Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 178 Laatste
Acties:
  • 539.541 views

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06-2025

vertigoo

Welcome to the jungle

oldgrumpy schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:00:
[...]

De bitcoin doet gewoon zichzelf de das om.
Hoewel het idee op zich wel leuk en technisch ok mag zijn, is de bitcoin nu een speelbal voor speculanten.
Wie gaat een bitcoin aanvaarden als de koers morgen met 20% daalt, de volgende week 5% stijgt en daarop weer eens daalt ?
Niemand toch.
Kern van het verhaal zit hem in het woordje "nu".
Als de hype van het speculeren voorbij is, kan het zeker wat worden

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wat ik me af vraag is hoe lang het nog duurt tot er veel miners uit gaan stappen bij bijvoorbeeld litecoin. Met de huidige koers zijn wij thuis niet meer profitable. We verstoken 2kW voor 3100 kilohash/seconde. Op dit moment is dat net iets minder dan 1 LTC per dag.

In het laatste halve uur is LTC 2 gigahash aan miners kwijtgeraakt. Ik ben benieuwd hoeveel meer dat gaan worden. Zoals ik het nu zie gaat de koers verder naar beneden.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[...]

Hoewel het idee op zich wel leuk en technisch ok mag zijn, is de bitcoin nu een speelbal voor speculanten.
Wie gaat een bitcoin aanvaarden als de koers morgen met 20% daalt, de volgende week 5% stijgt en daarop weer eens daalt ?
Niemand toch.
Dat is dus een beetje de vicieuze cirkel waar de munt zich in bevindt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

[...]

Niemand toch.
Bitcoin is denk ik relatief gezien nog maar heel kort bekend, dus dat dit gebeurt is niet raar. Ben eerder benieuwd hoe het over 5 jaar eruit ziet. Bedrijven kunnen volgens mij (als ik het goed) risicoloos gebruik maken van bitcoins (bitpay?) en hiermee dus de voordelen benutten. Daarom denk ik dat de interesse nog wel blijft in bitcoin en dus zeker waarde blijft houden.

When does the hurding stop?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

MysterX schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:04:
[...]

Bitcoin is denk ik relatief gezien nog maar heel kort bekend, dus dat dit gebeurt is niet raar. Ben eerder benieuwd hoe het over 5 jaar eruit ziet. Bedrijven kunnen volgens mij (als ik het goed) risicoloos gebruik maken van bitcoins (bitpay?) en hiermee dus de voordelen benutten. Daarom denk ik dat de interesse nog wel blijft in bitcoin en dus zeker waarde blijft houden.
Zolang ik er geen brood voor kan kopen bij de lokale bakker blijft het een specatieve munt. En zolang het een speculatieve munt blijft, gaat de lokale bakker ze niet accepteren. (wie geeft hem de garantie dat hij aan het eind van de maand de huur kan betalen.)
En zo is de cirkel rond.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-01 14:04
Switchie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:06:
[...]

Zolang ik er geen brood voor kan kopen bij de lokale bakker blijft het een specatieve munt. En zolang het een speculatieve munt blijft, gaat de lokale bakker ze niet accepteren. (wie geeft hem de garantie dat hij aan het eind van de maand de huur kan betalen.)
En zo is de cirkel rond.
Behalve voor de bedenkers van heel dit circus die nu allicht zwemmen in echt geld .

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:42
[...]

En zo is de cirkel rond.
Toch zijn er steeds meer bedrijven die de munt accepteren. En daar zitten her en der ook wat bakkers bij :P

Als de acceptatie van bitcoin constant zou blijven zou je gelijk hebben, maar het blijft niet constant, het stijgt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 17:13
chrisO schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:57:
[...]

Precies ook wat ik dacht, wij (de BTC community ) dachten even de banken sector buitenspel te kunnen zetten, misschien niet nu maar over een x aantal jaar. Niet dus, als de banken sector wil dat be BTC (crypto currency) faalt, dan faalt die en daar doen wij ( BTC community) helemaal niks tegen.
Jongens, je moet het wel in perspectief zien hè.
China is een communistisch land, daar gebeurt wat de partij goeddunkt voor het volk. Geen discussie.

In een westers land zal dit veel lastiger zijn. Diverse banken met besturen. Regeringen die bestaan uit meerdere lagen. Inspraakrondes enz. enz.

China heeft GEEN open economie en duld geen tegenspraak.

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Kraken ineens weer bijna 400 euro

PSN: Marselaar

• oldgrumpy
Rannasha schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:08:
[...]

Toch zijn er steeds meer bedrijven die de munt accepteren. En daar zitten her en der ook wat bakkers bij :P

Als de acceptatie van bitcoin constant zou blijven zou je gelijk hebben, maar het blijft niet constant, het stijgt.
Noem mij dan eens bedrijven die bitcoins accepteren?

Verwijderd

Kraken schiet opeens omhoog 8)7

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Ach het is relatief allemaal nieuw, op de lange termijn zal bitcoin wel slagen denk ik. Ik heb nog een zooitje van verschillende altcoins en ik laat alles zoals het is.

Steek alleen geld in deze achtbaan wat je echt kan missen. Met die gedachte heb ik in ieder geval geld erin gestopt en ik lig er geen minuut wakker van. Het interesseert me echt niks als ik mijn inleg kwijt ben, ik zit er voor de lange termijn en niet voor de korte.
Just my 2 cents.

Verwijderd

Nu... door die crash doe ik wel goede zaken met 10 € speelgeld :')
Initieel 50 QRK gekocht, toen tijdens een vorig dipje er 10 bijgemaakt en nu nog eens 51 QRK erbij.

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:50
Gox de 600 weer aangetikt

• Rannasha
oldgrumpy schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:08:
[...]

Noem mij dan eens bedrijven die bitcoins accepteren?
Thuisbezorgd, Reddit, Wordpress, om een paar bekende namen te noemen.

Verder zijn er veel kleinere bedrijven die meedoen. Zo is er in Delft een cafe waar je met Bitcoin kunt betalen.

Overigens ligt de VS wel een eind voor met acceptatie, mede omdat hun bank- en betaalsystemen naar en duur zijn. Nederland doet het wat dat betreft best goed met iDeal en pinnen.

• Azrou
Blijkbaar hebben veel mensen vertrouwen en kopen nu massaal goedkoop in. Chinezen hebben of krijgen genoeg andere alternatieven om hun fiat om te zetten in btc.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
[...]

Niemand toch.
Tja, nu is het de bitcoin die een aardige klap te verduren krijgt. Morgen is het misschien weer een bank die in de geldproblemen zit en op omvallen staat, waardoor de bitcoin weer in een positiever daglicht geplaatst wordt.

De bitcoin is ook nog geen fatsoenlijk alternatief ten opzichte van normaal geld. Het wordt pas interessant als er diensten ontstaan die een vaste bitcoin prijs gaan hanteren ipv een vaste dollar/euro koers. Dan ben je wel gek als je normaal geld blijft bezitten, want dat is dan ontzettend onstabiel! Vanaf dat moment hoeft de 'piramide' ook niet meer in elkaar te storten, want dan is er geen noodzaak meer om terug te gaan naar dollars of euro's.

Het is dus ontzettend belangrijk om meer diensten als bitpay te krijgen en ook veel meer webshops/winkels waar je met bitcoins kan gaan betalen.

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

[...]

En zo is de cirkel rond.
En daar ga je (vind ik) te kort door de bocht. De 'munt' is op dit moment wel een toegevoegde waarde voor webwinkels (minder transactie fee's/snelheid). Nogmaals BTC is relatief gezien maar heel kort bekend. Bedrijven hebben tijd nodig om hier de voordelen van te herkennen en durven in te stappen. Dit is niet in een paar maanden gebeurt. Dus ja op dit moment is het een speculatieve munt en zal de bakker het nog niet accepteren, echter om de koerst te stabiliseren is naar mijn inziens meer acceptatie nodig. En dat begint inderdaad niet bij de bakker. ;)

When does the hurding stop?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

MysterX schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:14:
[...]

En daar ga je (vind ik) te kort door de bocht. De 'munt' is op dit moment wel een toegevoegde waarde voor webwinkels (minder transactie fee's/snelheid). Nogmaals BTC is relatief gezien maar heel kort bekend. Bedrijven hebben tijd nodig om hier de voordelen van te herkennen en durven in te stappen. Dit is niet in een paar maanden gebeurt. Dus ja op dit moment is het een speculatieve munt en zal de bakker het nog niet accepteren, echter om de koerst te stabiliseren is naar mijn inziens meer acceptatie nodig. En dat begint inderdaad niet bij de bakker. ;)
Het zal inderdaad niet beginnen bij de lokale ondernemer maar bij de grotere ketens die het "risico" beter op kunnen vangen. Die ene bakker zet in dat opzicht weinig zoden aan de dijk ;) Mijn post was dan ook meer bedoelt om te illustreren dat de munt nog niet volwassen is en tegen welke problemen je momenteel oploopt.

• oldgrumpy
MysterX schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:14:
[...]

Kan best zijn maar als een land als china bvb de bitcoin niet aanvaard, zit je met een groot probleem.
En als China druk zet op de US (even dreigen met hun dollars die ze in schuld hebben) en de bitcoin is helemaal gedoemd om te verdwijnen.
Het financieel systeem zal nooit een bitcoin toelaten in mijn ogen.
Ze zullen dan nog eerder zelf een alternatieve bitcoin creëren.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n vermoeden dat er binnen afzienbare tijd weer een run gaat ontstaan op allerlei altcoins, aangezien daar de panicsells het grootst zijn en de prijzen enorm zijn gezakt. Als er straks weer een aantal in de plus gaan ruiken veel mensen vanzelf weer winst/handel.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

G-PHREAK schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:22:
Ik heb zo'n vermoeden dat er binnen afzienbare tijd weer een run gaat ontstaan op allerlei altcoins, aangezien daar de panicsells het grootst zijn en de prijzen enorm zijn gezakt. Als er straks weer een aantal in de plus gaan ruiken veel mensen vanzelf weer winst/handel.
We zaten op 1 oktober ruim de de 150, de prijs is in 2 maanden belachelijk hoog gegaan.

Met dit slechte nieuws krijg je wel een " return to mean" - dwz zo rond de 180. Zo diep als we nu gaan had ik nooit verwacht, maar het is niet anders.

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Zakt nog steeds...
Ik durf de gok zelf nog niet aan, iemand een glazen bol te huur?! 8)7

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Pffffff http://coinmarketcap.com/
Nou vraag ik me wel af waar al het geld heen is. Met flink verlies terug in de portemonnee van de Chinezen of staat er nog een berg fiat op de exchanges?

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-12-2025

Ultimation

Het is als Appels en peren

Skeltenaer schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:31:
Nou vraag ik me wel af waar al het geld heen is. Met flink verlies terug in de portemonnee van de Chinezen of staat er nog een berg fiat op de exchanges?
Als je dat ziet dan vraag je toch af hoe dan die munten decentraal beheerd worden. 1 ervan duikt in de min en de gehele markt volgt.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Voika
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 07:54
;w Ik denk dat ik van de zomer pas weer kijk of ik nog wat terug kan krijgen voor mijn coins

• Luuk
  • Niet online
en inmiddels is btcChina naar een 3de plek gezakt..

http://bitcoinity.org/markets/list

• Skeltenaer
  • Niet online
Ultimation schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:33:
[...]

Als je dat ziet dan vraag je toch af hoe dan die munten decentraal beheerd worden. 1 ervan duikt in de min en de gehele markt volgt.
China's beslissing is natuurlijk van toepassing op crypto coins in het algemeen. En je kunt op veel exchanges alleen altcoins kopen met btc of ltc. Wat het ook een beetje koppelt denk ik..

• Servowire

Servowire

Ultimation schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:33:
[...]

Bots. Als de markten te veel verschillen dan zou je arbitrage makkelijk kunnen doen.

De boel volgt elkaar dus redelijk strak (soms ook niet)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sowieso is de markt nu raar. Vanochtend op Kraken heb ik er binnen een uur 3 buy orders van 360 en 3 sell orders van 370 doorheen gedrukt. Op de lange termijn mik ik op de BTC, dus nu is een mooie kans om extra coins te scoren.

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:41:
Sowieso is de markt nu raar. Vanochtend op Kraken heb ik er binnen een uur 3 buy orders van 360 en 3 sell orders van 370 doorheen gedrukt. Op de lange termijn mik ik op de BTC, dus nu is een mooie kans om extra coins te scoren.
Als je je sell orders niet meer geraakt had had je je bitcoins, maar dit doen om winst in fiat te maken vind ik voor nu teveel risico!

• Azrou
Zoals jullie weten is de dollar gekoppeld aan de olieprijs. Als de bitcoin echt een onafhankelijke entiteit wil worden, dan moet het zich losrukken van de dollar.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
Azrou schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:46:
Zoals jullie weten is de dollar gekoppeld aan de olieprijs. Als de bitcoin echt een onafhankelijke entiteit wil worden, dan moet het zich losrukken van de dollar.
Joh... Iets met open deuren :P

Maar los van de dollar kan pas als je er op heel veel plekken mee kan betalen en dat kan pas als het aan een andere munt gekoppeld zit in eerste instantie.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Azrou schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:46:
Dollar gekoppeld aan de olieprijs?
Olie en andere grondstoffen worden verhandeld in dollars omdat landen dit gezamenlijk hebben afgesproken. Dit heeft niets met een koppeling te maken.

Edit: dollar was vroeger wel gekoppeld aan fysieke voorraad goud.

[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 18-12-2013 10:52 ]

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 19:07
Switchie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:49:
[...]

Olie en andere grondstoffen worden verhandeld in dollars omdat landen dit gezamenlijk hebben afgesproken. Dit heeft niets met een koppeling te maken.
Zou ik toch eens naar het concept van de petrodollar kijken:
Wikipedia: Petrodollar warfare

Verwijderd

Op Cryptsy zijn er precies mensen die verwachten dat QRK hard gaat crashen. Buy orders van enkele duizenden coins voor 0.0008000 LTC en lager bijvoorbeeld :p
Momenteel staat ie te koop voor 0.0043000 LTC ongeveer.

Verwijderd

Ik ben er klaar voor

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ze9n55.jpg

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 10:07

MonkeySleeve

It's just Monkey business

€10 voor 1 btc? 8)7 Moet de prijs wel heel erg zakken...

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Verwijderd

MonkeySleeve schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:02:
[...]

wacht maar af >:)

;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 11:04 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat de marktkapitalisatie duikelt betekent niet dat er veel geld uitgetrokken is. Het is slechts de huidige koers maal het aantal bestaande bitcoins. Als er tijdens een crash 1% van de bitcoins wordt verkocht en de prijs die overblijft 50% is van wat het ervoor was, dan is de marktkapitalisatie ook met 50% afgenomen, terwijl het geld wat eruit gehaald is erg weinig is.

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Dogecoin gaat goed :P

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 22:38
Valt me trouwens op dat het volume van deze crash vergeleken met april ongeveer 0 is :+

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 10:07

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Optimistisch, i like. Ik heb weer even 40 euro gestort naar Kraken. Wil toch wat litecoins halen nu ze zo goedkoop zijn. Heb er al een paar maar gekocht toen ze 35 euro waren :(

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• frennek
Haha, dat zal absoluut niet gaan gebeuren. De economie die op dit moment draait op bitcoins is een stuk groter dan zo'n 120.000.000 market cap door systemen als bitpay, asic bouwers en de diverse black markets. Wellicht dat er nog een kleine koersval aankomt, maar ik verwacht niet dat de prijs onder de 400 dollar zal schieten.

• leegethas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-01 08:31
frennek schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:08:
[...]
maar ik verwacht niet dat de prijs onder de 400 dollar zal schieten.
Hij staat nu anders onder de 400 euro ;)

• oldgrumpy
Daar zou ik geen geld op zetten eerlijk gezegd.

• frennek
MonkeySleeve schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:07:
[...]

Optimistisch, i like. Ik heb weer even 40 euro gestort naar Kraken. Wil toch wat litecoins halen nu ze zo goedkoop zijn. Heb er al een paar maar gekocht toen ze 35 euro waren :(
Ik denk dat bitcoins op dit moment absoluut een betere investering zullen zijn, want ik verwacht niet dat de de BTC/LTC koers in het voordeel van de litecoin zal gaan uitvallen de komende tijd.

• Servowire

Servowire

MonkeySleeve schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:02:
[...]

Toch is het slim om dit soort orders uit te zetten. Er zijn wel vaker flashcrashes geweest met Bitcoin en andere coins tot belachelijk lage prijzen.

• frennek
leegethas schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:09:
[...]

Hij staat nu anders onder de 400 euro ;)
Euro != Dollar.

De prijs is nu ruim gehalveerd, dus ruim een factor 2 gedaald. Om tot het 10 euro niveau te komen is dus nog een daling van een factor 40 nodig vanaf nu! Dat gaat never nooit gebeuren.

Sowieso omdat ik (en velen met mij) al bij een veel hoger bedrag zullen gaan kopen.

• oldgrumpy
frennek schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:14:
[...]

Euro != Dollar.

De prijs is nu ruim gehalveerd, dus ruim een factor 2 gedaald. Om tot het 10 euro niveau te komen is dus nog een daling van een factor 40 nodig vanaf nu! Dat gaat never nooit gebeuren.

Sowieso omdat ik (en velen met mij) al bij een veel hoger bedrag zullen gaan kopen.
strike _O- _O- _O- _O-

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

frennek schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:08:
[...]

maar ik verwacht niet dat de prijs onder de 400 dollar zal schieten.
Staat nu al op 400 en een beetje <400 op btcchina.

Verwijderd

Jezus. Ubercrash man. ;(

Verwijderd

Ik begin me nu in te lezen over short gaan, zo zou je kunnen verdienen aan dalende prijzen.
Ben nog een echte noob wat dit betreft, iemand hiermee bezig?

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 22:48
Hmmm buy order uit staan voor Litecoins op € 5,-. Maar als het zo door gaat kan ik misschien nog wel lager inkopen. Benieuwd wanneer de bodem bereikt is.

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:23:
Ik begin me nu in te lezen over short gaan, zo zou je kunnen verdienen aan dalende prijzen.
Ben nog een echte noob wat dit betreft, iemand hiermee bezig?
Volgensmij is short gaan met bitcoin niet mogelijk. Er is geen broker die je aandelen ''leent''.

• Rannasha
Skeltenaer schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:25:
[...]

Volgensmij is short gaan met bitcoin niet mogelijk. Er is geen broker die je aandelen ''leent''.
Het kan (onder andere) op Bitfinex.

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 15:32
Ik heb maar verkocht, kijk vanavond wel waar het op staat..
Afgelopen 3 weken beetje in een droomwereld geleefd met het idee dat het allen maar kon stijgen

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ubercrash? BTC is meer dan het drievoudige waard van wat het twee maanden geleden waard was.

Vind het behoorlijk jammer dat er Tweakers / techneuten zijn die panic-sellen. Zo krijgen we nooit Bitcoin aan de man.

• Servowire

Servowire

Skeltenaer schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:25:
[...]

Kan op Plus500

Maar ajb, doe het niet. BItcoin shorten is levensgevaarlijk.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Servowire schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:31:
[...]

Kan op Plus500

En plus500 houd er van om plotseling alles stil te leggen of alles voor je te verkopen. Ik heb genoeg winst gemaakt op plus500 toen we nog rond de 100 euro per bitcoin zaten, maar na een tijdje begonnen ze behoorlijk te kloten.

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01-2025
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:51:
[...]

Ik ben gewoon heel dom geweest. Ik lag gisteren in bed en had een sell order aangemaakt waarmee ik ongeveer 70 euro winst zou maken. Maar geen stop loss of wat dan ook, dat doe ik de volgende keer wel 8)7 |:( |:( |:( |:(
Een stop loss sell order heeft toch ook geen zin meer als niemand van je wil kopen omdat iedereen te druk bezig is met panic sellen? Tegenover iedere verkoper moet wel een koper staan natuurlijk.

There go the goddamn brownies.

• Luuk
  • Niet online
en btcchina loopt verder leeg.. nog 20% te gaan

zou dit betekenen dat de prijs ook nog 20% kan/gaat zakken? Ik neem aan dat elke Chinees zn geld weghaalt bij btcchina?

• Azrou
Switchie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:49:
[...]

Edit: dollar was vroeger wel gekoppeld aan fysieke voorraad goud.
Ha!!! Moet je eens zien wat er gaat gebeuren als olie niet meer met dollars word verhandeld maar met een andere valuta. Dan zullen we nog eens zien wat de waarde van dollar zal zijn.

• Rannasha
G-PHREAK schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:34:
en btcchina loopt verder leeg.. nog 20% te gaan

zou dit betekenen dat de prijs ook nog 20% kan/gaat zakken? Ik neem aan dat elke Chinees zn geld weghaalt bij btcchina?
Ik vermoed dat Chinezen die vaak in het buitenland komen (dus de rijkere Chinezen) eerder hun Bitcoins aan het overmaken zijn naar de westerse exchanges om daar te verkopen, want die staan nog een stuk hoger dan BTCChina.

• .oisyn
  • Laatst online: 25-01 01:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bonez0r schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:34:
[...]

Een stop loss sell order heeft toch ook geen zin meer als niemand van je wil kopen omdat iedereen te druk bezig is met panic sellen? Tegenover iedere verkoper moet wel een koper staan natuurlijk.
Als er geen kopers zijn, hoe gaat iedereen dan panic sellen? Juist, het orderboek is dus gewoon gevuld met buy orders. Je kunt dus ook een stop loss order maken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
dit is niet echt een panic-sell... china dumpt gewoon naar 0 dus kan nog 50% drop verwachten.

• frennek
Rannasha schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:35:
[...]

Ik vermoed dat Chinezen die vaak in het buitenland komen (dus de rijkere Chinezen) eerder hun Bitcoins aan het overmaken zijn naar de westerse exchanges om daar te verkopen, want die staan nog een stuk hoger dan BTCChina.
Ik vermoed dat er ook nog een hoop lui aan het speculeren zijn op de Chineze exchanges. Als ik daar nu een account had en ik kon mij bitcoins erheen sturen, zou ik dat direct cashen in CNY om vervolgens een stuk lager weer bitcoins van te kopen en deze gewoon weer weg halen.

Zijn genoeg lui die dat nu aan het doen zijn denk ik.

Het is wel interessant wat er nu gaat gebeuren en wanneer mtgox de chinese koers niet meer gaat volgen. mtgox staat nu al zo'n 30% hoger dan de chineze beurs.

• Martijn19
frennek schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:40:
[...]
Het is wel interessant wat er nu gaat gebeuren en wanneer mtgox de chinese koers niet meer gaat volgen. mtgox staat nu al zo'n 30% hoger dan de chineze beurs.
Mtgox staat al een paar dagen ver boven China.

Verwijderd

Servowire schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:31:
[...]

Kan op Plus500

waarom gevaarlijk?

• frennek
m19 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:41:
[...]

Mtgox staat al een paar dagen ver boven China.
Ver is relatief, 100 dollar lager als mtgox op 900 staat is minder heftig dan 400 dollar als mtgox op 500 staat. Percentages zeggen veel meer.

• .oisyn
  • Laatst online: 25-01 01:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat je verlies niet gelimiteerd is aan wat je erin stopt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 08:37

TheFruitNerd

iets met fruit

Litecoin gaat anders ook even lekker onderuit; misschien tijdelijk toch maar even omzetten naar €.

- B.L.A.A.T. -

• Martijn19
frennek schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:43:
[...]

Ver is relatief, 100 dollar lager als mtgox op 900 staat is minder heftig dan 400 dollar als mtgox op 500 staat. Percentages zeggen veel meer.
Daar heb je inderdaad gelijk in.

Ik houdt trouwens meer Bitstamp in de gaten, veel meer volume dan Mtgox momenteel heeft.

• Rannasha
Als je 1 BTC leent en verkoopt voor $400 en de prijs schiet daarna, bijvoorbeeld, naar $4000, moet je zelf $3600 bijleggen om de lening terug te betalen.

In de praktijk zal het niet zo extreem zijn, want je doet normaalgesproken een storting naar de exchange die als onderpand wordt gebruikt. Loopt je papieren verlies hoog genoeg op dat het onderpand niet meer voldoende dreigt te worden, dan wordt je positie automatisch gesloten door de exchange.

• majic
  • Laatst online: 15-01 06:01
TheFruitNerd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:45:
Litecoin gaat anders ook even lekker onderuit; misschien tijdelijk toch maar even omzetten naar €.
Da's nou juist de manier om geld te verliezen. Gewoon vast houden, gaat vanzelf weer omhoog 95% van de gevallen.

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:43:
Omdat je verlies niet gelimiteerd is aan wat je erin stopt.
gelimiteerd aan het bedrag dat je op je account heb staan toch? Of wil je zeggen dat je bij een broker een schuld kan opbouwen?

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

majic schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:46:
[...]

Da's nou juist de manier om geld te verliezen. Gewoon vast houden, gaat vanzelf weer omhoog 95% van de gevallen.
Niet als de koers nog een keer halveert en je dan weer inkoopt.

• Luuk
  • Niet online
ondertussen lijkt de welbekende grafiek steeds meer werkelijkheid te worden :X

Afbeeldingslocatie: http://blog.stocktwits.com/wp-content/uploads/original_15986178.png

• Martijn19
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:46:
[...]

gelimiteerd aan het bedrag dat je op je account heb staan toch? Of wil je zeggen dat je bij een broker een schuld kan opbouwen?
In principe verkoopt een broker automatisch als je account niet meer genoeg saldo heeft om het verlies op te vangen. Bij gewone valuta handel is de kans klein dat je ooit een schuld opbouwt. Bij Bitcoin acht ik de klans iets groter. Maar alsnog verwaarloosbaar.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:46:
[...]

Je kan theoretisch gezien een schuld opbouwen maar vaak hebben deze producten een ingebouwde stop-loss waardoor dit voorkomen wordt. Ga je klooien met de stop-loss, dan loop je inderdaad het risico op een flinke schuld.

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 23-01 08:37

TheFruitNerd

iets met fruit

Dat...
vertigoo schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:47:
[...]

Niet als de koers nog een keer halveert en je dan weer inkoopt.
...in combinatie met;
G-PHREAK schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:48:

[afbeelding]
Dan is het misschien geen gek idee om het weer naar € om te gooien.

- B.L.A.A.T. -

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 16:21
(jarig!)
majic schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:46:
[...]

Niet dus, ik heb de mijne ook verkocht, en koop ze wel weer terug als het diepte punt bereikt is. Dan heb ik en mijn x aantal Litecoins terug + x aantal euros. I
n het ergste geval heb ik tenminste nog wat geld ipv helemaal niks (mocht Litecoin echt naar de bodem gaan).

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
frennek schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:14:
[...]

Euro != Dollar.

Dé reden om enkel naar logaritmische grafieken te kijken. Dan valt de crash reuze mee.

• mortare
  • Laatst online: 24-01 00:56
kraken onder de 300 euro, gaat echt hard nu.

• Bonez0r
Dennahz schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:06:
maar als die Chinezen - waar ik echt steeds meer een hekel aan begin te krijgen -
Dit dus. Hoe moeilijk kan het zijn om eindelijk eens met een officieel statement naar buiten te komen en voor eens en altijd duidelijk te maken wat de plannen van de overheid zijn daar. Maar nee, we houden lekker onze mond zodat mensen maar moeten raden wat er precies aan de hand is en de koers bepaald wordt door wilde geruchten die de ronde doen. :(

• dv2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-01 08:27

dv2

chrisO schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:50:
[...]

Niet dus, ik heb de mijne ook verkocht, en koop ze wel weer terug als het diepte punt bereikt is. Dan heb ik en mijn x aantal Litecoins terug + x aantal euros. I
n het ergste geval heb ik tenminste nog wat geld ipv helemaal niks (mocht Litecoin echt naar de bodem gaan).
Ik heb destijds ook litecoins gekocht voor rond de 35 euro. Mijn gevoel zegt gewoon vasthouden, maar dit klinkt ook wel als een goede optie. Moet de litecoin natuurlijk wel nog verder gaan zakken.

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 22:48
Betekent straks wel een mooi moment om in te kopen. En dan maar hopen dat het weer flink gaat stijgen uiteindelijk. :-)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:14

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Dit zegt ook wel een hoop. Zo ver naar links was de grens nog nooit opgeschoven :P

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2h3uc6w.png

Heb ook maar een buy order aangemaakt voor XBT als we onder de €15 komen :+

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Bigfoot
  • Laatst online: 14-01 21:49
oldgrumpy schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:57:
[...]

elke crash op de beurs is hetzelfde.
Nee niet altijd. Aandelen hebben altijd een zekere intrinsieke of minimale waarde. Namelijk de waarde van het bedrijf en de produktiemiddelen (mits niet failliet cq negatief eigenvermogen natuurlijk).

De intrinsieke waarde van Bitcoin is 0,00 euro

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Probleem is wel, als je 50% verliest moet de koers 100% stijgen om weer break even te staan.

Verwijderd

m19 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:48:
[...]

In principe verkoopt een broker automatisch als je account niet meer genoeg saldo heeft om het verlies op te vangen. Bij gewone valuta handel is de kans klein dat je ooit een schuld opbouwt. Bij Bitcoin acht ik de klans iets groter. Maar alsnog verwaarloosbaar.
thanks

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bigfoot schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:53:
[...]

Nee niet altijd. Aandelen hebben altijd een zekere intrinsieke of minimale waarde. Namelijk de waarde van het bedrijf en de produktiemiddelen (mits niet failliet cq negatief eigenvermogen natuurlijk).

Inderdaad, de waarde is wat men ervoor wil geven, wil men er niks voor geven dan gaan de coins naar 0. Er zit geen fysieke waarde achter of een andere vorm van waarde.

Normale aandelen hebben altijd wel enige waarde, behalve als de schuld groter is dan het vermogen van een bedrijf. Dat is dan ook altijd uitkijken als je een aandeel in zo een bedrijf koopt, als de geldschieters de kraan dichtdraaien is het klaar met dat bedrijf.

[ Voor 19% gewijzigd door Arsenius op 18-12-2013 11:56 ]

• Luuk
  • Niet online
De koers van Litecoin gaat weer hard richting mijn oorspronkelijke koopprijs van een paar dollar een paar weken geleden.. Heb ze gelukkig gecashed op het hoogtepunt van 40+ :+

• Bonez0r
Pusherman_ schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:25:
[...]

probeer even 'wall' in het zoekvenster boven aan de pagina.
Wellicht sowieso handig bij termen of zaken die je nog niet kent. Vrijwel alles betreffende coins en hun koers etc. is al besproken in dit topic :)
Misschien een idee om het begrip "wall" op te nemen in de startpost. Dingen zoals arbitrage en pump and dump staan er bijvoorbeeld ook, daar kan wall nog wel bij. Of een aparte paragraaf over veel gebruikte termen.

• frennek
Bigfoot schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:53:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Er zijn bitcoin diensten die afhankelijk zijn van de bitcoin, zoals de diverse black markets. Hierdoor zal de bitcoin altijd waarde hebben als currency, omdat er geen alternatief is.

• Martijn19
Discussie over intrinsieke waarde is al vaak genoeg gevoerd en weerlegd.

Zo'n dag als vandaag was redelijk onvermijdelijk met alle speculanten die puur bitcoins kochten voor het "get rich quick" idee. Ik ben er ook van overtuigd dat we binnen enkele maanden weer een all time high gaan neerzetten, misschien wel eerder.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 19:07
Ik heb vanochtend toch maar de Namecoin met verlies verkocht (30%) toen het nog 3,6 was. Gelukkig wel, want de koers gaat straks nog onder de €1,-

• Bigfoot
  • Laatst online: 14-01 21:49
G-PHREAK schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:48:

[afbeelding]
Ik denk deze:

Afbeeldingslocatie: http://img.iex.nl/content/2013/columns/pk0302tulpen2.gif

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Toch maar even 40% verlies gepakt om straks weer goedkoper in te kopen. De stijging tot waar ik heb ingekocht ligt voor mijn gevoel ver weg

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
m19 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:57:
Zo'n dag als vandaag was redelijk onvermijdelijk met alle speculanten die puur bitcoins kochten voor het "get rich quick" idee.
Zijn er ook andere reden om bitcoins te kopen dan?
Volgens mij koopt 99% van de mensen in dit topic om die reden bitcoins ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 52 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid