| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Als het goed is kun je via de drivers het aantal FPS vastzetten op 60fps. Heb je toch soepele gameplay en misschien wat minder last van bugs zoals poppetjes die te snel lopen.Xtr3me4me schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:04:
[...]
Speel op de gtx980Ti met de nieuwe drivers. Heb alles op max. Maar ik loop behoorlijk rap, alsof ik ren en als ik ren lijkt het wel of ik pepers in me reet heb.
Fps schommelt tussen de 230 en 280 in. En meest hatelijk zijn de bugs. Soms vast blijft hangen achter een terminal en je niet meer kan bewegen. Moet ik het spel weer reloaden.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Nou het gaat bij mij vooral om uiterlijk. Stats maak ik me minder druk omSparksNL schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:04:
[...]
Ik ken het gevoel, al heb ik dat bij F4 veel minder snel. Pin je niet te vast op de special stats die je in het begin kiest. Je kunt elke keer dat je leveled ook je special stats ophogen.
Pijltjestoetsen om te praten jaGroenie schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:59:
[...]
Helemaal mee eens, ben je lekker bezig maar moet je even praten, moet je terug want wasd werkt niet in een conversatie. En ik zit ook best vaak in het menu ipv afsluiten pitboy bv. Perk chart kan je ook naar beneden scrollen met rechtermuis kwam ik achter na level 5
Vanavond fov aanpassen en stretchen naar 21:9 en kijken of dat beter aanvoelt.
Vats lijken ook een stuk storender. Tot nu toe maar gewoon achterwege gelaten.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Over de performance ben ik dik tevreden! Ik heb alles op Ultra behalve de volgende settings:
DOF - Die staat op het laagst en misschien dat ik die vandaag/morgen uitzet middels een ini setting. Over het algemeen vind ik DOF niet mooi.
Godrays - Ik had de vergelijking gezien op de Nvidia tweakguide en het verschil tussen low en ultra zag ik zo snel niet, en aangezien het wel een aantal fps kost vond ik dit nogal een logische stap.
Motion blur - deze heb ik uitgeschakeld want ik vind bij ieder spel het effect lelijk en irritant (krijg er nogal snel hoofdpijn van).
En met deze settings draait het behoorlijk soepel tussen de 40 en de 60fps en over het algemeen gewoon een strakke 60fps en op drukke momenten daalt het dan naar 40. (En dat op een I7-950, 12GB, 970GTX4GB met de resolutie 1920x1080).
Ik verwacht met updates vanuit bethesda en nvidia dat de performance alleen maar beter gaat worden, en binnenkort ga ik eens lekker de ini settings induiken om te kijken of ik het zelf nog beter kan maken.
En nu over het spel:
WOW! Atmosfeer! Ik vond het gedeelte voor de vault niet zo veel aan, te schoon en mooi (past op zich wel bij de stijl die ze willen schetsen). Maar zodra je de vault uitkomt kom je ineens in een mooi gedetaileerd landschap terecht. En toen ik ongeveer 30min buiten liep begon het te regenen en werd ik aangevallen door een groep molerats. Dat gaf wel een mooie sfeer!
Ik ben ook erg tevreden over het gesproken dialoog systeem, maar ik vind de manier van dialoogopties selecteren erg bagger via de pijltjestoetsen (of kan dat nog ergens aangepast worden?).
En een ander minpunt vind ik de controls, ze hebben sommige controls omgewisseld in verhouding met de vorige delen waardoor ik nog best vaak dingen afsluit terwijl ik iets anders wou doen. Gelukkig is dit wel allemaal aan te passen, maar ik vind het een beetje jammer dat ze de standaardindeling hebben veranderd.
Het craften vind ik ook erg tof gedaan en ik moet er nog even goed induiken hoe/wat ik allemaal kan gebruiken met craften.
Verder vind ik de combat niet heel veel veranderd met de vorige delen (maar dat komt misschien omdat ik die altijd met heel veel mods heb gespeeld). Het voelt alsnog niet heel soepel aan, maar de vernieuwde VATS maakt het wel een stuk leuker!
En op dit moment vind ik het toch wel jammer dat er geen skills meer zijn, want als ik het nu goed heb gezien dan kan je bijvoorbeeld de moeilijkste locks pas met lvl 40(weet het precieze level niet meer) openen als je de juiste perks hebt.
Kleine spoiler over de vault:
Al met al ben ik erg tevreden en ik hoop dat een aantal probleempunten aangepakt kunnen worden middels mods. En ik verwacht dat ik hier nog wel een paar uurtjes mee bezig ben!
Waarom? Voor een FPS zou ik je gelijk geven, maar FO4 speelt ook op PC prima met een controller, niet slechter/beter dan met muis/toetsenbord.Jeroenneman schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:06:
[...]
Je kunt natuurlijk gewoon een controller in je PC pluggen, maar dat zou hetzelfde zijn als een auto kopen, om er vervolgens mee op het fietspad 15km/u te gaan rijden.
Anyway, gisteravond even gespeeld via VPN, ik ben nog een beetje lost voor wat betreft het levelen, heb die punten in mijn SPECIALs gestopt, maar die had ik beter in perks kunnen stoppen? Maar goed, ik begin toch nog wel een paar keer opnieuw gok ik.
Moet ik wel bij vertellen dat ik als een echte Ghoul op mn werk zit nu haha
Ik speel op PS4 en moet zeggen dat ik er erg veel plezier heb gehad dusver.
Grafisch
Beter dan fallout 3 en NV. Daar blijft het bij. Ziet er prima uit en voor mij heeft het nooit echt uitgemaakt voor fallout. Zolang gameplay en story maar goed is! De wasteland ziet er super uit met area's met mist en moerassen en ja.. heerlijk fallout weer.
Gameplay
Op console erg goed! Werkt makkelijk, las net hier dat PC wat klachten heeft maar met controller is het erg goed en werkt snel! Het is weer heerlijk rondlopen en exploren. Hier en daar quest oppakken maar ben voornamelijk bezig geweest met rondlopen en looten. De nieuwe settlement optie is best grappig. Je kan echt je eigen dorpje bouwen maar heb me hier maar 15 min mee bezig gehouden. Vraag me af of ik er veel tijd in ga steken maar het is zeker leuke toevoeging ''voor erbij''.
FPS
Tja, 30 fps maar na uurtje ben je er aan gewend en het speelt prima weg op de PS4. Heb in de tijd dat ik speelde paar keer iets gehad van.. oeii dat is wel beetje jammer. Dit was overigens in hetzelfde stuk als de FPS-filmpjes aangaven. De fps was wat laag maar mede door 8 tegenstanders en 2 stationary machineguns die vol op je knallen. Verder weinig problemen wat betreft framerate en zal me er niet al te veel aan storen! Ik geniet van de gameplay en loopt verder prima! Weinig problemen!
Vernieuwend?
Meh, niet echt. Gewoon weer een Fallout game. Is dit erg? Ik als fanboy.. vind het heerlijk. Ik vermaak me weer prima! Je moet niet al te hoge verwachtingen hebben. Het is geen nieuwe stijl, nieuwe gameplay, het is ''just another fallout-game''. Maar voor mij is dat dikke prima! Ik kan weer honderden uren kwijt in wss een top game!
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Als je het liefste met controllers speelt is het juist alsof je een diablo sv hebt aangeschaft met een fietsstuur erin, en die dan met plug&play kan vervangen voor een racestuurtjeJeroenneman schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:06:
[...]
Je kunt natuurlijk gewoon een controller in je PC pluggen, maar dat zou hetzelfde zijn als een auto kopen, om er vervolgens mee op het fietspad 15km/u te gaan rijden.
Los daarvan; het spel loopt perfect op mijn pc, ziet er (op ultra) grafisch ruim voldoende uit om immersive te zijn, en lijkt qua geluid ook weer top.
Het nieuwe praatsysteem vind ik erg klote, maar wellicht zal het wennen.
Dingen oppakken werkt ook anders maar dat went wel snel.
2 bugs tegengekomen dus wel een keer opnieuw moeten beginnen.
Het schieten kijken en draaien voelt nog erg raar maar ik denk dat de Fov daar een grote rol in kan spelen.
Ik heb nog niet echt veel kunnen spelen (1,5 uur, ben net de vault uit) maar so far so good.
[ Voor 37% gewijzigd door hexta op 10-11-2015 08:18 ]
Ik zal vanavond daar eens naar kijken. Hoewel het wel grappig is zo snel te rennen. Blijft het wel vervelend.batumulia schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:07:
[...]
Als het goed is kun je via de drivers het aantal FPS vastzetten op 60fps. Heb je toch soepele gameplay en misschien wat minder last van bugs zoals poppetjes die te snel lopen.
Daarnaast om van wapen te wisselen moet je echt je pip boy gebruiken. Helaas werken de toetsen zoals 1,2,3 enz niet. Is een beetje wennen.
Als tip voor de pc spelers, haal je wapen weg voordat je de terminal gebruikt. Anders blijf je hangen erachter.
[ Voor 9% gewijzigd door Xtr3me4me op 10-11-2015 08:19 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Jawel toch? Je kan een favoriet van een item maken met Q of F (weet het niet uit mijn hoofd), en als je dat doet krijg je gelijk de optie om het item toe te wijzen aan een cijfertoets.Xtr3me4me schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:18:
[...]
Ik zal vanavond daar eens naar kijken. Hoewel het wel grappig is zo snel te rennen. Blijft het wel vervelend.
Daarnaast om van wapen te wisselen moet je echt je pip boy gebruiken. Helaas werken de toetsen zoals 1,2,3 enz niet. Is een beetje wennen.
Uiterlijk e.d. kun je later ook nog gewoon aanpassen voor een paar capsDubrillion schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:09:
[...]
Nou het gaat bij mij vooral om uiterlijk. Stats maak ik me minder druk om
Oh thanksSparksNL schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:22:
[...]
Uiterlijk e.d. kun je later ook nog gewoon aanpassen voor een paar caps
Ook het haar enz?
In vorige delen wel, dus ik denk t wel
Yep. Sterker nog, je kunt zelfs nieuwe haar types, tatoeages e.d. vrijspelen.
[ Voor 18% gewijzigd door SparksNL op 10-11-2015 08:26 ]
Helemaal top dankje. Dan speel ik vanmiddag vrolijk verderSparksNL schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:25:
[...]
Yep. Sterker nog, je kunt zelfs nieuwe haar types, tatoeages e.d. vrijspelen.
Echt heel tof gedaan inderdaad!anandus schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:18:
Supergave intro voor Conan O'Brien's Clueless game
Hier de aflevering van Clueless Gamer over Fallout 4
Typisch Steam dat dat wel het geval is natuurlijk, maar voor F4 weet ik het niet.TIGER79 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:29:
weet iemand of de savegames in the cloud komen ? Ik game het liefst op mijn zware desktop maar moet straks een paar dagen weg en heb ik alleen mijn laptop mee, zou mooi zijn als ik dan gewoon verder kan spelen waar ik gebleven ben !
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Moet je even in je Steam Library bij de eigenschappen van je game kijken, als cloud saves mogelijk zijn dan kan je dat daar in/uitschakelen.TIGER79 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:29:
weet iemand of de savegames in the cloud komen ? Ik game het liefst op mijn zware desktop maar moet straks een paar dagen weg en heb ik alleen mijn laptop mee, zou mooi zijn als ik dan gewoon verder kan spelen waar ik gebleven ben !
vervolgens vinkt hij zelf windowed aan, dat kan ik dan niet meer uitzetten.. dan start het spel eindelijk en heb ik 800x500 resolutie.. het is echt bij de beesten af..
ik moest zelf aan kunstgrepen toepassen om mijn 2x gtx780 in sli te kunnen gebruiken. ik schrik echt van de kwaliteit .. en dan ben ik nog niet eens begonnen met spelen.
Het was eigenlijk bedoelt aan diegenen die het spel al hebbenRemy!!!! schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:36:
[...]
Moet je even in je Steam Library bij de eigenschappen van je game kijken, als cloud saves mogelijk zijn dan kan je dat daar in/uitschakelen.
En op welke resolutie speel je dan? Niet geheel onbelangrijk om mensen een goed idee te geven van de performance.Remy!!!! schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:10:
Gisteren ook even 1,5 kunnen spelen, had hem eerder unlocked middels een VPN, maar dat duurde allemaal nogal redelijk lang.
Over de performance ben ik dik tevreden! Ik heb alles op Ultra behalve de volgende settings:
DOF - Die staat op het laagst en misschien dat ik die vandaag/morgen uitzet middels een ini setting. Over het algemeen vind ik DOF niet mooi.
Godrays - Ik had de vergelijking gezien op de Nvidia tweakguide en het verschil tussen low en ultra zag ik zo snel niet, en aangezien het wel een aantal fps kost vond ik dit nogal een logische stap.
Motion blur - deze heb ik uitgeschakeld want ik vind bij ieder spel het effect lelijk en irritant (krijg er nogal snel hoofdpijn van).
En met deze settings draait het behoorlijk soepel tussen de 40 en de 60fps en over het algemeen gewoon een strakke 60fps en op drukke momenten daalt het dan naar 40. (En dat op een I7-950, 12GB, 970GTX4GB).
Ik verwacht met updates vanuit bethesda en nvidia dat de performance alleen maar beter gaat worden, en binnenkort ga ik eens lekker de ini settings induiken om te kijken of ik het zelf nog beter kan maken.
Hoe cruciaal is een controller eigenlijk om prettig te spelen? Anders haal ik 't spel wel gelijk een keer met een controller, die mist namelijk nog in de collectie.
[ Voor 21% gewijzigd door Case_C op 10-11-2015 08:51 ]
Oh damn. Gisteren klaargezet voor vanavond en ik heb een 21:9 scherm. hrrrmmCase_C schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:48:
Begrijp ik nou dat ze 'nog' steeds geen 21:9 support hebben ingebouwd in hun game? Teleurstellend... Benieuwd hoe goed het tweaken van de game-files daarmee kan helpen. Herinner me dat Skyrim het behoorlijk slecht deed met de menu's. (Nu weet ik alleen niet meer of dat een .ini fix of 'flawless-widescreen' was.)
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Bij mij was de FPS locked op 30 frames per seconde. Mouse smoothing en acceleration staan standaard aan en nog meer ongein als in een FOV van 60 standaard. In de guide hierboven kan je alles lekker unlocken via de ini files. Op die manier kan de game tenminste wel smooth draaien.
Maar waarom developers mouse acceleration by default aan zetten en geen ingame optie geven om dit uit te zetten
Case_C schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:48:
Begrijp ik nou dat ze 'nog' steeds geen 21:9 support hebben ingebouwd in hun game? Teleurstellend... Benieuwd hoe goed het tweaken van de game-files daarmee kan helpen. Herinner me dat Skyrim het behoorlijk slecht deed met de menu's. (Nu weet ik alleen niet meer of dat een .ini fix of 'flawless-widescreen' was.)
Hoe cruciaal is een controller eigenlijk om prettig te spelen? Anders haal ik 't spel wel gelijk een keer met een controller, die mist namelijk nog in de collectie.
Zie de link hierboven. Je kan het aanpassen in de ini files. Maar ook hier: WAAROM BETHESDA, dit moet gewoon native zijn in je game...Ordos20 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:50:
[...]
Oh damn. Gisteren klaargezet voor vanavond en ik heb een 21:9 scherm. hrrrmm
[ Voor 29% gewijzigd door ye-roon op 10-11-2015 08:55 ]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Nog een linkje er bijye-roon schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:52:
PSA: Voor de mensen met issues op de PC: http://www.gamepur.com/gu...ort-change-fov-mouse.html
Bij mij was de FPS locked op 30 frames per seconde. Mouse smoothing en acceleration staan standaard aan en nog meer ongein als in een FOV van 60 standaard. In de guide hierboven kan je alles lekker unlocken via de ini files. Op die manier kan de game tenminste wel smooth draaien.
Maar waarom developers mouse acceleration by default aan zetten en geen ingame optie geven om dit uit te zettenIk begrijp er echt niets van. Of een FOV slider. En waarom is de game locked op 30FPS het was echt niet om aan te zien. Goed dat ik niet vies ben van wat .ini tweaks. Maar de average Joe die verwacht dat de game werkt zodra hij/zij het installeerd zal hier meer moeite mee hebben. Deze opties moeten gewoon in het menu beschikbaar zijn zodat iedereen dit kan aanpassen. Nu het er niet in zit getuigd dit gewoon van een overduidelijk slechte PC poort. Ik hoop dat het ze het snel patchen voor de mensen die niet zo handig zijn in tweaken. Voor de mensen hier though, check the link above.
[...]
Zie de link hierboven. Je kan het aanpassen in de ini files. Maar ook hier: WAAROM BETHESDA, dit moet gewoon native zijn in je game...
http://steamcommunity.com...551069501&tscn=1447077828
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Dat is toch niet meer van deze tijd? ik ben echt niet de beroerste om de .ini's in te duiken als ik iets speciaals wil.. maar niet om het spel uberhaupt te kunnen spelen!!
Amen.ye-roon schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:52:
PSA: Voor de mensen met issues op de PC: http://www.gamepur.com/gu...ort-change-fov-mouse.html
Maar waarom developers mouse acceleration by default aan zetten en geen ingame optie geven om dit uit te zettenIk begrijp er echt niets van. Of een FOV slider. En waarom is de game locked op 30FPS het was echt niet om aan te zien. Goed dat ik niet vies ben van wat .ini tweaks. Maar de average Joe die verwacht dat de game werkt zodra hij/zij het installeerd zal hier meer moeite mee hebben. Deze opties moeten gewoon in het menu beschikbaar zijn zodat iedereen dit kan aanpassen. Nu het er niet in zit getuigd dit gewoon van een overduidelijk slechte PC poort. Ik hoop dat het ze het snel patchen voor de mensen die niet zo handig zijn in tweaken. Voor de mensen hier though, check the link above.
[...]
[...]
Zie de link hierboven. Je kan het aanpassen in de ini files. Maar ook hier: WAAROM BETHESDA, dit moet gewoon native zijn in je game...
Paar issues meteen, Xone-controller werkte voor geen meter, elke beweging in het menu was 2 bewegingen, kon dus nauwelijks dingen selecteren. Xbox360 controller eraan, geen problemen.
Intro doorlopen, beetje rondgescharreld, eerste cave. Pip-boy "weg" wat lastig was, want had teveel bij me, maar kon niet zien wat. Quicksave en load verhielp het.
En idd al snel weer de NPC's die zich vastliepen overal
Conclusie: zo snel mogelijk weer spelen!
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Goeie vraag, ik speel op 1920x1080.Cowamundo schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:47:
[...]
En op welke resolutie speel je dan? Niet geheel onbelangrijk om mensen een goed idee te geven van de performance.
Mijn conclusie uit alle berichten hier
Maar is de Q&A/Beta-testing van Bethesda nou consequent zo slecht of heeft dit een andere oorzaak? (Bedrijfsmentaliteit?)
Mijn conclusie was meer dat de console-versies goed speelbaar zijn en dat er wat problemen zijn bij pc door de vele verschillen in hardware. Tja dat kun je ze ook niet echt kwalijk nemen en ik ga er wel van uit dat daar oplossingen voor komen.Case_C schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:08:
[...]
Mijn conclusie uit alle berichten hier, zo lang mogelijk uitstellen om te gaan spelen! Crashes en bugs zijn natuurlijk iets wat een Bethesda game 'maakt' , maar als ik eenmaal ga spelen wil ik wel dat het een redelijk bug-vrije ervaring is.
Maar is de Q&A/Beta-testing van Bethesda nou consequent zo slecht of heeft dit een andere oorzaak? (Bedrijfsmentaliteit?)
Ik heb geen idee, maar het is in elke game van hun eigenlijk gewoon zo. Het is ook zo enorm groot natuurlijk, maar een paar dingen zouden ze toch wel moeten kunnen voorkomen.Case_C schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:08:
[...]
Mijn conclusie uit alle berichten hier, zo lang mogelijk uitstellen om te gaan spelen! Crashes en bugs zijn natuurlijk iets wat een Bethesda game 'maakt' , maar als ik eenmaal ga spelen wil ik wel dat het een redelijk bug-vrije ervaring is.
Ow well, heb nog niet erg veel gedaan verder, meer beetje "er in komen" en kijken wat er allemaal wel en niet op te pakken is etc en wat je er mee kan. Echt missies komt vanavond wel. Maar het komt wel redelijk overweldigend over weer, zoals altijd in het begin, het lijkt zo groots dat je geen idee hebt waar je moet beginnen.
nieuws: Fallout 4 vertoont prestatieproblemen op consoles - updateAltijdgriep schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:11:
[...]
Mijn conclusie was meer dat de console-versies goed speelbaar zijn en dat er wat problemen zijn bij pc door de vele verschillen in hardware. Tja dat kun je ze ook niet echt kwalijk nemen en ik ga er wel van uit dat daar oplossingen voor komen.
Eerder andersom?
Daarom: PS4Alcmaria schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:55:
het is echt heel erg eigenlijk.. dat ik in .ini files moet duiken om een normale 1920x1080 res te krijgen.
Dat is toch niet meer van deze tijd? ik ben echt niet de beroerste om de .ini's in te duiken als ik iets speciaals wil.. maar niet om het spel uberhaupt te kunnen spelen!!
Nee zonder gekheid, wil je de beste graphics, maar hoop gekloot met tweaken en settings -> PC
Ik heb daar allemaal geen zin meer in, dus ik neem genoegen met mindere graphics en vrijheid, maar kan de console aanzetten en gamen.
@bethesda 03:16 PM - 9 Nov 2015:
Before starting #Fallout4 be sure to check that you have the latest update on Xbox One/PS4. It’s listed as v. 1.1.21 in the Settings menu.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
(Zie systeem in signature)
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Ga misschien nog wel even kloten met FOV, maar voorlopig is het prima te doen allemaal.
Het probleem is dat vooral degene die bugs ervaren erover klagen. Degene waar het spel goed draait posten niet, die zijn druk aan het spelenCase_C schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:08:
[...]
Zelf een uurtje of 3 gespeeld gister en nog geen bug of andere issue's tegen gekomen. Settings op Ultra en gaan! De UI en de opties om te praten mogen inderdaad wel aangepast worden. Onbegrijpelijk dat ze een game op pc uitbrengen maar dan de controls op controllers baseren...wtf Bethesda!
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Hier ook, uur bezig geweest met ini files.Alcmaria schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:43:
Ik ben eigenlijk nu al pislink over de opties voordat je opstart.. zo buggy as hell.. hij default bij mij naar 800x500 resolutie.. ik heb een 21:9 monitor. maar ik probeer 1920x1080 op te starten omdat hij widescreen niet support.
vervolgens vinkt hij zelf windowed aan, dat kan ik dan niet meer uitzetten.. dan start het spel eindelijk en heb ik 800x500 resolutie.. het is echt bij de beesten af..
ik moest zelf aan kunstgrepen toepassen om mijn 2x gtx780 in sli te kunnen gebruiken. ik schrik echt van de kwaliteit .. en dan ben ik nog niet eens begonnen met spelen.
Je kan trouwens fullscreen in de ini aanzetten, scheelt een hoop FPS.
Heb de volgende dingen moeten aanpassen in de ini.
Resolutie
Vsync uit
Fullscreen
FOV
Mouse andere x en y as snelheid (wtf??)
Echt belachelijk!
De performance op sommige plekken, die is echt om te huilen zijn. Zo Dipte met de standaard ultra setting op 2560x1080 op sommige plekken tot 35 op een 290 @ 1160 core met 4770k.
Op die plekken nog ff de draw distance van 100 naar 0 gezet: resultaat: 1 fps, 36 FPS. AMD mag ook nog wel snel een driver uitbrengen hiervoor.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ook mooi om de andere kant te horenMeelobee schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:22:
[...]
Het probleem is dat vooral degene die bugs ervaren erover klagen. Degene waar het spel goed draait posten niet, die zijn druk aan het spelen![]()
Zelf een uurtje of 3 gespeeld gister en nog geen bug of andere issue's tegen gekomen. Settings op Ultra en gaan! De UI en de opties om te praten mogen inderdaad wel aangepast worden. Onbegrijpelijk dat ze een game op pc uitbrengen maar dan de controls op controllers baseren...wtf Bethesda!
npc's zijn allen al cleared in die room, moet ik de rest van de huizen/rooms zelf clearen of wat is daar de bedoeling?
Nu vraag ik me dus af of ik een andere weg moet vinden of heel iets anders moet gaan doen tot ik een hoger level ben of zoiets. Iemand die dat weet ?
specs:
res: 1920x1080
I7 6700k (geen OC)
16 gb RAM
GTX 970
terugkomen als je hem wel kan openenjaydenjarno schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:28:
Even een stomme vraag. Eerste keer dat ik een fallout spel speel. Ik heb een quest ok ergens een deur open te maken. Mooie groene indicator ook. Alleen als ik bij die deur ben geeft hij aan dat die te moeilijk is voor mij om te openen.
Nu vraag ik me dus af of ik een andere weg moet vinden of heel iets anders moet gaan doen tot ik een hoger level ben of zoiets. Iemand die dat weet ?
Is dat een algemeen iets dan, dacht dat het aan mij lagCase_C schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:26:
[...]
Ook mooi om de andere kant te horen, maar dat de controls ideaal zijn voor een controller is wel killing. Zeker nu blijkt dat de Xbox one controller niet goed werkt.. (wat rottig is als je redenen zoekt om een Xbox Elite te kopen..)
Maar speel ook gewoon in fullscreen, wat gewoon een optie was, niets hoeven installen in de ini oid.
Ik heb vergelijkbare specs. Ik heb jou opties even in me telefoon gezet.Wizz3rd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:29:
Gister 2 uurtjes gespeeld, weinig problemen gehad, game draaide goed op ultra. Had alleen de shadow distance op high gezet en de AA op 8x ipv 16. Had alleen 1x de monitor bug gehad, alleen vond ik dat niet heel erg. Verder was v-sync nog wel aan (72 fps?) maar heb geen framedrops gehad, vanmiddag maar ff v-sync uitzetten
specs:
I7 6700k (geen OC)
16 gb RAM
GTX 970
Ik wil niet teveel pracht en praal missen, maar het moet wel vloeiend lopen
Ik speelde even als een soort Rambo op normal en legde al snel 2 keer het loodje iigBFmango schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:36:
Kan iemand wat vertellen over de moeilijkheidsgraad?? Ik vond Fallout vroeger enorm vet omdat ik het uitdagend vond, vaak moeten saven-doodgaan-reloaden. Moet ik dan op hard of legendary difficulty spelen?
Nee hoor, ik heb mijn kopie nog niet binnen maar ik heb inmiddels al zoveel filmpjes gezien van mensen die al dagen de console versies spelen waar geen gamebreaking bugs in voor komen. Ja de fps daalt soms wat en het zal nooit zo mooi als op de pc worden maar dat had toch niemand verwacht?
Ik heb met andere games ook framedrops op de ps4 (GTA5, Pcars) en daar hoor je niemand over.
Deze generatie consoles is gewoon niet zo vooruitstrevend als de vorige maar wel veel betaalbaarder bij release. Ook pc games lijden daar als logisch gevolg onder, je gaat niet alleen voor de pc een veel gedetailleerdere game ontwikkelen, dat is gewoon niet rendabel.
Het is inderdaad slecht om 1 situatie als regel te nemen. Wellicht andere mensen hier in 't topic die met een Xbox One/Elite controller spelen op de PC?HeatWave schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:34:
[...]
Is dat een algemeen iets dan, dacht dat het aan mij lag. Gelukkig had ik nog een 360 controller liggen.
Maar speel ook gewoon in fullscreen, wat gewoon een optie was, niets hoeven installen in de ini oid.
Alt + 2x[Enter] om je game goed te zetten? Dat hebben meerdere games wel last van, dat het beeld en controls niet gelijk lopen. (Bureaublad/in-game)bronce schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:41:
Mijn poppetje zit vast in het begin huis, hij reageert alleen op keys als ik alt tab doe...
[ Voor 27% gewijzigd door Case_C op 10-11-2015 09:44 ]
Welke gamebreaking bugs zitten er in de PC versie dan? Vandaar mijn opmerking; volgens mij zijn er meer problemen bij de console versies dan de PC versie.Altijdgriep schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:38:
[...]
Nee hoor, ik heb mijn kopie nog niet binnen maar ik heb inmiddels al zoveel filmpjes gezien van mensen die al dagen de console versies spelen waar geen gamebreaking bugs in voor komen. Ja de fps daalt soms wat en het zal nooit zo mooi als op de pc worden maar dat had toch niemand verwacht?
Ik heb met andere games ook framedrops op de ps4 (GTA5, Pcars) en daar hoor je niemand over.
Deze generatie consoles is gewoon niet zo vooruitstrevend als de vorige maar wel veel betaalbaarder bij release. Ook pc games lijden daar als logisch gevolg onder, je gaat niet alleen voor de pc een veel gedetailleerdere game ontwikkelen, dat is gewoon niet rendabel.
Je hoeft niks aan te passen als je met de Xbox One controller wilt spelen, speelt het zelf met een Elite controller inderdaad. Werkt heerlijk!Case_C schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:42:
[...]
Het is inderdaad slecht om 1 situatie als regel te nemen. Wellicht andere mensen hier in 't topic die met een Xbox One/Elite controller spelen op de PC?
Radical Birds
Vind het wel apart, dacht eerst dat ie stuk was, maar andere game werkt gewoon prima. Het is niet dat hij het niet doet, maar als je (bijv) 5 keuzes hebt in een menu-optie pakt ie alleen 1,3,5 de rest slaat ie over alsof ik 2 keer gedrukt heb. Ook bij de opties kreeg ik alleen de gameplay opties te zien, audio/video etc kreeg ik niet. Met muis/keyboard wel. En dus ook met de 360 controller. Nou speelt die verder prima, kan er mee leven, maar raar is het wel.Case_C schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:42:
[...]
Het is inderdaad slecht om 1 situatie als regel te nemen. Wellicht andere mensen hier in 't topic die met een Xbox One/Elite controller spelen op de PC?
In de post onder mijn vorige reactie heb je al de eerste.Grimmie187 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:43:
[...]
Welke gamebreaking bugs zitten er in de PC versie dan? Vandaar mijn opmerking; volgens mij zijn er meer problemen bij de console versies dan de PC versie.
Speel normaal altijd sniper/shotgun en dan upgraden naar plasma varianten maar zit nu toch te twijfelen
FUMES et CARNES
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
jaydenjarno schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:28:
Even een stomme vraag. Eerste keer dat ik een fallout spel speel. Ik heb een quest ok ergens een deur open te maken. Mooie groene indicator ook. Alleen als ik bij die deur ben geeft hij aan dat die te moeilijk is voor mij om te openen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Duurt lang!
Ik weet eigenlijk ook nog helemaal niks, dus ga er zo goed als blind in! Lijkt me de beste ervaring
[ Voor 28% gewijzigd door ReCreator op 10-11-2015 09:55 ]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Wat volgens de verhalen ook goed helpt je fps hoog te houden is het aanpassen van god rays naar low. Dit geeft zichtbaar weinig tot geen verschil maar kwa fps schijnt het redelijk wat te schelen.Wizz3rd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:29:
Gister 2 uurtjes gespeeld, weinig problemen gehad, game draaide goed op ultra. Had alleen de shadow distance op high gezet en de AA op 8x ipv 16. Had alleen 1x de monitor bug gehad, alleen vond ik dat niet heel erg. Verder was v-sync nog wel aan (72 fps?) maar heb geen framedrops gehad, vanmiddag maar ff v-sync uitzetten
specs:
I7 6700k (geen OC)
16 gb RAM
GTX 970
Ik ben trouwens blij dat ik geen vrij had gevraagd vandaag om vannacht te kunnen spelen. Hoorde van een maatje dat Ziggo bij ons in de buurt bezig is geweest met onderhoudswerkzaamheden van 00:00 tot 06:00! *pfhew*
Nu lekker optijd aan het werk en vanmiddag om 15:00 thuis, decrypten en spelen maar!
28-10 besteld en is nu onderweg. Tussen 11.00-15.00 bezorgd. Denk dat ik dan net op tijd was...joop2001 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:32:
Wehkamp:Bezorgdatum: 2-3 dagen (besteld op 2-11). Wehkamp is dus vanaf nu weGkamp. Wijze les!
Verwijderd
Ik speel zelf met een Elite controller maar heb nog geen issues ervaren de eerste twee uur.Case_C schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:26:
[...]
Ook mooi om de andere kant te horen, maar dat de controls ideaal zijn voor een controller is wel killing. Zeker nu blijkt dat de Xbox one controller niet goed werkt.. (wat rottig is als je redenen zoekt om een Xbox Elite te kopen..)
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Je kon na drie keer de terminal uit gaan en dan weer proberen en dan waren al je pogingen weer opgevuld.oxford bastard schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:59:
Ligt het nu aan mij of kon je niet eerder onbeperkt aantal keren hacken? Na 10 seconde kun je het weer opnieuw proberen. Was dat ook zo in de vorige delen?
Eerste major irritatie (allom)
Is het nou zo fucking moeilijk om de NPC's net zo hard te laten lopen als mij, jongens, anno 2015 had dit toch wel een keer gemogen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Verwijderd
iemand anders dit ook of een oplossing?Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:58:
Als ik met terminals bezig ben geweest kan ik niet weg lopen doe ik iets verkeerd of bug?
Oke. Nu dus gewoon na 4 pogingen. Je wordt 10 seconde eruit gegooid.anandus schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:04:
[...]
Je kon na drie keer de terminal uit gaan en dan weer proberen en dan waren al je pogingen weer opgevuld.
Hier precies hetzelfde, ik begin echter redelijk vroeg, dus vandaag zo tegen 16:00 uur thuisReCreator schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:54:
Nog werken tot 5, naar huis tot 6, dan spel ophalen (ligt klaar) en tijdens het eten installeren / patchen (PS4)...
Duurt lang!
Ik weet eigenlijk ook nog helemaal niks, dus ga er zo goed als blind in! Lijkt me de beste ervaring
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Gewoon een generator neerzetten en kabels verbinden aan de componenten (op PS4 driehoekje).Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:06:
Iemand al weet hoe stroom nou functioneerd in je settlement?
Mijn versie is opgehaald, maar zat geen bobblehead bij en ook geen kadobon. Stond wel op de pre-order bon...oxford bastard schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:06:
Die bobblehead ziet er trouwens goed uit. Ben er heel blij mee
Had ik em misschien toch zelf moeten ophalen
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Heb je al gezocht voor oplossingen voor de bug? Als ik het in google gooi zie ik diverse resultaten.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:05:
[...]
iemand anders dit ook of een oplossing?
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 10-11-2015 10:08 ]
Something under the bed is drooling
Ik heb hem ook 28-10 besteld en ook ik krijg hem tussen 11:00-15:00 nu hopen dat er wle iemand thuis is hehe. Moet me zoontje uit school halen vandaag om 14:00 dus zla je net zien dat de postbode dan voor de deur staat.shenr schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:58:
[...]
28-10 besteld en is nu onderweg. Tussen 11.00-15.00 bezorgd. Denk dat ik dan net op tijd was...
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT
maar nu ik het spel aan het spelen ben moet ik zeggen:
Kippenvel werk.... de sfeer is helemaal terug..
Verwijderd
Er is hier in ieder geval niemand geweest. Vraag me nu ook erg af wat hiermee bedoeld wordt. Aan de deur is het pakket in ieder geval niet geweigerd, want er is hier niemand geweest.
Mauz1978 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:08:
Net de PS4 versie gestart en met de intro wel de excitement die ik heb net als de star wars openings haha..
spoiler:wel een geluk dat een minuut nadat je je hebt opgegeven voor de vault, die nukes vallen!:P
Ze ware bijzonder blij met je last-minute inschrijving
Ik snap daar ook niks van. Hoe moeilijk is het om OF de player speed even te cappen, OF om de NPC's even te versnellen..Mad-Matt schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:04:
Ik ben net in de Vault, op mijn crappy pc, toch nog alles op High.
Eerste major irritatie (allom)
Is het nou zo fucking moeilijk om de NPC's net zo hard te laten lopen als mij, jongens, anno 2015 had dit toch wel een keer gemogen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ries schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:15:
[...]
spoiler:Jep, lees ook de verslagen maar van de Vault-tec PC's voordat je de echte wereld in gaat
Ze ware bijzonder blij met je last-minute inschrijving
Verwijderd
de optie met aanpassen ini file geprobeerd maar helaas werkt niet.anandus schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:07:
[...]
Heb je al gezocht voor oplossingen voor de bug? Als ik het in google gooi zie ik diverse resultaten.
Fallout Radio: https://open.spotify.com/...st/41hz43GrNPKiBffittK3TS
Nee, zit alweer in de doos.Virtual Reality schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:21:
En spelen er nu veel mensen met de pipboy op de arm met de app?
Volgens mij speelt dat ook echt voor geen meter. Leuk, maar vooral duur speelgoed voor in de kast
Zoiets, mijn telefoon in mijn sportarmband om mijn onderarm. Een soort "poor man's pipboy"Virtual Reality schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:21:
En spelen er nu veel mensen met de pipboy op de arm met de app?
Al heb ik het na een tijdje gewoon neergelegd naast mijn laptop, toch makkelijker.
Ik merk dat ik het nog best vaak gebruik, vooral voor snelle stimpaks
Maar ook even snel op kaart of in de quests kijken
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 10-11-2015 10:24 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Coolblue, maar je hebt gelijk. Kreeg vanochtend een melding dat ie onderweg is.Verderf schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:24:
[...]
Van wat ik kan lezen in de comments gaat het om pakketten die nog niet ingescanned zijn, als het goed is scanned bol.com ze zelf in aangezien je de T&T al hebt.
edit:
Mijn pip boy bestelling staat op postnl op "Zending is opgehaald en zit in het sorteerproces." dus ik heb goeie hoop
Voor mensen met een Nvidia kaart, de nieuwe "Game Ready" drivers zijn beschikbaar, ook voor Fallout.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Heb een Xone controllerCase_C schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:42:
[...]
[...]
Alt + 2x[Enter] om je game goed te zetten? Dat hebben meerdere games wel last van, dat het beeld en controls niet gelijk lopen. (Bureaublad/in-game)
Had gisteren nergens last van qua controls....
iemand nog een antwoord op mn vraag over de robot die opeens stopt en ook een convo met em geeft geen extra resultaat....

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Dit topic is gesloten.
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden
Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen
Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.