Was dit dat ene dat je de refresh rate van je panel naar 30 fps moest zetten?Coyote schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:04:
Ik heb mijn tablets inmiddels een weekje binnen en ben er erg blij mee.
Er was eigenlijk maar één klein issue waar ik tegenaan ben gelopen:
Na het aanpassen van de helderheidsinstellingen in Windows begon het scherm soms te flikkeren. Dit bleek uiteindelijk gelukkig te maken te hebben met een panel refresh instelling op de grafische driver.
Het wachten is nu op de accessoires. Ik kreeg vandaag een mail dat die zijn uitgesteld van 16-1 tot.. 11-3 (!). Geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens.
Geen idee of dat impact heeft op de refresh rate. Van die site waar ik het heb gevonden:Scale schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:48:
[...]
Was dit dat ene dat je de refresh rate van je panel naar 30 fps moest zetten?
Bron: http://forum.tabletpcrevi...icker-venue-pro-11-a.htmlyou just need to turn off Panel self refresh on that same settings page. This determines if the system should refresh the display (as any windows computer has done for decades) or if it should leave that task to the display controller which is kinda a new things designed to save power, but it seems to be causing the flicker in this case.
Meer info over deze setting: http://www.hardwaresecret...f-Refresh-Technology/1384
Ik heb inmiddels Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd, en mijn slechte cpu performance is ook direct over
Ik haal nu 1.43 multi en 0.91 single, ongeveer zo als het hoort!
De freezes zijn nog niet over ondanks de nieuwe installatie.
De freezes zijn nog niet over ondanks de nieuwe installatie.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Vandaag is UPS langs geweest (lag bon in de brievenbus).
Zo te zien komen ze morgen weer langs en daarna nog 1x.
Tja, moet werken, maar eens kijken hoe ik een andere dag kan kiezen voor aflevering.
A.s. vrijdag ben ik vrij.
Overigens zou de tablet rond de 23ste of eerder worden geleverd.
Had ook nog geen bericht ontvangen voor track&trace.
Maakt verder niet uit toch? Maar eens een bezoekje brengen aan ups.com
Zo, bezorgdatum veranderd naar a.s. vrijdag
Best een zwaar pakket: 12kg!
Jammer genoeg kunnen ze niet zeggen rond welke tijd of b.v. in de ochtend of middag dat ie bezorgd wordt
Zo te zien komen ze morgen weer langs en daarna nog 1x.
Tja, moet werken, maar eens kijken hoe ik een andere dag kan kiezen voor aflevering.
A.s. vrijdag ben ik vrij.
Overigens zou de tablet rond de 23ste of eerder worden geleverd.
Had ook nog geen bericht ontvangen voor track&trace.
Maakt verder niet uit toch? Maar eens een bezoekje brengen aan ups.com
Zo, bezorgdatum veranderd naar a.s. vrijdag
Best een zwaar pakket: 12kg!
Jammer genoeg kunnen ze niet zeggen rond welke tijd of b.v. in de ochtend of middag dat ie bezorgd wordt
[ Voor 18% gewijzigd door ronaldinho op 14-01-2014 18:01 ]
Even een kleine rondvraag. Wie heeft er allemaal last van dat je tablet soms voor een paar seconde freezed en uit welke hardware bestaat je tablet?
Ik heb zelf last van freezes met de 4300Y, 4GB, 128GB ssd.
Ik heb zelf last van freezes met de 4300Y, 4GB, 128GB ssd.
[ Voor 17% gewijzigd door Stefanovic45 op 16-01-2014 10:19 ]
ik heb gisteravond besteed aan het downloaden van alle driver updates die op dell.nl stonden. heb sindsdien veel betere performance en respons. ik heb de 7130, begin er steeds meer aan te wennen. valt me nog wel tegen dat chrome zo slecht werkt qua pinch to zoom. nu neig ik alsnog naar IE..
opvallend; er is blijkbaar geen handige app die checkt wat je nodig hebt. verder was het opvallend dat ik de (met de status Dringend) update voor Synaptics Touch Panel alleen uit kon voeren als er geen dock/slim toetsenbord aangesloten was.
freezes heb ik al ff niet meer gehad, gelukkig...
opvallend; er is blijkbaar geen handige app die checkt wat je nodig hebt. verder was het opvallend dat ik de (met de status Dringend) update voor Synaptics Touch Panel alleen uit kon voeren als er geen dock/slim toetsenbord aangesloten was.
freezes heb ik al ff niet meer gehad, gelukkig...
Ja, i5 4300Y, 8GB, 256GB SSD.StefanvanGelder schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:51:
Even een kleine rondvraag. Wie heeft er allemaal last van dat je tablet soms voor een paar seconde freezed en uit welke hardware bestaat je tablet?
Voor de geïnteresseerden, de eerste versie staat online :): productreview: Dell Venue 11 Pro (CA07TV11P9JEMEA) Zwart review door Stefanovic45
nav jouw review heb ik ook even cinebench gedownload en gedraaid. ik kom voor cpu op 1,57. mijn uitvoering is i5/8gb/256gb/4300y. had verder geen apps draaien, energieprofiel Dell.StefanvanGelder schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:53:
Voor de geïnteresseerden, de eerste versie staat online :): productreview: Dell Venue 11 Pro (CA07TV11P9JEMEA) Zwart review door Stefanovic45
Kun je nog herinneren welke drivers een update nodig hadden? Het is inderdaad erg moeilijk om te zien welke drivers je nou echt nodig hebt.Fioravanti schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:04:
ik heb gisteravond besteed aan het downloaden van alle driver updates die op dell.nl stonden. heb sindsdien veel betere performance en respons.
Dat is toch weer behoorlijk beter dan de score die ik heb gehaald. Heb je een eigen installatie van Windows 8.1 er op staan of werk je met de standaard installatie van Dell? Met jou confguratie heb je trouwens geen last van freezes?Fioravanti schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:57:
[...]
nav jouw review heb ik ook even cinebench gedownload en gedraaid. ik kom voor cpu op 1,57. mijn uitvoering is i5/8gb/256gb/4300y. had verder geen apps draaien, energieprofiel Dell.
Hem 'm ook net binnen gekregen van UPS 
Eerste indruk na 2,5 dag te hebben gebruikt:
Prima tablet! Doet alles uiteraard wat ik er van verwacht had.
Spelletjes spelen, voetbal kijken in de browser zoals op dit moment
, muziek luisteren, muis bediening via de usb aansluiting (wanneer ik hem op een standaard heb staan), typen d.m.v. het onscreen toetsenbord (heb geen los toetsenbord erbij en mis hem ook nog niet, want kan er snel genoeg op typen).
Helaas krijg ik bij het typen van dit bericht geen woordvoorspelling.
Verder werkt alles qua hard-en software alles goed, nou ja, behalve de micro sd kaart (tray).
Na wat zoekwerk op het forum van Dell kwam ik er achter dat er geen drivers waren geïnstalleerd voor deze interne card reader. Kan ze overigens ook nergens vinden op de Dell site.
Dell maar een mailtje gestuurd en mijn probleem voorgelegd.
Eerste indruk na 2,5 dag te hebben gebruikt:
Prima tablet! Doet alles uiteraard wat ik er van verwacht had.
Spelletjes spelen, voetbal kijken in de browser zoals op dit moment
Helaas krijg ik bij het typen van dit bericht geen woordvoorspelling.
Verder werkt alles qua hard-en software alles goed, nou ja, behalve de micro sd kaart (tray).
Na wat zoekwerk op het forum van Dell kwam ik er achter dat er geen drivers waren geïnstalleerd voor deze interne card reader. Kan ze overigens ook nergens vinden op de Dell site.
Dell maar een mailtje gestuurd en mijn probleem voorgelegd.
[ Voor 90% gewijzigd door ronaldinho op 19-01-2014 20:34 ]
nee, heb ze echt allemaal gedownload. sommige staan er ook dubbel bij... tablet draait eigenlijk als een zonnetje.Mottebelke schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:49:
[...]
Kun je nog herinneren welke drivers een update nodig hadden? Het is inderdaad erg moeilijk om te zien welke drivers je nou echt nodig hebt.
enige issue wat ik nog wel eens heb is dat mn slim toetsenbord soms niet meer connect,maar ook dat komt al minder voor. verder had ik afgelopen keer verstoord geluid via de hdmi van de dock, nog niet getest of drivers dat verholpen hebben.
originele installatie met alle laatste drivers. verder screen refresh uit, rapid storage van ssd staat aan. dat laatste zetten veel gebruikers uit, wordt aangeraden op tabletpcreview,maar zou niet weten waarom.StefanvanGelder schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:36:
[...]
Dat is toch weer behoorlijk beter dan de score die ik heb gehaald. Heb je een eigen installatie van Windows 8.1 er op staan of werk je met de standaard installatie van Dell? Met jou confguratie heb je trouwens geen last van freezes?
ik browse nu trouwens met firefox, deze heeft vooralsnog de handigste interface,en goed zoomgedrag.
Geschatte leverdatum (24 jan) vertraagt met 3 weken.
Zo schattig dat de account manager zegt, ik weet bijna zeker dat het maar een week zal duren (15 jan).
Ach zolang ze hem niet cancelen... Want dan ben ik er ook gewoon klaar mee.
Zo schattig dat de account manager zegt, ik weet bijna zeker dat het maar een week zal duren (15 jan).
Enigste probleem wat ik heb kunnen ontdekken, sinds ik hem vrijdag heb ontvangen, is dat de micro sd-kaartlezer niet werkt (die aan de rechter zijkant zit in landscape mode).
Volgens mij is er daarvoor geen driver geïnstalleerd.
Op het forum van Dell zijn er meer mensen met dit probleem.
Bezit zelf de 5130 versie.
Had al wel via Google een driver gevonden, maar die was, helaas, voor de 7130 versie
Iemand die dit probleem heeft gehad en kunnen oplossen?
Mooiste zou natuurlijk zijn als ik van iemand de driver(s) ervoor zou kunnen downloaden
Had al wel via Google een driver gevonden, maar die was, helaas, voor de 7130 versie
Mooiste zou natuurlijk zijn als ik van iemand de driver(s) ervoor zou kunnen downloaden
[ Voor 8% gewijzigd door ronaldinho op 19-01-2014 19:57 ]
Ik zal m nu ns proberen, nog geen SD kaart erin gehadronaldinho schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:08:
Enigste probleem wat ik heb kunnen ontdekken, sinds ik hem vrijdag heb ontvangen, is dat de micro sd-kaartlezer niet werkt (die aan de rechter zijkant zit in landscape mode).
Edit:
SD kaart van mijn telefoon er even in gedrukt, doet t gewoon. Ik kan bij alle bestanden en alles bewerken. Ik heb voor zover ik weet niet speciaal drivers geïnstalleerd.
^de atom versie (5130)
[ Voor 12% gewijzigd door madpilot0 op 20-01-2014 08:30 ]
Wie weet ligt het bij mij aan de tray waar je de micro sd kaart in moet drukken die je vervolgens weer in de zijaansluiting moet prikken?
Heb ook een app van Dell gebruikt waar je een check mee kan doen en dan vind hij ook geen micro sd kaart lezer.
Maar eens de reactie van Dell afwachten op de mail die ik ze gisteren gestuurd heb.
Heb ook een app van Dell gebruikt waar je een check mee kan doen en dan vind hij ook geen micro sd kaart lezer.
Maar eens de reactie van Dell afwachten op de mail die ik ze gisteren gestuurd heb.
Hallo allen, hadden jullie mij al gemist?
Ik heb inmiddels sinds 8 januari de 7130 / 8GB / 256 GB binnen en ik heb hem aardig getest zoals ik hem als laptop ga gebruiken, de eerste ervaringen ermee zijn goed, helaas op een aantal bugs na.
Ik gebruik de tablet nu in eerste instantie als laptop tablet zonder veel andere apps totdat ik een image van de interne ssd heb gemaakt. (vaak maak ik images via Norton ghost, mochten jullie hier betere tips voor hebben dan zijn ze zeker welkom.)
Wat betreft de bugs welke ik ondervind:
1. het haperen (tijdelijk bevriezen) van het beeld, duur 2-5 sec.
2. het uitvallen van de trackpad op het toetsenbord
3. het verbreken van een verbonden bluetooth muis. (Gebruik zelf de Microsoft Wedge mouse)
1&2 gebeuren nog steeds, ik heb gelezen dat een het door een bios update van A06 naar A05 minder voor zou komen. Klopt dit of zijn er andere tips?
3. De bluetooth instellingen staan op de 7130 standaard op energie besparen wat de adapter selectief uitschakelt en de verbinding doet verbreken.
De oplossing voor het uitvallen van de bluetooth verbinding met een muis / HID:
- Ga via Computerbeheer naar bluetooth,
- Open de onderliggende groepen,
- Open de eigenschappen van Intel Wireless Bluetooth 4.0 + HS Adapter,
- Ga naar tabblad Energiebeheer en vink het vakje "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uit
- Klik op ok en het apparaat zal normaal functioneren (eventueel na een herstart).
Ik heb inmiddels sinds 8 januari de 7130 / 8GB / 256 GB binnen en ik heb hem aardig getest zoals ik hem als laptop ga gebruiken, de eerste ervaringen ermee zijn goed, helaas op een aantal bugs na.
Ik gebruik de tablet nu in eerste instantie als laptop tablet zonder veel andere apps totdat ik een image van de interne ssd heb gemaakt. (vaak maak ik images via Norton ghost, mochten jullie hier betere tips voor hebben dan zijn ze zeker welkom.)
Wat betreft de bugs welke ik ondervind:
1. het haperen (tijdelijk bevriezen) van het beeld, duur 2-5 sec.
2. het uitvallen van de trackpad op het toetsenbord
3. het verbreken van een verbonden bluetooth muis. (Gebruik zelf de Microsoft Wedge mouse)
1&2 gebeuren nog steeds, ik heb gelezen dat een het door een bios update van A06 naar A05 minder voor zou komen. Klopt dit of zijn er andere tips?
3. De bluetooth instellingen staan op de 7130 standaard op energie besparen wat de adapter selectief uitschakelt en de verbinding doet verbreken.
De oplossing voor het uitvallen van de bluetooth verbinding met een muis / HID:
- Ga via Computerbeheer naar bluetooth,
- Open de onderliggende groepen,
- Open de eigenschappen van Intel Wireless Bluetooth 4.0 + HS Adapter,
- Ga naar tabblad Energiebeheer en vink het vakje "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uit
- Klik op ok en het apparaat zal normaal functioneren (eventueel na een herstart).
Geinspireerd door (hardware) techniek, geboren om te bouwen.
Wat bedoel je met haperen van het beeld? en duurt het 2 tot 5 seconde of is het om de 2 tot 5 seconde?
Ik bedoelde inderdaad het stilstaan van het beeld voor 2 tot 5 seconde, een uurtje geleden voor het eerst een totale freeze gehad (geen enkele invoer werkte) waarbij bij het undocken de tablet vanzelf deed rebooten.
Zojuist op een ander forum gelezen dat er een nieuwe bios versie in aantocht is:
( http://en.community.dell....35987.aspx?pi239031352=27)
Posted by DELL-Brian B
on 20 Jan 2014 2:16 PM
Just wanted to give you guys a little update on what is going on.
I expect that A06 BIOS should be posted to support.dell.com for the Venue 11 Pro 730 in the next day or two. This release will get us up to what is shipping from the factory now. We will then be targeting post of A08 over the weekend.
A08 should resolve the random shutdown issues and hopefully the lockups that people are seeing on the 7130. I'll be proactively reaching out to some of you (hopefully on Friday) with a preliminary release version to try.
On the "ghost touch" issue, the team is working on a new firmware to resolve the issue. I don't have a release date yet, but once again, once I have something in hand that has been through validation, I'll reach out to a few of you to try it in advance of the mass release.
Thanks!
Zojuist op een ander forum gelezen dat er een nieuwe bios versie in aantocht is:
( http://en.community.dell....35987.aspx?pi239031352=27)
Posted by DELL-Brian B
on 20 Jan 2014 2:16 PM
Just wanted to give you guys a little update on what is going on.
I expect that A06 BIOS should be posted to support.dell.com for the Venue 11 Pro 730 in the next day or two. This release will get us up to what is shipping from the factory now. We will then be targeting post of A08 over the weekend.
A08 should resolve the random shutdown issues and hopefully the lockups that people are seeing on the 7130. I'll be proactively reaching out to some of you (hopefully on Friday) with a preliminary release version to try.
On the "ghost touch" issue, the team is working on a new firmware to resolve the issue. I don't have a release date yet, but once again, once I have something in hand that has been through validation, I'll reach out to a few of you to try it in advance of the mass release.
Thanks!
Hm, ik heb nu wel een paar keer last van mn geluid gehad.
Ik weet het niet precies te reproduceren maar vaak gebeurt het als er een combinatie slaapstand + koptelefoon eruit halen is. Ik wikkel de oortjes om de tablet en berg m dan op. Soms trek ik per ongeluk de stekker eruit maar soms heb ik dan dus geen geluid en moet ik rebooten.
Ik weet het niet precies te reproduceren maar vaak gebeurt het als er een combinatie slaapstand + koptelefoon eruit halen is. Ik wikkel de oortjes om de tablet en berg m dan op. Soms trek ik per ongeluk de stekker eruit maar soms heb ik dan dus geen geluid en moet ik rebooten.
Goed om te horen dat er nieuwe BIOS updates in aantocht zijn. Hopelijk lost die A08 versie ook echt de problemen op, want A06 (die ik nu draai) heeft nog steeds de freezes.
Draai hier ook de A06 Bios en merk dat bepaalde instellingen meer freezes veroorzaken.
Zo had ik bijvoorbeeld het aantal scroll lines (voor een BT muis) veranderd van 3 naar 8 en zorgde er meteen voor dat de freezes vaker voor komen nu de instellingen terug gezet en een stuk minder last ervan.
Buiten de bugs om vind ik het een fijn apparaat welke ik graag mee op de bank zit.
Nu kijken wat de A08 voor verbeteringen kan brengen.
Zo had ik bijvoorbeeld het aantal scroll lines (voor een BT muis) veranderd van 3 naar 8 en zorgde er meteen voor dat de freezes vaker voor komen nu de instellingen terug gezet en een stuk minder last ervan.
Buiten de bugs om vind ik het een fijn apparaat welke ik graag mee op de bank zit.
Nu kijken wat de A08 voor verbeteringen kan brengen.
Voor de mensen die nog op A05 zitten voor hun BIOS versie: A06 is nu te downloaden op de Dell site.
Ben hier de discussie al een tijdje aan het volgen.
Ik ben een fervent aanhanger van het "transformer" format waar Asus mee begonnen is.
Heb een TF700 en wilde een upgrade naar de Tf701 maken maar ik heb na het vierde exemplaar mijn geld teruggevraagd en gekregen vanwege serieuze kwaliteitsproblemen. De TF700 is van ontzettend goede kwaliteit maar bij de TF701 hebben ze aan het verkeerde eind bespaard.
Dus maar eens kijken naar een alternatief en daar viel deze Dell met baytrail positief op.
Gebruik dock en tablet meestal op reis vanwege het gewichtsvoordeel in de handbagage en voor het film kijken ed. onderweg op lange vluchten en s' avonds op de bank.
Daarnaast om op reis de basis werkzaamheden te doen die ik ook op mijn laptop doe.
De TF700 haalt daar gemakkelijk 13 uur op 1 lading.
Ik heb heel veel reviews gelezen en daar viel mij op dat de I3 en I5 versies met wat bugs te maken hebben.
In de reviews viel mij ook op dat de baytrail versie wat snelheid betreft niet veel onder doet voor de I3 en I5.
Ben geen spelletjes fanaat maar exchange en word moeten soepel werken en de baytrail versie is daarnaast ook nog een stuk lichter en heeft een ongelooflijke gebruikerstijd op 1 acculading.
Dus wat gebruikerservaring van users met de baytrail versie zou ik zeer op prijs stellen.
Ik ben een fervent aanhanger van het "transformer" format waar Asus mee begonnen is.
Heb een TF700 en wilde een upgrade naar de Tf701 maken maar ik heb na het vierde exemplaar mijn geld teruggevraagd en gekregen vanwege serieuze kwaliteitsproblemen. De TF700 is van ontzettend goede kwaliteit maar bij de TF701 hebben ze aan het verkeerde eind bespaard.
Dus maar eens kijken naar een alternatief en daar viel deze Dell met baytrail positief op.
Gebruik dock en tablet meestal op reis vanwege het gewichtsvoordeel in de handbagage en voor het film kijken ed. onderweg op lange vluchten en s' avonds op de bank.
Daarnaast om op reis de basis werkzaamheden te doen die ik ook op mijn laptop doe.
De TF700 haalt daar gemakkelijk 13 uur op 1 lading.
Ik heb heel veel reviews gelezen en daar viel mij op dat de I3 en I5 versies met wat bugs te maken hebben.
In de reviews viel mij ook op dat de baytrail versie wat snelheid betreft niet veel onder doet voor de I3 en I5.
Ben geen spelletjes fanaat maar exchange en word moeten soepel werken en de baytrail versie is daarnaast ook nog een stuk lichter en heeft een ongelooflijke gebruikerstijd op 1 acculading.
Dus wat gebruikerservaring van users met de baytrail versie zou ik zeer op prijs stellen.
[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 22-01-2014 22:19 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Belangrijke info voor 7130 gebruikers:
Posted by DELL-Brian B
on 21 Jan 2014 6:01 PM
I actually had one of my personal 7130 core units exhibit the won't resume (just haptic feedback) issue today - this is the second time I've been able to reproduce in about 2 weeks, so I am seeing it pretty intermittently. I had to hard power off and then got the hang issue for 5-10 seconds, then it worked fine, but the battery had drained rapidly while in standby.
The good news is that the A08 BIOS is expected to complete validation by Friday. After this, it will go through the process to post to support.dell.com and you can all download it and update. This BIOS is expected to resolve most of the hang, lockup, reboot and resume problems. Engineering continues to work on solutions for the other issues. Will keep you posted in these threads.
Would appreciate if everyone try to keep replies and issues in the thread specific to that issue. It makes it much easier for me to track and quantify so that I can help to prioritize fixes. When there is one long thread about everything (like at tabletPCreview, it can be very difficult to keep track). It also helps immensely if you include which Venue 11 Pro you have, so for example Venue 11 Pro 7130 Core.
Please be patient - these issues will be resolved. I realize it can be difficult to see when you are having problems like these, but these are terrific products when working as expected.
Posted by DELL-Brian B
on 22 Jan 2014 3:17 PM
If all goes well, it should be on support.dell.com this weekend.
Event logs can be cleared, so no need to reinstall.
Bron: http://en.community.dell....35987.aspx?pi239031352=29
(Ik lees bovenstaand forum dagelijks en bij nieuwtjes over aankomende bios updates post ik deze uiteraard hier)
--------------------
Update via ander forum
Justin @ Dell
Jan 21, 2014 at 12:45 AM
A new BIOS should be out soon. I'll try and update you once it's out.
Once A08 is posted, please update your BIOS, chipset, video driver and touch firmware.
You can keep an eye on the following link for any new BIOS/driver versions:
http://www.dell.com/suppo...roduct/dell-venue-11i-pro
Zie forum: http://community.spicewor...ro-rebooting-and-freezing
Posted by DELL-Brian B
on 21 Jan 2014 6:01 PM
I actually had one of my personal 7130 core units exhibit the won't resume (just haptic feedback) issue today - this is the second time I've been able to reproduce in about 2 weeks, so I am seeing it pretty intermittently. I had to hard power off and then got the hang issue for 5-10 seconds, then it worked fine, but the battery had drained rapidly while in standby.
The good news is that the A08 BIOS is expected to complete validation by Friday. After this, it will go through the process to post to support.dell.com and you can all download it and update. This BIOS is expected to resolve most of the hang, lockup, reboot and resume problems. Engineering continues to work on solutions for the other issues. Will keep you posted in these threads.
Would appreciate if everyone try to keep replies and issues in the thread specific to that issue. It makes it much easier for me to track and quantify so that I can help to prioritize fixes. When there is one long thread about everything (like at tabletPCreview, it can be very difficult to keep track). It also helps immensely if you include which Venue 11 Pro you have, so for example Venue 11 Pro 7130 Core.
Please be patient - these issues will be resolved. I realize it can be difficult to see when you are having problems like these, but these are terrific products when working as expected.
Posted by DELL-Brian B
on 22 Jan 2014 3:17 PM
If all goes well, it should be on support.dell.com this weekend.
Event logs can be cleared, so no need to reinstall.
Bron: http://en.community.dell....35987.aspx?pi239031352=29
(Ik lees bovenstaand forum dagelijks en bij nieuwtjes over aankomende bios updates post ik deze uiteraard hier)
--------------------
Update via ander forum
Justin @ Dell
Jan 21, 2014 at 12:45 AM
A new BIOS should be out soon. I'll try and update you once it's out.
Once A08 is posted, please update your BIOS, chipset, video driver and touch firmware.
You can keep an eye on the following link for any new BIOS/driver versions:
http://www.dell.com/suppo...roduct/dell-venue-11i-pro
Zie forum: http://community.spicewor...ro-rebooting-and-freezing
[ Voor 16% gewijzigd door dela_soul_nl op 23-01-2014 01:06 ]
Nog los even de laatste nieuwtjes over de DVP11:
Een bericht over de "tijdelijke" stop van de stylus verkoop:
http://news.softpedia.com...-Pro-Tablets-417557.shtml
Shutdown issues post zie:
http://en.community.dell..../p/19541747/20505583.aspx
Een engelstalige nieuwe review door een duitser. (shaky hands en accent)
YouTube: Dell Venue 11 Pro Review
Tevens DVP11 vermeldingen te lezen op https://www.facebook.com/DellHomeUS?filter=2
Een bericht over de "tijdelijke" stop van de stylus verkoop:
Shutdown issues post zie:
http://en.community.dell..../p/19541747/20505583.aspx
Een engelstalige nieuwe review door een duitser. (shaky hands en accent)
YouTube: Dell Venue 11 Pro Review
Tevens DVP11 vermeldingen te lezen op https://www.facebook.com/DellHomeUS?filter=2
Jammer dat er geen optie is met 8GB ram en 256GB storage.
Had dan leuke surface concurrent geweest.
Dat is nu mijn rede dat ik voor een Surface Pro 2 kies boven deze, ram en storage.
Had dan leuke surface concurrent geweest.
Dat is nu mijn rede dat ik voor een Surface Pro 2 kies boven deze, ram en storage.
[ Voor 3% gewijzigd door Qualixo op 24-01-2014 14:51 ]
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Uhm, die is er wel? (die heb ik zelf)Qualixo schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:50:
Jammer dat er geen optie is met 8GB ram en 256GB storage.
Of is die op dit moment niet leverbaar bij Dell?
[edit] Ik zie hem toch echt hier staan.
[ Voor 26% gewijzigd door Mottebelke op 24-01-2014 15:17 ]
Ok apart.. Keek net op de dell site en stond alleen de 4GB varianten.. Apart die dell site..Mottebelke schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:14:
[...]
Uhm, die is er wel? (die heb ik zelf)
Of is die op dit moment niet leverbaar bij Dell?
[edit] Ik zie hem toch echt hier staan.
Misschien keek je in de consumenten sectie? Want daar staan alleen maar 4GB varianten. De 8GB modellen staan alleen vermeld in de zakelijke sectie (maar je kunt die ook gewoon bestellen als consument).Qualixo schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:00:
Ok apart.. Keek net op de dell site en stond alleen de 4GB varianten.. Apart die dell site..
Voor de nostalgie gamers onder ons, die een 64 bit W8 hebben. Sommige games maken gebruik van een 16-installer, van bijvoorbeeld Installshield. Die installer werkt niet in 64bit Windows, maar de game wel! De truc is dat je een aparte 32bit installer gebruikt, meer info staat in de link hier onder, voor mij was het dé oplossing!
http://www.reactos.org/forum/viewtopic.php?f=22&t=10988
http://www.reactos.org/forum/viewtopic.php?f=22&t=10988
hoe is de accu tijd van de i5 versie met 256GB ssd en 8 gb ram?
Een schermopname maken (met printscreen). Vooral handig voor mensen zonder toetsenbord, maar als je die wel hebt kan het ook van pas komen:
http://windows.microsoft....re-print-screen=windows-8
Het knipprogramma (wat standaard in Windows 8 zit) gebruiken om een schermafbeelding te maken of alleen van een bepaald venster:
http://windows.microsoft....creen-shots#1TC=windows-8
http://windows.microsoft....re-print-screen=windows-8
Het knipprogramma (wat standaard in Windows 8 zit) gebruiken om een schermafbeelding te maken of alleen van een bepaald venster:
http://windows.microsoft....creen-shots#1TC=windows-8
[ Voor 30% gewijzigd door ronaldinho op 31-01-2014 10:51 ]
In Windows staat bij 'pc informatie' dat het om een x64 processor gaat.
Kan je er dan ook een x64 Windows versie op installeren?
Zo ja, heeft dit nog bepaalde voordelen t.o.v. x32 of zou je de huidige 32-bit Windows versie er gewoon op laten staan?
Kan je er dan ook een x64 Windows versie op installeren?
Zo ja, heeft dit nog bepaalde voordelen t.o.v. x32 of zou je de huidige 32-bit Windows versie er gewoon op laten staan?
Voor de mensen met een Core i3/5 versie: er is een nieuwe BIOS versie beschikbaar (A09) die als het goed is de freezes moet oplossen: http://www.dell.com/suppo...roduct/dell-venue-11i-pro
[edit] Het lijkt erop dat deze versie nog niet de freezes heeft opgelost...
[edit] Het lijkt erop dat deze versie nog niet de freezes heeft opgelost...
[ Voor 16% gewijzigd door Mottebelke op 05-02-2014 16:24 ]
Per 28 januari is er voor de Atom versie ook een nieuwe bios uitgekomen: A05
Ik ben benieuwd,heb je hem inmiddels al binnen?Scale schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:06:
Geschatte leverdatum (24 jan) vertraagt met 3 weken.
Weet iemand een goede sleeve voor de venue 11? Ik heb de mijne inmiddels binnen uit de vs, maar een sleeve om het apparaat veilig mee te nemen in een tas ontbreekt er nog aan.
Ik heb zelf een sleeve voor de Macbook Air 11" gehaald. Die werkt prima voor mij, zelfs met het mobiele keyboard erbij.
Ik heb op 1/02/14 mijn bestelling geplaatst en betaald met een credit card. Op 2/2/14 stond ie al op In Productie. Vandaag zijn we 7/02/14 en is de tablet verzonden. Een kleine week om het proces te doorlopen ben ik behoorlijk blij mee. Bij mijn vorige bestellingen bij Dell weet ik nog dat er ongeveer 5 dagen over gaan om de tablet tot hier te krijgen.
Weet iemand wanneer die stylus pen terug beschikbaar komt? Of er een goede vervanger hiervoor is?
Weet iemand wanneer die stylus pen terug beschikbaar komt? Of er een goede vervanger hiervoor is?
Ik had mijn tablet eind december vorig jaar besteld en betaald en kreeg hem 3 weken na mijn bestelling binnen. Had de Atom versie. Had? Ja, die van mij las geen micro-sd kaartjes, welke ik ook probeerde.
Kaartlezer werd wel netjes herkent in apparaatbeheer.
Ook al contact gehad met Dell. Oplossingen die werden voorgedragen boden geen oplossing voor mijn probleem. Hebben ze gevraagd of ze hem konden nakijken. Hebben ze een koerier (ups) naar mij gestuurd en deze heeft hem net meegenomen. Voor mensen zonder ervaring met Dell: ups krijgt zelf het adres van Dell waarnaar, in mijn geval mijn tablet, naartoe wordt gezonden. Hij gaat in mijn geval naar Duitsland.
Wel grappig: ups had zelf al een doos bij zich waar hij ingepakt moest worden, maar had hem zelf al ingepakt in de originele doos die ik nog bewaard had
Ben hem nu 8-10 werkdagen kwijt, zeg maar 2 weken.
Ben benieuwd. Op voorhand denk ik dat er binnenin de kaartlezer iets niet goed zit (pinnetje(s) krom?), waardoor hij geen micro-sd kaartjes kan lezen. Kaartjes doen het wel in mijn telefoon en ook in mijn laptop met ingebouwde kaartlezer.
Kaartlezer werd wel netjes herkent in apparaatbeheer.
Ook al contact gehad met Dell. Oplossingen die werden voorgedragen boden geen oplossing voor mijn probleem. Hebben ze gevraagd of ze hem konden nakijken. Hebben ze een koerier (ups) naar mij gestuurd en deze heeft hem net meegenomen. Voor mensen zonder ervaring met Dell: ups krijgt zelf het adres van Dell waarnaar, in mijn geval mijn tablet, naartoe wordt gezonden. Hij gaat in mijn geval naar Duitsland.
Wel grappig: ups had zelf al een doos bij zich waar hij ingepakt moest worden, maar had hem zelf al ingepakt in de originele doos die ik nog bewaard had
Ben hem nu 8-10 werkdagen kwijt, zeg maar 2 weken.
Ben benieuwd. Op voorhand denk ik dat er binnenin de kaartlezer iets niet goed zit (pinnetje(s) krom?), waardoor hij geen micro-sd kaartjes kan lezen. Kaartjes doen het wel in mijn telefoon en ook in mijn laptop met ingebouwde kaartlezer.
Hoe moeilijk of makkelijk (en is het zo wie zo mogelijk) is het om de ssd te vervangen en in de modellen zonder 3G er een 3G kaart in te bouwen.
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
\[W8.1] Dell Venue 11 ProJEV schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:18:
Hoe moeilijk of makkelijk (en is het zo wie zo mogelijk) is het om de ssd te vervangen en in de modellen zonder 3G er een 3G kaart in te bouwen.
Om hier een micro sd kaart in te stoppen, naar welke merken zou ik moeten kijken?
Ik heb er nu een sandisk sdhc in zitten,werkt prima!Akineyle schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:26:
Om hier een micro sd kaart in te stoppen, naar welke merken zou ik moeten kijken?
Ben nu ongeveer een week in het bezit van de Atom-Midland. Paar bevindingen
Ik zoek trouwens ook nog een app die ongeveer kan wat je met ForScore kunt doen; als muzikant wil ik de tablet gebruiken om naar een PDF of WordDoc te kijken, eventueel anotaties op te kunnen maken (grofweg, pijltjes trekken tijdens een repetitie etc) en waarmee je zonder al te veel handelingen naar het volgende document in een reeks kunt gaan. Ik kan bovenstaande nu wel doen, want - hey het is een pc - maar het is allemaal super omslachtig, en tijdens een optreden heb je daar geen tijd voor. Iemand tips?
- twijfels bij de accutijd. Ik moet het nog even goed meten, maar heb het idee dat het minder is dan je zou denken
- het Slim keyboard typt lastig als je niet aan een tafel zit. Na een tijdje valt het keyboard ook uit en kun je dit herstellen door heel even de tablet op standby te zetten en weer in te schakelen. Los maken en weer aansluiten helpt niet
- Soms wil ik gewoon de tablet op een kickstand ergens zetten. Dan kan met het Slim keyboard wel, maar dan ligt altijd dat keyboard ervoor in de weg. zou het liever doen zoals je met de iPad smart cover kunt doen.
- gewicht valt me tegen. Dit is niet een apparaat dat je lang vast kunt houden als je op de bank zit. Je zult em dan toch neer moeten leggen.
- de Play To (vanuit de charm) werkt matig. Ik heb geprobeerd naar een andere PC (naar XBMC en WMP) en een Philips TV te spelen met DLNA. Zo wou ik Spotify afspelen vanuit de browser en dan de Play charm gebruiken om via de HTPC in de woonkamer de muziek te luisteren. Werkt gewoon niet. Terwijl het wel goed werkt als je bijvoorbeeld een trailer afspeelt vanaf de Video app. Ik zag dit op het bekende "why I love my surface RT" youtube filmpje, maar dit werkt dus niet zoals daar advertised wordt. Een alternatief is airfoil, maar dat is betaald en bovendien omslachtig.
Ik zoek trouwens ook nog een app die ongeveer kan wat je met ForScore kunt doen; als muzikant wil ik de tablet gebruiken om naar een PDF of WordDoc te kijken, eventueel anotaties op te kunnen maken (grofweg, pijltjes trekken tijdens een repetitie etc) en waarmee je zonder al te veel handelingen naar het volgende document in een reeks kunt gaan. Ik kan bovenstaande nu wel doen, want - hey het is een pc - maar het is allemaal super omslachtig, en tijdens een optreden heb je daar geen tijd voor. Iemand tips?
Hoe hebben jullie precies het geluid uitgeschakeld bij het typen op het onscreen keyboard?
In de instellingen, zoals hier beschreven is.Akineyle schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:46:
Hoe hebben jullie precies het geluid uitgeschakeld bij het typen op het onscreen keyboard?
Hoe stabiel klikt jullie tablet in het mobile toetsenbord? Mijn tablet met i3 processor, zit erg los. Hinderlijk. Ik ontmoete laatst iemand met de Bay Trail variant. Deze sloot wél goed in zijn én mijn toetsenbord. Mijn i3-tablet zat ook los in zijn toetsenbord. Hoe is dat bij andere gebruikers van een venue pro met i3 of i5?
@Epafroditus @g_v_g
Ik zie dat jullie bijde een i3 hebben. Ik lees een boel gezeur met de intel modellen, Maar je hoor natuurlijk niks van de mensen die geen problemen hebben.
Hebben jullie last van freezes en bsods? Ondertussen wacht ik nog steeds op mijn i3
Ik zie dat jullie bijde een i3 hebben. Ik lees een boel gezeur met de intel modellen, Maar je hoor natuurlijk niks van de mensen die geen problemen hebben.
Hebben jullie last van freezes en bsods? Ondertussen wacht ik nog steeds op mijn i3

Volgens Brian op het Dell forum komt er een dezer dagen een nieuwe BIOS en touchscreen firmware beschikbaar. Hopelijk lossen die wat van de problemen op.
[Edit] En de updates zijn nu beschikbaar: BIOS A10, touchscreen firmware, hard drive driver (?) en een nieuwe graphics driver.
[Edit] En de updates zijn nu beschikbaar: BIOS A10, touchscreen firmware, hard drive driver (?) en een nieuwe graphics driver.
[ Voor 19% gewijzigd door Mottebelke op 21-02-2014 08:26 ]
Dat is trouwens wel een interessante thread, er word gesuggereerd dat de productie van de tablets op stop staan terwijl de issues opgelost worden.
Ja, daar lijkt het inderdaad wel op, want als je nu naar de Dell site gaat dan staan er verwachte leveringsdata voor begin April.Scale schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:25:
Dat is trouwens wel een interessante thread, er word gesuggereerd dat de productie van de tablets op stop staan terwijl de issues opgelost worden.
Dat betekent hopelijk wel dat ze er alles aan doen om het op te lossen, want ze lopen natuurlijk wel een hoop orders mis zo van mensen die niet zo lang kunnen wachten.
Wacht al zins november
ben het wachten ondertussen al goed zat. Maar veel opties naast een surface is er niet.
Beetje microsoft mentaliteit, nieuw product uitbrengen en door de mensen laten testen. En achter af de issues oplossen. Behalve heb je in dit geval dat bij sommige gewoon hardware wijzigingen nodig zijn.
Dat stond ook in dat thread bij dell, dat een medewerker had toegegeven dat bij sommige mensen gewoon hardware vervangen moest worden om de issues op te lossen.
Beetje microsoft mentaliteit, nieuw product uitbrengen en door de mensen laten testen. En achter af de issues oplossen. Behalve heb je in dit geval dat bij sommige gewoon hardware wijzigingen nodig zijn.
Dat stond ook in dat thread bij dell, dat een medewerker had toegegeven dat bij sommige mensen gewoon hardware vervangen moest worden om de issues op te lossen.
Het is een wonder, Tablet is net verzonden.
Edit: Hoelang moesten jullie wachten voordat hij binnen kwam.
Ga beetje uit van 7 dagen.
Edit: Hoelang moesten jullie wachten voordat hij binnen kwam.
Ga beetje uit van 7 dagen.
[ Voor 51% gewijzigd door Scale op 22-02-2014 16:22 ]
Hallo @scale, een beetje een late reactie. Maar ik heb precies de zelfde ervaringen.
Donderdag ontdekte ik toevallig dat er een firmware update beschikbaar was. Synopsis nog wat, heette deze. Ik ontdekte dit terwijl ik zeer geduldig de afdeling pro support hierover aan het bellen was...
Panel Touch Firmware on Dell Venue 11 Pro 7130/7139 View details
7130_Firmware_NTG3F_WN_1.3.0_A01.EXE|Update Package for Microsoft® Windows®|7 MB
Firmware|Released 20-2-2014| Dringend
Deze update heeft weinig uitgemaakt. Ik heb zo juist ook weer ervaren dat het systeem even 15 seconden vastloopt. Geduldig wachten en dan doet hij het weer. De ghost-input heb ik niet meer ervaren!!
De venue 11 pro bios update a10 had ik nog niet gezien, deze wordt nu gedownload. Ik installeer deze nu... test 't even. Als ik echt merk dat het verbetering heeft opgeleverd, laat ik het direct weten!!!
Edit: het systeem zat net weer 10 seconden vast...
Zeg, andere bezitters van een i3 of i5 variant. Merken jullie ook dat de tablet wiebelig in het toetsenbord zit? Een variant met Bay Trail sluit perfect aan. Mijn tablet dus totaal niet. De kans is aanwezig dat een collega van mij te hard tegen het scherm heeft geduwd, omdat deze niet zo ver naar achteren wil, maar.... Ik ben erg benieuwd.
Donderdag ontdekte ik toevallig dat er een firmware update beschikbaar was. Synopsis nog wat, heette deze. Ik ontdekte dit terwijl ik zeer geduldig de afdeling pro support hierover aan het bellen was...
Panel Touch Firmware on Dell Venue 11 Pro 7130/7139 View details
7130_Firmware_NTG3F_WN_1.3.0_A01.EXE|Update Package for Microsoft® Windows®|7 MB
Firmware|Released 20-2-2014| Dringend
Deze update heeft weinig uitgemaakt. Ik heb zo juist ook weer ervaren dat het systeem even 15 seconden vastloopt. Geduldig wachten en dan doet hij het weer. De ghost-input heb ik niet meer ervaren!!
De venue 11 pro bios update a10 had ik nog niet gezien, deze wordt nu gedownload. Ik installeer deze nu... test 't even. Als ik echt merk dat het verbetering heeft opgeleverd, laat ik het direct weten!!!
Edit: het systeem zat net weer 10 seconden vast...
Zeg, andere bezitters van een i3 of i5 variant. Merken jullie ook dat de tablet wiebelig in het toetsenbord zit? Een variant met Bay Trail sluit perfect aan. Mijn tablet dus totaal niet. De kans is aanwezig dat een collega van mij te hard tegen het scherm heeft geduwd, omdat deze niet zo ver naar achteren wil, maar.... Ik ben erg benieuwd.
Windows tablet als vervanger van mijn laptop
Ik heb daar een vraag gepost. Ik zit te twijfelen tussen de surface pro 2 of de dell i3.
Hoe is de batterijduur van die variant?
Ik heb daar een vraag gepost. Ik zit te twijfelen tussen de surface pro 2 of de dell i3.
Hoe is de batterijduur van die variant?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb zelf een i5, deze gaat zo'n 5 uur mee, en dan bedoel ik 5 uur gevarieerd gebruik.
De baytrail schijnt flink getuned te zijn, en boven zijn kunnen te presteren. de i-varianten blinken niet per se uit.
De baytrail schijnt flink getuned te zijn, en boven zijn kunnen te presteren. de i-varianten blinken niet per se uit.
Hmm dat valt mij tegen. Ik had langer gehoopt zeker wanneer ik naar de minder energiezuinige surface pro 2 kijk.. Iemand ook ervaringen met de i3?Fioravanti schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:33:
Ik heb zelf een i5, deze gaat zo'n 5 uur mee, en dan bedoel ik 5 uur gevarieerd gebruik.
[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 24-02-2014 17:01 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
hebben jullie ook last van flikkeringen? ik heb het eigenlijk alleen op tweakers, het lijkt wel te komen door de grijze achtergrond, ik zie het bijvoorbeeld duidelijk op GoT, aan de linkerkant, als je ver genoeg naar beneden scrollt zodat het donkergrijze (tracker) links de bovenkant van het scherm raakt. Ik zie het nergens anders, dus misschien net een ongelukkige combinatie van een kleur die dit scherm niet goed aankan?
filmpje: http://youtu.be/LDvbMlX0M1g
-edit: tijdens typen, scrollen of de mousepad toucheren verdwijnt het geflikker, maar komt weer terug als je stopt. backlight automatisch uitzetten helpt niet.
filmpje: http://youtu.be/LDvbMlX0M1g
-edit: tijdens typen, scrollen of de mousepad toucheren verdwijnt het geflikker, maar komt weer terug als je stopt. backlight automatisch uitzetten helpt niet.
[ Voor 14% gewijzigd door .Johnny op 24-02-2014 21:03 ]
ok, nu op verborgen, zou nu wel bekijkbaar moeten zijn.
Okay bijzonder, Tablet zondag verzonden. Staat dat hij vandaag bezorgt gaat worden.
Ik duim voor ke. Onvoorstelbaar wat ze bij jou allemaal verkeerd gedaan hebben...Scale schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 07:36:
Okay bijzonder, Tablet zondag verzonden. Staat dat hij vandaag bezorgt gaat worden.
@johnny,
Probeer het dynamisch refresh in de Intel video drives eens uit te zetten.
Is al eens gemeld in dit forum (even zoeken). Heeft het bij mij enorm verbeterd. Ik zie het soms nog wel, maar na een paar seconden is het dan voorbij.
En nog een tip. Test je SD slot uit als je de tablet binnenkrijgt! Die van mij doet het dus niet, zoals bij velen, maar de meeste mensen komen er waarschijnlijk laat achter.
Binnen een paar dagen kun je een swap vragen (heel lang vragen en zeggen dat je hem NIET in reparatie wilt hebben) na 2 weken gaat ie wel het reparatie circuit in.
Lijkt een veel voorkomend probleem te zijn.
Kwaliteit controle van Dell is niet op hun normalen niveau bij deze tablet... als ik zo de forums lees...
Probeer het dynamisch refresh in de Intel video drives eens uit te zetten.
Is al eens gemeld in dit forum (even zoeken). Heeft het bij mij enorm verbeterd. Ik zie het soms nog wel, maar na een paar seconden is het dan voorbij.
En nog een tip. Test je SD slot uit als je de tablet binnenkrijgt! Die van mij doet het dus niet, zoals bij velen, maar de meeste mensen komen er waarschijnlijk laat achter.
Binnen een paar dagen kun je een swap vragen (heel lang vragen en zeggen dat je hem NIET in reparatie wilt hebben) na 2 weken gaat ie wel het reparatie circuit in.
Lijkt een veel voorkomend probleem te zijn.
Kwaliteit controle van Dell is niet op hun normalen niveau bij deze tablet... als ik zo de forums lees...
Hebben jullie nu allemaal die A10 draaien? Ben benieuwd of die er straks bij mij direct opstaan en zo niet of ik direct zal updaten.
Heeft iemand trouwens ook al een clean installatie van windows gedaan?
Zo ja, Gewoon via USB? Gaf dit problemen?
Ja, ik heb A10 draaien. Heeft de boel we verbeterd, maar er zijn toch nog momentjes waarbij de tablet even hangt. Dus helemaal opgelost lijkt het nog niet...Scale schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:01:
Hebben jullie nu allemaal die A10 draaien? Ben benieuwd of die er straks bij mij direct opstaan en zo niet of ik direct zal updaten.
Ik heb zelf geen clean installatie gedaan. Er zit erg weinig bloatware bij (alleen de Kindle software en wat overbodige Dell support progjes die ik zelf verwijderd heb), dus ik vond het niet nodig om een reinstall te doen.
ik weet niet of dit anders is sinds 8.1, maar bij mij klopt die beschrijving niet. Er is helemaal geen "General" in PC Settings.Mottebelke schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:54:
[...]
In de instellingen, zoals hier beschreven is.
Er is wel een "PC and devices" en vervolgens "Typing" waar het onder te vinden is.
Het kan inderdaad zijn dat dit anders is in 8.1. Toen ik dat typte zat ik niet achter een Win 8.1 PC.Johnny schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:03:
[...]
ik weet niet of dit anders is sinds 8.1, maar bij mij klopt die beschrijving niet. Er is helemaal geen "General" in PC Settings.
Er is wel een "PC and devices" en vervolgens "Typing" waar het onder te vinden is.
Tablet net binnen, Staat inderdaad A10 op preinstalled.
Zo wat vraagjes na paar uurtjes klooien:
Hebben jullie in de bios die optie om cpu cores uit te zetten al eens geprobeerd? Helpt dit stroom besparend?
Iemand al eens een externe HD geprobeerd (in mijn geval een WD Password 1TB), Hij connect (soms) dan kan ik files browsen maar als ik ga kopiëren disconnect hij.
Hebben jullie ook geen verwachte batterij duur tijd? Ik zie alleen percentage.
Zo wat vraagjes na paar uurtjes klooien:
Hebben jullie in de bios die optie om cpu cores uit te zetten al eens geprobeerd? Helpt dit stroom besparend?
Iemand al eens een externe HD geprobeerd (in mijn geval een WD Password 1TB), Hij connect (soms) dan kan ik files browsen maar als ik ga kopiëren disconnect hij.
Hebben jullie ook geen verwachte batterij duur tijd? Ik zie alleen percentage.
[ Voor 78% gewijzigd door Scale op 25-02-2014 21:02 ]
Reparatie van mijn microsd-kaartlezer duurt helaas toch langer als ze hadden beloofd
Zou 8 tot 10 werkdagen (max. dus 2 weken) duren. Morgen is het alweer 3 weken geleden dat ie door ups werd opgehaald.
Morgen krijg ik mijn stylus+hdmi verloopstekker binnen.
Paar keer bericht gehad dat de datum van ontvangst werd uitgesteld.
Paar dagen geleden zou ik hem nog op 14 maart krijgen (eind dec. vorig jaar allebei besteld).
En zie daar: kreeg ik eerder vandaag een mail dat ie verstuurd is. Nou alleen nog mijn gerepareerde tablet nog weer terug krijgen (Atom versie).
Zou 8 tot 10 werkdagen (max. dus 2 weken) duren. Morgen is het alweer 3 weken geleden dat ie door ups werd opgehaald.
Morgen krijg ik mijn stylus+hdmi verloopstekker binnen.
Paar keer bericht gehad dat de datum van ontvangst werd uitgesteld.
Paar dagen geleden zou ik hem nog op 14 maart krijgen (eind dec. vorig jaar allebei besteld).
En zie daar: kreeg ik eerder vandaag een mail dat ie verstuurd is. Nou alleen nog mijn gerepareerde tablet nog weer terug krijgen (Atom versie).
Stylus? Die is toch compleet uit de handel?
In de mail werd niks vermeld over het niet verzenden van de active stylus..Johnny schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:12:
Zodra ups langs is geweest post ik wel ff een foto van de pen.
Ik geloof dat er een 2de revisie van de stylus is.
Dit was waar ik me op baseerde:
Ik zie em nu ook in de USA shop weer staan, in NL nog niet. Verder niets gelezen over een nieuwe revisie. Ik had nog een 30$ giftcard gekregen bij mijn bestelling in USA dus meteen ook de stylus daar maar besteld.
Ik zie em nu ook in de USA shop weer staan, in NL nog niet. Verder niets gelezen over een nieuwe revisie. Ik had nog een 30$ giftcard gekregen bij mijn bestelling in USA dus meteen ook de stylus daar maar besteld.
Er is bij tabletpcreview een 21 pagina lange thread:
Results from the NEW Dell Stylus for the Venue 8 and 11 Pro Tablets
Results from the NEW Dell Stylus for the Venue 8 and 11 Pro Tablets
Deze bedoel je? http://forum.tabletpcrevi...nue-8-11-pro-tablets.html
Aye, eventueel kan je ook even googlen voor:
dell venue stylus rev A01 kom je ook wat artikelen tegen.
dell venue stylus rev A01 kom je ook wat artikelen tegen.
Die van mij is net verstuurd zie ik bij mijn order op de Dell website. Heb hem half december besteld..Johnny schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:12:
Zal dus wel de nieuwe versie zijn.
Zelfde hier jelle, heb hem nu 2 dagen. Was inderdaad met A10 bios.
Maar zover ik zie zit er geen hardware verschil in, aangezien ik alle beschreven issues ook al tegen gekomen ben.
Maar zover ik zie zit er geen hardware verschil in, aangezien ik alle beschreven issues ook al tegen gekomen ben.
Vandaag geen ups langs geweest voor mijn stylus+mini hdmi>hdmi, hoewel hij wel voor vandaag gepland stond (volgens de site van ups). Zie net dat afgeleverde planning is bijgewerkt naar a.s. maandag, wordt vervolgd...
https://onedrive.live.com...A&v=3&ithint=photo%2c.jpg
https://onedrive.live.com...A&v=3&ithint=photo%2c.jpg
[ Voor 23% gewijzigd door ronaldinho op 03-03-2014 14:38 ]
Duren reparaties bij Dell altijd lang? Ben mijn tablet alweer 3,5 week kwijt. 25 februari zijn ze pas begonnen met repareren (week geleden dus). Het ging trouwens om een niet functionerende microsd kaartlezer die overigens wel netjes werd herkend door windows 8.1.
In mijn ervaring is dell altijd erg snel met reparaties. Als het niet direct aan huis was de volgende dag, was het binnen een week. Maar deze tablet lijn lijkt overal giga grote vertraging te hebben.
Ik denk ook dat het komt omdat veel mensen hun tablet terug sturen voor reparatie als hij vast loopt, terwijl dat (waarschijnlijk) een software issue is.
Ik denk ook dat het komt omdat veel mensen hun tablet terug sturen voor reparatie als hij vast loopt, terwijl dat (waarschijnlijk) een software issue is.
In eerste instantie heb ik meerdere malen contact gehad met Dell via de mail.
Op die manier geprobeerd het probleem op te lossen (zelfs foto's opgestuurd van de gebruikte microsd kaart+trayhouder waar het kaartje ingeklikt moest worden).
Als laatste optie heeft degene die mij geholpen had mij gevraagd de tablet op te sturen.
Maar goed, de status staat nu op dat die door een techneut wordt gemaakt alvorens er eerst een diagnose was gesteld, dus er zit schot in de zaak
Ben benieuwd wat ze er aan hebben gedaan: software- en/of hardwarematige reparatie
Op die manier geprobeerd het probleem op te lossen (zelfs foto's opgestuurd van de gebruikte microsd kaart+trayhouder waar het kaartje ingeklikt moest worden).
Als laatste optie heeft degene die mij geholpen had mij gevraagd de tablet op te sturen.
Maar goed, de status staat nu op dat die door een techneut wordt gemaakt alvorens er eerst een diagnose was gesteld, dus er zit schot in de zaak
Ben benieuwd wat ze er aan hebben gedaan: software- en/of hardwarematige reparatie
Ben al 1,5 maand in gesprek met Dell.
Eind januari is mijn Dell Venue Pro 11 opgehaald voor reparatie ivm de vele bekende problemen.
De status is nu "refund" omdat het "defecte" onderdeel niet meer leverbaar is. (?????)
Volgens de technische servicedesk is het moederboard niet meer leverbaar bij de fabrikant.
Er werd gezegd dat ze een wereldwijde backlog hebben van 34.000 moederborden.
Ik heb de optie gekregen om een "nieuwe" te krijgen of me geld terug.
Een product die nog zo nieuw is en nu al op BIOS A10 zit (waarmee nog steeds de problemen niet zijn opgelost) daar geloof ik niet meer in.
Ondanks dat ik het echt een mooi product/specs/design vind heb ik besloten voor de optie refund
(viel me trouwens op dat er veel medewerkers van dell (nl) niet eens wisten wat een venue pro 11 was...ik denk dat er gewoon een global issue is, met deze venue pro, waarvan men de status niet van weet. daardoor duurt de reparatie zo lang en krijg je gewoon niks te horen)
Eind januari is mijn Dell Venue Pro 11 opgehaald voor reparatie ivm de vele bekende problemen.
De status is nu "refund" omdat het "defecte" onderdeel niet meer leverbaar is. (?????)
Volgens de technische servicedesk is het moederboard niet meer leverbaar bij de fabrikant.
Er werd gezegd dat ze een wereldwijde backlog hebben van 34.000 moederborden.
Ik heb de optie gekregen om een "nieuwe" te krijgen of me geld terug.
Een product die nog zo nieuw is en nu al op BIOS A10 zit (waarmee nog steeds de problemen niet zijn opgelost) daar geloof ik niet meer in.
Ondanks dat ik het echt een mooi product/specs/design vind heb ik besloten voor de optie refund
(viel me trouwens op dat er veel medewerkers van dell (nl) niet eens wisten wat een venue pro 11 was...ik denk dat er gewoon een global issue is, met deze venue pro, waarvan men de status niet van weet. daardoor duurt de reparatie zo lang en krijg je gewoon niks te horen)
[ Voor 16% gewijzigd door supersteef op 04-03-2014 15:17 ]
Wanneer heb jij je tablet gekregen? Ik zou namelijk wel eens willen weten welke batch er nou zo vol problemen zit.
De mijne draait een stuk beter sinds de A10/driver updates, maar er zijn af toe nog wat kleine freezes.
Plus ik heb af en toe dat wanneer ik hem opstart ik het Dell logo krijg te zien en daarna gaat ie meteen weer uit. Ik moet hem dan weer opstarten en dan boot ie wel normaal. Is wel vrij vervelend...
De mijne draait een stuk beter sinds de A10/driver updates, maar er zijn af toe nog wat kleine freezes.
Plus ik heb af en toe dat wanneer ik hem opstart ik het Dell logo krijg te zien en daarna gaat ie meteen weer uit. Ik moet hem dan weer opstarten en dan boot ie wel normaal. Is wel vrij vervelend...
wat voor wifikaart zit er in de dell?
is dit een combo kaart van wifi en bluetooth?
Indien het een combo kaart is, zijn er mensen die problemen hebben met wifi als je verbind op een 2.4GHz netwerk en tergelijk b.v. een bluetooth muis verbonden hebben?
Indien het een combo kaart is, zijn er mensen die problemen hebben met wifi als je verbind op een 2.4GHz netwerk en tergelijk b.v. een bluetooth muis verbonden hebben?
Het is een Dell Wireless 1537, en dat is inderdaad een combo van WLAN en BT.Qualixo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:43:
wat voor wifikaart zit er in de dell?
Ik gebruik zelf geen BT, dus kan je helaas geen antwoord geven op de vraag of dat problemen geeft.
Ok ben even benieuwd want in het algemeen geeft dit namelijk issues.. bluetooth of wifi disconnects, trage wifi of limited connecties..Mottebelke schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:00:
[...]
Het is een Dell Wireless 1537, en dat is inderdaad een combo van WLAN en BT.
Ik gebruik zelf geen BT, dus kan je helaas geen antwoord geven op de vraag of dat problemen geeft.
Ik denk niet dat dit zozeer een probleem is met een combo-kaart, maar meer met het geval dat je twee connecties hebt op 2.4GHz. Het enige wat je daar aan kan doen is wat spelen met de WLAN channels en kijken welke het beste werkt voor jou.
Ik heb hier geen last van maar ik heb op mijn dd-wrt wel Bluetooth Coexistence Mode aan staan,
Ook heb ik niet naar packet loss gekeken. Maar ik heb geen disconnects / trage verbindingen of andere issues gezien.
Ook heb ik niet naar packet loss gekeken. Maar ik heb geen disconnects / trage verbindingen of andere issues gezien.
Gisteren mijn Venue binnen gekregen op het werk, werkt perfect op 1 ding na. De speakers lijken het niet te doen. Bij eender welk geluid dat ik afspeel hoor ik gewoon *tik* *tik* *tik*. Via de hoofdtelefoon gaat het wel allemaal goed. Hij doet dit zowel binnen Windows als bij de hardware-controle voor het booten.
Zou dit eventueel iets BIOS-gerelateerd kunnen zijn (dus wachten op een nieuwe bios versie) of zou het echt DOA hardware zijn ?
Het gaat hier over een i5-versie.
Zou dit eventueel iets BIOS-gerelateerd kunnen zijn (dus wachten op een nieuwe bios versie) of zou het echt DOA hardware zijn ?
Het gaat hier over een i5-versie.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik vrees DOA, heb niemand gehoord met audio issues. Als het de bios is had ik verwacht van meerdere mensen te horen. En als hij het ook niet doet bij de hardware-controle is het ook geen driver issue.
Mijn i3 Venue Pro restart nog steeds af en toe terwijl het niet moet. Hoe is dat bij jullie?
Soms wordt hij nog iets te spontaan wakker uit de slaapstand, maar verder lijkt hij het nu wel redelijk goed te doen... Toch twijfel ik nog of ik een groot aantal voor mijn collega's zou bestellen of niet...
Iemand vroeg enkele dagen geleden hoe lang dit device het doet op de accu: met het mobile-toetsenbord er bij ongeveer 8 a 9 uur.
Soms wordt hij nog iets te spontaan wakker uit de slaapstand, maar verder lijkt hij het nu wel redelijk goed te doen... Toch twijfel ik nog of ik een groot aantal voor mijn collega's zou bestellen of niet...
Iemand vroeg enkele dagen geleden hoe lang dit device het doet op de accu: met het mobile-toetsenbord er bij ongeveer 8 a 9 uur.