Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker een erg leuke tablet. Heb hem gisteren ontvangen, en geïnstalleerd. Heb hem overschreven met Windows 8.1 pro, hangt aan het domein en heb media center er ook op gezet.

Ik wilde voor de gein x64 draaien, maar de uefi bios is blijkbaar enkel 32 bit en er is geen legacy boot optie, dus x64 lijkt vooralsnog niet mogelijk.

De performance is zeker ok, en de touch interface in win8.1 is leuk om mee te werken.

Ben tevreden, alleen jammer dat ik geen x64 kan draaien, hoop dat Dell de bios aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:56

Fioravanti

Fioravantastisch!

Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:26:
Het is zeker een erg leuke tablet. Heb hem gisteren ontvangen, en geïnstalleerd. Heb hem overschreven met Windows 8.1 pro, hangt aan het domein en heb media center er ook op gezet.

Ik wilde voor de gein x64 draaien, maar de uefi bios is blijkbaar enkel 32 bit en er is geen legacy boot optie, dus x64 lijkt vooralsnog niet mogelijk.

De performance is zeker ok, en de touch interface in win8.1 is leuk om mee te werken.

Ben tevreden, alleen jammer dat ik geen x64 kan draaien, hoop dat Dell de bios aanpast.
Je hebt een bay trail,zo te zien? Bij tabletpcreview zag ik dat er verschillende bios-en in omloop zijn,misschien dat anderen het we toestaan.kwam ook iets tegen over het alloceren van videogeheugen wat in sommige bios-en te regelen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:05:
[...]

Ik had op 13 december besteld, betaling met spoed direct gedaan (ideal liep mis). Ik krijg een week later bericht dat ze geen betaling hebben ontvangen en nog 5 dagen wachten tot ze cancellen. Betaling had toen allang binnen moeten zijn. Waar ik me zorgen over maakte is dat uit de mails het leek alsof je op hun postbank alleen van een andere postbank kon betalen en voor bank, de bank dan dus. Ik had natuurlijk van bank naar postbank overgemaakt. Nou zou dat natuurlijk gewoon moeten werken, maar ondertussen staat het nog steeds op verwerking en ik kan geen normale ingang vinden waar ik met deze vraag terecht kan.
Kwam je niet verder via telefoon en chat? Via telefoon kanje de status van order opvragen,en daarna kiezen voor spreken met een klantservicemedewerker. Dell chat is het beste te vinden via google,de link op de site van Dell valt vaak weg :/ Dell chat verwijst vaak naar het telefoonnummer,maar toen mijn order geannuleerdwas,kon ik gewoon via chat deze opnieuw plaatsen. Contactformulier op de Dell site duurt zo'n 3 dagen voordat ze daarop terug komen.

Wat betreft betalingen duurde het de laatste keer 3 dagen (via ideal),keer ervoor (2 jaar geleden met een laptop)duurde het langer,maar hadden ze genoeg aan een screenshot van de bankmutatie om vast verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Mijne 3 order lijkt voor het eerst niet direct door te komen (of ze doen de afgelopen 2 dagen niks wegens de feest dagen). Hij is nog steeds niet in me recente orderlijst te zien. De andere twee keer was direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Scale schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:38:
Mijne 3 order lijkt voor het eerst niet direct door te komen (of ze doen de afgelopen 2 dagen niks wegens de feest dagen). Hij is nog steeds niet in me recente orderlijst te zien. De andere twee keer was direct.
Mijne stond er na maandag nacht op. Had die maandag contact met Mohammed via chat. Heb nu ook zn mailadres. Weet niet of ik het zomaar mag gebruiken,maar evt kan ik je die wel geven. Hij was bij mij iig erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geitemans
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-12-2020

Merk je heel verschil tussen de reeds geinstalleerde 32 bit (met bloatware) en de cleane pro install?? Is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dat via usb stick gedaan ofzo? Iemand anders zei dat nl je ook de pro key kon invoeren.

Overigens, x64 support op bay trail komt trouwens pas Q1/Q2 2014 las ik ergens. Jammer, maar anders blijf je maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fioravanti schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:45:
[...]

Kwam je niet verder via telefoon en chat? Via telefoon kanje de status van order opvragen,en daarna kiezen voor spreken met een klantservicemedewerker. Dell chat is het beste te vinden via google,de link op de site van Dell valt vaak weg :/ Dell chat verwijst vaak naar het telefoonnummer,maar toen mijn order geannuleerdwas,kon ik gewoon via chat deze opnieuw plaatsen. Contactformulier op de Dell site duurt zo'n 3 dagen voordat ze daarop terug komen.

Wat betreft betalingen duurde het de laatste keer 3 dagen (via ideal),keer ervoor (2 jaar geleden met een laptop)duurde het langer,maar hadden ze genoeg aan een screenshot van de bankmutatie om vast verder te gaan.
Ik draai telkens rondjes voor mn gevoel. Alles leidt terug naar het statusoverzicht op de site. Ik heb het erg druk met werk gehad en heb overdag geen tijd. Als ik dan na zessen de tijd vindt en het nummer bel krijg ik geen opties die van toepassing zijn. Toen ik er dan maar uit wanhoop zomaar 1 probeerde, zaten we ineens buiten kantoortijden aldus het bandje (het was 18.05), terwijl op de site staat tot 19.30. Een contactformulier kan ik alleen vinden voor al eerder aangemaakt cases, de andere pagina's geven een foutmelding. De chat werkt niet voor mij, de knop die er zou moeten zijn om het te starten wordt niet getoond (FF, IE11), maar misschien zat ik dan weer buiten kantoortijden.
Wist niet dat je met het telefonische statusoverzicht de kans krijgt om iemand te spreken (had ik al geprobeerd, maar blijkbaar niet opgemerkt?), probeer dat wel na de kerst.

Al met al, bizar slecht geregeld voor zo'n groot bedrijf als Dell. Tis dat ik per se deze tablet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:40:
[...]

Heb je dat via usb stick gedaan ofzo? Iemand anders zei dat nl je ook de pro key kon invoeren.

Overigens, x64 support op bay trail komt trouwens pas Q1/Q2 2014 las ik ergens. Jammer, maar anders blijf je maar wachten.
Dat was ik, Nog even na gezocht:

http://www.zdnet.com/ever...faq-part-2_p2-7000008775/

Je kan gewoon met een key upgraden vanuit windows zelf, geen usb sticks of dvd's nodig.

@Fioravanti:
Geloof dat ik ze mail ook heb, die had hij gegeven aan het einde van een chat sessie. Zal de chat logs eens checken. Maar wacht wel tot overmorgen. Maar bellen zit er niet meer in, heb nog 4 belminuten na die 41 minuten 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Scale op 25-12-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Volgens mij is klantenservice beschikbaar tot 17u. Chat koste me 10 minuutjes.

Mn nieuwe order staat inmiddels op In Productie. Het zal me benieuwen... blijkbaar is het minder Kerst in China }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:40:
[...]

Via een stick, ik heb mijn monitor als USB hub gebruikt, omdat de Windows setup geen touch ondersteuning heeft. Monitor aan de tablet. USB stick + keyboard aan de monitor. Natuurlijk pikte win8 setup de Windows 8 (non pro) key op via de bios, dus heb inderdaad gewoon vanuit Windows 8 mijn pro key ingevoerd en later ook de media center key, maar ik wilde de partitionering veranderen en gewoon een clean install doen.

@geitemans, ik wil altijd een clean install doen, maar gewoon mcafee eraf gooien (dat was eigenlijk de enige bloatware die erop stond) zou reeds voldoende moeten zijn, ik heb ook al die partities eraf gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2022
http://gfxbench.com/compa...soft+Surface+Pro+2&cols=2

De GFX benchmark Dell Venue 11 pro i5 4300Y vs Surface 2 pro i5 4200U

Conclusie: de MS2P is beter voor games.

[ Voor 3% gewijzigd door dela_soul_nl op 25-12-2013 23:55 ]

Geinspireerd door (hardware) techniek, geboren om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
En de "verloren" laatste review!

http://24allnews.com/dell-venue-11-pro-review

• Scale
Wat een vage benchmark, waarom zo'n rare scherm resolutie: Screen: 1371 x 771.
Anyway er zijn een boel andere benchmarks tussen deze twee cpu's te vinden.

Komt over het algemeen op hetzelfde neer, 4200U more power 4300Y minder energy verbruik.
Op zich wel benieuwd als ze precies even snel waren of er dan nog verschil in het energy verbruik is.

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Jup.

Die review is mooi uitgebreid,wel gek dat ze alleen de Atom en i3 benoemt. Alsof ze niet wisten dat er ook een i5 is.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 14:49
Even een update van mij: afgelopen zaterdag is ie in productie gegaan en vandaag is ie verzonden (volgens track & trace nog steeds in China). Dus hopelijk kan ik hem volgende week ontvangen!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Mottebelke schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:33:
Even een update van mij: afgelopen zaterdag is ie in productie gegaan en vandaag is ie verzonden (volgens track & trace nog steeds in China). Dus hopelijk kan ik hem volgende week ontvangen!
Hmm,had bij mij dus ook gekund,als de eerste order niet te snel geannuleerd was...

Ach ja,achteraf weet je alles van tevoren....

Hopen dat In Productie bij mij deze keer ook zo kort duurt als bij jou. :> :D

• dela_soul_nl
Goed nieuws Mottebelke! Hoop dat je hem gauw hebt.
Klopt het nog dat je de i5 8gb geheugen en 256 gb ssd hebt besteld?

[ Voor 30% gewijzigd door dela_soul_nl op 26-12-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Update 27 Dec:

Gevonden issues met de mobile dock (vroege leveringen)
Het schijnt dat magneten ervoor zorgen dat de dock disconnected raakt. Als het je overkomt zie dan:
http://en.community.dell..../p/19534855/20492031.aspx

Bij Shopper Cnet wordt de Dell Venue 11 pro i5 7130 /7139 vermeld. Er staat tevens " in stock" !!! Zie:
http://shopper.cnet.com/n...4014-3121_9-35832822.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:05:
[...]
Ik had op 13 december besteld, betaling met spoed direct gedaan (ideal liep mis). Ik krijg een week later bericht dat ze geen betaling hebben ontvangen en nog 5 dagen wachten tot ze cancellen. Betaling had toen allang binnen moeten zijn. Waar ik me zorgen over maakte is dat uit de mails het leek alsof je op hun postbank alleen van een andere postbank kon betalen en voor bank, de bank dan dus. Ik had natuurlijk van bank naar postbank overgemaakt. Nou zou dat natuurlijk gewoon moeten werken, maar ondertussen staat het nog steeds op verwerking en ik kan geen normale ingang vinden waar ik met deze vraag terecht kan.
Zucht! Zie net dat hij nu toch op geannuleerd staat. Oftwel, ik heb geld overgemaakt, maar de link naar de order is niet goed gegaan. Mag ik nu zeker tevergeefs gaan smeken om mn geld terug te krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

dela_soul_nl schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:53:
Update 27 Dec:

Gevonden issues met de mobile dock (vroege leveringen)
Het schijnt dat magneten ervoor zorgen dat de dock disconnected raakt. Als het je overkomt zie dan:
http://en.community.dell..../p/19534855/20492031.aspx

Bij Shopper Cnet wordt de Dell Venue 11 pro i5 7130 /7139 vermeld. Er staat tevens " in stock" !!! Zie:
http://shopper.cnet.com/n...4014-3121_9-35832822.html
Hmm,kan niet echt vinden welke productie serie het betreft. Heb zelf een slim keyboard,zonder accu,daar heeft een gebruiker het ook over in dat topic. Al lijkt die Brian het over de mobile dock te hebben.

In Stock? De eerste webshop die bij Dell in het magazijn kan kijken ;) als ik doorklik zie ik alsnog verzenddatum, wat ik overigens voor mijn order fijn zou vinden,op dit moment.

[ Voor 1% gewijzigd door Fioravanti op 27-12-2013 08:19 . Reden: autocorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Ugh, chat gevraagd over vermisde order. Moet de klanten service bellen -.-

EDIT (3):
Fout bij bestelling (niet aan mijn kant), Maar weer 4 dagen wachten voor niks.
Tijd voor bestellings-poging nummer 4. En toen werkte bijde 10% kortings codes niet meer.

Rond uur of 12 mohammed op de chat gesproken, hij zou een offerte sturen met korting. Deze om 17:00 ontvangen maar er staat twee verschillende processors op de offerte.
Dus laat hem dat maar even uitzoeken, voordat hij daardoor gecanceled word. Maar dat zal nu wel na het weekend worden :'(

[ Voor 93% gewijzigd door Scale op 27-12-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Scale schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:46:
Ugh, chat gevraagd over vermisde order. Moet de klanten service bellen -.-

EDIT (3):
Fout bij bestelling (niet aan mijn kant), Maar weer 4 dagen wachten voor niks.
Tijd voor bestellings-poging nummer 4. En toen werkte bijde 10% kortings codes niet meer.

Rond uur of 12 mohammed op de chat gesproken, hij zou een offerte sturen met korting. Deze om 17:00 ontvangen maar er staat twee verschillende processors op de offerte.
Dus laat hem dat maar even uitzoeken, voordat hij daardoor gecanceled word. Maar dat zal nu wel na het weekend worden :'(
Het lijkt welof ze je moeten hebben...

In mijn order staan deze twee regels mbt de processor:
329-BBTMIntel Core i5-4300Y Processor (3MB Cache, 1.6 GHz, Dual Core), 8GB memory
338-BDITIntel Core i5-4300Y Processor (3MB Cache, 1.6 GHz, Dual Core

Is het bij jou wel hetzelfde type? Lijkt me niet iets hinderlijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Intel Core i5-4210Y Processor (3MB, 1.5Ghz) 
Intel Core i5-4300Y Processor (3MB Cache, 1.6 GHz, Dual Core)

Niet hetzelfde dus. Dacht laat ik het maar vragen ipv na 2 weken een annulering te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Fioravanti schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 07:29:
[...]

Hmm,kan niet echt vinden welke productie serie het betreft. Heb zelf een slim keyboard,zonder accu,daar heeft een gebruiker het ook over in dat topic. Al lijkt die Brian het over de mobile dock te hebben.

In Stock? De eerste webshop die bij Dell in het magazijn kan kijken ;) als ik doorklik zie ik alsnog verzenddatum, wat ik overigens voor mijn order fijn zou vinden,op dit moment.
Ik heb zelf de mobile accu dock hier liggen dus ben benieuwd, gezien de productie van de docking aansluiting het zelfde is bij alle typen lijkt het er op dat het een productiefoutje was wat ze inmiddels hebben ontdekt en hebben opgelost.

De Venue's 11 pro zijn gewoon nog nergens in stock, ik las net in een oudere post dat het gemiddeld 45 dagen duurt voordat ie uit de fabriek rolt. Wellicht hebben ze inmiddels het productie niveau al opgeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Heb de mijne online bij Dell Nederland besteld (Atom versie).
Stond ook bij dat de verwachte verzenddatum 01-01-2014 zou zijn.
Net even gecheckt en zie dat de geschatte leveringsdatum 23-01-2014 is.
Ben benieuwd! :P
Misschien zit er verschil qua levering tussen tablets met Atom of i3/i5 processor :?

[ Voor 17% gewijzigd door ronaldinho op 27-12-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
ronaldinho schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:46:
Heb de mijne online bij Dell Nederland besteld (Atom versie).
Stond ook bij dat de verwachte verzenddatum 01-01-2014 zou zijn.
Net even gecheckt en zie dat de geschatte leveringsdatum 23-01-2014 is.
Ben benieuwd! :P
Misschien zit er verschil qua levering tussen tablets met Atom of i3/i5 processor :?
Dat denk ik wel, er zijn wel al een aantal tweakers die de Atom al binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Net een video gespot van een 7130 gebruiker

YouTube: Dell Venue vPro 11 - 7130
Wat zou dit kunnen zijn volgens jullie?

Zelf denk ik aan een soort thermische beveiliging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ geen idee wat dat is, wel een dealbreaker. De atom heeft dat gelukkig niet. Heb al verschillende films afgespeeld zonder problemen en ik heb hem nooit aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

dela_soul_nl schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:57:
Net een video gespot van een 7130 gebruiker

YouTube: Dell Venue vPro 11 - 7130
Wat zou dit kunnen zijn volgens jullie?

Zelf denk ik aan een soort thermische beveiliging...
Filmpje zegt niet zoveel. Het gaat er toch om dat het scherm oplicht en wegvalt? Er zijn teveel factoren onbekend. Welke mediaspeler wordt gebruikt? Wat voor bestand, welke bitrate? Is het bij elke vide? Enz,enz,enz...

Dat orders nu verlaat zijn zie ik steeds meer als voordeel,dan kunnen de kinderziektes eruit/gepatcht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Het filmpje zegt inderdaad niet zoveel, toch hoop ik het niet mee te maken tijdens het film kijken.
Ik zie het na de eerst verschenen reviews ook als een voordeel dat de levertijd langer is, zo kunnen ze inderdaad nog aanpassingen doen zodat de kinderziektes eruit zijn.

Zo vind ik net nog een Bios update vermelding:
http://en.community.dell....es/f/3824/t/19538168.aspx

Off topic:
Mn vriendin heeft een Asus 1201N welke soms uitvalt tijdens het HD film kijken. Gezien dat ding dan zo heet word is het bijna zeker een thermisch probleem. Ik stream dan wel een 1080p MKV vanaf een Nas via Wifi, gebruik WMP HC om de MKV mee af te spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door dela_soul_nl op 28-12-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Vind net nog reparatie video's van de Dell Venue 11 pro door dell parts people
YouTube: Parts-People.Com, Inc

Enjoy

Ps: Aan het eind van de video zeggen ze ook de onderdelen te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Na de afgelopen weken als een verliefde tiener de bestelstatussite te hebben zitten refreshen,zojuist toch dit maar wat geautomatiseerd. Heb de directe url uit de orderbevestiging toegevoegd aan changedectection.com. dan krijg ik een mail als er wat verandert.

Die 'automatische' mails van Dell vertrouw ik niet meer. Heb over de afgelopen twee statuswijzigingen geen mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Lezen!!!!

Net deze draadjes doorgelezen, en zo wel DV11P als MSP2 gebruikers melden dat hun tablets regelmatig bevriezen

Voor de DV11P zie:
http://en.community.dell....535987.aspx?pi239031352=1

Ter info de MSP2 zie
http://answers.microsoft....3?page=1&tm=1388173461620

Het vermoeden is dat het met de chipsets te maken heeft:
http://www.tomshardware.c...ep-Problem-PCN,21896.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Ik overweeg de DV11P met Atom te kopen; ik zie dat ze in de VS ongeveer dezelfde prijs zijn als hier in Euro, dus veel goedkoper Met accessoires zit ik op 650 euro vs 460 euro in de VS. Ik kan opzich makkelijk iemand dit ding voor me mee laten nemen, zijn er addertjes onder het gras waar ik bij Dell dan rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren deze hier al voorbij gekomen?

Wordt inderdaad gesproken over disconnects, en het niet altijd even snel reageren/werken van het slimcase-toetsenbord. (@ 24.14 min.)
De de stylus reageert ook niet echt soepel. (@ 10.49 min.)
Er zou in Januari een nieuwe versie stylus verkrijgbaar moeten zijn waarbij e.e.a. beter zou moeten gaan werken.
Er zou dan ook weer een nieuwe video van hun moeten verschijnen waarin de (eventuele) verbeteringen getoond worden.
Voordat die er is bestel ik niets denk ik. :)

Wat me verder nog opviel in het filmpje is:

Dat er kennelijk alleen gps op de 3g versie zit. ( @ 5.52 min.)
Wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen maar wel graag zeker zou willen weten.
-EDIT-
Na wat meer onderzoek lijkt er inderdaad geen GPS op Dell Venue 11 pro te zitten.
Wel is het zo (goed als zeker) dat de gps chip verwerkt zit in de 3g module, en dus zou daarom de 3g versie je ook meteen gps geven.
Maar helemaal duidelijk is het mij niet geworden.
Zie bv:
http://en.community.dell....es/f/3824/t/19532959.aspx
http://en.community.dell....es/f/4586/t/19529524.aspx
http://en.community.dell..../p/19528733/20481465.aspx

-EDIT2-
Hier wordt het allemaal aardig duidelijk:
(zag dat daar, net zoals ik hier onder deed, ook gedacht werd aan het zelf toevoegen van de 3g/gps module.)
http://forum.tabletpcrevi...ll-venue-8-11-pro-91.html

En dat waarschijnlijk alles voor 3G functionaliteit ook in de non-3g versie aanwezig is, behalve de 3g module zelf. (@ 2.52 min.)
Hierdoor ben ik me gaan afvragen of je niet gewoon zelf deze module ergens kan aanschaffen en hem er dan ook zelf in kan bouwen.
Misschien is dat wel een financieel aantrekkelijke mogelijkheid?

Verder blijf ik het écht een prachtig apparaat vinden.

Full review:
YouTube: Dell Venue 11 Pro full review (english) | tabtech

Video sample:
YouTube: Dell Venue 11 Pro Video Sample - 1080P (englisch) | tabtech

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:16:
Ik overweeg de DV11P met Atom te kopen; ik zie dat ze in de VS ongeveer dezelfde prijs zijn als hier in Euro, dus veel goedkoper Met accessoires zit ik op 650 euro vs 460 euro in de VS. Ik kan opzich makkelijk iemand dit ding voor me mee laten nemen, zijn er addertjes onder het gras waar ik bij Dell dan rekening mee moet houden?
Zou me alleen kunnen bedenken dat ze eisen om hem naar de US te sturen als er wat mee aan de hand is, zou dat misschien even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Nieuws update

Dell venue 11 pro vs HP omni 10
YouTube: Dell Venue 11 Pro vs. HP Omni 10 (english) | tabtec

How to pagina's door parts people
http://blog.parts-people....removal-and-installation/

Microsoft vermeld de Dell venue 11 pro op hun site
http://windows.microsoft....ndows-8/dell-venue-11-pro

[ Voor 48% gewijzigd door dela_soul_nl op 30-12-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
De technische specificaties onderaan de site van Microsoft kloppen volgens mij niet, nl:
1) de ssd hd moet eMMC zijn
2) 4gb geheugen moet 2gb zijn

Betreft hier de Atom versie, dus niet de i3 of i5.
Kan dit nog per land verschillend zijn of is dit wereldwijd hetzelfde qua specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Er zijn inderdaad verschillende versies in omloop maar volgens mij heef5 de atom per definitie 64 GB eMMC modules en 2GB geheugen.
Dell had in eerdere versies bijvoorbeeld wel andere i5 processoren dan nu, en van alle merken zijn ze wel het meest veelzijdig qua hardware configuratie keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
dela_soul_nl schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:07:
Er zijn inderdaad verschillende versies in omloop maar volgens mij heef5 de atom per definitie 64 GB eMMC modules en 2GB geheugen.
Dell had in eerdere versies bijvoorbeeld wel andere i5 processoren dan nu, en van alle merken zijn ze wel het meest veelzijdig qua hardware configuratie keuzes.
Wel vreemd (misleidend?) dat ze onderaan de specificaties zetten: Technische specificaties volgens opgave van de pc-fabrikant. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Onbegrijpelijk die schaarste! Ik kijk al een paar weken in de online microsoft store of daar een Surface direct te leveren valt maar alle configuraties staan steeds ´niet op voorraad´.
Als je wat googelt op Surface sold out or out of stock dan krijg je een enorm aantal hits met klachten over de niet leverbaarheid. Het speelt wordwide.
Ik vraag mij af of zowel de Surface als de Venue in dezelfde Chinese fabriek worden geproduceerd. Dat zou het enigszins kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Na een aantal dagen stilte allereerst de beste wensen

Nieuwe video review Dell Venue van Tabtec

'Dell Venue11 Pro 5130 (Bay Trail) vs. Venue 11 Pro 7130 (Core)
YouTube: Dell Venue11 Pro 5130 (Bay Trail) vs. Venue 11 Pro 7130 (Core) | TabTec

En een duidelijkere versie van de 5130 benchmark
http://browser.primatelabs.com/geekbench3/310845

enjoy ;)

[ Voor 19% gewijzigd door dela_soul_nl op 02-01-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Hier ook de beste wensen voor iedereen.

Mooie vergelijking van de verschillende versies. Ga um ook halen, maar wacht nog ff tot na de CES 😉.
Wat ik me wel af vraag is het volgende. Ik hoor altijd dat de Atom processor toereikend is voor office. Zou dat ook gelden voor grote exel-bestanden van 30mb? Daar werk ik voornamelijk mee en wil de venue pro graag als desktop vervanger gebruiken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:31
pm me een link met een voorbeeld bestand (als dat kan) en ik zal het straks even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
Zou ik graag doen ...... Teveel persoonlijke gegevens erin. Ik probeer de komende week iets op te stellen wat ik wel kan pm-en 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
aimms2001 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:39:
Zou ik graag doen ...... Teveel persoonlijke gegevens erin. Ik probeer de komende week iets op te stellen wat ik wel kan pm-en 😊
zoiets had ik verwacht ja :) Maar een voorbeeld bestand is ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Gaat er denk ik nogal van afhangen wat voor bestand: is dat 200K rijen met een sheet ernaast met SUMIFS en VLOOKUPS? of gewoon veel data. Dat laatste geval zal vooral trager openen, maar bij het eerste worden processor en geheugen pas echt uitgedaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Ugh, dus een offerte (die 2 dagen geldig was). En dan na een week nog geen reactie gekregen.
Dus ik dacht nou begin wel opnieuw, maar nu kan je het i5 model niet eens meer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Ìk heb de mijne (2 stuks, beide baytrail) besteld op 18-12. Ze zijn op 24-12 verstuurd door Dell, en wacht nu op de UPS. De tracking-service van UPS geeft overigens op het volgnummer nog steeds geen info, dus ben benieuwd of dat allemaal goed gaat. Uit het nieuws begreep ik al wel dat ze daar flinke achterstand hebben in de verwerking.

De order is bij mij trouwens door Dell gesplitst. De tablets zijn separaat gezet van de accessoires (slim keyboard, smartkeyboard en stylus pen). Die laatste worden pas ergens half januari verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
Coyote schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:02:
Ìk heb de mijne (2 stuks, beide baytrail) besteld op 18-12. Ze zijn op 24-12 verstuurd door Dell, en wacht nu op de UPS. De tracking-service van UPS geeft overigens op het volgnummer nog steeds geen info, dus ben benieuwd of dat allemaal goed gaat. Uit het nieuws begreep ik al wel dat ze daar flinke achterstand hebben in de verwerking.

De order is bij mij trouwens door Dell gesplitst. De tablets zijn separaat gezet van de accessoires (slim keyboard, smartkeyboard en stylus pen). Die laatste worden pas ergens half januari verwacht.
Zelfde gehad met het splitsen van de bestelling. Eerst toetsenbord, later pas de tablet.

Verzonden bij Dell betekend weg uit de fabriek. Als de tablet in Nederland is en ontvangen door UPS zal je tracking code actief worden. Dit duurde een week bij mij. Zou in verband met de feestdagen wel ietsjes langer kunnen duren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geitemans
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-12-2020
Arghh en ik was net zo blij dat mijn atom vandaag verstuurd was, nog maar een weekje geduld dan maar (besteld op 21 dec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
De beste wensen!

Heb afgelopen nacht 2 mails gehad van Dell.
Eerste betrof de tablet, tweede accessoires.
Bij beide ging het om een herinnering om te betalen.
Grappig, had beide al betaald met iDeal op 27-12-2013 toen ik de bestelling had geplaatst.
Heb dus uiteraard niet nog een keer betaald ;)
Vanmorgen weer een 2 mails gehad.
Nu wat positiever gelukkig.
Eerste bestelling betreft de tablet: De verwachte leverdatum voor deze order is op of voor 23-1-2014
Staat nu nog op 'werk in uitvoering'.
Tweede bestelling betreft de stylus (/pen) en een verloopstukje van mini hdmi naar hdmi.
In de bijlage staat ook iets wat ik niet snap wat het is: Order Level Freight SKU - KIT (staat €0,00 bij)
Leveringsdatum: Uw factuur zal ongeveer 3 weken na de bezorging van uw bestelling per post arriveren.
Dit zal dus rond 13 februari zijn. Staat nu nog op 'in productie'.
Moet dus nog steeds engelen geduld hebben, maar goed, dan heb je uiteindelijk ook wat (zeg ik op voorhand, haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote
Als ik dit zo lees ben ik toch blij dat ten tijden van mijn bestelling de iDeal pagina van Dell compleet niet functioneerde (de bekende 404 page not found) en ik uiteindelijk met creditcard heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Die 404 melding heb ik gelukkig niet gehad. Geen idee hoe het kan dat ze het nodig vonden om mij een betalingsherinnering te sturen. Maar goed, heb er verder niet op gereageerd en de berichten die ik vanmorgen had gekregen bevestigen dat. In de bijlagen stond nl. bij betalingsvoorwaarden: vooruit betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Na de nogal matige review over de Dell venue 11 pro 7130 hierbij ook kort beter nieuws

Een gebruiker op een ander forum vermeld dat zijn 7130 i5 met 4300 cpu goed functioneert:

Buggy 7130 replaced with 5130, works much better

I want to say the 7130 with the i5 4300u 8gb of ram and 256gb ssd seems to run a lot more stable than the i5 4210 4gb of ram and 126gb ssd. I haven't run into any of minor software issues I had. Stylus still works well too. I don't see the 4210 CpU option for sale anymore so maybe it was a hardware issue

Zie draadje:
http://forum.tabletpcrevi...30-works-much-better.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Historisch moment. Mn order is vannacht op Verzonden gezet. Als ik het me goed herinner kan de verzending uit China zo'n 5 dagen duren.

@Scale; als ik nu op de Dell site kijk,dan kan ik bij Consulenten niet meer bestellen. Bij zakelijk staan nog 3 soorten,met ook een i5. Verwachte verzending: 20 Jan.
http://www.dell.com/nl/be...enue-11-pro/pd?ref=gzilla

Bij de i5 zit tegenwoordig ook mobile broadband. Dat heeft de mijne nog net niet. Maar dat ga ik ook niet missen. Belangrijker vond ik dat het alsnog een 8gb/256gb kon worden,ondanks dat die niet meer op de site staat

[ Voor 32% gewijzigd door Fioravanti op 03-01-2014 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Ik heb mijn i5/8GB/256GB gisteren mogen ontvangen! :*)

Ik heb er nog niet veel mee gedaan (alleen wat Windows updates en driver updates gedaan), maar eerste indrukken zijn goed.
Was positief verrast door het gebrek aan bloatware (alleen Kindle app en Office trial die ik heb verwijderd). Gelukkig geen antivirus bloat aanwezig (Windows Defender is natuurlijk wel aanwezig).
Ook een erg nette verpakking; kleine doos, geen piepschuim aanwezig (maar wel degelijk verpakt).

Dit weekend maar eens verder gaan met installeren en pielen.
Mochten er nog mensen zijn met specifieke vragen, laat maar horen en dan kijk ik of ik het antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Even een vraagje, kan ik via deze link bestellen als consument? en de tablet voor 409 euro krijgen?

http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/dell-venue-11-pro/fs

En hoe zit het met verzendskosten/BTW hoeveel zijn deze?

er staat namelijk
Exclusief btw, exclusief verzending
.

EDIT: verder kijken dan me neus lang is, ik zie het al :)

[ Voor 9% gewijzigd door rikadoo op 03-01-2014 10:42 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MontyHJC
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 09:38
@rikadoo, ik zit ook even te zoeken... het antwoord op je eigen vraag was 'ja' neem ik aan?

En via hetzelfde bestelproces mis ik het kunnen bestellen van de stylus en mini-keyboard? Moet je die apart bestellen of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

MontyHJC schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:36:
@rikadoo, ik zit ook even te zoeken... het antwoord op je eigen vraag was 'ja' neem ik aan?

En via hetzelfde bestelproces mis ik het kunnen bestellen van de stylus en mini-keyboard? Moet je die apart bestellen of mis ik iets?
Je kan het beste de tablet in je mandje plaatsen. Daarna via de zoekfunctie die accessoires opzoeken en in je mandje plaatsen. Was bij mij iig de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
MontyHJC schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:36:

De prijs die daar staan is zonder btw en verzend, dus 409 + 20%btw en 25 euro verzenden + 20% dus utiendelijk iets van 530 euro inclusief. voor alelen de tablet zonder accesoires.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
@ Rick en Monthy,

Verder in het bestelprocedure zie je wat de verzendkosten zijn.
Je kunt bij service nog besparen op "spoed zakelijke ondersteuning" weet even niet hoe het heet, bij mij scheelde het een maand geleden iets van 100,- euries.

Accessoires kun je toevoegen door na de tablet in het mandje te hebben geplaatst, per stuk op te zoeken met de zoekterm "Dell venue 11 pro" en de vervolgens per artikel te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
dela_soul_nl schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:15:
@ Rick en Monthy,

Verder in het bestelprocedure zie je wat de verzendkosten zijn.
Je kunt bij service nog besparen op "spoed zakelijke ondersteuning" weet even niet hoe het heet, bij mij scheelde het een maand geleden iets van 100,- euries.

Accessoires kun je toevoegen door na de tablet in het mandje te hebben geplaatst, per stuk op te zoeken met de zoekterm "Dell venue 11 pro" en de vervolgens per artikel te herhalen.
Hoeveel heb jij ervoor betaald dan? Het goedkoopste waar ik op uitkom zonder accessoires is 525 euro inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
.Johnny schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:52:
Gaat er denk ik nogal van afhangen wat voor bestand: is dat 200K rijen met een sheet ernaast met SUMIFS en VLOOKUPS? of gewoon veel data. Dat laatste geval zal vooral trager openen, maar bij het eerste worden processor en geheugen pas echt uitgedaagd.
Allemaal Vlookupjes :9
Is dus hard werken voor processor en gehuegen. Ga proberen zo'n bestand in elkaar te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door aimms2001 op 03-01-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote
Nieuwe review van TabTech, die hebben de twee modellen die ze hebben (5130 en 7130) tegenover een Surface Pro 2 gezet:
YouTube: Dell Venue 11 Pro vs. Microsoft Surface Pro 2 (english) - TabTec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
rikadoo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:10:
[...]

De prijs die daar staan is zonder btw en verzend, dus 409 + 20%btw en 25 euro verzenden + 20% dus utiendelijk iets van 530 euro inclusief. voor alelen de tablet zonder accesoires.
Deze heb ik ook besteld.

Zat bij mijn laatste mails ook de orderbevestiging als bijlagen in pdf formaat:

Subtotaal: €404,13 (excl. btw)
Transportkosten €25,00
BTW €90,12
----------
Totaal €519,25

Accessoires heb ik er toen ook gelijk bij besteld, dus tablet en accessoires in hetzelfde mandje zeg maar ;)
Helaas worden ze wel in deellevering verzonden :(
Accessoires (stylus en kabeltje) zijn apart gespecificeerd (aparte orderbevestiging):
Subtotaal €45,07 (zonder btw)
Transportkosten €10,00
BTW €11,56
Totaal €66,63

Walla! :9

[ Voor 23% gewijzigd door ronaldinho op 03-01-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

ronaldinho schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:56:
[...]

Deze heb ik ook besteld.

Transportkosten €25,00
BTW €90,12
----------
Totaal €519,25

Accessoires heb ik er toen ook gelijk bij besteld, dus tablet en accessoires in hetzelfde mandje zeg maar ;)
Accessoires (stylus en kabeltje) zijn apart gespecificeerd (aparte orderbevestiging):
Transportkosten €10,00
BTW €11,56
Totaal €66,63

Het is inderdaad standaard procedure dat Dell je order opsplitst in een systeem-order en een accessoire-order. Daardoor zit ik al een maand met een nutteloze dock en slim keyboard.. 8)7

@Mottebelke; dus de verzending heeft bij jou dus ook zo'n 5 dagen geduurd? Dan zou het wel gaaf zijn als ik die komende vrijdag binnenkrijg... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Coyote schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:28:
Nieuwe review van TabTech, die hebben de twee modellen die ze hebben (5130 en 7130) tegenover een Surface Pro 2 gezet:
YouTube: Dell Venue 11 Pro vs. Microsoft Surface Pro 2 (english) - TabTec
Dit filmpje onderstreept nog maar eens de vraagtekens die heb bij de Venue tablets. Aanvankelijk leken ze me een mooie tussenweg tussen de Surface RT en de Surface Pro. Maar qua bouwkwaliteit ben ik toch niet erg onder de indruk van de i3/i5 variant. De BayTrail heeft dan weer slechts beperkte RAM en relatief traag eMMC flash geheugen. Al met al laat het nog altijd wat te wensen over.

Een Surface met Bay Trail, windows 8, 4gb geheugen en SSD zou ik ideaal vinden. Dan heb je enerzijds die fijne form factor van een tablet en degelijke bouwkwaliteit. Lekker dun en geen actieve koeling. Anderzijds wel voldoende computer om ook in de desktop fatsoenlijk te kunnen multitasken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Zeer interessant voor eventuele nieuwe kopers, de dell venue 11 pro 5130 Atom vs 7130 i5
zie: http://browser.primatelab...re/282545?baseline=263992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:36
ronaldinho schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:56:
[...]

Deze heb ik ook besteld.

Transportkosten €25,00
BTW €90,12
----------
Totaal €519,25

Transportkosten €10,00
BTW €11,56
Totaal €66,63

Dat kan zo'n € 50,- voordeliger: kijk ook even in het dell kortingscode topic. Hoe ik het gedaan heb:
Meld je aan bij Dell en geef een grote bedrijfsnaam op en je krijgt automatisch een vip code gemaild die 10% korting geeft. Zo kom ik op € 470,35 totaal.
En ik gebruik deze link: http://www.dell.com/nl/p/dell-venue-11-pro/fs?cs=nlepp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
dela_soul_nl schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:23:
Zeer interessant voor eventuele nieuwe kopers, de dell venue 11 pro 5130 Atom vs 7130 i5
zie: http://browser.primatelab...re/282545?baseline=263992
Wat is hier precies interessant aan? Ik ben een potentiele koper, maar zo'n synthetische test zegt toch niets? ik zie in elk geval precies wat je verwacht: qua ruwe score verslaat een betere processor een mindere processor. Zoiets als een benzine auto met een hybride vergelijken. Ik zie ze liever naast elkaar in een real world test. Wat applicaties open, wat gebeurt er dan met de response tijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Het filmpje van tabtech (dvp11 vs msp2) trapt ook een aantal open deuren in. En ik vind het altijd moeilijk om die filmpjes af te kijken,omdat de voice-over ook in dit filmpje weer teveel dezelfde woorden gebruikt. Dan heb ik liever dat ie wat minder zegt,en meer samenvat,en hoofdstukjes toevoegt. }:O

On topic; het nuttige van het filmpje s wel dat hij een echte vergelijking maakt tussen de audio en beeldscherm van beide tablets. Zaken waarbij de dvp11 beide keren wint. Dat de achterklep losser zit,snap ik wel,omdat de batterij vervangbaar is. Daarnaast heeft de MSP2 de sterke achterkant nodig,omdat er een kickstand in zit.

Dat er golven in je scherm komen,als je de bezel hard indrukt,is jammer vanwege de prijs die je betaalt. Echter ben ik niet van plan om veel in mn tablet te gaan knijpen... :+

[ Voor 12% gewijzigd door Fioravanti op 05-01-2014 15:20 . Reden: Minder gezeur,meer on topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

De track and trace code die ik sinds vrijdag heb, is nog niet bekend bij UPS. Daar heb ik wel verschillende verhalen over gelezen. Soms kwam dat pas beschikbaar zodra het binnen Europa aankwam..

Morgen eind van de dag toch even bellen met Dell, voor de zekerheid. De code ziet er ook heel anders uit dan de andere die ik bij Dell kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn bestelling was de ups trackingcode pas bekend bij ups na 7 dagen, de volgende dag werd de tablet afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
.Johnny schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:06:
[...]

Wat is hier precies interessant aan? Ik ben een potentiele koper, maar zo'n synthetische test zegt toch niets? ik zie in elk geval precies wat je verwacht: qua ruwe score verslaat een betere processor een mindere processor. Zoiets als een benzine auto met een hybride vergelijken. Ik zie ze liever naast elkaar in een real world test. Wat applicaties open, wat gebeurt er dan met de response tijden etc.
Ondanks het de score op papier is en er nog geen video vergelijking is tussen de atom en de i5 4300 vind ik dat de atom voor het geld zeer goed uit de verf komt qua prijs performance.
Indien je de Dv11 pro atom een jaar of 3/4 echt als "tablet" gaat gebruiken is het goed of je af te vragen of de i3 of i5 modellen de extra forsere investeringen waard zijn. Tevens is de Atom dunner zuiniger en lichter.

uiteraard zou het mooi ziijn om een atom op video met eej i5 te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Antwoord van Dell: Uw systeem kan op elk ogenblik aankomen,het process is bijna voltooid,Dat u uw systeem niet kunt volgen online is normaal.

Wow,net de cliffhanger van een spannende film. Met een rare twist als afsluitende zin. Heb verder nog een interessant screenshot erbij gekregen,zal die zo posten.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/lO01VXS.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Fioravanti op 06-01-2014 18:37 . Reden: afbeelding met doorlooptijden toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Zijn er hier mensen die de slim keyboard erbij hebben? Of tips voor een andere soft cover a-la iPad smart cover? Ik zit daar nog over te twijfelen. De slim cover heeft wel flink wat negatieve comments over random disconnects van het keyboard. De mobile keyboard is meteen weer duurder, zwaarder en dikker, en heeft een levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Ik heb sinds vandaag een Venue 11 test unit gekregen van dell :) Ik heb een model met de core i5 4300Y.

Ik heb het idee dat de cpu last heeft van throttling. In Chinebencht 11.5 haalt de processor een score van slechts 1.16, terwijl de 4010U een score haalt van rond de 1.9, volgens mij zou de score toch redelijk gelijk moeten zijn, ondanks dat de 4010U een hoger TDP heeft. Tijdens de benchmark loopt de temperatuur op tot maximaal 69 graden volgens coretemp, lijkt me niet echt verontrustend. De TJUNCTION temp van de cpu is dan ook 100 graden. Qua kloksnelheid valt me op dat de cpu tijdens de benchmark een kloksnelheid van 2GHz in het begin, maar binnen een minuut naar de 1700/1800MHz schakelt. Terwijl die in idle modus draait lekker op 2000MHz draait.

Dit is met de adapter aan de tablet en de energie instellingen op high performance. De ventilator laat zich ook horen :)

Zijn er mensen die dit ook ervaren of juist niet?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
StefanvanGelder schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:47:
Ik heb sinds vandaag een Venue 11 test unit gekregen van dell :) Ik heb een model met de core i5 4300Y.

Ik heb het idee dat de cpu last heeft van throttling. In Chinebencht 11.5 haalt de processor een score van slechts 1.16, terwijl de 4010U een score haalt van rond de 1.9, volgens mij zou de score toch redelijk gelijk moeten zijn, ondanks dat de 4010U een hoger TDP heeft. Tijdens de benchmark loopt de temperatuur op tot maximaal 69 graden volgens coretemp, lijkt me niet echt verontrustend. De TJUNCTION temp van de cpu is dan ook 100 graden. Qua kloksnelheid valt me op dat de cpu tijdens de benchmark een kloksnelheid van 2GHz in het begin, maar binnen een minuut naar de 1700/1800MHz schakelt. Terwijl die in idle modus draait lekker op 2000MHz draait.

Dit is met de adapter aan de tablet en de energie instellingen op high performance. De ventilator laat zich ook horen :)

Zijn er mensen die dit ook ervaren of juist niet?
Mazzelaar die je bent _/-\o_ Ik heb er eentje gekocht met de 4300Y Cpu, vervelend te lezen dat de throttle zo overactief is ingesteld. Ik las op een ander forum dat het zou helpen de scherm brightness te dimmen zodat er minder warmteontwikkeling zou zijn. Wellicht in een winterkoude omgeving testen? Lol

gezien ik hem nog niet binnen heb ben ik benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dela_soul_nl
Fioravanti schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:27:
Antwoord van Dell: Uw systeem kan op elk ogenblik aankomen,het process is bijna voltooid,Dat u uw systeem niet kunt volgen online is normaal.

Wow,net de cliffhanger van een spannende film. Met een rare twist als afsluitende zin. Heb verder nog een interessant screenshot erbij gekregen,zal die zo posten.

[afbeelding]
Spannende dagen he :*) ik zag jou bericht staan over bevestiging voltooiing van het proces en wist het meteen! De factuur welke ik zondag kreeg met ups verzending erop beschreven was het signaal dat mn tablet de fabriek heeft verlaten!!!!! Net gekeken en ja hoor er staat status verzonden.

Ik denk dat ze samen op transport zijn naar Nederland en dat we ze uiterlijk vrijdag of maandag volgende week in ontvangst mogen nemen als de levertijd 5 dagen betreft, bij 7 dagen wordt het natuurlijk nog wat later...

in blijde verwachting van. ..... :+ 8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Mijn tablet staat nu ook op verzenden :9

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldinho op 07-01-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Om nog even terug te komen op het throtteling verhaal bij de 4300Y processor, het lijkt erop dat het systeem de processor terugklokt vanwege het stroomverbruik. De Core i5 4210Y heeft hier ook 'last' van, als ik de review van notebookcheck over de Sony Vaio Tap 11 mag geloven.
Sony has clipped the Turbo. The R11.5 multi benchmark ran with 1.3 GHz, and a consistently running CPU-only stress test achieved a clock of 1.2 GHz (Prime95 multithread). That is clearly below the default clock of 1.5 GHz. The theoretical Turbo of 1.9 GHz did not even come close to being achieved during our CPU tests.

Intel's SDP (scenario design power) might be an answer in this case. OEMs have the option of setting the PL1 to 6 or 11.5 Watts in Y-CPUs (power level in terms of time). The CPU could theoretically achieve 11.5 Watts during shorter loads; it would however drop back to 6 Watts during longer loads. More information about this can be found in this ars-technica article.
De i5 4210Y in de Sony klokt zichzelf dus nog verder omlaag om de temperatuur nog lager te houden. Ik vind het een erg vreemd verhaal... Als je de warmte niet kwijt kunt in zo'n tablet, waarom bieden ze het dan wel aan? Op die manier heb je even veel aan de een Core i3 of zelf een Bay Trail Atom processor...

Edit: als je het artikel op Anantech leest, waar in mijn quote ook naar wordt verwezen, snap je wel beter waarom er voor gekozen is om het zo te doen. Het komt er op neer dat de kloksnelheden alleen tijdens korte inspanningen worden gebruikt om zo taken sneller af te ronden. Chinebench, die ik gebruikte om de processor te stressen, valt daar waarschijnlijk niet onder :P

Edit2: maar desondanks nog steeds vreemd dat een 4300Y behoorlijk slechter scoort dan een 4210Y. Ik het nog maar eens verder onderzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefanovic45 op 08-01-2014 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

ronaldinho schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:43:
Mijn tablet staat nu ook op verzenden :9
Kijk eens aan! Das goed voor dit topic, dat steeds meer hem binnen gaan krijgen.

UPS T&T werkt sinds vanmorgen. Tablet is nu in Utrecht,wordt vandaag afgeleverd.

[ Voor 14% gewijzigd door Fioravanti op 08-01-2014 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:54:
Ik zie opeens dit topic, even mijn bevindingen met de Dell Venue 11 pro. Ik heb hier twee configuraties Venue 11 Pro i5-4300Y 256GB 8GB en Venue 11 Pro i5-4300Y 128GB 4GB om te testen naar de inzetbaarheid.

Apparaten zijn getest met de laatste drivers en Windows updates geïnstalleerd, hieronder een aantal van mijn bevindingen.
  • Touchscreens detecteren waarnemingen na ontwaken die er niet zijn, uit en aanzetten verhelpt dit maar onwenselijk in dagelijks.
  • Dual extern scherm is niet te configureren ook niet na het update van de drivers.
  • Totaal gewicht van mobile keyboard & Tablet is niet echt portable meer ( +/- 1,8 KG).
  • Reactie van scherm om active stylus is rondom slecht, herkenning duurt seconden en enkel en dubbelklikken worden niet lekker geregistreerd.
  • onverklaarbare freezes en hickups bij gebruik.
  • Onwerkbaar device na resetten TPM chip vanuit Windows.
  • Gewichtsverdeling door verwisselbare accu is niet ideaal.
Het is een prachtig apparaat om te zien en degelijk gebouwd maar de kinderziektes die ik waargenomen heb mogen m.i. niet in een final product zitten.
Ik herken veel van je punten niet.
  • Het touchscreen werkt bij mij prima, geen rare detecteringen
  • Dual scherm werkt bij mij wel gewoon (dus de tablet scherm + twee extra schermen), al moet ik hier wel direct bij zeggen dat twee oudere monitoren bij ons niet werken (E1909wdd en P1911 werken niet) terwijl nieuwere monitoren wel werken, zoals de P2213f.
  • Bij mij weegt de mobile keyboard + tablet maar 1.5KG, nog niet super licht voor het formaat maar daarmee is het nog wel een portable.
  • Een stylus gebruik ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen
  • Hickup en freezes heb ik in principe ook niet. Alleen het mobile dock (met extra batterij) verliest soms voor een aantal seconden de verbinding. Ik kan dan niet typen of met het touchpad werken, terwijl het touchscreen nog wel werkt
  • Mij stoort de gewichtsverdeling niet. Ik had het eerlijk gezegd ook nog niet eens opgemerkt.
Enige probleem wat mij echt irriteert is dat de processor echt onder niveau presteert. Met een 4300Y scoor ik 1.16 in Chinebench x64 11.5 Multi en 0.66 in single threaded. Een 4210Y scoort al ruim beter in deze benchmark... Hoe scoort jullie tablet op chinebench x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ik meerdere 19 inch dell monitoren (1913S, 1909, 1908) geprobeerd en met geen van deze kreeg in een dual screen setup, mogelijk heb jij een andere batch?

Daarnaast heb ik één device al op zeep geholpen door een TPM reset welke niet bevestigd kan worden, aangemeld bij dell maar geen idee of ze het ook daadwerkelijk gaan verhelpen, van deze wordt in iedergeval het moederbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
StefanvanGelder schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:32:
Enige probleem wat mij echt irriteert is dat de processor echt onder niveau presteert. Met een 4300Y scoor ik 1.16 in Chinebench x64 11.5 Multi en 0.66 in single threaded. Een 4210Y scoort al ruim beter in deze benchmark... Hoe scoort jullie tablet op chinebench x64?
Ik zal vanavond eens kijken of ik tijd heb om Cinebench te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
TWFpa2Vs schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:28:
Ik meerdere 19 inch dell monitoren (1913S, 1909, 1908) geprobeerd en met geen van deze kreeg in een dual screen setup, mogelijk heb jij een andere batch?
Ik weet niet of ik een andere batch hebt, waar zou ik dat aan kunnen zien? Ik weet niet hoe oud de monitoren zijn die jij benoemt, maar het lijkt wel in dezelfde serie te zitten als mijn monitoren die helemaal niet werkten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
de laatste twee cijfers zijn jaartallen dus 2013, 2009 en 2008. 24 inch monitor werkt wel maar blijf het vreemd vinden. Hoe je een batch herkend weet ik niet maar ook de accountmanager sprak van een waardeloze launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Zo eindelijk een bestelling door gekregen met de korte korting.

Verwachte leverdatum 24-01-14, Alleen vertelde mijn accountmanager dat hij er bijna wel zeker van was dat het 7 werkdagen zou duren. (haha ik zou het een wonder vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
StefanvanGelder schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:32:
[...]

Ik herken veel van je punten niet.
  • Het touchscreen werkt bij mij prima, geen rare detecteringen
  • Dual scherm werkt bij mij wel gewoon (dus de tablet scherm + twee extra schermen), al moet ik hier wel direct bij zeggen dat twee oudere monitoren bij ons niet werken (E1909wdd en P1911 werken niet) terwijl nieuwere monitoren wel werken, zoals de P2213f.
  • Bij mij weegt de mobile keyboard + tablet maar 1.5KG, nog niet super licht voor het formaat maar daarmee is het nog wel een portable.
  • Een stylus gebruik ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen
  • Hickup en freezes heb ik in principe ook niet. Alleen het mobile dock (met extra batterij) verliest soms voor een aantal seconden de verbinding. Ik kan dan niet typen of met het touchpad werken, terwijl het touchscreen nog wel werkt
  • Mij stoort de gewichtsverdeling niet. Ik had het eerlijk gezegd ook nog niet eens opgemerkt.
Een kleine correctie op mijn punten. Het is toch niet het de verbinding met het mobile keydock wat problemen veroorzaakt, de tablet blijk bij mij ook geheel te freezen, het touchscreen werkt dus ook niet meer. Het is alleen zo kort (vaak 2 - 5 seconden) dat ik dacht dat het touchscreen web deed, maar dat blijkt nu dus toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Welke BIOS versie hebben jullie? Ik heb A06, maar volgens de Dell site is A05 de nieuwste versie...

[edit1] Snelle Cinebench multi-core CPU test: 1.35. Maar dat was niet aan de lader, dus het zal wel hoger uitkomen als ik hem nog eens draai (nu geen tijd meer).

[edit2]
StefanvanGelder schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:52:
Een kleine correctie op mijn punten. Het is toch niet het de verbinding met het mobile keydock wat problemen veroorzaakt, de tablet blijk bij mij ook geheel te freezen, het touchscreen werkt dus ook niet meer. Het is alleen zo kort (vaak 2 - 5 seconden) dat ik dacht dat het touchscreen web deed, maar dat blijkt nu dus toeval.
Ik heb dat dus ook, maar ik heb wel het idee dat alleen het scherm hangt. Want gisteren was ik een bestand aan het downloaden, het scherm hing voor een aantal seconden en daarna was de download ineens een stuk verder. Dus de download was wel gewoon doorgegaan, waardoor ik denk dat het misschien een scherm of GPU driver probleem is.

[ Voor 105% gewijzigd door Mottebelke op 09-01-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Dat zou inderdaad nog best wel eens kunnen ja. Ik heb er vandaag ook veel opgetypt en het voel me op dat toetsaanslagen ook gewoon worden geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Niet te geloven, deze bestelling is in een dag naar in productie gegaan.
Weer eens wat anders dat 2 weken op werk in uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Bij mij zaten er 10 dagen tussen bestellen en verzending. Nu nog een paar dagen wachten op een track & trace code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Mottebelke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:55:
Welke BIOS versie hebben jullie? Ik heb A06, maar volgens de Dell site is A05 de nieuwste versie...

[edit1] Snelle Cinebench multi-core CPU test: 1.35. Maar dat was niet aan de lader, dus het zal wel hoger uitkomen als ik hem nog eens draai (nu geen tijd meer).
Volgens CPU-z heeft mijn Venue 11 BIOS versie A05.

Bedankt voor het testen van je CPU. Jou CPU scoort al een stuk beter dan die van mij. Bij mij zit er trouwens ook geen verschil in als ik hem aan de netspanning heb hangen of niet, ik blijf altijd op die 1.16 uitkomen.... Het zal dus wel deels aan mijn exemplaar liggen, al kom jij nog niet in de buurt van de 1.5, die ik bij deze processor zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
StefanvanGelder schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:58:
[...]

Volgens CPU-z heeft mijn Venue 11 BIOS versie A05.

Bedankt voor het testen van je CPU. Jou CPU scoort al een stuk beter dan die van mij. Bij mij zit er trouwens ook geen verschil in als ik hem aan de netspanning heb hangen of niet, ik blijf altijd op die 1.16 uitkomen.... Het zal dus wel deels aan mijn exemplaar liggen, al kom jij nog niet in de buurt van de 1.5, die ik bij deze processor zou verwachten.
Ik zal dit weekend nog eens de test draaien met en zonder netspanning.
Had je nog iets speciaals ingesteld bij de Power Plan settings? Of gewoon de standaard instellingen laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik had het high performance power plan draaien, daar had ik overigens niets in aan gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote
Ik heb mijn tablets inmiddels een weekje binnen en ben er erg blij mee.

Er was eigenlijk maar één klein issue waar ik tegenaan ben gelopen:
Na het aanpassen van de helderheidsinstellingen in Windows begon het scherm soms te flikkeren. Dit bleek uiteindelijk gelukkig te maken te hebben met een panel refresh instelling op de grafische driver.

Het wachten is nu op de accessoires. Ik kreeg vandaag een mail dat die zijn uitgesteld van 16-1 tot.. 11-3 (!). Geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste