Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 21:26
Ik zit zelf ook aan een tablet te denken als vervanging van mijn laptop uit 2008.

Ik heb momenteel al een snelle desktop uit 2012 waar ik mijn games op speel en wat fotobewerking.

Tablet wordt voornamelijk gebruikt voor skype, internetten en incidenteel om mobiel iets te typen. Voor de rest als entertainment wanneer ik onderweg ben naar mijn vriendin die een phd positie krijgt in Berlijn voor 3 jaar.

Omdat ik al een nexus heb van 5 inch zit ik eigenlijk niet op een tablet van 8 inch te wachten.

Ik vind de surface apparaten er geweldig uitzien maar ben huiverig voor RT, ga ik met bovenstaand gebruik daar veel last van hebben? Of kan ik beter gaan voor een baytrail met volledige windows? Ik wil trouwens absoluut geen android tablet omdat ik de tablet ook voor productiviteit wil gebruiken.

Veel alternatieven dan de surface pro en de dell venue krijg ik ook niet gevonden.
Komen er in de toekomst nog meer waar ik meer aan heb?

Als alternatief zie ik bijvoorbeeld ook deze:
Overigens staan bv deze deze niet bij de tablets maar de laptops.
http://reviews.cnet.com/t...4505-3126_7-35833700.html

De vragen zijn dus:
1. Is de RT variant goed genoeg voor mijn type gebruik.? Ik heb ooit begrepen dat flash er bv niet op werkt omdat het geen volledige desktop browser bevat.
2. Mocht RT niet goed zijn is, is een windows 8 tablet met baytrail dan snel genoeg? Of kan ik beter een i3 pakken?
3. Welke serie is dan het beste? De surface, de dell serie, de lenovo, de sony, of een andere (misschien ultrabook)?

De bedoeling is dat de combinatie het zeker 3 jaar gaat volhouden. Er is natuurlijk ook nog steeds de optie om de laptop mee te nemen in de trein echter is die vrij zwaar en de accu is gaar. Hoe verhouden de tablets zich trouwens tov de laptop qua performance? Het liefst moet de tablet een treinreis van 8 uur volhouden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52
Heb zelf alle versie van de Microsoft Surface liggen dus de RT / 2 en de Pro de RT gaat naar mijn collega voor voornamelijk zakelijk gebruik en de 2 gebruik ik nu dagelijks zelf.

Zie geen reden om voor privé gebruik niet de RT / 2 te nemen allereerste scheelt het aanzienlijk in de prijs en als 2e heb je instant on beschikbaar. Accu van de nieuwe 2 is fantastisch maar dat kan je ook wel in de review vinden van Tweakers. Dus ik vermoed dat die 8 uur goed haalbaar is in de trein.

Je hebt de beschikking over een vrijwel volledige browser in de classic shell maar je zal toch het meeste vertoeven in de "metro" omgeving. Flash is als ik mij niet vergis op basis van een lijst met websites die Microsoft heeft samen gesteld. Deze lijst is volgens mij ook te omzeilen. Maar ik zelf ben nog niet tegen die beperking aangelopen.

Daarnaast worden er steeds meer applicaties in de store geplaatst en de groei zit er aardig in. Zelf zijn voor mij app's erg onbelangrijk om dat je een zeer goede en snelle browser tot je beschikking hebt en een volledig office pakket voor geïnstalleerd staat op de Surface RT / 2.

Ik redt mij dus aardig met de Surface 2 en geef ook regelmatig presentaties met de HDMI/VGA verloop. via Prezi in IE of met PowerPoint inclusief ingevoegde HD filmpjes was dat zelfs geen probleem voor de RT versie laat staan de 2 versie die toch voelbaar sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 17:01
1. Windows RT is draait op een ARM processor. Dit betekend dat je niet alle games/software van je laptop zomaar op een windows RT tablet kan draaien. Al lijkt mij dat flash wel moet kunnen aangezien er ook een ARM versie is voor android.

2. De baytrail / i3 is maar net wat je wil. De baytrail zal je langere batterij leven geven, terwijl de i3 meer kracht zou leveren. Tevens (bij de modellen die ik bekeken heb) hebben de baytrails 2GB geheugen en de i-cores 4GB. En heeft de baytrail eMMC geheugen en de i-core modellen SSD opslag.

3. Er is simpel weg geen beste. Ik kan je wel wat informatie verschaven waardoor je kan kiezen wat het beste bij je past, voor de modellen die ik bekeken heb.

Asus T100 - Veruit het goedkoopst, heeft wel wat mankementen maar wegens de prijs vinden de mensen mensen dit niet storend. Toetsenbord inbegrepen

Dell Venue - Verwisselbare accu. Maar een stuk duurder dan T100. (i-core modellen kan je SSD en Wifi module ook wisselen). Toetsenbord niet inbegrepen.

Surface - Duurste van de 3, lastig zelf te repareren omdat hij dicht gelijmd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Big-Foot schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:44:
Heb zelf alle versie van de Microsoft Surface liggen dus de RT / 2 en de Pro de RT gaat naar mijn collega voor voornamelijk zakelijk gebruik en de 2 gebruik ik nu dagelijks zelf.

Zie geen reden om voor privé gebruik niet de RT / 2 te nemen allereerste scheelt het aanzienlijk in de prijs en als 2e heb je instant on beschikbaar. Accu van de nieuwe 2 is fantastisch maar dat kan je ook wel in de review vinden van Tweakers. Dus ik vermoed dat die 8 uur goed haalbaar is in de trein.

Je hebt de beschikking over een vrijwel volledige browser in de classic shell maar je zal toch het meeste vertoeven in de "metro" omgeving. Flash is als ik mij niet vergis op basis van een lijst met websites die Microsoft heeft samen gesteld. Deze lijst is volgens mij ook te omzeilen. Maar ik zelf ben nog niet tegen die beperking aangelopen.

Daarnaast worden er steeds meer applicaties in de store geplaatst en de groei zit er aardig in. Zelf zijn voor mij app's erg onbelangrijk om dat je een zeer goede en snelle browser tot je beschikking hebt en een volledig office pakket voor geïnstalleerd staat op de Surface RT / 2.

Ik redt mij dus aardig met de Surface 2 en geef ook regelmatig presentaties met de HDMI/VGA verloop. via Prezi in IE of met PowerPoint inclusief ingevoegde HD filmpjes was dat zelfs geen probleem voor de RT versie laat staan de 2 versie die toch voelbaar sneller is.
toon volledige bericht
Ik zou voor al die punten ook voor de surface rt2 kiezen (plus hij ziet er beter uit). Echter kan hij echt mijn laptop vervangen? Ik doe er niet veel meer op maar juist dan zul je zien dat ik een volledige windows omgeving nodig heb.Anderzijds wanneer splashtop erop draait kan ik hem altijd koppelen aan mijn desktop voor de volledige windows omgeving.

Verder hoef ik hem niet nu te hebben maar kan bv goed wachten tot de zomervakantie. Komen er dan nog interessantere modellen uit?

De asus is voor mij geen optie vanwege de te goedkope behuizing en het slechte scherm. Het scherm moet minstens dezelfde resolutie hebben als die van mijn huidige laptop. En zoals gezegd moet het apparaat wel 3 jaar meegaan. Vanwege dat laatst neig ik wel naar een baytrail/i3 variant omdat voor mijn gevoel rt niet echt van de grond komt. Maar misschien zit ik er naast.

Meer een PS: welke bedrijven hebben studenten korting?

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 23-02-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52
Splashtop of gewoon de steengoede RDP cliënt van Microsoft zelf levert je een hele mooie volledige desktop omgeving op.

De 2 is nog niet zolang geleden in Nederland beschikbaar gekomen ik verwacht dat er altijd wel weer wat nieuws uitkomt maar ik kan het je nu in ieder geval niet zeggen.

Ik dacht dat Microsoft de RT via diverse scholen aanbood geen idee hoe dat in elkaar zit. En mogelijk zelfs rechtstreeks bij Microsoft. misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Sorry heb heel die topicgroep gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Overigens kwam ik deze handige link tegen:
https://onedrive.live.com...&authkey=!AAO1lowxloMJjhM

Staan de meeste in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 08:15
Surface i5 128gb refurbs op ebay momenteel 320 euro 64gb 290 oid. Wel shipping only to usa.. Maar als je daar een kennis hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
TWeaKLeGeND schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:35:
Surface i5 128gb refurbs op ebay momenteel 320 euro 64gb 290 oid. Wel shipping only to usa.. Maar als je daar een kennis hebt..
De eerste of 2de versie?
Vind hem overigens niet zitten allemaal rond de $700 tel ik daar shipping en btw bij op dan zit al gauw aan dat bedrag in euro's.

[ Voor 19% gewijzigd door icecreamfarmer op 23-02-2014 20:56 ]

Pagina: 1