Leuk, en welkom bij de club :P! Ja vooral in het begin praten mensen niet veel. En ik denk dat je ook weinig feedback zult krijgen. Het is vooral het spel eerst leren kennen. Hero's spelen die je leuk vindt. Vooral toen ik begon speelde ik sniper en drow ranger omdat deze behoorlijk makkelijk waren. Toen vond ik het spel steeds leuker vinden, en sindsdien speel ik het nog steeds.
Paar dingen die je kan/moet leren:
Wat voor een hero heb je gekozen, en wat betekend dit voor je team?
- Als je een carry kiest wordt er verwacht dat je veel farmed en last hit.
- Als je een support kiest wordt er verwacht dat je de carry ondersteund en zorgt dat hij zo goed mogelijk kan farmen.
- Als je een initiator kiest wordt er verwacht dat je teamfights begint. Dit zijn vaak hero's waarop je een blink dagger of force staff koopt (Enigma, Magnus etc)
Je hebt meer rollen in Dota 2 zoals: Disabler, Jungler, Nuker, Pusher etc (
http://dota2.gamepedia.com/Role).
Elke hero heeft wel zijn specialiteit wat hem of haar goed maakt. Vaak wordt er ook wel gesproken over onofficiële rollen:
- Hard Carry: Veel farmen in het begin van de game. En later zijn deze erg sterk (Anti-Mage, Faceless Void, Phantom Assassin)
- Semi Carry: Deze carry's hebben minder farm nodig dan een Hard Carry, en kunnen dus sneller kills krijgen. Deze carry's gaan vaak mid zoals Queen of Pain, Tiny, Templar Assassin etc.
- Ganker: Deze hero's zijn goed voor early and mid games. Ze kunnen vaak snel bewegen en naast veel damage doen kunnen ze ook hero's disablen. Een voorbeeld hiervan is Pudge. Deze hero wordt vaak mid gespeeld en zodra hij level 6 is krijgt hij zijn ultimate en kan hij erg goed ganken. Proberen de enemy carry te killen. Gankers doen vaak veel damage en vooral in de early games kunnen ze behoorlijk makkelijk iemand killen.
- Roamer: Dit zijn hero's die continue de map doorlopen om proberen te assisten bij het maken van kills. Bijvoorbeeld helpen bij de midlane wanneer deze moeite heeft met farmen. Hero's zoals dit zijn Earthshaker, Vengeful Spirit, Mirana etc.
- Offlaner: Als Radiant heb je de linker lane tot je beschikking, en als Dire de rechterlane tot je beschikking. Het doel van een offlaner is dat hij alleen in de lane is. Het doel van een offlaner is dat hij sneller leveled dan de rest van het team (behalve mid), zodat hij toch in de early game behoorlijk sterk is. Vaak moet je het als offlane opnemen tegen 2 of zelfs 3 enemy heroes. Maar doordat je in je eentje bent krjig je meer XP dan dat je met een vriend in je lane zou hebben. Als het kan probeer je last hits te krijgen. Hero's die goed zijn in de offlane zijn: Tidehunter, Clockwerk, Bounty Hunter etc. Wanneer Clockwerk level 6 is, kan hij met zijn hookshot zich naar een enemy hero pullen. En met zijn andere abilities kan hij behoorlijk goed een kill krijgen.
Er zijn heel veel dingen wat je kan leren. Vooral in het begin moet je je gewoon focussen op plezier hebben en het spel snappen. Ik heb laatst met iemand meegedaan die ook net was begonnen, maar het is best vervelend om met zo'n groot verschil in rank met elkaar te spelen. De tegenstanders zijn dan ook vaak beter dan de laagste ranked speler, wat als beginner dingen erg lastig maakt.
Wat mij in het begin erg hielp is de filmpjes van PurgeGamers (
YouTube: PurgeGamers). Deze persoon heeft veel ervaring in Dota 2, en zijn commentaries zijn ook best goed. Als je graag een hero wil leren dan heeft hij hier vast wel een filmpje over.