Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:43
Man man, EINDELIJK alle sets van die battle pass binnen. Heeft me heel wat stress en MMR gekost. Je merkt gewoon dat je rond die quests speelt en niet rond wat je zou moeten spelen en waardoor je dus domme keuzes maakt. Het kan heel frustrerend zijn en hoe dieper je in MMR zakt hoe groter de "stomps" zijn waardoor het moeilijk wordt om die quests af te maken.

Man man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hebben mensen ook wel eens zulke brainfarts tijdens het spel? Ik wil nog wel eens een BKB kopen, op Sven praktisch elke pot zelfs (het is niet voor niets volgens Dota een core item), maar ik was net compleet vergeten dat het item bestond. Ik wist het gewoon niet meer.

"Hmm, ze hebben veel spell damage, dus AC heeft niet zoveel zin. Pipe misschien? Weet je wat, ik ga wel Daedalus!" Dat ze letterlijk niets tegen me konden als ik simpelweg BKB had was ik compleet vergeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Amanoo op 11-07-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venturetweakers
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Amanoo schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:30:
Hebben mensen ook wel eens zulke brainfarts tijdens het spel? Ik wil nog wel eens een BKB kopen, op Sven praktisch elke pot zelfs (het is niet voor niets volgens Dota een core item), maar ik was net compleet vergeten dat het item bestond. Ik wist het gewoon niet meer.

"Hmm, ze hebben veel spell damage, dus AC heeft niet zoveel zin. Pipe misschien? Weet je wat, ik ga wel Daedalus!" Dat ze letterlijk niets tegen me konden als ik simpelweg BKB had was ik compleet vergeten.
Ik vergeet wel eens dat ik dota aan het spelen ben. denk ik een headshot te hebben... ben ik geen widowmaker :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Net nog een mooi potje gedaan met de sniper :D
Rampage :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZbW-WQz9SN8]
YouTube: Dota 2 Sniper Rampage

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
BruceLee schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 03:42:
Net nog een mooi potje gedaan met de sniper :D
Rampage :)
[video]
YouTube: Dota 2 Sniper Rampage
Ik zeg maar 1 ding:

Shadow blade sniper....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Yogoi hele nuttige reply mr de pro zeg dan waarom of wat je er niet goed aan vind en wat er anders zou moetten kwa items dan. want aan dit soort reply's ik niks aan.

[ Voor 5% gewijzigd door BruceLee op 25-07-2016 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogoi
BruceLee schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:14:
Yogoi hele nuttige reply mr de pro zeg dan waarom of wat je er niet goed aan vind en wat er anders zou moetten kwa items dan. want aan dit soort reply's hebben we 0,0 niks
Sorry meneer, ik wist niet dat je boos zou worden om een dota grapje wat inmiddels waarschijnlijk al zo'n 50+ keer in dit topic voorbij is gekomen ;)

Shadowblade is een item wat in de lagere MMR regionen nogal populair is omdat mensen naar het lijkt niet zo goed snappen hoe dust en sentries werken.
Een shadowblde op sniper plus het feit dat jij als sniper al lang dood had moeten zijn (neem bijvoorbeeld PA die echt useless bezig is ipv even op sniper jumpen en instagibben) geeft een indicatie waarom de 'sniper + shadowblade' opmerking hier gepast is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Ah oke ik ben ook nog een pure noob in dit spel :P
Maar ik vind het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
BruceLee schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:33:
Ah oke ik ben ook nog een pure noob in dit spel :P
Maar ik vind het wel leuk.
Rampages zijn altijd leuk, althans als jouw team degene is die de rampage heeft :)
Maakt echt geen donder uit wat de reden was, rampage = fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Yogoi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:54:
[...]

Sorry meneer, ik wist niet dat je boos zou worden om een dota grapje wat inmiddels waarschijnlijk al zo'n 50+ keer in dit topic voorbij is gekomen ;)

Shadowblade is een item wat in de lagere MMR regionen nogal populair is omdat mensen naar het lijkt niet zo goed snappen hoe dust en sentries werken.
Een shadowblde op sniper plus het feit dat jij als sniper al lang dood had moeten zijn (neem bijvoorbeeld PA die echt useless bezig is ipv even op sniper jumpen en instagibben) geeft een indicatie waarom de 'sniper + shadowblade' opmerking hier gepast is.
In mijn ervaring valt dat tegenwoordig eigenlijk nog wel mee ook. Ik heb een 0.5k MMR smurf, en ik heb al de ervaring gehad dat het nog wel eens tegenvalt als je voor de grap wil pieren met een invis held. Pick je bijvoorbeeld Bounty en wil je voor de lol wat lastig doen, blijkt dat er overal sentries zijn. Vroeger, toen ik net begon met DotA2, was invisibility praktisch OP, omdat je hele team weigerde om er iets tegen te doen. Tegenwoordig valt dat zelfs in extreem lage brackets nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Immortal treasure 3 en Pit Lord loadout entries zijn sinds gisteravond in de game :D

[ Voor 5% gewijzigd door Rule op 27-07-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Toch even een Bump..

Dit is werkelijk het vetste wat ik gezien heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ergens was mijn pot net wel grappig. Ik had een Pudge en een Timbersaw in mijn team, en driemaal raden wie de meeste hooks miste.

Pudge hookte misschien telkens het verkeerde doelwit (voornamelijk een Bristleback die toch niet dood ging), maar tenminste waren zijn hooks nog best vaak raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
TI6 hype!! Even je spelers inzetten voor vandaag jongens en meisjes ;)

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
En als je op vakantie gaat voor de rest van de tijd ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Lijkt me handig ja! Alleen wel wat lastig bepalen dan. Ik heb er alweer 5 weken opzitten en ben gisteren helaas weer aan de slag gegaan.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkmans
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 09:36
Hey iedereen op tweakers!

Wij van DutchDota.com organiseren binnenkort een pubstomp voor de finale dag van TI6. Wie zin heeft om ook te komen met zijn vrienden kanzich op de volgende link inschrijven: https://igg.me/at/DDpubstomp/x/14684308

Ook hebben we op Facebook een evenement aangemaakt voor de mensen die extra informatie willen. https://www.facebook.com/events/1122056551185285/

Hopelijk zien we een paar van jullie daar! Lijkt ons gezellig, Dota liefhebbers onder mekaar!

Groetjes, Henkmans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Wauw wat een TI tot nu toe zeg. Secret eruit, OG eruit... what's next? Liquid? Ben echt benieuwd waar dit heen gaat, maar ik vermaak me prima tot nu toe. Erg spannende matches dit jaar en niet telkens van die 15 minuten stomps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Leuk dat je/jullie dit organise(ert/ren)! :)

Kan er zelf helaas niet bij zijn vanwege werk, maar anders had ik dat waarschijnlijk wel gedaan. :)

Ik zit weer klaar voor vanavond! Gisteren alleen helaas moeten missen :( Mijn nr. 1 en nr. 2 favorieten teams zijn er helaas al uit (secret en OG) maar valt nog meer dan genoeg prachtige DotA te zien in ieder geval. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Zuurstok op 10-08-2016 18:52 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Tupel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:03:
Erg spannende matches dit jaar en niet telkens van die 15 minuten stomps.
Spannend zijn ze wel maar i.p.v. 15 min stomps hebben we nu 2-0 stomps:P. Ik vind het echt bizar hoeveel 2-0 games er zijn. Ligt het talent zo ver uit elkaar?:S
Afgezien daarvan vermaak ook ik mezelf met de geweldige plays van de teams. Schijnbaar was EG vs EHOME de match van het tournament tot nu toe. Dus die ga ik nog even terugkijken vanavond.

Dotabuff profile

• Tupel
hellsau schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:07:
[...]

Spannend zijn ze wel maar i.p.v. 15 min stomps hebben we nu 2-0 stomps:P. Ik vind het echt bizar hoeveel 2-0 games er zijn. Ligt het talent zo ver uit elkaar?:S
Afgezien daarvan vermaak ook ik mezelf met de geweldige plays van de teams. Schijnbaar was EG vs EHOME de match van het tournament tot nu toe. Dus die ga ik nog even terugkijken vanavond.
Zou ik zeker doen. Ik heb zojuist game 1 gekeken en het is één van de beste, zo niet de beste game die ik ooit heb gezien. Kippenvel. Zal verder niets verklappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Zijn er mensen hier die vaak rond de 4K een keer willen teamen? Wil graag improven maar zoek wat andere mensen dan waar ik standaard mee speel..

Is er een tweakers discord oid?

• Tupel
Rule schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:50:
Zijn er mensen hier die vaak rond de 4K een keer willen teamen? Wil graag improven maar zoek wat andere mensen dan waar ik standaard mee speel..

Is er een tweakers discord oid?
Op de opening post staat informatie over teamspeak en IRC.

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Zijn er meer mensen die mee hebben gedaan aan de BattleCup?
Als je dat nog niet gedaan hebt en je hebt een ticket dan moet je dat zeker doen! Heb je geen teamgenoten? Ga in de battlecup chat rond 20:00 op zaterdag en geef aan welke positie je speelt en of mensen nog iemand zoeken.

Ik heb het afgelopen zaterdag gedaan. Had ook geen teamgenoten en kwam uiteindelijk terecht bij wat russen die gewoon Engels spraken. Drie kenden elkaar en ik(support) + roaming support kenden niemand. Achteraf moet ik zeggen dat ik lange tijd niet zoveel plezier heb gehad met Dota.

Eerste pot hadden we makkelijk 'in the bag'. Ik, Lion, en sand king als roaming supports. Meerdere keren een smoke gank op mid en de bottom lane. We kregen hierdoor een flinke headstart. Warden was nog nooit zo spannend geweest alsook het gokken waar de vijandelijke ward stond om te dewarden.
Tweede pot was een stuk lastiger maar lategame zou veel beter zijn voor ons dus daar gooiden we het op en uiteindelijk wonnen we ook.
De finale was echter teveel voor ons en we werden dan ook hard afgemaakt.

Echt jammer dat ik aanstaande zaterdag iets anders heb maar ik adviseer iedereen om een poging te wagen. Het maakt het nog leuker en spannender.

Dotabuff profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Doe eens even normaal.. Hier laat je dit soort domme teksten achterwege.

[ Voor 128% gewijzigd door Grotman op 29-08-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Wauw...

[ Voor 68% gewijzigd door Grotman op 29-08-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Wat is je ervaring met Arc? Want de paar keer dat ik Arc in mijn team had werd er niet veel van gebakken. Arc is niet de meest makkelijk hero om mee te spelen.. Dus geniet altijd wanneer ik dit geowned wordt door een moeilijke hero, zoals Meepo/Arc/etc. Ik heb meer hekel aan hero's, zoals Slark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
grote_oever schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Wat is je ervaring met Arc? Want de paar keer dat ik Arc in mijn team had werd er niet veel van gebakken. Arc is niet de meest makkelijk hero om mee te spelen.. Dus geniet altijd wanneer ik dit geowned wordt door een moeilijke hero, zoals Meepo/Arc/etc. Ik heb meer hekel aan hero's, zoals Slark.
Deze hero is laatst best hard generfed maar in de handen van een goede speler is Arc echt een beest. Doordat die illusion in feite een extra hero in het enemy team is voor een paar seconden kun je bv solo supports erg makkelijk kapot maken. Maar daar zit ook een soort meepo factor bij zodat je wel goed moet kunnen micro'en. Erg lastig tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 89% gewijzigd door Grotman op 29-08-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Rule schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:48:
[...]

Deze hero is laatst best hard generfed maar in de handen van een goede speler is Arc echt een beest. Doordat die illusion in feite een extra hero in het enemy team is voor een paar seconden kun je bv solo supports erg makkelijk kapot maken. Maar daar zit ook een soort meepo factor bij zodat je wel goed moet kunnen micro'en. Erg lastig tegen te spelen.
Misschien komt het door me gemiddelde MMR, maar ik heb nooit moeite gehad om Meepo te spelen. Vooral omdat er verschillende manieren zijn om hem te spelen. Een blink meepo is voor mij inderdaad te veel klikken, maar Meepo is best makkelijk te spelen tegen de juiste hero's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

grote_oever schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Is wel een leuk poppetje :)
Heb hem pas enkele keren gespeeld maar lijkt erg sterk all game. Z'n Q (Flux) is echt ontzettend sterk en levert vaak wel firstbloods op. Als het dat niet doet, dan is het in ieder geval een hele goede zoning tool door de dmg en de rightclicks die je erbij af krijgt.

Z'n spark wraiths zijn ook echt veel nuke dmg, het is alleen wat lastiger af te krijgen door de 2 sec activation delay. Maar heb inmiddels vaak genoeg wat leuke momentjes gehad dat je 3-4 spark wraiths op iemand krijgt omdat je ze netjes in de bosjes hebt gelegd en zij zich een hoedje schrikken van de dmg.. :+

Ik ben er alleen nog niet zo helemaal uit over hoe ik de hero wil bouwen. Ik bouw tot nu toe meestal midas, tp boots, dragon lance maelstrom, maar ik zie veel high level players de midas uberhaupt skippen, en gewoon voor shadowblade (5-6min), tp boots, maelstrom en bloodthorn gaan.
Midas is generfed ja, voor de nerf had je 2,5x effectief midas, nu 2x. Maar die 2x lijkt me nog meer dan goed genoeg om de kosten ervan goed te praten.

Heb de hero nog wat weinig gespeeld, zoals je ziet, maar was wel van plan hem te gaan spammen omdat ik wat leuke games heb gehad.

Maar het is gewoon ontzettend sterk om een hero te hebben die 2 lanes tegelijkertijd kan drukken. Iedere 45 seconden minimaal een, en de consequenties daarvan zijn gewoon best wel groot.
Wat gaat de vijand doen? De lanes gepushed laten? Dan bestaat er een kans dat ik gewoon all in ga met mn hero en een racks pak, terwijl zij aan het teamfighten zijn met mijn team. Gaan ze de lanes pushen? Dan moeten ze 3/4v5 vechten, waardoor de kans groot is dat wij het gevecht winnen. Als ik dan al niet bij het gevecht wil zijn, dan kill ik waarschijnlijk wel diegene die dan de lane solo aan het pushen is met m'n illusion.

Maar dat is hoe ik hem tot nu speel. Shadowblade/bloodthorn is veel meer pickoff georienteerd, om na een pickoff veilig te kunnen pushen. Ik moet die build gewoon echt uit proberen. :9

Wordt vervolgd dus, denk ik :+

[ Voor 24% gewijzigd door Zuurstok op 29-08-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Zuurstok schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:53:
[...]

Is wel een leuk poppetje :)
Heb hem pas enkele keren gespeeld maar lijkt erg sterk all game. Z'n Q (Flux) is echt ontzettend sterk en levert vaak wel firstbloods op. Als het dat niet doet, dan is het in ieder geval een hele goede zoning tool door de dmg en de rightclicks die je erbij af krijgt.

Z'n spark wraiths zijn ook echt veel nuke dmg, het is alleen wat lastiger af te krijgen door de 2 sec activation delay. Maar heb inmiddels vaak genoeg wat leuke momentjes gehad dat je 3-4 spark wraiths op iemand krijgt omdat je ze netjes in de bosjes hebt gelegd en zij zich een hoedje schrikken van de dmg.. :+

Ik ben er alleen nog niet zo helemaal uit over hoe ik de hero wil bouwen. Ik bouw tot nu toe meestal midas, tp boots, dragon lance maelstrom, maar ik zie veel high level players de midas uberhaupt skippen, en gewoon voor shadowblade (5-6min), tp boots, maelstrom en bloodthorn gaan.
Midas is generfed ja, voor de nerf had je 2,5x effectief midas, nu 2x. Maar die 2x lijkt me nog meer dan goed genoeg om de kosten ervan goed te praten.

Heb de hero nog wat weinig gespeeld, zoals je ziet, maar was wel van plan hem te gaan spammen omdat ik wat leuke games heb gehad.

Maar het is gewoon ontzettend sterk om een hero te hebben die 2 lanes tegelijkertijd kan drukken. Iedere 45 seconden minimaal een, en de consequenties daarvan zijn gewoon best wel groot.
Wat gaat de vijand doen? De lanes gepushed laten? Dan bestaat er een kans dat ik gewoon all in ga met mn hero en een racks pak, terwijl zij aan het teamfighten zijn met mijn team. Gaan ze de lanes pushen? Dan moeten ze 3/4v5 vechten, waardoor de kans groot is dat wij het gevecht winnen. Als ik dan al niet bij het gevecht wil zijn, dan kill ik waarschijnlijk wel diegene die dan de lane solo aan het pushen is met m'n illusion.

Maar dat is hoe ik hem tot nu speel. Shadowblade/bloodthorn is veel meer pickoff georienteerd, om na een pickoff veilig te kunnen pushen. Ik moet die build gewoon echt uit proberen. :9

Wordt vervolgd dus, denk ik :+
Je grootste voordeel is dat tegenstanders vaak geen idee hebben hoe arc gecounterd moet worden. Maar Arc is toch heel erg pickoff georienteerd? Je flux werkt toch niet in group fights?

Laatste een arc gehad die continue "mines" legde door wraith te stacken. Leuke tactiek, maar dik verloren natuurlijk.

Ik zou overigens niet weten waarom je Midas over zou slaan. Volgens mij is er geen andere hero die zoveel heeft aan een Midas. Twee keer geld en xp.. altijd goed. Ik zou necro ook altijd nog nemen, want dan heb je 2x de necro's die niet doodgaan wanneer je dubbel verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

grote_oever schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:37:
[...]

Je grootste voordeel is dat tegenstanders vaak geen idee hebben hoe arc gecounterd moet worden. Maar Arc is toch heel erg pickoff georienteerd? Je flux werkt toch niet in group fights?

Laatste een arc gehad die continue "mines" legde door wraith te stacken. Leuke tactiek, maar dik verloren natuurlijk.

Ik zou overigens niet weten waarom je Midas over zou slaan. Volgens mij is er geen andere hero die zoveel heeft aan een Midas. Twee keer geld en xp.. altijd goed. Ik zou necro ook altijd nog nemen, want dan heb je 2x de necro's die niet doodgaan wanneer je dubbel verdwijnt.
Flux wordt uitgeschakeld in een 250 range. Gezien mensen niet weten wat de spell doet, huggen ze (nog) vaak geen teammates. Het heeft early game ook veel meer impact dan later in de game, tenzij je indd voor solo pickoffs gaat.

Dat 'mines' leggen werkt wel, maar in mijn ervaring is het heel erg goed om een gedeelte af te schermen, als het ware. Als jij correct kan voorspellen dat je over een minuut binnen een bepaald gebied van de map gaat vechten met je team, kun je daar ontzettend veel voordeel uit behalen met het leggen van je sparks. :)

Sparks leggen achter het team terwijl je met ze aan het vechten bent, werkt ook goed. Dat laat de (belachelijke) range ook toe.

In mijn ervaring doet Necro gewoon niet veel genoeg. Ja, leuk, je kunt de lane wat verder met je units pushen, maar het gaat je niet helpen een kill te krijgen binnen een tijd van 9/11/13 seconden. illu uptime minus tp tijd
Voor hetzelfde geld van een necro 3 koop je een mjollnir, welke veel meer doet zonder cd.
Nu heb ik nou nooit echt de impact van een necrobook gevoeld, maar dat zal wel aan mij liggen.

Maar zie graag je match id verschijnen met de hero. Zit alleen maar te theorycraften over de hero de laatste paar dagen. :+ :D

edit: 250 range is trouwens echt bijzonder klein. 250 is bijna melee range. (luna is 330)

[ Voor 11% gewijzigd door Zuurstok op 29-08-2016 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupel
grote_oever schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:37:
[...]

Relevant:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qAjskHbS5I8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Voor de mensen/teams die graag wat competitie willen:
De Dutch Dota League Seizoen 2 zal binnenkort weer beginnen en de inschrijvingen zijn nu ook open.

Voor nieuwe teams is er een start divisie toegevoegd dit seizoen om zo te bepalen in welke specifieke divisie je volgend seizoen zal spelen, zodat je tegen teams van je eigen niveau speelt :)

Dus mocht je een team van 5 hebben, kan je je inschrijven! Het is wel aan te raden om er ook nog een aantal standins bij te regelen (maar niet vereist).

En je kan natuurlijk ook via de site members / teams zoeken mocht je zelf niet genoeg mensen hebben!

https://dutchdota.com/new...gue-2-inschrijvingen-open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Even een leuk nootje hier: Stripje!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oDwZE7B.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

code:
1
[url=http://][img]http://[/img][/url]

:w O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Zuurstok op 13-09-2016 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Zuurstok schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:18:
code:
1
[url=http://][img]http://[/img][/url]

:w O-)
Ja hallo, je weet toch dat ik lui ben! Oh nee, wacht... uuh Ik ben Target1 :F

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Ik weet het IdieEasy.. Pretty quiet online op dit moment.. ik ben ook niet zo vaak meer in D2. Maar het is grappig om te zien dat er zo'n golf beweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Ik heb de laatste tijd het gevoel in solo ranked alsof ik niet meer omhoog kom. ik hang constant tussen de 3.8k en 4.0k MMR. Volgens mij speel ik vrij zelfbewust en snap ik goed hoe ik een game moet supporten/pullen/ allies saven etc. Maar ik heb sterk het gevoel alsof ik dus toch tegenwordt gehouden doordat mn carry vaak te incompetent is en alles kapot flamed. Hebben mensen tips voor mij om te climben zonder carry te picken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Rule schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:28:
Ik heb de laatste tijd het gevoel in solo ranked alsof ik niet meer omhoog kom. ik hang constant tussen de 3.8k en 4.0k MMR. Volgens mij speel ik vrij zelfbewust en snap ik goed hoe ik een game moet supporten/pullen/ allies saven etc. Maar ik heb sterk het gevoel alsof ik dus toch tegenwordt gehouden doordat mn carry vaak te incompetent is en alles kapot flamed. Hebben mensen tips voor mij om te climben zonder carry te picken oid?
lets be captain obvious:
Door beter te zijn dan je huidige bracket?

De stelling blijft dat als je daadwerkelijk beter dan je huidige MMR range bent je zult climben in MMR (kan erg langzaam zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Rule schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:28:
Ideeën? Natuurlijk hebben we die!

The Shadow Shaman Rat Strat™
The Techies Allahu-Akhbar Strat™
The Small Tony now, Big Tony Later Support Strat™
The Toss Your Carry In As Bait Support Strat™
The Aaaaarrr-Kunkka Support Strat™

Serieuzer; bekijk je replays, post game match id's, post tenminste je dotabuff oid. DotA is geen 'algemene' game in de zin dat we gewoon wat builds kunnen opnoemen en dat je zo naar 6K vliegt. Wat voor fouten maak jij constant? Ben je wel efficiënt in je bewegingen en rotaties? Mis je geen enkel moment om te stacken/pullen terwijl je je carry het gevoel geeft dat hij veilig is, etc etc? DotA is a hard game.

[ Voor 23% gewijzigd door Zuurstok op 20-09-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind ranked zowiezo shit. Hoger dan 2.5k ga ik ook nooit komen. Zelfs dat is al veel gevraagd, want je krijgt telkens een team waarmee je alleen kan winnen als je goed bent in compenseren. Ondertussen ben ik in unranked high/very high skill. De enige keer dat ik in normal skill kom is als ik in een party zit met mensen die noig moeten leren dat je na een teamwipe niet moet farmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Amanoo schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:45:
Ik vind ranked zowiezo shit. Hoger dan 2.5k ga ik ook nooit komen. Zelfs dat is al veel gevraagd, want je krijgt telkens een team waarmee je alleen kan winnen als je goed bent in compenseren. Ondertussen ben ik in unranked high/very high skill. De enige keer dat ik in normal skill kom is als ik in een party zit met mensen die noig moeten leren dat je na een teamwipe niet moet farmen.
Ieder zo zijn ding. Ik ben gekalibreerd op 1200mmr en zit momenteel op ~3300 mmr, en random 99% van al mijn games.* Ook al helemaal! m'n solo ranked games.

ik ben trouwens echt geen taalnazi, maar van 'zowiezo' krijg ik toch echt kriebels. Het is sowieso!

*er zijn vast wat mensen die voor deze statement garant willen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Zuurstok schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:50:
[...]

Ieder zo zijn ding. Ik ben gekalibreerd op 1200mmr en zit momenteel op ~3300 mmr, en random 99% van al mijn games.* Ook al helemaal! m'n solo ranked games.

ik ben trouwens echt geen taalnazi, maar van 'zowiezo' krijg ik toch echt kriebels. Het is sowieso!

*er zijn vast wat mensen die voor deze statement garant willen staan.
Ik ben volgens mij rond de 2300 gekalibreerd en zit nu tussen de 3100 en 3200. Speel het spel denk ik te weinig om echt hard te stijgen, maar de laatste tijd gaat het wel aardig. Speel voornamelijk support overigens.

Naast ranked speel ik het meeste normal matches met vrienden vaste prik op maandag sowieso ( :+ ) en daar speel ik net wat ik kan spelen want daar zetten we vaak verschillende spelmodi aan wat meestal resulteert in een Single Draft potje.

Lastige is dat ik met vrienden speel die eigenlijk niet proberen beter te worden in het spel, maar het is wel gezellig.

Maar erg netjes van 1200 -> 3300. Scheelt wellicht ook dat je vaak met mensen speelt van een hoger bracket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Na een lange tijd toch maar eens Dota 2 geprobeerd....HOOKED! Nu een paar dagen achter elkaar aan het spelen. Kwam er vandaag achter dat als er iemand de game verlaat deze niet door bots wordt opgevangen maar dat je die characters zelf moet besturen. XD

Alle Sniper tips zijn welkom....

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 17:48
7unkrat schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 00:19:
Na een lange tijd toch maar eens Dota 2 geprobeerd....HOOKED! Nu een paar dagen achter elkaar aan het spelen. Kwam er vandaag achter dat als er iemand de game verlaat deze niet door bots wordt opgevangen maar dat je die characters zelf moet besturen. XD

Wat vaak voorkomt is dat mensen een shadow blade op sniper kopen. Dit werkt vaak erg goed (vooral bij wat lager MMR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:26

Dragonlance ftw! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Sniper is een carry. Probeer dus richting de 50 last hits in de eerste 10 minuten te halen. Dat is eigenlijk wat voor een carry acceptabel is, maar meer is nog beter. Oefen je last hits. Bot games kunnen daarvoor ook erg waardevol zijn. Probeer er ook voor te zorgen dat je in de eerste 10 a 20 minuten niet gaat auto attacken op creeps, tenzij de vijand heel hard pusht. Dan push je de lane, waarmee in een gevaarlijker positie komt en meer moeite hebt met farmen. Daarnaast krijg je de kans dat je per ongeluk voorkomt dat je de creeps waar je op schiet ook last hit. Dan krijg je dus geen geld. Als je op een creep schiet, dan doe je dat om die creep te last hitten en dus om gold te krijgen. Anders attack je die creep niet! Waarschijnlijk zijn er ook wel YouTube filmpjes waarin dit verder wordt uitgelegd.

Vooral in lagere brackets zie je soms mensen die denken dat een carry er is om kills te maken, niet om te farmen (ik heb mensen dat letterlijk zien zeggen), en je ziet dus ook nog wel eens hard carries achter allerlei vijanden aan hobbelen, in plaats van te farmen. Als je een kill kan pakken, dan graag, maar jouw rol is rijk worden, en vervolgens keihard de vijand in maken. Als carry die nog geen farm heeft voor kills gaan is een enorme gok. Vooral in de early game krijg je er misschien 230 gold voor. Dat zijn zo'n 7 last hits. Als je die kill niet krijgt, dan heb je wel tijd eraan gespendeerd die je ook had kunnen gebruiken om te last hitten. Een deel van die 7 last hits zul je dus ook mislopen. Je vergokt eigenlijk zo'n 100-150 gold in de hoop dat je het dubbele ervoor terug krijgt. Uiteraard moet je kills pakken als dat kan. Kills zijn zeker waardevol. Maar kills zijn GEEN gratis gold. Zolang je niet 3 of 4 grote items hebt moet farm je voornaamste prioriteit zijn. En ook na die 3-4 items wil je farmen wanneer dat mogelijk is, maar dan begin je wel wat sterker te worden en word je dus ook geacht een steentje bij te dragen.

Verder is Sniper een trage gans. Als hij eenmaal items heeft doet hij wel damage, daar ligt het niet aan (uiteraard moet je alsnog goede item keuzes maken, bijvoorbeeld MKB tegen PA). Maar je hebt gewoon geen mobility uit jezelf. Phase Boots worden dan ook nog wel eens verkozen boven Threads. Volgens dotabuff.com hebben deze ook een hogere winrate. Verder noemde iemand een Dragon Lance. Ik wil wel aanraden om deze te upgraden naar Hurricane Pike. Dit is een combinatie van Force Staff en Dragon Lance. Het geeft je extra range, en extra mobility. Als je deze op een vijand gebruikt worden zowel jij als je vijand uit elkaar ge-Forcestaffed. Ideaal dus. Sange and Yasha of Manta Style geven ook meer movement speed, dus meer mobility, en fijne stats die je goed kan gebruiken. Andere items die het vaak goed doen, maar een beperktere invloed hebben op Sniper zijn zwakkere punten zijn Skadi (doet een fijne slow, heeft all around fijne stats, waardoor je meer damage doet en minder squishy bent), Daedalus (Crits, dus meer damage), Mjollnir (extra attack speed, en soms ook wat meer magic damage als je aanvalt), MKB (ministuns, en negeert evasion, wat tegen bijvoorbeeld PA erg goed is). Dit zijn zeker niet de enige items die je kan kopen, maar het zijn goede suggesties. Welke items je precies wil kan ook zeker wisselen van pot tot pot. Heeft de vijand evasion, dan moet je wel bijna een MKB nemen. Overigens werkt Silver Edge (upgrade voor Shadow Blade) er ook tegen. Als je dan onzichtbaar bent, en je valt de evasion held aan, dan heeft deze tijdelijk helemaal geen evasion meer.

Zelf wil ik geen Shadow Blade of Silver Edge aanraden. Deze items worden vaak gebruikt om te ontsnappen aan een vijand. Dat gebruik is slecht. Als de vijand niet compleet gestoord is nemen ze dust of zelfs een gem mee, en dan heb je geen onzichtbaarheid meer. Dan ben je gewoon dood. Dat wil niet zeggen dat die items onder elke omstandigheid slecht zijn op Sniper, maar ik zie het liever op een Shadow Fiend of een Kunkka, want die kunnen het ook gebruiken als initiation. Sniper is geen initiator. Silver Edge koop je op Sniper om bepaalde passives van de vijand uit te schakelen, anders niet.

En verder, wees je bewust van je counters. Sniper kan niet tegen vijanden die plotseling in mêlee range kunnen komen. Pick dus ook nooit Sniper als de vijand dergelijke helden heeft, en pick nooit Sniper als de vijand nog moet picken. Zijn mogelijkheid om van grote afstand vijanden aan te vallen is niet alleen zijn kracht, maar ook zijn grootste zwakte. Daarom koop je ook Hurricane Pike. Ik had laatst een mooie LP pot, waarin ik Riki was (ik heb nu geen zelfrespect meer), iemand anders had Spirit Breaker, en een vriend van mij had Clockwerk. 3 van zulke helden in het vijandelijke team is Snipers ergste nachtmerrie. Uiteindelijk kreeg de vijandelijke Sniper twee body guards. Of hij nu items kocht, aan het junglen was, of zelfs terug naar base liep, er waren altijd 2 teamgenoten in de buurt. Hadden ze dat niet gedaan, dan had die Sniper 0-30 gestaan. Andere Sniper counters zijn bijvoorbeeld Pudge (al valt die nog wel te ontwijken, vooral als je een beetje oplet), Phantom Assassin, Tusk, Storm Spirit, Clinkz, Bounty Hunter, en Blink Dagger. Met Blink kan elke vijand ineens dichterbij komen. Je wordt niet vrolijk als er bijvoorbeeld ineens een Dragon Knight voor je gezicht staat. Die kan normaal niet zomaar in de buurt komen, maar wel met een Blink Dagger. Uiteraard zijn er nog veel meer counters, maar dit laat wel zien waar Sniper problemen mee heeft.

TL;DR: Farmen is DE grote boodschap. Je bent een carry, en je staat of valt met farm. Farm goed, farm efficient. Wees je bewust van je zwakke punten. Pick geen Sniper als de vijand jou makkelijk kan vangen, en zorg ervoor dat je items niet alleen je sterke punten nog sterker maken, maar je ook helpen met je zwakke punten. Hurricane Pike is een goed voorbeeld van zo'n item, net als Phase Boots en Yasha (en beide upgrade mogelijkheden van dat item: Sange and Yasha en Manta Style). Deze items geven je mobiliteit en maken je ook sterker. En denk ook na vier je items. Puur omdat een bepaalde build in een match heel goed is, wil dat niet zeggen dat het altijd goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 06-10-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Let op dat je zelf niet gepicked wordt. Belangrijkste advies wat ik je kan geven :) Gezien de range van sniper is het zeer makkelijk voor de tegenpartij om jou eruit te picken. Vooral wanneer je een slark tegen je hebt. En omdat je best veel damage doet is het ook verstandig om eerst de sniper te doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
Wow! Lekkere uitleg man. Ik ben inmiddels 70 uren verder en nog steeds met de Sniper. Inderdaad goede tips zoals die last hit. Meestal drop ik Schrapnel zodat een groep creeps constant wordt geraakt, pak ik vaak 3 van de 5 Creeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

7unkrat schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:55:
[...]

Wow! Lekkere uitleg man. Ik ben inmiddels 70 uren verder en nog steeds met de Sniper. Inderdaad goede tips zoals die last hit. Meestal drop ik Schrapnel zodat een groep creeps constant wordt geraakt, pak ik vaak 3 van de 5 Creeps.
Dat zou ik dus echt niet doen, want je pusht ermee, waardoor de vijand meer controle over de lane krijgt. Ook kom je in een meer gankbare positie te staan. Met Sniper last hitten is ook wel erg lastig in het begin, want hij kietelt maar een beetje, met die kleine hoeveelheid damage. Maar dat maakt het juist goed om te oefenen. Vaak zul je dus ook wel beginnen net items die je iets van stats geven, zodat je wat meer damage doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
Ik gebruik vaak Maelstrom om te boosten. En als dat eenmaal lekker loopt en ik heb 4 Maelstroms is een Sniper niet meer te stoppen. 3 Heroes zijn dan vaak geen probleem omdat de Maelstrom lightning linkt aan nabij gelegen vijanden. Kortom met 1 shot damage je een aantal vijanden. En aangezien de Maelstrom je attack en speed boost, en dat keer 4. XD

http://dota2.gamepedia.com/Maelstrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
7unkrat schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:39:
Ik gebruik vaak Maelstrom om te boosten. En als dat eenmaal lekker loopt en ik heb 4 Maelstroms is een Sniper niet meer te stoppen. 3 Heroes zijn dan vaak geen probleem omdat de Maelstrom lightning linkt aan nabij gelegen vijanden. Kortom met 1 shot damage je een aantal vijanden. En aangezien de Maelstrom je attack en speed boost, en dat keer 4. XD

Geinige build, maar hier moet je niet op gokken late game. Je hebt totaal geen items voor je zwakke punten op deze manier en een sterke lategame carry met BKB is je grootste vijand. 1 Maelstrom is goed genoeg, vooral omdat je wat sneller kunt farmen. Maar daarna zou ik toch eerder kiezen voor een desolator, mkb, mantastyle, daedalus, allemaal afhankelijk van je tegenstander.

Vooral belangrijk is dat op het begin het belangrijk is dat je leert met verschillende items om te gaan, dit maakt een groot verschil in lagere brackets. Daarna wordt je positioning belangrijk, en vervolgens worden deze gecombineerd. Maar dat is zorgen voor later. Stort je ook vooral niet teveel op één hero, probeer eens een paar andere of bv Single Draft. Er zijn erg veel heroes die hem counteren, speel ook vooral tegen snipers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Überhaupt geven die dingen steeds minder bonus. Als je heel veel attack speed hebt geeft dat beetje extra attack speed een relatief kleine bonus. Heb je heel weinig attack speed, dan is het verschil veel groter. Ook met procs werkt dat zo. Stel dat je bijvoorbeeld 50% evasion hebt, en daar dan nog eens 50% bij doet, dan heb je natuurlijk geen 100%. Meestal werkt het zo dat als de een niet proct, de ander apart bedenkt of die zal proccen. Bij mijn evasion voorbeeld komt dat effectief neer op 75% evasion. Oftewel, de tweede voegt maar 25% toe. Zo werkt dat ook met meerdere maelstroms. 1 geeft 25 procent. 2 geven 44%. En 4 geven 68,4%. Het gaat natuurlijk wel omhoog, maar het voegt steeds minder toe. Het is al gauw het niet meer waard. De meeste items zijn zo geprijsd dat 1 ervan de moeite waard is (al is dat ook afhankelijk van de pot), maar door de afname van de effectiviteit van een item naarmate je er meer koopt, is dat al gauw niet meer zo als je er nog meer van wil. Dat is niet altijd waar, natuurlijk, maar in de meeste gevallen wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:11
Amanoo schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:54:
Überhaupt geven die dingen steeds minder bonus. Als je heel veel attack speed hebt geeft dat beetje extra attack speed een relatief kleine bonus. Heb je heel weinig attack speed, dan is het verschil veel groter. Ook met procs werkt dat zo. Stel dat je bijvoorbeeld 50% evasion hebt, en daar dan nog eens 50% bij doet, dan heb je natuurlijk geen 100%. Meestal werkt het zo dat als de een niet proct, de ander apart bedenkt of die zal proccen. Bij mijn evasion voorbeeld komt dat effectief neer op 75% evasion. Oftewel, de tweede voegt maar 25% toe. Zo werkt dat ook met meerdere maelstroms. 1 geeft 25 procent. 2 geven 44%. En 4 geven 68,4%. Het gaat natuurlijk wel omhoog, maar het voegt steeds minder toe. Het is al gauw het niet meer waard. De meeste items zijn zo geprijsd dat 1 ervan de moeite waard is (al is dat ook afhankelijk van de pot), maar door de afname van de effectiviteit van een item naarmate je er meer koopt, is dat al gauw niet meer zo als je er nog meer van wil. Dat is niet altijd waar, natuurlijk, maar in de meeste gevallen wel.
In het geval van Resistance / Armor en Evasion klopt dit inderdaad Amanoo. Echter bij Attack speed is het zo dat voor elke 1 Attack speed die je krijgt, je hero een 1% increased Attack speed krijgt. Dus die +80 Attack speed op Mjollnir is ook gewoon een 80% increase op attackspeed. In het geval van een hero met pseudo-random procs, zoals sniper, is een 2e Mjollnir niet eens heel gek, wel afhankelijk van de tegenpartij natuurlijk.

Het enige punt waar je op moet letten is dat Attack speed is gecapped op 600 (Base 100+ 500 increase van items/abilities).
7unkrat schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:39:

Tevens is het zo dat met 2 Maelstrom/Mjollnir's je andere UAM (waarschijnlijk Lifesteal) wel wat beperkingen heeft. Bijvoorbeeld met deze items:

2x Mjollnir
1x Satanic

Je valt iemand aan, de 1e Mjollnir heeft een proc. Resultaat: Chain Lightning, geen lifesteal.
Je valt iemand aan, de 1e Mjollnir doet niks, de 2e Mjollnir heeft een proc. Resultaat: Chain Lightning, geen lifesteal.
Je valt iemand aan, de 1e Mjollnir doet niks, de 2e Mjollnir doet niks. Resultaat: Lifesteal.
Satanic geactiveerd: Je krijgt altijd lifesteal TENZIJ je een Mjollnir proc krijgt.

Hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Feralio op 12-10-2016 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7unkrat
Feralio schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:13:

Tevens is het zo dat met 2 Maelstrom/Mjollnir's je andere UAM (waarschijnlijk Lifesteal) wel wat beperkingen heeft. Bijvoorbeeld met deze items:

2x Mjollnir
1x Satanic

Je valt iemand aan, de 1e Mjollnir heeft een proc. Resultaat: Chain Lightning, geen lifesteal.
Je valt iemand aan, de 1e Mjollnir doet niks, de 2e Mjollnir heeft een proc. Resultaat: Chain Lightning, geen lifesteal.
Je valt iemand aan, de 1e Mjollnir doet niks, de 2e Mjollnir doet niks. Resultaat: Lifesteal.
Satanic geactiveerd: Je krijgt altijd lifesteal TENZIJ je een Mjollnir proc krijgt.

Hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen maken.
Een echte doorgewinterde Dota speler hoor ik al. :P Thnx voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

7unkrat schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:04:
[...]

Een echte doorgewinterde Dota speler hoor ik al. :P Thnx voor de tip _/-\o_
Wat overigens wel grappig is, is dat Skadi en Lifesteal weer samen werken, terwijl dit allebei Unique Attack Modifiers zijn. Als je die items hebt, en daarnaast een Mjollnir, dan zullen zowel de Lifesteal als de Skadi slow niet werken als je een Mjollnir proc krijgt. Als je bijvoorbeeld Skadi en Desolator zou hebben, of Lifesteal en Desolator, dan werkt maar 1 van de twee items. Overigens is dit weer niet zo wanneer je een Vlads hebt, want dat item geeft Lifesteal aura. De Lifesteal is in dat geval GEEN UAM, en kan dus gecombineerd worden met bijvoorbeeld Desolator.

[ Voor 24% gewijzigd door Amanoo op 12-10-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
Kanonnen! Wist niet dat het zo diep ging. Had gisteren ook League of Legends geprobeerd, maar dat is niks vergeleken met Dota. LoL gaat meer voor speed en een simpeler systeem, snap zelf niet zo goed dat LoL trouwens beter loopt in eSports.

Mocht je nog tips hebben. Hier is een game sessie met wat Maelstrom. 8)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FrH_Mh5dRj8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
7unkrat schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Kanonnen! Wist niet dat het zo diep ging. Had gisteren ook League of Legends geprobeerd, maar dat is niks vergeleken met Dota. LoL gaat meer voor speed en een simpeler systeem, snap zelf niet zo goed dat LoL trouwens beter loopt in eSports.

[video]
LoL heeft misschien meer wedstrijden, maar Dota betaalt beter. :9

http://www.esportsearnings.com/games

Over je video:

Er is een reden dat er standaard items staan in de shop. :o

[ Voor 6% gewijzigd door Feralio op 12-10-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
Ik probeer inderdaad eerst wat standaard items aan te schaffen sinds gisteren. Kom je toch wat sneller uit de voeten met sommige zaken. Maar goeie aan te geven. Schijnt dat als je meester in Dota 2 wilt worden dan ben je redelijk wat uren verder.

Is ook ergens een leuk stuk op internet over LoL spelers die naar Dota 2 gaan. "Welcome to Dota 2, u suck!" heet het. XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
7unkrat schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:30:
Ik probeer inderdaad eerst wat standaard items aan te schaffen sinds gisteren. Kom je toch wat sneller uit de voeten met sommige zaken. Maar goeie aan te geven. Schijnt dat als je meester in Dota 2 wilt worden dan ben je redelijk wat uren verder.

Is ook ergens een leuk stuk op internet over LoL spelers die naar Dota 2 gaan. "Welcome to Dota 2, u suck!" heet het. XD
Vergeet ook niet linksbovenin op dat boekje te drukken en een guide aan te zetten. Deze geven vaak een goede uitleg voor welke skills je kunt pakken en welke items je als eerst kunt kopen. Het volgen van deze guides is van lage skill tot de top tier skill aan te raden. Ook worden daarmee skill build aangeraden etc en werkt op iedere hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7unkrat
Rule schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:37:
[...]

Vergeet ook niet linksbovenin op dat boekje te drukken en een guide aan te zetten. Deze geven vaak een goede uitleg voor welke skills je kunt pakken en welke items je als eerst kunt kopen. Het volgen van deze guides is van lage skill tot de top tier skill aan te raden. Ook worden daarmee skill build aangeraden etc en werkt op iedere hero.
Awesome. Wist ik niet eens. Ga ik zeker even aanzetten volgende keer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
[...]

[video]
Zelfs na bijna 2500 uur in dota te hebben gestoken kom ik nog steeds achter nieuwe dingen. Spel gaat zeer diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
grote_oever schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:39:
[...]

Zelfs na bijna 2500 uur in dota te hebben gestoken kom ik nog steeds achter nieuwe dingen. Spel gaat zeer diep.
En dat is denk ik ook de reden waarom LoL meer gespeeld wordt op YTG en Twitch, vele malen makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
7unkrat schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:43:
[...]

En dat is denk ik ook de reden waarom LoL meer gespeeld wordt op YTG en Twitch, vele malen makkelijker.
Ja inderdaad. Het leuke aan dota is voor mij altijd de grote aantal bugs die stiekem in de game zitten, maar vervolgens expres in de game worden gehouden 'als feature'. Een mooi voorbeeld is de fountain hook van dendi.
YouTube: The International Archives – Fountain Hook

Iedereen wist dat deze bug in de game zat maar toen het op het allerbelangrijkste toernooi abused is is het pas eruit gepatched. Zo zitten er meerdere gekke interacties in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Rule schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:35:
[...]

Ja inderdaad. Het leuke aan dota is voor mij altijd de grote aantal bugs die stiekem in de game zitten, maar vervolgens expres in de game worden gehouden 'als feature'. Een mooi voorbeeld is de fountain hook van dendi.
YouTube: The International Archives – Fountain Hook

Iedereen wist dat deze bug in de game zat maar toen het op het allerbelangrijkste toernooi abused is is het pas eruit gepatched. Zo zitten er meerdere gekke interacties in.
Epic :)

Maar zoals al eerder gezegd. Ik heb ook al heel veel uur in Dota zitten (niet zoveel als sommige hier ;)) en ik kijk ook veel Dota op Twitch en leer nog bijna iedere keer dat ik kijk of speel. Dit is ook de reden dat Dota leuk blijft vind ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Tupel op 13-10-2016 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

[...]

[video]
Heb je toevallig je auto attack instelling op "always" staan? Ik zie je namelijk wel heel vaak auto attacken. Ik zou je willen aanraden die op een andere instelling te zetten. Verder kan je, als je in de shop kijkt, shift ingedrukt houden en tegelijkertijd een item in de shop aanklikken. Dan komen de componenten voor dat item rechts onderin het scherm te staan. Even twee interface tips.

Het is wel al duidelijk wat voor niveau dat is. Crystal Maiden weigert te supporten. Courier/wards? Nergens voor nodig. En ze denkt dat ze moet dual (of nog erger, trilanen mid). En Riki denkt dat hij mid überhaupt iets te zoeken heeft. Mid is in principe een solo lane. Crystal Maiden kan die lane in theorie op zich nemen, al zou ik het niet aanraden. Het is een held die zo'n lane snel zou verliezen. Af en toe mid ganken is ook iets dat met CM zeker kan. Maar mid blijven met CM en Riki, dat is gewoon retarded.

Maar afijn, dat zijn niet jouw fouten. Wat ik je wel zie doen: op random momenten naar de rune lopen. Die runes spawnen elke 2 minuten, beginnend vanaf 0:00. Er staat een handig klokje bovenin je scherm, in zo'n cirkeltje. Die rune die je rond 1 minuut (10:20 in het filmpje) oppakt had allang weg moeten zijn. Ook doe je vlak daarvoor 2 keer shrapnel achter elkaar op creeps.

Shrapnel stackt niet. 2x of 3x Shrapnel doet hetzelfde als 1x. Ook zie ik je veel auto attacken. Uiteindelijk valt het wel mee hoe slecht dat is in deze match, je zit namelijk 3 tegen 1 te vechten en de vijand abandont uiteindelijk massaal, dus het is niet alsof je het niet kan veroorloven om te pushen. Als PA op je zou springen, dan gaat die gewoon dood. Maar normaliter is pushen lang niet altijd zo goed, zo vroeg in de pot. Mid ligt het ook wel aan de held. Sommige helden gaan wel al een beetje pushen in het begin, om zo druk op de vijand te zetten. Vaak komt de vijand dan ook voor een dilemma te staan. Hun eigen creep wave is dan weggehaald, en er is net een rune gespawned. Gaan ze de rune pakken, dan missen ze gold en XP, pakken ze de rune niet, dan missen ze die weer. Maar dat zijn helden als Zeus, of Death Prophet. Sniper kan niet snel genoeg creeps dood krijgen om dat te doen. Sniper is juist een squishy ding, zonder escapes, met geen flash farm potentie. Dan moet je juist niet pushen, want je komt alleen maar in een onveiliger positie te staan. En daarnaast deny je je eigen farm. Je krijgt geen creep gold als de creep niet door jou wordt gedood. De hit die de creep dood maakt moet van jou komen, niet van andere creeps en niet van een teamgenoot. Als die farm willen zoeken ze maar een andere lane op. Maar als je dom auto attackt dan kan iemand anders tussen jouw schoten door de creep last hitten. En dat gebeurt ook erg vaak. Alle last hits die jij pakt zijn eigenlijk toeval. Natuurlijk wil je uiteindelijk gebouwen vernietigen, maar dat is niet iets dat je vanaf de eerste minuut zomaar doet, als je nog slap en gankbaar bent.

Jouw begin item is ook raar. Een ring of regen. Ja, de continue healing is wel leuk (om dezelfde reden koop ik soms een ring of health op de lane, als ik een beetje gold heb. Maar ik koop altijd on ieder geval een set tangoes. Als je die gebruikt heal je nog veel harder. Ja, het raakt wel op omdat je het gebruikt, maar je gaat dergelijke healing gewoon nodig hebben. Een ring of regen healt jou echt niet snel genoeg als je wordt aangevallen. Dan sta je daar, met weinig levens, en een langzame regen. Die vijand ziet dat ook wel, en gaat dan nog eens jou proberen te doden. Een laag HP Sniper is wel zo'n makkelijk doelwit. En daarnaast, ben je ook van plan om die ring te gebruiken? Ik zei dat ik soms bijvoorbeeld een ring of health koop, puur voor de regen. Maar dat doe ik alleen als ik er ook iets mee ga maken, bijvoorbeeld een Battlefury. En ook alleen als ik veel harass krijg en de extra regen nodig heb. Want ga je met je ring of regen doen? Of heb je die zomaar? Ik zou meer iets nemen als tangoes + Wraith Band. Of desnoods tangoes en een hele serie fairy fires (niet altijd heel goed om teveel van te hebben). In ieder geval, tangoes en iets dat wat meer stats en/of damage geeft. Kan je makkelijker mee last hitten, en van een Wraith Band kan je weer Ring of Aquila maken.

Ook geef je geen geld uit. Loop je rond met 1500 gold. Leuk dat je er uiteindelijk een Mithril Hammer en een TP scroll van koopt (goed dat je TP koopt trouwens, en dat je naar een lane gaat die leeg is, TP scroll is trouwens ook stiekem overpowered, eigenlijk moet je er altijd 1 of 2 bij je hebben voor het geval dat, iets dat je soms ook nog wel doet), maar je hebt nog steeds geen boots. Dat hadden Phase Boots of Threads kunnen zijn. Met een massaal abandoned vijand is dat nog niet zo erg. Waarschijnlijk gaat het je niet je leven kosten. Maar in een normale pot kan dat echt niet. Dan word je echt wel afgestraft.

En ik zie je ook weer (rond 15 minuten in de video, 5 of 6 in-game) dom auto attacken. Weer mis je alle last hits, omdat je niet de moeite neemt om de last hits te pakken. Zelfs als je auto attackt moet je af en toe even stoppen, zodat je die ene last hit nog wel kan pakken. Rond 16 minuten in de video heb je vervolgens ook geen Shrapnel meer. Waarschijnlijk was het geen kill geweest, maar misschien was het je gelukt met de slow van Shrapnel. Helaas heb jij die allemaal op creeps gebruikt. Het is niets eens zo'n goede farming skill. Volgens mij gebruik je ook nog Shrapnel op torens. Dat werkt al heel lang niet meer. Vroeger deed je er Tower damage mee. Dan kon je ook nog buiten de range van de toren staan en de vision gebruiken om de toren van veraf aan te vallen, zonder dat de toren iets terug doet. Maar dat hebben ze al lang eruit gehaald. Shrapnel op torens is echt pure verspilling.

Ook tank je soms damage. Je blijft dom staan in de creeps, die jou aanvallen. In een echte pot kan dat je dood betekenen. Je bent geen Axe.

Rond 27 minuten in het filmpje zie ik je al helemaal kloten. Eigenlijk zou je geen wards moeten kopen, dat is de taak van de supports. Maar goed, als niemand anders het doet... Dan gaat je muis even over Boots heen, en vervolgens koop je een flying courier. Doe je dat om je achievement te halen, of zo? De plek waar je de ward plaatst is ook niet geweldig, maar goed, het is niet per se slecht. Als je een vijand hebt die graag in jouw jungle zit, dan kan die ward wel goed zijn. Ligt een beetje aan de omstandigheden, en creatief warden is geen slechte vaardigheid. Alleen zou CM dat moeten doen. De sentries die je later koopt zijn ook volledig nutteloos. Maar volgens mij die je dat echt voor de achievement. De vijand geeft geen invisibility, en ik betwijfel of ze ergens een ward zullen hebben. Dan doen sentries niet veel.

De schoenen die je uiteindelijk koopt zijn ook heel raar. Tranquil Boots. Een deel van die schoenen stopt met werken als je iets aanvalt, of aangevallen wordt. En jij bent een Sniper, en held die juist graag dingen aanvalt. Als je movement speed wil, dan kan je beter Phase Boots kopen. Tranquils zijn meer voor Crystal Maiden, en dergelijke helden.

Wat jij en je hele team ook vaak doen, is out of position gaan. Helemaal in jullie eentje. Je speelt 5 tegen 2, maar als je helemaal alleen voor de barracks van de vijand staat maak je daar 1 tegen 2 van. En laat de vijand nu net meer geld hebben, door hun abandons. Voor elke abandon gaat hun gold per minute iets omhoog, en ze hebben er 3. Die hebben meer geld dan jij. Als je dan helemaal alleen bij hun basis staat, dan ben je gewoon dood. En dat is precies wat er gebeurt. Een makkelijke Sniper, met alleen 2 Maelstroms en Tranquils, verder geen manier om weg te rennen. Geen Shadow Blade, geen Blink Dagger (met beiden kan je de dagger ontwijken als die nog in de lucht is), geen Hurricane Pike (meer range, en is tegelijk een Force Staff). Niets. En dat tegen een PA, die makkelijk bij jou kan komen. Dat is gewoon zelfmoord. Qua kills worden jullie dan ook zeer hard ingemaakt.

TL;DR:
Je bent wel enigszins actief op de map. Dat getuigt dat je je enigszins bewust bent van wat er gaande is, en zo nodig daar op inspeelt. Dat is een goede gewoonte om te hebben. Ook wil je nog wel eens TP scrolls bij je hebben. Een zeer goede gewoonte. Daarnaast doe je ook aan rotation, oftewel naar een andere lane gaan als daar meer te halen is voor jou. Wat map awareness betreft ben je echt stukken beter dan de meesten in je bracket. Kan altijd beter, maar je doet dat niet heel slecht. Maar je grootste fouten zijn denk ik je item keuze (en dan vooral volgorde van items) en item planning, je zware misbruik van shrapnel (welke niet echt goed is voor farmen, vooral niet level 1 shrapnel), en je gebrek aan farm. Dat je rond 10 minuten zo'n 30 last hits hebt is eigenlijk nog een wonder. Je moet er echt voor zorgen dat je die last krijgt, dat jij degene bent door wie de creep dood gaat. Vaak genoeg sta je een beetje te auto attacken. Natuurlijk hit Sniper in het begin niet veel, en als je een trilane hebt waarin iedereen probeert te farmen is het al helemaal moeilijk, maar je doet het ook als je helemaal alleen bent. Uiteindelijk komt er wel een punt dat ie genoeg damage doet, en bijna alle last hits pakt, zelfs als je auto attackt. Bij jou is dat rond de tijd dat je 2 Maelstroms hebt. Dan kan je het veroorloven om wat minder moeilijk te doen. Sterker nog, dan is dat helemaal niet slecht. Maar tot die tijd moet je toch proberen minder te auto attacken. En daarnaast moet je nog wat meer nadenken over je item keuze. Maelstroms zijn leuk en aardig, maar je doet er niet echt veel damage mee, krijgt matige attack speed (al kan Mjollnir dat wel veranderen), je krijgt er geen mobility van, en PA hoeft maar 1 crit dagger te gooien, en je bent dood, want je hebt ook geen HP. Je volgorde van items en itemkeuze zijn eigenlijk gewoon best slecht. En je weigert te vaak om geld uit te geven, waardoor je geld verliest als je dood gaat. En daarnaast sta je regelmatig ook nog helemaal alleen naast hun basis, wat gewoon zwaar out of position is. Alsof je vraagt "Hee jongens, kunnen jullie me even doden?" Ook is 1 Maelstrom goed, maar 2 is matig, en 3 voegt nauwelijks nog iets toe aan de eerste 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
Tupel schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:02:
[...]

Epic :)

Maar zoals al eerder gezegd. Ik heb ook al heel veel uur in Dota zitten (niet zoveel als sommige hier ;)) en ik kijk ook veel Dota op Twitch en leer nog bijna iedere keer dat ik kijk of speel. Dit is ook de reden dat Dota leuk blijft vind ik.
Ja de ervaring komt met de jaren. Maar de enige tip dit ik je kan geven, het gaat niet om de details en de kleine afwijkingen waardoor je zult stijgen in skill. Concentreer je constant op je positioning en hoe je met je skills om gaat. Spam niet meteen de eerste de beste skill op de eerste hero die je ziet. Soms is het beter om terug te rennen en die ene teammate te laten sterven. Denk altijd een stap voor uit. Succes, heb het er na 3000 uur ook nog moeilijk mee |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Tijd voor een klassiekertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupel
N.a.v. van de laatste posts ook even een keertje weer Sniper gespeeld. Speel deze hero zeer zelden, dus heb van te voren maar eerst even tegen bots gespeeld om weer wat gevoel te krijgen. Toen aan een ranked match begonnen, maar man wat een hel was dat.

Ik probeer altijd positief te blijven, elke potje, en breng dit ook over naar mijn team, maar deze match draaide het uiteindelijk toch uit op een report (iets dat ik echt zeer zelden doe). Ik stond tegen een pudge mid. Venge en Troll stonden top (ik was Radiant overigens) tegen een Sven en Kotl. Die konden zich blijkbaar niet in de lane mengen want ze bleven constant onder de toren spelen en met 4 minuten vond Venge al dat we verloren hadden want Sven freefarm. Ik had ondertussen rond 2 en 5 minuten de Pudge dood. Vervolgens heb ik em 1 keer niet als missend gecalled en heeft hij Venge te pakken. Ik werd meteen helemaal kapot gepingt, "stupid Sniper, worst player ever" enz. Eerste de beste teamfight swapped Venge mij erin omdat die zelf niet dood wilde... op dit punt was ik wel een beetje triggered. Even diep ademhalen en rustig verder spelen...

Nou, zo ging het het hele potje wel door zo ongeveer met enorm veel geflame van zowel de Venge als later ook de CK. Troll zei weinig. Ik had mijn focus op farmen, want ik wist wel, als sniper tegen melee carries, moest highground defenden te doen zijn. Ik probeerde nog even met een vraag of we vanaf nu misschien positief konden denken en ervoor gaan (na een gewonnen teamfight). Maar het bleef shit sniper dit en dat.

Fast forward. De game hebben we gewonnen en ik had voor mezelf de hoogste hero damage ooit in een potje, bijna 75 k in ~59 minuten. Het meest irritante wat kan gebeuren gebeurde, Venge: Ez game en nog meer getroll tegen de Kotl (want die waren al heel de game heen en weer bezig ook). Zucht.

Zo, dat ben ik ook weer kwijt. Positief blijven is en blijft echt zeer belangrijk wat mij betreft. Misschien speel ik nog wel wat meer potjes Sniper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Tupel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:10:
Fast forward. De game hebben we gewonnen en ik had voor mezelf de hoogste hero damage ooit in een potje, bijna 75 k in ~59 minuten. Het meest irritante wat kan gebeuren gebeurde, Venge: Ez game en nog meer getroll tegen de Kotl (want die waren al heel de game heen en weer bezig ook). Zucht.

Zo, dat ben ik ook weer kwijt. Positief blijven is en blijft echt zeer belangrijk wat mij betreft. Misschien speel ik nog wel wat meer potjes Sniper...
Ik ken het, verschrikkelijk irritant... Vooral die mensen die na een potje van een uur 'GG EZ' of zo zeggen triggeren mij echt enorm. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rule
Niekserr schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:10:
[...]

Ik ken het, verschrikkelijk irritant... Vooral die mensen die na een potje van een uur 'GG EZ' of zo zeggen triggeren mij echt enorm. :X
Daarom zeggen ze het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Rule schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Rule schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

Dat is algemeen bekend, maar alsnog triggered het me :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
Gisteravond had ik een Phatom Assassin die 15 minuten niks deed. Vreemde was dat hij niet werd gedisconnect. Op 18 minuten speeltijd besloot meneer maar weer eens in actie te komen met zijn level 2 Assassins tegen de rest. Kortom was de match al kansloos vanaf de start.

Zelfde als die leavers, zo irritant, als er 1 tower verloren gaat zie je ze al denken om te disconnecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
7unkrat schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:50:
Gisteravond had ik een Phatom Assassin die 15 minuten niks deed. Vreemde was dat hij niet werd gedisconnect. Op 18 minuten speeltijd besloot meneer maar weer eens in actie te komen met zijn level 2 Assassins tegen de rest. Kortom was de match al kansloos vanaf de start.

Zelfde als die leavers, zo irritant, als er 1 tower verloren gaat zie je ze al denken om te disconnecten.
In dota wordt je niet gedisconnect, maar je blijft ingame. De game wordt alleen "Save to leave" als je 5 minuten geen XP ontvangt.

Onder water wordt er echt wel meer gelogd, maar dat is volgens mij meer voor je low priority. Zo wordt je courier feeds, maximaal niet gespendeerde bedrag en deaths bijgehouden. Ik vermoed dat dit allemaal meewerkt om in lowpriority te komen. Zelf ben ik, op het moment van schrijven, nog nooit in low priority gekomen met bijna 2500 uur speeltijd. Toch heb ik in de laatste 25 matches regelmatig 7 of meer reports gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

grote_oever schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

In dota wordt je niet gedisconnect, maar je blijft ingame. De game wordt alleen "Save to leave" als je 5 minuten geen XP ontvangt.

Onder water wordt er echt wel meer gelogd, maar dat is volgens mij meer voor je low priority. Zo wordt je courier feeds, maximaal niet gespendeerde bedrag en deaths bijgehouden. Ik vermoed dat dit allemaal meewerkt om in lowpriority te komen. Zelf ben ik, op het moment van schrijven, nog nooit in low priority gekomen met bijna 2500 uur speeltijd. Toch heb ik in de laatste 25 matches regelmatig 7 of meer reports gehad.
Ik snap niet helemaal hoe je het presteert om niet in LP te komen. Natuurlijk komen sommige mensen vaker in LP dan anderen, en dat heb je dan ook wel aan je eigen gedrag te danken, maar ik ken ook wel iemand die een hele tijd doodserieus wist te spelen, en vervolgens alsnog in LP kwam. Hij deed namelijk zulke report-waardige dingen als niet teamfighten als Bloodseeker, en in plaats daarvan 5 vijandelijke barracks weghalen. Jup, door op zo'n manier te spelen kan je in LP komen. Je team report je omdat je "niet meehelpt", en de vijand omdat je in je eentje de pot wint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Amanoo schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:24:
[...]

Ik snap niet helemaal hoe je het presteert om niet in LP te komen.
Ik snap niet helemaal hoe je het presteert om wel in low-prio te komen.

Bijna 3500 uur hier, wordt geregeld gereport, flame hier en daar iemand en doe (in solo ranked) altijd wat ik denk dat de juiste beslissing is. Ook als dat betekend dat ik mijn team laat dood gaan zodat ik 1 racks kan pakken.

Nog nooit een low-prio game op mijn naam gehad. Nog nooit een communication abuse ban gehad, niks niet.

Misschien wordt flamen op ethniciteit harder aangepakt dan ander geflame. ;)
grote_oever schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Dit is tegenwoordig niet meer zo, maar wordt nu berekend a.h.v hoelang je geen skill meer hebt gebruikt en hoelang je je camera niet meer bewogen hebt. Is veranderd even na de komst van Techies, omdat teveel Techies pickers klaagde dat ze een abandon kregen, omdat ze 5min lang uit exp range aan het mijnen waren.

[ Voor 29% gewijzigd door Zuurstok op 18-10-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
Het irritante met LP is natuurlijk ook dat mensen de match laten zoeken en vervolgens weglopen. Horen de Accept button verschijnen en lopen vervolgens weer weg om, koffie te pakken, whatsapp, schijten, god knows what sommige allemaal doen. Lange wachttijden zal ook wel zorgen voor extra laxheid. Ik-wacht-al-zolang-dus-laat-de-andere-kant-dan-ook-maar-wachten instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Amanoo schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:24:
[...]

Ik snap niet helemaal hoe je het presteert om niet in LP te komen. Natuurlijk komen sommige mensen vaker in LP dan anderen, en dat heb je dan ook wel aan je eigen gedrag te danken, maar ik ken ook wel iemand die een hele tijd doodserieus wist te spelen, en vervolgens alsnog in LP kwam. Hij deed namelijk zulke report-waardige dingen als niet teamfighten als Bloodseeker, en in plaats daarvan 5 vijandelijke barracks weghalen. Jup, door op zo'n manier te spelen kan je in LP komen. Je team report je omdat je "niet meehelpt", en de vijand omdat je in je eentje de pot wint.
Ik vermoed dat een match leaven best zwaar weegt voor low priority. Ik speel altijd de matchen uit.

... ik ben anders ook wel heeeeeel lief

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TO9xxOs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Zuurstok schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:22:
[...]

Ik snap niet helemaal hoe je het presteert om wel in low-prio te komen.

Bijna 3500 uur hier, wordt geregeld gereport, flame hier en daar iemand en doe (in solo ranked) altijd wat ik denk dat de juiste beslissing is. Ook als dat betekend dat ik mijn team laat dood gaan zodat ik 1 racks kan pakken.

Nog nooit een low-prio game op mijn naam gehad. Nog nooit een communication abuse ban gehad, niks niet.

Misschien wordt flamen op ethniciteit harder aangepakt dan ander geflame. ;)
[...]

Dit is tegenwoordig niet meer zo, maar wordt nu berekend a.h.v hoelang je geen skill meer hebt gebruikt en hoelang je je camera niet meer bewogen hebt. Is veranderd even na de komst van Techies, omdat teveel Techies pickers klaagde dat ze een abandon kregen, omdat ze 5min lang uit exp range aan het mijnen waren.
Speel zelf ook regelmatig techies met 3000+ uren in Dota2. Ben zelf ook nog nooit in low priority gekomen. Ben daar één keer in terechtgekomen omdat een party member low prio games moest doen en dat was echt een hell. Daar zaten mensen die meerdere malen low prio hebben gespeeld.

Ik zie aan het eind van mijn 20 games dat ik wel eens gerepport ben (soms wel 5 keer) maar dat heft er tot nu toe nog niet toe geleid dat ik in low prio kom. Ook ik schiet wel eens uit mijn slof als ik na meerdere malen communiceren nog steeds geen feedback krijg van mijn team.. maar dat moet kunnen. Als je echter iedere game een report krijgt dan ligt het toch echt aan jezelf en pas je je niet goed aan aan je team, of flame je alles erop los.

Begin daarom ook nooit te schelden maar geef alleen kritiek als je zeker weet dat je opbouwende kritiek hebt. Over hoe iemand bv een combo uitvoert of in een teamfight zijn skills niet stacked. Of tegen juggernaut zeggen dat hij kan spinnen+teleport. Dat soort dingentjes. Zeg ook nooit: YOU SUCK DELETE DOTA2. Daar heeft niemand wat aan..

Helaas zien we het nog teveel.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
grote_oever schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:46:
[...]

Ik vermoed dat een match leaven best zwaar weegt voor low priority. Ik speel altijd de matchen uit.
Ik speel ook altijd tot de laatste snik. Vechten tot je echt verloren hebt, ook al is het uitzichtloos. Lekker als ze bij Omaha Beach ook gedisconnect hadden omdat het uitzichtloos was. (SPR en Fury gisteren gekeken 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

code:
1
Dit topic is meer dan 2 weken oud, de quickreply is daarom verborgen.

Sad bois.

Iemand die Techies al een beetje mist? Ik best wel eigenlijk :D

Wat als suicide squad onafhankelijk zou werken van bloodstone*? Zou dat buff genoeg zijn?

is er ook maar iemand die techies niet met een passie haat? :+
*charges en cooldown worden niet aangetast bij het gebruik van suicide squad

[ Voor 32% gewijzigd door Zuurstok op 05-11-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Zuurstok schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:26:
code:
1

Sad bois.

Wat als suicide squad onafhankelijk zou werken van bloodstone*? Zou dat buff genoeg zijn?

Techies mis ik stiekem wel, moet hem ooit nog eens gaan spelen voor mijn tweede hero in de all-hero challenge :+

----

Gisteravond nog even Minimis channel gejoined, meteen een gezellig potje in de Arcade gehad (epic boss fight) met maar 2 leavers (echt op het einde). Veel beter dan normaal dus, en ook gewoon gezellig. Ga ik zeker vaker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

De grootste reden waarom ik Techies zou missen is omdat een vriend van mij er een winrate van iets meer dan 60% mee heeft, en ik houd van winnen. Ik weet niet zeker hoe hij het doet, hij weet het zelf eigenlijk ook niet, maar hij wint er wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Amanoo schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:28:
De grootste reden waarom ik Techies zou missen is omdat een vriend van mij er een winrate van iets meer dan 60% mee heeft, en ik houd van winnen. Ik weet niet zeker hoe hij het doet, hij weet het zelf eigenlijk ook niet, maar hij wint er wel mee.
Ik heb zelf 300+ techies games, pls no hate. Wel een winrate van 53%. Het ergste is dat als je niet speelt met een team dat mensen vaak gelijk roepen dat de game voorbij is en het een nutteloze hero is. Zonder ook maar te begrijpen dat die hero de dynamiek voor de tegenpartij ontzettend veranderd. Het is een erg leuke hero die vooral gebruik maakt van de rotation van de enemy. Gister heb ik zelfs mijn eerste techies rampage gehaald :+ Nog altijd een fantastische hero.
Zuurstok schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:26:
code:
1

Sad bois.

De cd werkt al onafhankelijk van bloodstone. Maar als een suicide niet meer telt als death zou dit wel erg fijn zijn op hem. Nu is het vaak rendabeler een Octarine te halen ipv bloodstone. Ik mis hem overigens ook niet hoor hij is er nog steeds, maar in ranked is het een tricky pick omdat teammates vaak ragen. Zelfs als je na 15 minuten al godlike staat.

Wat ik wel jammer vind aan het spelen van techies is dat zodra je die hero speelt je hele team ineens denkt te weten hoe je Techies zou moeten spelen, zonder dat ik die hero OOIT in mijn games zie tenzij iemand die randomed of ik hem zelf pick. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Rule schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:38:
[...]

Ik heb zelf 300+ techies games, pls no hate.
No hate, but daaaaammn son! :o

Heb geen enkele hero waar ik uberhaupt 100+ games op heb gespeeld. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Zuurstok op 07-11-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Amanoo schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:28:
Agh ja, soms heb je van die rare hero's waar je een hoge winrate van hebt. Zelf heb ik een winrate met Meepo van iets minder dan 70 procent over 33 games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Zuurstok schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:59:
[...]

No hate, but daaaaammn son! :o

Heb geen enkele hero waar ik uberhaupt 100+ games op heb gespeeld. :+
Er zijn ook weinig heroes (misschien 2) waar ik meer dan 100+ games heb afgezien van techies :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cowboyhenkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 15:17
Rule schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:15:
[...]

Er zijn ook weinig heroes (misschien 2) waar ik meer dan 100+ games heb afgezien van techies :+
Hardcore ogre, wd en cm speler hier! Voor de rest heb ik amper heroes gespeeld, zelfs.

Supports zijn er bijna altijd te weinig, dat komt dus meestal goed uit. Wel erg irritant dat de andere lekker met z'n vieren gaan farmen en verwachen dat de support alle wards, sentries, cour en noodzakelijke items kan kopen, zonder een teamfight te winnen. Het ligt snel aan de support, blijkbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door cowboyhenkie op 10-11-2016 15:54 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Op mijn huidige account main ik vooral Crystal Maiden, met 107 matches. Winrate is "slechts" 54,21%. Daaronder komen Zeus met 42 matches (59,52% WR), SIlencer met 30 matches (63,33%) en Jakiro met 28 matches (60,71%). In totaal speel ik zo'n 2/3e support, waarvan 2/3e safe lane en 1/3e offlane. Verder 1/3e core, waarvan 43% mid, en verder in gelijke mate jungle, offlane, en safe lane. Ik moet zeggen dat mijn CM winrate best laag is, als je kijkt naar hoe vaak ik haar speel en hoeveel ik win met andere heroes.

Het mag duidelijk zijn dat ik me tamelijk specialiseer in int heroes. Silencer is wel wat apart in mijn lijstje. Blijkbaar speel ik hem voornamelijk als safe lane support, aldus Dotabuff. Ik vind silencer nu niet echt een support held. Dat ding doet met wat items al gauw reteveel damage, en van stuns moet hij het niet hebben. Hij heeft een magere AoE slow, en natuurlijk een silence (die pas na enige tijd afgaat). Dat zijn niet echt veel harde disables. Meestal wil je toch wel van een safe lane support dat hij vijanden ver weg houdt, waarbij stuns helpen, of dat hij zijn carry healt, zodat vijanden die in de buurt komen minder gevaarlijk zijn. Silencer mist beide attributen. Maar het schijnt wel te werken. Natuurlijk werkt alles wel in lage brackets, maar ik zou mijn bracket niet eens laag inschatten. Nu speel ik vooral unranked, dus ik kan niet heel nauwkeurig een getal roepen, maar gezien de hoeveelheid High Skill matched waar ik in zit zou ik met de natte vinger gokken op 3.5k. Wellicht ietsje lager, maar niet zo heel veel.

Valt me op dat Dotabuff nog niet heel goed is in het registreren van rollen. Ik zie wel matches waarin ik niet als support sta aangeduid, maar redelijk veel farm heb (voor support normen), maar volgens mij raakt Dotabuff daar niet van in de war. Ik zie namelijk ook een pot waarin ik wel als support wordt gezien door Dotabuff, maar in 50 minuten 5-slotted was. En ook als je dan mijn networth vergelijkt met andere teamleden zie je telkens dat mijn networth nog relatief laag is, zowel in matches waarin ik wel als support word herkend als matches waarin dat niet gebeurt. Ook wanneer ik wel weinig farm heb word ik niet altijd herkend als support. En mijn wards en dewards zijn regelmatig ook tussen de 20 en 30 in beide gevallen. Aan een gebrek aan wards kan het dus ook niet liggen. Ik heb ook niet het idee dat het aan mijn last hits en denies ligt. Soms heb ik juist meer last hits in potten waar ik wel wordt herkend als support, dan in potten waar dat niet voor geldt. Doet Dotabuff slechts sporadisch zo'n soort analyse, of zo?

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 11-11-2016 04:26 ]

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

It was not luck, bit skill! :+

warning: f*88cking luid

[ Voor 6% gewijzigd door Zuurstok op 10-11-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Ik kijk veel dota filmpjes van epic plays of fails, maar dit filmpje is toch wel de beste die ik sinds tijden gezien heb:

YouTube: Pub Scrubs 17

[ Voor 13% gewijzigd door grote_oever op 12-11-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
grote_oever schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:32:
Ik kijk veel dota filmpjes van epic plays of fails, maar dit filmpje is toch wel de beste die ik sinds tijden gezien heb:

YouTube: Pub Scrubs 17

[video]
Die Ogre deny, ROFL!

Is er iemand die de BTG Drafting Overlay gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
http://www.dota2.com/700/

7.00! Kunnen we weer alles opnieuw leren. Zoveel anders, omg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
5280 uur in Dota zitten. Maar met deze changes is het net een nieuwe game. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

3434; wat the fuck gebeurt er

Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]