Goed, laat ik hier eens wat serieuzer op ingaan.Amanoo schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:22:
Wat ik vooral vaak zie is een enorm verschil in vaardigheid. De ene keer zit ik bij mensen die de meest moeilijke heroes spelen met 2 vingers in de neus, met soms acties die je bijna kan verwachten van top plays tijdens The International, en dan ook nog tactieken verzint waar je u tegen zegt, en de andere keer heb je mensen met het tactisch inzicht, map awareness en algemene vaardigheid van een steen. Het verschil is soms ridicuul groot. Volgens mij gooit matchmaking met regelmaat mensen met 4k of 5k (of in ieder geval spelen alsof ze daar op zijn minst thuishoren) bij mensen die het soort fouten maken dat je mag verwachten op 1k MMR, of zo. Laat mij daar net ergens tussenin zitten. Ik kom beiden regelmatig tegen.
a) Wat jij ervaart van mensen met verschillende skills in games kan verklaard worden door bijvoorbeeld grouping. Stel ik ga met SingSing queuen, dan kan dat al niet in ranked vanwege het MMR verschil. Dus duiken we unranked in. In unranked zullen weinig mensen van zijn niveau zijn dus doet Dota zijn best. Dan heb je dus ik als 3.6k mmr speler en sing als 6.9k tegen met nog drie van mijn MMR vs. 5 mensen tussen de 4 en 5k mmr. Die rolt Sing dus in zijn eentje 4x op. Dit is een extreem voorbeeld maar is iets wat je vaak terugziet.
b) Doordat Unranked en Ranked MMR niet gekoppeld zijn kan iemand die na 120 games direct aan ranked is begonnen en toen een rating heeft gekregen van 3k gerust 1000 potjes gespeeld hebben in ranked en inmiddels 5k zijn. Die persoon denkt, goh laat ik Invoker eens niet oefenen in ranked en komt dan in games met zijn unranked rating van 3k. GLHF get crushed noobs ez game cyka.
c) Hero mastery, sommige mensen zijn extreem goed in bepaalde heroes juist omdat ze die alleen maar spelen. Dotabuff profielen met 350 invoker games en 70 games op de 2nd most played hero zijn dagelijkse kost. Als mensen die hero spelen dan zijn ze Dendi/S4 himself. Maar spelen ze een andere hero/role dan feeden ze meer dan PPD op Warlock.
d) Je hebt naar mijn idee een heel slecht beeld van je eigen vaardigheden. Uit bovenstaande post schat je jezelf in ergens tussen een tactisch genie die Ti5 gaat winnen en iemand met het gamend vermogen van een iWatch. In plaats van jezelf zo te focussen op de mensen om je heen kijk eens goed naar jezelf. Waar kan jij beter spelen, hoe zit het met jou map awareness, mechanical skills etc. Hier gaat het aloude devies op: Als je in 1 van de 4 games een noob/boze rus op je team hebt heb je pech. Als je iedere game een noob in je team hebt dan ben jij de noob. Als jij iedere game beter speelt dan die 1k MMR noobs die hun minimap vooral gebruiken om afk naar de basis te lopen door de enemy jungle dan ontstijg je vanzelf dat niveau. Dat gaat echter niet in 1, 10 of 40 potjes maar dan ga je gedurende 100+ potjes je hoofd tegen de muur moeten slaan en accepteren dat voor iedere keer dat jij een cliff junglende furion in je team hebt het enemy team in het volgende potje een trilane mid Puck/DK/Invoker heeft die elkaar contesten voor last-hits.
Altijd gezellig op de tweakers IRC.Pienterekaak schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:02:
Vraagje, wat is de manier om in contact te komen met spelers van tweakers? in de LFG staan op de teamspeak?
[ Voor 4% gewijzigd door Sahje op 18-09-2014 10:38 ]