Blijft jammer dat het weg is gelukkig alleen maar minder winst en geen verlies. Ga er wel vanuit dat het weer gaat stijgen...
You only live once, so enjoy the ride.
gaat hard zo..
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Dat wilde ik ook doen, winst maken en dan de inleg terugsluizen. Helaasworldfastest schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:39:
vannacht een paar honderd euo verdampt (voornamelijk LTC). Handel alleen maar met mijn winst de laatste tijd. Mijn orginele inleg al een tijdje terug terug geboekt naar mijn bank account.
Blijft jammer dat het weg is gelukkig alleen maar minder winst en geen verlies. Ga er wel vanuit dat het weer gaat stijgen...
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Sparql TV wiki
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Sparql TV wiki
Apple, Microsoft?Cliffie schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:33:
[...]
Ergens houdt dit wel op. De investeerders lopen een keer weg lijkt me, anders waren er niet zoveel flops geweest in de afgelopen 15 jaar. Worldonline, etc.
Groetjes, FaceDown.
(Hoe) kan je dan adh van market orders voorspellen wat er gaat gebeuren? Hoe werkt een "wall" bijvoorbeeld wat ik ook wel eens voorbij heb zien komen?MrAcid schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:01:
Op Kraken gaat hij momenteel veel te hard omhoog in elk geval. Daar zitten mensen niet op te letten met market orders volgens mij.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb gisteren net toen de daling begon alles op Kraken verkocht, op de een of andere manier voelde ik het aankomen. Ik maak nu de gok door te denken dat het nog niet over is en dat ik morgen nog goedkoper kan inkopen, anders heb ik de boot gemist deze reis.oisyn schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:58:
@m19: Ja maar niet voor mijn portemonnee. Gisteren nog 6 btc gekocht @ 750. Goed, langetermijninvestering met bedrijfsgeld, maar toch zuur dat een substantieel deel daarvan in zeer korte tijd is verdampt. Had liever een dagje gewacht en kunnen profiteren van de lage koers
Kijk naar de fundamental analysis. De support groeit. Extreem. Een implosie krijgen we zeker. Maar hij kan even goed door stijgen.MrAcid schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:01:
Op Kraken gaat hij momenteel veel te hard omhoog in elk geval. Daar zitten mensen niet op te letten met market orders volgens mij.
Achteraf is het altijd makkelijk praten. Nog beter had je die 6x750 een jaar geleden geinvesteerd. Had je nu kunnen stoppen met werken.oisyn schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:58:
@m19: Ja maar niet voor mijn portemonnee. Gisteren nog 6 btc gekocht @ 750. Goed, langetermijninvestering met bedrijfsgeld, maar toch zuur dat een substantieel deel daarvan in zeer korte tijd is verdampt. Had liever een dagje gewacht en kunnen profiteren van de lage koers
Als je voor de lange termijn erin zit, is die dagkoers helemaal niet belangrijk. Dan maakt het niks uit of je voor 600 of 700 instapt. Je gaat namelijk uit van een lange termijn groei van de BTC. En bij een lange termijn groei is de kans zeer groot dat de fluctuaties zoals we die nu zien zullen afnemen.
Groetjes, FaceDown.
http://cryptorally.livejournal.com/4751.html
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ja. Ik. Heb die guide met veel plezier gevolgd.rickiii schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:04:
Zijn hier nog mensen die aan short-selling doen op Bitfinex?
http://cryptorally.livejournal.com/4751.html
Ik bedoel dat er mensen een market order plaatsen zonder naar het order book te kijken. Als er een paar hele kleine SELL orders staan en dan een heel stuk verder een grote dan schiet de prijs dwars door die kleine SELL orders heen en betaal je mogelijk veel meer dan je verwacht had. Gebeurt vrij makkelijk Kraken vanwege het dunne order book.HaTe schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:03:
[...]
(Hoe) kan je dan adh van market orders voorspellen wat er gaat gebeuren? Hoe werkt een "wall" bijvoorbeeld wat ik ook wel eens voorbij heb zien komen?
Groetjes, FaceDown.
Geduld.. soms reageert de koers erg traag maar trekt zich altijd weer gelijk aan MtGox. Je kan hier zelfs prima je voordeel mee doen, want door het trage reageren weet je eigenlijk al wat de koers gaat doen. Heb hier al een aantal keer flink van kunnen profiteren.Schrammy89 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:16:
Ik ben in ieder geval maar geswitched van LTC naar BTC op Kraken. Daar beweegt de LTC nauwelijks mee omhoog, alleen omlaag lijkt het wel. Toch een te klein volume op dit moment.
Overigens zie je nu dat China $30 boven MtGox staat. Geeft aan dat Gox nog flink ruimte omhoog heeft nu. De laatste tijd stond Gox juist boven China. En dat terwijl China nu juist de aanjager van het slechte nieuws was.
[ Voor 16% gewijzigd door FaceDown op 07-12-2013 12:20 ]
Groetjes, FaceDown.
Hoop het niet natuurlijk, maar hij kan gewoon nog verder omlaag hoor.
Sparql TV wiki
Zeker. Maar een grote correctie valt te verwachten. Dit is een quick run up.FaceDown schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:17:
Koersen zien er goed uit. Het is dat ik geen cash heb nu, anders zou ik het in LTC duwen, of BTC natuurlijk. Mooi koopmoment!
Een panic buy ;-)NovapaX schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:19:
mwa... zo'n piek hebben we vannacht ook al twee keer gehad voordat hij nog verder zakte.
Hoop het niet natuurlijk, maar hij kan gewoon nog verder omlaag hoor.
PSN: Marselaar
Sja alles kan. Volgens mij hebben we de grote correctie echter al gehad en zijn we weer op weg omhoog.Stefanhvt schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:19:
[...]
Zeker. Maar een grote correctie valt te verwachten. Dit is een quick run up.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Ik twijfel of er nu iets bij is of niet... bij orders lijkt me niet, dit is van kraken zelf
Enig idee waar te zoeken?
Funding/Deposit.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:27:
Waar op kraken kan je zien als je bv van je wallet naar kraken overgeboekt hebt?
Ik twijfel of er nu iets bij is of niet... bij orders lijkt me niet, dit is van kraken zelf
Enig idee waar te zoeken?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Wellicht is de weg omhoog ingezet. Maar het gaat zeker gepaard met een paar flinke correcties.FaceDown schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:24:
[...]
Sja alles kan. Volgens mij hebben we de grote correctie echter al gehad en zijn we weer op weg omhoog.Tegen de avond staan we weer gewoon >$1000
Als ik deze wil verkopen voor euros, moet ik dan gewoon een order plaatsen met de hoeveelheid die ik wil verkopen, en hoeveel ik per bitcoin wil ontvangen? Ik ben tier2 ´zodat ik ze voor euros kan inwisselen, ik heb alleen nog niks getrade.
Van de Trade tutorial word ik niet veel wijzer dan deze makkelijke manier.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Dat denk ik ook wel. Maar als je je niet gek hebt laten maken door die dump van vannacht / vanmorgen, dan hoef je van die paar mini-correcties ook niet bang te wordenStefanhvt schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:30:
[...]
Wellicht is de weg omhoog ingezet. Maar het gaat zeker gepaard met een paar flinke correcties.
China alweer op $800
[ Voor 3% gewijzigd door FaceDown op 07-12-2013 12:32 ]
Groetjes, FaceDown.
Nee inderdaadFaceDown schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:32:
[...]
Dat denk ik ook wel. Maar als je je niet gek hebt laten maken door die dump van vannacht / vanmorgen, dan hoef je van die paar mini-correcties ook niet bang te worden
China alweer op $800
Sparql TV wiki
Sja, maar er zijn ook mensen die erin trappen. Ze kunnen manipuleren wat ze willen, als er niemand zo dom is om te verkopen, dan vallen er ook geen winsten te pakken. Deze onrust ontstaat dus alleen omdat er mensen in paniek raken en 'buy high, sell low' hanteren ipv andersom. Op zich wel begrijpelijk dat dit gebeurt, aangezien dit echt beginnersfouten zijn, en de bitcoinmarkt voor een groot deel bestaat uit beginners (op beursgebied).MSI2 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:45:
er zijn nou partijen die zo'n grote winsten maken. Je hoeft alleen maar de koers van gox te manipuleren en vervolgens kan je op 4 verschillende beurzen, 7 verschillende crypto's tegen lagere prijzen inkopen.
Groetjes, FaceDown.
Klopt, en we (mijn compagnon en ik) staan nog steeds achter dat besluit, alleen is het natuurlijk wel zuurFaceDown schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:04:
[...]
Achteraf is het altijd makkelijk praten. Nog beter had je die 6x750 een jaar geleden geinvesteerd. Had je nu kunnen stoppen met werken
Als je voor de lange termijn erin zit, is die dagkoers helemaal niet belangrijk. Dan maakt het niks uit of je voor 600 of 700 instapt. Je gaat namelijk uit van een lange termijn groei van de BTC. En bij een lange termijn groei is de kans zeer groot dat de fluctuaties zoals we die nu zien zullen afnemen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Dit is nu het derde weekend op rij dat de vrijdagavond slecht is om high te kopen
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB

Het gaat om gisteravond (tijden zijn Nederlandse tijd). Dit is alleen te zien als je de koers in euro's of ponden bekijkt, bij dollars zie je niks bijzonders. Iemand een idee waardoor het komt?
[ Voor 15% gewijzigd door Bonez0r op 07-12-2013 13:20 ]
There go the goddamn brownies.
Ik zie op mtgox bij USD via blockchain gewoon dezelfde plek pieken hoor. Nog een groter volume zelfs. Keek je toevallig bij Bitstamp ipv mtgox?Bonez0r schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:17:
Ik zag dit opvallende patroon op blockchain:
[afbeelding]
Het gaat om gisteravond (tijden zijn Nederlandse tijd). Dit is alleen te zien als je de koers in euro's of ponden bekijkt, bij dollars zie je niks bijzonders. Iemand een idee waardoor het komt?
Ah, je hebt gelijk, ik klikte op USD en hij sprong naar de bitstamp koers. Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat cyclische patroon in het midden van ongeveer een uur lang. Ik ben nog een bitcoin-noob dus kan iemand uitleggen wat daar gebeurt?BDmartijn schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:21:
[...]
Ik zie op mtgox bij USD via blockchain gewoon dezelfde plek pieken hoor. Nog een groter volume zelfs. Keek je toevallig bij Bitstamp ipv mtgox?
There go the goddamn brownies.
Was een bug in de trading engine van MtGox, die zat in een loop.Bonez0r schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:17:
Ik zag dit opvallende patroon op blockchain:
[afbeelding]
[ Voor 86% gewijzigd door Tourniquet op 07-12-2013 13:30 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Haha, lachen! Ik zat me net te bedenken dat mijn euro's weer een stuk meer waard zijn geworden vannacht ;-)Bonez0r schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:37:
Is deze al voorbij gekomen?
United States dollar almost doubles in value in a single day.
Ach, als de koers weer op 810 euro/xbt staat heb ik m'n inleg weer terug. Lijkt me best haalbaar. Van de andere kant, had ik niks gedaan deze ochtend, had ik 200 euro winst gehad.
Daarom mijn tactiek voor nu: Niks doen totdat ik m'n inleg weer terug heb.
[ Voor 16% gewijzigd door HaTe op 07-12-2013 13:47 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Koop nu nog wat bij, dan ben je er sneller heheHaTe schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:46:
Heb ook lekker dom gedaan deze ochtend.. hoog kopen, laag verkopen.. Je weet dat dat niet de bedoeling is, maar toch gebeurd het.. Als het laag is denk je dat het nog lager wordt, gaat het omhoog.. is het weer hoog denk je dat het daarna nog wel even gaat stijgen.. gaat het weer dalen..
Ach, als de koers weer op 810 euro/xbt staat heb ik m'n inleg weer terug. Lijkt me best haalbaar. Van de andere kant, had ik niks gedaan deze ochtend, had ik 200 euro winst gehad.
https://bitonic.nl/?refcode=YwrqZQ64715
Nu 20-40 euro
Zo niet, dan heb ik een mooie kans verspild om een leuk extraatje te verdien
Ik hoop niet dat je gelijk hebt maar als ik de grafiek op 1 dag bekijk dan zie ik de stijging beginnen bij 100-150 euro...m19 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:49:
Ik acht een daling naar de 300-375 euro best reëel. Als je de grafiek op 1dag zet dan zie je dat het rond die prijs echt begon te stijgen. Ik gok het erop dat we dit weekend in elk geval nog lager gaan als nu geweest is.
Zo niet, dan heb ik een mooie kans verspild om een leuk extraatje te verdien
Als je zo redeneert kan je net zo goed zeggen dat de stijging begon bij 0mmmmmark schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:52:
[...]
Ik hoop niet dat je gelijk hebt maar als ik de grafiek op 1 dag bekijk dan zie ik de stijging beginnen bij 100-150 euro...
Maar dat doen we maar niet, want dan worden veel mensen (incl moi) niet zo vrolijk
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
nu mag ie weer omhoog
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Klopt eigenlijk wel wat je zegt, bij 150 gaat het hard en dan rond de 300 blijft het weer even stil, dan op 17 en 18 november gaat het pas echt explosief naar boven.mmmmmark schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:52:
[...]
Ik hoop niet dat je gelijk hebt maar als ik de grafiek op 1 dag bekijk dan zie ik de stijging beginnen bij 100-150 euro...
Bonez0r schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:37:
Is deze al voorbij gekomen?
United States dollar almost doubles in value in a single day.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Dus wat hebben we dan?m19 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:57:
[...]
Klopt eigenlijk wel wat je zegt, bij 150 gaat het hard en dan rond de 300 blijft het weer even stil, dan op 17 en 18 november gaat het pas echt explosief naar boven.
[ Voor 6% gewijzigd door wetsteyn op 07-12-2013 13:59 ]
Je afbeelding klopt niet, maar ik ken hem. "Bitcoin roller coaster"
edit: nu wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Ethirty op 07-12-2013 14:25 ]
#team_UTC+1
#team_UTC+1
Welke walls op Kraken? 15 btc tot 630eu?Ethirty schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:25:
BTC gaat nog niet omhoog. Zowel Kraken als Gox hebben walls op $600
edit: Idem met alle BTC/EUR exchanges. BTC/USD en BTC/CNY zijn de leidende koersen, de rest volgt.
[ Voor 13% gewijzigd door Rannasha op 07-12-2013 14:35 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik zeg het misschien niet goed, maar die horizontale groene lijn bij 600 op bitcoinwisom viel me op op beide exchanges. 15 is inderdaad niet zoveelBDmartijn schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:30:
[...]
Welke walls op Kraken? 15 btc tot 630eu?
#team_UTC+1
Groetjes, FaceDown.
Schiet jij het even voor, ik ben goed voor €500
#team_UTC+1
Ethirty schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:38:
Schiet jij het even voor, ik ben goed voor €500
Goed geluisterd mensen, Gox meteen naar 849
Groetjes, FaceDown.
#team_UTC+1
Ik verwacht echter nog wel een 2e correctie omdat er nog geen "nieuw" geld binnen komt en als de prijs nu te hoog gaat gaat men weer dumpen om dit spelletje nog een keer te proberen.
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
#team_UTC+1
Dat noemen ze 'slapend rijk worden'.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:50:
toch wel mooi ik wou gisterenavond op 547E btc gaan kopen maar ik dacht ik slaap er een nacht overeen. Vandaag om half 9 wakker gemaakt. Allereerste ff kijken wat de koers is 440E zonder nadenken wat gekocht daarna weer lekker me bedje ingegaan. Net wakker en hij stijgt weer
Groetjes, FaceDown.
Zou het Western Union zijn?The global cash payment network has partnered with a well-known but as-yet-un-named company in the UK. ZipZap plans to offer this service in partnership with its network of bitcoin exchanges worldwide.
This means that, from January, people will be able to buy bitcoins from a number of reputable exchanges through a single source, and pay in their neighbourhood with physical cash.
met papier mache kun je alles maken!!
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
[ Voor 100% gewijzigd door Kanter op 07-12-2013 15:14 ]
Ik zou niet verkopen als je onder invloed bent....Ethirty schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:43:
Ik ga een voorspelling voor volgende week doen: zaterdagochtend vroeg low kopen en 's avonds high verkopen
tammerat schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:21:
[...]
Ik zou niet verkopen als je onder invloed bent....
Een beetje humor in deze donkere tijden kan geen kwaad
#team_UTC+1
Sparql TV wiki
Hoe heb je dat voor elkaar gekregenNovapaX schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:49:
Hèhè, eindelijk m'n verification van bitstamp goedgekeurd!
als ik sommige mensen zie reageren "heb net voor 140 euro gekocht en nu is het nog maar 110 euro waard, wat moet ik doen" wordt ik echt niet goed. Waarom heb je uberhaubt gekocht als je meteen al doordraait bij een koersdaling.
Simpel, verkopen toch? Dan maak je in ieder geval iemand anders weer blijMirved schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:59:
You dont lose untill you sell at a loss..
als ik sommige mensen zie reageren "heb net voor 140 euro gekocht en nu is het nog maar 110 euro waard, wat moet ik doen" wordt ik echt niet goed. Waarom heb je uberhaubt gekocht als je meteen al doordraait bij een koersdaling.
Verwijderd
Zo eindelijk mijn miskoop van gisteren weggespeeld...
Tja, want geef toe, het is een spel. Helaas kan ik niet tegen mijn verlies
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 16:17 ]
Vandaag druk geweest met andere dingen, vorige keer dat ik keek zaten we nog honderd euro hoger
Verwijderd
Je hebt gelijk, maar een rust vind ik toch wel dat ik niet verkoop met 50% verlies. Dus wat doe ik afwachten en genieten van de rust.Piekartz87 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:25:
Ook al handel je met geld dat je kan missen. Als je een paar honderd euro ziet verdampen mag je toch nog wel balen? Als je het niet spannend vind dan heb je niet echt een goed idee van geld als je het mij vraagt.
Vandaag druk geweest met andere dingen, vorige keer dat ik keek zaten we nog honderd euro hoger
Makkelijk praten, mijn verlies van gisteren is weer ongedaan gemaakt. Men wordt iets voorzichtiger.
Feit blijft, ga niet gokken met geld dat je niet kunt missen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)
Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen
Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid