Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlahonda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2021
Wrd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:29:
Een roaming support is niet gelijk een noob.
Juist bij pro games zie je de support vaak roamen om te warden, ganks voor de bereiden etc.

Het is dus juist de kunst om voor jou als carry te overleven terwijl je alleen ben.
Als je al niet in je eentje kan lanen tegen 2 hoe ga je dan ooit een trilane overleven?

Maar het is wel mooi om te zien dat je alsnog gewonnen heb.

Leg alleen de schuld niet zo snel neer bij je medespelers.
Het gaat erom hoe jij beter word en hoe jij een betere teamspeler kan worden. Veel invloed op anderen heb je toch niet en het scheelt veel stress en rage als je er geen probleem van maak.
Ik snap wat je probeert te zeggen maar dit was geen roaming support. De rest van het team zei ook dat hij bot moest gaan, maar deed dat niet. Ik vroeg ook gewoon of hij bot kon blijven om mij te supporten maar ook dat negeerde hij. Op een gegeven moment was ik er ook klaar mee en ben in de omgeving van de toren gebleven om te overleven, en na het farmen kon ik alsnog de carry uithangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:56

Zuurstok

Passionately curious

Maar, waarom 3 battlefurys?

Hun enige harde push komt van NP en Gyro. Had je echt het gevoel daar 3 battlefurys nodig te hebben?! :P

Heb de game niet gezien, maar gezien de line up zou ik eerder voor single target damage gaan en me druk maken om de lanes in de vorm van een Mjollnir oid. (vroege maelstrom misschien)
Een blink er bovenop gooien en gewoon elke ult optimaal benutten.

3 battlefurys voelt in dit geval 'defensief' aan ofzo naar mijn idee :?

[ Voor 52% gewijzigd door Zuurstok op 02-01-2015 17:46 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlahonda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2021
Zuurstok schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:43:
Maar, waarom 3 battlefurys?

Hun enige harde push komt van NP en Gyro. Had je echt het gevoel daar 3 battlefurys nodig te hebben?! :P

Heb de game niet gezien, maar gezien de line up zou ik eerder voor single target damage gaan en me druk maken om de lanes in de vorm van een Mjollnir oid. (vroege maelstrom misschien)
Een blink er bovenop gooien en gewoon elke ult optimaal benutten.

3 battlefurys voelt in dit geval 'defensief' aan ofzo naar mijn idee :?
Hahaha nee het is dikke overkill, maar dat maakte het juist leuk. 1 vs 1 was het probleem niet, alleen had ik vaak het probleem dat ze bij elkaar waren in groepjes. Met de battlefury cleaved damage raakte ik ze toch allemaal. Cleaved stacked niet bij een battlefury als het goed is, maar had daarbij dikke hp en mana regen zodat ik mijn ulti en bladefury gewoon kon blijven spammen. Samen met de hearth had ik gewoon bizar veel hp regen. Misschien niet nodig maar ik wou gewoon solo zoveel mogelijk kunnen doen. Achteraf gezien had ik beter 2 battlefury's kunnen doen, en nog een extra hearth.

creep waves kon ik trouwens met 1 hit uitschakelen, dus kon ook zwaar hard pushen solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 09:33
vlahonda schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:09:
[...]

Cleaved stacked niet bij een battlefury als het goed is, maar had daarbij dikke hp en mana regen zodat ik mijn ulti en bladefury gewoon kon blijven spammen.

[...]
BF stacked wel! http://dota2.gamepedia.com/BF
As with all cleave, Battle Fury stacks with other Battle Furies, Empower and cleave abilities of other heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Cleave is echt zo "OP" tegen heroes met veel armour.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

3 Battlefuries op Juggernaut lijkt me wat overdreven. Is meer een Ember Spirit build. Bij Heart wil je overigens ook wel extra resistances. Aan ±3k HP heb je vrij weinig als je geen armor hebt, en de vijand heeft net een stel auto attackers. Ik heb genoeg mensen met zo'n bom HP binnen no time dood zien gaan.

Wel leuk in dat je kan auto attacken tijdens je ult. Je cleave proct dus ook tijdens die ult. Het proct echter alleen op auto attacks, an niet op de ult slashes, dus het werkt niet fantastisch tegen een groep vijanden, zoals bij Ember Spirit wel het geval ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Het moosite blijft een perfect getimede blink tussen de slashes om wanneer je vijand 1 dood maakt, naar vijand twee te blinken die voor de slashes buiten range was, en die vervolgens ook af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de team naam van Tweakers op DOTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 18:52
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:30:
Wat is de team naam van Tweakers op DOTA?
Clan naam is Gathering of Tweakers ;), voeg me maar toe dan doe ik je wel een invite.

Gefeliciteerd btw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feralio schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:32:
[...]

Clan naam is Gathering of Tweakers ;), voeg me maar toe dan doe ik je wel een invite.

Gefeliciteerd btw! :)
Vanavond even opzoeken :9

en bedankt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerpDerp
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08 20:10
Ik zal vanavond ook even kijken, zoek nog mensen rond de 3,8 - 4k mmr voor teamplay :)
Men mag mij natuurlijk ook toevoegen.

http://www.dotabuff.com/players/55412491/

[ Voor 32% gewijzigd door HerpDerp op 05-01-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Hij is wel echt lachen. Vet gemaakt.

Denk alleen niet dat ze hem zullen implementeren. Maar misschien, voor een event ofzo :D

edit: ik lees nooit descriptions in de Workshop. Maar quote van deze:
Many have told me that the developers won't notice this work and I understand that the chances of success are negligible. However, with the support of the community, do not rule out the possibility that the developers will notice my custom shopkeeper and add it for the New Bloom event time.
Spuit 11 dus :)

[ Voor 60% gewijzigd door Zuurstok op 05-01-2015 22:25 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 21:58
Geen N0tail meer bij Secret helaas... Heb genoten van de matches met hem erbij (vooral als Tusk en Earth Shaker).

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ze zeggen dat NoTail/bigdaddy wegmoest omdat RTZ een package deal was met Zai.

Vond het zelf persoonlijk wel opvallend, NoTail's Earth Shaker is echt sick :9 En ik vond hem 1 van de betere playmakers/spelers van Secret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Zijn er eigenlijk hier ook mensen die voornamelijk CM spelen of ook daadwerkelijk een team hebben?
Ik ga namelijk op zoek naar een team weer, maar kan nog wel wat mensen gebruiken om gewoon af en toe lekker CM mee te spelen totdat ik er één heb gevonden/gemaakt.

Liefst rond 4k+ om de matchmaking beetje rond hetzelfde niveau te houden.

Edit:
zou ik ook een invite mogen voor de tweakers guild, wie weet kan ik wat mensen van rond mijn niveau vinden om wat mee te spelen :)
mijn steam:
http://steamcommunity.com/id/aff-woooooo

[ Voor 24% gewijzigd door BasA1991 op 07-01-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik speel al heel lang dota maar niet super serieus, nog nooit ranked match gedaan :P. Lijkt me wel een keer vet om met anderen te spelen, weet ik gelijk of iknou goed ben of niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Als je een invite wil voor de tweakers guild, voeg mij dan even toe: https://steamcommunity.com/id/feralio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Net ff juggernaut gespeeld met de volgende build:

Battlefury - phase boots - Helm of dominator - Agh. scepter - Desolator - Refresher.

Die refresher, 24 slagen omnislash in teamfights, bij elke teamfight had ik er minimaal 4 :D :D

Trouwens ben net helaas een game moet leaven omdat mijn ouders weer eens zonder iets te vragen de router even gingen resetten. Is het nu nog mogelijk om een 0% verlating te krijgen?

Bijvoorbeeld als ik 0,4% verlating heb, staat dan op mijn profiel 0 of 1%.. iemand die hier evraing mee heeft gehad?

[ Voor 40% gewijzigd door N.Uckerman op 07-01-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09 20:36
N.Uckerman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:41:

Battlefury - phase boots - Helm of dominator - Agh. scepter - Desolator - Refresher.

Die refresher, 24 slagen omnislash in teamfights, bij elke teamfight had ik er minimaal 4 :D :D

Trouwens ben net helaas een game moet leaven omdat mijn ouders weer eens zonder iets te vragen de router even gingen resetten. Is het nu nog mogelijk om een 0% verlating te krijgen?

Bijvoorbeeld als ik 0,4% verlating heb, staat dan op mijn profiel 0 of 1%.. iemand die hier evraing mee heeft gehad?
Volgens mij was er ooit een speler op de Dota 2 Leaderboard, die 0% procent stond op abondonments, ook al werd er op een forum gezegd dat die soms wel games geleaved zal hebben, maar vanwege zijn hoeveelheid potjes, dat die nooit 1 % abondonment kreeg. Zijn naam was van Veldt dacht ik. Dus ik denk dat als je genoeg potjes gespeeld hebt, dat het ter zijner tijd wel naar beneden gaat afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio

Als je op mijn dotabuff profiel kijkt: http://www.dotabuff.com/players/10306952, zie je dat ik 15 keer een abandon heb gekregen (early beta iets niet zo stabiel enzo ;) ). Echter wanneer je in Dota 2 kijkt heb ik 0% staan.

Dus ja, als je maar genoeg speelt wordt er 0% weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 20:41

Desolator en Helm of Dominator werken niet samen, dus je hebt dan of -minus armor of lifesteal. Dat zijn namelijk twee verschillende Unique Attack Modifiers (UAMs). Als je als een deso hebt en je wilt toch lifesteal, dan moet je een Vladimirs Offering halen.
De enige UAM die samen met lifesteal UAM werkt is die van een Skadi/ Orb of Venom (in principe werkt Maelstrom/ Mjollnir ook, maar die overschrijft je andere UAM wanneer deze proct. Je kan die er dus altijd naast halen)

Daarnaast als je voor een ultimate/ omni slash build gaat kan je beter geen battlefury halen maar attackspeed. Als je namelijk genoeg attack speed hebt dan krijg je extra slashes tijdens je ult. Denk dan bijvoorbeeld aan een Mjollnir/ butterfly of assault cuirass (aangezien je ook al een desolator had). Verder kan je ook nog eens proberen om een blink dagger te halen. Je kan namelijk tijdens je ult blinken voor optimale ultimates :)

[ Voor 16% gewijzigd door microoo op 08-01-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Blinken tijdens een jugg ult is een hele goede tip. Deze wist ik namelijk niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
Goeie tip inderdaad! Battlefury is alleen wel handig ivm damage en early game regen door ring of health

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
microoo schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:55:
[...]

Desolator en Helm of Dominator werken niet samen, dus je hebt dan of -minus armor of lifesteal. Dat zijn namelijk twee verschillende Unique Attack Modifiers (UAMs). Als je als een deso hebt en je wilt toch lifesteal, dan moet je een Vladimirs Offering halen.
De enige UAM die samen met lifesteal UAM werkt is die van een Skadi/ Orb of Venom (in principe werkt Maelstrom/ Mjollnir ook, maar die overschrijft je andere UAM wanneer deze proct. Je kan die er dus altijd naast halen)

Daarnaast als je voor een ultimate/ omni slash build gaat kan je beter geen battlefury halen maar attackspeed. Als je namelijk genoeg attack speed hebt dan krijg je extra slashes tijdens je ult. Denk dan bijvoorbeeld aan een Mjollnir/ butterfly of assault cuirass (aangezien je ook al een desolator had). Verder kan je ook nog eens proberen om een blink dagger te halen. Je kan namelijk tijdens je ult blinken voor optimale ultimates :)
Bedankt! Blinken tijdens ulti dat wist ik echt niet, zal ik waarschijnlijk ooit zoder jouw hulp zijn achtergekomen. Bedankt!

Weet je wel zeker dat je meer slashes krijgt met een hogere attackspeed? In de omschrijving staat namelijk 9 slashes zonder scepter, en 12 met. Dus hoe hoog je attackspeed ook is, bij 12 stopt die dan toch?

Bedankt trouwens voor alle tips, van deso en helm wist ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
N.Uckerman schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Bedankt! Blinken tijdens ulti dat wist ik echt niet, zal ik waarschijnlijk ooit zoder jouw hulp zijn achtergekomen. Bedankt!

Weet je wel zeker dat je meer slashes krijgt met een hogere attackspeed? In de omschrijving staat namelijk 9 slashes zonder scepter, en 12 met. Dus hoe hoog je attackspeed ook is, bij 12 stopt die dan toch?

Zodra je onder .4 attacks / seconde komt krijg je een extra normale auto attack per Omnislash jump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 20:41
N.Uckerman schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Met aghs gaan je aantal slashes inderdaad van 9 naar 12, maar als je zoveel attackspeed hebt dat je attack time minder dan 0,4 seconde is dan doe je met iedere slash ook nog een basic attack/ rightclick erbij als extra damage. Die zie je niet als omnislash-slash, maar doet dus wel extra damage en je zou dus in theorie met een level 16 scepter ulti 24x damage kunnen doen :).

Overigens kan je niet alleen blink gebruiken tijdens jugger ult, maar zo ongeveer ieder item. Dus denk hierbij aan abyssal, hex, mjollnir active op een teamgenoot. Healing ward kan je ook casten tijdens de ult. Alleen blade fury werkt niet, maar dat hoeft toch niet want je bent al magic immune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Zou wel grappig zijn als blade fury zou werken tijdens de ult en dan met name het geluid dat je dan krijgt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tupel op 08-01-2015 14:25 ]

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kom Valve niet met meer uitgebreide maps??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 17:54

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:30:
Afbeeldingslocatie: http://new3.fjcdn.com/thumbnails/comments/Bu+bu+das+rape+_94d8d02a8a5ceac3d4c9fca453f522b6.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Paranoidnl op 08-01-2015 16:36 ]

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:15

Multensor

wtf

beste opmerking so far _/-\o_

[ Voor 74% gewijzigd door Multensor op 08-01-2015 16:36 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Waarom wel?

[ Voor 69% gewijzigd door Yogoi op 08-01-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Even een iets serieuzer antwoord: Dat hoeven ze niet. Waarschijnlijk komt met de nieuwe New Bloom Festival en Source 2.0 volledige ondersteuning voor custom games. Het is dus gewoon even wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:49
:D > Gewoon :D

Need more doto maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feralio schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Even een iets serieuzer antwoord: Dat hoeven ze niet. Waarschijnlijk komt met de nieuwe New Bloom Festival en Source 2.0 volledige ondersteuning voor custom games. Het is dus gewoon even wachten. :)
Met Valve time zal dat lang duren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:44:
[...]
Met Valve time zal dat lang duren. :P
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-3DzKN5ejOyE/T4JehDD2koI/AAAAAAAADGg/zWfhVSFiPhs/s1600/valvetime.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik ken nog niet eens alle pathways van deze map blind :) (need to play more doto, but no time!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Dit vond ik echt wel een van de leukste potjes tot nu toe die ik gespeeld heb:

http://www.dotabuff.com/matches/1150023319

Met veel dank aan Techies die Techies speelde. Ik dacht zelf bijna dat het aan de comeback update kwam als ik de exp graph moest zien. Ik vraag me wel af wat Void gedaan heeft, waardoor de vijanden hem wilde reporten. Als ik eerlijk mag zijn, zat die gewoon ergens te trollen, want voor een sterke carry was hij best wel afwezig als ik het met andere pubstomp void moest vergelijken.

Edit: Ok, ik heb echt nog veel te leren over Io na het kijken van dit linkje:

http://zzephyr.hubpages.com/hub/PRO-TIPS-FOR-PLAYING-IOWISP

Veel interessante basics voor beginners om mee te experimenteren :)

[ Voor 49% gewijzigd door Hostile Nob op 10-01-2015 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hostile Nob schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:17:
Dit vond ik echt wel een van de leukste potjes tot nu toe die ik gespeeld heb:

http://www.dotabuff.com/matches/1150023319

Met veel dank aan Techies die Techies speelde. Ik dacht zelf bijna dat het aan de comeback update kwam als ik de exp graph moest zien. Ik vraag me wel af wat Void gedaan heeft, waardoor de vijanden hem wilde reporten. Als ik eerlijk mag zijn, zat die gewoon ergens te trollen, want voor een sterke carry was hij best wel afwezig als ik het met andere pubstomp void moest vergelijken.

Edit: Ok, ik heb echt nog veel te leren over Io na het kijken van dit linkje:

http://zzephyr.hubpages.com/hub/PRO-TIPS-FOR-PLAYING-IOWISP

Veel interessante basics voor beginners om mee te experimenteren :)
Goeie IO link, die kleine dingetjes in dota doen het vaak toch. Komende tijd maar is IO spelen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Over de dota map. Ik heb een tijdje geen dota gespeeld.. Nu ik weer wat speel merk ik dat de map wat is aangepast. Rosh locatie en wat jungle padjes zijn veranderd als ik het goed heb. Ohja. Ook nog de dire sterktste creep camp locatie.

Ik heb het idee dat de rosh locatie nu wel beter is. Wat minder dire favored.

Ik heb ook het idee dat ik nu vaker met wat serieus spelende spelers speel dan eerst.. Meer een goede opbouw van teams met supports en carries, etc.. De supports voeren beter hun taken uit en er wordt meer gecommuniceerd.

[ Voor 40% gewijzigd door aicaramba op 13-01-2015 12:51 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerpDerp
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08 20:10
Mijn ervaring is vooral dat in AP ranked mensen bizar weinig van het spel snappen. Dit te zien aan de picks, laning, rotaties en support. En dat wat mij betreft op een redelijke MMR.

Het klopt overigens dat Rosh nu neutraler is dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik kan nog geen ranked spelen, omdat ik nog geen lvl 14 ben. Je kan dus wel zeggen dat ik ook een noob ben. Ik zou ook niet weten welke heroes je het beste tegen welke heroes kan kiezen. Ik weet ook niet precies waar te warden en wanneer te stacken/pullen.

Ik heb het dan ook over de absolute basics als in: de taak van een support is warden en je carry helpen. Dus geen last hits stealen.

En dat 5 carries in een team niet zo goed werkt.

Die dingen lijken nu wat beter te gaan.. En ook het besef dat je met samenwerken verder komt dan alleen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Volgens mij zijn de spelers die in ranked "niks" van AP snappen, eigenlijk of je spelers die graag de heroes met "skills" zoals invoker en pudge picken, om te laten zien dat ze erg goed zijn in het spel of mensen die de eerste 120 potjes PA hebben gespeeld en dan denken dat ze superpro zijn in ranked. Ik heb zelf nooit ranked gespeeld, maar zo begrijp ik het van Reddit en de Steam forum. Het voordeel van ranked is gelukkig dat je minder ragers hebben in de pubs. :)

Wat ik nog merk als ik Io speel is, ik ben net zo goed als mijn lane partner als ik gewoon in lane blijf. Dus ik denk soms dat Io gewoon veel beter is in een trilane waar ik gewoon met de spirits the jungle stack. Ook is het gebruik van zijn ult gewoon moeilijk. Je moet ten eerste leren timen met de cast time en als je naar de vijanden ult, moet je echt zeker weten zijn van je zaken. Maak soms nog van die faal ults van her naar der.
Ik experimenteer nu met de tranquil +soulring, het lijkt wel te werken het is makkelijker te farmen in pubs dan in 1 keer 1000 gold weggeven voor een manaboot. Heeft iemand hier anders nog ervaring met Io spelen? En hebben die nog wat tips, dat van het linkje die ik stuurde verschil? Ik vind Io echt een leuk (maar helaas underrated) hero in pubs en ik wil hem beter leren kennen samen met Morpling.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 20:05
Volgens mij als je begint en niks koopt en dan de bounty rune pakt kan je gelijk bottle halen en dan ben je zoveel nuttiger met tether op je carry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Scoro schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:28:
Volgens mij als je begint en niks koopt en dan de bounty rune pakt kan je gelijk bottle halen en dan ben je zoveel nuttiger met tether op je carry.
Helaas ben ik altijd diegene die de courier en de ward moet kopen en zonder survivability ben ik ook niks:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

aicaramba schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:06:
Ik kan nog geen ranked spelen, omdat ik nog geen lvl 14 ben. Je kan dus wel zeggen dat ik ook een noob ben. Ik zou ook niet weten welke heroes je het beste tegen welke heroes kan kiezen. Ik weet ook niet precies waar te warden en wanneer te stacken/pullen.

Ik heb het dan ook over de absolute basics als in: de taak van een support is warden en je carry helpen. Dus geen last hits stealen.

En dat 5 carries in een team niet zo goed werkt.

Die dingen lijken nu wat beter te gaan.. En ook het besef dat je met samenwerken verder komt dan alleen spelen.
Wards kunnen dan nog ook vrij complex zijn. Je kan bijvoorbeeld ze in de buurt van jungle camps plaatsen, zodat hier geen jungle creeps meer spawnen (zo kan je stacks/pulls blocken). Of je plaatst het achter de vijandelijke toren als je team deze gaat pushen. Of op zo'n manier dat je ganks kan zien aankomen. Er zijn allerlei mogelijkheden. Eigenlijk moet je je afvragen "wat willen we nu bereiken?" en op basis van het antwoord wards plaatsen. Soms defensive wards, soms rosh wards, aggressive wards, welke smaak je wil hangt volledig af van het antwoord op die vraag.

Verder moet je maar filmpjes zoeken over stacken en pullen. Je hoeft het niet altijd te doen, pullen als de creep line al in de buurt van je toren in is overbodig. Sommige video's kunnen wat oud zijn. Vroeger waren het pull camping sterker. Nu is een pull camp niet meer voldoende om een hele creep wave te doden. Als je niet de hele creep wave doodt zal deze zich samenvoegen bij een tweede en push je alleen maar harder. Je zal dus moeten stacken of een double pull uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Amanoo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:50:
[...]

Wards kunnen dan nog ook vrij complex zijn. Je kan bijvoorbeeld ze in de buurt van jungle camps plaatsen, zodat hier geen jungle creeps meer spawnen (zo kan je stacks/pulls blocken). Of je plaatst het achter de vijandelijke toren als je team deze gaat pushen. Of op zo'n manier dat je ganks kan zien aankomen. Er zijn allerlei mogelijkheden. Eigenlijk moet je je afvragen "wat willen we nu bereiken?" en op basis van het antwoord wards plaatsen. Soms defensive wards, soms rosh wards, aggressive wards, welke smaak je wil hangt volledig af van het antwoord op die vraag.

Verder moet je maar filmpjes zoeken over stacken en pullen. Je hoeft het niet altijd te doen, pullen als de creep line al in de buurt van je toren in is overbodig. Sommige video's kunnen wat oud zijn. Vroeger waren het pull camping sterker. Nu is een pull camp niet meer voldoende om een hele creep wave te doden. Als je niet de hele creep wave doodt zal deze zich samenvoegen bij een tweede en push je alleen maar harder. Je zal dus moeten stacken of een double pull uitvoeren.
En vergeet niet dat je ook een drie dubbel pull kan doen bij de Radiant dat overigens soms ook erg handig kan zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Hostile Nob schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:16:
[...]

En vergeet niet dat je ook een drie dubbel pull kan doen bij de Radiant dat overigens soms ook erg handig kan zijn. :*)
Misschien niet handig in een echte game, maar je kan ook de radiant hard camp 18 keer stacken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Feralio schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:18:
[...]

Misschien niet handig in een echte game, maar je kan ook de radiant hard camp 18 keer stacken. :D

[video]
Als ik zo'n stack camp krijg als Anti-Mage met battle fury, dan word ik zooooo vet. :D Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:19

Clush

Do as I say...

Ik zat net even m'n steam inventory door te kijken en wat blijkt: de paar kistjes die ik nog heb zijn retired, vliegen er 1 juni uit en hebben nu geen sleutel meer nodig.

zijn die de moeite van het traden waard of kan ik ze beter openmaken?

10x Expired Treasure of the Malignant Amanita
2x Expired Treasure of the Shaper Divine
1x Expired Treasure of the Cursed Wood

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

Clush schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:25:
Ik zat net even m'n steam inventory door te kijken en wat blijkt: de paar kistjes die ik nog heb zijn retired, vliegen er 1 juni uit en hebben nu geen sleutel meer nodig.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/500x/55929586.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio

De oude kisten kun je verkopen voor rond de €1,40. Daarna kun je met dat geld wel specifiek de items kopen die je uit de serie wou hebben. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Feralio op 14-01-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Hostile Nob schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:21:
[...]

Als ik zo'n stack camp krijg als Anti-Mage met battle fury, dan word ik zooooo vet. :D Bedankt!
Je moet wel rekening houden dat het (wanneer het elke pull goed gaat) het rond de 18 minuten duurt voordat dit er staat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Feralio schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:34:
[...]

De oude kisten kun je verkopen voor rond de €1,40. Daarna kun je met dat geld wel specifiek de items kopen die je uit de serie wou hebben. :)
Oh, dat valt nog wel mee. Ik heb niet echt belang bij dota hats, heb liever counterstrike skins. Goeie info, thanks... ik ga even op zoek naar iemand die ze wil overnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Clush op 14-01-2015 14:58 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Feralio schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:36:
[...]

Je moet wel rekening houden dat het (wanneer het elke pull goed gaat) het rond de 18 minuten duurt voordat dit er staat ;).
dat is best, want als je alleen een BF hebt dan ga je echt instant dood als je een attack doet :P

Zo ging ik ooit een als support bijna dood omdat ik ging warden en aggro kreeg van 4-5 stack ancients.
Doet pijn als support zonder items :P

[ Voor 17% gewijzigd door Yogoi op 14-01-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

[...]

Wards kunnen dan nog ook vrij complex zijn.
[..]
Vergeet dan ook niet te warden op plekken waar het niet gebruikelijk is te warden zodat de wards moeilijker gedeward worden.

Vooral met potjes tegen Zeus is dat handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Feralio schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:36:
[...]

Kunkka torrent says "Hi!"

Veel eenvoudiger en een stuk minder tijdrovend. Werkt goed op radiant/dire hardcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
jorde schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:02:
[...]

Kunkka torrent says "Hi!"

Veel eenvoudiger en een stuk minder tijdrovend. Werkt goed op radiant/dire hardcamp.
Enige nadeel is dat Torrent 120 mana kost, en een level 1 kunkka maar 234 mana heeft (zonder items). Dus na 2 moet je wel een manier hebben om mana terug te krijgen, en een kunkka met 10 clarities is ook niet ideaal. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
[...]

Ik weet dat warden heel complex is.. Ik heb het dan ook meer over het feit dat de support weet dat het zijn taak is.. Nog niet zozeer dat de supports er dan ook goed in zijn. De absolute basics, dus. Weten wat jou taak is in een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Feralio schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:07:
[...]

Enige nadeel is dat Torrent 120 mana kost, en een level 1 kunkka maar 234 mana heeft (zonder items). Dus na 2 moet je wel een manier hebben om mana terug te krijgen, en een kunkka met 10 clarities is ook niet ideaal. :D
Is ook vooral bedoeld als mid Kunkka. Dan ga je normaal gesproken toch Bottle, je loopt richting je hardcamp en doet de torent op xx:58. Dan stacked dat camp. Ook heerlijk voor je supports om experience te vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Hey ik heb net een game gespeeld. Ik ben in deze game PA. Ik farmde zelf wel lekker waardoor ik al snel veel kills kon maken met PA. De enemy had echter een gyro met io, die ook al aardig wat kills hadden. Nu wil ik natuurlijk altijd winnen( verrassend he), maar ik heb geprobeerd deze pot mijn team naar een overwinning te carryen. Dit is echter niet gelukt.

Graag had ik van jullie feedback over mijn gameplay, wat had ik moeten doen om wel te winnen? Of was dit een game waar mijn team gewoon echt té slecht was? Wantja het blijft een teamspel..

BELANGRIJKSTE moment van de game:
Had zelf een grote fout gemaakt op het einde, toen we bottom waren nt pushen ging ik naar de tower waardoor we de hele teamfight verloren. Hierdoor pushde hun mid en we dachten allemaal dat we hadden verloren. Toen hebben we 1 mid tower toch nog kunnen behouden en heeft drow de rapier gekregen van gyro. Pudge en drow hadden 40sec om de laatste twee mid towers te pushen en de ancient te pakken, drow deed echter alles verkeerd (in mijn visie) en pushte nieteens een tower.. werd erna ook nog eens gekilled door gyro waardoor de rapier weer terug was bij gyro.

Ik ben van mening dat als drow gewoon had gepusht, we deze pot hadden gewonnen.

De replay is op moment van schrijven nog niet beschikbaar, als jullie dit lezen zal die wel beschikbaar zijn. Ik raad aan om vanaf minuut 40/45 te kijken als je de spannende fase van de game wilt.

Mtahc id = 1168069737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
Ik speelde geregeld met mijn huisgenoot io ursa. Lekker lame op lvl 1 roshan doen en dan heb je gelijk voorsprong. Daarna zoveel mogelijk relocate ganks doen. Dit is wel echt cheesy tactic natuurlijk maar wel lachen:P.
Gister ranked met juggernaut gespeeld. build was poormanshield-phase boots-mask of madness.mjolnir-skullbasher. Ging heel erg goed eerste potje en hard gewonnen.Tweede potje was tegen silencer en we hadden geen initiater. Paar keer werd ik best wel verneukt door de silence en kon ik geen ulti doen. Wat had ikhier beter kunnendoen? andere build eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

- bkb
- Ult activeren en dan naar de tegenstanders blinken.
- Smoke attacks

De gemiddelde speler rent weg zodra een jugg de ult activeert. Juist tijdens het wegrennen zijn ze het meest kwetsbaar omdat je niet kan rennen en aanvallen tegelijkertijd.

Dus een jugg ult is een geweldige methode om een tegenstander team aan het rennen en gespreid te krijgen en kan je teamgenoten ze makkelijk neerhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
Aha dankje! Ga ik daar vanavond even mee bezig. Frustrerend aan ranked en support spelen vind ik dat je zo afhankelijk bent van een willekeurige carry. Zo irritant als de carry onnodig dood gaat en waardoor jij uiteindelijk MMR verliest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Zo frustrerend aan carry spelen als een willekeurige support zijn/haar werk niet doet. Erg irritant als de support in de lane gaat hangen wanneer het niet nodig is en nergens te bekennen is als je hem wel nodig hebt.

Om nog maar eens aan te geven dat het een team game is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Zo frustrerend om sandking te spelen als je carries hun werk niet doen.

1 van mn meest achtelijke games ooit zojuist gespeeld

FUUUUUUUUUU. Team fed. Fuck Dota zo erg.

Ben wel benieuwd hoe ik dit nog had kunnen winnen. Mn play was alles behalve perfect (miste wat belangrijke stuns, had véél meer moeten rightclicken nadat ik mn heart had etc) maar had het uitgemaakt als ik een necrobook had gekocht, zodat ik wel redelijk towers kon pushen?
Had het uigemaakt als ik mn radiance niet had gekocht en ipv daarvan een sheepstick had gekocht? Denk dat sowieso wel, want die radiance had ik alleen maar als soort troll item gekocht. (en heeft me nog 3-4 kills opgeleverd ook)

Hmm, straks replay bekijken :)

[ Voor 85% gewijzigd door Zuurstok op 18-01-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op zondag 18 januari 2015 @ 07:42:
Zo frustrerend aan carry spelen als een willekeurige support zijn/haar werk niet doet. Erg irritant als de support in de lane gaat hangen wanneer het niet nodig is en nergens te bekennen is als je hem wel nodig hebt.

Om nog maar eens aan te geven dat het een team game is ;)
Punt blijft wel dat de gemiddelde support minder lategame impact heeft dan de gemiddelde hard carry, dus is het fijn als de carry speler de betere van de twee is, of in ieder geval (waar menig MMR punt verloren wordt) dat je team probeert hun beste rol te spelen, het is namelijk niet zo leuk als je 4 spelers heb die goed bezig zijn + 1 hurr durr carry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ja maar sucky supports is de kans groot dat je niet eens in de buurt van lategame komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

idem voor sucky carries.
Ik speel redelijk veel support en als je dan ziet dat de supports eindigen met een hogere lvl dan de 2/3 carries komt het vaak voor dat je midgame niet eens haal.

Het blijft jammer dat de vinger vaak naar de ander gewezen wordt en niet kijken hoe ze zelf kunnen verbeteren. Gezien de gemiddelde leeftijd van de spelers zal dit niet snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dat is precies wat ik zeg Wrd :)
Het is een team game. Een retarded carry zorgt voor klote games maar hetzelfde geld voor een offlaner of support of wat dan ook.

Overigens vraag ik me af wat de gemiddelde leeftijd van dota spelers is.
Ik speel eigenlijk alleen maar met mensen van 20-30 waarvan de meeste 25+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
N.Uckerman schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 03:59:
Hey ik heb net een game gespeeld. Ik ben in deze game PA. Ik farmde zelf wel lekker waardoor ik al snel veel kills kon maken met PA. De enemy had echter een gyro met io, die ook al aardig wat kills hadden. Nu wil ik natuurlijk altijd winnen( verrassend he), maar ik heb geprobeerd deze pot mijn team naar een overwinning te carryen. Dit is echter niet gelukt.

Graag had ik van jullie feedback over mijn gameplay, wat had ik moeten doen om wel te winnen? Of was dit een game waar mijn team gewoon echt té slecht was? Wantja het blijft een teamspel..

BELANGRIJKSTE moment van de game:
Had zelf een grote fout gemaakt op het einde, toen we bottom waren nt pushen ging ik naar de tower waardoor we de hele teamfight verloren. Hierdoor pushde hun mid en we dachten allemaal dat we hadden verloren. Toen hebben we 1 mid tower toch nog kunnen behouden en heeft drow de rapier gekregen van gyro. Pudge en drow hadden 40sec om de laatste twee mid towers te pushen en de ancient te pakken, drow deed echter alles verkeerd (in mijn visie) en pushte nieteens een tower.. werd erna ook nog eens gekilled door gyro waardoor de rapier weer terug was bij gyro.

Ik ben van mening dat als drow gewoon had gepusht, we deze pot hadden gewonnen.

De replay is op moment van schrijven nog niet beschikbaar, als jullie dit lezen zal die wel beschikbaar zijn. Ik raad aan om vanaf minuut 40/45 te kijken als je de spannende fase van de game wilt.

Mtahc id = 1168069737
Ik snap je butterfly niet helemaal. Met PA in de game weet je in principe dat er een mkb komt. Zeker op een gyro waar de mkb samenwerkt met zijn flak cannon. Ik had de butterfly achterwege gelaten en een mkb of heart gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Donderpoes schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:10:
[...]

Ik snap je butterfly niet helemaal. Met PA in de game weet je in principe dat er een mkb komt. Zeker op een gyro waar de mkb samenwerkt met zijn flak cannon. Ik had de butterfly achterwege gelaten en een mkb of heart gemaakt.
Wow, je hebt gelijk en dat terwijl allang op Tweakers al verteld werd dat butterfly geen goeie item is op PA. Dus N.Uckerman, kan je toch even uitleggen waarom je weer voor een Butterfly op PA ging terwijl microo allang zei dat je net zo goed voor een Abbysal of gold buyback kon gaan?

PROOF:
microoo schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:23:
[...]

Maar goed, heb de game niet gezien maar op basis van de dotabuff kan ik het volgende zeggen.
Je gaat butterfly op PA. Waarom? Dit had net zo goed een abyssal + buyback gold kunnen zijn. (tekst) 5 cores kiezen is leuk, want niemand wilt supporten maar met zo'n lineup met geen enkele harde stun (Enigma's stun is leuk maar niet genoeg, en arrows moet je ook maar raken) ga je het nooit redden. Zeker niet met zo'n achterlijke lineup waar alle 5 cores (nja op mirana na) allemaal absurd veel farm willen/ nodig hebben.

Verder is PA geen ultra lategame carry, tuurlijk hij kan lategame veel damage doen maar op het moment dat de enemy een MKB haalt ben je de zak en is je hero voor 50% gecountered. Met een PA wil je de game meestal rond de 40-45 minuten beslissen. (tekst)
Ik waardeer dat je om feedback vraagt, maar doe er ook wat mee en ga niet hele tijd dezelfde fouten maken die al voor je uitgewezen zijn.
Wrd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:38:
idem voor sucky carries.
Ik speel redelijk veel support en als je dan ziet dat de supports eindigen met een hogere lvl dan de 2/3 carries komt het vaak voor dat je midgame niet eens haal.
Ik heb echt de tegenovergestelde ervaring. Met support heb ik meer de control in handen om mijn team naar de victory te slepen dan als ik carry speel. Ik heb zelf ook erg vaak dat mijn carry slecht last hit, etc, etc. en alsnog winnen we, terwijl als ik carry speel, ik pas een kans maak als ik mijn lane support verlaat in de lane. Kan me nog een potje herinneren van een passieve Bloodseeker, die niet durfde te last hitten, omdat bij zijn vorige potjes zijn support zelf ook nooit de harassh deden, maar hij deed lategame alsnog goed toen ik hem verzekerde dat ik hem wel ging supporten.

Andere topic:
Als ik over na denk. Ik vind Io+eblade Morpling echt geen slechte combo. Ga maar eens na, veel map presence dankzij de ult van Io en de illusion van Morpling, je kan ganken terwijl je splitpusht. De nukes nog van de spirits van Io en zijn slow als je als Morpling iemand gaat ebladen. Sneller auto attacks van Morpling dankzij de Tether van Io. Leuke Burst Nuke als Io een Urn krijgt. Veel mogelijkheden om te iniaten en te teamfighten. Het is niet de beste combo, maar het heeft echt wel zijn eigen ding wat het leuk maakt. Verder vind ik Io+GhostScepter, Aghs Kaolin ook wel zitten. Minder veel map control, maar je verhoog wel de utility van Kaolin.

[ Voor 25% gewijzigd door Hostile Nob op 19-01-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hostile Nob schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:11:

Als ik over na denk. Ik vind Io+eblade Morpling echt geen slechte combo. Ga maar eens na, veel map presence dankzij de ult van Io en de illusion van Morpling, je kan ganken terwijl je splitpusht. De nukes nog van de spirits van Io en zijn slow als je als Morpling iemand gaat ebladen. Sneller auto attacks van Morpling dankzij de Tether van Io. Leuke Burst Nuke als Io een Urn krijgt. Veel mogelijkheden om te iniaten en te teamfighten. Het is niet de beste combo, maar het heeft echt wel zijn eigen ding wat het leuk maakt. Verder vind ik Io+GhostScepter, Aghs Kaolin ook wel zitten. Minder veel map control, maar je verhoog wel de utility van Kaolin.
Dit is een leuke theorie, maar Io Urn timing is niet echt vergelijkbaar met Morph EBlade timing. Daarnaast is Io+een hero met wat voor impact dan ook vaak beter dan alleen die hero, ligt meer aan Io's skillset dan de combo op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:19:
[...]

Dit is een leuke theorie, maar Io Urn timing is niet echt vergelijkbaar met Morph EBlade timing. Daarnaast is Io+een hero met wat voor impact dan ook vaak beter dan alleen die hero, ligt meer aan Io's skillset dan de combo op zich.
Deel van de io+tiny combo is ook dat io attack speed levert. Tiny zijn ult levert hem veel damage ten koste van as. Dit nadeel kan je dus overkomen door een io aan hem te tetheren.
Daarbij is tiny in de early game nogal zwak en ook daar helpt io hem goed mee. Nu kan hij zich qua skills focussen op toss en avalanche ipv een defensive skill build met craggy. Hierdoor kan hij eerder in de mid game kills gaan pakken.
Plus tiny heeft geen skills die hem mobility leveren, ook daar kan io hem dus mee helpen. Tiny kan lekker lanes of jungle farmen, de spirit bomb tossen om sneller te farmen en zodra de drie teammates een fight vinden relocaten zij erin, aoe stun, toss, rammen en weer terug naar het farmen.
TL;DR: tiny niet mobile en slechte attack speed, precies wat Io levert.

Morphling daarentegen heeft niet veel problemen met mobility door zijn ult, een redelijke escape early game dmv zijn stun en waveform. Waveform maakt hem überhaupt wat meer mobiel. Toch een soort blink. Daarbij komt een morph ook niet snel attack speed tekort.
TL;DR: dat wat io levert, as en mobility, heeft morphling al engiszins.

Kijk in principe is io goed met elke hero die goed kan ganken / teamfighten, alleen sommige heroes hebben uit zichzelf al de skills om dat succesvol te doen. Extreem voorbeeld: io + np, is onnodig want hij kan zichzelf al 'relocaten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
RoboSpinoza schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:56:
[...]

Deel van de io+tiny combo is ook dat io attack speed levert. Tiny zijn ult levert hem veel damage ten koste van as. Dit nadeel kan je dus overkomen door een io aan hem te tetheren.
Daarbij is tiny in de early game nogal zwak en ook daar helpt io hem goed mee. Nu kan hij zich qua skills focussen op toss en avalanche ipv een defensive skill build met craggy. Hierdoor kan hij eerder in de mid game kills gaan pakken.
Plus tiny heeft geen skills die hem mobility leveren, ook daar kan io hem dus mee helpen. Tiny kan lekker lanes of jungle farmen, de spirit bomb tossen om sneller te farmen en zodra de drie teammates een fight vinden relocaten zij erin, aoe stun, toss, rammen en weer terug naar het farmen.
TL;DR: tiny niet mobile en slechte attack speed, precies wat Io levert.

Morphling daarentegen heeft niet veel problemen met mobility door zijn ult, een redelijke escape early game dmv zijn stun en waveform. Waveform maakt hem überhaupt wat meer mobiel. Toch een soort blink. Daarbij komt een morph ook niet snel attack speed tekort.
TL;DR: dat wat io levert, as en mobility, heeft morphling al engiszins.

Kijk in principe is io goed met elke hero die goed kan ganken / teamfighten, alleen sommige heroes hebben uit zichzelf al de skills om dat succesvol te doen. Extreem voorbeeld: io + np, is onnodig want hij kan zichzelf al 'relocaten'.
Wel interessant ja. Wat Bownage en jij zegt klinkt inderdaad wel logisch. Ik dacht eigenlijk toen eerst aan om dat wat morpling sterk maakt, wat te accentueren, maar het is zeker waar dat in dota 2 meestal ook draait om de zwaktes van bepaalde heroes, zoals tiny, te compenseren. Io + morpling zal waarschijnlijk misschien toch overkill kunnen zijn. Ik had ook eigenlijk wat anders in mijn gedachte toen ik io+ morpling voorstelde, maar eigenlijk kan ik dan net zo goed kotl + morpling gebruiken. Zoals bijv. Morpling zit ergens op een lane met iemand wat space te createn, wordt dan getp'ed door kotl om deel te nemen aan een teamfight en als Morpling klaar is, uit zijn illusie verschijnen die hij gemaakt heeft van iemand en dan weer splitpushen. Met Io hoeft dat eigenlijk niet eens, omdat Io toch na een tijdje weer gaat relocaten naar die ene plek toe. Misschien dat je dan net zo goed die ene illusie helemaal naar de andere lane kan sturen, maar ja, dat kan je toch al met Morpling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lich+morph is een extreem goede mid combo, mocht je zoeken naar supports voor bij je morph. Extreme nuke mogelijkheid + redelijke compensatie voor het feit dat je exp split door sacrifice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:15:
Lich+morph is een extreem goede mid combo, mocht je zoeken naar supports voor bij je morph. Extreme nuke mogelijkheid + redelijke compensatie voor het feit dat je exp split door sacrifice.
hm, ik kan wel inzien waarom dat wel gaat werken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Hostile Nob schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:10:
[...]

Wel interessant ja. Wat Bownage en jij zegt klinkt inderdaad wel logisch. Ik dacht eigenlijk toen eerst aan om dat wat morpling sterk maakt, wat te accentueren, maar het is zeker waar dat in dota 2 meestal ook draait om de zwaktes van bepaalde heroes, zoals tiny, te compenseren. Io + morpling zal waarschijnlijk misschien toch overkill kunnen zijn. Ik had ook eigenlijk wat anders in mijn gedachte toen ik io+ morpling voorstelde, maar eigenlijk kan ik dan net zo goed kotl + morpling gebruiken. Zoals bijv. Morpling zit ergens op een lane met iemand wat space te createn, wordt dan getp'ed door kotl om deel te nemen aan een teamfight en als Morpling klaar is, uit zijn illusie verschijnen die hij gemaakt heeft van iemand en dan weer splitpushen. Met Io hoeft dat eigenlijk niet eens, omdat Io toch na een tijdje weer gaat relocaten naar die ene plek toe. Misschien dat je dan net zo goed die ene illusie helemaal naar de andere lane kan sturen, maar ja, dat kan je toch al met Morpling.
Daarom zie je Io ook wel vaak met CK. Ook hij heeft een bagger as early game. En niet echt veel mobility, behalve offensive met zijn reality rift natuurlijk. Daarbij heeft hij net als tiny (als hij manta gaat) illu's dus ook lekkere split push combo terwijl de teamfight dreiging behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
RoboSpinoza schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:26:
[...]

Daarom zie je Io ook wel vaak met CK. Ook hij heeft een bagger as early game. En niet echt veel mobility, behalve offensive met zijn reality rift natuurlijk. Daarbij heeft hij net als tiny (als hij manta gaat) illu's dus ook lekkere split push combo terwijl de teamfight dreiging behouden blijft.
En niet te vergeten de attack speed die Io geeft aan CK, die de kans van Chaos Strike vergroot mid game. :P
De CK+Io combo heb ik echt lange tijd niets van gehoord. Weet nog dat het erg imba beschouwd werd toen Io zijn tether nog een stun deed, in plaats van een slow die men nu ziet. Toen was ik ook nog echt nieuw met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Hostile Nob schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:45:
[...]

En niet te vergeten de attack speed die Io geeft aan CK, die de kans van Chaos Strike vergroot mid game. :P
De CK+Io combo heb ik echt lange tijd niets van gehoord. Weet nog dat het erg imba beschouwd werd toen Io zijn tether nog een stun deed, in plaats van een slow die men nu ziet. Toen was ik ook nog echt nieuw met de game.
CK was flink bagger, na zijn recente buff zie je hem wel weer wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 19:23
Jullie vergeten een belangrijke reden waarom ck en tony macaroni goed met io werkt. De toss en rift heb je nodig voor de tether slows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Bart.O schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:07:
Jullie vergeten een belangrijke reden waarom ck en tony macaroni goed met io werkt. De toss en rift heb je nodig voor de tether slows.
oja, dat was ook weer de reden, waarom stun Io vroeger zo generfed werd. Tiny en CK konden die tether garanderen. De tether van io complementeerde wel de randomness van de Rift van CK als ik het goed begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:36

Na een break van een paar maanden maar weer eens Dota opgestart. Wel even wennen, ik was ook gelijk enthousiast vanwege dit bericht. Heb namelijk al die kistjes bewaard, alleen lijken ze allemaal verdwenen :(
Iemand die heer meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Nostordici schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:38:
[...]

Na een break van een paar maanden maar weer eens Dota opgestart. Wel even wennen, ik was ook gelijk enthousiast vanwege dit bericht. Heb namelijk al die kistjes bewaard, alleen lijken ze allemaal verdwenen :(
Iemand die heer meer van weet?
Ja, was bij mij ook zo. Schijnt normaal te zijn. Wordt alleen niet helemaal duidelijk uit de omschrijving in je inventory... die is wat misleidend.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Hostile Nob schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:11:
[...]

Wow, je hebt gelijk en dat terwijl allang op Tweakers al verteld werd dat butterfly geen goeie item is op PA. Dus N.Uckerman, kan je toch even uitleggen waarom je weer voor een Butterfly op PA ging terwijl microo allang zei dat je net zo goed voor een Abbysal of gold buyback kon gaan?

PROOF:

[...]

Ik waardeer dat je om feedback vraagt, maar doe er ook wat mee en ga niet hele tijd dezelfde fouten maken die al voor je uitgewezen zijn.
Er is helemaal niet verteld dat butterfly een slechte item is voor PA? Hoe ik het lees bij je "bewijsje" dacht ik dat het niet goed was voor die game, en dat in DIE game een abyssal beter geschikt zou zijn.

Mag jij mij eens gaan vertellen waar staat dat een butterfly altijd slechts is voor pa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Donderpoes schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:10:
[...]

Heart snap ik wel, maar hoezo dan een mkb? puur voor de damage?

bedankt voor je antwoord trouwens:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien geen dota game hetzelfde is maakt het niet uit of het ergens staat dat een item goed of slecht is. Natuurlijk zijn sommige items gewoon nooit goed op sommige heroes omdat ze het effect ervan al hebben als skill (denk: manaburn kopen op AM, evasion kopen op PA), maar van de bepaalde set items die je kan kopen om een bepaald type hero beter te maken kan je vaak in de ene game het beste item x kopen en in de andere game item y.
Het punt is dat in de games waar jij bfly op PA kocht, het geen goede keuze was. En dat zegt toch echt iets over jouw vermogen beslissingen te nemen qua itemization, niet over of er ergens staat geschreven of het goed zou zijn of niet.

Hex Ursa kan namelijk ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
N.Uckerman schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:02:
[...]

Er is helemaal niet verteld dat butterfly een slechte item is voor PA? Hoe ik het lees bij je "bewijsje" dacht ik dat het niet goed was voor die game, en dat in DIE game een abyssal beter geschikt zou zijn.

Mag jij mij eens gaan vertellen waar staat dat een butterfly altijd slechts is voor pa?
Dan mag jij me eerst vertellen van waarom je wel vond dat Butterfly zo goed werkt in dat potje. Je ziet ten eerste een Gyro bij de vijandelijke team. Die Gyro is al een betere carry dan PA late game. Je kon verwachten dat de vijanden een MKB gingen kopen (op een Gyro zelfs). PA heeft Evasion. Butterfly geeft 35% evasion meer. Dus je krijgt dubbelop Evasion. Gyro MKB heeft de effect dat zijn attacks nooit mist (Dus evasion van PA gecountered). Gyro met zijn Flak Cannon en met zijn items kunnen al je hele Evasion waar je je gold inpropte al nutteloos maken.

Ja, Abbysal hoeft niet altijd de "beste" item te zijn voor PA, maar het was ten duidelijkste al "beter" dan de Butterfly die je kocht ook al is het puur omdat het meer damages en bashes geeft waar je meer aan hebt dan alleen de Evasion (en niet te vergeten de heerlijke Lifesteal van de Satanic die je gekocht hebt als je veel damage doet :P). Natuurlijk komen er andere Tweakeraars mij en jou vertellen dat er voor dat potje een "betere" item is dan Abbysal (misschien MKB), maar dat maakt wat ik zeg dat Abbysal in ieder geval beter was dan Butterfly niet minder waar.

Zoals Zuurstok ook al goed had opgemerkt was, ga bij jezelf na van waarom je überhaupt item X koopt in the first place. Stel altijd de vraag van: Wat is mijn doel met deze item afhankelijk van de vijandelijke team en mijn lineup? (Natuurlijk is dit wel moeilijk, is voor mij ook) En wat microo twijfelde over de Butterfly in je eerdere PA spel, geldt zeker weten ook in deze spel. Als het zo makkelijk was dat wat microo zei alleen voor dat ene spel gold, dan had microo waarschijnlijk niet eens meer opgemerkt over jouw itemkeuze of hij had in ieder geval al een reden geven waarom alleen in dat situatie Butterfly niet goed was. Had je sowieso bij stilgestaan van waarom microo toen opmerkte dat jouw Butterfly een slechte keuze was? Volgens mij niet heel erg, of anders had ik op deze dotabuff match niet gezien dat jij dubbelop Evasion op PA gaat kopen dat toch gecountered werd door een Gyro met een MKB. Dus dat is wat ik in ieder geval bedoelde met, doe wat met die feedback en bega niet dezelfde fout.
Dus nog één keer: Leg mij en aan jezelf uit, waarom je Butterfly kocht. Ging je voor de extra agility en attackspeed om je critskans te vergroten? Waren er misschien geen betere items? Hoe snel moest ik dit potje afkrijgen? Etc. Etc.
Verder veel plezier nog met potjes winnen en ik vind jouw 51.57 procent winrate op je dotabuff echt niet slecht. Dus ik denk echt wel dat je sowieso al wat vorderingen gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Butterfly PA ga je simpelweg gewoon als vijfde/zesde item om de enemy team af te straffen voor geen mkb. Maar dan wel of het moment dat je weet dat je de game gaat eindigen door die butter. Anders zijn er betere items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
N.Uckerman schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:04:
[...]

Heart snap ik wel, maar hoezo dan een mkb? puur voor de damage?

bedankt voor je antwoord trouwens:)
Elder Titan heeft een heavens halbeard en zowel gyro en viper hebben een butterfly. Alledrie dus evasion.
Met een mkb sla je altijd door de evasion heen. Dus elke klap doet damage.

Nu is niet elke klap een hit dus blijven ze langer leven. Dus meer tijd om jou te killen. PA heeft standaard evasion (als je de passive levelt) daarom hebben gyro en viper een mkb gekocht.

Je butterfly levert wel wat extra evasion, maar daar gaan viper en gyro allebei doorheen. Wat rest is een duur item, dat een beetje armor, agility, damage en attack speed levert.

Op pa kan je dus beter een ander item bouwen waardoor je of meer damage doet of meer hp krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Sowieso is een butterfly vaak geen goed idee tegen heroes die graag een MKB maken.
Viper en Gryo zijn beiden heroes waarbij een MKB goed past in de 'standaard' gearing van de hero.

Dus als PA zijnde kun je butterfly eigenlijk wel meteen vergeten als er 2 'natural MKB carriers' bij de tegenstanders zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Yogoi schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:45:
Sowieso is een butterfly vaak geen goed idee tegen heroes die graag een MKB maken.
Viper en Gryo zijn beiden heroes waarbij een MKB goed past in de 'standaard' gearing van de hero.

Dus als PA zijnde kun je butterfly eigenlijk wel meteen vergeten als er 2 'natural MKB carriers' bij de tegenstanders zitten.
Precies, alhoewel je niet moet vergeten dat niet iedereen dus snugger genoeg is om een mkb te bouwen, ook al is dat een soort core item ;). Ik ging een tijd terug 22-0 met PA, puur omdat de void geen mkb haalde. Met mijn butter erbij was zijn chrono gewoonweg useless omdat ie twee seconden lang staat te missen om vervolgens maar een andere target te pakken.
Maar goed, daar moet je natuurlijk niet op rekenen, maar je kan het dus wel afstraffen als het gebeurt.

[ Voor 6% gewijzigd door RoboSpinoza op 21-01-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik denk dat er al genoeg gezegd is... maar inderdaad. Twee heroes met Butterfly in jouw team, twee heroes met Butterfly in het andere team, alleen het andere team heeft het wel begrepen en MKB's gebouwd. Het lijkt er zelfs op dat Luna ook bezig was met Butterfly. Ik heb de match niet gekeken, maar ik hoop dat ze die niet aan het einde nog ging bouwen... (en volgens mij missen jullie een support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Tupel schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:14:
Ik denk dat er al genoeg gezegd is... maar inderdaad. Twee heroes met Butterfly in jouw team, twee heroes met Butterfly in het andere team, alleen het andere team heeft het wel begrepen en MKB's gebouwd. Het lijkt er zelfs op dat Luna ook bezig was met Butterfly. Ik heb de match niet gekeken, maar ik hoop dat ze die niet aan het einde nog ging bouwen... (en volgens mij missen jullie een support).
Ik krijg er "vlinders" van in mijn buik als ik dit lees. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Donderpoes schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:28:
[...]

Elder Titan heeft een heavens halbeard en zowel gyro en viper hebben een butterfly. Alledrie dus evasion.
Met een mkb sla je altijd door de evasion heen. Dus elke klap doet damage.

Nu is niet elke klap een hit dus blijven ze langer leven. Dus meer tijd om jou te killen. PA heeft standaard evasion (als je de passive levelt) daarom hebben gyro en viper een mkb gekocht.

Je butterfly levert wel wat extra evasion, maar daar gaan viper en gyro allebei doorheen. Wat rest is een duur item, dat een beetje armor, agility, damage en attack speed levert.

Op pa kan je dus beter een ander item bouwen waardoor je of meer damage doet of meer hp krijgt.
ik speel nu al een maandje of 4/5 dota, en hier hebv ik dust totaal geen rekening mee gehouden. heb ik alweer iets nieuws geleerd! Nu ik namelijk de uitleg hoor had ik natuurlijk een MKB moeten maken.. Ik dacht idd een butterfly te pakken zodat ik 50+35 = 85% evasion.. Maarja met mkb is dit natuurlijk volkomen nutteloos.

Maargoed weer iets geleerd, en bedankt voor de feedback. Ook dank aan alle andere!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 09:33
Zo werkt evasion niet. Je moet het als kans dat je geraakt wordt uitrekenen. Dus 0,5*0,65 = 0,325. Dus 67,5% evasion. Dit zal nooit 100% bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Thanks again^^ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Vandaag heb ik geleerd: hard supporten met magnus en carryen met Dazzle werkt niet. Maar Dazzle verdomde het, dus moest ik maar op die manier Magnus spelen. En het dan raar vinden dat ik als "carry" zijnde geen kills maak, met mijn inventory vol observers, sentries en dust.

[ Voor 27% gewijzigd door Amanoo op 21-01-2015 23:26 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 46 Laatste

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]