Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Iedereen al beetje zin in ESL ONE?
(ok, degene die gaan dan :P)

Ik wel in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm ready

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/9JrFA/41ab37e31f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 15:51
Yogoi schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:50:

Jaaaaaah oOo oOo oOo
Dat word vast wel een leuke dag!

[ Voor 6% gewijzigd door Mjetterd op 25-06-2014 16:00 ]

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Yogoi schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:50:

Ik zat even naar schedule te kijken op de ESL-one page
maar is er naast de main stage nog iets ofzo
want daar zijn maar 4 matches per dag 8)7 ?

Hmm... Zou dus gewoon single elim kunnen zijn met die 8 team |:(

[ Voor 8% gewijzigd door JBplap op 25-06-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
JBplap schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:21:
[...]

Ik zat even naar schedule te kijken op de ESL-one page
maar is er naast de main stage nog iets ofzo
want daar zijn maar 4 matches per dag 8)7 ?

Hmm... Zou dus gewoon single elim kunnen zijn met die 8 team |:(
Zijn het geen BO3's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Ik heb zeker zin. Het is inderdaad single elimination Bo3's. Lekker kort format, You lose 2, you go home.... Bo5 grand final btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 13:38
Btw, wie heeft een paar tips voor Luna mid. I speel vaak Juggs mid. En met juggs is het in pubs pretty easy om te carryen met een decent team en zelfs soms met een slechte team. 12 jumps OP. Hhhh. Any tips voor luna mid? Als er Luna spelers zijn ?!

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:24

Multensor

wtf

Luna?? Lina bedoel je?

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 19:23
ESL One is aan een ruk door dota, zou niet weten wat je er nog bij zou kunnen doen? Het schema is zo vol dat we voor het eerst genoodzaakt zijn om bijna alle interviews van te voren te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Kan Luna mid niet op zich ook in pubs? Tja, wat valt er over te zeggen? Als je weet hoe mid werkt, gewoon zoveel mogelijk farmen. Het kan nuttig zijn om op level 6 of level 7 te ganken, Luna heeft daar denk ik wel potentie voor. Denk eraan, haar Lunar Blessing geeft haar betere visie 's nachts, dat geeft aardig wat voordeel wat betreft ganking. Je kan je vijanden zien voordat zij jou zien (tenzij je langs hun obs wards loopt, al kan een smoke daar ook wel bij helpen). Een stun en een ult, en met wat geluk krijg je zo een paar kills. Yasha is erg goed op Luna, want de extra 10% movement speed voegt veel toe aangezien ze van nature al de vlotste hero is uit het spel. Daarnaast is ze agility, en Yasha is bijna altijd goed op agility. Luna is volgens mij wel aardig farm afhankelijk, dus probeer goed te last hitten. Moon Glaives zijn trouwens prima voor flashfarming. Niet meteen levellen, zoals menige guide je zal zeggen, want anders kan je geen lane equilibrium meer houden. Max stun als eerst (uiteraard ult op levels 6, 11 en 16). Je stun maakt je ult ook beter, waar je passives met name je flash farm helpen, en later in het spel best nuttig zijn voor pushen. Zorg ervoor dat je altijd wat doet, meer nog dan bij support heroes. Als je staat te niksen, had je ook kunnen junglen.

En als je Lina bedoelt. Zelf vind ik het vaak leuk om haar passive op level 4 te levellen. Dan heeft ze meteen al enige auto attack mogelijkheden na het casten van spells. Die passive is zeker niet mis. Ik max hem wel als laatste. En dan gaat het ook gewoon om farmen en ganken. Stun wat, nuke wat, val wat aan, en als je je gank aan je team hebt aangekondigd en ze helpen goed mee, of de vijand is slecht gepositioneerd en niet al te tanky, dan kan dat een kill betekenen.

[ Voor 9% gewijzigd door Amanoo op 26-06-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 13:38
Yes, yes and yes. Luna mid :3 fav champ along with Juggs. Heb een goede winrate met haar. En yes ik doe alles wat je zo hebt gezegd. Was een diamond 5 LoL speler but maar ergerde me aan de game op het einde. Switching over to Dota2 much more rewarding qua mechanics and overal gameplay.

Weer on topic. Luna is strong mid, maar ja. Die range. Zag ook een purge build xD vond die wel grappig ok te testen

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Elke hero kan mid......

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Kvind luna niet echt mid materiaal. Ze er is best farm afhankelijk en haar attack range is niet heel groot. Daarnaast is haar base HP erg laag. Ik denk dat je te veel regen gaat nodig hebben als je tegen een ranged iemand staat.

Het kan zeker werken tegen een melee, al helemaal als je HoD snel hebt. Als je radiant bent is dit ivm ancients ook nog eens lekker dichtbij.

Gankpotential zie ik niet zitten, haar movementspeed is niet heel hoog en op level 6 doet je ult nog niet super veel (4 beams van 225 dmg). Al helemaal als iedereen nog bezig is met laning en de kans groot is dat er (veel) creeps zijn. Ik denk dat er te veel tijd gaat zitten in een goeie gank te zoeken waarin je veel beter had kunnen zitten farmen. Op 7 met 300dmg misschien maar zelfs dan denk ik dat je veel beter kunt farmen, je ult heeft een cooldown van 3 minuten. Als je een kill wilt maken moet je dat gewoon doen als iemand dived, snel tp en kil pakke ofzo. Of als je een haste rune vind.

Daarnaast heeft ze ook nog eens geen escape, in combinatie met haar lage HP maakt dat voor makkelijke mid ganks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Schnoop schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:15:
Kvind luna niet echt mid materiaal. Ze er is best farm afhankelijk en haar attack range is niet heel groot. Daarnaast is haar base HP erg laag. Ik denk dat je te veel regen gaat nodig hebben als je tegen een ranged iemand staat.

Het kan zeker werken tegen een melee, al helemaal als je HoD snel hebt. Als je radiant bent is dit ivm ancients ook nog eens lekker dichtbij.

Gankpotential zie ik niet zitten, haar movementspeed is niet heel hoog en op level 6 doet je ult nog niet super veel (4 beams van 225 dmg). Al helemaal als iedereen nog bezig is met laning en de kans groot is dat er (veel) creeps zijn. Ik denk dat er te veel tijd gaat zitten in een goeie gank te zoeken waarin je veel beter had kunnen zitten farmen. Op 7 met 300dmg misschien maar zelfs dan denk ik dat je veel beter kunt farmen, je ult heeft een cooldown van 3 minuten. Als je een kill wilt maken moet je dat gewoon doen als iemand dived, snel tp en kil pakke ofzo. Of als je een haste rune vind.

Daarnaast heeft ze ook nog eens geen escape, in combinatie met haar lage HP maakt dat voor makkelijke mid ganks.
Ben het grotendeels met je eens hoor, alleen is haar movementspeed het hoogste van het spel :D.

http://dota2.gamepedia.com/Movement_speed

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb geen idee hoe het precies werkt, maar zou ik de guild mogen joinen? Ik speel dota nu al een tijdje tijd en zit op 300 games :)

Mijn steam naam is asfalt11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 00:56
chollersin schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:26:
Yes, yes and yes. Luna mid :3 fav champ along with Juggs. Heb een goede winrate met haar. En yes ik doe alles wat je zo hebt gezegd. Was een diamond 5 LoL speler but maar ergerde me aan de game op het einde. Switching over to Dota2 much more rewarding qua mechanics and overal gameplay.

Weer on topic. Luna is strong mid, maar ja. Die range. Zag ook een purge build xD vond die wel grappig ok te testen
Luna mid kan opzich wel, wanneer je tegen een melee staat of een zwakke ranged laner. 2 dingen zijn naar mijn mening voornamelijk in je nadeel. De eerste is dat als je wordt geganked en ze landen de eerste stun/slow dan ben je ook gewoon 9/10 keer dood omdat luna vrij squishy is en behalve hard wegrennen geen escape heeft. Nu zijn deze ganks met wards en andere positionering tov je eigen toren (als de tegenstander hun supports missing zijn) nog wel te overleven maar zoals gezegd als ze de eerste stun/slow raken ben je vaak gezien. Het tweede punt is dat er naar mijn mening veel mid heroes zijn die een early level advantage veel beter gebruiken dan luna, bv TA, Puck, QoP etc.

Wot-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 13:50
Het was op een eerdere pagina al even voorbij gekomen, maar hebben jullie interesse om een TI4 viewing party (ook wel een "pubstomp") te bezoeken? Het lijkt mij wel leuk om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het is alleen jammer dat de exacte speeltijden nog niet bekend zijn. Als de grand final in Seattle rond het eind van de middag begint dan wordt het wel lastig om een locatie en bezoekers te regelen vrees ik (vorig jaar begon de finale rond 01:00 Nederlandse tijd). Maar misschien doen ze alleen de grand final op de laatste dag en beginnen ze om 12:00PDT, dan is de Nederlandse starttijd rond 21:00, dat is al beter te doen.

Heeft er toevallig vorig jaar iemand iets georganiseerd?

Veel plezier aan alle ESL One bezoekers :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
poderosoo schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:20:
[...]

Luna mid kan opzich wel, wanneer je tegen een melee staat of een zwakke ranged laner. 2 dingen zijn naar mijn mening voornamelijk in je nadeel. De eerste is dat als je wordt geganked en ze landen de eerste stun/slow dan ben je ook gewoon 9/10 keer dood omdat luna vrij squishy is en behalve hard wegrennen geen escape heeft. Nu zijn deze ganks met wards en andere positionering tov je eigen toren (als de tegenstander hun supports missing zijn) nog wel te overleven maar zoals gezegd als ze de eerste stun/slow raken ben je vaak gezien. Het tweede punt is dat er naar mijn mening veel mid heroes zijn die een early level advantage veel beter gebruiken dan luna, bv TA, Puck, QoP etc.
Iederen kan mid sommige zijn wat effectiever van nature dan anderen maar dit betekent niet dat iets niet viable is. Maar in de dota 2 community komt het er op neer dat je gewoon de pro0's blijft kopieren en iedereen die dat niet doet is een idioot. Dus nu is luna mid totaal idioot maaaaar zodra een DK of C9 het een paar keer doet is het de nieuwe super pro meta en the next big thing in pubs. Waaaannnntt alleen wat de pro's doen is viable in dota! De rest niet!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 00:56
Postius schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:18:
[...]

Iederen kan mid sommige zijn wat effectiever van nature dan anderen maar dit betekent niet dat iets niet viable is. Maar in de dota 2 community komt het er op neer dat je gewoon de pro0's blijft kopieren en iedereen die dat niet doet is een idioot. Dus nu is luna mid totaal idioot maaaaar zodra een DK of C9 het een paar keer doet is het de nieuwe super pro meta en the next big thing in pubs. Waaaannnntt alleen wat de pro's doen is viable in dota! De rest niet!
Ik denk dat je mijn stukje niet helemaal goed hebt gelezen, al direct in de eerste zin geef ik aan dat het kan (dus viable, en niet 'super idioot') maar dat er betere alternatieven zijn. Overigens heb ik er in mijn stukje ook niets van de current pro meta bijgehaald.

Wot-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
In de auto terug uit Frankfurt, duurt nog even voor wij thuis zijn want alles zit tegen. Nu lekker in de file door een ongeluk en net al noodweer gehad.
Was een super leuke dag, leuke mensen ontmoet en spannende games gezien. Zeker een aanrader voor een andere keer :D !

[ Voor 3% gewijzigd door Mjetterd op 29-06-2014 01:38 ]

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
ickeicke schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:32:
Het was op een eerdere pagina al even voorbij gekomen, maar hebben jullie interesse om een TI4 viewing party (ook wel een "pubstomp") te bezoeken? Het lijkt mij wel leuk om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het is alleen jammer dat de exacte speeltijden nog niet bekend zijn. Als de grand final in Seattle rond het eind van de middag begint dan wordt het wel lastig om een locatie en bezoekers te regelen vrees ik (vorig jaar begon de finale rond 01:00 Nederlandse tijd). Maar misschien doen ze alleen de grand final op de laatste dag en beginnen ze om 12:00PDT, dan is de Nederlandse starttijd rond 21:00, dat is al beter te doen.

Heeft er toevallig vorig jaar iemand iets georganiseerd?

Veel plezier aan alle ESL One bezoekers :) .
Het lijkt mij wel leuk om ergens te gaan kijken, zolang het niet om 03:00 begint.
Hoeft ook niet heel moeilijk te zijn om zoiets op te zetten. In de grote steden zijn zat cafeetjes waar je zo'n event gratis kan houden, zolang je maar een bepaalde drankrekening garandeert bij de bar. Als je simpelweg weet hoeveel mensen er ongeveer komen dan kan je gewoon zeggen van zolang iedereen X biertjes drinkt zitten we goed :p.
Verder hoeft het café alleen een goede internet verbinding te hebben en iets van een tv/beamer. Beide niet heel raar dat een café dat vandaag de dag heeft.

Duh-events regelt ook Barcrafts en Bar of Legends in de Melkweg in A'dam. Misschien dat zij ook weer iets op willen zetten als de tijden goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik realiseer me net dat ik best weinig nog heb gedaan aan early game roaming. Meestal ben ik meer van het level 6 halen en dan ganken. Het lijkt me eigenlijk wel grappig om met 2 man te roamen. Wat zouden dan goede roamers zijn? Crystal Maiden + Mirana? Viper + Venom? Of iets met Shadow Shaman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een Eternal Machine Head (clockwork immortal item) heeft kunnen bemachtigen? Er zijn er maar 300+ van gecraft en nergens op de market te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:15:
Iemand die een Eternal Machine Head (clockwork immortal item) heeft kunnen bemachtigen? Er zijn er maar 300+ van gecraft en nergens op de market te vinden.
Veel geluk kans is zó klein... Oh, en dat dat ding word getrade/verkocht voor 450 euro
Als je beetje slim bent verkoop je em direct.

[ Voor 9% gewijzigd door Anvesi op 29-06-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiole schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:38:
[...]

Veel geluk kans is zó klein... Oh, en dat dat ding word getrade/verkocht voor 450 euro
Als je beetje slim bent verkoop je em direct.
Of je wacht juist tot hij nog meer in waarde stijgt. Er zijn ongeveer 350 exemplaren van gemaakt. Van de Ursa Alpine Set zijn er ongeveer 300 exemplaren, en dat set is ongeveer 600 keys waard (€1000).

Als de summer sale voorbij is zal de prijs waarschijnlijk alleen maar stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:24:
[...]

Of je wacht juist tot hij nog meer in waarde stijgt. Er zijn ongeveer 350 exemplaren van gemaakt. Van de Ursa Alpine Set zijn er ongeveer 300 exemplaren, en dat set is ongeveer 600 keys waard (€1000).

Als de summer sale voorbij is zal de prijs waarschijnlijk alleen maar stijgen.
Verschil is wel dat de Ursa set eerder te koop was voor pak en beet 8€ en die in eens geld waard werd omdat die niet meer te krijgen was. Die werd dus in eens rare, die gecrafte dingen zijn al gelijk rare.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als ik dit soort getallen hoor vind ik het toch stiekem een beetje jammer dat de Golden Wrench uit TF2 niet tradable was gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 18:52
ESL One was erg mooi, kan niet wachten tot TI. :)

Hier nog nog wat nederlandse trots! Met wat Tweakers, Sheever en Sing!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26132659/IMG-20140630-WA0003.jpg
(sorry voor de slechte kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Nu vraag ik mij wel af wie wie is (behalve Sheever en Sing natuurlijk). Om wat hoofdjes bij de nicks te kunnen plaatsen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Wie heeft de groepsfoto van de zaterdag :D ? Demie volgens mij?

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:18
Heb genoten in het vak vooraan!

http://i.imgur.com/5dUirDN.jpg

En een sfeerimpressie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Topicstarter
Feralio schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:23:
ESL One was erg mooi, kan niet wachten tot TI. :)

Hier nog nog wat nederlandse trots! Met wat Tweakers, Sheever en Sing!

[afbeelding]
(sorry voor de slechte kwaliteit)
Tijd om het "spot Feralio" spelletje te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
Iedereen weer levend thuis? Helaas geen tweakers in het wild kunnen spotten, volgende keer beter. Leuk event wel grootste minpunt voor mij was het podium. Volgend jaar weer!

Ben erg benieuwd wat jullie er van vonden.

Hier wat crappy foto's.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6YzM6Lm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rWXCiCT.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5w6AiuQ.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GmuhOeF.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0tpsdPc.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Bart.O op 01-07-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
yay ik ben weer thuis!
Na een 36,5 is het me gelukt:P

Met de auto heen en dan uiteindelijk met de trein terug omdat de motor totalled is was geen goede terugreis...

Maar ESL ONE was echt onwijs gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
TS DNS record geeft problemen, maak even verbinding via test.grolleman.org.Wachtwoord is nog steeds gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:50:
yay ik ben weer thuis!
Na een 36,5 is het me gelukt:P

Met de auto heen en dan uiteindelijk met de trein terug omdat de motor totalled is was geen goede terugreis...

Maar ESL ONE was echt onwijs gaaf!
om de woorden van een wijze oude chinese spreker te gebruiken

"wtf is er met je auto gebeurd dan"
- Ho Lee Sjit

hoe rijd je je auto totalloss? of had iemand je daarbij geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De waterpomp is kapot gegaan en die heeft een stuk van de aandrijf riem meegenomen.
Althans als ik goed begreep wat ik gezien heb. Die Duitsers konden geen Engels en ik geen Duits...

En het was niet echt een nieuwe auto meer dus dan is de waarde van de reparatie al snel meer dan de auto waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Nieuw permanent TS adres: TeamSpeak.Grolleman.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Bart.O schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:30:
Iedereen weer levend thuis? Helaas geen tweakers in het wild kunnen spotten, volgende keer beter. Leuk event wel grootste minpunt voor mij was het podium. Volgend jaar weer!

Ben erg benieuwd wat jullie er van vonden.

Hier wat crappy foto's.
Ik was er ook alleen ik zat bij de VIP/Spelers deck.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10518696_10152941417414908_762166275164246521_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10516596_10152941422874908_2599510530795102214_n.jpg

Ik heb nog mee rop in me cam maar ik ben nog niet thuis.

ps. Twitch party was lachen :).
NL-MEX > Dota2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Leuk al die foto's :D

Hoogtepunt van de dag voor mij:
Het moment dat ik er s'avonds achter kwam dat niet alleen dixi's, maar ook schone wc's hadden!
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/kdwutx.jpg

Volgende keer als wij naar zoiets gaan, gaan wij ook cosplayen!

[ Voor 19% gewijzigd door Mjetterd op 02-07-2014 12:15 ]

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Mjetterd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:11:
Leuk al die foto's :D

Hoogtepunt van de dag voor mij:
Het moment dat ik er s'avonds achter kwam dat niet alleen dixi's, maar ook schone wc's hadden!

Volgende keer als wij naar zoiets gaan, gaan wij ook cosplayen!
Dat was het voordeel van Premium Pissen dat was goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Wat ik nu toch mee maak,

Ik speel random draft en er worden in de tegenpartij gewoon 2 hero's gepicked die niet eens in de draft zaten.
Toen dacht ik dat ik vast niet goed gekeken had. Maar een van mijn team zei daarna precies hetzelfde, en ook bij de 2 hero's waarvan ik dacht dat het bij gebeurde.

Is dat een bekende bug?

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Mjetterd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:42:
Wat ik nu toch mee maak,

Ik speel random draft en er worden in de tegenpartij gewoon 2 hero's gepicked die niet eens in de draft zaten.
Toen dacht ik dat ik vast niet goed gekeken had. Maar een van mijn team zei daarna precies hetzelfde, en ook bij de 2 hero's waarvan ik dacht dat het bij gebeurde.

Is dat een bekende bug?
Jup, laatst zelf ook meegemaakt. 1 van mijn teammates pickt Invoker terwijl deze helemaal niet in de pool zit :P Heb al op dev forum zitten kijken maar hier gek genoeg niks over kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
M4DMan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:06:
[...]

Jup, laatst zelf ook meegemaakt. 1 van mijn teammates pickt Invoker terwijl deze helemaal niet in de pool zit :P Heb al op dev forum zitten kijken maar hier gek genoeg niks over kunnen vinden
Bij mij ging het ook om invoker. En een KOTL, volgens mij hoorden ze bij elkaar.
Ze deden alsof ze er niets vanaf wisten en geen idee hadden hoe het kon, maar volgens mij wisten ze heel goed hoe ze dat voor elkaar hadden gekregen.

Zucht... ik wou de herhaling even bekijken, maar dan kun je niet zien welke hero er gekozen kon worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Mjetterd op 07-07-2014 12:09 ]

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Iemand nog handige topics/sites of e.d. om TI4 te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 21:20
Mjetterd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:42:
Wat ik nu toch mee maak,

Is dat een bekende bug?
Een andere leuke bug die ik laatst meemaakte was in CM. Wij kregen onze laatste ban voorgeschoteld, waarna we op een hero clickten. Onze 5e ban werd toen onze 5e pick, waardoor we een belachelijke line-up hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Aekaz schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:55:
[...]

Een andere leuke bug die ik laatst meemaakte was in CM. Wij kregen onze laatste ban voorgeschoteld, waarna we op een hero clickten. Onze 5e ban werd toen onze 5e pick, waardoor we een belachelijke line-up hadden.
Dat klinkt als ik eerlijk ben meer als een faal dan een bug ;)

Maar wel nasty als je in RD gewoon nog steeds alle heroes kunt picken.
Nog lomper als mensen het ook daadwerkelijk doen! Waarom speel je dan AR? speel dan gewoon lekker AP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Gert Pronk schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:12:
Iemand nog handige topics/sites of e.d. om TI4 te volgen?
Reddit: T4 Survival guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Laatst online: 05-10 21:20
Yogoi schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:11:
[...]

Dat klinkt als ik eerlijk ben meer als een faal dan een bug ;)

Maar wel nasty als je in RD gewoon nog steeds alle heroes kunt picken.
Nog lomper als mensen het ook daadwerkelijk doen! Waarom speel je dan AR? speel dan gewoon lekker AP...
Ik heb er jammer genoeg geen screenshot van, maar de laatste ban van ons team werd overgeslagen en het werd meteen een pick. Bovenin het scherm stond 'Your turn to ban' en vervolgens krijgen we een pick. :/

Het vakje waarin de ban zou moeten komen te staan bleef ook leeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Aekaz op 08-07-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Aekaz schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:10:
[...]

Ik heb er jammer genoeg geen screenshot van, maar de laatste ban van ons team werd overgeslagen en het werd meteen een pick. Bovenin het scherm stond 'Your turn to ban' en vervolgens krijgen we een pick. :/

Het vakje waarin de ban zou moeten komen te staan bleef ook leeg.
Was niet gewoon je tijd op? Dan blijft je ban imho ook leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
JBplap schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:12:
[...]

Was niet gewoon je tijd op? Dan blijft je ban imho ook leeg.
Wellicht hebben ze de zelfde methode overgenomen als Random Draft. Hierbij is (of althans was) het zo dat je "You're turn to pick" pas hoort als je beurt om te picken voorbij is 8)7 .

Ik ben overigens erg benieuwd wanneer tweakers iets over The International gaat coveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Schnoop op 08-07-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Schnoop schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:32:
[...]

"You're turn to pick"

Ik ben overigens erg benieuwd wanneer tweakers iets over The International gaat coveren.
"Jij bent pickbeurt"?

Ik gok dat we nieuws zien als de echte deelnemers (dus de uitgenodigden+winnaars van de voorrondes) van start gaan, nog een keer als er een winnaar bekend is en als de compendium niet meer verhoogd kan worden, mocht dat niet gelijk gaan met een van de vorige twee zaken. Voorlopig is een artikel niet z zinnig. De prijzenpot is nog steeds aan het groeien en verder is het echte TI4 nog niet aan de gang. Je kan wel melden dat de Compendium een nieuw record heeft bereikt en dat er de hoogste prijzenpot in e-sport geschiednis is, maar dat kan je wel dagelijks melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Laatst online: 11-10 20:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zijn dat niet nog voorrondes? Of loop ik nu achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De wildcard matches ja.
Maar is wel 'gewoon' het begin van TI4.
Maar nog niet het main event nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er soms een update geweest die drop rates heeft verandered...

waar ik eerst van die player card meuk kreeg,... is het sinds de update van een dag of 2 geleden helemaal nul...
moet je nu een compendium hebben om cards of boosters te krijgen (boosters kreeg ik nauwlijks maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nog steeds points zonder compendium dus nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 21:58
Zo gisteren een match tussen IG en Arrow. Een Ember die net voor de 40 minuten twee maal Daedalus, twee maal Battle Fury een Rapier en BOT's had. De damage!

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Crashed op IE (Windows bak), crashed op Safari (iPad) en crashed op Chrome (Nexus5).

Ik zou zeggen; dit is een kudt website :p .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Heb je best wel goede picks tegen een team met best wel slechte picks, rusht je Sven een battlefury na zijn boots of speed, in een trilane. 8)7 Euh Sven, meer cleave? We hebben ook nog een magnus mid voor als je echt cleave tekort komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:05
Morgenavond 8 uur even Compendium player card trades doen in guild chat!!?

Heb zelf erg veel cards over en moet er ook nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Kan Scoro, ik ben waarschijnlijk wel in de chat ivm International Playoffs. Karma deed het ook donderdag ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:05
Player cards : akke xiao8 korok ddz xiangzaii yao IllidianSTR zoek ik nog.

Ondanks succesvolle ruil avond al, dank alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Scoro schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:03:
Player cards : akke xiao8 korok ddz xiangzaii yao IllidianSTR zoek ik nog.

Ondanks succesvolle ruil avond al, dank alle.
http://steamcommunity.com...id=570&q=2014+player+card :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Uiteindelijk heb ik daar Illidan en Wayto gekocht.. waren best duur.. 0,08€ per stuk. Niet de gebruikelijke 0,03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Schijnt dat de Techies nu toch al behoorlijk ver gevorderd zijn, ook de models. Ik word nu platgespamd met linkjes, helaas kan ik er weinig mee aangezien het llinks zijn naar overbelaste servers.
Mocht het willen laden, zie hier: http://dotadb.gameguyz.co...e.com/watch?v=l89zbs1q-ag

Ik wil trouwens Quickcast gebruiken. Zijn er hier mensen die Quickcast, Autocast en gewone cast alle drie gebruiken? Zoja, hoe heb je dat dan ingesteld staan? CTRL+ability of SHIFT+ability wil niet, en ik wil wel auto cast blijven gebruiken, dus ALT is al bezet.

[ Voor 35% gewijzigd door Amanoo op 15-07-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:24

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Amanoo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:34:
Schijnt dat de Techies nu toch al behoorlijk ver gevorderd zijn, ook de models. Ik word nu platgespamd met linkjes, helaas kan ik er weinig mee aangezien het llinks zijn naar overbelaste servers.
Mocht het willen laden, zie hier: http://dotadb.gameguyz.co...e.com/watch?v=l89zbs1q-ag

Ik wil trouwens Quickcast gebruiken. Zijn er hier mensen die Quickcast, Autocast en gewone cast alle drie gebruiken? Zoja, hoe heb je dat dan ingesteld staan? CTRL+ability of SHIFT+ability wil niet, en ik wil wel auto cast blijven gebruiken, dus ALT is al bezet.
De link die je post, daar kan je gewoon de youtube link uit halen. Gaat overquickcast btw.
Ik kon er niet aan wennen :P

voor zover ik weet, als je (bijv) je Q inramt, target hij wat er op dat moment onder je cursor zit, je hoeft niet mer te klikken.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Laatst online: 07:43
Ik heb alle drie gebruikt Amanoo. Je kunt echter niet de drie soorten tegelijk gebruiken. Dus je kan helaas niet per spel zeggen ik wil dat deze via quickcast werkt en deze via normale cast.
Dit zou erg handig kunnen zijn, want bijv een void chrono is veel makkelijker te plaatsen met gewone cast.
Hopelijk voegt Valve dit later nog in.

Momenteel gebruik ik quickcast (gewoon selecteren bij instellingen) en gebruik ik ALT om eventueel autocast aan te zetten bij orb attacks etc.
Ik hoop dat dit het wat duidelijker voor je maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quick cast vind ik persoonlijk enorm handig als je bijvoorbeeld een enemy achtervolgt in de jungle oid en je probeert je stun te casten, dan kan je gewoon Alt ingedrukt houden en je Q/W/E (welke knop er ook bij je stun hoort) spammen terwijl je met je muis de enemy volgt, zodat je zo snel mogelijk kan casten op het moment dat je daadwerkelijk in range ben en/of vision hebt.

Daarnaast is het ook makkelijk voor AoE nukes als je aan het pushen ben zoals Dragon Slave of Fade Bolt, maar ook bijvoorbeeld voor de Tiny Avalanche/Toss combo is het heel makkelijk als je gewoon alleen op Q en W hoeft te drukken en niet ook nog twee keer klikken.

Over het algemeen is het gewoon wat minder moeite doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:54:
Quick cast vind ik persoonlijk enorm handig als je bijvoorbeeld een enemy achtervolgt in de jungle oid en je probeert je stun te casten, dan kan je gewoon Alt ingedrukt houden en je Q/W/E (welke knop er ook bij je stun hoort) spammen terwijl je met je muis de enemy volgt, zodat je zo snel mogelijk kan casten op het moment dat je daadwerkelijk in range ben en/of vision hebt.

Daarnaast is het ook makkelijk voor AoE nukes als je aan het pushen ben zoals Dragon Slave of Fade Bolt, maar ook bijvoorbeeld voor de Tiny Avalanche/Toss combo is het heel makkelijk als je gewoon alleen op Q en W hoeft te drukken en niet ook nog twee keer klikken.

Over het algemeen is het gewoon wat minder moeite doen :p
Maar dan gebruik jij dus Alt voor de quickcasts? Dan heb je dus geen autocast meer? Op sommige heroes wil ik daar ook enigszins flexibel mee kunnen zijn. Waarschijnlijk is het zoals sandah88 zegt, alle drie kan (nog) niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 15-07-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee autocast doet mij niet zoveel eigenlijk. Kan je ook gewoon doen dmv quick cast of gewoon togglen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Voortaan ga ik of iemand uit mijn stack maar Sniper. Ik blijf Snipers tegenkomen die niet kunnen carryen. Net nog 1 die na een uur met 4K rondloopt, en de 2 luxuries die hij had droegen niet bij aan zijn damage. Zijn damage kwam uitsluitend uit Maelstrom en Crystalys. Ik krijg de indruk dat als wij hem niet picken iemand anders hem gegarandeerd pick, en dan gegarandeerd er niet mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
Nou boys, morgen begint het dan, wie gaat ervandoor met de aegis van door?

Volgensmij hebben de meeste teams vandaag nog getrained en sommigen zijn vannochtendn naar de secretshop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Amanoo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:41:
Voortaan ga ik of iemand uit mijn stack maar Sniper. Ik blijf Snipers tegenkomen die niet kunnen carryen. Net nog 1 die na een uur met 4K rondloopt, en de 2 luxuries die hij had droegen niet bij aan zijn damage. Zijn damage kwam uitsluitend uit Maelstrom en Crystalys. Ik krijg de indruk dat als wij hem niet picken iemand anders hem gegarandeerd pick, en dan gegarandeerd er niet mee om kan gaan.
Weet je zeker dat dat een goed idee is?
http://dotabuff.com/matches/781928767
48 last hits in 38 minuten en een deso + daedalus build lijkt me niet echt jouw theorie te ondersteunen.
Of nou ja, de theorie dat je slechte snipers ziet klopt wel maar jouw oplossing om sniper dan maar te picken lijkt niet echt te werken ;)

Maar seriously, je komt gewoon slechte spelers tegen, of die sniper picken of een andere hero. Dat heeft echt niks met sniper als hero te maken. Ik denk meer dat het te maken heeft met de bracket waarin je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Waarschijnlijk is mijn bracket tegenwoordig inderdaad niet meer erg denderend. Ik heb de laatste week of zo een goede serie loss streaks gehad. Mijn rating zit momenteel dus in een duikvlucht.

Die pot die je aanwees was trouwens... bijzonder. Riki was een of ander Russisch meisje (of een jongentje van 10) die maar besloot Riki te kiezen nadat Sniper al gepicked was, en vervolgens nog eens even op dezelfde lane ging. Onze andere lane daarentegen was wel al een stuk beter. Die snapten dat je junglers kan ganken, en dat wards daarbij helpen. Zeggen dat zoiets vaker mag gebeuren in pubs zou een understatement zijn. Dat hoort toch in een andere skill bracket thuis dan een Riki die niet snapt dat twee squishy hard carries op 1 lane niet gaat werken. Hoe het uiteindelijk toch is gaan werken snap ik trouwens niet, want het was zeker niet legit. Ik zit nu in een bijzondere skill bracket, merk ik. Veel absurd slechte spelers, maar ook hier een daar een verdwaalde speler die wel weet wat hij doet, en die een ranking zou moeten hebben dat de optelsom is van de rest van zijn team. Het is bijzonder hoeveel speling daarin kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09 20:36
Yogoi schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:04:
[...]

Weet je zeker dat dat een goed idee is?
http://dotabuff.com/matches/781928767
48 last hits in 38 minuten en een deso + daedalus build lijkt me niet echt jouw theorie te ondersteunen.
Of nou ja, de theorie dat je slechte snipers ziet klopt wel maar jouw oplossing om sniper dan maar te picken lijkt niet echt te werken ;)

Maar seriously, je komt gewoon slechte spelers tegen, of die sniper picken of een andere hero. Dat heeft echt niks met sniper als hero te maken. Ik denk meer dat het te maken heeft met de bracket waarin je speelt.
Ja die noobsniper was ik en ja ik zoog wel met lasthitten, omdat ik niet eens zo vaak sniper speel. De reden waarom ik daedalus en deso koos, was meer omdat ik graag aan mijn damage output wilde werken. Maar zat ook te overwegen voor een meer mobiele build (forcestaff bijv.) of aan een snellere attack speed (zoals hyperstone of manta style). Wat zijn jouw adviezen voor builds op sniper dan? Alvast harstikke bedankt.
Maar oke, ik wil ook niet zeggen dat mijn build denderend is, maar het was wel beter dan de erg late game HotD-build op sniper tegen een LC die toch al veel high damage heeft.

PS. Shadowblade vind ik bijna niet nuttig op sniper, zeker tegen een team die dust weet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
Amanoo schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:41:
En volgens mij zit je de potjes te verwarren. Het eerste potje met een sniper was een rager die hele tijd out of position was en zijn teammaten de schuld gaf. De tweede sniper was dus diegene met 4k (eigenlijk meer) die alleen maar 2 luxuries had (nou eigenlijk 3 vanwege die heart) die aan het einde koos voor om plots uit het niks HotD te kiezen, terwijl in zijn geval het wel beter was om toch meer damage output te krijgen in plaats van survivability, omdat de vijandige team 4 melees hadden en 1 squishy range hero. En als ik echt moest vergelijken vond ik mijn build echt wel beter dan deze sniper. Het enige wat mijn build miste was een manier om uit een gank te ontsnappen en hogere dps. De damage output van mijn build is nog wel goed te praten als ik vaak bij mijn team blijf.

[ Voor 11% gewijzigd door Hostile Nob op 18-07-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie ook EG vs DK game 1 gezien?
mooi potje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk :D
Geweldig gespeeld door beide partijen, ik dacht dat DK het zou winnen gezien hun sterke midgame maar super verdedigd door EG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:30

Zuurstok

Passionately curious

Met een half uurtje C9 vs. Na'Vi.

Ben benieuwd. Ik zit er iig klaar voor :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit helaas op het werk.
kijk de replay straks dan maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LGD 2-1 tegen iG _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Net wel een grappige match gespeeld. Ik had al het geluk van PA gestolen. Zelfs als ik een stunpijl miste raakte ik alsnog mensen, of ik sprong net op juiste plekken, of liep weg met minder dan 10 HP. Ondertussen had PA de hele pot in totaal een crit of 18, en ging, met max levelled Blur en een butterfly binnen no-time slagen dood omdat ze geen een kon evaden, ondanks 85% evasion. Het leek soms wel alsof alle evasion naar mij toeging, al zij het zo nu en dan in andere vormen van geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
Gebruik jij drugs tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Hostile Nob schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:11:
[...]

En volgens mij zit je de potjes te verwarren. Het eerste potje met een sniper was een rager die hele tijd out of position was en zijn teammaten de schuld gaf. De tweede sniper was dus diegene met 4k (eigenlijk meer) die alleen maar 2 luxuries had (nou eigenlijk 3 vanwege die heart) die aan het einde koos voor om plots uit het niks HotD te kiezen, terwijl in zijn geval het wel beter was om toch meer damage output te krijgen in plaats van survivability, omdat de vijandige team 4 melees hadden en 1 squishy range hero. En als ik echt moest vergelijken vond ik mijn build echt wel beter dan deze sniper. Het enige wat mijn build miste was een manier om uit een gank te ontsnappen en hogere dps. De damage output van mijn build is nog wel goed te praten als ik vaak bij mijn team blijf.
Sniper is simpelweg erg squishy en heeft allereerst een escape nodig. Ik speel hem bijna nooit, maar ik rush na mijn boots altijd direct een shadow blade.
Shadow blade levert je damage, escape en attack speed. Alles wat een sniper nodig heeft. En ga voor treads ipv phase. De sb laat je al makkelijk escapen en je kan de attack speed van de treads hard gebruiken.
Bracers zijn overbodig, hij is nu eenmaal super squishy, geen zin om daar wat aan te doen, want je wilt toch nooit in een gevecht zijn. Altijd van een afstandje heroes recken met je hoge/verre attack range.

Nadat je escape binnen is (en je dus veel minder bang hoeft te zijn voor ganks) wil je vooral damage en attack speed. Mjollnir levert beide en de ranged lichtining proc is ook handig. Mask of madness levert je lifesteal en veel attack speed met de active. En aangezien je toch niet in een fight bent is de extra damage die je krijgt van de active irrelevant. Desolator is natuurlijk vooral tegen teams met hoge armor.
Als attack speed eenmaal binnen is werkt een deadalus pas echt goed (hoe meer je schiet, hoe meer kans op een critical).
MKB kan ook leuk zijn aangezien je dan echt ontzettend veel mini stuns gaat doen, maar heel effectief is het niet aangezien je toch al 40% van je headshot skill krijgt. Je hoort nu iig met je hoge attack speed 1v1 melee heroes te recken omdat ze simpelweg niet in de buurt kunnen komen door die mini-stun.

Maar sniper blijft de ultieme glass cannon: veel dust / sentry wards of early rotations van de tegenstander om jou te ganken en je kan maar beter een kopje koffie gaan zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door RoboSpinoza op 20-07-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Net LGD - DK gekeken, die was ook gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoboSpinoza schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:04:
Sniper is simpelweg erg squishy en heeft allereerst een escape nodig. Ik speel hem bijna nooit, maar ik rush na mijn boots altijd direct een shadow blade.
Shadow blade levert je damage, escape en attack speed. Alles wat een sniper nodig heeft. En ga voor treads ipv phase. De sb laat je al makkelijk escapen en je kan de attack speed van de treads hard gebruiken.
Really? Naar mijn ervaring heeft elke 3k+ MMR support dust bij zich vanaf 15 minuten tegen een sniper dus SB is echt geen goede escape. Daarnaast is blink gewoon geweldig op sniper aangezien het ook agressive erg goed is. Initiation met rightclicks vanaf 2150 range? Yes please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
:)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/igAeHUC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:46:
[...]

Really? Naar mijn ervaring heeft elke 3k+ MMR support dust bij zich vanaf 15 minuten tegen een sniper dus SB is echt geen goede escape. Daarnaast is blink gewoon geweldig op sniper aangezien het ook agressive erg goed is. Initiation met rightclicks vanaf 2150 range? Yes please.
Je kan zeker een blink halen op sniper, maar het blijft een glass cannon. Je moet het andere team gewoon zo min mogelijk in de buurt laten komen en in teamfights zo ver weg als mogelijk zijn zodat het lastig is om te dusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik wil maar 1 ding vragen: hoe heb ik ooit heroes (en dan vooral heroes als Kaolin) kunnen spelen zonder Quick Cast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
RoboSpinoza schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Bracers zijn overbodig, hij is nu eenmaal super squishy, geen zin om daar wat aan te doen, want je wilt toch nooit in een gevecht zijn. Altijd van een afstandje heroes recken met je hoge/verre attack range.

Nadat je escape binnen is (en je dus veel minder bang hoeft te zijn voor ganks) wil je vooral damage en attack speed. Mjollnir levert beide en de ranged lichtining proc is ook handig. Mask of madness levert je lifesteal en veel attack speed met de active. En aangezien je toch niet in een fight bent is de extra damage die je krijgt van de active irrelevant. Desolator is natuurlijk vooral tegen teams met hoge armor.
Als attack speed eenmaal binnen is werkt een deadalus pas echt goed (hoe meer je schiet, hoe meer kans op een critical).
MKB kan ook leuk zijn aangezien je dan echt ontzettend veel mini stuns gaat doen, maar heel effectief is het niet aangezien je toch al 40% van je headshot skill krijgt. Je hoort nu iig met je hoge attack speed 1v1 melee heroes te recken omdat ze simpelweg niet in de buurt kunnen komen door die mini-stun.

Maar sniper blijft de ultieme glass cannon: veel dust / sentry wards of early rotations van de tegenstander om jou te ganken en je kan maar beter een kopje koffie gaan zetten.
Met Mask of Madness kan ik wel met je eens zijn. Threads op sniper vind ik eigenlijk nog wel situational, het geeft je wel die extra strength en agility enzo, maar phase geeft je ook in principe damage en het geeft je nog wel die extra mobiliteit om toch uit de zicht van de vijanden te blijven. Zeker tegen een pudge was het toen wel handig toen ik phase boots gebruikte. Ik ben ook niet echt met shadowblade mee eens. Het probleem is: De vijanden hoeven maar 1 keer dust te gebruiken en je hebt gewoon je shadowblade voor de sier. Als ik echt bijv. wil splitfarmen dan wil ik misschien voor de blink dagger (of de goedkopere forcestaff) gaan. Met de desolator en mjolnir wil ik wel met je eens zijn, zelfs een hyperstone kan al de dps van sniper significant verhogen. Maar is een manta uiteindelijk ook aan te raden voor sniper? En de MKB build had ik keertje gebruikt toen een vriend me het aanraadde en ik had gemixte resultaten. Soms werkt het en soms is het meh. Alvast harstikke bedankt

Edit: mijn grammatica zuigt :( Sorry alvast. En ik weet niet, volgens mij kocht ik die bracer ook puur alleen om uiteindelijk drums daar te maken. Want ik hou van drummen en het kon wel in dat potje, omdat ik toch bezig was meer riki de free farm te geven en het geeft wel attack speed en pushing power.

[ Voor 4% gewijzigd door Hostile Nob op 21-07-2014 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Zelf vind ik shadowblade echt useless op sniper.
Ja het werkt op 2200 MMR wel zo ver ik weet maar verder niet het gold waard naar mijn mening.

Mealstorm + Yasha early ben ik wel een fan van als sniper. (om later te upgraden naar mjollnir en manta)
Sniper draait maar om 1 ding: positioning.
Dat is het enige waar je de hele game mee bezig moet zijn. Doe je dat goed dan heb je niet eens een blink of forcestaff nodig.

Al ligt dat natuurlijk ook sterk aan jouw teammates en de tegenpartij. Tegen gap closers of bijvoorbeeld een clock kun je als sniper nog wel eens een moeilijke game krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
http://dotabuff.com/playe...e_mode=&region=&duration=

Escaping is for pussies! :D (En ja, ik heb 2x een blink dagger gekocht :) )

En Skadi is echt een van mijn favoriete items, kan team IRC wel bevestigen. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Feralio op 21-07-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 07:51
Is het vandaag ook de laatste dag van de compendium boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Peterrtt schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:00:
Is het vandaag ook de laatste dag van de compendium boek?
Je kan het nu in ieder geval niet meer halen. Nu ben je dus echt te laat. :) De Battlepoint bonus blijft volgens mij nog wel een paar dagen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 07:51
Feralio schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:06:
[...]

Je kan het nu in ieder geval niet meer halen. Nu ben je dus echt te laat. :) De Battlepoint bonus blijft volgens mij nog wel een paar dagen langer.
Haha nee ik heb hem al, maar misschien nog even wat punten halen zodat ik net een level hoger ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Hostile Nob schreef op maandag 21 juli 2014 @ 01:03:
[...]

Threads op sniper vind ik eigenlijk nog wel situational, het geeft je wel die extra strength en agility enzo, maar phase geeft je ook in principe damage en het geeft je nog wel die extra mobiliteit om toch uit de zicht van de vijanden te blijven. Zeker tegen een pudge was het toen wel handig toen ik phase boots gebruikte.
Phase boots geeft amper meer damage dan treads. Je treads zullen veelal op agility staan, hierdoor krijg je 8 extra damage (dus geeft phase nog maar 16 meer) en 8 extra attack speed bovenop de 30 die treads uberhaupt al geven. Een lvl 1 sniper met phase boots doet 51.6 damage per attack en 36.73 dps. Treads heeft slechts 38.50 per attack, maar door de extra attack speed 36.01 dps. Die 0.72 dps is natuurlijk te verwaarlozen. Dan blijft alleen nog de active over van phase...
Sniper tegen pudge is overigens nooit een goed idee.
Ik ben ook niet echt met shadowblade mee eens. Het probleem is: De vijanden hoeven maar 1 keer dust te gebruiken en je hebt gewoon je shadowblade voor de sier. Als ik echt bijv. wil splitfarmen dan wil ik misschien voor de blink dagger (of de goedkopere forcestaff) gaan.
Yogoi zegt hierboven ook al: sniper draait om positioning. En zijn verre attack range zorgt ervoor dat ie zich ver van de teamfight kan positioneren. Met een shadow blade kan je je rustig onzichtbaar positioneren om vervolgens als de fight begint te recken. Natuurlijk is dust funest voor je invis: maar de tegenstanders lopen niet actief constant te dusten, pas als ze ongeveer weten waar je zit zullen ze dat natuurlijk doen. Gewoon zo ver mogelijk van ze vandaan blijven en ze kunnen je niet dusten.
Force of blink kunnen je natuurlijk ook helpen, maar enemy heroes die zelf erg agile zijn door skills of ook force/blink hebben kunnen je dan alsnog bij blijven. Escapen blijft altijd een risico, hoe je het ook doet.
Positioneer jezelf gewoon goed met sniper en dat kan met meerdere items. Persoonlijk gebruik ik graag een shadow balde aangezien die ook de juist stats geeft voor hoe ik sniper graag speel: attack speed en damage. Dus helemaal voor de sier zal ie nooit zijn ;).
Oh en vergeet niet: tijdens shadow walk krijg je 20% meer movement speed voor 14s. Tijdens phase 'slechts' 16% voor 4s. Dus ook al ben je gedust, je kan altijd nog sneller wegkomen. Plus de 150 bonus damage als je de invis breakt met een attack.

[ Voor 5% gewijzigd door RoboSpinoza op 21-07-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
  • Laatst online: 11-03-2021
If you get a Shadow Blade as an escape item you're gonna have a bad time.

En dat geldt niet alleen voor sniper, maar voor alle heroes. Ik ben altijd blij als een Drow of Sniper bij de tegenstander voor een Shadow Blade gaat, omdat het een 3000 gold vertraging is van fatsoenlijke items.
Een Shadowblade is heel erg vergelijkbaar met een blink dagger: het is het beste als je die gebruikt als een initiation item. Als je het ooit een keer kunt gebruiken als escape is het mooi meegenomen, maar tegen half fatsoenlijke tegenstanders gaat dat nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hostile Nob
RoboSpinoza schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:33:
[...]

Phase boots geeft amper meer damage dan treads. Je treads zullen veelal op agility staan, hierdoor krijg je 8 extra damage (dus geeft phase nog maar 16 meer) en 8 extra attack speed bovenop de 30 die treads uberhaupt al geven. Een lvl 1 sniper met phase boots doet 51.6 damage per attack en 36.73 dps. Treads heeft slechts 38.50 per attack, maar door de extra attack speed 36.01 dps. Die 0.72 dps is natuurlijk te verwaarlozen. Dan blijft alleen nog de active over van phase...
Ja, maar als je phase boots met Mask of Madness combineert, dan krijg je 51.6 damage per attack en 36.73 dps plus nog de 100 attack speed die je van Mask of Madness krijgt. De 20 % lifesteal van Mask of Madness is bij die 51.6 damage per attack echt significant hoger dan de 38.50 damage per attack.
En vergeet niet dat de 30% movement speed die je krijgt van Mask of Madness al de 20 % movement speed van Shadowblade compenseert (ervanuitgaande dat je graag de mask of madness build wil doen). Shadowblade kost 3000 gold om te krijgen en dat bovenop een Mask of Madness vind ik het niet zoveel waard, dan kan ik net zo goed voor de maelstrom+yasha gaan (en ergens ervoor een force staff maybe, because feel the force) zoals werd voorgesteld door iemand. En phase boots geeft 24 damage en is goedkoper dan shadowblade, terwijl shadowblade maar 22 damage geeft. Het enige nadeel van MoM is dat die je zwakker maakt als je het activeert.

En dan praat ik niet eens meer over als je teammaten ook een shadowblade kopen. Meer dan 2 (the heck, zelfs 1 al) shadowblade in je team is al vragen naar problemen. Een shadowblade als escape vind ik ook nooit een leuk idee, dan moet je echt aan het splitfarmen zijn en een hele goeie map awareness hebben en vergeet niet dat als de vijanden een spirit breaker of een bounty hunter heeft (zoals het kan bij random draft) je shadowblade escape echt obselete maakt vergeleken met blink en dan phase en blink en phase. Phase boots heeft ook een hele lage cooldown (8 s) vergeleken met 28 s cooldown van een shadowblade. Je kan eigenlijk hele tijd dan tussendoor wegblinken en phasen tegelijk.

Hoewel ik je echt wel een punt kan geven dat tegen sommige vijandelijke teams, shadowblade echt wel geinig kan zijn als ganking item voor sniper als die de gelegenheid heeft (maar dan ook echt als die de gelegenheid heeft). En je hebt me wel genoeg overtuigt dat Threads op sniper niet eens zoveel slechter is dan Phase boots op sniper. Hoewel als je last hits problemen hebt met sniper kan phase boots ook echt geen kwaad. En 58 damage per attack vergeleken met de 39 damage per attack vind ik echt niet niks, zeker als het gaat om lane farmen.
Het enige wat ik me dan bij afvraag is waarom ik sommige pros als ze sniper spelen, toch nog voor phase boots gaan, want ik vind je zeker weten gelijk hebben dat Threads wel een plaats verdient in een build van sniper.

[ Voor 6% gewijzigd door Hostile Nob op 21-07-2014 13:25 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 46 Laatste

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]