Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.662 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 19:19
Fout topic

[ Voor 99% gewijzigd door Spacewide op 14-02-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17
Mining topic, that way ---->

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:22
Tourniquet schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:22:
Voor de stats:

15 januari withdraw opdracht geplaatst op Gox van €100

Vandaag kreeg ik het binnen. :P
Bedankt voor het melden!

Ik heb voor en rond dezelfde koers meerdere withdrawals geplaatst, en inmiddels nog niet binnen. Gaat wel om een aantal duizend euro, dus wellicht duurt het daardoor wat langer. Er is iig nog hoop :)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Er zit toch duidelijk meer volume op kraken deze week dan ooit tevoren.
Boven de 2000BTC in 24u, denk dat ze dat nog nooit gehaald hebben.
Een groter volume is een genot, geen geklooi meer om die ene BTC te kopen/verkopen zonder de koers procenten te laten stijgen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door dieter87 op 14-02-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:55
Tourniquet schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:22:
Voor de stats:

15 januari withdraw opdracht geplaatst op Gox van €100

Vandaag kreeg ik het binnen. :P
Zijn er nog waaghalzen die nu snel btc gaan kopen daar? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
dieter87 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:27:
Er zit toch duidelijk meer volume op kraken deze week dan ooit tevoren.
Boven de 2000BTC in 24u, denk dat ze dat nog nooit gehaald hebben.
Een groter volume is een genot, geen geklooi meer om die ene BTC te kopen/verkopen zonder de koers procenten te laten stijgen. :)
Ik denk dat ze best wat nieuwe aanmeldingen hebben gekregen door de huidige withdrawal-ellende, omdat ze hun eigen Bitcoin-systeem wel goed hebben opgezet en dus geen downtime hebben gehad. Op Bitcointalk zijn meerdere threads van mensen die Kraken aanbevelen erbij gekomen.
Swatfireglide schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:30:
[...]
Zijn er nog waaghalzen die nu snel btc gaan kopen daar? :9
Als ik er geld had staan, dan zeker. De kans dat je je BTC er uit krijgt schat ik persoonlijk vrij hoog in. En het prijsverschil is groot genoeg om een risico te nemen met een beperkt bedrag.

Maar ondanks dat ik een verified account heb bij Gox, heb ik er nooit iets gestort.

[ Voor 26% gewijzigd door Rannasha op 14-02-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Dat is goed nieuws, maar hopelijk blijft kraken klein (<5000BTC) want dat heeft zo zijn voordelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

wesleytjuh schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:27:
[...]

Bedankt voor het melden!

Ik heb voor en rond dezelfde koers meerdere withdrawals geplaatst, en inmiddels nog niet binnen. Gaat wel om een aantal duizend euro, dus wellicht duurt het daardoor wat langer. Er is iig nog hoop :)
Heb op 22-1 nog eens €1000 ge-withdrawd, ben benieuwd wanneer die binnen komt.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Laatst online: 09-01 12:43
Rannasha schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:30:
[...]

Ik denk dat ze best wat nieuwe aanmeldingen hebben gekregen door de huidige withdrawal-ellende, omdat ze hun eigen Bitcoin-systeem wel goed hebben opgezet en dus geen downtime hebben gehad. Op Bitcointalk zijn meerdere threads van mensen die Kraken aanbevelen erbij gekomen.
Logisch, wie Kraken een keer geprobeerd heeft wil niet meer terug. De interface zit oneindig veel beter in elkaar dan bij de andere exchanges die ik gebruikt heb. Voorbeeldje: als je op Bitfinex je open orders wil zien dan klink je op exchange of margin trade. Wil je je closed orders zien dan moet je eerst naar history en dan naar buys of sells. Bij Kraken staan deze drie overzichtelijk op dezelfde pagina. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Ook moet ik bij Bitfinex vaak op F5 drukken voordat hij een verandering ziet (zoals een order aanmaken of cancellen), bij Kraken hoeft dat nooit, alles wordt dynamisch geupdate.

Als ze nou alleen nog margin trading en liquidity swapping overnemen van Bitfinex dan ben ik zo over. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bonez0r op 14-02-2014 19:51 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
hein1998 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:22:
[...]

Ow jammer, ik ben 15 en heb alleen een spaarrekening en moet dus alles aan mijn ouders vragen om wat te kopen, dat is niet echt handig als je iets snel wil kopen of verkopen. Dus ik dacht als ik het dan op mijn paypal rekening laat zetten kan ik vanaf daar ook weer kopen..... zijn er andere manieren?
En als je minderjarige mag je tegenwoordig wel een Paypal account hebben?
Ik heb daar in het verleden behoorlijk wat problemen mee gehad toen ik met een valse geboortedatum een account aan had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Bonez0r schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:48:
[...]

Logisch, wie Kraken een keer geprobeerd heeft wil niet meer terug.
-knip-

Als ze nou alleen nog margin trading en liquidity swapping overnemen van Bitfinex dan ben ik zo over. :)
Inderdaad! als ze genoeg volume hebben dan gaan ze dat open gooien als het goed is :)

En de heerlijk lage fees...hoewel m'n 0,9% wel weer weggezakt is inmiddels nu ik op Bitfinex zit..

[ Voor 11% gewijzigd door boekel op 14-02-2014 19:57 ]

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 14:35
Plus het instellen van een stop loss is toch geen overbodige luxe in een volatiele markt.

Gebruikt iemand wel eens een 'trailing stop' op kraken? Vind het maar lastig om in te schatten wat voor marge ik moet instellen, zeker op kraken gaat de koers wel eens een paar euro op en neer tussen de asks en bids. Om hem niet te triggeren moet je dus redelijk laag gaan zitten, dan mis je dus al snel veel toppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Wat betreft volume is het zeker in euros al snel een grote speler bij 2000 btc, zeg 1 miljoen euro.
Via blockchain staat Mtgox op < 3 miljoen en btce slechts op 3 ton afgelopen dag.

[ Voor 0% gewijzigd door BDmartijn op 14-02-2014 20:04 . Reden: unwanted emoticons ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
boekel schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:57:
[...]

Inderdaad! als ze genoeg volume hebben dan gaan ze dat open gooien als het goed is :)
Ik wist dat ze margin traden zouden opengooien, maar liquidity swapping ook? Door de gebruikers zelf? Ik ben liquidity provider op Bitfinex maar de rentepercentages zijn op dit moment bedroevend laag (mooi als je trader bent natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Bonez0r schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:03:
[...]

Ik wist dat ze margin traden zouden opengooien, maar liquidity swapping ook? Door de gebruikers zelf? Ik ben liquidity provider op Bitfinex maar de rentepercentages zijn op dit moment bedroevend laag (mooi als je trader bent natuurlijk).
Daar hebben ze volgens mij geen uitspraken over gedaan, maar normaalgesproken is het het platform zelf dat de liquiditeit levert. Dat is een stuk makkelijker te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

tsandfort schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:59:
Plus het instellen van een stop loss is toch geen overbodige luxe in een volatiele markt.

Gebruikt iemand wel eens een 'trailing stop' op kraken? Vind het maar lastig om in te schatten wat voor marge ik moet instellen, zeker op kraken gaat de koers wel eens een paar euro op en neer tussen de asks en bids. Om hem niet te triggeren moet je dus redelijk laag gaan zitten, dan mis je dus al snel veel toppen.
Ik gebruik die orders daarom ook niet, prijs schiet vaak 10-15 dollar / euro op en neer en gaat dan weer mee met de trend, heb wat geprobeerd met kleine ordertjes maar werden of te snel getriggerd, of helemaal niet... En idd de limit daarboven.

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:01
Rannasha schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:05:
[...]

Daar hebben ze volgens mij geen uitspraken over gedaan, maar normaalgesproken is het het platform zelf dat de liquiditeit levert. Dat is een stuk makkelijker te organiseren.
Hebben ze wel: in de faq.

Liquiditeit leveren ze zelf aan, niet van de users.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 09:19

Blord

Hello Kitty !

hein1998 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:22:
[...]

Ow jammer, ik ben 15 en heb alleen een spaarrekening en moet dus alles aan mijn ouders vragen om wat te kopen, dat is niet echt handig als je iets snel wil kopen of verkopen. Dus ik dacht als ik het dan op mijn paypal rekening laat zetten kan ik vanaf daar ook weer kopen..... zijn er andere manieren?
Ik heb wel wat dollars op mijn PayPal rekening. Als je vertrouwen heb dan kunnen we een deal doen.
Ik ben heel bekend op dit forum en andere forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Maareh, op je 15e heb je toch wel een eigen bankpas?! Anders wordt het toch echt tijd om met je ouders te gaan praten..

Als je nu niet leert met geld om te gaan dan wordt dat later nog leuk :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Bitstamp - >Kraken = >1% en daar gaat Marvin;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Fivel schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:14:
Bitstamp - >Kraken = >1% en daar gaat Marvin;)
Je ziet de 0.1'tjes al langskomen op Bitcoinwisdom.

"Dankzij" de withdrawal stop bij Bitstamp en het feit dat ik vandaag iets van 10-12 BTC aan arbitrage-volume de andere kant op heb kunnen doen, gaat Marvin het weekend in met heel wat meer USD dan gebruikelijk. Dus ik hoop voor flink wat schommelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Rannasha schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:15:
[...]

Je ziet de 0.1'tjes al langskomen op Bitcoinwisdom.

"Dankzij" de withdrawal stop bij Bitstamp en het feit dat ik vandaag iets van 10-12 BTC aan arbitrage-volume de andere kant op heb kunnen doen, gaat Marvin het weekend in met heel wat meer USD dan gebruikelijk. Dus ik hoop voor flink wat schommelingen :)
Is het nou elke dag mogelijk om 10-12 BTC met je bot te handelen? Want dan tikt het wel lekker aan: 5*70=350€ per week (er van uit gaande dat je in weekend niks kan door ivm withdraw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Fivel schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:18:
[...]

Is het nou elke dag mogelijk om 10-12 BTC met je bot te handelen? Want dan tikt het wel lekker aan: 5*70=350€ per week (er van uit gaande dat je in weekend niks kan door ivm withdraw)
Wisselt. Sommige dagen kun je er wel 30 BTC doorheen jagen (als ik zoveel fiat op Stamp zou hebben), maar het gebeurt ook dat er 2-3 dagen geen enkele mogelijkheid is om winst te pakken. De trend is, helaas, dat het verschil kleiner wordt, dankzij de toenemende populariteit van Kraken. Daarom is het handig om een bot te hebben, die pakt kortdurende kansen die er maar 10-30 seconden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hein1998
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-10 08:06
Blord schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:02:
[...]

Ik heb wel wat dollars op mijn PayPal rekening. Als je vertrouwen heb dan kunnen we een deal doen.
Ik ben heel bekend op dit forum en andere forums.
Ik hou je in gedachten, ik pm wel als ik ervan af wil!
LED-Maniak schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:04:
Maareh, op je 15e heb je toch wel een eigen bankpas?! Anders wordt het toch echt tijd om met je ouders te gaan praten..

Ik heb een bijbaantje op zaterdag dan verdien ik €7,50 per uur dus over geld zit ik niet echt in, en het omgaan met geld ook niet ;) ik heb geen pinpas omdat ik op mijn 12de hem niet heb opgehaald bij de bank, ik zou er eigenlijk nog weer 1 moeten aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
LED-Maniak schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:59:
[...]

Hebben ze wel: in de faq.

Liquiditeit leveren ze zelf aan, niet van de users.
Kraken faq:

Margin Fee.................None
Dat is de fee die op Bitfinex door de gebruikers wordt bepaald neem ik aan. Shit.... dan zie ik nog wel een leegloop bij Bitfinex gebeuren in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Bonez0r schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:25:
[...]

[...]

Dat is de fee die op Bitfinex door de gebruikers wordt bepaald neem ik aan. Shit.... dan zie ik nog wel een leegloop bij Bitfinex gebeuren in de toekomst.
Dat de fee nu op 0 staat wil niet zeggen dat dat ook zo is wanneer margin-trading geactiveerd wordt. Het hangt er een beetje van af waar Kraken hun winst vandaan wil halen, want gezien ze zowel de liquiditeits-verlener als het handelsplatform zijn, kunnen ze ook kiezen om alle kosten in de trade-fees te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Rannasha schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:27:
[...]

Dat de fee nu op 0 staat wil niet zeggen dat dat ook zo is wanneer margin-trading geactiveerd wordt. Het hangt er een beetje van af waar Kraken hun winst vandaan wil halen, want gezien ze zowel de liquiditeits-verlener als het handelsplatform zijn, kunnen ze ook kiezen om alle kosten in de trade-fees te bouwen.
Enig idee waarom Bitfinex niet zelf de liquiditeit verleent? Ik heb ergens een reden gelezen maar ik kan het niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Bonez0r schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:32:
[...]

Enig idee waarom Bitfinex niet zelf de liquiditeit verleent? Ik heb ergens een reden gelezen maar ik kan het niet meer terug vinden.
Geen idee. Maar mijn gok is omdat zelf liquiditeit verlenen flink wat kapitaal vereist. Als je als semi-hobbyist begint met een exchange heb je niet >$1M beschikbaar om uit te lenen aan margin-traders en een investeerder vinden die daar zin in heeft is ook lastig. Door het uit te besteden aan de gebruikers, bieden ze meteen ook extra functionaliteit, wat de site interessanter maakt: Je kunt bijvoorbeeld als trader als je een paar dagen niet handelt, je funds uitlenen. Of als iemand die normaal uitleent, maar een mooie kans ziet, kun je snel even een positie openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Bonez0r schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:32:
[...]

Ah, toch gevonden in die crappy wiki van ze..
The lending feature on Bitfinex allows users to lend money to other users. Any borrowing or lending are done by other users. The platforms do not provide funds for trading. In order to keep a balance in the market the platform will never give money to users. This means funds need to be saved and given away in the form of loans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Bonez0r schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:43:
[...]

Ah, toch gevonden in die crappy wiki van ze..

[...]
Dat slaat niet echt ergens op, die wiki-tekst. Bitfinex kan geen liquiditeit verlenen om de balans in de markt te behouden? wtf betekent dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Rannasha schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:45:
[...]

Dat slaat niet echt ergens op, die wiki-tekst. Bitfinex kan geen liquiditeit verlenen om de balans in de markt te behouden? wtf betekent dat?
Misschien bedoelen ze dat ze zelf geen risico lopen. Als lender loop je toch een klein risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

hein1998 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:25:
[...]

Ik heb een bijbaantje op zaterdag dan verdien ik €7,50 per uur dus over geld zit ik niet echt in, en het omgaan met geld ook niet ;) ik heb geen pinpas omdat ik op mijn 12de hem niet heb opgehaald bij de bank, ik zou er eigenlijk nog weer 1 moeten aanvragen.
offtopic:
Een leven zonder pin pas, hoe betaal je dan voor dingen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
pposthoorn schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:13:
[...]

offtopic:
Met Bitcoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
Eindelijk eens een goede gok genomen met een cryptocoin (stable coin). Wel vervelend om nu te gaan slapen en het risico nemen van een grote dump }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:25
jostefa schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:22:
Eindelijk eens een goede gok genomen met een cryptocoin (stable coin). Wel vervelend om nu te gaan slapen en het risico nemen van een grote dump }:O
Als je goed wilt slapen niet doen. Je blijft anders komende nacht toch steeds je browser op je telefoon refreshen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:25

1Kb

jostefa schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:22:
Stablecoin's dev laat nauwelijks wat van zich horen en de reden dat er nu beweging zit in de coin is waarchijnlijk een pump(je)
bron:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=349198.1640

[ Voor 7% gewijzigd door 1Kb op 14-02-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
Thanks ik heb ze net van de hand gedaan voor bitcoin >:) Net even uitgerekend ben van 400 euro naar 40 euro gegaan sinds ik begonnen ben met crypto coins. Ben dus niet zo'n goede handelaar haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
eMiz0r schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:27:
[...]

Als je goed wilt slapen niet doen. Je blijft anders komende nacht toch steeds je browser op je telefoon refreshen ;)
Thnx god voor bitcoin checker ;) en alarmen op hoogste volume. Vriendin is er alleen niet zo blij mee. Ben benieuwd of er vannacht nog gebeurd. Heb iig een kleine buy op €480 die nu al bijna gehit is en 1 op € 470.

Fidor Bank zal bij kraken wel als inversteerder worden als het al niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:25

1Kb

jostefa schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:36:
Thanks ik heb ze net van de hand gedaan voor bitcoin >:) Net even uitgerekend ben van 400 euro naar 40 euro gegaan sinds ik begonnen ben met crypto coins. Ben dus niet zo'n goede handelaar haha!
V.w.b. StableCoin, als je daar echt iets mee wilt in de toekomst dan moet je wachten tot Artos (de DEV) zijn beta aankondigd voor de mixing service en FedoraCoin of AnonCoin nog steeds niets hebben of van mindere kwaliteit.
Maar op dit moment ziet het er niet zo goed uit. Er is geen ETA voor zowel de beta of zelfs go-live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaats net op Kraken wat buy orders, zat opeens te denken over hoe ik kan voorkomen dat mijn orders na een bepaalde tijd uitgevoerd worden, mocht ik om wat voor reden dan ook niet online kunnen komen de komende dagen. Keek dus even in de geavanceerde order opties, zie ik dat je daar gewoon een afloop datum + tijd in kan stellen!
Echt helemaal top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hein1998
[...]

offtopic:
Offtopic: gewoon met contant geld, ik krijg contant uitbetaalt! heb daar ondertussen al wel een laptop,game pc en een galaxy s4 van gespaard. Het gaat dus best wel.... :) maar nu met het kopen en verkopen van Bitcoins niet meer. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Ik had een uur geleden iets vreemds. Op mijn telefoon gebruik ik de app Bitcoin als wallet. Er staat niets (meer) op, maar ik kreeg ineens twee transacties van 0,00 bitcoin gestort. De adressen begonnen met:

1Enjoy <etc> en
1Sochi <etc>

Is dat weird of is dat weird?

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
tammerat schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:02:
Ik had een uur geleden iets vreemds. Op mijn telefoon gebruik ik de app Bitcoin als wallet. Er staat niets (meer) op, maar ik kreeg ineens twee transacties van 0,00 bitcoin gestort. De adressen begonnen met:

1Enjoy <etc> en
1Sochi <etc>

Is dat weird of is dat weird?
Blockchain spam!

Het zijn transacties die niet bevestigd worden (want 1 satoshi outputs worden niet gewaardeerd door het netwerk) en uiteindelijk dus vanzelf weer verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Rannasha schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:04:
[...]

Blockchain spam!

Het zijn transacties die niet bevestigd worden (want 1 satoshi outputs worden niet gewaardeerd door het netwerk) en uiteindelijk dus vanzelf weer verdwijnen.
Het moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

LED-Maniak schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:04:

Ik zou me eerder zorgen maken om het feit dat ie gaat traden op z'n 15e.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
FaceDown schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 00:39:
[...]

Ik zou me eerder zorgen maken om het feit dat ie gaat traden op z'n 15e.
Hoezo? Ik had op die leeftijd ook al een paar aandeeltjes (nadruk op "een paar").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Cash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Rannasha schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 00:43:
[...]

Hoezo? Ik had op die leeftijd ook al een paar aandeeltjes (nadruk op "een paar").
Precies, en kijk wat daar van kan komen! :9

Maar omdat het niet vaak genoeg genoemd kan worden: Handelen doe je alleen met geld wat je kan missen. (lees: geld waarvan je het niet heel erg vind als je het nooit meer terug ziet).
Daar heb ik wel eens van gehoord, dan geef je te veel en krijg je allemaal metaal terug wat je mee moet slepen toch? Ik betaal alles met pasjes en apps.

[ Voor 24% gewijzigd door pposthoorn op 15-02-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

[...]

Ik ook maar wel samen met m'n vader, en bovendien waren dat aandelen, en geen zeer risicovolle beleggingen als bitcoin.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pposthoorn schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 01:04:

Daar heb ik wel eens van gehoord, dan geef je te veel en krijg je allemaal metaal terug wat je mee moet slepen toch? Ik betaal alles met pasjes en apps.
Ansich begrijp ik dat wel, en zo word je wel steeds meer afhankelijk van een bank.
Volgens mij is dat juist niet zo'n goede ontwikkeling gebleken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hein1998
[...]

Ik heb ook niet veel bitcoins, ben gewoon begonnen met een klein bedrag dat ik makkelijk kon missen en probeer daar wat van te maken. Heb er nog 2 in de klas die hetzelfde proberen, en ondertussen leer je ook nog wat dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Zoals een paar posts eerder bleek ben ik me aan het oriënteren op verschillende arbitragemogelijkheden, en zijn inmiddels voor mij de kostenposten duidelijk. Nu zie ik hier soms de market depth en order book depth voorbij komen, maar zie ik niet direct hoe deze mijn strategie zouden moeten beïnvloeden. Is er iemand in de zaal die zich geroepen voelt hier uitleg over te geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
henkpeters schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:02:
Zoals een paar posts eerder bleek ben ik me aan het oriënteren op verschillende arbitragemogelijkheden, en zijn inmiddels voor mij de kostenposten duidelijk. Nu zie ik hier soms de market depth en order book depth voorbij komen, maar zie ik niet direct hoe deze mijn strategie zouden moeten beïnvloeden. Is er iemand in de zaal die zich geroepen voelt hier uitleg over te geven? :)
Stel de beste bid (openstaande koop-order) is voor €500, maar deze order is slechts ฿0.01 groot en de volgende order staat op €495. Als je vervolgens ฿1 probeert te verkopen (omdat je elder ฿1 gekocht hebt voor een lagere prijs), dan zal een groot deel van je order voor €495 uitgevoerd worden en niet voor de €500 die als beste bid wordt gerapporteerd door de exchange.

Zeker op exchanges waar het volume relatief laag is (b.v. Kraken) kan dit effect sterk meespelen. Maar ook op een grote exchange als Bitstamp komt het regelmatig voor dat er een order een paar $ van de rest verwijderd is.

Hier moet je rekening mee houden bij de berekening of een arbitrage-trade de moeite waard is. En daar komt bij dat het orderboek snel kan veranderen, waardoor dergelijke situaties snel kunnen ontstaan of verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
rannasha, doe jij eigenlijk aan vrije tijd? ;)

Super, zo'n snelle reactie. Dus als ik het goed begrijp is de book depth interessant omdat je niet alleen naar de bovenste trader kunt kijken, omdat het volume dat je wilt traden tegen die prijs vaak het volume van diens aanbod/vraag overtreft?

Daarnaast heb ik een paar opensource-arbitragebots gevonden. Is het een goed idee om deze als basis te nemen en te tweaken naar mijn eigen inzicht, of is het verstandiger om iets dergelijks van de grond af aan op te bouwen? Mijn instinct zegt namelijk beter goed geleend dan slecht bedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hein1998
Hey heeft iemand ervaring met deze site? https://www.virwox.com/*knip*
Modbreak:* referral links doen we niet aan, en al helemaal niet zo sneaky verpakt :/

[ Voor 68% gewijzigd door .oisyn op 15-02-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bk1992
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-09 12:39
Site gisteren toevallig gebruikt, vooral handig als je graag in SLL wilt handelen.
Handig dat je met paypal kunt betalen, saldo staat er meteen op.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 15-02-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hein1998
bk1992 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:05:
[...]

Site gisteren toevallig gebruikt, vooral handig als je graag in SLL wilt handelen.
Handig dat je met paypal kunt betalen, saldo staat er meteen op.
Oke, bedankt voor de reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Volgens hun eigen persbericht van vanochtend wordt er vandaag onderhoud gepleegd, waarna er maandag een update komt over withdrawals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:20

shinchan03

Niels

http://www.nutech.nl/inte...akt-nieuw-dieptepunt.html

Nu heeft weer een geniaal bericht 8)7
Ze kijken volgens mij qua koers alleen maar na MTGox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
shinchan03 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:00:

"Bitcoin berichtgeving zakt naar nieuw dieptepunt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Hoogstandje :P

MtGox is toch al tijden niet meer de grootste :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Quote uit NU artikel." Dat kwam door een kwetsbaarheid in het bitcoin-protocol" dan ben je volgens mij niet helemaal op hoogte... :z

[ Voor 3% gewijzigd door Replay256 op 15-02-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
LED-Maniak schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:05:
Hoogstandje :P

MtGox is toch al tijden niet meer de grootste :?
Volgens MtGox wel:
Trade with confidence on the world's largest Bitcoin exchange!
edit: De auteur van dat Nu.nl artikel heet Marc Rademaker. Zelfde als deze Marc Rademaker ?

[ Voor 20% gewijzigd door Rannasha op 15-02-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik heb deze freelance journalist maar even geïnformeerd:
https://twitter.com/losjes12/status/434691142324465664

Wat MtGox zegt interesseert blijkbaar alleen de media. Wie hier kijkt überhaupt nog serieus naar die exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:12:
Ik ben deze freelance journalist maar even geïnformeerd:
https://twitter.com/losjes12/status/434691142324465664

Wat MtGox zegt interesseert blijkbaar alleen de media. Wie hier kijkt überhaupt nog serieus naar die exchange?
Geweldig!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Hehehehe, wie is de heer wormeester? We kunnen zo nog wel even doorgaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
LED-Maniak schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:17:
Hehehehe, wie is de heer wormeester? We kunnen zo nog wel even doorgaan. :+
Kijk ook even naar de twitter-handle ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Rannasha schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:18:
[...]

Kijk ook even naar de twitter-handle ^^
Wat een kortzichtigheid van ondergetekende! Ik lijk wel een journalist... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hein1998
De mensen die weining tot niks van Bitcoins weten krijgen zo wel de verkeerde informatie, die redacteur moest denk ik nog een artikel schrijven voor Vanmiddag 4 uur haha even wat +/- gegeven in de reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
hein1998 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:21:
De mensen die weining tot niks van Bitcoins weten krijgen zo wel de verkeerde informatie, die redacteur moest denk ik nog een artikel schrijven voor Vanmiddag 4 uur haha even wat +/- gegeven in de reacties ;)
Het gaat journalisten toch niet om de juiste informatie? Alleen datgene wat het meest in het oog springt. Dit verhaal springt meer in het oog dan dat het allemaal wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zo, hele twitter discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Rannasha schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:06:

edit: De auteur van dat Nu.nl artikel heet Marc Rademaker. Zelfde als deze Marc Rademaker ?
Oud reviewer van Tweakers van zo'n 2 jaar terug.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Ja, het herinnert me er weer aan waarom die 140 character limiet van Twitter zo brak is. Je kunt niet normaal discussie voeren op die manier, zeker niet als er meerdere mensen met @-handle genoemd worden wat dan weer een derde van de ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zorgt er voor dat je kort maar krachtig tot de essentie van het verhaal moet komen. Geen ruimte voor nuance :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023

Ehm, ok waar moet je anders naar kijken voor nu en over 3 maanden? Want de pest van het hele BTC gebeuren is juist dat er geen stabiliteit is dus ook niemand om naar te kijken als referentiepunt, dus tja dan wordt er maar een "oud" (half jaar terug oid was het het referentiepunt) referentiepunt gepakt.
Replay256 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:06:
Quote uit NU artikel." Dat kwam door een kwetsbaarheid in het bitcoin-protocol" dan ben je volgens mij niet helemaal op hoogte... :z
Ehm, hoe zou jij het anders willen omschrijven voor de massa zoiets als dit :? Dat kwam door een kwetsbaarheid in bijna alle relevante grote clients, maar ontwikkelaars van BTC hebben toch een fix doorgevoerd voor iets wat niet aan hun lag, maar aan de clients...

Jullie geven mooi aan waarom BTC voorlopig nog helemaal niet volwassen is, Ans en Mien die moeten voorlopig maar van BTC wegblijven, want een half jaar BTC op een exchange laten staan is niet verantwoord, het vanuit je wallet traden is niet verantwoord als je je niet contnu inleest over je wallet software etc.

MtGox is een tijdlang gebombardeerd in de media tot het speerpunt van BTC (en dat was toendertijd terecht) en dat kan je nu als media niet zomaar afbreken, dan snappen Ans en Mien er helemaal niets meer van.
Juist het constante technische geleuter maakt dat er geen positief nieuws in de media valt te geven omdat er simpelweg geen positief nieuws is op vlakken die de niet-insider kent.

Een nu.nl zit niet te wachten op 42 pagina's uitleg te moeten geven (dat hebben ze onderhand al aan MtGox gegeven in de loop der tijd) om dan volgende week weer 42 pagina's uitleg te moeten geven omdat de vorige exchange weer in zwaar weer zit. Nope, die bouwen in de loop der tijd 42 pagina's op en dan gaan ze daarop voort borduren want de "klant" weet dan in ieder geval nog waar het over gaat.

De gemiddelde consument (en dat is waar nu.nl voor schrijft) is voornamelijk geinteresseerd in het volgende scenario : Waar kan ik 10.000 euro aan BTC kopen / stallen voor 5 jaar zonder er ooit naar om te kijken.
En tja, dat is momenteel dus nog nergens (Gooi je het in een offline wallet dan is er geen enkele garantie dat er over 5 jaar nog software is die het kan uitlezen, dus het liefst online bij een betrouwbare / grote instantie)

Het hele daytrade-verhaal is leuk voor de insiders, maar niet voor de main-stream en voor de main-stream (/niet day-traders) is er de laatste tijd simpelweg geen goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
LED-Maniak schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:44:
Zorgt er voor dat je kort maar krachtig tot de essentie van het verhaal moet komen. Geen ruimte voor nuance :P
Precies, daarom ben ik er geen fan van.

Anyway, het artikel is inmiddels wat aangepast en hoewel het aantal feitelijke fouten nu lager is (maar nog steeds >0) is de toon nog steeds helemaal verkeerd.

Een beter artikel zou als titel hebben "Voormalig marktleider Bitcoin-exchanges faalt nog meer dan eerst" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
ROFL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:20

shinchan03

Niels

Gomez12 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:44:
[...]

Ehm, ok waar moet je anders naar kijken voor nu en over 3 maanden? Want de pest van het hele BTC gebeuren is juist dat er geen stabiliteit is dus ook niemand om naar te kijken als referentiepunt, dus tja dan wordt er maar een "oud" (half jaar terug oid was het het referentiepunt) referentiepunt gepakt.

[...]

Ehm, hoe zou jij het anders willen omschrijven voor de massa zoiets als dit :? Dat kwam door een kwetsbaarheid in bijna alle relevante grote clients, maar ontwikkelaars van BTC hebben toch een fix doorgevoerd voor iets wat niet aan hun lag, maar aan de clients...

Jullie geven mooi aan waarom BTC voorlopig nog helemaal niet volwassen is, Ans en Mien die moeten voorlopig maar van BTC wegblijven, want een half jaar BTC op een exchange laten staan is niet verantwoord, het vanuit je wallet traden is niet verantwoord als je je niet contnu inleest over je wallet software etc.

MtGox is een tijdlang gebombardeerd in de media tot het speerpunt van BTC (en dat was toendertijd terecht) en dat kan je nu als media niet zomaar afbreken, dan snappen Ans en Mien er helemaal niets meer van.
Juist het constante technische geleuter maakt dat er geen positief nieuws in de media valt te geven omdat er simpelweg geen positief nieuws is op vlakken die de niet-insider kent.

Een nu.nl zit niet te wachten op 42 pagina's uitleg te moeten geven (dat hebben ze onderhand al aan MtGox gegeven in de loop der tijd) om dan volgende week weer 42 pagina's uitleg te moeten geven omdat de vorige exchange weer in zwaar weer zit. Nope, die bouwen in de loop der tijd 42 pagina's op en dan gaan ze daarop voort borduren want de "klant" weet dan in ieder geval nog waar het over gaat.

De gemiddelde consument (en dat is waar nu.nl voor schrijft) is voornamelijk geinteresseerd in het volgende scenario : Waar kan ik 10.000 euro aan BTC kopen / stallen voor 5 jaar zonder er ooit naar om te kijken.
En tja, dat is momenteel dus nog nergens (Gooi je het in een offline wallet dan is er geen enkele garantie dat er over 5 jaar nog software is die het kan uitlezen, dus het liefst online bij een betrouwbare / grote instantie)

Het hele daytrade-verhaal is leuk voor de insiders, maar niet voor de main-stream en voor de main-stream (/niet day-traders) is er de laatste tijd simpelweg geen goed nieuws.
Omdat je het "Ans en Mien" niet uitgelegd krijgt moet je ineens maar een lulverhaal gaan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Exact, het gaat erom dat foutieve berichten worden geplaatst op technologie en trading websites. Van deze mensen moet je kunnen verwachten dat zij bekend zijn met de materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
[...]

[...]

Quote: "Ehm, hoe zou jij het anders willen omschrijven voor de massa zoiets als dit" begin eens met feiten!! probleem lag niet aan de Bitcoin protocol. lees deze artikel maar ff door.. http://siliconangle.com/b...developers-beg-to-differ/

[ Voor 72% gewijzigd door Replay256 op 15-02-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
[...]

Je kunt prima de Bitstamp koers gebruiken. Bitstamp is al tijden erg stabiel (qua platform, de koers is nog steeds volatiel). Deposits en withdrawals werken prima, voor zowel fiat als coins (muv de laatste 2 dagen, maar het is weer gefixed).
Protocol != clients. Als een zelfde soort bug in IE, FF en Chrome zit, dan betekent dat niet dat er een fout in HTTP zit. Overigens had Bitcoin-qt er pas last van toen er iemand en-masse vrijwel alle transacties zat aan te passen. Dat is een DDOS-achtige aanval en het is niet gek dat er dan dingen niet helemaal soepel meer werken.
Mee eens. Het platform is nog niet helemaal klaar voor mainstream. Maar dat is geen reden om dan maar onwaarheden in nieuwsberichten te stoppen.
Ans en Mien onthouden toch niet wat de Bitcoin exchange is die gequote wordt. Als je de ene keer Gox noemt en daarna Stamp kan ze dat niets schelen, want de belangrijke info die men uit zo'n artikel meeneemt is de prijs, niet de organisatie waar die prijs vandaan is gehaald.

MtGox heeft nu al meer dan een half jaar serieuze problemen met z'n betalingen. En er is geen hoop op verbetering. Ze zijn ook al maanden geen marktleider meer. Om dan in het artikel te zetten dat MtGox verreweg de grootste exchange is (zoals het in de oorspronkelijk versie stond) is ronduit slordig.

Het beste is als we gewoon vergeten dat MtGox bestaat (nadat iedereen z'n geld er weg heeft kunnen halen). Hoe sneller hoe beter.

edit: Het artikel is verder herschreven en heeft een nieuwe titel: http://www.nu.nl/tech/370...-verder-in-problemen.html

Veel beter, hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
shinchan03 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:46:
[...]

Omdat je het "Ans en Mien" niet uitgelegd krijgt moet je ineens maar een lulverhaal gaan schrijven?
Het is geen lulverhaal voor de gewone mens. Het mist enkel wat inside technische dingen voor de daytraders.

Maar ok, dan maar een herhaling van mijn vraag : Als ik 10.000 euro in BTC wil stoppen en ik wil er 5 jaar totaal niet naar omkijken, wat is dan momenteel de weg?

Ik wil dus beschermd zijn tegen :
- Transaction Malleabilities
- Wijzigingen in wallet-protocols
- Exchanges die down gaan
- Eigenlijk al het technische geleuter buiten de koers zelf om.
En eigenlijk wil ik nog gewaarschuwd ook worden bij een extreme koersval over langere tijd.

Zeg het maar, hoe doe ik dit...
Replay256 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:50:
[...]
Quote: "Ehm, hoe zou jij het anders willen omschrijven voor de massa zoiets als dit" begin eens met feiten!! probleem lag niet aan de Bitcoin protocol. lees deze artikel maar ff door..
Dat is net zoiets als zeggen dat de problemen met fiat-geld niet liggen aan fiat-geld zelf, maar aan de gebruikers ervan. Totaal zinloos technisch onderscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Gomez12 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Het is geen lulverhaal voor de gewone mens. Het mist enkel wat inside technische dingen voor de daytraders.

Maar ok, dan maar een herhaling van mijn vraag : Als ik 10.000 euro in BTC wil stoppen en ik wil er 5 jaar totaal niet naar omkijken, wat is dan momenteel de weg?

En eigenlijk wil ik nog gewaarschuwd ook worden bij een extreme koersval over langere tijd.

1. Je maakt een cold wallet aan(bitcoin-qt installeren op een PC zonder internetverbinding en een 'paper wallet' uitprinten). Uitleg kan je vinden via google. Zijn eenvoudige stappen.
2. Je gaat naar bitonic, koopt voor 10k euro bitcoin en stuurt ze naar het adres van je cold wallet
3. ...
4. profit!
Rannasha schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:53:
edit: Het artikel is verder herschreven en heeft een nieuwe titel: http://www.nu.nl/tech/370...-verder-in-problemen.html

Mission... accomplished!

[ Voor 13% gewijzigd door LED-Maniak op 15-02-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Gomez12 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Bitcoins kopen, overmaken naar je wallet, het wallet-bestand backuppen op een USB stick, USB stick in de kluis gooien. Dit kan met alle populaire wallet-software. Een wallet is slechts een verzameling van een of meer private keys. Hier wordt niets aan verandert, want het is de kern van het protocol.

Eventueel kun je een paper wallet maken, dan print je de private key uit en gooi je dat papier in de kluis.

Voor waarschuwingen bij koersvallen zijn allerlei apps en dergelijke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Je kunt prima de Bitstamp koers gebruiken. Bitstamp is al tijden erg stabiel (qua platform, de koers is nog steeds volatiel). Deposits en withdrawals werken prima, voor zowel fiat als coins (muv de laatste 2 dagen, maar het is weer gefixed).
Oftewel op de lange termijn hebben we de voormalig grootste exchange waar withdrawals niet lekker werken, op de korte termijn hebben werkten withdrawals op veel meer plekken niet.
Maar het is nu weer gefixed, dus is er niets aan de hand en het werkt prima?
[...]
Protocol != clients. Als een zelfde soort bug in IE, FF en Chrome zit, dan betekent dat niet dat er een fout in HTTP zit.
Als er eenzelfde soort bug in IE, FF en Chrome zit dan zal nu.nl idd niet zeggen dat het in HTTP zit, dan zal nu.nl waarschijnlijk schreeuwen dat het een fout in het internet is.
Nu.nl is niet een technisch hoogstaande site, het is nieuws voor het telegraaf-volk.
[...]
Mee eens. Het platform is nog niet helemaal klaar voor mainstream. Maar dat is geen reden om dan maar onwaarheden in nieuwsberichten te stoppen.
Grote vraag is dan : Kan jij de onwaarheden uitleggen in leken-termen op een zelfde aantal woorden?
Nu.nl is al niet te hoogstaand, maar je blijft zitten met de realiteit dat er maar een x aantal woorden mogen in een nieuwsbericht. Als jij 85 miljoen links/ woorden nodig hebt inclusief een complete wetenschappelijke essay om uit te leggen hoe het daadwerkelijk zit, tja dan gaat dat nooit nu.nl bereiken.
Het moet voor nu.nl hap-snap berichtgeving blijven die iedereen moet kunnen lezen (oftewel geen voorkennis nodig), dat er dan wellicht een paar "journalistieke vrijheden" genomen moeten worden, tja pech...
[...]
Ans en Mien onthouden toch niet wat de Bitcoin exchange is die gequote wordt. Als je de ene keer Gox noemt en daarna Stamp kan ze dat niets schelen, want de belangrijke info die men uit zo'n artikel meeneemt is de prijs, niet de organisatie waar die prijs vandaan is gehaald.
Totdat Ans en Mien op basis van vorige berichtgeving 10.000 euro in MtGox gestopt hebben en niet lezen dat het slecht gaat met Gox maar enkel lezen dat het goed gaat met BTC....
MtGox heeft nu al meer dan een half jaar serieuze problemen met z'n betalingen. En er is geen hoop op verbetering. Ze zijn ook al maanden geen marktleider meer. Om dan in het artikel te zetten dat MtGox verreweg de grootste exchange is (zoals het in de oorspronkelijk versie stond) is ronduit slordig.
Om even technisch te nitpicken dan, ik gok dat er best nog wel een redelijke kans is dat MtGox deze week wel weer de grootste exchange is. Vanwege alle mensen die goxBTC naar realBTC willen omzetten en vice versa zullen ze toch nog wel een boel interne trades hebben.
Het is allemaal niet relevant voor de daytraders die enkel in realBTC/fiat willen handelen maar omdat er hier zoveel mensen zijn die het toch enkel technisch willen bekijken....
Het beste is als we gewoon vergeten dat MtGox bestaat (nadat iedereen z'n geld er weg heeft kunnen halen). Hoe sneller hoe beter.
Oftewel voorlopig (totdat iedereen zijn geld er weg heeft) toch berichten blijven geven over MtGox? En dan gewoon vermelden waarin ze handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Gomez12 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:11:
Totdat Ans en Mien op basis van vorige berichtgeving 10.000 euro in MtGox gestopt hebben en niet lezen dat het slecht gaat met Gox maar enkel lezen dat het goed gaat met BTC....
Daarom hebben wij betreffende journalist ook gevraagd het bericht te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Gomez12 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:11:
[...]
Oftewel op de lange termijn hebben we de voormalig grootste exchange waar withdrawals niet lekker werken, op de korte termijn hebben werkten withdrawals op veel meer plekken niet.
Maar het is nu weer gefixed, dus is er niets aan de hand en het werkt prima?
Bij MtGox werkt er nog niets, de verwachting is dat maandag BTC-withdrawals weer werken, maar er is in het persbericht alleen een "update" belooft. Alle andere exchanges zijn vziw sinds gisteren weer volledig operationeel, sommigen (b.v. Kraken) hebben geen enkele downtime gehad omdat ze een goede implementatie hadden.
Als er eenzelfde soort bug in IE, FF en Chrome zit dan zal nu.nl idd niet zeggen dat het in HTTP zit, dan zal nu.nl waarschijnlijk schreeuwen dat het een fout in het internet is.
Nu.nl is niet een technisch hoogstaande site, het is nieuws voor het telegraaf-volk.
Wellicht, maar er is een verschil tussen de boel (te ver) versimpelen en feitelijke onwaarheden te vertellen.

In het oorspronkelijke artikel stond ook dat Bitcoin uitgaven gemanipuleerd konden worden. Als ik als onwetende persoon Bitcoin zou bezitten, zou mij dat zorgen baren. Maar die bewering was simpelweg niet waar. Het probleem bracht her en der de boekhouding van slag, maar het is nooit mogelijk geweest om Bitcoins te stelen door deze "feature".
Grote vraag is dan : Kan jij de onwaarheden uitleggen in leken-termen op een zelfde aantal woorden? Nu.nl is al niet te hoogstaand, maar je blijft zitten met de realiteit dat er maar een x aantal woorden mogen in een nieuwsbericht. Als jij 85 miljoen links/ woorden nodig hebt inclusief een complete wetenschappelijke essay om uit te leggen hoe het daadwerkelijk zit, tja dan gaat dat nooit nu.nl bereiken.
Het moet voor nu.nl hap-snap berichtgeving blijven die iedereen moet kunnen lezen (oftewel geen voorkennis nodig), dat er dan wellicht een paar "journalistieke vrijheden" genomen moeten worden, tja pech...
De nieuwe versie van het artikel doet het best goed. Ik citeer:
De koersval bij Mt. Gox komt door de kwetsbaarheid in de manier waarop Mt. Gox transacties afhandelt. Transacties zijn daardoor te manipuleren, waardoor het soms kan lijken dat iemand zijn bitcoins niet heeft ontvangen.
Dit dekt de essentie van het probleem heel goed. Ik zou er zelf nog een (bij)zin aan hebben toegevoegd waarin staat dat enkel de referentie van de transactie te manipuleren is, maar dat de belangrijke componenten (verzender, ontvanger, aantal) hetzelfde blijven en dat er dus geen Bitcoins verloren gaan of verkeerd terecht komen.
Als je Bitcoin koopt moet je die niet op een exchange laten staan. Dat is iets waar mensen bij Bitcoin even een mentale omslag moeten maken: We zijn gewend dat saldo op een bank veilig is en exchanges lijken in sommige opzichten op de banken zoals we die kennen. Maar de veiligheid die een reguliere bank biedt, is er niet bij een exchange. In die zin is Bitcoin wezenlijk anders en dat moeten nieuwe gebruikers goed laten doordringen.
Om even technisch te nitpicken dan, ik gok dat er best nog wel een redelijke kans is dat MtGox deze week wel weer de grootste exchange is. Vanwege alle mensen die goxBTC naar realBTC willen omzetten en vice versa zullen ze toch nog wel een boel interne trades hebben.
Het is allemaal niet relevant voor de daytraders die enkel in realBTC/fiat willen handelen maar omdat er hier zoveel mensen zijn die het toch enkel technisch willen bekijken....
Ze zullen waarschijnlijk een redelijke piek hebben in hun relatieve marktaandeel vanwege deze situatie. Of ze het grootste volume zullen pakken weet ik niet. Maar als je over marktaandelen praat, moet je eigenlijk alleen maar naar het 30-dagen volume (of een nog langer tijdsinterval) kijken, want de rest is te gevoelig voor fluctuaties. En op het 30-dagen volume zie ik Gox de #1 plek niet snel terugpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:01
Is hier iemand met bitcoin op Gox? Ik zou wel voor €100 bitcoin over willen kopen tegen de huidige marktprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:01
Ik had een vraag, Nu de bitcoinkoers nogal gezakt is en ik wat maxcoins heb vroeg ik me af. Als de bitcoin koers weer omhoog gaat betekent dat het koers van Max->BTC weer omlaag gaat?
Zojah dan is nu denk ik beste moment om in te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:31
Nielsjuhz schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:38:
Ik had een vraag, Nu de bitcoinkoers nogal gezakt is en ik wat maxcoins heb vroeg ik me af. Als de bitcoin koers weer omhoog gaat betekent dat het koers van Max->BTC weer omlaag gaat?
Zojah dan is nu denk ik beste moment om in te wisselen?
Meeste altcoins zakken/stijgen mee met bitcoin. Max coin steeg juist toen bitcoin zakte, of het andersom ook gaat gebeuren durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Avalaxy schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:36:
Is hier iemand met bitcoin op Gox? Ik zou wel voor €100 bitcoin over willen kopen tegen de huidige marktprijs.
Zou ik ook wel willen (en ook wel wat meer dan voor €100).

Maar als ik nu geld of coins op Gox zou hebben, dan zou ik het zeker daar houden. Geld direct in coins omzetten en wachten tot withdrawal-d-day. Ik schat de kans hoog in je binnen een week Bitcoin van Gox kunt withdrawen en als je voor de huidige prijs ($400) coins kunt inkopen die op andere exchanges $650 kosten, dan is daar kans op een behoorlijke winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 09:19

Blord

Hello Kitty !

Waarom is de koers tussen Stamp en BTC-e nog steeds zo groot ? Het staat nu gemiddeld 3%.
Zelfs met de hoge storting fee van BTC-e van 1% hou je nog 2% verschil over.
Zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Rannasha schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:44:
[...]

Zou ik ook wel willen (en ook wel wat meer dan voor €100).

Maar als ik nu geld of coins op Gox zou hebben, dan zou ik het zeker daar houden. Geld direct in coins omzetten en wachten tot withdrawal-d-day. Ik schat de kans hoog in je binnen een week Bitcoin van Gox kunt withdrawen en als je voor de huidige prijs ($400) coins kunt inkopen die op andere exchanges $650 kosten, dan is daar kans op een behoorlijke winst.
Dus dikke kans dat alle andere exchanges gaan zakken door het grote aanbod van gox coins.. toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

*knip*

Van een waardeloos artikel naar een redelijk goed artikel. Ik had de beste man een bericht gestuurd via z'n portfolio website, de tweede zin in het nieuwe artikel "De koers staat bij de Japanse handelaar op ongeveer de helft van de koers die andere bitcoinhandelaren hanteren." stond daar ongeveer letterlijk in :)
Fijn dat de goegemeente nu wel goed geïnformeerd wordt.
Avalaxy schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:36:
.oisyn heeft daar wat staan:
.oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:33:
[...]

Pas nadat ik mijn coins daar heb weggehaald alsjeblieft dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online

Zo.. De reacties onder het artikel zijn niet mals zeg, http://www.nujij.nl/tech-...dieptepunt.27115346.lynkx

Ik vind het wel een beetje sneu eerlijk gezegd. wordt helemaal afgebrand..
Maar ik moet ook eerlijk toegeven hij heeft wel punt over het gebruik van bitcoins. Het acceptatie onder het grote publiek is het nog niet,en met alle negatieve nieuws van afgelopen weken draagt ook niet echt bij..

[ Voor 16% gewijzigd door Replay256 op 15-02-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:46
Beetje zielig dat mensen nu ineens doen of MtGox niks voorstelt. Het staat nog steeds in de openingspost als 1 van de 5 bekende en "over het algemeen betrouwbare" plaatsen om te handelen. Mensen die hun geld erop hebben staan zullen nu wel met billen tegen elkaar zitten. Niet echt leuk dat zoiets gebeurd en ook zeker niet goed voor het imago van de bitcoin imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
@gabn88 goed punt

Lijkt me handig om even een berichtje naar Rupie en/of Ethirty te sturen met een lijstje van nieuwe exchanges voor de openingspost.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

http://www.nujij.nl/tech-...dieptepunt.27115346.lynkx

Wat een fucking mongolen lopen er toch rond in Nederland. Niet gehinderd door enig gebrek aan kennis, nog steeds blijven praten over tulpenbollen, bubbels, gebakken lucht etc etc. Je zou dat soort stupide volk toch graag een harde rotschop willen verkopen. Ik erger me kapot aan dat soort domheid. En ondertussen zelf maar denken dat ze zo geweldig slim zijn... :( :( :(

Adem in.. adem uit..

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1 ... 119 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid