Amanoo schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:32:
MMR wordt voor een groot deel bepaald uit je performance op je gewone matchmaking. Die heeft ook een verborgen MMR. De wind die je tijdens calibration haalt tellen niet eens zoveel mee.
Waarop beoordeel je eigenlijk dat die vriend even goed is? Goed, ik heb ook het idee dat mijn MMR aan de lage kant is, maar wat ik van veel spelers zelfs op 2 keer zo'n hoog als jouw MMR zie ik dat ze nog best vaak continu auto attacken en zodoende enorm pushen in de early game (waar lane control belangrijk is en pushen alleen resulteert in een vijand die beter farmt dan jij), in plaats van te concentreren op last hits. Of, als mensen al weten wat pullen is, doen ze het fout waardoor er ineens een enorme creep wave komt en ze juist gaan pushen. Zelden zie je een dubbele stack of een dubbele pull. En ik betwijfel of mensen shift queueing doen. Het is geen slechte gewoonte om daar aan te doen, zelfs voor de meest mundane taken. Die tientallen of misschien enkele honderden milliseconden winst kunnen meer verschil maken dan je denkt. Dan heb je nog dingen als last hit techniek, iets waarop ik ook wel veel kan verbeteren. Dan is het kunnen maken van goede item keuzes ook een goede vaardigheid. Kijk eens verder dan je recommended items. Ik was bijvoorbeeld laatst een Bane met Euls en Halberd (wilde eigenlijk sheepstick, maar ik wist dat ik geen 2700 gold voor Mystic Staff zou farmen zonder dood te gaan en het weer te verliezen). Zo kon ik vrij naar zijn tegen Void en Sven, en ook anderen uit het vijandelijke team lastig vallen. Ik neigde naar een feed score, maar kon mijn team redden op cruciale momenten. Eigenlijk moet je ook elke hero een keer hebben gespeeld, om te weten waar ze sterk tegen zijn en waar ze door worden gecounterd. Ik kan lang niet elke hero, geef mij Meepo en ik feed als de nete, maar ik snap de hero wel redelijk, en daarop gebaseerd kan ik weer bepaalde keuzes maken. En zo zijn er nog enorm veel basisvaardigheden.
Er zijn genoeg mensen die simpelweg niet weten dat er wel meer bij een goede speler komt kijken dan alleen niet feeden en positief staan. Het is niet Call of Duty, het is niet alleen score dat meetelt.
Maar alsnog zuigt het wel als je net goed gaat en toch verliest. Ik ken ook wel iemand die laatst Earth Spirit speelde (een hero met wie hij bijna niet slecht kan staan), 14-2-7, en vervolgens een carry had die 1-8-4 stond en vervolgens abandont, en de tweede carry stond niet veel beter. Dan heb je niet echt gedaan aan kill stealing, aangezien de carries dan veel meer assists zouden hebben gehad. Dan gank je voor het leven en ik het simpelweg nog niet genoeg. En met Earth Spirit ga je niet de pot carryen.
En dit overkomt hem behoorlijk vaak. Met Earth Spirit kan hij haast niet slecht staan, en ik heb wel eens reddingen gezien die behoorlijk creatief zijn (laatst veranderde hij me in een steen en trapte me weg, of trapt hij tijdens zijn roll mensen weg). Toch is de winrate van hem met de hero maar 55%, wat niet hoog is als je een hero een beetje kan. Te vaak krijg ik een foto door waarop hij heel goed gaat, maar de rest van het team bijna geen kills of assists heeft, maar enkel deaths. En ik zie niet in hoe je met 1 hero je hele team kan redden, tenzij de vijand wel heel beroerd is. Ik kan wel geloven dat er mensen zijn die onder niveau zitten.
Ohne zo'n grote noob ben ik niet meer:P Ik focus mij op het begin alleen op last hits, en wanneer lvl 6 als ik mid speel dan ga ik ganken, ik hou de creeps altijd in evenwichtig, ik deny veel van mijn creeps zodat het in balans is.
Maar nu snap ik het, heb inderdaad bij de gewone matchmaking, omdat ik eerste keer begon aan het spel, heel veel verloren. ik had 40 wins en 60 loses dacht ik, dan zal het daar wel aan liggen. Maarja is wel jammer, heb de laaste 15 potjes allemaal gewonnen omdat ik met pudge speel, heb ik echt vaak een cruciale rol vind ik. Ik ben op het einde namelijk altijd erg sterk(omdat ik dus zo easy kan ganken op dit niveau) omdat ik het hoogste level van de game ben, en tevens goede farm heb door al die kills.
Maar omdat die mmr nu is bepaald door die slechte beginreeks, wordt het dus moeilijk om die mmr omhoog te krikken...
Of is het zo dat als ik normale matchmaking speel(dus niet ranked) je mmr na een tijdje ook wordt aangepast?
Want ik vind het erg vervelend dat ik zo'n lage mmr heb, als ik 25 mmr per potje krijg, ben ik nog heeeel lang bezig om rond de 2500 te zitten( en dat is al niet hoog) Is er een manier om helemaal overnieuw te beginnen met het account, aangezien ik hier items op heb gekocht is een nieuw account maken geen optie
[
Voor 3% gewijzigd door
N.Uckerman op 08-11-2014 13:09
]