Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429371

-----

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 15:57
Bedankt voor het melden! Ik had zelf we al de BIOS update geinstalleerd, maar had de andere updates gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:12
Bedankt voor de tip, had al een tijdje niet meer op updates gecontroleerd!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
BTw als ik de update installeer voor het travelkeyboard dan opent een cmdprompt en dan wordt de tablet uitgezet. That's it.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-----

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 15:57
snah001 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:38:
BTw als ik de update installeer voor het travelkeyboard dan opent een cmdprompt en dan wordt de tablet uitgezet. That's it.
Dat had ik de eerste keer ook. Toen ik de update voor de tweede keer draaide ging alles wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23
Voor de coreM venue 7140 is een bios update uit.

Dell Venue 11 Pro 7140 System BIOS

This package provides the Dell System BIOS update and is supported on Dell Venue 11 Pro 7140 for Windows Operating System.

Fixes & Enhancements

Fixes
-Not Applicable

Enhancements
-Support "Lid Switch" option in BIOS setup.
-Improve touch function on McAfee Preboot Authentication Screen.
-Improve system performance with new thermal setting.
-Improve HDD password function.
-Improve Travel keyboard battery charging function.

Version

Version A03, A03

Release date

27 Jan 2015

Last Updated

29 Jan 2015

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43
dirkjesdirk schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:42:
[...]

Ik heb al een tijdje zitten kijken, maar de venue 11 pro coreM editie (7140) met 64 Gb met slim tablettoetsenbord is al lange tijd € 639 euro. Deze prijs wijzigt ook niet echt. Het is natuurlijk ook een nieuw product.
Ik heb em maar besteld via de VIP site. Had nog een oude VIP code en kon dus voor 2x 10% korting deze aanschaffen voor ca 550 euro. Mijns inziens nog een redelijke prijs in vergelijking met vergelijkbare consumentenproducten.
Inmiddels is de prijs verhoogd van € 639 naar € 669, mij ontgaat de logica maar kopen zal ik hem voorlopig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
soganta schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:43:
[...]

Inmiddels is de prijs verhoogd van € 639 naar € 669, mij ontgaat de logica maar kopen zal ik hem voorlopig niet...
Vreemd ja. Zoals gezegd is 550 euro een goede prijs gezien de specs. Voor 669 komt het te dicht in de buurt van de Surface 2, die feitelijk de grootste concurrent is.

Gelijk maar even wat eerste (subjectieve) ervaringen met deze tabtop

Het fullHD scherm is uitstekend. Groot voordeel van het 10.8 inch scherm is toch wel dat dat net wel bruikbaar is in desktop/laptop mode en 10.1 inch net niet.

Het optionele toetsenbord met accu is overigens wel een aanrader. Het typt bijna als een gewoon toetsenbord en de kwaliteit is stukken beter dan die van mijn oude asus T100. Het standaard meegeleverde typcover gebruik ik om het apparaat nu in op te bergen en voor het intikken van enkele regels. De travel van dit keyboard is minimaal en het typt minder dan die van de cover van de surface pro 3. Daarentegen is het echte toetsenbord weer (veel) beter dan die van de surface. Omdat ik beide heb, wissel ik af. In tabletmodus is het prettig om de typcover te gebruiken, omdat die achter het scherm kan worden gevouwen. Het toetsenbord wordt dan ook netjes uitgeschakeld, maar helaas wordt dan niet automatisch weer het schermtoetsenbord ingeschakeld. Dat moet je - vreemd genoeg - handmatig doen. Of je moet de typcover verwijderen.

Verder heb ik nog een docking staion gekocht. Omdat ik die nog niet heb gebruikt, volgen de ervaringen daarvan later.

De tablet zelf is fors en met 723 gram redelijk zwaar, maar nog wel prima bruikbaar als tablet. Weliswaar is de body van plastic, maar dit voelt stukken beter aan dan het gladde plastic van de asus t100.

Nog een aardigheidje over de lader. Deze ondersteunt express charge, waarbij via de micro usb via 19,5v en 1,2A wordt snelgeladen. Sluit je andere apparaten op die lader aan (smartphone) dan laadt hij via een standaard current van 5v en 2A.
Bij de Venue kun je in de bios aangeven dat bijvoorbeeld overdag de snellaad functie actief is en als je em 's-nachts laadt de low charge functie. Dat laatste is natuurlijk beter voor de batterijen.
Laden via een usb poort kan natuurlijk ook, maar dat gaat met 5v en 0,5A wel heel traag.

De coreM is serieus sneller dan de atom. Civilization V draait bijvoorbeeld wel soepel op de HD5300 terwijl de HD graphics daar simpelweg te traag voor is.
De laadtijdtijd op de T100 was ook veel tel lang, maar het EMC geheugen is ook wel stukken trager dan de sandisk SSD in de Venue. Bovendien is die in standaard m.2 formaat en dus vervangbaar. Itt wat er her en der op internet staat is de achterkant van de Venue 7140 wel degelijk verwijderbaar.

Al met al tevreden met het apparaat. Het is nog wat multifunctioneler dan de T100, zeker een pak sneller en kwaliteit van de onderdelen op bijna elk punt beter. Maar daar betaal je ook 200/250 euro extra voor. Ik vind de venue 11 pro 7400 dat wel waard.

[ Voor 43% gewijzigd door dirkjesdirk op 16-02-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
iemand dit al geprobeerd?
nieuws: Ontwikkelaars releasen Android-fork die naast Windows kan draaien

ik heb zelf een Atom, die is nog niet ondersteund, maar de 7xxx serie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 12:03
Er is nu een methode om de TDP te unlocken voor de intel core i varianten.
Zelf ook getest en een methode gevonden om het ook plugged in te gebruiken, Zelf zou ik het graag nog iets meer automatiseren dus daar ga ik later nog eens naar kijken.

Maar het resultaat is super vet! Tot nu nog maar op 1 game getest, maar in die game heb ik gewoon een verdubbeling van FPS. Dit verhoogd de waarde van mijn venue enorm.

http://forum.tabletpcrevi...pro-i5-overclocked.65020/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Om nog maar even commentaar te geven op de review op de frontpage: reviews: Convertible Round-up: één cpu, totaal verschillende uitwerkingen

Dat de core M zo goed presteert in de Venue is natuurlijk heel mooi. Zelfs beter dan in veel grotere tablets die in potentie meer koelmogelijkheden zouden moeten hebben.
Alleen is het niet helemaal correct dat de tikmogelijkheden zo negatief worden beoordeeld. Ok, de meegeleverde flap/toetsenbord tikt maar matig - maar ook niet superslecht - maar het optionele keyboard wordt helemaal niet gemeld. Dat dat is toch echt een pak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaranta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-12-2024
Sinds een maandje of twee ben ik in bezit van deze tablet. Ik heb steeds gewoon gebruik kunnen maken van de Windows Store, maar al een week of twee krijg ik de melding "Windows Store is niet beschikbaar in uw regio."Gek genoeg kan ik op mijn Teclast en andere Dell laptop wel gewoon gebruik maken van de store.

De Dellhelpdeskmevrouw beweerde dat er een update moest komen en dat het dan allemaal opgelost zou zijn. Inmiddels ben ik twee láánge updates verder en heb ik nog steeds geen store. Ook google en de zoekfunctie hier boden geen soelaas. Is er iemand die mij kan helpen?

***edit: opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Even een vraagje over de HD graphics 5300. De Dell driver is al van september 2014 en ik wil graag de 2015 intel driver installeren. Ik krijg alleen de melding:
A customized computer manufacturer driver is installed on your computer. The Intel® Driver Update Utility is not able to update the driver. Installing a generic Intel driver instead of the customized computer manufacturer driver may cause technical issues. Contact your computer manufacturer for the latest driver for your computer.
Hoe groot is nu de kans dat Dell inderdaad een customized version of the Intel Graphics Driver heeft? Ik zie niks bijzonders in de config, maar dat zegt niet alles. Kan ik gewoon de generic driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:10
Hallo Sinds kort een Dell venue pro overgenomen. Zojuist even vast gelopen. Bij het opnieuw opstarten begon die Windows updates uit te voeren. Dit lukte echter niet Blijkbaar en nu krijg ik de melding: "de updates kunnen niet worden voltooid wijzigingen ongedaan maken schakel de computer niet uit ". ik kan wachten tot ik een ons weeg maar ik kom er niet uit. Ook niet na hard reset. Herkent iemand dit? Enig idee hoe ik dit ga oplossen? Baal nu al van Windows op een tablet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Korte update.
Alles hier nog steeds ok met mijn baytrail x64 versie.
Vorige week nog update uitgevoerd van Bios zonder enig probleem.
Komende tijd toch maar eens gaan denken aan een nieuwe CoreM versie zodat deze naar ega doorgeschoven kan worden want haar notebook is nog steeds kaduuk (videokaart RIP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Er is al enige tijd een bios update uit voor de 7140 (bios A04). Naar verluid zou deze een forse perfomance gain opleveren, hoewel ik mij afvraag of dat niet vooral geldt voor de 5y71 CPU, die feitelijk niet veel beter presteert dan de 5y10.

A04 Bios Enhancements
- Enhanced soft keyboard to input alpha letters and numbers for Bitlocker.
- Improved Dynamic Platform and Thermal Framework function.
- Improved Lid swith function.

Ik hoop dat daarmee ook het Dell Venue 11 Pro 7140 WiFi becomes disconnected during idle or waking from sleep is opgelost, maar dat moet nog worden getest.

Overigens zijn er ook recente biosupdates van het travel keyboard en het dockingstation.

[ Voor 31% gewijzigd door dirkjesdirk op 08-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Weet niet of het hier kan/mag. Maar ik heb een 11 pro 7130-1632 in v&a staan. Inclusief 3G en de officiële Dell stylus en cases (type en folio)

Zit nog garantie op. Windows 8.1 pro software installed.

V&A aangeboden: Dell Venue 11 Pro (7130-1632) Zwart (3G/128SSD/4GB) + Garantie

[ Voor 63% gewijzigd door jin op 18-04-2015 19:50 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-------

[ Voor 145% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:42
Weet iemand de nieuwe core M-variant versie ook in een bestaand toetsenbord-dock past (van de 5130).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zover ik begrepen heb past dat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
pitchdown schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:19:
Weet iemand de nieuwe core M-variant versie ook in een bestaand toetsenbord-dock past (van de 5130).
Ja, als het past bij de 7139 (oude codeY) dan ook in de 7140 (coreM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dirkjesdirk schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:02:
[...]

Ja, als het past bij de 7139 (oude codeY) dan ook in de 7140 (coreM)
Dat geld dus ook voor de 5100-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
pitchdown schreef op zondag 03 mei 2015 @ 08:22:
[...]

Dat geld dus ook voor de 5100-serie?
Dat is toch de Atom versie? als ik dit zo zie moet dat wel passen: http://www.dell.com/suppo...ersDetails?driverId=GRYP1

De 7140 is ook ongeveer even dik als de atom serie. De 7139 is dikker. Maar de keyboard accessoires zijn dus wel compatible. Bij de cases vraag ik mij dat wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dirkjesdirk schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:33:
[...]

Dat is toch de Atom versie? als ik dit zo zie moet dat wel passen: http://www.dell.com/suppo...ersDetails?driverId=GRYP1

De 7140 is ook ongeveer even dik als de atom serie. De 7139 is dikker. Maar de keyboard accessoires zijn dus wel compatible. Bij de cases vraag ik mij dat wel af.
Klopt, dat is de atom-versie.
Ik zie nog niet veel tweakers die zijn geupgrade van de atom naar de Core M.
Weet ook niet of er veel toegevoegde waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
pitchdown schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:38:
[...]

Klopt, dat is de atom-versie.
Ik zie nog niet veel tweakers die zijn geupgrade van de atom naar de Core M.
Weet ook niet of er veel toegevoegde waarde is.
Een upgrade is imho overdreven, tenzij je de extra power nodig hebt. Voor standaard tablet gebruik is de atom genoeg. Ik heb zelf voor de coreM gekozen omdat ik in de dock gebruik maak van wat zwaardere desktop programma's (en civilization 5 graag op de tablet speel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb de 64 bits atom hier maar toch heb ik af en toe bij het typen enige vertraging.
Niet altijd maar soms.
Verder voldoet deze (op reis vooral) perfect waar ik hem voor wil gebruiken en ben vooral te spreken over de accu (heb de dock) want op lange vluchten >10 uur kan ik alle gerust meerdere films kijken zonder bang te zijn dat deze voor einde vlucht leeg is. Haal met gemak 15 uur op één lading.
Gebruik hem verder voor mail (exchange), websurfen, tekstverwerking, online boekhouding maar geen echt zware taken dus hij voldoet geheel met het voordeel met de Atom x64 processor dat hij zuinig met de accu omgaat.

[ Voor 21% gewijzigd door snah001 op 09-05-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:11

GJA

Net een 7140 met de 5Y10 gekocht. Dacht via Marktplaats een mooie tweedehands toetsenbord met accu te scoren maar dat valt ff tegen. Hij werkt wel maar laadt niet op. Krijg ook een melding bij opstarten dat de accu niet herkend wordt. Heb het toetsenbord al los opgeladen met de lader van de tablet.

De led aan de zijkant knippert 4 x rood (kort), dan 1 x wit(lang).
Dat moet toch een foutcode zijn maar die kan ik niet terugvinden. Iemand die de foutcodes van de Venue weet?

En nog mooier, waarom de mijne niet oplaadt?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
GJA schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:07:
Net een 7140 met de 5Y10 gekocht. Dacht via Marktplaats een mooie tweedehands toetsenbord met accu te scoren maar dat valt ff tegen. Hij werkt wel maar laadt niet op. Krijg ook een melding bij opstarten dat de accu niet herkend wordt. Heb het toetsenbord al los opgeladen met de lader van de tablet.

De led aan de zijkant knippert 4 x rood (kort), dan 1 x wit(lang).
Dat moet toch een foutcode zijn maar die kan ik niet terugvinden. Iemand die de foutcodes van de Venue weet?

En nog mooier, waarom de mijne niet oplaadt?
Ik heb ook een 2e hands toetsenbord via marktplaats gekocht van een zekere Gokmen oid. De accu was nog wel goed, maar had bij mij al enige wear (85%). Het bordje ziet er wel gebruikt uit, maar functioneert verder prima.

De foutcode ken ik niet, maar ik vermoed toch een depleted battery. Je kunt proberen deze apart van de Venue gedurende 24 uur op te laden.
Het tobo heeft overigens ook enkele malen een firmware update gehad. Wellicht kun je proberen die door te voeren en reset dat een en ander.
Als dat ook niet werkt lijkt je accu defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Tnx!
Ik heb hem al rechtstreeks opgeladen met de lader. Dat duurde erg lang maar na een dag en een nacht ging het lampje wel uit.
In de bios wordt de accu echter niet herkend; daar zegt ie dat het geen Dell accu is. Je zou verwachten dat de accu wel herkend zou worden als ie versleten is.
De laatste firmware heb ik er ook opgezet. Geen verschil.

Maar ik heb hem met garantie; hij gaat terug.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Bijna eind juli dus update naar win10 staat voor de deur.
Ben benieuwd of dit een stap vooruit is voor deze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gisteren geprobeerd te upgraden naar win 10 maar krijg het niet voorelkaar.
Heb de iso (NL versie) gemount als dvd drive maar hij start de installer niet.
Ook met de media creation tool lukt het niet om de install op te starten.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 17:12

DinX

Motormuis

Ik heb een clean install van 8.1 gedaan en daarna gewoon naar 10 geupgrade vanuit 8.1

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels er wel achter dat bitlocker uit moet staan.
Maar hij stopt toch weer nadat de setup de bestanden heeft gekopieerd en de eigenlijke installatie start.
Wil eerst pogen tochnog te upgraden met behoud van alle instellingen maar als dat toch niet lukt dan maar een clean restore doen en vandaar uit dan maar updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Intussen maar de hele zaak terug gezet naar initiële installatie.
Nu ziet hij ook vanzelf de win 10 update en werd de hele installatie netjes doorlopen en afgerond.
Kost wel wat tijd maar alles werkt incl. activatie.
Alle programma's etc. incl. exchange weer geïnstalleerd en zo te zien werkt alles prima.
Veel werk als je niet eenvoudig kunt upgraden.
Goed dat je dit niet vaker hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Bij mij verliep de upgrade naar windows 10 zonder enig probleem. Alleen de touchpad ondersteunt helaas (nog) niet de nieuwe gestrest. Zal eens kijken of er nog een drive update komt.

Overigens moet ik behoorlijk wennen. Blijkbaar was ik een van de weinigen die win 8.1 wel prettig vond werken. Ik mis vooral de snelle wisselING tussen 2 of 3 openstaande apps (mail en pdf bijvoorbeeld), door van links te vegen (heel handig tijdens vergaderingen. Verder mis ik de metro internet explorer.

De rest (charms menu) e.d. is vooral wennen (denk ik). De vraag over de modus als je het tobo plaatst is wel erg fijn .

[ Voor 11% gewijzigd door dirkjesdirk op 18-05-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier geen problemen met de touchpad driver.
Enige app die niet werkt (zegt dat hij geen internetverbinding heeft) is die van de Rabobank.
Op het web nog gezocht maar niks over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Tot op heden ben ik er zowel onder win 8.1 en win 10 niet in geslaagd de NFC driver te intalleren.
Om precies te zijn de Intel/NXP Near Field Communications Driver.
Elke keer krijg ik bij installatie de melding "installation failed (8): Intel Management Engine Interface driver is not available or not answering".
Het lukt mij niet die IME Interface te installeren of te vinden of dat de venue 7140 die uberhaupt ondersteunt. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat die IME is :?

Kan iemand dit ophelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkjesdirk schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:38:
Tot op heden ben ik er zowel onder win 8.1 en win 10 niet in geslaagd de NFC driver te intalleren.
Om precies te zijn de Intel/NXP Near Field Communications Driver.
Elke keer krijg ik bij installatie de melding "installation failed (8): Intel Management Engine Interface driver is not available or not answering".
Het lukt mij niet die IME Interface te installeren of te vinden of dat de venue 7140 die uberhaupt ondersteunt. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat die IME is :?

Kan iemand dit ophelderen?
Heeft iemand hier op het forum wel een venue 11 pro met werkende NFC chip?
Bij het oude model is in een recente bios update het aan/uitzetten van NFC toegevoegd. Kunnen die bezitters bevestigen dat het bij hen wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ben er net achter gekomen dat de dure dock van mijn Venue 11 Pro slechts een 100Mbit NIC heeft :X
Lijkt een interne USB2.0 interface te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

------

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Anoniem: 429371 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:50:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar bij mij (ik heb een 7130) werkt ie in elk geval in de zin dat hij mijn DSC-QX10 aanzet als ik hem bij de NFC chip houd.
Lucky you ;)
Ik krijg de driver niet geinstalleerd vanwege een ontbrekende Microsoft Management Interface oid. Heel vreemd. Ook onder windows 10 blijft het hetzelfde verhaal.

Zie hier mijn post: dirkjesdirk in "\[W8.1] Dell Venue 11 Pro"

[ Voor 9% gewijzigd door dirkjesdirk op 06-11-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:50

polthemol

Moderator General Chat
sinds vandaag (gisteren technisch gezien ;) ) ook een happy eigenaar van een dell venue 11 pro.
Tweedehandsje, bij overname meteen een cleain win10 install uitgevoerd en alles werkt naar behoren maar (altijd die maar :) ).

Bij device management ontdekte ik dat nog altijd een deel devices heb die niet geinstalleerd zijn. Natuurlijk de NFC zoals hierboven ook al aangehaald werd, maar het lijkt me dat NFC alleen niet zoveel devices plaatst.

Ik heb de hele lijst drivers geinstalleerd van Dell en Intel zelf (dat laatste vanwege eigen ervaringen dat de meeste dell drivers utterly crap zijn in vergelijking met die van de intelsite zelf).

Iemand hier die weet wat ik nog mis ? Ik kan zweren namelijk dat ik alle drivers geinstalleerd heb. De intel update tool kan niets meer vinden en van dell heb ik alles gehad. De enige die een error genereert is de NFC driver/tool

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/kudxvy7c5/Knipsel.png

found it: het bleken de heatsensors te zijn. Na een reboot vanmorgen waren ze allemaal geinstalleerd. Weird maar goed. Next up zoals nog meer mensen hier, die nfc werkend krijgen :/

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 21-11-2015 13:16 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels op mijn X64 Baytrail de upgrade naar 1511 uitgevoerd en ging zonder enig probleem (is bij mijn PC wel anders).
Draai hierop sinds de upgrade beschikbaar was en de ervaring is erg positief.
Windows zelf gebruikt nu minder geheugen en de tablet voelt stuk sneller aan.
Ben ook overgestapt naar Chrome browser en dat helpt ook al flink.
Pagina's laden nu direct zonder vertraging ook als Outlook Exchange op de achtergrond meedraait.
Al met al positief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
polthemol schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:17:

found it: het bleken de heatsensors te zijn. Na een reboot vanmorgen waren ze allemaal geinstalleerd. Weird maar goed. Next up zoals nog meer mensen hier, die nfc werkend krijgen :/
Ben jij al geslaagd in het installeren van de NFC drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:50

polthemol

Moderator General Chat
dirkjesdirk schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:25:
[...]

Ben jij al geslaagd in het installeren van de NFC drivers?
ik heb de moed opgegeven. Het was meer een gimmic voor me dan wat anders, dus geen energie meer in gestoken moet ik bekennen :) Alleen het mobile gedeelte nog wat aan geprutst en die werkt nu wel naar behoren.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
polthemol schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:33:
[...]

ik heb de moed opgegeven. Het was meer een gimmic voor me dan wat anders, dus geen energie meer in gestoken moet ik bekennen :) Alleen het mobile gedeelte nog wat aan geprutst en die werkt nu wel naar behoren.
Ik ook. Het was wel handig geweest voor een BT koptelefoon die iik bij verschillende pc's gebruik en dus steeds opnieuw moet koppelen, maar het is niet anders. Wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
4 weken geleden begaf de accu in het toetsenbord het.
Van alles geprobeerd zoals toetsenbord geopend en accu aansluiting los en weer vast maar bleef aangeven dat accu niet beschikbaar was. Toetsenbord werkte wel gewoon.
Via het web nieuwe besteld (rond € 40,-) ingebouwd, eerst los geladen van tablet en daarna was alles weer ok.
Mijn Baytrail x64 doet het nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:59

strompel

PSN: jansoe13

mijn tablet wil niet meer opladen, nadat ik hem via een usb-aansluiting in het vliegtuig heb aangesloten, iemand een idee of ik dit kan oplossen, of welk onderdeel ik moet bestellen om dit te repareren.

het gaat om de 'Dell Venue 11 Pro (7130-7034) Zwart'

[ Voor 12% gewijzigd door strompel op 03-04-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
strompel schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:50:
mijn tablet wil niet meer opladen, nadat ik hem via een usb-aansluiting in het vliegtuig heb aangesloten, iemand een idee of ik dit kan oplossen, of welk onderdeel ik moet bestellen om dit te repareren.

het gaat om de 'Dell Venue 11 Pro (7130-7034) Zwart'
Heb je het ook met de originele lader geprobeerd met de snellaadfunctien aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:59

strompel

dirkjesdirk schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:06:
[...]

Heb je het ook met de originele lader geprobeerd met de snellaadfunctien aan?
Als ik de originele oplader aansluit gaat het ledje wit branden, maar na een aantal minuten gaat het ledje uit,

Als ik daarna de startknop indruk gaat de led rood branden en daarna weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
strompel schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:01:
[...]

Als ik de originele oplader aansluit gaat het ledje wit branden, maar na een aantal minuten gaat het ledje uit,

Als ik daarna de startknop indruk gaat de led rood branden en daarna weer uit
Ik zie op internet wel wat hits, maar geen echte oplossing. Heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Start ie nog wel op?
Dan kun je in de bios kijken of de accu misschien defect is. Er is een soort van service scherm of zoiets. Ik ben er per ongeluk eens in terechtgekomen en daar staat ook iets over de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Mijn lader gaat sinds kort alleen nog maar in trickle mode (3W ofzo ipv 28W) en laadt daardoor extreem traag op. Vervangen kost een paar tientjes, maar voor ik dat doe wil ik eigenlijk weten of het wel aan de lader zelf ligt. Weet iemand hier hoe je dat kan nameten? ik heb opzich wel een multimeter, maar ben er niet heel bedreven in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
.Johnny schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:33:
Mijn lader gaat sinds kort alleen nog maar in trickle mode (3W ofzo ipv 28W) en laadt daardoor extreem traag op. Vervangen kost een paar tientjes, maar voor ik dat doe wil ik eigenlijk weten of het wel aan de lader zelf ligt. Weet iemand hier hoe je dat kan nameten? ik heb opzich wel een multimeter, maar ben er niet heel bedreven in :-)
Misschien heb je het al lang getest, maar je kan ook in de BIOS kijken of fast charge misschien is uitgeschakeld. Ik heb het aan staan voor overdag, maar 's avonds en 's nachts laadt hij automatisch langzaam. Het is per uur in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels al weer een paar weken geleden op mijn Baytrail 11Pro en mijn 7140 de Creators Fall update uitgevoerd zonder enig probleem.
Valt wel op dat bij beiden de cpu usage minder is geworden.
De 7140 Lte 4Gb/128Gb 5 maanden geleden nog nieuw kunnen kopen in Duitsland via Ebay voor € 300,-.
Tsjonge wat een topkwaliteit tablet voor een kleine prijs en is ook nog eens lekker snel.

[ Voor 32% gewijzigd door snah001 op 31-10-2017 09:51 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste