Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:26
@ golfars,

Ik heb hetzelfde probleem. Echter trad dit probleem bij mij op nadat ik iets stoms had gedaan...

Om de andere computers in mijn thuisnetwerk te zien heb ik de domain name op workgroep gezet en vervolgens de computer opnieuw opgestart. Echter, na het opstarten was mijn naam "****" veranderd in "student" en na het inloggen bleek dat alle instelling weg waren (zo is de naam van mijn documenten verander van "****" naar "Student" en is de bureaublad achtergrond weer veranderd in de default waarde (TU/e achtergrond), etc.

Wat ik dus gedaan heb is: rechtermuisknop op computer --> "properties" --> "change settings" --> "Network ID" en vervolgens op "This is a home computer, not a part of business network". Wat ik dus achteraf niet had moeten doen :)

Maar ja, als ik het goed begrijp komen de instellingen en NT domain terug als ik op de TU/e inlog?
Dus in principe heeft het nu weinig zin instellingen te veranderen aangezien deze niet worden meegenomen toch?

Cheers

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181942

@ golflars & Oliesjeik1

Je moet je weer opnieuw aanmelden op het domein op de TUE.
Zie: http://w3.tue.nl/nl/diens...notebook_in_domain_zetten

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03-2023
Wat gebruiken jullie om in te loggen met administratie rechten als gebruikersnaam en wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264539

Hmm, waarom met Vista? Dat gaat er toch meteen vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Cassius schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:27:
Ow en btw voor iemand die zei dat 1920x1200 zo'n goed idee was ...

hp 8710w beeldscherm weergave

Fail :') .
Ik weet niet wat jij zeurt, maar over het algemeen willen de gebruikers niet terug naar een lagere resolutie omdat het zo ontzettend fijn is om een scherp beeld te hebben waarbij er meer letters oppassen of dat de letters scherper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

"Ik weet niet wat jij zeurt";

Feit is dat vroeger 1024x768 pixels nog steeds net zoveel pixels waren als nu 1024x768 pixels zijn. Stel je nu eens voor dat je een 15" inch crt / tft had in 2000. Dan was dat die resolutie en niets meer, misschien zelfs 800x600. Nu zetten we er even 1920x1200 op :) . Bijna 5 keer zoveel pixels op hetzelfde oppervlak en bij dezelfde dpi worden letters en tekst dus bijna 5 keer (!) zo klein.

Pak nou eens een 15" laptop met 1920x1200 en zeg me dat je dat op een comfortable 60cm werkafstand in je laptopstandaard nog steeds met rustige ogen kan lezen zonder de DPI aan te passen. Want scherp zijn je letters vast wel door die kleine dotpitch; maar of veel mensen het nog kunnen lezen - nee zeker niet.

Ik denk dat 1680x1050 een veel en veel betere keuze is voor een 15,4 inchje, klaar. Maar je mag mij een zeur noemen hoor :D .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150119

Heb zelf de 8510p laptop en moet zeggen dat het een echt werkbeest is. Ik stoorde me wel aan het feit dat "by default" de FAN is ingesteld dat die zelfs bij minimale belasting reeds aan volle snelheid begon te draaien. Maar ook dat is gefixed met een Bios hack.

Voor de rest, mooie waar voor je geld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Anoniem: 181942 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:54:
@ golflars & Oliesjeik1

Je moet je weer opnieuw aanmelden op het domein op de TUE.
Zie: http://w3.tue.nl/nl/diens...notebook_in_domain_zetten

Succes
Ok bedankt!

Heb nu echter nog een ander probleem. wireless netwerk. Gisteren en vandaag tot een uur of 1 werkte de laptop perfect via het wireless netwerk hier (Thuis). Echter, ineens kan er niet meer op, krijg unidentified network, zegt wel dat er een connectie is met router maar als ik 196.168.1.1 kom ik niet in het login scherm. Denk dat dit gebeurd is na een vista update maar niet honder procent zeker. Ik heb het inmiddels wel verholpen door zelf ip adres en dns servers toe te wijzen maar toch, mijn xp pc wireless werkt wel gewoon. Heb dit al eerder gehoord van mensen maar ik begrijp niet waardoor het komt...

Iemand anders ook deze problemen?

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Cassius schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:13:
"Ik weet niet wat jij zeurt";

Feit is dat vroeger 1024x768 pixels nog steeds net zoveel pixels waren als nu 1024x768 pixels zijn. Stel je nu eens voor dat je een 15" inch crt / tft had in 2000. Dan was dat die resolutie en niets meer, misschien zelfs 800x600. Nu zetten we er even 1920x1200 op :) . Bijna 5 keer zoveel pixels op hetzelfde oppervlak en bij dezelfde dpi worden letters en tekst dus bijna 5 keer (!) zo klein.

Pak nou eens een 15" laptop met 1920x1200 en zeg me dat je dat op een comfortable 60cm werkafstand in je laptopstandaard nog steeds met rustige ogen kan lezen zonder de DPI aan te passen. Want scherp zijn je letters vast wel door die kleine dotpitch; maar of veel mensen het nog kunnen lezen - nee zeker niet.

Ik denk dat 1680x1050 een veel en veel betere keuze is voor een 15,4 inchje, klaar. Maar je mag mij een zeur noemen hoor :D .
Wat denk je waarom we in 2000 hier een 20" CRT hadden staan? Omdat 1024x768 veel te weinig is.

Je kunt de DPI instelling altijd nog veranderen en de lettertjes groter maken. Op een 1680x1050 scherm kun je letters nooit zo klein krijgen als bij 1920x1200 met dezelfde scherpte.

EDIT: 15" CRT komt neer op 13.5" zichtbaar, dus zo erg was het ook weer niet :P

En de betere 15" laptops (ThinkPad T60 etc) waren leverbaar met een 1600x1200 scherm. En dan vooral de ThinkPad R52 niet vergeten... daar was een 2048x1536 scherm voor (15", 3rd party)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 23-08-2008 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanos1990
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoi

Ik ervaar sinds gisteren dat mijn drive light (het vierde ledje linksonder) de hele tijd aant knipperen is, gepaard met een ratel geluid op dezelfde frequentie als het knipperen. Sinds toen heb ik ook het gevoel dat de notebook langzamer is, en sommige internetpagina's werken mysterieus niet. Ik weet alleen niet welk proces of service dit veroorzaakt. Ik heb de search indexer al uitgeschakeld. Ik heb virusscans gedaan met avg en symantec, geen resultaten. Is er misschien iemand die zijn hijackthis report van zijn schone tue notebook zou willen delen zodat ik het kan vergelijken met die van mij?

Edit: Meer details:
Ik heb bij taskmanager onder het tabblad performance geklikt op "resource manager", waarna ik gedetailleerde informatie kon zien over welke processen mijn hdd belasten.
Er is een constante belasting van tussen de 5 en 20 mb/s, met explorer.exe en rundll32.exe als grootste boosdoeners.
Ik weet dat dit de meeste normale processen van windows zijn, maar ze schrijven constant naar de harde schijf, wat volgens mij mijn notebook een stuk langzamer maakt, op Windows XP heb ik zoiets nooit ervaren.

De bestanden die worden beschreven door de processen zijn:
c:/users/student/appdata/local/microsoft/windows/usrclass.dat door rundll32.exe
c:/users/student/appdata/local/microsoft/windows/usrclass.dat.LOG1 door rundll32.exe
c:/users/student/appdata/local/temp/egnoonpo.ini door explorer.exe
c:/slogfile (ntfs volume log) door rundll32.exe

Lijkt op gewoon logfiles, maar waarom in gods naam met meer dan 5 mb/s ? :S

[ Voor 43% gewijzigd door stefanos1990 op 24-08-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 14:38
als je wat meer uitlegt over hoe 't werkt, kan ik je wel helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 08:37

icecreamfarmer

en het is

stefanos1990 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:28:
Hoi

Ik ervaar sinds gisteren dat mijn drive light (het vierde ledje linksonder) de hele tijd aant knipperen is, gepaard met een ratel geluid op dezelfde frequentie als het knipperen. Sinds toen heb ik ook het gevoel dat de notebook langzamer is, en sommige internetpagina's werken mysterieus niet. Ik weet alleen niet welk proces of service dit veroorzaakt. Ik heb de search indexer al uitgeschakeld. Ik heb virusscans gedaan met avg en symantec, geen resultaten. Is er misschien iemand die zijn hijackthis report van zijn schone tue notebook zou willen delen zodat ik het kan vergelijken met die van mij?

Edit: Meer details:
Ik heb bij taskmanager onder het tabblad performance geklikt op "resource manager", waarna ik gedetailleerde informatie kon zien over welke processen mijn hdd belasten.
Er is een constante belasting van tussen de 5 en 20 mb/s, met explorer.exe en rundll32.exe als grootste boosdoeners.
Ik weet dat dit de meeste normale processen van windows zijn, maar ze schrijven constant naar de harde schijf, wat volgens mij mijn notebook een stuk langzamer maakt, op Windows XP heb ik zoiets nooit ervaren.

De bestanden die worden beschreven door de processen zijn:
c:/users/student/appdata/local/microsoft/windows/usrclass.dat door rundll32.exe
c:/users/student/appdata/local/microsoft/windows/usrclass.dat.LOG1 door rundll32.exe
c:/users/student/appdata/local/temp/egnoonpo.ini door explorer.exe
c:/slogfile (ntfs volume log) door rundll32.exe

Lijkt op gewoon logfiles, maar waarom in gods naam met meer dan 5 mb/s ? :S
is het niet windowsupdate

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Is het niet gewoon SuperFetch (dus NIET de indexer) :) ?

Als je laptop geen intensieve taken doet laat Vista de SuperFetch draaien om je meest gebruikte programma lijst in te laden in het geheugen, en hierbij defragmenteert Vista ook continue op idle momenten :) .

Ik werd helemaal gestoord van de HDD actviteit van Vista omdat seeks/write's op schijven nooit super stil zijn en heb dus XP op de HP staan.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanos1990
Het is niet superfetch, die had ik uit gezet maar het bleef gewoon doorgaan. Volgens mij was het ook niet windows update. Ik heb nu gewoon een andere gebruikersaccount en daarbij merk ik niks van het probleem.

Probleem niet opgelost, maar ik heb in ieder geval geen last meer ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Cassius schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:04:
Ik werd helemaal gestoord van de HDD actviteit van Vista omdat seeks/write's op schijven nooit super stil zijn en heb dus XP op de HP staan.
Je kunt superfetch natuulijk ook (gewoon) uitzetten (m.b.v. TWEAK VI):
In Tweak VI, go to System Information and Tweaks > Hard Drive Information, and select the SuperFetch optimization tab.

Dan hoef je geen XP te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
Iemand enig idee hoe lang het duurt om windows opnieuw te instaleren met de bijgeleverde image. Mijn rechten staan niet goed en de rij bij het NSC is mij veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om 8 uur 's morgens is het nog niet zo druk ;)

Image laden duurt ongeveer 10 tot 20 minuten, ligt eraan hoe snel het netwerk is waar je zit. Daarna nog wachten op de minisetup wat ook tijd in beslag neemt. In totaal gemiddeld een half uur tot 3 kwartier voordat je helemaal klaar bent.

Lukt het inloggen met administrator niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
Ben al naar het lokale nsc geweest en die kon ook niet inloggen met administrator rechten en hij raadde me aan hem opnieuw te installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door wielrenner op 29-08-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
Pc is inmiddels gemaakt. Ben naar het NSC geweest. Bij het instellen hadden ze mijn naam verward met een andere waardoor hij niet goed ingesteld was. De enige oplossing was een nieuwe image plaatsen en nu doet hij het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-04 15:19
Ik denk niet dat jullie er een antwoord op zullen hebben, maar toch: Een vriendinnetje van mij is eerstejaars en heeft ook deze laptop gekocht, echter deze is nog steeds niet geleverd. Alles is op tijd geregeld, maar ze stond zwart op het namenbord tijdens de uitreiking. Het NSC kan helemaal niets vertellen, waarom en hoe dat mis is gegaan, en wat nu de oplossing is. Ze krijgt er 1 bij de nalevering. Hebben jullie enig idee hoe lang dat nog gaat duren? (je weet nooit of er toevallig op GoT een medewerker/insider rond loopt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
ik dacht dat dat iets is van een maand

Anoniem: 139446

De Laptop begint me erg teleur te stellen, op mijn scherm heb ik een aantal vage vlekken zitten, dit is geen vuiligheid maar een gedeelte van mijn scherm wat niet goed meer werkt.
Het schuifje bovenop het scherm om de laptop te openen is deels afgebroken.
En een USB poort heeft het zwarte plaatje wat er in zit, welke de pinnetjes op zijn plaats houdt, verloren. Deze zitten blijkbaar alleen heel losjes vast geklemd, en laten zo los.

Ik ga binnenkort maar eens langs het service centrum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
Dat schuifje bovenop het scherm is er bij mij ook al een keer afgevallen. Heb hem toen een beetje rechtgebogen en terug gestopt. Sindsdien blijft hij goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
Checkeys schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:57:
[...]

Je kunt superfetch natuulijk ook (gewoon) uitzetten (m.b.v. TWEAK VI):
In Tweak VI, go to System Information and Tweaks > Hard Drive Information, and select the SuperFetch optimization tab.

Dan hoef je geen XP te installeren
kan ook gewoon met scheduler van Vista zelf. Defragmenteren, superfetch, indexing, system restore points maken om de reboot... allemaal in te stellen en uit te zetten. tenminste bij Vista ultimate, andere versies weet ik het niet van.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Sibylle schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:48:
[...]

kan ook gewoon met scheduler van Vista zelf. Defragmenteren, superfetch, indexing, system restore points maken om de reboot... allemaal in te stellen en uit te zetten. tenminste bij Vista ultimate, andere versies weet ik het niet van.
Ik heb hem zelf nu uitgezet via "Computer management" -> "Services" -> "Superfetch"

Anoniem: 134031

CrisT schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:15:
[...]
Crysis en Grid werken hier prima op mijn t61p, de quadro is EXACT hetzelfde als een 8600GT, alleen de drivers zijn anders -> installeer 8600gt drivers et voila, dezelfde prestaties.
Hoe gaat dat precies in zijn werk? Wat zijn dé 8600 GT drivers? Moet daar een modded INF aan te pas komen? Zo ja, waar haal je die vandaan?

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:42
Ben ik de enige die er last van heeft dat het opstarten erg lang duurt? Ik bedoel dan de periode dat het "welcome" scherm in beeld is, dus na het invoeren van het wachtwoord. Dit duurt soms wel een minuut of langer, wat mij erg lang lijkt voor zon laptop....
Ik heb gehoord dat dit zou komen doordat hij op zoek is naar het tue domein, wat hij uiteraard niet kan vinden als ik thuis zit... Is er een manier om dit te versnellen, is ergens een time-out in te stellen ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlusive op 13-09-2008 17:18 ]

Xqlusive schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 17:17:
Ben ik de enige die er last van heeft dat het opstarten erg lang duurt? Ik bedoel dan de periode dat het "welcome" scherm in beeld is, dus na het invoeren van het wachtwoord. Dit duurt soms wel een minuut of langer, wat mij erg lang lijkt voor zon laptop....
Ik heb gehoord dat dit zou komen doordat hij op zoek is naar het tue domein, wat hij uiteraard niet kan vinden als ik thuis zit... Is er een manier om dit te versnellen, is ergens een time-out in te stellen ofzo?
Ik heb dat ook en ik heb de tijd opgenomen. Hij doet er bij mij 1:30 of 1:35 over. (Kan me niet goed herinneren.) Ooit geprobeerd in safe mode opstarten? Dat gaat echt supersnel :P ! Niet dat je er wat aan hebt... Maar toch. Ik ben ook benieuwd of de opstarttijd is in te korten. Ik heb helaas geen idee hoe.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 134031 op 13-09-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Xqlusive schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 17:17:
jep dat heb ik uitgelgd je kan het hele welcome scherm skippen en als je wilt een opstart wachtwoord in bios instellen, hij start dan bijna 2x zo snel op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

icecreamfarmer schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:14:
[...]

jep dat heb ik uitgelgd je kan het hele welcome scherm skippen en als je wilt een opstart wachtwoord in bios instellen, hij start dan bijna 2x zo snel op :X
Mag ik je vragen hoe je dat doet? Ik wil graag dat hij automatisch inlogt. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Het password in bios moet me wel lukken denk ik.

Een vraagje tussendoor: Wat heeft het voor zin om in te loggen op het domein? En kan dat niet sneller? Het duurt bij mij altijd minstens 1:30 minuten. Kun je niet gewoon beter inloggen op een lokale gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Laatst online: 24-02 19:47
Anoniem: 134031 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:26:
[...]

Een vraagje tussendoor: Wat heeft het voor zin om in te loggen op het domein? En kan dat niet sneller? Het duurt bij mij altijd minstens 1:30 minuten. Kun je niet gewoon beter inloggen op een lokale gebruiker?
Domein zorgt waarschijnlijk ervoor dat je je persoonlijke bestanden/mappen krijgt toegewezen, en mogelijk toegang tot speciale gedeelde servermappen. Het kan ook zijn dat bepaalde applicaties het nodig hebben, al acht ik die kans klein.
Bepaalde rechten kunnen op deze manier gegeven/ontnomen worden.

Vaak kan je mappen op de server(s) ook wel bereiken door op het netwerk te zitten, en rechtstreeks met de server te verbinden, gebruik makende van je gebruikersnaam/wachtwoord.

Domein aanmelden is in principe alleen niet constant nodig; je kan t inderdaad ook gewoon achterwege laten lijkt me. Vraag me wel af waarom hij dan zo lang doet over het aanmelden, want in principe zou je ook moeten kunenn aanmelden op basis van de 'onthouden' gegevens; dit hoeft niet heel veel langer te duren.

[ Voor 20% gewijzigd door vmsw op 16-09-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vmsw schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:29:
[...]

Domein zorgt waarschijnlijk ervoor dat je je persoonlijke bestanden/mappen krijgt toegewezen, en mogelijk toegang tot speciale gedeelde servermappen.
Persoonlijke bestanden/mappen? Wat bedoel je daar precies mee?

Klopt, ik kan bij bepaalde servermappen. Zo kan ik bestanden op mijn eigen webspace van de TU zetten.
Vraag me wel af waarom hij dan zo lang doet over het aanmelden, want in principe zou je ook moeten kunenn aanmelden op basis van de 'onthouden' gegevens; dit hoeft niet heel veel langer te duren.
Ja ik vind het ook vreemd dat hij niet sneller inlogt. Heeft iemand een oplossing of in ieder geval een reden waarom het zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 134031 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:26:
[...]

Mag ik je vragen hoe je dat doet? Ik wil graag dat hij automatisch inlogt. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Het password in bios moet me wel lukken denk ik.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=166532
http://content.zdnet.com/2346-12354_22-64715-11.html
algemene sites om vista sneller te krijgen

http://www.mydigitallife....-joined-as-domain-member/
en hier het domein verhaal

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 16-09-2008 22:03 ]

Oke, het auto login werkt... Alleen het werkelijke inloggen duurt nog steeds 1:30 minuten. Het enige verschil is dat ik niet Ctrl+Alt+Del hoef te drukken, niet op mijn gebruikersnaam hoef te klikken en niet mijn wachtwoord hoef in te vullen. Noem je dat 2 keer sneller? Of heb jij nog iets anders ingesteld?

• vmsw
Anoniem: 134031 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:55:
[...]

Oke, het auto login werkt... Alleen het werkelijke inloggen duurt nog steeds 1:30 minuten. Het enige verschil is dat ik niet Ctrl+Alt+Del hoef te drukken, niet op mijn gebruikersnaam hoef te klikken en niet mijn wachtwoord hoef in te vullen. Noem je dat 2 keer sneller? Of heb jij nog iets anders ingesteld?
Er staan meer dingen beschreven daar, dus je kan proberen. Geen idee; ik tweak niet omdat ik m'n computers al prima vind werken.
Hoe dat domein komt weet ik niet exact, maar controleer eens de security policy (lokaal) hoe vaak je met inloggen voordat je weer contact moet maken met het domein; misschien staat deze op 0 o.d.

Even google op cache domain windows

[ Voor 7% gewijzigd door vmsw op 17-09-2008 09:18 ]

• stefanos1990
Weet iemand trouwens wat de policy van de tue is op gebied van bittorrent/uploaden?

Ik had al van iemand gehoord dat je een waarschuwingsbrief krijgt als je teveel upload, maar ik heb er nog niks over gevonden in een betrouwbare bron.

Weet iemand of erop gelet wordt, en zo ja: vanaf welke limiet kom je in aanmerking voor een waarschuwing?

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 134031 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:55:
[...]

kwam er vandaag bij mij achter dat hij er op de tu veel langer overdoet dan thuis :?

• vmsw
icecreamfarmer schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:20:
[...]

kwam er vandaag bij mij achter dat hij er op de tu veel langer overdoet dan thuis :?
Kan het zijn dat hij dara een slecht netwerk heeft, of slechte verbinding met de server, en thuis totaal geen verbinding, waardoor hij thuis geen poging doet zich te authoriseren, en op de universiteit wel?

vmsw schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:13:
[...]

Kan het zijn dat hij dara een slecht netwerk heeft, of slechte verbinding met de server, en thuis totaal geen verbinding, waardoor hij thuis geen poging doet zich te authoriseren, en op de universiteit wel?
Geen idee maar wat ik wel weet is dat hij over het "Welcome" scherm (na het inloggen) bij mij thuis ongeveer 1:30 minuten over doet. Ik ga morgen kijken of dat langer is als ik op de TU zit.
stefanos1990 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:06:
Weet iemand of erop gelet wordt, en zo ja: vanaf welke limiet kom je in aanmerking voor een waarschuwing?
Geen idee, ik gebruik trouwens DC++ om te downloaden. Maar als iemand anders meer over die waarschuwingen weet let us know!

Anoniem: 221707

Je mag downloaden zoveel als je wilt, maar je mag inderdaad maar beperkt updaten. Volgens enkele ouderejaars mag je eigenlijk helemaal niet updaten met programmas als Utorrent, maar als je te weinig updat krijg je vaak ook een download limit via het programma, dus ik zou gewoon toch redelijk wat updaten.
Zelf stel ik Utorrent in op een upload van 100 of 200 kb/s. Lijkt me best redelijk als hij makkelijk 500 kb/s kan updaten. Heb nog geen waarschuwing of iets gekregen, maar zou goed kunnen dat ze het wel per s-nummer in de gaten houden of je niet extreem veel aan het uploaden bent.
Bij Dienst ICT zullen ze vast de specifieke regels weten, maar het is wat apart om ze dat te vragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274842

De laptop zelf werkt bij mij uitstekend alleen heb ik het probleem dat ik helemaal geen geluid heb |:( Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:26
Nog een vraagje over de 8600gt drivers, als ik deze installeer, zijn de quadrodrivers dan net zo makkelijk opnieuw te installeren? En vervalt er geen garantie o.i.d.?

Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
golflars schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:14:
Nog een vraagje over de 8600gt drivers, als ik deze installeer, zijn de quadrodrivers dan net zo makkelijk opnieuw te installeren? En vervalt er geen garantie o.i.d.?
HP heeft ze verkrijgbaar, nVidia mogelijk ook, je hebt een herstelmogelijkheid en dit is dus ook te herstellen.

Garantie is op zo'n moment geen probleem, tenzij je hem met een softwarematige fout inlevert, omdat dit sowieso niet 'zomaar' mag. Je moet hem in het ergste geval terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat is te overzien hè ;)
Anoniem: 274842 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:06:
De laptop zelf werkt bij mij uitstekend alleen heb ik het probleem dat ik helemaal geen geluid heb |:( Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?
Beetje eigen onderzoek?
Driverupdate, controleren of geluidskaart goed herkend is (in apparaatbeheer), volume aan/hard genoeg staat....

[ Voor 24% gewijzigd door vmsw op 19-09-2008 20:19 ]

Anoniem: 274947

Ik heb mijn anderhalve week geleden gekregen, 3 dagen laten was de video kaart dood. Maar de NSC werkt gelukkig wel snel, ik had hem binnen 3 dagen terug.

Maar ik heb een paar vraagjes.

Eerst, het toetsenbord van mijn HP is niet helemaal plat. Bij de ‘D’ een de ‘L’ is het een beetje lager vind ik, of misschien is het hoger bij de ‘Y’…. Heeft de van jullie dat ook?

En ik wil ook een x64 OS op zetten, heel jammer dat de TUEDACS niet x64 beschikbaar is… Wet iemand of het mogelijk is om de serial de onder aan staat te gebruiken voor een x64 installatie? (van Vista Business).

Maar ja, wel een mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134031 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:46:

Ja ik vind het ook vreemd dat hij niet sneller inlogt. Heeft iemand een oplossing of in ieder geval een reden waarom het zo lang duurt?
Dit heeft misschien te maken met wireless in combinatie met inloggen op een domain (is een bekend probleem).
Zet wireless eens uit en probeer het nog eens (dat blauwe ledje linksboven keyboard). Gaat het dan sneller?

• Checkeys
Anoniem: 139446 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:19:
En een USB poort heeft het zwarte plaatje wat er in zit, welke de pinnetjes op zijn plaats houdt, verloren. Deze zitten blijkbaar alleen heel losjes vast geklemd, en laten zo los.

Ik ga binnenkort maar eens langs het service centrum...
Hier is er ook al een zwart plaatje uit. (deze zitten trouwens niet geklemd, maar zitten vast aan de rest van de kunststof achtergrond.

Heb jij ze al vervangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188583

Ik heb deze notebook aangeschaft. Echter, er is een probleem: Ik kan geen bestanden delen. De service server is uitgeschakeld bij services.msc en ik kan deze niet aanzetten. Volgens de dependencies van de service moet ik 2 dingen aan hebben om het te kunnen inschakelen. 1 daarvan is een service die aan staat, de andere is srv (geen service). Hoe krijg ik het voor elkaar om bestanden te delen nu?
Windows overdracht kan niet want mijn desktop heeft 64-bit besturingssysteem en dat is niet compatibel met de 32-bit van de notebook.
Is er iemand die een oplossing heeft voor dit verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224222

Weet er iemand hoe je de animatie die je ziet als je het volume verandert weer terug kan krijgen? In het begin deed hij dit, maar nu verschijnen die groene balkjes niet meer...
Het is erg vervelend dat je niet kan zien hoe hard het nu eigenlijk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willthor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 15:27
Anoniem: 188583 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:24:
Ik heb deze notebook aangeschaft. Echter, er is een probleem: Ik kan geen bestanden delen. De service server is uitgeschakeld bij services.msc en ik kan deze niet aanzetten. Volgens de dependencies van de service moet ik 2 dingen aan hebben om het te kunnen inschakelen. 1 daarvan is een service die aan staat, de andere is srv (geen service). Hoe krijg ik het voor elkaar om bestanden te delen nu?
Windows overdracht kan niet want mijn desktop heeft 64-bit besturingssysteem en dat is niet compatibel met de 32-bit van de notebook.
Is er iemand die een oplossing heeft voor dit verschijnsel?
Ik heb er zelf helemaal geen last van, ligt het niet aan je eigen netwerk? (ik vind ook andere pc's/laptops in huis met xp 32 en 64 bit) en delen gaat helemaa vlekkeloos.

Wat ik ook nog wou zeggen over het inloggen: idd, zoals mobilepeet al zei: als je je wireless uit doet gaat het sneller. Dit werkt ook als je aan de draad zit, gewoon even eruit halen voordat je inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van verschillende studiegenoten heb ik gehoord dat ze vorige week een brief hebben gehad van de Dienst ICT over het downloaden van films en dergelijke. De dienst is er achtergekomen dat de betreffende studenten veel aan het downloaden/uploaden waren en ze hebben daarom een officiele waarschuwing gehad. Bij een volgende keer zullen er maatregelen volgen en kunnen ze mogelijk geen gebruik meer maken van de ICT faciliteiten van de universiteit. Ze zijn dus wel echt aan het controleren geweest......
Heb zelf ook wel aardig wat gedownload, maar heb nog geen brief gehad. Ik download dus gewoon rustig verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 221707 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:37:
Van verschillende studiegenoten heb ik gehoord dat ze vorige week een brief hebben gehad van de Dienst ICT over het downloaden van films en dergelijke. De dienst is er achtergekomen dat de betreffende studenten veel aan het downloaden/uploaden waren en ze hebben daarom een officiele waarschuwing gehad. Bij een volgende keer zullen er maatregelen volgen en kunnen ze mogelijk geen gebruik meer maken van de ICT faciliteiten van de universiteit. Ze zijn dus wel echt aan het controleren geweest......
Heb zelf ook wel aardig wat gedownload, maar heb nog geen brief gehad. Ik download dus gewoon rustig verder....
Ik zelf heb ook nog geen brief gehad, en ik ken ook een paar mensen die een brief thuis hebben gehad. Ik download (op tu) alleen via torrents/privé trackers, en dan upload ik op de tu nog best veel. Iemand had echter (zei hij) alleen wat nds roms gedownload en had een brief, dus ze kijken naar mijn idee niet naar (niet-extreem) dataverbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274947

Anoniem: 224222 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:22:
Weet er iemand hoe je de animatie die je ziet als je het volume verandert weer terug kan krijgen? In het begin deed hij dit, maar nu verschijnen die groene balkjes niet meer...
Het is erg vervelend dat je niet kan zien hoe hard het nu eigenlijk staat.
Control Panel (Classic view) > HP Quick Launch Buttons > Preferences >"Display HP Quick Launce Buttons Desktop Notification"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanos1990
Morked schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:06:
[...]

Ik zelf heb ook nog geen brief gehad, en ik ken ook een paar mensen die een brief thuis hebben gehad. Ik download (op tu) alleen via torrents/privé trackers, en dan upload ik op de tu nog best veel. Iemand had echter (zei hij) alleen wat nds roms gedownload en had een brief, dus ze kijken naar mijn idee niet naar (niet-extreem) dataverbruik :)
Ik ben ook flink aan het down/loaden uploaden geweest, maar heb geen brief gehad. Iemand die ik ken die lang niet zoveel gedownload heeft als ik heeft wel een brief gekregen. Opvallend aan die brief (die ik heb gelezen) was dat er genoemd werd welke dingen er gedownload waren (het computer programma "Spore" :P), wat erop lijkt te wijzen dat er geen encryptie gebruikt is, anders zou men niet kunnen weten wat er gedownload was.

Ik heb zelf wel encryptie aanstaan op Utorrent, dus dat zou misschien de reden kunnen zijn waardoor ik geen brief heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53332

<bump>

Even een update...ik gebruik nu een maand of drie Linux-2.6 (32-bit) (Gentoo) op dit systeem en ben zeer tevreden. Ik werk veel aan image-processing applicaties en die 4GB komen goed van pas :)

Hij kan af en toe wat herrie maken als ie het warm heeft, maar dat stopt dan ook meteen als de CPU-load dropt.

Ik gebruik 'm trouwens het meest zonder accu; als een soort van sleep-desktop dus :p Af en toe heb ik de accu toch nodig maar door 'm bij regelmatig gebruik van netstroom zonder accu te gebruiken schijnt deze het toch het beste uit te houden (o.a.: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm)

Zijn er mensen die al hardware-problemen hebben gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanos1990
Anoniem: 53332 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:32:
<bump>

Even een update...ik gebruik nu een maand of drie Linux-2.6 (32-bit) (Gentoo) op dit systeem en ben zeer tevreden. Ik werk veel aan image-processing applicaties en die 4GB komen goed van pas :)

Hij kan af en toe wat herrie maken als ie het warm heeft, maar dat stopt dan ook meteen als de CPU-load dropt.

Ik gebruik 'm trouwens het meest zonder accu; als een soort van sleep-desktop dus :p Af en toe heb ik de accu toch nodig maar door 'm bij regelmatig gebruik van netstroom zonder accu te gebruiken schijnt deze het toch het beste uit te houden (o.a.: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm)

Zijn er mensen die al hardware-problemen hebben gehad??
Bedankt voor de info :)
hardware problemen? hmm, jah, kapot toetsenbord, maar dat kwam door een opgestoten flesje frisdrank :P keurig gemaakt door het nsc, geen enkel probleem :) mijn quick launch tools(en dus ook de volume regelaar) werken wel niet (al sinds voor het frisdrank incident), en het is volgens mij geen software probleem.

• Ghannes
ik vind die touch dingen maar irritant. Volume bar is een hell..

Ghannes schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:07:
ik vind die touch dingen maar irritant. Volume bar is een hell..
Ja, daar heb je erg gelijk in. Druk je te kort gebeurd er niets, druk je te lang ben je meteen 80 streepjes verder... :/ Ik gebruik dat verder ook niet, volumeregeling zit in de kabel van de koptelefoon en m'n mengpaneel :)

Op de thinkpad sturen de knopjes het volume hardwarematig, dus heb je geen drivers nodig en werkt het altijd...dat vond ik toch de ideale implementatie. Die volume-bar levert ook teveel functionaliteit in voor design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
heb vorige week de hdmi getest op de full-hd van m'n ouders. Ik kwam niet hoger dan 1680*1050...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

als ik op de tu ben duurt het zeer lang voordat ik verbonden ben

icecreamfarmer schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:04:
als ik op de tu ben duurt het zeer lang voordat ik verbonden ben
Dat had ik al met XP, dus dat zal wel aan Vista liggen. Ook als ik nu Windhoos (XP) opstart zonder dat ik op het TU/e netwerk zit, duurt het ongeveer 10 minuten voordat de taakbalk verschijnt omdat explorer wacht op een verbinding met het domein... :?

De oplossing is dus gewoon opstarten zonder netwerkkabel, en dan later inpluggen.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Anoniem: 53332 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:41:
[...]

Dat had ik al met XP, dus dat zal wel aan Vista liggen. Ook als ik nu Windhoos (XP) opstart zonder dat ik op het TU/e netwerk zit, duurt het ongeveer 10 minuten voordat de taakbalk verschijnt omdat explorer wacht op een verbinding met het domein... :?

De oplossing is dus gewoon opstarten zonder netwerkkabel, en dan later inpluggen.
Echter moet je dan weer handmatig connecten met je normaal direct beschikbare netwerkschijven.

De volumeknop is een simpele kwestie van slecht design - slechte feedback, lage resolutie en te gevoelig per afstand. Het geluid uit de notebook zelf vind ik dan wel weer goed :) . Ik heb alleen wel problemen dat mijn wireless soms zomaar wegvalt en dat mute soms zomaar aan of uit springt :/ ?

Verder prima ding - gewoon werkbak.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 53332 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:41:
[...]

dat maakt voor het opstarten niet uit.
(met of zonder verbinding hij blijft zoeken naar het domein (soms wel 2 minuten, valt dat uit te zetten :?)
Ik bedoelde wireless ik moet sinds 2 weken 3x reconnecten voordat ik verbinding met internet heb (wpa of wpa2 maakt niet uit) anders blijft hij op local staan, dit terwijl hij thuis binnen 20s een verbinding met het thuisnetwerk heeft

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 21-11-2008 15:52 ]

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

even een vraag, ik kreeg gisteren fallout 3 aan de praat maar na 5 minuten begint mijn videokaart (denk ik kwam uit het linker luchtgat) te tikken, kan dit kwaad of wordt hij te warm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
iemand al full hd kunnen aansturen (via hdmi)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
icecreamfarmer schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:43:
even een vraag, ik kreeg gisteren fallout 3 aan de praat maar na 5 minuten begint mijn videokaart (denk ik kwam uit het linker luchtgat) te tikken, kan dit kwaad of wordt hij te warm :?
Tikken is eerder een ventilator dan een videokaart zelf... Klinkt het alsof de ventilator ergens tegenaan komt? (en hoor je het eventueel ook als hij wat langzamer draait, maar dan gewoon wat minder vaak & zachter?)
Als het de fan is, kan je afhankelijk van jouw 'voorzichtigheid/precisie' de kap eraf halen en fan vrijmaken, of de laptop terugbrengen naar technische dienst: garantie.

Ook een harde schijf kan tikken, maar dat is doorgaans wel wat erger cq. merkbaarder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

vmsw schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 09:31:
[...]

Tikken is eerder een ventilator dan een videokaart zelf... Klinkt het alsof de ventilator ergens tegenaan komt? (en hoor je het eventueel ook als hij wat langzamer draait, maar dan gewoon wat minder vaak & zachter?)
Als het de fan is, kan je afhankelijk van jouw 'voorzichtigheid/precisie' de kap eraf halen en fan vrijmaken, of de laptop terugbrengen naar technische dienst: garantie.

Ook een harde schijf kan tikken, maar dat is doorgaans wel wat erger cq. merkbaarder 8)7
hij doet het nu niet meer, het likken lijkt op het geluid wat ook kozijnen maken wanneer ze uitzetten.

Overigens nu 1 vraag: is de fingerprintsoftware bij jullie ook zo traag :/
Bij mijn nec duurde het maar een seconde of 2 om te activeren hier bijna 2 minuten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inloggen via de fingerprint duurt bij mij ook langer dan via mijn wachtwoord inloggen.

Gisteren heb ik perongeluk wat gewijzigd bij de netwerkinstellingen en nu krijg ik bij het opstarten niet de keuze uit Fingerprint, S08...., Other User maar nu staat er Administrator en Student. Bij beide accounten kan ik inloggen met mijn wachtwoord, maar ik krijg dan het originele TUE bureaublad en snelkoppellingen op het bureaublad. Mijn bestanden staan wel gewoon nog op de pc, maar mijn instellingen als screensaver en buraublad kan ik zo gauw niet terugvinden. Weet iemand hoe ik hem weer terugzet naar het domein van de TUE met bijbehorende inlogaccount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anoniem: 221707 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:11:
Inloggen via de fingerprint duurt bij mij ook langer dan via mijn wachtwoord inloggen.
Zet de TPM chip uit in de bios, dan gaat dat inloggen VEEL sneller :)

En gooi ook alles eraf wat je niet nodig hebt van HP Protection. Zoals de device manager ed...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Snake schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:12:
[...]

Zet de TPM chip uit in de bios, dan gaat dat inloggen VEEL sneller :)

En gooi ook alles eraf wat je niet nodig hebt van HP Protection. Zoals de device manager ed...
tpm staat uit maar wat ik bedoelde is dat ik op mijn NEC vinger er overhaalde en ik kreeg gelijk een menu of logde hij in op een site nu duurt het gewoon 2 minuten voordat ik een menu krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221707 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:11:
Gisteren heb ik perongeluk wat gewijzigd bij de netwerkinstellingen en nu krijg ik bij het opstarten niet de keuze uit Fingerprint, S08...., Other User maar nu staat er Administrator en Student. Bij beide accounten kan ik inloggen met mijn wachtwoord, maar ik krijg dan het originele TUE bureaublad en snelkoppellingen op het bureaublad. Mijn bestanden staan wel gewoon nog op de pc, maar mijn instellingen als screensaver en buraublad kan ik zo gauw niet terugvinden. Weet iemand hoe ik hem weer terugzet naar het domein van de TUE met bijbehorende inlogaccount?
Op school heb ik inmiddels gemakkelijk de oude instellingen weer kunnen gebruiken. Even computer toevoegen aan het TUE domein en nu doet hij het weer als vanouds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Ik vroeg me af of er iemand al Ubuntu op heeft gezet?

Ik heb Ubuntu er vorige week opgezet en op een paar dingetjes na werkt alles. Ben zelf nog een noob met Ubuntu maar tot nu toe bevalt het me uitstekend. Heerlijk snel..

Tot nu toe krijg ik alleen de interne SD kaart lezer niet aan de praat + kan ik nog niet op het netwerk van de TU/e (niet geheel onbelangrijk... :D ). Ben er ff mee bezig geweest maar loop binnenkort wel ff bij informatica binnen, kijken of die me kunnen helpen.

Oh, wat betreft het tikken van de fan -> Daar had ik in het begin ook last van (zo nu en dan) maar het lijkt nu verdwenen te zijn.

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik heb even een vraag, vorige week is er koffie overheen gesmeten en nu heb ik dus niets meer behalve een backup van kerst.

Nu zat ik te denken het sd slot als permanente backup disc te gebruiken maar is dat nog enig sinds snel of is dat net zo langzaam als foto`s van mijn camera afhalen (xd).

want het is wel bijna 8gig wat overgezet moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpeeriny
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 19:55
Weet iemand of er al wat bekend is over de laptop van komend schooljaar? Ik ben nog aan het twijfelen over een tweede deelname of een macbook pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oliesjeik1 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:49:
Ik vroeg me af of er iemand al Ubuntu op heeft gezet?

Ik heb Ubuntu er vorige week opgezet en op een paar dingetjes na werkt alles. Ben zelf nog een noob met Ubuntu maar tot nu toe bevalt het me uitstekend. Heerlijk snel..
Ik heb direct na het ophalen van de laptop Gentoo Linux geinstalleerd. Ik heb eigenlijk geen problemen gehad met wat dan ook. Na het tweaken van het kernel (vanilla) heeft ie niet meer dan 20 seconden nodig voordat het login scherm van Gnome verschijnt.
Tot nu toe krijg ik alleen de interne SD kaart lezer niet aan de praat + kan ik nog niet op het netwerk van de TU/e (niet geheel onbelangrijk... :D ). Ben er ff mee bezig geweest maar loop binnenkort wel ff bij informatica binnen, kijken of die me kunnen helpen.
Ik gebruik het netwerk van de TU/e eigenlijk nooit meer. Ik heb er eerder wel altijd gebruik van gemaakt; wees er zeker van dat je bij DHCP je hostname meegeeft als identifier (je s-nummer dus). De DHCP server van de TU/e kijkt hier naar.

Ook de SD kaart lezer gebruik ik niet want ik heb geen SD kaartjes...
icecreamfarmer schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:33:
Ik heb even een vraag, vorige week is er koffie overheen gesmeten en nu heb ik dus niets meer behalve een backup van kerst.

Nu zat ik te denken het sd slot als permanente backup disc te gebruiken maar is dat nog enig sinds snel of is dat net zo langzaam als foto`s van mijn camera afhalen (xd).

want het is wel bijna 8gig wat overgezet moet worden
Hmm koffie :)

Voor zover ik weet zit de SD-lezer gewoon aan je USB EHCI hub, dus zou USB-v2 snelheden moeten halen. Voor 8GB moetje dan wel een tijdje wachten; maar ja? Boejuh, als je dat een keer op een dag doet...

Best goed idee trouwens...koffie drinken... :P
Jpeeriny schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:27:
Weet iemand of er al wat bekend is over de laptop van komend schooljaar? Ik ben nog aan het twijfelen over een tweede deelname of een macbook pro.
Even wachten nog...vorig jaar werd het nieuws ergens halverwege mei bekend. Houdt http://w3.tue.nl/nl/diens...notebook_service_centrum/ in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Laatst online: 15-05 08:52
Ik heb deze nét gekocht voor 600 euro. Een heerlijk prijsje!

Net even windows XP geinstalleerd, maar het viel me al op: die harde schijf maakt nogal herrie.
De hele tijd hoor je hem loeien, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet, heel zenuwachtig.

Heeft de rest van jullie dat ook? Of moet ik even langs het NSC

Kan ik er overigens over een half jaar ofzo een SSD schijf in zetten? Of kan dat niet zomaar... Ik denk dat als ik hem nog 5 jaar wil gebruiken een SSD een goede upgrade zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinnsyk schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:11:
Ik heb deze nét gekocht voor 600 euro. Een heerlijk prijsje!
In de winkel? Via de TU/e?

Ik heb met de IBM t42 ook een jaar later pas meegedaan en was voor 750 euro klaar, maar toen was deze laptop in de winkel nog steeds een stuk duurder.

BTW. Ik heb m'n harde schijf nog alleen gehoord als de omgeving compleet stil is.
BTBTW. De nieuwe laptop is ook weer bekend: HP Elitebook 8530w

Zie ook: http://w3.tue.nl/fileadmi...ookspecifications2009.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 53332 op 05-06-2009 09:44 . Reden: Linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 53332 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:38:
[...]

In de winkel? Via de TU/e?

Ik heb met de IBM t42 ook een jaar later pas meegedaan en was voor 750 euro klaar, maar toen was deze laptop in de winkel nog steeds een stuk duurder.

BTW. Ik heb m'n harde schijf nog alleen gehoord als de omgeving compleet stil is.
BTBTW. De nieuwe laptop is ook weer bekend: HP Elitebook 8530w

Zie ook: http://w3.tue.nl/fileadmi...ookspecifications2009.pdf
die is ook maar marginaal sneller.
Iets betere processor en videokaart.
Het enige wat ik daarvan mis is de webcam en de esata poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 274947 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:31:
[...]

Control Panel (Classic view) > HP Quick Launch Buttons > Preferences >"Display HP Quick Launce Buttons Desktop Notification"
Ik heb het zelfde probleem en heb die functie nu al tig keer aan en uit gezet en de service draait gewoon maar de animaties komen gewoon niet terug, wat zeer irritant is.
Ook na opnieuw opstarten niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
Simpel vraagje: hoe goed is deze laptop in spellen? Een vriend van me wil zoeen kopen voor dit jaar, met Quadro videokaart dus, echter heb ik geen idee in hoeverre die ook bij spellen goed functioneert.
Lijkt me dat dit wel aardig gaat, alleen ik heb er geen ervaring mee.

Iemand die zijn beleving kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

vmsw schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:34:
Simpel vraagje: hoe goed is deze laptop in spellen? Een vriend van me wil zoeen kopen voor dit jaar, met Quadro videokaart dus, echter heb ik geen idee in hoeverre die ook bij spellen goed functioneert.
Lijkt me dat dit wel aardig gaat, alleen ik heb er geen ervaring mee.

Iemand die zijn beleving kan vertellen?
spellen gaat vrij aardig, empire total war en dergelijke draaien er makkelijk op, echter moet je niet verwachten alles op max te kunnen spelen

• golflars
Een kickje voor dit topic:
De aanstaande release van Windows 7 lijkt me zeer aantrekkelijk. Een 64-bit versie zou de 4e GB RAM aanspreken en volgens de testen is windows 7 an sich al sneller.

Weet iemand of ik de versie voor 3 computers (die hier thuis waarschijnlijk zal komen) gewoon op de laptop kan installeren? Hoe verloopt het dan verder met garantie? Of is het genoeg om de TU/e image terug te plaatsen voordat ik de laptop een reparatie moet ondergaan?

Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

golflars schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:00:
Een kickje voor dit topic:
De aanstaande release van Windows 7 lijkt me zeer aantrekkelijk. Een 64-bit versie zou de 4e GB RAM aanspreken en volgens de testen is windows 7 an sich al sneller.

Weet iemand of ik de versie voor 3 computers (die hier thuis waarschijnlijk zal komen) gewoon op de laptop kan installeren? Hoe verloopt het dan verder met garantie? Of is het genoeg om de TU/e image terug te plaatsen voordat ik de laptop een reparatie moet ondergaan?
voor de garantie maakt het niet uit, ik vraag mij meer af of de tu er een licentie opneemt zodat windows 7 er legaal op gezet kan worden

• golflars
En als ik dan de image van de TU terug zet, dan werkt Vista weer zoals altijd? Op grond van de reviews denk ik niet dat ik terug wil, maar stel dat.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

golflars schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:46:
En als ik dan de image van de TU terug zet, dan werkt Vista weer zoals altijd? Op grond van de reviews denk ik niet dat ik terug wil, maar stel dat.
jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

ubahkick - iemand al via een omweg een Win7 Pro/Enterprise update weten te regelen voor nop of verzendkosten? Ik wil het toch even checken voor ik 50 euro naar surfspot draag :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Cassius schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:39:
ubahkick - iemand al via een omweg een Win7 Pro/Enterprise update weten te regelen voor nop of verzendkosten? Ik wil het toch even checken voor ik 50 euro naar surfspot draag :) !
nee heb het met ze gehad over de msdnaa licentie die de tu heeft maar daar willen ze niet aan beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
En weer eens een probleem met de laptop, even hier vragen voor ik terug ga naar het NSC. Als ik het ding inplug laad hij extreem langzaam op. Het ergste is echter dat de laptop _extreem_ traag wordt. En zodra ik de power supply eruit trek, loopt alles weer normaal. Plug ik vervolgens weer in, dan schiet het explorer- en een paar svchost processen naar een gezamenlijk CPU-gebruik van bijna 100%. Dit lijkt me een probleem met de adapter dat ik niet zelf kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
icecreamfarmer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:27:
[...]

nee heb het met ze gehad over de msdnaa licentie die de tu heeft maar daar willen ze niet aan beginnen :(
hmm, ik heb gekeken maar TU/e faculteit Elektrotechniek heeft wel de mogelijkheid om Windows 7 te downloaden. Nu zit ik zelf helaas niet op die faculteit :( Had al een mailtje gestuurd naar de beheerder maar nog niets gehoord :'(

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Oliesjeik1 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:24:
[...]

hmm, ik heb gekeken maar TU/e faculteit Elektrotechniek heeft wel de mogelijkheid om Windows 7 te downloaden. Nu zit ik zelf helaas niet op die faculteit :( Had al een mailtje gestuurd naar de beheerder maar nog niets gehoord :'(
Ok, heb nu een MSDNAA licentie :) Wat ik me afvroeg, als ik windows 7 installeer werken dan de touchbuttons, volumregeling, etc nog wel gewoon of moet ik zelf die drivers hiervoor nog downloaden? Als ik namelijk gewoon een image van de TU/e trek dan werkt namelijk alles gewoon, echter ga ik nu dus windows 7 installeren zonder dat deze speciaal voor deze laptop al ingericht is.

En ik neem aan dat ik de laptop gewoon weer in het domein kan zetten zodat ik kan printen, etc?

Thanks

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Oliesjeik1 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:35:
[...]

Ok, heb nu een MSDNAA licentie :) Wat ik me afvroeg, als ik windows 7 installeer werken dan de touchbuttons, volumregeling, etc nog wel gewoon of moet ik zelf die drivers hiervoor nog downloaden? Als ik namelijk gewoon een image van de TU/e trek dan werkt namelijk alles gewoon, echter ga ik nu dus windows 7 installeren zonder dat deze speciaal voor deze laptop al ingericht is.

En ik neem aan dat ik de laptop gewoon weer in het domein kan zetten zodat ik kan printen, etc?

Thanks
hoe ben je er aan gekomen?
overigens had ik begrepen dat het nsc win7 niet ondersteunt en je dus alles zelf moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Oliesjeik1 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:35:
[...]

Thanks
Na heel wat navragen bij het STU en NSC kreeg ik het volgende antwoord.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32990751

De laptop, het domein en de printers van het TUe zijn op dit moment onmisbaar voor mij vandaar dat ik niet kan experimenteren maar als iemand het lukt wil ik het wel weten. :)

Volgens mij moet het mogelijk zijn tenzij het TUe domein rare instellingen heeft.
icecreamfarmer schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:10:
[...]

tpm staat uit maar wat ik bedoelde is dat ik op mijn NEC vinger er overhaalde en ik kreeg gelijk een menu of logde hij in op een site nu duurt het gewoon 2 minuten voordat ik een menu krijg
Dat probleem heb ik ook en het ligt aan de HP Credentials Manager. Als je even googled dan zul je meerdere mensen vinden welke het probleem hebben maar een echte oplossing is er niet, ook is het stil vanuit HP.

Ik heb het er gewoon helemaal af gedonderd, werkt alles weer soepel. Dan maar geen vinger.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 28-11-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Anoniem: 105188 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:01:
[...]

Na heel wat navragen bij het STU en NSC kreeg ik het volgende antwoord.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32990751

De laptop, het domein en de printers van het TUe zijn op dit moment onmisbaar voor mij vandaar dat ik niet kan experimenteren maar als iemand het lukt wil ik het wel weten. :)

Volgens mij moet het mogelijk zijn tenzij het TUe domein rare instellingen heeft.

[...]

Dat probleem heb ik ook en het ligt aan de HP Credentials Manager. Als je even googled dan zul je meerdere mensen vinden welke het probleem hebben maar een echte oplossing is er niet, ook is het stil vanuit HP.

Ik heb het er gewoon helemaal af gedonderd, werkt alles weer soepel. Dan maar geen vinger.
Over dat domein. Ik zit op dit moment wel in het domein echter duurt het inloggen dan altijd veel te lang als ik thuis ben of iets dergelijks. Is het ook mogelijk om je pc gewoon niet in het domein te hangen maar wel de mogelijkheid te hebben om te printen, mailen via outlook, persoonlijke mappen in te zien, etc? Ik heb al lopen zoeken op de TUE website maar dit is nou niet de meest gebruiksvriendelijke website ooit (ongelooflijk dat de tue website als "beste website" genomineerd is 8)7 )

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Oliesjeik1 schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:49:
[...]

Over dat domein. Ik zit op dit moment wel in het domein echter duurt het inloggen dan altijd veel te lang als ik thuis ben of iets dergelijks. Is het ook mogelijk om je pc gewoon niet in het domein te hangen maar wel de mogelijkheid te hebben om te printen, mailen via outlook, persoonlijke mappen in te zien, etc? Ik heb al lopen zoeken op de TUE website maar dit is nou niet de meest gebruiksvriendelijke website ooit (ongelooflijk dat de tue website als "beste website" genomineerd is 8)7 )
Ik ben aan het proberen met mijn oude laptop waar ik nu windows 7 op heb gegooid. Ik kan wel inloggen via VPN maar outlook, shared folders en de printers krijg ik maar niet voor elkaar. Hij vraagt constant naar een login, als ik mijn s nummer invoer pakt hij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
iemand er ook last van dat ie zo heet wordt? Ding wordt echt snel warm en dan begint ie te stofzuigen |:(

En dat hoewel er geen zware processen draaien, ook geen virusscan oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 07:52
Bij mij maaktie ook een pokkeherrie, ik had hiervoor een HP dv9000 en die was veel stiller.

Ik heb overigens net 2 hp lp2065 TFTs gekocht, een nu aangesloten via docking op VGA en een via DVI. Nu is er nogal een groot verschil in contrast tussen de twee. Is het ook mogelijk ipv vga de hdmi te gebruiken met een adapter en zo twee schermen digitaal aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Weet iemand zeker of deze notebook nou S-ATA I 1.5Gb/s of S-ATA II 3Gb/s heeft?

In verband met potentiële aanschaf van een Kingston V+ SSD is dit vrij cruciale info. Er lijkt een ICH8M in te zitten, maar op het internet zijn er echt honderden mensen die notebooks hebben met die chip waarin sommige modellen WEL sata2 activated hebben en sommige zeer duidelijk niet (SSD's die blijven hangen op 130MB/s door de overhead).

http://www.seagate.com/ww...f5ee0a0aRCRD&locale=en-US

Maar de harde schijf die erin zit is wel Sata 2 (neem aan dat 3.0GB/s altijd 2 is :p ) ...

Ik dacht dan is het zeker ... maar het komt dus vaker voor dat mensen met een 7200rpm wel een sata2 schijf hebben, maar dan toch op een sata1 controller. Dit omdat bijna alle 7200rpm schijven rond eind 2008 wel sata 2 hadden en ze dus kozen voor die eerste spec, niet specifiek die tweede.

Iemand met het verlossende woord :o ?

Edit:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=972010
"The ICH8M chipset supports SATA II but is not SATA II natively. This means that you can plug a SATA II drive in but it will operate at SATA I speeds (up to 1.5 Gbps)."

Crap. Toch zijn er ook mensen die het werkend hebben, ik snap er niets van.

[ Voor 13% gewijzigd door Cassius op 12-05-2010 11:00 ]

De meeste mensen deugen!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Hey ik heb al 3/4 jaar een probleem maar ben het nu weer aan het onderzoeken en ik stuitte hierop:
http://www.theregister.co..._7_laptop_battery_issues/

En het klopt wat daar staat, ik ben van ruim2,5h naar 30min gegaan met win7.
Eerst dacht ik dat de accu gewoon gaar was en ik was van plan een nieuwe te kopen, maar hoe langer ik er over nadenk dest te plausibler wordt het verhaal dat het aan windows 7 ligt en als ik batterybar gebruik zie ik ook dat de accu zelf goed is (100% van capaciteit nog, 25.000 mWh) maar dat de laptop gewoon super veel verbruikt (24.000 mW in een uur). Wat ook opvalt is dat hij heel lang op 3% blijft staan terwijl windows aangeeft dat het eigenlijk na 3 min gedaan moet zijn. Ik heb al vaak genoeg de accu volledig opgeleden en gewacht tot windows hem afsluit (op 1%, lager kan niet) maar hij wil maar niet fatsoenlijk calibreren.

De vraag is nu hebben jullie dezelfde ervaringen en wat hebben jullie er tegen gedaan.

Want als klopt wat ze in het artikel zeggen dan helpt een nieuwe accu ook niet.

Nu ik nog eens langer kijk lijkt het erop dat de accu niet goed uitgelezen wordt, hij blijft zeer lang 7% of 1700 mW staan dat terwijl er een drain is van bijna 25.000.

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 11-11-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Schop.

Ik ben afgestudeerd, heb de laptop 2.5 jaar gebruikt, maar wel 1100 euro betaald (2e deelname). Nu krijg ik ineens een naheffing voor 200 euro? What the fuck?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Cassius schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:31:
Schop.

Ik ben afgestudeerd, heb de laptop 2.5 jaar gebruikt, maar wel 1100 euro betaald (2e deelname). Nu krijg ik ineens een naheffing voor 200 euro? What the fuck?
Hey waarom was dat?
Gebruikt iemand de laptop nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zie:
*knip*
Dit heet natuurlijk crossposten en linkdumpen, wat niet de bedoeling is.

[ Voor 80% gewijzigd door br00ky op 05-05-2015 23:37 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste