Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele
Verwijderd
Én het gaf ons natuurlijk ook geweldig de gelegenheid om onze record voor meeste deaths te verbreken, natuurlijk een waardige vermelding.Robbie.b schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:03:
Wat een game dit.
http://dotabuff.com/matches/448260718
We stonden zoals je ziet best wel achter heel de game. Maar na 70 minuten kregen we eindelijk de kans om al hun raxes te pushen door een gewonnen teamfight. Daarna nog 5 minuten moeten stroggelen, en toen na 2 deaths en 1 bb later kon ik de base in tpen om de throne te finishen met onze weaver.

Ook dat ja!Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:09:
[...]
Én het gaf ons natuurlijk ook geweldig de gelegenheid om onze record voor meeste deaths te verbreken, natuurlijk een waardige vermelding.
Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele
Mijne is nog steeds dramatisch. MMR dan, nieuwjaar is tot nu toe prima. Ik heb al tien ranked potjes op een rij gewonnen, elk geëindigd als pub stomp. Hetzelfde toegewenst.Feralio schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 00:49:
Aan iedereen een gelukkig nieuw jaar en een goede MMR Rating toegewenst.
ik baal echt van die rating. zit nu op 3360, wat echt slecht is volgens mijn niveau.
PSN - ps4 : sir_kowlier
Voorbeeld:
- Announcer: GLaDOS
- Frozen Announcer: GLaDOS
- Cursed Announcer: GLaDOS
Ik heb verder ook een hekel aan mensen die zeggen wat 'Jij met jouw held' moet doen. en dan heb ik het niet over mensen die wat goed advies hebben zoals een bh die vraagt of ik een stun kan uitvoeren zodat er een kill op een hero kan worden gemaakt. Dan heb ik het met name over spelers die zeggen dat het niet jou rol is om last hits te pakken in een lane en dat je alleen moet deny-en. (dat wilde die Rus dus ook van mij). Per definitie zet je dan kwaad bloed bij mij.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Welke hero speelde deze rus dan?Auredium schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 08:51:
Dan heb ik het met name over spelers die zeggen dat het niet jou rol is om last hits te pakken in een lane en dat je alleen moet deny-en. (dat wilde die Rus dus ook van mij). Per definitie zet je dan kwaad bloed bij mij.
Ik ga er van uit dat jij Leshrac speelde
De kans is namelijk zeer groot dat het gamewise veel beter was dat jij inderdaad geen last hits zou pakken en alleen denies moest doen.
Ik ben ook niet tevreden met de ranked MMR.. Wat een retards zitten ertussen. Gisteren een potje gedaan was een KOTL. Vanaf minuut 1 zat die te zeuren zat we PL hadden gebanned noob catain blabla.kowlier schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:31:
ik ben die solo que's echt zat. continu met idioten gequeued. ik win enkel nog maar de party games
ik baal echt van die rating. zit nu op 3360, wat echt slecht is volgens mijn niveau.
Hij kwam ermee aanzetten dat hij wel KOTL kon spelen. Eerst 10 minuten een feed festijn.
KOTL liep overal waar je niet moest lopen en hij werd continu geganked en liep ons te blamen

Zulke mensen kom ik meer en meer tegen in ranked waardoor je nooit een betere rating krijgt tenzij je met een minimaal 3 man stack speelt

EDIT: De trieste stats
[ Voor 3% gewijzigd door Rempi op 02-01-2014 10:54 ]
Ik vind dat dat soms moet mogen. Als iemand bijvoorbeeld Tinker krijgt in een random vertel ik hem dat hij bottle en boots of travel moet rushen, en dan telkens heen en weer tussen basis en gewenste plek moet teleporteren, waarbij hij vrij vaak zijn boots en abilities refresht met zijn ult. Als Tinker hoor je dus nooit te weinig Mana te hebben voor meer dan enkele seconden, want dan hoor je terug naar basis te teleporteren, refresh, en weer terug het veld in. Dat is hoe je het meest effectief gebruik mmaakt van de hero (niet dat ik er geweldig in ben).Auredium schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 08:51:
Ik heb verder ook een hekel aan mensen die zeggen wat 'Jij met jouw held' moet doen. en dan heb ik het niet over mensen die wat goed advies hebben zoals een bh die vraagt of ik een stun kan uitvoeren zodat er een kill op een hero kan worden gemaakt. Dan heb ik het met name over spelers die zeggen dat het niet jou rol is om last hits te pakken in een lane en dat je alleen moet deny-en. (dat wilde die Rus dus ook van mij). Per definitie zet je dan kwaad bloed bij mij.
Dat soort tips zijn bij mij ook welkom, als ik een hero random en die minder goed ken. Dat is juist handig, en gewoon bedoeld als vriendelijke tip. Als iemand niet zoiets in een keer helemaal goed doet ga ik ook niet zitten flamen. En tegen een support die maar wat graag zit te pushen of last hits afpakt van een hard carry zeg ik ook wel even "stop daar eens mee", want die is dan effectief zijn teamgenoot buiten spel te zetten. Dan ben ik vaak wel wat minder blij dan als mensen hun hero niet helemaal snappen (Tinker spelen alsof hij je gemiddelde lane hero is). Maar ik verwacht niet van mensen dat ze meteen voor het leven gaan creep pullen/stacken, al kan dat vaak handig zijn. Of ik ga klagen over last hits hangt wel sterk af van de team compositie. Als antimage en crystal maiden om een lane zitten, en Crystal Maiden doet er alles aan om last hits te pakken, dan is dat echt gewoon fout. Maar bij Earth Spirit + Shadow Shaman zou ik er al vrijer in zijn. Earth Spirit is niet vreselijk farm afhankelijk, als je het mij vraagt, en Shaman kan farm goed gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door Amanoo op 02-01-2014 13:19 ]
Niet heel vreemd, ik zou precies het zelfde doen als wat die rus deed in dit geval (er van uit gaande dat er een carry naast je stond in de lane). Het dringt nog niet helemaal tot je door, maar een lesrac is in eerste instantie niet een hero die last hits moet pakken. Andere hero's kunnen het veel beter gebruiken.Auredium schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 08:51:
Als je kiest om een support te spelen, dan moet je inderdaad niet lasthitten en proberen enemy creeps te deny-en, ieder zo zijn taken.
Ik zou mij echt heel erg irriteren aan spelers als jij bij mij in de lane

Zo stond ik laatst trilane met een jakiro en een chaos knight (weet niet wat ik zelf was). De jakiro pushte de lane en maakte lasthits pakken voor chaos knigth onmogelijk.
Daar heb ik ook echt wel iets van gezegd, op die manier verpest je de trilane en uiteindelijk kan het je de winst kosten.
VILF | Yeti
+1 ^^Mjetterd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:26:
[...]
Niet heel vreemd, ik zou precies het zelfde doen als wat die rus deed in dit geval (er van uit gaande dat er een carry naast je stond in de lane). Het dringt nog niet helemaal tot je door, maar een lesrac is in eerste instantie niet een hero die last hits moet pakken. Andere hero's kunnen het veel beter gebruiken.
Als je kiest om een support te spelen, dan moet je inderdaad niet lasthitten en proberen enemy creeps te deny-en, ieder zo zijn taken.
Ik zou mij echt heel erg irriteren aan spelers als jij bij mij in de lane.
Zo stond ik laatst trilane met een jakiro en een chaos knight (weet niet wat ik zelf was). De jakiro pushte de lane en maakte lasthits pakken voor chaos knigth onmogelijk.
Daar heb ik ook echt wel iets van gezegd, op die manier verpest je de trilane en uiteindelijk kan het je de winst kosten.
Verwijderd
Jakiro best support[b]Mjetterd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:26:
Ice path for days!
http://dotabuff.com/matches/447466662
Deze match heb ik zelf een paar dagen geleden gespeeld, ging echt enorm goed als Jakiro. Helaas disconnecte onze KOTL waardoor ik moest switchen van hard support naar semi-support, ik pakte zoveel kills en assists met mn Macropyre dat we alsnog wonnen. Geweldige pot imo - zeker aangezien we gewoon 4v5 teamfights bleven winnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 17:42 ]
En als Thesserd boos word berg je dan maarThesserd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:13:
Sja Auredium volgens mij heb je het al 100x gehoord, maar als je als Leshrac met een carry in de lane staat hoor je ook niet te last hitten. Ik zou ook heel boos worden
Ik weet in ieder geval dat van wie je ook uit mijn friendslist zou spelen dat deze allemaal commentaar zouden hebben op het feit dat je lasthit. Including me, al zou ik het misschien niet helemaal netjes over teamspeak heen roepen
Er stond een Legion Commander naast mij die drie keer dood ging in de eerste vijf minuten.. -_-Mjetterd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:26:
[...]
Niet heel vreemd, ik zou precies het zelfde doen als wat die rus deed in dit geval (er van uit gaande dat er een carry naast je stond in de lane). Het dringt nog niet helemaal tot je door, maar een lesrac is in eerste instantie niet een hero die last hits moet pakken. Andere hero's kunnen het veel beter gebruiken.
Ik zou mij echt heel erg irriteren aan spelers als jij bij mij in de lane.
Dat hij zo vaak dood ging had niets te maken met het niet kunnen feeden van zichzelf maar meer met zijn gebrek aan spelen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
LC + Lesh lane?Auredium schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:01:
[...]
Er stond een Legion Commander naast mij die drie keer dood ging in de eerste vijf minuten.. -_-
Dat hij zo vaak dood ging had niets te maken met het niet kunnen feeden van zichzelf maar meer met zijn gebrek aan spelen.
ok, dan zou ik sowieso sacho worden als de lesh gaat lasthitten
Als je als Leshrac gevraagt wordt (door dezelfde Legion Commander) om te zorgen voor de courier en de wards moet je natuurlijk wel gold hebben om dat te doen. Nu doe ik niet alles last-hitten (iets van 1/5 van de creeps) maar als je zelfs daarover gaat ranten en schelden binnen 5 minuten na aanvang van het spel en vervolgens in diezelfde minuten 5 keer dood gaat.Yogoi schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:06:
[...]
LC + Lesh lane?
ok, dan zou ik sowieso sacho worden als de lesh gaat lasthitten
That said; was het ook een vrij belabberde speler en als je zelfs de tegenpartij zover krijgt met je gescheld en gevloek dat zelfs zij zeggen dat het spel door je is verpest dan doe je als speler toch wat goed fout.
Wat dat betreft vind ik jullie adviezen hier overigens ook niet zo geweldig. Er schijnt een soort hardline opstelling ten opzicht van support-carries-jungle etc. etc. te zijn wat kan leiden tot tunnelvisie. Dat lijkt mij niet verstandig.Los van het lasthitten (wat ik ten dele met jullie eens ben alhoewel ik soms juist krijgt te horen van andere spelers dat ze willen dat ik last-hit; wut? ) Is het juist afwijken van de algemene taktieken wat vaak tot overwinningen leid. In die zin hoor ik daarom ook liever niet 'wat jij met jou karakter' moet doen want per definitie gaat het andere team daar ook van uit. Dat mis een beetje schaken waarbij beide spelers de zetten van de tegenstander weet. Mompeld iets van element of surprise.
Ah; Gisteren weer een reeks potjes gewonnen. Winstratio is weer wat gestegen richting 60.
De hardline opstelling is gebaseerd op maths en gamemechanics. Niet omdat wij toevallig bedacht hebben dat lesh of bijvoorbeeld rubick support zijn en antimage een carry. Ik (en ik gok ook de meeste andere hier) baseren hun mening op basis wat het beste team oplevert. Jij hebt eerder in dit topic al aangeven dat je 'solo' speelt in een team game, de meeste hier proberen te bedenken wat ze het beste kunnen doen in een team van 5. Vermoedelijk ontstaat hier gewoon een verschil in gedachten omtrent wat is 'goed of niet'Auredium schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:20:
[...]
Wat dat betreft vind ik jullie adviezen hier overigens ook niet zo geweldig. Er schijnt een soort hardline opstelling ten opzicht van support-carries-jungle etc. etc. te zijn wat kan leiden tot tunnelvisie. Dat lijkt mij niet verstandig.Los van het lasthitten (wat ik ten dele met jullie eens ben alhoewel ik soms juist krijgt te horen van andere spelers dat ze willen dat ik last-hit; wut? ) Is het juist afwijken van de algemene taktieken wat vaak tot overwinningen leid. In die zin hoor ik daarom ook liever niet 'wat jij met jou karakter' moet doen want per definitie gaat het andere team daar ook van uit. Dat mis een beetje schaken waarbij beide spelers de zetten van de tegenstander weet. Mompeld iets van element of surprise.
Een afwijkende tactiek bedenken is totaal geen probleem. Maar het moet wel logisch zijn of werkend. En ja ik snap dat als de tegenpartij slecht genoeg is je elke taktiek werkend kan maken. Maak bijvoorbeeld een lvl 1 roshan team. Of een early game push team (zeker leuk als je tegen een late game team staat)
Team global, rat dota, etc
Als je het nu toch vergelijkt met schaken: de tactiek wat jij gebruikt is net zo als jezelf expres schaakmat zetten. Dat is ook afwijken van de tactieken...
[ Voor 0% gewijzigd door Yogoi op 03-01-2014 09:51 . Reden: typo's ]
We decided to move to Korea to form a new team with Blitz, and play in the Korean Dota 2 scene. We play the qualifiers for NSL Season 3 tomorrow. We'll be in Korea for a few months, so be sure to tune in to our adventure with us.
Keep up to date with our new team, Zephyr:
http://www.twitter.com/ZephyrDota
Corey (Carry) - http://www.twitter.com/coreydota
Blitz (Mid) - http://www.twitter.com/Blitz_Dota
SexyBamboe (Offlane) - http://www.twitter.com/SexyBamboe
Purge (Jungling/Support) - http://www.twitter.com/PurgeGamers
Eosin (Hard Support) - http://www.twitter.com/EosinDota
#Bambidota
[ Voor 4% gewijzigd door Sahje op 03-01-2014 10:08 ]
Begrijp me niet fout; Als ik zie dat een team goed werkt dan speel ik ook als team. Met Mekansh indien nodig en septer e.d. Het probleem is echter dat teamwork ook fout kan gaan, met name een team wat 'fout denkt' een fenomeen dat ontstaat omdat een team een comprimis van denken is. Mensen in een groep versimpelen hun eigen denken ten behoeve van het doel wat een team heeft waardoor ze niet alleen de mogelijkheden kunnen zien van zichzelf (of in Dota; van hun held) maar ook een tunnelvisie kunnen ontwikkelen en te veel met hun teamgenoten mee rennen.Yogoi schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:35:
[...]
De hardline opstelling is gebaseerd op maths en gamemechanics. Niet omdat wij toevallig bedacht hebben dat lesh of bijvoorbeeld rubick support zijn en antimage een carry. Ik (en ik gok ook de meeste andere hier) baseren hun mening op basis wat het beste team oplevert. Jij hebt eerder in dit topic al aangeven dat je 'solo' speelt in een team game, de meeste hier proberen te bedenken wat ze het beste kunnen doen in een team van 5. Vermoedelijk ontstaat hier gewoon een verschil in gedachten omtrent wat is 'goed of niet'
Een afwijkende tactiek bedenken is totaal geen probleem. Maar het moet wel logisch zijn of werkend. En ja ik snap dat als de tegenpartij slecht genoeg is je elke taktiek werkend kan maken. Maak bijvoorbeeld een lvl 1 roshan team. Of een early game push team (zeker leuk als je tegen een late game team staat)
Team global, rat dota, etc
Als je het nu toch vergelijkt met schaken: de tactiek wat jij gebruikt is net zo als jezelf expres schaakmat zetten. Dat is ook afwijken van de tactieken...
Bijvoorbeeld teams die wat glashard teambattles blijven doen ondanks dat ze deze verliezen (hetzij door levelverschil, items of hero set-up). Dat zijn teams die (ondanks dat ik het vaak zeg) niet inzien dat ze juist moeten trilanen en meer base-defenden en minder moeten teamwipen.
Een andere veel gemaakte fout is een team wat besluit om Roshan te gaan doen in de meest onmogelijke situaties. Bijvoorbeeld net als het team terug komt van achterstand Roshan gaan doet terwijl het andere team besluit om met de hele groep mid te gaan. (ik facepalm nog toen ik dat zag gebeuren....maar luisteren ho maar, daar ging center mid barracks...)
Of juist op voorstand staan maar niet zo heel erg ver, Roshan gaan doen terwijl je weet dat een hero van de tegenstander je daar spot en dan een teamwipe krijgen.
Arg, ik haat zulke teams.
Begrijp ik je goed als je hier mee zegt dat je teams haat die foute keuzes maken?Auredium schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:07:
[...]
Begrijp me niet fout; Als ik zie dat een team goed werkt dan speel ik ook als team. Met Mekansh indien nodig en septer e.d. Het probleem is echter dat teamwork ook fout kan gaan, met name een team wat 'fout denkt' een fenomeen dat ontstaat omdat een team een comprimis van denken is. Mensen in een groep versimpelen hun eigen denken ten behoeve van het doel wat een team heeft waardoor ze niet alleen de mogelijkheden kunnen zien van zichzelf (of in Dota; van hun held) maar ook een tunnelvisie kunnen ontwikkelen en te veel met hun teamgenoten mee rennen.
Bijvoorbeeld teams die wat glashard teambattles blijven doen ondanks dat ze deze verliezen (hetzij door levelverschil, items of hero set-up). Dat zijn teams die (ondanks dat ik het vaak zeg) niet inzien dat ze juist moeten trilanen en meer base-defenden en minder moeten teamwipen.
Een andere veel gemaakte fout is een team wat besluit om Roshan te gaan doen in de meest onmogelijke situaties. Bijvoorbeeld net als het team terug komt van achterstand Roshan gaan doet terwijl het andere team besluit om met de hele groep mid te gaan. (ik facepalm nog toen ik dat zag gebeuren....maar luisteren ho maar, daar ging center mid barracks...)
Of juist op voorstand staan maar niet zo heel erg ver, Roshan gaan doen terwijl je weet dat een hero van de tegenstander je daar spot en dan een teamwipe krijgen.
Arg, ik haat zulke teams.
Want dat is wat ik er uit haal.
Als dat zo is dan ben je naar mijn bescheiden mening daar zelf ook een onderdeel van.
Een Lesh die farm pakt van een hard carry is naar mijn mening een foute keuze. Althans in bijna alle gevallen. Als je een hardcarry in de lane hebt met ene lesh dan is het gewoon niet uit te leggen dat het beter zou zijn als lesh farm pakt.
En natuurlijk, als de hardcarry niveau 0 heeft en niet kan lasthitten dan pakt dat uiteindelijk misschien niet goed uit en moet je gaan aanpassen. Maar als ik die hardcarry zou zijn en de lesh gaat in de eerste paar creep waves lasthitten dan zeg ik daar zeker wel wat van. Gewoonweg omdat het gamewise beter is dat de hardcarry die lasthits pakt. En als je mij kan uitleggen waarom het beter zou zijn dat de lesh in die eerste paar waves lasthits zou moeten pakken ipv bijvoorbeeld een anti mage dan ben ik serieus benieuwt naar de uitleg.
Precies! Ik paste mij aan ten bate van het team, ik had het niet beter kunnen verwoorden dan dt. Bedankt voor het bewijzen van mijn punt. De Legion Commander zou hardcarry moeten zijn, wilde dat zijn maar bakte er niets van dus was een andere taktiek voor het team beter. Ik ben uiteindelijk ook in een andere lane gaan staan wat beter werkte voor het team.Yogoi schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:22:
[...]
Begrijp ik je goed als je hier mee zegt dat je teams haat die foute keuzes maken?
Want dat is wat ik er uit haal.
Als dat zo is dan ben je naar mijn bescheiden mening daar zelf ook een onderdeel van.
Een Lesh die farm pakt van een hard carry is naar mijn mening een foute keuze. Althans in bijna alle gevallen. Als je een hardcarry in de lane hebt met ene lesh dan is het gewoon niet uit te leggen dat het beter zou zijn als lesh farm pakt.
En natuurlijk, als de hardcarry niveau 0 heeft en niet kan lasthitten dan pakt dat uiteindelijk misschien niet goed uit en moet je gaan aanpassen. Maar als ik die hardcarry zou zijn en de lesh gaat in de eerste paar creep waves lasthitten dan zeg ik daar zeker wel wat van. Gewoonweg omdat het gamewise beter is dat de hardcarry die lasthits pakt. En als je mij kan uitleggen waarom het beter zou zijn dat de lesh in die eerste paar waves lasthits zou moeten pakken ipv bijvoorbeeld een anti mage dan ben ik serieus benieuwt naar de uitleg.
Auredium schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:28:
[...]
Precies! Ik paste mij aan ten bate van het team, ik had het niet beter kunnen verwoorden dan dt. Bedankt voor het bewijzen van mijn punt. De Legion Commander zou hardcarry moeten zijn, wilde dat zijn maar bakte er niets van dus was een andere taktiek voor het team beter. Ik ben uiteindelijk ook in een andere lane gaan staan wat beter werkte voor het team.

Sorry, maar je mist hier het volledige punt. Misschien dat als jij actief de LC had ondersteund dat die er dan wel wat van had gebakken.
Nee.Sahje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:30:
[...]
[afbeelding]
Sorry, maar je mist hier het volledige punt. Misschien dat als jij actief de LC had ondersteund dat die er dan wel wat van had gebakken.
Dat plaatje slaat in deze situatie meer op jou. Die LC was een faalboot die wat neit kon spelen. Maar dat is schijnbaar moeilijk om te snappen omdat ik wat onconventioneler speel.
Ik denk dat we het simpel kunnen houden: Jij je speelstijl, wij een speelstijl. Wij proberen alleen je ogen te openen dat er in Dota meer is dan alleen semi-carry leshrac.Auredium schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:38:
[...]
Nee.
Dat plaatje slaat in deze situatie meer op jou. Die LC was een faalboot die wat neit kon spelen. Maar dat is schijnbaar moeilijk om te snappen omdat ik wat onconventioneler speel.
Thanks.Sahje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:30:
[...]
[afbeelding]
Ik had eigenlijk een plaatje met een plaat voor iemands hoofd willen posten maar dit heeft hetzelfde effect.
@Auredium:
Je hebt het steeds over tunnelvisie maar het lijkt dat je hier zelf ook veel gebruik van maakt. Ik heb bepaalde meningen over Dota en ik weet nog lang niet alles aangezien ik bij elk potje nog steeds dingen leer maar onze meningen over gamesense en teamplay verschillen nogal. Dat is niet erg maar laat je niet beperken tot jouw nog beperkte (ik zeg even beperkt omdat je zo te zien altijd alleen maar solo speelt) dota ervaringen.
Lees deze post ook eens (linkje)
Die geeft op een mooie onderbouwde manier aan waarom een support soms gewoon een support zou moeten zijn. En tuurlijk kun je het soms voor de leuk eens anders doen zoals Madman aangeeft als reactie hierop.
Haha grappig dat je daarnaar linkt ^^ Anyways, ben het niet vaak met je eens Yogoi maar in deze moet ik je idd gelijk geven ^^Yogoi schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:41:
[...]
Thanks.
Ik had eigenlijk een plaatje met een plaat voor iemands hoofd willen posten maar dit heeft hetzelfde effect.
@Auredium:
Je hebt het steeds over tunnelvisie maar het lijkt dat je hier zelf ook veel gebruik van maakt. Ik heb bepaalde meningen over Dota en ik weet nog lang niet alles aangezien ik bij elk potje nog steeds dingen leer maar onze meningen over gamesense en teamplay verschillen nogal. Dat is niet erg maar laat je niet beperken tot jouw nog beperkte (ik zeg even beperkt omdat je zo te zien altijd alleen maar solo speelt) dota ervaringen.
Lees deze post ook eens (linkje)
Die geeft op een mooie onderbouwde manier aan waarom een support soms gewoon een support zou moeten zijn. En tuurlijk kun je het soms voor de leuk eens anders doen zoals Madman aangeeft als reactie hierop.
Ik erger me ook zo vaak dood aan supports die op mijn lane last hits proberen te contesten. En dan krijg je zo'n slap argument van; moet je maar beter last hitten. Last hitten is gebaseerd op incalculeren van het doen van de laatste damage op een creep en dat gaat dus helemaal mis als er iemand naast je staat die ontzettend zijn best doet om het beter te doen ^^
Als ik support speel is het enige wat ik doe de enemies op lane harassen, creeps denyen en stacken/pullen. Farm krijg ik dan van neutrals en evt assists bij kills. Een hero als bv CM/Lesh/Lion etc kan prima functioneren met levels en spells, dat is het hele idee van support spelen. En tbh, Leshrac is absoluut geen carry, al helemaal geen carry in het rijtje Void/AM/Luna/PL etc etc
[ Voor 24% gewijzigd door M4DMan op 03-01-2014 10:54 ]
We zijn het vaak zat eens, alleen dat zijn geen zaken waar we over praten want dat is niet interessantM4DMan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:45:
[...]
Haha grappig dat je daarnaar linkt ^^ Anyways, ben het niet vaak met je eens Yogoi maar in deze moet ik je idd gelijk geven ^^
Ik heb net even door de replay geblitzd want ik was toch wel even benieuwd naar hoe slecht die LC dan wel niet was. Ik heb slecht nieuws voor je. De PA, LC, CM en Viper in jouw team hebben dat potje gecarried. Jou aanwezigheid was nauwelijks merkbaar in de overall game impact.Auredium schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:38:
[...]
Nee.
In lane had de LC wat moeite met last-hitten, niet onbegrijpelijk tegen een Dark Seer + Axe lane. Toch was de LC goed bezig en pakte meer last-hits dan verwacht en was succesvol aggresief. Echter stond jij vaak te kijken hoe hij dat deed terwijl je creeps aan het last-hitten was.
Daarnaast was je in teamfights vaak out of position om de LC en PA te ondersteunen die aggresief gingen. Jij was dan vaak bezig met creeps last-hitten of towers/buildings proberen om te gooien.
[ Voor 29% gewijzigd door Sahje op 03-01-2014 11:24 ]

No offense tho, ieder zn meug zeggen ze wel s he.. Maar wat is precies de voldoening van slechts 1 hero spelen in een game van zoveel diversiteit en afwisseling? Zoveel te ontdekken en spelen, zoveel heroes zoveel spells zoveel items.. Ik vraag het me gewoon af, is geen aanval
[ Voor 98% gewijzigd door M4DMan op 03-01-2014 11:39 ]
Verwijderd
Heeft hij al eens uitgelegd. Hij doet dat altijd. Een bepaald ras/klasse/held spelen in games.M4DMan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:27:
THE AMOUNT OF LESHRAC GAMES IS TOO DAMN HIGH !
[afbeelding]
No offense tho, ieder zn meug zeggen ze wel s he.. Maar wat is precies de voldoening van slechts 1 hero spelen in een game van zoveel diversiteit en afwisseling? Zoveel te ontdekken en spelen, zoveel heroes zoveel spells zoveel items.. Ik vraag het me gewoon af, is geen aanval
Jammer dat Dota daar absoluut de game niet voor is. Ga dan met bots spelen ofzo. Je benadeelt anderen op deze manier.
Eigenlijk heb ik ook deze ervaring. Ik zit als lane support eerder te weinig te last hitten dan teveel (zo nu en dan is mijn carry te ver weg om zelf te last hitten en vergeet ik om het in zijn plaats te doen), en ik zuig wel redelijk hard in creep stacking/pulling, maar als ik te weinig farm om in redelijke tijd support items te halen, dan gaat er eigenlijk iets hard mis. Dan heb je het over situaties waarin de pot zo goed als verloren is als er niet snel een gank komt. Natuurlijk heb ik niet in 5 minuten tijd meteen een Mekansm, wat een feest zou dat zijn, maar met minimale last hits, kom ik meestal gewoon mee.M4DMan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:45:
[...]
Als ik support speel is het enige wat ik doe de enemies op lane harassen, creeps denyen en stacken/pullen. Farm krijg ik dan van neutrals en evt assists bij kills. Een hero als bv CM/Lesh/Lion etc kan prima functioneren met levels en spells, dat is het hele idee van support spelen. En tbh, Leshrac is absoluut geen carry, al helemaal geen carry in het rijtje Void/AM/Luna/PL etc etc
Het is inderdaad sterk aan te raden flink wat heroes een paar keer gespeeld te hebben. Ik heb zelfs Meepo wel eens gespeeld Je wil niet zien hoe ik dan presteer, maar ik heb wel enigszins een idee van wat hij kan. Ik pas dus wel op voordat ik als solo een Meepo wil verassen. Met wat pech staat er voor ik het weet een hele groep van Meepo's om mij heen. En ik weet nu dat Lich er goed werkt tegen Meepo. Je ziet mij hem nooit spelen, en als ik hem speel gaat het werkelijk dramatisch slecht, maar dat soort ervaring is gewoon nuttig, want je weet wat je kan verwachtenals een vriend of vijand de hero speelt. Als je enkel 1 hero speelt ken je veel andere heroes te slecht, waardoor er situaties komen waarin je niet weet wat je moet doen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:56:
[...]
Heeft hij al eens uitgelegd. Hij doet dat altijd. Een bepaald ras/klasse/held spelen in games.
Jammer dat Dota daar absoluut de game niet voor is. Ga dan met bots spelen ofzo. Je benadeelt anderen op deze manier.
Verwijderd
Daarom speel ik als noob zijnde enkel random draft. Goede manier om ze allemaal eens tegen te komenAmanoo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:32:
[...]
[...]
Het is inderdaad sterk aan te raden flink wat heroes een paar keer gespeeld te hebben. Ik heb zelfs Meepo wel eens gespeeld Je wil niet zien hoe ik dan presteer, maar ik heb wel enigszins een idee van wat hij kan. Ik pas dus wel op voordat ik als solo een Meepo wil verassen. Met wat pech staat er voor ik het weet een hele groep van Meepo's om mij heen. En ik weet nu dat Lich er goed werkt tegen Meepo. Je ziet mij hem nooit spelen, en als ik hem speel gaat het werkelijk dramatisch slecht, maar dat soort ervaring is gewoon nuttig, want je weet wat je kan verwachtenals een vriend of vijand de hero speelt. Als je enkel 1 hero speelt ken je veel andere heroes te slecht, waardoor er situaties komen waarin je niet weet wat je moet doen.
Precies dit is het hele punt! Je hoeft ze niet goed te kunnen spelen (dat komt wel naarmate je ze vaker doetAmanoo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:32:
[...]
Het is inderdaad sterk aan te raden flink wat heroes een paar keer gespeeld te hebben. Ik heb zelfs Meepo wel eens gespeeld Je wil niet zien hoe ik dan presteer, maar ik heb wel enigszins een idee van wat hij kan. Ik pas dus wel op voordat ik als solo een Meepo wil verassen. Met wat pech staat er voor ik het weet een hele groep van Meepo's om mij heen. En ik weet nu dat Lich er goed werkt tegen Meepo. Je ziet mij hem nooit spelen, en als ik hem speel gaat het werkelijk dramatisch slecht, maar dat soort ervaring is gewoon nuttig, want je weet wat je kan verwachtenals een vriend of vijand de hero speelt. Als je enkel 1 hero speelt ken je veel andere heroes te slecht, waardoor er situaties komen waarin je niet weet wat je moet doen.
Door ze enkele keren te hebben gespeeld leer je ze pas beter en beter kennen. Ondertussen heb ik zelf ongeveer 440 matches gespeeld. Most played hero - 14 keer... Dus wel redelijk wat afwisseling
Nu kan ik niet zeggen dat ik ze allemaal 100% ken, maar de meeste ken ik wel en weet wat ze doen en waar je voor moet oppassen. Dit scheelt een hele hoop, en dat leer je niet door alleen het slachtoffer te zijn
dp kon lekker door pushen en na 45 minuten hadden wij mega creeps en zij de middelste barakken
creeps did the GG i love it
Gister ook maar eens ranked captains mode gedaan, en gelijk zelf maar wat in elkaar proberen te draaien.
Ons team:
Nyx, Lich, Omni knight, Bristleback, Luna.
Graag wat commentaar op deze picks!
Ik lane'de als Luna samen met een Lich vs een Weaver/Sand king.
Dat ging fantastisch! De lich deniede goed en op een gegeven moment ook sentry voor de weaver.
Uiteindelijk ik LH/dn 99/8 en hij 51/11 lijkt me prima toch?
De weaver eindigde de game met 0 kill 8 deaths
Dan hebben wij die weaver mooi onschadelijk gemaakt!
De bristle en de OK zaten ook samen in een lane, maar dat ging niet goed.
De OK ging vlads first? en de bristle zat te mopperen om de last hits.
Op zich niks mis mee, maar een double melee op de hard lane (vermoed ik tenminste) is wat minder prettig vanwege de harras. Welke picks had de tegenstander?JBplap schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:27:
@Goede supports,
Gister ook maar eens ranked captains mode gedaan, en gelijk zelf maar wat in elkaar proberen te draaien.
Ons team:
Nyx, Lich, Omni knight, Bristleback, Luna.
Graag wat commentaar op deze picks!
Ik lane'de als Luna samen met een Lich vs een Weaver/Sand king.
Dat ging fantastisch! De lich deniede goed en op een gegeven moment ook sentry voor de weaver.
Uiteindelijk ik LH/dn 99/8 en hij 51/11 lijkt me prima toch?
De weaver eindigde de game met 0 kill 8 deaths
Dan hebben wij die weaver mooi onschadelijk gemaakt!
De bristle en de OK zaten ook samen in een lane, maar dat ging niet goed.
De OK ging vlads first? en de bristle zat te mopperen om de last hits.
Idd bristle Ok hard lane.
De harras op de bot lane is dan wel erg hoog voor de double melee lane, Je had misschien beter de Omni pick voor iets anders kunnen doen, misschien een jungle of zo. Ook een mogelijkheid was om de Lich naar bot te laten gaan en Omni naar boven, heb je in ieder geval een melee / ranged combi op beide lanes staan.
Wij radiant.
Luna / lich bottom/safe lane.
OK + bristle vs NS dark seer top.
Nyx vs gyro mid.
Wat bedoel je met harras hoog?
Ik dacht omni voor heals als support wel handig, maar als ik die voor een jungle inruil, wie dan?
Omdraaien had misschien wel beter gewerkt.
Dus dat die lane niet goed uit de verf kwam is wel te begrijpen. (en kan natuurlijk ook nog gewoon aan de spelers zelf liggen).
Onze lane kwam er goed vanaf, maar dat wijt ik grotendeels ook aan de lich (teamplay en skill)!
Die ook gewoon bijna evenveel heeft gehealed (met mek) als de OK (met zn heals en mek)
Hier de hele game:
http://dotabuff.com/matches/451896215
Dit gaat overigens wel om low rating brackets.
De OK inwissel voor een CM, zou dat een goed idee zijn?
Maar moet zeggen dat ik dit spel echt steeds leuker ga vinden, nu nog wat minder slecht worden haha
Lekker leren dus.
Verwijderd
So excitedSahje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:05:
House Tour: YouTube: Team Zephyr - Korean House Tour
We decided to move to Korea to form a new team with Blitz, and play in the Korean Dota 2 scene. We play the qualifiers for NSL Season 3 tomorrow. We'll be in Korea for a few months, so be sure to tune in to our adventure with us.
Keep up to date with our new team, Zephyr:
http://www.twitter.com/ZephyrDota
Corey (Carry) - http://www.twitter.com/coreydota
Blitz (Mid) - http://www.twitter.com/Blitz_Dota
SexyBamboe (Offlane) - http://www.twitter.com/SexyBamboe
Purge (Jungling/Support) - http://www.twitter.com/PurgeGamers
Eosin (Hard Support) - http://www.twitter.com/EosinDota
#Bambidota
is dat wat?
Zag het net voor het eerst haha.
In een zieke game...
Wij waren zo hard aan het verliezen, ancient verdedigen, towers en 2 racks down, maar ze maakten het niet af.
Uiteindelijk shaman met zn boots of travel die de 3e lane pushed en daarmee t4 en ancient kapot maakt.
53 kills tegen, 29 voor.
Maar het leek veel oneerlijker dan hier staat, onmogelijke win haha.
Bloodstone is imo slecht voor viper. Kun je beter andere items gaan. Zoveel regen heeft viper niet nodig en veel dmg doet hij via autoattacks.JBplap schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:38:
Bloodstone op een viper,
is dat wat?
Zag het net voor het eerst haha.
In een zieke game...
Wij waren zo hard aan het verliezen, ancient verdedigen, towers en 2 racks down, maar ze maakten het niet af.
Uiteindelijk shaman met zn boots of travel die de 3e lane pushed en daarmee t4 en ancient kapot maakt.
53 kills tegen, 29 voor.
Maar het leek veel oneerlijker dan hier staat, onmogelijke win haha.
Zijn er betere items voor Viper? Ja. Is het in sommige gevallen best handig voor Viper? Ja (imho).
EDIT: vanavond de laatste avond van Wraith Night waarschijnlijk, ik ga nog wel even mijn Wraith King's Favor opmaken
[ Voor 7% gewijzigd door ickeicke op 05-01-2014 16:16 ]
Beetje apart build maarja moet kunnen
Ik ben al aardig wat geklommen in rating nu op 2180 (begon op 2030) maar soms krijg je echt onmogelijke mensen in je team.
We hadden net oa een shadow shaman als support, die gast ruilde van een andere char met de shaman. (captains mode).
En besloot daarna dat hij dat toch niet leuk vond en ging toen maar een stats first build
[ Voor 14% gewijzigd door Amanoo op 05-01-2014 19:15 ]
Van 3500 helemaal naar beneden gevallen tot 3039 ik vind het echt oneerlijk gaan zo als je altijd de clueless stack(s) in je team krijgt tov van de tegenstander die veel meer teamplay hebben in hun groepjes.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
veel mensen praten/chatten niet, maar blijken wel te luisteren als iemand dan het heft in handen probeert te nemen.
Precies hetzelfde hier. Een potje bijvoorbeeld met AM, Luna, Storm en Slark in een team.. Feeders overal. Of een Windranger die niet gelooft dat onze carry kan farmen(na 1min) en gaat zelf maar lasthitten. Net voor oud&nieuw had ik bijna 4.1k en had als doel 4.2k. Nu ben ik al onder de 3.9k afgezakt.. Rubick mid en Pudge carry ook nog gezienTr!gger schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:34:
Na de afgelopen week wat goede balans te hebben is het de laatste 2 dagen dramatisch wat voor teams ik krijg. 11 op rij verloren ik snap er echt niks meer van waarom ik altijd de feeders krijg hoor. Net ook weer een 2-17 PA en een 0-8 Alchemist die wat in de jungle staat te rommelen op lvl 5 terwijl iedereen al bijna 9 of 10 was. De moed zakt echt in m'n schoenen hiervan.
Van 3500 helemaal naar beneden gevallen tot 3039 ik vind het echt oneerlijk gaan zo als je altijd de clueless stack(s) in je team krijgt tov van de tegenstander die veel meer teamplay hebben in hun groepjes.

Ik ben in eerste instantie geranked op 3900, en ben langzaamaan omhoog geklommen tot net geen 4k. Hoewel je af en toe nog een retard tegenkomt (Lees: een lich die mee gaat met onze midhero, weigert te supporten en dagon koopt om kills te stealen), kom ik toch aanzienlijk meer aardige en nuttige mensen tegen.
Moet wel zeggen dat ik maar een select aantal heroes speel die ik echt goed kan spelen, dan wil zeggen:
- Lina
- Rubick
- Lion
- Bounty Hunter
- Bane
- Luna
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Het was weekend.
Mijn ervaring in het afgelopen jaar is dat je tijdens het weekend meer vreemde spelers (ik hou het even positief
en ik ben dan de slecht carry omdat ik maar 1 kill haal...
Verwijderd

als je als carry al moet warden en courier upgraden, dan kan je toch niet zeggen dat ik mijn werk niet doe...
Als je als carry wards en de courrier koopt dan doen je inderdaad je werk nietkowlier schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:39:
ik ben toch heel wat beter dan de helft van de spelers die ik tegenkom
als je als carry al moet warden en courier upgraden, dan kan je toch niet zeggen dat ik mijn werk niet doe...
Ik snap je punt je legt het alleen wat vreemd uit.
Verwijderd
Afgelopen week sowieso niet echt een lekkere week qua wins/losses, maar goed, ben ik ondertussen wel gewend als je iets te hoog boven 50% winrate uitkomt.
Als je daar juist ver boven (of onder) zit werkt die juist niet goed...
Maar mensen winnen natuurlijk liever en vinden de match engine 'goed' als ze bv 60% of meer winnen.
Als jij nl > 50% wint, dan (in theorie) ben jij diegene die ervoor zorgt (tenminste een deal van) dat je wint.
En moet de match engine je dus bij een gelijkblijvend enemyteam indelen met meer scrubs, waar jij dan voor moet compenseren.
Of in totaal moet het enemyteam beter zijn.
Kwa rating, ranked is natuurlijk nog relatief nieuw, dus waardes kunnen nogal inflated zijn.
Als early adopter had je bv al een hoge rating kunnen scoren, maar nu meer mensen er in totaal opstaan kan die verhouding ook anders zijn.
Als er relatief veel late adopters maar wel geskillde mensen pas net hun rating hebben. Maar mensen zien natuurlijk liever van ik had ooit xxxx dus dat ben ik minimaal...
Dat is waar. Ik vraag me wel af of er een max is. Singsing zit nu bijvoorbeeld boven de 6.1k rating en hij wint meer dan dat hij verliest.JBplap schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:15:
Met een goed werkende match engine zou iedereen juist ook op ongeveer 50% win rate uitkomen.
Als je daar juist ver boven (of onder) zit werkt die juist niet goed...
Maar mensen winnen natuurlijk liever en vinden de match engine 'goed' als ze bv 60% of meer winnen.
Als jij nl > 50% wint, dan (in theorie) ben jij diegene die ervoor zorgt (tenminste een deal van) dat je wint.
En moet de match engine je dus bij een gelijkblijvend enemyteam indelen met meer scrubs, waar jij dan voor moet compenseren.
Of in totaal moet het enemyteam beter zijn.
Kwa rating, ranked is natuurlijk nog relatief nieuw, dus waardes kunnen nogal inflated zijn.
Als early adopter had je bv al een hoge rating kunnen scoren, maar nu meer mensen er in totaal opstaan kan die verhouding ook anders zijn.
Als er relatief veel late adopters maar wel geskillde mensen pas net hun rating hebben. Maar mensen zien natuurlijk liever van ik had ooit xxxx dus dat ben ik minimaal...
Nu er ranked is, wordt AP wel een stuk anders gespeeld. Mensen willen perse winnen dus gaan counterpicken en zelf nadat de timer op 0 staat hebben er veel nog niet gekozen. Voor de patch deed ik 9/10x random, nu nog maar 2/10 keer ofzo.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Ik vraag me af wanneer Earth Spirit wordt toegevoegd aan CM. Ik vind hem wel erg leuk om te spelen (en mensen die graag over mijn schouder mee kijken beginnen hard te klagen dat ik hem niet meer speel).
Verwijderd
Earth Spirit is echt zo leuk om te spelen als je eenmaal doe combos een beetje kanAmanoo schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:10:
Ik zit tegenwoordig alleen nog aan Captain's Mode. AP is ook drie keer niets, naar mijn ervaring. Weinig counterpicking gezien daar tot nu toe, dat gaat een stuk beter bij CM.
Ik vraag me af wanneer Earth Spirit wordt toegevoegd aan CM. Ik vind hem wel erg leuk om te spelen (en mensen die graag over mijn schouder mee kijken beginnen hard te klagen dat ik hem niet meer speel).
Heb net trouwens echt een geweldige Rubick game gewonnen, ondanks dat onze PL na 10 seconden de strijd opgaf. 4 tegen 5 dus een enorm leuke game gespeeld waarbij ik betere hooks had dan de enemy Pudge en een Dagon 5 brown boots Bounty. Staat helaas nog niet op dotabuff maar het is echt een enorm leuke match om te kijken, mocht je me als vriend op steam hebben
Edit: heb het maar even opgenomen want dotabuff doet stom
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OIRcX-dFhTU]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 18:10 ]
Vandaar mijn vraag, zijn er mensen in de gelegenheid om samen met mij Dota 2 te spelen,
mijn statistieken zijn als volgt:
--------------------------
Lvl 7
108 games gespeeld
56 games verloren
---------------------------
Mijn steam profiel is:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198010466739/
Hierop kun je mij terug vinden en mij adden als vriend, wil je nog wat vragen of dergelijke kan het via een PM of Steam.
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo
ik geef je wel even een invite in de GoT guild. kun je genoeg mensen leren kennennitrodesign schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:09:
Graag zou ik een meer met vaste mensen Dota 2 willen gaan spelen, meestal speel ik in mijn eentje en kom regelmatig tegen dat er alleen russisch wordt gesproken en dat er nihil samenwerking is.
Hierop kun je mij terug vinden en mij adden als vriend, wil je nog wat vragen of dergelijke kan het via een PM of Steam.
Heb nu rond de 500 games gedaan, waarvan 300 Invoker en 150 Shadow Fiend.
Hier nog een grappige Invoker gameplay van mij:
YouTube: Dota 2 Ep.2 - Last Time Dota 2
Klopt. Dat maakt Earth Spirit juist erg leuk. Hier is nog wel een link met de 3 belangrijkste combo's.Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:59:
[...]
Earth Spirit is echt zo leuk om te spelen als je eenmaal doe combos een beetje kan
Heb net trouwens echt een geweldige Rubick game gewonnen, ondanks dat onze PL na 10 seconden de strijd opgaf. 4 tegen 5 dus een enorm leuke game gespeeld waarbij ik betere hooks had dan de enemy Pudge en een Dagon 5 brown boots Bounty. Staat helaas nog niet op dotabuff maar het is echt een enorm leuke match om te kijken, mocht je me als vriend op steam hebben
Edit: heb het maar even opgenomen want dotabuff doet stom
[video]
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=435444
En verder kan je natuurlijk nog leuke combo's verzinnen met onder andere items. Als de vijand veel disables heeft natuurlijk even BKB pakken, en het kan ook wel leuk zijn om Shiva te gebruiken nadat je na de vijand toe rolde, om meteen een heel team slow te geven. Blink dagger om daarna een vijand naar je team te trappen. Om eerlijk te zijn heb ik die dingen tot nu toe nooit geprobeerd, maar hij lijkt mij een erg goede hero om agressief dingen als Shiva mee te gebruiken. Zo nu en dan doe ik ook wel eens op een zwaargewonde alle een pull en soms trap ik hem daarna nog even weg, mocht de vijand een aardige movement speed hebben. Daarmee ben je een behoorlijke life saver. Met Crystal Maiden kan je ook behoorlijk gevaarlijk zijn, heb ik al eens ontdekt.
Na 400+ uur gamen kom je er achter dat het spel niet echt iets voor jou is?CarbonFibeR schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:23:
Tijdje Dota 2 geprobeerd, volgens mij is MOBA niet echt mijn ding. Zijn bijna geen heroes die mij aanspreken en mijn speelstijl zijn. Enige 2 heroes die ik echt leuk vind om te spelen zijn Invoker en Shadow Fiend.
Heb nu rond de 500 games gedaan, waarvan 300 Invoker en 150 Shadow Fiend.
Ik vraag me nu wel af hoeveel games je hebt gedaan in je leven waar meer dan 400+ uur in zit.
En dat werkte eigenlijk best leuk, want ik had al aghanims.
Kon dus mijn ult de hele tijd spammen in teamfights en de eerste skill bij het pushen van de lane/towers
Misschien dat bloodstone op pugna niet een heel goed item is, maar ik had heel veel farm en het leek mij leuk om het eens te proberen.
http://dotabuff.com/matches/458200930
VILF | Yeti
Haha was goeie game ja, nice itemsMjetterd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:45:
Ik heb gisteren eens bloodstone op pugna gebouwd.
Kon dus mijn ult de hele tijd spammen in teamfights en de eerste skill bij het pushen van de lane/towers.
Misschien dat bloodstone op pugna niet een heel goed item is, maar ik had heel veel farm en het leek mij leuk om het eens te proberen.
Wat ik extreem goed vind van team VILF is dat jullie towers defenden like bosses haha
[ Voor 16% gewijzigd door M4DMan op 07-01-2014 10:21 ]
That's the way it should be!M4DMan schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:48:
[...]
Haha was goeie game ja, nice itemsVond ook de plaatsing van je nether wards extreem behoorlijk grappig haha !
Wat ik extreem goed vind van team VILF is dat jullie towers defenden like bosses hahaAls er ook maar 1 creep de tower raakt gelijk tps
Moet je eens zien als we een beetje achterlopen en er kan een enemy gecounterd worden. 3 ult zijn geen uitzondering om er zeker van te zijn dat die dood is
Eigenlijk best goed, zo rond de 4000 zit ik en dat levert vooral leuke games opYogoi schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:01:
Hoe ervaren de mensen solo ranked tot nu toe?
Zelf heb ik 1 potje gedaan en dat ging gemoedelijk en iedereen deed zijn best. Naast dat potje heb ik denk ik al een maand of 6 geen potje meer alleen gedaanVraag me dus wel af hoe mensen het ervaren tot nu toe.
Ja het was weer een succesvolle avondMjetterd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:45:
Ik heb gisteren eens bloodstone op pugna gebouwd.
Kon dus mijn ult de hele tijd spammen in teamfights en de eerste skill bij het pushen van de lane/towers.
Ik zit ook rond de 4000. In het begin kwam ik best vaak slechte teammates tegen en daardaar was ik ook flink gezakt. De laatste 6 potjes dan weer goede teammates, want die heb ik allemaal gewonnen. Kwam misschien ook wel dat die teammates wel communiceerde en andere niet.Fragadder schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:20:
[...]
Eigenlijk best goed, zo rond de 4000 zit ik en dat levert vooral leuke games op. Ik moet zeggen dat ik de potjes met mongolen nog niet gehad heb van de 15 ranked games die ik gespeeld heb. Maarja ik speel niet zo veel alleen dus of het er meer zullen worden weet ik niet
Wat een OP game als Lycan net
Volgens mij voor mij een nieuw record,
21-0 met 721 g/min en 795 exp/min
En dat allemaal door een goede CM in lane, ik kon bijna perfect last hitten, first blood wel tegen maar daarna steamroll.
Bah en net een verschrikkelijke game zeg...
Kom met een 4 stack...
Spreken we wat af welke heroes etc en wie waar, gaan ze later zeuren ja die wouden we niet.
Mijn support begon gelijk te pushen en te last hitten
Stond bristle + ss + lich safe lane en feed die bristle 0-6
Uiteindelijk wel terug kunnen komen, maar naar zeggen hebben ze me alle 4 gereport (geen idee waarvoor) en ik maar 1 van hen wegens de scheld kanonnade.

[ Voor 45% gewijzigd door JBplap op 08-01-2014 00:50 ]
Netjes! Lycan vind ik zelf een zeer leuke hero om te spelen, alleen moet het team wel weten hoe die binnen he t team past. Wat ook wel leuk is om te weten, is dat zijn howl ability global is. Dus als je ziet dat een teammate van je in een gevecht komt met een andere hero, kun je snel je howl activeren zodat die toch de extra dmg krijgt en daardoor het gevecht uiteindelijk wint.
Het irritantste daarbij zijn nog wel de mensen die dan zelf als laatste een hero hadden gekozen en dan nemen ze een tweede hard carry of zelfs een tweede mid. Dan gaan ze vaak ook zeggen dat ze zelf o zo goed zijn in carry of w/e en dat niemand anders in hun team zo goed is. Dus diegene die als eerste carry/mid had gekozen moet dan maar ergens anders naartoe.Thesserd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 01:00:
Och daar heb ik ook zo'n hekel aan. Mensen die achteraf als het niet zo goed blijkt te gaan, gaan zeuren over de picks. Kansloos
partygame met 3 medespelers en 1 random (disruptor, die heel de game een minimale input had...).
goed begonnen in botlane, fb als doom en een 5 tal kills tegen de 15 minuten.
maar daarna ging het mis. ze hadden een immens goed push team, en hun slark deed het heel goed ondanks zijn achterstand in het begin.
uiteindelijk, rond minuut 50, hebben wij nog 1 barracks, ander team alle towers nog intact...
maar onze phantom lancer kreeg redelijk wat farm, en na wat kleine skirmishes er toch in geslaagd om hun mid te pushen en ancient te downen. was echt superspannend met momenten
Dinsdag 21 januari 18:00 tot woensdag 22 januari 18:00.
Bron: http://www.dota2.com/maintenance/
dat word dan maar spelen op EU eastFeralio schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:01:
Incoming maintenance aan het dota 2 netwerk!
[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 10-01-2014 10:15 ]
Potje StarCraft 2 doen Yogoi?
Netjes! Heb al ongeveer 2 weken last van smerige packet loss, word t eindelijk opgelost ^^Feralio schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:01:
Incoming maintenance aan het dota 2 netwerk!
Hopelijk wordt het dan beter.M4DMan schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:35:
[...]
Netjes! Heb al 2 weken ongeveer last van smerige packet loss, word t eindelijk opgelost ^^
p.s. had je die game van gisteren nog gestreamed? kan je niet vinden op Twitch.
Ja gestreamed haha, de battle for the last hits ^^ Heb sinds n paar dagen ook ingeschakeld dat vids worden opgeslagen dus hij staat op mn kanaal. Die laatste games waren wel terrible btwFeralio schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:37:
[...]
Hopelijk wordt het dan beter.![]()
p.s. had je die game van gisteren nog gestreamed? kan je niet vinden op Twitch.
http://www.twitch.tv/madnesssz , feel free to click the Follow button ^^
[ Voor 6% gewijzigd door M4DMan op 10-01-2014 11:43 ]
haha daar was ik disruptor. Heerlijk die sniper trollen na die glimpsed TPM4DMan schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:40:
[...]
Ja gestreamed haha, de battle for the last hits ^^ Heb sinds n paar dagen ook ingeschakeld dat vids worden opgeslagen dus hij staat op mn kanaal. Die laatste games waren wel terrible btw1e game was met Yogoi, zie je me als feeding Storm en hem als beyond godlike Disruptor
http://www.twitch.tv/madnesssz
Dat is altijd supergrappig, teleporterende mensen terug glimpsen.Yogoi schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:53:
[...]
haha daar was ik disruptor. Heerlijk die sniper trollen na die glimpsed TP
En dan in de all chat: ByeAmanoo schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:56:
[...]
Dat is altijd supergrappig, teleporterende mensen terug glimpsen.
niet meer niet minder. Disruptor is sowieso mijn favo hero. Heerlijk om te spelen. Zeker als je een forcestaff hebt.
Maar Disruptor is erg leuk, dat is waar als een paard.
Verwijderd
DIT IS ZO IRRITANT HOE KAN IK OOIT EEN HERO OEFENEN ALS IK NOOIT KILLS KRIJG AJKWGUGBWBGKUWKJW maar inderdaad AI is echt enorm irritant. Vooral omdat het altijd dezelfde heroes zijn dus stel je speelt daarna een echte match tegen een team zonder Sven gaat het opeens compleet anders. Daarnaast heb je sowieso 0 kans om iets uit te richten in en bot game tenzij je mid of jungle gaat...Amanoo schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:15:
Waarom heb ik nooit eerder Pudge gespeeld? Eigenlijk is hij best leuk. Alleen jammer dat als ik een bot match doe om te oefenen die verschrikkelijke AI continu killstealt
Een enorm rare team compositie dus. De vijand overigens ook, waar wij neigden naar all-support neigde de vijand doodleuk naar all-carry (al had men wel door dat support uithangen ook nodig was).
Al met al was dat wel heel grappig en totaal knudde, allemaal.
Overigens zat ik in een tamelijk lage bracket te spelen, twee partyleden hebben een veel lager level. En een ervan heeft DotA alsnog wel heel goed bestudeerd en hoewel hij level 5 heeft op DotA neigt zijn kennis meer richting wat je mag verwachten van een level 30. Dat zou wel veel kunnen schelen.
[ Voor 23% gewijzigd door Amanoo op 10-01-2014 17:33 ]
4 russen als group (so be it)
Maar elke keer als ik courier gebruikte dan dropten hun mijn items ergens, had ik eerst niet door dus alles lag over de map
Later zag ik de shaman lopen met mijn bkb (kan hij dan toch niet gebruiken) en nog een mithril hammer

Iemand dit weleens meegemaakt

[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]