoudens snelheden mogelijk die vergelijkbaar zijn met de snelheden van de kabel.
...
Omdat KPN nu overeenkomsten heeft bereikt met Tele2 en Online over het gebruik van VULA (virtuele toegang) kan het kopernetwerk ook binnen 1500 meter van een 'reguliere' telefooncentrale (CO) worden geupgrade zodat daar ook vectoring beschikbaar komt. Er komen dus ook 'binnenringen'.

Omdat Tele2 & Online in bepaalde telefooncentrale's eigen apparatuur heeft staan (DSLAM) is het niet mogelijk om Vectoring uit te rollen in de buurt van zo'n telefooncentrale. Dit heeft Tele2 ook aangegeven bij een artikel in het AD:
...
Momenteel gebruikt Tele2 naast zijn glasvezelnetwerk ook al het kopernetwerk van de concurrent. Tele2 heeft daarvoor ook eigen apparatuur in de wijkcentrales van KPN zitten. ,,Vanwege die apparatuur kan KPN zijn kopernetwerk niet overal moderniseren, wij zaten hen in de weg," vertelt Te Gussinklo.
...
In de loop van 2016 gaan we hopelijk de effecten van het inzetten van VULA zien zodat ook de concurrenten van KPN hogere snelheden kunnen gaan aanbieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 00:00
HvanderT schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:37:
Ik heb een adres op Netco ingevuld, waarvan er ook een alternatief is: daar staat namelijk BOV bij.

Ik ken het pand, er zijn namelijk meerdere ISRA punten daar te vinden, maar staat BOV voor "boven"? Aangezien de telefoonkabel naar boven loopt en vanaf daar in een ISRA overgaat waar momenteel ADSL op geleverd wordt.

"We" (ik) ben voor die studenten namelijk aan het kijken voor een VDSL oplossing
Die kans is heel groot. Soms zijn dergelijke toevoegingen heel onduidelijk. Ooit eens de toevoeging KANT gehad, dan denk je dat betekent kantoor. Uiteindelijk bleek het voor kantine te staan en bevond dit isra punt zich honderden meters verderop, ook al is het huisnummer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-06 21:52
hallo ik heb sinds enige tijd heb ik last van storing.
dit is thuis bij mijn ouders zij hebben kpn 50m/bit
maar bij speedtest zegt 20/25 mbit. downloud

Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 6 hrs: 53 min: 4 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 12952/42261 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 13223/41443 kbps
Noise Margin (Up/Down) 4.7/4.4 dB
Line Attenuation (Up/Down) 38.8/17.9 dB
Output Power (Up/Down) 8.5/11.2 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 79/78 symbols
FEC (Up/Down) 19/3345
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 17a

modem is acrydan v9
wat moet ik doen om dit weer kloppend te krijgen ?
kpn gebeld lang verhaal lijnafstand kwalieteit afstand etc oftewel bla bla.

(ik kan geen kpn forum ervaringen vinden waar dit bij moet/hoort ik hoop dat hier goed staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 15:24
miciel schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:21:

Actual Rate (Up/Down) 12952/42261 kbps
Oftewel, je modem traint in op 42 mbit. Test het eens met een pc bekabeld direct op de modem via speedtest.net. Dan zou je richting de 42 mbit moeten gaan mits je tv niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
2 verschillende pc,s beide bekabeld allebei rond de 20 mbit
tv is via digitenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
De modem even resetten, andere zaken die bekabeld aangesloten zijn loskoppelen. 1 pc directe kabel naar modem testen. Of je hebt het instap abonnement waar idd 20mbit bij hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
SharpEdgeOne schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:49:
De modem even resetten, andere zaken die bekabeld aangesloten zijn loskoppelen. 1 pc directe kabel naar modem testen. Of je hebt het instap abonnement waar idd 20mbit bij hoort...
modem is gereset.
dat laatste lijkt me het meest logisch.
stom dat ik er niet eerder aan heb gedacht.
ik heb het nageken reden :
omdat het de laatste maand is van het abbonement hebben ze het aangepast naar internet basis.

[ Voor 14% gewijzigd door miciel op 26-07-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
miciel schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:53:
[...]

modem is gereset.
dat laatste lijkt me het meest logisch.
stom dat ik er niet eerder aan heb gedacht.
ik heb het nageken reden :

omdat het de laatste maand is van het abbonement hebben ze het aangepast naar internet basis.
Wat is dat voor reden dan?

Is het niet omdat de prijzen/snelheden aangepast werden? Er zijn daardoor enkel mensen van 50 naar 20 gegaan dankzij een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
RobinF schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:25:
[...]

Wat is dat voor reden dan?

Is het niet omdat de prijzen/snelheden aangepast werden? Er zijn daardoor enkel mensen van 50 naar 20 gegaan dankzij een fout.
moet zijn: ik dacht dat het snellere internet abonnement afgelopen was en daardoor aangepast naar internet basis
maar het abonnement loopt nog 1 maand door.
dus het bovenstaande is logischer.

[ Voor 37% gewijzigd door miciel op 26-07-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Er zijn weer wat ontwikkelingen op het gebied van KPN Wholesale, zie ook m'n vorige post Prolution in "VDSL echte snelheid"
Vodafone en KPN in wholesale-deal, ACM stemt in
dinsdag 28 juli 2015 | 08:55 CET | Nieuws
Vodafone meldt dat het overeenstemming met KPN heeft bereikt over de toegang tot dienst vaste glasvezel- en kopernetwerk op basis van WBA (wholesale broadband access) voor een periode van zeven jaar. Vorige week sloot KPN al soortgelijke overeenkomsten met Tele2 en M7 Group. KPN meldt bovendien dat toezichthouder ACM instemming heeft verleend aan deze wholesale-overeenkomsten.

Volgens Vodafone is de overeenkomst voor de langere termijn met KPN een belangrijke stap in de transformatie van mobiel provider tot aanbieder van een volledig pakket aan communicatiediensten. De overeenkomst maakt het mogelijk om effectief te blijven concurreren op de breedbandmarkt, aldus Vodafone.

Vodafone al langer vaste speler
De operator was de afgelopen jaren al in beperkte mate actief met vaste pakketten. In de consumentenmarkt biedt Vodafone als zelfstandige service provider onder de naam Vodafone Thuis sinds januari 2014 breedbanddiensten (internetten, tv en bellen) aan via glasvezel en sinds oktober 2014 ook via het landelijke dekkende kopernetwerk (DSL) van KPN. Op de zakelijke markt is Vodafone sinds 2006 aanbieder van vaste-internetdiensten (Vodafone One).
Onder de nieuwe overeenkomst heeft Vodafone toegang tot nieuwe technologieën waarmee KPN het netwerk upgradet, zoals de introductie van vectoring om hogere snelheden te bieden over DSL. Hiermee zijn in theorie snelheden tot 100 Mbps of via pair bonding tot 200 Mbps mogelijk. Deze technieken zijn voor Vodafone niet beschikbaar via de huidige vormen van ontbundelde toegang, maar wel via de nieuwe overeenkomst.

ACM akkoord met wholesale-overeenkomsten
KPN meldt daarnaast dat ACM haar instemming heeft verleend aan de wholesale-overeenkomsten die het gesloten heeft met Tele2, M7 en Vodafone. Tijdens het sluiten van de overeenkomsten met Tele2 en M7 een week geleden, wilde de toezichthouder nog niet inhoudelijk hierop reageren en was het nog bezig om deze te bestuderen. De instemming is nu dus verleend en ACM zal een actieve rol houden in het toezicht op deze markt, zo laat de toezichthouder weten.
De overeenkomsten met Tele2 en M7 (met Online.nl en Canal Digitaal in Nederland actief) gelden op basis van Vula (Virtual Unbundled Local Access) respectievelijk WBA (Wholesale Broadband Access). Deze diensten zijn een alternatief voor de ontbundelde toegang tot het passieve access netwerk (MDF Access) die KPN verleent aan marktpartijen. De Vula-overeenkomst zal gelden als basis voor het referentieaanbod van KPN.

Virtuele ontbundeling
KPN netwerktak NetCo wil op 1 september beginnen met de levering van internetdiensten op basis van Vula's. Vula staat voor virtuele ontbundeling op het DSL-netwerk. Daarmee kan 100 Mbps worden geleverd of via pair bonding 200 Mbps. Dat signaal komt uit straatkasten met actieve apparatuur en niet meer uit de (MDF) wijkcentrales. KPN heeft al straatkasten omgebouwd voor ruim 2 miljoen adressen en wil die footprint de komende kwartalen uitbreiden met nog eens anderhalf miljoen.

Tele2 zal nog niet meteen 100 Mbps introduceren op basis van Vula, meldde een woordvoerster. De proposities zijn nog niet meteen in september af.
toon volledige bericht
In het kort, Vodafone heeft nu naast Tele2 & M7 (Online.nl) ook een akkoord gesloten met KPN over het gebruik van hogere snelheden. Ook niet onbelangrijk, de ACM heeft toestemming geleverd voor deze akkoorden. nieuws: ACM stemt in met deals voor hogere dsl-snelheden virtuele providers

Nu de komende maanden afwachten, hopelijk komen er een aantal mooie 100Mb pakketten beschikbaar, en mogelijk dat zelfs een andere provider naast KPN ook eens pairbonding voor een redelijke prijs gaat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Betwijfel het, daar waar het niet kan, zal het ook van de virtuele niet gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
SinergyX schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:52:
Betwijfel het, daar waar het niet kan, zal het ook van de virtuele niet gaan komen.
Op bepaalde locaties zal pairbonding inderdaad nooit mogelijk zijn omdat er bijvoorbeeld fysiek geen 2 aderparen beschikbaar zijn.

Maar waar ik met name op doel is dat het blijkbaar voorheen nogal kostbaar was voor andere providers naast KPN om pairbonding aan te bieden, voornamelijk de aansluitkosten die KPN hiervoor rekent zijn behoorlijk hoog (dat had ik ook al eens gepost: Prolution in "VDSL echte snelheid").

Mogelijk dat het met deze nieuwe akkoorden tussen KPN en de overige DSL providers daar nu verandering in gaat komen. Maar goed laat ze eerst maar eens met een 100Mb VVDSL pakket komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:42

SkyStreaker

Move on up!

Is er hier iemand die mij KAN vertellen of ik op zijn minst wel pairbonding kan gebruiken op 8161BE 87 (voor dezelfde prijs, wel zo darn eerlijk ten opzichte van ander aanbod. En OF daar uberhaupt wel eens upgrades gaan komen. (voor de zekerheid, ik kan dus geen fiber of cai gebruiken)

[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 29-07-2015 09:57 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
SkyStreaker schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:56:
Is er hier iemand die mij KAN vertellen of ik op zijn minst wel pairbonding kan gebruiken op XXXX XX(voor dezelfde prijs, wel zo darn eerlijk ten opzichte van ander aanbod. En OF daar uberhaupt wel eens upgrades gaan komen. (voor de zekerheid, ik kan dus geen fiber of cai gebruiken)
Zie https://thd-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search en helaas, nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dit wist ik al, maar interne jongens/meiden die wat hogerop kunnen dan 1e/2e lijns, kunnen vaak toch wat meer (lees: meer zoeken/vinden/achterhalen) in mijn ervaring.

[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 29-07-2015 10:51 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
SkyStreaker schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:49:
[...]

Dit wist ik al, maar interne jongens/meiden die wat hogerop kunnen dan 1e/2e lijns, kunnen vaak toch wat meer (lees: meer zoeken/vinden/achterhalen) in mijn ervaring.
Ik heb het naast de Fourstack check ook nog met een andere check gecontroleerd, er is op dat adres 1 DSL lijn actief en er is zover ik kan zien geen 2e aderpaar beschikbaar om pairbonding aan te kunnen bieden.

Valt me wel op dat er een lage snelheid (15Mb) aangegeven wordt terwijl de lijn ongeveer 1.5km lang is, weet niet op welke snelheid het modem momenteel intraint?

Het is te hopen dat er binnenkort een straatkast upgrade beschikbaar komt, dan gaan je snelheden wel flink omhoog (omdat je lijn dan verkort wordt).
KPN is nu namelijk ook bezig om straatkasten binnen een straal van 1.5km van de 'reguliere' telefooncentrale te upgraden, dit was voorheen niet mogelijk omdat het dan de andere DSL providers (Tele2 & Online) verstoorde op de koperlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Prolution, ik weet je zelfs te vertellen (toen destijds hier nog een KPN-eigen monteur kwam) dat ik een fantastisch schone lijn had/heb (man was onder de indruk). Weet niet of dat nu nog opgaat, ik ben de kennis om juist te interpreteren kwijt geraakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Configuration Mode  Auto
Current UpLink  VDSL
Type    PPPoE
Connection Name Internet
IP  86.86.x.x
DNS 195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0
Disconnect Reason   
Online Duration 870031 sec
Link Status Connected
Showtime Start  10 days: 1 hrs: 40 min: 35 sec
Modulation Type VDSL2
Actual Rate (Up/Down)   2038/11571 kbps
Attainable Rate (Up/Down)   2216/14890 kbps
Noise Margin (Up/Down)  9.1/9.6 dB
Line Attenuation (Up/Down)  102.3/28.1 dB
Output Power (Up/Down)  12.6/18.6 dBm
Data Path (Up/Down) Fast/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)    0/0 ms
INP (Up/Down)   38/38 symbols
FEC (Up/Down)   0/13060
CRC (Up/Down)   0/1
TPS_TC  G.993.2_Annex_K_PTM
Profile 8b

En ik weet niet of wij een "straatkast"-upgrade krijgen. Volgens mij zit die in het gebouw, maar waar... Ik weet dus niet hoe dit gaat lopen en of wij dat upberhaupt gaan krijgen. Daar zit hem dus voor mij even de vraag waar ik niet via de normale, (voor de gewonen consument) traditionele wegen antwoord op ga krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 29-07-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
SkyStreaker schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:13:
Prolution, ik weet je zelfs te vertellen (toen destijds hier nog een KPN-eigen monteur kwam) dat ik een fantastisch schone lijn had/heb (man was onder de indruk). Weet niet of dat nu nog opgaat, ik ben de kennis om juist te interpreteren kwijt geraakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Configuration Mode  Auto
Current UpLink  VDSL
Type    PPPoE
Connection Name Internet
IP  86.86.x.x
Disconnect Reason   
Link Status Connected
Modulation Type VDSL2
FEC (Up/Down)   0/13060
CRC (Up/Down)   0/1
Profile 8b

En ik weet niet of wij een "straatkast"-upgrade krijgen. Volgens mij zit die in het gebouw, maar waar... Ik weet dus niet hoe dit gaat lopen en of wij dat upberhaupt gaan krijgen. Daar zit hem dus voor mij even de vraag waar ik niet via de normale, (voor de gewonen consument) traditionele wegen antwoord op ga krijgen.
toon volledige bericht
8161 CH 14 is je centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
SkyStreaker schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:13:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Configuration Mode  Auto
Current UpLink  VDSL
Type    PPPoE
Connection Name Internet
IP  86.86.x.x
Disconnect Reason   
Link Status Connected
Modulation Type VDSL2
FEC (Up/Down)   0/13060
CRC (Up/Down)   0/1
Profile 8b

toon volledige bericht
Lijkt mij dat er iets niet helemaal goed is met je lijn, namelijk de Line Attenuation is aan de Up kant veel te hoog (102.3 dB). Zou even je aansluiting checken om te zien of je dit kan verbeteren, proberen om met een kort kabeltje vanuit je ISRA het modem aan te sluiten indien dit nog niet het geval is.

Ter vergelijking, op een lijntje met dezelfde afstand (~1.5km) kon ik met VDSL ruim 30Mb halen. Nu kan je niet iedere lijn met elkaar vergelijken maar ik denk dat er nog wel wat meer uit te halen valt in jou geval (of je moet echt een brakke koperlijn hebben)

Wat betreft de straatkast upgrade, dit kan je om de zoveel tijd checken op de Fourstack check. Zodra er 1 voor jou adres in de planning staat zal dit daar op vermeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Thanks guys. Ik zal trouwens dan ff kijken of ik de boel kan optimaliseren. Mijn ISRA loopt achter de koelkast "langs", dus kan tricky worden. Woon in appartement en het zit daar een beetje beunhaas-achtig in elkaar.

Edit:

Mwoah. Kan erbij. Hoe kort erop wil je hem hebben ghehe. Was ik vergeten dat hij eronder lag.Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pSqax0UbFp4iOwGqDqi65vne/medium.jpg

Edit: zit nu op 25cm afstand. Moet wel kabel overhouden.

[ Voor 66% gewijzigd door SkyStreaker op 29-07-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Prolution schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:56:
[...]

Lijkt mij dat er iets niet helemaal goed is met je lijn, namelijk de Line Attenuation is aan de Up kant veel te hoog (102.3 dB). Zou even je aansluiting checken om te zien of je dit kan verbeteren, proberen om met een kort kabeltje vanuit je ISRA het modem aan te sluiten indien dit nog niet het geval is.

Ter vergelijking, op een lijntje met dezelfde afstand (~1.5km) kon ik met VDSL ruim 30Mb halen. Nu kan je niet iedere lijn met elkaar vergelijken maar ik denk dat er nog wel wat meer uit te halen valt in jou geval (of je moet echt een brakke koperlijn hebben)

Wat betreft de straatkast upgrade, dit kan je om de zoveel tijd checken op de Fourstack check. Zodra er 1 voor jou adres in de planning staat zal dit daar op vermeld worden.
Weet je toevallig ook of deze INP hoog is? (Op internet is weinig te vinden over INP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

ff aangepast en dus korter d'r op - weinig verschil.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Actual Rate (Up/Down)   2222/11877 kbps
Attainable Rate (Up/Down)   2270/15409 kbps
Noise Margin (Up/Down)  6.3/9.6 dB
Line Attenuation (Up/Down)  102.3/28 dB
Output Power (Up/Down)  12.7/18.7 dBm
INP (Up/Down)   42/40 symbols
FEC (Up/Down)   0/2
CRC (Up/Down)   0/0

Lijn blijft (beter gezegd: lijkt) wel iets stabieler op 1.3MB/S - toch nog iets beloning voor alles lostrekken XD. :+ (ging dus normaliter op en neer hikken tussen 900 KB/S en 1.2MB/S)

[ Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 29-07-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
SkyStreaker schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:10:
ff aangepast en dus korter d'r op - weinig verschil.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Actual Rate (Up/Down)   2222/11877 kbps
Attainable Rate (Up/Down)   2270/15409 kbps
Noise Margin (Up/Down)  6.3/9.6 dB
Line Attenuation (Up/Down)  102.3/28 dB
Output Power (Up/Down)  12.7/18.7 dBm
INP (Up/Down)   42/40 symbols
FEC (Up/Down)   0/2
CRC (Up/Down)   0/0

Lijn blijft (beter gezegd: lijkt) wel iets stabieler op 1.3MB/S - toch nog iets beloning voor alles lostrekken XD. :+ (ging dus normaliter op en neer hikken tussen 900 KB/S en 1.2MB/S)
toon volledige bericht
Is inderdaad iets beter, maar de 'Line Attenuation' is nog steeds te hoog. De lijn (met 2 koperen aders) zit nu direct op je modem aangesloten? Geen aftakkingen op het ISRA die verstoringen kunnen veroorzaken?

Weet niet of je bij KPN zit met je DSL lijn, anders zou je een lijnmeting kunnen aanvragen, of misschien geeft je modem wel gewoon een foutieve waarde aan dat zou je kunnen checken door ff een andere modem aan te sluiten (indien mogelijk). Welk type modem gebruik je momenteel eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nee, indirect. Op mijn beunhaas-isra, daar loopt een kabel in en uit zoals je ziet. Dan zou ik het stekkertje door moeten knippen (die ik bij het modem heb gekregen) en klooien aan de KPN-kabel zelf. Doe ik liever niet. Ik zit wel bij de KPN IPB zelf en gebruik de Experia Box ZXV10 H220N. Heb helaas geen ander modem tot mijn beschikking.

Aftakkingen? Nee, niet dat ik weet. Gebruik slechts het 1e aderpaar. 2e aderpaar (Wit/Transparant - dacht ik dat die dat was) is loos, bovendien.

Wat tenenkrommend is, als ik bij KPN check en KPN bel, zijn hogere snelheden niet mogelijk. Ga ik kijken op:
  • adslwinkel, kan ik bij XS4All - 50Mb, Online - 30Mn
  • providercheck, zeggen ze zelfs XS4All - 100Mb (!!), KPN 60Mb (!!)
  • breedbandwinkel, exact aan providercheck
Ja, wat is het dan en wat of wie moet ik dan geloven? 4stack gebruikt de metingen adhv een db die zelf metingen uitvoert (iirc). En de rest checked wat er technisch haalbaar is?

Als ik nu bijv. check bij Telfort postcode check, max 14MB/s - check it potsdikke bij KPN postcode check, heb ik ineens wel het 60Mbit pakket beschikbaar. Je wordt hier dan toch ook compleet horensdol van?

[ Voor 74% gewijzigd door SkyStreaker op 29-07-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Heb ff wat beter naar die foto gekeken maar kan niet echt iets uithalen.

Indien je liever niet wilt rotzooien aan je ISRA kan je ook vragen of KPN die kan vervangen omdat je huidige ISRA nogal rommelig is en mogelijk zorgt voor lagere DSL snelheden. Een lijnmeting aanvragen lijkt me ook wel handig, mogelijk dat het koper netwerk bij jou in de buurt wat brakker is en dat daardoor de snelheden en bepaalde waardes slechter zijn dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het zou me niks verbazen als mijn beunhaas ISRA deel is van de kromme snelheid/lijnstoring. Heb ff een PM gestuurd naar KPN via FB, omdat ik niet aan de telefoon wil hangen en zou het gesprek beter kan forceren.

KPN monteur is prima, maar alleen gratis, anders laat ik het voorlopig even zo.

Overigens wat interessant is. d'r zit ook gewoon compleet geen zegeling op het ISRA-punt.

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 29-07-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ze moeten bij KPN gewoon ff je lijn doormeten, als het goed is zien ze dan ook die afwijkende 'Line Attenuation' waarde.

Meestal stuurt KPN dan wel een (gratis) monteur er op af, zeker als je ook aangeeft dat je ISRA nogal brak is, mogelijk dat ze dan ook je modem willen vervangen om alles uit te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Prolution op 29-07-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Inmiddels antwoord. Of de KPN monteur gratis is, konden ze niet op voorhand zeggen. Maar het is echter overduidelijk beunhaas werk. Moet ik betalen echter, eieren voor mijn geld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoolhaas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 13:11
SkyStreaker schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:41:
Inmiddels antwoord. Of de KPN monteur gratis is, konden ze niet op voorhand zeggen. Maar het is echter overduidelijk beunhaas werk. Moet ik betalen echter, eieren voor mijn geld hoor.
Ik als monteur zou daar geen kosten voor rekenen.
Is ook geen officieel isra punt, de kabel wel zo te zien.

Ik kan alleen niet zien hoe de draden verbonden zijn onder de groentjes, als ze in elkaar gedraaid zijn dan weet ik wel waar die waardes vandaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zie, beunhaaswerk dus. Dank je wel Skoolhaas. En ja, dat'ie niet officieel is... Eh, ghehe :D . Verdeeldoosje voor de elektra man :+
skoolhaas schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:15:
[...]

Ik kan alleen niet zien hoe de draden verbonden zijn onder de groentjes, als ze in elkaar gedraaid zijn dan weet ik wel waar die waardes vandaan komen :)
Helaas werd ik hiernaar verwezen:
Gratis of betaald storingsbezoek

Wanneer de oorzaak van de storing aan KPN ligt, betaal je niets voor het bezoek van de KPN monteur
Wanneer de oorzaak van de storing niet te wijten is aan KPN, maar aan jouw randapparatuur of bekabeling, dan betaal je € 46,50 voorrijtarief voor het monteursbezoek, € 16,- per kwartier arbeidsloon en eventueel kosten voor verbruikt materiaal.
bron: http://www.kpn.com/prive/...nteur/storingsmonteur.htm

Dit levert helaas potentieel wel voorrijkosten op waar ik op dit moment even niet het geld voor heb.

[ Voor 81% gewijzigd door SkyStreaker op 29-07-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Prolution schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:56:
[...]

Lijkt mij dat er iets niet helemaal goed is met je lijn, namelijk de Line Attenuation is aan de Up kant veel te hoog (102.3 dB).
Het lijkt me sterk dat deze Line Attenuation realistisch is. Aangezien de snelheid wel redelijk overeenkomt met de postcodecheck. Ik weet toevallig dat de wat oudere Experiaboxen zoals de Gigaset en één van de Speedtouch-modems een tijd een bug hebben gehad waarbij de attenuation ook belachelijk hoog stond. Dit kwam doordat KPN de custom firmware gewoon zodanig heeft verprutst. Misschien zou het in dit geval ook eens kunnen zijn dat er gewoon een bug inzit. Wellicht zou SkyStreaker eens met een ander modem kunnen controleren of het werkelijk zo is?
Dan moet je een hele schone lijn hebben of enorm goede kwaliteit koper of de afstand klopt niet. Snelheden van rond de 30Mbit kom ik vaker tegen met afstanden tussen 900~1200m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb helaas, zoals alreeds gezegd, geen ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
timmie1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:35:
[...]

Het lijkt me sterk dat deze Line Attenuation realistisch is. Aangezien de snelheid wel redelijk overeenkomt met de postcodecheck. Ik weet toevallig dat de wat oudere Experiaboxen zoals de Gigaset en één van de Speedtouch-modems een tijd een bug hebben gehad waarbij de attenuation ook belachelijk hoog stond. Dit kwam doordat KPN de custom firmware gewoon zodanig heeft verprutst. Misschien zou het in dit geval ook eens kunnen zijn dat er gewoon een bug inzit. Wellicht zou SkyStreaker eens met een ander modem kunnen controleren of het werkelijk zo is?

[...]

Dan moet je een hele schone lijn hebben of enorm goede kwaliteit koper of de afstand klopt niet. Snelheden van rond de 30Mbit kom ik vaker tegen met afstanden tussen 900~1200m.
Postcode check heeft zich misschien wel aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
timmie1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:35:
[...]

Zou inderdaad goed kunnen dat het modem een foutieve waarde weergeeft, een ander modem zou dat kunnen uitsluiten maar niet iedereen heeft DSL modems op voorraad liggen :P, misschien dat KPN zijn al wat verouderde Experiabox wel wil vervangen voor zo'n mooi Experiabox v10 :)
Een lijntje van om precies te zijn 1449m trainde in op z'n 30Mbit, daarbij gaven de checks voordat deze VDSL lijn actief werd 16Mbit aan dus ik was zelf ook verrast met de hoge snelheid op die afstand. Aantal weken daarna werden de checks ook geupdate en gaf deze 24Mbit aan (zit nog altijd een ruime marge op dus). Zodra deze vervolgens lijn verhuist werd naar een andere locatie ging de snelheid van de check ook weer omlaag.

De checks houden dus goed de actuele snelheid van de modems in het veld in de gaten, met een bepaalde marge. Het zou dus kunnen dat een slechte DSL installatie door bijv een brakke ISRA de snelheid in zo'n check ook omlaag trekt.

Nu verwacht ik niet direct dat zijn lijn naar 30Mbit gaat, maar rond de 20Mbit over VDSL mag je toch wel verwachten op 1.5km indien de lijn redelijk in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Prolution schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:57:
misschien dat KPN zijn al wat verouderde Experiabox wel wil vervangen voor zo'n mooi Experiabox v10 :)
Ik heb een ZXV10 :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De ZXV10 H220N is de Experiabox v7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

timmie1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:28:
[...]

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
timmie1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:28:
[...]

De "neppe" V7 want eigenlijk heeft de H220N geen V-naam. De H220N is de voorganger van de V9 zonder de gigabit poorten. En met erg goede wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

skoolhaas schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:15:
[...]

Zeg, aangezien het toch geen officieel ISRA is, kan ik zelf wel specifiek even aan die bedrading zitten. Als ze gedraaid zijn, wat is anders de betere manier? Solderen? kroonsteentje?

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.