Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09 20:36
N.Uckerman schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:06:
[...]

Of is het zo dat als ik normale matchmaking speel(dus niet ranked) je mmr na een tijdje ook wordt aangepast?
Dat gaat niet meer gebeuren. Valve was hier erg duidelijk in dat unranked in geen enkele geval ranked kan beïnvloeden en vice versa op het moment dat je rank bepaald is. Het enige wat je dan kan doen is gewoon veel spelen en als je echt goed doet, pas in de rank stijgen. Genoeg bewijzen van spelers op Reddit die zeggen dat het mogelijk is om zelfs van een winrate van 40% naar 55% of hoger te kunnen klimmen.

Ikzelf raad ook altijd mensen aan om niet meteen na level 12 van hun account (of eerder of later, afhankelijk of je pointboosters gebruikt had) ranked te spelen. Moet je maar eens voorstellen, 10 calibration matches speel je met dezelfde "hidden" mmr en af en toe, hier en daar, een afwijking op je "potentiele" rank mmr. Dan is het meestal voor de computer van Valve niet zo moeilijk om je ranked mmr uit te rekenen.

En technisch gezien is zelfs in unranked spelen niet de idealste manier om bijv. een nieuwe hero te oefenen. Zeker als je rank nog niet bepaald is, want op het moment dat je in een potje gaat, dan begint de metingen al voor je unranked mmr en tegen bots spelen is ook niet altijd zo representatief. Dan is het gewoon handiger om een tweede account (tegelijk met je eerste account) te maken en hele tijd in solo queue die nieuwe hero te oefenen. En om een "onterechte" voordeel in je smurf account hoef je ook geen zorgen te maken (zeker als je rank toch niet zo hoog is), want A) je oefent met een hele nieuwe hero met een hele nieuwe build, dus je geeft jezelf wel een handicap en B) de smurf detectie systeem van Valve werkt echt goed om te detecteren of jij aan het smurfen bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hostile Nob schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:34:
[...]

Dat gaat niet meer gebeuren. Valve was hier erg duidelijk in dat unranked in geen enkele geval ranked kan beïnvloeden en vice versa op het moment dat je rank bepaald is. Het enige wat je dan kan doen is gewoon veel spelen en als je echt goed doet, pas in de rank stijgen. Genoeg bewijzen van spelers op Reddit die zeggen dat het mogelijk is om zelfs van een winrate van 40% naar 55% of hoger te kunnen klimmen.

Ikzelf raad ook altijd mensen aan om niet meteen na level 12 van hun account (of eerder of later, afhankelijk of je pointboosters gebruikt had) ranked te spelen. Moet je maar eens voorstellen, 10 calibration matches speel je met dezelfde "hidden" mmr en af en toe, hier en daar, een afwijking op je "potentiele" rank mmr. Dan is het meestal voor de computer van Valve niet zo moeilijk om je ranked mmr uit te rekenen.

En technisch gezien is zelfs in unranked spelen niet de idealste manier om bijv. een nieuwe hero te oefenen. Zeker als je rank nog niet bepaald is, want op het moment dat je in een potje gaat, dan begint de metingen al voor je unranked mmr en tegen bots spelen is ook niet altijd zo representatief. Dan is het gewoon handiger om een tweede account (tegelijk met je eerste account) te maken en hele tijd in solo queue die nieuwe hero te oefenen. En om een "onterechte" voordeel in je smurf account hoef je ook geen zorgen te maken (zeker als je rank toch niet zo hoog is), want A) je oefent met een hele nieuwe hero met een hele nieuwe build, dus je geeft jezelf wel een handicap en B) de smurf detectie systeem van Valve werkt echt goed om te detecteren of jij aan het smurfen bent of niet.
Bedankt voor je uitleg,

Ik heb 2 sets gekocht met echt geld, maar die kan je toch ruilen he? Want dan ga ik een nieuw steam account maken, en helemaal opnieuw beginnen, en dan geef ik mijn sets gewoon aan mijn nieuwe account, dit kan toch gewoon ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan, tenzij er bij de items staat dat ze non-tradable/non-marketable zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Amanoo schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:32:

Waarop beoordeel je eigenlijk dat die vriend even goed is? Goed, ik heb ook het idee dat mijn MMR aan de lage kant is,
Bedoel je lage kant en terecht of lage kant en niet terecht, want ik vind dat je best wel op de juiste mmr zit.;)
Amanoo schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:32:

Er zijn genoeg mensen die simpelweg niet weten dat er wel meer bij een goede speler komt kijken dan alleen niet feeden en positief staan. Het is niet Call of Duty, het is niet alleen score dat meetelt.
Mee eens Dota 2 is zeker weten geen BattleField of Half Life Deathmatch. 8)
N.Uckerman schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:47:
[...]

Bedankt voor je uitleg,

Ik heb 2 sets gekocht met echt geld, maar die kan je toch ruilen he? Want dan ga ik een nieuw steam account maken, en helemaal opnieuw beginnen, en dan geef ik mijn sets gewoon aan mijn nieuwe account, dit kan toch gewoon ofniet?
Ja, volgens mij kan je wel items van je main account waarmee je ooit producten gekocht had van steam met je nieuwe account ruilen (of als cadeau geven), maar je nieuwe account kan dat niet doen andersom (want je hebt op je nieuwe account dan geen product gekocht van steam).

Edit: Deze Link weet het in ieder geval beter dan ik

https://support.steampowe...le.php?ref=6748-ETSG-5417

[ Voor 34% gewijzigd door Hostile Nob op 08-11-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Dankje dat helpt tenminste!

Vind het wel erg slecht van Valve.. Dat je gewoon wordt gedwongen om een nieuw steam acc te maken..

Iedereen die dus aan dit spel begint, voor de eerste keer, zal dus een hele lange periode gebonden zijn aan lage mmr. Na maanden spelen, zal die dan eindelijk weer eens wat hoger zijn, maart dan nog..

Ze zouden toch gewoon kunnen aanbieden dat je voor een bepaald aantal games een stat reset kan doen, of dat je deze kan kopen in de shop..

Op mijn steam acc staan namelijk al mijn spellen, ook cod etc wat ik allemaal heb gekocht. Vind het zelf vele malen overzichtelijker als ik alles op een account heb, en niet dat ik voor een spel extra een nieuw account moet maken.

[ Voor 19% gewijzigd door N.Uckerman op 08-11-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Als je zoveel beter was dat zou je 'hidden non ranked mmr' hoger zijn geweest en zou je niet uitgekomen zijn op deze wat jij lage MMR vind. Deze schijnt namelijk erg snel aan te passen bij weinig games played.

Valve forceert niemand om een nieuwe account te maken.
Tuurlijk de kans is aanwezig dat je straks 500 punten hoger uitkomt omdat je ondertussen beter bent geworden. Die 500 punten zou je echter ook omhoog gaan als je die tijd spendeerd aan ranked games spelen.

Je kan het internet er op nazoeken maar uiteindelijk komt iedereen in de MMR waar hij 'hoort', misschien niet na 10 games maar wel na 100 of 200 of hoeveel je er zou willen spelen.
Er zijn talloze voorbeelden te vinden van spelers die vinden dat ze 4500 zijn en dan op een 4500 account gaan spelen en in de kortste keren weer 3K zijn (waar ze vandaan kwamen)
En andersom ook overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-03-2021
Lees dit eens door: http://www.reddit.com/r/D...periment_is_finally_over/

Voor vrijwel iedereen geldt dat ze op de MMR zitten waar je hoort en wanneer dit niet zo is kom je vrijwel vanzelf waar je echt hoort door gewoon te blijven spelen. Ik geloof niet dat jij zo'n uniek sneeuwvlokje bent waar dat niet voor geldt.

Iedereen heeft wel eens slechte teammates. Als je daadwerkelijk zo goed bent dat je niet hoort op die MMR dan kun je de slechte teammates compenseren, zeker wanneer je een gankende mid speelt met snowball potential zoals Pudge.

Dit is precies de reden dat ik nooit een fan ben geweest van een openbare ranking. Mensen focussen zich zo hard op een cijfertje en voelen zich benadeeld wanneer iemand op zijn team een slechte dag heeft of gewoon de hero niet zo goed kent. Kijk gewoon wat je zelf fout hebt gedaan/beter kunt doen en negeer dat vrij arbitraire nummertje gewoon en dan zul je vanzelf zien dat die omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Yogoi schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:57:
Als je zoveel beter was dat zou je 'hidden non ranked mmr' hoger zijn geweest en zou je niet uitgekomen zijn op deze wat jij lage MMR vind. Deze schijnt namelijk erg snel aan te passen bij weinig games played.

Valve forceert niemand om een nieuwe account te maken.
Tuurlijk de kans is aanwezig dat je straks 500 punten hoger uitkomt omdat je ondertussen beter bent geworden. Die 500 punten zou je echter ook omhoog gaan als je die tijd spendeerd aan ranked games spelen.

Je kan het internet er op nazoeken maar uiteindelijk komt iedereen in de MMR waar hij 'hoort', misschien niet na 10 games maar wel na 100 of 200 of hoeveel je er zou willen spelen.
Er zijn talloze voorbeelden te vinden van spelers die vinden dat ze 4500 zijn en dan op een 4500 account gaan spelen en in de kortste keren weer 3K zijn (waar ze vandaan kwamen)
En andersom ook overigens :)
Ik ben inderdaad STUKKEN beter dan toen ik begon, ik heb de mmr gekregen omdat ik dus 60 lose had en 40 Win ofzo. Inderdaad dramatisch, ik zal maar gewoon op dit account blijven doorspelen, maar ik ben ook niet pro ofzo hoor!!! Maar op 2000mmr zou ik makkelijk mee kunnen, dat weet ik echt 100% zeker.

Heb nu alweer 90 gewonnen en 70 verloren.. Dus ik stijg goed.

En ik zal dan ook wel naar 100/200 potjes of mijn goede mmr zitten, maar een potje duurt, laten we zeggen een uur, dan ben ik dus 100/200 uur verder..

Maargoed ik zal gewoon lekker op dit account blijven spelen, uiteindelijk kom ik er dan wel:)

Bedankt iedereen voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gewoon ranked lekker laten voor wat het is en doorspelen op je hidden MMR, in mijn geval is het niveau van ranked games namelijk een stuk lager dan unranked. Vooral ook stukken leuker aangezien mensen niet enorm boos worden als hun plan om te winnen niet perfect verloopt.
Wat mij betreft ligt het niveau van games vooral aan de instelling van de spelers, als er 10 mensen zin hebben in een goede game zal deze ook zeker ontstaan (voor hun niveau dan). Hetzelfde geld voor games waarin er een paar spelers gewoon ongeconcentreerd en niet gemotiveerd zijn, dan zal je ook geen leuke game krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Het probleem dat ik altijd heb met Ancient Apparition. Er is altijd een moment waar ik iemand kill zonder dat ik het weet. Dan ult ik effe van de andere kant van mijn map om iemand te helpen om vervolgens zelf wat te derpen, een tijdje later "Spherius killed een of andere hero" en dan zit ik af te vragen hoe ik die gedood had. En overigens moet ik zeggen dat de ult van Earth Spirit best wel goed samen gaat met de ult van Ancient Apparition zelfs nog in late game. Zeker tegen iemand die kan regeneraten zoals Slark en Alchemist. Ook al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik blijf altijd een naar nasmaakje hebben aan opmerkingen als "als je echt zo goed bent kan je je slechte teamgenoten wel compenseren". Ik ken wel mensen die met heroes als Earth Spirit bijna niet slecht kunnen gaan, maar je gaat met zo'n hero simpelweg niet carryen. In de late game compenseren voor de slechte spelers uit je team gaat het niet worden, tenzij de vijand op 1k MMR zit of zo, en je dus het presteert om met Earth Spirit 1 tegen 5 te winnen. En met Earth Spirit is pushen zodat er geen late game komt ook niet echt meer wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Als jij zo goed bent met earth spirit dan ga je er misschien geen game mee carryen maar je zorgt wel voor een situatie waarin de andere spelers dat wel kunnen.
En ja het kan best zijn dat jouw carry 'slecht' is in een potje. maar als die alsnog gewoon farm/kills krijgt omdat jij zo geweldig bent dan win je alsnog die game.

En nee natuurlijk zal dat niet altijd zo zijn maar als je meer wins dan losses hebt gaat je rating omhoog.
Kijk naar de top MMR spelers. die zitten game na game met slechtere spelers (om de team mmr's gelijk te trekken) en ze winnen alsnog genoeg om niet hun mmr te laten kelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
Amanoo schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:14:
Ik blijf altijd een naar nasmaakje hebben aan opmerkingen als "als je echt zo goed bent kan je je slechte teamgenoten wel compenseren". Ik ken wel mensen die met heroes als Earth Spirit bijna niet slecht kunnen gaan, maar je gaat met zo'n hero simpelweg niet carryen. In de late game compenseren voor de slechte spelers uit je team gaat het niet worden, tenzij de vijand op 1k MMR zit of zo, en je dus het presteert om met Earth Spirit 1 tegen 5 te winnen. En met Earth Spirit is pushen zodat er geen late game komt ook niet echt meer wat worden.
Even los van het verhaal dat het onzin is dat je met niet-carry heroes het end game niet redt (al is het maar omdat je zelf die end game 15-20 minuten eerder bereikt dan je tegenstanders of dat je een gelijkwaardige farm compenseert met veel betere keuze's/positioning) is het gewoon een kwestie van eerder finishen. Pak de leiding als je zoveel beter bent en ga torens pakken en je bent binnen 15 minuten klaar.

Ik snap niet dat je hier zo regelmatig tegenin gaat, terwijl het al 1000 keer bewezen is dat MMR hell/de trench niet bestaat. Het interesseert niemand dat je 200 MMR minder hebt dan dat je zou "moeten" zijn omdat dat niet veel meer is dan een kleine afwijking. Als je echt 1000 onder je niveau speelt zou je dat makkelijk compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Zijn jullie nog steeds bezig als kinderen de jajes nietes spelletje te spelen over de rating? Ik begin soms het idee te krijgen dat Amanoo (en co.) gewoon hier komt om de bevestiging te zoeken die er gewoon niet zal zijn en dat iemand anders gewoon graag de "als je zo goed bent als je denkt" uitspraak kakkeloos te hanteren, waardoor de discussie weer oplaait (zal vast niet zo zijn, maar zo komt het wel degelijk over). Ik begin dit langzamerhand ook vervelend te vinden. Laat gewoon die hele "MMR"-gedachte en rating liggen, want Dota 2 is volgens mij echt het enige spel (na League of Legends) waar mensen wel erg geobsedeerd zijn over een "rating". En negeer gewoon de comment van mensen die zitten te klagen over de mmr, want uit ervaring maak je het eigenlijk gewoon het erger.

Maar ja nu ik toch op de uitspraak van Amanoo even ingaat, maar dan ga ik de volgende keer hem wel negeren als die weer over de rating of dergelijke zit te praten:
Ja Amanoo, het is wel zo dat als je 1000 potjes verloren hebt met een bepaalde hero (omdat je met een bepaalde mechanisme zat te oefenen in een public match bijv.) en dat je na 1000 potjes erg goed bent geworden, waardoor je in principe vaak wint, dat het wel moeilijk is (let op: moeilijk, niet onmogelijk) om die 1000 potjes daadwerkelijk in te halen, maar vergeet niet dat mmr gebaseerd op winrate tijdsperiode afhankelijk is. Dus niet absoluut via je lifetime ervaring. Is ook wel logisch, want stel: Onder aanname dat MMR-rating (semi)-absoluut afhankelijk is van je lifetime winrate. Als ik nu een account maak en ik zorg ervoor dat ik 10.000 potjes alleen verlies en 0 wins (en met bepaalde hero is dat erg mogelijk) en ik laat een persoon met 6K mmr die account spelen. Dat zal betekenen dat die 10.000 keren in 1 keer moet winnen om eindelijk de mmr van die account te kunnen verhogen, en hoge mmr-spelers heeft dus deze aanname tegenbewezen. Ik heb twitch-spelers met hoge mmr zien spelen en die konden zelfs nog voordat de winrate van die account bij de 50% (en zelfs nog voor 45%) al een account van Normal Skill bracket naar (Very) High Skill bracket optillen er zijn zelfs accounts te vinden (en die had ik ook volgens mij hier ooit nog gepost) met een winrate van 30% en die speelt in de Very High Skill Bracket. Dus dat zou moeten impliceren dat zelfs met losses met slechte teamgenoten, het mogelijk is voor een account om te mmr grinden (als die volgens de paramters van de algoritme echt goed wordt bevonden). Dus Valve houdt degelijk rekening mee met de parameters naast de winrate en het is zinloos om over slechte teamgenoten te praten. En slechte teamgenoten is ook niet zo erg goed gedefinieerd, als je mmr 1000 is, dan is iemand van 900 slechter en als je 5000 mmr hebt, dan is iemand van 4500 die noob.

[ Voor 4% gewijzigd door Hostile Nob op 09-11-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hoe zouden jullie het dan hanteren als, elke lane waar jij niet bent meteen aan een stuk door doodgaat? Zodra je weggaat begint het feedfestijn. Ik heb te vaak gezien dat het mensen overkwam. Soms mijzelf, soms anderen. Leuk dat je carries een paar graantjes meepakken als je gankt, maar hoe redt je een game als deze?
http://www.dotabuff.com/matches/992806091

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

N.Uckerman schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:46:Vind het wel erg slecht van Valve.. Dat je gewoon wordt gedwongen om een nieuw steam acc te maken..

Iedereen die dus aan dit spel begint, voor de eerste keer, zal dus een hele lange periode gebonden zijn aan lage mmr. Na maanden spelen, zal die dan eindelijk weer eens wat hoger zijn, maart dan nog..
Dat is dus niet zo, als je al goed bent als je met DotA2 begint dan is het niet moeilijk om gelijk op een 'degelijk' mmr in te stappen. Als je beter wordt terwijl je speelt(bijna iedereen?) dan zul je dat ook in je mmr terug zien, en wordt het hoger, dit is geen issue van valve, maar een issue van de speler.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
True schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:37:
[...]

Dat is dus niet zo, als je al goed bent als je met DotA2 begint dan is het niet moeilijk om gelijk op een 'degelijk' mmr in te stappen. Als je beter wordt terwijl je speelt(bijna iedereen?) dan zul je dat ook in je mmr terug zien, en wordt het hoger, dit is geen issue van valve, maar een issue van de speler.
ik denk dat het allang voor hem uitgelegd is. Wat jij nu alleen verteld zoals het nu bij staat, of je gelijk hebt of niet, voegt gewoon niks toe en je opent alleen maar weerstand op met je reactie. Daar moet je wel mee oppassen.
Amanoo schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:42:
Hoe zouden jullie het dan hanteren als, elke lane waar jij niet bent meteen aan een stuk door doodgaat? Zodra je weggaat begint het feedfestijn. Ik heb te vaak gezien dat het mensen overkwam. Soms mijzelf, soms anderen. Leuk dat je carries een paar graantjes meepakken als je gankt, maar hoe redt je een game als deze?
http://www.dotabuff.com/matches/992806091
You win some you lose some, just carry on en overigens is jouw decision making ook niet goed als ik het moet vergelijken met anderen (ik ben zelf ook niet goed). Ja, je hebt wel gelijk dat jij of je vriend misschien de "basics" en dergelijke wel begrijpt. Maar om echt naar de volgende niveau te gaan, moet je wel meer hebben dan alleen de "basics" kennen. Wat ook kan helpen: Jij zei ooit dat die Earth Spirit goeie reddingen maakt door iemand uit het gevaar te schoppen of hem te pullen waar je u bij zegt. Maar je moet het eigenlijk zo denken:

Hij HOORT dat te kunnen als die een KANS wil maken om de top te kunnen bereiken. Want als ik Jerax (pro die Earth Spirit speelt) zie, dan lijkt dit soort reddingen die hij maakt bijna de basics voor hem.

Die vriend van je maakt zeker weten wel vorderingen, want ik speel ook met hem, maar je moet gewoon meer geduld hebben met dat en verder spelen en niet gewoon denken dat het binnen paar potjes de 1000 mmr rise significant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Jerax op earth spirit? Damn dat is echt nuts. Je hebt goede harte spelers, onwijs goede earth spelers en dan komt jerax ergens.

Als je beter wil worden met earth moet je inderdaad eens naar jerax kijken :)

Ik had gehoopt hem earth te zien spelen in een pro game in die captainsdraft wedstrijden afgelopen week. Maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Mee eens! Ik ben ook echt een fan van Jerax gewoon. Hij is echt een van de mensen die bewezen heeft dat Earth Spirit veel beter is dan dat die op de hero winrates van dotabuff staat. Als Earth Spirit ooit nog in CM komt dan ga ik echt gewoon de team van Jerax volgen. O+ Jammer dat ik gewoon niet zoveel tijd heb vanwege mijn studie. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik en een vriend hebben een meta ontdekt: Lich/Kaolin dual mid. Werkt vooral goed op Dire. Kaolin pullt creeps de bosjes in, en Lich gebruikt gewoon zijn E. Als je dan verder nog een beetje goed lanet kan je behoorlijk veel XP denyen. Dan nog met zijn twee alles eraan doen om creeps te denyen. Al meerdere keren achter elkaar had de mid minder XP dan ieder van ons 2 afzonderlijk. Als je dan nog een Enigma jungle hebt, is mid voor de vijand waardeloos. In een erg extreem geval kan het in zo'n pot resulteren: http://www.dotabuff.com/matches/1015919748

Raad maar eens wie bij Radiant mid was (hint, weinig farm, deels eigen schuld wegens poging tot het verkrijgen van rune control, wat nog meer gemist XP betekende). Al kon het misschien nog erger, Kaolin zijn farm was niet erg best. Daar valt wel op te verbeteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Amanoo op 10-11-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Amanoo schreef op maandag 10 november 2014 @ 01:03:
Ik en een vriend hebben een meta ontdekt: Lich/Kaolin dual mid. Werkt vooral goed op Dire. Kaolin pullt creeps de bosjes in, en Lich gebruikt gewoon zijn E. Als je dan verder nog een beetje goed lanet kan je behoorlijk veel XP denyen. Dan nog met zijn twee alles eraan doen om creeps te denyen. Al meerdere keren achter elkaar had de mid minder XP dan ieder van ons 2 afzonderlijk. Als je dan nog een Enigma jungle hebt, is mid voor de vijand waardeloos. In een erg extreem geval kan het in zo'n pot resulteren: http://www.dotabuff.com/matches/1015919748

Raad maar eens wie bij Radiant mid was (hint, weinig farm, deels eigen schuld wegens poging tot het verkrijgen van rune control, wat nog meer gemist XP betekende). Al kon het misschien nog erger, Kaolin zijn farm was niet erg best. Daar valt wel op te verbeteren.
Heb je aan het einde van die pot Bristle en Naga bedankt voor opdoen van 2 rugzakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
Amanoo schreef op maandag 10 november 2014 @ 01:03:

Vreemd dat je bij dit potje niet klaagt over hoe hard je tegenstanders wel niet feeden. Of geldt dat alleen als dat jouw teammates zijn?

Beschouw dit maar gelijk als mijn reactie op je vraag "hoe compenseer ik dit soort teammates dan?" Bijna niet dus, behalve door je te realiseren dat dit andersom minstens net zo veel voor komt en dat het over een groot aantal games zich waarschijnlijk wel uit balanceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Een magnus mid met lvl 1 empower?
I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Yogoi schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:59:
[...]

Een magnus mid met lvl 1 empower?
I rest my case.
En zelfs met 20 deaths kan iedereen na 50 minuten meer hebben dan treads, 2 branches en ring of regen. Beter nog, die ring en branches kan je als starting items kopen. Na 50 minuten alleen treads bij elkaar gefarmed hebben, dat heb ik werkelijk nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
RoboSpinoza schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:21:
[...]

En zelfs met 20 deaths kan iedereen na 50 minuten meer hebben dan treads, 2 branches en ring of regen. Beter nog, die ring en branches kan je als starting items kopen. Na 50 minuten alleen treads bij elkaar gefarmed hebben, dat heb ik werkelijk nog nooit gezien.
Volgens mij had die Magnus zijn items (staff of wizardry) verkocht for some reason (had ik van Amanoo begrepen), dus dat kan deels verklaren waarom zijn farm op dotabuff zo slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Hostile Nob schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:49:
[...]

Volgens mij had die Magnus zijn items (staff of wizardry) verkocht for some reason (had ik van Amanoo begrepen), dus dat kan deels verklaren waarom zijn farm op dotabuff zo slecht was.
Dat verklaart het eea, maar verkoop dan alles zodat het duidelijk is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 18:52
Hostile Nob schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:49:
[...]

Heb even een stukje replay bekeken, hij had rond 30 minuten een Bottle , Treads, Staff of Wizardry, Stout Shield en Ring of Regen. Maar denk dat hij in zijn teamchat behoorlijk is aangevallen, aangezien hij ze daarna allemaal vernietigde. :/ De items die je op Dotabuff ziet heeft hij dus later weer bijgefarmd.

Aan het begin van de match kreeg hij ook de wards mee, maar zette ze tussen de T2 en T3 torens neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
RoboSpinoza schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:24:
[...]

Dat verklaart het eea, maar verkoop dan alles zodat het duidelijk is :p.
Ja, maar die ring en die schoenen zien er zo fancy uit op een Neushoorn en vergeet niet dat als je je tijd moet doorbrengen in de base, de iron branches handig zijn om een vuurtje van te maken voor het geval het koud wordt. Dat is dus wat ze noemen met de meta meegaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
http://www.dotabuff.com/matches/1018573688

*zucht*

Top en bot racks waren al neer. T3 bot ook. Pl weigert een vijf man push te doen en wilt blijven split pushen. Pick off op pl, wij gelukkig ook een gank op 1 van hen. 4v4 dus. Toch maar wachten op pl.
"Laten we rosh doen", zegt slark. Euhm, dat ging de vorige keer ook al fout, lets not (toen twee t2's kwijt geraakt). Hij toch rosh, en ja hoor, pudge hookt hem. Wonder boven wonde ontsnappen ik, ogre en od (kijk vooral naar zijn hero damage...) levend uit de teamfight en weten hun push te stoppen.
Al onze racks nog intact. Slark en pl besluiten weer solo pick ofs te zoeken. Slark weet net aan te ontsnappen, pl weer dood. Pick of op od en zij zetten vol in op mid. Ik en ogre terug, maar slark besluit in de bosjes te blijven en denkt solo wel even racks en t4's en throne te pakken voordat een troll, alch en necro dat doen. Komt toch nog terug, net als throne halverwege kapot is, maar het mocht niet baten.

Ik speelde ook geen geweldige pot, maar zo verliezen is wel zuur. Keer op keer mogelijkheden om die racks te pakken, maar een slark en pl die niet mee werken en een od die duidelijk te weinig od heeft gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
http://nl.tinypic.com/r/35d3tko/8

Kijk dit heb ik nu heel vaak, ik ben sniper.

Puck doet mee tot ongever 40 min. Staat 0-11 en leaved erna de game. Hij heeft phantom assasin als een gek gefeed, waardoor hij al overpowered is. Dan nog het ergste: Kijk eens naar de farm van Puck.. hij had helemaal GEEN items geokcht, die tango heb ik 'm een keer gegeven.

Verder kijk eens naar de farm van brewmaster.. Is toch ook 10x niks of ligt dan aan mij?

Witch doctor heeft wel de farm in orde, maar bij elke team battle gebruikte hij zijn ulti niet.. Terwijl deze wel gewoon gereed was en voldoende mana had. Wanneer hij zijn ulti gebruikte hadden we echt veel meer battles kunnen winnen..

Nou huskar.. Game is over op 50min, en hij is lvl 15, weet niet wat hij de heletijd heeft lopen doen?

Nu zeggen jullie wel zo makkelijk dat, wanneer ik vind dat ik een mmr rond de 2000 verdien, dat ik bij een mmr van 1000 zo goed moet zijn om al mijn teammates te compenseren, maar dat is simpelweg niet te doen met een team als dit. Al was alleen puck slecht, en de rest wel goed, dan nog. Puck had PA gefeed waadoor van ons team niemand tegen hem op kon, en daarbij waren we in de team battles ook niet sterk omdat witch zijn ulti niet of nauwelijks gebruikte.

Dan is mijn vraag aan jullie natuurlijk, aangezien jullie ja zeggen dat ik op een mmr van 1000 mijn teammates moet compenseren, hoe pakken jullie dit dan aan? Want ik ben heel eerlijk: Ik heb niet veel fouten gemaakt deze game, heb mijn ulti altijd op het juiste moment gebruikt. Verder heb ik voor een verliezend team redelijke goede farm, en heb overal goed opgelet. Natuurlijk, iedereen maakt fouten, onbewust vaak, maar had volgensmij niet veel cruciale fouten, daarbij heb ik erg vaak naar vrije lanes geteleported zodat ik daar goed kon farmen. Zo had ik nog een beetje de hoop dat ik op het einde misschien nog het verschil kon maken.. Maar dit was niet het geval.

Nu gaat natuurlijk niet elk potje zo, maar ik heb wel echt vaak, dat ik 1/2 mensen in mijn team heb, die er totaal met de pet na gooien.. Of totaal niet weten waar ze mee bezig zijn. Dan waarschuw je vier keer de positie van pudge door, en vervolgens laten ze zich nog hooken, erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

precies de reden waarom ik met alleen maar bekenden speel, met wie ik op TS zit :P
Dus ik raad je aan dat ook te doen. Genoeg gotters die hetzelfde willen, dus zoek die op zou ik zeggen ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het is moeilijk om aan een stat schermpje na de game te zien wat er fout was of wat er daadwerkelijk gebeurt is. Die puck kan gewoon items gehad hebben maar na de disconnect heeft iemand ze verkocht. Dat gebeurt vaak namelijk.Voor iets meer info over die game

Enige manier om daadwerkelijk te achterhalen wat er fout ging is om de replay te kijken. Dat kost echter wat veel tijd.

Volgens mij word het gewoon weer tijd voor een vrijdag avond met newbies en dota ;)
Gewoon zodat wat nieuwere spelers in de GoT comunity elkaar leren kennen. Tot nu toe was het altijd gezellig met een hoop fails ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Yogoi op 11-11-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
N.Uckerman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:07:
Dan is mijn vraag aan jullie natuurlijk, aangezien jullie ja zeggen dat ik op een mmr van 1000 mijn teammates moet compenseren, hoe pakken jullie dit dan aan? Want ik ben heel eerlijk: Ik heb niet veel fouten gemaakt deze game, heb mijn ulti altijd op het juiste moment gebruikt. Verder heb ik voor een verliezend team redelijke goede farm, en heb overal goed opgelet. Natuurlijk, iedereen maakt fouten, onbewust vaak, maar had volgensmij niet veel cruciale fouten, daarbij heb ik erg vaak naar vrije lanes geteleported zodat ik daar goed kon farmen. Zo had ik nog een beetje de hoop dat ik op het einde misschien nog het verschil kon maken.. Maar dit was niet het geval.
132 lasthits over ~47 minuten is 2.8 lasthits per minuut. Dat is bijzonder weinig, zeker wanneer je de hard carry bent op je team.
5 lasthits per minuut is voor de eerste 10 minuten acceptabel. Daarna wordt het wat lastiger om te zeggen (hangt veel van de hero af namelijk) maar sowieso is alles minder dan dat verre van "redelijk goede farm."
Kijk eens wat je had kunnen halen met dubbel zoveel lasthits, dus grofweg twee keer zoveel gold. Manta af, eventueel een Skadi er bij (fuck de slow, gimme stats!) Dan wordt het opeens een heel ander potje, en dat is puur wanneer je alleen naar jezelf kijkt op een enkel aspect, namelijk lasthits.

Ik kan niet de pickvolgorde zien en het blijft op die rating sowieso een beetje koffiedik kijken natuurlijk (no offence), maar PA is een aardige hardcounter voor zowel Huskar als Sniper. Pudge is ook niet ideaal voor Sniper, zeker als de Pudge een beetje kan hooken. Elder Titan is ook niet ideaal, maar die stomp is nog redelijk te dodgen.

Mijn verhaal richting Amanoo geldt ook voor jou: vergeet je teammates en focus je op wat je zelf fout doet en vooral op wat je beter kunt doen. Voor elk potje dat je hier post waar je zit te miepen over slechte medespelers weet ik zeker dat ik een potje kan vinden waarbij precies hetzelfde gebeurde op het team waar je tegen speelde waardoor je uiteindelijk gemakkelijk het potje won.
Hoe sneller je accepteert dat je maar bar weinig invloed hebt op je medespelers en het dus geen zin heeft om te vloeken en schelden op ze (zowel tijdens het potje als achteraf) hoe sneller je jezelf kunt blijven verbeteren :)

Neemt natuurlijk niet weg dat het leuk is om af en toe te zeiken op je teammates :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Demie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:45:
[...]
Voor elk potje dat je hier post waar je zit te miepen over slechte medespelers weet ik zeker dat ik een potje kan vinden waarbij precies hetzelfde gebeurde op het team waar je tegen speelde waardoor je uiteindelijk gemakkelijk het potje won.
Sterker nog ik vermoed dat je er meer gaat vinden.
Er van uitgaande dat hij zelf geen leaver is dan blijven er maar 4 teammates over die kunnen leaven terwijl de tegenpartij er potentieel 5 heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
[...]
Neemt natuurlijk niet weg dat het leuk is om af en toe te zeiken op je teammates :+
Ik zeik altijd over mijn teammates of ze nou supergoed spelen of niet. Neem bijv. Amanoo. Als ik feed door hem, dan is het zijn schuld en als ik feed en het kwam niet door hem is het zijn schuld en dat geeft me genoeg reden om aan aan de einde van het potje hem in de vijandelijke fountaint te duwen 8)7, want dat hoort gewoon bij de dota 2 belevenis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Allereerst, laning stage: Lasthitten is van belang. Oefenen met console command "dota_tutorial_start lasthit". Dit kan ook gewoon als je aan qeuen bent, je krijgt gewoon ready knop in beeld zodra je match hebt (+ game is alvast geladen als het eerste match is).

Daarnaast: Farmen is iets wat vrijwel niemand in de <4k bracket snapt.
Als je kijkt naar pros die carries spelen (en zelfs niet carries) dan zie je direct hoe farm efficient ze zijn.
In <4k zie je echt veel en veel te vaak dat lanes niet gefarmed worden. Of bijvoorbeeld volgende scenario:

3 enemies staan zichtbaar op mid. Verwachting: Ze willen mid tower pushen.
Gemiddelde pub reactie: Hoopje van 2-5 man naast tower om te counteren. Zeer foute reactie, zeker als je carry bent. Supports moeten tower pushes preventief counteren. Als carry zijnde moet je de eerste 20-30 minuten niet hier rondhangen of alleen als het echt nodig is en je zeker iets toevoegt aan de fight.

Zo niet port bij de hand houden en vrolijk doorfarmen. In pubs gaan mensen hier vaak 1 minuut doeloos rondhangen, dit is een hele minuut farm (afhankelijk van de hero complete jungle aan farm) weggegooid. Zodra je ziet (goed opletten dus) dat er een fight komt gewoon direct porten indien je iets toevoegt (void bijv). Am zonder BF = lekker doorfarmen want je draagt toch niks bij.

Als je een (hard)carry bent is farm het enige waar je de eerste 20-30 minuten mee bezig moet houden. Hou de map in de gaten en check waar niemand is. Niet uitgepushte lanes farmen, jungle farmen onderweg naar half uitgepushte lane. Ancients farmen. Loop je richting lane om uit te pushen en is het rond xx:50 pul dan ff een campje.

Al bij al hangen carries vaak "doelloos" rond in game. Of gaan ze opzoek naar kills terwijl ze hier nog niet aan toe zijn. Void bijv. Porten om towerpush te counteren is prima aangezien je vaak een kil kan pakken. Ganken met void voor minute 30 is niet prima (tenzij het een overfarmed enemy is). Vaak krijg je als je met 2-3 man gankt maar 100-200 gold voor een kil <30 min en dat heb je op zulk soort hero's veel sneller gefarmed dan al die tijd wellicht zonder resultaat rond te hangen bij de enemy.

Pro games hebben vaak een ding in gemeen: De killcount staat voor de 30 minuten mark vaak aan beide kanten niet hoger dan 10. De reden is dat ze alleen kills pakken als ze er zeker van zijn en voor de rest vooral gefocust zijn op objectives (towers) en farm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
[...]

132 lasthits over ~47 minuten is 2.8 lasthits per minuut. Dat is bijzonder weinig, zeker wanneer je de hard carry bent op je team.
5 lasthits per minuut is voor de eerste 10 minuten acceptabel. Daarna wordt het wat lastiger om te zeggen (hangt veel van de hero af namelijk) maar sowieso is alles minder dan dat verre van "redelijk goede farm."
Kijk eens wat je had kunnen halen met dubbel zoveel lasthits, dus grofweg twee keer zoveel gold. Manta af, eventueel een Skadi er bij (fuck de slow, gimme stats!) Dan wordt het opeens een heel ander potje, en dat is puur wanneer je alleen naar jezelf kijkt op een enkel aspect, namelijk lasthits.

Ik kan niet de pickvolgorde zien en het blijft op die rating sowieso een beetje koffiedik kijken natuurlijk (no offence), maar PA is een aardige hardcounter voor zowel Huskar als Sniper. Pudge is ook niet ideaal voor Sniper, zeker als de Pudge een beetje kan hooken. Elder Titan is ook niet ideaal, maar die stomp is nog redelijk te dodgen.

Mijn verhaal richting Amanoo geldt ook voor jou: vergeet je teammates en focus je op wat je zelf fout doet en vooral op wat je beter kunt doen. Voor elk potje dat je hier post waar je zit te miepen over slechte medespelers weet ik zeker dat ik een potje kan vinden waarbij precies hetzelfde gebeurde op het team waar je tegen speelde waardoor je uiteindelijk gemakkelijk het potje won.
Hoe sneller je accepteert dat je maar bar weinig invloed hebt op je medespelers en het dus geen zin heeft om te vloeken en schelden op ze (zowel tijdens het potje als achteraf) hoe sneller je jezelf kunt blijven verbeteren :)

Oh ik kijk ook echt naar mezelf hoor!

En het ook zeker zo dat wanneer ik potjes win, dat het enemyteam, ook wel altijd noobs in het team hebben die het voor hun verpesten.

Maar ik wil graag een hogere mmr, en als dat wordt verpest door teammates, dan is dat frustrerend. Ik snap ook wel dat iedereen hogere mmr's wilt, maar ik vind eigenlijk wel dat ik er recht op heb. Ik ben nooit de "noob" in het team. Niet dat ik altijd de beste speler van het team ben, maar ik ben in iedergeval niet degene waardoor we verliezen. En daarom vind ik eigenlijk ook dat ik een hogere mmr verdien. Ik ben zeker geen pro hoor, maar ik kan echtwel hoger als 1200..

Het vervelende is dat ik geen vrienden heb op Dota 2:p Dus ik speel latijd alleen, dus mensen jullie mogen mij graag toevoegen als je rond dezelfde mmr zit. Zo kunnen we in iedergeval goed overleggen en samen domineren.

Voeg me toe: Kymbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 20:41
N.Uckerman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:26:
[...]

En het ook zeker zo dat wanneer ik potjes win, dat het enemyteam, ook wel altijd noobs in het team hebben die het voor hun verpesten.

Maar ik wil graag een hogere mmr, en als dat wordt verpest door teammates, dan is dat frustrerend. Ik snap ook wel dat iedereen hogere mmr's wilt, maar ik vind eigenlijk wel dat ik er recht op heb. Ik ben nooit de "noob" in het team. Niet dat ik altijd de beste speler van het team ben, maar ik ben in iedergeval niet degene waardoor we verliezen. En daarom vind ik eigenlijk ook dat ik een hogere mmr verdien. Ik ben zeker geen pro hoor, maar ik kan echtwel hoger als 1200..

Het vervelende is dat ik geen vrienden heb op Dota 2:p Dus ik speel latijd alleen, dus mensen jullie mogen mij graag toevoegen als je rond dezelfde mmr zit. Zo kunnen we in iedergeval goed overleggen en samen domineren.

Zet je profiel eens open ingame zodat je een dotabuff profiel krijgt. Ik wil meer kunnen lachen! Jij wil het echt niet begrijpen he? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
edit- dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door microoo op 11-11-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 18:52
microoo schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:43:
[...]

Zet je profiel eens open ingame zodat je een dotabuff profiel krijgt. Ik wil meer kunnen lachen! Jij wil het echt niet begrijpen he? :z
Liev zijn, vrede op aarde enzo... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
N.Uckerman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:26:
[...]

Je weet toch wel dat de MMR calibratie gebaseerd is op de variabelen (en dat in een vector) die jij in de match tot stand maakt en dat vergeleken met de verwachtte variabelen die gekoppeld is aan jouw respectievelijke MMR he?
Dus zelfs al ben jij nooit de noob, waardoor jouw team verliest, kan het zo zijn dat de parameters die jij totstand had gebracht in je match volgens de MMR- calibratie niet "goed" genoeg zijn om je MMR daarmee te verhogen. Want ja, je speelt in "verhouding" tot andere in je match niet zo slecht, maar dat hoeft niet te betekenen dat je het dan goed hoeft te doen, waardoor je mmr verhoogd gaat worden. Laat ik het zo zeggen: Stel jouw MMR is ongeveer 3000 en jouw team bestaat allemaal uit mensen met 2000 MMR en de vijandelijke teams hebben "betere" spelers, omdat toevallig in die tijd niet zoveel mensen spelen, dan zelfs als jouw team verliest, dan zie je nog steeds een significante verschil van jouw prestatie en van iemand die minder goed is dan jij. Als je verliest maar dan alsnog in die omstandigheid gewoon boven de verwachtingen van de computer presteert, dan word je dus beloond met MMR, maar andersom geldt ook, want Valve neemt ook andere variabelen in de calculatie.

Dus kort samengevat:
Zelfs als jij nooit wat fouts doe (wat dat ook mag betekenen) als je volgens de computertje van Valve niet volgens de standaard speelt van een hogere MMR-speler, dan ga je ook nooit MMR krijgen ongeacht of je nou wint of verliest of het nou door je teamgenoten kwamen dat je verliest of niet.

Edit: Hoewel ik natuurlijk met je eens ben dat niemand ongeacht de MMR een asociale speler verdient. En wat microo doet is gewoon jerkassery en voegt dus eigenlijk niks toe om jou te helpen (of die nou gelijk heeft of niet), dus die moet je gewoon negeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Hostile Nob op 11-11-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Als je verliest maar dan alsnog in die omstandigheid gewoon boven de verwachtingen van de computer presteert, dan word je dus beloond met MMR, maar andersom geldt ook, want Valve neemt ook andere variabelen in de calculatie.
Bedankt voor je uitleg! Daar heb ik nu tenminste wat aan. Weet je bovenstaande trouwens zeker? Ik heb namelijk al potjes verloren waar ik bv 15-1 stond en 3 mensen ofzo van mijn team feeders waren waardoor we alsnog verloren. Hel hele verliezende team kreeg -15 mmr. Ik krege dat dus ook, terwijl ik 15-1 stond:O

Had net ook alweer een potje waar ik mijn team in mijn eentje naar de overwinning bracht:
http://nl.tinypic.com/r/9te7x3/8

En erna was ik legion commander:
http://nl.tinypic.com/r/nfo32d/8

PA is trouwens echt heftig overpowered, altijd als ik met hem speel heb ik zeer veel kills, mogen ze wel eens gaan aanpassen.. Zodra je een PA ziet met een battle fury weet je dat je het feest kan beginnen..

Maargoed, ik moet er maar aan geloven dat ik bij deze mmr hoor. EN dan zal ik maar gewoon mijn best doen op mijzelf omhoog te werken, misschien over een paar maanden, kom ik erachter dat ik toch nog wel een heftige noob was nu :P Al lijkt me dat sterk :X

edit: spelfouten

[ Voor 11% gewijzigd door N.Uckerman op 11-11-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Schnoop schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:06:
Allereerst, laning stage: Lasthitten is van belang. Oefenen met console command "dota_tutorial_start lasthit". Dit kan ook gewoon als je aan qeuen bent, je krijgt gewoon ready knop in beeld zodra je match hebt (+ game is alvast geladen als het eerste match is).

Als je kijkt naar pros die carries spelen (en zelfs niet carries) dan zie je direct hoe farm efficient ze zijn.
In <4k zie je echt veel en veel te vaak dat lanes niet gefarmed worden. Of bijvoorbeeld volgende scenario:

Gemiddelde pub reactie: Hoopje van 2-5 man naast tower om te counteren. Zeer foute reactie, zeker als je carry bent. Supports moeten tower pushes preventief counteren. Als carry zijnde moet je de eerste 20-30 minuten niet hier rondhangen of alleen als het echt nodig is en je zeker iets toevoegt aan de fight.

Zo niet port bij de hand houden en vrolijk doorfarmen. In pubs gaan mensen hier vaak 1 minuut doeloos rondhangen, dit is een hele minuut farm (afhankelijk van de hero complete jungle aan farm) weggegooid. Zodra je ziet (goed opletten dus) dat er een fight komt gewoon direct porten indien je iets toevoegt (void bijv). Am zonder BF = lekker doorfarmen want je draagt toch niks bij.

Als je een (hard)carry bent is farm het enige waar je de eerste 20-30 minuten mee bezig moet houden. Hou de map in de gaten en check waar niemand is. Niet uitgepushte lanes farmen, jungle farmen onderweg naar half uitgepushte lane. Ancients farmen. Loop je richting lane om uit te pushen en is het rond xx:50 pul dan ff een campje.

Al bij al hangen carries vaak "doelloos" rond in game. Of gaan ze opzoek naar kills terwijl ze hier nog niet aan toe zijn. Void bijv. Porten om towerpush te counteren is prima aangezien je vaak een kil kan pakken. Ganken met void voor minute 30 is niet prima (tenzij het een overfarmed enemy is). Vaak krijg je als je met 2-3 man gankt maar 100-200 gold voor een kil <30 min en dat heb je op zulk soort hero's veel sneller gefarmed dan al die tijd wellicht zonder resultaat rond te hangen bij de enemy.

Pro games hebben vaak een ding in gemeen: De killcount staat voor de 30 minuten mark vaak aan beide kanten niet hoger dan 10. De reden is dat ze alleen kills pakken als ze er zeker van zijn en voor de rest vooral gefocust zijn op objectives (towers) en farm.
Bedankt voor je tip. Ik merk vaak ook dat als ik speel dat ik nog veel aan kan doen met farm efficientie (zeker omdat ik niet zovaak carry speel). Jouw uitspraak komt echt overeen met de tutorials die ik gezien heb. En ik merk ook dat een van de reden (dat natuurlijk geen excuus is) waarom mensen in mijn potje zo vaak op 1 plek doelloos blijf rondhangen is omdat er altijd één gozer zit die zit te pingen of te klagen dat er niet verdedigd wordt (ikzelf heb daar nog steeds de neiging in). Vaak zeg ik ook van, ga maar verder farmen als er niks meer tezien valt en vaak wordt er niet geluisterd (en meestal door diegene die hier op Tweakers ook zit te klagen over zijn MMR *kuch* Amanoo *kuch* ). Moet me echt keertje denken aan een Xin in mijn team die hele tijd mij zat te blamen dat ik geen wards kocht (ik ging zelfs hele tijd voor hem pingen waar ik mijn wards neergelegd had en het was zeker weten niet alleen de runespot) en zag ik hem gewoon een hele lange tijd free farms voorbij zijn neus laten lopen. Dus als er gewoon mensen zijn die komen klagen van waarom hun MMR "lager" is dan hun echte skills, moeten ze gewoon wat jij zei in hun hoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
N.Uckerman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:40:
[...]

Bedankt voor je uitleg! Daar heb ik nu tenminste wat aan. Weet je bovenstaande trouwens zeker? Ik heb namelijk al potjes verloren waar ik bv 15-1 stond en 3 mensen ofzo van mijn team feeders waren waardoor we alsnog verloren. Hel hele verliezende team kreeg -15 mmr. Ik krege dat dus ook, terwijl ik 15-1 stond:O

Had net ook alweer een potje waar ik mijn team in mijn eentje naar de overwinning bracht:
http://nl.tinypic.com/r/9te7x3/8

En erna was ik legion commander:
http://nl.tinypic.com/r/nfo32d/8

PA is trouwens echt heftif overpowered, altijd als ik met hem speel heb ik zeer veel kills, mogen ze wel eens gaan aanpassen.. Zodra je een PA ziet met een battle fury weet je dat je het feest kan beginnen..
Ik ben blij dat je het goed opvat. Kijk, ik ben natuurlijk geen medewerker van Valve om te bepalen hoe de MMR-algoritme in elkaar zit, maar als ik moet speculeren, dan weegt de aantal kills ook niet zo erg mee, want als bijv. je last hits bagger zijn, of bijv. je towerdamage bagger is, dan heb je aan die kills ook niks aan (en vergeet niet exp efficientie en de verhouding van je rune control en je farm en je aantal denies, etc.). Een andere verklaring van waarom de aantal kills "niet zoveel" wegen is natuurlijk dat je ook kan killstealen. Ik kan bijv. hele tijd void picken en elke keer als iemand bijna een kill heeft, gewoon gaan ulten en de kill voor mezelf pakken.

Ook heeft iemand hier anders al uitgelegd dat in de pro games die je ziet, de pros niet eens zo snel aan de kills doen, maar meer met andere belangrijkere dingen. Want elke variabele die je in rekening brengt heeft ook hun eigen wegingen van hoe "belangrijk" ze zijn, dus de variabel "aantal" kills die je opmerkte is gebaseerd op een steekproef die Valve ooit gedaan had in competitives en in pubs.

Maar je kan natuurlijk ervan uitgaan dat de statistische principe wat ik grofweg schets wel min of meer juist is, aangezien het een principe is dat overal (dus bijv. in schaken, datamining en zelfs in LoL) gebruikt wordt. Je zal zeker weten gelijk hebben dat de aantal kills natuurlijk meer gaat wegen dan je aantal deaths, want ik kan bijv. hele tijd in base blijven en dan nooit doodgaan. 8)

Totslot met een hero dat overpowered is, daar wil iik eigenlijk nooit echt een oordeel over geven. Dus ik raad je meestal aan om de competitive ranking van heroes te zoeken op Reddit, hoewel ik persoonlijk wel handig zal vinden dat ze ook een lijst maken van "succesvolle" heroes in de verschillende MMR legions, omdat je daar eigenlijk veel meer aanhebt als je wilt leren.

[ Voor 7% gewijzigd door Hostile Nob op 11-11-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Schnoop schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:06:

Ik wil je ook bedanken voor je tips! Ik ben vaak een carry en farm veel. Ik tp ook altijd naar lanes waar niemand is en farm daar verder. Echter als bij de tegenstander 3 mid zijn en ik ben top gebeuren altijd twee scenario's:

1. Het is inderdaad wat jij zegt: Dan gaat mijn hele team mid, behalve ik. Het is dan namelijk 4-3. Die battle zouden ze dan dus moeten winnen neem ik aan, dus dan blijf ik top. Het gebeurd echter vaker dat ze die battle dan toch verliezen, omdat een hero bij ons weer niet goed oplet ofzo. Wanneer die battle dan ook verloren wordt is het hele team boos op mij, omdat ik niet ben komen helpen? 8)7 Wanneer ik trouwens merk dat ik wel het verschil kan maken tp ik wel in, maar vaak zouden ze die battle toch gewoon zonder mij moeten winnen..

2. Wanneer iemand ziet dat de enemy mid wil gaan pushen, en er staan er bv 4 heros bij enemy. Dan zeggen we dat iedereen mid moet om te verdedigen, en vervolgens tpén maar 1/2 mensen naar mid.. De rest let niet op of negeerd gewoon..

PS: Bij optie 2 zou jij natuurlijk zeggen alleen supports naar mid, maar dat is bij een mmr van 1200 niet echt een optie. Wanneer wij alleen 2 supports in mid laten, zijn we de mid tower binnen 2min kwijt :P
Op mijn niveau gaan we dus nog steeds allemaal mid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Hostile Nob schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:55:
[...]

Ik ben blij dat je het goed opvat. Kijk, ik ben natuurlijk geen medewerker van Valve om te bepalen hoe de MMR-algoritme in elkaar zit, maar als ik moet speculeren, dan weegt de aantal kills ook niet zo erg mee, want als bijv. je last hits bagger zijn, of bijv. je towerdamage bagger is, dan heb je aan die kills ook niks aan (en vergeet niet exp efficientie en de verhouding van je rune control en je farm en je aantal denies, etc.). Een andere verklaring van waarom de aantal kills "niet zoveel" wegen is natuurlijk dat je ook kan killstealen. Ik kan bijv. hele tijd void picken en elke keer als iemand bijna een kill heeft, gewoon gaan ulten en de kill voor mezelf pakken.

Ook heeft iemand hier anders al uitgelegd dat in de pro games die je ziet, de pros niet eens zo snel aan de kills doen, maar meer met andere belangrijkere dingen. Want elke variabele die je in rekening brengt heeft ook hun eigen wegingen van hoe "belangrijk" ze zijn, dus de variabel "aantal" kills die je opmerkte is gebaseerd op een steekproef die Valve ooit gedaan had in competitives en in pubs.

Maar je kan natuurlijk ervan uitgaan dat de statistische principe wat ik grofweg schets wel min of meer juist is, aangezien het een principe is dat overal (dus bijv. in schaken, datamining en zelfs in LoL) gebruikt wordt. Je zal zeker weten gelijk hebben dat de aantal kills natuurlijk meer gaat wegen dan je aantal deaths, want ik kan bijv. hele tijd in base blijven en dan nooit doodgaan. 8)

Totslot met een hero dat overpowered is, daar wil iik eigenlijk nooit echt een oordeel over geven. Dus ik raad je meestal aan om de competitive ranking van heroes te zoeken op Reddit, hoewel ik persoonlijk wel handig zal vinden dat ze ook een lijst maken van "succesvolle" heroes in de verschillende MMR legions, omdat je daar eigenlijk veel meer aanhebt als je wilt leren.
Hostile Nob schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:55:
[...]

Oke bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hostile Nob schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:32:
[...]

ik denk dat het allang voor hem uitgelegd is. Wat jij nu alleen verteld zoals het nu bij staat, of je gelijk hebt of niet, voegt gewoon niks toe en je opent alleen maar weerstand op met je reactie. Daar moet je wel mee oppassen.
offtopic:
We zitten toch op Tweakers.net en niet op EU West met 4 russian teammates, als hij onwaarheden spreekt ben ik de minste niet om hem dan te corriceren.
RoboSpinoza schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:21:
[...]

Ik presenteer je QoP of Pain, werkelijk de slechtste speler die ik gezien heb in de afgelopen 12 maanden, al met al nog gelukt om te winnen ook.
N.Uckerman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:07:
Ik vraag me af heb je deze guide al een keer echt grondig doorgenomen? Hier staat echt super veel informatie in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QOP Maelstrom rush Afbeeldingslocatie: https://static-cdn.jtvnw.net/jtv_user_pictures/chansub-global-emoticon-680b6b3887ef0d17-21x28.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Define 'rush' als je op 40 minuten nog geen items behalve power threads en de op 22 minuten gekochte bottle hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rush betekent niet snel, het betekent eerste core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
True schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:15:
[...]

offtopic:
We zitten toch op Tweakers.net en niet op EU West met 4 russian teammates, als hij onwaarheden spreekt ben ik de minste niet om hem dan te corriceren.
Als je dan iemand corrigeert, doe het dan grondig en goed in plaats maar 1 grote uitspraak zonder enkele duidelijke uitleg van hoe het zit te doen waar hij dan vraagtekens gaat zetten, want we zitten hier op Tweakers.net en niet op een EU West met 4 russian teammates. Neem een voorbeeld aan Demie, die doet het wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Hostile Nob op 11-11-2014 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hostile Nob schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:56:
[...]

Als je dan iemand corrigeert, doe het dan grondig en goed in plaats maar 1 grote uitspraak zonder enkele duidelijke uitleg van hoe het zit te doen waar hij dan vraagtekens gaat zetten, want we zitten hier op Tweakers.net en niet op een EU West met 4 russian teammates. Neem een voorbeeld aan Demie, die doet het wel goed.
offtopic:
Eerst geef je aan dat ik beter niet kan reageren op hem, daarna geef je aan dat ik dat uitgebreider moet doen 8)7 naar mijn mening is het al uitgebreid genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
True schreef op woensdag 12 november 2014 @ 00:52:
[...]

offtopic:
Eerst geef je aan dat ik beter niet kan reageren op hem, daarna geef je aan dat ik dat uitgebreider moet doen 8)7 naar mijn mening is het al uitgebreid genoeg.
Nee, ik zei als je niet goed kan uitleggen dat je beter dan niet hoeft uit te leggen, omdat het dan toch zinloos is. 8)7 Kijk je kan natuurlijk op elke details op mijn uitspraak gewoon op aanvallen, maar je zal uiteindelijk moeten realiseren dat wat jij zegt eigenlijk doet overkomen alsof de grote Valve een of andere magische kracht heeft die bepaalt of iemand een hoge MMR verdient of niet. Je creëert sowieso hiermee uiteindelijk een jajes nietes spel. Er is iemand die dat juist NIET vindt van wat jij vind en dan is het natuurlijk geen overbodige luxe om te zeggen hoe jij nou zeker weet dat Valve zijn MMR-calibratie doet. Ik begrijp heus wel dat je op jouw manier wil helpen en ik verbied natuurlijk je niet van jouw mening, want wie ben ik nou weer om te bepalen wie wel zijn mening mag geven en wie niet. Maar ik vind dat je natuurlijk wel jouw bewering meer lading geven en ik ben zelf ook de minste niet om mijn mening te geven. En naar mijn mening was jouw comment niet uitgebreid genoeg.

[ Voor 51% gewijzigd door Hostile Nob op 12-11-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
N.Uckerman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:01:
[...]

1. Het is inderdaad wat jij zegt: Dan gaat mijn hele team mid, behalve ik. Het is dan namelijk 4-3. Die battle zouden ze dan dus moeten winnen neem ik aan, dus dan blijf ik top. Het gebeurd echter vaker dat ze die battle dan toch verliezen, omdat een hero bij ons weer niet goed oplet ofzo. Wanneer die battle dan ook verloren wordt is het hele team boos op mij, omdat ik niet ben komen helpen? 8)7 Wanneer ik trouwens merk dat ik wel het verschil kan maken tp ik wel in, maar vaak zouden ze die battle toch gewoon zonder mij moeten winnen..
In bepaalde gevallen snap ik eigenlijk wel dat ze boos zijn.
Want volgens jou zouden ze dat gevecht moeten winnen. maar wat is winnen?
ze hebben dan een 4-3 zonder de carry, afhankelijk van gametime zou die juist het verschil kunnen maken, en dan winnen ze doordat ze er 1 killen en de tegenpartij heeft er 1 gekilled en ze retreaten en de tower staat nog. Tuurlijk dat klinkt succesvol maar wat als jouw TP er voor had gezorgd dat je er 3 kon killen waarna je dus meteen een tower kan pushen in die lane?

Dota is niet zo statisch als je in bijna al jouw posts doet overkomen. Dota is juist een game met zeer veel nuances die ingrijpende gevolgen kunnen hebben.

Om een voorbeeld te geven uit een game die ik een tijdje terug had.
Dit was in een game na een minuut of 40 waar ik lycan speelde als carry.
We wonnen een fight voor de T2 bot waarbij wij er 2 verloren en zei 3 en ze retreaten. Wij kregen hierna dus de T2 gratis waar ze geen fortify gebruikte om die te bewaren voor de T3/racks.
We hadden hier een aantal keuzes om te maken, zoals met z'n 3e door pushen (we hadden nog zo'n 30sec voor ze zouden respawnen en we zouden in ~10 bij de T3 komen) , naar rosh gaan die waarschijnlijk up zou zijn (was in zijn variable spawn time) of gewoon veilig terug gaan en farmen en eventueel een andere lane wat pushen.

Wat we uiteindelijk deden was net iets anders :) Ik TPde naar top en bleef tijdelijk uit vision. Mijn wolven bleven gewoon bot pushen, en de andere 2 van m'n team bleven ook bot pushen. Niet met het doel om de T3 daadwerkelijk te pakken want dat zouden we nooit redden met fortify en de respawns (al zouden we wel wat dmg kunnen doen natuurlijk) maar om alleen maar de fortify te 'baiten'. Wat natuurlijk gebeurde omdat ze de T3 wilde beschermen.
Zodra dat gebeurde pushte ik de top lane uit zodat we daar na de fortify meteen de T2 konden pakken. Dat was ook het moment dat hun team weer zo goed als 100% aanwezig was en wij dus snel terug vielen naar rosh. de 2 respawns vanuit de base , 2 vanuit bot en ik vanuit top. Maar omdat we dus 2 lanes tegen hun T3 gepushed hadden moesten ze dat eerst defenden zodat wij dus een gratis roshan kregen.

Was dat de beste keuze? Geen idee maar het geeft wel aan dat een kleine keuze grote gevolgen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Yogoi schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:41:
[...]

In bepaalde gevallen snap ik eigenlijk wel dat ze boos zijn.
Want volgens jou zouden ze dat gevecht moeten winnen. maar wat is winnen?
ze hebben dan een 4-3 zonder de carry, afhankelijk van gametime zou die juist het verschil kunnen maken, en dan winnen ze doordat ze er 1 killen en de tegenpartij heeft er 1 gekilled en ze retreaten en de tower staat nog. Tuurlijk dat klinkt succesvol maar wat als jouw TP er voor had gezorgd dat je er 3 kon killen waarna je dus meteen een tower kan pushen in die lane?

Dota is niet zo statisch als je in bijna al jouw posts doet overkomen. Dota is juist een game met zeer veel nuances die ingrijpende gevolgen kunnen hebben.

Om een voorbeeld te geven uit een game die ik een tijdje terug had.
Dit was in een game na een minuut of 40 waar ik lycan speelde als carry.
We wonnen een fight voor de T2 bot waarbij wij er 2 verloren en zei 3 en ze retreaten. Wij kregen hierna dus de T2 gratis waar ze geen fortify gebruikte om die te bewaren voor de T3/racks.
We hadden hier een aantal keuzes om te maken, zoals met z'n 3e door pushen (we hadden nog zo'n 30sec voor ze zouden respawnen en we zouden in ~10 bij de T3 komen) , naar rosh gaan die waarschijnlijk up zou zijn (was in zijn variable spawn time) of gewoon veilig terug gaan en farmen en eventueel een andere lane wat pushen.

Wat we uiteindelijk deden was net iets anders :) Ik TPde naar top en bleef tijdelijk uit vision. Mijn wolven bleven gewoon bot pushen, en de andere 2 van m'n team bleven ook bot pushen. Niet met het doel om de T3 daadwerkelijk te pakken want dat zouden we nooit redden met fortify en de respawns (al zouden we wel wat dmg kunnen doen natuurlijk) maar om alleen maar de fortify te 'baiten'. Wat natuurlijk gebeurde omdat ze de T3 wilde beschermen.
Zodra dat gebeurde pushte ik de top lane uit zodat we daar na de fortify meteen de T2 konden pakken. Dat was ook het moment dat hun team weer zo goed als 100% aanwezig was en wij dus snel terug vielen naar rosh. de 2 respawns vanuit de base , 2 vanuit bot en ik vanuit top. Maar omdat we dus 2 lanes tegen hun T3 gepushed hadden moesten ze dat eerst defenden zodat wij dus een gratis roshan kregen.

Was dat de beste keuze? Geen idee maar het geeft wel aan dat een kleine keuze grote gevolgen kan hebben.
Ik weet nog dat een teammaat van mij (hij was Russisch nog wel 8)), hij stelde voor dat een iemand ging baiten door een "T1" te pushen, want hij merkte dat de vijanden wel snel in paniek raken als er op hun towers aangevallen werden. Dus de rest van de team ging smoken en via de achterkant de verdedigende team te ganken. Hem meteen een commend voor gegeven. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Terugkomend op de MMR algoritme discussie: uiteindelijk maakt het weinig uit hoe goed Valve de MMR berekent voor mensen die ranked spelen. Je speelt 10 calibration matches, wat heel weinig is en waar domme pech of geluk aan je eigen kant of die van je teamgenoten nog enigszins een rol kan spelen. Daarna speel je simpelweg gewoon ranked matches met de rating die je hebt en ga je ~25 punten omhoog als je wint en 25 omlaag als je verliest. Dan doet het algoritme er dus totaal niet meer toe, of je nu goed of slecht speelt: winst of verlies bepaalt de invloed op je mmr.
Het algoritme zorgt er hooguit voor dat je misschien te hoog of te laag begint voor wat je 'werkelijke mmr' is, maar dat corrigeert zich wel met winst/verlies zolang je maar genoeg matches speelt.

En slechte teammates heb je overal. Wanneer je 6k+ bent zijn er zo weinig mensen dat je ook vaak zat met 4k people zit (wagamama klaagt daar bijv wel eens over). Maar ook binnen de 6k community gaat het wel eens fout. Vorige keer speelde waga bijv tegen een jungling bloodseeker die binnen no time 0-10 stond ofzo. Waga kende die gast van matches en zei toen ook: die zal zijn dag wel niet hebben, want normaal gaat ie blood mid en ownt ie de hele match. 1k of 6k: iedereen maakt fouten, iedereen dc't wel eens (expres of simpelweg internet dat uitvalt of whatever), grote vraag is: hoe gaan jij en je teammates met zulke dingen om: roep je meteen gg als enemy team fb pakt, of pas je je strategie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
RoboSpinoza schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:16:
Terugkomend op de MMR algoritme discussie: uiteindelijk maakt het weinig uit hoe goed Valve de MMR berekent voor mensen die ranked spelen. Je speelt 10 calibration matches, wat heel weinig is en waar domme pech of geluk aan je eigen kant of die van je teamgenoten nog enigszins een rol kan spelen. Daarna speel je simpelweg gewoon ranked matches met de rating die je hebt en ga je ~25 punten omhoog als je wint en 25 omlaag als je verliest. Dan doet het algoritme er dus totaal niet meer toe, of je nu goed of slecht speelt: winst of verlies bepaalt de invloed op je mmr.
Het algoritme zorgt er hooguit voor dat je misschien te hoog of te laag begint voor wat je 'werkelijke mmr' is, maar dat corrigeert zich wel met winst/verlies zolang je maar genoeg matches speelt.
De calibration matches worden gebaseerd op de hidden MMR.
Die hidden MMR bouw je op tijdens de periode voordat je ranked kan of gaat spelen.
Hoe die bepaald word weet niemand buiten een paar medewerkers binnen Valve.

Dus de 10 calibration matches zorgen alleen voor een bepaalde verandering op basis van de hidden MMR. Als jouw hidden 4000 is ga je na 10 calibration losses niet opeens op 2k uitkomen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Yogoi schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:38:
[...]

Die hidden MMR bouw je op tijdens de periode voordat je ranked kan of gaat spelen.

Dus de 10 calibration matches zorgen alleen voor een bepaalde verandering op basis van de hidden MMR. Als jouw hidden 4000 is ga je na 10 calibration losses niet opeens op 2k uitkomen bijvoorbeeld.
Het is wel een leuk experiment om te doen. Laat iemand met een hidden MMR van 1000 de eerste 5 calibration match spelen en laat dan een pro van 6000 MMR de laatste 5 potjes spelen. Wat wordt dan uiteindelijk de MMR van die account waar ze de calibration match gespeeld hadden. Zoiets kan je in principe wel testen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Hostile Nob schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:43:
[...]

Het is wel een leuk experiment om te doen. Laat iemand met een hidden MMR van 1000 de eerste 5 calibration match spelen en laat dan een pro van 6000 MMR de laatste 5 potjes spelen. Wat wordt dan uiteindelijk de MMR van die account waar ze de calibration match gespeeld hadden. Zoiets kan je in principe wel testen. 8)
Volgens mij snap je de hidden MMR niet helemaal.
De hidden MMR zou dan 1000 zijn. en de potjes die je gaat spelen zijn dan dus op ~1000 MMR.
Wat we wel weten is dat de afwijking tijdens calibration meer kan zijn dan tijdens normale potjes.
Hoeveel precies is onbekend maar het vermoeden was 2x normale matches.
Dus als die 6k MMR speler de laatste 5 potjes speelt dan is dat dus op de hidden calibration MMR die er na 5 potjes was. (laten we voor het gemak zeggen nog steeds 1000)
Als de 6k speler 5/5 zou winnen dan zouden we met de ~2x ratio op 1250 uitkomen ;)

zo spannend is dat 'experiment' dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Yogoi schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:50:
[...]

Volgens mij snap je de hidden MMR niet helemaal.
De hidden MMR zou dan 1000 zijn. en de potjes die je gaat spelen zijn dan dus op ~1000 MMR.
Wat we wel weten is dat de afwijking tijdens calibration meer kan zijn dan tijdens normale potjes.
Hoeveel precies is onbekend maar het vermoeden was 2x normale matches.
Dus als die 6k MMR speler de laatste 5 potjes speelt dan is dat dus op de hidden calibration MMR die er na 5 potjes was. (laten we voor het gemak zeggen nog steeds 1000)
Als de 6k speler 5/5 zou winnen dan zouden we met de ~2x ratio op 1250 uitkomen ;)

zo spannend is dat 'experiment' dus niet ;)
Nou dat kan je niet echt met zekerheid zeggen. Ze zeiden dat je ranked gebaseerd was op je hidden MMR, maar ze hebben niks gezegd dat ze alleen bij het eerste potje meteen jouw hidden mmr gaat laten fixeren en de rest van de potjes die je speelt bonuspunten worden. Want dan vind ik het eigenlijk nog steeds raar waarom ze niet gewoon na het eerste potje van je calibratie al je Ranked MMR laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Yogoi schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:38:
[...]

Ja dat vergat ik toe te voegen, maar afhankelijk van hoeveel matches je daarvoor gespeeld hebt, is het na een tijdje een marginaal deel geweest van je totale matches natuurlijk.

Vraag mij eigenlijk af of je bij non-ranked dan elke match via dat algoritme beoordeeld wordt en bij ranked dus maar 10 matches plus je non-ranked matches daarvoor? Als dat zo is mogen eigenlijk alleen non-rankers klagen over het algoritme :p.
Of is het zo dat ook bij non-ranked ze op een gegeven moment genoeg data hebben om je een ranking te geven en vervolgens 25 punten per match te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Hostile Nob schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:09:
[...]

Nou dat kan je niet echt met zekerheid zeggen. Ze zeiden dat je ranked gebaseerd was op je hidden MMR, maar ze hebben niks gezegd dat ze alleen bij het eerste potje meteen jouw hidden mmr gaat laten fixeren en de rest van de potjes die je speelt bonuspunten worden. Want dan vind ik het eigenlijk nog steeds raar waarom ze niet gewoon na het eerste potje van je calibratie al je Ranked MMR laat zien.
In het begin kon je de estimated MMR zien via een console command. (dat kan nu niet meer)

Je hebt een hidden MMR van X.
Je begint calibration en je zal dus een potje spelen alsof je MMR X hebt.
Zo ver bekend (let op dit is datamining en niet echt vanuit Valve) is het enige verschil dat je MMR meer (en minder overigens) kan veranderen tijdens calibration dan tijdens gewone potjes.
Of dat komt door een speciaal algoritme dat andere zaken dan win/loss bijhoud of dat calibration games gewoon ene hogere punten range kunnen hebben is niet bekend.

Maar als je een hidden hebt van 1000 en een 6k speler gaat 10 calibration matches doen dan kom je niet opeens op 3500+ uit, dat is wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Yogoi schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:21:
[...]

In het begin kon je de estimated MMR zien via een console command. (dat kan nu niet meer)

Je hebt een hidden MMR van X.
Je begint calibration en je zal dus een potje spelen alsof je MMR X hebt.
Zo ver bekend (let op dit is datamining en niet echt vanuit Valve) is het enige verschil dat je MMR meer (en minder overigens) kan veranderen tijdens calibration dan tijdens gewone potjes.
Of dat komt door een speciaal algoritme dat andere zaken dan win/loss bijhoud of dat calibration games gewoon ene hogere punten range kunnen hebben is niet bekend.

Maar als je een hidden hebt van 1000 en een 6k speler gaat 10 calibration matches doen dan kom je niet opeens op 3500+ uit, dat is wel zeker.
Ah dat had ik nooit geweten dat je vroeger via de console command je estimated MMR kon zien, maar als het dan zo is dan is datgene wat je zegt inderdaad valide. Bedankt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Hostile Nob schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:44:
[...]

Ah dat had ik nooit geweten dat je vroeger via de console command je estimated MMR kon zien, maar als het dan zo is dan is datgene wat je zegt inderdaad valide. Bedankt nog
Dat kon ook maar enkele dagen. Daarna hebben ze dat disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Ach, you win some you lose some.

In ander nieuws, nu is er een match bezig met flink wat hilariteit: http://www.twitch.tv/beyondthesummit

Tinker + Kunkka. Kunkka blijft bij de fountain en X't Tinker op het moment dat die tp'ed via BoT naar een lane. Tinker maakt kills en pusht lanes en X marks the spot zorgt ervoor dat hij teruggaat naar de fountain. Geniaal!

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ja ik kijk ook, echt retarded :P
Zeker met het porten naar de ET spirit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
haha, Eul's scepter disabled de X en zorgt ervoor dat Tinker niet terug kon. Weten we dat ook weer voor de volgende keer. :P

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cNLT9/1ede3e7da4.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cNLS9/7190e6fc01.png

tja

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 20:34
Euls purged the X mark niet maar als hij op het moment dat hij terug zou moeten gaan in de lucht zit zal hij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Bart.O schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:13:
Euls purged the X mark niet maar als hij op het moment dat hij terug zou moeten gaan in de lucht zit zal hij blijven.
Aangezien X 30 sec cooldown heeft is wellicht disruptor met 20s glimps ook geen slecht idee. Je kilt hem niet maar je bent in ieder geval van m af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Schnoop schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:34:
[...]

Aangezien X 30 sec cooldown heeft is wellicht disruptor met 20s glimps ook geen slecht idee. Je kilt hem niet maar je bent in ieder geval van m af.
30 seconden?
De cooldown is veel korter.

Cooldown: 14/13/12/11
Daarom was het zo efficiënt te doen in die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Beste.
Comeback.
Ooit.

http://www.dotabuff.com/matches/1025469220

Hele gave match. Onderling in het team liep het niet lekker (viper pakte mid terwijl timber eigenlijk mid wilde met tinker, etc), dus ik had er al een hard hoofd in. Vervolgens kon AM de godganse tijd freefarmen terwijl onze dusa meer van de omgeving aan het genieten was (lees: doelloos rondlopen zonder te farmen). Tegen de tijd dat AM dan ook online kwam zag het er niet goed uit voor ons. Ik moest met ogre ook nog eens solo supporten, dus het zat niet mee.
Lang verhaal kort: alleen racks top staan nog. Constante split pushes waarbij am probeerde de laatste racks te pakken. Telkens weten te verdedigen en dusa kreeg haar eerste rapier binnen. Vervolgens viper een rapier, ench één en dusa haar tweede. Toen eindelijk een teamwipe na ~70 min en bot's halen en mid pushen terwijl timber verdedigt.

Dit is wel een ultiem voorbeeld van waarom je nooit moet opgeven. Al onze racks kwijt en pas 1 t2 gepakt en toch nog winnen.

Nu laten de stats wel zien dat hun jakiro en cent niet echt wisten wat ze deden (de dc op cent was last minute toen we de mid push inzette), maar een double rapier dusa met 'slechts' 3k hd meer dan een hard support ogre zegt ook wel genoeg. De timber was ook niet heel lekker bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
RoboSpinoza schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:03:
Beste.
Comeback.
Ooit.

http://www.dotabuff.com/matches/1025469220

Hele gave match. Onderling in het team liep het niet lekker (viper pakte mid terwijl timber eigenlijk mid wilde met tinker, etc), dus ik had er al een hard hoofd in. Vervolgens kon AM de godganse tijd freefarmen terwijl onze dusa meer van de omgeving aan het genieten was (lees: doelloos rondlopen zonder te farmen). Tegen de tijd dat AM dan ook online kwam zag het er niet goed uit voor ons. Ik moest met ogre ook nog eens solo supporten, dus het zat niet mee.
Lang verhaal kort: alleen racks top staan nog. Constante split pushes waarbij am probeerde de laatste racks te pakken. Telkens weten te verdedigen en dusa kreeg haar eerste rapier binnen. Vervolgens viper een rapier, ench één en dusa haar tweede. Toen eindelijk een teamwipe na ~70 min en bot's halen en mid pushen terwijl timber verdedigt.

Dit is wel een ultiem voorbeeld van waarom je nooit moet opgeven. Al onze racks kwijt en pas 1 t2 gepakt en toch nog winnen.

Nu laten de stats wel zien dat hun jakiro en cent niet echt wisten wat ze deden (de dc op cent was last minute toen we de mid push inzette), maar een double rapier dusa met 'slechts' 3k hd meer dan een hard support ogre zegt ook wel genoeg. De timber was ook niet heel lekker bezig.
Alle spelers die graag FF en een 5 minuten gg wp willen zeggen moeten een voorbeeld nemen aan deze match. _/-\o_ Jammer dat mijn party team meestal al gg gaat zeggen voor matches die nog te winnen zijn, maar omdat ze 1 keer geteamwiped zijn. :( -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Hostile Nob schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 10:16:
[...]

Alle spelers die graag FF en een 5 minuten gg wp willen zeggen moeten een voorbeeld nemen aan deze match. _/-\o_ Jammer dat mijn party team meestal al gg gaat zeggen voor matches die nog te winnen zijn, maar omdat ze 1 keer geteamwiped zijn. :( -.-
Zelf wilde ik ook wel een aantal keer ff roepen, zeker aangezien er 0 teamwork was early game. Mid game kwamen we een beetje samen om ruimte te maken voor dusa. Echter was dusa haar tactiek: wandel naar top lane, farm een half creep waveje daar, "oh am komt uit hun jungle, is veel sterker dan ik ben, laat ik maar weer bot gaan", kruipt richting bot, ancients? neeeeh, laat maar, kruipt verder, farmt een halve creep wave bot, "oh teamfight mid, misschien moet ik helpen", kruipt naar mid, teamfight voorbij, "oh top is een creepwave", farmt 1 creep, "fuck daar is am weer", and repeat.

Maar late game terwijl we turtelde, het moment om de handdoek in de ring te gooien (1 set racks, dusa loopt zwaar achter op am): toen ineens wierp viper zich op als captain via voice en ontstond er teamwork: stoppen honderd split pushes, ook met aegis aan hun zijde om uiteindelijk toch nog naar de victory te walsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
RoboSpinoza schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:32:
[...]

Zelf wilde ik ook wel een aantal keer ff roepen, zeker aangezien er 0 teamwork was early game. Mid game kwamen we een beetje samen om ruimte te maken voor dusa. Echter was dusa haar tactiek: wandel naar top lane, farm een half creep waveje daar, "oh am komt uit hun jungle, is veel sterker dan ik ben, laat ik maar weer bot gaan", kruipt richting bot, ancients? neeeeh, laat maar, kruipt verder, farmt een halve creep wave bot, "oh teamfight mid, misschien moet ik helpen", kruipt naar mid, teamfight voorbij, "oh top is een creepwave", farmt 1 creep, "fuck daar is am weer", and repeat.

Maar late game terwijl we turtelde, het moment om de handdoek in de ring te gooien (1 set racks, dusa loopt zwaar achter op am): toen ineens wierp viper zich op als captain via voice en ontstond er teamwork: stoppen honderd split pushes, ook met aegis aan hun zijde om uiteindelijk toch nog naar de victory te walsen.
Ok, ik weet dat ik eigenlijk geen tijd heb deze week, maar door jouw verhaal ga ik zeker nog jouw match bekijken via de replays, want nu ben ik echt benieuwd. Het duurde zelfs 1:14:46 jouw potje. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Hostile Nob schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:48:
[...]

Ok, ik weet dat ik eigenlijk geen tijd heb deze week, maar door jouw verhaal ga ik zeker nog jouw match bekijken via de replays, want nu ben ik echt benieuwd. Het duurde zelfs 1:14:46 jouw potje. :*)
Ik zou het laatste half uur kijken, waar we constant de split push verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Pff net een all pick game, waren we dik aan het winnen, opeens word ik eruit gegooid, server time out ofzo. Ik reconnect, en zie dat mijn 4 teamleden ook gedisconnect zijn, maar het hele enemy team niet. Die waren op hun gemakje alle torens aan het slopen. Ik F9 om te pauzeren, unpauzeren ze het en gaan gewoon door. Vreemde russen...

ik wordt vervolgens weer gedisconnect.. probeer weer te reconnecten maar zag dat het al voorbij was, en dus een loss game. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door bones op 16-11-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
bones schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:08:
Pff net een all pick game, waren we dik aan het winnen, opeens word ik eruit gegooid, server time out ofzo. Ik reconnect, en zie dat mijn 4 teamleden ook gedisconnect zijn, maar het hele enemy team niet. Die waren op hun gemakje alle torens aan het slopen. Ik F9 om te pauzeren, unpauzeren ze het en gaan gewoon door. Vreemde russen...
Ja, heb bij mijn potjes van vandaag en gisteren ook gemerkt dat de servers raar deden. Ik hoop dat ze het spoedig fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

bones schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:10:
[...]

Hahah ik maakte 5 min geleden hetzelfde mee, zat jij in mijn team toevallig? Ik was met huskar mid.
Nee, ik had geen Huskar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
ok dan is het een valve/steam probleempje lijkt me. Snap trouwens zoiezo niet wat al die russen doen op de west europe servers. Ik heb 9 van de 10 potjes een heel russisch team als tegenstander. Met hun axaxaxa en cyka ofzo..

[ Voor 4% gewijzigd door bones op 16-11-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

bones schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:13:
[...]

ok dan is het een valve/steam probleempje lijkt me. Snap trouwens zoiezo niet wat al die russen doen op de west europe servers. Ik heb 9 van de 10 potjes een heel russisch team als tegenstander. Met hun axaxaxa en cyka ofzo..
http://imgur.com/r/dota2/96gVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06
Matchmaken duurde erg lang vanavond, heb 1 potje kunnen spelen, en kreeg daarna de melding dat ik een tijdje niet mag matchmaken toen ik een nieuw potje wou starten, waarom is dit?

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Tom. C schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:17:
Matchmaken duurde erg lang vanavond, heb 1 potje kunnen spelen, en kreeg daarna de melding dat ik een tijdje niet mag matchmaken toen ik een nieuw potje wou starten, waarom is dit?
Serverproblemen waarschijnlijk. DotA2 is bijna niet meer te spelen de laatste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
bones schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:13:
[...]

Ik had keertje paar Chinezen uit China gehad in mijn team, dus hun ping waren dan nog erger dan als iemand van Oost-Rusland hier komen spelen. Ja, ik zeg dit terwijl ik zelf ook Chinees ben die in Nederland woont uiteraard. :+
Amanoo schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:18:
[...]

Serverproblemen waarschijnlijk. DotA2 is bijna niet meer te spelen de laatste dagen.
Dit is een omen dat Oracle gaat komen. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Hostile Nob op 16-11-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Hahahah ze zijn echt overal... vind het wel leuk om ze te verslaan en dan EZ te roepen. Kunnen ze slecht tegen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06
Amanoo schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:18:
[...]

Ah oke, dankjewel voor de opheldering, dan wacht ik het rustig af.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

bones schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:19:
[...]

Hahahah ze zijn echt overal... vind het wel leuk om ze te verslaan en dan EZ te roepen. Kunnen ze slecht tegen. >:)
weg

Maar ja, ze zijn echt overal, en ik heb het idee dat ze alleen DotA kunnen als ze in een 5-stack zitten. Heb je er 1 of 2 in je team zitten, dan is het een groot feedfestijn. Heb je er 5 tegen je, dan moet je ineens zelf flink goed zien te spelen. Aan de andere kant is het bijna bij voorbaat een win als je er 3 tegen je hebt. Ik heb wel eens een tijdje games bijgehouden met/tegen Russen en andere gebruikers van Cyrillisch. Van zo'n 50 potjes die ik speelde waarin een team significant meer Cyrilliërs had dan het andere, won team Cyrillisch 13 potjes. Daar mag je zelf conclusies uit trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 17-11-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Hint:
Doe gewoon zoals je zou willen dat ze jou zouden behandelen.
Je maakt het alleen maar erger door je als een klierig ventje te gedragen....

En daarnaast snap je dat matchmaking een server preference is en niet only option?
Russen kunnen russische servers kiezen en toch met of tegen EU west spelers komen. Zo werkt het nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Yogoi schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:35:
Hint:
Doe gewoon zoals je zou willen dat ze jou zouden behandelen.
Je maakt het alleen maar erger door je als een klierig ventje te gedragen....

En daarnaast snap je dat matchmaking een server preference is en niet only option?
Russen kunnen russische servers kiezen en toch met of tegen EU west spelers komen. Zo werkt het nu eenmaal.
Ah, dus zo werkt het dus. Dus het is uiteindelijk toch niet de schuld van de mensen in Rusland, maar betekent dat dus dat er ook een kans is dat ik op een Russische server terechtkom, als ik Europe West selecteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Hostile Nob schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:38:
[...]

Ah, dus zo werkt het dus. Dus het is uiteindelijk toch niet de schuld van de mensen in Rusland, maar betekent dat dus dat er ook een kans is dat ik op een Russische server terechtkom, als ik Europe West selecteer?
Denk het wel, ik het ook potjes gehad waarbij zowel mijn teamgenoten en de tegenpartij ook russisch waren, en ik als enige niet een russische speler. Denk dat Valve alles bij elkaar gooit als er niet genoeg spelers zijn voor 1 bepaalde server en MMR range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Hoe groter de search range hoe meer kans.
Er zullen vast achter de schermen wat regeltjes zijn die bijvoorbeeld rekening houden met ping en dergelijke.
Beetje nasty als je op EUwest 25 hebt en opeens of SEA met 400 komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Russen spelen op EU West omdat ze hier over het algemeen een betere ping op hebben dan op Russia servers. De Russia servers liggen namelijk in stockholm, valve logic ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Ik heb ook van een aantal russen vernomen dat ze zelf niet met andere russen willen spelen en daarom de russische servers mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hostile Nob schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:38:
[...]

Dit is dus echt niet zo hoor, als je EU west queued kom je uit op de EU west server. ALTIJD. Je kan de IP tracen als je me niet gelooft. Als je meer servers selecteert krijg je gewoon de eerste server toegewezen waar je binnen een game kan vallen met jou party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-10 10:29
Yogoi schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:23:
Hoe groter de search range hoe meer kans.
Er zullen vast achter de schermen wat regeltjes zijn die bijvoorbeeld rekening houden met ping en dergelijke.
Beetje nasty als je op EUwest 25 hebt en opeens of SEA met 400 komt ;)
De search range heeft alleen invloed op hoe groot de afwijking in skillniveau van de teams mag zijn. Hoe langer het duurt om een match te vinden, hoe groter de afwijking mag zijn om ervoor te zorgen dat je geen half uur in de queue staat.

De search range heeft nooit invloed op de gekozen spelmodi of regio!

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
True schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:35:
[...]

Dit is dus echt niet zo hoor, als je EU west queued kom je uit op de EU west server. ALTIJD. Je kan de IP tracen als je me niet gelooft. Als je meer servers selecteert krijg je gewoon de eerste server toegewezen waar je binnen een game kan vallen met jou party.
Ah, oke, niet dat het me echt zoveel uitmaakt waar ik heen beland zolang mijn ping maar niet te hoog wordt _/-\o_ Maar bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Al een beetje gepierd met Oracle in Dota 2 Test. Urn op hem bouwen is zeker geen slecht idee. Ik ben er nog steeds niet helemaal achter of Urn uitgaat als iemand wordt aangevallen nadat je Urn en False Promise op hem hebt gedaan (immers, je krijgt 9 seconden lang geen damage, en urn gaat uit als je damage krijgt van player controlled units of torens). Het leek wel uit te gaan toen ik het op mezelf deed, maar niet toen ik het op een vriend deed. Er in in ieder geval een redelijke kans dat iemand onder invloed van False Promise niet wordt aangevallen, wat Urn best leuk maakt. Daarnaast heeft Urn tegenwoordig pure damage. Fate's Edict amplificeert alles dat geen magic damage is, dus daar kan je ook hele leuke dingen mee doen. Dat zijn twee abilities die synergy hebben met Urn.
Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]