Vond het ook zo beleefd van die Dazzle om jou plotseling te laten reporten, omdat hij gewoon zijn taak niet wilde doen. Kijk een support die niet wil supporten ok, het spel blijft speelbaar, maar ga dan niet even verwachten dat je een spel gaat winnen en ga dan alstjeblief niet andersman de schuld geven van het verlies.Amanoo schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:17:
Vandaag heb ik geleerd: hard supporten met magnus en carryen met Dazzle werkt niet. Maar Dazzle verdomde het, dus moest ik maar op die manier Magnus spelen. En het dan raar vinden dat ik als "carry" zijnde geen kills maak, met mijn inventory vol observers, sentries en dust.
Ja dat wel, alleen nog steeds jammer dat dazzle een blame game zit te doen tegen Amanoo. Zoals ik al zei, een slechte speler is niet echt een issue, maar daarna nog een trashtalker gaan uithangen is nooit leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Hostile Nob op 22-01-2015 02:15 ]
http://www.dotabuff.com/p...e_mode=®ion=&duration=
Wow, van deze speler moet ik het leren.
Hij speelt voornamelijk carries and gankers en koopt vaak boots of travel.
Als je er iets van opsteek deel het maar met ons
Die winrates zijn echt niet normaal. Naga 100% met 30 games... pff.
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Tegen deze speler zou ik na een profile check in een Captains mode gewoon morph bannen en hard beginnen te lachenHostile Nob schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 02:24:
http://www.dotabuff.com/p...e_mode=®ion=&duration=
Volgens mij moet jij even het hele profile bekijkenFragadder schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:12:
[...]
Tegen deze speler zou ik na een profile check in een Captains mode gewoon morph bannen en hard beginnen te lachen
Want de 97,14% op Ember is ook niet slecht. of de 100% naga.
Bij zo'n profile vraag ik me wel af of het legit is.
Ja, zeg dat wel. Deze build is opzich niet heel erg anders dan de itembuilds die ik zag bij andere Morpling spelers zoals Slahser. Hij en sommige andere mensen op Reddit gaan ook wel voor een BoT in plaats van Treads als bootupgrade. Wat ik meestal merk is als ik iemand wil doden in de practice matches is vooral dat Morpling nog te lang zijn tijd neemt om in de cast range van de vijanden te komen. Waveform compenseert dat nog wel in principe en je kan ook tijdens je Waveform je Adaptive Strike en Eblade casten (ervanuitgaande dat je graag de shotgun-Morpling build doet), maar toch wil ik nog die mobiliteit hebben, gewoon om er zeker van te zijn dat mijn Waveform niet buiten bereik van de vijanden is en de map-presence die je ervan krijgt als je BoT gaat combineren met de illusie.Wrd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:09:
Hij speelt voornamelijk carries and gankers en koopt vaak boots of travel.
Verder kan ik ook wel de coach video van Slahser bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=csJuGnncObE
En dan het te vergelijken met Vroksnak build. Hoewel, ik heb wel vernomen dat ze eigenlijk twee accounts heeft als je onder de comment scrollt:
http://www.dotabuff.com/matches/605460748
Dus haar main account is: http://gyazo.com/4fc0f94b721ef86df4ce12e55a813c91
Niettemin blijft ze wel een hele goeie speler in de 6K mmr.
Tenslotte weet ik niet of sommige matches met Morpling van pro players outdated zijn. Ik hoorde dat spelers zoals Eternal Envy en Aui_2000 ook erg goed waren.
Tijdens laatste international ook een erg goeie pot van morphling gezien alleen weet ik niet meer wie dat was... Hij speelde echt super goed, bleef erg lang in zijn lane farmen en morphte of tp dan naar teamfight. had echt super linkin, BoT, ethernal
Veel mensen denken omdat dota2 een ingewikkeld spel is(/kanzijn) een goede speler ook meteen een super sicke 1337 strategie heeft. Dit is een ongelofelijk incorecte gedachte. Iets wat bij bovengenoemde speler waarschijnlijk voor een groot deel van zijn succes zorgt is dat hij kan last hitten / effecient farmen. Je moet gewoon meer dan 5/6 cs per minuut halen en ook gewoon onder je toren.
Kijk maar eens naar die morph game, 400-500 cs per game.
Nou, ik heb niet echt gedacht dat deze spelers een "super geniale" strategie van de "goden" hebben. Ja, natuurlijk vormt goed last hitten en efficient farmen wel een groot deel van de succes (net zoals meer torens omver pushen dan je tegenstanders), maar dat betekent niet dat ik niet hier en daar wat trucjes en combo's en verder basics, etc van deze spelers kan leren. Of het uiteindelijk echt legit is, is natuurlijk de vraag (deze mensen konden ook waarschijnlijk een troll build doen voor de lol in pubs en spelers horen ook niet blindelings een build te doen zonder af te vragen A. waarom het werkt en B. werkt deze build wel voor hun), maar het doet sowieso geen pijn om het in ieder geval het gezien te hebben.Bart.O schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:35:
Veel mensen denken omdat dota2 een ingewikkeld spel is(/kanzijn) een goede speler ook meteen een super sicke 1337 strategie heeft. Dit is een ongelofelijk incorecte gedachte. Iets wat bij bovengenoemde speler waarschijnlijk voor een groot deel van zijn succes zorgt is dat hij kan last hitten / effecient farmen. Je moet gewoon meer dan 5/6 cs per minuut halen en ook gewoon onder je toren.
Sorry zei ik ergens dat je er niet wat van kon leren?
Totdat de carry speler van de tegenstander een counter hero pickt, omdat die beseft dat er meer aan dota is dan farmen, en ook nog eens net zo snel farmt.Bart.O schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:35:
Geen 1337 strategie, wel winnen. Dota is meer dan farmen. Natuurlijk helpt het ontzettend, zeker als carry, als je als geen ander kan farmen, maar zelfs al ben je bij wijze van spreken 6 slotted na 20 min, dan kan je nog steeds verliezen.
Maar je hebt wel gelijk dat er op hoog niveau niet altijd een 1337 strategie nodig is om te winnen.
[ Voor 5% gewijzigd door RoboSpinoza op 26-01-2015 09:50 ]
Ik wilde eigenlijk alleen nog wat aan je opmerking toevoegen, meer niet.Bart.O schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:36:
Sorry zei ik ergens dat je er niet wat van kon leren?
Edit: Verder geeft niet hoor.;)
[ Voor 6% gewijzigd door Hostile Nob op 26-01-2015 15:36 ]
Dan is er van beide kanten iets niet goed begrepen want zo was mijn orginele post ook bedoeld.
>Well Played!
>Well Played!
Hmm mijn post brengt aardig wat teweeg en dat terwijl ik toch aardig overtuigd bent van mijn standpunt. Helemaal omdat ik gister 2 games met morphling gebprobeert heb en dat toch nog niet helemaal soepel liep.RoboSpinoza schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:48:
[...]
Totdat de carry speler van de tegenstander een counter hero pickt, omdat die beseft dat er meer aan dota is dan farmen, en ook nog eens net zo snel farmt.
Geen 1337 strategie, wel winnen. Dota is meer dan farmen. Natuurlijk helpt het ontzettend, zeker als carry, als je als geen ander kan farmen, maar zelfs al ben je bij wijze van spreken 6 slotted na 20 min, dan kan je nog steeds verliezen.
Maar je hebt wel gelijk dat er op hoog niveau niet altijd een 1337 strategie nodig is om te winnen.
Ik zal een poging doen om het uit te leggen.
Toen ik leerde snowboarden wou ik heel snel al coole truucjes doen omdat ik die met kitesurfen al kon. Echter ging het bij snowboarden voor geen meter omdat ik gewoon de basis nog niet goed genoeg onder de knie had.
Je kunt met morphling wel de shotgun build gaan uitvoeren maar als je niet RUIM voor de 20 minuten je eblade hebt dan gaat het gewoon niet(goed) werken omdat je het momentum mist.
Ik moest eerst leren hoe je met je verkeerde been voor moest snowboarden voordat ik een 180 kon doen.
Je moet eerst leren lasthitten voordat je mensen kan oneshotten met een eblade morph. Met leren lasthitten bedoel ik ook onder de toren en ook als je lane gecontest wordt.
Waar ik gister wel achter ben gekomen is dat je met bots en replicate inderdaad als een gek kunt farmen. Wel moet je daardoor een nog betere start hebben want je bent mega squishy en kwetsbaar.
Het laatste wat ik hier aan toe wil voegen. Ikzelf ben geen goede farmer, ben er wel mee bezig atm. Wat ik merk is dat een goede support essentieel is op (lager) niveau. Veel mensen zullen gewoon volledige freefarm nodig hebben om een hoog aantal cs/min te halen. Vervolgens heb je freefarm en dan pull je als support om extra exp te krijgen en dan kan je carry niet lasthitten onder de toren
Ah oke, dit werkt al duidelijker om jouw punt te begrijpen. Ik kan redelijk eens zijn met jouw punt, ook omdat ikzelf nu ook pas net bezig ben met als carry te farmen en hetzelfde probleem met de eblade build (eblade ftw) heb ik ook toen ik eerst morpling uitprobeerde, want ik merk dat de eblade build me minder snel kills gaat geven naarmate de vijanden tankier worden. Dus wat ik nu eigenlijk probeer is vooral veel mid Morplings (eerst tegen bots in public natuurlijk) en dan hard aimen op de 60-70 last hits per 10 minuten, met als vuistregel, als mijn farm erg goed gaat, dan snel een BoT kopen en als niet, dan gewoon maar een eblade Rush. Wat ik zelf merk is dat Waveform echt een redelijk goeie skill is om mee te last hitten en te harasshen, vanwege de burst damage (en ik probeer als ik de damage output wil vergroten, meestal net ietsje verder te Waveformen totdat ik achter de vijand sta, vanwege de burst). Ik doe zelf ook wel aan sidelane Morpling om niet teveel aan mid te wennen, maar mijn idee was vooral om eerst comfortabel te zijn met last hitten met Morpling als ik een solo en relatief makkelijke lane krijg, voordat ik gewoon een public match ga doen met hem, onder de mom van: Als ik al faal met easy solofarm, dan faal ik ook met farmen met een greedy support:P. En met Morpling ben je ook gewoon baggur, zonder enkele farmskills, hoewel het goeie nieuws ook is dat Morpling een hele goeie farmer is.Bart.O schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:00:
[...]
Hmm mijn post brengt aardig wat teweeg en dat terwijl ik toch aardig overtuigd bent van mijn standpunt. Helemaal omdat ik gister 2 games met morphling gebprobeert heb en dat toch nog niet helemaal soepel liep.
Ik zal een poging doen om het uit te leggen.
Toen ik leerde snowboarden wou ik heel snel al coole truucjes doen omdat ik die met kitesurfen al kon. Echter ging het bij snowboarden voor geen meter omdat ik gewoon de basis nog niet goed genoeg onder de knie had.
Je kunt met morphling wel de shotgun build gaan uitvoeren maar als je niet RUIM voor de 20 minuten je eblade hebt dan gaat het gewoon niet(goed) werken omdat je het momentum mist.
Ik moest eerst leren hoe je met je verkeerde been voor moest snowboarden voordat ik een 180 kon doen.
Je moet eerst leren lasthitten voordat je mensen kan oneshotten met een eblade morph. Met leren lasthitten bedoel ik ook onder de toren en ook als je lane gecontest wordt.
Waar ik gister wel achter ben gekomen is dat je met bots en replicate inderdaad als een gek kunt farmen. Wel moet je daardoor een nog betere start hebben want je bent mega squishy en kwetsbaar.
Het laatste wat ik hier aan toe wil voegen. Ikzelf ben geen goede farmer, ben er wel mee bezig atm. Wat ik merk is dat een goede support essentieel is op (lager) niveau. Veel mensen zullen gewoon volledige freefarm nodig hebben om een hoog aantal cs/min te halen. Vervolgens heb je freefarm en dan pull je als support om extra exp te krijgen en dan kan je carry niet lasthitten onder de toren.
tl;dr: Dus kort jouw en mijn bericht grof samengevat: Je moet eerst leren lopen om te kunnen sprinten.

Verder veel succes nog met beter worden met farmen!
Edit: Nog even sidenote, Morpling is early game squishy, maar zijn Morph en zijn Waveform kunnen best wel goed voor zorgen dat Morpling redelijk survivable wordt (en dus wat aggressiever kan spelen, als je goed je mana managet overigens), dat merkte ik toen ik een tutorial van slahser zag (een voormalige pro speler van Dota 1).
[ Voor 4% gewijzigd door Hostile Nob op 26-01-2015 20:02 ]
Zuurstok schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:11:
[...]
Plagen? Als het kennerlijk het overstappen van het account waard is, ben ik toch wel benieuwd geworden hoe groot het verschil is en in welk tijdsbestek hij weer redelijk op het oude mmr zit.
For science!
Yogoi schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:16:
[...]
Volgens mij is zijn nieuwe account nog niet hoog genoeg lvl om ranked te spelen.
dus vrees dat we nog even moeten wachten.
Maar ik gok dat zijn nieuwe account wel iets hoger uit gaat komen.
Althans dat is er van uitgaande dat hij in de 100-200 games die hij op zijn nieuwe account gespeeld gaat hebben als hij z''n rank heeft beter is geworden(maarja hij zou dan ook op z'n oude account mmr omhoog gegaan zijn in die tijd)
Dag iedereen!Mjetterd schreef op maandag 29 december 2014 @ 01:33:
[...]
Goed bezigIk ben namelijk wel benieuwd wat de uitslag is!
Zoals een paar van jullie weten heb ik een tijdje geleden een nieuw account aangemaakt om te kijken op welke mmr ik zou uitkomen, omdat ik dacht dat de mmr waar ik op speelde te laag was. Ik wilde gewoon eens zelf onderzoeken of ik nu gewoon echt een hogere mmr verdiende of dat ik gewoon mezelf weer eens veels te goed vond.
Zoals ik dus al zei heb ik een nieuw account aangemaakt. Na veel potjes (rond de 175) gespeeld te hebben kon ik zondag eindelijk aan ranked beginnen
Of ik rond de 3k was uitgekomen als ik op mijn oude account gewoon netjes was blijven doorspelen? Dat heb ik nog niet getest dus dat weet ik niet. Ik heb wel een beetje liggen rekenen:
Ik ga van 185 potjes uit omdat ik dat nu ook op mijn nieuwe account heb gespeeld. Verder krijg je 25 punten per winnende match.
185 x 25 = 4625 mmr die ik zou kunnen groeien als ik ALLES zou winnen
Als ik dit snel bereken:
185 x 70% = 130 potjes winnen = +3250 mmr
185-55 = 55 potjes over die worden verloren
55 x -25 = -1375 mmr
3250 mmr - 1375 mmr = 1875 mmr die ik zou groeien als ik 70% van alle ranked potjes zou winnen.
Ik zat al op 1167 mmr dus +1875 dan kom ik uit op 3042 mmr. Dat is grofweg ongeveer hetzelfde als de 2919 wat ik nu heb.
Dus mijn concusie:
Ik zou op mijn oude account van de 185 potjes, wat minder dan 70% moeten winnen om op ongeveer dezelfde rating uit te komen. Dit lijk mij best moeilijk(haal ranked normaal rond de 50% winrate), vooral omdat het solo ranked is dus je kan met niemand samenspelen. Het lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk dat ik binnen 185 potjes dezelfde mmr had gehad als op het nieuwe account(2919). Ik ben wel van mening dat ik uiteindelijk wel aan de 3k zou komen, maar dan zou ik VEEL meer potjes gespeeld moeten hebbben dan die 185 dus dan had het veel meer moeite gekost.
Omdat ik de email van het oude account heb overgezet naar mijn nieuwe account en ik nu niet meer weet welk andere email address ik heb ingevoerd

ik heb wel nog een trucje gevonden om in te loggen op mijn oude account( eerst inloggen op de steam app op je telefoon, dan kun je blijkbaar gewoon inloggen op je pc zonder steamguard, heb ik toevallig ontdekt!) dus ik heb printscreens gemaakt. Om je dotabuff profiel namelijk weer zichtbaar te maken moet je namelijk inloggen +STEAMGUARD, dus daar kom ik helaas niet meer doorheen. Moet ik binnenkort ff support voor raadplegen.
Hier het dotaprofiel van mijn nieuwe account:
http://www.dotabuff.com/players/207497080
Hier het dotaprofiel van mijn oude account, jullie kunnen er niks op zien, maar dan kunnen jullie tenminste zien dat het twee verschillende accounts zijn:
http://www.dotabuff.com/players/167161607
Hieronder volgen de screenshots waar ik op beide account ben ingelogd:
Oude account:

Nieuwe account:

ik probeer met dit onderzoek GEEN statement etc. te maken! Ik post dit omdat een aantal mensen benieuwd waren naar het resultaat.
Het zal nu vooral leuk zijn om te zien hoe lang je rond de 3k blijft. Een 3k account krijgen na 185 potjes is 1 ding, een substantieel aantal matches nog steeds op de 3k zitten (of hoger) een ander. Dat zal de volgende stap in je 'onderzoek' moeten zijn.
Hoeveel potjes heb je in totaal op die 1100 account gespeeld?
Edit: laat maar, ik zie het bij je screenshots.
Grappig ook dat je winrate niet heel veel verschilt: precies 50% op je oude account, 54% op je nieuwe account.
Hoeveel potjes heb je in totaal op die 1100 account gespeeld?
Edit: laat maar, ik zie het bij je screenshots.
Grappig ook dat je winrate niet heel veel verschilt: precies 50% op je oude account, 54% op je nieuwe account.
[ Voor 20% gewijzigd door RoboSpinoza op 28-01-2015 16:19 ]
Hmm, dit is zeker weten wel een hele verbetering. Zoals Robospinoza al zei, is het nu de vraag hoelang je op zo'n account kan blijven en hoe veel de algoritme van unranked nou verschilt met ranked, maar niettemin is dit wel een prestatie te noemen vind ik persoonlijk. Gefeliciteerd! Ik had eigenlijk wel verwacht dat je ietsje hogers zal uitvallen, maar niet zo hoog. Ben erg blij dat je tenminste mij voor een deel van mijn verwachting ongelijk hebt gegeven.N.Uckerman schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:01:
[...]
[...]
[...]
Dag iedereen!
Zoals een paar van jullie weten heb ik een tijdje geleden een nieuw account aangemaakt om te kijken op welke mmr ik zou uitkomen, omdat ik dacht dat de mmr waar ik op speelde te laag was. Ik wilde gewoon eens zelf onderzoeken of ik nu gewoon echt een hogere mmr verdiende of dat ik gewoon mezelf weer eens veels te goed vond.
Zoals ik dus al zei heb ik een nieuw account aangemaakt. Na veel potjes (rond de 175) gespeeld te hebben kon ik zondag eindelijk aan ranked beginnenVervolgens heb ik meteen 10 ranked potjes gespeeld. Ik had op mijn oude account een mmr van 1167. Op mijn nieuwe account is mijn mmr 2919 geworden! Ik vind dit zelf wel aanzienlijk hoger dan dat ik had.
Of ik rond de 3k was uitgekomen als ik op mijn oude account gewoon netjes was blijven doorspelen? Dat heb ik nog niet getest dus dat weet ik niet. Ik heb wel een beetje liggen rekenen:
Ik ga van 185 potjes uit omdat ik dat nu ook op mijn nieuwe account heb gespeeld. Verder krijg je 25 punten per winnende match.
185 x 25 = 4625 mmr die ik zou kunnen groeien als ik ALLES zou winnenDus het is zeker mogelijk om op 2k te groeien zodat ik op 3k uit kom. Maar ik schat de kans klein. Aangezien er bij elk verlies 25 punten afgaan. dus ik schat dat ik dan rond de 70% zou moeten winnen van de 185 potjes.
Als ik dit snel bereken:
185 x 70% = 130 potjes winnen = +3250 mmr
185-55 = 55 potjes over die worden verloren
55 x -25 = -1375 mmr
3250 mmr - 1375 mmr = 1875 mmr die ik zou groeien als ik 70% van alle ranked potjes zou winnen.
Ik zat al op 1167 mmr dus +1875 dan kom ik uit op 3042 mmr. Dat is grofweg ongeveer hetzelfde als de 2919 wat ik nu heb.
Dus mijn concusie:
Ik zou op mijn oude account van de 185 potjes, wat minder dan 70% moeten winnen om op ongeveer dezelfde rating uit te komen. Dit lijk mij best moeilijk(haal ranked normaal rond de 50% winrate), vooral omdat het solo ranked is dus je kan met niemand samenspelen. Het lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk dat ik binnen 185 potjes dezelfde mmr had gehad als op het nieuwe account(2919). Ik ben wel van mening dat ik uiteindelijk wel aan de 3k zou komen, maar dan zou ik VEEL meer potjes gespeeld moeten hebbben dan die 185 dus dan had het veel meer moeite gekost.
Omdat ik de email van het oude account heb overgezet naar mijn nieuwe account en ik nu niet meer weet welk andere email address ik heb ingevoerd, kom ik helaas niet meer door de steamguard heen op mijn oude account.
![]()
![]()
![]()
ik heb wel nog een trucje gevonden om in te loggen op mijn oude account( eerst inloggen op de steam app op je telefoon, dan kun je blijkbaar gewoon inloggen op je pc zonder steamguard, heb ik toevallig ontdekt!) dus ik heb printscreens gemaakt. Om je dotabuff profiel namelijk weer zichtbaar te maken moet je namelijk inloggen +STEAMGUARD, dus daar kom ik helaas niet meer doorheen. Moet ik binnenkort ff support voor raadplegen.
Hier het dotaprofiel van mijn nieuwe account:
http://www.dotabuff.com/players/207497080
Hier het dotaprofiel van mijn oude account, jullie kunnen er niks op zien, maar dan kunnen jullie tenminste zien dat het twee verschillende accounts zijn:
http://www.dotabuff.com/players/167161607
Hieronder volgen de screenshots waar ik op beide account ben ingelogd:
Oude account:
[afbeelding]
Nieuwe account:
[afbeelding]
ik probeer met dit onderzoek GEEN statement etc. te maken! Ik post dit omdat een aantal mensen benieuwd waren naar het resultaat.
10 potjes ranked zegt natuurlijk nog niet zoveel.
kan je nog een keer zo'n post maken als je bij 100 ranked potjes zit?
Ik had sowieso verwacht dat je hoger uit zou komen want van 175 potjes spelen behoor je beter geworden te zijn
kan je nog een keer zo'n post maken als je bij 100 ranked potjes zit?
Ik had sowieso verwacht dat je hoger uit zou komen want van 175 potjes spelen behoor je beter geworden te zijn
Nou ja, je hebt ook natuurlijk die types die zelfs na 175 potjes het nog steeds niet begrijpen.:)Wrd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:52:
Grappig, thnx dat je er nog op terug bent gekomen.N.Uckerman schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:01:
een paar citaten en een lap tekst
Zoals al iedereen hier boven al zegt: nu door gaan. 175 ranked matches spelen, zorgen dat public data aanstaat zodat we kunnen dotabuffen (<-- yep!) en updaten hier!
Als je dat hebt gedaan, 175 matches op je oude account spelen en updaten!
For science, ofcourse.
Lijkt me dat je dan wel een aardig idee moet hebben van wat je échte mmr is.
offtopic:
wie the fuck zet z'n steam op nederlands?!

[ Voor 0% gewijzigd door Zuurstok op 28-01-2015 18:09 . Reden: lmfao, ipv 'offtopic' 'offlane' getypt. ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Het zou een idee zijn, eens per half jaar een MMR hercalibratie uit te voeren. Of 1x per jaar etc.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Als je zo'n onderzoekje natuurlijk echt goed zou willen aanpakken, dan zou je het met een grotere groep moeten doen. 1k mensen die met een 6k wisselen, 5 met 2 & 4 met 3. Zo'n 30 mensen per groep, ze een vast aantal matches per week laten spelen. MMR en alles bijhouden, zorgen dat er in elke groep voor dat alle rollen gespeeld worden, etc etc
Dan haal je toeval er meer uit, kan je ook vergelijken of support spelers het nu zwaarder hebben dan mid spelers, of de 6k-1l groep het snelste daalt of stijgt of dat ook de 3k-4k snel daalt of stijgt, enzovoorts. Zou wel leuk zijn als een groep spelers het eens groots zouden aanpakken.
Dan haal je toeval er meer uit, kan je ook vergelijken of support spelers het nu zwaarder hebben dan mid spelers, of de 6k-1l groep het snelste daalt of stijgt of dat ook de 3k-4k snel daalt of stijgt, enzovoorts. Zou wel leuk zijn als een groep spelers het eens groots zouden aanpakken.
Hm, dit zal zeker weten interessant zijn. Ik speel voornamelijk support, omdat bij mij bijna niemand support gaat. En for some reason wilt er niemand een courier kopen als ik mid ga (moest al wat potjes als mid hero zelf een courier kopen én upgradenRoboSpinoza schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:57:
Als je zo'n onderzoekje natuurlijk echt goed zou willen aanpakken, dan zou je het met een grotere groep moeten doen. 1k mensen die met een 6k wisselen, 5 met 2 & 4 met 3. Zo'n 30 mensen per groep, ze een vast aantal matches per week laten spelen. MMR en alles bijhouden, zorgen dat er in elke groep voor dat alle rollen gespeeld worden, etc etc
Verder is natuurlijk een grote groep deelnemers wel beter dan één persoon, omdat bijv. een speler misschien echt niet goed is met een bepaalde rol.
Dat schoot me ook net ter binnen. XDZuurstok schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:09:
[...]
offtopic:
[ Voor 8% gewijzigd door Hostile Nob op 28-01-2015 19:21 ]
Haha bedankt iedereen,
Ik zal gewoon lekker ranked door blijven spelen, zal wel nog eens een keer over een paar maanden een update geven:P
Ik zal gewoon lekker ranked door blijven spelen, zal wel nog eens een keer over een paar maanden een update geven:P
Net 10 placement matches gespeeld: 2x verloren en 8x gewonnen. Begin MMR was 3280.. Nog een lange weg te gaan naar de 4k!
Veel succes!wiebranddeboer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:05:
Net 10 placement matches gespeeld: 2x verloren en 8x gewonnen. Begin MMR was 3280.. Nog een lange weg te gaan naar de 4k!

Een grote groep is vooral belangrijk omdat je resultaten anders statistisch gezien niets waard zijn. Je hebt een groep nodig van een zekere grote en verdeling die in staat is om in meer of mindere mate de ware populatie te representeren.Hostile Nob schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:19:
[...]
Hm, dit zal zeker weten interessant zijn. Ik speel voornamelijk support, omdat bij mij bijna niemand support gaat. En for some reason wilt er niemand een courier kopen als ik mid ga (moest al wat potjes als mid hero zelf een courier kopen én upgraden). Speel zelf nooit ranked, maar ik kan kijken of ik gewoon kan meedoen als ik nog tijd heb.
Verder is natuurlijk een grote groep deelnemers wel beter dan één persoon, omdat bijv. een speler misschien echt niet goed is met een bepaalde rol.
Als je een medicijn ontwikkelt kan je dat ook niet op 1 persoon testen. Mannen, vrouwen, jong, oud, controlegroep met placebo's, enzovoort.
Maar waar het eigenlijk om draaide (toch?), zijn je ranked matches beter geworden? Of heb je nog steeds last van andere spelers die feeden/leaven etc.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Ja, dat weet ik ook wel.RoboSpinoza schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:22:
[...]
Een grote groep is vooral belangrijk omdat je resultaten anders statistisch gezien niets waard zijn. Je hebt een groep nodig van een zekere grote en verdeling die in staat is om in meer of mindere mate de ware populatie te representeren.
Als je een medicijn ontwikkelt kan je dat ook niet op 1 persoon testen. Mannen, vrouwen, jong, oud, controlegroep met placebo's, enzovoort.
Het was dat mijn eerste originele post te lang werd, dus ik moest echt veel laten afknippen tot een voorbeeldje van waarom meer mensen nodig zijn voor een onderzoek om het onderzoek statistisch relevant te maken, maar jij verwoordt het inderdaad het beter.
[ Voor 19% gewijzigd door Hostile Nob op 29-01-2015 11:42 ]
Ehm nee ik wilde gewoon kijken of ik een hoegere mmr verdiende. Het klopt wel deels wat je zegt, want ik vond mezelf vaak in de positie dat ik mezelf wel redelijk tot (zeer) goed vond spelen, maar mijn team het compleet verknalde.daanteb schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:21:
[...]
Maar waar het eigenlijk om draaide (toch?), zijn je ranked matches beter geworden? Of heb je nog steeds last van andere spelers die feeden/leaven etc.
Ik vind namelijk wel dat het veel moeilijker is om mmr te stijgen rond de 1k dan de 3k, dat heb ik al gemerkt. Bij 1k heb je namelijk echt vaker mensen, waarvan je het idee hebt dat ze nog NOOIT dota hebben gespeeld. Ik had vaker ook dat supports gewoon 1-15 stonden etc.. Tuurlijk feeden kan altijd gebeuren en zeker bij hogere mmr zal ik ook wel feeders tegen komen, dat is normaal in dota. Maar bij 1k had je echt veel noobs die de basics nog totaal niet konden, dus die waren al vanaf het begin aan het pushen en stonden dan zowat de heletijd 10 meter van de enemytower af te "farmen". Wanneer de enemy dan een mid player had die een beetje kon ganken dan werden ze dus de heltijd opnieuw geganked daar.
maar de grootste verschillen wat ik nu merk waardoor ik het ook veel makkelijker speler vind in 3k zijn twee dingen:
1. Supports weten hoe ze moeten spelen, hiermee bedoel ik vooral in de lane. Dus dan kan jij als carry gewoon goed proberen je ding te doen.
2. Als ik mid speel en ik ga ganken: Waneer ik dan gank dan helpen mijn teammates oook met aanvallen waardoor we meestal dan ook de kill hebben. Vaak had ik bij 1k mmr dat ik de lane opkwam, ik begon met aanvallen en dat de heros op die lane gewoon bij de creeps bleven farmen haha. Waardoor jij vaker net niet sterk genoeg was om in je eentje te ganken.
3. Als ik nu zelf support speel, en ik doe dit goed waardoor de carry op mijn lane ook goed kan farmen. Dan verneuken de carries het niet, omdat ze bij 3k wel ongeveer weten hoe en wat. Bij 1k had ik vaker dat ik goed deed supporten, maar dan was ten eerste het lasthitten kut van de carries, dit had als gevolg dat ze nooit de gewenste farm hadden om echt het verschil te maken. En dan heb je vaker dat het in je team op een andere lane wel vreselijk mis ging, waardoor bepaalde carries van de enemy wel weer sterk waren.
Dus ik speel VEEL liever in de 3k bracket dan in de 1k bracket
Hoeveel potjes al gespeeld in 3k? Want dat gaat lang niet altijd zo daar

twee stuks hahahaRoboSpinoza schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:35:
[...]

Perspectief doet veel. Dat hele verhaal kan je mmr ongeveer vertalen naar mensen op X+1k mmr spelen veel beter dan op X mmr!RoboSpinoza schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:35:
[...]
Mijn verwachting is dan ook dat zijn mmr nog wel wat naar beneden zal gaan (paar honderd) maar dan kan de observatie nog steeds kloppen. Als je 1k gewend bent is het fijn om met 3k spelers te zitten. Maar diezelfde 3k zeggen weer hezelfde van ja als ik met 4k mmr meespeel gaat het beter. (nu kom je dan wel bij de top maar je snapt het idee)
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. is natuurlijk ook volkomen logisch wantja hoe hoger de mmr, hoe beter de mensen zijn, hoe beter ze de heros/dota kunnen spelen.Postius schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:53:
[...]
Perspectief doet veel. Dat hele verhaal kan je mmr ongeveer vertalen naar mensen op X+1k mmr spelen veel beter dan op X mmr!
Mijn verwachting is dan ook dat zijn mmr nog wel wat naar beneden zal gaan (paar honderd) maar dan kan de observatie nog steeds kloppen. Als je 1k gewend bent is het fijn om met 3k spelers te zitten. Maar diezelfde 3k zeggen weer hezelfde van ja als ik met 4k mmr meespeel gaat het beter. (nu kom je dan wel bij de top maar je snapt het idee)
Ik denk trouwens dat ik nu wel op het juiste niveau speel. Merk dat ik gewoon goed meekom en maak zelfs het verschil in de twee potjes dat ik nu gespeeld heb..
Eerste potje was met pa, heeft storm spirit op het begin goed gegankt. Na mijn battlefury kon ik op avontuur en hebben ik en storm de game gecarried. storm 12-2-19 en ik 20-3-4.
De tweede game speelde ik pudge,, vond het zelf niet zo lekker gaan op het begin. Erna was ik wel een aantal keer belangrijk want onze pa had goede farm en void bij enemy ook. Het was in GROTE lijnen zegmaar pa vs void. En heb twee keer het verschil gemaakt in teamfights waardoor we twee keer barracks konden pakken. Void doet zijn chrono en richtte zijn vizier natuurlijk op Pa, maar ik hookte void en killde hem, dat is twee keer gebeurd en dat is achteraf toch wel erg bepalend geweest, anders hadden we die teamfights simpelweg verloren.
Ik zeg niet dat ik goed ben ofzo, maar ik denkd at ik nu wel op het goede niveau speel:)
Edit: ben de hele essentie van mijn verhaal vergeten

[ Voor 9% gewijzigd door N.Uckerman op 29-01-2015 23:11 ]
Verwijderd
Uit ervaring van zo'n 250 ranked games (gekalibreerd op 2.8, max 3.3, nu 3050) kan ik je vertellen dat je een grote teleurstelling staat te wachten als je denkt dat mensen het spel "goed kennen" in 3k.
Wat je veel ziet is mensen die simpelweg spelen omdat ze het leuk vinden en niet om beter te worden. Nu is dit natuurlijk geen probleem, maar als je probeert om een zo sterk mogelijk team neer te zetten kan die houding vaak je draft negatief beïnvloeden (ik speel waar ik zin in heb).
Iets anders wat ik ook nog vaak terug zie (1 op de 3 games oid) is dat spelers een enorm beperkte hero pool hebben en dus, als iemand anders uit het team of het enemy team hetzelfde probleem heeft, geen picks meer overhouden waar ze ook echt dit 3k niveau op waar kunnen maken.
Verder is over het algemeen nadenken over hoe je acties het verloop van de game gaan beïnvloeden iets waar veel 3k spelers niet goed in zijn/niet toe bereid zijn.
Edit: eigenlijk is naar mijn ervaring de 3k groep (2.9-3.1k) in te delen in een paar groepen qua minpunten:
Wat je veel ziet is mensen die simpelweg spelen omdat ze het leuk vinden en niet om beter te worden. Nu is dit natuurlijk geen probleem, maar als je probeert om een zo sterk mogelijk team neer te zetten kan die houding vaak je draft negatief beïnvloeden (ik speel waar ik zin in heb).
Iets anders wat ik ook nog vaak terug zie (1 op de 3 games oid) is dat spelers een enorm beperkte hero pool hebben en dus, als iemand anders uit het team of het enemy team hetzelfde probleem heeft, geen picks meer overhouden waar ze ook echt dit 3k niveau op waar kunnen maken.
Verder is over het algemeen nadenken over hoe je acties het verloop van de game gaan beïnvloeden iets waar veel 3k spelers niet goed in zijn/niet toe bereid zijn.
Edit: eigenlijk is naar mijn ervaring de 3k groep (2.9-3.1k) in te delen in een paar groepen qua minpunten:
- Ervaring (gameplay mechanics, hero pool)
- Motivatie om beter te worden (geen zin om elke game je best te doen e.d.)
- God complex met als leuke bonus vaak trashtalk
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 23:41 ]
Haha misschien omdat ik 1k gewend bent en dat nog dramatischer isVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:36:
Uit ervaring van zo'n 250 ranked games (gekalibreerd op 2.8, max 3.3, nu 3050) kan ik je vertellen dat je een grote teleurstelling staat te wachten als je denkt dat mensen het spel "goed kennen" in 3k.
Edit: eigenlijk is naar mijn ervaring de 3k groep (2.9-3.1k) in te delen in een paar groepen qua minpunten:Tl;dr: 3k is nog steeds kut. Ik snap niet dat je er zoveel van verwacht.

Ik ben nog steeds geen rank 13, dus ik speel nog steeds unranked AP. Maar ik heb zelfs de laatste tijd het idee dat ik bij minder feeders/leavers in het team zit. Ik weet niet of er een onzichtbare rank is, maar ik heb het idee dat mijn medespelers van nu een stuk beter weten wat ze doen dan de medespelers van 50 games geleden.
Ik heb tussendoor ruim een half jaar niet gespeeld, dus misschien heb ik destijds gespeeld met een wave nieuwe spelers, die nu wat beter weten wat ze moeten doen.
Destijds was ik best veel gefrustreerd, omdat de medespelers vaak écht slecht waren (zelfs voor mijn noob inzicht) en dat heb ik nu een stuk minder, terwijl ik voor mijn gevoel zelf het spel ook wat beter snap dan toen.
Ik speel zelf ook bijna alleen support. Daar is de vraag in public games nu eenmaal het grootst voor. Vaak zit je toch bij 3 of 4 carries in het team, dus om dan zelf ook nog een lategame hero te kiezen is overkill.
Dus kies ik bijna altijd support. Vaak moet ik dan zorgen voor alle wards en courier. Maargoed. Dat is dan maar zo.
Ik heb tussendoor ruim een half jaar niet gespeeld, dus misschien heb ik destijds gespeeld met een wave nieuwe spelers, die nu wat beter weten wat ze moeten doen.
Destijds was ik best veel gefrustreerd, omdat de medespelers vaak écht slecht waren (zelfs voor mijn noob inzicht) en dat heb ik nu een stuk minder, terwijl ik voor mijn gevoel zelf het spel ook wat beter snap dan toen.
Ik speel zelf ook bijna alleen support. Daar is de vraag in public games nu eenmaal het grootst voor. Vaak zit je toch bij 3 of 4 carries in het team, dus om dan zelf ook nog een lategame hero te kiezen is overkill.
Dus kies ik bijna altijd support. Vaak moet ik dan zorgen voor alle wards en courier. Maargoed. Dat is dan maar zo.
[ Voor 23% gewijzigd door aicaramba op 30-01-2015 09:30 ]
Dan gaat je visie over 3k echt nog wel veranderen. Zelf nooit op 1k gezeten, maar het is echt niet geweldig op 3k hoor, 4k ook niet, 5k ook niet en 6k al helemaal nier.N.Uckerman schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:48:
[...]
twee stuks hahaha![]()
wel beide gewonnen en ze doen het in iedergeval wel al stukken beter dan de 1k noobies:P
Volgnemsij heb je ook een public mmr, alleen kan je die niet zien.. Maar dat weet ik niet zeker, daar mogen andere tweakers even antwoord op geven.aicaramba schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:27:
Ik ben nog steeds geen rank 13, dus ik speel nog steeds unranked AP. Maar ik heb zelfs de laatste tijd het idee dat ik bij minder feeders/leavers in het team zit. Ik weet niet of er een onzichtbare rank is, maar ik heb het idee dat mijn medespelers van nu een stuk beter weten wat ze doen dan de medespelers van 50 games geleden.
Haha dus het is NOOIT goed?RoboSpinoza schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:34:
[...]
Dan gaat je visie over 3k echt nog wel veranderen. Zelf nooit op 1k gezeten, maar het is echt niet geweldig op 3k hoor, 4k ook niet, 5k ook niet en 6k al helemaal nier.
Dit verschil zit in alle MMR ranges, heeft vooral te maken omdat mensen op het niveau zitten waar ze zitten door verschillende factorenVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:36:
- Mechanics zijn hun beste punt
- Mapawareness is hun beste punt
- Extreem goed (relatief) met een berperkt aantal heroes (meestal +-3 heroes)
- Knowledge is hun beste punt.
Mensen met goede mechanics flamen mensen die alleen maar 'mediocre plays' maken.
Mensen met goede mapawareness flamen mensen die steeds out of position spelen.
Mensen met een beperkte hero pool spelen eigenlijk op een niveau boven hun eigen skills, dus als het potje op hen aankomt kunnen ze vaak niet deliveren. En worden geflamed. Zij flamen vaak de rest van de spelers voor hun falen.
Mensen met knowledge flamen mensen die minder logisch spelen.
Terwijl die mensen als puntje bij paaltje komen ongeveer even goed zijn in dota.
Ditzelfde gebeurd ook met de roles. Mensen die alleen Carry kunnen of alleen Mid of alleen support. (ik heb ooit een potje Captains Mode gehad, waarin ik vier medespelers had die alleen maar support speelde. Dat potje verloren we dus)Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:36:
Ook dit zie je terug op 4k en 5k.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:36:
Mensen die hoger spelen zeggen ditzelfde dus ook over hun eigen range.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:36:
Edit: eigenlijk is naar mijn ervaring de 3k groep (2.9-3.1k) in te delen in een paar groepen qua minpunten:Tl;dr: 3k is nog steeds kut. Ik snap niet dat je er zoveel van verwacht.
Die heb je zeker, en op het moment dat MMR werd geintroduceert werd die gewoon omgezet (met 10 calibratie matches) naar je 'Ranked'N.Uckerman schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:27:
[...]
Volgnemsij heb je ook een public mmr, alleen kan je die niet zien.. Maar dat weet ik niet zeker, daar mogen andere tweakers even antwoord op geven.
[ Voor 6% gewijzigd door jorde op 30-01-2015 11:08 ]
Je moet gewoon leren om sneller op mute te klikken als mensen irritant worden. Maakt je spel zo veel leuker.
Daarnaast blijft het menselijk om elkaar te flamen, zeker als een nog een laag anonimiteit tussen zit. Zo denkt meer dan de helft van de autobestuurders dat hij/zij een betere bestuurder is dan de gemiddelde bestuurder, dit kan statistisch niet.
Daarnaast blijft het menselijk om elkaar te flamen, zeker als een nog een laag anonimiteit tussen zit. Zo denkt meer dan de helft van de autobestuurders dat hij/zij een betere bestuurder is dan de gemiddelde bestuurder, dit kan statistisch niet.
[ Voor 0% gewijzigd door LongBowNL op 30-01-2015 11:52 . Reden: typo ]
Offtopic:LongBowNL schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:52:
Je moet gewoon leren om sneller op mute te klikken als mensen irritant worden. Maakt je spel zo veel leuker.
Als er een kleine groep bestuurders is die het gemiddelde erg omlaag haalt is het mogelijk dat meer dan de helft van de bestuurders boven het gemiddelde is
Klopt! je public mmr is altijd hidden, dat is namelijk ook de mmr die gebruikt wordt tijdens je ranked mmr calibratie. Dat is te lezen op de dotablog site.N.Uckerman schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:27:
Volgnemsij heb je ook een public mmr, alleen kan je die niet zien.. Maar dat weet ik niet zeker, daar mogen andere tweakers even antwoord op geven.
Nope, er is geen hemel op Dota, alleen de Hell, waar niemand weg kan komen.
Maar wat het is in ranked is, zeker in de hogere mmr, is je hebt gewoon wat te verliezen, namelijk je hoge mmr punten, dus als je alleen met een limited hero pool een hoge mmr gekregen had, dan is de kans ook veel kleiner dat je overgaat op andere heroes die je niet kent (ervanuitgaande dat je alleen maar ranked speelt). Moet je maar eens voorstellen, je had eerst een 4K mmr en er komt iemand aan die ervoor zorgt dat je 1K mmr punten verliest, dat is echt niet fijn en de vraag of het echt door je falende teammates komt, doet er niet toe, het gaat meestal om hoe die ene speler het ervaart.
In de lagere mmr heb je ook wel klagers, alleen zijn daar gewoon meer mensen die voor de lol dota spelen en dan gewoon ranked spelen om gewoon een cijfertje te krijgen, dan dat ze echt beter in willen worden. Dit is natuurlijk niet de enige voornamelijke reden, maar het is zeker weten één van die redenen waarom je vaak op fora zien dat 3-4K spelers meer in game trashtalken dan 1-2K spelers.
Bij ongeveer 6K of hoger, krijg je alleen maar "noob"-teammates, want er zijn zo weinig 6K-spelers dat je gewoon vaker gematched wordt met 4K spelers dan met spelers van je eigen niveau, dus je bent dan ook min of meer in je eentje op een hoge berg.
Tenslotte heeft het ook weer wat mee te maken dat sommige mensen gewoon een spel zoals dota TE serieus nemen, alsof ze graag een TI willen winnen ofzo. Als ze bijv. 1 K hebben, dan willen ze 2K, als ze 2K hebben dan willen 3K en als ze 4K hebben, etc. etc. en ze gaan natuurlijk niet keertje relativeren (de enige tijd waar relativeren wel gewenst is, zeker in een freaking spel) dat de mmr waar ze zitten gewoon goed genoeg is, puur om op een leaderboard te komen. Men mag natuurlijk wel ambitieus zijn, maar als dat gaat leiden tot een God Complex, dan mag die van mij zeker weten op de 6K blijven, dan zie ik hem in ieder geval niet meer. Sterker nog, wat van mij betreft mogen alle trashtalkers en aso's wel een 4-5K MMR (ranked of unranked) krijgen, dan heb ik in ieder geval geen last meer van ze. Dus Volvo fix plz!
Eigenlijk niet nee. Elke range heeft zo zijn problemen, maar sommige problemen komen ook overal voor.
Flamers zie je overal. Mensen die 1 rol kunnen/willen spelen en dat doordrammen zie je overal (kijk bijvoorbeeld naar bulldong stream, hij instapickt ook gewoon safelane farmer of offlane). Mensen die een rol/hero voor je neus wegpikken nadat je aangaf die te willen spelen zie je overal. Mensen die zichzelf niet de schuld kunnen geven zie je overal (behalve ikzelf natuurlijk, ik doe dat nooit
Dit ja. Als mensen om je heen gaan flamen raak je of afgeleid doordat je de flame gaat lezen, terug gaat flamen, of je gaat nadenken over of ze gelijk hebben in hun opmerkingen over de plays, etc. Die afleiding zorgt er alleen maar voor dat je slechter gaat spelen.LongBowNL schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:52:
Daarnaast blijft het menselijk om elkaar te flamen, zeker als een nog een laag anonimiteit tussen zit.
Zet ze uit en speel verder. Zelf heb ik ook te vaak gehad dat ik wil reageren (of dat nou terugflamen is of gewoon iets als: dude chill out) en vervolgens springt er ineens een storm uit de bosjes en eindigt mijn bericht met wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww, en ben ik dood.
Over game mechanics abuse gesproken. Ik las ooit thread zoals deze over iemand die plots 8K kreeg:
http://www.reddit.com/r/D...s_is_an_mmr_abuser_and_i/
zo'n thread kom je wel vaker tegen, maar dit is de eerste keer dat ik zoveel mensen zag die ermee eens waren dat deze gozer ging mmr abusen op reddit.
http://www.reddit.com/r/D...s_is_an_mmr_abuser_and_i/
zo'n thread kom je wel vaker tegen, maar dit is de eerste keer dat ik zoveel mensen zag die ermee eens waren dat deze gozer ging mmr abusen op reddit.
Gecondoleerd man. Sterkte nog.RoboSpinoza schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:07:
[...]
Zelf heb ik ook te vaak gehad dat ik wil reageren (of dat nou terugflamen is of gewoon iets als: dude chill out) en vervolgens springt er ineens een storm uit de bosjes en eindigt mijn bericht met wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww, en ben ik dood.
[ Voor 36% gewijzigd door Hostile Nob op 30-01-2015 13:14 ]
Hey iedereen,
Ik had een vragaje:
Ik speel vaak shadow fiend mid. Meestal wacht ik totdat ik 36 souls heb en vaak farm ik mid nog eerst door voor een blink/shadow fiend, maar heb ook vaker dat het op andere lanes misgaat in mijn team. Omdat ik mid ben is een gank daar natuurlijk noodzakelijk.
Maar hoe ganken jullie met shadow fiend? Gaan jullie na 36 souls al op pak, en dan gewoon attacken en hopen dat je teammates goed opletten? Of hoe pakken jullie dit aan?
Want met storm spirit of pudge (bijvoorbeeld) is het ez om te ganken.. Maar shadow fiend heb ik er altijd meer moeite mee, vooral omdat hij geen initiator is en mensen makkelijk kunnen escapen.
Ik had een vragaje:
Ik speel vaak shadow fiend mid. Meestal wacht ik totdat ik 36 souls heb en vaak farm ik mid nog eerst door voor een blink/shadow fiend, maar heb ook vaker dat het op andere lanes misgaat in mijn team. Omdat ik mid ben is een gank daar natuurlijk noodzakelijk.
Maar hoe ganken jullie met shadow fiend? Gaan jullie na 36 souls al op pak, en dan gewoon attacken en hopen dat je teammates goed opletten? Of hoe pakken jullie dit aan?
Want met storm spirit of pudge (bijvoorbeeld) is het ez om te ganken.. Maar shadow fiend heb ik er altijd meer moeite mee, vooral omdat hij geen initiator is en mensen makkelijk kunnen escapen.
Na het zien van een potje van een maat van me, moet ik zeggen dat ik best wel de frustratie van N.Uckerman kan begrijpen op zijn oude account. Bij mijn bracket krijg je tenminste nog supports e.d. En het potje dat ik zag, waren gewoon bijna alle heroes melee en helemaal geen support en dan een Void. Met zo'n lineup kan je niet verwachten dat je een effectieve timefights gaat krijgen als je melee allies gedoemd zijn om niet te kunnen aanvallen. Wel grappig om te horen dat de enige reden waarom ze Void en Axe kozen, omdat die "OP" waren. Zeker als je een nieuwe hero of een nieuwe role wil oefenen, kan dat een issue zijn (hoewel die issue in principe altijd aanwezig is in solo queue ongeacht de MMR, maar ja, in low pubs gebeurt dat ook wel vaker). Wil natuurlijk niet zeggen dat het onmogelijk is om uit deze bracket te komen, maar zelfs als je vaak wint blijft het gewoon frustrerend om hele tijd met zo'n greedy lineup te spelen, want het duurt gemiddeld meestal langer om een potje te winnen, dan als je een gebalanceerde lineup hebt (ervanuitgaande dat er niet gepubstomped wordt). Dus stiekem ben ik ook wel blij voor N.Uckerman dat die zo'n ervaring minder gaat krijgen op zijn nieuwe account (of tenminste dat heb ik van hem vernomen;)).
Haha nee nu is het stukken beter, de picks in GROTE lijnen zijn gewoon beter en supports zijn er ranked altijd. Het klopt idd wat je zegt hahahah, het eerste wat mensen altijd typte bij de hero selectie waren zinnen als:Hostile Nob schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:18:
Na het zien van een potje van een maat van me, moet ik zeggen dat ik best wel de frustratie van N.Uckerman kan begrijpen op zijn oude account. Bij mijn bracket krijg je tenminste nog supports e.d. En het potje dat ik zag, waren gewoon bijna alle heroes melee en helemaal geen support en dan een Void. Met zo'n lineup kan je niet verwachten dat je een effectieve timefights gaat krijgen als je melee allies gedoemd zijn om niet te kunnen aanvallen. Wel grappig om te horen dat de enige reden waarom ze Void en Axe kozen, omdat die "OP" waren. Zeker als je een nieuwe hero of een nieuwe role wil oefenen, kan dat een issue zijn (hoewel die issue in principe altijd aanwezig is in solo queue ongeacht de MMR, maar ja, in low pubs gebeurt dat ook wel vaker). Wil natuurlijk niet zeggen dat het onmogelijk is om uit deze bracket te komen, maar zelfs als je vaak wint blijft het gewoon frustrerend om hele tijd met zo'n greedy lineup te spelen, want het duurt gemiddeld meestal langer om een potje te winnen, dan als je een gebalanceerde lineup hebt (ervanuitgaande dat er niet gepubstomped wordt). Dus stiekem ben ik ook wel blij voor N.Uckerman dat die zo'n ervaring minder gaat krijgen op zijn nieuwe account (of tenminste dat heb ik van hem vernomen;)).
"pick void"
"take axe, than we win"
En dan pak je void en dan heb je een andere carry op je lane die ook wilt farmen.. Gelukkig ben ik van die tijd af haha. Wel fijn dat andere het nu ook eens zien hoe vervelend de 1k bracket is.
Supports gaan er echt niet altijd zijn hoor op 3kN.Uckerman schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:10:
[...]
Haha nee nu is het stukken beter, de picks in GROTE lijnen zijn gewoon beter en supports zijn er ranked altijd. Het klopt idd wat je zegt hahahah, het eerste wat mensen altijd typte bij de hero selectie waren zinnen als:
"pick void"
"take axe, than we win"
En dan pak je void en dan heb je een andere carry op je lane die ook wilt farmen.. Gelukkig ben ik van die tijd af haha. Wel fijn dat andere het nu ook eens zien hoe vervelend de 1k bracket is.
Beide teams hebben hier geen echte support. Onze wr wilde offlane, onze bloodseeker mid, maar na de pudge pick ging bs offlane en werd wr gedwongen support.
Beste oplossing voor balanced teams tijdens solo queue: of captains mode spelen en zorgen dat je snel genoeg bent om captain weg te snaaien of gewoon als vierde of vijfde picken en datgene picken dat nodig is.
Nadeel van de eerste is dat je misschien niet altijd de juiste heroes pickt als mensen niet communiceren / PUDGE MID spammen. Daarom ga ik meestal voor de tweede optie: de eerste drie vier picken lekker wat ze willen en ik vul dat zo verstandig als mogelijk aan. Leer je meteen alle rollen spelen. En in geval van een full yolo line up kies je gewoon een jungler, mute all en gaan met die banaan.
Kijk het zal vast beter zijn in de 3k range dan de 1k range qua picks en team balance, ik wil je new found joy in de 3k tier ook niet verpesten hoor, maar het is uiteindelijk in geen enkele tier een pretje in de solo queue. Ik heb dan ook al een aantal matches van je gezien met alles behalve een balanced line up
http://www.dotabuff.com/matches/1193186849 Sniper, bs, slark en dan ook nog eens een am.
http://www.dotabuff.com/matches/1194277904 Viper, sniper, pudge én een am?
Plus zie ik je vrij veel mid en safe lane carry spelen. Daar is natuurlijk niks mis mee, maar dat zijn wel de twee populairste rollen én de twee rollen die je eigenlijk zo laat mogelijk wilt picken ivm counters. Je gaat mij niet vertellen dat je nooit geinstapickt hebt / alsnog een mid of safe lane kiezen nadat die er al was
Door gewoon als vierde of vijfde te picken ben ik zelf niet zozeer beter gaan spelen, of vet de mmr ladder opgeklommen, maar zijn mijn matches simpelweg leuker geworden want je hebt meer kans op een balanced team en mensen zijn 'blij' met je omdat je het team aanvult ipv gewoon een tweede mid te kiezen en die lane opeisen. Je dwingt dan toch af dat 20% van je team een enigszins conflict vrije speler / picker is
Haha oke misschien is het idd wat wat minder dan dat ik zelf op dit moment denk, maar het is in iedergeval sws al beter dan de 1k bracket, want daar had je een op de 5/6 potjes een support. Nu heb je 7/10 keer een supportRoboSpinoza schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:50:
[...]
Supports gaan er echt niet altijd zijn hoor op 3k. Example: http://www.dotabuff.com/matches/1097662558
Beide teams hebben hier geen echte support. Onze wr wilde offlane, onze bloodseeker mid, maar na de pudge pick ging bs offlane en werd wr gedwongen support.
Beste oplossing voor balanced teams tijdens solo queue: of captains mode spelen en zorgen dat je snel genoeg bent om captain weg te snaaien of gewoon als vierde of vijfde picken en datgene picken dat nodig is.
Nadeel van de eerste is dat je misschien niet altijd de juiste heroes pickt als mensen niet communiceren / PUDGE MID spammen. Daarom ga ik meestal voor de tweede optie: de eerste drie vier picken lekker wat ze willen en ik vul dat zo verstandig als mogelijk aan. Leer je meteen alle rollen spelen. En in geval van een full yolo line up kies je gewoon een jungler, mute all en gaan met die banaan.
Kijk het zal vast beter zijn in de 3k range dan de 1k range qua picks en team balance, ik wil je new found joy in de 3k tier ook niet verpesten hoor, maar het is uiteindelijk in geen enkele tier een pretje in de solo queue. Ik heb dan ook al een aantal matches van je gezien met alles behalve een balanced line up.
http://www.dotabuff.com/matches/1193186849 Sniper, bs, slark en dan ook nog eens een am.
http://www.dotabuff.com/matches/1194277904 Viper, sniper, pudge én een am?
Plus zie ik je vrij veel mid en safe lane carry spelen. Daar is natuurlijk niks mis mee, maar dat zijn wel de twee populairste rollen én de twee rollen die je eigenlijk zo laat mogelijk wilt picken ivm counters. Je gaat mij niet vertellen dat je nooit geinstapickt hebt / alsnog een mid of safe lane kiezen nadat die er al was.
Door gewoon als vierde of vijfde te picken ben ik zelf niet zozeer beter gaan spelen, of vet de mmr ladder opgeklommen, maar zijn mijn matches simpelweg leuker geworden want je hebt meer kans op een balanced team en mensen zijn 'blij' met je omdat je het team aanvult ipv gewoon een tweede mid te kiezen en die lane opeisen. Je dwingt dan toch af dat 20% van je team een enigszins conflict vrije speler / picker is. Nog één of twee van die spelers erbij en het merendeel van je team zal iig chill zijn. De rest mute je.
Ik heb er eig nooit op gelet, maar het klopt wat je zegt. Speel niet vaak de hardlane. Komt meestal als ik pa etc speel die farm nodig hebben voor late-game. Dan speel ik liever op veilig zodat ik niet te vaak gegankt ga worden. Met anti-mage zou ik bv wel gewoon hardlane spelen als dat zou moeten hoor geen enkel probleem. Ik ben wel iemand die me ALTIJD aanpast aan het team wat betreft de lanes. Als ik mid wil en iemand anders wilt dat ook, dan verander ik uiteindelijk maar van mening zodat ik geen gezeik van komt. neemt niet weg dat ik dan wel nogal boos wordt als diegene die mid speelt het verkloot
Wat betreft de picks: Ik weet natuiulijk nog niet alles en wie goede counters zijn van alle heroes, ik weet er wel een paar haha. Daar probeer ik dan op in te spelen. Ik kan zelf ook nog niet alle heroes spelen, denk dat ik de helft goed kan spelen. Verder weet ik van 70/75% van de heroes wel wat de skills zijn etc. Dus dan weet ik in iedergeval wel of ze gevaarlijk zijn voor me ofniet. Die 3k is er natuurlijk niet voor niets, dus heb nog genoeg te leren.
Edit: kleine toevoeging:
Ik merk wel dat er bepaalde heros zijn die ik NOOIT speel, omdat ik die gewoon niet leuk vind haha. Dit is wel een probleempje, want als ik beter wil worden moet ik ze toch leren spelen.. Dusmoet maar even kiojken hoe ik dat het beste kan oplossen.. Ik bedoel dan heroes zoals enchantress, IO, Chen..
Die worden ook nauwelijks gespeeld in mijn bracket. Ik vind die heroes gewoon oninteressant haha.
[ Voor 5% gewijzigd door N.Uckerman op 01-02-2015 15:17 ]
Ik speel standaard All Random of Single Draft of Random draft.N.Uckerman schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:13:
[...]
Ik merk wel dat er bepaalde heros zijn die ik NOOIT speel, omdat ik die gewoon niet leuk vind haha. Dit is wel een probleempje, want als ik beter wil worden moet ik ze toch leren spelen.. Dusmoet maar even kiojken hoe ik dat het beste kan oplossen.. Ik bedoel dan heroes zoals enchantress, IO, Chen..
Die worden ook nauwelijks gespeeld in mijn bracket. Ik vind die heroes gewoon oninteressant haha.
Dit forceert je dat je wel is iets moet spelen dat je niet leuk lijkt.
Hierdoor ben ik als support speler ook aardig goed geworden met Terrorblade en Centaur en nog paar carry type's.
Daarnaast leer je ook de cooldown's en andere spells extra goed van je toekomstige tegenstander.
Io staat bij mij echt op de favorieten lijst.XD En mijn mmr is eigenlijk ook laag (in unranked en terecht) Wat mij betreft zijn Chen en Io, Morpling, Visage, Earth Spirit en Elder Titan je underrated heroes in mijn bracket. Ze zijn zeker weten leuk om te spelen, omdat ze ook een hoge skillgap hebben. Dus ter meer "rewarding" het is als je goed met ze bent (of met ze wintN.Uckerman schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:13:
[...]
Edit: kleine toevoeging:
Neem bijv. Io, op papier gewoon je "saaie" hero. Toen ik eerst dota speelde, had ik paar bekenden die eerst ook vonden dat Io een kut hero was, voornamelijk zijn bystander-achtige indruk die hij achterlaat als iemand hem speelt. Zijn spirits moet je maar gewoon goed mee worden om überhaupt de vijanden mee te raken. En zijn twee andere skills heeft ook niks dat reliable offensive zijn, aldus de beginners (en dat nog in de tijd dat de tether van Io een stun deed in plaats van een 100% slow). Maar naarmate ze meer Io gingen spelen, gingen ze zijn mechanics veel beter begrijpen en ze hadden ook gewoon de lol van hun leven met Io afterwards en dus meer kwalitatieve goeie potjes.
Moraal van het verhaal: Sommige heroes moet je gewoon van leren houden, aka, veel met ze spelen, veel met ze verliezen en dan hun mechanics beter kennen en kick some asses en na een tijdje kijk je terug en vraag je af waarom je zo'n hero ooit stom vond.
Dus ik zeg, speel ze allemaal (in pubs), want ze zijn goed voor je algemene ontwikkeling en dan pas weet je zeker of je ze echt niet leuk vindt.

PS.
Overigens, Io mid kan gewoon werken in pubs. Niet je beste of meest intuitieve, maar een snelle relocate is echt leuk als je bijv. wilt gaan ganken om dan snel weer mid te gaan pushen (of farmen) afterwards. (Paar solokills gemaakt nog met Io mid tegen een invoker
PPS. Vroeg een speler nog aan mij, waarom ik Morpling koos bij een botmatch, want Morpling stond laag op de dotabuff winrates, dus een "slechte" hero. Ik tegen hem: Morpling is niet slecht, alleen underrated en misunderstood, he kicks Void asses. Liet vervolgens een link zien van de pro tier list en hij ging afterwards ook Morpling spelen (en hij vond hem later ook echt veel leuker dan Void). Kon het wel waarderen.XD
Na een lange periode van veel wins heb ik op mn 100e game eindelijk 50/50 win/loss gehaald 
Ik weet niet of het er aan ligt dat ik beter ben geworden, of dat ik geluk met de teams heb gehad, maar ik heb 10 van de laatste 11 games gewonnen. En nu sta ik precies op 50 wins, 50 losses.
Ik wil nog steeds meer heroes leren kennen, ik heb de laatste tijd flink wat nieuwe heroes geprobeerd, maar ik wil vooral nog meer supports proberen. (Aangezien ik dat toch bijna altijd speel).
Ik vind sand king, skywrath mage en keeper of the light wel fijn.
Ik weet niet of het er aan ligt dat ik beter ben geworden, of dat ik geluk met de teams heb gehad, maar ik heb 10 van de laatste 11 games gewonnen. En nu sta ik precies op 50 wins, 50 losses.
Ik wil nog steeds meer heroes leren kennen, ik heb de laatste tijd flink wat nieuwe heroes geprobeerd, maar ik wil vooral nog meer supports proberen. (Aangezien ik dat toch bijna altijd speel).
Ik vind sand king, skywrath mage en keeper of the light wel fijn.
Ik vind hem erg fijn met ag's. Constant veel mobility.
Verwijderd
kotl is enorm goed met jugg en jugg wordt fucking elke ranked game gespeeld dus het is op dit moment best een goede support
Zeg dat wel.Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:27:
jugg wordt fucking elke *knip* game gespeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Hostile Nob op 01-02-2015 17:35 ]
Juggernaut neigt wellicht naar licht OP, als je de veranderingen in meta en nu populaire item builds goed doorhebt. Hij heeft ook wel veel kleine buffs gehad die hem tesamen erg sterk maken. Purge demonstreert hier wel goed waarom:
[ Voor 22% gewijzigd door Amanoo op 01-02-2015 17:48 ]
Verwijderd
Persoonlijk vindt ik dit een heel goed voorbeeld van hoe goed jugg op dit moment is (zelfde geld voor CM en Axe trouwens).
Ook in pro games overigens. Jugg en Axe bijna wel elke game. Of een pick of een ban.
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Ik vind axe en juggernaut ook overpowered, of ligt dan aan mij? Natuurlijk alle heroes zijn te counteren en ook axe en jugg hebben farm nodig, maar ik vind wel dat deze heroes sterker beginnen dan andere carries..Tupel schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:39:
Ook in pro games overigens. Jugg en Axe bijna wel elke game. Of een pick of een ban.
Axe kan gewoon achter te toren je creeps gaan opvangen, met zn 3rd skill en duel ben je als melee hero al volkomen kansloos tegen axe.. Wanneer axe blademail krijgt ben je als melee sws al de klos, en wanneer die blink krijgt dan heb je echt een probleem als je geen bkb hebt..
Juggernaut vind ik iets minder op dan axe, maar als je in jugg 1ste skill terecht komt heb je in early game toch al flink wat schade gekregen zeg.. Als die dan ook nog een support heeft als aa, cm of shadow shaman dan ben je ook kansloos..
Vind deze heroes echtwel sterker beginnen dan andere heroes in dota2. Dat mag wel worden aangepast..
Ik speelde net tegen axe en hij positioneerde zich vanaf het begin steeds tussen onze 1e en 2e toren in. Onze midlane moest komen ganken om hem er weg te krijgen. Met zn tweeen lukte het niet.
een goeie axe met wat healing zoals tranquil boots kan dat inderdaad doen.aicaramba schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:36:
Ik speelde net tegen axe en hij positioneerde zich vanaf het begin steeds tussen onze 1e en 2e toren in. Onze midlane moest komen ganken om hem er weg te krijgen. Met zn tweeen lukte het niet.
En zonder wat ranged bij de bot toren is het inderdaad erg lastig.
Vaak genoeg mee gemaakt dat top of mid moest komen helpen.
Of ze deden dat niet en Axe kocht daarna blink en dan is het nog lastiger...

Precies dit gebeurd er bij mij ook altijd. Vaak gaan mensen met axe voor vanguard en hebben ze als beginnersitem al een stout shield gekocht. Dus de ranged support op jouw lane kan wel aanvallen, maar na een tijdje komt die dan weer met full health terug. Het grote probleem is ook dat axe dan je hele creepwave doodt, en dat jij dan met de hele creepwave van de enemy zit. Je moet dan rondjes om je toren gaan rennen, want als je terugrent dan kom je weer in de buurt van axe.. En zolang mid nog niet bereid is om damage te dealen mag jij maar uitzoeken wat je ertegen gaat doenaicaramba schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:36:

Probleem is ook dat axe dus bestwel goed farmt als die die creepwaves opvangt..
Weet iemand trouwens een goede counter voor early game tegen axe? Had zelf toestraks ursa geprobeerd, maar toen hij blademail had had ik toch niet meer zo'n grote mond

Juggernaut is volgensmij wel een goede counter valt me net in, zn ulti en zn eerste skill zal toch goed moeten werken! Ga ik dat eens proberen.
Wat ik als support zal doen is gewoon elke keer als er een nieuwe creepwave aankomt, snel naar de creepwave toe rennen en Axe proberen uit te zonen van die creepwave en wards als je begin items helpen gewoon enorm als je moet checken of er een Axe in jullie jungle zitten. Dus ervanuitgaande dat je niet van je mid of offlane gaat verwachten dat ze komen helpen, want een lane cutting Axe hoort in principe afgestraft te worden met een 3- of 4-mans gank.N.Uckerman schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:10:
[...]
Precies dit gebeurd er bij mij ook altijd. Vaak gaan mensen met axe voor vanguard en hebben ze als beginnersitem al een stout shield gekocht. Dus de ranged support op jouw lane kan wel aanvallen, maar na een tijdje komt die dan weer met full health terug. Het grote probleem is ook dat axe dan je hele creepwave doodt, en dat jij dan met de hele creepwave van de enemy zit. Je moet dan rondjes om je toren gaan rennen, want als je terugrent dan kom je weer in de buurt van axe.. En zolang mid nog niet bereid is om damage te dealen mag jij maar uitzoeken wat je ertegen gaat doen![]()
Probleem is ook dat axe dus bestwel goed farmt als die die creepwaves opvangt..
Weet iemand trouwens een goede counter voor early game tegen axe? Had zelf toestraks ursa geprobeerd, maar toen hij blademail had had ik toch niet meer zo'n grote mondIk had mn bkb pas echt een hele tijd erna, toen was het al te laat.
Juggernaut is volgensmij wel een goede counter valt me net in, zn ulti en zn eerste skill zal toch goed moeten werken! Ga ik dat eens proberen.
Axe en Juggernaut overpicked confirmed.
http://i.imgur.com/JdQn4OY.png
Die worden zo hard generfed.
Sidenote: Damn Batrider is nog steeds in tier 1 en gaaf, Io zit nu ook in tier 1.
Edit: nog even op reddit van iemand de tournaments waar deze lijst is gebaseerd voor verder referentie:
This tier list includes :
i-League 2
D2L Season 5
Dota 2 Asia Championships
joinDOTA League Season 4
Dota Regions: Season 2
StarLadder - Season 11
Hitbox Obutto Championship #2
Area51 Dota 2 Cup
Dota Pit League Season 3
joinDota Masters 15-1
Esportal Winter 2014
jD MLG Pro League #1
Bounty Hunter Series
Made by : Cercei L[A]nnister
Sidenote: Damn Batrider is nog steeds in tier 1 en gaaf, Io zit nu ook in tier 1.
Edit: nog even op reddit van iemand de tournaments waar deze lijst is gebaseerd voor verder referentie:
i-League 2
D2L Season 5
joinDOTA League Season 4
StarLadder - Season 11
Area51 Dota 2 Cup
Dota Pit League Season 3
joinDota Masters 15-1
Esportal Winter 2014
jD MLG Pro League #1
Bounty Hunter Series
[ Voor 59% gewijzigd door Hostile Nob op 02-02-2015 00:52 ]
Is dat iets van de laatste tijd dat ze zo overpowered zijn? Want lees nu pas alles klachten erover. Ervoor heb ik nooit wat gehoord/gelezen, anders hadden ze wel eerder kunnen verzwakken..Hostile Nob schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:40:
Nou, wat ik zo raar aan vind is dat Vengefull Spirit for some reason minder haat heeft dan Juggernaut en Axe (tenminste, minder dan verwacht) en dat terwijl ze bovenaan de pro list staat en zij echt geen slechte hero is. Maar maak je geen zorgen, als Juggernaut en Axe echt overpowered zijn, dan worden ze gewoon binnen no time generfed, kijk maar naar Razor en Death Prophet die 1 of 2 patches geleden OverPicked waren en verder wat legit is in de pro scene hoeft niet per definitie legit te zijn in de pubs en als dat wel zo is dan heeft het soms ook gewoon te maken met de team mentaliteit.N.Uckerman schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:48:
[...]
Is dat iets van de laatste tijd dat ze zo overpowered zijn? Want lees nu pas alles klachten erover. Ervoor heb ik nooit wat gehoord/gelezen, anders hadden ze wel eerder kunnen verzwakken..
Opmerkelijk: AA, Tidehunter en Batrider staan redelijk stabiel op de pro list tier, maar ze worden eigenlijk in de huidige pubs nooit als overpowered gezien.
[ Voor 57% gewijzigd door Hostile Nob op 02-02-2015 01:11 ]
Naar ik begreep ik het vooral dat bij Juggernaut er heel langzamerhand steeds meer buffs kwamen tot hij eindelijk af en toe gespeeld zou worden. Hij is niet heel plotseling heel veel sterker geworden. En toen kwam er iemand die doorhad hoe je hem het beste speelt en bleek hij toch wel best sterk te zijn. Ik durf echter niet te zeggen hoe erg OP hij is. Het is niet alsof je van een 6 slotted Juggernaut niet kan winnen, al kan dat wel eens pittig zijn.
Bij Axe verwacht ik vooral een early game nerf. Zijn early game is extreem sterk. Volgens Hostile Nob heb je zohaast een 4 man gank nodig om hem in te maken als hij aan het lane cutten is. Als dat nodig is lijkt dat toch wel een beetje overdreven sterk.
Bij Axe verwacht ik vooral een early game nerf. Zijn early game is extreem sterk. Volgens Hostile Nob heb je zohaast een 4 man gank nodig om hem in te maken als hij aan het lane cutten is. Als dat nodig is lijkt dat toch wel een beetje overdreven sterk.
[ Voor 22% gewijzigd door Amanoo op 02-02-2015 06:20 ]
Ik zou zeggen, gewoon supports met stuns, magic damage en/of mana drain (Lion). Axe heeft een kleine mana pool dus als Lion moet je hem toch aardig kunnen counteren.
En Jugg is volgens mij een stuk meer "opnieuw uitgevonden" dan OP. Voor elke carry geldt gewoon dat je ze niet teveel farm moet geven.
En Jugg is volgens mij een stuk meer "opnieuw uitgevonden" dan OP. Voor elke carry geldt gewoon dat je ze niet teveel farm moet geven.
Ik heb niet gezegd dat je per definitie een 4 man gank nodig zal hebben om hem te doden (in de zin van dat het onmogelijk is hem early game te doden als je met z'n tweëen of drieeën zit). Een goeie stunner doet eigenlijk ook gewoon al wonderen, wat ik ermee wilde zeggen is dat Axe die een cutting lane strategie doet, gewoon afgestraft moet worden met een 4 man gank, omdat Axe eigenlijk een erg makkelijke target is als die in zijn eentje de lane wil cutten en je andere heroes krijgen ook gewoon gratis exp en gold van zijn death, dus een makkelijke exp en gold injectie. Een Axe solo door je lane gewoon over het hoofd laten zien is gewoon een verspilling van je farm kans, dus ik denk niet dat er aan de early game van Axe erg generfed moet worden puur omdat die de lane zit te cutten.Amanoo schreef op maandag 02 februari 2015 @ 06:18:
Naar ik begreep ik het vooral dat bij Juggernaut er heel langzamerhand steeds meer buffs kwamen tot hij eindelijk af en toe gespeeld zou worden. Hij is niet heel plotseling heel veel sterker geworden. En toen kwam er iemand die doorhad hoe je hem het beste speelt en bleek hij toch wel best sterk te zijn. Ik durf echter niet te zeggen hoe erg OP hij is. Het is niet alsof je van een 6 slotted Juggernaut niet kan winnen, al kan dat wel eens pittig zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Hostile Nob op 02-02-2015 12:41 ]
axe zijn taunt gaat door bkb voor de mensen die zeggen dat met bkb het beter gaat 
daarom dat die zoveel gepicked wordt ook, het is een guarantee disable.
zelf speel ik de laatste tijd ook veel jugg, omdat het een heel versatile hero is.
zijn eerste skill lvl ik wel zelden. crit, ult en healing totem zijn veel beter.
met mask of madness en een goeie support rijg je de crits aaneen en kan je veel meer damage doen dan met die spin.
die spin is enkel goed als cheap bkb.
daarom dat die zoveel gepicked wordt ook, het is een guarantee disable.
zelf speel ik de laatste tijd ook veel jugg, omdat het een heel versatile hero is.
zijn eerste skill lvl ik wel zelden. crit, ult en healing totem zijn veel beter.
met mask of madness en een goeie support rijg je de crits aaneen en kan je veel meer damage doen dan met die spin.
die spin is enkel goed als cheap bkb.
PSN - ps4 : sir_kowlier
Hopelijk doe je tenminste wel 1 level in zijn Q, bij voorkeur op level 1 of 2. Helemaal niet levellen is een weggegooide gratis BKB.
ja ik start daarmee, q -> e -> d -> stats -> stats of d -> ult -> max d
Ik gebruik zelf qwer, dus de D komt dan bij Juggernaut niet voor, maar ik gok dat ik inderdaad ook zoiets doe. Vooral de eerste skill point in crits is een echte value point, daarna is het minder. Blade Fury maxen kan wel nuttig zijn als je team veel lock down heeft, anders is het meer een BKB.
mja, ik gebruik qsdf 
dus in feite ga ik q s d stats d/stats f d d e/d
ik vind de damage potential bij q veel minder. autoattacks werken maar half meer, en crits kan je niet maken dan (ofwel heb ik heeel veel pech). de crits maxed geven 35% kans, met 0.5 attack speed kan je met wat lucky crits alles instagibben, alsook met je ult.
vanaf 0.46 attack speed attack je bij elke slash, dus met mom kan je met wat crits erbij heeel veel damage doen.
ik vind de damage potential bij q veel minder. autoattacks werken maar half meer, en crits kan je niet maken dan (ofwel heb ik heeel veel pech). de crits maxed geven 35% kans, met 0.5 attack speed kan je met wat lucky crits alles instagibben, alsook met je ult.
vanaf 0.46 attack speed attack je bij elke slash, dus met mom kan je met wat crits erbij heeel veel damage doen.
Je moet 0.40 attacks halen per seconde, anders haal je het niet. (Komt omdat de jump interval .4 iskowlier schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:12:
mja, ik gebruik qsdf
ah, juist , ik wist dat het rond de 0.4 lag ergens 
wat bouwen jullie vooral op jug?
ik ga vooral voor shield -> phaseboots -> mom -> bkb / sny -> damage (butterfly, mkb) / skadi
wat bouwen jullie vooral op jug?
ik ga vooral voor shield -> phaseboots -> mom -> bkb / sny -> damage (butterfly, mkb) / skadi
Je bedoelt vast, dat je 0.40 seconde per attack moet hebben. 0.4 attack per seconde is 1 attack per 2.5 seconde.
Offlane Axe die creepskipt? Dazzle kiezen. Of 3 ranged heroes waarvan eentje AA is. Chilling Touch er op en gas.
Niet elke hero kan iets tegen een creepskippende Axe doen helaas.
Blade Mail is trouwens niet zo goed op Axe als mensen lijken te denken. Het is geen slecht item, maar het is vooral een item die je moet gebruiken tussen calls door. Met Beserker's Call krijg je namelijk 40 bonus armour, waardoor je al zo goed als geen physical damage meer krijgt. De return damage van Blade Mail is dan te verwaarlozen.
Ten slotte: als je roept dat de early game van Axe generfd moet worden snap je er maar weinig van.
Niet elke hero kan iets tegen een creepskippende Axe doen helaas.
Blade Mail is trouwens niet zo goed op Axe als mensen lijken te denken. Het is geen slecht item, maar het is vooral een item die je moet gebruiken tussen calls door. Met Beserker's Call krijg je namelijk 40 bonus armour, waardoor je al zo goed als geen physical damage meer krijgt. De return damage van Blade Mail is dan te verwaarlozen.
Ten slotte: als je roept dat de early game van Axe generfd moet worden snap je er maar weinig van.
Ik zeg niet dat axe generfed moet worden. Ik zeg dat ik pas een axe zag lane cutten. En met dark seer was het moeilijk om hem daar weg te krijgen, maar van de andere kant stal hij alle last hits van hun carry.
Gisteren ben ik er achter gekomen dat dark seer erg goed is in gevechten als de enemies in de rosh pit zitten. Wall of replicates en vacuum en je hebt vrij makkelijk iedereen. Ik denk wel dat dat moeilijker wordt als tegenstanders beter worden, wanneer ze goed warden enzo.
Gisteren ben ik er achter gekomen dat dark seer erg goed is in gevechten als de enemies in de rosh pit zitten. Wall of replicates en vacuum en je hebt vrij makkelijk iedereen. Ik denk wel dat dat moeilijker wordt als tegenstanders beter worden, wanneer ze goed warden enzo.
Verwijderd
Als Axe lasthits steelt van een carry is een van de twee toch echt in de verkeerde lane bezig
Wat Demie zegt heeft wel een kern van waarheid. Laatst nog Dazzle/Lifestealer gespeeld tegen een Axe. Die had pas na 30 minuten een Tranquil boots en Blade Mail.
Maar soms verwacht je niet dat Axe gaat lang cutten en dus zo hard gecounterd moet worden. Vaak richt ik me meer op de carry. En dan blijkt dat we een of twee teammaten nodig hebben om hem weg te jagen als hij zit te lang cutten. En die komen nooit.
Maar soms verwacht je niet dat Axe gaat lang cutten en dus zo hard gecounterd moet worden. Vaak richt ik me meer op de carry. En dan blijkt dat we een of twee teammaten nodig hebben om hem weg te jagen als hij zit te lang cutten. En die komen nooit.
[ Voor 45% gewijzigd door Amanoo op 02-02-2015 20:30 ]
Nja. Carry, het was niet echt een carry.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:58:
Als Axe lasthits steelt van een carry is een van de twee toch echt in de verkeerde lane bezig
Axe stal last hits van death prophet in hun hard lane.
52% en 53% winrate, ten opzichte van vengeful spirit die een hogere P+B rate heeft EN 58% winrate.Hostile Nob schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:40:
i-League 2
D2L Season 5
joinDOTA League Season 4
StarLadder - Season 11
Area51 Dota 2 Cup
Dota Pit League Season 3
joinDota Masters 15-1
Esportal Winter 2014
jD MLG Pro League #1
Bounty Hunter Series
Maar als je 3 melee cores pikt dan moet je niet verwachten dat je tegenstander geen axe pikt.
Axe is een goede hero, maar met de juiste speelwijze hoeft hij helemaal geen probleem te zijn.
Kan ik wel met je eens zijn, de reden waarom ik zei dat Axe (en Juggernaut) generfed gaan worden, was omdat dat toch meestal een trend is van Icefrog om heroes die hoog staan op de pro list te nerfen, maar ja, we zien het wel wat Icefrog gaan doen.jorde schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:24:
[...]
52% en 53% winrate, ten opzichte van vengeful spirit die een hogere P+B rate heeft EN 58% winrate.
Maar als je 3 melee cores pikt dan moet je niet verwachten dat je tegenstander geen axe pikt.
Axe is een goede hero, maar met de juiste speelwijze hoeft hij helemaal geen probleem te zijn.
Dus voor de rest van de mensen die denken dat ik vind dat Axe en Juggernaut generfed moeten worden: ik vind van niks. Ik zei alleen dat het waarschijnlijker is dat ze generfed zullen worden direct of indirect (en ik klaag zowieso niet graag over heroes die ik OP vind).
Heeft iemand the hookblade of skadi? Dat is een wapen van slark. Wanneer je deze hebt en je deze kwijt zou willen, PM me aub. Prijs op steam is namelijk 60 euro..
Ik denk dat je het beste even kan wachten tot 28 februari, ik verwacht dan dat de prijs een enorme klap gaat maken omdat dan hetzelfde soort wapen (The Barb of Skadi) op de market komt.N.Uckerman schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:05:
Heeft iemand the hookblade of skadi? Dat is een wapen van slark. Wanneer je deze hebt en je deze kwijt zou willen, PM me aub. Prijs op steam is namelijk 60 euro..
You got inside information mate? o.OFeralio schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:31:
[...]
Ik denk dat je het beste even kan wachten tot 28 februari, ik verwacht dan dat de prijs een enorme klap gaat maken omdat dan hetzelfde soort wapen (The Barb of Skadi) op de market komt.
die zit in de rewards van de DAC compendium 
en vanaf februari is die tradeable.
ik heb die barb of skadi en die weapons voor weaver.
wil die gerust traden voor de molten claw (axe) en een juggernaut weapon
en vanaf februari is die tradeable.
ik heb die barb of skadi en die weapons voor weaver.
wil die gerust traden voor de molten claw (axe) en een juggernaut weapon
Wat verwacht je dan? Hij is is op steam nu 60 euro, dat er hier iemand is die hem voor minder dan 60 euro aan je gaat verkopen?N.Uckerman schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:05:
Zoals Feralio zegt, gewoon wachten totdat het trade embargo van die DAC rewards af gaan.
HahahahahaN.Uckerman schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:05:
Volgen er hier ook nog mensen DAC voor de games? Ik moet helaas werken overdag,dus ik mis veel, maar kijk 's avonds wel wat samenvattingen terug
Team Secret speelt echt zoooo goed. Ik ben echt een groot fan van dat team!
Daarnaast vind ik EG het ook erg goed doen, terwijl ze iemand mid hebben die 15jaar oud is
Wat vinden jullie van DAC tot nu toe?
Team Secret speelt echt zoooo goed. Ik ben echt een groot fan van dat team!
misschien eens wat realworld trading doen?N.Uckerman schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:05:
Who are we to question why the chicken crosses the road?
Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]