Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Feralio schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:39:
[...]
Is vanaf nu verkrijgbaar, en er staat met toch duidelijk International. ;)
En dus geen Manila Major Battle Pass.... ik voel me nu wel een beetje bekocht met mijn 2 andere Battle Passes..
Hoeveel waren die ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Je kunt je mmr zo te zien resetten met de battle pass. Goede move van Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
RoboSpinoza schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:48:
Je kunt je mmr zo te zien resetten met de battle pass. Goede move van Valve.
Ja werkt goed, SingSing heeft nu 4.5k mmr lol

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Tupel schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:20:
[...]

Ja werkt goed, SingSing heeft nu 4.5k mmr lol
Ja er zit een cap op geloof ik, dat je niet te hoog kan komen. Maar los daarvan denk ik dat het wel een goed initiatief is van Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hoe werkt die International MMR nu eigenlijk? Je kan als je 40 potjes hebt gespeeld je oude MMR vervangen met je nieuwe MMR, maar betekent dat 40 solo en team bij elkaar opgeteld, of moet je 40 solo spelen als je solo wil vervangen en 40 team als je team wil vervangen (dus in totaal 80 potjes voor allebei)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Amanoo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:50:
Hoe werkt die International MMR nu eigenlijk? Je kan als je 40 potjes hebt gespeeld je oude MMR vervangen met je nieuwe MMR, maar betekent dat 40 solo en team bij elkaar opgeteld, of moet je 40 solo spelen als je solo wil vervangen en 40 team als je team wil vervangen (dus in totaal 80 potjes voor allebei)?
Team matches en solo matches worden weer apart bijgehouden ja. Je moet ook weer eerst 10 calibration matches spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
RoboSpinoza schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:41:
[...]

Ja er zit een cap op geloof ik, dat je niet te hoog kan komen. Maar los daarvan denk ik dat het wel een goed initiatief is van Valve.
Wellicht... hopelijk komen er dan niet al teveel mensen door veel geluk aan een te hoog mmr.

Los daarvan ben ik zelf wel benieuwd waar ik eindig, maar ik schat zomaar in dat het niet veel zal verschillen van waar ik nu zit.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Laatst online: 15-09 14:32
Tupel schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:19:
[...]

Wellicht... hopelijk komen er dan niet al teveel mensen door veel geluk aan een te hoog mmr.

Los daarvan ben ik zelf wel benieuwd waar ik eindig, maar ik schat zomaar in dat het niet veel zal verschillen van waar ik nu zit.
Ik ben ook benieuwd waar ik zal eindigen. Daarnaast moet je ook geluk hebben in welke teams je wordt gegooid tijdens ranked. Vorige week speelde ik nog een ranked solo game waarbij de tegenstander en wij iemand hadden met TBD. De persoon in ons team had 100 uur gespeeld, en was totaal niet goed (en hij ging ook nog Spectre). Bij de tegenstanders ging de persoon als Queen of Pain. Deze was wel weer erg goed, en rekte daarbij mijn teammates. In het begin van de match stond ik 3-0 met Windrunner, en we hadden uiteindelijk een 0-6 Spectre (yolo radiance build), 2-8 Oracle, 0-6 Jakiro.

Volgens mij denken sommige dat ze heel goed zijn, en dan gaan ze een smurf aanmaken. En uiteindelijk komen ze nog niet veel hoger dan 3k MMR.

Voordat ik mijn MMR ga resetten ga ik nog oefenen :P. Als ik het ga resetten dan wil ik boven de 5k MMR uitkomen. Ben nu namelijk bijna 5k.

Binnenkort ga ik toch beginnen met Overwatch, aangezien je als Soloplayer een groter verschil kan maken qua uitkomst van de game. Helaas verpest Dota ook de non-ranked matches met enkele andere vrienden. Mijn hogere "onzichtbare" MMR komt ten koste te staan van de mensen waarmee ik samen speel. Waardoor de matches voor hun te moeilijk zijn, en waarbij ik zoiets heb van: "ugh, niet weer zo'n stomme match verliezen".

[ Voor 14% gewijzigd door Diigii op 18-05-2016 10:41 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Diigii schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:38:
[...]

Ik ben ook benieuwd waar ik zal eindigen. Daarnaast moet je ook geluk hebben in welke teams je wordt gegooid tijdens ranked. Vorige week speelde ik nog een ranked solo game waarbij de tegenstander en wij iemand hadden met TBD. De persoon in ons team had 100 uur gespeeld, en was totaal niet goed (en hij ging ook nog Spectre). Bij de tegenstanders ging de persoon als Queen of Pain. Deze was wel weer erg goed, en rekte daarbij mijn teammates. In het begin van de match stond ik 3-0 met Windrunner, en we hadden uiteindelijk een 0-6 Spectre (yolo radiance build), 2-8 Oracle, 0-6 Jakiro.

Volgens mij denken sommige dat ze heel goed zijn, en dan gaan ze een smurf aanmaken. En uiteindelijk komen ze nog niet veel hoger dan 3k MMR.
Laatst iemand in mijn International Ranked met tot dan toe 7 matches. De rest van het team was niet veel beter. Wat mij betreft mag daar wel wat aan gedaan worden, want er zijn nu mensen die een compendium kopen om snel in Ranked te komen. Anderszins heb ik ook mensen in mijn team gehad die met regelmaat in Very High Skill komen. In ieder geval in pubs, welke ze ook het meeste speelden. Niet zo bijzonder dat ze dus willen rekalibreren. Het loopt echt heel erg uiteen. Nog veel meer dan bij normale ranked en unranked games.

BTW, een smurf is een tweede account die juist heel laag is. De meeste smurfs zullen wel onder 3k zijn. Dat is het hele idee van een smurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Amanoo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:33:
[...]

BTW, een smurf is een tweede account die juist heel laag is. De meeste smurfs zullen wel onder 3k zijn. Dat is het hele idee van een smurf.
Dat hoeft niet hoor.
Wagamama en bulldong hadden bijvoorbeeld smurfs van 5,5K (volgens mij inmiddels beiden 6500+) omdat de queue times meer dan 25 min waren op hun mains van 7K+. En zo zijn er nog wel meer.

Maar volgens mij is de max calibrated MMR 4999. Dus als je daarboven zit heeft recalibraten weinig nut lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Yogoi schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:24:
[...]

Dat hoeft niet hoor.
Wagamama en bulldong hadden bijvoorbeeld smurfs van 5,5K (volgens mij inmiddels beiden 6500+) omdat de queue times meer dan 25 min waren op hun mains van 7K+. En zo zijn er nog wel meer.

Maar volgens mij is de max calibrated MMR 4999. Dus als je daarboven zit heeft recalibraten weinig nut lijkt me.
Ik ga er vanuit dat dat uitzonderingen zijn. De meeste spelers hebben niet een dusdanig hoog, MMR dat ze het nodig achten een 5,5K smurf te gebruiken. De meeste spelers halen überhaupt maar 3 komma nogwat K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:32

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Amanoo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:33:
[...]

Laatst iemand in mijn International Ranked met tot dan toe 7 matches. De rest van het team was niet veel beter. Wat mij betreft mag daar wel wat aan gedaan worden, want er zijn nu mensen die een compendium kopen om snel in Ranked te komen. Anderszins heb ik ook mensen in mijn team gehad die met regelmaat in Very High Skill komen. In ieder geval in pubs, welke ze ook het meeste speelden. Niet zo bijzonder dat ze dus willen rekalibreren. Het loopt echt heel erg uiteen. Nog veel meer dan bij normale ranked en unranked games.

anders koop je lekker een 6K account en ga je daar op spelen. hebben wij in ieder geval geen last van dat eeuwige "ugh mijn team is zo slecht" gezeur van jou.

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Paranoidnl schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:54:
[...]

anders koop je lekker een 6K account en ga je daar op spelen. hebben wij in ieder geval geen last van dat eeuwige "ugh mijn team is zo slecht" gezeur van jou.
Hier is er ook iemand goed chagrijnig. Meneer moet toch eens even op iemand afreageren. Dat het team zo slecht is is niet eens het punt van het bericht. Het punt is dat je inderdaad geluk moet hebben en dat er een enorm verschil kan zitten in de teams die je tegen komt, zoals Diigii al zei, en dat er aan de echt extreme gevallen wel wat gedaan mag worden. Ik denk dat we allemaal wel erover eens kunnen zijn dat International Ranked spelen als je sinds gisteren überhaupt pas Dota bent gaan spelen valt onder "echt extreme gevallen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:21
Ik weet niet hoe het kan, maar Dota is één van de weinige games waarbij het mij niets kan schelen wat mijn ranking is. Daarnaast speel ik eigenlijk ook bijna nooit ranked. Wat ik boeiender vind is dat ik win als ik gok of punten in zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Amanoo schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Hier is er ook iemand goed chagrijnig. Meneer moet toch eens even op iemand afreageren. Dat het team zo slecht is is niet eens het punt van het bericht. Het punt is dat je inderdaad geluk moet hebben en dat er een enorm verschil kan zitten in de teams die je tegen komt, zoals Diigii al zei, en dat er aan de echt extreme gevallen wel wat gedaan mag worden. Ik denk dat we allemaal wel erover eens kunnen zijn dat International Ranked spelen als je sinds gisteren überhaupt pas Dota bent gaan spelen valt onder "echt extreme gevallen".
Precies, het is ook een topic dat op veel Dota forums en Steam forums worden besproken. Maar goed, het bovenstaande is gewoon wat mij opvalt in Dota 2. Het zou misschien al anders zijn als bijvoorbeeld de games niet zo lang duurde. Maar om 40-60 minuten te knokken met zo'n vaag team, wordt je niet echt blijer van.

Een mooi voorbeeld vindt ik SingSing. Hij speelt nu de game ook voornamelijk voor de fun, maar we weten allemaal dat hij bij Cloud 9 heeft gespeeld. Hij was er ook zat van hoe Dota in elkaar stak/steekt. Ondanks dat speelt hij het nog steeds, wat natuurlijk niet zo raar is.

Er zijn ook best wel wat spelers geswitched van Dota 2 naar andere competetive games zoals CS:GO. Zoals HyHy is geswitched naar League of Legends. En ik geloof dat zelfs iemand van Na'Vi is geswitched naar CS:GO. Zelfs mijn vrienden zien dat CS:GO nog steeds hard aan het groeien is, zowel op Steam als op Twitch.

Als mij Overwatch straks bevalt, dan neem ik de stap van Dota 2 naar Overwatch, en dan zal ik Dota 2 waarschijnlijk alleen nog maar non-ranked spelen.

Persoonlijk weten we ook dat Valve slecht luistert naar hun community. Of het nu gaat om de games, of de support er van (21:9 support bij Dota 2, Half-Life 3?), ze doen wat ze zelf willen. Dat is ook niet zo raar, het is hun game, maar veel games zijn zeker groot geworden door de community en belangstelling voor een game. Bij één van de laatste Kerst of Halloween events was precies hetzelfde. Valve liet niets van zich horen en uiteindelijk geven ze aan dat er niet zo'n soort gelijk event ging komen.

Maar goed, genoeg om over te whinen xD. Desalniettemin blijft Dota 2 een verslavend spel. En mijn belangstelling zal zeker niet minder worden, of het moet wel helemaal gek gaan :).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Volgens mij nemen jullie het "spelletje" een beetje te serieus. Wat maakt het nu uit of er ~25 punten bij of af gaan van je MMR. Als jij je best doet en je niet zo gaat irriteren aan anderen (er is ook een mute knop) dan is het toch gewoon een leuk en uitdagend spel?

Ga dan met 4 anderen spelen (ik zeg niet dat je dan niet gefrustreerd raakt) en doe gewoon normal matches. Hogere rank geeft je geen beter leven ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Tupel schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:51:
Volgens mij nemen jullie het "spelletje" een beetje te serieus. Wat maakt het nu uit of er ~25 punten bij of af gaan van je MMR. Als jij je best doet en je niet zo gaat irriteren aan anderen (er is ook een mute knop) dan is het toch gewoon een leuk en uitdagend spel?

Ga dan met 4 anderen spelen (ik zeg niet dat je dan niet gefrustreerd raakt) en doe gewoon normal matches. Hogere rank geeft je geen beter leven ofzo...
Dit kan ik alleen maar beamen. Nu ik een aantal weken minder gespeeld heb en weer terug kwam in Ranked werden de meeste mensen al helemaal leip binnen de eerste 3 minuten. Dan beginnen ze GG te roepen en te pingen als een gek. Mensen.. het hoeft allemaal niet zo perfect. Thank god voor die mute knop inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Diigii schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Persoonlijk weten we ook dat Valve slecht luistert naar hun community.
Nee. Gewoon, nee. :)

Dat ze je niet ieder jaar diretide geven en prioriteiten anders stellen dan dat /r/dota2 of jij persoonlijk zou stellen, maakt niet dat je kunt zeggen dat ze niet naar hun community luisteren. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Zuurstok op 19-05-2016 18:17 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zuurstok schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:12:
[...]

Dat ze je niet ieder jaar diretide geven en prioriteiten anders stellen dan dat /r/dota2 of jij persoonlijk zou stellen, maakt niet dat je kunt zeggen dat ze niet naar hun community luisteren. :)
Wat dat betreft ben ik het ook minder met Diigii eens. Sterker nog, opties voor rekalibreren werden al vaker gevraagd. Als de community er niet telkens om vroeg was er nu geen International Ranked. Haalt niet weg dat ik vind dat ze mensen met 1 dag aan Dota ervaring er van moeten weghouden, of dat je wat geluk nodig hebt met wie je tegenkomt, aangezien er nogal wat extremen voorkomen (zowel positief als negatief). Maar ik kan niet zeggen dat ze helemaal niet luisteren. Al ben ik van mening dat ze wat betreft regio's wel wat mogen leren van de aanpak van Blizzard.

Het is allemaal zeker niet perfect. Verre daarvan. En ik weet zeker dat het allemaal veel beter kan dan het nu is. En ik vind ook niet dat ze nu zo heel supergoed luisteren. Maar ik kan zeker niet zeggen dat er helemaal niet wordt geluisterd.

[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 19-05-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Zuurstok schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:12:
[...]

Met diretide probeer ik niet te zeggen dat ik het graag wil, maar daarmee geef ik aan dat Valve hun eigen gang gaat. Ik weet dat er genoeg mensen van baalden dat Diretide niet terug kwam, en dat Valve daar zelfs een statement over maakte, dat zegt toch al genoeg.

Daarnaast kan ik natuurlijk niet beslissen welke updates goed zijn voor de toekomst van Valve games. Maar ik weet dat er genoeg mensen zijn die echt features hebben waar een grote groep van de community achter staat. En niet alleen in Dota 2, maar ook in CS:GO.

Waar op het internet vind je geen topic waarbij mensen klagen over "niet engelsprekende" mensen. Zowel in Dota 2 als in CS:GO. Of waarom geeft Valve niet aan hoe hun Match Making system werkt? Ik snap best dat Valve vast wel dingen van de community in het spel verwerkt, maar we kunnen zeker niet ontkennen dat er genoeg dingen zijn die een hele grote groep mensen graag anders had gezien. Ik mag toch hopen dat die mensen ook bij de community horen die de minder goede punten graag anders zien? :).

En is natuurlijk zijn er in elke situatie 2 kanten van een verhaal, en helaas weten we gewoon niet altijd waarom Valve voor sommige beslissingen kiest. Ze houden zich meestal "wijselijk" stil (Half Life 3 anyone?). Maar goed, zo heeft elke uitgever wel iets. En zoals ik zei, ben zeker een fan van Valve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Persoonlijk denk ik dat de community niet altijd weet wat goed voor hun is. Ik denk dat als je een game hebt waarbij alles wordt gedaan wat de community vraagt, je totale chaos krijgt en binnen no-time niemand meer speelt.

Ik vind de veranderingen die zijn doorgevoerd en de events die zijn geweest best wel netjes als je je bedenkt hoeveel voeten zoiets in de aarde heeft. Valve doet het nog best netjes als ik kijk naar andere games gezien alle content die ze uitgeven en de events die ze houden.

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
hellsau schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:28:
Persoonlijk denk ik dat de community niet altijd weet wat goed voor hun is. Ik denk dat als je een game hebt waarbij alles wordt gedaan wat de community vraagt, je totale chaos krijgt en binnen no-time niemand meer speelt.

Ik vind de veranderingen die zijn doorgevoerd en de events die zijn geweest best wel netjes als je je bedenkt hoeveel voeten zoiets in de aarde heeft. Valve doet het nog best netjes als ik kijk naar andere games gezien alle content die ze uitgeven en de events die ze houden.
Dat klopt inderdaad, ze doen het zeker goed. Ook ben ik zelf wel blij met dingen zoals de compendium. Genoeg leuke nieuwe features, item (sets) en natuurlijk dat je nu je MMR opnieuw kan krijgen. Als het zo door gaat dan komt het ook zeker wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zelf vind ik dat er wel beter geluisterd kan worden naar de community. Ik kan zeker niet zeggen dat er niet wordt geluisterd, maar Valve zou een voorbeeld kunnen nemen aan bijvoorbeeld Blizzard. Als een bepaalde groep mensen in een online spel stelselmatig problemen veroorzaakt, dan kijkt Blizzard bijvoorbeeld of er een niet te beperkende manier is om er iets aan te doen. Valve negeert dergelijke klachten compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Amanoo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:34:
Als een bepaalde groep mensen in een online spel stelselmatig problemen veroorzaakt, dan kijkt Blizzard bijvoorbeeld of er een niet te beperkende manier is om er iets aan te doen. Valve negeert dergelijke klachten compleet.
Even de aanname nemende dat je het hebt over russen, region lock, alleen met engels spelende mensen willen spelen, etc etc;

Dat is een keuze van Valve om dat open te gooien, waar * Zuurstok heel erg blij mee is. Geen "censuur" in de chat, geen regionlocks. Gewoon vrij en open internet. Server keuze, etc.

Nu kun je beargumenteren dat er een keuze zou moeten zijn dat de taal keuze die je kiest, een hogere prioriteit moet hebben. Maar dat is een keuze van Valve om dat niet te doen. Ik heb de cijfers niet over hoelang matchmaking zou duren als ze dat zouden invoeren, bijvoorbeeld.

Ik persoonlijk heb daar ook totaal geen behoefte aan.

Gezien Valve die keuze heeft gemaakt en het duidelijk niet besluiten in te voeren, snap ik dat eeuwige geklaag er over niet. Ik snap de argumenten wel. Ze moeten beter, meer open, communiceren. Betere support. yadayadayada.

Maar dat is Valve. Het is een mannetje of 100 (?) die waarschijnlijk een van de grootste geprivatiseerde bedrijven in de wereld runt. Als zij besluiten niet te communiceren, dan doen ze dat niet. Ik vind dat allemaal wel prima eerlijk gezegd. Ze zijn mij niets verschuldigd ofzo.

Vind dat eeuwige geklaag altijd gewoon een beetje jammer. Zou het gewoon veel liever zien gaan over rare strategieen of hoe heroes in jullie mening in de nieuwe patch werken. Hoe leuk Timber is bijvoorbeeld nu. Dat soort dingen. serieus, ga even Timber spelen! Cut ALL the treeeesssss

maar je hoort zeker bij de community hoor, Digii O+ Volgens mij heb ik in een grijs verleden -met een hele andere naam- zelfs nog wat TF2 met jou gespeeld op de GoT TF2 server. :+ Zat je daar wel eens?

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 20-05-2016 16:01 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Zuurstok schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:57:
[...]
[...cut...]
Vind dat eeuwige geklaag altijd gewoon een beetje jammer. Zou het gewoon veel liever zien gaan over rare strategieen of hoe heroes in jullie mening in de nieuwe patch werken. Hoe leuk Timber is bijvoorbeeld nu. Dat soort dingen. serieus, ga even Timber spelen! Cut ALL the treeeesssss
[...cut...]
Zijn er nu nog niet genoeg bomen omgehakt dan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Buy a branch, save a tree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Ik hak meer bomen om in een gemiddelde timbersaw game dan dat hij met dat scriptje doet. Kappa :+

En dit is natuurlijk gewoon de beste audio response in all of DotA. :D

audio = f*cking luid
Someone once told me I needed to face fear to get over it, and I thought well why not take a step further and cut my fear into little pieces then set my fear on fire then throw the hot ash of my fear into a lake and then poison the lake. Simple!

[ Voor 59% gewijzigd door Zuurstok op 20-05-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Zuurstok schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:00:
Ik hak meer bomen om in een gemiddelde timbersaw game dan dat hij met dat scriptje doet. Kappa :+

En dit is natuurlijk gewoon de beste audio response in all of DotA. :D

audio = f*cking luid

[...]
Epische speech Zuurstok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Zuurstok schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:57:
[...]

Even de aanname nemende dat je het hebt over russen, region lock, alleen met engels spelende mensen willen spelen, etc etc;

Dat is een keuze van Valve om dat open te gooien, waar * Zuurstok heel erg blij mee is. Geen "censuur" in de chat, geen regionlocks. Gewoon vrij en open internet. Server keuze, etc.

Nu kun je beargumenteren dat er een keuze zou moeten zijn dat de taal keuze die je kiest, een hogere prioriteit moet hebben. Maar dat is een keuze van Valve om dat niet te doen. Ik heb de cijfers niet over hoelang matchmaking zou duren als ze dat zouden invoeren, bijvoorbeeld.

Ik persoonlijk heb daar ook totaal geen behoefte aan.

Gezien Valve die keuze heeft gemaakt en het duidelijk niet besluiten in te voeren, snap ik dat eeuwige geklaag er over niet. Ik snap de argumenten wel. Ze moeten beter, meer open, communiceren. Betere support. yadayadayada.

Maar dat is Valve. Het is een mannetje of 100 (?) die waarschijnlijk een van de grootste geprivatiseerde bedrijven in de wereld runt. Als zij besluiten niet te communiceren, dan doen ze dat niet. Ik vind dat allemaal wel prima eerlijk gezegd. Ze zijn mij niets verschuldigd ofzo.

maar je hoort zeker bij de community hoor, Digii O+ Volgens mij heb ik in een grijs verleden -met een hele andere naam- zelfs nog wat TF2 met jou gespeeld op de GoT TF2 server. :+ Zat je daar wel eens?
Dat kan kloppen :D. Ik heb vroeger best veel TF2 gespeeld. Meestal met een paar vrienden of een paar lui uit Ierland. Ik heb ook in veel servers gezeten, maar weet niet of ik specifiek in de GoT server ben geweest.

Laat ik maar is beginnen dan. Mijn favoriete heroes op dit moment zijn toch wel Invoker en Outworld Devourer. Van de week speelde ik tegen een Legion Commander en Necrophos. Elke keer als mijn teammates in de problemen zaten gebruikte ik de Astral Imprisonment. Eén van de betere counters tegen deze line-up. Ik kom zeker niet in de buurt van een W33 Invoker, maar deze hero is gewoon leuk om te spelen. Overal Sunstriken of een lekkere teamfight starten met Tornado, Meteor en Defying Blast.

De heroes die ik vroeger vet vond en veel speelde waren voornamelijk Alchemist, Bounty Hunter (Carry) en Tinker. Alchemist was destijds een erg goede hero. Bijna niet te killen en zodra je een Mjollnir had was je bijna unstoppable. En Bounty Hunter was toen meer een carry dan dat het nu is (hetzelfde geldt voor Faceless Void).

De hero die ik nu het minst fijne vindt om tegen te vechten is toch wel Lifestealer. Sinds de laatste patch is hij weer iets sterker geworden, waardoor het toch lastiger wordt om hem te verslaan. Het is misschien niet alleen de hero, maar toch ook welke supports je in je eigen team hebt. Lifestealer is goed te counteren met specifieke supports zoals onder andere Bane, maar als hij op je af komt met Magic Immunity dan ben je in de meeste gevallen zo goed als dood :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik speelde vroeger veel DK. En eigenlijk als ik hem zo nu en dan speel vind ik het nog steeds een fijne hero en ligt hij me ook goed. Vroeger speelde ik hem meestal offlane, een plek waar je hem niet vaak ziet, maar het voelde wel op zijn plaats. DK heeft niet perse veel farm nodig in het begin om toch een aardige impact hebben. Levels doen het er goed op hem in het begin. Daar komt bij dat ik me vroeger nooit aan mid waagde.

Tegenwoordig speel ik als ik solo speel eigenlijk het meeste support. De picks maken me niet zo heel veel uit, ligt een beetje aan de situatie. Je bent lategame afhankelijk van je carries, maar ik heb wel gemerkt dat je enorm veel impact kunt hebben ookal valt niet iedereen dat op (bijvoorbeeld constant wards up houden enz). CM is denk ik wat dat betreft mijn favoriet, al komt Lion nu ook wel dichtbij maar die heb ik een stuk minder vaak gespeeld en ik moet nog wat oefenen met de manapool goed gebruiken zodat ik genoeg mana na een combo over heb om iemand de finger te geven :).

Also good post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Leuke pot kappa.

Meneer Alch begint meteen in de chat met: "Free aganim here, free aganim here". Hij gaat mid spelen en gaat voor Midas -> Maelstrom -> brown boots en begint vervolgens met "aganim" farmen. We spelen tegen 4 cores en ik had dus niet verwacht dat dat zijn enige doel was. Ik adviseerde hem wat meer voor zichtzelf te farmen, want ik kon onmogelijk de game als enige carrien.

Nog nooit meegemaakt dit :) (sowieso nog nooit een aghs gekregen van een andere speler, wel gegeven). Ik vond het wel grappig. Heb vooral early gefocused op mijn farm en probeerde door een shadowblade (wilde voor silver gaan) aan te schaffen en dust nog wat impact te hebben. Dit lukte eventjes, maar uiteraard wel verloren.

Ik vraag me af wat ik anders nog had kunnen doen. Ik weet dat mijn BF wat laat is, maar dat kwam doordat ik dood ging in wat gedwongen fights. En de early Ring of Health gekocht omdat ik bestookt werd met dagers van de PA. Eerste item BF deed ik omdat ik een aghs verwachtte en sneller wilde farmen daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Na een tijdje ben ik weer Dota 2 gaan spelen, compendium gekocht en tot level 10 gekomen, maar jeetje wat was dat schrikken.

Ik heb 400+ uur in Dota 2 zitten, en zeker 1000+ in Dota 1, dus ik zie mijzelf echt wel als iemand die iets van Dota afweet, maar dit, oef waar moet ik beginnen.

Allereerst, keiharde bugs. Pudge hooks die door mensen heen gaan, Witch Doctor casks die weigeren te bouncen, Ancient Apparition ults die maar de helft van het team triggered ondanks dat iedereen in de area of effect staat.

Dan heb je ook nog mensen die (denk ik?) de map glitchen, waardoor ze meerdere keren binnen een aantal seconde in en uit visibility kunnen gaan. Hierdoor kunnen ze jou wel aanvallen terwijl jij hun niet kan aanvallen.

Maar afijn, dat kan gebeuren, het blijft immers een spel. Wat ik veel erger vind is dat ik in alle matches die ik heb gespeeld om tot level 10 te komen, ik geen enkele keer plezier heb gehad. Er waren geen toffe team fights, ik heb geen mooie plays gezien. Het kwam gewoon eigenlijk neer op steam rollen.

Het is niet bijzonder leuk om 15 minuten te spelen en daarna iedereen 30 minuten lang te one shotten, of andersom.

Mijn laatste pot speelde ik bijvoorbeeld tegen een Bounty hunter, die was iedereen gewoon 1 voor 1 aan het one shotten. Dan denk je, oke gewoon dust kopen, dan kan je hem counteren, maar dat heeft geen zin als hij je maar 1x hoeft te hitten. Er is dus gewoon geen counter.

Zijn er andere mensen zoals mij die dit gevoel delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

DotA2 staat wel een beetje berucht om zijn bugs en rariteiten. Al kan het wel eens zijn dat sommige dingen geen echte bugs zijn. Ik meen dat de hitbox van Pudge zijn haak op de punt zit. En de hook draait rond. Ik heb ondertussen regelmatig gezien dat iemand zo goed als geraakt werd door de botte kant, en niet gehooked werd, of dat diegene juist wel gehooked werd terwijl je het niet zou verwachten. Hoe het exact zit weet ik ook niet, maar de hook heeft wat rare mechanics. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik achter de fountain van de vijand teleporteerde.

En met dingen zoals die Bounty Hunter, gewoon in het begin genoeg sentries (of misschien zelfs later een gem) kopen en vaak genoeg missing roepen. Dan kan hij niet dusdanig gefeed raken dat hij alles oneshot. Je moet namelijk toch wel behoorlijk items hebben om met die held te oneshotten. De held kan zeker belachelijk veel damage doen, en zelfs carryen, maar normaal gezien is het een sneaky ding dat een paar keer mid komt ganken, wat support, en geld aan zijn team geeft met zijn ult. Hij heeft nooit echt moeite om geld te krijgen, maar als hij gaat oneshotten heeft hij wel heel veel. Waarschijnlijk zat dus een van je lanes zonder enige reden Russisch hard te feeden. Dat is bijna de enige reden waarop een Bounty zo ernstig goed kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Lodo schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:16:
Dan heb je ook nog mensen die (denk ik?) de map glitchen, waardoor ze meerdere keren binnen een aantal seconde in en uit visibility kunnen gaan. Hierdoor kunnen ze jou wel aanvallen terwijl jij hun niet kan aanvallen.
Was het niet toevallig een Nyx Assassin met Aghanim's Scepter? Lees dan hier maar eens bij Burrow en Unburrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
.....

Hoe lang heb je niet gespeeld? Want na verloop van tijd wordt je hidden MMR ook gereset denk ik. Dat zou in houden dat je erg laag zit met je MMR en je dus niet de beste spelers bij je hebt.

Zelf heb ik dat gevoel niet. Bounty is inderdaad een irri hero. Maar naar mijn idee niet OP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupel
Wow. DC vs NaVi game 2. Nu al epic matches @ManilaMajor. Jammer dat de tijdzone niet echt mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Na een tijdje ben ik weer Dota 2 gaan spelen, compendium gekocht en tot level 10 gekomen, maar jeetje wat was dat schrikken.

Ik heb 400+ uur in Dota 2 zitten, en zeker 1000+ in Dota 1, dus ik zie mijzelf echt wel als iemand die iets van Dota afweet, maar dit, oef waar moet ik beginnen.

Allereerst, keiharde bugs. Pudge hooks die door mensen heen gaan, Witch Doctor casks die weigeren te bouncen, Ancient Apparition ults die maar de helft van het team triggered ondanks dat iedereen in de area of effect staat.

Maar afijn, dat kan gebeuren, het blijft immers een spel. Wat ik veel erger vind is dat ik in alle matches die ik heb gespeeld om tot level 10 te komen, ik geen enkele keer plezier heb gehad. Er waren geen toffe team fights, ik heb geen mooie plays gezien. Het kwam gewoon eigenlijk neer op steam rollen.

Het is niet bijzonder leuk om 15 minuten te spelen en daarna iedereen 30 minuten lang te one shotten, of andersom.

Mijn laatste pot speelde ik bijvoorbeeld tegen een Bounty hunter, die was iedereen gewoon 1 voor 1 aan het one shotten. Dan denk je, oke gewoon dust kopen, dan kan je hem counteren, maar dat heeft geen zin als hij je maar 1x hoeft te hitten. Er is dus gewoon geen counter.

Het terug komen in pubs is en blijft altijd lastig. Vooral als één hero een beetje gefeed is. En als het lukt om deze hero te counteren dan is er een andere hero die vrij spel heeft. Vooral de pubstompers zijn lastig, zoals b.v. deze patch Slark. Invisible hero's zijn allang niet meer zo vervelend als vroeger, zo kennen we Riki nog van vroeger. Dat de bountyhunter je one shot is, hoe vervelend dat ook klinkt, jullie eigen schuld. Vooral omdat de hero voor de rest een beetje waardeloos is als carry (invisible heeft cooldown, single target attacks en de enige AOE attack is de bounce van de eerste spel.. en dat opzetten is vrij lastig). 9 van de 10 bountyhunters scheuren de hele map over en zijn makkelijk te picken met een beetje vision op de map. En tja, als je tegen een team speelt met een aantal carry's dan kun je er vergif op innemen dat games langer dan 40 minuten niet gezellig worden voor je.

Wat betreft je bugs kan ik me niet in vinden. Ik zeg niet dat het bug vrij is, maar over het algemeen ben ik niet tegen je problemen aangelopen die jij zegt. Zit je wel op een goede server te spelen? Of heb je hele wereld aangevinkt en speel je op hoge latency server?

Ik heb zelf ook z'n periode gehad, maar ik ben er doorheen gekomen door op twee of drie hero's te focussen (support/carry en disable hero). Deze drie hero's vind ik heel leuk om te spelen (omniknight, wraith, vengefull). Ik kijk gewoon wat de team nodig heeft en speel dan deze hero. De builds die ik dan gebruik is helemaal waar ik zin aan heb en nergeer de rest van het team. Zo loopt ik regelmatig rond als carry omniknight met radiance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Tupel schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:39:
[...]

Was het niet toevallig een Nyx Assassin met Aghanim's Scepter? Lees dan hier maar eens bij Burrow en Unburrow.
Nope, was Medusa, ik ken mijn heroes wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Lodo schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:20:
[...]

Nope, was Medusa, ik ken mijn heroes wel :)
Dan sluit ik me aan bij wat @grote_oever zegt. Ik ben in mijn 1000+ games niet zulke bugs tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Tupel schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:16:
[...]

Dan sluit ik me aan bij wat @grote_oever zegt. Ik ben in mijn 1000+ games niet zulke bugs tegen gekomen.
Dat had ik dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
He ik keek net op mijn Yasp en het lijkt wel alsof aeen boel van mijn histrorie weg is... hij geeft nog maar 5w-7l aan en heeft lang niet alle games van mij opgeslagen. Gisteren gaf hij nog een boel meer weer.

Iemand anders het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Gert Pronk schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:09:
He ik keek net op mijn Yasp en het lijkt wel alsof aeen boel van mijn histrorie weg is... hij geeft nog maar 5w-7l aan en heeft lang niet alle games van mij opgeslagen. Gisteren gaf hij nog een boel meer weer.

Yupz, same here. En bij verder iedereen waar ik keek ook. Vanmorgen kreeg een 404, dus waarschijnlijk hebben ze weer serverproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Gert Pronk schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:09:

Viel me ook al op. Sommige matches zijn weer terug en andere juist weer weg. Er stond ook al één en ander op Reddit.

Ik las op hun Discord channel dat ze bezig zijn (geweest) met het migreren van de database. Matches zullen dus langzaam weer terug komen. Had wellicht handig geweest dit op de frontpage te melden.

[ Voor 17% gewijzigd door Tupel op 08-06-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Tupel schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:18:
[...]

Viel me ook al op. Sommige matches zijn weer terug en andere juist weer weg. Er stond ook al één en ander op Reddit.

Ik las op hun Discord channel dat ze bezig zijn (geweest) met het migreren van de database. Matches zullen dus langzaam weer terug komen. Had wellicht handig geweest dit op de frontpage te melden.
Een frontpage notificatie was wel handig geweest inderdaad. Zag vanochtend 23 matches staan.. gisteren nog 8. Gaat langzaam vooruitd denk ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Na'Vi vs Alliance #ManilaMajor Hype!

Echt bizar hoeveel verschillende heroes er al gekozen zijn deze major.

[ Voor 50% gewijzigd door Tupel op 08-06-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tupel schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:47:
Na'Vi vs Alliance #ManilaMajor Hype!

Echt bizar hoeveel verschillende heroes er al gekozen zijn deze major.
alliance heeft gewonnen maar ik vond na'vi en dan vooral dendi beter spelen met windranger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Tupel schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:18:
[...]

Zelfde hier, zelfs punten weg van mijn battlepass. Daarnaast ook nog 5 low prio games omdat ik een match niet normaal kon leaven, die ik gewonnen had...

Lekker motiverend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Lodo schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Zelfde hier, zelfs punten weg van mijn battlepass. Daarnaast ook nog 5 low prio games omdat ik een match niet normaal kon leaven, die ik gewonnen had...

Lekker motiverend 8)7
Ze hadden het over Yasp.co (een site als dotabuff, maar met meer info, en geen betaalde functie)
De servers van Dota zelf zijn prima stabiel voor mij. Heel soms aan het eind dat ik een match disconnect omdat we al gewonnen hebben, maar hij hem niet afsluit. Nog nooit een restrictie daarvoor gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Die courier bug begint me de keel uit te hangen. Regelmatig kan ik gewoon geen items krijgen, omdat de courier niet wil werken.meestal heeft iedereen er last van. Net ook een teamfight, en bijna hele pot door verloren, omdat ik naar base moest wandelen om mijn BKB te pakken, terwijl de rest van mijn team zat te teamfighten. Maar zonder was ik net zo plat geweest als een vlieg onder een hydraulisch aangestuurde vliegenmepper.

En ik ben gisteren een goede Rus tegen gekomen. Eentje die gewoon Dota kan. Wist zelfs te compenseren voor de 2 van zijn teamgenoten, die (zoals gewoonlijk) niet veel soeps waren. Ik moet zeggen dat ik dat toch wel uiterst bijzonder vond. De gemiddelde Rus die ik zie speelt qua niveau zo'n 1,5k lager dan zijn eigenlijke MMR. Waarschijnlijk was de MMR van de persoon in kwestie dan ook wel vrij hoog. Het is waarschijnlijk voor het eerst in duizenden potjes dat ik er een tegenkom die enig idee heeft waar die mee bezig is. Meestal is het domweg "7 minuten zijn voorbij, we moeten nu echt 5-mannen en mid pakken", en als ze geen win verzekeren binnen een half uur, dan zie je met regelmaat dat ze ruzie krijgen en spontaan gaan throwen. Mijn vrienden gebruiken dat feit nu zelfs als taktiek tegen Russen. In de eerste plaats de debiele 5-man strats proberen af te straffen, en mocht dat niet lukken, gewoon een half uurtje doorbikkelen, en dan is het alsnog een easy win. Werkt meestal dan ook supergoed. Dit is een van de uitzonderingen. Persoon in kwestie: http://www.dotabuff.com/players/183683612
We hadden misschien nog wel kunnen winnen, maar dan hadden we echt alle 5 de spelers nodig. Helaas had iemand uit onze party zo bizar veel lag dat die compleet nutteloos was. En laat die nu net onze main carry zijn. En van mij als carry Sven kan je ook maar zoveel verwachten. Als ik dan de enige carry moet zijn is het wel erg veel gevraagd.

Maar goed, ik ben er niet boos om. Het was een uitdaging, iets dat niet vaak het geval is als er Russen mee gemoeid zijn. Sterker nog, er zijn zoveel stomp games (hetzij voor ons, hetzij voor de tegenpartij), soms ook omdat de teams wel aan elkaar gewaagd zijn, maar net 1 keer die ene goede teamfight komt waardoor je wint, dat een echte uitdaging zelfs met Europese of Amerikaanse vijanden er lang niet altijd in zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Amanoo op 09-06-2016 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
De persoon met bizar veel lagg was ik..... Had op een gegeven moment 2mbit internet, en lagg spikes van 10 seconde. Dan loop je op een gegeven moment zoveel achter met legion, dat er aan het eind zonder lagg weinig aan te redden viel. Dit is best saai, helemaal als je een 1000mbit abonnement hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Wordt je nou niet een keer moe van iedere keer dezelfde bijbel typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zuurstok schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:45:
[...]

Wordt je nou niet een keer moe van iedere keer dezelfde bijbel typen?
Ik vond het gewoon bijzonder dat er een Rus was die Dota kon. Dat heb ik ongeveer net zo vaak gezien in mijn leven als een vliegende kat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Amanoo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:25:
[...]

Ik vond het gewoon bijzonder dat er een Rus was die Dota kon. Dat heb ik ongeveer net zo vaak gezien in mijn leven als een vliegende kat.
Vaker DotA volgen. Hier een klein lijstje van russen die er ook wel aardig wat van kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zuurstok schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:43:
[...]

Vaker DotA volgen. Hier een klein lijstje van russen die er ook wel aardig wat van kunnen.
Maar dan heb je van die pro teams. Die hebben 6k of zo. Zelfs de slechtere pro spelers zijn doorgaans nog redelijk. Haalt niet weg dat de gemiddelde Rus op 3-4k meer speelt zoals ik normaal verwacht van een 1,5-2,5k speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Amanoo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:11:
[...]

Maar dan heb je van die pro teams. Die hebben 6k of zo. Zelfs de slechtere pro spelers zijn doorgaans nog redelijk. Haalt niet weg dat de gemiddelde Rus op 3-4k meer speelt zoals ik normaal verwacht van een 1,5-2,5k speler.
En die grens ligt bij 6K, dat ze dan niet meer 1,5K - 2K onder hun niveau presteren? 8)7

Wat is jouw mmr eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Zuurstok op 10-06-2016 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zuurstok schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:30:
[...]

En die grens ligt bij 6K, dat ze dan niet meer 1,5K - 2K onder hun niveau presteren? 8)7

Wat is jouw mmr eigenlijk?
Het is meer dat als ze op 6K zitten, maar onder hun niveau presteren, ze alsnog op een hoog niveau zitten.

Mijn eigen MMR weet ik niet, ik speel geen ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Amanoo schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 01:09:
[...]

Het is meer dat als ze op 6K zitten, maar onder hun niveau presteren, ze alsnog op een hoog niveau zitten.

Mijn eigen MMR weet ik niet, ik speel geen ranked.
Dus alle Russen hebben met geluk hun MMR gehaald met uitzondering van degene die jij onlangs bent tegengekomen. Best apart. Zou dat een bug zijn?

Even iets anders. Weet iemand waarop het calibreren van International Ranked gebaseerd is? Ik weet dat het start op basis van je hidden mmr, maar hoe wordt het vervolgens berekend? Ik ben zo rond de 2,4 k begonnen met de calibratie (ik speel normal matches veel met vrienden die tussen de 1,5 en 2,5k zitten schat ik zo in). Heb tot nu toe 7 matches gewonnen en twee verloren. Moet er dus nog eentje. Maar heb het idee dat ik uiteindelijk bovenin de 2K terecht ga komen. Ik vraag me dus af hoe ik nog meer had kunnen stijgen dan door alleen matches te winnen.

[ Voor 39% gewijzigd door Tupel op 10-06-2016 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
Tupel schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:01:
[...]

Dus alle Russen hebben met geluk hun MMR gehaald met uitzondering van degene die jij onlangs bent tegengekomen. Best apart. Zou dat een bug zijn?

Even iets anders. Weet iemand waarop het calibreren van International Ranked gebaseerd is? Ik weet dat het start op basis van je hidden mmr, maar hoe wordt het vervolgens berekend? Ik ben zo rond de 2,4 k begonnen met de calibratie (ik speel normal matches veel met vrienden die tussen de 1,5 en 2,5k zitten schat ik zo in). Heb tot nu toe 7 matches gewonnen en twee verloren. Moet er dus nog eentje. Maar heb het idee dat ik uiteindelijk bovenin de 2K terecht ga komen. Ik vraag me dus af hoe ik nog meer had kunnen stijgen dan door alleen matches te winnen.
Maakt niet uit of je de matches wint. Ik heb de helft verloren en de helft gewonnen en ben gecalibreerd op 4.050 ongeveer. Mijn eigen MMR was toevallig ook 4.025 MMR dus het is wat mij betreft prima.

Maar hij kijkt niet alleen naar of je de games wint, maar ook naar hoe je je characters skilled, of je items passen bij je character, hoe je participate in teamfights, etc. Dit wordt vergeleken met het gemiddelde van mensen in bv 2k, 3k of 4k en daaruit zal die een conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Op dit moment is DotA 2 bij mij aan het downloaden.
Normaal ben ik vrij actief met League of Legends maar wat meer ervaring in het MOBA genre kan geen kwaad. Zo kan ik na een tijdje ook wat beter de streams volgen van Dota en zo.

Bovendien trekt de stijl van DotA mij ook wel. Het is veel meer fantasy georiënteerd dan League op dit moment is. Het is alsof iedereen hier uit een sprookjesbos komt. (niet negatief bedoeld.)

Met de ervaring die ik al heb zou DotA ook niet moeilijkste instap voor mij zijn. Al hoewel hier natuurlijk wat extra aspecten aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venturetweakers
  • Laatst online: 27-05-2021
Xanthian schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:28:
Normaal ben ik vrij actief met League of Legends maar wat meer ervaring in het MOBA genre kan geen kwaad. Zo kan ik na een tijdje ook wat beter de streams volgen van Dota en zo.

Bovendien trekt de stijl van DotA mij ook wel. Het is veel meer fantasy georiënteerd dan League op dit moment is. Het is alsof iedereen hier uit een sprookjesbos komt. (niet negatief bedoeld.)

Met de ervaring die ik al heb zou DotA ook niet moeilijkste instap voor mij zijn. Al hoewel hier natuurlijk wat extra aspecten aanwezig zijn.
Succes!
vragen kun je hier altijd stellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:11
Xanthian schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:28:

Het grootste probleem wat (ex-)league spelers hebben is voor zo ver ik weet de turnrate. In LoL is dit helemaal niet aanwezig, wat de combat in Dota 2 ook wat trager aan doet voelen. Voor de rest, welkom bij de Dota 2 masterrace. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
venturetweakers schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Succes!
vragen kun je hier altijd stellen :)
Dat weet ik!
Net deze guide doorgelezen: https://purgegamers.true.io/g/dota-2-guide/
Ziet er wel gedetailleerd uit.
Feralio schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Het grootste probleem wat (ex-)league spelers hebben is voor zo ver ik weet de Turnrate. In LoL is dit helemaal niet aanwezig, wat de combat in Dota 2 ook wat trager aan doet voelen. Voor de rest, welkom bij de Dota 2 masterrace. *O*
Ik ben (nog) geen ex-league speler.
Ik wil gewoon zien wat ze hier anders doen.

Is het hier ook zo dat er weinig mensen support willen spelen net als bij LoL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:11
Xanthian schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:36:

Ik kan je bijna garanderen dat aan het begin je potjes er heel raar uit gaan zien qua samenstelling. Maar dit wordt vanzelf beter. Misschien moet ik ook weer eens een Drank en Dota avond houden, als er interesse voor is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
[...]

Dat weet ik!

[...]

Probeer deze link eens: www.dotabuff.com/learn/lol
Dat is wat meer te begrijpen dan die lange lap tekst die je zelf had gevonden.

Daarnaast, ja opzich zijn supports wel karig en moeilijk te vinden. Maar door de laatste aantal patches worden supports steeds beter en sterker, je ziet ze steeds vaker en zijn steeds meer viable. Zelfs lategame kunnen een aantal supports een groot verschil zijn.

PS: Patch 6.88 is net uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venturetweakers
  • Laatst online: 27-05-2021
[...]

Dat weet ik!

[...]

ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden ;)
en zoals feralio al aangaf: de lane samenstelling gaat je in het begin echt verbazen.

ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen na de eerste 10 potjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik doe wel een verslag na een paar potjes
Het zal snel genoeg duidelijk zijn of ik het leuk vind of niet.

Dotabuff zegt dat ik deze champions moet spelen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e5oLAIV.png

Je kan misschien wel raden welke champions ik speel met LoL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Xanthian schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:32:
Ik doe wel een verslag na een paar potjes
Het zal snel genoeg duidelijk zijn of ik het leuk vind of niet.

Dotabuff zegt dat ik deze champions moet spelen
[afbeelding]

Je kan misschien wel raden welke champions ik speel met LoL.
Dat zijn trouwens niet de makkelijkste hero's om mee te starten. Sandking, eathshaker, slardar en jugg zijn wel prima te doen.

Het is trouwens een godszonde om dota hero's champions te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Feralio schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:39:
[...]

Ik kan je bijna garanderen dat aan het begin je potjes er heel raar uit gaan zien qua samenstelling. Maar dit wordt vanzelf beter. Misschien moet ik ook weer eens een Drank en Dota avond houden, als er interesse voor is. :D
Elke avond is Drank en Dota avond? Ik zie het probleem niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

grote_oever schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Dat zijn trouwens niet de makkelijkste hero's om mee te starten. Sandking, eathshaker, slardar en jugg zijn wel prima te doen.

Het is trouwens een godszonde om dota hero's champions te noemen...
Vind Tiny uit dat lijstje eigenlijk ook nog wel noob friendly.

Dat was iig een van mijn eerste heroes waar ik echt mee 'klikte', gewoonweg omdat ik met mensen kon gooien. Heb je genoeg geld verdiend met mensen gooien? Dan kun je een boom voor je tony kopen! Geniaal:D

Oh, wat was DotA mooi toen ik nog stuk ging om iedere toss, en nog niet de efficientie van iedere toss bekritiseerde in mijn hoofd.

[ Voor 6% gewijzigd door Zuurstok op 13-06-2016 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthian
Ik heb maar even de tutorials gedaan, ik heb nu wel een aardig idee van hoe het in elkaar zit.
Die turnspeed van heroes is echt even wennen. En spells kosten gewoon je halve mana balk op level 1.

Wat mij nog meer opvalt is dat abilities niet scalen met je attributen. Dus hoe verder je bent met levels, hoe minder nuttig die abilities zijn. Al moet ik zeggen dat die nuke abilities wel leuk zijn :)

Zometeen maar eens een normal potje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Xanthian schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:16:
Ik heb maar even de tutorials gedaan, ik heb nu wel een aardig idee van hoe het in elkaar zit.
Die turnspeed van heroes is echt even wennen. En spells kosten gewoon je halve mana balk op level 1.

Wat mij nog meer opvalt is dat abilities niet scalen met je attributen. Dus hoe verder je bent met levels, hoe minder nuttig die abilities zijn. Al moet ik zeggen dat die nuke abilities wel leuk zijn :)

Zometeen maar eens een normal potje doen.
Dat is nogal hero afhankelijk. Als jij als een Ember Spirit behoorlijke items hebt zoals BattleFury (cleave) en Daedalus (30% kans op crit 220%) dan is zijn Sleight of Fist ability (de tweede) enorm hard!

Ook is het zo dat je met levels meer armor, mana en health krijgt en ook meer damage. Maar het meeste moet je toch echt uit items halen (met name als je geen hard support bent dan).

Over supports gesproken, ik speel de laatste tijd juist graag support. Dit zal wel een beetje afhankelijk zijn van de bracket waar je in zit of de mensen die je treft. Er zijn matches dat iedereen mid of safelane (carry) wil, maar er zijn ook matches waar iedereen ineens wil supporten.

[ Voor 23% gewijzigd door Tupel op 14-06-2016 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthian
Tupel schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:25:
[...]

Dat is nogal hero afhankelijk. Als jij als een Ember Spirit behoorlijke items hebt zoals BattleFury (cleave) en Daedalus (30% kans op crit 220%) dan is zijn Sleight of Fist ability (de tweede) enorm hard!

Ook is het zo dat je met levels meer armor, mana en health krijgt en ook meer damage. Maar het meeste moet je toch echt uit items halen.
Ik zie het.

Ik heb nog maar een beperkt aantal heroes gespeeld.

Outworld Devourer vond ik wel grappig. Zeker omdat je vrij veilig kan spelen en elk gevaar kan neutraliseren door je W te gebruiken waardoor ze 4 seconden niks kunnen doen en jij gewoon kan weglopen.

Sniper heb ik ook gespeeld, maar die heeft nogal wat items nodig voordat die echt wat damage gaat doen. Maar de range en poke die je kan doen is echt belachelijk. Shadow Blade is echt een heerlijk item op hem.

Ik geloof dat ik ook nog Spirit Breaker heb gespeeld. Maar daar was ik niet zo weg van. Leuke engage, maar in je eentje kan je niet zoveel.

Een paar punten waar ik wel over te spreken ben:

- Courier, wel handig, kan eeuwig in lane blijven als ik dat wil.
- TP scrolls
- OP items zoals Shadow Blade, Black King Bar.
- Shops in top-lane en bot lane
- Custom games, nog niet uitgeprobeerd maar lijkt op SC2 heeft. Als dat zo is, ben ik daar een groot fan van.
- Geen runes, levels, masteries en alle heroes tot je beschikking
- In-game guides
- Leuke hero designs (qua models), veel variatie
- Dag en Nacht

Een paar nadelen

- Spells met hoge mana cost
- veel passive spells
- Vanwege de vele passives heeft niet iedereen een leuke combo.
- Early game geen kill potentie 1 op 1. (Kan ik mis hebben, maar bij League is dit zoveel hoger vanwege de spells die je kan spammen
- Grafisch okay, maar League is beter. (Niet echt een nadeel, maar de modellen en abilties in League zien er gewoon mooier uit
- Laden van een game duurt lang.

Neem alles me een korrel zout, speel het pas net. Dit zijn mijn eerste ervaringen.
Het is misschien een beetje flauw dat ik het vergelijk met League, maar dat is mijn enigste referentie punt.
Over het algemeen is het héél leuk (vooral omdat het nieuw) maar het is toch wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

Xanthian schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:01:
[...]

Ik zie het.

Ik heb nog maar een beperkt aantal heroes gespeeld.

Outworld Devourer vond ik wel grappig. Zeker omdat je vrij veilig kan spelen en elk gevaar kan neutraliseren door je W te gebruiken waardoor ze 4 seconden niks kunnen doen en jij gewoon kan weglopen.

Sniper heb ik ook gespeeld, maar die heeft nogal wat items nodig voordat die echt wat damage gaat doen. Maar de range en poke die je kan doen is echt belachelijk. Shadow Blade is echt een heerlijk item op hem.

Ik geloof dat ik ook nog Spirit Breaker heb gespeeld. Maar daar was ik niet zo weg van. Leuke engage, maar in je eentje kan je niet zoveel.

Een paar punten waar ik wel over te spreken ben:

- Courier, wel handig, kan eeuwig in lane blijven als ik dat wil.
- TP scrolls
- OP items zoals Shadow Blade, Black King Bar.
- Shops in top-lane en bot lane
- Custom games, nog niet uitgeprobeerd maar lijkt op SC2 heeft. Als dat zo is, ben ik daar een groot fan van.
- Geen runes, levels, masteries en alle heroes tot je beschikking
- In-game guides
- Leuke hero designs (qua models), veel variatie
- Dag en Nacht

Een paar nadelen

- Spells met hoge mana cost
- veel passive spells
- Vanwege de vele passives heeft niet iedereen een leuke combo.
- Early game geen kill potentie 1 op 1. (Kan ik mis hebben, maar bij League is dit zoveel hoger vanwege de spells die je kan spammen
- Grafisch okay, maar League is beter. (Niet echt een nadeel, maar de modellen en abilties in League zien er gewoon mooier uit

Neem alles me een korrel zout, speel het pas net. Dit zijn mijn eerste ervaringen.
Het is misschien een beetje flauw dat ik het vergelijk met League, maar dat is mijn enigste referentie punt.
Over het algemeen is het héél leuk (vooral omdat het nieuw) maar het is toch wel even wennen.
Als je invis leuk/OP vindt moet je een bounty hunter, clinkz of Riki gaan spelen, die zijn bijna perma invis.
en als je net begint zijn dat ook nog de heroes waar niemand mee weet om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Xanthian schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:01:
[...]
Duurt het laden lang, of het zoeken van een match?
Dat punt kan namelijk veel te maken hebben met je punt er boven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Zuurstok schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:05:
[...]

Duurt het laden lang, of het zoeken van een match?
Dat punt kan namelijk veel te maken hebben met je punt er boven :+
Zoeken naar een match valt wel mee.
Maar als iedereen echt moet laden en je 10x ready moet zien staan duurt gewoon twee minuten.

Of de game start helemaal niet als iemand niet connect.

Wat ik nog moet toevoegen is feit dat je het spel gewoon kan verlaten als iemand AFK is.
Dat is wel lekker voor het verliezende team. Surrender optie niet gevonden, maar die zal er ook wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Xanthian schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:35:
[...]

Maar als iedereen echt moet laden en je 10x ready moet zien staan duurt gewoon twee minuten.

Wat ik nog moet toevoegen is feit dat je het spel gewoon kan verlaten als iemand AFK is.
Dat is wel lekker voor het verliezende team. Surrender optie niet gevonden, maar die zal er ook wel niet zijn.
Surrender is er alleen wanneer het een lobby game is. Bij pro matches zie je vaak dat de team captain GG in de all chat zet en vervolgens klapt de ancient eruit na een aantal seconden terwijl die nog niet aangeraakt hoeft te zijn door de tegenpartij.

Surrender komt hopelijk nooit in Dota matchmaking terecht. Zo vaak meegemaakt dat een pot verloren lijkt te zijn en mensen het op willen geven en deze uiteindelijk toch gewonnen wordt.

En het laden, tja... er worden nogal wat houten pc's gebruikt om door mensen om Dota te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

Xanthian schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:35:
[...]

je kunt idd wel het potje verlaten maar hier hangt een straf aan vast.
de surrender optie is er niet en als het aan de dota community ligt zal die ook nooit komen.
ben ik persoonlijk erg blij mee, want dan krijg je alleen maar mensen die bij 20 minuten GG gaan roepen en willen surrenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Feralio schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:39:
[...]

Laat maar weten, misschien dat ik ook (eindelijk) eens aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Afgelopen week nog een match gehad waarbij de tegenstanderd full-carry en no-support waren gegaan. :+
Dat ging natuurlijk downhill voor dat team. :P

Ach, ik kon er wel mee lachen. Iedereen daar had voor zichzelf gekozen en niet rekening gehouden met de teambuild. Tuurlijk zie je dat wel vaker omdat er random mensen bij elkaar wordeng egooit maar normaliter heb je op zijn minst wel 1 persoon die snapt dat er een support ofzo nodig is en dat dan ook kiest.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik heb Jakiro gespeeld en kennelijk is dat een support?
Maar hoe komt een support aan gold als je geen CS neemt? Assists leveren volgens mij geen gold op en alleen roamen naar de river levert af en toe gold op met de Bounty rune.

Jakiro is overigens weel gaaf. En zijn ult kan eacht zeer veel damage doen of anders zoned hij keihard met dat vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Gisteren een match gehad waarbij onze ancient het 2x overleefde met rond de 40 HP. 10 minuten later wonnen we de game. Ik heb zelden z'n heerlijk gevoel gehad van een potje dota.

Zeg nooit GG totdat de ancient kapot is ;)
Xanthian schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:02:
Ik heb Jakiro gespeeld en kennelijk is dat een support?
Maar hoe komt een support aan gold als je geen CS neemt? Assists leveren volgens mij geen gold op en alleen roamen naar de river levert af en toe gold op met de Bounty rune.

Jakiro is overigens weel gaaf. En zijn ult kan eacht zeer veel damage doen of anders zoned hij keihard met dat vuur.
Dat is vaak één van je grootste probleem (naast dat je niet hopeloos achter moet lopen). Je kan support op verschillende manieren spelen. Als je "5th" speelt dan ben je volledig support en koop je eigenlijk door de hele game heen alleen maar wards/dust/tp voor carry's etc. Ook zorg je ervoor dat je geen XP leeched van je carry, dus geen last hits of XP leechen door dicht bij creeps te staan. Mijn ervaring is dat 5th zijn in pubs niet zo heel prettig werkt. Gezien je vaak rage krijgt dat je waardeloos bent. In dit geval ben je vaak fucked en moet je geld van een andere bron krijgen. B.v. toch op het laatste moment camps killen die niet door de carry gekilled worden (of creeps). Pak runes op die anders niet door je teammates opgepakt worden. Daarnaast krijg je inkomsten van tower kills en krijg je natuurlijk automatisch geld. Maar ja, je zit altijd in geldnood. Ik heb vaak genoeg gehad dat ik endgame nog rondliep met een forcestaff en boots.

speel je geen fifth dan mag je best lasthitten en creeps killen. Let er alleen wel op dat je ondersteunend bent en Jakiro heeft niet veel geld nodig om toch damage te doen. Last hitten en geld krijgen ipv carry is leuk, maar als je het geld toch niet gebruikt is het zinloos.

[ Voor 79% gewijzigd door grote_oever op 15-06-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Xanthian schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:02:
Assists leveren volgens mij geen gold op
Jawel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Je kunt ook wat farm pakken in een verlaten lane op het moment dat je Carry de jungle pakt of wanneer er iemand dood is. Daarnaast is het inderdaad tower gold en assist gold (soms mag je best een kill pakken hoor :)). Als je bijvoorveeld CM speelt kun je nog wat junglen tussendoor. Maar als 5th blijft het wel een uitdaging om wat items te krijgen. Je kunt wat later ook je farmende teamleden vragen wat wards te kopen als je dichtbij een item bent.

Mocht dit allemaal niet baten koop je gewoon een Midas :)

Edit:
Moeten/kunnen we niet eens wat doen aan de tags die gekoppeld zijn aan dit draadje? Apple Mac OS X 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Tupel op 16-06-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik loop na een aantal potjes tegen een paar frustratiepunten aan. Maar ik wil niet te hard bashen tegen DotA, want het is best wel leuk.

- Sommige abilities reageren gewoon niet zo goed. Als voordbeeld, de Q van Outworld Devourer. Dat is een aa-enhancer, maar de helft van de tijd werkt niet. Of omdat ik out of range ben of om een één of andere vage reden. Als we dit vergelijken met Nasus van LoL. Die heeft ook zo iets. Als je daar op Q drukt doet je volgende AA binnen een paar seconden gewoon extra damage.

- Het volgen van de vijand door de bomen heen of door fog-of-war is wat onhandig. Soms blijft mijn hero gewoon ergens staan, loopt hij niet door of auto attacks worden gecancelled. (Sowieso wel grappig dat je net als met LoL animaties kan cancellen.)

- Als je 20-0 achterstaat met 20 minuten op de klok, wat doe je dan? Je kan dan echt helemaal niks naar mijn idee. 1 hero van de vijand kan gewoon 1v5 en de rest is ook al te sterk om er iets tegen te kunnen doen. En dan nog moet je 20 minute "wachten" voordat je weer iets nuttigs kan gaan doen. Ik ben dan misschien verwend met surrender van League, maar dat is soms echt een uitkomst in dit soort gevallen.

Maar nog iets anders, wat maakt Dota nou zo leuk voor jullie? Wat spreekt jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Xanthian schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:07:
Ik loop na een aantal potjes tegen een paar frustratiepunten aan. Maar ik wil niet te hard bashen tegen DotA, want het is best wel leuk.

- Sommige abilities reageren gewoon niet zo goed. Als voordbeeld, de Q van Outworld Devourer. Dat is een aa-enhancer, maar de helft van de tijd werkt niet. Of omdat ik out of range ben of om een één of andere vage reden. Als we dit vergelijken met Nasus van LoL. Die heeft ook zo iets. Als je daar op Q drukt doet je volgende AA binnen een paar seconden gewoon extra damage.
Dat is omdat die een orb effect is. Wat je beschrijft is orb walken. Door die ability te linksklikken zal hij deze eenkeer doen, dan is het een soort van cast. Dit telt niet als een auto attack en creeps negeren je. Als je RECHTERklikt op de ability staat die op autocast waardoor je deze automatisch iedere autoattack uitvoert.
- Het volgen van de vijand door de bomen heen of door fog-of-war is wat onhandig. Soms blijft mijn hero gewoon ergens staan, loopt hij niet door of auto attacks worden gecancelled. (Sowieso wel grappig dat je net als met LoL animaties kan cancellen.)
Dit is inderdaad wel eens lastig maar hoort bij de gameplay en het juken. Wat meestal beter werkt is een attack order op de grond te plaatsen. Hierdoor loopt je hero naar de plek en auto attacked de enemy zodra je die ziet. Gaat iets makkelijker.
- Als je 20-0 achterstaat met 20 minuten op de klok, wat doe je dan? Je kan dan echt helemaal niks naar mijn idee. 1 hero van de vijand kan gewoon 1v5 en de rest is ook al te sterk om er iets tegen te kunnen doen. En dan nog moet je 20 minute "wachten" voordat je weer iets nuttigs kan gaan doen. Ik ben dan misschien verwend met surrender van League, maar dat is soms echt een uitkomst in dit soort gevallen.

Maar nog iets anders, wat maakt Dota nou zo leuk voor jullie? Wat spreekt jullie aan?
Als je zo erg achterstaat is het enigste wat je dan meestal kunt doen als 5 man verzamelen, en een smoke gebruiken. Direct smoke gebruiken om wards te plaatsen in je jungle en die snowballer eens hard op zijn flikker te geven. Meestal worden ze cocky en lopen ze solo rond. Maar als het een smurf speler is dan ben je misschien wel outclassed.. Kost wat meer ervaring om dit tegen te gaan.

Dota is juist zo leuk omdat het divers is, iedere hero is OP en een match is iedere keer ontzettend divers. De leukste games zijn waar je achter staat, alles opgegeven lijkt en je wint een teamfight doordat alles ineens perfect op zijn plek valt. Om dat nog terug te pushen en een game te winnen. Het zijn gewoon zoveel aspecten.. Om eerlijk te zijn werkt het ook wel verslavend. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Snailerfreak schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:09:
[...]

Dat is omdat die een orb effect is. Wat je beschrijft is orb walken. Door die ability te linksklikken zal hij deze eenkeer doen, dan is het een soort van cast. Dit telt niet als een auto attack en creeps negeren je. Als je RECHTERklikt op de ability staat die op autocast waardoor je deze automatisch iedere autoattack uitvoert.
Ohh, het kan ook op auto-cast... Dat had ik niet gezien.
Ik elke keer maar op die Q rammen om die ability te doen.
Dit is inderdaad wel eens lastig maar hoort bij de gameplay en het juken. Wat meestal beter werkt is een attack order op de grond te plaatsen. Hierdoor loopt je hero naar de plek en auto attacked de enemy zodra je die ziet. Gaat iets makkelijker.
Gaan we eens proberen, klinkt goed.
[...]
Als je zo erg achterstaat is het enigste wat je dan meestal kunt doen als 5 man verzamelen, en een smoke gebruiken. Direct smoke gebruiken om wards te plaatsen in je jungle en die snowballer eens hard op zijn flikker te geven. Meestal worden ze cocky en lopen ze solo rond. Maar als het een smurf speler is dan ben je misschien wel outclassed.. Kost wat meer ervaring om dit tegen te gaan.
Dat lukt dus niet op mijn niveau. De helft weet wel wat hij doet en de andere helft dus niet.
Maar goed, terug komen van comeback is één keer gelukt. Een Ursa en een Tusk werden fed dus die gingen vies hard snow ballen, ook al waren we maar met zijn drieën omdat de rest afk was.

Een paar heroes die ik wel leuk vind zijn:

Legion Commander
Chaos Knight
Sniper
Spirit Breaker
Axe
Luna

De rest nog niet vaak genoeg gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Xanthian schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:54:
[...]

[...]

[...]

Dat lukt dus niet op mijn niveau. De helft weet wel wat hij doet en de andere helft dus niet.
Maar goed, terug komen van comeback is één keer gelukt. Een Ursa en een Tusk werden fed dus die gingen vies hard snow ballen, ook al waren we maar met zijn drieën omdat de rest afk was.

Legion Commander
Chaos Knight
Sniper
Spirit Breaker
Axe
Luna

Er zijn maar weinig ability's die je kunt autocasten en dat staat ook niet vaak goed omschreven. Overigens nog een mooi puntje wat zo leuk is aan Dota. Er zijn heel veel interacties met bepaalde items en skills die er voor zorgen dat het onvoorspelbaar blijft, juist omdat ze niet omschreven zijn. Heb je wel Guides aan staan in de games? Dit maakt het een stuk makkelijker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

Xanthian schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:54:
[...]

[...]

[...]

Legion Commander
Chaos Knight
Sniper
Spirit Breaker
Axe
Luna

maak anders eens een accountje aan op dotabuff ofzo.
www.dotabuff.com
Dit is een stat website voor al je matches, als je die stuurt kunnen we misschien wel tips geven.
vaak kunnen items builds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Ik ben dan misschien verwend met surrender van League, maar dat is soms echt een uitkomst in dit soort gevallen.
Verwend? Juist niet. Door die surrender knop geven mensen veel te snel op.. Daar kom je nog wel achter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 17:48
Zijn er nog meer mensen hier die de qualifiers van the international volgen? Ikzelf kan maar niet stoppen met kijken.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Niekserr schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:37:
Zijn er nog meer mensen hier die de qualifiers van the international volgen? Ikzelf kan maar niet stoppen met kijken.........
Ik kijk af en toe wat. Probleem voor mij is dat deze games vaak te 1-sided zijn om echt leuk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupel
Niekserr schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:37:
Ik heb alleen de meeste matches van Secret gekeken met OD en Sheever :).

Oh en Steam Summer Sale hype!! Dota 2 nu gratis, zegt het voort! kappa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Niet om ze af te kraken (er zitten genoeg fatsoenlijke spelers tussen), maar wat hebben Peruvianen met Slark en LC? Ze picken die helden de hele tijd. Van mij mogen ze, maar het gebeurt wel opvallend vaak.

Zijn er eigenlijk helden die vaak door Europeanen of door Noord-Amerikanen worden gepicked? Het is me nooit opgevallen, maar dat wil niet zeggen dat Europeanen en Noord-Amerikanen geen buitenproportioneel populaire helden hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 30-06-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Amanoo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:23:
Niet om ze af te kraken (er zitten genoeg fatsoenlijke spelers tussen), maar wat hebben Peruvianen met Slark en LC? Ze picken die helden de hele tijd. Van mij mogen ze, maar het gebeurt wel opvallend vaak.

Zijn er eigenlijk helden die vaak door Europeanen of door Noord-Amerikanen worden gepicked? Het is me nooit opgevallen, maar dat wil niet zeggen dat Europeanen en Noord-Amerikanen geen buitenproportioneel populaire helden hebben.
Het enige wat ik in ranked zie deze dagen is Slark of Zeus.. het is bijna te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Rule schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:04:
[...]

Het enige wat ik in ranked zie deze dagen is Slark of Zeus.. het is bijna te triest voor woorden.
Zeus zie ik eigenlijk helemaal niet zo vaak, tenzij ik hem speel.

Had laatst wel een pot waar ik toch een beetje trots op was. Mid gewonnen van een Tinker van ergens tussen de 4k en 5k. Het hielp wel dat hij arrogant speelde, en daardoor fouten maakte die ik kon misbruiken. Hoe goed je ook mag zijn, het is niet handig om de vijand te onderschatten. Helaas hadden we niet de beste lategame, en snapte het team niet dat 5-mannen met 5 spelers gaat. Dus op het punt dat we alleen met een goede 5-man konden winnen (maar die win was wel nagenoeg gegarandeerd als we 1 goede teamfight zouden krijgen), besloot PA elke keer als we met een compleet team waren om spontaan naar de jungle aan de andere kant van de map te rennen om te farmen. Na zo'n 45 minuten. Vervolgens zie je Enigma ineens in zijn eentje mid ulten, want daar waren een paar vijanden, om vervolgens dood te gaan, en soms was Tiny ineens ook nergens te bekennen. Ik kan nog zoveel beter spelen dan ik van mezelf gewend ben, maar 2 of 3 tegen 5 is een beetje veel gevraagd.

Beetje jammer. We hadden misschien geen 7-slotted hard carries (of überhaupt enige hard carries) en dus niet de beste late game, maar we hadden best veel synergy. Maar als je Enigma spontaan besluit om in zijn eentje tegen het halve vijandelijke team te vechten, en je PA alleen nog wil farmen, terwijl die al drie kwartier de tijd heeft gehad, dan komt er niet veel van.

Uiteraard realiseer ik me dat de fout volledig bij mij ligt. Dat ik beter had moeten spelen. Het is het antwoord dat je hier altijd krijgt. Maar het blijft jammer dat je zo moet verliezen als je extra hard probeert boven je normale niveau te spelen, en het nog behoorlijk wil lukken ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Amanoo op 30-06-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Rule schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:04:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van alle patches nu al zo klaar ben met deze patch. En dat helemaal in combinatie met die stomme compendium. Kan niet snel genoeg zijn dat de quests uit de game zijn. Windrangers die totaal niet weten wat ze doen of players die de match extra lang uitstellen omdat ze toch de quest willen hebben en daardoor de game verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

grote_oever schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:30:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van alle patches nu al zo klaar ben met deze patch. En dat helemaal in combinatie met die stomme compendium. Kan niet snel genoeg zijn dat de quests uit de game zijn. Windrangers die totaal niet weten wat ze doen of players die de match extra lang uitstellen omdat ze toch de quest willen hebben en daardoor de game verliezen.
Bij mij is dat nog meegevallen, gelukkig. Wel een keer een vriend van een vriend, die de boel wilde uitstellen. Die dacht iets in de richting van "we gaan nu zo goed, dan is objective gaming ook niet nodig, we kunnen dan net zo goed farmen of kills zoeken". Niet zo'n goed idee als je niet de beste late game hebt, maar goed, hij is nieuw heeft nog niet het tactische inzicht dat je krijgt met meer ervaring, en gelukkig wist de rest van het team wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Amanoo schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:12:
[...]

Bij mij is dat nog meegevallen, gelukkig. Wel een keer een vriend van een vriend, die de boel wilde uitstellen. Die dacht iets in de richting van "we gaan nu zo goed, dan is objective gaming ook niet nodig, we kunnen dan net zo goed farmen of kills zoeken". Niet zo'n goed idee als je niet de beste late game hebt, maar goed, hij is nieuw heeft nog niet het tactische inzicht dat je krijgt met meer ervaring, en gelukkig wist de rest van het team wel beter.
Sommige hero's zijn op dit moment zo OP... z'n verschil is er nog nooit in een patch geweest. Probeer ooit meer eens te winnen tegen een slark, lifestealer, riki en..ja.. jugg is nooit weggeweest. In deze patch support picken is gewoon dom in pubs. 4 hard carry's picken en je hebt 100 procent zeker een win.

Dit, en de stomme quests, zorgen er gewoon voor dat ik de langste losingreeks ooit heb (zelfs langer dan ik een tijdje terug heb gepost).

http://www.dotabuff.com/players/11211677/matches

Misschien in pro games zijn de hero's goed gebalanced, maar pubs is gewoon één grote ramp.

[edit]

Weer een match verloren.. waarom denk een gyro dat het aan ons ligt wanneer je op het einde met 1 - 15 verliest....

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 01-07-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

grote_oever schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:11:
[...]

Weer een match verloren.. waarom denk een gyro dat het aan ons ligt wanneer je op het einde met 1 - 15 verliest....
Omdat het nooit aan jou ligt. Gyro moet dus een andere smoes zien te vinden. Gelukkig had die Gyro dan ook 4 andere teamgenoten. Maar liefst 4 keuzes! Altijd raak!

Dat gezegd hebbende ben ik niet overtuigd van jouw builds. Je scores laten zien dat het wel redelijk werkt in je bracket, maar of je bijvoorbeeld nu op Meepo een Heart moet rushen... Zelf zie ik de betere Meepo spelers graag vrij snel Shadow Blade (wat je soms dan wel weer koopt) of Blink gaan. Maar ik ben zelf geen Meepo of Enchantress speler, dus ik zal niet proberen om teveel "tips" te geven, want ik weet met die helden ook nauwelijks waar ik het over heb.

Overigens, als heroes als bijvoorbeeld Lifestealer zo OP zijn (en sommige van die helden zijn inderdaad vrij sterk), waarom speel je ze zelf dan niet? Zelf vind ik LS stiekem wel leuk om te spelen. Last hitten is met hem ook niet erg moeilijk, dus een enigszins fatsoenlijke carry speler kan met hem best gefarmd raken, en hij is inderdaad op het moment zeker geen slechte held. Zowiezo zijn strength helden vrij goed. Ram een armlet op dat ding (wat op dit moment ook erg sterk is), phase boots en SnY en je kan al erg lastig doen tegen de vijand.

[ Voor 88% gewijzigd door Amanoo op 01-07-2016 23:21 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 46 Laatste

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]