http://www.multitwitch.tv...ndthesummit3/highgroundtv
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
2e courier bereikt. Value for money.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ook als je maar af en toe een potje dota speelt?The Chosen One schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:12:
Zo voor de rare mensen die nog geen compendium gekocht hebben... doen!
Moet je compendium wel lvl 4 zijn..The Chosen One schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:12:
Zo voor de rare mensen die nog geen compendium gekocht hebben... doen!
Dan zou ik het niet doen, ook de battlepoint boost levert je gewoon meer items op maar dan moet je wel genoeg spelen om er gebruik van te maken. Je krijgt leuke extratjes maar dat is het dan ook wel. De matches kijken is uiteraard ook leuk maar kan vaak ook via andere wegenPeterrtt schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:30:
[...]
Ook als je maar af en toe een potje dota speelt?
2 couriers, loading screen treasures, hud, booster, immortal items, chat emotes En je bereikt makkelijk compendium lvl 10+ door wat te spelen en comp in te vullen.
En als je hoog genoeg komt krijg je nog veel van bepaalde dingen. En wat paarse effecten, tijdelijk en niet zo bijzonder voor mij maar toch tis weer extra.
En dan kun je natuurlijk nog alles invullen/gokken wat ook wel geinig is plus stemmen op allstar match en arcana etc. Value for money.
Courier (meer voor support mensen ofc) en hud zijn de belangrijkste dingen die je kunt hebben die iets belangrijks aanpassen wat je eigenlijk altijd ziet. Empowered HUD en Bastion announcer die ik gekocht heb op release zijn nog steeds me beste aankopen geweest.
DC video over compendium stuff; YouTube: Dota 2 TI4 Compendium
[ Voor 45% gewijzigd door The Chosen One op 13-05-2014 13:31 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Geen tijd om alle wedstrijden te kijken en raden wie er wint en dergelijke; is natuurlijk ook gewoon gokken.
- De wedstrijden kijken via dota
- courier skins
- huds
- nog wat ander ingame spul
Is er nog meer wat je krijgt? Want ik wordt niet zo warm van ingame spullen enzo. En de games kan ik kijken via streams.. Zijn er nog meer dingen die de moeite waard zijn?
Wat zijn pixels je waard? Het is heel simpel, of je vindt dit soort dingen leuk, of niet. En je kan de games gewoon ingame kijken zonder compendium.aicaramba schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:32:
Ik snap het hele principe van zo'n compendium nog niet echt.. Het kost 7,19. En wat krijg je er voor?
- De wedstrijden kijken via dota
- courier skins
- huds
- nog wat ander ingame spul
Is er nog meer wat je krijgt? Want ik wordt niet zo warm van ingame spullen enzo. En de games kan ik kijken via streams.. Zijn er nog meer dingen die de moeite waard zijn?
Dus praktisch gezien heeft het helemaal geen nut?Feralio schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:33:
[...]
Wat zijn pixels je waard? Het is heel simpel, of je vindt dit soort dingen leuk, of niet. En je kan de games gewoon ingame kijken zonder compendium.
Nouja, je steunt e-sports. Dat is een wat praktisch iets.
Je krijgt er wel een aantal dingen in-game voor terug. XP point boosters en andere items.aicaramba schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:34:
[...]
Dus praktisch gezien heeft het helemaal geen nut?
Nouja, je steunt e-sports. Dat is een wat praktisch iets.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Plus zie gelinkte video boven en sneekpeak de comp zelf ingame. Lijst op 1e pagina met alles wat je krijgt wanneer je levelup gaat etc.
Tsja... Iedereen moet dit soort dingen voor zichzelf afwegen. Er zijn zoveel mensen met een FOX, Sport1, Film1, Netflix enz enz abo. Dat is een beetje hetzelfde idee.aicaramba schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:32:
Ik snap het hele principe van zo'n compendium nog niet echt.. Het kost 7,19. En wat krijg je er voor?
Ik ben wat dat betreft met games wat makkelijk. F2P games wil ik best spelen, maar geld aan ingame dingen geef ik nooit uit. Als het niet leuk genoeg ik zonder extra items stop ik met spelen.TheBrut3 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:50:
[...]
Tsja... Iedereen moet dit soort dingen voor zichzelf afwegen. Er zijn zoveel mensen met een FOX, Sport1, Film1, Netflix enz enz abo. Dat is een beetje hetzelfde idee.
Ook visual upgrades heb ik niet echt behoefte aan, dan zorgt voor mij niet voor meer plezier met het spelen.
Niet dat ik er op tegen ben, maar ik vind het gewoon niet nodig. Ik laat me iig niet zo snel verleiden door het f2p model
Het is maar goed dat niet iedereen zo is, anders zou het hele f2p model niet werken
Nee ik ken wel meer van dit sooort mensen. Maar als je ze de logica uitlegt hoelang speel je het spel al en wat heeft het je gekost dat scheelt vaak al.aicaramba schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:55:
[...]
Ik ben wat dat betreft met games wat makkelijk. F2P games wil ik best spelen, maar geld aan ingame dingen geef ik nooit uit. Als het niet leuk genoeg ik zonder extra items stop ik met spelen.
Ook visual upgrades heb ik niet echt behoefte aan, dan zorgt voor mij niet voor meer plezier met het spelen.
Niet dat ik er op tegen ben, maar ik vind het gewoon niet nodig. Ik laat me iig niet zo snel verleiden door het f2p model
Het is maar goed dat niet iedereen zo is, anders zou het hele f2p model niet werken
Of die comp het waard is moet je natuurlijk altijd zelf weten. Meer value voor je geld ga je in dota 2 niet krijgen iig. Gezien alle betaal shit cosmetisch is. De prijs voor wat je krijgt is ongeveer 400% beter qua verhouding dan willekeurig wat van de store (of community market).
Daarnaast ken ik iemand die er zo over dacht. Een paar losse items van de communityt market place kocht en vervolgens helemaal banana's ging met cosmetische shit kopen. Je kan wel zitten van: Ik zie er het nut niet van in! Nee er is geen nut. Maar gamen heeft ook geen nut, lol hebben heeft geen nut, leven heeft geen nut
Maar ik zou zeggen kijk is rond op de community market place. Je hebt hele sets voor minder dan een euro (dat is eigenlijk gangbaar) en veel leuker dan de store
Ik vind het vergelijken over de tijd altijd een moeilijke vergelijking..Postius schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:58:
[...]
Nee ik ken wel meer van dit sooort mensen. Maar als je ze de logica uitlegt hoelang speel je het spel al en wat heeft het je gekost dat scheelt vaak al.
Of die comp het waard is moet je natuurlijk altijd zelf weten. Meer value voor je geld ga je in dota 2 niet krijgen iig. Gezien alle betaal shit cosmetisch is. De prijs voor wat je krijgt is ongeveer 400% beter qua verhouding dan willekeurig wat van de store (of community market).
Daarnaast ken ik iemand die er zo over dacht. Een paar losse items van de communityt market place kocht en vervolgens helemaal banana's ging met cosmetische shit kopen. Je kan wel zitten van: Ik zie er het nut niet van in! Nee er is geen nut. Maar gamen heeft ook geen nut, lol hebben heeft geen nut, leven heeft geen nutTis maar hoe je het bekijkt! Sowieso is ingame de matches kijken echt veel fijner dan een stream en veel leerzamer je kan immers ook zelf rondklikken.
Maar ik zou zeggen kijk is rond op de community market place. Je hebt hele sets voor minder dan een euro (dat is eigenlijk gangbaar) en veel leuker dan de store. Die compendium, tja ik zou hem gewoon kopen. Voor 7 euro kan je geen buil aanvallen en zelfs als je jongbent is dat 30 min werken. Dus daar hoef je het niet voor te laten. Daarnaast leer je de teams wat beter kennen, kan je competitie beter volgen en is het qua prijs kwaliteit verhouding ongeveer het beste wat je kan krijgen atm.
Je kan zeggen: Je stopt er 100 euro in en speelt het 1000 uur. Dat is maar 0,10 per uur!! Naar de kroeg gaan is duurder..
Hoewel dat klopt is het nog steeds gewoon 100 euro.. 100 euro, niet meer, niet minder.. En dat is toch zonde als je dat geld niet hoeft uit te geven om het spel te kunnen spelen.(zo zie ik het ten minste)
En ja.. Er zijn veel dingen die geen nut hebben. Ik zeg ook niet dat niemand die dingen leuk moet vinden.. Ik zeg alleen dat het mij niet zoveel boeit...
De argumenten van Fiole kan ik me helemaal in vinden.. Het steunen van de makers en e-sports.
Normaal betaal ik voor een spel en door het te betalen kan het spel uberhaubt gemaakt worden.
[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 13-05-2014 15:26 ]
Blub
Ik zeg ook niet dat het duur is. Ik zeg ook niet dat ik het niet kan betalen. Ik zeg alleen dat ik het niet over heb voor ingame skins. Of het nu gaat om 5 cent of 1000 euro doet er niet toe. Het gaat er om of je het waard vind of niet. Als dota2 30 euro zou kosten, zou ik er geen probleem mee hebben om te kopen.. Maar voor skins vind ik het niet waard.bstard schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:48:
Je hebt maar 24 uur in een dag; als je 10cent per uur uitgeeft aan luxe entertainment kost je dat nog geen 50euro per maand. Of zeg 32 bij 80 uur entertainment cq gamen per week; da's best veel gamen. 32eur de maand. Nu ken ik jouw budget niet hoor, maar dat is nou niet echt een rib uit mijn lijf.
Er valt niet te concurreren met gratis.
Niet iedereen wilt geld betalen als het ook gratis kan. Vooral als je ook niets mis met de gratis variant.
Het grote verschil met downloaden hier is dat met f2p 'gratis' onderdeel is van de businessplan.
bstard heeft het over 32 euro per maand. Dat is toch 384 euro per jaar. Dezelfde 384 euro kan ergens anders voor besteed worden en je bent alsnog in staat om dezelfde uren in entertainment stoppen.
Aangezien bij f2p 'gratis' onderdeel is van de businessplan hoeft niemand zich ook schuldig te voelen om wel/geen geld aan uit te geven. Daardoor is het ook niet nodig om een ander een schuldgevoel aan te praten als die wel/niet geld eraan uitgeeft.
Uitspraken zoals "Zo voor de rare mensen die nog geen compendium gekocht hebbe..." is dus niet nodig.
Kwalitatief gezien is Dota 2 gewoon zo goed dat het de inkomsten ook wel verdiend. Het spel is 100% niet pay-to-win en dat is al een hele prestatie!
Verwijderd
(of ja wat is vakantie ik ga van "huis" spanje naar nederland voor 2 weken)
maar anders... valve mag best een paar euro van me hebben als ik daar iets leuks voor terug krijg
plus dankzij compendium, komen er nieuwe game modes... win win
Over 2 weken zijn de qualifers nog niet eens afgelopen?Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:18:
ik zou compendium hebben gekocht als ik niet op vakantie zou gaan morgen
(of ja wat is vakantie ik ga van "huis" spanje naar nederland voor 2 weken)
maar anders... valve mag best een paar euro van me hebben als ik daar iets leuks voor terug krijg
plus dankzij compendium, komen er nieuwe game modes... win win
Misschien lees ik je bericht niet goed.
Verwijderd
heb geen tijd op die compendium dingen te levelen, dus weinig nut om aan te schaffen in mijn geval
Misschien moet je even de ingame preview bekijken. Het levellen is niet echt relevant of de hoofdreden meer een leuk extra'tje.Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:03:
o dacht dat het maar 2 weken duurde, maar dan nog.
heb geen tijd op die compendium dingen te levelen, dus weinig nut om aan te schaffen in mijn geval
Hier staat ook wel een goeie doorlichting: YouTube: [Merlini Talks TI4] Dota 2 - Compendium
[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 13-05-2014 21:27 ]
Ik heb zojuist een huntsman case gekregen bij CS:GO en verkocht. Nu heb ik genoeg in mn wallet staan voor de compendium. Al het geld bij elkaar gespeeld in CS:GO
Als je een beetje handig bent kan je je compendium (makkelijk) terug verdienen als je de items die je krijgt weer verkoopt. Ik doe het zelf niet want teveel moeite te weinig resultaat maar ik heb genoeg mensen uit mn steamlist die wel de compemdium hadden vorig jaar en enkele items verkocht hebben die ze ervoor hadden gekregen.aicaramba schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:36:
Misschien ga ik ook overslag, om 'the scene' te steunen.. Maar ik weet het nog niet.
Ik heb zojuist een huntsman case gekregen bij CS:GO en verkocht. Nu heb ik genoeg in mn wallet staan voor de compendium. Al het geld bij elkaar gespeeld in CS:GO
Hmmm op plaats reactie klikken kan ook wel handig zijn. Beetje 'laat'. ;p
Kreeg net me 1e loading screen treasures. Ogre Magi zat erbij, die is vet. :)`
Also spoiler?
[ Voor 22% gewijzigd door The Chosen One op 14-05-2014 04:07 ]
Zijn daarnaast items etc. uit? Snel even kijken dan maar!
Wisp (meh), Keeper of the light (meh) en Spirit Lancer (...ok) loading screen (je krijgt er dus 3)
2de poging: Outworld devourer (nice), Huskar (meh), Slark (nice). Er is er ook nog 1 voor "The International Monument" die word het meest 'waardevol' gok ik
[ Voor 30% gewijzigd door Anvesi op 14-05-2014 07:57 ]
Jup, iedere bundel bevat 3 nieuwe loadingscreensFragadder schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:56:
Misschien een domme vraag maar: wat is een loadingscreen treasure? Krijg je dan een ander loadingscreen of zo?
[ Voor 10% gewijzigd door M4DMan op 14-05-2014 10:16 ]

[ Voor 18% gewijzigd door Mjetterd op 14-05-2014 10:31 ]
VILF | Yeti
Hehe, ik heb ook die Wisp gekregen.Fiole schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 07:53:
Ach, al de NA qualifiers zijn leuk maar drama hadden we denk ik wel al verwacht. Throws / drama en meer zou wel moeten komen met al die namen. Ook als ik bijv naar North American Rejects kijk, die staan af en toe decht rare shit te doen.
Zijn daarnaast items etc. uit? Snel even kijken dan maar!
Wisp (meh), Keeper of the light (meh) en Spirit Lancer (...ok) loading screen (je krijgt er dus 3)
2de poging: Outworld devourer (nice), Huskar (meh), Slark (nice). Er is er ook nog 1 voor "The International Monument" die word het meest 'waardevol' gok ik
Maar vind die het vetste wat er tussen zit juist
(ook al speel ik hem zelf nooit)
Maar dit nou value for money noemen vind ik ook overdreven

Compendium is leuk voor de heb, maar je hebt er niks aan
Zeker voor iemand die heel weinig speelt gaat een nieuw loading screen daar niet opeens verandering in brengen.
Haha die is super schattig! Maar heb je er maar 1 gekregen? Want er zouden er 3 in 1 bundel moeten zittenMjetterd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:30:
Ik heb een loadingscreen van Ogre gekregen. Zelf heb ik die al maanden als bureaublad achtergrond, ik vind die zo schattig

Super schattig jaM4DMan schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:36:
[...]
Haha die is super schattig! Maar heb je er maar 1 gekregen? Want er zouden er 3 in 1 bundel moeten zitten
Nee, ik heb er 3, Treant en IO.
Maar die van Ogre is het leukst

VILF | Yeti
Overigens vind ik de discussie die hier gaande is over het wel/niet kopen van de compendium kinda obsolete, dit is een puur persoonlijke keuze die iedereen lekker voor zichzelf moet maken. Er is geen goed/slecht/positief/negatief etc. Sommige mensen geven graag geld uit aan DotA (

[ Voor 40% gewijzigd door M4DMan op 14-05-2014 14:18 ]
Hey das nice!M4DMan schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:50:
Die bundels zijn ook te koop via de Steam Market, 13 cent per stukEn aangezien je geen dubbele kan krijgen heb je ze zo allemaal bij elkaar
True true, blijft een emotionele zaak. Ik heb paar euro'tje aan dota uitgegeven in totaal, maar speel het zelf ook niet echt meer, ben er gewoon te slecht in. Koop soms eens wat voorals als er dan zo'n tournooi is, vooral om de scene te spekken. Andere games bv Killing Floor heb ik alle fluff gekocht.aicaramba schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:59:
[...]
Ik zeg ook niet dat het duur is. Ik zeg ook niet dat ik het niet kan betalen. Ik zeg alleen dat ik het niet over heb voor ingame skins. Of het nu gaat om 5 cent of 1000 euro doet er niet toe. Het gaat er om of je het waard vind of niet. Als dota2 30 euro zou kosten, zou ik er geen probleem mee hebben om te kopen.. Maar voor skins vind ik het niet waard.
Gistern weer eens een qualifier kunnen meepakken, NAR-Liquid, was niet heel constant niveau imo, wel leuk te kijken. Voel me soms wel de spreekwoordelijke voetbal fan die niet weet wat buitenspel is als ik zit te kijken
Blub
Ja graag anders kan ik dat ding nooit gebruiken!Michielodc schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:17:
http://www.dota2.com/fantasy/
Fantasy League! Misschien een paar maken met mensen van Tweakers?
Overigens zijn er imo 2 manieren om een compendium te bekijken:
1. Awesome items! (battlebooster, loading screens, couriers etc).
2. Een waardevollere toernooi ervaring.
Ik zie een compendium vooral als het 2de met het eerste als leuk extratje. Maar het is gewoon leuk om de teams wat beter te leren kennen en die voorspellingen zijn nog best aardig/leuk om te doen. Het is een goeie manier om bekend te raken met de "scene" en de verschillende teams en spelers.
Daarnaast: Liquid tier 2 team status comfirmed
Hebben mensen hier trouwens ervaring met Heroes of the Storm? Hoe bevalt dat als dota 2 speler?
[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 15-05-2014 23:27 ]
ID# 69848
Pass GoT
Ik ben je gejoindCrell schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 00:05:
Gathering of Tweakers league aangemaakt:
ID# 69848
Pass GoT
Want je hebt de league maar ook teams daaronder weer.
Kan je niet beter het team van iemand joinen i.p.v. eigen team maken met weer max 8 spelers.?
Volgens mij links onderaan bij Community; of is dat Play? Maar goed, daar stond bij mij eerder al Fantasy League alleen was er dan geen een actief. Nu wel als het goed is, vanavond maar eens kijken!Amanoo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 00:45:
Is er ergens in DotA een knopje om mee te doen of zo? Of hoe werkt dat? En je stelt dus een team samen en dan kijk je wie veel punten krijgt?
Ik snap het ook niet helemaalScoro schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:13:
Ik snap er nog niet veel van..
Want je hebt de league maar ook teams daaronder weer.
Kan je niet beter het team van iemand joinen i.p.v. eigen team maken met weer max 8 spelers.?
[ Voor 5% gewijzigd door Loona35 op 16-05-2014 10:53 ]
Op de compendium site zie je staan dat ie 'under construction' is. Net zoals alle andere stretch goals behalve de eerste drie.Loona35 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:53:
Trouwens iemand idee hoe je die mini pudge courier krijgt? Die goal is al bereikt maar ik heb em niet gekregen.
Ja maar dan lijkt het alsof iedereen die nu mee doet een eigen team moet maken.Loona35 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:52:
Je gaat naar join fantasy league en dan vul je alles in. Ook de team info. Dan kun je joinen. Of bedoel je dat niet? Is niet zo lastig namelijk.
Dat team mag weer bestaan uit 8 spelers. Maar waar haal ik die vandaan?
Als er nu 5 teams al zijn met 8 mensen = 40 man , dat is zowat het aantal GoT'ers die actief zijn in dota2.
Dus kan je dan niet beter een team joinen van iemand ipv zelf een team te starten.
Dat was mijn idee.
Een league bevat 6 teams, één team is verbonden aan een player (jij of ik). En een team bestaat uit 8 pro-players. Het is dus zo dat je niet een team van een player joint, maar een league, in die league heb jij een team.Scoro schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:49:
[...]
Ja maar dan lijkt het alsof iedereen die nu mee doet een eigen team moet maken.
Dat team mag weer bestaan uit 8 spelers. Maar waar haal ik die vandaan?
Als er nu 5 teams al zijn met 8 mensen = 40 man , dat is zowat het aantal GoT'ers die actief zijn in dota2.
![]()
Dus kan je dan niet beter een team joinen van iemand ipv zelf een team te starten.
Dat was mijn idee.
Zie ook: http://www.dota2.com/fantasy/seasonone/
Je maakt een eigen team - kies wat pro spelers uit en afhankelijk van hoe goed ze het doen in hun eigen matches krijg je punten.
Ik heb er geen ervaring mee maar ik bne er wel erg benieuwd naar. Het complete gemis van items vind ik dan wel weer een beetje vreemd.Postius schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:23:
[...]
Hebben mensen hier trouwens ervaring met Heroes of the Storm? Hoe bevalt dat als dota 2 speler?
Als het nog mogelijk is zal ik vanavond de got league ook joinen.
https://twitter.com/Cyborgmatt/status/466799662994055169
ID# 69848
Pass GoT
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Iemand zin om met mij een potje te spelen om het uit te leggen ofzo?
Voeg mij maar toe op steam, even een crash course dota 2. Nickname is hetzelfde.dr34m3dd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:06:
net begonnen met dit spel. Snap er niks van ook al heb ik aardig wat ervaring van LoL.
HF GLdr34m3dd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:06:
net begonnen met dit spel. Snap er niks van ook al heb ik aardig wat ervaring van LoL.
Verwijderd
http://dotabuff.com/matches/668853189
[ Voor 12% gewijzigd door Amanoo op 19-05-2014 16:09 ]
Verwijderd
Verwijderd
compendium pointsVerwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:34:
Weet iemand wat je ongeveer krijgt van die Compendium offerings? Vond het wel een handige manier om van een dozijn items af te komen waar ik absoluut niets mee doe maar vroeg me af wat je ervoor terug krijgt.
Valt tegen...
Ik had 1.5 pagina vol (chests) en kreeg 22 punten.
ID: 136493
Pass: super
Ik een common crystal maiden bracer en 26 puntenFiole schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:51:
Ik had er een mythical courier in gestopt en heb daar 28 punten voor gekregen. het valt dus allemaal echt gigantisch mee.
Beste counter tegen PL is veel AOE damage zodat het snel duidelijk is welke de echte is. gyro is bijvoorbeeld een heel goede counter tegen heroes zoals PL (mijn gyro game van gisteren toevallig tegen een PL, elk 1v1 gevecht met PL gewonnen. moet er wel bij zeggen dat z'n farm niet super was http://dotabuff.com/matches/669704021).Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:09:
Wat doe je als je als Void wel carried (?) maar de tegenstander een PL heeft die ontzettend fed is?
Als void moet je hem zien te pakken voordat hij een leger van illusions om zich heen heeft.
Deze PL is echter zo gefeed dat hij wel heel erg lastig is om te doden.
Verder zie ik dat je heel weinig hp items hebt en het dus uberhaupt niet lang zou overleven tegen deze PL.
Eén van de lekkerste PL counters is een earth shaker. Echo slam maakt ook echo's voor elke illu. 8 juxt illu's, 2 van manta en 1 pl zelf zijn 11 heroes. Een es met de afghanistan scepter echo'd dan dus 22x. Helaas hadden zij die al gepicked.arnocl schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:30:
[...]
Beste counter tegen PL is veel AOE damage zodat het snel duidelijk is welke de echte is. gyro is bijvoorbeeld een heel goede counter tegen heroes zoals PL (mijn gyro game van gisteren toevallig tegen een PL, elk 1v1 gevecht met PL gewonnen. moet er wel bij zeggen dat z'n farm niet super was http://dotabuff.com/matches/669704021).
Als void moet je hem zien te pakken voordat hij een leger van illusions om zich heen heeft.
Deze PL is echter zo gefeed dat hij wel heel erg lastig is om te doden.
Verder zie ik dat je heel weinig hp items hebt en het dus uberhaupt niet lang zou overleven tegen deze PL.
er van uitgaande dat PL er zelf ook tussen loopt.RoboSpinoza schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:04:
[...]
Eén van de lekkerste PL counters is een earth shaker. Echo slam maakt ook echo's voor elke illu. 8 juxt illu's, 2 van manta en 1 pl zelf zijn 11 heroes. Een es met de afghanistan scepter echo'd dan dus 22x. Helaas hadden zij die al gepicked.
Als je zoveel illusions hebt kun je die vaak beter micro'en dan er zelf tussen lopen als PL.
Ik moest (weer) glimlachen :]RoboSpinoza schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:04:
[...] de afghanistan scepter
Lol, dat is dus ook niet echt de moeite waard blijkbaarFiole schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:51:
Ik had er een mythical courier in gestopt en heb daar 28 punten voor gekregen. het valt dus allemaal echt gigantisch mee.
Dat is zeker waar. Alsnog is ES goed in staat in zijn eentje om de push van PL tegen te houden. En wanneer het team meegaat met de illu wave van PL kan die echo alsnog devastating zijn.Yogoi schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:18:
[...]
er van uitgaande dat PL er zelf ook tussen loopt.
Als je zoveel illusions hebt kun je die vaak beter micro'en dan er zelf tussen lopen als PL.
Grote probleem met een goede PL speler is net zoals jij zegt dat hij er zelf niet tussen loopt. Hierdoor ontstaat een constante dreiging van pushes, veel verwarring in team fights en de mana drain van DB2.
Wat beter nadenken over welke items je koopt ipv blind damage kopen. Een AC en/of butterfly had al zeer veel uitgemaakt. Misschien nog een heart om zeker te zijn. Maar je bent alleen maar damage items gegaan. Probeer minder blind een build te volgen en denk na over welke items je wilt. Iedere kan kan om andere items vragen en 1 van de grootste beginners fouten is (imo) 1 build selecteren en altijd zo skillen en altijd dezelfde items kopen. Daarnaast slaat MoM en Mjolnir bij elkaar natuurlijk helemaal nergens opVerwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:09:
Wat doe je als je als Void wel carried (?) maar de tegenstander een PL heeft die ontzettend fed is?
Daarnaast heeft die PL gewoon heel de game free farm gehad. Als je wilt weten waar het fout ging, nou daar. Je kan sommige heroes niet heel de game laten farmen onder het mom van : ik farm toch wel sneller dan hem en ben beter dus ik win! PL moet je gewoon meteen in zn lane bashen, gratis kills bijna zo zwak als die in laning is.
[ Voor 29% gewijzigd door Postius op 20-05-2014 14:36 ]
Met void hangt het ook heel erg van je team af of je weg kan komen met alleen damage items. Eén of twee key heroes killen in een chrono is 1 ding, maar je moet een team hebben dat je kan verzekeren dat je veilig bent in je chrono (gokken dat je ze alle vijf vangt is niet slim) en ook na je chrono wanneer je vol voor damage gaat. Void zijn hp is niets om over naar huis te schrijven.Postius schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:31:
[...]
Wat beter nadenken over welke items je koopt ipv blind damage kopen. Een AC en/of butterfly had al zeer veel uitgemaakt. Misschien nog een heart om zeker te zijn. Maar je bent alleen maar damage items gegaan. Probeer minder blind een build te volgen en denk na over welke items je wilt. Iedere kan kan om andere items vragen en 1 van de grootste beginners fouten is (imo) 1 build selecteren en altijd zo skillen en altijd dezelfde items kopen. Daarnaast slaat MoM en Mjolnir bij elkaar natuurlijk helemaal nergens op
Daarnaast heeft die PL gewoon heel de game free farm gehad. Als je wilt weten waar het fout ging, nou daar. Je kan sommige heroes niet heel de game laten farmen onder het mom van : ik farm toch wel sneller dan hem en ben beter dus ik win! PL moet je gewoon meteen in zn lane bashen, gratis kills bijna zo zwak als die in laning is.
Te vaak zie ik voids rondlopen met hun MoM die gewoon melten onder die 30% extra damage of kapot gestund worden in hun chrono en dan niks kunnen doen.
Persoonlijk ga ik met void voor MoM wanneer de line up voor wat early game pwnage vraagt. Kan ik prima farmen en gaat het team meer late game: bf en mjollnir met daarna of een butter voor evasion, ac voor armor of heart voor hp. Of gewoon alle drie

Hero builds zijn voor beginnende spelers echter wel een ideale oplossing.Postius schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:31:
[...]
Probeer minder blind een build te volgen en denk na over welke items je wilt. Iedere kan kan om andere items vragen en 1 van de grootste beginners fouten is (imo) 1 build selecteren en altijd zo skillen en altijd dezelfde items kopen. Daarnaast slaat MoM en Mjolnir bij elkaar natuurlijk helemaal nergens op
Ik ben het wel met je eens dat je op een gegeven moment moet leren om af te wijken van builds, maar ik vind het zelf ook fijn om skillbuild als leiddraad erbij te hebben (vooral voor items). heb voor sommigen ook een eigen build gemaakt puur voor de items.
OT: had pasgeleden een keer meepo random gekregen (speel ik bijna nooit) en vond toen de geniale skillbuild "oh my god i just randomd meepo".
BF:.......1RoboSpinoza schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:49:
[...]
bf en mjollnir met daarna of een butter voor evasion, ac voor armor of heart voor hp. Of gewoon alle drie
Mjollnir:.1
Butter:...1
AC:.......1
Heart:....1
__________+
totaal:....5
Volgens mij kan je niet tellen
Ik weet zeker dat ik alsnog ga falen, ook met zo'n guide, als ik Meepo ooit krijg. Ik snap hoe hij werkt, maar als je ziet wat ik allemaal presteer met Visage en diens micro, dan wil je mij zeker geen Meepo geven. Fire and forget met Nature's Prophet is ongeveer de meest complexe micro die je aan mij wil toevertrouwen.
[ Voor 30% gewijzigd door Amanoo op 20-05-2014 15:19 ]
BF en Mjollnir telde ik niet mee omdat ik die tot de core reken (zolang ik niet voor MoM ga). Ik telde alleen de extensions (AC, bfly en heart), maar dat was idd niet direct duidelijkAmanoo schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:14:
[...]
BF:.......1
Mjollnir:.1
Butter:...1
AC:.......1
Heart:....1
__________+
totaal:....5
Volgens mij kan je niet tellen
Verwijderd
...aangezien Mjollnir stacked met andere UAM's?Postius schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:31:
Daarnaast slaat MoM en Mjolnir bij elkaar natuurlijk helemaal nergens op
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op [url="ts3server://teamSpeak.grolleman.org?port=9987"]teamSpeak.grolleman.org[/url]