Schnoop schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:54:
1. Team rating slaat nergens op. Jij speelt als 2.5k mee met 4k mensen? Je teamrating zal op 3.5k ofzo uitkomen. Verre van wat het zou moeten zijn. En het duurt een ewigheid om jou weer terug te plaatsen op 2.5k, als je al niet meer met je 4k vrienden zou spelen.
2. Solo rating is 100% je eigen toedoen. Als jij 3k bent en zeurt dat je dit niet hoort te zijn snap je het niet. Je kan altijd 4k worden en dik winnen als je echt niet op 3k thuishoort. Teampicks/leavers/dc'ers en feeders horen erbij, en net als dat jij hier last van hebt heeft je tegenstander dit ook.
Hier een voorbeeld van een persoon met 6k rating die van 3k naar 5.4k gaat in 150 games (83% winrate). Als je echt goed bent dan maakt je team niet zo veel uit.
Ook als je support speelt en je carry's retarded zijn. Stel jezelf eens de vraag, hoe vaak sta je in een tylane en heb je geen een 3stack gemaakt?
Hoe vaak sta je in lane xp te stelen terwijl je carry het makkelijk wint tegen de solo offlaner?
Dit zijn al 2 kleine dingen die supports vaak vergeten. Zelfs al is je carry wat slechter als hij een paar 3stacks pakt kan dat zo 1-2 levels voorsprong opleveren, dit kan al best wat verschil maken.
Maar goed, als je perse support wilt spelen en hoger mmr wilt halen (wat ik niet echt aanraad) doe dan gewoon high impact supports packe met lategame potential (bijv idd silencer).
Ik ben voor grotendeels met je eens dat de MMR-systeem in benadering wel klopt. Maar diegene van 6K had ook wel een kanttekening bijgeplaatst dat het alleen werkt als je een hero kiest dat je sowieso erg comfortabel mee bent (en heel misschien high-impact). Als je bijv. 6k bent en je hebt nooit geleerd Chen te spelen, dan is het echt moeilijk om met Chen weer ongeveer op die mmr te komen. Ja, je basiskennis van dota zal je natuurlijk tenminste boven de 2500 of 3000 plaatsen, maar om echt verder te komen dan zal je echt goed moeten zijn met Chen.
En dat is natuurlijk waarom je nooit Dota moet spelen puur om je score hoger te maken. Het probleem dat ik heb met de hoge MMR-drang is: Je blijft dan altijd maar een handvol heroes kiezen die je toch goed mee bent en andere heroes die of geen impact hebben of waar je sowieso niet zo goed mee bent, laat je gewoon stikken. Dan speel ik persoonlijk liever Pubs dan Ranked en gewoon met wat vrienden die ik gewoon op kan vertrouwen. En spelen met nieuwe heroes zorgt ervoor dat je echt uit je comfort zone gaat en zo leer je meer van dota.
En zeggen dat teamrating helemaal nergens op slaat, gaat wel wat ver. Als ik met een rating van 3k samen met iemand met 3k en daarmee onze team naar 4k tillen, wil ik niet zeggen dat het niet door mij komt en van mijn teammaat. Ik ben wel met je eens dat voor buitenstaanders die mmr rating onbetrouwbaarder is dan je solo mmr. Maar voor je eigen administratie is die rating wel handig.
En persoonlijk weet ik niet waarom Slark zo "OP" is in de pubs, meestal als ik tegen een Slark verlies dan heeft dat meer met mijn team (dus inclusief ik voor mensen die denken dat ik graag de schuld geef aan teammaten, zodat ze zichzelf een superioriteitsgevoel kan aanpraten) te maken dan met Slark, maar dat geldt natuurlijk ook voor andere heroes. Ja hij is wel een snowball hero, maar zo erg vind ik hem ook weer niet.
Stiekem wil ik wel een soort mmr-domein hebben voor heroes, zodat men kan zien in welke mmr-region een bepaalde hero "OP" is. Kan wel interessant worden. Wat ik in ieder geval wel weet is dat Riki sowieso minder effectief is boven de 2500 mmr, maar ja dat is echt eigen ervaring. Dus de domein van Riki is waarschijnlijk ongeveer 0 tot en met 2500 en Slark wordt waarschijnlijk tussen de 2500 en 4000 effectief ofzo om even een grof voorbeeld te noemen.
De grote nadeel van deze is natuurlijk dat dan alle mensen in die domein die bepaalde hero gaan kiezen om nog wat effe te MMR farmen, maar ja dat doen de meeste mensen toch al als ik door de fora scroll.