Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.637 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:01:
[...]

En als de koers opeens $50,- dollar daalt? Of doe je alleen aan BTC winst maken.
Dan herhaal je dit opnieuw maar dan op $50 lagere niveau. Je vergroot namelijk het aantal bitcoins. Dat compenseert op den duur het verlies in totale waarde van je assets.

Als je tevreden neemt met 0.6% van het voorbeeld dan is je ene bitcoin op jaar tijd verachtvoudigd.
Dan mag het koers wel op $50 staan om nog steeds break-even te komen. Maar als de koers gelijk blijf dan is je winst verachtvoudigd en nog hoger als de koers gestegen is.
Zolang je bitcoins niet terugwisselt naar je bankrekening is dit maar een papieren verlies.

Dit is een andere strategie dan arbitrage. Arbitrage zonder bot is zo geestdodend. Dan maar liever op slapend manier. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Blord op 02-04-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Blord schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:24:
Wat ik vaak doe voor het slapen gaan is genoegen nemen met een kleine koerswinst.
Bijvoorbeeld als de koers op $400 staat, verkoop ik de bitcoins en ik plaats een buy order voor $396. Dat is een winst van 1%. Minus de fee van 2x 0.2% in geval van BitStamp exchange hou ik netto 0.6% over.
De koers van BTC is zo volatiel dat bijna altijd die buy order wordt gepakt gedurende de nacht.
Makkelijk wakker worden als je hoeveelheid coins met +0.6% is gestegen. :)

Dit is maar een voorbeeld. Je kunt ook voor nog kleinere winst gaan waardoor de kans dat de tweede order wordt gepakt nog groter is. Allemaal dankzij de volatiliteit van de BTC koers.
Enige risico wat je loopt is dat je verkoop op $400 net in een dal was en de koers niet onderdeel e $396 komt en alleen maar stijgt. Dan heb je geen coins meer. En als je ze terug wil kopen krijg je er minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Blord schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:42:
[...]
Dit is een andere strategie dan arbitrage. Arbitrage zonder bot is zo geestdodend. Dan maar liever op slapend manier. :)
Mwah, geestdodend... je moet zorgen dat je er weinig tijd aan kwijt bent. Zonder bot betekend niet perse dat je álles met de hand moet doen. Laatste 24 uur zo'n 25 BTC omgezet en daar 2% meegepakt, en niet heel veel tijd aan kwijt geweest. Het is alleen jammer dat de SEPA overboeking de boel beperkt...

Maar wat pposthoorn al zegt, je kan net zo goed duurder in moeten kopen met jou strategie, of een tijd moeten wachten tot je weer goedkoop kan inkopen en in die tijd kan je niks. Of heb je hier iets op bedacht?

Met arbitrage loop je geen risico's en maakt het niet uit wat de koers doet, áls ie maar wat doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
Aikon schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:19:
[...]

Mwah, geestdodend... je moet zorgen dat je er weinig tijd aan kwijt bent. Zonder bot betekend niet perse dat je álles met de hand moet doen. Laatste 24 uur zo'n 25 BTC omgezet en daar 2% meegepakt, en niet heel veel tijd aan kwijt geweest. Het is alleen jammer dat de SEPA overboeking de boel beperkt...

Maar wat pposthoorn al zegt, je kan net zo goed duurder in moeten kopen met jou strategie, of een tijd moeten wachten tot je weer goedkoop kan inkopen en in die tijd kan je niks. Of heb je hier iets op bedacht?

Met arbitrage loop je geen risico's en maakt het niet uit wat de koers doet, áls ie maar wat doet. :)
Als je echt bezig wil zijn met Arbitrage moet je er inderdaad voor zorgen dat je niet afhankelijk bent van Sepa, dan is het leuk. Ik zit nu met het probleem dat ik bij partij 1 geen fiat heb, omdat ik alles door sluis naar partij 2. Dan moet je inderdaad weer wachten op SEPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Je moet natuurlijk een beetje inzicht hebben wanneer je coins van de hand moet doen. Als je kijkt naar de 15min grafiek op bitcoinwisdom verkoop je de coins op de top van de groene heuvel van de MACD lijn. Dat is lokaal gezien het hoogste punt. Daarna heb je de grootste kans dat de koers gaat zakken.

Bekijk alle voorgaande groene heuvels en zoom maar in op zo'n heuvel. 9 van de 10 keren is dat het hoogste punt van de lijn. Lokaal gezien dan he. Een goed moment om een half procentje te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ranora schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:25:
[...]

Als je echt bezig wil zijn met Arbitrage moet je er inderdaad voor zorgen dat je niet afhankelijk bent van Sepa, dan is het leuk. Ik zit nu met het probleem dat ik bij partij 1 geen fiat heb, omdat ik alles door sluis naar partij 2. Dan moet je inderdaad weer wachten op SEPA.
Tja, je zal toch ergens je geld heen en weer moeten schuiven?
Hoop exchanges vertrouw ik ook niet genoeg, dus ik doe het maar zo.
Wel een record zojuist, rond een uur of 10 vanochtend vanaf Kraken overgemaakt, en komt nu net binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Aikon schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:57:
[...]

Tja, je zal toch ergens je geld heen en weer moeten schuiven?
Hoop exchanges vertrouw ik ook niet genoeg, dus ik doe het maar zo.
Wel een record zojuist, rond een uur of 10 vanochtend vanaf Kraken overgemaakt, en komt nu net binnen :)
Ik moet zeggen dat ik Kraken vertrouw, BTC-e nog niet volledig. Maar dat komt meer door het uiterlijk van de site, dan door de werking. Bij beide heb ik goede ervaringen met handelen. (BTC-E alleen niet met het opnemen van geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Is het bij Kraken ook mogelijk om met bitcoins litecoins te kopen? Ik zie alleen de optie XBT/LTC (wat dus bitcoins met litecoins kopen is..)

-Edit oeps, keek verkeerd.. Als je dan op "sell" drukt klopt het natuurlijk :+

[ Voor 22% gewijzigd door sjukke op 02-04-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vkey
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:53
sjukke schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:33:
Is het bij Kraken ook mogelijk om met bitcoins litecoins te kopen? Ik zie alleen de optie XBT/LTC (wat dus bitcoins met litecoins kopen is..)
Andersom kan het ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Weet iemand waarom we net 6% naar beneden zijn gegaan? Hij ging net lekker omhoog :9

Schept leuke arbitrage kansen, alleen jammer dat mijn deposit naar Bitstamp van gister middag nog niet binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vkey
pposthoorn schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:54:
Weet iemand waarom we net 6% naar beneden zijn gegaan? Hij ging net lekker omhoog :9

Schept leuke arbitrage kansen, alleen jammer dat mijn deposit naar Bitstamp van gister middag nog niet binnen is.
Hier hetzelfde probleem. :) Hopelijk zijn er morgen ook genoeg kansen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Denk toch een verhoogde zonneactiviteit :7

En met die snelle bevestigingen van de laatste tijd is het idd prima arbitreren (is dat een woord?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Aikon schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:39:
Denk toch een verhoogde zonneactiviteit :7

En met die snelle bevestigingen van de laatste tijd is het idd prima arbitreren (is dat een woord?).
Weet ik niet, maar vanaf nu dan wel. I like "arbitreren" :)

Ben k effe blij dat ik net verkocht heb op €365 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Dit lijkt mij een een gecoördineerde daling. Een echte crash gaat pijlsnel naar beneden en deze gaat erg trapsgewijs. Misschien is het dumpen van Goxcoins begonnen. Ook dit bericht speel mee, http://www.cryptocoinsnew...-bee-insolvent/2014/04/02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Aikon schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:39:
:X

@blord: Dan was de stijging ook gecoördineerd want die ging niet veel langzamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik weet het ook niet waarom zoveel coins gedumpt is in een korte periode. Gelukkig had ik al mijn coins gedumpt op $490 maar ze zijn weer veel te duur weer in gekocht op $475-$455 range.
Nou ja mijn hoeveel coins is een klein stukje gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:24
Ik ben lekker long gegaan op btc.sx, mooie kans :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:23
Ik was die site na het sluiten van MtGox helemaal vergeten. Gezien de buy support rond de 400 is long gaan daar opzich wel gunstig. Eens zien of ik op tijd er wat bitcoin krijg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gelukkig vereist btc.sx maar 3 confirmations. Op dit soort punten, waar de prijs op een laagtepunt staat, is het best aantrekkelijk. Met 10x leverage gaat het erg hard als de prijs weer $50 stijgt :P

Over btc.sx gesproken, ze hebben recent 500 BTC funding gekregen: http://www.coindesk.com/s...-sx-500-bitcoins-funding/

[ Voor 25% gewijzigd door Avalaxy op 02-04-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Niet echt om vrolijk van te worden deze koers.. terwijl er toch niet echt bijzonder slecht nieuws naar buiten lijkt te komen (op China na, maar dat die onwelwillend tov bitcoin staan weten we nou ondertussen wel). Steeds meer bedrijven accepteren bitcoin. Dus waarom blijft die koers dan zo sukkelen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Omdat china hier en daar toch wel redelijk definitief slecht nieuws te melden heeft?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Laatst online: 26-06 05:21
FaceDown schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:57:
Niet echt om vrolijk van te worden deze koers.. terwijl er toch niet echt bijzonder slecht nieuws naar buiten lijkt te komen (op China na, maar dat die onwelwillend tov bitcoin staan weten we nou ondertussen wel). Steeds meer bedrijven accepteren bitcoin. Dus waarom blijft die koers dan zo sukkelen?
Nieuws van de Amerikaanse belastingdienst gemist?
Diverse websites schrijven nu dat de bitcoin hierdoor redelijk waardeloos is geworden als een currency. Althans, in Amerika dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Hadespuiter schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:26:
[...]

Nieuws van de Amerikaanse belastingdienst gemist?
Diverse websites schrijven nu dat de bitcoin hierdoor redelijk waardeloos is geworden als een currency. Althans, in Amerika dan.
Wat houdt dat nieuws dan precies in? Je kan er nog steeds mee betalen volgens mij?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:32:
[...]

Wat houdt dat nieuws dan precies in? Je kan er nog steeds mee betalen volgens mij?
In een dalende markt is het wel handig om er eten met aan te schaffen.
Wanneer de koers stijgt doet niemand dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
FaceDown schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:32:
[...]

Ja maar het gebruik wordt omslachtig (iedere transactie moet bijgehouden/opgegeven worden) en zal uiteindelijk duurder uitpakken dan gewoon met USD betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hadespuiter schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:03:
[...]

iedere transactie moet bijgehouden/opgegeven worden
Niet waar. Alleen alles boven $600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:54:
[...]

In een dalende markt is het wel handig om er eten met aan te schaffen.
Wanneer de koers stijgt doet niemand dat.
Bitcoins kun je nog steeds niet eten, dus ik heb wel een pizza besteld :P maar ach, of je nu voor veel of weinig bitcoins de zelfde pizza koopt, je weet niet of nauwelijks hoe de markt loopt/gaat lopen 8)7

Pizza was lekker trouwens!

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Blord schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:19:
Ik weet het ook niet waarom zoveel coins gedumpt is in een korte periode. Gelukkig had ik al mijn coins gedumpt op $490 maar ze zijn weer veel te duur weer in gekocht op $475-$455 range.
Nou ja mijn hoeveel coins is een klein stukje gegroeid.
Waarom beantwoord niemand dit even? En jullie denken allemaal wel heel makkelijk over china. China had vandaag toch echt weer de leiding. Okcoin die trading suspend, banken die gebeld worden, en ga zo maar door. Prijs wederom een flinke klap te verduren gehad en dit is niet te stoppen. Vraag me af wanneer Huobi met info naar buiten komt over wat zij te verduren krijgen. Ik verwacht binnen 2 dagen een koers van onder de 400.

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

adros schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:13:
[...]

Waarom beantwoord niemand dit even? En jullie denken allemaal wel heel makkelijk over china. China had vandaag toch echt weer de leiding. Okcoin die trading suspend, banken die gebeld worden, en ga zo maar door. Prijs wederom een flinke klap te verduren gehad en dit is niet te stoppen. Vraag me af wanneer Huobi met info naar buiten komt over wat zij te verduren krijgen. Ik verwacht binnen 2 dagen een koers van onder de 400.
Dat wordt helaas short gaan dus. Verwacht komende dagen ook daling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Op basis waarvan wordt een daling verwacht?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Salvatron schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:25:
Slecht nieuws achter elkaar plus weekend komt eraan en afgelopen weken geen stijging gezien in het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:46
Trend. Sinds begint maart zijn we alleen maar aan het dalen geweest met een hooguit een halve dag misschien een spike omhoog, die weer geen dag later teniet wordt gedaan zoals afgelopen 24 uur. Zolang er geen goed nieuws om die trend te doorbreken, is er geen reden om te denken dat we niet verder dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
volgens mij zeg ik dit net. Kwestie van tijd voordat grotere players in China problemen gaan krijgen (lees: Huobi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Als de Chinezen massaal van hun coins af willen (moeten) kom je uiteindelijk weer op een koers uit die ong. net zo hoog was als vóórdat China enthousiast mee ging doen.

= $125-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Er zullen vast ook chinezen zijn die ondanks dat toch Bitcoins willen hebben, dus ik denk niet dat de markt enkel en alleen door problemen aan de chinese kant naar dat niveau gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Als ie 200 bereikt denk ik dat er heel wat bitcoins vrij komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

o ik dacht dat de koers weer omhoog zou gaan omdat die zo laag stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Salvatron schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:39:
o ik dacht dat de koers weer omhoog zou gaan omdat die zo laag stond.
lekkere redenering dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

soms staat die koers laag, soms staat die hoog, ik dacht dat dat gewoon zo door zou blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Razkin schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:35:
Er zullen vast ook chinezen zijn die ondanks dat toch Bitcoins willen hebben, dus ik denk niet dat de markt enkel en alleen door problemen aan de chinese kant naar dat niveau gaat.
Als een China ban definitief wordt zullen niet enkel Chinezen short gaan. ;)

Die $125-200 kan dus zelfs als optimistisch beschouwd worden als de panic echt uitbreekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hadespuiter op 02-04-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Hadespuiter schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:45:
[...]

Als een China ban definitief wordt zullen niet enkel Chinezen short gaan. ;)

Die $125-200 kan dus zelfs als optimistisch beschouwd worden als de panic echt uitbreekt.
Als bitcoin onder 350 komt dan zal ik alles shorten tot de bodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
De tijd zal het leren, tot dan is het niet meer dan een hoop "wat als" scenario's.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Als we vanuit gaan van dit plaatje dan is $400 wel echt de bodem. Ik verwacht wel veel support op dat niveau.

Afbeeldingslocatie: http://static.cdn-seekingalpha.com/uploads/2014/4/2/24409233-139646190742482-piperjaff_origin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
https://bitcoinwisdom.com/markets/bitstamp/btcusd

Hebben meer mensen last dat het orderboek aan de rechterkant niet actueel is, deze loopt vaak paar dollar achter. Na een tijdje loopt het weer gelijk.. Ik heb het idee dat dit alleen bij bitstamp is, ik kijk ook kraken maar die loopt gelijk (daar is volume ook veel kleiner, wat ook helpt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Je moet even F5 indrukken voor een actuele en juiste stand. Soms raken ze ook de kluts kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Blord schreef op woensdag 02 april 2014 @ 23:02:
Als we vanuit gaan van dit plaatje dan is $400 wel echt de bodem. Ik verwacht wel veel support op dat niveau.

[afbeelding]
Zo te zien is dat supportniveau iets hoger dan 400 (circa 420) waardoor de koers op dit moment ongeveer op dat niveau staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Salvatron schreef op donderdag 03 april 2014 @ 00:25:
[...]

Zo te zien is dat supportniveau iets hoger dan 400 (circa 420) waardoor de koers op dit moment ongeveer op dat niveau staat...
ehh nee. 6k naar 400 noem ik niet echt heel veel support. En al helemaal naar 420 niet, 2k btc naar 420.

[ Voor 7% gewijzigd door adros op 03-04-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Blord schreef op woensdag 02 april 2014 @ 23:08:
Je moet even F5 indrukken voor een actuele en juiste stand. Soms raken ze ook de kluts kwijt.
F5 helpt helaas niet, het orderbook loopt inderdaad achter op de rest (grafiek en trades), er zal wel een technische verklaring voor zijn waarom ze het niet gewoon tegelijk updaten.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

adros schreef op donderdag 03 april 2014 @ 00:30:
[...]

ehh nee. 6k naar 400 noem ik niet echt heel veel support. En al helemaal naar 420 niet, 2k btc naar 420.
Wat zijn 6k en 2k?
Een supportlijn is een zone, op het moment zit de koers rond die zone, het gaat niet om exact 420.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
adros schreef op donderdag 03 april 2014 @ 00:30:
[...]

Ik zie op dit moment 10925 coins tot $400 (op Bitstamp).Da's wel iets meer dan 6K :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49
Bonez0r schreef op donderdag 03 april 2014 @ 00:48:
[...]

F5 helpt helaas niet, het orderbook loopt inderdaad achter op de rest (grafiek en trades), er zal wel een technische verklaring voor zijn waarom ze het niet gewoon tegelijk updaten.
Bitstamp heeft een limiet aan het aantal API-calls dat je per tijdsperiode kunt maken voordat je een IP-ban aan de broek krijgt. BitcoinWisdom kan dus niet willekeurig snel updaten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
Wat bedoelen mensen precies met "short gaan"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sjukke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:58:
Wat bedoelen mensen precies met "short gaan"?
Op dat moment plaatsen mensen een sell order, ze gaan of hebben dus net verkocht. Dit doe je dus als je verwacht dat de koers omlaag gaat. Overigens is "long" het tegenovergestelde hiervan :).

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoerd op 03-04-2014 09:10 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
Sjoerd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:09:
[...]

Op dat moment plaatsen mensen een sell order, ze gaan of hebben dus net verkocht. Dit doe je dus als je verwacht dat de koers omlaag gaat. Overigens is "long" het tegenovergestelde hiervan :).
Het is dus verkopen tegen de dan geldende koers en daarna goedkoper inkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 15:47
sjukke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:11:
[...]

Het is dus verkopen tegen de dan geldende koers en daarna goedkoper inkopen?
Nee, wat Sjoerd zegt klopt van geen kanten. Short selling is het verkopen van geleende aandelen (of bitcoins). Je betaalt hiervoor een klein percentage om de bitcoins te lenen. Bij het short gaan verkoop je deze geleende aandelen, en koop je deze later terug voor een hopelijk lagere koers. Het koersverschil is je winst, minus de kosten voor het lenen van de aandelen.

Wikipedia: Short gaan

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Damm wat een extreme daling. Had ik echt niet verwacht.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
wwwhizz schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:28:
[...]

Nee, wat Sjoerd zegt klopt van geen kanten. Short selling is het verkopen van geleende aandelen (of bitcoins). Je betaalt hiervoor een klein percentage om de bitcoins te lenen. Bij het short gaan verkoop je deze geleende aandelen, en koop je deze later terug voor een hopelijk lagere koers. Het koersverschil is je winst, minus de kosten voor het lenen van de aandelen.

Duidelijk. Maar dit doe je dan niet bij een bitcoin exchange maar bij van die tradingsites als plus500?

[ Voor 30% gewijzigd door sjukke op 03-04-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

sjukke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:33:
[...]

Duidelijk. Maar dit doe je dan niet bij een bitcoin exchange maar bij van die tradingsites als plus500?
Je kan het doen op Bitfinex en je mag mijn referal code gebruiken krijg ik wat van je fees :D
Referral weg. Mag prima via DM oid, maar niet publiek op 't forum

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wwwhizz schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:28:
[...]

Excuses je hebt gelijk, ik ben in de war :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lf2 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:34:

Je kan het doen op Bitfinex en je mag mijn referal code gebruiken krijg ik wat van je fees :D
Helaas...

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform het algemeen beleid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:29
Agh, je kan het altijd via PM vragen. Zo heb ik dat ook paar keer gedaan. Het kost je zelf niets, en een andere tweaker krijgt een (heul heul) klein beetje geld. Maar het moet inderdaad niet rondgestrooid worden hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Blord schreef op woensdag 02 april 2014 @ 23:02:
Waarom wordt die onderste lijn op dat plaatje niet getrokken vanaf het laagste punt aan het begin van de kaart?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/a44xYKv_700b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 16:32
lol aub 4 euro stijging ;)
Wel een beetje drama deze koers, shit man... twijfel wel een beetje of ik nu met 80 euro verlies moet verkopen of beter kan wachten totdat ie mogelijk wel/niet nog aantrekt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
marcel87 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:26:
lol aub 4 euro stijging ;)
Wel een beetje drama deze koers, shit man... twijfel wel een beetje of ik nu met 80 euro verlies moet verkopen of beter kan wachten totdat ie mogelijk wel/niet nog aantrekt. :F
Heb je het geld nu nodig?

Nee: Laten staan. Het kan erger worden, maar dankzij de instabiliteit kan het ook beter worden.

Ja: Stom dat je uberhaubt mee gokt, daar komt gezeik van. Maar dan moet je het verkopen. En gewoon niet meer gokken met geld dat je niet kunt missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ranora schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:33:
[...]
geld dat je niet kunt missen.
Ik gok met 60 euro aan dogecoins.. is nu ook al helemaal geen moer meer waard.
Ik wacht sowieso nog een jaar of 3 voordat ik een conclussie vel. :P

Achteraf kut maar kon ook 10x meer waard worden.
Met de loterij meespelen win je overigens helemaal nooit en ben je zo 150 euro per jaar kwijt....... dat vind niemand dan weer erg lol...

[ Voor 23% gewijzigd door A87 op 03-04-2014 10:58 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Neuh niet nodig op dit moment. En ja wat is missen... verspelen vind ik gewoon zonde, net als de meesten hier neem ik aan. :P

Punt is dat ik in voorgaande pagina's las dat het niet vreemd zou zijn als de koers indondert naar 150-200 dollar op termijn... dus ja, dan kan ik beter nu mijn verlies pakken natuurlijk.
Toen ik het kocht, wanneer was dat ook alweer... half februari?, toen had men nog de verwachting inmiddels de 1000 euro wel te hebben aangetikt.

haha, mja zodoende deed ik tot nu toe niks... wilde meer voor de long term gaan, ook omdat ik wat ik al eerder zei... niet elke dag de tijd heb om die koers regelmatig in de gaten te houden.
Ik vond die methode van Blord ook nog wel geinig, dus handelen voordat je gaat slapen. Mja, ik ga er nu niet meer inpompen als mijn verlies nu al 80 euro is... dus dan is het of verkopen+verlies van dit moment pakken of stil blijven zitten en daarmee ook je risico lopen op nog meer verlies... of winst. :P

pff als je nou eens een glazenbol kon kopen, dat het nog niet bestaat... dat snap ik niet O-) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Als alle online shops overgaan op bitcoin wordt het al snel 10.000/ waard...

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 03-04-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Er zijn 10.000+ bitcoins nodig om de prijs naar <400$ te krijgen. Behoorlijk wat support. Al kan die support natuurlijk zomaar weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
m19 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:05:
Er zijn 10.000+ bitcoins nodig om de prijs naar <400$ te krijgen. Behoorlijk wat support. Al kan die support natuurlijk zomaar weg zijn.
Dat is niet heel veel.. Gisteren was er in een kwartier tijd een volume van 4k (16:45). Niet alles was natuurlijk verkoop, maar het kan snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Met "geld dat je niet kunt missen" bedoel ik niet geld dat je net zo goed weg kan gooien. Maar niet direct nodig hebt om je huur/hypotheek te betalen.

Ik heb er ook genoeg geld in zitten, maar van de week is mijn hypotheek afgeschreven, ik kan nog eten en naar de kroeg gaan. Dus ja, ik ga momenteel ook aardig wat euro's de min in, maar heb het niet nodig om verder te kunnen leven.

Ik vind dit een leuker spel dan de loterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet echt officespacig. Heb je de film gezien, of ken je de meme alleen? Indien dat laatste, shame on you, fantastische film :P

"Yeah, if BTC could just... go ahead rise, that would be great"

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2014 11:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
.oisyn schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:21:
[...]

Niet echt officespacig. Heb je de film gezien, of ken je de meme alleen? Indien dat laatste, shame on you, fantastische film :P

"Yeah, if BTC could just... go ahead rise, that would be great"
Ik heb de film inderdaad niet gezien ;(
Ik kijk momenteel zo weinig films dat ik nog maar eentje per week pak in de bios, dat is meestal de sneak... dus nee, excuses.. :(

*edit*
dan zijn al die memes waarschijnlijk niet juist las ik het zo zie ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ranora op 03-04-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Even een vraagje over handelen bij kraken, aangezien ik een halve btc heb die al weken daar staan en ik er eigenlijk niks mee doe.

Ik verkoop bv 0.1btc voor bedrag x, zodat ik euros heb.
Ik koop bitcoins voor een lagere x bedrag en maak een sell order (0.1btc) wat hoger is dan wat ik gekocht hebt, is dit een goede methode of is het beter om geld te storten?

[ Voor 15% gewijzigd door Bullus op 03-04-2014 12:02 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Bullus schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:56:
Even een vraagje over handelen bij kraken.

Ik heb een halve bitcoin. Ik verkoop bv 0.1btc voor bedrag x, zodat ik euros heb.
Ik koop bitcoins voor een lagere x bedrag en maak een sell order (0.1btc) wat hoger is dan wat ik gekocht hebt, is dit een goede methode of is het beter om geld te storten?
In kleine aantallen maakt het weinig uit; je betaald alleen bij handel 0.2% fee in het begin (tot je meer dan 2500 dollar hebt verhandeld, dan wordt het minder). Als je geld stort heb je dat niet, coins gaan sneller. Dus als je bij bitonic een coin koopt, die laat je op kraken storten kost dat niets.

Pas bij handelen gaat het je wat kosten, niet veel, maar houd er rekening mee.

Bij het storten van geld moet je rekening houden met je dagelijkse/maandelijkse limit (afhankelijk hoe ver je bent met verifiëren.

Momenteel handel ik op kraken door coins te storten; verkoop die als ze zijn gestegen. En koop ik weer in als ze gedaald zijn. Hierdoor krijg je iets meer volume BTC. (momenteel doe ik niets behalve hopen dat het weer gaat stijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
http://www.reddit.com/r/B..._party_payment_processor/

Dat is minder erg dan dat de verwachting was, immers geen bank ban.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Razkin schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:09:
http://www.reddit.com/r/B..._party_payment_processor/

Dat is minder erg dan dat de verwachting was, immers geen bank ban.
Snap eerlijk gezegd niet wat er in staat, kan iemand dit vertalen? Google translate is niet echt een oplossing..

Maar als ik de charts zo zie, is het goed nieuws.

[ Voor 6% gewijzigd door Replay256 op 03-04-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Op Huobi zelf staat nu dat er op het moment geen sprake is van een ban op het uitwisselen van yuan door de chinese bank en dat er wat onduidelijkheden zijn mbt tot "3rd party payment providers" (Paypal achtige dingen).

Goed nieuws :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Whoa, daar was even een brok frustratie weggewerkt. Een jump van 420 naar 450 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Behoorlijke bump inderdaad...
Mag nog wel iets verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in een uur mijn maandlasten verdiend. Dat was een heel lekker gevoel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:45:
Afhankelijk van je maandlasten ben ik onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:12

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Ik heb de koersen een tijdje niet actief gevolgd, maar de koers van Litecoin heeft een flinke klap gemaakt, damn. Mijn take profit orders zijn allemaal niet gepakt en de koers is daarna ongeveer gehalveerd. Bijna al mijn winst is inmiddels verdampt :'(

That's what I get for being greedy :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Greed is de grootste vijand van het traden. Nu ben ik tevreden met kleine percentages . Een heleboel kleine percentages maken 1 grotere. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:56:
Even een vraagje over handelen bij kraken, aangezien ik een halve btc heb die al weken daar staan en ik er eigenlijk niks mee doe.

Ik verkoop bv 0.1btc voor bedrag x, zodat ik euros heb.
Zo doe ik het meestal wel. Soms zet ik die winst vervolgens ook weer in om BTC te kopen zodra de koers laag staat. gewoon leuk om te proberen. Maar met kleine aantallen gaat het niet heel snel.
Blord schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:29:
Whoa, daar was even een brok frustratie weggewerkt. Een jump van 420 naar 450 !
Helaas van korte duur :'( zakt nu weer in elkaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 03-04-2014 13:15 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:12

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:45:
Pfff, dat vereist dan een behoorlijke investering en bijbehorend risico. Netjes hoor, zou willen dat ik dat soort bedragen bij elkaar kon slepen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
Ik heb de afgelopen dagen alleen maar verloren..
Daytraden is niets voor mij, heb te weinig geduld en ben non-stop bang om de boot te missen waardoor ik te snel in -of uitstap :+

Schade valt mee, heb wel weer wat terugverdiend maar ga er toch maar mee stoppen. Van 1.5 btc naar 1.43 btc

[ Voor 6% gewijzigd door sjukke op 03-04-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Dat is best klote inderdaad... Ik sta gelukkig nog met btc in de winst, al is het maar 0.1 btc...
Qua geld sta ik wel in het verlies, ongeveer een paar 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sjukke schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:20:
Ik heb de afgelopen dagen alleen maar verloren..
Daytraden is niets voor mij, heb te weinig geduld en ben non-stop bang om de boot te missen waardoor ik te snel in -of uitstap :+

Schade valt mee, heb wel weer wat terugverdiend maar ga er toch maar mee stoppen. Van 1.5 btc naar 1.43 btc
Ja inderdaad. Daarom deed ik er eerst gemiddeld 36 uur over. Dat werkte beter. Al is het de laatste tijd wel heel turbulent. Een fout en je bent al je winst van maanden werk kwijt. Maar dat is met aandelen net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Ranora schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:41:
[...]

Ik heb de film inderdaad niet gezien ;(
Ik kijk momenteel zo weinig films dat ik nog maar eentje per week pak in de bios, dat is meestal de sneak... dus nee, excuses.. :(

*edit*
dan zijn al die memes waarschijnlijk niet juist las ik het zo zie ;)
Office Space is verplichte kost voor iedereen die een hekel heeft aan corporate bullshit of met tegenzin op een kantoor werkt, je zal heerlijk ontstressen.. Het is met afstand mijn favoriete comedy ooit. Ik hoef maar in de file te staan en ik denk al aan de openingsscene (vaak zie ik ook wel het equivalent van een opa met looprek, bijvoorbeeld een fietser). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
ik gaat het al kijken... *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

marcel87 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:57:
Punt is dat ik in voorgaande pagina's las dat het niet vreemd zou zijn als de koers indondert naar 150-200 dollar op termijn... dus ja, dan kan ik beter nu mijn verlies pakken natuurlijk.
Toen ik het kocht, wanneer was dat ook alweer... half februari?, toen had men nog de verwachting inmiddels de 1000 euro wel te hebben aangetikt.

haha, mja zodoende deed ik tot nu toe niks... wilde meer voor de long term gaan, ook omdat ik wat ik al eerder zei... niet elke dag de tijd heb om die koers regelmatig in de gaten te houden.
Ik vond die methode van Blord ook nog wel geinig, dus handelen voordat je gaat slapen. Mja, ik ga er nu niet meer inpompen als mijn verlies nu al 80 euro is... dus dan is het of verkopen+verlies van dit moment pakken of stil blijven zitten en daarmee ook je risico lopen op nog meer verlies... of winst. :P

pff als je nou eens een glazenbol kon kopen, dat het nog niet bestaat... dat snap ik niet O-) :z
Ik heb geen verstand van speculeren dus neem het voor wat het is :) [/disclaimer]
Maar bij plus500 zie ik dat op 19 dec 2013 en 25 feb 2014 de 420 grens getest is en toen bouncte de grafiek naar boven, wat erop duidt dat hier mogelijk een horizontaal support niveau is waar hij misschien niet door heen gaat. Misschien ook wel, maar ik zou zelf ff afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Alle currency keldert nu wel erg lang.... weinig + dus ziet er slecht uit.
Je zult toch echt +en moeten zien na een bepaalde tijd. geloof er niet meer in.

[ Voor 42% gewijzigd door A87 op 03-04-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:29
A87 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:02:
Alle currency keldert nu wel erg lang.... weinig + dus ziet er slecht uit.
Je zult toch echt +en moeten zien na een bepaalde tijd. geloof er niet meer in.
Op Kraken is het toch al een tijdje stabiel, zelfs omhoog gegaan. BTC & LTC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Die paar uur rondom die 320 euro zou ik niet stabiel noemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
mat.hi.as schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:17:
[...]

Op Kraken is het toch al een tijdje stabiel, zelfs omhoog gegaan. BTC & LTC!
Jij hebt het over een paar uur, het gaat de laatste dagen flink naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

einde bitcoin dit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Salvatron schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:58:
[...]

Ik heb geen verstand van speculeren dus neem het voor wat het is :) [/disclaimer]
Maar bij plus500 zie ik dat op 19 dec 2013 en 25 feb 2014 de 420 grens getest is en toen bouncte de grafiek naar boven, wat erop duidt dat hier mogelijk een horizontaal support niveau waar hij misschien niet door heen gaat. Misschien ook wel, maar ik zou zelf ff afwachten.
Dat wel inderdaad, maar daar zit ie nu toch ook al wel onder...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yXOilJb.png
bron: plus500 BTCUSD

Op zich wel goed punt... zal er nog ff over denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BTC staat pas sinds kort zo hoog. Voorheen helemaal niet. Wie zegt dat het niet weer zo wordt als 1,5 jaar terug? alles kan natuurlijk.

Ik ben wel benieuwd wie er nog vertrouwen in heeft en dus coins heeft.

En wie hier op tweakers allemaal full fiat staan.

Ik heb zelf wat coins gekocht net boven de 400. En toen hadden we ineens de drop naar 350 en nu zelfs naar 300. Ik vraag me natuurlijk af waar het einde is. wat natuurlijk niemand weet.

gemiddeld heb ik iets van 356 per coin betaald. Maar met de huidige koers is dat nog steeds bijna 10% verlies.

[ Voor 67% gewijzigd door Astennu op 03-04-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vkey
Heeft er iemand ervaring met handelen op BTC China?
Pagina: 1 ... 157 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid