Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259037

Topicstarter
- Intel® Core2Duo T9300 processor (2.5-GHz, 6-MB L2 cache, 800-MHz FSB)
- 4096-MB (2*2GB) memory (DDR2 SDRAM 667-MHz)
- 200 GB harddisk, 7200 rpm
- DVD+/-RW Drive
- 15,4” WSXGA+ TFT, (1680x1050 resolution)
- NVIDIA Quadro FX 570 M, 256 Mb dedicated memory
- Wireless LAN 802.11 a/g/n
- Integrated Intel 10/100/1000 networkconnection
- onboard 56K V.92 modem
- 4 x USB 2.0
- SmartCard reader
- Secure Digital (SD) slot
- Firewire 1394 connector
- HDMI connector
- Bluetooth
- Fingerprint security
- Dimensions: 27,5 mm * 357 mm * 260 mm
- Weight: 2,8 kg
- Delivered with MS Vista
- Including all necessairy software
- 5 year insurance throughout study period
- 5 year support throughout study period
- Notebook is supplied with: Targus back pack, network cable, safety lock, mouse, anti-RSI notebook stand, separate key board and anti-theft (stoptrack) security

De prijzen waren verleden jaar €900,- voor eerstejaars en €1250,- voor 2e deelname

http://w3.tue.nl/fileadmi...ookspecifications2008.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
a cool
vraag me af hoe je hem hebt gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

4 x USB, Vista SP1, HDMI, T9 serie, 4GB ....

I like it

Ik baal er echter -enorm- van dat de prijs zo exorbitant veel hoger is voor een SLECHTERE deal voor 2e deelname. De prijs van €1250 is gewoon €350 duurder en dan krijg je maar 3 jaar garantie, geen accessoires, de garantie op je huidige laptop -vervalt- + je moet je software inleveren en laten deïnstalleren.

Dus EN 350 euro meer vragen EN -veel- minder leveren ... vind ik een veel te groot verschil. Erg jammer dat nieuwe 'leden' altijd zo verwend worden, want voor €900 is dit een absolute no-brainer en die vind je dus nerges - punt uit, einde discussie.

Maar voor €1250 ... I don't know ... wat zou de IBM T42 nog opleveren :/ ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ghannes schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:16:
a cool
vraag me af hoe je hem hebt gevonden ;)
Staat gewoon op de site van het NSC
www.tue.nl/nsc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cassius schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:22:
4 x USB, Vista SP1, HDMI, T9 serie, 4GB ....

I like it

Ik baal er echter -enorm- van dat de prijs zo exorbitant veel hoger is voor een SLECHTERE deal voor 2e deelname. De prijs van €1250 is gewoon €350 duurder en dan krijg je maar 3 jaar garantie, geen accessoires, de garantie op je huidige laptop -vervalt- + je moet je software inleveren en laten deïnstalleren.

Dus EN 350 euro meer vragen EN -veel- minder leveren ... vind ik een veel te groot verschil. Erg jammer dat nieuwe 'leden' altijd zo verwend worden, want voor €900 is dit een absolute no-brainer en die vind je dus nerges - punt uit, einde discussie.

Maar voor €1250 ... I don't know ... wat zou de IBM T42 nog opleveren :/ ?
Zit zelf ook te twijfelen of ik voor deze ga voor 1250 euro, of voor de T61p t9300 voor 1269 euro bij Megasellers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er loopt al een draadje over deze actie.

laat maar :X

[ Voor 51% gewijzigd door geforce5_guy op 28-05-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
ff afwachten wat ie gaat kosten dan

@geforce5_guy dat is van delft, niet ehv :*)

[ Voor 41% gewijzigd door Ghannes op 28-05-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geforce5_guy schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:27:
Er loopt al een draadje over deze actie.

link
Sinds wanneer zijn de Tu delft en de Tu Eindhoven gefuseerd dan?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 259037 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:29:
[...]

Sinds wanneer zijn de Tu delft en de Tu Eindhoven gefuseerd dan?:P
Sinds 2 min geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:34

XanderDrake

Build the future!

Stevige laptop zeg!
Voor 900€ is dit wel een über deal.

Even ter info voor iedereen, de NVIDIA Quadro FX 570 M is een proffessionele GFX kaart voor CAD en dergelijke. Je kan em zien al de tegenhanger van de Geforce 8600M GT. Zie ook hier:
http://www.notebookcheck....uadro-FX-570M.6938.0.html

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
hier een mooie review:
http://www.notebookjournal.de/tests/416/2

is wel in het duits, maar gasten die in Eindhoven studeren spreken ook wel wat duits (limburgers :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

http://www.notebookcheck....510W-Notebook.7290.0.html

Goede review waarmee je duidelijk ziet waarom de TU/e deze gekozen heeft :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:14
-

[ Voor 110% gewijzigd door 0fbe op 08-07-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vind de resolutie een beetje laag :?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

timcooijmans schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:33:
Dat ding is helemaal niet zo stevig als zijn IBM/Lenovo broertje (die ook 1920*1200 scherm heeft), voor mij wordt het dus ondanks deze aanbieding gewoon een T61p (dan maar wat duurder)
Ja he, want 1920*1200 is ook echt -zo- fijn op een 15,4" |:( ...

Aanbieding via surfspot / megasellers is de volgende:

LENOVO THINKPAD T61 C2DUO T9300-2.5GHZ
  • Intel Core2Duo T9300 (2,5GHZ, 6MB L2)
  • 160 GB vaste schijf
  • 15.4 inch breedbeeld
  • WUXGA TFT 1920x1200
  • 2048 MB geheugen
  • Super Multi DVD+/-RW
  • 3 jaar garantie
Van 1699,00
Voor 1269,00

Heb je maar 5400RPM schijf, helft van het werkgeheugen, geen 4xUSB, minder garantie, geen accessoires en ik weer niet of er een fingerprint reader opzit ... plus vind ik 1920x1200 op een 15,4" volkomen retarded :| ! Een T61p is beter dan bovenstaande (niet als TU/e offering), maar ook -nog- duurder.
Snake schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:34:
Ik vind de resolutie een beetje laag :?
Laag? Waar slaat dat nou op. Iedere laptop in een normale omgeving (winkel, webshop) van een meer retail geörienteerd merk heeft gewoon 1280x800. Dan heb je zelfs nog 1440x900 ertussen en dan pas 1680x1050; ik garandeer je dat dat beter is als 1920x1200 op een 15 inch - 100% :/ . Prepare voor hoofdpijn als je hoger gaat dan 1600x1200 op een 15". Denk eens aan vroeger man, toen vond iedereen 15" met 800x600 of 1024x768 nog normaal ... en nee onze ogen zijn echt niet veel beter geworden 8)7 .. eerder slechter!

[ Voor 29% gewijzigd door Cassius op 28-05-2008 19:37 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
-

[ Voor 105% gewijzigd door 0fbe op 08-07-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanos1990
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb een flyer gekregen van de TU/e, hij kost 800 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 20:18

icecreamfarmer

en het is

Ik kan hem ook voor 2de deelname nemen maar had liever een lenovo gezien en vindt de prijs aan de hoge kant.

Dus voor mij wordt het extra geheugen voor mijn nec p550

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03

Luke!

#Treinbaas
stefanos1990 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:52:
Ik heb een flyer gekregen van de TU/e, hij kost 800 euro
Staat de prijs van de tweede deelname daar ook op vermeld? Geheel in traditie weet zowel het STU als NSC geen antwoord op die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Luccus schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:23:
[...]
Staat de prijs van de tweede deelname daar ook op vermeld? Geheel in traditie weet zowel het STU als NSC geen antwoord op die vraag.
Nee, er staat alleen dat je hem voor €800 kunt krijgen en dat de andere helft door TU/e gefinancierd wordt, er wordt niets vermeld over een tweede deelname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Hopeloos, morgen maar weer eens bij 't STU binnenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Morked schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:23:
[...]

Nee, er staat alleen dat je hem voor €800 kunt krijgen en dat de andere helft door TU/e gefinancierd wordt, er wordt niets vermeld over een tweede deelname.
dat zou neerkomen op €1600

wat nergens overgaat want je kunt de laptop met dezelfde specs ook voor €1400 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

wat minder is dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 14:23

DataGhost

iPL dev

Voor die 1400 krijg je ook 5 jaar verzekering, 5 jaar garantie, stevige, vrij ruime laptop-rugzak, kensington kabel, muis, toetsenbord, notebookstandaard en antidiefstalsticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag bij het STU geweest, ze lieten nog niet los hoeveel de 2e deelname ging kosten.
Maar als je uitgaat van 800 euro voor eerstejaars, en vorig jaar 900/1250 Euro, zal het wel iets van 1100 a 1150 euro worden. Wel werd mij verteld dat de levering dit jaar veel beter geregeld wordt. De 2e deelname laptops worden al voor die van de eerstejaars geleverd, en niet pas in Oktober zoals afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

DataGhost schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:23:
Voor die 1400 krijg je ook 5 jaar verzekering, 5 jaar garantie, stevige, vrij ruime laptop-rugzak, kensington kabel, muis, toetsenbord, notebookstandaard en antidiefstalsticker?
nee dat zit er allemaal niet bij maar 3 jaar verzekering en verder niets.

(al is die verzekering wel top)

ben trouwens benieuwd wat ik kan vragen voor mijn oude nec p550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Hm, interessant. Ik ben alleen bang dat dat ding niet zonder antidiefstalsticker leverbaar is - ik vind dat écht geen gezicht en nodig vind ik het ook niet. Bij tweede deelname krijg je overigens alleen de laptop, geen accesoires.

[ Voor 19% gewijzigd door Luke! op 29-05-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
ik denk dat ie 1200 euri kost als je geen eerste jaar bent

http://w3.tue.nl/nl/diens...estellen_nieuwe_notebook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik vind €400 meer echt heel slecht, klaar uit. Ik ben toch ook student? Heck ik ben waarschijnlijk een veiligere student voor de TU/e als al die eerstejaars die er weer na 1 jaar mee nokken. Ik betaal 100% nog 2 of 3 jaar collegegeld om mijn master te halen. Vervolgens ook maar 3 jaar garantie krijgen en 0 nieuwe accessoirces. Vierhonderd euro voor minder vind ik echt een gare deal; klaar. Niet netjes naar huidige studenten toe - period. Ik begrijp sowieso niet waarom wij meer moeten betalen ... laat staan 400 7(8)7

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk niet dat dit zo is, voor medewerkers gelden er altijd weer andere voorwaarden, en volgens mij is dit ook wel met tas e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haazs
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-12-2024
zoals ik het zo snel zag voor €1.208,06 een zelfde 8510w alleen 2gb ipv 4gb ram.

http://notebooks-laptops....6ET%2523ABH/8510w/?ref=13

ik ben benieuwd wat 2de deelname zal gaan kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de tweede deelname, bedoelen ze hiermee wanneer je eerder al een notebook hebt gekocht, of wanneer je in een ander jaar dan het eerste de notebook wilt aanschaffen?

Er gaan namelijk verschillende klachten rond van 2e jaars studenten, terwijl de tue.nl/nsc site zegt dat je 1250€ betaald wanneer je al eens eerder een notebook hebt aangeschaft.

Want ik heb er nu direct eigenlijk geen nodig, dus ik zou iemand anders van mijn gelegenheid gebruik kunnen laten maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Dutch_Razor op 30-05-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40657

Ter informatie:
Deze TU/e laptop actie is ook een promo actie voor de TU/e. M.a.w. om meer studenten naar eindhoven te krijgen. Vandaar dat er ook zoveel subsidie op zit. Dat bedrag gaan ze natuurlijk niet nog een keer uitgeven aan een student die er al studeert. Dat levert ze natuurlijk niks op.

Als deelnemer voor de 2de keer profiteer je van de inkoopkorting, en de goede service natuurlijk. Als je een probleempje hebt kun je je laptop in no time inruilen voor een leending, met je eigen HD! Hoe relaxed is dat?

Over de resolutie:
DPI van je beeldscherm verhogen = grotere letters = geen hoofdpijn!

Nog even een vraagje:
Hoe goed kan de GraKa meekomen met games? In de reviews gaat men vooral in op professionele applicaties, maar er moet ook gegamed worden natuurlijk! ;)

Wil namelijk mijn IBM T42 (ja toen was het nog echt IBM) + mijn pctje wegdoen, dan heb ik nog maar één systeem = minder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 13:52

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Quadro FX570M is technisch gelijk aan een 8600M GT DDR3.

Zie hier en hier meer info over deze GPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Anoniem: 40657 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:45:
Ter informatie:
Dat bedrag gaan ze natuurlijk niet nog een keer uitgeven aan een student die er al studeert. Dat levert ze natuurlijk niks op.
Dit begrijp ik dus niet helemaal. Mensen kiezen echt niet een studie die hun toekomst bepaald op basis van een laptop - anders heb je echt de volledig verkeerde motivatie te pakken. En je zegt dat bedrag geven ze niet nog een keer uit ... maar het gaat erom wat het ze oplevert.

Een eerstejaars student koopt die laptop, bamm 800 euro - levert de TUe niets op in geld van de laptop. Wat het ze oplevert is een studenten inschrijving die geld in het laadje brengt, wel te verstaan €1500 per jaar (grrr :p). Maar van die eerstejaars kapt er ook weer een x aantal % mee omdat de studie zwaar/niet leuk/saai/etc is. Die brengen dus geen geld meer in het laadje.

Terwijl studenten die al voorbij het tweede of derde jaar zijn - veel meer motivatie hebben om door te gaan (lees: ieder jaar €1500 naar de TUe willen dragen) om hun diploma te halen. Zij gooien immers meer jaren 'weg' als ze dan nog stoppen.

Basically vind ik de reden dat wij (ik ben zelf vierdejaars) zoveel meer moeten betalen dus onzin :) . Dat collegegeld dok ik toch wel :> !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haazs
Waarom moeten mensen toch altijd zo moeilijk doen...
De TU/e heeft er als TECHNISCHE universiteit er voor gekozen om de computer in het onderwijs te betrekken. Om studenten tegemoet te komen worden zij in de gelegenheid gesteld om als eerste jaars met korting een degelijke laptop te kopen.
Omdat een aantal jaren oude laptop wat moeite heeft met sommige software die op de TU/e wordt gebruikt kunnen 4de jaars(?) of oudere studenten die zich hier aan storen en het geld er voor over hebben voor een goede prijs nogmaals gebruik maken van de TU/e laptop actie. Omdat deze snellere laptop geen vereiste is om de studie goed te kunnen volgen lijkt het me ook niet gek dat de TU/e hier geld bij gaat leggen.
Het is trouwens echt niet zo dat het CvB ofzo die €1500 aan het opbrassen is aan snoepreisjes of wat dan ook. €1500 is veel te weinig om iemand een jaar van te laten studeren. Tot er diploma's worden uitgedeeld kost een student alleen maar een hoop geld voor de TU/e. Ze gaan dus echt niet het college geld uitgeven alleen omdat studenten het leuk vinden om de meest up to date laptop te hebben.
Wees blij dat je bij het begin van je studie met korting een laptop kunt aanschaffen.
Wees blij dat je later in je studie nogmaals voor een goede prijs een laptop kunt kopen.

Nog iemand met wat inside info over kosten van 2de deelname, wanneer deze bekend wordt gemaakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Juist als TU/e student Bouwkunde/Werktuigbouwkunde/Informatica/Technische Natuurkunde/Biomedische Technologie ... wat alles bijna ... juist die studenten kunnen de rekenkracht echt wel gebruiken in renderen, berekenen, simuleren, zware programma's (cad/ps/inventor/solidworks/rhino/pinnacle/premiere) etc.

Ik ben het met je eens dat het niet 100% nodig is, maar ik garandeer je dat ik met een fatsoenlijke dual core meer werk kan verzetten in dezelfde tijd als dat ik nu doe.

Maar als iemand nu een NEC heeft gehad bijvoorbeeld (heb zelf de T42) - iemand met een NEC heeft de volle vijf jaar al uitgezeten met de laptop. Zou die volgens jou na 5 jaar (5 jaar laptop is ancient vergrijsd) niet veel baat en echt studie nut hebben op een nieuwe deelname die niet ineens 300 euro duurder is :) ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
haazs schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:15:
Waarom moeten mensen toch altijd zo moeilijk doen...
De TU/e heeft er als TECHNISCHE universiteit er voor gekozen om de computer in het onderwijs te betrekken. Om studenten tegemoet te komen worden zij in de gelegenheid gesteld om als eerste jaars met korting een degelijke laptop te kopen.
Omdat een aantal jaren oude laptop wat moeite heeft met sommige software die op de TU/e wordt gebruikt kunnen 4de jaars(?) of oudere studenten die zich hier aan storen en het geld er voor over hebben voor een goede prijs nogmaals gebruik maken van de TU/e laptop actie. Omdat deze snellere laptop geen vereiste is om de studie goed te kunnen volgen lijkt het me ook niet gek dat de TU/e hier geld bij gaat leggen.
Het is trouwens echt niet zo dat het CvB ofzo die €1500 aan het opbrassen is aan snoepreisjes of wat dan ook. €1500 is veel te weinig om iemand een jaar van te laten studeren. Tot er diploma's worden uitgedeeld kost een student alleen maar een hoop geld voor de TU/e. Ze gaan dus echt niet het college geld uitgeven alleen omdat studenten het leuk vinden om de meest up to date laptop te hebben.
Wees blij dat je bij het begin van je studie met korting een laptop kunt aanschaffen.
Wees blij dat je later in je studie nogmaals voor een goede prijs een laptop kunt kopen.

Nog iemand met wat inside info over kosten van 2de deelname, wanneer deze bekend wordt gemaakt ofzo?
Eh, als een student geld zou kosten zou de TU/e hun best doen om er zo min mogelijk aan te trekken, denk je niet? Een student brengt juist geld op doordat de TU subsidie ontvangt van de overheid, die per student oploopt.

Bovendien zou de TU nooit winst kunnen maken als ze per student verlies maken, volgens het TU krantje van december hadden ze x miljoen euro over.

Oh trouwens, in de Volkskrant stond juist dat een student die vroegtijdig stopt meer oplevert, doordat deze slechts een gedeelte van het jaar de faciliteiten van de TU gebruikt, maar de overheid wel voor een groter deel van de tijd betaald.

[ Voor 68% gewijzigd door Dutch_Razor op 31-05-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haazs
prima kerel, wat jij wilt.

wat navraag bij nsc:
2DE DEELNAME KOST €1100,-
en naar ik begreep 5 jaar fabrieks garantie :)

nog mensen met een zinnige inbreng, prijs/kwaliteit van deze laptop bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Haazs: Amen

@Dutch Razor
1. Uni is publieke instelling, dus heeft geen winstoogmerk.
2. Weet niet waar je dat artikel precies staat (llink?), maar Uni maakt sowieso verlies op studenten die voor hun bachelor stoppen.
3. 'Gegeven' paard = niet in de bek kijken (je kunt em ook in de winkel kopen hè)
4. De werkelijke kosten van een jaar studie bedraagt ongeveer een factor 10 meer dan het collegegeld. De rest is afkomstig van bedrijfsleven/overheid. Als student krijg je dus eigenlijk 90% van je studie gesponsord! (en dan ook nog gift/lening erbij via IBGroep). Vergelijk dat maar eens met Amerika.

Maar goed, het begint nogal offtopic te worden eigenlijk... Ik roep degene op die de discussie wil voortzetten dit aan te kaarten bij een van de studenten fracties van de TU/e (Groep een of Lijst PF) / een nieuw topic te openen over dit onderwerp.

Laten we het weer gaan hebben over de HP Compaq 8510w!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
2Geen link, t was de papieren volkskrant van een paar maanden terug.
1 Nee geen winstoogmerk, maar als je x miljoen euro over hebt dan doe je toch iets goed..
3 "gegeven"? RIght, ze betalen je de helft van je laptop, deze laptop kost met 3 jaar garantie sowieso 1300 euro, en wanneer men als TU/e voor 95% van de eerstejaars een laptop aanschaft is er echt wel een leuke korting te regelen hoor.

Begrijp me niet verkeerd, mooi initiatief, maar dat de TU de helft van de laptop betaald vind ik nogal een overdrijving.

[ Voor 53% gewijzigd door Dutch_Razor op 01-06-2008 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Naja back ontopic, we horen het later allemaal wel, niet :) ?

Nieuwsgierig; de laptop heeft gigabit ... maar heeft de uni dit nou ook al overal? Nee toch?

En wat kunnen we verwachten qua average read/write van deze laptop hdd? Als ik op mijn IBM T42 iets van 7MB/s aan het downloaden was, dan werd de laptop verder echt waardeloos, harde schijf was dan volledig bezet. Hopen dat deze toch wel boven de 25MB/s haalt!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 21:36

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Anoniem: 40657 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:45:

Nog even een vraagje:
Hoe goed kan de GraKa meekomen met games? In de reviews gaat men vooral in op professionele applicaties, maar er moet ook gegamed worden natuurlijk! ;)
Ik heb er in een mijn T61p zitten en ik moet zeggen dat er goed te gamen op valt. Alleen Crysis en Race Driver grid zijn niet te doen. Op bepaalde games zie je wel verschil Soldier of Fortune ( de nieuwe)
kon ik niet draaien terwijl een vriend van me met zijn Acer met een 8600MGT het wel kan draaien.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

haazs schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:49:
zoals ik het zo snel zag voor €1.208,06 een zelfde 8510w alleen 2gb ipv 4gb ram.

http://notebooks-laptops....6ET%2523ABH/8510w/?ref=13

ik ben benieuwd wat 2de deelname zal gaan kosten...
maar ram kost helemaal niets meer tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dutch_Razor schreef op zondag 01 juni 2008 @ 01:36:
2Geen link, t was de papieren volkskrant van een paar maanden terug.
1 Nee geen winstoogmerk, maar als je x miljoen euro over hebt dan doe je toch iets goed..
3 "gegeven"? RIght, ze betalen je de helft van je laptop, deze laptop kost met 3 jaar garantie sowieso 1300 euro, en wanneer men als TU/e voor 95% van de eerstejaars een laptop aanschaft is er echt wel een leuke korting te regelen hoor.

Begrijp me niet verkeerd, mooi initiatief, maar dat de TU de helft van de laptop betaald vind ik nogal een overdrijving.
en die lijkt momenteel idd nogal mager die korting dat moet veel hoger kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
weet iemand al wat over leveringsdatums? Staat me iets van bij dat die altijd pas in augustus zijn (na intro?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
haazs schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:42:
prima kerel, wat jij wilt.

wat navraag bij nsc:
2DE DEELNAME KOST €1100,-
en naar ik begreep 5 jaar fabrieks garantie :)

nog mensen met een zinnige inbreng, prijs/kwaliteit van deze laptop bijvoorbeeld?
Klopt ik heb net een mailtje van het NSC gehad hierover. 1100 euro voor alleen de laptop, geen accesoires dus, maar wel 5 jaar garantie (zolang je op de tue studeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 16:17
Ik zit ook te twijfelen of ik nu nog zal deelnemen, is laatste kans voor mij, inmiddels aan het afstuderen. Zit nu met een NEC P520 opgescheept, maar voor mij noot meer een NEC....wat een waardeloze bouwkwaliteit. Ben dan ook niet de zuinigste maar toch, toetsen die het spontaan begeven (scroll+R) moet niet kunnen. En de twee verzamelingen met dode pixels op de monitor, zoals bij 80% van deze laptops, is helemaal schandalig, m.i. gewoon een ontwerp blunder want het schermpje druk je zo tegen het toetsenbord aan. |:(

Ik vind het dan ook vrij jammer dat ze dit jaar geen Lenovo hebben :( , die specs van die HP zijn dan wel netjes, van die lenovo's weet ik zeker dat ze echt degelijk in elkaar zitten. Iemand enig idee hoe het qua bouwkwalitiet met die HP's zit?

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53332

Speedsmile schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:03:
Ik zit ook te twijfelen of ik nu nog zal deelnemen, is laatste kans voor mij, inmiddels aan het afstuderen. Zit nu met een NEC P520 opgescheept, maar voor mij noot meer een NEC....wat een waardeloze bouwkwaliteit. Ben dan ook niet de zuinigste maar toch, toetsen die het spontaan begeven (scroll+R) moet niet kunnen. En de twee verzamelingen met dode pixels op de monitor, zoals bij 80% van deze laptops, is helemaal schandalig, m.i. gewoon een ontwerp blunder want het schermpje druk je zo tegen het toetsenbord aan. |:(

Ik vind het dan ook vrij jammer dat ze dit jaar geen Lenovo hebben :( , die specs van die HP zijn dan wel netjes, van die lenovo's weet ik zeker dat ze echt degelijk in elkaar zitten. Iemand enig idee hoe het qua bouwkwalitiet met die HP's zit?
(Hey Maarten! ;) )

Ik zit er inderdaad ook over te denken ook al heb ik een t42 die in principe nog wel even mee kan. Heeft net een nieuw mobo gehad en de bouwkwaliteit van IBM is idd echt erg goed.

Maar toch; zo'n deal als dit kom je niet zomaar weer tegen en ik zal binnen nu en een half jaar toch wel willen upgraden dus komt het nog goed uit. Ik heb een beetje rondgezocht maar voor een vergelijkbare setup van de 8510w ben je toch zomaar EUR 1600,-/1700,- kwijt.

Voor mij ook laatste kans omdat ik bijna ga afstuderen dus ik ga er dus gewoon voor :)

Ik las hier overigens dat de de bouwkwaliteit van het scherm niet echt supergoed is en het toetsenbord is niet zo goed als de 'vorige versie':

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3862

Deze eigenaar is overigens erg tevreden:

http://www.laptopshop.nl/review/45649/hp-compaq-8510w.html

Ook deze gebruikers zijn erg tevreden:

http://alatest.nl/hp_comp...s_reviews/pu-47197354,30/

Verder heb ik in een zoektocht op een aantal forums gelezen dat de bouwqualiteit van Compaq laptops OK is, niet vergelijkbaar met Lenovo, maar beter dan el cheapo laptops waarbij je al druk-vlekken op je scherm ziet verschijnen bij een licht briesje >:)

-Kris

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 53332 op 08-06-2008 12:26 . Reden: Prijs bijstellen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Speedsmile schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:03:

het is de zakelijk lijn die is meestal wel goed.

Je kunt ook met surfspot meedoen voor een t61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Anoniem: 53332 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:39:
[...]

(Hey Maarten! ;) )

Ik zit er inderdaad ook over te denken ook al heb ik een t42 die in principe nog wel even mee kan. Heeft net een nieuw mobo gehad en de bouwkwaliteit van IBM is idd echt erg goed.

Maar toch; zo'n deal als dit kom je niet zomaar weer tegen en ik zal binnen nu en een half jaar toch wel willen upgraden dus komt het nog goed uit. Ik heb een beetje rondgezocht maar voor een vergelijkbare setup van de 8510w ben je toch zomaar EUR 1600,-/1700,- kwijt.

Voor mij ook laatste kans omdat ik bijna ga afstuderen dus ik ga er dus gewoon voor :)

Ik las hier overigens dat de de bouwkwaliteit van het scherm niet echt supergoed is en het toetsenbord is niet zo goed als de 'vorige versie':

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3862

Deze eigenaar is overigens erg tevreden:

http://www.laptopshop.nl/review/45649/hp-compaq-8510w.html

Ook deze gebruikers zijn erg tevreden:

http://alatest.nl/hp_comp...s_reviews/pu-47197354,30/

Verder heb ik in een zoektocht op een aantal forums gelezen dat de bouwqualiteit van Compaq laptops OK is, niet vergelijkbaar met Lenovo, maar beter dan el cheapo laptops waarbij je al druk-vlekken op je scherm ziet verschijnen bij een licht briesje >:)

-Kris
Heej Kris!, hoe toevallig,
Maar deze deal is inderdaad lastig te evenaren, de vraag is beetje waar ik meer waarde aan ga hechten, iets betere specs, of degelijkheid. Het scherm van de HP is een ander issue, ik vond het eigenlijk wel jammer dat de NEC net niet genoeg licht opbrengst heeft om buiten in de zon te werken, en in de reviews staat dat de HP ook niet overdenderd is. Brightness alleen zegt natuurlijk niets over de beeldkwaliteit dus dat is weer iets anders.
icecreamfarmer schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:17:
[...]

het is de zakelijk lijn die is meestal wel goed.

Je kunt ook met surfspot meedoen voor een t61
Dit wist ik dan ook, vandaar dat het ook zo'n lastige keuze is, ik denk dat ik deze week maar eens een winkel binnen loop om zelf te zien hoe die HP in elkaar hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 13:10
Nog een review van de 8510w WUXGA T7700 met wat duidelijke foto's. Als derdejaars met een NEC P550 ( :'( ) ga ik wel van deze aanbieding gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

soganta schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:32:
Nog een review van de 8510w WUXGA T7700 met wat duidelijke foto's. Als derdejaars met een NEC P550 ( :'( ) ga ik wel van deze aanbieding gebruik maken.
heeft iemand trouwens een idee wat zo`n nec tweede hands opleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 22:17
Turbosjaak schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:10:
[...]

Ik heb er in een mijn T61p zitten en ik moet zeggen dat er goed te gamen op valt. Alleen Crysis en Race Driver grid zijn niet te doen. Op bepaalde games zie je wel verschil Soldier of Fortune ( de nieuwe)
kon ik niet draaien terwijl een vriend van me met zijn Acer met een 8600MGT het wel kan draaien.
Crysis en Grid werken hier prima op mijn t61p, de quadro is EXACT hetzelfde als een 8600GT, alleen de drivers zijn anders -> installeer 8600gt drivers et voila, dezelfde prestaties.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
icecreamfarmer schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:37:
[...]
heeft iemand trouwens een idee wat zo`n nec tweede hands opleverd
€ 300 met wat geluk? Je moet wel denken er zit net een nieuwe accu in t.w.v. € 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

CrisT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:15:
[...]

Crysis en Grid werken hier prima op mijn t61p, de quadro is EXACT hetzelfde als een 8600GT, alleen de drivers zijn anders -> installeer 8600gt drivers et voila, dezelfde prestaties.
echter mindere prestaties bij cad en 3d programma`s eigenlijk zou je moeten kunnen switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
icecreamfarmer schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:57:
[...]

echter mindere prestaties bij cad en 3d programma`s eigenlijk zou je moeten kunnen switchen
Ik vind dat altijd zo'n overdreven argument (voor een studenten laptop), je hoeft als studentje nog geen complete A380's te gaan ontwerpen hoor. Ik heb nog nooit gehad dat ik dacht dat Unigraphics te langzaam was. Ik kan me voorstellen dat je er zo af en toe eens tegen aan loopt met grote assemblies, maar de meeste studenten kunnen er prima mee vooruit. 3D renderen is wat anders, maar zover ik weet wordt dat op de Tu/e niet zo heeel veel gedaan, wellicht bij bouwkunde of indrustial design. Geef mij maar wat extre processor speed voor Matlab enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 11:34

FikkieHo

Wokmaster

Dus het is niet een must om een quadro te hebben in je laptop? Want de meeste laptops die ik welicht wil kopen hebben allemaal een 8600 gt. En lopen er trouwens veel mensen met Unilaptops rond?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
FikkieHo schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:20:
Dus het is niet een must om een quadro te hebben in je laptop? Want de meeste laptops die ik welicht wil kopen hebben allemaal een 8600 gt. En lopen er trouwens veel mensen met Unilaptops rond?
Welke studie ga je doen? Ik schat dat ongeveer 80% rondloopt met Tu/e laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 11:34

FikkieHo

Wokmaster

Hehe, nou ik ga naar delft :P Naar LRtechnieken.. Dus eigenlijk mag ik hier helemaal niet zijn, maar de delft topic is nogal ten einde. Ik heb trouwens besloten een Dell 1530 te halen. Ik vind hem gewoon leuker te hebben.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vandaag nog bij het STU geweest en heb daar navraag gedaan naar het hoe en wat van je oude laptop.

Ik heb namelijk altijd gedacht dat als je klaar bent met afstuderen dat je naar het NSC moet om de zaak leeg te laten halen (de hd krijgt dan een nieuwe image). Ik dacht, misschien moet dat ook wel als je een nieuwe laptop krijgt...iets om rekening mee te houden.

Maar vandaag zei een man bij het STU (hij vroeg het telefonisch na bij NSC) dat dat helemaal niet hoeft, ook niet als je klaar bent met afstuderen...?

Weet er hier iemand meer? Wanneer is dit veranderd? Of heb ik nou laatst toch de verkeerde hersencellen vernietigd met die Hertog Jan Grand Prestige? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 53332 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:52:
Ik ben vandaag nog bij het STU geweest en heb daar navraag gedaan naar het hoe en wat van je oude laptop.

Ik heb namelijk altijd gedacht dat als je klaar bent met afstuderen dat je naar het NSC moet om de zaak leeg te laten halen (de hd krijgt dan een nieuwe image). Ik dacht, misschien moet dat ook wel als je een nieuwe laptop krijgt...iets om rekening mee te houden.

Maar vandaag zei een man bij het STU (hij vroeg het telefonisch na bij NSC) dat dat helemaal niet hoeft, ook niet als je klaar bent met afstuderen...?

Weet er hier iemand meer? Wanneer is dit veranderd? Of heb ik nou laatst toch de verkeerde hersencellen vernietigd met die Hertog Jan Grand Prestige? :+
Delft krijgt trouwens precies dezelfde dus dan kan wel in de topic titel.

Dan heeft die het niet begrepen zover ik weet (en dat stond ook in het mailtje) vervalt je garantie op de oude laptop en moet alles eraf gehaald worden vanwege licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Speedsmile schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:41:
[...]

Ik vind dat altijd zo'n overdreven argument (voor een studenten laptop), je hoeft als studentje nog geen complete A380's te gaan ontwerpen hoor. Ik heb nog nooit gehad dat ik dacht dat Unigraphics te langzaam was. Ik kan me voorstellen dat je er zo af en toe eens tegen aan loopt met grote assemblies, maar de meeste studenten kunnen er prima mee vooruit. 3D renderen is wat anders, maar zover ik weet wordt dat op de Tu/e niet zo heeel veel gedaan, wellicht bij bouwkunde of indrustial design. Geef mij maar wat extre processor speed voor Matlab enz..
En ik doe dus bouwkunde ;) en speel ook wel eens een spelletje op mijn laptop (al heb ik daar ook een xbox360 voor) en dan is een goede grafische kaart handig.

Maar het is ook makkelijk voor sketchup, rev-it, simulaties en dergelijke

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-06-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik zat trouwens te twijfelen en had een paar vergelijkingen gemaakt tussen kanshebbers.

De t61 van surfspot met dezelfde specificaties (op een kleinere harddisc na) komt €265 duurder uit.
En een macbook pro (15,4 inch, mindere harddisc, kleinere resolutie scherm) bijna €1000 duurder uit met surfnet korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
icecreamfarmer schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:00:
[...]

En ik doe dus bouwkunde ;) en speel ook wel eens een spelletje op mijn laptop (al heb ik daar ook een xbox360 voor) en dan is een goede grafische kaart handig.

Maar het is ook makkelijk voor sketchup, rev-it, simulaties en dergelijke
Ik zeg ook niet dat het totaal onbelangrijk is, maar in die context ging het tussen de 8600GT en die quadro, daar hoef je echt niet veel zorgen om te maken hoor. De meeste laptop kaartjes zijn prima geschikt voor het werk wat de gemiddelde student er op MOET doen, over spellen heb ik het dan even niet. ;)

Anyway, ik heb net nog eens even de Lenovo aanbieding zitten te bekijken maar het blijft lastig.
icecreamfarmer schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:07:
Ik zat trouwens te twijfelen en had een paar vergelijkingen gemaakt tussen kanshebbers.

De t61 van surfspot met dezelfde specificaties (op een kleinere harddisc na) komt €265 duurder uit.
En een macbook pro (15,4 inch, mindere harddisc, kleinere resolutie scherm) bijna €1000 duurder uit met surfnet korting.
De grafische kaart van de T61 is ook anders toch, afhankelijk van wat je wilt kan dat belangrijk zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Speedsmile op 09-06-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Dan heeft die het niet begrepen zover ik weet (en dat stond ook in het mailtje) vervalt je garantie op de oude laptop en moet alles eraf gehaald worden vanwege licenties.
Nee. In het mailtje staat dat de ondersteuning vervalt. Dat is dus de ondersteuning van de TU/e. Toen ik de laptop kocht kreeg ik vijf jaar fabrieksgarantie, die loopt gewoon door.

Verder staat er in het mailtje niets over licenties/herinstallatie van de oude laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
[...]

Delft krijgt trouwens precies dezelfde dus dan kan wel in de topic titel.

Is dat in de context dat je nog op Tu zou studeren en nu een nieuwe laptop krijgt, in dat geval zou het ook onzin zijn, want je kunt natuurlijk gewoon alles van het netwerk trekken, incl licenties (meestal 1 jaar geldig). De duurdere programma's zijn natuurlijk gelicenseerd via de license servers.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedsmile op 09-06-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Speedsmile schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:08:
[...]

Ik zeg ook niet dat het totaal onbelangrijk is, maar in die context ging het tussen de 8600GT en die quadro, daar hoef je echt niet veel zorgen om te maken hoor. De meeste laptop kaartjes zijn prima geschikt voor het werk wat de gemiddelde student er op MOET doen, over spellen heb ik het dan even niet. ;)

Anyway, ik heb net nog eens even de Lenovo aanbieding zitten te bekijken maar het blijft lastig.

[...]

De grafische kaart van de T61 is ook anders toch, afhankelijk van wat je wilt kan dat belangrijk zijn.
zie het nu idd, dacht dat ze dezelfde hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 53332 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:08:
[...]

Nee. In het mailtje staat dat de ondersteuning vervalt. Dat is dus de ondersteuning van de TU/e. Toen ik de laptop kocht kreeg ik vijf jaar fabrieksgarantie, die loopt gewoon door.

Verder staat er in het mailtje niets over licenties/herinstallatie van de oude laptop.
Als ik het goed begrepen heb loopt die garantie via het nsc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Speedsmile schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:15:
[...]

Is dat in de context dat je nog op Tu zou studeren en nu een nieuwe laptop krijgt, in dat geval zou het ook onzin zijn, want je kunt natuurlijk gewoon alles van het netwerk trekken, incl licenties (meestal 1 jaar geldig). De duurdere programma's zijn natuurlijk gelicenseerd via de license servers.
Jep daarom twijfelde ik ook verder maak ik gewoon een image van deze voordat ik hem inlever en zet die terug wanneer hen hem leeg hebben gehaald.

Overigens heb ik niets in licentie van de Tu, autodesk producten zijn sowieso gratis voor studenten. En ik heb zelf ofice 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

icecreamfarmer schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:30:
Als ik het goed begrepen heb loopt die garantie via het nsc
Mmmm, dat lijkt me sterk. Destijds is mij duidelijk gemaakt dat deze garantie van IBM is, en de TU/e extra ondersteuning in de vorm van het NSC aanbied.

Het lijkt me onmogelijk dat de TU/e jou garantie kan ontzeggen die ze zelf niet aangeboden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 53332 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:36:
[...]

Mmmm, dat lijkt me sterk. Destijds is mij duidelijk gemaakt dat deze garantie van IBM is, en de TU/e extra ondersteuning in de vorm van het NSC aanbied.

Het lijkt me onmogelijk dat de TU/e jou garantie kan ontzeggen die ze zelf niet aangeboden hebben.
Dat lijkt mij sterk want ik heb een NEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

icecreamfarmer schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:36:
[...]
Dat lijkt mij sterk want ik heb een NEC
Afbeeldingslocatie: http://jonhoward.typepad.com/photos/uncategorized/2008/04/01/doh.jpg

Ja, ok, sorry 8)7 in mijn geval is het IBM garantie van vijf jaar. Ik weet overigens niet hoeveel fabrieksgarantie NEC aanbied bij de aanschaf van een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 07:31
Hey Ik heb een vraagje, ik stroom volgend jaar in, maar ik heb weinig zin om een nieuwe laptop aan te schaffen. Mijn huidige laptop is alweer 2 jaar oud en is een HP Compaq nx8220.

Intel centrino M740 (1.73ghz)
2 gig intern geheugen
radeon x600 videokaart

Ik snap ook dat dit bij lange na niet kan toppen aan de huidige technologische hoogstandjes, maar zolang de programma's enigsinds draaien vind ik het prima. Ga trouwens werktuigbouwkunde doen (Autodesk Inventor is nu nog geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Pietjuh schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 07:04:
Hey Ik heb een vraagje, ik stroom volgend jaar in, maar ik heb weinig zin om een nieuwe laptop aan te schaffen. Mijn huidige laptop is alweer 2 jaar oud en is een HP Compaq nx8220.

Intel centrino M740 (1.73ghz)
2 gig intern geheugen
radeon x600 videokaart

Ik snap ook dat dit bij lange na niet kan toppen aan de huidige technologische hoogstandjes, maar zolang de programma's enigsinds draaien vind ik het prima. Ga trouwens werktuigbouwkunde doen (Autodesk Inventor is nu nog geen probleem).
Ik doe ook WTB, maar hiermee kun je toch echt wel aan de slag. Unigraphics (het CAE programma bij WTB) moet prima lopen. Misschien dat bij het gebruik van Moldflow wat extra power niet weg is, maar daar durf ik niets over te zeggen, de casusen waarbij dit moest worden toegepast zijn pas ingevoerd toen ik er al 'voorbij' was. In principe word dat echter ook veel gedaan op de computers van de TU zelf, die zijn ook niet mis. De dingen die je voorgeschoteld krijgt in de eerste jaren zijn toch vaak vrij 'simpel' en dus is cpu power niet super belangrijk. Na het 3e krijg je misschien de behoefte voor wat snellers als je toch de wat grotere complexere dingen gaat berekenen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:14
Ik zit een beetje met het zelfde dilemma als Pietjuh (hierboven).

Na een aantal jaren Mac-gebruik ben ik er toch wel echt aan verslaafd en vraag mij af of het noodzakelijk is terug te stappen. Een nieuwe computer is een must, deze is echt aan vervanging toe (G4 mac mini). Maar een macbook (pro?) met bootcamp zou toch ook prima de apps van de uni moeten kunnen draaien? Of heb je echt een hele klap aan de service van het NSC (wat je misloopt met een eigen aanschaf ipv deze actie)?

Het gaat btw om IO (bij TU/e dus ID)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

stevenP schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:22:

Na een aantal jaren Mac-gebruik ben ik er toch wel echt aan verslaafd en vraag mij af of het noodzakelijk is terug te stappen. Een nieuwe computer is een must, deze is echt aan vervanging toe (G4 mac mini). Maar een macbook (pro?) met bootcamp zou toch ook prima de apps van de uni moeten kunnen draaien? Of heb je echt een hele klap aan de service van het NSC (wat je misloopt met een eigen aanschaf ipv deze actie)?

Nu de service van het NSC is top je krijg meteen een leenlaptop mee met overgezette harddisc je hoeft niet moeilijk te doen wanneer er iets fout is maar kunt zo langs gaan die ondersteuning is veel waard.

Verder weet ik niet welke studie je doet meet winxp ga je zeker nodig hebben.
Lees nu id dan heb je zeker een macbook pro nodig die zo`n €1000 hoger uitvalt want je zult dan toch moeten gaan renderen

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-06-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Zojuist eens wat dieper in de specificaties gedoken van de IBM T61 aanbieding van surfspot, ik was eerst beetje verward;
Bij de specificaties op de surfspot site staat dat dat ding een Geforce FX5700 heeft, echter die bestaat helemaal niet voor een notebook!, in de opsomming onderin staat dat het de FX570M is, wat dus exact dezelfde kaart is als degene in de HP. Voor mij betekend dat dat ik naar de lenovo ga leunen, kwaliteit is toch bijzonder belangrijk, en van zo'n laptop weet je gewoon dat die tegen een stootje kan!. Die 2GB geheugen prikken we er later wel weer bij, als het nog goedkoper is. Die heb ik toch niet direct nodig. De hardeschijf is ook wat kleiner, maar ook dat vind ik geen probleem, vraag me alleen af hoe het met het snelheids verschil zit... :) Volgens mij zou dat ook wel eens kunnen betekenen dat dit dus inderdaad de T61p is.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedsmile op 10-06-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Speedsmile schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:25:
Zojuist eens wat dieper in de specificaties gedoken van de IBM T61 aanbieding van surfspot, ik was eerst beetje verward;
Bij de specificaties op de surfspot site staat dat dat ding een Geforce FX5700 heeft, echter die bestaat helemaal niet voor een notebook!, in de opsomming onderin staat dat het de FX570M is, wat dus exact dezelfde kaart is als degene in de HP. Voor mij betekend dat dat ik naar de lenovo ga leunen, kwaliteit is toch bijzonder belangrijk, en van zo'n laptop weet je gewoon dat die tegen een stootje kan!. Die 2GB geheugen prikken we er later wel weer bij, als het nog goedkoper is. Die heb ik toch niet direct nodig. De hardeschijf is ook wat kleiner, maar ook dat vind ik geen probleem, vraag me alleen af hoe het met het snelheids verschil zit... :) Volgens mij zou dat ook wel eens kunnen betekenen dat dit dus inderdaad de T61p is.
Hij is wel iets duurder en de specificaties wat minder maar het maakt de keuze idd wel een stuk moeilijker

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 11-06-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn keuze kunnen maken voor de HP. Belangrijke redenen:

1. Goede support TU/e (leenlaptop bij probleem, i.p.v. dagen/weken laptop kwijt)
2. Betere specs HP (de surfspot lenovo heeft minder geheugen, langzamere HD 5400 RPM, langzamre proc)
3. HP is degelijk genoeg, uitgaande van de reviews
4. Prijsverschil ten voordele van HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Anoniem: 40657 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:55:

1. Goede support TU/e (leenlaptop bij probleem, i.p.v. dagen/weken laptop kwijt)
2. Betere specs HP (de surfspot lenovo heeft minder geheugen, langzamere HD 5400 RPM, langzamre proc)
Hij heeft dezelfde processor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Anoniem: 40657 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:55:

Dit zijn precies mijn redenen, heb dan ook vandaag het papiertje voor de 2e deelname ingeleverd bij het STU :) Nu nog die NEC zien kwijt te raken :P

Weet iemand of er Vista 64bit op komt te staan? 32bit zou beetje zonde zijn van het RAM maar ivm compatibiliteit mss wel de veiligste keus...

[ Voor 10% gewijzigd door soganta op 11-06-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165457

Ik ben zelf ook aan het overwegen om mee te doen met de 2e deelname. Echter weet ik nog niet of het voordeel wel hoog genoeg is, omdat dezelfde configuratie (met 2gb) te koop is voor 88euro meer bij Zercom (incl. ophaalkosten).
Dan mis je idd de zeer goede service die je krijgt bij het NSC, maar de garantie op de vorige laptop blijft behouden. Ook is (voor mij) onduidelijk hoe de garantie geregeld wordt na mijn studie, hoop toch wel binnen jaar weg te zijn.

Voordeel van in de winkel kopen is dat je de koop kan uitstellen, of de laptop 2 maanden eerder in huis haalt.
Ik doe gemiddeld 2 jaar met een laptop (dit zou 3e laptop tijdens mijn studie worden) en dan is 2 maanden best veel, Stel dat je over twee jaar iedere maand hetzelfde bedrag afschrijft, dan komt dat overeen met 45euro/maand (1100/24=~45). Keer 2 maanden betekent dit dus 90euro afschrijving de eerste twee maanden. Dit lijkt me niet geheel onrealistisch, ook als je langer dan 2 jaar doet met je laptop ivm met snelle ontwikkeling op de pc markt. Zo komen er deze zomer veel nieuwe hp modellen uit (nog niet echt bekeken), wat kan leiden tot (kleine?) prijsdalingen van de huidige modellen. http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4451

Nou hoef je het niet met mijn benadering eens te zijn, maar het komt er op neer dat de deal van de TU/e dit jaar niet erg sterk is. Ik zal daarom eerder dezelfde config halen in de winkel (kan ik ook lekker XP installeren) of voor een surfspot lenovo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Anoniem: 165457 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:46:
...
Dan mis je idd de zeer goede service die je krijgt bij het NSC, maar de garantie op de vorige laptop blijft behouden. Ook is (voor mij) onduidelijk hoe de garantie geregeld wordt na mijn studie, hoop toch wel binnen jaar weg te zijn...
Geen idee wat er gebeurt na je studie, ik vrees geen garantie want bij Zercom staat 1 jaar pickup & return. In mijn geval hoop ik over 2 jaar weg te zijn, dat is dus 1 jaar bovenop de standaard HP garantie. Bij Surfspot heb je 3 jaar op je Lenovo, zij het dat je er niet aan ontkomt om bij serieuze problemen je laptop een paar weken te missen en dat is voor tentamens/projecten waar je een laptop bij nodig hebt wel lastig.
Anoniem: 165457 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:46:
...
Ik doe gemiddeld 2 jaar met een laptop (dit zou 3e laptop tijdens mijn studie worden) en dan is 2 maanden best veel, Stel dat je over twee jaar iedere maand hetzelfde bedrag afschrijft, dan komt dat overeen met 45euro/maand (1100/24=~45). Keer 2 maanden betekent dit dus 90euro afschrijving de eerste twee maanden...
En de restwaarde? Dat ding is over 2 jaar niet € 0 waard, stel dat je er nog ~ € 400 voor kan vangen dan kom je uit op een afschrijving van € 30 /maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165457

[b][message=30227788,noline]soganta schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:31
Geen idee wat er gebeurt na je studie, ik vrees geen garantie want bij Zercom staat 1 jaar pickup & return. In mijn geval hoop ik over 2 jaar weg te zijn, dat is dus 1 jaar bovenop de standaard HP garantie.
Ik dacht dat er 3jr garantie opzat, maar dit lijkt enkel op de niet penryn modellen van de 8510w en 8710w. 8)7 Dit maakt een erg groot verschil...en de deal bij zercom een heel stuk minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haazs
HP heeft 5 jaar fabrieks garantie dus als tue ondersteuning verloopt kun je altijd nog naar de importeur of zoiets om je garantie te halen. zelfde geld voor je ioude laptop als je een nieuwe neemt, daar heb je dan ook alleen je resterende fabrieksgarantie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
stevenP schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:22:

Ga je dat in Eindhoven doen? Welkom. :P

ID is dé faculteit voor mensen met Apple'tjes, dus dat is helemaal geen probleem. Bij ID gebruik je alleen maar software die je toch niet op je laptop krijgt (InDesign en PhotoShop) - andere dingen zoals Rhinoceros en dergelijke moet je eerst zelf van de campusserver downloaden en dat kun je dus ook met een Appletje. Je mist de service van het NSC in die zin dat ze redelijk snel zijn met reparaties en je een leenlaptop meekrijgt (alhoewel dat ook niet altijd lukt |:(), maar of je daar wakker van moet liggen?
icecreamfarmer schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:54:
[...]
Verder weet ik niet welke studie je doet meet winxp ga je zeker nodig hebben.
Lees nu id dan heb je zeker een macbook pro nodig die zo`n €1000 hoger uitvalt want je zult dan toch moeten gaan renderen
Die flutrendertjes die je heel misschien moet doen in de eerste paar jaar zijn echt de moeite waard niet, en mocht het al een probleem zijn -wat ik nog niet heb meegemaakt- dan is er altijd wel een andere student die het voor je kan doen. Er lopen denk ik meer mensen met een gewone MacBook dan met een MacBook Pro rond...

[ Voor 29% gewijzigd door Luke! op 12-06-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Luccus schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:29:
[...]
Ga je dat in Eindhoven doen? Welkom. :P

ID is dé faculteit voor mensen met Apple'tjes, dus dat is helemaal geen probleem. Bij ID gebruik je alleen maar software die je toch niet op je laptop krijgt (InDesign en PhotoShop) - andere dingen zoals Rhinoceros en dergelijke moet je eerst zelf van de campusserver downloaden en dat kun je dus ook met een Appletje. Je mist de service van het NSC in die zin dat ze redelijk snel zijn met reparaties en je een leenlaptop meekrijgt (alhoewel dat ook niet altijd lukt |:(), maar of je daar wakker van moet liggen?

[...]
Die flutrendertjes die je heel misschien moet doen in de eerste paar jaar zijn echt de moeite waard niet, en mocht het al een probleem zijn -wat ik nog niet heb meegemaakt- dan is er altijd wel een andere student die het voor je kan doen. Er lopen denk ik meer mensen met een gewone MacBook dan met een MacBook Pro rond...
en dat snap ik dus niet ik doe dan bouwkunde maar vindt 15,4 inch echt het kleinste scherm om nog fijn op te kunnen cadten of ps en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:14
Mja, áls ik voor een mac ga, wordt het wel een MBP. Het wordt dan namelijk ook gelijk mijn werkmachine, die ik op mijn kamer dan gewoon met een extern tobo/muis gebruik als workstation. Tevens is de MBP gewoon een stuk relaxter met het scherm, toetsenbordverlichting (jaha, het is echt relaxt!), betere videokaart en door meerdere aansluitmogelijkheden.

Maar wat ik dus eigenlijk wil weten, kan het prima qua software? AutoCAD heeft bijvoorbeeld al geen macversie. Opzich is dit geen probleem door bootcamp of wat dan ook, maar is dit nou eigenlijk handig? Is het stabiel genoeg, is het switchen nou eignelijk wel zo relaxt (AutoCAD nodig? osx afsluiten, windows booten) etc etc

Btw, ik ga IO doen aan UTwente, niet in eindhoven. ..maar dat terzeide;)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

stevenP schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:49:
Mja, áls ik voor een mac ga, wordt het wel een MBP. Het wordt dan namelijk ook gelijk mijn werkmachine, die ik op mijn kamer dan gewoon met een extern tobo/muis gebruik als workstation. Tevens is de MBP gewoon een stuk relaxter met het scherm, toetsenbordverlichting (jaha, het is echt relaxt!), betere videokaart en door meerdere aansluitmogelijkheden.

Maar wat ik dus eigenlijk wil weten, kan het prima qua software? AutoCAD heeft bijvoorbeeld al geen macversie. Opzich is dit geen probleem door bootcamp of wat dan ook, maar is dit nou eigenlijk handig? Is het stabiel genoeg, is het switchen nou eignelijk wel zo relaxt (AutoCAD nodig? osx afsluiten, windows booten) etc etc

Btw, ik ga IO doen aan UTwente, niet in eindhoven. ..maar dat terzeide;)
Tja ik ben bang dat je xp sowieso nodig gaat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

icecreamfarmer schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:42:
[...]
Tja ik ben bang dat je xp sowieso nodig gaat hebben
+1

Ik gebruik normaalgesproken enkel Linux en heb voor een paar programma's voor de TU/e (elektrotechniek) helaas toch nog Windows XP moeten installeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Overigens lees ik op elke review site dat de laptop een full hd scherm zou bevatten echter zie ik dat hier niet terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:41
Hmm ben toch blij dat ik vorig jaar ben meegegaan met de Thinkpad T60P :P Al wil ik nog wel eens vragen of het mogelijk is ook een 200GB schijfje erin te zetten, want de 100GB die ik heb is echt minimaal.. Verder weer mooie laptops komend jaar!

Snap alleen niet dat ze van de Thinkpads afstappen :?

Ik doe trouwens ook ID, lopen zat mac'jes rond hier inderdaad. Denk niet dat je veel misloopt als je die aanschaft als eerstejaars, de master studenten hebben echt alléén maar macbooks :+

[ Voor 24% gewijzigd door Cyclonist op 13-06-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Cyclonist schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:30:
Hmm ben toch blij dat ik vorig jaar ben meegegaan met de Thinkpad T60P :P Al wil ik nog wel eens vragen of het mogelijk is ook een 200GB schijfje erin te zetten, want de 100GB die ik heb is echt minimaal.. Verder weer mooie laptops komend jaar!

Snap alleen niet dat ze van de Thinkpads afstappen :?

Ik doe trouwens ook ID, lopen zat mac'jes rond hier inderdaad. Denk niet dat je veel misloopt als je die aanschaft als eerstejaars, de master studenten hebben echt alléén maar macbooks :+
Als je een 200GB schijfje hebt dat 9,5mm hoog is past het. Heb je er een die 12.5mm hoog is past het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door 0fbe op 13-06-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:53:
Overigens lees ik op elke review site dat de laptop een full hd scherm zou bevatten echter zie ik dat hier niet terug :?
Die hebben allemaal een WUXGA scherm. Full HD heeft een resolutie van 1920x1080, WUXGA schermen zijn 1920x1200, dus daarop kan je een Full HD film in de native resolutie afspelen. Ik vind dat de TU een goede beslissing heeft genomen door een WSXGA+ (= 1680x1050) te kiezen, alles wordt zo verdomd klein op een WUXGA scherm en je kunt altijd nog Full HD kijken middels de HDMI poort _/-\o_ . Daarnaast helpt DPI verhogen ook maar in beperkte mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

soganta schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:03:
[...]

Die hebben allemaal een WUXGA scherm. Full HD heeft een resolutie van 1920x1080, WUXGA schermen zijn 1920x1200, dus daarop kan je een Full HD film in de native resolutie afspelen. Ik vind dat de TU een goede beslissing heeft genomen door een WSXGA+ (= 1680x1050) te kiezen, alles wordt zo verdomd klein op een WUXGA scherm en je kunt altijd nog Full HD kijken middels de HDMI poort _/-\o_ . Daarnaast helpt DPI verhogen ook maar in beperkte mate.
dat kun je instellen in windows, waar ik mij trouwens nog het meeste over verbaas is dat ze vista erop gaan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249885

Nou,vista is beter op de toekomst voorbereid en tevens een stuk veiliger dan windows xp. Op dit moment lijkt xp misschien wel een betere keus, maar ik neem aan dat je die laptop wel iets langer dan 1 jaartje wilt gebruiken en dan is vista echt een must.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 249885 op 14-06-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 249885 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:06:
Nou,vista is beter op de toekomst voorbereid en tevens een stuk veiliger dan windows xp. Op dit moment lijkt xp misschien wel een betere keus, maar ik neem aan dat je die laptop wel iets langer dan 1 jaartje wilt gebruiken en dan is vista echt een must.
die van vorig jaar krijgen nog gewoon xp mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Er zijn nog een paar vragen die ik echt niet zeker weet / begrijp voordat ik overga tot tweede deelname ... hopelijk hier nog wat laatste verlichting :) -->

1. Ik had een T42 die 5 jaar garantie had via de TU. Maar er werd duidelijk bij gezegd dat je als je eerder stopte de software terug liet zetten naar XP Home (zoals licentie sticker op achterkant) en naar een maximum van 3 jaar fabrieks garantie ging ... ofwel --> als ik de HP neem vervalt dus zowel de TU service als de IBM service, correct?

2. Delivered with MS Vista ... Home Premium / Business? 32bit? En wat is de 'echte' licentie na je studie (aangezien ik dus nu XP Pro in studieleen heb)?

3. Wat is nu de echte fabrieks garantie en de echte fabrieks verzekering op de HP volledig buiten de studie om? Ik hoorde haasz zeggen 5 jaar garantie, maar bij de IBM was dit niet zo (en die waren niet schaars op hun thinkpads). En wat is de losse verzekering fabriek bij diefstal / water / etc (eigen risico)?

4. Iemand zei dat je even de 8600GT drivers moest installen (oftewel de normale forceware), maar volgens mij gaat dat helemaal niet, iemand daarover meer info?

Ben nogal een aagje dat begrijp ik, maar gaat wel even over 1100 euro :| ... dat is nogal wat. Verder vind ik de keuze voor Vista prima en ben erg blij met 4xUSB (omg @ 2xUSB boven elkaar T42 |:( ) ... Moet nu alleen nog even uitzoeken wat een prima T42 oplevert (nieuw moederbord) en antwoord op de bovenstaande vragen hebben :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Cassius schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:42:
Er zijn nog een paar vragen die ik echt niet zeker weet / begrijp voordat ik overga tot tweede deelname ... hopelijk hier nog wat laatste verlichting :) -->

1. Ik had een T42 die 5 jaar garantie had via de TU. Maar er werd duidelijk bij gezegd dat je als je eerder stopte de software terug liet zetten naar XP Home (zoals licentie sticker op achterkant) en naar een maximum van 3 jaar fabrieks garantie ging ... ofwel --> als ik de HP neem vervalt dus zowel de TU service als de IBM service, correct?

2. Delivered with MS Vista ... Home Premium / Business? 32bit? En wat is de 'echte' licentie na je studie (aangezien ik dus nu XP Pro in studieleen heb)?

3. Wat is nu de echte fabrieks garantie en de echte fabrieks verzekering op de HP volledig buiten de studie om? Ik hoorde haasz zeggen 5 jaar garantie, maar bij de IBM was dit niet zo (en die waren niet schaars op hun thinkpads). En wat is de losse verzekering fabriek bij diefstal / water / etc (eigen risico)?

4. Iemand zei dat je even de 8600GT drivers moest installen (oftewel de normale forceware), maar volgens mij gaat dat helemaal niet, iemand daarover meer info?

Ben nogal een aagje dat begrijp ik, maar gaat wel even over 1100 euro :| ... dat is nogal wat. Verder vind ik de keuze voor Vista prima en ben erg blij met 4xUSB (omg @ 2xUSB boven elkaar T42 |:( ) ... Moet nu alleen nog even uitzoeken wat een prima T42 oplevert (nieuw moederbord) en antwoord op de bovenstaande vragen hebben :) !
1. De TU/NSC service op je IBM vervalt dan in ieder geval, die gaat over op de HP. Geen idee hoelang de IBM fabrieksgarantie is maar ik zou er niet teveel van verwachten.

2. Zeker weten doe ik het niet maar ik gok dat het business wordt i.v.m. domeinondersteuning. De echte licentie weet ik ook niet maar als je nu die HP in de winkel koopt zit er Vista Business op dus het lijkt me wel zo eerlijk om die dan ook aan te bieden. Mail het NSC zou ik zeggen, ook met de vraag of er 32 of 64 bit wordt gebruikt.

3. HP zegt: "Generally speaking, most HP warranties are wither one year or three years in length. However, the nature of the warranty provided within that period will also vary by product." Link naar document over de 8510w.

4. Dat gaat gewoon, maar ten koste van prestaties in apps zoals Maya, Cinema 4D, 3Ds Max, etc. omdat deze hiervoor gespecialiseerd is.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste