Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 15:12

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik heb mijn pre order op 15 augustus geplaatst bij mycom (net op tijd, want bestellingen na 15 augustus kunnen niet meer gegarandeerd worden voor levering op de release dag). Nu staat er alleen een afhaaltijd van 17/9. Dit kan natuurlijk niet kloppen, maar ik vroeg mij af of meer mensen die bij mycom hebben besteld dit hebben.

Ik heb ze al gemailed betreffende dit maar helaas krijg ik geen antwoord. Ik ben namelijk bang dat het allemaal niet klopt en ik kan fluiten naar mijn ps4 dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 09:28

pino85

Im just a Bird in the Sky

Mycom heeft wel vaker vreemde data staan, ook met de PS4 nu, dit staat al een langere tijd zo en een tijd terug heb ik ze hier ook op gewezen want het klopt gewoon weg niet, ze reageren er dan wel op maar doen er blijkbaar niets aan.
Als je echt wil weten waar je aan toe bent is het beter om ze morgen even te bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 01-09-2013 15:49 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-10 17:48
Ik heb mijn ps4 bij de mediamarkt Alexandrium gereserveerd, was iets van de 4e ofzo ! Maar na alle geruchten over aanbetalingen etc... toch maar even langsgegaan !

Hoefde niks aan te betalen en zit gewoon gegarandeerd bij de eerste lichting ! Ben benieuwd hoeveel ze er hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
WiXX schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:38:
Ik heb mijn pre order op 15 augustus geplaatst bij mycom (net op tijd, want bestellingen na 15 augustus kunnen niet meer gegarandeerd worden voor levering op de release dag). Nu staat er alleen een afhaaltijd van 17/9. Dit kan natuurlijk niet kloppen, maar ik vroeg mij af of meer mensen die bij mycom hebben besteld dit hebben.

Ik heb ze al gemailed betreffende dit maar helaas krijg ik geen antwoord. Ik ben namelijk bang dat het allemaal niet klopt en ik kan fluiten naar mijn ps4 dit jaar.
Ik kreeg ook geen reactie op mijn mail en bij mij staat de bezorgdatum op 10/9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 08:20:
Wat moet je hier van denken?

http://ps4daily.com/2013/...ation-4-pre-orders-again/

Amazon kan opeens een speciale bundel aanbieden met garantie dat ie op launchday geleverd wordt.
Ik kreeg inderdaad ook opeens een mailbevestiging dat de door mij op 21 augustus bestelde PS4 toch tussen 30 november - 2 december wordt geleverd. Het lijkt er dus op dat Amazon meer exemplaren vanuit Sony krijgt... Dit kan er op duiden dat er toch meer exemplaren beschikbaar zullen zijn tijdens de launch door productie/logistieke meevallers of dat deze hype kunstmatig wordt geregisseerd door Sony ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Katseviool op 01-09-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn E-mail aan Bol.com :

Krijg ik de Playstation 4 uitgeleverd op de release datum?
Hoe groot is de kans dat ie dan uitgeleverd wordt?
Is hier al meer informatie over?

Bij voorbaat dank.

..............................................................................................

Het antwoord post ik hier ook.
PS4 heb ik op 28-08 besteld op Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12-2024
Katseviool schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:54:
[...]

Ik kreeg inderdaad ook opeens een mailbevestiging dat de door mij op 21 augustus bestelde PS4 toch tussen 30 november - 2 december wordt geleverd. Het lijkt er dus op dat Amazon meer exemplaren vanuit Sony krijgt... Dit kan er op duiden dat er toch meer exemplaren beschikbaar zullen zijn tijdens de launch door productie/logistieke meevallers of dat deze hype kunstmatig wordt geregisseerd door Sony ;)
Het hardware model was al pak en beet rond februari klaar. je wilt toch niet zeggen dat er dan geen ps4's geproduceerd zijn. Software kan later erop gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-10 17:48
Katseviool schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:54:
[...]

of ze hadden ingeschat dat ze er 100 kregen ivm eerder first release ervaringen en zijn (terecht ) voorzichtig geweest om teleurstellingen te voorkomen en krijgen er nu meer dan ingeschat...

je kan beter te laag inschatten dan te hoog dan valt het alleen maar mee ipv tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Teunke7 schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:11:
[...]

Het hardware model was al pak en beet rond februari klaar. je wilt toch niet zeggen dat er dan geen ps4's geproduceerd zijn. Software kan later erop gezet worden.
FCC kreeg eerste modellen begin juni (de modellen waren geproduceerd in mei van dit jaar). Massaproductie zal dus wel rond juli/augustus zijn begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

k-city schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:03:
[...]

Ik kreeg ook geen reactie op mijn mail en bij mij staat de bezorgdatum op 10/9.
Heb je toevallig op 8 augustus die bestelling gedaan? Anders staat die afhaal datum standaard op een x aantal dagen na je bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 21:41
WiXX schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:38:

Ik heb ook op 15 augustus een pre-order gedaan bij de Mycom en bij mij staat de bezorgdatum ook op 17 september.
Ik heb een e-mail gestuurd op 23 augustus met de vraag:
code:
1
2
3
Ik heb op 15 augustus een bestelling voor een PS4 geplaatst.
Kunnen jullie al aangeven of ik deze kan verwachten rond de aangekondigde lanceerdatum
van de PS4 op 29 november 2013?

Daar kreeg ik op 27 augustus het volgende antwoord op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Bedankt voor uw e-mail.

Allereerst onze excuses voor het ongemak.

Op dit moment kunnen wij geen toezegging doen over de levering van de Play Station 4.
Er is namelijk een leveringsprobleem vanuit Sony.
Zodra er meer bekend is wordt dit met alle klanten door gecommuniceerd via onze website. 

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:07:
Mijn E-mail aan Bol.com :

Krijg ik de Playstation 4 uitgeleverd op de release datum?
Hoe groot is de kans dat ie dan uitgeleverd wordt?
Is hier al meer informatie over?

Bij voorbaat dank.

..............................................................................................

Het antwoord post ik hier ook.
PS4 heb ik op 28-08 besteld op Bol.
Die mensen moeten toch knettergek worden, duizend keer per dag dezelfde vraag terwijl ze het zelf ook nog niet eens weten. En dan klagen dat je een standaard antwoord krijgt.

Waarom stuur je die mail überhaupt als ik vragen mag? Op de site staat het volgende:

"Heb je de PS4 na 31 juli besteld, dan kunnen wij een levering op de dag van release niet meer garanderen. Uiteraard doen wij ons best om de console z.s.m. bij jou af te leveren. Tot op heden weten wij nog niet wanneer dit is."

Lijkt me toch vrij duidelijk of niet?

[ Voor 24% gewijzigd door RDMA op 01-09-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Vandaag mijn aanbetaling bij Gamemania gedaan. Nu ben ik er tenminste 100% zeker van dat ik hem day one krijg. Kijk er toch wel erg naar uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 20:38
100% zeker?
Vraag jezelf maar eens af wat er allemaal kan gebeuren.
Als er een container verdwijnt in de haven kunnen we allemaal een paar weken fluiten denk ik.

Ik heb vanaf dat het kon direct bij Sony besteld en betaald, ik zie wel wanneer hij komt.
December is toch druk met alle feestdagen en zo.

[ Voor 30% gewijzigd door Sinned123 op 01-09-2013 20:33 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
RDMA schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:59:
[...]

Die mensen moeten toch knettergek worden, duizend keer per dag dezelfde vraag terwijl ze het zelf ook nog niet eens weten. En dan klagen dat je een standaard antwoord krijgt.

Waarom stuur je die mail überhaupt als ik vragen mag? Op de site staat het volgende:

"Heb je de PS4 na 31 juli besteld, dan kunnen wij een levering op de dag van release niet meer garanderen. Uiteraard doen wij ons best om de console z.s.m. bij jou af te leveren. Tot op heden weten wij nog niet wanneer dit is."

Lijkt me toch vrij duidelijk of niet?
Hij heeft die vraag van levering in dit topic en in het PS4 topic al eerder gesteld. Ook toen is dit al aangegeven... |:( Zie trouwens dat Bol.com nu zelfs in de overzichtspagina als op de productpagina extra meldingen geplaatst over 31 juli. Die lui worden inderdaad volgens mij helemaal gek van al die mails :)

[ Voor 3% gewijzigd door Katseviool op 01-09-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Sinned123 schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:31:
100% zeker?
Vraag jezelf maar eens af wat er allemaal kan gebeuren.
Als er een container verdwijnt in de haven kunnen we allemaal een paar weken fluiten denk ik.

Ik heb vanaf dat het kon direct bij Sony besteld en betaald, ik zie wel wanneer hij komt.
December is toch druk met alle feestdagen en zo.
Tja, zo ken ik er ook nog wel een paar. Als de wereld morgen vergaat kunnen we het ook wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Uniciteit schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:16:
[...]

FCC kreeg eerste modellen begin juni (de modellen waren geproduceerd in mei van dit jaar). Massaproductie zal dus wel rond juli/augustus zijn begonnen.
Als de productie al gestart is dan is dat heel recent, maar de kans is ook groot dat die helemaal nog niet gestart is. de PS3 en X360 zijn ook pas zo'n 2 maand voor de release in productie gegaan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

GameFreak schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:49:
[...]

Ik heb ook op 15 augustus een pre-order gedaan bij de Mycom en bij mij staat de bezorgdatum ook op 17 september.
Ik heb een e-mail gestuurd op 23 augustus met de vraag:
code:
1
2
3
Ik heb op 15 augustus een bestelling voor een PS4 geplaatst.
Kunnen jullie al aangeven of ik deze kan verwachten rond de aangekondigde lanceerdatum
van de PS4 op 29 november 2013?

Daar kreeg ik op 27 augustus het volgende antwoord op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Bedankt voor uw e-mail.

Allereerst onze excuses voor het ongemak.

Op dit moment kunnen wij geen toezegging doen over de levering van de Play Station 4.
Er is namelijk een leveringsprobleem vanuit Sony.
Zodra er meer bekend is wordt dit met alle klanten door gecommuniceerd via onze website. 

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Maar was dit voordat er op de website stond dat alle bestellingen NA 15 augustus niet leverbaar zijn op de releasedag? Want dat lijkt mij toch communiceren via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:53:
[...]

Als de productie al gestart is dan is dat heel recent, maar de kans is ook groot dat die helemaal nog niet gestart is. de PS3 en X360 zijn ook pas zo'n 2 maand voor de release in productie gegaan.
Kan me ook niet voorstellen dat de productie al lang aan de gang is want anders zou het geen probleem moeten zijn om alle preorders van een PS4 te voorzien. Ze moeten er toch wel 600.000 op een maand kunnen maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03:13

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:02:
[...]

Kan me ook niet voorstellen dat de productie al lang aan de gang is want anders zou het geen probleem moeten zijn om alle preorders van een PS4 te voorzien. Ze moeten er toch wel 600.000 op een maand kunnen maken lijkt me.
Het maken zou het probleem ook niet zijn, de beschikbaarheid van bepaalde onderdelen wel. bij iets simpels, maar zeer triviaals als de SoC moeten ze bij AMD de productiecapaciteit delen met de andere grote console fabrikant. Fabrikanten zullen ongetwijfeld op componenten hebben moeten intekenen, wanneer de andere partij bijvoorbeeld meer capaciteit in heeft gekocht kan Sony bijvoorbeeld nooit meer eenheden krijgen dan afgesproken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Sony dan eens heel lief aan MS vraagt of ze de productiecapaciteit van AMD mogen overnemen die MS niet nodig heeft zijn wij er mee geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Laatst online: 03-04 07:54
WiXX schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:21:
[...]

Heb je toevallig op 8 augustus die bestelling gedaan? Anders staat die afhaal datum standaard op een x aantal dagen na je bestelling.
Dat klopt idd, goed gespot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:06:
[...]

Het maken zou het probleem ook niet zijn, de beschikbaarheid van bepaalde onderdelen wel. bij iets simpels, maar zeer triviaals als de SoC moeten ze bij AMD de productiecapaciteit delen met de andere grote console fabrikant. Fabrikanten zullen ongetwijfeld op componenten hebben moeten intekenen, wanneer de andere partij bijvoorbeeld meer capaciteit in heeft gekocht kan Sony bijvoorbeeld nooit meer eenheden krijgen dan afgesproken.
Dit dus. Aangezien beide consoles uit AMD hardware bestaan vraag ik me af hoe dit precies in zijn werk gaat. Sony besteld een X aantal componenten en MS doet hetzelfde. Ik kan me echt niet voorstellen dat AMD beide requests met gemak kan voldoen.

En hoe hard ik ook zoek ik kan nergens daadwerkelijke productie cijfers vinden.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

AtlAntA schreef op maandag 02 september 2013 @ 02:19:
[...]

Dit dus. Aangezien beide consoles uit AMD hardware bestaan vraag ik me af hoe dit precies in zijn werk gaat. Sony besteld een X aantal componenten en MS doet hetzelfde. Ik kan me echt niet voorstellen dat AMD beide requests met gemak kan voldoen.

En hoe hard ik ook zoek ik kan nergens daadwerkelijke productie cijfers vinden.
Ik denk ook niet dat deze cijfers zomaar publiekelijk zijn te vinden, ze zeggen bijvoorbeeld heel veel over de verwachtingen die Sony en bijvoorbeeld MS hebben van de consoles. Veel al omdat dergelijke intakeorders het bedrijfsresultaat kunnen beïnvloeden wanneer blijkt dat na bijvoorbeeld 6 maan productie nog maar een kwart aan daadwerkelijke afname is gerealiseerd. Iets wat invloed kan hebben op het koersverloop van beursgenoteerde bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 1 september 2013.

U geeft aan dat u wilt weten wanneer u uw bestelling van het artikel 'Sony PlayStation 4 500GB + Dualshock 4 Controller' ontvangt. Wij begrijpen uw zorgen.
Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling op de releasedatum te leveren, omdat het artikel erg gewild is. Wij zullen zo snel mogelijk na de releasedatum het artikel aan u leveren.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice
www.bol.com

Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-10 14:37

Mon0lith

Yes Herr Flick

Gandalf68 schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:30:Hoefde niks aan te betalen en zit gewoon gegarandeerd bij de eerste lichting ! Ben benieuwd hoeveel ze er hebben !
Ik was hier ook verbaasd over dat ik bij mijn lokale MM niets hoefde aan te betalen, ondanks dat ik bij de eerste lichting zit :>

Fingers crossed!

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
Mon0lith schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:31:
[...]

Ik was hier ook verbaasd over dat ik bij mijn lokale MM niets hoefde aan te betalen, ondanks dat ik bij de eerste lichting zit :>

Fingers crossed!
En welke MediaMarkten waren dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 21:41
WiXX schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:57:
[...]

Maar was dit voordat er op de website stond dat alle bestellingen NA 15 augustus niet leverbaar zijn op de releasedag? Want dat lijkt mij toch communiceren via de site.
Toen ik deze vraag stuurde stond op de site al de aankondiging over bestellingen van t/m 15 augustus en na 15 augustus zoals deze er nu staat.
Dus ik snapte eerlijk gezegd ook niet helemaal het mail antwoord dat ik kreeg, ben er alleen verder niet extra op in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-10 14:37

Mon0lith

Yes Herr Flick

rjpurk schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:02:
[...]

En welke MediaMarkten waren dit?
Heb hem maar besteld bij 1 MM en dat was vestiging Cruquius ;)

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuttoG
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-10 13:54
Mon0lith schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:31:
[...]

Fingers crossed!
Hetzelfde hier bij de Media Markt in Amsterdam Noord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-10 14:31
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 08:27:
Hoop dus voor een PS4 op launchdag , als ze ze maar genoeg kunnen produceren in de fabrieken.

Ik ben er al helemaal klaar voor , maar de plek waar mijn PS4 komt te staan is nu nog akelig leeg.

Nog maar een paar maandjes en ik heb em , Killzone en Next-gen CoD here i come.
(Arguably) Next-gen CoD.
Op Sony site staat trouwens nog steeds december als leverdatum wanneer je de PS4 bestelt. Zou dit kloppen of is dit iets te 'positief' met als doel om meer pre-orders te werven?

[ Voor 51% gewijzigd door Fleximex op 03-09-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Bij aanbiedingen topic staat een bol.com code voor 10%. Werkt ook op de ps4 zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-10 14:31
Die heb ik ook gebruikt. Geen verkeerde prijs 360 euro. Heb hem wel 31 augustus dus pas besteld. Ben benieuwd of ik het nog in 2013 zie verschijnen. Ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 22:08
Sony overweegt een PS4 bundel met de PS Vita uit brengen:
http://www.videogamer.com...4_and_ps_vita_bundle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ze eerst maar de normale versie aan iedereen leveren.

Ik hoop dat ik een PS4 op releasedag krijg van bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
Ik had een reservering geplaatst bij Bartsmit.nl Nu ben ik alleen de datum vergeten wanneer ik mijn reservering had geplaatst. Ik via een mail gevraagd of zij dit eventueel kunnen opzoeken..

Net een antwoord gekregen dat wanneer ik een bevestiging heb ontvangen, de reservering geplaatst is.
Nu heb ik geen bevestiging ontvangen maar misschien komt deze nog.

Heeft 1 van jullie ook de PS4 bij BS besteld en een bevestiging ontvangen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Rashied schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:19:
Ik had een reservering geplaatst bij Bartsmit.nl Nu ben ik alleen de datum vergeten wanneer ik mijn reservering had geplaatst. Ik via een mail gevraagd of zij dit eventueel kunnen opzoeken..

Net een antwoord gekregen dat wanneer ik een bevestiging heb ontvangen, de reservering geplaatst is.
Nu heb ik geen bevestiging ontvangen maar misschien komt deze nog.

Heeft 1 van jullie ook de PS4 bij BS besteld en een bevestiging ontvangen?

Alvast bedankt.
Maakt toch niet uit waar je besteld. Een bevestiging moet je krijgen van je order. En dat is meestal direct nadat je je order geplaatst hebt. Anders ;w

Anders check je hier je orderstatus :
https://www.bartsmit.com/customer/accountLogin.php

Maar als je hier je gegevens hebt achergelaten:
http://www.bartsmit.com/playstation-4
Krijg je alleen een melding dat die verkrijgbaar is..

@ hieronder: bartsmit ja :o

[ Voor 19% gewijzigd door DeBaroN op 03-09-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Besteldt ja? :o

Bij bartsmit kreef je inderdaad een mail, al is dat gewoon een bevestiging van de 'inschrijving'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-10 17:35
Gandalf68 schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:30:
Ik heb mijn ps4 bij de mediamarkt Alexandrium gereserveerd, was iets van de 4e ofzo ! Maar na alle geruchten over aanbetalingen etc... toch maar even langsgegaan !

Hoefde niks aan te betalen en zit gewoon gegarandeerd bij de eerste lichting ! Ben benieuwd hoeveel ze er hebben !
Ik ben daar vandaag geweest. Sta 9e op de lijst bij de lokale dixons vestiging, maar ik dacht een 2e preorder kan geen kwaad. Nu opeens wel aanbetalingen en gegarandeerd niet meer bij de eerste lichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
Wat ik nu niet begrijp is dat je op de site van MM niet meer verzekerd word van een PS4 op release en als je gewoon naar de winkel gaat kan je hem meestal nog gewoon ophalen op de dag van de release.

staat de site dan los van de winkels zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nog steeds Jah... MM winkels zijn ook opzichzelf staande winkels met eigen management zal wel een soort van franchise achtige opzet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Gisteren naar de GameMania in Haarlem geweest om een aanbetaling te doen voor mijn pre-order. Werd gezegd dat ze al zeker wisten dat ze een nacht opening doen.

Verder wisten ze nog niets van de bundels die er eventueel aan zitten te komen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Net terug van lange vakantie en aangezien ik mij er totaal niet mee bezig houd zie ik opeens dat er dit jaar een next-gen console uitkomt. Geen probleem, behalve dat ik nu ook zie dat ze allebei gewoon zijn uitverkocht :P

Na wat onderzoek heb ik wel besloten dit maal voor de PS4 te gaan (had een 360 hiervoor). Maar denk dat pre-orderen allang geen zin meer heeft. Hopelijk kan ik dan met GTA5 en BF3 op de 360 de winter doorkomen.

Tenzij iemand natuurlijk een gouden tip heeft. Morgen ga ik even wat lokale gameshops afbellen. Of heeft het zin om op Amazon.co.uk te pre-orderen? Hoorde dat zij een extra batch hebben gehad?

[ Voor 8% gewijzigd door SemperFidelis op 04-09-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 11:56
Ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan doen met nachtopeningen inderdaad!
Want ik zag al dat bij GTA V de pre-orders niet kunnen worden opgehaald bij de nachtopeningen van sommige winkels. Dus ik vraag me af in hoeverre er Playstation 4's worden vrijgegeven voor de losse verkoop op de release date.

Ik sta wel al om 7 a 8 uur s'avonds voor de mediamarkt o.i.d. als bekend word gemaakt dat deze PS4's in de losse verkoop doet @ middernacht. Haha

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

Verwijderd

jordeynl schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:03:
Ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan doen met nachtopeningen inderdaad!
Want ik zag al dat bij GTA V de pre-orders niet kunnen worden opgehaald bij de nachtopeningen van sommige winkels. Dus ik vraag me af in hoeverre er Playstation 4's worden vrijgegeven voor de losse verkoop op de release date.

Ik sta wel al om 7 a 8 uur s'avonds voor de mediamarkt o.i.d. als bekend word gemaakt dat deze PS4's in de losse verkoop doet @ middernacht. Haha
Het zou mij verbazen als er een nachtverkoop komt als de eerste batch al uitverkocht is. Ik mis de toegevoegde waarde, afgezien dat het altijd een mooi moment is om een nieuwe console te halen.
Hebben we ook enig idee hoeveel tijd er tussen de 1e en de 2e batch in gaat zitten?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:48:
[...]

Het zou mij verbazen als er een nachtverkoop komt als de eerste batch al uitverkocht is. Ik mis de toegevoegde waarde, afgezien dat het altijd een mooi moment is om een nieuwe console te halen.
Gamemania heeft in verschillende filialen al aangegeven dat ze vrijwel zeker een nachtrelease gaan doen, maar daar hebben uiteraard alleen de mensen die gereserveerd hebben wat aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 05-09-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:59:
Hebben we ook enig idee hoeveel tijd er tussen de 1e en de 2e batch in gaat zitten?
Nee, daar hebben we geen informatie over. Ik weet niet of er informatie uit andere industrieën is, waarmee je het kan vergelijken. Het lijkt me dat Sony in ieder geval voor de kerst een tweede batch wil afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preorderen kan wel gewoon. Met wat geluk heb je 'm inderdaad nog voor het nieuwe jaar in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
Ook weer geniaal die wehkamp...

stel je een vraag van ik heb hem 13 juni besteld krijg ik hem dan.. krijg ik een opmerking kunnen we niet zeggen maar 2 vragen eronder staat een vraag van iemand die hem 21 juni heeft besteld met als antwoord , van ja u krijgt hem op release..

faal dus :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

Njay schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:12:
Ook weer geniaal die wehkamp...

stel je een vraag van ik heb hem 13 juni besteld krijg ik hem dan.. krijg ik een opmerking kunnen we niet zeggen maar 2 vragen eronder staat een vraag van iemand die hem 21 juni heeft besteld met als antwoord , van ja u krijgt hem op release..

faal dus :P
Ik denk dat ze nu alleen nog maar het standaard antwoord mogen geven ofzo :)
Die van 21 Juni vind ik ook niet echt duidelijk genoeg.. Maar even verder naar onderen staat er wel iemand die op 20 Juni heeft besteld en een duidelijk antwoord krijgt:
Hallo Kruimel01, Ja je ontvangt de playstation4 op de dag an de release. Vriendelijke groet, Annetvanwehkamp
Zelf heb ik m ook op 13 Juni besteld en heb dus goede hoop. :*)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 12:21

Oxigeon

En zo is dat!

Als ze voor een game als GTA5 een nachtopening doen verwacht ik die bij een PS4 eigenlijk ook wel. Alleen vraag ik me af of dit voor winkels zin heeft omdat de console overal is uitverkocht. En mensen net zo goed ook de volgende dag kunnen gaan.

Als er een nachtopening komt zal het alleen zijn voor de goodwill

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Een nachtopening heeft het voordeel dat je eerder de producten kan verkopen door mensen te lokken.
Maar als alles, in dit geval de PS4 allemaal gereserveerd is en verkocht, waarom zou je dan een nachtopening doen? Zijn alleen maar extra onkosten die je moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:20:
Een nachtopening heeft het voordeel dat je eerder de producten kan verkopen door mensen te lokken.
Maar als alles, in dit geval de PS4 allemaal gereserveerd is en verkocht, waarom zou je dan een nachtopening doen? Zijn alleen maar extra onkosten die je moet maken.
Daar dacht ik ook aan. Extra personeelskosten moet je er wel uit kunnen halen. Want ik denk dat de meeste mensen niet veel meer mee gaan nemen dan 1 spel en eventueel een extra controller (de Plus-leden krijgen bovendien nog een extra spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Laatst online: 20:19
Nedgame aanbetaling gedaan ook hier werd mij gemeld dat ik mijn PS4 29 November kan ophalen ook deze doen een nacht opening maar ik blijf lekker liggen en haal hem wel ergens in de middag als ik uitgeslapen ben :)

[ Voor 4% gewijzigd door michaeltjeh1 op 06-09-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 14:40
Ik heb nog een pre-order bij de GM van mei, maar heb nog niet aanbetaald.
Ondertussen besloten dat ik eerst voor een (Duitse) Xbox One ga.
Mijn PS4 pre-order staat nog bij de gamemania, maar is dus nog niet aanbetaald.
Is er iemand in de buurt van Landgraaf (Limburg) die mijn pre-order wilt overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10 11:42
@Linkje. Ik zit in Heerlen en als ik bij GM met aanbetaling de garantie heb dat ik de PS de 29e van de 11e in huis zal hebben, dan graag :) Maar, hoe pak je zoiets aan?

Oops, teruggefloten door de vrouw... Volgende keer eerst overleggen dus... Never mind, een ander kan/mag gebruik maken van je (toch wel) toffe aanbod.

[ Voor 32% gewijzigd door NoGinryuGo op 06-09-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 14:40
Lang leven het vrijgezellen leven :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Laatst online: 20:19
Vrouwen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10 11:42
Off-Topic: Tsja, ze heeft liever dat ik eerst de PS3 haal (kunnen we nu gamen) en dan volgend jaar weg doe en dan een PS4 haal. Zit ook wel wat in (heb er nu een te leen namelijk en bevalt eigenlijk erg goed, maar moet weer terug).

On-Topic: Ik heb namelijk het idee dat het wel eens tot na de kerst kan duren eer ik over de PS4 kan beschikken en gamen in de woonkamer is toch een ander ervaring dan achter mijn bureautje... Er komt wel een PS4 want ik verwacht erg veel van de graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren toch maar de Xbox One gekocht (besteld) op de website van Microsoft store in Duitsland. Ik heb een pre-order van de PS4 met 50 euro aanbetaling in de Game Mania te Zoetermeer. Ik ga hem wel kopen maar ik verkoop het meteen door. Dus mocht er iemand in de buurt er eentje zoeken voor op day 1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet niet naar vrouwen luisteren , maar naar jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
NoGinryuGo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:43:
Off-Topic: Tsja, ze heeft liever dat ik eerst de PS3 haal (kunnen we nu gamen) en dan volgend jaar weg doe en dan een PS4 haal. Zit ook wel wat in (heb er nu een te leen namelijk en bevalt eigenlijk erg goed, maar moet weer terug).

On-Topic: Ik heb namelijk het idee dat het wel eens tot na de kerst kan duren eer ik over de PS4 kan beschikken en gamen in de woonkamer is toch een ander ervaring dan achter mijn bureautje... Er komt wel een PS4 want ik verwacht erg veel van de graphics.
Heb er nog wel één voor je te koop. Ga ik toch niet meer gebruiken, aangezien ik de PS4 heb gepreorderd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
Edd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:17:
[...]

Ik denk dat ze nu alleen nog maar het standaard antwoord mogen geven ofzo :)
Die van 21 Juni vind ik ook niet echt duidelijk genoeg.. Maar even verder naar onderen staat er wel iemand die op 20 Juni heeft besteld en een duidelijk antwoord krijgt:

[...]

Zelf heb ik m ook op 13 Juni besteld en heb dus goede hoop. :*)
Ik precies om 7.06 op 13 juni ... vanaf 7.00 stond ie erop hehe _/-\o_

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Linkje3 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:57:
Is er iemand in de buurt van Landgraaf (Limburg) die mijn pre-order wilt overnemen?
Yes, omgeving Heerlen hier.
You've got DM

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Laatst online: 11-01-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:45:
Ik heb gisteren toch maar de Xbox One gekocht (besteld) op de website van Microsoft store in Duitsland. Ik heb een pre-order van de PS4 met 50 euro aanbetaling in de Game Mania te Zoetermeer. Ik ga hem wel kopen maar ik verkoop het meteen door. Dus mocht er iemand in de buurt er eentje zoeken voor op day 1. ;)
DM verstuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-10 18:38
Linkje3 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:57:
Ik heb nog een pre-order bij de GM van mei, maar heb nog niet aanbetaald.
Ondertussen besloten dat ik eerst voor een (Duitse) Xbox One ga.
Mijn PS4 pre-order staat nog bij de gamemania, maar is dus nog niet aanbetaald.
Waarom zou je dat nou doen 8)7

Is er bij iemand al de leveringsdatum aangepast van december naar november op sony.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-10 11:57
Iemand evaring met: *knip* - Uniciteit
Zij beweren dat je hem nog altijd kan bestellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Uniciteit op 07-09-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Prophasis schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:19:
Iemand evaring met: * knip * - Uniciteit
Zij beweren dat je hem nog altijd kan bestellen.
Totaal niet te vertrouwen.

Overigens maak jij net toevallig vandaag een account aan en is je eerste bericht dit?
Ben jij toevallig Joost Appelboom?

[ Voor 26% gewijzigd door Uniciteit op 07-09-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-10 11:57
SAWYER schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:24:
[...]

Totaal niet te vertrouwen.

Overigens maak jij net toevallig vandaag een account aan en is je eerste bericht dit?
Ben jij toevallig Joost Appelboom?
Dat dacht ik al, had even gekeken via Google Maps en daar kon ik nou niet echt iets vinden.
Ja, vandaag heb ik 't account gemaakt en dit is mijn eerste bericht, mijn naam is alleen niet Joost Appelboom..

Mocht iemand nog een plek weten waar ik een PS4 kan bemachtigen, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prophasis schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:32:
[...]

Dat dacht ik al, had even gekeken via Google Maps en daar kon ik nou niet echt iets vinden.
Ja, vandaag heb ik 't account gemaakt en dit is mijn eerste bericht, mijn naam is alleen niet Joost Appelboom..

Mocht iemand nog een plek weten waar ik een PS4 kan bemachtigen, let me know!
Ik denk dat je de meeste kans hebt als je op release gewoon sochtends bij wat winkels langs gaat. Intertoys Bart smit etcetera. Pre orderen betekent hoogstwaarschijnlijk pas in 2014 een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
Ik had dus gereageerd op iemand die zijn preorder door zou willen geven, omdat ie hem niet nodig zou hebben, en als puntje bij paaltje komt blijkt het iemand te zijn er een slaatje probeert uit te slaan en zijn PS4 met winst door wilt verkopen (dus verkopen boven de winkelprijs). Nou dan ben je in mijn ogen gewoon echt een ontzettende loser (ja, gaat over een tweaker). Het erge is nog dat dat rond de launch waarschijnlijk heel vaak gaat voorkomen, dat soort mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Je hoeft het toch niet te doen? Ik vind het een kweste van vraag en aanbod. Als hij teveel vraagt, blijft hij met dat ding zitten.

Gebeurt b.v. met de Iphone releases ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
Azqi schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:49:
Je hoeft het toch niet te doen? Ik vind het een kweste van vraag en aanbod. Als hij teveel vraagt, blijft hij met dat ding zitten.

Gebeurt b.v. met de Iphone releases ook.
Ik doe het ook zeker niet, ik ga echt niet meer betalen dan in de winkel. Maar het hele principe vind ik gewoon fout, net als met concertkaartjes of theaterkaartjes duurder verkopen. Ik vind het triest. Ik mag hopen dat ie ermee blijft zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk rond de kerst een ps4 oppikken, ben benieuwd of dat gaat lukken. Kijk in ieder geval wat dan beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Heb zo'n idee dat er rond de launch een hoop mensen hun PS4 die ze vaak bij meerdere adressen hebben gepre-ordered hebben gaan dumpen hetzij hier of marktplaats, kapaza, etc, etc tegen absurde prijzen. Overigens ik denk dat het rond november december met de xbox one nog een stuk erger gaat zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Johan tb op 07-09-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als het echt zo gaat zijn dat de ps4 echt schaars is en de vraag groot is dan is het logisch dat er hoge prijzen ontstaan,vraag en aanbod geval.Alleen las ik in 1 van de andere console topics al weer dat er meerdere fabrieken de consoles in elkaar zetten en dat uit 1 fabriek al 1 miljoen consoles van de band komen, als dat klopt dan denk ik dat er niet zo veel schaarste gaat zijn.

edit:

PBP in "[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic"

[ Voor 56% gewijzigd door pino85 op 07-09-2013 22:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik vindt die bron totaal niet geloofwaardig om nu al te stellen dat er miljoenen PS4 's bij de launch beschikbaar zullen zijn, lijkt me heel erg sterk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Daarom de nuance als het klopt. We komen er vanzelf wel achter bij de launch, als het niet klopt dan denk ik dat prijzen van 500 a 550 euro niet vreemd gaan zijn op internet.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Chaoss schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:37:
ik vindt die bron totaal niet geloofwaardig om nu al te stellen dat er miljoenen PS4 's bij de launch beschikbaar zullen zijn, lijkt me heel erg sterk namelijk.
Is het ook niet, stel dat het ding al een maand in productie is, dan moeten ze dus meer dan 32000 van die dingen in elkaar schroeven per dag. Dat gaan ze echt niet halen.....

no way, zou tevens beteken dat ze een capaciteit van 12 miljoen per jaar hebben, terwijl de verwachting is dat in het begin zeker niet meer nextgens verkocht gaan worden in de zelfde introductie periode van de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel fabrieken hebben ze waarin ze ps4's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies Sony gaat echt niet tig productie lijnen opzetten (inkopen/op laten zeten). want het is mega onrendabel om in het begin in een paar maand zeg 2 miljoen PS4's te laten produceren terwijl in de maanden daarna de vraag sterk zal dalen.

Dat is de reden dat consoles bij de launch vaak schaars zijn: een productie van een paar 100.000 stuks is in de maanden na de launch genoeg, dus daar worden de fabrieken op ingericht. De productie start normaal gesproken zo'n 2-3 maand van te voren dus bij launch heb je 3x het aantal van 1 normale maand productie beschikbaar, dat kunnen er nooit miljoenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind vorig jaar stond de teller op 70 miljoen verkochte PS3's wat inhoud dat er ongeveer 10 miljoen per jaar gemaakt worden want anders kun je er ook geen 10 miljoen per jaar verkopen. Dat houdt in dat er dus ruim 800.000 per maand gemaakt moeten worden. Als Sony nu aan het produceren is geslagen moeten ze er ruim 2 miljoen bij de launch beschikbaar kunnen hebben voor de VS en Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:15:
Hoeveel fabrieken hebben ze waarin ze ps4's maken?
Ik geloof 2. 1 in Japan en 1 in China. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ook in Brazilië nog 1 moest staan maar dat kan ik niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:11:
[...]

Ik geloof 2. 1 in Japan en 1 in China. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ook in Brazilië nog 1 moest staan maar dat kan ik niet terug vinden.
Ik wil er gewoon zo snel mogelijk eentje hebben.

Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Chaoss schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:23:
Precies Sony gaat echt niet tig productie lijnen opzetten (inkopen/op laten zeten). want het is mega onrendabel om in het begin in een paar maand zeg 2 miljoen PS4's te laten produceren terwijl in de maanden daarna de vraag sterk zal dalen.

Dat is de reden dat consoles bij de launch vaak schaars zijn: een productie van een paar 100.000 stuks is in de maanden na de launch genoeg, dus daar worden de fabrieken op ingericht. De productie start normaal gesproken zo'n 2-3 maand van te voren dus bij launch heb je 3x het aantal van 1 normale maand productie beschikbaar, dat kunnen er nooit miljoenen zijn.
En het is algemeen bekend dat sommige problemen pas boven komen drijven een apparaat een tijdje bij particulieren thuis staat. Als je dan miljoenen consoles heb gemaakt heb je dus ook kans dat je er miljoenen terug moet halen.

Dus tussen kunnen en willen is in dit geval een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Dat hele verhaal maakt me niets uit zolang ik er maar eentje op launch heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk gewoon dat er op launch nog wel consoles beschikbaar zullen zijn, maar wel schaars. Genoeg mensen die 3 preorders hebben, daar zullen er 2 van in de winkel ergens blijven staan voor een non-preorder.

[ Voor 7% gewijzigd door Il 2 op 08-09-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

Il 2 schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:48:
Ik denk gewoon dat er op launch nog wel consoles beschikbaar zullen zijn, maar wel schaars. Genoeg mensen die 3 preorders hebben, daar zullen er 2 van in de winkel ergens blijven staan voor een non-preorder.
Ik denk dat er wel voldoende mensen op de reserve-lijst staan voor de 2e batch om die 2 pre-orders over te nemen...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:04

Armada

-Wat wil je weten?-

Bullet NL schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:46:
[...]

Is het ook niet, stel dat het ding al een maand in productie is, dan moeten ze dus meer dan 32000 van die dingen in elkaar schroeven per dag. Dat gaan ze echt niet halen.....

no way, zou tevens beteken dat ze een capaciteit van 12 miljoen per jaar hebben, terwijl de verwachting is dat in het begin zeker niet meer nextgens verkocht gaan worden in de zelfde introductie periode van de vorige generatie.
Wat een ouderwets idee, dat fabricagecapaciteit iets is dat in steen gebeiteld is. Ze kunnen makkelijk extra capaciteit gereserveerd hebben voor de launch bij derden, om die na de launch weer geleidelijk los te laten en zo aan de vraag te voldoen. Pachters inschatting voor de launch was dat van de PS4 zo'n 3 mln stuks klaar zouden zijn en voor de One 2,5-3 mln.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:49
Jay_Snake schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:12:
[...]

Ik doe het ook zeker niet, ik ga echt niet meer betalen dan in de winkel. Maar het hele principe vind ik gewoon fout, net als met concertkaartjes of theaterkaartjes duurder verkopen. Ik vind het triest. Ik mag hopen dat ie ermee blijft zitten
Alle gegarandeerde day ons PS4s zijn al uitverkocht.

Dus als je graag een PS4 op de release wil, is marktplaats of tweakers je enige optie. En de kans is dan idd groot dat de PS4 met winst wordt doorverkocht. Ik ken ook iemand die zijn day one preorder heeft doorverkocht voor €100. De koper betaald dus uiteindelijk €500 voor de PS4.

De 2e levering komt pas eind dec/begin 2014. De 2e levering is overigens bij veel winkels ook al is uitverkocht (als ik de berichten moet geloven)

Maar goed, ik heb ook 2 PS4s gepreorderd begin juni (ontvang ze beide op de release). Misschien cancel ik 1 pre-order. Of misschien verkoop ik 1 PS4. Weet eerlijk gezegd nog niet wat ik ga doen. Als er veel vraag naar is, en als mensen bereid zijn om een PS4 voor €450 of €500 te kopen. Waarom zou ik hem dan niet met winst mogen verkopen ? Als jij iets met €100 winst kan verkopen zou je dat toch ook doen ?

Echt triest is dat niet. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sefaex op 09-09-2013 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:04
Vraag en aanbod.

Ik kijk even de kat uit de boom, lees wat reviews hier en daar, speel gta5 helemaal grijs en wandel dan een keer naar de winkel voor zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
ChrisLNFF schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:06:
Vraag en aanbod.

Ik kijk even de kat uit de boom, lees wat reviews hier en daar, speel gta5 helemaal grijs en wandel dan een keer naar de winkel voor zo'n ding.
Idem! Er barst straks een hele bom los op alle media sites en game gerelateerde websites. Ook zijn er een aantal twitch.tv streamers die de nieuwe consoles zullen livestreamen. Eerst maar is rustig kijken ;)

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sefaex schreef op maandag 09 september 2013 @ 01:26:
[...]

Alle gegarandeerde day ons PS4s zijn al uitverkocht.

Dus als je graag een PS4 op de release wil, is marktplaats of tweakers je enige optie. En de kans is dan idd groot dat de PS4 met winst wordt doorverkocht.
Zaterdag nog een rondje bartsmit/intertoys gedaan hier in de buurt gewoon voor de grap. Enschede was uitverkocht Hengelo ook. Toen maar de dorpjes af gegaan. Nou met succes in Losser/Haaksbergen/Borne kon je nog bij de bartsmit als de intertoys zon ding reserveren.Day one editie. Dus wie in overijssel nog zon ding wilt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
Ik vind het maar een raar verhaal. Ik ben bij meerdere bart smits en intertoys geweest in overijssel/drenthe en ze zeggen allemaal dat er geen enkele intertoys/bart smit meer is die op day one kan garanderen. Ik ben benieuwd Gabro waar ze heb nog hebben in de bovenstaande plaatsen want dan ga ik een belletje plegen. Was het de intertoys of bartsmit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:49
Op de website van BartSmit en Intertoys staat dat alle day one PS4s zijn uitverkocht. Bij Mediamarkt, Saturn, Gamemania, Wehkamp, Nedgame en Bol.com zijn ook alle day one PS4s uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
Sefaex schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:48:
Op de website van BartSmit en Intertoys staat dat alle day one PS4s zijn uitverkocht. Bij Mediamarkt, Saturn, Gamemania, Wehkamp, Nedgame en Bol.com zijn ook alle day one PS4s uitverkocht.
precies en vandaar dat ik het bovenstaande verhaal zeer vreemd vindt. Wat ik ook vreemd vind is dat in de pricewatch een shop staat genaamd mobisale. Deze heeft de ps4 prijs een stukje lager dan andere bedrijven maar als je dit bedrijf op google opzoekt, dan zit je al snel op de site van oplichting. Worden webshops niet gescreend door tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
jakz schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:18:
[...]

precies en vandaar dat ik het bovenstaande verhaal zeer vreemd vindt. Wat ik ook vreemd vind is dat in de pricewatch een shop staat genaamd mobisale. Deze heeft de ps4 prijs een stukje lager dan andere bedrijven maar als je dit bedrijf op google opzoekt, dan zit je al snel op de site van oplichting. Worden webshops niet gescreend door tweakers.net?
Vaag inderdaad want deze webshop is hier wel voorbij gekomen maar gelijk terecht verwijderd door Uniciteit:
Prophasis in "[PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen"

[ Voor 9% gewijzigd door Katseviool op 09-09-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:44
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/k0639t.jpg

Als deze PS4, 2x controller, camera + Killzone bundel nog tijdens de lancering uitkomt, zal deze voorraad dan ook als eerste naar mensen met een pre-order gaan, of start dan het hele pre-order circus opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
@peterpan Lijkt me niet dat die set voor 399 de deur uit gaat. Dus zal dan zijn eigen bestelling krijgen.
Pagina: 1 ... 5 ... 145 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat willen we zien:
- Posts met statussen voor een winkel, bijvoorbeeld dat winkel Y nu levert. Echter, de zoveelste melding dat de levertijd niet duidelijk is, is niet nodig.
- Updates vanuit Sony dat er weer leveringen aan komen.

Wat willen we niet zien:
- Geen vragen/opmerkingen over je eigen bestelling. Ik ken niemand die helderziend is. Daarnaast is er ook een zoekfunctie om achter recente updates van je winkel te komen.
- Geen offtopic reactie's. Niet "leuk" reageren. Hou het gewoon bij hetgeen we hiervoor komen, namelijk levertijden, verkooppunten en prijzen.
- Geen slowchat. Daarvoor hebben we IRC

Slowchat mag hier (IRC), ook daar moet je je gedragen.

Als er weer een offtopic/slowchat discussie los barst, gaat het topic preventief tijdelijk op slot