Ik ga het in iedergeval niet wegzetten als iets onnozels, want dat deed ik destijds ook met Bitcoin, en wie heeft daar nou geen spijt van? Ik ben dus rustig wat aan het minen, met het idee: nu is het nog makkelijk, en op mijn beperkte PC te doen.
Wellicht gaat het nog wat worden. Of wellicht gaat het over enige tijd dood net als elke andere meme.
Same here. Verkocht op 396. Had buy orders verspreidt staan in de 300-400 range, maar ik heb natuurlijk precies weer verkocht in het dalposttoast schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:10:
Nou, de tweede duik lijkt voor nu uit te blijven. Ik zie dat we vannacht nog een heel klein beetje omlaag zijn gegaan, maar we blijven nu rond de 400 zweven. Stiekem ook wel een beetje jammer, want ik heb gisteravond verkocht voor 400 in de hoop deze ochtend voor wat lager weer in te kopen. Maar aan de andere kant ben ik blij te zien dat het zich min of meer stabiliseert.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
http://bitcoinwisdom.com/markets/btcchina/btccny
[ Voor 30% gewijzigd door n00bs op 19-12-2013 10:23 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Cliffie op 19-12-2013 10:24 . Reden: typo ]
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
ineedcoin: buy buy buy ltc only going up
KromWich: Rocket is ON
Met referenties als "to the moon", en "sailing on the waves"... ik vind de community misschien wel net zo leuk als het feit dat er groene balkjes staan voor nu. Gister was gewoon een r*kdag...vlaag: this is no rocket, it's a cruiser and we are all in it
All-Round nerd | iRacing Profiel
Haha, ben nog 10 min. gebannedw4rguy schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:27:
Hehe, ben ik de enige die de chat op btc-e leuk vindt? Al die trolls and shit. Een paar voorbeelden:
[...]
[...]
[...]
Met referenties als "to the moon", en "sailing on the waves"... ik vind de community misschien wel net zo leuk als het feit dat er groene balkjes staan voor nu. Gister was gewoon een r*kdag...
Verwijderd
Is er ook zoiets voor de normale bitcoin om op papier te krijgen?Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:10:
Paper Wallet voor Dogecoin :3
[afbeelding]
Generator @ https://github.com/nsfmc/paperwallet
Yup https://www.bitaddress.orgVerwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:33:
[...]
Is er ook zoiets voor de normale bitcoin om op papier te krijgen?
Ah dat durf ik niet te zeggen.Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:35:
Uhmm bedoel waar ik mijn eigen bitcoin adres in kan vullen?
Zit al op btc-e
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 10:57 ]
Staat een sell-order op 17149 en dan een grotere hoeveelheid dan die van mij, vervolgens schiet iemand een sell-order in op 17140 en een minuut later wordt mijn sell-order refunded...
Nog een keer geprobeerd, en wederom gebeurt hetzelfde... wtf?
Verwijderd
0.00000100 45964448.68881264 45.96444869
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 10:57 ]
Ik kan niks vinden in ieder geval. Je zou bijna denken dat dit een bewuste actie is geweest van de ChinezenVerwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:55:
Waarom loopt BTC in China weer op? Is er toch weer goed nieuws?
Er zit hier een luchtje aan
Verwijderd
Tja, chinese overheid heeft ook wat geld nodign00bs schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:57:
[...]
Ik kan niks vinden in ieder geval. Je zou bijna denken dat dit een bewuste actie is geweest van de Chinezeneven de prijs flink opkrikken dan massaal verkopen om vervolgens tegen laag weer in te kopen.
Lees eventjes het eerste gedeelte van dit nieuwsbericht
Ik heb vanmorgen wel opnieuw wat btc gekocht. Denk dat ik lekker ga daytraden met wat alts.
[ Voor 25% gewijzigd door Luuk op 19-12-2013 11:01 ]
de chinesen ruilen hun yuans om voor dollars en gaan daarmee bitcoins kopen ? (zomaar een gokje)n00bs schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:57:
[...]
Ik kan niks vinden in ieder geval. Je zou bijna denken dat dit een bewuste actie is geweest van de Chinezeneven de prijs flink opkrikken dan massaal verkopen om vervolgens tegen laag weer in te kopen.
Dat sowieso, ik weet niet exact het aandeel, maar meestal is 80% van een valuta in handen van 10-20% van de totale spelers. Ik denk dan ook dat dit soort personen de boel echt niet laten klappen.G-PHREAK schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:59:
Of de koers wordt momenteel gewoon zwaar gemanipuleerd door de grote jongens, er zitten inmiddels enorme belangen in bitcoin. Niemand die het weet
Ik heb vanmorgen wel opnieuw wat btc gekocht. Denk dat ik lekker ga daytraden met wat alts.
Ineens heb ik toch QRK gekocht tegen 17100 (m'n eerst poging en sta ik meteen op winst...).
Terwijl op m'n balance de BTC teruggestort was
Gaat weer als vanouds goed daar! Hopelijk wordt de poging om op 17149 te komen niet alsnog ook door...
Uit ervaring weet ik dat het heel lastig is binnen China om je Yuan om te zetten naar Dollars. Zijn wel plekken op de straat, waar je illegaal kunt wisselen. Maar bij banken zelf gaat het heel lastig.fuqua schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:02:
[...]
de chinesen ruilen hun yuans om voor dollars en gaan daarmee bitcoins kopen ? (zomaar een gokje)
Lekker. Heb ik ineens 1 BTC aan quark gekocht terwijl ik maar 0,5BTC wilde hebben.
Regel op Cryptsy, 1 buy order uitvoeren, 5 minuten wachten
Als jij 24 uur geleden voor 100 euro aan DOGE's gekocht hebt zijn die nu bijna 300 euro waard. Het draait bij de altcoins puur om de kwantiteit.Magnetic_Man schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:07:
Lol. DOGE de afgelopen 24 uur +195.50%
Nou gaat het ook maar om super kleine bedragen, maar toch
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
was toch een leuke winst...
if, if, if....
Verwijderd
Wat zie je nog meer in je glazen bol?Arsenius schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:13:
India is China niet.Zo een stijging als de afgelopen maanden kun je wel op je buik schrijven.
Meer terugval tot volgend jaar, stabilisatie, stilstand, gestage groei. Misschien een koersexplosie als grote bedrijven aankondigen BTC te accepteren.Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:15:
[...]
Wat zie je nog meer in je glazen bol?
Het is je eigen keuze, maar je winst durven pakken is in deze handel best een goede eigenschap.JorisD schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:17:
Ik zit nu echt in dubio, moet ik mijn doge omruilen of vasthoudenstraks heb ik achteraf spijt als ie nog een aantal keer over de kop gaat.
XBL: DonFrans
Verkoop de helft om winst te pakken, hou de rest vast voor het geval dat.JorisD schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:17:
Ik zit nu echt in dubio, moet ik mijn doge omruilen of vasthoudenstraks heb ik achteraf spijt als ie nog een aantal keer over de kop gaat.
Eventueel kun je de verhouding verkopen:vasthouden aanpassen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Als je twijfelt, je winst nu nemen!JorisD schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:17:
Twijfel is vaak een slechte raadgever...
Ik koop en zet meteen verkooporder op een vooraf gestelde prijs vast (bijv. +10% en als het hard gaat +30% o.i.d.)
Wat ik de afgelopen weken heb gezien is dat als je te lang blijft vasthouden aan je coins, hopende op nog verdere stijging, het meestal toch misgaatJorisD schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:17:
http://img.rt.com/files/e...2_480p.mp4?event=download (relevante gedeelte begint halverwege ongeveer)
Het is echt tenenkrommend hoe weinig Quark-promotor Bill Still begrijpt van de werking van crypto-currencies in het algemeen en de verschillen tussen Bitcoin en Quark in het bijzonder.
Sinds wanneer werkt dat?Extera schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:11:
ik was gister te bang om een margin buy te doen (4:1 leaverage) van 30 LTC op $12
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Op Bitfinex werkt dat al tijden
Ik blijf nog even zitten op DOGE met het idee dat BTC vannacht of morgennacht flink zakt vanwege china (die wachten even tot de koers weer gestegen is). Doge is ondertussen de nieuwe munt die langzaam naar de top 5 klimt. Resultaat is dan hopelijk terugwisselen naar BTC met 10x de inzet.JorisD schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:17:
Ik denk dat die vervelende hond best kan zorgen voor een hype, en die publiciteit zorgt weer voor een mini bubble.
Maar ik moet er wel bijzeggen, ik zit met een kleine hoeveelheid DOGE, net genoeg om het lekker te vinden als het flink stijgt, maar zonder dat ik mezelf niet meer in de spiegel durf aan te kijken omdat ik veel geld verloren heb aan een hondencoin
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
http://www.coindesk.com/f...tered-bitcoin-businesses/
Hier gaan ze de boel eens komen reguleren, maar voor fiat geld hebben ze de zooi zodanig verziekt met het de-reguleren, dat we nu nog steeds betalen om de brokken te lijmen van 2008...
Weet niet hoe lang dat al zo is, maar ik zou toch ff kijken hoeveel LTC dat ding heeft lopen minenL1nt schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:40:
Dafuq!! Net er achter gekomen waardoor een server van mn werk steeds onderuit ging. Werd misbruikt om litecoin te minen!!
Kan niet veel zijn, virtuele server op server hardware dus GPU is ruk. Nu alleen uitzoeken hoe ik het de nek kan omdraaien want komt nog steeds terugCriminelis schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:50:
[...]
Weet niet hoe lang dat al zo is, maar ik zou toch ff kijken hoeveel LTC dat ding heeft lopen minen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
gewoon nee.
Verwijderd
Blokkeer de poorten waarover de miners naar buiten gaan. Kwestie van even monitoren.L1nt schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:52:
[...]
Kan niet veel zijn, virtuele server op server hardware dus GPU is ruk. Nu alleen uitzoeken hoe ik het de nek kan omdraaien want komt nog steeds terug
Lees even een paar berichten terug: had ik ook met QRK!Bloemstukje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:53:
Ik krijg maar geen DOGE gekocht op cryptsy. Mijn order wordt steeds gerefund..
En werd alsnog een paar minuten later uitgevoerd...
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 11:55 ]
HeheMichaelB74 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:54:
[...]
Lees even een paar berichten terug: had ik ook met QRK!
En werd alsnog een paar minuten later uitgevoerd...
gewoon nee.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
http://cn.bter.com.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:57:
Wtf en ik maar denken dat bter down was. http://bter.com
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Euro?posttoast schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:02:
Nou, mooi, in dit tempo zitten we binnen no time weer op de 800 euro
Ja. Maar het was een beetje een grapje hoor. Hij stijgt als een malle nu.
Ik heb te vroeg verkocht gisteren dus laat maar kletteren
Verwijderd
De achtbaan gaat nu omhoog...n00bs schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:04:
[...]
Ik heb te vroeg verkocht gisteren dus laat maar kletteren
gewoon nee.
Hij zal vast nog omlaag gaan... die dump van de Chinezen zal toch vroeg of laat komen...
Verwijderd
@ Cryptsy? Nee, zal wel worden verrekend als je DOGE verkocht hebt.Bloemstukje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:06:
Nou op een of andere manier sta ik nu in de min met mijn BTC, en een belachelijke hoeveelheid DOGE. Betaal ik rente over mijn min BTC?
Klopt, Cryptsy! Top bedanktVerwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:08:
[...]
@ Cryptsy? Nee, zal wel worden verrekend als je DOGE verkocht hebt.
gewoon nee.
Lees aub in hoeveel coins per minuut worden gemaakt, er zijn miljarden meer Doge dan Bitcoin,
Van de site
Dus elke 60 seconden gemiddeld 500,000 Doge de eerste 69 dagen.Max Coins: 100,000,000,000 DOGE
Block Time: 60 Seconds
Block 1-100,000: 0-1,000,000 DogeCoin Reward
Dat is 720,000,000 Doge per dag
Er zijn op het moment dus 7,200,000,000 Doge in omloop.....wow much coin very profit such ponzi.
Er zijn op het moment 12,000,000 BTC in omloop.
Elke BTC die je stopt in Doge zie je denk ik niet meer terug, of je moet voor het grote dump moment (die eigenlijk al begonnen is) verkopen.
Het is Chinacoin, feathercoin, " All over again"
[ Voor 53% gewijzigd door Servowire op 19-12-2013 12:27 ]
met papier mache kun je alles maken!!
Mwa, waarom zouden ze dat niet gisternacht hebben gedaan? Ik verwacht niet een enorme dump in één keer. Anders hadden ze dat eventueel vannacht gedaan, hebben ze ook niet gedaan..n00bs schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:06:
[...]
Hij zal vast nog omlaag gaan... die dump van de Chinezen zal toch vroeg of laat komen...
dogeServowire schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:13:
Jullie trappen allemaal nog steeds in de Doge grap?
Lees aub in hoeveel coins per minuut worden gemaakt, er zijn miljarden meer Doge dan Bitcoin,
Elke 60 seconden gemiddeld 500,000 Doge.
0.000000000000001BTC is al te veel voor 1 Doge.
very currency
many coins
wow
Ik vind de hele DogeCoin hype geweldig. Het illustreert perfect de manie die er bij sommigen heerst omtrent de vele OnzinCoins. Een coin die als een totale grap in de markt is gezet doet het beter dan veel van de "serieuze crypto-currencies".
Jij pessimist jij. Als je slim bent koop je nu nog snel in want hij gaat to the moooonn.n00bs schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:06:
[...]
Nee serieus.... de tendens van gisteren was "panic sell, it's going down". Dus iedereen pakt zijn winst die zeker is. Nu zie je een stijgende lijn. Als je mee wilt gaan met de winst die er uit zal komen moet je nu instappen en niet wachten. Hoe meer mensen instappen, hoe groter je kans dat je er meer aan overhoudt.
Die blijft nog wel even staan denk ik.
XBL: DonFrans
Verwijderd
Dat begrijpen veel mensen niet (erg genoeg).w4rguy schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:18:
[...]
Jij pessimist jij. Als je slim bent koop je nu nog snel in want hij gaat to the moooonn.
Nee serieus.... de tendens van gisteren was "panic sell, it's going down". Dus iedereen pakt zijn winst die zeker is. Nu zie je een stijgende lijn. Als je mee wilt gaan met de winst die er uit zal komen moet je nu instappen en niet wachten. Hoe meer mensen instappen, hoe groter je kans dat je er meer aan overhoudt.
Niet in paniek alsnog instappen, omdat je denkt de boot te missen. Dit soort crashes en herstelperiodes komen echt nog wel in de toekomst.w4rguy schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:18:
[...]
Jij pessimist jij. Als je slim bent koop je nu nog snel in want hij gaat to the moooonn.
Ik stap zelf ook niet in. Heb alleen zweet op mijn rug staan omdat onze miners de investering nog terug moeten verdienen. En ik werd gister niet blij van €6,- per LTC...Cliffie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:23:
[...]
Niet in paniek alsnog instappen, omdat je denkt de boot te missen. Dit soort crashes en herstelperiodes komen echt nog wel in de toekomst.
Was ook mijn plan, maar kan niks kopenw4rguy schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:18:
[...]
Ik zie wel stijgingen, zoals iedereen, maar dat vertaalt zich op geen enkele wijze naar de stijging op Cryptsy en/of Bter.com. In dit specifieke geval gaat het om QRK.
Op die beide exchanges kabbelt het wat omhoog, maar eerder in tienden van procenten. Alleen gisternacht 11%.
Ik heb al 10% winst op m'n 285k doge coinsRannasha schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:15:
[...]
doge
very currency
many coins
wow
Ik vind de hele DogeCoin hype geweldig. Het illustreert perfect de manie die er bij sommigen heerst omtrent de vele OnzinCoins. Een coin die als een totale grap in de markt is gezet doet het beter dan veel van de "serieuze crypto-currencies".
Verwijderd
http://www.cryptocoincharts.info/#jump-qrk-btcMichaelB74 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:33:
Waar haalt coinmarketcap.com zijn info vandaan?
Ik zie wel stijgingen, zoals iedereen, maar dat vertaalt zich op geen enkele wijze naar de stijging op Cryptsy en/of Bter.com. In dit specifieke geval gaat het om QRK.
Op die beide exchanges kabbelt het wat omhoog, maar eerder in tienden van procenten. Alleen gisternacht 11%.
such profits.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:34:
[...]
Ik heb al 10% winst op m'n 285k doge coinsSo many profits.
much amaze
wow
such naive.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:34:
[...]
Ik heb al 10% winst op m'n 285k doge coinsSo many profits.
many speculation
wow
[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2013 12:40 ]
almightyarjen schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:11:
Even een vraag van een halve n00b: Je kan bitcoins "verdienen" door ze te minen en als je een bepaalde complexe som hebt opgelost komt er een bitcoin vrij (of iets dergelijks). Maar wie "betaalt" die bitcoin? Waar komt die vandaan? Wie is de eigenaar van alle huidige ongeminede bitcoins? Van niets kan je toch niet iets maken, of ligt dit nou aan mij?
Ik heb het stuk doorgenomen en het enige wat er staat over mining is het volgende:DW2005 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:12:
[...]
www.banklessblog.nl
Staat alles uitgelegd
Hier staat weer niet in waar die extra vrijgekomen bitcoins vandaan komen. Ik kan dat ook nergens anders vinden. Als je goud mijnt, dan krijg je daar iets fysieks voor terug wat je kan ruilen tegen geld (verkopen). Wat is het "fysieke" deel van Bitcoin? Zoals ik er nu naar kijk lijkt het mij één grote luchtbel, maar misschien mis ik wat...Het is daarom winstgevender om rekenkracht in te zetten ten goede van het netwerk. Deelnemers aan het verificatieproces worden namelijk ook beloond voor de rekenkracht die ze inzetten, en dit is meteen hoe bitcoins voor het eerst in circulatie komen. Tijdens het verifiëren van transacties proberen alle aangesloten computers cryptografische rekensommen op te lossen; vernoemd naar het vergaren van edelmetalen heet dit proces “mining”. De eerste computer die de som oplost wordt daarvoor beloond met een “block” vol bitcoins. De moeilijkheidsgraad van de cryptografische sommen wordt bovendien aangepast op de totale rekenkracht van het netwerk, zodat er gemiddeld een block per tien minuten wordt vrijgegeven. Ook is van tevoren precies vastgesteld hoeveel bitcoins ieder block zal bevatten – dit aantal wordt iedere vier jaar gehalveerd. Terwijl de eerste 210.000 bitcoin-blokken vijftig bitcoins bevatten, zijn dit er momenteel nog maar vijfentwintig. De snelheid waarmee bitcoins in circulatie komen staat zodoende al grotendeels vast – naar verwachting is rond 2040 het totale aantal van 21 miljoen bitcoins bijna bereikt, en in 2140 helemaal. Net als – wederom – edelmetalen, is de aanvoer dus eindig.
Hoe groter de cijfers worden van liefdadigheid instellingen, betaaldiensten en bedrijven/media die aangeven een steeds groter deel in Bitcoin te ontvangen, des de meer zullen volgen.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Dat is een kort antwoord: Uit het niets. Het bitcoin protocol is een keten van blokken.[b][message=41449048,noline]almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @
Hier staat weer niet in waar die extra vrijgekomen bitcoins vandaan komen. Ik kan dat ook nergens anders vinden. Als je goud mijnt, dan krijg je daar iets fysieks voor terug wat je kan ruilen tegen geld (verkopen). Wat is het "fysieke" deel van Bitcoin? Zoals ik er nu naar kijk lijkt het mij één grote luchtbel, maar misschien mis ik wat...
Elk blok bevat alle transacties van de afgelopen 10 minuten.
Een miner moet een sleutel vinden voor het blok, en als het lukt "krijg" je (uit het niets, want ze zitten aan dat blok vast) 25 Bitcoin.
http://thumbnails.visuall...c_5029189c9cbaf_w1500.jpg
Het werk wat je verzet (minen) maakt de blockchain (bankboek van bitcoin) veiliger, dus daarom krijg je deze beloning. Dit gebeurd de-centraal, dus is niet te stoppen of aan te passen.
[ Voor 10% gewijzigd door Servowire op 19-12-2013 12:45 ]
De bitcoins die gemined worden komen letterlijk uit het niets. Als beloning voor het vinden van een geldig block, mag de miner een transactie in dit block opnemen waarbij 25 BTC overgemaakt worden naar het adres van de miner.almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:42:
[...]
[...]
Ik heb het stuk doorgenomen en het enige wat er staat over mining is het volgende:
[...]
Hier staat weer niet in waar die extra vrijgekomen bitcoins vandaan komen. Ik kan dat ook nergens anders vinden. Als je goud mijnt, dan krijg je daar iets fysieks voor terug wat je kan ruilen tegen geld (verkopen). Wat is het "fysieke" deel van Bitcoin? Zoals ik er nu naar kijk lijkt het mij één grote luchtbel, maar misschien mis ik wat...
Via dit mechanisme worden nieuwe bitcoins in circulatie gebracht.
Er zit dus niets fysieks achter de bitcoins. Maar dat is bij euro's en dollars net zo. Die zijn enkel wat waard omdat de overheid zegt dat het zo is.
Ken ik.
Ik gebruik meerdere bronnen om een inschatting te maken en het "overzicht" te houden.
Echter was mijn vraag echt gericht op Coinmarketcap.com
Ik kan nergens vinden waar hun info vandaan komt.
Verwijderd
Waarschijnlijk nemen ze het gemiddelde van al die exchanges bij elkaar (per coin).MichaelB74 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:45:
[...]
Ken ik.
Ik gebruik meerdere bronnen om een inschatting te maken en het "overzicht" te houden.
Echter was mijn vraag echt gericht op Coinmarketcap.com
Ik kan nergens vinden waar hun info vandaan komt.
Waar komen de bits vandaan als jij een bestand kopiëert? Je had eerst 1 bestand, daarna 2. Wow it's amazing, Mike!almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:42:
Hier staat weer niet in waar die extra vrijgekomen bitcoins vandaan komen.
Die coins ontstaan dus uit het niets. Het vinden van een block wordt beloond met een aantal bitcoins die nog niet bestaan. Eigenlijk is er ook niet zoiets als een bitcoin, er zijn alleen bitcoin adressen met een balans. De beloning van het vinden van een nieuw block kun je zien als een verhoging van je balans zonder dat bij iemand anders de balans met dezelfde hoeveelheid is verlaagd zoals bij een transactie het geval is.
Wat is het fysieke deel van geld? Het papiertje zelf heeft iig maar een enorm kleine fractie van de waarde die het representeert.Ik kan dat ook nergens anders vinden. Als je goud mijnt, dan krijg je daar iets fysieks voor terug wat je kan ruilen tegen geld (verkopen). Wat is het "fysieke" deel van Bitcoin? Zoals ik er nu naar kijk lijkt het mij één grote luchtbel, maar misschien mis ik wat...
men eerste winst! Me happy! It aint much, maar hey it's a start
Dit is dus van niets iets maken. Dat kan niet. Als ik een bestand kopieer maak in inderdaad meer bits. Maar die bits kan ik niet omruilen voor geld of goud wat wel waarde heeft. Bitcoins zijn ook bits, maar die kan ik wel inruilen voor geld of goud? In mijn ogen klopt dat gewoon niet....oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:49:
[...]
De beloning van het vinden van een nieuw block kun je zien als een verhoging van je balans zonder dat bij iemand anders de balans met dezelfde hoeveelheid is verlaagd zoals bij een transactie het geval is.
Zoals een paar keer gezegd hierboven. Het woord "krijgen" klopt niet helemaal.almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:42:
[...]
Een miner maakt een block uit een verzameling recente transacties die op het netwerk verstuurd zijn. Hij moet een extra nummer ('nonce') vinden dat samen met die transacties tot een unieke hash (dat moet voldoen aan de regels van de difficulty) - Elk block moet ook een nieuwe transactie bevatten waarin een adres wordt gemaakt waarin 25 BTC komen te zitten. De miner mag zelf bepalen welk adres dat is.
De rest van het netwerk kijkt dan of het block valide is en keurt daarmee de create van nieuwe bitcoins goed. Daarmee "krijgt" de miner effectief als beloning die bitcoins.
Zo duidelijk?
IP adressen en domeinnamen zijn ook gewoon verzonnen (als onderdeel van een protocol) en daar worden miljoenen voor betaald. Omdat het nuttig is, want iedereen gebruikt ze op het internet.almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:52:
[...]
Dit is dus van niets iets maken. Dat kan niet. Als ik een bestand kopieer maak in inderdaad meer bits. Maar die bits kan ik niet omruilen voor geld of goud wat wel waarde heeft. Bitcoins zijn ook bits, maar die kan ik wel inruilen voor geld of goud? In mijn ogen klopt dat gewoon niet...
[ Voor 21% gewijzigd door rickiii op 19-12-2013 12:55 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Die bits krijg je als miner omdat je voor 1 block solven duizenden en duizenden euros aan stroom/hardware heb draaien die bijdragen aan het netwerk.almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:52:
[...]
Dit is dus van niets iets maken. Dat kan niet. Als ik een bestand kopieer maak in inderdaad meer bits. Maar die bits kan ik niet omruilen voor geld of goud wat wel waarde heeft. Bitcoins zijn ook bits, maar die kan ik wel inruilen voor geld of goud? In mijn ogen klopt dat gewoon niet...
Als ik met mijn pikhauweel in de grond ga slaan en na een jaar 1 goudstaafje vind, waarom is dat dan wat waard?
Ik wacht nog even. Nu 30% and rising. To the moonNikvdw schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:52:
241k DOGE verkocht met een dikke 20% winst op een halve dag.
men eerste winst! Me happy! It aint much, maar hey it's a start
Dat is pertinent onwaar. Het kost resources om die blocks te minen (stroom, hardware, tijd)
[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2013 12:55 ]
Verwijderd
Ik trade nu vooral op kleine koerswisselingen van 15-20 euro. Hoe daytraden jullie?
Dat iets niet fysiek is, betekent niet dat het niet inwisselbaar is voor valuta. Informatie en diensten kunnen ook prima omgewisseld worden voor geld.almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:52:
[...]
Wel ik heb men verstand maar is laten spreken en gezegd 20% is 20%.. Bij men QRK wou ik ook greedy zijn en dat is niet goed uitgedraaid.oisyn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:54:
[...]
Ik wacht nog even. Nu 30% and rising. To the moon
[...]
Dat is pertinent onwaar. Het kost resources om die blocks te minen (stroom, hardware, tijd)
Achter informatie/diensten zit arbeid en dat is precies hetgeen wat ik mis bij de aanmaak van Bitcoins: er zit niets achter... En als ik een staaf goud opgraaf, dan is dat iets fysieks wat ik kan verkopen omdat mensen het willen hebben, het is iets fysieks. Ik snap dat mensen bitcoins willen hebben omdat het een bepaalde waarde heeft, omdat je het kan ruilen tegen iets van waarde (fysiek of niet).Sefyu schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:55:
[...]
Dat iets niet fysiek is, betekent niet dat het niet inwisselbaar is voor valuta. Informatie en diensten kunnen ook prima omgewisseld worden voor geld.
Maar eigenlijk betekent het dus dat Bitcoins gewoon "lucht" is waarvoor je betaalt. Dan is naar mijn mening dit systeem net zo erg als het huidige financiële systeem...
Er wordt alleen veel meer goud verhandeld dan er is in de aarde, dus gaat dat ook niet helemaal op.almightyarjen schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:00:
[...]
Achter informatie/diensten zit arbeid en dat is precies hetgeen wat ik mis bij de aanmaak van Bitcoins: er zit niets achter... En als ik een staaf goud opgraaf, dan is dat iets fysieks wat ik kan verkopen omdat mensen het willen hebben, het is iets fysieks. Ik snap dat mensen bitcoins willen hebben omdat het een bepaalde waarde heeft, omdat je het kan ruilen tegen iets van waarde (fysiek of niet).
Maar eigenlijk betekent het dus dat Bitcoins gewoon "lucht" is waarvoor je betaalt. Dan is naar mijn mening dit systeem net zo erg als het huidige financiële systeem...
Dit topic is gesloten.
![]()
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid