Verwijderd

wimstradamus schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:00:
[...]

kennis van me werkt bij intertoys (hooofdkantoor) en zij wist mij te vertellen dat op dit moment niemand weet of en waneer de 2e levering komt en over de hoeveelheid weten ze al helemaal niks, afgelopen order was ook een verrassing qua aantallen, ze hopen aankomende week meer te horen.
Dan zou ik niet teveel waarde hechten aan die kennis.
Dat men niet exact weet hoeveel consoles er uit geleverd worden is normaal. Sony bepaalt de uiteindelijke allocatie, maar ik kan je garanderen dat er bekend is in welke week er uitgeleverd gaat worden.

Het is heus niet zo dat er zomaar uit het niets een vliegtuig land of dat er een boot aanmeert met 20.000 Playstations zonder dat dit bekend is bij Sony.

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik wil graag de persoon bedanken die donderdagmiddag de link heeft geplaatst naar de killzone mega bundel op Wehkamp. Gisteren netjes op geleverd! Ik had de hoop op een bundel al opgegeven. :)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Sony weet donders goed wanneer ze zullen leveren en hoeveel.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

Ik had gisterochtend linkje neergezet van intertoys :p

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Amaze86 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:11:
Sony weet donders goed wanneer ze zullen leveren en hoeveel.
Dat heet marketing.

Gear | Last.fm | twitch.tv

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 07:52
EpicPuma schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 08:32:
[...]

Dit zijn storingen bij PSN ze hebben codes inwisselen even uitgezet!
Gisteravond voor m'n verjaardag een aantal prepaid cards gekregen. 1 kon ik via de website activeren, de andere 2 niet. Zegt dat ze niet geldig zijn.

Via de PS3/PS4 lukte het sowieso niet gisteren. Je beste kans is de website (in het SEN Accountbeheer).

• AlexMar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10-2023

AlexMar

Psn : Lexzorz.

Schaarste creëren wanneer je als bedrijf ziet dat je marktaandelen in alle segmenten waarin je actief bent terugloopt. Echt heel erg logisch. Sony heeft de PS4 nodig om terrein terug te winnen qua omzet/winst. En dan zo de fout in gaan, zonde!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:59

Mauz1978

Console War Veteran

ryderb schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 04:17:
[...]

De klantenservice zei dat er een storing was en er daardoor geen t&t's codes verstuurd werden. Ze hebben mij toen handmatig een t&t verstuurd die nu aangeeft dat PostNL het pakket heeft en dat die vanmiddag bezorgd wordt. Ga er dus maar vanuit dat het gewoon goed gaat.
Hmm, ik hoop dat je gelijk hebt. M'n order staat nog steeds op 'completed'...
we wachten in spanning af :)

Something under the bed is drooling

Verwijderd

Reclame van Bol :

Onze adventskalender is er weer: gratis cadeaus en scherpe aanbiedingen tot aan kerst!

Elke keer dacht ik mijn PS4 is verzonden door die reclamemails.

;)

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Nee, dat heet voorraadbeheer

• DarkElement
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:27:
Reclame van Bol :

Onze adventskalender is er weer: gratis cadeaus en scherpe aanbiedingen tot aan kerst!

Elke keer dacht ik mijn PS4 is verzonden door die reclamemails.

;)
I feel you bro ;(

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Vandaag tweede aflever poging (nubenikwelthuis)

Cloud ☁️

Verwijderd

AlexMar schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:16:
[...]

Schaarste creëren wanneer je als bedrijf ziet dat je marktaandelen in alle segmenten waarin je actief bent terugloopt. Echt heel erg logisch. Sony heeft de PS4 nodig om terrein terug te winnen qua omzet/winst. En dan zo de fout in gaan, zonde!
Ik geloof niet dat er bewust schaarste gecreeerd wordt.
Bedenk wel dat de meeste consoles in de eerste 6 maanden na release worden verkocht en dan nog:

- Sony heeft sinds 2007 - 80.000.000 (80 miljoen) PS3 consoles verkocht.
- Dat is gemiddeld genomen 13.333.333 (13,3 miljoen) consoles per jaar.
- Als er in de fabriek 6 dagen per week wordt geproduceerd dan is dat: 365-52=313 werkdagen.

Er moeten dan dus per dag: 13.333.333 / 313 => 42.598 consoles geproduceerd worden.
Die bijna 43.000 consoles die er dagelijks moeten worden geproduceerd worden vervolgens verdeeld over de gehele wereld.

De schaarste van nu is dus eigenlijk niet zo heel erg gek te noemen en heeft naar mijn idee weinig te maken met marketing, maar puur met vraag en aanbod. _/-\o_

• sanderander

sanderander

anders

AlexMar schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:16:
[...]

Fout?

Haha.

1 miljoen units verkopen en je volgende levering al helemaal uitverkocht hebben, een enorme hype gecreëerd hebbende en op elk journaal van de wereld komen met je product.

Fout?

• DarkElement
sanderander schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:30:
[...]

Fout?

Haha.

1 miljoen units verkopen en je volgende levering al helemaal uitverkocht hebben, een enorme hype gecreëerd hebbende en op elk journaal van de wereld komen met je product.

Fout?
Ik denk dat ze bewust zo geheimzinnig doen over de 2de leveringen en dan met de feestdagen flink uit gaan pakken.

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 07:57
Vandaag bij de saturn in Utrecht
3 games halen 2 betalen!!! :*)

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

• hawker
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-06-2025
Waar kan ik het beste preorderen voor de nieuwe lichting van de PS4?

• Soesla
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Vanochtend nog een ps4 killzone bundel kunnen bestellen
Om 6:30 bij de intertoys. Waren ook weer heel snel weg.
Kijken ofdat het goed gaat 😃

Verwijderd

hawker schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:34:
Waar kan ik het beste preorderen voor de nieuwe lichting van de PS4?
Rechtstreeks bij 1 van de fabrieken :9

Hou dit topic in de gaten.

Verwijderd

Soesla schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:35:
Vanochtend nog een ps4 killzone bundel kunnen bestellen
Om 6:30 bij de intertoys. Waren ook weer heel snel weg.
Kijken ofdat het goed gaat 😃
Ik ook (om 6:26) en nu hopen idd.

Verwijderd

DarkElement schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:31:
[...]

Ik denk dat ze bewust zo geheimzinnig doen over de 2de leveringen en dan met de feestdagen flink uit gaan pakken.
Flink uitpakken zal wel meevallen. Zelfs als Sony al 3 maanden aan het produceren is, dan hebben ze pas iets van 3 miljoen consoles kunnen produceren. De eerste 2 miljoen stuks zijn al verkocht bij de launch.

Er zullen de komende weken dus hoogstens 1 miljoen stuks beschikbaar komen, maar die moeten wel verdeeld worden over Europa en de VS.

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
Heeft iemand die al een ps4 heeft een preorder over voor de volgende lichting die ik kan overnemen?

• darksoul1
  • Laatst online: 19:37
vanmorgen ook bij intertoys om 6:27 bestelt
ik heb net de helpdesk gebeld van intertoys
om zeker er van te zijn dat me bestelling erdoor was gekomen

ze zeiden geen meer te hebben :S ook ordernummer doorgegeven :S
nu dus wachten tot ze me geld terugstorten

slecht hoor dit :(

op site zetten,laten bestellen en vervolgens |:(

• DarkElement
darksoul1 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:41:
vanmorgen ook bij intertoys om 6:27 bestelt
ik heb net de helpdesk gebeld van intertoys
om zeker er van te zijn dat me bestelling erdoor was gekomen

ze zeiden geen meer te hebben :S ook ordernummer doorgegeven :S
nu dus wachten tot ze me geld terugstorten

slecht hoor dit :(

op site zetten,laten bestellen en vervolgens |:(
Sinds een kleine 20 minuten bestaat de welbekende link ook niet meer: http://www.intertoys.nl/games/playstation-4-594428.html
Het door u gevraagde product is op dit moment niet beschikbaar in de webshop. Wellicht is het artikel nog wel te vinden in een van onze winkels

• darksoul1
:S

kunnen de anderen ook conformeren die vanmorgen bij intertoys de killzone bundel hebben besteld,deze wel of niet krijgen?

Verwijderd

darksoul1 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:50:
:S

kunnen de anderen ook conformeren die vanmorgen bij intertoys de killzone bundel hebben besteld,deze wel of niet krijgen?
Ik heb nog geen mailtje gehad dat het niet door gaat, zodra ik iets hoor laat ik het jullie weten. :)

Verwijderd

Natuurlijk is het een gecreëerde schaarste. Je maakt mij niet wijs dat Sony ondertussen bij de Ps4 niet weet hoeveel consoles ze zouden kunnen verkopen in de launchperiode. Het gaat allemaal om dat bericht de wereld in te kunnen sturen dat hun nieuwe product verschrikkelijk hot en zo snel uitverkocht is enz enz dat dan wordt overgenomen door alle nieuwsmedia die het altijd leuk vinden om mensen in een lange rij te zien staan om iets overbodigs te kopen. Daarnaast zijn de pre-orders al vanaf de bekendmaking van de ps4 gigantisch, genoeg tijd om daar op in te spelen. Het is een bekende verkooptruc, wil je iets verkopen zorg je dat er niet te veel in de winkel liggen want dan denkt men oh ik koop het volgende x wel want er liggen er toch genoeg. Mircosoft, Nintendo en Apple zijn geen haar beter...

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:50
12game heeft net battlefield 4 incl China rising geleverd! 42.50 topdeal :p

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:01
Intertoys bestelling van donderdag avond: Pakket is 2kg zwaarder dan de normale PS4 dus kan er nu wel vanuit gaan dat het echt de 499 bundel is.

Intertoys BV

13:00-15:00
Gewicht: 6240 g
Referentie:
Status zending:

Pakketbezorger is onderweg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:57:
Natuurlijk is het een gecreëerde schaarste. Je maakt mij niet wijs dat Sony ondertussen bij de Ps4 niet weet hoeveel consoles ze zouden kunnen verkopen in de launchperiode. Het gaat allemaal om dat bericht de wereld in te kunnen sturen dat hun nieuwe product verschrikkelijk hot en zo snel uitverkocht is enz enz dat dan wordt overgenomen door alle nieuwsmedia die het altijd leuk vinden om mensen in een lange rij te zien staan om iets overbodigs te kopen. Daarnaast zijn de pre-orders al vanaf de bekendmaking van de ps4 gigantisch, genoeg tijd om daar op in te spelen. Het is een bekende verkooptruc, wil je iets verkopen zorg je dat er niet te veel in de winkel liggen want dan denkt men oh ik koop het volgende x wel want er liggen er toch genoeg. Mircosoft, Nintendo en Apple zijn geen haar beter...
Tuurlijk weet Sony hoeveel consoles ze kunnen verkopen tijdens de launch, dat zal niemand ontkennen.
Maar als je bijna 2 miljoen consoles per maand moet produceren dan zijn dat 77.000 consoles per dag.
Dat komt neer op 3200 consoles per uur en rolt er gemiddeld genomen iedere seconde één console van de band.

Er zijn natuurlijk héél veel chinezen, maar die moeten ook nog iPhones, computers en andere gadgets produceren.

Het is makkelijk zeggen dat het een gecreerde schaarste is, maar er komt wel iets meer bij kijken dan alleen het in elkaar steken van de dozen. Ook alle onderdelen die nodig zijn zoals de harde schijf, en de blu-ray speler moeten geproduceerd worden. Allemaal handelingen die weer door andere chinezen gedaan worden. Er zit een behoorlijke logistiek achter en het werkt allemaal op basis van 'just in time' deliveries.
Eén hick-up in het productieproces en de hele boel loopt vertraging op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 10:07 ]

• red_arrow
  • Laatst online: 11:28
Net even uit pure nieuwsgierigheid de Intertoys in Kampen binnengelopen. Stond daar een hele mooie doos (killzone bundel) in het schap a raison €449.

Vraag ik de verkoper: Is die PS4 gewoon te koop??
Antwoord: Nee meneer dat is een hele mooie lege doos...

Volgens de verkoper komen er in februari en maart nog hele mooie bundels in de verkoop qua prijs.
Geduld wordt beloond dus.

Er waren overigens wel losse controllers te koop.

• Matedeor
  • Laatst online: 21:43
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:02:
12game heeft net battlefield 4 incl China rising geleverd! 42.50 topdeal :p
Bij mij ook :) .

• DarkElement
red_arrow schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:05:
....
Antwoord: Nee meneer dat is een hele mooie lege doos...
...
8)7 :D

• sanderander

sanderander

anders

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:57:
Nou, niet gecreëerd, als je echter op de eerste dag van je productlevenscyclus 'even' 3 mijoen consoles zou moeten hebben klaarstaan om er vervolgens daarna 'maar' 10.000 per dat te hoeven hebben klaarstaan, is de piek logistiek gewoon te hoog. Dan zou je voor de eerste dag 'even' 5 fabrieken extra moeten optuigen om de piek op te vangen. En om nou al 2 jaar van te voren te beginnen met produceren kan ook weer niet, want dan zijn de specs en de firmware etc nog niet klaar. Veel Tweakers denken dat Sony PS4's kan uitpoepen op commando, of dat ze nu falen of dat het slecht van ze is dat ze er geen miljoenen klaar hebben staan. Als je gewoon je gezond verstand gebruikt, begrijp je de mogelijkheden en vooral onmogelijkheden van hun hele productie- en logistieke proces een beetje en begrijp je dat ze niet expres schaarste creeeren, of bewust geen 10 miljoen ps4's klaar heeft staan in enorme geheime bunkers zo groot als 50 voetbalvelden. Er zijn gewoon grensen aan wat haalbaar is.

• sanderander

sanderander

anders

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:04:
[...]

Tuurlijk weet Sony hoeveel consoles ze kunnen verkopen tijdens de launch, dat zal niemand ontkennen.
Maar als je bijna 2 miljoen consoles per maand moet produceren dan zijn dat 77.000 consoles per dag.
Dat komt neer op 3200 consoles per uur en rolt er gemiddeld genomen iedere seconde één console van de band.

Er zijn natuurlijk héél veel chinezen, maar die moeten ook nog iPhones, computers en andere gadgets produceren.

Het is makkelijk zeggen dat het een gecreerde schaarste is, maar er komt wel iets meer bij kijken dan alleen het in elkaar steken van de dozen. Ook alle onderdelen die nodig zijn zoals de harde schijf, en de blu-ray speler moeten geproduceerd worden. Allemaal handelingen die weer door andere chinezen gedaan worden. Er zit een behoorlijke logistiek achter en het werkt allemaal op basis van 'just in time' deliveries.
Eén hick-up in het productieproces en de hele boel loopt vertraging op.
Dit dus.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01 20:44
Zojuist telefonisch een €500,- bundel gereserveerd bij Een intertoys filiaal. Ze gaf al aan dat ze niet kan garanderen of ik bij de volgende levering zit -.-. Bart-Smit had ik eerst gebeld maar daar leveren ze de €500,- bundel niet in de filialen, landelijk. Alleen de €399 en €450.

Naja, nu maar dit topic in de gaten houden..

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• DarkElement
sanderander schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:06:
[...]

Nou, niet gecreëerd, als je echter op de eerste dag van je productlevenscyclus 'even' 3 mijoen consoles zou moeten hebben klaarstaan om er vervolgens daarna 'maar' 10.000 per dat te hoeven hebben klaarstaan, is de piek logistiek gewoon te hoog. Dan zou je voor de eerste dag 'even' 5 fabrieken extra moeten optuigen om de piek op te vangen. En om nou al 2 jaar van te voren te beginnen met produceren kan ook weer niet, want dan zijn de specs en de firmware etc nog niet klaar. Veel Tweakers denken dat Sony PS4's kan uitpoepen op commando, of dat ze nu falen of dat het slecht van ze is dat ze er geen miljoenen klaar hebben staan. Als je gewoon je gezond verstand gebruikt, begrijp je de mogelijkheden en vooral onmogelijkheden van hun hele productie- en logistieke proces een beetje en begrijp je dat ze niet expres schaarste creeeren, of bewust geen 10 miljoen ps4's klaar heeft staan in enorme geheime bunkers zo groot als 50 voetbalvelden. Er zijn gewoon grensen aan wat haalbaar is.
Dus volgende generatie een jaar uitstellen, probleem opgelost.

• sanderander

sanderander

anders

red_arrow schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:05:

Volgens de verkoper komen er in februari en maart nog hele mooie bundels in de verkoop qua prijs.
Geduld wordt beloond dus.
Tuurlijk, haha, of dacht je dat de verkoop van PS4's na deze week weer voorgoed voorbij was ofzo? (Ik mis je punt misschien hoor)

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06
Wow, niet meer verwacht omdat ik geen emailadres enz ingevuld had, maar net klantenservice van ToysXL gemaild en heb een Track een Trace gekregen van megabundel met Killzone. :)

Krijg hem maandag binnen, maar dat maakt niet uit!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• sanderander

sanderander

anders

DarkElement schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:07:
[...]

Je snapt het niet: Er is geen probleem, haha

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:02
Iemand die nog een site weet waar je ook daad werkelijk een reservering kan plaatsen?
Bij intertoys krijg ik alleen de melding, is online niet beschikbaar probeer fysieke winkel, maar je kan niet reserveren.

Bij andere winkels zie ik niet de megabundel, en waar je achteraf moet betalen :(
Hoop dat het snel weer gaat komen, volgens Mycom al rond 9 tot 23 december...

• sanderander

sanderander

anders

theduke1989 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:11:

Waar haal je die info nou weer vandaan?

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
sanderander schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:12:
[...]

Mycom?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• DarkElement
theduke1989 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:11:
Iemand die nog een site weet waar je ook daad werkelijk een reservering kan plaatsen?
Bij intertoys krijg ik alleen de melding, is online niet beschikbaar probeer fysieke winkel, maar je kan niet reserveren.

Bij andere winkels zie ik niet de megabundel, en waar je achteraf moet betalen :(
Hele dag op f5 drukken op deze pagina, af en toe geven ze wat reserveringen vrij en als je dan besteld heb je hem gewoon een paar dagen later binnen.

http://www.bartsmit.com/order/index.php?productID=669521

Verwijderd

Ik herinner gelezen te hebben dat Apple in een weekend 8mln units verkocht van de nieuwe iphone 5s/c. Als Apple zoiets kan organiseren dan moet een vergelijkbaar bedrijf als Sony dit toch ook kunnen waarmaken. En nee ik ben geen boze klant maar de launchperiode is altijd een spel en wij spelen leuk mee.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:22
Post NL man om 8.45 voor de deur. Ja hij doet het, ding genoeg gestressed denk ik met het vervangen van de HDD (Hitachi 1.5 TB HDD).

Alleen waar zijn mijn games ? Die komen pas over een paar uur !!! (hoop ik)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-01 22:44
sanderander schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:12:
[...]

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 07:52
Tip: probeer vandaag niet naar Sony te bellen. Ik wacht inmiddels ruim 10 minuten. En ze zijn om 10 uur open gegaan.

Overigens niet voor een defecte PS4, maar voor 2 PSN kaarten die niet werken. Gelukkig!

Verwijderd

DarkElement schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:07:
[...]

En jij denkt dat je dit soort dingen een jaar geheim kunt houden met misschien wel 10.000 chinezen die iedere dag (zeven?)tig duizend consoles in elkaar moeten steken?

De productie is nu hooguit een maand of 3 op gang. Dat is gebruikelijk bij dit soort producten.
Nogmaals er zit een boel logistiek achter. Alles moet ingekocht worden. Alles wat ingekocht wordt moet ook geproduceerd worden. Het is niet zo dat die blu-ray speler of harde schijf uit het niets ontstaat.
Transistoren, processors, de software moet geschreven worden, alles moet in elkaar vallen en precies op het juiste moment samenkomen.

Ik durf wel te stellen dat momenteel de ontwerpers al weer bezig zijn met de PS5 en dat de eerste contracten ongetwijfeld over een jaar of 4 alweer worden afgesloten, maar voordat je dan tot productie over kunt gaan ben je ook zo weer 2 jaar verder. Dat verklaart ook gewoon dat de levenscyclus van dit soort massaconsumentengoederen een jaar of 6 is.

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07-2025
Zojuist is mijn ps4 van Interoys bezorgd, online besteld vrijdag om 7.30.

Belt een kennis van me die werkt bij intertoys hoofdkantoor, weet je dat je heel veel geluk heb !
De playstations die vrijdag ochtend online kwamen waren bedoeld voor de 2e levering en door een foutje online gekomen en door Intertoys handmatig er weer van af gehaald (niet dat er geen voorrad meer was dus)
Ze twijfelde om de bestellingen niet door te laten gaan, maar hebben die paar (2-5 ps4) toch maar verzonden.
_/-\o_
Alleen zijn me games (kz en nba2k() van All4games niet verzonden, dus nu maar even naar de locale intertoys om nfs of fifa te halen wil toch meteen gaan gamen 8)

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

• sanderander

sanderander

anders

Zeg dan niks. |:(

MAar als het zo ingewikkeld is om een beetje na te denken over deze vraag, wil ik hem best wat makkelijker voor je maken, Kees

Wie van Mycom? Welke afdeling van Mycom? Heb je een bron? Kan je dat verifieren?

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:14:
Ik herinner gelezen te hebben dat Apple in een weekend 8mln units verkocht van de nieuwe iphone 5s/c. Als Apple zoiets kan organiseren dan moet een vergelijkbaar bedrijf als Sony dit toch ook kunnen waarmaken. En nee ik ben geen boze klant maar de launchperiode is altijd een spel en wij spelen leuk mee.
Apple verkoopt 25 miljoen units in een kwartaal, dat schaalt anders dan Sony met 80 miljoen in 6 jaar. Dat is dus geen goede vergelijking.

• sanderander

sanderander

anders

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:16:
[...]

En jij denkt dat je dit soort dingen een jaar geheim kunt houden met misschien wel 10.000 chinezen die iedere dag (zeven)tig duizend consoles in elkaar moeten steken?

De productie is nu hooguit een maand of 3 op gang. Dat is gebruikelijk bij dit soort producten.
Nogmaals er zit een boel logistiek achter. Alles moet ingekocht worden. Alles wat ingekocht wordt moet ook geproduceerd worden. Het is niet zo dat die blu-ray speler of harde schijf uit het niets ontstaat.
Transistoren, processors, de software moet geschreven worden, alles moet in elkaar vallen en precies op het juiste moment samenkomen.

Ik durf wel te stellen dat momenteel de ontwerpers al weer bezig zijn met de PS5 en dat de eerste contracten ongetwijfeld over een jaar of 4 alweer worden afgesloten, maar voordat je dan tot productie over kunt gaan ben je ook zo weer 2 jaar verder. Dat verklaart ook gewoon dat de levenscyclus van dit soort massaconsumentengoederen een jaar of 6 is.
Jij snapt het tenminste.

• darksoul1
net nog een extra mail gestuurd naar intertoys

"Binnen vier werkdagen ontvangt u een antwoord van ons."

8)7 wat een /3 @$#%@ is intertoys zeg

Verwijderd

darksoul1 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:25:

Misschien, heel misschien hoor.... maar ben je niet een beetje ongeduldig?
Je had ook in juni je console al kunnen pre-orderen dan had je hem gisteren gehad. ;w

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 21:01
darksoul1 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:25:

Daar ben ik het niet mee eens 8) (pakket bezorger onderweg)

Verwijderd

Sony PlayStation 4 500GB + Dualshock 4 Controller
Sony Computer Entertainment Europe
PlayStation 4
Verkoper: Online Systems B.V.
4-8 werkdagen

€ 479,95

Via bol.com || verkoper: online systems b.v. || 4-8 werkdagen levertijd

Go or no go?

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
sanderander schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:17:
[...]

Zeg dan niks. |:(

MAar als het zo ingewikkeld is om een beetje na te denken over deze vraag, wil ik hem best wat makkelijker voor je maken, Kees

Wie van Mycom? Welke afdeling van Mycom? Heb je een bron? Kan je dat verifieren?
Rustig maar hoor, Sander |:(

Stel je vraag dan correct, Sander. Daarnaast weet je dan nog niks. Hoe betrouwbaar is het etc.

Veel plezier met je gefrustreerde zoektocht, Sander. :>

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• mindgem
  • Laatst online: 23-03-2023
Heeft iemand vandaag na 10:00 nog succesvol een order geplaatst op de link van Bart Smit?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ksborg schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:16:
Tip: probeer vandaag niet naar Sony te bellen. Ik wacht inmiddels ruim 10 minuten. En ze zijn om 10 uur open gegaan.

Overigens niet voor een defecte PS4, maar voor 2 PSN kaarten die niet werken. Gelukkig!
daar hoef je niet voor te gaan bellen.
Zie nu.nl:
Problemen met het Playstation Network houden aan. Sony heeft dan ook opnieuw een functie uitgeschakeld.

Dat meldt Sony op het Playstation support-forum.
Vanaf nu is het niet meer mogelijk om codes in te wisselen. Aangeschafte codes voor een abonnement op Playstation Plus of voor spellen kunnen dus niet gebruikt worden.
Sony gaf eerder al aan problemen met het inwisselen van codes te onderzoeken. De problemen hangen samen met de grote drukte op het Playstation Network, aangezien de Playstation 4 vandaag gelanceerd werd in Europa.

• DarkElement
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:28:
Sony PlayStation 4 500GB + Dualshock 4 Controller
Sony Computer Entertainment Europe
PlayStation 4
Verkoper: Online Systems B.V.
4-8 werkdagen

€ 479,95

Via bol.com || verkoper: online systems b.v. || 4-8 werkdagen levertijd

Go or no go?
79 euro extra betalen!? wtf 8)7

• Supremo
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:14:
Je slaat veel meer iPhones op in een vrachtauto of containerschip. Appels en peren.

• darksoul1
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:27:
[...]

Misschien, heel misschien hoor.... maar ben je niet een beetje ongeduldig?
Je had ook in juni je console al kunnen pre-orderen dan had je hem gisteren gehad. ;w
em niet ongeduldig maar wel zeer ontevreden over intertoys,is pas namelijk de 2de keer dat mijn bestelling daar niet geleverd kan worden,ken nu weer wachten tot mn geld word teruggestort,max 10 werkdagen

als ze ze niet meer kunnen leveren zet ze dan ook niet op de site,als zijnde gewoon te kunnen bestellen
en meteen afrekenen,om vervolgens je geld terug te laten storten

Verwijderd

darksoul1 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:47:
[...]

em niet ongeduldig maar wel zeer ontevreden over intertoys,is pas namelijk de 2de keer dat mijn bestelling daar niet geleverd kan worden,ken nu weer wachten tot mn geld word teruggestort,max 10 werkdagen

als ze ze niet meer kunnen leveren zet ze dan ook niet op de site,als zijnde gewoon te kunnen bestellen
en meteen afrekenen,om vervolgens je geld terug te laten storten
Ik zie dat misschien anders. Ik ben iemand die gewoon keurig in de rij wacht.
Zoals ik van jou begrijp loop je liever gelijk naar de kassa (en iedereen in de rij voorbij - trek je een lange neus). Eis je vervolgens een console op en als ze daar dan zeggen dat hij iets later wordt geleverd ben je boos.

Bestel toch gewoon en wacht eens rustig af. Wat is er dat je maakt dat je NU ineens een console moet hebben terwijl je in juni al had kunnen bestellen? Je had kunnen weten dat dit ging gebeuren. 8)7

Ik kan er niet echt mee zitten dat je nu misschien een dag of 10 moet wachten voor jij je geld terug krijgt.
Dat noem ik dan gewoon een gevalletje boontje komt om zijn loontje... :z

Verwijderd

Mijn track trace doet het niet :(
Nog steeds eerste streepje, zending aangemeld wtf

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:59:
Moet je waarschijnlijk wachten tot dinsdag.
Op maandag doet TNT geen bestellingen rondbrengen.

• Marcievg
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:59:
Dat heb ik ook gehad met mijn pakket. Sinds donderdagochtend op ontvangen bij postNL.
Gisterochtend om 11 uur nog steeds onvangen en om half 12 was hij opeens door het sorteercentrum heen en onderweg.

Die status zegt in mijn ogen niet zo heel veel

Verwijderd

Verwacht 2 pakketten, beide andere afkomst,
Beide zending aangemeld

• Marcievg
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:02:
Verwacht 2 pakketten, beide andere afkomst,
Beide zending aangemeld
Als je er een over hebt heb ik wel interesse.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Supremo schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:43:
[...]

Je slaat veel meer iPhones op in een vrachtauto of containerschip. Appels en peren.
Wat een onzin, dan huren ze toch een extra vrachtauto of containerschip. Het probleem is gewoon dat ze er niet meer gemaakt kunnen krijgen in het tijdsbestek. Transport is het laatste probleem waar je je druk om moet maken...

• darksoul1
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:57:
[...]

Ik zie dat misschien anders. Ik ben iemand die gewoon keurig in de rij wacht.
Zoals ik van jou begrijp loop je liever gelijk naar de kassa. Eis je vervolgens een console op en als ze daar dan zeggen dat hij iets later wordt geleverd ben je boos.

Bestel toch gewoon en wacht eens rustig af. Wat is er dat je maakt dat je NU ineens een console moet hebben terwijl je in juni al had kunnen bestellen? Je had kunnen weten dat dit ging gebeuren. 8)7

Ik kan er niet echt mee zitten dat je nu misschien een dag of 10 moet wachten voor jij je geld terug krijgt.
Dat noem ik dan gewoon een gevalletje boontje komt om zijn loontje... :z
lol hij word niet later geleverd :D hij word gewoon niet geleverd

en zoals ik al eerder zei,als ze iets niet hebben,moeten ze em dr ook niet opzetten,lijkt me logisch

online is dit gelijk naar de kassa lopen ja,als ze em online leverbaar bieden

maar wat heeft het voor hun voor een nut,als ze al weten dat ze het geld moeten terugstorten

ze zijn gewoon verkeerd bezig punt

Verwijderd

Heeft er iemand nog een PS4 over, omgeving Enschede?

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:26

ScreamGT

joejoe

Iemand enig idee of hij in Duitsland nog verkrijgbaar is?

Dan had ik daar wel naartoe willen gaan, zit vast wel een Saturn ergens niet ver over de grens :+

P.S Mocht iemand 1 over hebben omgeving Utrecht...

[ Voor 14% gewijzigd door ScreamGT op 30-11-2013 11:10 ]

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• MiTM
  • Laatst online: 13:47
Een medetweaker toevallig één over in of om Breda (+/- 30km) ik hou mij aanbevolen ;) 8)7
Volgende keer maar toch echt preordenen....

• mindgem
  • Laatst online: 23-03-2023
Oh als we hier ad's gaan plaatsen:

Een tweaker nog eentje over in de omgeving van Meppel voor een reële prijs?

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-01 10:51
ScreamGT schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:10:
Iemand enig idee of hij in Duitsland nog verkrijgbaar is?

Dan had ik daar wel naartoe willen gaan, zit vast wel een Saturn ergens niet ver over de grens :+
PS4s in de vrije verkoop in Duitsland zijn volgens mijn een zeldzaamheid als die anders zo rustige Duitsers zich er zo op storten ...

Op Ebay.de worden "kale" PS4s ondertussen voor prijzen tussen de 600 en 700 euro verkocht ... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ymmv op 30-11-2013 11:32 ]

• Mauz1978
  • Laatst online: 19:59

Mauz1978

Console War Veteran

ToysXL ook gemaild voor mn track en trace code van mn bestelling van gisteren. Deze netjes gekregen en ik zie dat ie vandaag wordt bezorgd :). Nice :D

Something under the bed is drooling

Verwijderd

Die van mij is gecanceled, terwijl ik echt super snel was met bestellen :(

• MiTM
  • Laatst online: 13:47
Mauz1978 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:25:
ToysXL ook gemaild voor mn track en trace code van mn bestelling van gisteren. Deze netjes gekregen en ik zie dat ie vandaag wordt bezorgd :). Nice :D
Zijn daar ook nog directe links van?

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:45

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

ymmv schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:23:
[...]

PS4s in de vrije verkoop in Duitsland zijn volgens mijn een zeldzaamheid als die anders zo rustige Duitsers zich er zo op storten ...

Op Ebay.de worden "kale" PS4s ondertussen voor prijzen tussen de 600 en 700 euro verkocht ... 8)7
Originele filmpje erbij is wel zo leuk dan. ^_^
YouTube: Media Markt Innsbruck. PS4 freier Verkauf

Systeem specs

Verwijderd

Misschien heb ik het gemist (en ook al werkt het redeemen voorlopig niet), krijgen wij Europeanen geen voucher voor 10$/10€ tegoed op de Store? Ik ben hier door die foldertjes aan't gaan die in de doos zaten, maar ik kan niks terug vinden.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12-2025
mindgem schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:20:
Oh als we hier ad's gaan plaatsen:

Een tweaker nog eentje over in de omgeving van Meppel voor een reële prijs?
Zie de topic waarschuwing. Het stroomt hier vol met V&A gerelateerde zaken. Stel lekker een advertentie op als je er een zoekt. Het wordt er zo niet overzichtelijker op.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• DarkElement
Moet niet gekker worden dit, ik had gisteren dus besteld bij Bart Smit op het moment dat er voorraad was, en nu heb ik net contact met ze op Facebook (account van het hoofdkantoor) over dat mijn betaling mislukt was (acceptgiro) en nu word ik gewoon letterlijk dom genoemd omdat ik de link die hier rondzwerf heb gebruikt.

Ik bestel daar nooit meer wat.

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 21:21
Nou..als het ook daadwerkelijk een link van Bartsmit was dan is er geen reden om je dom te noemen, als het echter een prima phishing site was dan uiteraard wel......:)

• DarkElement
Rebel-Rebel schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:55:
Nou..als het ook daadwerkelijk een link van Bartsmit was dan is er geen reden om je dom te noemen, als het echter een prima phishing site was dan uiteraard wel......:)
Nope, was gewoon op bartsmit.com en ik hoef volgens hun niet te bestellen want ze hebben nu toch geen voorraad, op de vraag waarom ik dan toch kon bestellen gisteren en er nu geen ps4's meer zijn kreeg ik geen antwoord.

Volgens mij mogen ze de ps4 die bij mijn order hoort toch niet zomaar vergeven aan een andere klant totdat ik hem heb geannulleerd, ik vind dit maar bizar.

[ Voor 35% gewijzigd door DarkElement op 30-11-2013 12:00 ]

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:42:
Misschien heb ik het gemist (en ook al werkt het redeemen voorlopig niet), krijgen wij Europeanen geen voucher voor 10$/10€ tegoed op de Store? Ik ben hier door die foldertjes aan't gaan die in de doos zaten, maar ik kan niks terug vinden.
Zat net met dezelfde vraag,heb nu ondertussen Resogun en Contrast maar ken ook geen €10 vinden aan tegoed....

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:11
Gisteravond rond 18 uur besteld bij BS en net de PS4 bezorgd! Hulde aan BS en de poster(s) van de links!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

DirtyDutch schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:57:
[...]

Zat net met dezelfde vraag,heb nu ondertussen Resogun en Contrast maar ken ook geen €10 vinden aan tegoed....
Wij krijgen geen 10 euro tegoed.

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08-2025
Azqi schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:00:
[...]

Wij krijgen geen 10 euro tegoed.
Gierig 8)

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
m3power schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:57:
Gisteravond rond 18 uur besteld bij BS en net de PS4 bezorgd! Hulde aan BS en de poster(s) van de links!
Woensdag besteld, gister was de levering mislukt (waarschijnlijk werd het te laat voor de chauffeur) word waarschijnlijk vandaag geleverd tussen 12:30 en 14:30 maar op de site staat dat het pakket zich nog in het sorteercentrum bevind :(

Verwijderd

Ik stel mijzelf even voor. Ik ben een 18 jarige jongen uit omgeving Utrecht met een flinke liefde voor games en dan vooral sport games. Hier vul ik een groot deel van mijn beperkte vrije tijd mee. Ik loop op dit moment stage waardoor ik heel weinig vrije tijd heb, toch heb ik een bijbaantje om mijn hobby te kunnen financieren. In de zomervakantie heb ik mijzelf helemaal kapotgewerkt om een ps4 te kunnen kopen en op 25 augustus kon ik dan eindelijk een playstation bestellen. Ik koos voor wehkamp door een aantal aanbevelingen van vrienden. De mogelijkheid om je product op te halen bij een afhaalpunt was voor mij ideaal omdat ik weinig thuis ben door mijn stage.

Wehkamp leek alles redelijk onder controle te hebben en ik keek af en toe wanneer ik mijn Playstation zou kunnen verwachten. Anderhalve maand geleden kreeg ik opeens een mail van Wehkamp met de melding dat mijn order was vertraagd. De datum die Wehkamp gaf was gewoon de release date van de PS4 dus op dat moment dacht ik er niet goed bij na.

Gisteren zat ik dan met smart te wachten op een update van mijn levering aangezien de wehkamp site al een paar uur de melding levertijd niet bekend gaf. Om 5 uur begon ik nattigheid te voelen en ben ik het net op gegaan om wat research te doen. Daar kwam ik er achter dat ik met mijn 304 code bij de tweede levering zat en dat er weinig over deze levering bekend is. De leverdata gaan uiteen van 5 december tot begin januari.

Kunnen jullie mij meer vertellen over de tweede levering van Wehkamp of is er nog steeds niets bekend?

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Officieel is er niks bekend. Ik zou durven rekenen op 2e week december.
Maar bij Wehkamp zat je deze release lang niet zo goed als bij Bart Smit / Intertoys. Dus als je ander scenario kan regelen, moet je dat doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Azqi op 30-11-2013 12:08 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-01 20:35

zAo

GPLv2 Fanboy

Bij Intertoys is de 2e batch in week 50, dat zal voor WK niet anders zijn gok ik.

• hmr
  • Laatst online: 11-01 22:48

hmr

Zojuist mijn ps. binnen gekregen die ik gisteren heb besteld bij de toysxl!! :z

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:02:
Ik stel mijzelf even voor. Ik ben een 18 jarige jongen uit omgeving Utrecht met een flinke liefde voor games en dan vooral sport games. Hier vul ik een groot deel van mijn beperkte vrije tijd mee. Ik loop op dit moment stage waardoor ik heel weinig vrije tijd heb, toch heb ik een bijbaantje om mijn hobby te kunnen financieren. In de zomervakantie heb ik mijzelf helemaal kapotgewerkt om een ps4 te kunnen kopen en op 25 augustus kon ik dan eindelijk een playstation bestellen. Ik koos voor wehkamp door een aantal aanbevelingen van vrienden. De mogelijkheid om je product op te halen bij een afhaalpunt was voor mij ideaal omdat ik weinig thuis ben door mijn stage.

Wehkamp leek alles redelijk onder controle te hebben en ik keek af en toe wanneer ik mijn Playstation zou kunnen verwachten. Anderhalve maand geleden kreeg ik opeens een mail van Wehkamp met de melding dat mijn order was vertraagd. De datum die Wehkamp gaf was gewoon de release date van de PS4 dus op dat moment dacht ik er niet goed bij na.

Gisteren zat ik dan met smart te wachten op een update van mijn levering aangezien de wehkamp site al een paar uur de melding levertijd niet bekend gaf. Om 5 uur begon ik nattigheid te voelen en ben ik het net op gegaan om wat research te doen. Daar kwam ik er achter dat ik met mijn 304 code bij de tweede levering zat en dat er weinig over deze levering bekend is. De leverdata gaan uiteen van 5 december tot begin januari.

Kunnen jullie mij meer vertellen over de tweede levering van Wehkamp of is er nog steeds niets bekend?
Mooie advertentie voor jezelf. Misschien iets voor Tinder?
Over de levertijden: niets over bekend. Maar dat had je natuurlijk ook zelf kunnen uitzoeken d.m.v. de zoekfunctie hier.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Verwijderd

Jemig, ik begin echt super hard te balen. ik hou dit forum in de gaten voor linkjes maar ik zie iedereen hier melden: gisteren besteld nu in huis etc..

Waarom heb ik hem beteld bij bol.com. grootste fout ooit!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 20:46
De 2e batch komt waarschijnlijk voor 26 december. Sony heeft echt wel alle zeilen bijgezet om er in ieder geval voor te zorgen dat er met kerst genoeg consoles zijn om winkels te bevoorraden zodat iedereen massaal ps4's onder de boom neerlegt. De hele gaming industrie heeft meestal als peiler december, dat zal bij Sony ook wel niet anders zijn.

Mocht dit niet het geval zijn (Door een tekort aan onderdelen bijvoorbeeld) dan zou mij dat bevreemden. Ik zou mij dus niet al te druk maken. En anders moet je gewoon even wachten :)

Verwijderd

Zojuist besteld bij BS. 2e serie paar bug fixes verder ;)

• DarkElement
Voor de geïnteresseerden, deze winkel uit de uk heeft nog een bundel op voorraad staat er. (officiele retailer)

http://www.game.co.uk/en/...categoryIdentifier=414101

[ Voor 4% gewijzigd door DarkElement op 30-11-2013 12:27 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01 20:44
DarkElement schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:27:
Voor de geïnteresseerden, deze winkel uit de uk heeft nog een bundel op voorraad staat er. (officiele retailer)

http://www.game.co.uk/en/...categoryIdentifier=414101
En er staat ook bij: please note, game cannot ship playstation 4 outside UK.

:), tobad.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Pagina: 1 ... 106 ... 145 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat willen we zien:
- Posts met statussen voor een winkel, bijvoorbeeld dat winkel Y nu levert. Echter, de zoveelste melding dat de levertijd niet duidelijk is, is niet nodig.
- Updates vanuit Sony dat er weer leveringen aan komen.

Wat willen we niet zien:
- Geen vragen/opmerkingen over je eigen bestelling. Ik ken niemand die helderziend is. Daarnaast is er ook een zoekfunctie om achter recente updates van je winkel te komen.
- Geen offtopic reactie's. Niet "leuk" reageren. Hou het gewoon bij hetgeen we hiervoor komen, namelijk levertijden, verkooppunten en prijzen.
- Geen slowchat. Daarvoor hebben we IRC

Slowchat mag hier (IRC), ook daar moet je je gedragen.

Als er weer een offtopic/slowchat discussie los barst, gaat het topic preventief tijdelijk op slot