Dan ben je gewoon doelbewust aan het griefen. Gelukkig is er zo'n mooie report button waarmee je jezelf en anderen een dienst kan bewijzen. Als ze dezelfde grap nog een paar keer flikken en opnieuw reports krijgen wordt er vanzelf actie ondernomen.
Ik heb sinds een dota update dat mn geluid soms wat kraakt net alsof ik mn kabels niet 100% goed in de speaker heb zitten.. heel vaag.
En nee mn kabel zit goed, is puur in dota ;-)
Is een bekend probleem, het lijkt te zitten onder de fire effects (Doom - Scorched Earth, Batrider - Firefly) Misschien ook nog de warlock golem.xAndyx schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:44:
Ik heb sinds een dota update dat mn geluid soms wat kraakt net alsof ik mn kabels niet 100% goed in de speaker heb zitten.. heel vaag.
Feralio the all-knowing ^^ Ik dacht laatst ook van WTF is dit nou weerFeralio schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:45:
[...]
Is een bekend probleem, het lijkt te zitten onder de fire effects (Doom - Scorched Earth, Batrider - Firefly) Misschien ook nog de warlock golem.
Sorry hoor.M4DMan schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:51:
[...]
Feralio the all-knowing ^^ Ik dacht laatst ook van WTF is dit nou weer
Het is schijnbaar ook al weer gefixed, de laatste patch van gisteren.
Dat was inderdaad zo annoying na een recente patch.
Zo fijn zijn als het inderdaad weg is.
Komende dagen maar 'uitproberen' dan
Zo fijn zijn als het inderdaad weg is.
Komende dagen maar 'uitproberen' dan
Iemand enige gok wanneer misschien Earth Spirit in Captain's Mode komt?
Hopelijk komt hij er niet in. Tot ze hem aanpassen.Amanoo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:24:
Iemand enige gok wanneer misschien Earth Spirit in Captain's Mode komt?
Als je ES goed kunt spelen (en dat zullen de pro's kunnen) is hij zo verschrikkelijk over powered. De mogelijkheden zijn zo groot. Bij de amateurs alleen al zie je fantastische moves/safes.
Zoals hij nu is komt hij er echt niet in. Earth Spirit is op dit moment veel te sterk, zal in de komende balance patch wel veel aan getweaked worden.Yogoi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 07:30:
[...]
Hopelijk komt hij er niet in. Tot ze hem aanpassen.
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Ik denk zelf dat het niet zo erg zal zijn, misschien wat scaling op de mana kost / maximum hoeveelheid remnants. Misschien een swap dat Boulder Smash slow wordt gewisseld met de stun van Geomagnetic Grip. Icefrog is meer bekend van de langzame nerfs, in plaats van iets gelijk de grond in te nerfen.Forn schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:28:
[...]
Zoals hij nu is komt hij er echt niet in. Earth Spirit is op dit moment veel te sterk, zal in de komende balance patch wel veel aan getweaked worden.
* Feralio mompelt iets over Riot.

Ik zou het leuk vinden als er bij preferences ook een soort exclusie kwam. Ik zat weer een keer met Russen. Meer en meer begin ik te vermoeden dat de gemiddelde Russische man last heeft van chronische ongesteldheid. Dat, of uitspraken als "I want to fuck your mother" zijn algemeen beschaafd Russisch voor "Goedenavond".
Icefrog shared this, so watch it:
YouTube: DotaMe Episode 01: United We Stand
YouTube: DotaMe Episode 01: United We Stand
Verwijderd
Telkens wanneer ik Earth Spirit speel doe ik in het begin goed ( ~10 kills eerste 15 minuten ), maar wanneer ik in de lategame kom begin ik af te vallen en gaat mijn team domme dingen doen zoals aegis vernietigen, dingen kopen in de secret shop i.p.v. al hun rax pakken wanneer ze allemaal dood zijn en mij vertellen dat ik me niet zo boos moet maken.
http://dotabuff.com/matches/475828937
Ik zie zo gauw niet eens Cyrillisch schrift. Dat is wel waar ik altijd bij zulk gedrag als eerste naar kijk. Ik heb te vaak een pot op bizarre wijze verloren na een enorme voorsprong omdat mijn team ineens zich begint te gedragen alsof hun beeldscherm uitgevallen is. En dat heb ik nagenoeg uitsluitend in teams waar Russen in zitten.Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:43:
Telkens wanneer ik Earth Spirit speel doe ik in het begin goed ( ~10 kills eerste 15 minuten ), maar wanneer ik in de lategame kom begin ik af te vallen en gaat mijn team domme dingen doen zoals aegis vernietigen, dingen kopen in de secret shop i.p.v. al hun rax pakken wanneer ze allemaal dood zijn en mij vertellen dat ik me niet zo boos moet maken.
Verwijderd
De Jakiro en Treant in deze match waren russen, ze kochten geen courier in het begin, Treant ging carry Treant ( dubbel hyperstoneAmanoo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:56:
[...]
Ik zie zo gauw niet eens Cyrillisch schrift. Dat is wel waar ik altijd bij zulk gedrag als eerste naar kijk. Ik heb te vaak een pot op bizarre wijze verloren na een enorme voorsprong omdat mijn team ineens zich begint te gedragen alsof hun beeldscherm uitgevallen is. En dat heb ik nagenoeg uitsluitend in teams waar Russen in zitten.
solo ranked matchmaking in a nutshell: http://dotabuff.com/matches/477291166
We stonden dik voor in het begin maar toen ging onze legion commander 1v5 initiaten.......
We stonden dik voor in het begin maar toen ging onze legion commander 1v5 initiaten.......
I knew it. Ik klink niet graag discriminerend, maar in mijn ervaring gebeuren die dingen werkelijk enkel als je oostblokkers in je team hebt. Treant met dubbele hyperstone is natuurlijk ook wel een beetje maf. Misschien is het wel leuk voor je autoattack, nooit echt geprobeerd, maar in principe is Treant gewoon een snoeiharde utility hero. Die heal hoort eigenlijk continu op cooldown te staan, dat is misschien wel de belangrijkste skill van Treant, al helemaal begin game. Het kan het verschil betekenen tussen verliezen of winnen zonder schade aan ook maar 1 van je towers.Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:42:
[...]
De Jakiro en Treant in deze match waren russen, ze kochten geen courier in het begin, Treant ging carry Treant ( dubbel hyperstone) en gebruikte nauwelijks zijn OP healing skill. Abaddon en Broodmother waren ook niet echt de beste spelers in mijn team al zeg ik het zelf.
Dat soort dingen snap ik ook nooit. Ik zie nog best wel eens goede acties van mensen met diverse heroes. Als in mijn games iemand Meepo gaat (naar mijn mening veruit de moeilijkste hero in de game), dan kan ik erop vertrouwen dat die weet wat hij doet. Maar de meeste mensen die ik Legion Commander zie spelen bakken er niets van. Die lijken te denken dat ze niets kan overkomen als ze ulten, of zo. En voor je het weet lopen LC's vijanden rond met niet te verwaarlozen bonus damage. Ik gebruik misschien een keer die ult in een 1v1, en dan nog hangt het er vanaf tegen wie, maar doorgaans moet je eerder rekenen op halverwege een teamfight, want als je eerder de ult van LC gebruikt weet je dat je keiharde focus krijgt en bonus damage gaat weggeven.hardcoresmurf schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:17:
solo ranked matchmaking in a nutshell: http://dotabuff.com/matches/477291166
Ik ben laatst een beetje voor de onserieuze potten en troll games gegaan. Zo klonken de gewoonlijke begin game begroetingen (good luck, have fun, you too), met meteen erachteraan "ROSHAN HAS FALLEN TO THE RADIANT"
Blijft ontzettend grappig om een keer te doen als je geen zin hebt om serieus te spelen.
[ Voor 28% gewijzigd door Amanoo op 20-01-2014 23:18 ]
Wij hadden gisteren een natures prophet in ons team die echt waardeloos was.
Na 37 minuten was hij nog steeds aan het junglen, kwam geen enkele keer helpen met team fights en ging steeds dood omdat hij dacht wel een razor en axe te kunnen killen.
Aan het begin heeft hij helemaal niets gedaan. Hij zou in een lane staan en doom zou junglen (all random). Na 5 minuten ging hij uit de lane (hij was solo, dus er stond niemand meer in de lane
) en ging hij op de wardplek in de jungle van de radiant staan (wij waren dire). Op die steen naast het eerste junglecamp.
Daar heeft hij maar gestaan en gewacht tot de minuut weer om was en de creeps weer respawnden.
Ik heb dat volgens mij al wel eerder gezien. Een natures prophet die daar dan gaat staan.
Maar ik vraag mij af, hoeveel zin heeft dat? Het lijkt mij dat je dan qua farm veel langzamer gaat dan in een lane of de eigen jungle.
Na 37 minuten was hij nog steeds aan het junglen, kwam geen enkele keer helpen met team fights en ging steeds dood omdat hij dacht wel een razor en axe te kunnen killen.
Aan het begin heeft hij helemaal niets gedaan. Hij zou in een lane staan en doom zou junglen (all random). Na 5 minuten ging hij uit de lane (hij was solo, dus er stond niemand meer in de lane
Daar heeft hij maar gestaan en gewacht tot de minuut weer om was en de creeps weer respawnden.
Ik heb dat volgens mij al wel eerder gezien. Een natures prophet die daar dan gaat staan.
Maar ik vraag mij af, hoeveel zin heeft dat? Het lijkt mij dat je dan qua farm veel langzamer gaat dan in een lane of de eigen jungle.
VILF | Yeti
Als je 150 GPM wilt halen terwijl je een tosti gaat maken dan is het een prima tactiek. Voor de rest is het echt waardeloos.Mjetterd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:20:
Niet doen dus
Verwijderd
Met een oostblokker in je team is verliezen een nauwelijks te vermijden, dit is een reden waarom ik bijna nooit solo queue en meestal met 3-5 mensen speel. Die Treant kon beter die hyperstone in een AC omzetten en misschien een deso kopen om towers/vijanden sneller neer te krijgen. Die Jakiro was zo stom om een veil te kopen wanneer ik al had aangekondigt dat ik één zou kopen. Ach ja, we hebben gewonnen dus dat is tenminste goed.Amanoo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:57:
[...]
I knew it. Ik klink niet graag discriminerend, maar in mijn ervaring gebeuren die dingen werkelijk enkel als je oostblokkers in je team hebt. Treant met dubbele hyperstone is natuurlijk ook wel een beetje maf. Misschien is het wel leuk voor je autoattack, nooit echt geprobeerd, maar in principe is Treant gewoon een snoeiharde utility hero. Die heal hoort eigenlijk continu op cooldown te staan, dat is misschien wel de belangrijkste skill van Treant, al helemaal begin game. Het kan het verschil betekenen tussen verliezen of winnen zonder schade aan ook maar 1 van je towers.
Ik heb ook wel eens 'leuke' oostblokkers in mijn team gehad, maar ALS er zo'n vage idioot in je team zit die dingen doet zoals die Treant, Jakiro of Natures Prophet is het altijd een oostblokker
Een niet-oostblokker luistert in ieder geval meestal naar je adviezen.
Liever een Scandinavier inderdaad: http://www.joindota.com/e...ls-navi-retains-the-crownVerwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:17:
[...]
Met een oostblokker in je team is verliezen een nauwelijks te vermijden
Klopt, Nederlanders zouden nooit dingen proberen in pubs die massaal fout kunnen gaan maar als ze werken hilarisch zijn: YouTube: Singsing plays Kunkka (PUB)Thesserd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:50:
Ik heb ook wel eens 'leuke' oostblokkers in mijn team gehad, maar ALS er zo'n vage idioot in je team zit die dingen doet zoals die Treant, Jakiro of Natures Prophet is het altijd een oostblokkerEen niet-oostblokker luistert in ieder geval meestal naar je adviezen.
[ Voor 50% gewijzigd door Sahje op 21-01-2014 14:03 ]
Hi mede dota2 tweakers,
Gezien ik DOTA1 lang heb gespeeld ben ik nu goed op weg met DOTA2, ik wil dan ook geen oost-blokkers meer in mijn team (die feeding/wacky gameplay hebben). Ik ben totaal niet racistisch ofzo en wil even benadrukken dat ik spreek uit "ervaring" dat ik vaak matches verlies door oost-blokkers die dingen proberen of gewoon niets doen tijdens de match...
Ik vroeg mij af of er spelers hier zijn die mee doen aan tourney's en dergelijke, ik ben benieuwd of er tweakers zijn die "dagelijks" spelen op een "hoog" niveau?
Gezien ik DOTA1 lang heb gespeeld ben ik nu goed op weg met DOTA2, ik wil dan ook geen oost-blokkers meer in mijn team (die feeding/wacky gameplay hebben). Ik ben totaal niet racistisch ofzo en wil even benadrukken dat ik spreek uit "ervaring" dat ik vaak matches verlies door oost-blokkers die dingen proberen of gewoon niets doen tijdens de match...
Ik vroeg mij af of er spelers hier zijn die mee doen aan tourney's en dergelijke, ik ben benieuwd of er tweakers zijn die "dagelijks" spelen op een "hoog" niveau?
[ Voor 0% gewijzigd door GunGrave op 21-01-2014 15:39 . Reden: typo ]
Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware
Wat is jouw MMR? "Hoog" niveau zegt namelijk niet zo veel.GunGrave schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:26:
Hi mede dota2 tweakers,
Mijn laatste 5 of zo potten waren nogal van dat kaliber: dingen proberen die massaal fout kunnen gaan, maar als ze werken hilarisch zijn. De ene level 1 Roshan na de andere. Ik blijf kromvallen van het lachen door alle reacties die je dan krijgt van zowel vrienden als vijanden. Het is eigenlijk een risico, maar de meeste spelers lijken toch de Ursa-Wraith King combo niet te kennen, wat het een helemaal niet zo domme taktiek in pubs maakt. Maar het is vooral ontzettend grappig om te doen.Sahje schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:58:
[...]
Liever een Scandinavier inderdaad: http://www.joindota.com/e...ls-navi-retains-the-crown
[...]
Klopt, Nederlanders zouden nooit dingen proberen in pubs die massaal fout kunnen gaan maar als ze werken hilarisch zijn: YouTube: Singsing plays Kunkka (PUB)
Als ik fast ursa picks zie zorg ik dat ik een veno in het team heb en speel ik zelf een viper. Trilane veno viper + stunner (lion bijv.) is belachelijk sterk. Daarnaast heb je met viper met een agha staff een lategame hardcounter tegen vrijwel elke melee hero.Amanoo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:40:
[...]
Mijn laatste 5 of zo potten waren nogal van dat kaliber: dingen proberen die massaal fout kunnen gaan, maar als ze werken hilarisch zijn. De ene level 1 Roshan na de andere. Ik blijf kromvallen van het lachen door alle reacties die je dan krijgt van zowel vrienden als vijanden. Het is eigenlijk een risico, maar de meeste spelers lijken toch de Ursa-Wraith King combo niet te kennen, wat het een helemaal niet zo domme taktiek in pubs maakt. Maar het is vooral ontzettend grappig om te doen.
Hoorde dat als je begint met moba games je beter lol kan gaan spelen. Hoe vinden jullie dit? Is Dota een beetje snel te begrijpen? Dan bedoel ik dus hoe alles speelt, niet dat je er heel erg goed in hoeft te zijn binnen een half uur :-)
Ik ben zelf begonnen met MOBA games bij LoL. Ik ben daar heel snel mee gestopt, vooral omdat er in het begin zo weinig keus is. Je moet 'Champions" kopen met in-game currency. Bij Dota 2 kan je alle "Heroes" direct uitproberen.
Verwijderd
Hoe alles speelt. Hm. 500 games? Je zult ze toch echt allemaal eens gespeeld moeten hebben.jaydenjarno schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:35:
Hoorde dat als je begint met moba games je beter lol kan gaan spelen. Hoe vinden jullie dit? Is Dota een beetje snel te begrijpen? Dan bedoel ik dus hoe alles speelt, niet dat je er heel erg goed in hoeft te zijn binnen een half uur :-)
Zelfs al doe je dat niet denk ik dat 500 games wel een goede gok is. Hoveel moba ervaring je ook hebt.
Ik bedoel uiteraard dat je weer waar alles te vinden is. Hoe je dingen moet kopen. Hoe je moet equippen etc etc
Verwijderd
Oh, daar is een tutorial voor dus dat gaat vrij vlugjaydenjarno schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:00:
Ik bedoel uiteraard dat je weer waar alles te vinden is. Hoe je dingen moet kopen. Hoe je moet equippen etc etc
Dat zijn hele nare dingen om tegen je te hebben. Ik heb het nooit in een trilane gezien, maar in een 2 lane setup is het al erg lastig, want het is gewoon dag movement speed.Aekaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:34:
[...]
Als ik fast ursa picks zie zorg ik dat ik een veno in het team heb en speel ik zelf een viper. Trilane veno viper + stunner (lion bijv.) is belachelijk sterk. Daarnaast heb je met viper met een agha staff een lategame hardcounter tegen vrijwel elke melee hero.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Gefeliciteerd, je bent van de Leshrac af!
Weinig kills door beide teams, voor zo'n lange pot. Ik heb kortere potten gezien waarbij het 75-75 of zo stond. Nog wel apart dat zij 2 pushers hadden en toch wisten te verliezen. Zeker gezien het 4 tegen 4 was, en pushen dan des te meer impact maakt omdat counterpushen des te moeilijker is. Al helemaal apart dat de pushers NP en Tinker waren. Zij horen van hot naar her te teleporteren tot hun teleport abilities (in Tinkers geval uiteraard boots of travel die hij continu refresht met zijn ult terwijl hij in de fountain telkens aan mana regen doet). Ze horen beiden makkelijk en te kunnen pushen en mee te kunnen doen aan teamfights, tegelijk. Nog aparter dat jullie wonnen terwijl jullie qua kills best naar achter stonden.
Zaten NP en Tinker zich niet stiekem als normale laning heroes te gedragen?
Ik ben vooral benieuwd naar de gedachte achter je itembuild
Verwijderd
Zit inmiddels op 450 maar ik heb er nog een aantal niet gehad. Bewuste keuzes zijn Meepo en Visage maar sommige ben ik gewoon nog niet op gekomen om te gaan spelenVerwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:51:
[...]
Hoe alles speelt. Hm. 500 games? Je zult ze toch echt allemaal eens gespeeld moeten hebben.
Zelfs al doe je dat niet denk ik dat 500 games wel een goede gok is. Hoveel moba ervaring je ook hebt.
Ik denk dat bij mij het vooral neerkomt op niet erop komen. Meepo heb ik eens gespeeld. Ik durf wel te zeggen dat ik hem enigszins snap. Hem kunnen spelen is een compleet ander verhaal, dat niveau van micromanagen is niet mijn ding. Met Meepo eindig ik zwaar underlevel en vervolgens als feed. Visage gaat iets beter zolang ik maar niet teveel die ult gebruik. Wat mij betreft is meer micro dan Nature's Prophet of Earth Spirit vereisen niets. Meepo vermijd ik dus wel doelbewust, maar ik kan hem toevoegen aan mijn lijstje van gespeelde heroes. Invoker is een andere hero die ik doelbewust vermijd (maar wel ooit speelde). Teveel onthoudwerk. Mijn geheugen is een gatenkaas.
Nog even een herinnering, vanavond begint om 18:00 lokale tijd de server maintenance aan de EU west server. Er is dus kans dat je uit een game gegooid wordt wanneer je nog bezig bent. Tijd voor een invasie op de Russische server. 
http://www.dota2.com/maintenance
Nee, NP en Tinker waren aan het teleporteren vooral de NP was echt een goede lane pusher, Tinker pas in de 2e helft. Maar op het laatst had ons hele team boots of travel en toen boeide het hele TP van beide niet meer.Amanoo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:34:
Weinig kills door beide teams, voor zo'n lange pot. Ik heb kortere potten gezien waarbij het 75-75 of zo stond. Nog wel apart dat zij 2 pushers hadden en toch wisten te verliezen. Zeker gezien het 4 tegen 4 was, en pushen dan des te meer impact maakt omdat counterpushen des te moeilijker is. Al helemaal apart dat de pushers NP en Tinker waren. Zij horen van hot naar her te teleporteren tot hun teleport abilities (in Tinkers geval uiteraard boots of travel die hij continu refresht met zijn ult terwijl hij in de fountain telkens aan mana regen doet). Ze horen beiden makkelijk en te kunnen pushen en mee te kunnen doen aan teamfights, tegelijk. Nog aparter dat jullie wonnen terwijl jullie qua kills best naar achter stonden.
De doorslag was gewoon dat wij net wat beter waren in teamfights.
Gefeliciteerd, je bent van de Leshrac af!
Ik heb nog niet heel veel ervaring met Kunkka maar hij is wel leuk om te spelen. Shadow Blade werd mij gewoon aangeraden, de rest van de items heb ik geselecteerd uit de stats die voor Kunkka gebruik als succesvol en veel gebruikt naar voren kwamen. Dat mirror image ding was daarbij meer als op hande zijnde oplossing tegen riki en bounty hunter. die zullen minder snel uit hun stealth komen als ze niet weten wie de echte Kunkka is.Ik ben vooral benieuwd naar de gedachte achter je itembuild
[ Voor 19% gewijzigd door Auredium op 22-01-2014 10:19 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Het enige wat ik toch nog wel bijzonder vind is dat je van de laatste 20 matches, 12 13 keer bent geëindigd zonder boots. Waarom is dat zo? Het is juist zo belangrijk om tijdens een gevecht in beweging te blijven.Auredium schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:06:
[...]
Nee, NP en Tinker waren aan het teleporteren vooral de NP was echt een goede lane pusher, Tinker pas in de 2e helft. Maar op het laatst had ons hele team boots of travel en toen boeide het hele TP van beide niet meer.
[...]
[...]
Ik heb nog niet heel veel ervaring met Kunkka maar hij is wel leuk om te spelen. Shadow Blade werd mij gewoon aangeraden, de rest van de items heb ik geselecteerd uit de stats die voor Kunkka gebruik als succesvol en veel gebruikt naar voren kwamen. Dat mirror image ding was daarbij meer als op hande zijnde oplossing tegen riki en bounty hunter. die zullen minder snel uit hun stealth komen als ze niet weten wie de echte Kunkka is.
Ik wilde toch al een tijdje Russen trollen. Vanavond zal het dan toch zo ver komen.Feralio schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:21:
Nog even een herinnering, vanavond begint om 18:00 lokale tijd de server maintenance aan de EU west server. Er is dus kans dat je uit een game gegooid wordt wanneer je nog bezig bent. Tijd voor een invasie op de Russische server.
Dan hebben ze inderdaad wel weinig aan hun TP. Gaan ze een keer split pushen, staan jullie ze rustig op te wachten. Geen slechte tactiek.Auredium schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:06:
[...]
Nee, NP en Tinker waren aan het teleporteren vooral de NP was echt een goede lane pusher, Tinker pas in de 2e helft. Maar op het laatst had ons hele team boots of travel en toen boeide het hele TP van beide niet meer.
[...]
Dat mirror image ding was daarbij meer als op hande zijnde oplossing tegen riki en bounty hunter. die zullen minder snel uit hun stealth komen als ze niet weten wie de echte Kunkka is.
Ik vind het wel apart dat jullie vijand wat happig was op invisibility heroes. 2 ervan en dan nog een Prophet met shadow blade. Meestal komt het dan neer op veel wards/dust en veel feed.
Verwijderd
Meepo vermijd ik ook. Weet hoe hij werkt maar om er nou een game hard mee te feeden alleen om hem gespeeld te hebbenAmanoo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:38:
Ik denk dat bij mij het vooral neerkomt op niet erop komen. Meepo heb ik eens gespeeld. Ik durf wel te zeggen dat ik hem enigszins snap. Hem kunnen spelen is een compleet ander verhaal, dat niveau van micromanagen is niet mijn ding. Met Meepo eindig ik zwaar underlevel en vervolgens als feed. Visage gaat iets beter zolang ik maar niet teveel die ult gebruik. Wat mij betreft is meer micro dan Nature's Prophet of Earth Spirit vereisen niets. Meepo vermijd ik dus wel doelbewust, maar ik kan hem toevoegen aan mijn lijstje van gespeelde heroes. Invoker is een andere hero die ik doelbewust vermijd (maar wel ooit speelde). Teveel onthoudwerk. Mijn geheugen is een gatenkaas.
Ik speel meepo ook wel eens :)Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:59:
[...]
Meepo vermijd ik ook. Weet hoe hij werkt maar om er nou een game hard mee te feeden alleen om hem gespeeld te hebben
Blijft raar dat je alleen leshrac hebt gespeeld al die tijd, volgens mij begrijp je nu nog niet zoveel van het spel.Auredium schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:06:
[...]
[...]
[...]
Ik heb nog niet heel veel ervaring met Kunkka maar hij is wel leuk om te spelen. Shadow Blade werd mij gewoon aangeraden, de rest van de items heb ik geselecteerd uit de stats die voor Kunkka gebruik als succesvol en veel gebruikt naar voren kwamen. Dat mirror image ding was daarbij meer als op hande zijnde oplossing tegen riki en bounty hunter. die zullen minder snel uit hun stealth komen als ze niet weten wie de echte Kunkka is.
Als je gewoon lekker random heroes had gepicked, want als ik je builds zo zie,

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Nice Auredium. ik zie dat je meerdere heroes probeertAuredium schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:06:
[...]
Ik vind dat iedereen die toch nog eens aan het uitproberen is ook wel eens een uitstapje moet maken naar Earth Spirit. Het is toch wel mijn favoriete hero. Heerlijk veelzijdig, kan in elke lane wel wat uithalen. Ik speel hem zelf voornamelijk als carry, misschien soms wel bijna hardcarry. Hoewel je vaak hoort zeggen dat hij niet veel items nodig heeft en dit eigenlijk ook wel klopt zal ik niet zeggen dat er geen, soms dure, items zijn die hij goed kan gebruiken. Geef hem een Heart en een Vanguard, en hij wil nog wel eens best tanky worden. Shiva is ook leuk, je rolt lekker in vijanden en slowt ze nog even. Samen met je ult kan je dan enorm initiaten.
Maar het belangrijkst blijft om zijn abilities slim te combineren.
Haha.Rempi schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:11:
[...]
Nice Auredium. ik zie dat je meerdere heroes probeertHoe bevallen ze?
Nu had ik Kunkka en Skywrath Mage in het verleden geprobeerd en was ik er ook niet negatief over. Maar Leshrac heeft all AOE en dat is iets wat mij normaliter wel ligt. Nu is het wel zo dat ik merk dat Kunkka wat minder squichy is dan Leshrac.
Ik moet nog even wat oefenen met builds en niet al mijn Kunkka ultimates gaan goed dus ik krijg nog wel eens een failboat.
Probeer dan wat eerder punten in je X-mark te stoppen. Vroeger was twee punten erg populair, daarna meteen je torrent erop. Deze raak je dan sowieso, en dan meteen het schip achterna.
Mijn favoriet is tegenwoordig om er zsm drie punten in te doen, omdat dan het schip altijd raakt, en je een langere initiation range hebt. Dan is de combo (op verst mogelijke afstand) X-Mark --> boot erop --> dan torrent. Early game vrijwel altijd een kill.
Let op: stop er niet meer punten in, want dan moet je deze opnieuw activeren om alles te laten raken, en dat is lastig met de timing en kost bovendien meer mana.
Oh, en qua items. Shadowblade is erg goed, omdat de +150 damage ook splashed. Ook crit is erg goed, omdat de crit ook doorsplashed met tidebringer.
Mijn build is meestal dan phase --> drums --> Shadowblade --> Daedalus en daarna wat ik nodig heb. MKB tegen evasion, nog een daedalus want crits, black king bar als je veel magic damage/cc tegenover je hebt (deze zou je ook eerder kunnen/moeten bouwen) etc. Midas op het begin als je free farm hebt en een bottle als je mid staat.
Vergeet iig Radiance, Manta (erg situationeel zou kunnen tegen de track van Bounty Hunter) en Maelstrom.
Oh, en hou altijd je boots, anders wordt je door iedereen rondgekite, niet handig.
.
Earth Spirit kun je in de huidige staat vrij eenvoudig de early en midgame carryen (hij is echt veel en veels te sterk op dit moment). Maar een echt carry tot hard carry is het niet. Dat zijn heros die skills/stats hebben welke goed scalen met items en dus hardere autoattacks hebben (hier zijn natuurlijk uitzonderingen op zoals bijvoorbeeld een tinker). Hier valt Earth Spirit echter niet onder en zul je dus vooral utility items op bouwen, zoals een Shiva's Guard of een Heart.
Earth Spirit zal nooit in een safelane creeps gaan farmen, daar zijn de skills van hem te belachelijk voor.
Mijn favoriet is tegenwoordig om er zsm drie punten in te doen, omdat dan het schip altijd raakt, en je een langere initiation range hebt. Dan is de combo (op verst mogelijke afstand) X-Mark --> boot erop --> dan torrent. Early game vrijwel altijd een kill.
Let op: stop er niet meer punten in, want dan moet je deze opnieuw activeren om alles te laten raken, en dat is lastig met de timing en kost bovendien meer mana.
Oh, en qua items. Shadowblade is erg goed, omdat de +150 damage ook splashed. Ook crit is erg goed, omdat de crit ook doorsplashed met tidebringer.
Mijn build is meestal dan phase --> drums --> Shadowblade --> Daedalus en daarna wat ik nodig heb. MKB tegen evasion, nog een daedalus want crits, black king bar als je veel magic damage/cc tegenover je hebt (deze zou je ook eerder kunnen/moeten bouwen) etc. Midas op het begin als je free farm hebt en een bottle als je mid staat.
Vergeet iig Radiance, Manta (erg situationeel zou kunnen tegen de track van Bounty Hunter) en Maelstrom.
Oh, en hou altijd je boots, anders wordt je door iedereen rondgekite, niet handig.
Ben nu toch mijn studie te ontwijken, dus wil hier ook wel even op reagerenAmanoo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:30:
Ik vind dat iedereen die toch nog eens aan het uitproberen is ook wel eens een uitstapje moet maken naar Earth Spirit. Het is toch wel mijn favoriete hero. Heerlijk veelzijdig, kan in elke lane wel wat uithalen. Ik speel hem zelf voornamelijk als carry, misschien soms wel bijna hardcarry. Hoewel je vaak hoort zeggen dat hij niet veel items nodig heeft en dit eigenlijk ook wel klopt zal ik niet zeggen dat er geen, soms dure, items zijn die hij goed kan gebruiken. Geef hem een Heart en een Vanguard, en hij wil nog wel eens best tanky worden. Shiva is ook leuk, je rolt lekker in vijanden en slowt ze nog even. Samen met je ult kan je dan enorm initiaten.
Earth Spirit kun je in de huidige staat vrij eenvoudig de early en midgame carryen (hij is echt veel en veels te sterk op dit moment). Maar een echt carry tot hard carry is het niet. Dat zijn heros die skills/stats hebben welke goed scalen met items en dus hardere autoattacks hebben (hier zijn natuurlijk uitzonderingen op zoals bijvoorbeeld een tinker). Hier valt Earth Spirit echter niet onder en zul je dus vooral utility items op bouwen, zoals een Shiva's Guard of een Heart.
Earth Spirit zal nooit in een safelane creeps gaan farmen, daar zijn de skills van hem te belachelijk voor.
[ Voor 72% gewijzigd door Forn op 22-01-2014 15:50 ]
Verwijderd
Ik vind op Kunka Shadow Blade, Crystalys -> Daedalus, vaak het tofst. Mensen instagibben terwijl ze achteraan de teamfight staan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 15:52 ]
Verwijderd
Dit inderdaad lolVerwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:59:
[...]
Meepo vermijd ik ook. Weet hoe hij werkt maar om er nou een game hard mee te feeden alleen om hem gespeeld te hebben
Tab is your friend. Net als bij brewmaster ult:
Ult->Tab->q (stun) op cary (of ander gewenst target), w op irritante support-->tab->q (purge) op gewenst target-->tabx2->repeat.
Tussendoor uiteraard wel via shared unit control rightclicken.
En Earthspirit is erg imba in early en mid, maar lategame vind ik het wel meevallen.
Als je hem goed speelt kan hij ook late game nog heel wat bijdragen. Je bent dan wel wat meer afhankelijk van mooie items en van je ult om nog mee te doen.
[ Voor 39% gewijzigd door Amanoo op 22-01-2014 17:00 ]
`Amanoo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:59:
Als je hem goed speelt kan hij ook late game nog heel wat bijdragen.
Natuurlijk, maar niet zo veel als early/mid game, en het feit blijft dat het geen carry/hard carry is. Je gaat geen autoattack items op hem bouwen.
Probeer ook eens undying/veno dual lane. veno's gale (Q) met tombstone = easy kills.Amanoo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:33:
[...]
Dat zijn hele nare dingen om tegen je te hebben. Ik heb het nooit in een trilane gezien, maar in een 2 lane setup is het al erg lastig, want het is gewoon dag movement speed.
Verwijderd
Weet ik, net als met centaur creep stun op Enchantress of een hero met helm of the dominator, maar toch is meepo nog een stapje te ver voor mij, zeker als je er 4 hebt.Schnoop schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:47:
[...]
Tab is your friend. Net als bij brewmaster ult:
Ult->Tab->q (stun) op cary (of ander gewenst target), w op irritante support-->tab->q (purge) op gewenst target-->tabx2->repeat.
Tussendoor uiteraard wel via shared unit control rightclicken.
Wil ik een keer me aso gedragen op een Russische server omdat het toch onderhoud is voor ons, zit het vol Europeanen...
Verwijderd
^ Lol
Wat zijn trouwens de beste items die je op Axe kan kopen volgens jullie, na Vanguard, Arcanes, Blink en Blademail? Meestal finisht de game voordat ik aan een heart toe kom dus ik zoek eerder iets dat goedkoper is maar wel Axe (en zn mana pool) ten goede komt.
Ben in mn laatste game maar voor een Bloodstone gegaan: http://dotabuff.com/matches/480054806
Wat zijn trouwens de beste items die je op Axe kan kopen volgens jullie, na Vanguard, Arcanes, Blink en Blademail? Meestal finisht de game voordat ik aan een heart toe kom dus ik zoek eerder iets dat goedkoper is maar wel Axe (en zn mana pool) ten goede komt.
Ben in mn laatste game maar voor een Bloodstone gegaan: http://dotabuff.com/matches/480054806
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 00:14 ]
Ik zou zelf een Shiva / Scythe of Vyse maken in plaats van een Bloodstone. Met Arcane Boots zou je eigenlijk al je early game mana problemen moeten oplossen. Mocht je toch nog wat meer willen spammen, kun je ook kijken naar een Eul's. Tevens is een Heaven's Halberd eigenlijk ook wel een core item op Axe (niet mana gerelateerd, i know.)Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:13:
^ Lol
Haha gisteren zaten wij ook op een russische server. Wel allemaal russen btw. All random, wij hadden een carry team (Troll, Medusa, Huskar, Pudge (eerste keer), en lich.. Enemy team had aan carry een LC en DK (die de game nog redde ook!Amanoo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:44:
Wil ik een keer me aso gedragen op een Russische server omdat het toch onderhoud is voor ons, zit het vol Europeanen...
Maargoed in lane tegen Russen. Het begon met een duallane. Crystal en rubick (dafuq?) Even later kwam Enigma erbij en op een gegeven moment stond Dragon knight er ook nog.. Bot had niemand staan en konden doorfarmen..
Een quad lane??

Al met al nog verloren ook omdat DK er vandoor ging met zo goed als alle kills en wij iets te veel carries hadden
Wij hadden gisteren ook een vage Russische Axe. Volgde een jungle build van internet, met 2 stout shields, maar ging vervolgens lanen
Dubbel stout shield is gewoon bedoeld om bijna onkwetsbaar te worden tegen jungle creeps. In lane zijn er betere ideeën.
Dubbel stout shield is gewoon bedoeld om bijna onkwetsbaar te worden tegen jungle creeps. In lane zijn er betere ideeën.
Verwijderd
Ohja Shiva's is een goeie, die had ik compleet over het hoofd gezien eigenlijk. Ik finish persoonlijk graag elke kill met Culling Blade als ik er mana voor heb, vandaar dat ik ook graag voor Bloodstone kies aangezien elke kill je meer mana regen geeft. Shiva's zou mij met een extra 325 mana slechts twee extra lvl 3 Culling Blades laten doen. Eul's is ook wel een goeie maar dit lijkt me echt enorm situational op een tank als Axe.Feralio schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:33:
Ik zou zelf een Shiva / Scythe of Vyse maken in plaats van een Bloodstone. Met Arcane Boots zou je eigenlijk al je early game mana problemen moeten oplossen. Mocht je toch nog wat meer willen spammen, kun je ook kijken naar een Eul's. Tevens is een Heaven's Halberd eigenlijk ook wel een core item op Axe (niet mana gerelateerd, i know.)
Daarnaast is Bloodstone ook een goeie voor als je niet in één keer genoeg gold hebt om een Reaver te kopen voor een Heart of Tarrasque aangezien de losse delen van Bloodstone stukken goedkoper zijn.
Denk dat ik toch maar bij mn keuze blijf
Verwijderd
http://dotabuff.com/matches/480928228
En wie had er weer eens een Russische rubick en alchemist in de team? Natuurlijk ik weer
. Gaan die rubick en alchemist feeden top terwijl ik probeer die OD mid uit te schakelen met lion, rubick koopt nauwelijks support items en zit te zeggen dat Rusland het beste land in de wereld is
x100.
Ik hoop echt dat Valve eens een keer die Russen gaan regionblocken en op hetzelfde moment de Russische Dota trading maffia opheft.
En wie had er weer eens een Russische rubick en alchemist in de team? Natuurlijk ik weer
Ik hoop echt dat Valve eens een keer die Russen gaan regionblocken en op hetzelfde moment de Russische Dota trading maffia opheft.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:41:
En wie had er weer eens een Russische rubick en alchemist in de team? Natuurlijk ik weer. Gaan die rubick en alchemist feeden top terwijl ik probeer die OD mid uit te schakelen met lion, rubick koopt nauwelijks support items en zit te zeggen dat Rusland het beste land in de wereld is
x100.

Serieus, al die russen haat. Ga dan op US East spelen als je echt zo'n hekel hebt aan russen of zorg dat je met een stack gaat spelen. Dan heb je jouw eigen game veel meer in de hand. Ik heb momenteel echt bijna nooit meer problemen. Het begint hier wel op de /r/circlejerk te lijken.
Je pickt daarnaast ook een lion tegen een OD, dat is inderdaad een super goede keuze om een OD uit te schakelen..

You poor thing, je leven moet zo zwaar zijn met al die ES picks.Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:41:
En wie had er weer eens een Russische rubick en alchemist in de team? Natuurlijk ik weer. Gaan die rubick en alchemist feeden top terwijl ik probeer die OD mid uit te schakelen met lion, rubick koopt nauwelijks support items en zit te zeggen dat Rusland het beste land in de wereld is
x100.
Woensdag een keer op EU-east gespeeld aangezien west down was voor maintenance.
Ik snap serieus dat die mensen naar west komen, mijn ping was best redelijk (80 ms) maar er was alsnog enorme lag. Zelfs op US-east (160 ping) had ik hier geen last van.
Enorme stotters/lag in het spel. Heel vreemd.
Ik snap serieus dat die mensen naar west komen, mijn ping was best redelijk (80 ms) maar er was alsnog enorme lag. Zelfs op US-east (160 ping) had ik hier geen last van.
Enorme stotters/lag in het spel. Heel vreemd.
Wait!
Ik heb een goed idee.
Je kunt gewoon op een random server spelen en dan anderen de schuld geven. Russen, Amerikanen, Duitsers, Pinoys, Kiwi's, take your pick!
Ik heb een goed idee.
Je kunt gewoon op een random server spelen en dan anderen de schuld geven. Russen, Amerikanen, Duitsers, Pinoys, Kiwi's, take your pick!
Fucking Fransozen...Yogoi schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:43:
Wait!
Ik heb een goed idee.
Dang Kiwi'sYogoi schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:43:
Wait!
Ik heb een goed idee.
Ik zit bijna altijd met tweakers in een stack, mag ik die dan gewoon de schuld geven?
Dan kun je beter mana boots nemen, veel goedkoper en lost ook je mana problemen op. Kale vitality booster geeft je al de helft aan hp van wat een bloodstone zou geven en het is een mooi begin voor een heartVerwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:13:
[...]
Ohja Shiva's is een goeie, die had ik compleet over het hoofd gezien eigenlijk. Ik finish persoonlijk graag elke kill met Culling Blade als ik er mana voor heb, vandaar dat ik ook graag voor Bloodstone kies aangezien elke kill je meer mana regen geeft. Shiva's zou mij met een extra 325 mana slechts twee extra lvl 3 Culling Blades laten doen. Eul's is ook wel een goeie maar dit lijkt me echt enorm situational op een tank als Axe.
Daarnaast is Bloodstone ook een goeie voor als je niet in één keer genoeg gold hebt om een Reaver te kopen voor een Heart of Tarrasque aangezien de losse delen van Bloodstone stukken goedkoper zijn.
Denk dat ik toch maar bij mn keuze blijf
Verder las ik laatst nog een discussie op TL over axe call + blademail. Zeker interessant om een keer door te lezen.
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=441182
Kwam gisteren trouwens 2x een clubje GoTters tegen in matchmaking
[ Voor 3% gewijzigd door daanteb op 24-01-2014 11:11 ]
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Och och och, de pro-Ruskie brigade is weer gearriveerd hoor
Talkin' about circle-jerks
[ Voor 20% gewijzigd door M4DMan op 24-01-2014 11:12 ]
Nee Maddieboy, de pro-kijknaarjezelfengeefnietanderemensendeschuldomdatjeeenpaarpotjesdotaverliest brigade.M4DMan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:08:
Och och och, de pro-Ruskie brigade is weer gearriveerd hoorTalkin' about circle-jerks
inderdaad.Sahje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:18:
[...]
Nee Maddieboy, de pro-kijknaarjezelfengeefnietanderemensendeschuldomdatjeeenpaarpotjesdotaverliest brigade.
Volgende keer zal ik een sarcasm tag bij mijn post zetten
Aaaah is het die brigade? Damn, wat vergiste ik me daar zegSahje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:18:
[...]
Nee Maddieboy, de pro-kijknaarjezelfengeefnietanderemensendeschuldomdatjeeenpaarpotjesdotaverliest brigade.

Gebeurt vaker of niet?M4DMan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:19:
[...]
Aaaah is het die brigade? Damn, wat vergiste ik me daar zeg
Jah man, dagelijks.. En ik leer het ook nooit he
Moet je wat meer met Russen spelen, die willen je vergissingen wel even aanwijzen zodat je ze niet meer vergeet.M4DMan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:24:
[...]
Jah man, dagelijks.. En ik leer het ook nooit he
Voor de mensen die graag Russen willen vermijden en gezellig komen slowchatten. Drop eens langs op het Tweakers Dota IRC kanaal.
[ Voor 18% gewijzigd door Sahje op 24-01-2014 11:29 ]
Zie ook de topicwarning onderaan:Sahje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:26:
[...]
Moet je wat meer met Russen spelen, die willen je vergissingen wel even aanwijzen zodat je ze niet meer vergeet.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: http://irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota

Zal ik doen man, lijkt me een uitermate plezierige toevoeging aan mijn miserabele voortbewegen binnen het DotA universum. Wat een jolijt zal ik beleven aan het opnemen van al hun voortreffelijke kennis, als een spons die onverhoopt in den zee gevallen zijt!Sahje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:26:
[...]
Moet je wat meer met Russen spelen, die willen je vergissingen wel even aanwijzen zodat je ze niet meer vergeet.
Dan hoop ik dat je gelijk een Magikarp na 35 levels strugglen weer boven water komt als een ware Gyrados.M4DMan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:29:
[...]
Zal ik doen man, lijkt me een uitermate plezierige toevoeging aan mijn miserabele voortbewegen binnen het DotA universum. Wat een jolijt zal ik beleven aan het opnemen van al hun voortreffelijke kennis, als een spons die onverhoopt in den zee gevallen zijt!
Hoe gaat het in HoN btw?
Wat een grimmig sfeertje hier 
Vanavond nog mensen aanwezig? Ouderwets potje Dota
Helaas niet.Rempi schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:53:
Wat een grimmig sfeertje hier
Ik doe vanavond de Drank en Dota zonder dota
Wow hey, net mijn eerste potje OD gespeeld.
http://dotabuff.com/matches/482633220
Ik speelde all random en ging er vanuit dat iemand wel met mij wou wisselen.
Dus deed ik geen repick. Alleen de spelers waarmee ik eventueel wou wisselen deden wel een repick, en kregen heroes waar ik niet mee wou wisselen.
Uiteindelijk maar gewoon gespeeld en eigenlijk ging het volgens mij best wel goed.
Qua items had ik geen idee, dus ondertussen soms even snel op dotabuff gekeken na de meest gekochte items op OD.
Forcestaff zie je heel vaak bij OD, die had ik zelf al bedacht.
Aghanims leek mij sowieso wel leuk, en BKB heeft mij ook goed geholpen.
Het was een best lastig potje, want er was 0 communicatie met mijn team. Ze spraken allemaal Russisch of iets wat er op lijkt. Ik heb nou niet zoveel tegen Russen, maar met communiceren is het gewoon lastig.
Toen bedacht ik mij opeens dat ik vast nog de oost europa server had gekozen, omdat we daar dinsdag op gespeeld hadden. Dus ik gaf al de schuld aan mijzelf, maar ik keek net even en ik zat wel gewoon op de west europa server.
Pffff, het potje was toch echt wel een stukje makkelijker geweest als ik de communicatie van mijn team had kunnen begrijpen.
Ohja, en eigenlijk snapte ik mijn ult niet zo goed, maar hij deed in ieder geval heel veel damage
.
Ik vond OD best OP eigenlijk.
http://dotabuff.com/matches/482633220
Ik speelde all random en ging er vanuit dat iemand wel met mij wou wisselen.
Dus deed ik geen repick. Alleen de spelers waarmee ik eventueel wou wisselen deden wel een repick, en kregen heroes waar ik niet mee wou wisselen.
Uiteindelijk maar gewoon gespeeld en eigenlijk ging het volgens mij best wel goed.
Qua items had ik geen idee, dus ondertussen soms even snel op dotabuff gekeken na de meest gekochte items op OD.
Het was een best lastig potje, want er was 0 communicatie met mijn team. Ze spraken allemaal Russisch of iets wat er op lijkt. Ik heb nou niet zoveel tegen Russen, maar met communiceren is het gewoon lastig.
Toen bedacht ik mij opeens dat ik vast nog de oost europa server had gekozen, omdat we daar dinsdag op gespeeld hadden. Dus ik gaf al de schuld aan mijzelf, maar ik keek net even en ik zat wel gewoon op de west europa server.
Pffff, het potje was toch echt wel een stukje makkelijker geweest als ik de communicatie van mijn team had kunnen begrijpen.
Ohja, en eigenlijk snapte ik mijn ult niet zo goed, maar hij deed in ieder geval heel veel damage
Ik vond OD best OP eigenlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Mjetterd op 24-01-2014 21:42 ]
VILF | Yeti
Ik vind het op dit moment wel meevallen met het aantal slechte russen die ik zie in pubs. Kom vaak juist gewoon goede russen tegen. Nadat ik in het begin hard was gezakt door russen, kom ik ze nu amper tegen en zit ik weer net iets boven mijn MMR waarmee ik begon na die eerste 10 games.
Wat ik wel erg vind, zijn 4stacks. Die zeggen nooit wat, want ze zitten met z'n 4e op ts of skype. Laat dan in het begin even weten dat je met 4 speelt.. Altijd fijn om zonder communicatie dota te spelen
Gelukkig komt het niet vaak voor.
Wat ik wel erg vind, zijn 4stacks. Die zeggen nooit wat, want ze zitten met z'n 4e op ts of skype. Laat dan in het begin even weten dat je met 4 speelt.. Altijd fijn om zonder communicatie dota te spelen
Swap de aghanims voor een sheep stick en je hebt een goede build!Mjetterd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:33:
Het is zeker niet altijd gezeur met de Russen, maar de laatste keren was het bij mij in captain's mode:
R: ANTI MAGE ANTI MAGE (en dat 100x)
Ik: misschien even hun picks afwachten om te kijken of anti mage effectief gaat zijn.
AM leek geen slimme keus, dus geen AM. Gaat hij constant mijn courier cancellen en de spullen op de grond gooien, constant. En tien minuten laten disconnect ie.
Of een drietal die alleen maar aan het kletsen is via voice en toen iemand vroeg of het in het Engels kon was het: american bitch/go f*ck obama.
Iemand die weigerde geen captain te zijn en meteen disconnectte.
Een timber offlane (die om die pick vroeg) en een viper mid (ook zijn eigen voorkeur), die met 5 min beide 0-7 staan, en dan direct beginnen te schelden op mij als captain.
Of simpelweg dat de captain vraagt: wat willen jullie spelen en de Russen antwoorden: je moeder n**k*n.
Oh ja en eentje die Hitlergrappen maakte.
Dit soort gezeur heb ik toch vele malen vaker met Russen (of iig mensen met onleesbare tekens in hun naam die iets in de richting van Russisch spreken) dan met mensen uit andere regio's. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar het blijft vervelend. De twee reports per week gaan er met zulke types snel door heen.
R: ANTI MAGE ANTI MAGE (en dat 100x)
Ik: misschien even hun picks afwachten om te kijken of anti mage effectief gaat zijn.
AM leek geen slimme keus, dus geen AM. Gaat hij constant mijn courier cancellen en de spullen op de grond gooien, constant. En tien minuten laten disconnect ie.
Of een drietal die alleen maar aan het kletsen is via voice en toen iemand vroeg of het in het Engels kon was het: american bitch/go f*ck obama.
Iemand die weigerde geen captain te zijn en meteen disconnectte.
Een timber offlane (die om die pick vroeg) en een viper mid (ook zijn eigen voorkeur), die met 5 min beide 0-7 staan, en dan direct beginnen te schelden op mij als captain.
Of simpelweg dat de captain vraagt: wat willen jullie spelen en de Russen antwoorden: je moeder n**k*n.
Oh ja en eentje die Hitlergrappen maakte.
Dit soort gezeur heb ik toch vele malen vaker met Russen (of iig mensen met onleesbare tekens in hun naam die iets in de richting van Russisch spreken) dan met mensen uit andere regio's. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar het blijft vervelend. De twee reports per week gaan er met zulke types snel door heen.
Verwijderd
Dit doe ik altijd maar door de enorm kleine mana pool van Axe en de relatief hoge mana cost van zn ult ben je er echt wel snel doorheen.daanteb schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:08:
[...]
Dan kun je beter mana boots nemen, veel goedkoper en lost ook je mana problemen op.
Door Axe z'n natuurlijke tank wezen is je totale HP denk ik niet het probleem, de regen is echter wel enorm handig en bloodstone is gewoon enorm fijn door de charges aangezien je als Axe natuurlijk gewoon zoveel mogelijk kills opzoekt.daanteb schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:08:
Kale vitality booster geeft je al de helft aan hp van wat een bloodstone zou geven en het is een mooi begin voor een heart
Not convinced just yet
Ik heb het idee dat je denkt dat Axe drie keer een ult moet casten in een gevecht, dat is helemaal niet zo. Axe is een initiator, dus bouw hem ook zo. Axe is echt geen spam hero, en in welk gevecht kun je nu drie keer een ultimate casten, en in welk gevecht is dat ook echt nuttig? Early game als je veel Battle Hunger spammed heb je genoeg aan arcane boots, lategame heb je de extra mana echt niet nodig.
Zijn maar een paar heroes waar ik Bloodstone echt goed op vind, dat zijn Storm Spirit, Timbersaw en heeel eventueel Necrolyte. Bij de laatste moet je (net zoals bij Axe) wat meer tanky items maken.
Zijn maar een paar heroes waar ik Bloodstone echt goed op vind, dat zijn Storm Spirit, Timbersaw en heeel eventueel Necrolyte. Bij de laatste moet je (net zoals bij Axe) wat meer tanky items maken.
Verwijderd
Dat idee heb ik zeker niet maar naar mijn mening is het altijd nuttig om enemies te kunnen finishen onder een bepaalde HP treshold. Nu wil ik niet alle kills per se pakken, zeker niet als de hard carry aanwezig is in het gevecht, maar het is wel enorm handig om enemies te kunnen finishen als het nodig is.
Ik vond bloodstone samen met nog flink wat bonus intelligence ook wel leuk op Ogre Magi. Dat deed ik een keer om alleen maar niet door mijn mana Pool heen te kunnen branden, waar je nog wel eens kans op hebt als je een scepter bij je draagt. Je krijgt daarmee een tweede Q, maar die kost 400 mana of zo, of in ieder geval veel meer dan je echte Q. Het betekent wel dat je een ziekelijk kan spammen, maar je hebt wel regen nodig wil je na enkele tientallen seconden nonstop stunnen nog mana overhouden
Maar als je dan nog enkele utility luxuries hebt ga je ook gewoon voor pure ability spam. Dat kost mana..
Note, als je het echt bont weet te maken, en 6 luxuries waarvan een redelijk aantal utility bij je hebt, dan wil je soms lichtjes focus krijgen. Maar toen kon ik ook effectief in mijn eentje van een vijandelijk team voorkomen dat ze ook maar iets konden.
Note, als je het echt bont weet te maken, en 6 luxuries waarvan een redelijk aantal utility bij je hebt, dan wil je soms lichtjes focus krijgen. Maar toen kon ik ook effectief in mijn eentje van een vijandelijk team voorkomen dat ze ook maar iets konden.
Voor het geld van een bloodstone kun je ALTIJD beter een shiva's halen omdat armor vrijwel altijd beter is als axe. Daarnaast is het een belangrijke lategame aura/cast.Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:42:
Dat idee heb ik zeker niet maar naar mijn mening is het altijd nuttig om enemies te kunnen finishen onder een bepaalde HP treshold. Nu wil ik niet alle kills per se pakken, zeker niet als de hard carry aanwezig is in het gevecht, maar het is wel enorm handig om enemies te kunnen finishen als het nodig is.
New Bloom Festival is aangekondig!
http://www.dota2.com/newbloom
http://www.dota2.com/newbloom
[ Voor 4% gewijzigd door Feralio op 26-01-2014 23:13 ]
Maak er weinig uit op. Vooral veel Aziatisch-achtige thematiek, inclusief iets dat wel wegheeft van Clouds Buster Sword (een-na-laatste plaatje).
Eerder Diretide achtig waar een beest over de map roamed of zo. Hunten i.p.v. def. Al heb ik veel liever een 2e Wraightnight. Veel gaver dan die Diretide met mensen die verkeerde heroes pakken en niet samenwerken.
Maar omdat je ook dingen kunt kopen om je luck te vergroten klinkt het bijna alsof die tijdens normale games kan verschijnen.
Maar dat gebeurd natuurlijk niet dus dan zal er toch wel meer moeten gebeuren tijdens die gamemode anders speel je misschien wel een gewone game instead.
Maar omdat je ook dingen kunt kopen om je luck te vergroten klinkt het bijna alsof die tijdens normale games kan verschijnen.
Maar dat gebeurd natuurlijk niet dus dan zal er toch wel meer moeten gebeuren tijdens die gamemode anders speel je misschien wel een gewone game instead.
[ Voor 15% gewijzigd door The Chosen One op 27-01-2014 10:19 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Zo, de skivakantie zit erop (en alles is nog heel)
Dus het is voor mij tijd om wat serieuzer dota te gaan spelen
Nu bijna mn eerste 300 games erop zitten. (wou eerst veel solo, zodat ik niet de ubernoob ben)
Lijkt me tijd om vaker met mede tweakers te gaan spelen!
Mic nog even regelen (ligt nog in oude huis) en dan kunnen we los!
Dus het is voor mij tijd om wat serieuzer dota te gaan spelen
Nu bijna mn eerste 300 games erop zitten. (wou eerst veel solo, zodat ik niet de ubernoob ben)
Lijkt me tijd om vaker met mede tweakers te gaan spelen!
Mic nog even regelen (ligt nog in oude huis) en dan kunnen we los!
Ik hoop dat het vergelijkbaar is met diretide 2012, dat was echt geniaal. Hadden we het zaterdagavond op teamspeak ook nog over.
Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]