BekSide schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:22:Ik wil graag een aantal bitcoins aanschaffen op de huidige koers, waar kan ik dit het beste (Goedkoopst + betrouwbaar doen?)
tot nu toe heb ik dit altijd bij ''Bitonic.nl'' gedaan maar heb het idee dat ik daar duur uit ben.
Bitonic is inderdaad iets duurder dan de marktprijs bij een gewone wisselbeurs (exchange). Het verschil is echter niet heel groot, slechts een paar procent. Als je Bitcoins koopt voor de lange termijn, dan maakt dit verschil vrij weinig uit, want koersschommelingen zijn op de meeste dagen groter dan wat je bij Bitonic extra betaalt.
Als je toch op zoek bent naar een exchange, dan zijn Bitstamp en Kraken aan te raden. Deze zijn snel met het verwerken van stortingen en uitbetalingen. Nadeel hier is dat je bij beiden een account moet aanmaken en je moet identificeren om te kunnen handelen. Bij Kraken hoef je geen documenten op te sturen als je niet meer dan $2000 (of het equivalent in andere valuta) stort of opneemt per dag.
Mijn 2e vraag is eigenlijk het bewaren van de bitcoins, ik ben op computer gebied niet erg onderlegd, en zou ze het liefst gewoon thuis in de kast leggen, ik las eerder hier iets over zelfs op papier in een kluis, kan iemand hier meer informatie over geven?
Tot nu toe heb ik altijd gebruik gemaakt van Blockchain.info waar ik een wallet heb.
Een papieren wallet (paper wallet) is een papier waar de private key op staat. Deze private key is genoeg om toegang te krijgen tot je Bitcoins. Een stappenplan om zoiets te maken is:
1) Ga naar Bitaddress.org, maak hier een "paper wallet" aan.
2) Print de paper wallet uit.
3) Noteer het Bitcoin adres en sla dit op op je computer.
4) Stop het paper wallet in een kluis.
5) Koop Bitcoins en laat ze overboeken op het Bitcoin adres dat je bij stap 3 hebt genoteerd.
Zodra je de Bitcoins wil gebruiken, kun je de private key die op de paper wallet staat importeren in vrijwel iedere wallet-software: Bitcoin-qt, Blockchain.info, Multibit, enz... Sommige mensen raden aan om de website Bitaddress.org op te slaan en daarna te openen op een pc die niet met internet is verbonden, voor optimale veiligheid in het geval er iets of iemand meekijkt op je computer terwijl je de wallet genereert.