Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 178 Laatste
Acties:
  • 539.556 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 19:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:00:
[...]

Achter informatie/diensten zit arbeid en dat is precies hetgeen wat ik mis bij de aanmaak van Bitcoins: er zit niets achter...
Het feit dat al die hardware moet draaien en stroom gebruikt is volgens jou geen arbeid?
Nikvdw schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:58:
[...]

Wel ik heb men verstand maar is laten spreken en gezegd 20% is 20%.. Bij men QRK wou ik ook greedy zijn en dat is niet goed uitgedraaid :)
Mja same here :X. Ik hoopte op 16 december, maar toen ging het allemaal aan stront. Moet rond de 0.00025000btc verkopen om break even te draaien. Ik kijk het wel even aan, ze lopen niet weg ;)

.edit: 45% :7

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2013 13:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

[b][message=41449199,noline]almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @

Achter informatie/diensten zit arbeid en dat is precies hetgeen wat ik mis bij de aanmaak van Bitcoins: er zit niets achter... En als ik een staaf goud opgraaf, dan is dat iets fysieks wat ik kan verkopen omdat mensen het willen hebben, het is iets fysieks. Ik snap dat mensen bitcoins willen hebben omdat het een bepaalde waarde heeft, omdat je het kan ruilen tegen iets van waarde (fysiek of niet).

Maar eigenlijk betekent het dus dat Bitcoins gewoon "lucht" is waarvoor je betaalt. Dan is naar mijn mening dit systeem net zo erg als het huidige financiële systeem...
Ik leg je net uit dat je arbeid moet verichten om een block te minen, en je leest het niet.

Het is geen "aanmaak" van Bitcoins, het is het systeem werkende houden. Zie het maar als boekhouders van een heel groot accountantsbedrijf die betaald krijgen in aandelen van het bedrijf zelf.

Omdat het systeem intrensieke toepassing heeft, heeft het m.i. intrensieke waarde.

Dat iets fysiek moet zijn om waarde te hebben is natuurlijk kul. Denk aan muziek, kunst en het geld op jou bankrekening.

met papier mache kun je alles maken!!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:02

almightyarjen

When does the hurting stop?

.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:03:
[...]

Het feit dat al die hardware moet draaien en stroom gebruikt is volgens jou geen arbeid?
Klopt heb je een punt, dat is ook arbeid. Maar dat is de omgekeerde wereld, simpel gezegd:

- A koopt brandstof en produceert stroom en verkoopt het aan B
- B gebruikt stroom om bitcoins te minen en verkoopt het aan A
- A koopt er een koelkast voor

A zou dan net zo goed direct een koelkast hebben kunnen kopen, zonder stroom op te wekken. Wellicht een weerspiegeling van hoe de huidige economie ook werkt. Dus ik zie Bitcoin niet als vervangen of verlosser (zoals sommigen het noemen) van de huidige economie.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:08:
[...]

Klopt heb je een punt, dat is ook arbeid. Maar dat is de omgekeerde wereld, simpel gezegd:

A zou dan net zo goed direct een koelkast hebben kunnen kopen, zonder stroom op te wekken. Wellicht een weerspiegeling van hoe de huidige economie ook werkt. Dus ik zie Bitcoin niet als vervangen of verlosser (zoals sommigen het noemen) van de huidige economie.
- A koopt grondstoffen en maakt machines en gereedschap en verkoopt het aan B
- B gebruikt dat om goud uit de grond te halen en verkoopt het aan A

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja als je zo redeneert is een perpetuum mobile ook mogelijk. Eletromotor drijft dynamo aan, dynamo levert stroom aan de motor. Instant win.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 17:13
[...]
Maar eigenlijk betekent het dus dat Bitcoins gewoon "lucht" is waarvoor je betaalt. Dan is naar mijn mening dit systeem net zo erg als het huidige financiële systeem...
Bitcoins zijn niet onderhevig aan inflatie. Er is een vastgestelde hoeveelheid haalbaar en dat is het.

Dat alleen al is een gigantisch verschil met ons fiat centen.

Daarbij komt dat je het kosteloos kan door verzenden / ontvangen van en naar een winkel/gebruiker.
Doe je dat via een bank, dan betaal je of provisie of via je jaarlijkse afrekening.

Tevens is het instant: ik maak NU iets over naar iemand in Chili en *plop* hij ziet het geld in zijn wallet verschijnen. Zie dat maar eens met fiat voor elkaar te krijgen.

• Servowire

Servowire

[...]

B heeft dan toch arbeid vericht? Hij moet hardware kopen, tijd investeren, enz.

Ideologisch = Geld opgeslagen arbeid in een niet te vervalsen vorm.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 11:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

[...]

Dus ik zie Bitcoin niet als vervangen of verlosser (zoals sommigen het noemen) van de huidige economie.
Dat is het ook helemaal niet, het is een aanvulling op het huidige fiat.
Daarnaast moet je niet vergeten dat er zonder miners helemaal geen transacties worden uitgevoerd. Dus die beloning zit hem ook in het feit dat ze het systeem zo draaiende houden.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Nikvdw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2025
vinden jullie ook niet dat de markt enorm snel aan het herstellen is na gisteren?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:05
rickiii schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:52:
[...]Elk block moet ook een nieuwe transactie bevatten waarin een adres wordt gemaakt waarin 25 BTC komen te zitten. De miner mag zelf bepalen welk adres dat is.
Elk block *mag* een nieuwe transactie bevatten met maximaal 25 nieuwe BTC (en transactie-fees van het block). Miners zijn niet verplicht om een zogenaamde "coinbase" transactie op te nemen of om de volledige reward te claimen.

Geen reden om het niet te doen natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rannasha op 19-12-2013 13:15 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:02

almightyarjen

When does the hurting stop?

Okee, jullie hebben mij overtuigd wat betreft de arbeid e.d. ;)

Maar ik heb nog steeds "het gevoel" dat er een "potje" met ongebruikte bitcoins moet zijn. Dat moet nu toch al in bezit zijn van iemand? Of is dat in bezit van alle miners alleen kunnen ze er niet bij oid?

En inderdaad: het is niet inflatie-gevoelig maar als je kijkt hoe die koers heen en weer schiet: ik zie het nog niet als een betrouwbaar betaalmiddel...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01 14:42
Nikvdw schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:14:
vinden jullie ook niet dat de markt enorm snel aan het herstellen is na gisteren?
Ik wel... Had het ook niet verwacht eigenlijk. Vraag me ook af hoe groot de kans is dat het straks weer instort als China misschien toch weer (voor een deel) uitstapt.

• Rannasha
almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:15:

Maar ik heb nog steeds "het gevoel" dat er een "potje" met ongebruikte bitcoins moet zijn. Dat moet nu toch al in bezit zijn van iemand? Of is dat in bezit van alle miners alleen kunnen ze er niet bij oid?
Er is geen potje bitcoins. Bitcoins bestaan niet als onafhankelijke entiteiten. Het bitcoin payment netwerk is in feite een digitaal grootboek waarin alle transacties worden bijgehouden. Dit grootboek is gedistribueerd, er is dus geen centrale autoriteit die het bijwerkt. Als er nieuwe bitcoins gemined worden, dan wordt er slechts een transactie bijgeschreven. In plaats van een transactie van adres A naar adres B, is dit een transactie zonder input, naar adres B.
En inderdaad: het is niet inflatie-gevoelig maar als je kijkt hoe die koers heen en weer schiet: ik zie het nog niet als een betrouwbaar betaalmiddel...
De populariteit van Bitcoin groeit momenteel explosief. Vrijwel alles dat explosief groeit zal flinke volatiliteit vertonen. Hoewel het niet zo lijkt, worden de schommelingen al kleiner dan ze in de beginjaren waren. Als Bitcoin in de toekomst echt wijdverspreid zal zijn, dan zullen de koersschommelingen ook af nemen.

Bovendien zijn er bedrijven die als payment-gateway opereren en het risico op koersschommelingen voor winkeliers wegnemen. Bijvoorbeeld BitPay.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is dus niet zo. Als je even de arbeid vergeet, worden bitcoins in feite uit niets gemaakt. Een transactie zonder "bron". Eigenlijk net zoals met geld dat bij wordt gedrukt. Het verschil is dat het hele bitcoin protocol erop is gebouwd dat het steeds moeilijker en moeilijker wordt om nieuwe bitcoins te minen. Het ligt vast in het protocol dat er in totaal 21 miljoen kunnen zijn, en dat de laatste in 2140 gemined wordt. Daarna zal de markt het met die bitcoins moeten doen. Dit is wel vergelijkbaar met goud, waarbij het ook steeds moeilijker wordt om nog meer uit de grond te halen, en op een gegeven moment is het op.

Het nadeel van goud is wel dat we wellicht tegen 2140 in staat zijn goud te delven uit andere planeten en/of asteroïden :P. Bij bitcoins kunnen het er nooit meer worden, of je moet het protocol aanpassen (maar dan zijn het geen bitcoins meer)

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 15:32
Stijgt erg hard weer op het moment. Ik denk dat we straks een correctie gaan krijgen.

• Servowire

Servowire

De gehele blockchain is zonder encryptie in te zien. Je kunt dus exact zien hoeveel coins er zijn en welk adres deze heeft.

Even wat geschiedenis;
Feit is dat er in 2009 veel mensen heel veel coins hebben kunnen maken. Zo ook ik in 2010. Het netwerk was destijds zo klein dat je met je simpele videokaart zo 3 tot 5 bitcoin kon minen. Het was alleen geen fluit waard! Ik vond het de eerste keer zo stom dat ik mijn wallet gewoon vergeten ben te backuppen bij een reinstall. Later in 2011 heb ik een 20-tal gemined en verkocht voor geld; 3 euro per stuk!

Zo zijn er heel veel mensen geweest, veel coins in 2009/2010 zijn verloren gegaan door onkunde en verveling. Ik denk zelf dat er maar weinig " gekkies" waren die echt konden inzien dat we zulke hoge prijzen gingen halen als nu.

Als ze wel al die tijd hebben gemined, dan hebben ze geluk; net als alle investeerders van b.v. Apple, Microsoft, enz.

My 2 bitcents.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nikvdw schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:14:
Mja als blijkt dat de Chinezen weer gewoon kunnen depositen... kan iemand dat bevestigen?

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Ik heb na wat handelen negatieve saldo's op Cryptsy, een self-audit haalt niets uit. Hoe komt het dat die negatief zijn? Zijn mijn altcoins dan door het systeem dubbel verkocht? :F

I see red pixels.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kom op bter, nog even dalen met die LTC...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pfff LTC. Echte investeerders kopen DOGE :+

.edit: er zit wel een enorme buy wall op 0.00000150 van 18 BTC.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2013 13:27 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 11:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:22:
[...]

Mja als blijkt dat de Chinezen weer gewoon kunnen depositen... kan iemand dat bevestigen?
Ik denk niet dat dat ooit gestopt is. Op BTCChina vanaf CNY misschien niet nee, maar veel welvarender Chinezen (toch het grootste deel wat erin zit daar) kunnen makkelijk ergens anders Bitcoin blijven kopen en die naar hun wallets sturen natuurlijk.

Tesla Model Y RWD (2024)

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:25:
Die gaan anders aardig hard op Cryptsy 8)7

I see red pixels.

• Zwerver
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:25:
Die heb ik dumpt en paar dagen geleden. Ik heb geen online wallet dus ik kan niet schuiven :(

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• MichaelB74
Zo, op Cryptsty staat een wall voor QRK van 30BTC op 17189, 34BTC op 17190 en 7BTC op 17199.
Dat gaat wel even duren...

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 22:48
wwwhizz schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:27:
[...]

Die gaan anders aardig hard op Cryptsy 8)7
Ja lachen. Vind het best grappig om te zien dat zo'n coin door een enorme hype opeens zo omhoog gaat.

• Zwerver
  • Niet online
En ook nog een wall(etje) voor me op bter voordat ik kan inkopen... :'(

• Lifelogger
*zucht* soms is Cryptsy wel een beetje traag. Wil graag wat QRK bij kopen en heb wat BTC over gezet. Maar duurt wel even voor het definitief bevestigt is.

• Servowire

Servowire

Leuke dip net, dat zijn echt verdienmomenten.

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-01 12:17
Zelfde vage cryptsyprobleem hier weer. Doge geprobeerd te kopen: order verwijderd en btc gerefund. Nog een keer geprobeerd: hetzelfde. Opgegeven. Even later: beide orders alsnog uitgevoerd en nu met een negatief BTC-saldo. Self audit haalt tot nu toe nog niets uit. :S

[ Voor 8% gewijzigd door HooksForFeet op 19-12-2013 13:51 ]

Verwijderd

Ik wil even waarschuwen: ik koop me in in BTC's. Die gaan dus onherroepelijk dalen. :+

• MichaelB74
Er is op Cryptsy iemand bezig om de koers van qrk te drukken..
Wat een dumbass. Staat alles op minimaal 17100, knalt 'ie er tussendoor met 3BTC op 16500.

Wat kan zal daar nu de reden voor zijn?

Verwijderd

MichaelB74 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:51:
Wat een dumbass. Staat alles op minimaal 17100, knalt 'ie er tussendoor met 3BTC op 16500.

Snel centen pakken?

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
HooksForFeet schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:50:
Zelfde vage cryptsyprobleem hier weer. Doge geprobeerd te kopen: order verwijderd en btc gerefund. Nog een keer geprobeerd: hetzelfde. Opgegeven. Even later: beide orders alsnog uitgevoerd en nu met een negatief BTC-saldo. Self audit haalt tot nu toe nog niets uit. :S
Bij mij precies hetzelfde.

Ik vraag me af wat er gebeurd als ik nu al mijn Dogecoins (inclusief het deel dat ik te veel heb) verkoop voor BTC (met enige winst).

Verwijderd

MichaelB74 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:51:

Willen voordringen. Vaak gaan ze ook (ver) onder de marktprijs zitten, 8)7

• Falch
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:51:
Ik wil even waarschuwen: ik koop me in in BTC's. Die gaan dus onherroepelijk dalen. :+
Uitstekend, zit ik op te wachten. d:)b

• MichaelB74
Kan, maar ga dan op 16900 of 17000 zitten. Verkopen doe je het toch wel.

Verwijderd

Hoeveel moeten wij jou betalen om niet te kopen? :+

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:54:
[...]

*ziet een red candlestick op btc-e*

PANIC SEEEELLLL!!! hehe :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-01 12:17
Falch schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:52:
[...]

Bij mij precies hetzelfde.

Ik vraag me af wat er gebeurd als ik nu al mijn Dogecoins (inclusief het deel dat ik te veel heb) verkoop voor BTC (met enige winst).
Ik zou het er niet op wagen. Ik denk er zelf aan om alleen het aantal Doges die ik met de eerste order heb gekocht te verkopen, en de rest maar te laten staan tot ze de boel gefixt hebben. Anders handel je met geld dat je niet had moeten hebben, en dat lijkt me nooit een goed idee. Of je moet minder scrupules hebben en denken ermee weg te komen als je de boel naar een wallet transferred en nooit meer inlogt.

• Nikvdw
mijn order voor DOGE is 2 keer uitgevoerd.
Kheb nu dubbel zoveel DOGE dan men buy order.. (voor meer BTC dan ik had!!)
Moet ik nu blij zijn??

Verwijderd

Nikvdw schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:57:
Moet ik nu blij zijn??
Als je het met winst kan verkopen wel, want de correctie zal nog volgen.

• Lazside
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-03-2025
Nikvdw schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:57:
Moet ik nu blij zijn??
nee, je gaat in de - ;)

• Nikvdw
Dus dubbel verlies of dubbel winst??

• Falch
HooksForFeet schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:56:
[...]

Ik zou het er niet op wagen. Ik denk er zelf aan om alleen het aantal Doges die ik met de eerste order heb gekocht te verkopen, en de rest maar te laten staan tot ze de boel gefixt hebben. Anders handel je met geld dat je niet had moeten hebben, en dat lijkt me nooit een goed idee. Of je moet minder scrupules hebben en denken ermee weg te komen als je de boel naar een wallet transferred en nooit meer inlogt.
Leek me ook al.

Veel getrade op cryptsy maar dit was de eerste keer dat ik de min kwam. Eens even kijken of een audit helpt.

Verwijderd

Nikvdw schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:01:
Dus dubbel verlies of dubbel winst??
Dubbel winst niet, tenzij je het voor het dubbele wil verkopen.

• Falch
Megacoin is ook van 0.006 naar 0.008 in minder dan 12 uur.

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11-2025
Haha, hier komt hij hoor :P

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Nice! Haha, wat een toeval.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
@ Cryptsy : invalid trade key

Dat is de message die ik krijg als ik door een kennis BTC wil laten storten op mijn cryptsy account (vanaf cryptsy).

En tevens de melding die ik krijg als ik Doge's wil withdrawen naar m'n wallet.

Weet iemand wat ik daar aan kan doen? 100x geprobeerd..soms krijg je een security error..maar 90% van de tijd de melding invalid trade key dus.. :(

Verwijderd

wat gebeurd er, ik zie me winst voor vandaag weer verbleken :'(

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:09:
Haha, log even over een uurtje weer in. Niks aan de hand ;)

Verwijderd

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Tja, krijg je met 'me' als bezittelijk voornaamwoord ;) *rent*

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• MichaelB74
zomertje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:11:
[...]

Tja, krijg je met 'me' als bezittelijk voornaamwoord ;) *rent*
*rent* als in huur? :+

nvm, ik zat in de engelse modus :)

[ Voor 8% gewijzigd door MichaelB74 op 19-12-2013 14:13 ]

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
Over negatief op cryptsy..
Heb ik ook. Zit daardoor nu met een 1:4 leverage in QRK (3 gecancelde buy orders toch uitgevoerd)
Nu maar hopen dat ze nog wat stijgen en 10% automatisch 40% winst voor me wordt.
(andersom is het natuurlijk ook het geval)

[ Voor 11% gewijzigd door NovapaX op 19-12-2013 14:12 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Verwijderd

Achter informatie/diensten zit arbeid en dat is precies hetgeen wat ik mis bij de aanmaak van Bitcoins: er zit niets achter... En als ik een staaf goud opgraaf, dan is dat iets fysieks wat ik kan verkopen omdat mensen het willen hebben, het is iets fysieks. Ik snap dat mensen bitcoins willen hebben omdat het een bepaalde waarde heeft, omdat je het kan ruilen tegen iets van waarde (fysiek of niet).

Behalve dat er geen controle, en daartegenover ook geen dekking achter zit.
Daar kun je twee dingen mee doen: Omarmen of afwijzen.

Verwijderd

creapYYY schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:10:
[...]

Haha, log even over een uurtje weer in. Niks aan de hand ;)
beloof je dat? ;)

• Falch
Damn, het volume van Dogecoin op cryptsy is bijna 1300 BTC, dat is 1,5x zoveel als de volgende altcoin (Quark).

• Zwerver
  • Niet online
Echt, schiet eens op met die wall:

Bleh....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:54:
[...]

Ik zei het toch :+. 0.1BTC per dag en ik ben tevree. :')

• Rannasha
Welke wall? Er staat maar 1 order met een waarde van meer dan een Bitcoin in dat screenshot.

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 14:23

Cliffie

Trompetslet

Walletje op BTC-e bij 625 is iets groter ;)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Zwerver
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:25:
[...]

Welke wall? Er staat maar 1 order met een waarde van meer dan een Bitcoin in dat screenshot.
Punt is dat het gewoon helemaal niet opschiet met dat soort orders die ik geel aangeef...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, 42% winst gepakt met DOGE. Van 0.28 toch weer 0.4 BTC gemaakt. Hilarisch :D

very hype
much profit
wow

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2013 14:35 ]

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-01 08:26
Mijn daytrade uitstapje gisteren heeft van 11 LTC 7.5 LTC gemaakt, elke keer net de verkeerde keuzes :+ Gelukkig heb ik met m'n DOGE genoeg winst gemaakt om quitte te spelen. Ik hou wel lekker vast aan mijn LTC en dan maar hopen op betere tijden.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik maak ook steeds de verkeerde keuzes...

net LTC gekocht op $17,5... ik ben benieuwd.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

The system is secure as long as honest nodes collectively control more CPU power than any
cooperating group of attacker nodes.
As long as a majority of CPU power is controlled by nodes that are not cooperating to
attack the network, they'll generate the longest chain and outpace attackers.
Uit het btc whitepaper, ''as long as'', ik snap dat het niet zo 123 voor elkaar te krijgen is maar er zit dus wel een inherent flaw ingebouwd?

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-01 16:36

Bob

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:38:
[...]

[...]

Uit het btc whitepaper, ''as long as'', ik snap dat het niet zo 123 voor elkaar te krijgen is maar er zit dus wel een inherent flaw ingebouwd?
Dat is een inherente eigenschap van een gedecentraliseerd systeem, geen flaw. Je gebruikt iets om te bepalen hoeveel stemrecht een individu (node hier) heeft, en dat is in dit geval hashrate.

Verwijderd

Bob schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:42:
[...]

Dat is een inherente eigenschap van een gedecentraliseerd systeem, geen flaw. Je gebruikt iets om te bepalen hoeveel stemrecht een individu (node hier) heeft, en dat is in dit geval hashrate.
Maar zodra de hashrate van de attackers groter is hebben zij het meeste stemrecht?

• Bob

Bob

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:43:
[...]

Maar zodra de hashrate van de attackers groter is hebben zij het meeste stemrecht?
Yup. In het geval van bitcoin is dat een waanzinnig hoge hashrate. In het geval van vele altcoins is dat een schijntje. So far de claims ivm 'more secure'.

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 20:06
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:43:
[...]

Correct. Simpel gezegd maar haast onmogelijk te realiseren wat betreft bitcoins.

[ Voor 3% gewijzigd door Mevius op 19-12-2013 14:46 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-01 12:07
Straks nog een DOGE boost als Amerika wakker wordt? >:)

gewoon nee.

Verwijderd

Mevius schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:44:
[...]

Correct. Simpel gezegd maar haast onmogelijk te realiseren.
Bob schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:44:
[...]

Yup. In het geval van bitcoin is dat een waanzinnig hoge hashrate. In het geval van vele altcoins is dat een schijntje. So far de claims ivm 'more secure'.
Heist of the century bitcoin variant? Snap dat het nu niet zo snel mogelijk is maar wie weet wat de toekomst voor technologie brengt waarom iemand met veel poen wel ineens een voorsprong zou kunnen krijgen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bloemstukje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:45:
Straks nog een DOGE boost als Amerika wakker wordt? >:)
Die sell wall voor 18 BTC @ 0.00000150 is anders wel problematisch, en dat zie je duidelijk terug in het koersverloop.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2013 14:53 ]

• Bob

Bob

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:48:
[...]

[...]

Heist of the century bitcoin variant? Snap dat het nu niet zo snel mogelijk is maar wie weet wat de toekomst voor technologie brengt waarom iemand met veel poen wel ineens een voorsprong zou kunnen krijgen.
In de praktijk is het nog wat ingewikkelder. Je moet dan een double spend goed uitvoeren, wat niet zo voor de hand liggend is. Een handelaar kan gerust extra double spend veiligheden inbouwen, zodat het bvb een vereiste is dat minstens een block van de laatste N door een bepaalde gekende pool gemined is.

Verwijderd

Bob schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:53:
[...]

In de praktijk is het nog wat ingewikkelder. Je moet dan een double spend goed uitvoeren, wat niet zo voor de hand liggend is. Een handelaar kan gerust extra double spend veiligheden inbouwen, zodat het bvb een vereiste is dat minstens een block van de laatste N door een bepaalde gekende pool gemined is.
Ik ben wat verder aan het lezen en kom hier ook achter ja :P Slimmer om het eerst af te lezen voor ik erover begin :)

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-01 12:07
.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:52:
[...]

Die sell wall voor 18 BTC @ 0.00000150 is anders wel problematisch, en dat zie je duidelijk terug in het koersverloop.
Niet op Cryptsy voor zover ik kan zien.

gewoon nee.

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-01 23:43
Bloemstukje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:13:
[...]

Niet op Cryptsy voor zover ik kan zien.
nee daar is ie 19 BTC ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

0.00000150 12436164.32802733 18.65424649
Kijken jullie wel in de goede lijst? Sell, de linker dus ;)

DOGE is nu flink aan het dalen overigens. 131 nu. Op de piek m'n winst gepakt. Jammer genoeg maar 142 wegens het ontzettend trage ordersysteem van Cryptsy, wilde gewoon zeker weten dat ik m'n coins verkocht. Had ook wel 148 kunnen doen achteraf.

[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2013 15:21 ]

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:48:
[...]
Het leuke van deze technologie is dat je er niet bij gebaat bent, want zodra je het voor elkaar krijgt kan iedereen op de blockchain zien wat er is gebeurd en gaat het vertrouwen in de coin en de waarde per eenheid keihard omlaag.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

De prijs update trouwens sneller via de API, heb live een veel beter beeld, misschien een tip ;)

Twitter

• Falch
Dennahz schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:50:
De prijs update trouwens sneller via de API, heb live een veel beter beeld, misschien een tip ;)
Hoe kun je die dan bekijken?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rickiii schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:38:
[...]

Het leuke van deze technologie is dat je er niet bij gebaat bent, want zodra je het voor elkaar krijgt kan iedereen op de blockchain zien wat er is gebeurd en gaat het vertrouwen in de coin en de waarde per eenheid keihard omlaag.
Dat soort reacties vind ik altijd een beetje kort door de bocht. Dan ga je er dus per definitie vanuit dat de koers keldert vóórdat de doublespended coins verkocht kunnen worden op de beurs. Ik vraag me serieus af of dat zo is, en of je niet gewoon relatief gezien genoeg tijd hebt om alle coins direct te verkopen op de beurs en je winst te pakken voor de boel echt massaal instort.

• rickiii
.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:58:
[...]
Dat soort reacties vind ik altijd een beetje kort door de bocht. Dan ga je er dus per definitie vanuit dat de koers keldert vóórdat de doublespended coins verkocht kunnen worden op de beurs. Ik vraag me serieus af of dat zo is, en of je niet gewoon relatief gezien genoeg tijd hebt om alle coins direct te verkopen op de beurs en je winst te pakken voor de boel echt massaal instort.
Een 51% attack kost op dit moment $1,505,172,7731
Dus je moet op z'n minst zoveel coins produceren om winst eruit te halen en tegen de tijd dat je die hoeveelheid verkocht hebt is de prijs alleen al gigantisch gekelderd door het aanbod.
En als je het langzaam wil doen dan gaat de waarde omlaag omdat het nieuws zich verspreid.

• Rannasha
rickiii schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:07:
[...]

Dus je moet op z'n minst zoveel coins produceren om winst eruit te halen en tegen de tijd dat je die hoeveelheid verkocht hebt is de prijs alleen al gigantisch gekelderd door het aanbod.
En als je het langzaam wil doen dan gaat de waarde omlaag omdat het nieuws zich verspreid.
Een 51% attack is dan ook niet interessant vanuit economisch perspectief. Het kost teveel en het duurt te lang voordat je het terugverdient hebt.

Een dergelijke aanval is wel interessant als je de coin onderuit wil halen. Sommige altcoins zijn al eens het slachtoffer geweest van een 51% attack, van een groep miners die zich verveelden.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rickiii schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:07:
[...]

Is het niet veel kosteneffectiever om andere nodes te ddossen ipv proberen gewoon maar meer te hashen dan de rest?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
Meer mensen die last hebben van een trage litecoin block-explorer? De exchange merkt op dat er een transactie aan komt maar de block explorer laat hem niet zien. Duurt vervolgens 2~3 uur voordat er beweging in komt.

Heb dit alweer meerdere malen meegemaakt helaas.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:19:
0.00000150 12436164.32802733 18.65424649
Kijken jullie wel in de goede lijst? Sell, de linker dus ;)
It's coming down :D.
Slowly but surely. Staat nu op 14.8 BTC en er wordt steeds een stuk vanaf gesnoept. De Amerikanen worden wakker. Als ie onder de 3 komt ga ik meehelpen :P
.edit: 10.5
.edit: 4.4 *O*
.edit: LIFT OFF!!! _o_

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2013 16:24 ]

• Bob

Bob

.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:14:
[...]

Is het niet veel kosteneffectiever om andere nodes te ddossen ipv proberen gewoon maar meer te hashen dan de rest?
Nodes ddos'en valt nog veel harder op :) Als handelaar zou ik m'n verkoop even stil leggen als zo goed als alle nodes op hun gat liggen, betrouwbare nodes zijn enorm belangrijk als je grote bedragen accepteert in bitcoin.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fair enough, jullie hebben me overtuigd :)

• Lifelogger
Blijf lachen om de Dogecoin. Hij blijft maar stijgen. :-)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd :D
De volgende muur ligt bij 18 btc @ 0.00000170. Ben benieuwd of hij genoeg inertia heeft om daar ook doorheen te breken. De 45 BTC @ 0.00000200 gaat ie denk ik niet halen.

.edit: jesus christ dwars erdoorheen alsof het niets is. 175 nu.

.edit2: What.. the.. fuck...

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2013 16:50 ]

• Zwerver
  • Niet online
Zie ik dat nou goed;
"buyorders":
{"price":"0.00000240","quantity":"0.00000000","total":"0.00003120"},{"price":"0.00000239","quantity":"0.00000000","total":"0.00056882"}

• rickiii
.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:27:
Fair enough, jullie hebben me overtuigd :)
Nou ja, het is een theorie die zich tot op heden bewezen heeft, maar zoals je zei... sommige mensen zijn er alleen op uit om iets kapot te maken of daarvan op een andere manier te profiteren. Wie weet dat verschillende overheden en centrale banken straks samenkomen om te proberen het Bitcoin netwerk kapot te maken. Als er tegen die tijd niet genoeg mensen in hun rangen zijn die de waarde van hun bitcoins niet willen zien kelderen.

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-01 12:44
Waar halen websites zoals coinmarketcap.com hun data vandaan?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Opzich best jammer dat ik 500k dogecoin veel te goedkoop heb weggedaan een paar dagen geleden :X :P
Verwacht overigens wel dat deze coin elk moment kan instorten..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hij is zojuist door een muur van 50BTC heengebarsten. Had een sell order net voor de muur, denk dat ik nu weer in ga kopen :P

• Falch
G-PHREAK schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:51:
Opzich best jammer dat ik 500k dogecoin veel te goedkoop heb weggedaan een paar dagen geleden :X :P
Verwacht overigens wel dat deze coin elk moment kan instorten..
Uiteraard, maar voor nu sta ik op een halve bitcoin winst. :P

Op Cryptsy nu door de 0.00002 BTC per dogecoin. To the moon!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja, dit gaat hard. Dogecoin is echt een enorme hype natuurlijk, ik weet ook niet of het uberhaupt een lang leven zal hebben. Maar momenteel ziet iedereen de groei, en ik denk dat het nog wel eens de altcoin der altcoins kan worden.

• Falch
Tja, soort vicieuze cirkel nu waarin iedereen elkaar ophypt met dogecoin. Kijken hoe lang het duurt. 8)
Pagina: 1 ... 58 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid