Verwijderd
http://www.deutsche-emark.org/
Ik ga de Koning Filip coin uitbrengen ffs
Complete nonsens. Bij je belastingopgave moet je invullen wat de totale waarde is van je vermogen. In euro's. Het feit dat jij daar als waardeinvestering aandelen, goud of bitcoins voor hebt gekocht betekent niet dat je het dan niet op hoeft te geven. Je zult alleen een conversie moeten doen naar de actuele waarde op de peildatum. Dat er geen invoerveld is voor "aantal bitcoins" doet compleet niet terzake. Dat veld is er ook niet voor aandelen, goud of je verzameling fietsventieldopjes die 1 miljoen euro waard is.gise schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:29:
hmm.. zou dat goed of slecht zijn? Momenteel kan je bijvoorbeeld als Nederlander, je spaargeld wat je hebt boven de 21K makkelijk in Bitcoins stallen zodat je daar geen belasting over hoeft te betalen. Als je straks bij je belastingaangifte zou moeten aangeven hoeveel XBTs je hebt dan valt dat voordeel voor bitcoins weg.
Een oproep tot belastingontduiking, chapeauG-PHREAK schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:33:
[...]
Ookal zou je het aantal XBT moeten opgeven.. Hoe wil de belastingdienst gaan controleren of/hoeveel cryptocoins je hebt. Niet opgeven dus.
[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 16-12-2013 17:00 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Gaat echt nergens over, puur makers die snel geld willen maken.
Weet niet wat er aan de hand is met dogecoin maar zojuist stond de waarde van 1 DGC op 0,25 LTC op m'n exchange
Jo.. denk even aan je hart gast.oisyn schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:52:
[...]
[...]
Een oproep tot belastingontduiking, chapeau. Hoe jij je zaken regelt moet je zelf weten, maar ga hier niet lopen adviseren dat anderen zich ook maar moeten criminaliseren. Wellicht dat jij als belastingn00b bitcoins ziet als loophole, maar er bestaan al jaren manieren om je geld ergens te stallen zonder dat de bealstingdienst direct kan zien hoeveel je in je vermogen hebt. De simpelste manier is bijvoorbeeld gewoon pinnen. Maar het feit dat het niet controleerbaar is maakt het niet minder strafbaar. En denk er ondertussen ook aan dat grote sommen geld die richting exchanges en wisselkantoren zijn gegaan ook gewoon geregistreerd worden. Het feit dat je door zo'n verificatiestap heen moet is ook alleen maar omdat banken gedwongen worden dat soort gegevens aan de fiscus af te staan.
Mee eens, maar let op bitcoins zijn wezenlijk anders. Private keys zijn puur informatie. Ze hebben geen fysieke locatie en zijn niet gekoppeld aan jouw identiteit (iemand anders kan rechtmatig exact dezelfde private key gebruiken) - dus pas bij het uitgeven kun je garanderen dat ze jouw bezit waren. Tot die tijd is het onduidelijk. De waarde zit in de transacties, niet in de private keys..oisyn schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:52:
Een oproep tot belastingontduiking, chapeau. Hoe jij je zaken regelt moet je zelf weten, maar ga hier niet lopen adviseren dat anderen zich ook maar moeten criminaliseren.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Verwijderd
Ik voel me toch niet helemaal veilig met het uitgeven van kopie ID en belastingdienst aan derden, i.v.m. identiteitsfraude. Is het daarom handig om een watermerk op mijn kopie's te zetten of bepaalde dingen te censureren? (persoonsnummer?)
Dit zijn vast ook dezelfde mensen die altijd netjes opgeven als ze geld krijgen van een ander (ouders bijv.).
Ik heb enkel op mijn energie-rekening wat bedragen gecensureerd.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:13:
Aan degene wie zich geverifieerd hebben bij Bitstamp, hebben jullie je papieren gecensureerd?
Ik voel me toch niet helemaal veilig met het uitgeven van kopie ID en belastingdienst aan derden, i.v.m. identiteitsfraude. Is het daarom handig om een watermerk op mijn kopie's te zetten of bepaalde dingen te censureren? (persoonsnummer?)
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Verwijderd
Niet bang voor het uitgeven van je kopie ID dan?Rannasha schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:15:
[...]
Ik heb enkel op mijn energie-rekening wat bedragen gecensureerd.
Daar staan de percentages over de afgelopen 24hr bij
Edit: doge glitched weer
[ Voor 11% gewijzigd door gise op 16-12-2013 17:18 ]
[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2013 17:20 ]
Verwijderd
Die ken ik inderdaad, maar die is niet zo zinvol aangezien je de verandering ten opzichte van 24 uur geleden ziet, terwijl er in de tussentijd een stijging en daling van 30% geweest kan zijn.. handig om te zien wat er de afgelopen uurtjes gebeurt.gise schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:16:
Die link die hier net werd gegeven: http://coinmarketcap.com/
Daar staan de percentages over de afgelopen 24hr bij
Niet echt. Bitstamp verdient ~100 BTC per dag aan transactie-fees. Het is niet in hun voordeel om dat op het spel te zetten om een beetje bij te verdienen met identiteitsfraude.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:15:
[...]
Niet bang voor het uitgeven van je kopie ID dan?
https://twitter.com/Heineken/status/412582896038580224
Tijd om te gaan verkopen dusgise schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:22:
haha, prijs staat nu zelfs op $4000 per DGC
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik zie ook telkens zulke orders voorbij komen op coinedup.com, probeer telkens ook hoog te verkopen maar nog niet gelukt helaas, zou toch mooi zijn als mijn order ineens gepakt werd
Ik moet eerst maar eens zien in te loggen... damn wat is dat ding traag....gise schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:34:
volgens mensen in de trollbox -niet dat je die serieus moet nemen- zeggen dat er mensen zijn die bijvoorbeeld 0.00000001 dogecoin verkopen aan zichzelf op een koers van 23 XBT, daarom schiet hij ineens omhoog en wordt de totale waarde berekend aan de hand van de laatste koers.
Ik zie ook telkens zulke orders voorbij komen op coinedup.com, probeer telkens ook hoog te verkopen maar nog niet gelukt helaas, zou toch mooi zijn als mijn order ineens gepakt werd
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
0.00019200 50.00000000 0.00960000
0.00019300 50.00000000 0.00965000
0.00019400 50.00000000 0.00970000
Verkoop orders van QRK op cryptsy, 50 per keer met een kleine constante daling, lijkt me niet dat dit verschillende mensen zijn, waarom doet iemand dit?
wowThinkPadd schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:18:
Wat gebeurt daar in hemelsnaam met die DogeCoin?
[afbeelding]
such market cap
so much profit
wow
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Helaas wel
gewoon nee.
Much coin. many profit. so rich. wowVerwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:49:
LOL
+79582444.78 %
Serieus... Dat kan toch niets anders dan één grote hoax zijn, die dogecoin.
Maar even serieus, Het is amper wat waard, er komen per dag honderdduizenden Dogecoins uit.
[ Voor 16% gewijzigd door Servowire op 16-12-2013 18:01 ]
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
Kopengise schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:00:
Jeetje, LTC onder de €20. Dat is lang geleden!
gewoon nee.
JaVerwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:23:
Ik heb even snel een bitcoin portemonnee nodig, is multibit veilig genoeg?
Ja, +/- 8 dagen.... toen stond die tikte die de 16 Euro aan.gise schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:00:
Jeetje, LTC onder de €20. Dat is lang geleden!
Geen idee, duiding is altijd lastig bij dit soort berichten uit China.
Verwijderd
Ik heb net bijgekocht trouwens.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 19:41 ]
Niet zo erg toch, de rest van de wereld gaat gewoon verder...
In april van $260 naar $110, daarvoor ook een paar keer ja.Skeltenaer schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:40:
Hij gaat wel erg hard nu. Is dit al een keer eerder gebeurd? Afgezien van die crash vanaf 1200 dollar?
Vanmiddag op 615 verkocht. Op 571 wat terug gekocht. Net op 515 nog wat meer terug gekocht. En wat sell orders ingelegd voor als hij weer stijgt.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:41:
Wat doen jullie nu, kopen/verkopen? Er is van alles gaande en het is zo stil hier!
Ik heb net bijgekocht trouwens.
PSN: Marselaar
Mijn hart is prima. Denk jij eens aan het advies dat je hier weggeeft.
Daar heeft het niets mee te maken. Ik heb hier niet gemeld wat ik zelf al dan niet doe, en wat andere mensen doen interesseert me ook weinig. Maar reacties als "het is belastingvrij want je kunt het niet opgeven" zijn gewoon pertinent onwaar. Mensen moeten zich realiseren dat men bij belastingontduiking een bepaalde hoeveelheid risico loopt. "Ze kunnen het toch niet controleren" is iig al in zoverre onzin dat ze weldegelijk inzicht hebben in geldstromen, en vooralsnog moet je bitcoins betalen met echt geld (of minen, maar dat levert niet substantieel veel op). Wees daar dus voorzichtig mee. Komen ze er wel achter, dan mag je een stuk meer betalen dan dat kleine beetje vermogenrendementsheffing over je verzameling bitcoins. En dat wordt bij dergelijk "advies" voor het gemak maar even vergeten.
Dennahz schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:14:
Het valt me altijd op dat er bij zulke discussies mensen zijn die heiliger zijn dan de Paus.
Waarom zou je, als toch niemand erachter kan komen, niet iemand vermoorden? Beide gevallen hebben louter een morele insteek. Natuurlijk is een aanslag op iemand's leven van een hele andere orde van grootte dan geen belasting betalen, maar als je iets langer nadenkt dan het populistische standpunt dat de BD maar uit een stel graaiers bestaat, dan besef je dat het betalen van belasting nou eenmaal nodig is om de samenleving draaiende te houden. Misschien dat jij dat maar onzin vindt - en dat is prima, maar die discussie hoort niet thuis in deze topic. Maar denk er even bij na dat "niemand kan het achterhalen" wellicht niet helemaal juist is. Kans is groot dat jij je bitcoinstromen mag verantwoorden op het moment dat je 50k naar een exchange overmaakt.Waarom zou je, als niemand het kan achterhalen, je opgeven hoeveel BTC je hebt? Ze nemen het toch niet serieus?
Bottom line: BTC moet je opgeven. Of iedereen dat ook daadwerkelijk doet is een zaak van henzelf.
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 16-12-2013 19:51 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
YouTube: Public Image Limited - Rise
I could be wrong, I could be right....
gewoon nee.
Heb ik ook gedaan. Mensen begonnen zich wss te realiseren dat die hondencoin niets werdBloemstukje schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:55:
CoinedUp ook weer down.. denk dat ik m'n verlies neem en m'n DOGE maar weer gewoon omzet naar BTC en terughaal naar m'n wallet..
Signature
Dat zag je toch wel aankomen hoop ik? 500,000 coins per block. 1 block per 60 seconden.mimang schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:00:
[...]
Heb ik ook gedaan. Mensen begonnen zich wss te realiseren dat die hondencoin niets werd
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
Bloemstukje schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:55:
CoinedUp ook weer down.. denk dat ik m'n verlies neem en m'n DOGE maar weer gewoon omzet naar BTC en terughaal naar m'n wallet..
Verwijderd
Zo goedkoop ben ik hem daar nog niet tegen gekomen!Marcjeno1 schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:01:
Nou ik ga ook maar eens een gokje wagen!:D Net bij bitonic 1 coin kunnen kopen voor €501,26.
Ach, alles is relatief. Iets meer dan een maand geleden kocht ik daar nog voor 300 euroVerwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:07:
[...]
Zo goedkoop ben ik hem daar nog niet tegen gekomen!
[ Voor 27% gewijzigd door posttoast op 16-12-2013 20:08 ]
Verwijderd
Ik? Als ik nu uitstap sta ik nog in de plus.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:17:
hoeveel euro verlies zou jij nu hebben als je uitstapt?
Ik? Ik ook.posttoast schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:18:
[...]
Ik? Als ik nu uitstap sta ik nog in de plus.
Verwijderd
nog meer dalenfrankpaul1 schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:15:
En dan zijn ze in China nog niet eens op de hoogte van al dit nieuws:
http://ischinaawake.jit.su/
Verwijderd
Alle chinezen die dan juist inkopen!
Pfffew, dat was een close call.. nog even gebruik gemaakt van de bulltrap, LTC gekocht op €18,70 - verkocht op €20 en weer gekocht op €19,11.
Was bang dat hij die laatste order niet meer ging halen en alsnog ging stijgen maar toch gelukt
[ Voor 61% gewijzigd door gise op 16-12-2013 20:22 ]
Ik zat te hopen dat ie binnen een paar dagen werd ingevoerd op cryptsy, maar met het audit systeem wat helemaal in de soep loopt enz. zie ik voorlopig geen nieuwe markets komen.Servowire schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:06:
[...]
Dat zag je toch wel aankomen hoop ik? 500,000 coins per block. 1 block per 60 seconden.
Signature
Ha, ja dat is lekker rationeel gedacht. Maar er zijn ook genoeg die niet zoveel fiat hebben en denken, pakken wat ik nog kan pakken. Ik ben iig benieuwd.gise schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:20:
Precies, als ik zou wakker worden en deze prijs zou zien zou ik hetzelfde doen
[ Voor 38% gewijzigd door frankpaul1 op 16-12-2013 20:21 ]
Verwijderd
Ik hoop het, zodat ik ik met winst kan verkopen, en weer kan inkopen wanneer ze het laatste nieuws horen.gise schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:20:
Verwijderd
http://www.coindesk.com/c...-exchanges-sources-claim/gise schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:20:
ook als je dit zou lezen?
Verwijderd
Waarschijnlijk sta je bij een coin in de min.P.C.Simonis schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:14:
Ik kan geen sell order meer aanmaken voor Quarkcoins op cryptsy. Iemand anders daar ook last van? Er verschijnt linksonder dan een melding van: An error has occured in your order. Please try again later.
Vanmiddag had ik nog +65% op NXT en nu nog maar +9%.
Ik ga denk ik even bijkopen. Sterker nog: ik GA bijkopen!
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 20:25 ]
Verwijderd
Trekt wel weer bij.
Verwijderd
Weet je het zekerVerwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:34:
Oh oh oh, altijd als ik bijkoop daalt de koers als een gek. Heel leuk dit![]()
Trekt wel weer bij.
Is China niet dé voornaamste reden van groei van de afgelopen weken? Als zij niet meer kunnen bijkopen...
[ Voor 29% gewijzigd door Criminelis op 16-12-2013 20:37 ]
je hebt natuurlijk het risico dat je op het laagste punt verkoopt... maar toch.
Ik heb ook een sell order open staan, in ieder geval een deel van mijn LTC.Fastclaimer schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:39:
LTC verkocht , zie wel wat er gaat gebeuren. Koop straks misschien wel weer terug mocht ie lager staan
Verwijderd
Ik hoop het.
Ik hou m'n coins sowieso, ik kijk maar een paar dagen niet naar de koers haha.
Ik waarschuw jullie de volgende keer wel als ik ga kopen, want tot nu toe is de koers alleen maar gedaald na mijn inkopen
Edit: en nu stijgt het uiteraard
[ Voor 17% gewijzigd door [Yellow] op 16-12-2013 20:49 ]
Geef jij het goede voorbeeld?Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:48:
Mensen moeten weer gaan kopen i.p.v. alleen verkopen.
Verwijderd
Verwijderd
Niet te voorspellen he, iemand had net een linkje met de huidige tijd in China. Ik zou gewoon wachten tot morgenochtend. Je ziet dan wel wat er verder gebeurt.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:49:
Eigenlijk zat ik hierop te wachten, zodat ik voordelig in kan kopen. Maar nu het gebeurd durf ik niet meer zo goed, zou die wel weer omhoog gaan (lees MtGox 900/1000 dollar)?
Nu moet ie alleen terug stijgen om er iets aan te hebben :-)gise schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:50:
Ik heb vanavond van 0.5 LTC nu 0.88 LTC gemaakt
Ach, 0,5 x 22 of 0,8 x 18. Dan heb ik nog steeds winst nu met de huidige koersLxgOne schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:51:
[...]
Nu moet ie alleen terug stijgen om er iets aan te hebben :-)
Tsja dat kan 2 kanten opArsenius schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:59:
Zal lekker worden als de Chinezen wakker worden over een paar uur.
Dit topic is gesloten.
![]()
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid