Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:23

PBP

Ps3gamer91 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:24:
Was bij een winkel waar men mij vertelde dat ze 200 ps4 hadden besteld en ze er uiteindelijk maar 20 konden krijgen van de groothandel. Ze denken dat men dat express doet om de hype levende te houden zoals bij de wii
Ik denk het niet. Ze zullen zoveel mogelijk consoles in de winkel willen hebben voor blackfriday en kerst om de concurrentie aan te gaan met de Xbox One. Dan ga je niet expres exemplaren achterhouden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Ps3gamer91 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:24:
Was bij een winkel waar men mij vertelde dat ze 200 ps4 hadden besteld en ze er uiteindelijk maar 20 konden krijgen van de groothandel. Ze denken dat men dat express doet om de hype levende te houden zoals bij de wii
Het enige wat Sony wil is consoles verkopen/marktaandeel vergroten. Een 'hype' zonder consoles en met teleurgestelde (potentiële) klanten daar hebben ze helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Sony doet daarin enits met opzet, als er nu al 1 miljoen reserveringen zijn dan kan dat tot de releasedatum best nog eens oplopen tot 1,5miljoen reserveriingen dat zijn echt een shitload Ps4's om in korte tijd te maken.

Het is voor Sony het beste om zoveel mogelijk PS4's beschikbaar te hebben, daar zullenz e ook alles aan doen. Zeker in de landen waar de XO uitgesteld is liggen voor Sony extra kansen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hype is er al door eerst de E3 en nu de grote belangstelling. Hoe meer PS4's Sony in de winkels heeft des te meer games verkopen ze met de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
ben benieuwd hoe het gaat bij de bart smit. Daar moet je je mail en telefoon nummer opgeven. Ik heb alleen nog niks ontvangen van bart smit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik heb op 7 augustus besteld bij Sony. Maar als ik mijn order aanklik staat er dat ik pas 12 augustus besteld heb. Hebben meer mensen deze informatie bij hun order staan? Want ik vind het wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik sta op de day one lijst van de Mediamarkt maar heb zojuist ook voor de zekerheid 399 bij de online store van sony afgetikt. Ik heb ze eerst even gebeld en de leverdatum daar staat op 2-3 december met in acht genomen dat er vertraging is. Kan media markt nou niet leveren zoals beloofd dan ben je een weekje later via sony wel verzekerd van een levering. Dit omdat de online store van sony gewoon voorrang heeft plus dat er geen tussenhandelaar tussen zit.

Dus mijn advies, bestel vandaag bij sony. Mocht je op day one toch je preorder hebben dan is voor je tweede ontvangen exemplaar een week later van Sony altijd marktplaats nog daar. Het zal dus nog een leuke korting voor je eerste exemplaar kunnen worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Of een extra garantie voor familie of vrienden dat ze ook niet tot volgend jaar hoeven te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Nou gisteren even langs de lokale Intertoys geweest en ben daar de 3e voor een PS4, denk wel dat ik hem op 29 nov heb :p
Wel jammer dat het personeel van vroegah daar niet meer werkt. Had daar al mijn consoles tot de ps3 gekocht namelijk. Dus zij kende mij daar wel, vaak mocht ik ook de avond voor release daar alvast mijn console ophalen. Dat gaat hem nu denk ik niet worden...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Eduardboon schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:27:
Ik heb op 7 augustus besteld bij Sony. Maar als ik mijn order aanklik staat er dat ik pas 12 augustus besteld heb. Hebben meer mensen deze informatie bij hun order staan? Want ik vind het wat raar.
Nope hier staat gewoon: Besteld op 07.08.2013 09:38
Wel met Productcode: PLAYSTATION4NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 15:56

Oxigeon

En zo is dat!

Freekers schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:32:
[...]

Dit staat ook op de bon die ik heb van de MediaMarkt. Ze hebben drie sets zag ik in hun systeem: A,B,C. Of dat aangeeft in welke batch je zit, ik weet het niet, maar het zou natuurlijk kunnen.
Ik heb er ook set A op staan. Mij zeiden ze (gereserveerd direct na aankondiging waar prijs bekend werd) dat er misschien meerdere pakketten kwamen en dit gewoon het standaard pakket is. Mochten er andere pakketten komen zouden ze me bellen/mailen. Dit heeft dus waarschijnlijk niets met een batch te maken.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Eduardboon schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:27:
Ligt misschien aan de betaling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:40

On_E

Housemusic

Er is mij door Nedgame verzekerd dat ik m op 29 november op kan halen.

Hopelijk maken ze hun belofte waar. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Uniciteit schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:09:
[...]

Ligt misschien aan de betaling ;)
Met creditcard en 12 uur later verwerkt, lijkt me niet. Zal wel even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:13
Bij de lokale Intertoys hier besteld:) €25,- aan moeten betalen. En met een beetje geluk krijg ik hem ook op de dag van de release, ze hadden nog niet veel reserveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eduardboon schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:25:
[...]

Met creditcard en 12 uur later verwerkt, lijkt me niet. Zal wel even een mailtje sturen.
Bij mij klopt de datum wel. Vind het alleen minder dat ik een mailtje heb gehad dat ze nu opeens niet meer kunnen garanderen dat ik hem op 29 november heb terwijl ze dat afgelopen weekend nog wel konden. Maar ze laten je alvast wel de volle mep betalen.
Ik snap het ook niet. Je weet hoeveel je er per dag kunt maken dus je kunt simpelweg uitrekenen hoeveel je er hebt op 29 november. Je weet het aantal preorders en je kunt dus meteen ziet of het wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:50:
[...]

Bij mij klopt de datum wel. Vind het alleen minder dat ik een mailtje heb gehad dat ze nu opeens niet meer kunnen garanderen dat ik hem op 29 november heb terwijl ze dat afgelopen weekend nog wel konden. Maar ze laten je alvast wel de volle mep betalen.
Ik snap het ook niet. Je weet hoeveel je er per dag kunt maken dus je kunt simpelweg uitrekenen hoeveel je er hebt op 29 november. Je weet het aantal preorders en je kunt dus meteen ziet of het wel of niet kan.
Een mailtje van Sony zelf? Ik heb nog geen mailtje ontvangen. Welke datum heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag heb ik de PS4 besteld, toen ze nog zeiden dat als je hem bij Sony reserveert dat je hem dan als eerste in huis hebt.
Gisteren toch maar eens aan de klantenservice gevraagd hoe het zit en vanochtend antwoord gekregen dat Sony niet weet hoeveel PS4's ze gaan krijgen en dus ook niets kunnen garanderen. Half november kunnen ze pas meer vertellen of ik hem zoals beloofd op 29 november ga krijgen. Ze weten het bij Sony dus zelf ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:15:
Afgelopen zaterdag heb ik de PS4 besteld, toen ze nog zeiden dat als je hem bij Sony reserveert dat je hem dan als eerste in huis hebt.
Gisteren toch maar eens aan de klantenservice gevraagd hoe het zit en vanochtend antwoord gekregen dat Sony niet weet hoeveel PS4's ze gaan krijgen en dus ook niets kunnen garanderen. Half november kunnen ze pas meer vertellen of ik hem zoals beloofd op 29 november ga krijgen. Ze weten het bij Sony dus zelf ook niet meer.
Half november nog wel :p. Dat is lekker als je je geld even snel terug moet voor pre-order 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik nog wel het ergste, ze laten je eerst 100% aanbetalen en vervolgens vertellen ze je een week later dat ze je niets meer kunnen garanderen. Allesbehalve fatsoenlijk en dat had ik van Sony niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:21:
Dat vind ik nog wel het ergste, ze laten je eerst 100% aanbetalen en vervolgens vertellen ze je een week later dat ze je niets meer kunnen garanderen. Allesbehalve fatsoenlijk en dat had ik van Sony niet verwacht.
Ik heb nog in mijn mailbox staan dat ze ervanuitgaan dat ik de console gewoon rond release zal ontvangen. Maar dat mailtje is aardig oud. Toen stond mijn besteldatum ook nog op 7-8 ipv 12-8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 18:23

PBP

Dat doet elke online winkel op een paar na die acceptgiro als optie hebben. Daarom heb ik in de winkel gepreorderd dan kost het je maar €25/50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:01
Zojuist mijn aanbetaling bij GameMania gedaan. Mijn pre-order bij bol.com gecancelled (gezien onlangs weer problemen met de FF XIV:ARR pre-order daar waar ze ook al geen raad mee konden). In ieder geval weer een day 1 PS4 bij bol.com vrij voor iemand anders ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

psychodude schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:29:
Zojuist mijn aanbetaling bij GameMania gedaan. Mijn pre-order bij bol.com gecancelled (gezien onlangs weer problemen met de FF XIV:ARR pre-order daar waar ze ook al geen raad mee konden). In ieder geval weer een day 1 PS4 bij bol.com vrij voor iemand anders ;-).
Je bent toch een goede kerel. Laten we even kijken bij de koning of we een lintje voor je kunnen aanvragen...

Tevens zou ik wel eens willen weten hoe bol.com dit gaat doen met de mensen die met een acceptgiro hebben besteld. Zouden ze alsnog vooraf moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:15:
Ik heb hem zojuist op de Sony online store besteld en daar staat in de kantlijn de 2 / 3 december als verwachte leverdatum. Dus mocht je hem niet op de 29e krijgen, dan waarschijnlijk wel op die datum.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook een mooie datum. Belangrijkste voor mij is voor de kerst want dan ben ik 3 weken vrij. Paar dagen later maakt me niet uit, als het maar niet na de oliebollen en het vuurwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:45
Saturn Amsterdam heeft nog launch exemplaren. Dus wie nog zoekt. Je moet echter wel fysiek naar de winkel en €25 aanbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasje12
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-02 19:43
BIj mij staat ook 2/3 december als leveringsdatum (woensdag besteld)

Maar als hij vrijdag 29 november beschikbaar is en hij moet nog opgestuurd worden dan is het te verwachten dat hij na het weekend (=maandag 2 december) binnenkomt....

Of spreekt mijn hoop hier slechts.....

sony 55hx950 - onkyo616 - HK 60 - RPi 3b - PS4 - MBPr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Oxigeon schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:57:
[...]
Tevens zou ik wel eens willen weten hoe bol.com dit gaat doen met de mensen die met een acceptgiro hebben besteld. Zouden ze alsnog vooraf moeten betalen?
Die optie krijg je meestal pas nadat je voor X-bedrag daar besteld hebt en niet in bepaalde wijken/plaatsen woont. Oftewel, betalen na ontvangst moet gewoon mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:39
Heb je de PlayStation 4 voor 23 augustus gereserveerd, dan ben je verzekerd van levering van jouw PlayStation 4 op de dag van release! Klanten die vanaf 23 augustus reserveren zullen met voorrang en op volgorde van inschrijving hun spelcomputer ontvangen. Dit na ontvangst van extra leveringen van de PS4 die spoedig na de release zullen volgen. Dus reserveer snel bij Bart Smit en speel als eerste de nieuwste games op jouw PlayStation 4!

Dit staat nu op Bart Smit site... Dus ben benieuwd.... Niks aan betaald dus wat deze reservering waard is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Het is allemaal wat onduidelijk daar bij Bart Smit online.Ik heb een tijdje terug me ingeschreven,daarna had ik even contact met de klanten service omdat ik nog wat vragen had over hun proces.
Eerst was het je ontvangt hem sowieso op launch, daarna nee dat is niet zeker want je hebt geen bestelling gedaan maar enkel een reservering.
Enkele dagen voor de launch ontvang je een bericht en dan kun je hem orderen op de website, op=op werd me gezegd, dat lijkt toch meer op: wie ongeacht de datum van reserveren eerder is met de bestelling die heeft er 1 en als je wat langer wacht kan je buiten de boot vallen, er werd me gezegd dezelfde dag en als het kon binnen paar uur de bestelling te plaatsen.
Dat is toch wel even anders dan wat ze nu weer op de site hebben staan of heb ik dat nu?, ik vind het erg onduidelijk van ze hoe het nu exact in elkaar zit maar goed we gaan het vanzelf wel zien :)

[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 24-08-2013 19:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
hehe ja ben ook benieuwd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicPuma
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01-2022
geld dit ook voor in de winkel reserveren? ik heb dat namelijk een week geleden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
winkel reserveren is toch gewoon briefje invullen met tel. nr en email?? Dus ja dat is het zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
pino85 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:29:
Het is allemaal wat onduidelijk daar bij Bart Smit online.Ik heb een tijdje terug me ingeschreven,daarna had ik even contact met de klanten service omdat ik nog wat vragen had over hun proces.
Eerst was het je ontvangt hem sowieso op launch, daarna nee dat is niet zeker want je hebt geen bestelling gedaan maar enkel een reservering.
Enkele dagen voor de launch ontvang je een bericht en dan kun je hem orderen op de website, op=op werd me gezegd, dat lijkt toch meer op: wie ongeacht de datum van reserveren eerder is met de bestelling die heeft er 1 en als je wat langer wacht kan je buiten de boot vallen, er werd me gezegd dezelfde dag en als het kon binnen paar uur de bestelling te plaatsen.
Dat is toch wel even anders dan wat ze nu weer op de site hebben staan of heb ik dat nu?, ik vind het erg onduidelijk van ze hoe het nu exact in elkaar zit maar goed we gaan het vanzelf wel zien :)
Het is meer van: iedereen die nu reserveert krijgt dadelijk een mail wanneer hij kan bestellen. Bart Smit heeft, in theorie, nu nog 0 pre-orders (voor de online store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicPuma
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01-2022
naam en tel. nr, ja. Ik had er namelijk een beetje vraagtekens bij toen een winkelmedewerker zei dat ze moesten doorgeven aan sony hoeveel pre-orders er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Mochten er inderdaad tekorten zijn bij launch dan wil ik best één van mijn twee pre-orders bij Sony beschikbaar stellen aan een mede-Tweaker (uiteraard tegen de adviesprijs). Stuur in dat geval gerust een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Uniciteit schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:32:
Het is meer van: iedereen die nu reserveert krijgt dadelijk een mail wanneer hij kan bestellen. Bart Smit heeft, in theorie, nu nog 0 pre-orders (voor de online store).
Ik denk idd dat Bart-Smit iedereen die voor 23 Augustus heeft ingeschreven op hun site een mailtje stuurt met een order link rond 1 November ofzo. Blijven en dan plaatsen over, krijgen mensen die na 23 Augustus hebben ingeschreven ook een order link.

Zal wel mayhem worden op die site.. beetje a-la iBood hunt schat ik.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als iedereen voor 24 augustus gegarandeerd op de release hem krijgen, kunnen ze toch niet maken om op datum X ineens de webshop open te gooien en alle gereserveerden een mail sturen?!
Dan lijkt me dat ze een mail sturen om af te rekenen op datum x aan oedereen die voor de 24 heeft 'besteld'
En mocht daar wat van afvallen, dan stel je die open voor degene die na de 23 hebben 'besteld' op de site..

Zo hoop ik inoedergeval dat het gaat, ik was nog voor de 23e met mn reservering bij de bartsmit, en dat is voorlopig de enige hoop op een releasedag-levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Vorige week nog één kunnen bestellen bij Zuiderpark Games, hij postte op Facebook dat er nog een aantal beschikbaar waren. Geen idee of dat nu ook nog zo is, maar je zou 'm altijd kunnen mailen.

Is ook webshop, dus versturen mogelijk. Daarnaast hoefte ik geen aanbetaling te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:31:
Maar als iedereen voor 24 augustus gegarandeerd op de release hem krijgen, kunnen ze toch niet maken om op datum X ineens de webshop open te gooien en alle gereserveerden een mail sturen?!
Dan lijkt me dat ze een mail sturen om af te rekenen op datum x aan oedereen die voor de 24 heeft 'besteld'
En mocht daar wat van afvallen, dan stel je die open voor degene die na de 23 hebben 'besteld' op de site..

Zo hoop ik inoedergeval dat het gaat, ik was nog voor de 23e met mn reservering bij de bartsmit, en dat is voorlopig de enige hoop op een releasedag-levering
Ze zullen wel in batches en met unieke links/bestelcodes mensen gaan informeren anders wordt het ook veel te druk op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
ksborg schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:43:
Vorige week nog één kunnen bestellen bij Zuiderpark Games, hij postte op Facebook dat er nog een aantal beschikbaar waren. Geen idee of dat nu ook nog zo is, maar je zou 'm altijd kunnen mailen.

Is ook webshop, dus versturen mogelijk. Daarnaast hoefte ik geen aanbetaling te doen.
431 euro :O

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 17:30

Satom

Verzamel ervaringen

Waarschijnlijk wil hij nog een klein beetje extra winst hebben (of ze hebben meer kosten), met een prijs van € 431,76 :9 Ach, voor de die-hards, die de console moeten hebben is het misschien nog een leuke kans(?)

[ Voor 9% gewijzigd door Satom op 26-08-2013 09:31 . Reden: Link naar webshop toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:38
Ik kreeg net een mailtje van Bart Smit met nieuwe aanbiedingen,

Daar stond ook de PS4 bij met extra informatie:

Afbeeldingslocatie: http://myclang.com/public/blokker/646d8e8a66ff83e4dc9007f26ed533c1/BS_Gamescom_wk35_r5_c2_2.jpg

Dus de reservering met alleen je emailadres en telefoonnummer volstaat, want als je op "reserveer nu" klikt, dan ga je naar de website waar je je emailadres en telefoonnummer moet invullen! :D

[ Voor 15% gewijzigd door Tjiwa op 26-08-2013 09:32 ]

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Tjiwa schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:31:

[afbeelding]

Dus de reservering met alleen je emailadres en telefoonnummer volstaat! :D
Gaan ze denk ik helaas nooit waar kunnen maken

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA

[afbeelding]

Dus de reservering met alleen je emailadres en telefoonnummer volstaat! :D
Ik kan het me eigenlijk nauwelijks voorstellen, maar we gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978

[afbeelding]

Dus de reservering met alleen je emailadres en telefoonnummer volstaat, want als je op "reserveer nu" klikt, dan ga je naar de website waar je je emailadres en telefoonnummer moet invullen! :D
Ja dat je bij reserveer nu je tel plus email in vult dan heb je dus gereserveerd !! En dus na 23 augustus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Mijn eerdere ervaringen met Bart Smit waren nogal sneaky. Het was ten tijde van de PS2 launch. Voor wie zich dat nog herinnert: die was enorm duur en schaars bij de launch. Ook toen communiceerde Bart Smit dat ze op volgorde van reservering zouden uitleveren. Ik heb toen 3 dagen voor de launch gereserveerd, maar wel met 3 spellen, extra controller en een memory card erbij. Bij elkaar zo'n 1200 gulden. Dat betekende dat ik ineens bovenaan de lijst stond en op de launchdag hem in huis had...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Is wel knap dat ie uberhaupt kan zeggen dat ie er "nog een aantal" heeft. Niemand weet namelijk nog hoeveel die er gaan krijgen.

Winkels doen een bestelling voor een X aantal, maar het kan prima dat ze maar de helft krijgen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:38
k1978 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:46:
[...]

Ja dat je bij reserveer nu je tel plus email in vult dan heb je dus gereserveerd !! En dus na 23 augustus :)
Nee ik bedoel, hun rekenen dat formulier als een "reservering"! Ik had alsmede vele andere enkele weken terug al gereserveerd, alleen niemand wist of het al wel als een reservering telde, Dusja :)

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
k1978 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:18:
Heb je de PlayStation 4 voor 23 augustus gereserveerd, dan ben je verzekerd van levering van jouw PlayStation 4 op de dag van release! Klanten die vanaf 23 augustus reserveren zullen met voorrang en op volgorde van inschrijving hun spelcomputer ontvangen. Dit na ontvangst van extra leveringen van de PS4 die spoedig na de release zullen volgen. Dus reserveer snel bij Bart Smit en speel als eerste de nieuwste games op jouw PlayStation 4!

Dit staat nu op Bart Smit site... Dus ben benieuwd.... Niks aan betaald dus wat deze reservering waard is ??
Ja stond in deze post ook al... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Bosmonster schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:31:
[...]

Is wel knap dat ie uberhaupt kan zeggen dat ie er "nog een aantal" heeft. Niemand weet namelijk nog hoeveel die er gaan krijgen.

Winkels doen een bestelling voor een X aantal, maar het kan prima dat ze maar de helft krijgen bijvoorbeeld.
Veel retailers weten al hoeveel ze ontvangen hoor, dat zie je toch ook aan de data die van retailers voorbij komen tot wanneer ze een launch exemplaar kunnen garanderen (zie GM en Bol.com).
Bij MM hebben ze ook precies de aantallen per vestiging doorgekregen.

Ik kan me wel voorstellen dat de niet-officiële retailers exacte aantallen van levering nog niet weten, aangezien die evt weer afhankelijk zijn van groothandels.

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 26-08-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
Hm. Net bij de locale Game Mania (Landgraaf) geweest, die stelde me heel erg teleur: verkoper verzekerde me al dat t/m de derde levering (!) al uitverkocht was en ik de console pas een klein eindje in 2014 zou kunnen krijgen. Dat leek me een wel erg sterk verhaal.

Verder naar de MM (Heerlen): Daar was ook de eerste levering al uitverkocht met aanbetaalde preoders. De kans dat hij op de dag van release fysiek in de winkel zou ligeen was zeer klein. Hij vertelde ook dat de grootte van de levering aan de betreffende MM al relatief groot was.

Dus ik twijfel. 25 euro aanbetalen om bij een tweede levering te zitten waarbij niet zeker is wanneer die komt; of op goed geluk de avond voor en de dag van release de winkel inspurten...

Ik ga het morgen eens proberen bij de MM in Herzogenrath (Duitsland, net over de grens). Eens kijken wat zij me vertellen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 26-08-2013 15:23 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
Jeroenimoes schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:21:
Hm. Net bij de locale Game Mania (Landgraaf) geweest, die stelde me heel erg teleur: verkoper verzekerde me al dat t/m de derde levering (!) al uitverkocht was en ik de console pas een klein eindje in 2014 zou kunnen krijgen. Dat leek me een wel erg sterk verhaal.

Verder naar de MM (Heerlen): Daar was ook de eerste levering al uitverkocht met aanbetaalde preoders. De kans dat hij op de dag van release fysiek in de winkel zou ligeen was zeer klein. Hij vertelde ook dat de grootte van de levering aan de betreffende MM al relatief groot was.

Dus ik twijfel. 25 euro aanbetalen om bij een tweede levering te zitten waarbij niet zeker is wanneer die komt; of op goed geluk de avond voor en de dag van release de winkel inspurten...

Ik ga het morgen eens proberen bij de MM in Herzogenrath (Duitsland, net over de grens). Eens kijken wat zij me vertellen :P
probeer een nieuwe xbox te preorderen in duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Jeroenimoes schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:21:
Laat me aub weten wat ze zeiden. Ik woon ook kort in de buurt van Herzogenrath dus dat zou voor mij ook nog een optie zijn.
Bedankt voor het delen van je ervaringen met de MM Heerlen en Gamemania Langraaf, scheelt mij weer wat bel en reiswerk ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
Had de wehkamp een mail gestuurd m.b.t levertijden:

"Heel fijn dat u een Playstation 4 bij ons heeft besteld. Graag ben ik u van dienst.

Uit uw mail maak ik op dat u een vraag heeft of wij genoeg exemplaren binnen krijgen op de dag van launch. Ik heb de nodige informatie, over het aantal exemplaren dat we op de launch krijgen, niet. Graag vraag ik u om op de hoogte te zijn op de site, zodat u weet of er genoeg exemplaren aanwezig zullen zijn."

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HertogJack schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:29:
Had de wehkamp een mail gestuurd m.b.t levertijden:

"Heel fijn dat u een Playstation 4 bij ons heeft besteld. Graag ben ik u van dienst.

Uit uw mail maak ik op dat u een vraag heeft of wij genoeg exemplaren binnen krijgen op de dag van launch. Ik heb de nodige informatie, over het aantal exemplaren dat we op de launch krijgen, niet. Graag vraag ik u om op de hoogte te zijn op de site, zodat u weet of er genoeg exemplaren aanwezig zullen zijn."
Ik zou net een mail naar de wehkamp sturen maar zo te lezen is dat niet meer nodig. Wel een poep antwoord trouwens...

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:39:
[...]

Ik zou net een mail naar de wehkamp sturen maar zo te lezen is dat niet meer nodig. Wel een poep antwoord trouwens...
Willekeurige klantenservicemedewerk(st)er die erop gereageerd, en als die geen navraag doet zul je een nietszeggend, algemeen antwoord krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik kreeg deze vorige week van de Wehkamp na gemaild te hebben:

Geachte heer ... ,

Allereerst moet ik aangeven dat ik het fijn vind dat u interesse heeft in de Playstation 4.

Tot de eerste levering behoren klanten die langer dan 2 maanden geleden de Playstation 4 hebben besteld.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u verder een fijne dag.

Met vriendelijke groet,
____

Geloof er verder weinig van, langer dan twee maanden zou mei zijn :')

[ Voor 8% gewijzigd door gazhims3lv op 27-08-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg steeds minder vertrouwen in wehkamp en mijn pre order daar. 29 november toch maar ff vrij nemen en lekker vroeg voor de lokale intertoys gaan staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:15
Ik vond op Neogaf een topic over de volgende aanbieding van fnac.com (voor sommigen nog wel bekend van de HP Touchpad-firesale). PS4 + 2 Dual Shock + Camera + KZ Shadowfall voor 499 euro + 8 euro verzendkosten naar Nederland.

Best nette aanbieding als je toch van plan was om de extra hardware aan te schaffen. De verwachte verzenddatum staat op 29/11, maar ik durf niet te zeggen of er ook nog daadwerkelijk exemplaren voor de lancering beschikbaar zijn.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
AtlAntA schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 02:17:
Ik krijg steeds minder vertrouwen in wehkamp en mijn pre order daar. 29 november toch maar ff vrij nemen en lekker vroeg voor de lokale intertoys gaan staan. ;)
Zullen er exemplaren aanwezig zijn in de fysieke winkels?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:36
Kooj1980 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:17:
Ik vond op Neogaf een topic over de volgende aanbieding van fnac.com (voor sommigen nog wel bekend van de HP Touchpad-firesale). PS4 + 2 Dual Shock + Camera + KZ Shadowfall voor 499 euro + 8 euro verzendkosten naar Nederland.

Best nette aanbieding als je toch van plan was om de extra hardware aan te schaffen. De verwachte verzenddatum staat op 29/11, maar ik durf niet te zeggen of er ook nog daadwerkelijk exemplaren voor de lancering beschikbaar zijn.
Ook al ben je niet van plan de PS Eye aan te schaffen, is nog steeds een zeer nette aanbieding. Via Bol.com ben ik €460 kwijt en heb ik alleen een PS4 en een DS4 controller, dus voor €30 heb je via fnac Killzone + PS Eye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:55
Voor de mensen die in Arnhem voor hun reservering gaan kijken:
Ik ben net even bij de Bart Smit in Arnhem geweest om te vragen of ze daar al weten wat er binnen komt. Eén van de verkopers kon mij zeggen dat de pre-orders van vóór 23 augustus de PS4 gegarandeerd krijgen. Pre-orders die nu nog binnen komen zijn niet zeker.

Ik heb die van mij gelukkig ergens in Juli gereserveerd! :)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaapiej schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:48:
Ik ben net even bij de Bart Smit in Arnhem geweest om te vragen of ze daar al weten wat er binnen komt. Eén van de verkopers kon mij zeggen dat de pre-orders van vóór 23 augustus de PS4 gegarandeerd krijgen. Pre-orders die nu nog binnen komen zijn niet zeker.

Die informatie staat ook op de site; bij de barsmit is het achterlaten van je emailadres en telefoonnummer al genoeg voor een pre-order schijnbaar..
Maargoed, ik heb het voor de 23e gedaan, dus ik vind het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:08
Gamebuster schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:19:
[...]

Ga daar maar niet vanuit. Ik heb deze vraag per e-mail gesteld aan zowel de Gamemania als de Mediamarkt, helaas vertelde beide me dat dit niet het geval zal zijn. Dit zou ook erg vreemd zijn, aangezien de mensen die de console gepre-ordered hebben hierbij benadeeld zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over mailen met Wehkamp: kansloos. Die gasten weten echt niet waar ze over praten. Ik vroeg of ik verzekerd was van een launch dag exemplaar, besteld op 13 juni. Het antwoord:
Geachte heer Koeleman,

Ik kan me voorstellen dat u wilt weten of de 9 weken wachttijd de daadwerkelijke informatie is. Deze wachttijd ontvangen wij van de leverancier.

De leverperiode van 9 weken is de meest actuele levertijd. Wij doen uiteraard ons uiterste best om de playstation binnen de aangegeven termijn te bezorgen. Zo gauw wij het artikel van de leverancier ontvangen wordt het nageleverd. Onder Mijn bestellingen op Mijn wehkamp.nl kunt u uw bestelling volgen. MIjn excuses hiervoor.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een fijne dag.
Met vriendelijke groet,

Consuela Julen
edit: Er staat nu wel dit, wat er voorheen niet stond:
Let op! Bij aankoop van dit artikel ben je niet verzekerd van een exemplaar op release, dit vanwege de beperkte beschikbaarheid. Het artikel wordt zo snel mogelijk na release geleverd.
Ik ga ervan uit dat ik goed zit.

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 27-08-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamebuster schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:19:
[...]

Het lijkt me sterk dat Sony een world wide (bijna dan) release doet op 29 november en dat er dan geen enkel exemplaar in de winkel ligt. Op de 1 of andere manier zal men toch de pre orders gaan scheiden van de retail units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:25:
[...]

Het lijkt me sterk dat Sony een world wide (bijna dan) release doet op 29 november en dat er dan geen enkel exemplaar in de winkel ligt. Op de 1 of andere manier zal men toch de pre orders gaan scheiden van de retail units.
Aan de andere kant is het voor de winkelier niet te verkopen aan een klant dat hij zijn preorder de volgende batch pas krijgt terwijl er fysieke exemplaren in de rekken liggen. Zolang er niet meer PS4's zijn dan dat er preorders zijn ligt er niets in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:31:
[...]

Aan de andere kant is het voor de winkelier niet te verkopen aan een klant dat hij zijn preorder de volgende batch pas krijgt terwijl er fysieke exemplaren in de rekken liggen. Zolang er niet meer PS4's zijn dan dat er preorders zijn ligt er niets in de winkel.
Waarom niet? Dat trekt extra publiek om te komen kijken.
En die 20 in de winkel zijn gewoon zijn eigen pre-orders :-)
Dan annuleer je de pre-order en haal je hem uit het rek.
Verkopen doen ze toch wel, dat zal de winkelier verder weinig uit maken.
Het is dan beter om 20 dozen in het rek te leggen en daarna een bordje uitverkocht erbij te zetten dan helemaal niks te hebben.
Als je gewoon op tijd aan de deur staat bij een fatsoenlijke grote Mediamarkt heb je heus wel kans om er een op day 1 mee naar huis te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door rvrbtcpt op 27-08-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Check anders even filmpjes van Wii release of gezeik vorige keer met Playstation. Ik neem het risico gewoon niet en heb gewoon een pre-order gedaan maar iedereen z'n eigen keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
@Frijns.Net
Ik heb geen idee of ze dat ook daadwerkelijk doen bij de PS4 release, maar het zou voor mij dan wel de laatste keer zijn dat ik pre-order bij zo'n winkel. Het is toch vreemd dat je hem van te voren reserveert, maar langer moet wachten totdat je hem krijgt, omdat er een deel in de winkel wordt verkocht aan mensen zonder reservering...

Ik heb het toevallig zelf meegemaakt met een pre-order van een telefoon inclusief abonnement bij Vodafone. Tijdens de release verschenen er meerdere verhalen van mensen die hem weken later hadden besteld zonder abonnement en hem al ontvingen of hem zelfs gewoon in de Vodafone winkel gehaald hadden. Enkele weken na de release had ik hem nog niet ontvangen (en ik was niet de enige), toen heb ik de boel mooi geannuleerd en ben ik naar Hi gegaan :)

Je pre-ordert juist omdat je een product niet wil mislopen. Als een winkel dat dan ziet als een klant die ze 'al binnen hebben' en best even langer kunnen laten wachten, om vervolgens eerst aan anderen te verkopen... tja.. dat vind ik echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:55
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Die informatie staat ook op de site; bij de barsmit is het achterlaten van je emailadres en telefoonnummer al genoeg voor een pre-order schijnbaar..
Maargoed, ik heb het voor de 23e gedaan, dus ik vind het allemaal prima.
Nu weet je het ook voor dit specifieke filiaal! :p
Je hoeft inderdaad niet aan te betalen daar, groot voordeel vind ik. Ben zelf niet zo van het van te voren betalen en maar afwachten wanneer je iets krijgt...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
schaapiej schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:57:
[...]

Nu weet je het ook voor dit specifieke filiaal! :p
Je hoeft inderdaad niet aan te betalen daar, groot voordeel vind ik. Ben zelf niet zo van het van te voren betalen en maar afwachten wanneer je iets krijgt...
Nadeel van het vrijblijvende reserveringsbeleid bij BS is wel dat ze nu 1000'en reserveringen hebben (ook vóór 23 augustus) die ze nooit en te nimmer zullen kunnen gaan leveren bij launch, wat ze ook zeggen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

En daar zit er dus ook al een van mij en mijn broertje bij welke ik niet ga ophalen omdat ik al op een andere plaats heb gepre-orderd. Met andere woorden, er komen er weer 2 beschikbaar voor andere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
nioz schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:50:
@Frijns.Net
Ik heb geen idee of ze dat ook daadwerkelijk doen bij de PS4 release, maar het zou voor mij dan wel de laatste keer zijn dat ik pre-order bij zo'n winkel. Het is toch vreemd dat je hem van te voren reserveert, maar langer moet wachten totdat je hem krijgt, omdat er een deel in de winkel wordt verkocht aan mensen zonder reservering...

<knip>

Je pre-ordert juist omdat je een product niet wil mislopen. Als een winkel dat dan ziet als een klant die ze 'al binnen hebben' en best even langer kunnen laten wachten, om vervolgens eerst aan anderen te verkopen... tja.. dat vind ik echt belachelijk.
Het is retail en een Mediamarkt of Bart Smit filiaal kan niet blijven bestaan als er geen mensen fysiek naar de winkel komen en iets kopen. Dus ze zullen altijd producten in de rekken hebben, ook als er veel vraag naar is en zijn er pre-orders.
Misschien niet stuks zoveel als normaal, maar het lijkt me heel erg sterk als je daar een leeg rek aantreft op het moment dat de winkel open gaat.
Ze verkopen dan niet alleen de PS4 maar ook de launch games, een extra controller enz. dat is gewoon omzet die ze nodig hebben. Als ze voor 399 dat ding laten opsturen direct vanuit de leverancier dan verdienen ze er veel minder op.
Het is een bedrijf, en die willen geld verdienen. Ze konden beter stoppen met het pre-order gedoe, dat zou geld opleveren omdat de klantenservice niet lastig gevallen werd, en ze hadden op de lauch dag de winkel bomvol wat meer geld oplevert omdat je toch nog snel een game erbij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de meeste winkels moet je de console gewoon fysiek ophalen dus kan die game ook verkocht worden.
Het is maar waar je als winkelier voor kiest, als je het bij de verkeerde flikt heb je stennis in je zaak en je komt als onbetrouwbaar te boek te staan en verliest daarmee klanten. Dan weet je zeker dat je geen games meer verkoopt.
Daarbij is het slechts een tijdelijk iets want als je een populair product als de PS4 hebt en die is in een halve dag uitverkocht, dan heb je een paar exemplaren fysiek verkocht en een aantal ontevreden klanten die hun preorder annuleren en ergens anders gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt Hengelo is uitverkocht. 26 stuks in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:28

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Was net bij de plaatselijke Bart Smit in Tilburg en zij hadden slechts 3 reserveringen staan. Gelijk dus maar eentje gereserveerd. Grote kans dat die op launch dag beschikbaar is. De medewerkster was verbaasd dat er bij de saturn en intertoys in het centrum zoveel reserveringen waren dat ze niet konden leveren op launchdag. Heb der verteld dat ik een goed woordje ging doen op tweakers.net dus bij deze. Overigens geen aanbetaling hoeven doen, wel een soort van bewijs van reservering mee naar huis gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:26:
Mediamarkt Hengelo is uitverkocht. 26 stuks in totaal.
Ik vindt 26 stuks voor een MM wel erg weinig.

Ik geloof er ook niets van dat een BS of Intertoys met 25 reserveringen op papier de 15 units die ze binnen krijgen in de winkel eerleggen je kunt er wel vanuit gaan dat eerst alle reserveringen afgebeld worden met de melding dat ze hem binnen X dagen moeten ophalen.

Als er al ergens PS4's in een winkel komen te liggen dan is dat omdat de winkel heel weinig reserveringen heeft gehad. Net als die BS hierboven met 3-4 reserveringen als zo'n winkel dan 10-15 binnen krijgt kun je daar geluk mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:04
Hoeveel PS4s krijgt een webwinkel als bol.com dan binnen ?

Ik heb mijn PS4 in begin juni al gepreorderd. En als je die PS4 voor 31 juli heb gepre-orderd krijg je hem gegarandeerd op de release binnen. Dus ik zit wel goed.

Maar je kon die PS4 al in maart preorderen. Ga er dus maar vanuit dat er al honderden pre-orders zijn gedaan.

Best vaag dat een MM filiaal maar 25 consoles binnen krijgt, en een webwinkel als bol.com misschien wel honderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sefaex schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:39:

Ik heb mijn PS4 in begin juni al gepreorderd. En als je die PS4 voor 31 juli heb gepre-orderd krijg je hem gegarandeerd op de release binnen. Dus ik zit wel goed.

Maar je kon die PS4 al in maart preorderen. Ga er dus maar vanuit dat er al honderden pre-orders zijn gedaan.

Best vaag dat een MM filiaal maar 25 consoles binnen krijgt, en een webwinkel als bol.com misschien wel honderden.
Maar bol.com kan ze allemaal in 1 lokale opslag neerzetten en vanuit daar verzenden naar klanten, terwijl ze bij de Mediamarkt zowel fysiek in de winkelschappen moeten liggen als dat ze digitaal verkocht kunnen worden. Dus die heeft ze verspreid over nederland, terwijl bol.com ze op 1 plek heeft.
Mediamarkt kan ze ook altijd nog uit duitsland halen, indien de vraag daar minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Misschien dat het ook allemaal wel mee valt met die aantallen. Wij zijn slechts een paar duidend man van de totale bevolking die een pre-order maakt, maar denkt dat iedereen dat doet en nu als een kip zonder kop op fora elkaar aan het gek maken zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Katseviool op 27-08-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah hoeveel PS4's kunnen er per maand gefabriceerd worden?

zolang zal de PS4 op dit moment nog niet in productie zijn en 1 miljoen reservering is ongekend veel voor een console launch en dat aantal zal richting 29nov. alleen maar oplopen.

Als je nagaat dat er bij de launch van de PS3 in japan en usa maar 500.000 units beschikbaar waren...

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 27-08-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En mee te nemen dat sommige mensen misschien wel op zeker willen spelen en 2 of 3 keer pre-orderen, bij verschillende winkels.
Zolang je dan nog geen aanbetaling hoeft te doen, zijn pre-orders snel vergeven.
En nieuwsberichten die aangeven dat de ps4 nu al uitverkocht is, werken daar alleen maar aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Sefaex schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:39:

Je moet het andersom vergelijken: hoeveel consoles heeft MediaMarkt in totaal gekregen voor Nederland? Dat zal wel vergelijkbaar zijn met Bol.com, of iets meer (of iets minder). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:40:
Zolang je dan nog geen aanbetaling hoeft te doen, zijn pre-orders snel vergeven.
grote retailers als Nedgame, Gamemania en Mediamarkt vragen wel een aanbetaling dus dat filtert de dubbele bestellingen er wel uit. Lokale BS en Intertoys zijn een van de weinig die geen aanbetaling vragen dus daar zul je idd wat dubbele reserveringen tegenkomen, maar ik denk niet dat daardoor het aantal reserveringen halveert en daar staat tegenover dat dat soort winkels ook meer reserveringen aanneemt dan dat ze berhaupt in 2 batches kunnen uitleveren.

bij de PS3 launch waren er eerst in Japan en USA 500,000 units leverbaar, paar maand later kwamen daar 1.000.000 bij voor de EU markt. ik geloof er niets van dat Sony voor de PS4 launch veel meer dan 1-1,5 miljoen units kan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 11:39
schaapiej schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:48:

Dat klinkt positief. Ik heb hem zelf op 10 augustus gereseveerd en was 3e in Nijmegen. Ik ga er vanuit dat ze hun administratie goed op orde hebben en dat ik de ps4 op launch dat kan ophalen. Ik heb iedergeval al de vrijdag vrij genomen.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:52:
[...]

grote retailers als Nedgame, Gamemania en Mediamarkt vragen wel een aanbetaling dus dat filtert de dubbele bestellingen er wel uit. Lokale BS en Intertoys zijn een van de weinig die geen aanbetaling vragen dus daar zul je idd wat dubbele reserveringen tegenkomen, maar ik denk niet dat daardoor het aantal reserveringen halveert en daar staat tegenover dat dat soort winkels ook meer reserveringen aanneemt dan dat ze berhaupt in 2 batches kunnen uitleveren.

bij de PS3 launch waren er eerst in Japan en USA 500,000 units leverbaar, paar maand later kwamen daar 1.000.000 bij voor de EU markt. ik geloof er niets van dat Sony voor de PS4 launch veel meer dan 1-1,5 miljoen units kan produceren.
Want 20 euro aanbetaling is een reden om geen 2 pre-orders te doen?
Als ik me ervan wilde verzekeren een exemplaar op releasedag te ontvangen bestelde ik bij minstens 2 winkels, met aanbetaling of niet.
Halveren zalchet niet, maar het is wel een mogelijke verklaring voor de hoge vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Denk dat de meeste mensen including mijzelf geen 2 reserveringen doen als het beide keren een aanbetaling kost, beetje zonde van het geld om 1 van de 2 dan niet op te halen of je moet de moeite doen om 1 console weer door te verkopen. Is verder ook niet nodig mensen die echt zeker een ps4 bij launch willen hebben al lang gereserveerd.

Ik denk dat die 1 miljoen een heel realistisch aantal reserveringen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Chaoss schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:55:
Denk dat de meeste mensen including mijzelf geen 2 reserveringen doen als het beide keren een aanbetaling kost, beetje zonde van het geld om 1 van de 2 dan niet op te halen of je moet de moeite doen om 1 console weer door te verkopen. Is verder ook niet nodig mensen die echt zeker een ps4 bij launch willen hebben al lang gereserveerd.

Ik denk dat die 1 miljoen een heel realistisch aantal reserveringen is.
Ik heb 3 pre orders. Ga geen risico lopen dat ik misgrijp. Zeker die webretailers vertrouw ik niet. Die sturen net zo lief een mail pas na het weekend , met daarin excuses maar we kunnen niet leveren. 1 heb ik wel aanbetaald.

Maar t lijkt mij dat sony dat ook wel incalculeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Details zijn toch niet bekend, wie weet zijn die 1 miljoen reserveringen alleen maar van retailers die een aanbetaling vragen.

Maargoed we gaan het beleven... Nog maar 3 maand wachten :F krijg bijna .edelijden met de mensen die een XO hebben gereserveerd en nog tot maart 2014 moeten wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je bij je lokale Media Markt gewoon vragen hoe het ervoor staat met pre-orders? Ik was er redelijk snel bij, maar om een aanbetaling is nooit gevraagd. Dus ik weet niet hoe ze dat precies gaan doen en/of hoeveel ze er binnen gaan krijgen. (MM Cruqius).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:45:
Kan je bij je lokale Media Markt gewoon vragen hoe het ervoor staat met pre-orders? Ik was er redelijk snel bij, maar om een aanbetaling is nooit gevraagd. Dus ik weet niet hoe ze dat precies gaan doen en/of hoeveel ze er binnen gaan krijgen. (MM Cruqius).
MM Enschede kon dat wel. Daar krijgen ze 35 stuks binnen Day 1 en die zijn allemaal al gereserveerd.
De 2e batch heeft nog maar 5 reserveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:04
joffrey19 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:19:
[...]

Ik heb 3 pre orders. Ga geen risico lopen dat ik misgrijp. Zeker die webretailers vertrouw ik niet. Die sturen net zo lief een mail pas na het weekend , met daarin excuses maar we kunnen niet leveren. 1 heb ik wel aanbetaald.

Maar t lijkt mij dat sony dat ook wel incalculeerd.
Heb er zelf 2 gepre-orderd in begin Juni. 1 bij Wehkamp en 1 bij Bol.com.

Gewoon met acceptgiro.

Denk wel dat ik goed zit.

Ik heb wel vertrouwen in bol.com. Heb iets minder vertrouwen in Wehkamp.

Maar toch voor de zekerheid 2 keer gepre-orderd.

Als ik ze straks alle 2 binnen krijg omdat ik te laat was met het annuleren van 1 preorder. Dan kan ik 1 PS4 altijd nog doorverkopen. Dus dat komt ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij wehkamp mag je het na een week nog gewoon terug sturen volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt duitsland is wel een goede. Als je nabij hengelo komt is nordhorn over de grens enigzins te doen. Ik durf alleen niet te zeggen met die gierige duitsers of er nog consoles liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb hem gepre-ordred bij de MM in Roermond denk dat ze hem daar nog wel hebben op de release datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niets gereserveerd. Ik vraag me namelijk af of er niet gewoon links en rechts wat exemplaren over zijn qua reservering (dubbele reserveringen enzo). De reden van het niet reserveren zit hem in het feit dat wanneer de preorders voor de 29e inderdaad op zijn, een reservering eigenlijk niet zoveel zin meer heeft. Dan moet je namelijk wachten op de tweede levering, die wellicht nog voor de kerst komt.

Een hele andere gedachte die in me opkwam, was de volgende. Zou het zin kunnen hebben om bij FRS te reserveren? Ze zijn gered en er is ook al bekend welke winkels er blijven en ze zijn in principe weer gescheiden van Gamemania. Het enige wat me zorgen baart, is dat de winkel in mijn woonplaats nog steeds niet bijgevuld is en daardoor nog steeds half leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Teunke7 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 01:41:
Ik heb hem gepre-ordred bij de MM in Roermond denk dat ze hem daar nog wel hebben op de release datum.
Ik ook. Ik sta daar als nummer 2 op de lijst en ben direct NA de E3 presentatie naar de MM gegaan om hem daar te reserveren. Ben benieuwd of ze aan een nachtlaunch doen. Hoeveel er daar nog beschikbaar zijn weet ik totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Bij MM Heerlen waren er twee weken geleden al 92 reserveringen.
Pagina: 1 ... 3 ... 145 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat willen we zien:
- Posts met statussen voor een winkel, bijvoorbeeld dat winkel Y nu levert. Echter, de zoveelste melding dat de levertijd niet duidelijk is, is niet nodig.
- Updates vanuit Sony dat er weer leveringen aan komen.

Wat willen we niet zien:
- Geen vragen/opmerkingen over je eigen bestelling. Ik ken niemand die helderziend is. Daarnaast is er ook een zoekfunctie om achter recente updates van je winkel te komen.
- Geen offtopic reactie's. Niet "leuk" reageren. Hou het gewoon bij hetgeen we hiervoor komen, namelijk levertijden, verkooppunten en prijzen.
- Geen slowchat. Daarvoor hebben we IRC

Slowchat mag hier (IRC), ook daar moet je je gedragen.

Als er weer een offtopic/slowchat discussie los barst, gaat het topic preventief tijdelijk op slot