Die is op basis van 24h. Van die 19% gaan dus nog de chinezen die vandaag uitgestapt zijn af.G-PHREAK schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:38:
[...]
Ik denk de huidige prijs min 20/25% nog.. uitgaande dat btcchina as we speak nog 19% van de markt heeft.
http://bitcoinity.org/markets/list
Verwijderd
Ik denk dat je daar best eens gelijk in kunt hebben.G-PHREAK schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:38:
Ik denk de huidige prijs min 20/25% nog.. uitgaande dat btcchina as we speak nog 19% van de markt heeft.
http://bitcoinity.org/markets/list
Dat denk ik dus niet, dat China nu wegvalt... zal een tijdelijke dip geven, uiteindelijk zal die handel gewoon weer voortzetten. Zoveel mensen in de VS en EU, etc die hier nog niet meehandelen. Als dat wel gaat gebeuren, zal je weer stijgingen gaan zien. Maar wanneer het flink zal stijgen... dunno
Het geeft anders wel een behoorlijke knauw aan het vertrouwen in deze 'munteenheid' . Ik denk dat je daar het meeste angst voor moet hebben. Als het vertrouwen wegvalt, dan zijn alle berekeningen waardeloos.
Natuurlijk is het leuk om te speculeren met gebakken lucht, maar op een gegeven moment is het over met de pret.
De enige reden dat de bitcoin nog waarde heeft, is omdat er nog veel mensen zijn die hopen dat de waarde omhoog gaat, om er geld mee te verdienen.
Natuurlijk is het leuk om te speculeren met gebakken lucht, maar op een gegeven moment is het over met de pret.
De enige reden dat de bitcoin nog waarde heeft, is omdat er nog veel mensen zijn die hopen dat de waarde omhoog gaat, om er geld mee te verdienen.
[ Voor 39% gewijzigd door Bigfoot op 18-12-2013 13:49 ]
Download net even een Multibit portomonee, genereer een ontvangst adres, stort wat met Bitonic en zie dat de software van multibit staat op: Bezig met verbinden...
Daar staat hij nu al een tijd op. In de blockchain heb ik inmiddels 2 bevestigingen. Binnen multibit kan ik nu geen private key exporteren, wat moet ik nu doen? De knop exporteer blijft lichtgrijs.
Ik wil proberen multibit af te sluiten en weer op te starten maar durf niet.
Daar staat hij nu al een tijd op. In de blockchain heb ik inmiddels 2 bevestigingen. Binnen multibit kan ik nu geen private key exporteren, wat moet ik nu doen? De knop exporteer blijft lichtgrijs.
Dus vertrouwen blijven houden! dat geldt voor iedereen en wees dus optimistisch in jouw omgevingBigfoot schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:47:
Het geeft anders wel een behoorlijke knauw aan het vertrouwen in deze 'munteenheid' . Ik denk dat je daar het meeste angst voor moet hebben. Als het vertrouwen wegvalt, dan zijn alle berekeningen waardeloos.
Het is beter om de markt een beetje voor te blijven, dan dat je straks de laatste bent die nog vertrouwen heeft.n00bs schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:49:
[...]
Dus vertrouwen blijven houden! dat geldt voor iedereen en wees dus optimistisch in jouw omgeving
Zit je achter een proxy ofzo? Hij zou wel meteen moeten verbinden..verzenden schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:48:
Multibit afsluiten is overigens geen enkel probleem. zodra je wallet gesynct is (kan ff duren!) staat je Bitcoin er gewoon weer netjes in
Gloeiende gloeiende. Heb ik nou weer met kopen dezelfde fout gemaakt als vanochtend met verkopen?
Net voor 13.5 limit 20 LTC gekocht, terwijl de koers rond de 10 schommelt. Ik moet hier echt mee gaan stoppen
Net voor 13.5 limit 20 LTC gekocht, terwijl de koers rond de 10 schommelt. Ik moet hier echt mee gaan stoppen
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
In 2 weken tijd van 0.028 BTC naar 0.083 BTC en nu naar -0.021
Zo hard kan het gaan.
Ja je bent eigenlijk gewoon zomaar wat aan het gokken imho.Ethirty schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:59:
Gloeiende gloeiende. Heb ik nou weer met kopen dezelfde fout gemaakt als vanochtend met verkopen?![]()
Prober iets strategischere keuzes te maken en gebruik geen emotie.
met papier mache kun je alles maken!!
Het klinkt zo simpel; kopen als het laag staat en verkopen als hij hoog staat.
Ik bak er ook niks van en het is dan lastig om m'n vrienden uit te leggen
Daarom is het ook zo belangrijk om meerdere realtime grafieken te kunnen interpreteren en het "nieuws" rondom Bitcoin goed te volgen. Doe je dat met een half oog, dan is de kans groot dat het idd. niets gaat worden of alleen met geluk wat wordt.DW2005 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:06:
Het klinkt zo simpel; kopen als het laag staat en verkopen als hij hoog staat.
Day-traden moet je eigenlijk ook letterlijk nemen: de hele dag handelen en niet een paar uur er tussenuit gaan (tenzij je je geld veilig weggezet hebt).
Een lange termijn visie is dan beter: zo laag mogelijk inkopen en verder vanaf blijven.
Jullie zijn de gokkers terwijl er grote partijen zijn die koersen manipuleren en beurzen beheren die het grote geld verdienen. Logisch dat er dan ook verliezers zijn.
Even een vraag van een halve n00b: Je kan bitcoins "verdienen" door ze te minen en als je een bepaalde complexe som hebt opgelost komt er een bitcoin vrij (of iets dergelijks). Maar wie "betaalt" die bitcoin? Waar komt die vandaan? Wie is de eigenaar van alle huidige ongeminede bitcoins? Van niets kan je toch niet iets maken, of ligt dit nou aan mij?
Zover ik weet zit ik niet achter een proxy hier, wel zitten bijna alle poorten dicht. Multibit toch maar even afgesloten. Na opnieuw opstarten kon ik wel mij private key exporteren. Deze heb ik op een sticky gezet met idee om deze vanavond thuis aan de privé stash toe te voegen. Weer opgelucht, kreeg namelijk alweer eenG-PHREAK schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:52:
[...]
Zit je achter een proxy ofzo? Hij zou wel meteen moeten verbinden..
Multibit afsluiten is overigens geen enkel probleem. zodra je wallet gesynct is (kan ff duren!) staat je Bitcoin er gewoon weer netjes in
www.banklessblog.nlalmightyarjen schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:11:
Even een vraag van een halve n00b: Je kan bitcoins "verdienen" door ze te minen en als je een bepaalde complexe som hebt opgelost komt er een bitcoin vrij (of iets dergelijks). Maar wie "betaalt" die bitcoin? Waar komt die vandaan? Wie is de eigenaar van alle huidige ongeminede bitcoins? Van niets kan je toch niet iets maken, of ligt dit nou aan mij?
Staat alles uitgelegd
iemand ervaring met de tradebot cryptoboss? is het veilig? youtubevideo lijkt ok. Die Haasonline heeft zn prijs ineens verdubbeld, dacht dat ik anders de torrent download, maar dat is misschien nog wel het minst veilig.
Een heel domme vraag mss.
Ik had nog wat BTC staan op cryptsy die ik naar Kraken verplaatst heb (In Krakken een deposit adres aangemaakt en via BTC withdrawel getransfereerd naar dit adres).
Maar waar kan ik nu deze transactie 'opvolgen'?
Ik had nog wat BTC staan op cryptsy die ik naar Kraken verplaatst heb (In Krakken een deposit adres aangemaakt en via BTC withdrawel getransfereerd naar dit adres).
Kwestie van tijd dat na China ook Brussel gaat ingrijpen (vanwege de uitermate geschiktheid van bitcoins voor witwassen).Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:27:
Ik lees hier al een hele tijd mee, hoge pieken gezien en diepe dalen.
De grote vraag blijft waar dit eindigd.
Opzich ben ik er niet rauwig om dat Chinezen niet meer mee mogen doen.
En dan is het definitief plop met de zeepbel.
Ben toch wel blij dat ik maandagavond toen die geruchten uit China kwamen mijn hele handel verkocht heb. Anders stond ik nu dik vet in de min. Heb net 100% inleg + 80% wist uit laten keren. Met de overige 20% van mijn winst ga ik door. Vraag is nu alleen wat de koers zal gaan doen. Kans zit er best in dat hij vandaag nog aardig wat sprongen gaat maken...
Verwijderd
Goed gedaan inderdaad, had ik ook moeten doen..Criminelis schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:23:
Ben toch wel blij dat ik maandagavond toen die geruchten uit China kwamen mijn hele handel verkocht heb. Anders stond ik nu dik vet in de min. Heb net 100% inleg + 80% wist uit laten keren. Met de overige 20% van mijn winst ga ik door. Vraag is nu alleen wat de koers zal gaan doen. Kans zit er best in dat hij vandaag nog aardig wat sprongen gaat maken...
Verwacht ook nog grote sprongen, zodra hij weer de 300 euro aantikt ga ik toch echt inkopen.
Moet zeggen het hele speculeren is wel verslavend hoor
Denemarken heeft de exchanges toegelaten om te opereren. Europa en de VS zijn niet te vergelijken met China. Wij laten de markt veel makkelijker zijn gang gaan.Hadespuiter schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:21:
[...]
Kwestie van tijd dat na China ook Brussel gaat ingrijpen (vanwege de uitermate geschiktheid van bitcoins voor witwassen).
En dan is het definitief plop met de zeepbel.
Verwijderd
Brussel zal alleen ingrijpen als de surplus in bitcoin te hoog wordt.Hadespuiter schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:21:
Kwestie van tijd dat na China ook Brussel gaat ingrijpen (vanwege de uitermate geschiktheid van bitcoins voor witwassen).
Daarom heeft China dat gedaan namelijk en eigenlijk is dat logisch.
Teveel geld ontrekken aan een reguliere geldstroom is slecht voor de economie.
En toch is zwartgeld ook weer de motor vd economie....
Ik ben benieuwd waar de koers zich dan stabiliseert.En dan is het definitief plop met de zeepbel.
Zelf gok ik op € 200
Verwijderd
Op cryptsy naar je withdrawals gaan en het transaction id kopieren, en deze plakken op blockchain.info (halverwege rechts zegmaar) dan kun je daar het aantal confirms etc zien.Nikvdw schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:17:
Een heel domme vraag mss.
Haha, ja, dit soort rare acties kan je in korte tijd heel veel geld opleveren, maar ook heel veel geld kosten. Het was vanmorgen zo'n ontzettend slachtveld dat ik niet durfde te kopen. Achteraf gezien had dat natuurlijk geen slechte keus geweest, maar zo goed werkt mijn glazen bol helaas nietVerwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:25:
[...]
Goed gedaan inderdaad, had ik ook moeten doen..
Verwacht ook nog grote sprongen, zodra hij weer de 300 euro aantikt ga ik toch echt inkopen.
Moet zeggen het hele speculeren is wel verslavend hoor
[ Voor 2% gewijzigd door Criminelis op 18-12-2013 14:28 . Reden: Typo's ]
Nee, dat niet. Maar ik moet niet proberen te daytraden als ik daar eigenlijk geen tijd voor heb. En als je dan ook nog eens je orders verkeerd aanmaaktServowire schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:02:
[...]
Ja je bent eigenlijk gewoon zomaar wat aan het gokken imho.
Prober iets strategischere keuzes te maken en gebruik geen emotie.
Wat nu staat laat ik staan en de take-profit orders laat ik ook lekker open. En voor de rest ben ik er even klaar mee. Heb nu ongeveer 30% van mijn inzet in fiat terug en dat blijven lekker euro's
Verwijderd
Op welke exchange zit jij? Ik zit op Kraken en op MtGox. Het meeste staat op Kraken gelukkig, nadeel van Kraken is echter dat mijn orders vaak half uitgevoerd worden omdat er te weinig aanbod/vraag is.Criminelis schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:27:
[...]
Haha, ja, dit soort rare acties kan je in korte tijd heel veel geld opleveren, maar ook heel veel geld kosten. Het was vanmorgen zo'n ontzettend slachtveld dat ik niet durfde te kopen. Achteraf gezien had dat natuurlijk geen slechte keus geweest, maar zo goed werkt mijn glazen bol helaas niet
Klopt, dat is ook het grote nadeel van Kraken. Ik zit overigens ook bij Kraken. Heb ook nog een tijdje BTC-e gedaan, en daar is het volume wel lekker hoog. De fees echter ook + dat ik gevoelsmatig Kraken een betrouwbaardere partij vind.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:30:
[...]
Op welke exchange zit jij? Ik zit op Kraken en op MtGox. Het meeste staat op Kraken gelukkig, nadeel van Kraken is echter dat mijn orders vaak half uitgevoerd worden omdat er te weinig aanbod/vraag is.
MtGox duurde het echt weken voordat ik geverifieerd, en toen zat ik al volop in Kraken. Voor de deze crash twijfelde ik wel of ik bij Kraken wilde blijven. Het volume werd echt steeds kleiner. Vraag was alleen waar ik naar zou overstappen. Ik handel het liefst rechtstreeks met Euro's en met BTC/LTC/NMC. Daarom leek Kraken perfect.
Zal zo maar aan het werk. Alleen even zien op hoeveel $ ik een LTC buy order zet
Thanks, blockchain.info zegt "No transactions found for this address, it has probably not been used on the network yet." ?Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:27:
[...]
Op cryptsy naar je withdrawals gaan en het transaction id kopieren, en deze plakken op blockchain.info (halverwege rechts zegmaar) dan kun je daar het aantal confirms etc zien.
En kan het zijn dat het uur op cryptsy langs geen kanten klopt? Request date = 2013-12-18 07:55:38 terwijl ik het een uurtje geleden heb gedaan?
Je hebt helemaal niet voor 13.5 gekocht, je hebt effectief gewoon een market order gedaan voor zover er tussen 10 en 13.5 genoeg LTC zijn om je order te vullen.Ethirty schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:59:
Gloeiende gloeiende. Heb ik nou weer met kopen dezelfde fout gemaakt als vanochtend met verkopen?![]()
Dat je overigens voorheen eigenlijk een stop loss order bedoelde snap ik dan nog wel, maar wat probeerde je nu in hemelsnaam te bereiken? Waarom wil je pas kopen als de koers boven de 13.5 komt?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Zij gebruiken denk ik een andere tijdzone om de tijd te noteren.Nikvdw schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:48:
[...]
Thanks, blockchain.info zegt "No transactions found for this address, it has probably not been used on the network yet." ?
En kan het zijn dat het uur op cryptsy langs geen kanten klopt? Request date = 2013-12-18 07:55:38 terwijl ik het een uurtje geleden heb gedaan?
Deze regel moet je hebben:
Processed TrxID: 97dc4b751d4aca0b3115a63ce3dfa1f01680cec9433d980b935c5f0e2ed6648c @ 2013-12-18 06:34:28
De lange code in het midden dus, die zou hij dan moeten herkennen?
Ik zie dze transaction id niet bij "view all withdrawels"Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:52:
[...]
Zij gebruiken denk ik een andere tijdzone om de tijd te noteren.
Deze regel moet je hebben:
Processed TrxID: 97dc4b751d4aca0b3115a63ce3dfa1f01680cec9433d980b935c5f0e2ed6648c @ 2013-12-18 06:34:28
De lange code in het midden dus, die zou hij dan moeten herkennen?
Enkel het send to address, amount, request date, conf (=0)
Omdat ik alleen wilde kopen als de korte stijging doorzette wat dus niet gebeurde. Had beter iets van een trailing stop oid kunnen doen, maar die snap ik nog niet goed. Was wel degelijk een limit order en die werden alle 20 in 1 klap door iemand verkocht. Niet zo gek met die prijs.oisyn schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:51:
[...]
Je hebt helemaal niet voor 13.5 gekocht, je hebt effectief gewoon een market order gedaan voor zover er tussen 10 en 13.5 genoeg LTC zijn om je order te vullen.
Dat je overigens voorheen eigenlijk een stop loss order bedoelde snap ik dan nog wel, maar wat probeerde je nu in hemelsnaam te bereiken? Waarom wil je pas kopen als de koers boven de 13.5 komt?
Maar goed, werk en handelen gaan dus niet samen. Heb ik vandaag 2x duur bewezen
Verwijderd
Grappig, want ik heb geen kolom voor confirms zoals jij hebt (conf(=0)), aangezien er bij jou niet ''processed'' staat zal cryptsy er nog wel mee bezig/traag zijn?Nikvdw schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:55:
[...]
Ik zie dze transaction id niet bij "view all withdrawels"
Enkel het send to address, amount, request date, conf (=0)
Ik probeer mijn verlies te beperken (en mezelf te vermaken) door € 10 onder de koers te kopen en 20 tot 30 boven de koers te verkopen. Hoop te profiteren van de opwaartse spiraal en de pieken in de grafiek
We zullen het nog maar wat tijd geven zeker..Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:58:
[...]
Grappig, want ik heb geen kolom voor confirms zoals jij hebt (conf(=0)), aangezien er bij jou niet ''processed'' staat zal cryptsy er nog wel mee bezig/traag zijn?
Verwijderd
Je moet via email wel de transactie bevestigen.. anders wordt hij nooit uitgevoerd bij Cryptsy..Nikvdw schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:59:
[...]
We zullen het nog maar wat tijd geven zeker..
Verwijderd
Ohja dit inderdaadVerwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:01:
[...]
Je moet via email wel de transactie bevestigen.. anders wordt hij nooit uitgevoerd bij Cryptsy..
lol.. ik dacht ik koop nog wat Quark bij op 0.0001000 vanmorgen, staat inmiddels alweer bijna op 0.0001500
Wat?EmilioFLR schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:13:
Instappen of laten varen?
BTC/LTC heeft nu toch wel een aantal groene candles
Waarom verschilt de prijs op localbitcoins zoveel van de andere exchanges? Heeft dit te maken met een mogelijk hoger risico dat men loopt bij transacties op localbitcoins? Ik vraag me dat al een paar dagen gewoon af.
Ik zou wel wat euros willen omwisselen naar bitcoins, ik heb daarom nu net een account gemaakt bij MtGox. Nu zie ik dat ik alleen via banktransfer geld kan overmaken, maar daarvoor moet mijn account geverifieerd worden. Voor ik mijn euro's daar heb zijn we 2-3 weken verder. Is er een andere manier om nu toch aan bitcoins te komen? Bijv. met creditcard?
Prepare for unforeseen consequences
bitonic.nl of btcdirect.nl ?glrfndl schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:27:
Ik zou wel wat euros willen omwisselen naar bitcoins, ik heb daarom nu net een account gemaakt bij MtGox. Nu zie ik dat ik alleen via banktransfer geld kan overmaken, maar daarvoor moet mijn account geverifieerd worden. Voor ik mijn euro's daar heb zijn we 2-3 weken verder. Is er een andere manier om nu toch aan bitcoins te komen? Bijv. met creditcard?
https://bitonic.nl/glrfndl schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:27:
(al hebben die op het moment maar erg weinig bitcoins, ik heb het idee dat ze vanochtend per ongeluk extreem veel bitcoins hebben gekocht voor een relatief hoog bedrag nog)
Kun je niet gewoon via bitonic oid bc kopen (iDeal) en dat vervolgens overmaken op je MtGox of Kraken account?glrfndl schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:27:
Verwijderd
bitmymoney, ik zou trouwens niet voor MtGox gaan, het duurt erg lang voordat je geverifieerd bent en je geld eraf halen duurt 4-6 weken.glrfndl schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:27:
Ik heb om 13:00 bij btcdirect wat gekocht maar heb ze nog steeds niet in mijn wallet. Eerder waren ze er altijd erg snel.
tuurlijk, jongens (meisjes?) het is vrij simpel, je zou ook je persoonlijke mtgox btc-adres (of welke andere) kunnen invullen, dan maakt bitonic het gewoon daar naar over, hoef je niet eerst de hele blockchain met je eigen wallet te syncenFMS schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:29:
[...]
Kun je niet gewoon via bitonic oid bc kopen (iDeal) en dat vervolgens overmaken op je MtGox of Kraken account?
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Tnx voor de info, op het moment lijken beide sites wat overbelast.
Rocksonline: wat zou jij aanraden dan?
Prepare for unforeseen consequences
Kraken of Bitstamp.glrfndl schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:37:
Kraken heeft een wat moderne uitstraling en feature-set, Bitstamp heeft een groter volume. Kraken heeft wat lagere fees, maar is meestal iets duurder. Bitstamp rekent alleen in USD, maar een storting wordt direct tegen lage kosten geconverteerd naar USD.
Als je een kleine hoeveelheid wil kopen, kun je het beste naar Kraken gaan. Het lage volume is dan niet zo'n probleem en je mag tot 2000 USD (of equivalent in euro of bitcoins) per dag storten en opnemen zonder identificatie-documenten op te sturen. Voor grotere hoeveelheden of actieve handel is Bitstamp interessanter vanwege het grotere volume.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Ik zit nu bij Kraken, geld stond er na 1/2 dagen op. Heb nog geen geld eraf gehaald dus hoe snel dat gaat weet ik niet, maar heb berichten gelezen dat geld eraf halen ook ongeveer 1/2 dagen kost.glrfndl schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:37:
Het enige minpunt aan Kraken vind ik dat er weinig handel plaats vind. Mijn orders worden vaak gedeeltelijk uitgevoerd omdat te weinig bitcoins voor mijn prijs aanwezig zijn of te weinig kopers voor mijn bitcoins.
Heb daarom tevens een account op Bitstamp aangemaakt, schijnt ook snel te zijn qua geld overschrijven, wacht nu op verificatie dus eigenlijk nog geen ervaring mee.
Wat hebben jullie gebruikt bij bistamp voor verificatie? Mobiele telefoonrekening accepteerde ze bij mij niet.
Electriciteitsrekening.Slammers schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:00:
Wat hebben jullie gebruikt bij bistamp voor verificatie? Mobiele telefoonrekening accepteerde ze bij mij niet.
Wegenbelasting brief met de aangehechte acceptgiro. Ziet er officieel genoeg uit blijkbaar want zowel bitstamp/kraken als MtGox accepteerden het. (De laatste deed er wel lang over, dan dan weel wel)
Is https://www.virwox.com/ down of ligt het aan mij ? FireFox kan helemaal geen verbinding maken met de site. My PayPal heeft wat geld en ik wil Linden dollars kopen om BTC te kunnen inwisselen.
Of wil iemand direct BTC traden met mij.
Of wil iemand direct BTC traden met mij.
Werd bij mij niet geaccepteerd. Elektrabel.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 18-12-2013 16:12 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Da's raar. Aan de andere kant staat het er allemaal in een voor Bitstamp onbekende taal op. Dus als een willekeurige medewerker het er officieel uit vindt zien, is het genoeg. Enigszins arbitrair, maar goed..oisyn schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:11:
[...]
Nuon hier trouwens.
Dat had ik gedaan! Maar blijkbaar was het niet goed gegaan.. Nogmaals gedaan en nu staat er conf=yes
Een Elektrabel rekening ziet er dan wel weer vrij kaal uit, geen mooie kleurrijke logo's enzo. Vodafone telefoonrekening accepteerde ze iig ook niet.Rannasha schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:13:
[...]
Da's raar. Aan de andere kant staat het er allemaal in een voor Bitstamp onbekende taal op. Dus als een willekeurige medewerker het er officieel uit vindt zien, is het genoeg. Enigszins arbitrair, maar goed.
Niemand accepteert mobiele telefoon rekeningen. Staat er ook altijd duidelijk bij dat dat niet okee is.
[ Voor 37% gewijzigd door [Yellow] op 18-12-2013 16:18 ]
Dan snap je gewoon niet hoe orders werkenEthirty schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:57:
Was wel degelijk een limit order en die werden alle 20 in 1 klap door iemand verkocht. Niet zo gek met die prijs
Lees mijn verhaaltje in de TS nog eens:
Een orderboek moet je voorstellen als 2 rijen mensen: kopers en verkopers. Die rijen staan tegenover elkaar, in volgorde van hun koop- en verkoopbedrag. Vooraan de kooprij staat dus meneer K die het meeste biedt voor de bitcoins (of welk handelwaar dan ook) die hij wilt kopen. Hij kijkt direct tegen de voorkant van de verkooprij aan, waar meneer V voorop staat die het minste wil hebben voor zijn bitcoins. Verder heeft elke koper een bepaalde hoeveelheid geld in zijn zak, en elke verkoper een bepaalde hoeveelheid bitcoins.
Op het moment dat koper K net zoveel of meer* biedt voor bitcoins dan de vraagprijs van verkoper V dan schudden ze elkaar de hand en vindt er een transactie plaats. Na die transactie zal een van de twee (of beide) meneren al zijn euros geruild hebben voor bitcoins of andersom en verlaat hij de rij.
Iemand die tegen marktwaarde koopt zal vooraan de kooprij gaan staan en net zo lang kopen van verkopers tot hij het gewenste bedrag gespendeerd heeft. Of het gewenste aantal bitcoins heeft ontvangen. En andersom gaat een verkoper tegen marktwaarde vooraan in de verkooprij staan en doet zaken met de kopers, op volgorde, tot hij zijn doel heeft bereikt.
Iemand die een limit order plaatst gaat gewoon op de juiste plek in de juiste rij staan.
Voorbeeld: vooraan staat een meneer met 20 LTE die zijn waar verkoopt voor €20 euro per stuk. Als jij er 2.933 wil hebben dan koop jij die van hem en houdt hij er 17.067 over. Had je er 30 willen kopen, dan koop je eerst al zijn waar, maar hij kan er maar 20 leveren dus verlaat hij de rij en koop je die van de volgende in de rij. Die er vervolgens ook maar 7.489 kan leveren, etc.. Dit doe je totdat jouw order volledig is gevuld of je zakken zijn geleegd.
* Als een koper meer biedt dan een verkoper vraagt, dan geldt de prijs van degene die als laatst in de rij is gaan staan.
[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 18-12-2013 16:26 ]
de eastcoast is al een tijdje wakker he, daar is het al 10:21 am. De koers gaat langzaam omhoog dus ik verwacht niet veel problemen[Yellow] schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:19:
Zo VS is wakker aan het worden. Heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Zit in ieder geval klaar met mijn BTC'tjes!
Zijn jullie er een beetje heel uitgekomen? Ging wel erg diep zeg vandaag.. Benieuwd wat er nog komen gaat of dat het nu een beetje steady blijft
Inmiddels met daytraden weer teruggekomen op het niveau van gisteravond. Nog steeds 50% verlies maargoed, ik heb er ook niet zoveel geld in zitten
Redelijk. Heb alleen een beetje van mijn winst zien verdampen. Dat is overgebleven van de afgelopen tijd. Mijn investering is al terug verdient. In dat opzicht niets te klagen, maar altijd jammer als je winst gehalveerd wordt. :-)creapYYY schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:35:
Zijn jullie er een beetje heel uitgekomen? Ging wel erg diep zeg vandaag.. Benieuwd wat er nog komen gaat of dat het nu een beetje steady blijft
Ik hoop eigenlijk dat ik tóch nog een beetje mee kan pikken, LTC op een hoogtepuntje verkopen en dan als 'ie weer zakt inkopen... Had ik dat nou gisteravond gedaan (twijfelde toen), dan had ik ze vandaag haast verdubbeld. Als als als.
DOGE (
) gaat wel lekker vandaag trouwens.
DOGE (
Ik had er twee a drie weken geleden uit moeten stappen. Zat op ongeveer 250% winst maar bleef maar volhouden dat hij verder zou stijgen.. Gisteren zat ik ongeveer rond mijn investering (rampzalig zitten daytraden, hierop 45 LTC verloren.Lifelogger schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:39:
[...]
Redelijk. Heb alleen een beetje van mijn winst zien verdampen. Dat is overgebleven van de afgelopen tijd. Mijn investering is al terug verdient. In dat opzicht niets te klagen, maar altijd jammer als je winst gehalveerd wordt. :-)
Vanochtend net op tijd op fiat overgegaan en daarmee 70 LTC kunnen pakken. Dus het heeft mij gelukkig wel goed gedaan
Ik had EXACT hetzelfde!!creapYYY schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:46:
[...]
Ik had er twee a drie weken geleden uit moeten stappen. Zat op ongeveer 250% winst maar bleef maar volhouden dat hij verder zou stijgen.. Gisteren zat ik ongeveer rond mijn investering (rampzalig zitten daytraden, hierop 45 LTC verloren.
Vanochtend net op tijd op fiat overgegaan en daarmee 70 LTC kunnen pakken. Dus het heeft mij gelukkig wel goed gedaan
Behalve die laatste stap
Gisteravond alle BTC verkocht. Vanmorgen weer ingestapt op $560. Nu wachten tot $1200 en dan verkopen. (Of zal ik tot $40.000 wachten?)
Verwijderd
Ik zou tot de €1000.000,- wachten ben je meteen klaar met al dat traden neem ik aan.[Yellow] schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:51:
Gisteravond alle BTC verkocht. Vanmorgen weer ingestapt op $560. Nu wachten tot $1200 en dan verkopen. (Of zal ik tot $40.000 wachten?)
Dat is waarVerwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:52:
[...]
Ik zou tot de €1000.000,- wachten ben je meteen klaar met al dat traden neem ik aan.
Ik trade overigens niet veel. Heb wel chart hele dag openstaan. Tot nu toe misschien 8 trades gedaan..ooit
Bitstamp accepteerde bij mij in 1 keer een rekening voor onderhoud aan m'n CV-ketel van Energiewacht..oisyn schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:11:
[...]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Bleh, zonde zegMantus schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:49:
[...]
Ik had EXACT hetzelfde!!
Behalve die laatste stap
Behoorlijk, even 36 uur niet kijken en helemaal de sjaak
Deed gelukkig maar met een klein bedrag mee, dus het blijft leuk.
Muntjes even omgooien naar andere zaken en op naar de volgende keer 250%
Verwijderd
echt heb ik een goeie order lopen, worden ze half uitgevoerd.
Is dit op Bitstamp ook gebruikelijk?
Is dit op Bitstamp ook gebruikelijk?
Half uitgevoerde orders zijn er op alle exchanges, betekent gewoon dat je precies goed zat (alleen niet genoeg volume) !
Ik denk dat het echt nog maanden gaat duren voor we weten wat het effect was van de chinezen... In de tussentijd is het gewoon aankijken en afwachten.
Denk niet dat dat maanden gaat duren. De positieve bijdrage die de Chinezen aan de prijs leverden duurde ook maar een maandje ofzo.Azrou schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:15:
Ik denk dat het echt nog maanden gaat duren voor we weten wat het effect was van de chinezen... In de tussentijd is het gewoon aankijken en afwachten.
Ja en hoe zat het ook al weer voordat de Chinezen zich gingen bemoeien met de Bitcoin? Juist ja..Rannasha schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:17:
[...]
Denk niet dat dat maanden gaat duren. De positieve bijdrage die de Chinezen aan de prijs leverden duurde ook maar een maandje ofzo.
ik denk dat de coins zich wel herstellen... zolang de EU en de VS de coins niet verbieden zoals China.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Ben toch blij dat ik vanmorgen heel goedkoop wat Quark heb gekocht zeg (4000 voor 0,4BTC)
Is inmiddels alweer 0,62 BTC waard zowat
Is inmiddels alweer 0,62 BTC waard zowat
Verwijderd
Begrijp ik het volgende goed,
Een trailling stop limit = kopen op limit, zeg 400, stop gezet op 5 %. Dus wanneer er een daling plaats vind van meer dan 5% dan verkoopt hij automatisch.Wanneer er een stijging plaats vind beweegt die 5% mee omhoog? dus zeg koers stijgt naar 420 dan veranderd mijn stop loss van 5% ook naar van 420?
Een trailling stop limit = kopen op limit, zeg 400, stop gezet op 5 %. Dus wanneer er een daling plaats vind van meer dan 5% dan verkoopt hij automatisch.Wanneer er een stijging plaats vind beweegt die 5% mee omhoog? dus zeg koers stijgt naar 420 dan veranderd mijn stop loss van 5% ook naar van 420?
Er is echt geen touw meer aan vast te knopen.
sowieso zijn er op het moment wat rare dingen aan de hand... PPC mining staat zo onderhand stil.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
YepVerwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:22:
Iedereen nog een beetje kalm gebleven vandaag??
Kon op m'n werk echt niks doen... zo irritant
Kon op m'n werk echt niks doen... zo irritant
Een pessimist is een realistische optimist
Ben ik nu de enige die zich zo verbaast over de huidige koers, had hm toch iets lager verwacht
Je zegt het een beetje raar, dus ik kan zo niet bepalen of het klopt of niet.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:22:
Een trailing stop in de context van een verkoop order treedt in werking zodra de maktprijs onder een bepaalde offset (de stop offset) van de hoogste prijs terecht komt. Een normale trailing stop order is gewoon een market order (en dus een gegarandeerde verkoop voor de dan geldende marktprijs), een trailing stop limit is een limit order die mogelijk niet gevuld gaat worden. Met een trailing stop order die verkoopt koop je dus niets, ookal lijk je dat wel te suggereren.
Verwijderd
Ik heb nu een buy limit order op €425,-
met deze trailing stop limit "erbij"
Order Type Trailing Stop Limit
Stop Offset -15.00000
Limit Offset -1.00000
Mijn bedoeling is dus dat hij stopt met zakken na een daling van €15,- en dan op een totale daling van €16,- zijn limit verkooporder aanmaakt. Heb ik het zo goed gedaan?
Verwijderd
Waar mensen uitstappen, grijpen anderen een kans om in te stappen.Chedara schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:40:
Ben ik nu de enige die zich zo verbaast over de huidige koers, had hm toch iets lager verwacht
Overigens kan het nog alle kanten op vandaag...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid