Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.634 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zo mobieltje blijft maar alerts geven.. Koers schiet ff hard omhoog. Helaas in fiat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:26
Hard? Maar 2 euro toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
2,- ? Weet niet welke chart je kijkt. Rustig 8.- euro in mijn geval zou het om 90.- euro gaan. Dus een hoop centjes dacht ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

Voor wie behoefte heeft aan positieve vibes ;) hier een blogpost van vanmorgen van de in Vancouver actieve Nederlandse ondernemer en investeerder Marc van der Chijs:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2810/13772438354_fddd28e49d.jpg
This is not investment advice, but just my personal opinion!

After China made it even harder for Bitcoin exchanges to do business the price dropped significantly today. Lots of people who don’t follow Bitcoin on a daily basis are probably afraid that this is the beginning of the end, but I completely disagree with that. This blog post gives some background on what I see happening in the market right now and where I think Bitcoin prices will go.

The past couple of days I was in New York City for the Bitcoin conference there (see here for coverage on Coindesk, day 1, day 2). It was a very different conference from the ones that I attended in Las Vegas (Dec. 2013) and Miami (Jan. 2014), because the audience were mainly people from the financial world and lawyers.

Bitcoin is growing up quickly and not everybody likes that. The Bitcoin pioneers love the cryptocurrency because they do not like the financial system and want a (semi-) anonymous currency. However, the recent months have shown that the financial system is slowly getting interested in Bitcoin and governments are starting to regulate it. That is something the early adaptors are not too happy with, but which is probably unstoppable.

A few pioneers who were at the conference were clearly not amused with what was said on stage in most of the panels and keynotes, and in a way I felt a bit sad for them. They truly believe in freedom without regulations, and they had not expected that Bitcoin would develop in the direction of a regulated asset. At least they probably got rich from the coins they mined or bought when prices were still at much lower levels.

I think regulations are a good thing if Bitcoin wants to become a global currency or a new asset class. At the Miami conference I already mentioned on stage that I think regulations are necessary in order to make Bitcoin big. Without it venture capitalists will be hesitant to invest in it and the financial institutions won’t touch it. I therefore think it’s positive that there is some more clarity on how Bitcoin will be treated and taxed by financial authorities. The downside is of course that people will need to pay taxes on their Bitcoin (capital gains tax), at least in the US.

Now that initial regulations are in place I think a new era of Bitcoin has started. The past 4 months have seen a gradual decline in Bitcoin prices, mainly due to the potential ban of Bitcoin in China, but also due to the non-stop flow of negative news about Bitcoin. A lot of the early entrepreneurs turned out to be frauds, crooks or criminals, and even some of the newer ones seem to be doing the same thing (unfortunately the CEO of the Cyprus Bitcoin bank NEO BEE seems to be the next example).

Most of the decline in price is due to the fact that speculators left the market and that the Chinese BTC holders are selling their coins. People see the news, don’t fully understand it, get scared and decide to sell their holdings. Typical behavior in a market crash.

Bitcoin has shown that it is quite resilient. After the Mt. Gox disaster many people predicted the price would go back to mid-2013 levels ($100), but that did not happen. Each time the price dropped others started buying. That happened for a while at the $400 support level, but that was broken today. Nobody knows what will happen over the next days (especially China news can give BTC another dip), but because there is a lot of smart money waiting to buy in I think it might be back above $400 sooner rather than later.

The short term is not so interesting, however. Where it gets interesting is what will happen to prices once Wall Street gets on board. After the New York conference it’s not a question anymore of whether it will happen but only of when it will happen. It seems almost inevitable to me.

And what does that mean for the long term price of Bitcoin? In my opinion it’s simple: the only way is up! It’s Economics 101, supply and demand. There are currently only 12.5 million BTC on the market, which gives BTC a market cap of around $5 billion. That is nothing, it’s about the same as the value of Youku Tudou right now. But if you compare how much the media and analysts write about Youku Tudou and how much they write about Bitcoin it is clear there is a huge discrepancy there!

Out of these 12.5 million BTC maximum 1 million coins are in the float (meaning that they are not stored in cold storage wallets by investors, but that they can be traded). If Wall Street gets in these firms will not invest just a million dollars in the currency. They may start off relatively small with maybe $20-50 million in BTC for the early firms. But what will happen if a few firms would do that?

It’s simple, if supply is more or less fixed and demand goes up, the price has to go up. I learned that an order of 1000 BTC (less than $400,000) can already move the Bitcoin price up by $10. What will happen if people try to buy 10,000 or 100,000 BTC? The price will have to go up. The float is too small and in order to convince others to sell BTC the price has to go up even further.

The exact same thing happened when China entered the Bitcoin game in October and November this year: the price went up 10 times from $120 in early October to $1200 in early December because of increased demand. In my opinion this will happen again, but then the price won’t stop at $1200.

When will this be? That’s anybody’s guess, but I would not be suprised if we will see the start of it this year already. What’s needed is a trigger, until then the price might remain quite flat. It looks like Bloomberg might add Bitcoin data to its terminals in the near future, which could be the first trigger for the financial world. Once prices start increasing they may quickly go up 5-10 times again, just like a few months ago. A price of $3000-4000 at the end of this year is therefore not unlikely if instruments to invest in BTC become available (they are not there yet).

At the conference predictions were made about the long term fair value of Bitcoin and insiders like the Barry Silbert (CEO of SecondMarket) think that the price may go to $500,000 or even $1 million per coin if BTC becomes a new asset class. These figures are mind boggling right now, but because BTC is so scarce and truly unique it may indeed happen one day (within the next 10 years according to some well known people in the Bitcoin space). I personally don’t see that happen yet, but because of limited supply and potentially huge demand it is theoretically possible.

For me buying BTC is almost comparable to buying a call option right now: there is limited downside (you can lose your investment, but not more than that), but the potential upside is virtually unlimited. And Bitcoin has an advantage over a normall call option in that there is no expiration date!

Despite the lower prices and all the problems Bitcoin faced over the past months I remain extremely bullish on the cryptocurency. The New York conference convinced me even more of the fact that more regulation will be a very positive thing and could lead to a price explosion.

There are still risks that Bitcoin could be ‘banned’, but the more regulators and governments learn about Bitcoin the smaller that chance is. There is also a chance that other altcoins could take over, but because of the network effect I don’t really see that happening either. A fatal flaw in the Bitcoin protocol is still possible of course, but it’s more and more unlikely and the community has shown that they can solve these problems if they occur.

We live in interesting times and I will keep following Bitcoin news closely over the next couple of months!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hadespuiter schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:27:
[...]

Dat er geen fiat meer van exchanges naar banken en vice versa mag blijft gewoon staan, dus ik begrijp het enthousiasme eigenlijk niet zo.
Ik verwacht dus gewoon wederom weer een flinke dump zodra mensen gaan beseffen dat de uitspraak van die Centrale bank directeur niets af doet aan de zaak.
Ben het hier niet echt mee eens. The VS heeft een zelfde soort regeling met poker sites (van pokersite naar bank en visa versa) . Daar maar ook geen geld naar gestort worden maar het gokken is wel legaal. Oftewel het is erg makkelijk om hier loop holes in te vinden waardoor de Chinezen door kunnen handelen, maar het belangrijkste is dat de president van de bank zegt dat ze niet van plan zijn btc de verbieden en dat dat helemaal niet hun bevoegdheid is omdat btc hetzelfde soort ding als als postzegels.

Al met al is het gezeik in China voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Ik gebruik deze opleving maar om wat sell ordertjes neer te zetten en even in fiat te gaan zitten. Ik kan die koers even niet meer aan. Dus ik zou kopen, aangezien de koers altijd daalt als ik koop en stijgt als ik verkoop :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
EJPostema schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:19:
[...]

Ben het hier niet echt mee eens. The VS heeft een zelfde soort regeling met poker sites (van pokersite naar bank en visa versa) . Daar maar ook geen geld naar gestort worden maar het gokken is wel legaal. Oftewel het is erg makkelijk om hier loop holes in te vinden waardoor de Chinezen door kunnen handelen
Handelen ja, maar is het niet de uiteindelijke bedoeling van btc dat de doorsnee Chinees deze makkelijk kan aanschaffen voor online aankopen e.d.? En dat gaat in ieder geval heel problematisch worden.
Oftewel, btc heeft eigenlijk geen toekomst in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Nou, praktisch alles is weg. Voor het eerst full fiat sinds ik instapte (op een paar doge na die ik niet kwijt raak) O wee als de koers nou ineens weer stijgt. Dikke €35 winst in 5 maanden en zo'n 10k aan handel :') of eigenlijk :-(

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
EJPostema schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:19:
[...]

maar het belangrijkste is dat de president van de bank zegt dat ze niet van plan zijn btc de verbieden en dat dat helemaal niet hun bevoegdheid is omdat btc hetzelfde soort ding als als postzegels.
Let wel het is de president van de bank die dat zegt. Nee, zij hebben inderdaad niet de bevoegdheid om bitcoin te bannen. Maar hun overheid heeft die bevoegdheid wel en kan dus wel een ban afdwingen.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En BlackCoin stoomt verder :D 10990sat; benieuwd waar deze gaat eindigen >:)

https://www.mintpal.com/market/BC/BTC

Onderhand al 11,5K, gvd, komt die Porsche er dan eindelijk ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Hammer op 12-04-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
Iemand die nu 2,5 btc op een exchange heeft staan en wil verkopen?
Je krijgt het na 6 confirms terug :)

Mijn bestelling is 2 keer uitgevoerd en onderweg..

EDIT: Nog 1 confirm en ik kan zelf verkopen, hopen dat ie nu niet instort hehe

[ Voor 20% gewijzigd door remcoboy1479 op 12-04-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tourniquet schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:01:
Voor wie behoefte heeft aan positieve vibes hier een blogpost van vanmorgen van de in Vancouver actieve Nederlandse ondernemer en investeerder Marc van der Chijs:
http://www.marc.cn/2014/04/bitcoin-price-predictions.html

[...]
Mooi stukje tekst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
Hammer schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 08:19:

Reken je jezelf niet te rijk?
Je hebt immers nog 0 euro winst totdat het verzilverd is ;)

En een nachtje lekker slapen en een crash... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Afgelopen week heb ik niets gedaan met BC, maar wel met ZETA:
https://www.mintpal.com/market/ZET/BTC

Ook lekker volume en swingt lekker 10% op en neer steeds, buy-orders zetten op verschillende niveaus en weer verkopen op +5 a 10%

Iemand nog andere coins gezien die net zo interessant zijn? (naast BC dan)

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zodra er 1 iemand casht dan is t weer over gok ik. Is het concept van altcoins niet grotendeels om er BTC's van te maken en met je BTC's fiat te verdienen? Volgens mij is dat momenteel 98% van de markt en is er 2% die het echt als betaalmiddel ziet. Puur gebaseerd op mijn gevoel hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Cartman! schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 10:10:
Zodra er 1 iemand casht dan is t weer over gok ik. Is het concept van altcoins niet grotendeels om er BTC's van te maken en met je BTC's fiat te verdienen? Volgens mij is dat momenteel 98% van de markt en is er 2% die het echt als betaalmiddel ziet. Puur gebaseerd op mijn gevoel hoor....
Ik doe het puur voor het korte termijn handelen, maar denk wel dat enkele coins 'blijvers' zijn (nee geen idee welke dat gaan worden).

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat denk ik ook wel, ik zou toch inzetten op LTC & Doge. LTC omdat het de eerste altcoin was en Doge omdat er zo'n gigantische (en leuke) community achter zit.

Hoe beheren jullie al die wallets? Ik heb nu zo'n 6 wallets geinstalleerd staan en vind het niet ideaal met al die blockchains op m'n PC eigenlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Cartman! op 12-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

BC 15000 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Laatst online: 17-12-2022
BTC is nu dood voor mij en all-in op BC. PoW gemined en vanaf ~5000sat bijgekocht.

Jullie mogen mij op 31 december 2014 quoten en eventueel uitlachen.

[ Voor 3% gewijzigd door Trent900 op 12-04-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
Wat is er zo geweldig aan BC dat het niet ook de zoveelste hype is?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
LED-Maniak schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:40:
Valide vraag.

Garantie heb je nooit, echter:
- PoS, er worden geen coins meer bijgedrukt.
- Inflatie slechts 1%
- 10 seconden transactietijd
- Multipool die buying pressure creëert
- Binnen 1 dag toegevoegd aan Coinkite
- Grote community
- Een developer die echt weet wat ie doet
- etc. etc.

Ik kan niet wachten tot BC grootschalig wordt losgekoppeld van BTC en gewoon aan de USD/EUR gekoppeld wordt. Wat mij betreft kan LTC alvast z'n borst natmaken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Trent900 op 12-04-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter

Ik gok uiteindelijk op een fiets van een junk :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:03:
[...]

Ik gok uiteindelijk op een fiets van een junk :+
Ik heb het over Blackcoin, niet bitcoin ;)

We zullen zien. Verlies kan ik in ieder geval niet meer maken en momenteel heb ik mijn 0,55 btc vertienvoudigd. Daar krijg je een mooi fietsje voor, grapjas :)

Edit:
We wachten inderdaad eens tot eind dit jaar en dan mag je lachen. Wellicht als een boer met kiespijn maar allah. Het geld dat ik erin gestopt heb stelt geen zak voor en meer kan ik niet verliezen; ik maak meer kans dat geld in een kroeg kwijt te raken op een avondje doorzakken dan met cryptocurrency trading, dus de gok meer dan waard.

[ Voor 31% gewijzigd door Hammer op 12-04-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:40:
De hype-status is BC al een beetje voorbij. Deze vraag zag ik op bitcointalk bij 500-> 1000 sat ook al langskomen. Toen bij 1500-> 2000 (ik heb op een dip toen gekocht) toen bij 2500-> 4000.... Anyway, nu staat ie op 13k en komt die vraag weer :)

De voordelen voor mij om deze coin te kopen:
Geen miners die schade kunnen toebrengen, alles is gemined.
Daarmee dus ook energiezuinig en asicresistant
Uitstekend en innovatief team van devs
Multipool die shitcoins mined, btc koopt, bc koopt
Relatief beperkt aantal coins tov bijv. Doge
Geen premine/ipo, dus minder/geen scamkans
Grote, steeds groeiende community
Coinkite
Weinig rente op staken coins dus weinig inflatie
...... Zie het topic op bitcointalk. 750 pagina's, van alpe coins, incl bitcoin en lotecoin, staat dit topic op de 3e plaats qua aantal reacties. Ik weet niet in hoeverre dat iets zegt, maar het geeft wel een beetje de interesse van anderen in deze coin weer.

De coin is nu 45 dagen oud en als je dan ziet wat de community en devs al voor elkaar gekregen hebben.. Chapeau; schept vertrouwen... Ik zeg junk, zet die fiets maar klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Voor mij niet anders, al mijn btc in bc gestopt. En lekker gedag gezegt tegen BTC. Ben ondertussen bezig met kraken om BC op hun exchange te krijgen maar zo makkelijk gaat dat nog niet(litebit.eu daarentegen was zo toegevoegd).

BC/Fiat pairs zou nog meer boost geven, we moeten los van die btc koers gaan.

O+

Oh ja en ik ben ingestapt op 500sat, dus voor mij kan het alleen maar mooier worden :9~

[ Voor 12% gewijzigd door ralph0603 op 12-04-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Trent900 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:46:
[...]

Valide vraag.

Garantie heb je nooit, echter:
- PoS, er worden geen coins meer bijgedrukt.
- Inflatie slechts 1%
- 10 seconden transactietijd
Hello orphan block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Het is een POS coin. Miners zijn niet noodzakelijk en orphanblocks niet spannend. Hello groene coin :)

Inderdaad, transactietijd heb ik niet als voordeel vermeld, stom. Maar het is dus een verademing om blackcoin naar mintpal te boeken tov. Bitcoin naar mintpal. 1 minuut tov 30-40 minuten.

[ Voor 27% gewijzigd door Hammer op 12-04-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46
Hammer schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:04:
[...]

Het is een POS coin. Miners zijn niet noodzakelijk en orphanblocks niet spannend. Hello groene coin :)
Dus als er ooit een fork is van de blockchain, kan ik zonder nadelige gevolgen zitten staken op beide takken van de fork. Er is immers geen investering nodig om een POS block te maken, waar dat bij POW wel zo is. Je spendeert immers tijd en electriciteit om een POW block te maken, dus het is voor het hele netwerk zeer wenselijk om zo snel mogelijk consensus te bereiken over wat de winnende tak is in een fork. Bij een POS systeem is die noodzaak er niet.

POS is een aardig idee en heeft zeker bepaalde voordelen boven POW, maar het is lang niet de holy grail die mensen beweren dat het is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Rannasha schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:09:
[...]

Dus als er ooit een fork is van de blockchain, kan ik zonder nadelige gevolgen zitten staken op beide takken van de fork. Er is immers geen investering nodig om een POS block te maken, waar dat bij POW wel zo is. Je spendeert immers tijd en electriciteit om een POW block te maken, dus het is voor het hele netwerk zeer wenselijk om zo snel mogelijk consensus te bereiken over wat de winnende tak is in een fork. Bij een POS systeem is die noodzaak er niet.

POS is een aardig idee en heeft zeker bepaalde voordelen boven POW, maar het is lang niet de holy grail die mensen beweren dat het is.
Klopt, dat beweer ik ook niet en dat is Bitcoin ook niet. De coin moet zich bewijzen. Net als bitcoin destijds. Ik ben technisch gezien helaas niet genoeg op de hoogte om mij op dit vlak te weren.

Veelbelovend is hoe competent de dev en zijn team zijn bij het oplossen dit soort problemen. En Rat4 is zeer competent. Deze loste het fork-probleem bij mintcoin op toen de devs van die coin vastliepen dus zeker geen domme jongen.

Ik daag je daarom uit dit probleem aan Rat4 voor te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
19000 gehaald. 8)7

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10BTC omgezet in BC. Nachtje slapen en dan weer van BC naar BTC, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Ja, zieke swings :D Daar kun je een leuke extra BC aan verdienen (of mee kwijt raken)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:06:
10BTC omgezet in BC. Nachtje slapen en dan weer van BC naar BTC, ben benieuwd.
Ik zou ze houden ;) Op welke koers heb je gekocht?

[ Voor 32% gewijzigd door Hammer op 12-04-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:11
Hammer schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:13:
[...]

Ja, zieke swings :D Daar kun je een leuke extra BC aan verdienen (of mee kwijt raken)

[...]

Maakt iemand hier ook gebruik van de BlackCoin wellet te downloaden van: Blackcoin.co?
Heb hier mijn Blackcoins naartoe gestuurd maar nog steeds niet ontvangen (20 min. geleden) hij is nog bezig met Sync geeft hij aan, maar begin me bijna zorgen te maken

Iemand ervaring met dit programma?

Gewoon voor de gok meegegaan in de ''Blackcoin'' hype hier... wie weet levert het iets op.

[ Voor 7% gewijzigd door BekSide op 12-04-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
BekSide schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:50:
[...]

Maakt iemand hier ook gebruik van de BlackCoin wellet te downloaden van: Blackcoin.co?
Heb hier mijn Blackcoins naartoe gestuurd maar nog steeds niet ontvangen (20 min. geleden) hij is nog bezig met Sync geeft hij aan, maar begin me bijna zorgen te maken

Net als de standaard-wallets voor andere blockchain-gebaseerde crypto-currencies moet ook deze wallet eerst de hele blockchain downloaden. Afhankelijk van de leeftijd van de coin, de snelheid waarmee de blocks gegenereerd worden en de grootte van de blocks (= hoeveelheid transacties die er in zitten), kan dit binnen een half uur gedaan zijn of meerdere dagen duren.

Het protocol dat gebruikt wordt voor uitwisseling van blocks tussen clients is niet gemaakt voor hoge overdrachtsnelheden, vandaar dat de eerste synchronisatie erg lang kan duren ondanks dat de totale hoeveelheid data vrij bescheiden is voor een moderne breedbandverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Hammer schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:13:
[...]

[...]

Lol.. Blackcoin 39k :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3000 euro in 12 uur, wat houd ik toch van cryptocurrency :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:20:
Ja dat is lekker wakker worden inderdaad :D Ik blijf lachen met deze gekke coin. Weer een klein deel verzilverd en nog maar eens even afwachten waar deze reis verder nog naartoe gaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hammer op 13-04-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Trent900 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:26:
BTC is nu dood voor mij en all-in op BC. PoW gemined en vanaf ~5000sat bijgekocht.

Ok. Zo sprak men hier in het topic ook over Doge zo rond december 2013.

We gaan het zien. Ik blijf liever bij de enige echte: Bitcoin.

[ Voor 19% gewijzigd door Servowire op 13-04-2014 08:30 ]

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Het is IMO simpel zat; om als altcoin te slagen, moet Bitcoin ook slagen. Fundamenteel zijn zo gelijk dat ik niet denk dat een altcoin zoals Dogecoin of Blackcoin kan overleven als Bitcoin dat niet zou kunnen.

(laat ik wel voorop stellen, er kunnen in de toekomst best andere coins slagen, maar ik vermoed niet dat dat een simpele fork van Bitcoin zal zijn)

Overigens valt er vast en zeker wat te verdienen met altcoins zoals Blackcoin nu, maar zoals de historie al vaak heeft bewezen zijn zulke enorme prijsstijgingen van korte duur.

Ik denk dat je een behoorlijk risico neemt om nu, na een verdubbeling in 1 dag, te zeggen dat je niets anders meer wilt.
Het ging eind vorig jaar met Bitcoin precies zo (al blijf ik er van overtuigd dat het op de lange termijn wel een goede beslissing is, maar in November ging de prijs alleen maar omhoog, toen was daytraden geen kunst) en met Dogecoin in eind januarie ook zo. Vergeten we Auroracoin en Quark ook niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn19 op 13-04-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:20:
In hoeverre is dit speculeren (mazzel hebben) of weldoordacht traden?
Ik heb al moeite om ook maar iets zinnigs te denken/vinden over de koersverwachting van BTC, laat staan van al die exotische altcoins.
Misschien nog te weinig in verdiept, maar als ik in een altcoin zou stoppen zou het pure speculatie zijn en hopen op een lucky shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Ben ook niet zo voor altcoins, ze geven bitcoin vaak een slechte naam aan mensen met minder kennis (vaker terecht dan niet)

@BTC:
Zit er een nieuwe crash aan te komen? We schommelen toch weer een heel eind rond de 420USD op bitstamp, en de activiteit wordt minder en minder (deja vu)
Stilte voor de storm (?)

[ Voor 6% gewijzigd door dieter87 op 13-04-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:00:
[...]

In hoeverre is dit speculeren (mazzel hebben) of weldoordacht traden?
Ik heb al moeite om ook maar iets zinnigs te denken/vinden over de koersverwachting van BTC, laat staan van al die exotische altcoins.
Misschien nog te weinig in verdiept, maar als ik in een altcoin zou stoppen zou het pure speculatie zijn en hopen op een lucky shot.
Was gewoon een kwestie van tijd. Dagenlang werd BC kunstmatig onder de 10k gehouden, het spelletje in het orderboek was overduidelijk.Toen de 10k wall viel, ging het als een raket omhoog. Het liedje herhaalt zich nu weer, maar dan op 30k niveau.

Vannacht al m'n wallets en pools gecleared waar nog wat verdwaalde crapcoins lagen en ingewisseld in BC....heb nu helemaal niets meer.....ook geen BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
Trent900 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:26:

Oh, er valt niemand uit te lachen hoor. Het is heel simpel, winst = winst!

Wat natuurlijk niet werkt, is als "iedereen" nu massaal uit BTC stapt en op BC gaan zitten, wat denk je dat er dan met BTC gebeurt? ;)
En wat gebeurt er met de alts (die door BC gemined worden) als daar 100'en en misschien zelfs 1000'en BTC uit wegvloeien naar BC?

Vooralsnog hebben alle alt-coins BTC nodig. Sterker nog: zonder BTC zouden ze überhaupt niet bestaan.

Maar nogmaals: winst = winst en als dat nu met BC te behalen is, prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
BekSide schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:50:
[...]

Gewoon voor de gok meegegaan in de ''Blackcoin'' hype hier... wie weet levert het iets op.
En, ben je blij met de tip? :)
MichaelB74 schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:22:
[...]

Oh, er valt niemand uit te lachen hoor. Het is heel simpel, winst = winst!

Wat natuurlijk niet werkt, is als "iedereen" nu massaal uit BTC stapt en op BC gaan zitten, wat denk je dat er dan met BTC gebeurt? ;)
En wat gebeurt er met de alts (die door BC gemined worden) als daar 100'en en misschien zelfs 1000'en BTC uit wegvloeien naar BC?

Vooralsnog hebben alle alt-coins BTC nodig. Sterker nog: zonder BTC zouden ze überhaupt niet bestaan.

Maar nogmaals: winst = winst en als dat nu met BC te behalen is, prima toch?
Dat ben ik niet helemaal met je eens. BC hield waarde (-1%) (en niet incidenteel) toen BTC en al de rest dropte met 25%. Ik wil het ook wel eens zien als BC op deze voet doorgaat met exposure, creeeren van nieuwe producten en een (grote)BC-EUR-USD exchange,behalen van gezette doelen en werven van uitbaters van services en Merchants. De transactietijd maakt ideal overbodig, dat is geweldig :)

Ik heb vanochtend een 'Limited editon ' BC-walletcard besteld bij een van de leden van de community. Gewoon voor de leuk en als 'conversatiestuk'. Het geld was binnen 10 seconden over geschreven en de factuur dan ook direct in mijn mail. Super! Dat is bij Bitcoin ondenkbaar.

Anyway, we zullen zien; ik vind het wel spannend!

[ Voor 56% gewijzigd door Hammer op 13-04-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Tegen ze op grotere exchanges komen, is de rek er al uit, mss nog tijd om 1x ferm te stijgen en daarna volgt de dump, waarna je nooit nog iets hoort..
Zowat het verhaal van 99% van de alternatieve munten? Met uitzondering van litecoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik begin de voordelen van BC in te zien. Zit nu al drie kwartier op een BTC transactie te wachten, ondanks de niet misselijk transaction fee van 0.5 mBTC (20 dollarcent). Slechts 2 confirmations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Hammer schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:50:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. BC hield waarde (-1%) (en niet incidenteel) toen BTC en al de rest dropte met 25%.
De trend van altcoins om de Bitcoin koers te volgen is geen gulden regel en zeker in het geval van nieuwere coins zie je vaak genoeg dat de koers van de nieuwe coin in eerste instantie een eigen leven leidt, tot er een soort consolidatie punt wordt gevonden, waarna de koers steeds meer reageert op de Bitcoin koers.

Het is dus niet gek dat Blackcoin, een vrij nieuwe coin, de afgelopen tijd koersbewegingen heeft gehad die onafhankelijk zijn van de Bitcoin koers.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de LTC/BTC koers van het afgelopen jaar, dan zie je dat er heel veel gebeurd is met die koers, maar op de lange termijn volgt LTC de BTC-koers vrij goed, met een verhouding van zo'n 0.025~0.03 BTC per LTC.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eFcZb3A.png
(bron: Cryptocoincharts.info, BTC-e data)

Je ziet in deze grafiek duidelijk dat LTC over het algemeen een langzaam dalende trend heeft ten opzichte van BTC (mogelijke reden: mensen minen LTC om meer BTC te vergaren). Echter zijn er een aantal opwaartse correcties: De april-2013-rally van BTC, de LTC-op-Gox geruchten van juli 2013, de november rally en het laatste piekje is de toevoeging van LTC door Chinese exchanges.

Als je kijkt naar andere populaire altcoins (QRK, DOGE), dan zie je dat ze vaak in het begin van hun leven forse volatiliteit vertonen en vaak zeer sterk stijgen in prijs. Naarmate de tijd verstrijkt, neemt de aandacht af en wordt dezelfde langzaam dalende trend ingezet die je ook in de LTC charts ziet, met hier en daar een piek omhoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Rannasha op 13-04-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 12:01
Wat gebeurd er op BTC-e? Is iemand steeds een paar 100 coins aan het kopen/verkopen?
Loont dat nu echt?
https://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd

[ Voor 6% gewijzigd door JelleMan op 13-04-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Hammer schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:50:
[...]
Het geld was binnen 10 seconden over geschreven en de factuur dan ook direct in mijn mail. Super! Dat is bij Bitcoin ondenkbaar.
Uhm sorry? Ik koop "regelmatig" wat met Bitcoin en zelfs bij digitale producten zoals gift cards arriveren instant in m'n mailbox.

edit:

Laat ik het gelijk maar zeggen: het verhaal van wachten op confirmations bij Bitcoin is nu al 100x weerlegt. In ieder geval voor normale situaties zoals het kopen in een winkel of een webshop.

[ Voor 21% gewijzigd door Martijn19 op 13-04-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
m19 schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:13:
[...]

Uhm sorry? Ik koop "regelmatig" wat met Bitcoin en zelfs bij digitale producten zoals gift cards arriveren instant in m'n mailbox.

edit:

Laat ik het gelijk maar zeggen: het verhaal van wachten op confirmations bij Bitcoin is nu al 100x weerlegt. In ieder geval voor normale situaties zoals het kopen in een winkel of een webshop.
Netjes! Beetje vreemd dat veel mensen, behalve jij, die problemen wel ervaren, maar goed. Ik merk in ieder geval weldegelijk verschil maar dat zal dan wel ergens anders aan liggen :) nb. Ik had het over daadwerkelijk betaald, niet op de pof wachten op confirmations. Betalingen naar een bank of financiële instelling vind ik namelijk net zo 'normaal' als naar een webshop, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Gezocht: Glazen bol.

Iemand die een educated guess wil doen of de rek er al uit is bij BC of dat het nog een goed idee is om nu alsnog in te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 16:41
Ik heb de gok genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frishh
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 11:52
pposthoorn schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:32:
Gezocht: Glazen bol.

Iemand die een educated guess wil doen of de rek er al uit is bij BC of dat het nog een goed idee is om nu alsnog in te stappen?
Zojuist all BC gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Over het algemeen stort een altcoin in op het moment dat ik in stap dus wees gewaarschuwd :9

(mocht iemand nog dure MOON coins of DigiByte zoeken, ik heb ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moeten we gewoon minder "to the moon" roepen.
To the moon betekend naar de maan.
En als iets naar de maan gaat betekend dat eigenlijk >> naar de klote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frishh
Dump binnen 12u? Kan. Denk echter dat BC niet de zoveelste shitcoin is die die move gaat maken. Waarschijnlijk op langere termijn wel, maar niet binnen de komende week. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Hammer schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:21:
[...]
Netjes! Beetje vreemd dat veel mensen, behalve jij, die problemen wel ervaren, maar goed. Ik merk in ieder geval weldegelijk verschil maar dat zal dan wel ergens anders aan liggen :) nb. Ik had het over daadwerkelijk betaald, niet op de pof wachten op confirmations. Betalingen naar een bank of financiële instelling vind ik namelijk net zo 'normaal' als naar een webshop, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.
Er zijn nog veel mensen (en daarmee dus ook bedrijven) die in de veronderstelling leven dat 0-conf transacties per definitie onveilig zijn en 1-conf (of meer) per definitie veilig en dus X confirmations afwachten alvorens een transactie te verwerken.

0-conf transacties zijn dusdanig veilig dat de grootste Bitcoin payment processors (BitPay, Coinbase) deze zonder blikken of blozen accepteren. Het feit blijft dat het succesvol uitvoeren van een double spend aanval ontzettend moeilijk en kostbaar is.

Coins met hele korte block-tijden bieden vooral schijnzekerheid, want een block kan altijd georphaned worden, waardoor de transacties in dat block hun confirmation verliezen (tenzij deze transacties ook in het winnende block zitten). De kans op zo'n situatie neemt toe naarmate de block-tijd korter wordt (immers is het waarschijnlijker dat er blocks vrijwel gelijktijdig gegenereerd worden met een korte block-tijd). Dit verschijnsel geldt zowel voor PoW coins (Bitcoin, Litecoin, etc...) als PoS coins (Peercoin, Blackcoin), want de structuur van de blockchain van deze coins is identiek. Enkel de manier waarop de block-loterij wordt uitgevoerd is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
Mag ik iemand zijn blackcoin lenen tegen rente? Ik wil graag short gaan.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Waar kopen jullie BC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
cryptsy oa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frishh
ik las waarom.

Op poloniex.

[ Voor 39% gewijzigd door frishh op 13-04-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Met de pump meegegaan met FLT, gekocht op 607 en sell op 640 en opeens boem dropt het naar 400.
Sell is nog niet verkocht op 640.. |:(

https://www.mintpal.com/market/FLT/BTC

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 22:46

two

Bullus schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:52:
Met de pump meegegaan met FLT, gekocht op 607 en sell op 640 en opeens boem dropt het naar 400.
Sell is nog niet verkocht op 640.. |:(

https://www.mintpal.com/market/FLT/BTC
weg met FLT... Zoveelste P&D coin.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Buh waarom duurt BTC deposit naar cryptsy nog altijd zo lang? BC alweer 15% hoger...

Edit:
Vanaf Bitstamp over gemaakt, ondertussen al 6 confirmations en blockchain.info geeft aan dat de deposit al 'spent' is.
Maar nog niks te zien op cryptsy.

Nou ik heb ze eindelijk, ben benieuwd :9

[ Voor 58% gewijzigd door pposthoorn op 13-04-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
pposthoorn schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:56:
Buh waarom duurt BTC deposit naar cryptsy nog altijd zo lang? BC alweer 15% hoger...

Edit:
Vanaf Bitstamp over gemaakt, ondertussen al 6 confirmations en blockchain.info geeft aan dat de deposit al 'spent' is.
Maar nog niks te zien op cryptsy.
Gebruik mintpal. Sneller, véél meer volume en veel betere support ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Rannasha schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:39:
[...]

Er zijn nog veel mensen (en daarmee dus ook bedrijven) die in de veronderstelling leven dat 0-conf transacties per definitie onveilig zijn en 1-conf (of meer) per definitie veilig en dus X confirmations afwachten alvorens een transactie te verwerken.\
+1
0-conf is veilig, zeker via b.v. Bitpay. Ze hebben een TX radar die netjes kijkt of de transactie niet direct ge-double-spent wordt, en ze hebben (gok ik!) een lijntje naar de grote mining pools waar ze denk ik nog wat extra betalen om hun txid direct op laten nemen in het volgende blok.

0-conf is tot heden nog steeds veilig - ik moet nog maar zien of het iemand lukt een double spent te doen op een normale transactie (dus: met genoeg fee, verzonden naar grote nodes als Eligius and Blockchain).

De memorypool van het Bitcoin netwerk is super snel, als je een tx op een grote node er op pushed, zie je hem heel snel van alle kanten terug komen. Deze heeft dan voorrang op een "2e" double spent.

Prove me wrong.

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Servowire schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:13:
[...]

+1
0-conf is veilig, zeker via b.v. Bitpay. Ze hebben een TX radar die netjes kijkt of de transactie niet direct ge-double-spent wordt, en ze hebben (gok ik!) een lijntje naar de grote mining pools waar ze denk ik nog wat extra betalen om hun txid direct op laten nemen in het volgende blok.

0-conf is tot heden nog steeds veilig - ik moet nog maar zien of het iemand lukt een double spent te doen op een normale transactie (dus: met genoeg fee, verzonden naar grote nodes als Eligius and Blockchain).

De memorypool van het Bitcoin netwerk is super snel, als je een tx op een grote node er op pushed, zie je hem heel snel van alle kanten terug komen. Deze heeft dan voorrang op een "2e" double spent.

Prove me wrong.
Geen idee, ik ben ervaringsdeskundige;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ze zijn wel actief vandaag met pump en dump, eerst BC-FLT-FAC en net ook Tesla

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 13-04-2014 18:03 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Hammer schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:30:
[...]

Geen idee, ik ben ervaringsdeskundige;)
Wat daar dus in principe staat is dat het de "schuld" van bedrijven en instellingen is dat je op confirmations moet wachten. Niet van Bitcoin.
Daarmee is dus de onzin afgedaan dat je met Blackcoin sneller transacties zou kunnen verzenden dan bijvoorbeeld met Bitcoin.
Wanneer die bedrijven en instellingen een slimmere methode implementeren om transacties te verwerken kan je ook gewoon met Bitcoin instant transacties doen die veilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
m19 schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:32:
[...]

Wat daar dus in principe staat is dat het de "schuld" van bedrijven en instellingen is dat je op confirmations moet wachten. Niet van Bitcoin.
Daarmee is dus de onzin afgedaan dat je met Blackcoin sneller transacties zou kunnen verzenden dan bijvoorbeeld met Bitcoin.
Wanneer die bedrijven en instellingen een slimmere methode implementeren om transacties te verwerken kan je ook gewoon met Bitcoin instant transacties doen die veilig zijn.
Dat kan zijn, maar momenteel kun je dus, bij een groter deel van de ondernemingen, sneller betalen met blackcoin dan met bitcoin en dat ervaar ik, als noob, als prettig en als een voordeel. Meer zeg ik niet, technisch weet ik er niet veel van. Dus dan mag bitcoin het technisch wel in orede hebben, maar techniek en praktijk zijn verschillende dingen.

Maw. Zolang bitcoin haar noob-userbase, zoals mij, van dit soort essentiële zaken niet op de hoogte brengt, werkt dat als een voordeel voor communities die dat als speerpunt gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Hammer op 13-04-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Hammer schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:59:
[...]

Dat kan zijn, maar momenteel kun je dus, bij een groter deel van de ondernemingen, sneller betalen met blackcoin dan met bitcoin en dat ervaar ik, als noob, als prettig en als een voordeel. Meer zeg ik niet, technisch weet ik er niet veel van. Dus dan mag bitcoin het technisch wel in orede hebben, maar techniek en praktijk zijn verschillende dingen.

Maw. Zolang bitcoin haar noob-userbase, zoals mij, van dit soort essentiële zaken niet op de hoogte brengt, werkt dat als een voordeel voor communities die dat als speerpunt gebruiken.
Uhm wat? Er zijn meer dan 10.000 merchants bij Bitpay en 4000+ bij Coinbase. Allemaal instant betalingen mogelijk.
Ik ken bijna geen merchant die zonder Bitpay of Coinbase of iets vergelijkbaars werkt. Voornamelijk exchanges en casino's werken met eigen implementaties waar je wel op confirmations moet wachten.

Kan je wel al bij 10 merchants betalen met Blackcoin?

Daarnaast wordt Bitcoin wel altijd naar buiten gebracht als "instant transacties peer2peer", dat mensen later verward raken door confirmations is natuurlijk wel iets wat beter zou uitgelegd kunnen worden (al wordt er bijvoorbeeld hier op Tweakers regelmatig op gewezen).

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn19 op 13-04-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil iemand nog gratis 90 doges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:30
Als je die naar mijn Kraken account kan sturen dan doe ik er 13.68 bij en zijn er 103.68 voor de liefhebber.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
m19 schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:11:
[...]

Uhm wat? Er zijn meer dan 10.000 merchants bij Bitpay en 4000+ bij Coinbase. Allemaal instant betalingen mogelijk.
Ik ken bijna geen merchant die zonder Bitpay of Coinbase of iets vergelijkbaars werkt. Voornamelijk exchanges en casino's werken met eigen implementaties waar je wel op confirmations moet wachten.

Kan je wel al bij 10 merchants betalen met Blackcoin?

Daarnaast wordt Bitcoin wel altijd naar buiten gebracht als "instant transacties peer2peer", dat mensen later verward raken door confirmations is natuurlijk wel iets wat beter zou uitgelegd kunnen worden (al wordt er bijvoorbeeld hier op Tweakers regelmatig op gewezen).
Blackcoin staat, tov. bitcoin nog in de kinderschoenen. Logisch dat er meer Merchants zijn die een 5 jaar oude coin accepteren. De coin is nog geen 2 maanden oud en heeft daarom nog voldoende kans op groei. Wat ik dus bedoelde is dat bij ondernemers waar ze beide betalingsmethoden accepteren, blackcoin de snelste is. Voor mij althans en velen met mij naar het schijnt.

Geen idee of het er al 10 zijn, zou kunnen. Er komen er iedere dag bij, zeker nu de coin langzaam in waarde toeneemt; iedereen wil een graantje meepikken.. En geef ze eens ongelijk :)

Wat ik zo weet zijn er wat goksites/casinos, een paar webshops, een goudboer, de exchanges.. Zometeen met het coinkite verhaal (rond juni) komen er hier waarschijnlijk heel snel heel veel bij. Jawel, 10 red je makkelijk.

De marketingmachine van blackcoin werkt op volle toeren, komt met goede initiantieven en brengt dit op een geweldige manier onder de aandacht. En dat heeft zijn weerslag. Ik ben een commercieel ingesteld iemand, dus ik bekijk het van die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 17:20
Ik heb nog geen doges maar wil ze best hebben.

DMBz3Nvd3Guc4dzLnLJhDVPBenThDtNwpE

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 13-04-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:31:
[...]

Ik heb nog geen doges maar wil ze best hebben.

DMBz3Nvd3Guc4dzLnLJhDVPBenThDtNwpE
Ben ik daar ook weer vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:36:
[...]

Ben ik daar ook weer vanaf :)
Heb je je BC's al verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hammer schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:37:
[...]

Heb je je BC's al verkocht?
De helft, heb er nu nog 30k. Daar gaan we een poosje op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hammer schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:30:
[...]

Blackcoin staat, tov. bitcoin nog in de kinderschoenen. Logisch dat er meer Merchants zijn die een 5 jaar oude coin accepteren. De coin is nog geen 2 maanden oud en heeft daarom nog voldoende kans op groei. Wat ik dus bedoelde is dat bij ondernemers waar ze beide betalingsmethoden accepteren, blackcoin de snelste is. Voor mij althans en velen met mij naar het schijnt.

Geen idee of het er al 10 zijn, zou kunnen. Er komen er iedere dag bij, zeker nu de coin langzaam in waarde toeneemt; iedereen wil een graantje meepikken.. En geef ze eens ongelijk :)

Wat ik zo weet zijn er wat goksites/casinos, een paar webshops, een goudboer, de exchanges.. Zometeen met het coinkite verhaal (rond juni) komen er hier waarschijnlijk heel snel heel veel bij. Jawel, 10 red je makkelijk.

De marketingmachine van blackcoin werkt op volle toeren, komt met goede initiantieven en brengt dit op een geweldige manier onder de aandacht. En dat heeft zijn weerslag. Ik ben een commercieel ingesteld iemand, dus ik bekijk het van die kant.
coinkite verhaal? Zou je dat een klein beetje willen uitleggen wat je daarmee bedoelt en ook de datum hiervan? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:48:
[...]

coinkite verhaal? Zou je dat een klein beetje willen uitleggen wat je daarmee bedoelt en ook de datum hiervan? _/-\o_
https://coinkite.com/ Dit is een bedrijf dat gespecialiseerd is in hard-en softwarematig aansluiten van winkels/webshops op cryptocurrency. Momenteel worden alleen bitcoin en litecoin door dit bedrijf ondersteund. Het stelt hoge eisen aan, door haar geselecteerde, alt-coins, als deze gebruik willen maken van haar diensten. Eén van die eisen is de inleg van 25btc aan coins. Binnen de Blackcoin community heeft men het voor elkaar gekregen deze 25 BTC in 1 dag op te halen in de community. Oa. Mintpal heeft 50.000 blackcoin gedoneerd aan dit doel. Andere coins die door CoinKite geselecteerd zijn, is dit tot op heden niet gelukt.

Nu is CoinKite, op zichzelf staand, natuurlijk nog niet, maar als je het grotere geheel bekijkt en de BC-community daarnaast zet, met haar supergemotiveerde 'marketeers' en members, dan kun je er donder op zeggen dat dit groots onder de aandacht gebracht wordt. Als dan de waarde ook nog eens exponentieel blijft stijgen dan kun je ervan uitgaan dat webshops en handelaren zeker geïnteresseerd zullen zijn in betalingen met Blackcoin. Naast 'de grote 2' in 1 adem genoemd worden is natuurlijk al een overwinning, maar de verwachting is dat deze overwinning verbleekt bij het effect erna.

Data weet ik zo 1-2-3 niet, ga ik achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hammer schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:03:
[...]

https://coinkite.com/ Dit is een bedrijf dat gespecialiseerd is in hard-en softwarematig aansluiten van winkels/webshops op cryptocurrency. Momenteel worden alleen bitcoin en litecoin door dit bedrijf ondersteund. Het stelt hoge eisen aan, door haar geselecteerde, alt-coins, als deze gebruik willen maken van haar diensten. Eén van die eisen is de inleg van 25btc aan coins. Binnen de Blackcoin community heeft men het voor elkaar gekregen deze 25 BTC in 1 dag op te halen in de community. Oa. Mintpal heeft 50.000 blackcoin gedoneerd aan dit doel. Andere coins die door CoinKite geselecteerd zijn, is dit tot op heden niet gelukt.

Nu is CoinKite, op zichzelf staand, natuurlijk nog niet, maar als je het grotere geheel bekijkt en de BC-community daarnaast zet, met haar supergemotiveerde 'marketeers' en members, dan kun je er donder op zeggen dat dit groots onder de aandacht gebracht wordt. Als dan de waarde ook nog eens exponentieel blijft stijgen dan kun je ervan uitgaan dat webshops en handelaren zeker geïnteresseerd zullen zijn in betalingen met Blackcoin. Naast 'de grote 2' in 1 adem genoemd worden is natuurlijk al een overwinning, maar de verwachting is dat deze overwinning verbleekt bij het effect erna.

Data weet ik zo 1-2-3 niet, ga ik achteraan.
Mooie uitleg, u heeft +1 verdiend!

Helemaal super, klinkt voor u erg goed, ik hou de coin in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Hammer schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:30:
Wat ik dus bedoelde is dat bij ondernemers waar ze beide betalingsmethoden accepteren, blackcoin de snelste is. Voor mij althans en velen met mij naar het schijnt.
Nog een keertje: dit is dus niet waar. Slechts de confirmatie tijd van Bitcoin is langer, waarom dat geen ene drol uit maakt vind je in dit topic (of een paar posts naar boven nog eens goed weer doorlezen).

Om on topic te blijven: ik vind dat Blackcoin weinig toegevoegde waarde heeft en daarom denk ik dat het op de lange termijn een zeer risicovolle investering t.o.v. Bitcoin is. Omdat Bitcoin en Blackcoin fundamenteel bijna hetzelfde zijn denk ik dat het voor de meeste mensen verstandiger is om Bitcoins te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
m19 schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:28:
[...]

Nog een keertje: dit is dus niet waar. Slechts de confirmatie tijd van Bitcoin is langer, waarom dat geen ene drol uit maakt vind je in dit topic (of een paar posts naar boven nog eens goed weer doorlezen).

Om on topic te blijven: ik vind dat Blackcoin weinig toegevoegde waarde heeft en daarom denk ik dat het op de lange termijn een zeer risicovolle investering t.o.v. Bitcoin is. Omdat Bitcoin en Blackcoin fundamenteel bijna hetzelfde zijn denk ik dat het voor de meeste mensen verstandiger is om Bitcoins te kopen ;)
Mij hoef je dat niet uit te leggen. Alle andere instappende mensen hebben er meer aan. Misschien dat bitcoin ook eens iets met marketing moet gaan doen? Probeer op mintpal eens 1 bitcoin over te maken en daarna eens een blackcoin? Waarheid is relatief, dus. Met Blackcoin kan ik meteen mijn 'aandeel' kopen, met bitcoin moet ik 40 minuten wachten en dan is de dump alweer begonnen. Arbitrage, iemand?

Je tweede argument is een persoonlijk iets. Het is beide cryptocurrency en dus beide een gevaarlijk beleggingsartikel, als je het dan zo wilt zien. Bitcoin is in 1 maand tijd de helft van z'n waarde kwijt; niet gevaarlijk? Aandelen Ahold zijn veiliger, maar rijk wordt je er niet van.

EDIT:
Ik probeer niemand over te halen te 'beleggen' in Blackcoin, ik zet alleen mijn standpunten en zienswijze uiteen. Iedereen moet zelf maar weten wat hij/zij met de informatie doet.

[ Voor 23% gewijzigd door Hammer op 13-04-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
m19 schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:28:
[...]

De meeste mensen die in BTC zitten houden ook gewoon van gokken/speculeren, anders ga je maar "veilig" handelen op de AEX o.i.d. Dus je hoeft niet te doen alsof BTC een veilige investering is en BC niet.

Ik weet ook niet wat de toekomst gaat brengen, maar de potentie is gewoon aanwezig, dus waarom niet met de hype meegaan? Al had je minimaal geinvesteerd, dan had je momenteel gewoon een goede winst te pakken, zelfs nu durf ik nog bij te kopen en rustig te slapen.

De meeste nay-sayers zijn vaak de mensen die de boot hebben gemist, dat zie je ook duidelijk terug in het BC topic met het gespam van FAC en MINT.

Ik heb de afgelopen 4 maanden in cryptoland meer gezien dan 10+ jaar op de beurs en we hebben allemaal veel geleerd over zowel de goede als de slechte eigenschappen van de shitload aan altcoins die zijn uitgebracht. Het was gewoon een kwestie van tijd dat er een coin zou opstaan die "al" het goede in zich zou hebben. Ik heb het eerder geroepen, maar morgen, volgende week, volgende maand of zelfs over 2 jaar, gaat minimaal LTC van zijn troon afgestoten worden en dan volgt BTC.

BTC heeft gepioneerd en dat heeft ie goed gedaan! Maar ik zie het niet de koning van de crypto worden (let op, ik zeg niet dat BC dat wel gaat worden).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:03
Ik ben ook maar all-in de bc gegaan kww . :)

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Sow dat was een avondje traden op Mintpal, toch nog ~ 0.01 btc verdient :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:32

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2it67pw.png

The only way is up...

[ Voor 13% gewijzigd door ocn op 13-04-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:11
BlackCoin 38000
Wilde weer wat bitcoins kopen via Bitonic en deze omzetten in Blackcoins..... maar echt iedere keer weer op nieuw krijg ik een foutmelding vanuit de ING. man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Dat is de big picture. Trading op dag basis kan makkelijk wat opleveren. Als je niets doet met je coins dan gaat de totale waarde inderdaad omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Je praat toch echt over flinke bedragen bij BC trading op Mintpal, dat zijn de grote jongens.
Ik heb trouwens nog niet zoveel pump en dumps meegemaakt op een dag. Zag al minstens 5 coins vandaag..en waarom btc niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Bullus op 14-04-2014 00:16 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Gebrek aan vertrouwen in BTC en overdaad aan vertrouwen in BC, maar meer dan een moment opname is het niet. Kan volgende week zomaar 100% omgekeerd zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Laatst online: 09-01 12:43
Ik wil best in BC stappen, maar ik ben bang dat het daarvoor al te laat is. Als ik nu ga instappen zal je zien dat ie crasht. Hetzelfde had ik met bitcoin, ingestapt op 780 euro en gelijk daarna een crash. Daar trap ik niet nog een keer in (uiteraard blijft hij, nu ik heb besloten om niet te kopen, gewoon keihard door stijgen).

[ Voor 15% gewijzigd door Bonez0r op 14-04-2014 01:41 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Lol, sell order van 69btc @ 42000BC

[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 14-04-2014 02:54 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
MintPal lijkt plat gegaan te zijn door een overweldigende vraag naar BC. Laatste wat ik zag was rond de 60k :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Had niet verwacht dat ze voorbij die wall kwamen. Respect voor de traders.
Had daarom geen BC vastgehouden , omdat ik bang was dat ie zou droppen vanaf 40000..

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6.R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 21:16
M'n 2 BTC die ik gisteren rond 11 uur in BC heb omgezet zijn nu 3,5 waard, da's lekker wakker worden! Nog een beetje stijgen en het verlies van BTC hodlen van de afgelopen maanden is weggewerkt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
:D Hoppa, weer x2!

Mensen die me willen bedanken voor de tip mogen een kleine BC donatie doen op het volgende adres BHu2bZGEeqZQAKazLo6dJmXfpcCpnVJ9dj

;)

Enn verder met deze trein! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Vanacht maar even een sell order neerzetten op het dubbele :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Massale euforie.

Over een paar dagen realiseert de massa zich dat je helemaal niets kunt met Blackcoin, stappen de grote jongens over op de volgende hype en zakt blackcoin in elkaar. Zoals met zoveel altcoins is gebeurd.

Boodschap aan iedereen is dus: vergeet tijdens deze opwaartse rally niet hier en daar wat echte winst te pakken. :)

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Glenfiddich schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:00:
Massale euforie.

Over een paar dagen realiseert de massa zich dat je helemaal niets kunt met Blackcoin, stappen de grote jongens over op de volgende hype en zakt blackcoin in elkaar. Zoals met zoveel altcoins is gebeurd.

Boodschap aan iedereen is dus: vergeet tijdens deze opwaartse rally niet hier en daar wat echte winst te pakken. :)
:) Men noemt het 'crypto-goud'.. Met goud an sich kun je ook niet veel, maar het is toch een hoop waard. Verder komen er iedere dag nieuwe services bij en in juni... heh... We zullen zien. Ik heb geen glazen bol, maar jij ook niet.
Pagina: 1 ... 160 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid