Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.570 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:19:
Volgens mij heeft iemand de koers flink zitten manipuleren zojuist. We zitten inmiddels al weer terug op de €30. Pfieuw, ik kneep hem stiekem toch wel een beetje :P
Er wordt vanalles gepumpt deze avond. Marktmanipulatie ten top...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
black friday....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 09:58
Tanuki schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:21:
[...]

Er wordt vanalles gepumpt deze avond. Marktmanipulatie ten top...
Tsja,marktmanipulatie of botmanipulatie?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
Ja, "mooi" om te zien hoe er vervolgens in paniek verkocht wordt. Ik heb nog 26LTC en die houd ik nog even lekker vast. Die 45 gaan we nog wel een keer halen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:46

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
posttoast schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:23:
Ja, "mooi" om te zien hoe er vervolgens in paniek verkocht wordt. Ik heb nog 26LTC en die houd ik nog even lekker vast. Die 45 gaan we nog wel een keer halen.
Hoewel ik had bedacht dat ik er voor de lange termijn in zou zitten, merkte ik toch wel dat een halvering van de koers in een paar uur toch wel even wat "paniek" gaf. Misschien maar goed dat ik mijn coins nog steeds niet beschikbaar heb. Zolang ik ze nog maar wel krijg, anders is het een heel duur emotie foutje.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 09:58
Als je kijkt naar de 15m graph on bitcoinwisdom ltc/usd, met EMA21/10 tot en met EMA21/7 zijn dat soort bots gewoon geraped. Ik zegt bot manipulatie.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ethirty schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:26:
[...]

Hoewel ik had bedacht dat ik er voor de lange termijn in zou zitten, merkte ik toch wel dat een halvering van de koers in een paar uur toch wel even wat "paniek" gaf. Misschien maar goed dat ik mijn coins nog steeds niet beschikbaar heb. Zolang ik ze nog maar wel krijg, anders is het een heel duur emotie foutje.
Ja, het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar als je in paniek bent neem je meestal niet de beste beslissingen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
LTC onderging volgens mij vooral de enorme daling vandaag ook oa door Black Friday, en omdat het in het korte termijn dikke winst opleverde een reden voor veel Amerikanen snel te cashen vandaag. Marktmanipulatie en de gewoonlijke correctie/dip na de stijging onderging het ook, maar dat zou zonder Black Friday niet zo heftig zijn geweest denk ik. De market capitalization is al ongeveer 1/13e van bitcoin, het is veruit de grootste altcoin. Ik houd mijn LTC'tjes in ieder geval voorlopig.

[ Voor 8% gewijzigd door Tharoy op 29-11-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Ff copy-paste uit het andere topic:
LTC onderging volgens mij vooral de enorme daling vandaag ook oa door Black Friday, en omdat het in het korte termijn dikke winst opleverde een reden voor veel Amerikanen snel te cashen vandaag. Marktmanipulatie en de gewoonlijke correctie/dip na de stijging onderging het ook, maar dat zou zonder Black Friday niet zo heftig zijn geweest denk ik. De market capitalization is al ongeveer 1/13e van bitcoin, het is veruit de grootste altcoin. Ik houd mijn LTC'tjes in ieder geval voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Tharoy schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:34:
Ff copy-paste uit het andere topic:
1/13e is veelte veel, wees realistisch.

Hoe groot is het aandeel mensen dat van litecoin weet van wie uberhaubt iets over bitcoin heeft gehoord. Daarnaast, hoe groot zal de investering van mensen zijn die zowel van litecoin als bitcoin afweten in litecoins? Een marktaandeel van 1/13e van de bitcoin is erg overdreven en de koers is alleen opgedreven door speculatie en manipulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
Precies. Ik denk sowieso dat het jaren duurt voor zelfs BTC écht als betaalmiddel zal worden gebruikt. Nu zullen 99/100 mensen het nog vooral vast houden omdat ze denken dat het meer waard kan worden. Ik zie BTC eerder als digitaal goud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Volgens deze man is de koersstijging te danken aan "te veel geld"
Marc Faber, editor and publisher of The Gloom, Boom & Doom Report, told CNBC on Friday that this week's epic rise of the digital currency bitcoin from $810 to $1200 is a sign of too much money.

"If a symptom of excess liquidity goes into bitcoins, it can go into paintings, farmland, diamonds, all at different times," Faber said on "Squawk Box."

Faber attributed a "massive speculative bubble" to easy money stimulus policies and called steep rises in assets prices a symptom of the same excess liquidity affecting bitcoin prices.

"I have no idea whether a bitcoin is worth $10,000, a million dollars, or $50," Faber said. "It shows that there is a lot of liquidity that just flushes into one speculative sector of the market to another one."

Bitcoin, the volatile digital currency that this month sparked growing public attention as well as wild fluctuations in price, finished October at a price around $210, according to bitcoin exchange Mt.Gox.com.
Bron: http://www.cnbc.com/id/101235076

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:19
LTC kun je in mijn inzicht veel aan verdienen, echter wel op lange termijn. Bij elke daling zoals nu moet je niet gelijk verkopen (of je moet verkocht hebben op 40euro en nu weer inkopen;)). Op het moment dat de bubbel van BTC klapt (En terugkeert naar ongeveer 300usd), zal LTC voor ~1 dag omhoog schieten. Vervolgens zal de bubbel van LTC knappen en naar 10usd stabiliseren. Aangezien ik gekocht heb voor 1.8 usd hou ik nog mijn 155 ltc vast.

Maar dit is puur mijn inzicht. In de tijd dat ik BTC en alle (interessante) altcoins gevolgd heb, is elke keer over langere periode de prijs nog omhoog gegaag, dus lang vasthouden loont nogsteeds.

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn posts over het aanbieden van BTC toegelaten in dit topic?
Ik zou namelijk enkele cBTC willen verkopen, en liever via deze weg aan een tweaker dan via een exchange of local bitcoins oid.

[ Voor 5% gewijzigd door sloth op 30-11-2013 16:08 . Reden: inmiddels via V&A afgehandeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 20:12
Wat een dom gedoe. Had op kraken een buy limit gezet voor 70 ltc bij 20 euro. Haalt de dip dat net niet. Nu weer mooi op 29 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door frankpaul1 op 30-11-2013 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik had alleen nog maar een sell limit aangemaakt op 45 en nog geen sell limit voor als het ging dalen gister. Was paar uurtjes weg en de markt stort effe in haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Als jullie dan toch in de altcoins (of subcoins) willen investeren, denk dan eens na wat het nut van een coin is. In het geval van Namecoin; een DNS systeem (voor het .bit domein).

Dus niet zoals bij .nl dat SIDN hier de administratie voor doet, maar dmv een NameCoin kun je een .bit domein registreren. Op het moment kun je echter geen .bit domeinen resolven zonder een proxy in te stellen, maar er zijn geruchten dat sommige DNS providers deze gaan forwarden (geruchten..)

Een decentrale DNS registrar+DNS systeem heeft in mijn ogen intrinsieke waarde, ipv een zoveelste "altcoin".

Tot zover mijn market analyse.

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire

Servowire

sloth schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 02:16:
Zijn posts over het aanbieden van BTC toegelaten in dit topic?
Ik zou namelijk enkele cBTC willen verkopen, en liever via deze weg aan een tweaker dan via een exchange of local bitcoins oid.
Ik denk dat de daarvoor in V&A moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
frankpaul1 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 04:19:
Wat een dom gedoe. Had op kraken een buy limit gezet voor 70 ltc bij 20 euro. Haalt de dip dat net niet. Nu weer mooi op 29 euro.
Tsjah, dat is je eigen 'domme' gedoe. Sowieso had ik hem niet op 20.00000 gezet, maar op 20.11 oid. Die 0.5% extra nekt je echt niet, maar de kans is groter dat hij die wel haalt, zeker als er zo'n buy wall staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Ik kijk het rustig aan hoe dit gaat verlopen. Accountje aangemaakt op Kraken en Bitstamp. Van het weekend maar eens wat geld storten. Ik ga niet geforceerd meeliften momenteel.

Toch stom dat ik in het begin nooit was ingestapt, zag dit 2 jaar geleden al :X Deed mijn zwager toch beter, 600 euro investeren en nu 20 bitcoins hebben :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Jeej, LTC eindelijk weer door de 30 heen. Nog maar 50% voordat ik wat winst maak ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
mat.hi.as schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:44:
[...]

Tsjah, dat is je eigen 'domme' gedoe. Sowieso had ik hem niet op 20.00000 gezet, maar op 20.11 oid. Die 0.5% extra nekt je echt niet, maar de kans is groter dat hij die wel haalt, zeker als er zo'n buy wall staat.
Doe ik ook altijd, geen afgeronde getallen gebruiken, kan op sites als Kraken met minder volume toch het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

De laatste drie dagen maakt de BTC aan het eind van de avond een flinke sprong waarna hij 's ochtends weer wat in zakt.
Is daar een verklaring voor kijkend naar andere tijdzones?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Weet iemand ook of het mogelijk is bij Kraken om een order te plaatsen waarbij je koopt en verkoopt bij een bepaalde koers. Dus in 1 order bv aangeven kopen bij 1 verkopen bij 3 met een huiduge koers van 2?

Zo ja, kan iemand mij dit uitleggen (printscreen ofzo)?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
worldfastest schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:50:
Weet iemand ook of het mogelijk is bij Kraken om een order te plaatsen waarbij je koopt en verkoopt bij een bepaalde koers. Dus in 1 order bv aangeven kopen bij 1 verkopen bij 3 met een huiduge koers van 2?

Nee dat kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Is er een site waar dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:34
Ja, dit kan wel..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Kan je dit uitleggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 20:12
mat.hi.as schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:44:
[...]

Ja, je hebt gelijk ook. Leermomentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
worldfastest schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:50:

Ja hoor, gewoon even de trading FAQ van Kraken lezen.

Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Nog steeds geen spoor van mijn 45 litecoins en geen enkele reactie van Kraken :X

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Die is wel heel beknopt... Zou het leuk vinden als iemand het hier kan uitleggen voor me en misschien ook anderen die het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:34
Ga naar advanced en maak een limitorder op buy en een conditional limit order op sell. Over dit onderwerp is overigens heel erg veel te vinden. Klein beetje onderzoek kan geen kwaad..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
worldfastest schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:59:
Die is wel heel beknopt... Zou het leuk vinden als iemand het hier kan uitleggen voor me en misschien ook anderen die het niet weten.
Beknopt? Ik vind hun uitleg voor een exchange enorm uitgebreid
https://www.kraken.com/help/trading-guide

Enige eigen inzet wordt wel verwacht

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 30-11-2013 11:07 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ethirty schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:58:
Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Nog steeds geen spoor van mijn 45 litecoins en geen enkele reactie van Kraken :X
FYI: mijn litecoins die meer dan een dag om hold stonden zijn eindelijk bijgeschreven op mijn account vannacht. Geen reactie op m'n support tickets gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kost het "iets" als ik me litcoins / bitcoins van kraken naar me offline wallet haal om te bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik wilde vannacht rond 0:00 mijn bitcoins omruilen in litecoins, maar kreeg mijn transactie niet geverifieerd.
Idee was om als de LTC weer ging stijgen, waar ik van uit ging, bij de volgende BTC dip weer terug te ruilen.

@greenbeauty2
Ja, Kraken rekent een fee.

[ Voor 46% gewijzigd door frickY op 30-11-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:59:
Kost het "iets" als ik me litcoins / bitcoins van kraken naar me offline wallet haal om te bewaren?
Ja. Er is een fee bij een withdrawel. Uit mn hoofd is dat 0.02 LTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Iemand enig idee wat voor gevolgen arbitrage heeft voor mijn belastinginkomsten? Ik maak bijvoorbeeld 1000 euro over naar exchange1 en krijg 1200 euro terug van exchange2. Heb ik nu 200 euro extra inkomsten? Net als ik zakelijk zou hebben bij inkoop/verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
pposthoorn schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:35:
[...]

FYI: mijn litecoins die meer dan een dag om hold stonden zijn eindelijk bijgeschreven op mijn account vannacht. Geen reactie op m'n support tickets gehad.
Jouw coins stonden in ieder geval nog on hold, die van mij zijn helemaal spoorloos :X

Edit: heb ze in ieder geval gevonden, ze staan nu "on hold". Pfieuw :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ethirty op 30-11-2013 12:52 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nou, de LTC heeft die dip aardig overleefd vind ik. Gisteravond leek het er op dat het echt klaar was, maar hij hangt nu redelijk stabiel rond de € 30. Ik ben benieuwd wat dat betekent als ze straks in de VS weer wakker worden. Ik kan me zo voorstellen dat het feit dat hij niet helemaal ingestort is als effect heeft dat er weer wat meer vertrouwen opgewekt wordt en dat daardoor de koers weer wat zal stijgen.

Maar ik kan het ook helemaal mis hebben ;)

[ Voor 2% gewijzigd door posttoast op 30-11-2013 13:08 . Reden: kromme zin ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

Duinkonijn

Huh?

m19 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:01:
Iemand enig idee wat voor gevolgen arbitrage heeft voor mijn belastinginkomsten? Ik maak bijvoorbeeld 1000 euro over naar exchange1 en krijg 1200 euro terug van exchange2. Heb ik nu 200 euro extra inkomsten? Net als ik zakelijk zou hebben bij inkoop/verkoop?
Zover ik na heb kunnen gaan, valt alles onder box 3.

tot 21.139,- alleenstaand of 42.278,- samen met een partner, hoef je niks af te dragen. Van alles daarboven gaat 1,2% naar de staat

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
m19 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:01:
Als belastingadviseur kan ik je het volgende zeggen:

Je doet dit nu als er bij en het gaat niet om extreem hoge bedragen dus valt dit gewoon onder je box 3 vermogen (als je er voor kiest om het op te geven). Je moet voor je belasting aangifte 2013 alleen de waarde van je aandelen per 1-1-2013 opgeven. Weet niet of je toen al bitcoins had maar die "zou" je dan moeten opgeven tegen de toenmalige koers. Echter zou ik dat zelf niet doen omdat de Belastingdienst nog lang niet zo ver is om erachter komen hoevel BTC mensen hebben.

Als jij de hele dag zit te handelen en daar aanzienlijke bedragen mee aan het verdienen bent. Dan is het een ander verhaal. Dan krijg je te maken met artikel 3.91 wet IB en zul je het moeten opgeven als "Resultaat overige werkzaamheden uit kapitaal" wanneer val je hieronder de wet zegt "Normaal actief vermogensbeheer te buiten gaan". Dus dat is nogal een subjectief begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar je de waarde van 1 BTC kan zien op Cryptsy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:28:
Iemand een idee waar je de waarde van 1 BTC kan zien op Cryptsy?
Zij wisselen niet tegen euro's / dollars. Dus je moet het weer naar een andere exchange zetten om er weer harde valuta van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirved schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:20:
[...]

Je doet dit nu als er bij en het gaat niet om extreem hoge bedragen dus valt dit gewoon onder je box 3 vermogen (als je er voor kiest om het op te geven). Je moet voor je belasting aangifte 2013 alleen de waarde van je aandelen per 1-1-2013 opgeven. Weet niet of je toen al bitcoins had maar die "zou" je dan moeten opgeven tegen de toenmalige koers. Echter zou ik dat zelf niet doen omdat de Belastingdienst nog lang niet zo ver is om erachter komen hoevel BTC mensen hebben.

Als jij de hele dag zit te handelen en daar aanzienlijke bedragen mee aan het verdienen bent. Dan is het een ander verhaal. Dan krijg je te maken met artikel 3.91 wet IB en zul je het moeten opgeven als "Resultaat overige werkzaamheden uit kapitaal" wanneer val je hieronder de wet zegt "Normaal actief vermogensbeheer te buiten gaan". Dus dat is nogal een subjectief begrip.
Ik begrijp dat box 3 alles omtrent vermogen regelt. Bitcoins zijn ook vermogen, dus optellen bij je spaargeld. Maar gaat box 3 ook over inkomsten gegenereerd uit dividend/arbitrage etc?

Of is dat altijd box 1? Los van of het kleine of grote bedragen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat.hi.as schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:29:
[...]

Zij wisselen niet tegen euro's / dollars. Dus je moet het weer naar een andere exchange zetten om er weer harde valuta van te maken.
Daar ben ik van op de hoogte. Ben benieuwd welke waarde zij aan 1 BTC meegeven. Dit wil ik weten zodat ik kan berekenen wat ik voor de andere coins betaal (inwisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:02
Box 3 gaat ook over dividend en arbitrage als het zoals Mirved al heeft gezegd niet over aanzienlijke bedragen gaat.

Dus kort gezegd:
Ben je veel aan het arbitreren en verdien je aanzienlijk: Box 1
Doe je een beetje aan arbitreren: Box 3
Dividenden bij normale aandelen vallen ook in box 3 als je minder dan 5% van het aandelenkapitaal van het bedrijf bezit. Als je meer dan 5% bezit, dan val je in box 2. Maar dat is voor de meeste mensen dus niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
[...]

Natuurlijk, ik zat even in de war dat mijn vermogen al 1000 euro was en dat het nu 1200 euro is geworden (in het voorbeeld). Heel erg bedankt

Nog een klein vraagje: als ik zakelijk bitcoins (of andere cryptocurrency) wil verkopen aan particulieren wat voor belastingen krijg je dan mee te maken? En moet je ook BTW rekenen? Als ik met mijn zakelijk rekening 10 bitcoins koop voor 8000 euro en deze weer verkoop voor 9000 euro, heb ik dan gewoon 1000 euro inkomstenbelasting? Ik heb een eenmanszaak.

Of is dat nu juist zo'n vaag gebied omdat er nog geen wetten e.d. voor zijn? Ik probeer hier al een tijdje wat over te vinden, maar aangezien ik pas sinds 1 jaar bezig ben met belastingen heb ik geen idee hoe alles precies in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:32:
[...]

Daar ben ik van op de hoogte. Ben benieuwd welke waarde zij aan 1 BTC meegeven. Dit wil ik weten zodat ik kan berekenen wat ik voor de andere coins betaal (inwisselen).
Dat doen zij helemaal niet. Ze gaan uit van 1 BTC, en aan de hand daarvan rekenen ze de wisselkoers naar andere coins. Wil je weten hoeveel 1 altcoin is? Kijk dan hoeveel BTC 1 altcoin waard is, vermenigvuldigd met het bedrag dat 1 BTC waard is. Een andere manier is er bij cryptsy niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

m19 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:39:
[...]

Natuurlijk, ik zat even in de war dat mijn vermogen al 1000 euro was en dat het nu 1200 euro is geworden (in het voorbeeld). Heel erg bedankt

Nog een klein vraagje: als ik zakelijk bitcoins (of andere cryptocurrency) wil verkopen aan particulieren wat voor belastingen krijg je dan mee te maken? En moet je ook BTW rekenen? Als ik met mijn zakelijk rekening 10 bitcoins koop voor 8000 euro en deze weer verkoop voor 9000 euro, heb ik dan gewoon 1000 euro inkomstenbelasting? Ik heb een eenmanszaak.

Of is dat nu juist zo'n vaag gebied omdat er nog geen wetten e.d. voor zijn? Ik probeer hier al een tijdje wat over te vinden, maar aangezien ik pas sinds 1 jaar bezig ben met belastingen heb ik geen idee hoe alles precies in elkaar zit.
Als je zakelijk aan bitcoinhandel verdiend moet je volgens mij gewoon omzetbelasting betalen. Lees deze blog maar eens waarin iemand al vrij veel heeft uitgezocht: http://phedny.wordpress.c...5/bitcoin-en-belastingen/

edit: wat jij omschrijft valt dan misschien wel weer onder het laatste stukje "Inkopen en verkopen van Bitcoins"...

[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 30-11-2013 13:50 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de bovengenoemde blog:
Inkopen en verkopen van Bitcoins

Er zijn mensen en bedrijven die Bitcoins inkopen en verkopen in ruil voor klassieke valuta, zoals euro’s of Amerikaanse dollars. De Belastingdienst heeft geen duidelijke uitspraak gedaan hoe hiermee omgegaan moet worden.

De Belastingdienst heeft aangegeven dat Bitcoins vermogensbestanddelen zijn binnen box 3, waarvoor een heffing wordt gedaan op basis van een forfaitair rendement. De daadwerkelijk genoten koerswinsten of -verliezen zijn hier niet relevant. Om deze reden concludeer ik dat ingekochte en verkochte Bitcoins niet aangegeven hoeven te worden voor de Inkomstenbelasting.

Over geleverde producten en diensten die betaalt worden in Bitcoin is op normale wijze Omzetbelasting verschuldigd, zoals dit ook bepaald is voor letseenheden volgens artikel 5.3.1 van het beleid. Uit de formulering concludeer ik dat over het inkopen of verkopen van Bitcoins zelf, in ruil voor andere valuta, geen Omzetbelasting verschuldigd is.
Betekent dit dat inkopen van 10 btc op 5000 euro die je verkoopt voor 10000 euro, geheel is vrijgesteld van belastingen? Ik kan het niet anders interpreteren.

--ik snap dat dit in tegenstelling is tot wat sommige hierboven redeneren..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:53:
Van de bovengenoemde blog:

[...]

Betekent dit dat inkopen van 10 btc op 5000 euro die je verkoopt voor 10000 euro, geheel is vrijgesteld van belastingen? Ik kan het niet anders interpreteren.
Omzetbelasting is BTW, dus je hoeft er geen BTW over te betalen maak ik er uit op. Dat was ook een vraag waarmee ik zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
[...]

moet je dus sowieso de waarde van je aandelen opgeven ook al is het minder dan 21k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Misschien dat iemand van Bitonic.nl (komkommer?) hier wat meer over kan vertellen hoe zij dat doen?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
superpolm schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:58:
[...]

moet je dus sowieso de waarde van je aandelen opgeven ook al is het minder dan 21k?
Je hoeft pas belasting over box 3 te betalen als je vermogen boven de 21.000 euro komt (inclusief spaargeld). Bij het invullen van je belastingaangifte krijg je ook de vraag of je aandelen hebt. Dan kun je kiezen om die op te geven maar als je onder de 21k blijft dan maakt het geen verschil of je het wel of niet opgeeft. 42k als je een fiscale partner hebt trouwens. Het vermogen van de partner telt natuurlijk dan wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
[...]

Je moet voor je belasting aangifte 2013 alleen de waarde van je aandelen per 1-1-2013 opgeven. Weet niet of je toen al bitcoins had maar die "zou" je dan moeten opgeven tegen de toenmalige koers.
Bitcoins zijn geen aandelen. Het zijn getalletjes in een publieke database die niet zijn geregistreerd op persoonlijke kenmerken. Het is ook geen fysiek materiaal zoals goud, dus kan ook niet in je bezit zijn. Het zijn dus geen "vermogensbestanddelen" zoals de belastingdienst zegt.

De enige manier om bitcoins uit te geven is door de private key te weten. En dat is pure informatie dat je makkelijk kunt dupliceren. De private key heeft dus niet de waarde. Een private key is net zo goed eigendom als informatie jouw eigendom kan zijn. Het gebruiken van de private key om een transactie te maken heeft waarde.

Je kunt het dus opgeven zoals je wil. Je kunt zeggen dat je de private key gevonden hebt, dat een onbekend persoon je het heeft gegeven, dat je het hebt gewonnen met gokken, etc. Maar je hoeft het niet op te geven in box 3 als vermogen, want informatie is geen vermogen (ofwel soms?)

Maar zodra het wordt gebruikt om ergens voor de betalen moet er BTW of inkomsten belasting betaald worden afhankelijk van de context.

[ Voor 16% gewijzigd door rickiii op 30-11-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Mirved schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:04:
[...]

Je hoeft pas belasting over box 3 te betalen als je vermogen boven de 21.000 euro komt (inclusief spaargeld). Bij het invullen van je belastingaangifte krijg je ook de vraag of je aandelen hebt. Dan kun je kiezen om die op te geven maar als je onder de 21k blijft dan maakt het geen verschil of je het wel of niet opgeeft. 42k als je een fiscale partner hebt trouwens. Het vermogen van de partner telt natuurlijk dan wel mee.
ik vul eigenlijk nooit een belastingaangifte in dus ben er niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

rickiii schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:06:
Bitcoins zijn geen aandelen. Het zijn getalletjes in een publieke database die niet zijn geregistreerd op persoonlijke kenmerken. Het is ook geen fysiek materiaal zoals goud, dus kan ook niet in je bezit zijn.

De enige manier om bitcoins uit te geven is door de private key te weten. En dat is pure informatie dat je makkelijk kunt dupliceren. Een private key is net zo goed eigendom als informatie jouw eigendom kan zijn.

Je kunt het dus opgeven zoals je wil. Je kunt zeggen dat je de private key gevonden hebt, dat een onbekend persoon je het heeft gegeven, dat je het hebt gewonnen met gokken, etc. Maar je hoeft het niet op te geven in box 3 als vermogen, want informatie is geen vermogen (ofwel soms?)
Ik vind dat jij dit steeds zo stellig roept alsof het een feit is. Volgens mij staat er in meerdere antwoorden van de belastingdienst dat je het in box 3 moet opgeven. Een credit card nummer is ook een private key, of de pincode op m'n chipknip, dus dat geld daarachter bezit ik ook niet en kan dus ook niet gestolen worden? Complete onzin imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
superpolm schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:08:
[...]

ik vul eigenlijk nooit een belastingaangifte in dus ben er niet bekend mee.
Weet niet of je gewerkt hebt. Ga er van uit dat je jong bent omdat je die nog nooit heb ingevuld? Als dat zo is en je hebt gewerkt heb je vaak een laag inkomen waarover loonheffing is ingehouden. Dit kan je vaak terug krijgen van de Belastingdienst. Je aangifte invullen kan in zo'n geval 100-200 euro opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Mirved schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:11:
[...]

Weet niet of je gewerkt hebt. Ga er van uit dat je jong bent omdat je die nog nooit heb ingevuld? Als dat zo is en je hebt gewerkt heb je vaak een laag inkomen waarover loonheffing is ingehouden. Dit kan je vaak terug krijgen van de Belastingdienst. Je aangifte invullen kan in zo'n geval 100-200 euro opleveren.
heb het 1x ingevuld toen ik op school zat. werk nu al een tijd maar heb geen zin om geld terug te betalen dus vul het nooit in. weet niet of het erg is? ik heb geen koophuis en geen auto, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Zoijar schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:10:
[...]

Ik vind dat jij dit steeds zo stellig roept alsof het een feit is.
Ik ben daar stellig in omdat het daadwerkelijk anders is.
Volgens mij staat er in meerdere antwoorden van de belastingdienst dat je het in box 3 moet opgeven.
Dat wil nog niet zeggen dat ik het ermee eens hoef te zijn.
Ik hou me netjes aan de wet, maar ik heb wel een mening.
Een credit card nummer is ook een private key, of de pincode op m'n chipknip, dus dat geld daarachter bezit ik ook niet en kan dus ook niet gestolen worden? Complete onzin imho.
Ik heb toch duidelijk gezet dat een private key toegang geeft toe niet geregistreerd vermogen? Dat is dus anders dan wat een bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:28

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ze zullen er nooit achter komen dat het in jouw bezit is. Echter.... mocht het om een groot bedrag gaan en je verzilvert ze op een gegeven moment, heb je bij een controle wel wat uit te leggen.

Als ik ergens een verborgen kluis heb staan met contant geld is dat ook niet geregistreerd vermogen, maar officieel zou ik het wel moeten opgeven als vermogen, ook al kom je er in zo'n geval mee weg om het niet te doen.

Overigens zou ik liever die 1,2% eventueel betalen op jaar basis dan dat ik later er een hoop ellende mee krijg door dit niet te doen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:02
Het gaat er helaas niet om wat jij vindt maar wat de belastingdienst vindt. De belastingdienst heeft gesteld dat bitcoins onder vermogen vallen in box 3. Natuurlijk is het makkelijk om het niet op te geven omdat ze er met geen mogelijkheid achter kunnen komen of jij wel of niet bitcoins hebt. Maar het blijft een feit dat je dan eigenlijk aan belastingontduiking doet als je je bitcoins niet opgeeft. Het is alleen zo dat het in de praktijk niets uitmaakt zolang je je bitcoins niet cashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
superpolm schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:13:
[...]

heb het 1x ingevuld toen ik op school zat. werk nu al een tijd maar heb geen zin om geld terug te betalen dus vul het nooit in. weet niet of het erg is? ik heb geen koophuis en geen auto, dus vandaar.
Een tip pas hiermee op als jij verplicht bent tot het doen van aangifte en je doet dit niet en de Belastingdienst komt hierachter krijg je boetes en zal er ook nog naheffingrente erop komen.

Als je het aangifte programma download en invult kan je zien wat je nog moet betalen of terug krijgen voordat je het daadwerkelijk instuurt naar de Belastingdienst. Dus is de keuze altijd nog aan jou als je ziet dat je moet betalen om het gewoonweg niet in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Mirved schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:26:
[...]

Een tip pas hiermee op als jij verplicht bent tot het doen van aangifte en je doet dit niet en de Belastingdienst komt hierachter krijg je boetes en zal er ook nog naheffingrente erop komen.

Als je het aangifte programma download en invult kan je zien wat je nog moet betalen of terug krijgen voordat je het daadwerkelijk instuurt naar de Belastingdienst. Dus is de keuze altijd nog aan jou als je ziet dat je moet betalen om het gewoonweg niet in te dienen.
heb nooit geweten dat het verplicht was, ga me er ff in verdiepen.

edit verkeerd gelezen: het is dus niet verplicht

[ Voor 3% gewijzigd door superpolm op 30-11-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
Zo, nog even wachten op kraken en dan mag ik mij ook een bitcoin owner noemen! De status staat nog op Confirming voor de rest lijkt alles wel goed te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Skynick schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:17:
Het gaat er helaas niet om wat jij vindt
Wat ik er van vind is toch wel belangrijk.
Hoe kun je ooit verwachten dat mensen je begrijpen als je het er niet over hebt?
Kid Buu schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:17:
Ze zullen er nooit achter komen dat het in jouw bezit is. Echter.... mocht het om een groot bedrag gaan en je verzilvert ze op een gegeven moment, heb je bij een controle wel wat uit te leggen.
Mee eens. Maar mijn punt is dat je het kunt uitleggen zoals je wil. Zelfs al vinden ze een kopie van je wallet. Als je daar een wachtwoord op hebt staan kun je zeggen dat je het wachtwoord bent vergeten en dan is het niet meer onder jouw controle. Als je het wachtwoord later weer herinnert, dan moet je er misschien belasting over betalen, maar geen boete aangezien niet kunnen bewijzen wat je weet en wat je niet weet.

De waarde van bitcoins zit in de transactie, niet in de private key.
Ik kan jou niet betalen met een private key, want dan kan ik de bitcoin nog steeds uitgeven.

[ Voor 8% gewijzigd door rickiii op 30-11-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Er is nu een markt, Tormarket, die ook litecoins accepteert. Lijkt me bij lange na niet genoeg om de enorme stijging van LTC goed te praten, maar het is misschien weer een stukje acceptatie van de LTC.

Aan de andere kant is Atlantis een tijdje terug verdwenen en daar was handel terwijl Tormarket net nieuw is, dus in dat opzicht is het nog steeds geen vooruitgang.

http://uselitecoin.com/ sla ik ook niet stijl van achterover, acceptatie lijkt toch niet erg breed gedragen.

[ Voor 42% gewijzigd door Mentalist op 30-11-2013 14:46 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

rickiii schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:14:
Ik ben daar stellig in omdat het daadwerkelijk anders is.
Ik doelde op dat geen eigendom verhaal; bitcoins zijn geen aandelen idd. Ze geven nergens equity in, laat staan dividend, dus sowieso geen aandeel.
Ik heb toch duidelijk gezet dat een private key toegang geeft toe niet geregistreerd vermogen? Dat is dus anders dan wat een bankrekening.
Geld in mn portemonnee bezit ik ook. In de kluis ook, waar ik een sleutel van heb. Dat is ook niet geregistreerd vermogen waar een sleutel toegang tot geeft. Toch als ik een ton cash in de kluis heb liggen moet dat opgegeven worden en bezit ik dat. Ik zie geen verschil met bitcoins alleen omdat die nu digitaal zijn. Zou wat zijn als het goud in fort knox van niemand is en dus zonder bestraffing weggenomen mag worden. Die staven op zich staat namelijk ook geen naam op, en iedereen met de sleutels heeft toegang.

Verder als je het zo wilt stellen kan je ook zeggen dat als je ze koopt je dus puur voor een dienstverlening van informatie betaalt, immers wordt er niets overgedragen, en moet je dus BTW betalen op elke transactie.

[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 30-11-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het nu om met cpu kracht LTC te minen (met een server op de zaak)?
Heb daar nog een leuke server staan met goeie cpu kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Zoijar schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:02:
[...]

Ik doelde op dat geen eigendom verhaal; bitcoins zijn geen aandelen idd. Ze geven nergens equity in, laat staan dividend, dus sowieso geen aandeel.

[...]

Geld in mn portemonnee bezit ik ook. In de kluis ook, waar ik een sleutel van heb. Dat is ook niet geregistreerd vermogen waar een sleutel toegang tot geeft. Toch als ik een ton cash in de kluis heb liggen moet dat opgegeven worden en bezit ik dat. Ik zie geen verschil met bitcoins alleen omdat die nu digitaal zijn. Zou wat zijn als het goud in fort knox van niemand is en dus zonder bestraffing weggenomen mag worden. Die staven op zich staat namelijk ook geen naam op, en iedereen met de sleutels heeft toegang.

Verder als je het zo wilt stellen kan je ook zeggen dat als je ze koopt je dus puur voor een dienstverlening van informatie betaalt, immers wordt er niets overgedragen, en moet je dus BTW betalen op elke transactie.
Niet dat ik het niet interessant vind, maar is dit niet meer een fundamenteel onderwerp over bitcoin wat beter past in Bitcoin topic - deel 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

pposthoorn schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:12:
Niet dat ik het niet interessant vind, maar is dit niet meer een fundamenteel onderwerp over bitcoin wat beter past in Bitcoin topic - deel 2 ?
Oh, ja, ik snap niet helemaal waarom er ineens twee topics zijn eigenlijk.Slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat "handel en koers" prima geschikt is om ook de belastingtechnische zaken te bespreken.

Blijkbaar is er nog genoeg ruimte tot discussie. Het is ook wel enigszins verwarrend aangezien het soms over verschillende dingen gaat:

* Inkomsten IN bitcoins ontvangen. Inkomstenbelasting box 1.
* Inkomsten in euros uit arbitrage en koersfluctuaties. "Overige inkomsten box 1". (Lijkt nu alleen in professioneel verband te gelden).
* Vermogensbelasting over het bezit van bitcoins. Box 3.
* Kopen van goederen met bitcoins / de bitcoins zelf. BTW?

Bronnen:
http://blog.iusmentis.com...s-zijn-gewoon-belastbaar/
http://phedny.wordpress.c...5/bitcoin-en-belastingen/
http://www.markajansen.nl...-volgens-belastingdienst/

Trek je eigen conclusie. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Zoijar schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:14:
[...]

Oh, ja, ik snap niet helemaal waarom er ineens twee topics zijn eigenlijk.Slecht idee.
Volgens mij om de het wat overzichtelijker te maken (wat dus nog niet helemaal lukt).
Dit topic: handel, koers, exchanges, 'slowtchat' en alles wat daar aan gelieerd is.
Het algemene bitcoin topic: Algemene discussie over het fenomeen bitcoin, mining, en alles wat niet onder handel/koers valt :P

Iets anders: Het volume bij kraken is op dit moment wel heel laag. De afgelopen 20min gewoon geen enkele trade...
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:17:
*knip*

* Inkomsten IN bitcoins ontvangen. Inkomstenbelasting box 1.
* Inkomsten in euros uit arbitrage en koersfluctuaties. "Overige inkomsten box 1".
* Vermogensbelasting over het bezit van bitcoins. Box 3.

*knip*
Volgens die redenatie zou je ook je inkomsten uit koersfluctuaties op de normale beurs bij "overige inkomsten box 1" moeten opgeven, lijkt mij niet :P

[ Voor 28% gewijzigd door pposthoorn op 30-11-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De litecoins bedoel je? Bitcoins gaan ook niet snel maar er is de afgelopen 20 minuten wel wat gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:28

Kid Buu

Huh, Pietje?

Inderdaad, tenzij je full time handelaar bent is winst uit de handel gewoon vermogen wat in box 3 hoort.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Zoijar schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:02:
[...]
Geld in mn portemonnee bezit ik ook. In de kluis ook, waar ik een sleutel van heb. Dat is ook niet geregistreerd vermogen waar een sleutel toegang tot geeft.
Als ik zeg dat het niet vergelijkbaar is met fysiek eigendom, dan komt men aan met "een pincode geef je toch toegang tot een bankrekening?" en als ik zeg dat het niet te vergelijken is met geregistreerd eigendom, dan komt men aan met een voorbeeld van fysiek eigendom.

Nee, een bitcoin is niet mijn bezit... een private key is niet mijn bezit. Het is informatie. Iemand anders stopt de bitcoins in een kluis... en ik kan besluiten om het eruit te halen of niet. Het wordt pas jouw vermogen als je er een transactie mee maakt. Alleen de transactie heeft waarde... de private key niet.

Wat als wij allebei het woord voor een brainwallet weten waar 1000 BTC in zit? Wie moet het dan opgeven bij de belastingdienst? Ik zou zeggen de persoon die het uitgeeft, maar dat weet je pas ten tijde van de transactie, niet daarvoor. Daar kan wel 2 jaar overheen gaan. Of tegen die tijd blijkt dat iemand anders exact dezelfde brainwallet had en even lekker die 1000 BTC uitgeeft.... dan heb je lekker belasting voor niks betaald.

Die kerel die de private keys met toegang tot 10000 BTC twee jaar lang is vergeten en nu is kwijtgeraakt op een vuilnisbelt moet daar toch ook geen belasting over betalen? Op 1-1-2013 waren bitcoins toch €15 euro per stuk waard. Ik blijf erbij.... pas tijdens de transactie is duidelijk wie er van profiteert en tot die tijd hoort je het niet tot je vermogen te rekenen (tenzij er wereldwijd een register is voor Bitcoin-adressen en dus ook de nodige bescherming krijgt bij verlies)
Daar ben ik het mee eens.
pposthoorn schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:12:
[...]
Het leek mij wel iets voor het forum: Werk en Inkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pposthoorn schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:18:
[...]

Volgens die redenatie zou je ook je inkomsten uit koersfluctuaties op de normale beurs bij "overige inkomsten box 1" moeten opgeven, lijkt mij niet :P
Zoals Kid Buu aangeeft moet dat wel. (Bij fulltime trading).

Als jij fulltime bezig bent met handelen, dan moet je daar inderdaad belasting over betalen. Je bent immers aan het 'werk'.

Gebruik je bitcoin als vermogensinvestering en zou je af en toe wat coins omzetten in euros en je behaalt daarbij winst, dan niet.

Het is wel een subjectieve grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52

KoudeAardbei

Moderator

Zo, ik heb duidelijk wat gemist met mn LTC... wat er in 4 dagen al niet kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Discussie over belastingen lijkt me volledig offtopic hier. Als je per se belasting over je bitcoins wilt afdragen, vraag het dan aan de belastingdienst.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:43
is ook totaal (nog) niet interessant met mijn inzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is juist ONtopic. Handel, werk en inkomen? Als we hier alleen de koersstand kunnen bespreken dan kijk je maar naar een ticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Handel in Bitcoin (=dit topic) kan er voor zorgen dat je euro's verdient, dus zover ik weet is belasting daar zeker wel een onderdeel van. Vandaar dat ik er over begon.

edit:
Of je je er aan houdt is een tweede, maar het is zeker wel interessant om te weten wat je plichten zijn m.b.t. tot het aangeven van inkomsten verdient door het verkopen van bitcoins of het bezitten van bitcoins.

[ Voor 39% gewijzigd door Martijn19 op 30-11-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
m19 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:17:
Handel in Bitcoin (=dit topic) kan er voor zorgen dat je euro's verdient, dus zover ik weet is belasting daar zeker wel een onderdeel van. Vandaar dat ik er over begon.

edit:
Of je je er aan houdt is een tweede, maar het is zeker wel interessant om te weten wat je plichten zijn m.b.t. tot het aangeven van inkomsten verdient door het verkopen van bitcoins of het bezitten van bitcoins.
maar je hoeft het toch pas aan te geven als je ze omzet in een door nederland geaccepteerde munteenheid?

zolang het bitcoin blijft is het geen geld (volgens de NL overheid)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

rickiii schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:32:
[...]

Nee, een bitcoin is niet mijn bezit... een private key is niet mijn bezit. Het is informatie. Iemand anders stopt de bitcoins in een kluis... en ik kan besluiten om het eruit te halen of niet. Het wordt pas jouw vermogen als je er een transactie mee maakt. Alleen de transactie heeft waarde... de private key niet.
Daar ben ik het niet mee eens. De informatie naar de bitcoins heeft een waarde gelijk aan de bitcoins. Dus hoe je het ook formuleert, als ik de private keys van een wallet weet dan zijn de bitcoins daarin mijn bezit.
Wat als wij allebei het woord voor een brainwallet weten waar 1000 BTC in zit? Wie moet het dan opgeven bij de belastingdienst? Ik zou zeggen de persoon die het uitgeeft, maar dat weet je pas ten tijde van de transactie, niet daarvoor. Daar kan wel 2 jaar overheen gaan. Of tegen die tijd blijkt dat iemand anders exact dezelfde brainwallet had en even lekker die 1000 BTC uitgeeft.... dan heb je lekker belasting voor niks betaald.
Als ik samen met wie dan ook hier op het forum toegang hebben tot een wallet met 1000BTC dan zou ik dat direct over maken naar mn persoonlijke wallet :9 Tenzij je daar afspraken over hebt onderling, en dan is ook gelijk duidelijk hoeveel van mij is en hoeveel van de ander (bvb 50-50).
Die kerel die de private keys met toegang tot 10000 BTC twee jaar lang is vergeten en nu is kwijtgeraakt op een vuilnisbelt moet daar toch ook geen belasting over betalen? Op 1-1-2013 waren bitcoins toch €15 euro per stuk waard. Ik blijf erbij.... pas tijdens de transactie is duidelijk wie er van profiteert en tot die tijd hoort je het niet tot je vermogen te rekenen (tenzij er wereldwijd een register is voor Bitcoin-adressen en dus ook de nodige bescherming krijgt bij verlies)
Ja ik vind dat hij daar belasting over moet betalen tot het moment dat hij ze is kwijtgeraakt.
De belasting kijkt naar de waarde op 1 januari (of 31 december, een van de twee, ze hebben het pas gewijzigd :P ) Hoe je die waarde bepaald is weer een ander verhaal.

Feit blijft dat je er voor kan kiezen om het aan te geven of niet. Maar ik vind dat als je een wallet met bitcoins hebt of toegang daartoe (en niemand anders) ze in jou bezit zijn. Ik kan er tenslotte elk moment voor kiezen ze te ruilen voor iets anders (pizza, website, euro's, wat dan ook). En dus moet je er belasting over betalen zoals dat over elk vermogen moet.

PS: Ik ben van mening veranderd, belasting is inderdaad terug te leiden tot handel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire

Servowire

Gewoon aangifte doen, niets mis mee. Je kunt als onderneming je miners, stroom, enz e.d. ook als kosten opvoeren geen probleem. Dit is tenslotte het "gereedschap" waarmee je geld hebt verdiend

[ Voor 25% gewijzigd door Servowire op 30-11-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

rickiii schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:32:
Als ik zeg dat het niet vergelijkbaar is met fysiek eigendom, dan komt men aan met "een pincode geef je toch toegang tot een bankrekening?" en als ik zeg dat het niet te vergelijken is met geregistreerd eigendom, dan komt men aan met een voorbeeld van fysiek eigendom.
Ja, en als je zegt het is geen bezit komen mensen toch met voorbeelden van bezit :) Je kan niet al a priori alles van de discussie uitsluiten dat tegen je punt werkt; dan heb je bij voorbaat gelijk, ja. :)
a) Goed om te weten, dan haal ik ze morgen even op? Of mail ze even. Jij bezit dan nog steeds niks; ik bezit niks, prima, niemand een probleem. b) Sinds wanneer kan je informatie niet bezitten? Is muziek en film ook slechts informatie? Ik denk dat veel mensen het daar niet met je eens gaan zijn. c) Als je niks bezit kan je geen transacties maken; dan vraagt men op het moment van die transactie: hoe kom je daar dan aan? Thin air? Kabouters?

Die man zou inderdaad een probleem kunnen hebben, maar hij kan gewoon aangeven dat hij het verloren is en niet meer bezit. Echter, kan hij dan niet ineens een jaar later een transactie van 10000 BTC doen, dan zal hij aantonen hoe dat kan, hoe hij aan die "informatie" is gekomen. Bezit is ook wat je potentieel kan uitgeven. Met de informatie kan je potentieel transacties doen ter waarde van 10000 btc en dus bezit je die ook. Misschien zou je kunnen zeggen ik bezit geen bitcoins, maar ik bezit een sleutel die 10000 btc waard is. Ik denk hier aan het bezitten van bijvoorbeeld futures op goud. Je bezit dan geen goud, maar de futures hebben een vergelijkbare waarde en die bezit je wel.

Het is een leuke theoretische/filosofische discussie, maar in de praktijk weet je donders goed wanneer je bitcoins bezit. Natuurlijk zal je exotische situaties kunnen bedenken met schrodingers kat die z'n miauw-geluid je private key vormt en je dus niet weet of je iets wel of niet bezit, maar in 99.9% van de gevallen zal de belastingdienst en waarschijnlijk de meeste rechters in ieder geval gewoon zeggen dat je ze bezit :)

En geef hier nou niet steeds de indruk dat je bitcoins niet kan bezitten, want de mensen die je advies volgen en het niet opgeven in box 3 ontduiken gewoon belasting en zijn dus strafbaar vanwege het opvolgen van dit advies.

[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 30-11-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Pfff.. Ik zou iedereen adviseren om cryptsy te mijden, want je kan er op het moment (lees dagen) niks meer mee. :(

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:17:
Pfff.. Ik zou iedereen adviseren om cryptsy te mijden, want je kan er op het moment (lees dagen) niks meer mee. :(
Merkte toen straks ook op dat het erg traag was. Duurde ruim 1,5 uur voordat mijn coins erop stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Maar stel je verdient deze week 23.000 euro aan bitcoins, die laat je uitbetalen. Wanneer moet je dit dan opgeven bij de Belastingdienst? Kan dat dan volgend jaar of had je dat al eerder moeten opgeven? Ik heb er totaal geen ervaring mee maar wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Volgend jaar pas, over het jaar 2013 moet je dit invullen bij vermogen en aandelen enz, dus box 3.

Peildatum 31 dec volgens mij?

Speculeren op derivaten en dat soort dingen is altijd box 3 behalve als het je beroep is en het je enige bron van inkomen is, dan kun je beter VOF/BV opzetten of als zzper door het leven gaan, dan draag je gewoon inkomensten belasting af over je winst maar kan je ook verlies aftrekken enz.

[ Voor 68% gewijzigd door Arsenius op 30-11-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Ik ga aan de slag met een TS voor dit topic. De disclaimer staat er al :P

Zat te denken aan wat uitleg over het concept in het algemeen, de verschillende coins en exchanges, wat basics over het handelen opzich. Nog suggesties of wensen die de nieuwkomers kunnen helpen?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Wat je op welke exchange kunt verhandelen, hoe je grafieken en market data af moet/kunt lezen.
Hoelang het storten van geld duurt, hoelang het duurt om te kunnen handelen op een exchange.

Kan genoeg in denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
pposthoorn schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:18:
Iets anders: Het volume bij kraken is op dit moment wel heel laag. De afgelopen 20min gewoon geen enkele trade...
Het is thanksgiving weekend, heel amerika zit bij pa en moe aan de kalkoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

DaCoTa schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:37:
[...]

Het is thanksgiving weekend, heel amerika zit bij pa en moe aan de kalkoen :+
Er gebeurt eigenlijk bar weinig vandaag, op alle markten. Saaie boel.. en niks te verdienen.. :|

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
FaceDown schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:08:
[...]

Er gebeurt eigenlijk bar weinig vandaag, op alle markten. Saaie boel.. en niks te verdienen.. :|
Op Cryptsy gebeurd nog genoeg hoor! Valt in ieder geval genoeg te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frennek schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 22:09:
[...]

Op Cryptsy gebeurd nog genoeg hoor! Valt in ieder geval genoeg te verdienen.
Als de site een stuk sneller zou werken wel. 8)7

EDIT:

Log ik net in:

An Internal Error Has Occurred.
Error: An Internal Error Has Occurred.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Snel is anders, maar ik vind het nog wel werkbaar.
Pagina: 1 2 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid