Is het al zo lang geleden goed? Heel erg lang in ieder geval ja
Ik realiseer me dankzij Scighera net dat Fallout 4 wel eens heel kostelijk kan gaan worden voor mij:
- iOS/Android device (ja voor die pip-boy app wil ik mijn Windows Phone fanboyism wel even aan de kant zetten, al gaat het nieuwe device wel pip-boy only zijn
)
- Nieuwe GPU (een 6970 zal niet meer optimaal zijn in deze tijden denk ik, mijn Phenom II x6 hopelijk wel nog)
- Nieuw scherm, ik game nu op een TV met relatief veel lag en 'maar' 1366x768 resolutie
- Game zelf
Ik zal alvast beginnen te sparen.
- iOS/Android device (ja voor die pip-boy app wil ik mijn Windows Phone fanboyism wel even aan de kant zetten, al gaat het nieuwe device wel pip-boy only zijn
- Nieuwe GPU (een 6970 zal niet meer optimaal zijn in deze tijden denk ik, mijn Phenom II x6 hopelijk wel nog)
- Nieuw scherm, ik game nu op een TV met relatief veel lag en 'maar' 1366x768 resolutie
- Game zelf
Console versie gaat 1080p op 30 FPS draaien.
Jammer voor de console spelers
Angelo NL / Global Cargo VTC
Juich maar niet te vroeg, ook de Pc spelers krijgen 30 FPS voorgeschoteld. Al zullen er vast wel modders zijn die de FPS-lock vrij snel zullen verwijderen.Pykow schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:37:
Console versie gaat 1080p op 30 FPS draaien.
BRON
[ Voor 14% gewijzigd door SparksNL op 22-06-2015 17:00 ]
Bronnen aub?SparksNL schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:59:
[...]
Juich maar niet te vroeg, ook de Pc spelers krijgen 30 FPS voorgeschoteld. Al zullen er vast wel modders zijn die de FPS-lock vrij snel zullen verwijderen.
BRON
Laatste wat ik las was dat Pete Hines zei dat ze niks gezegd hadden daarrond
Bron 1: http://www.gamespot.com/a...xbox-one-pc/1100-6428362/sleepwalkerbe schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:02:
[...]
Bronnen aub?
Laatste wat ik las was dat Pete Hines zei dat ze niks gezegd hadden daarrond
Bron 2: http://www.gamed.nl/view/118535
Bron 3: http://nl.ign.com/fallout...-framerate-en-mod-support
Heel raar dat ze 30FPS op pc opdringen als ze net aan hun FPS gedeelte gewerkt hebben en het in F3 zelf 'meh' noemen.
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van een 30fps-lock? Waarom zou je überhaupt dat vast willen zetten?
En waarom niet 60, zodat het ge-vsynct is?
[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 22-06-2015 17:28 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Tja wat kan ik zeggen: https://twitter.com/Bethblog/status/613008088824741888
Gevalletje verkeerd begrepen?
Dat zeg ik dus. Jammer voor de console.Caelorum schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:50:
[...]
Tja wat kan ik zeggen: https://twitter.com/Bethblog/status/613008088824741888
Ach, ik hoef in elk geval geen peentjes te zweten of ik moet upgraden of niet om vervolgens alsnog €500 af te moeten tikken om het fatsoenlijk te kunnen spelen
The ramblings of an idiot
precies, disc erin en spelen maar, en dat geld dan ook weer voor FO5 (mits die nog voor de PS4 is natuurlijk).McBoom schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:14:
Ach, ik hoef in elk geval geen peentjes te zweten of ik moet upgraden of niet om vervolgens alsnog €500 af te moeten tikken om het fatsoenlijk te kunnen spelen![]()
PSN ID: Svennie-NL
Je bedoelt disc erin, update downloaden, koffie zetten, uitgebreid naar de wc gaan en dan spelen?Svennie schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:06:
[...]
precies, disc erin en spelen maar, en dat geld dan ook weer voor FO5 (mits die nog voor de PS4 is natuurlijk).
(Pc gamers moeten ook updaten, maar zo simpel als hierboven is beschreven is het helaas niet meer...)
500 euro? Als je upgrade van een raspberry pi ofzo?McBoom schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:14:
Ach, ik hoef in elk geval geen peentjes te zweten of ik moet upgraden of niet om vervolgens alsnog €500 af te moeten tikken om het fatsoenlijk te kunnen spelen![]()
Ervan uitgaande dat je een kantoor PC hebt waarop je nog nooit gegamed hebt: 150 euro videokaart erin en je hebt plots een nieuw gamingplatform
Installatie is 1 muisklik. Updaten is automatisch wanneer de update beschikbaar is. Kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ik op een update heb moeten wachten.(Pc gamers moeten ook updaten, maar zo simpel als hierboven is beschreven is het helaas niet meer...)
En optische schijfjes? In 2015?
[ Voor 48% gewijzigd door boe2 op 23-06-2015 09:04 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
offtopic:
Misschien hebben consoles nog schijfjes? Denk het niet, maar ik weet het niet
Misschien hebben consoles nog schijfjes? Denk het niet, maar ik weet het niet
[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 23-06-2015 09:07 ]
Hoe bedoel je, helaas niet meer? Vroeger kon je inderdaad een disk ergens insteken en meteen ping pong spelen, maar op pc's moest je altijd eerst het hele spel installeren en alle stappen doorlopen. Met Steam tegenwoordig klik je op je luie stoel op buy, checkout, confirm, start download en je wacht even tot het klaar is. Alle updates gaan automatisch en je hoeft niks in te stellen. Op pc's is het juist makkelijker dan ooit.Remy!!!! schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:01:
[...]
Je bedoelt disc erin, update downloaden, koffie zetten, uitgebreid naar de wc gaan en dan spelen?![]()
(Pc gamers moeten ook updaten, maar zo simpel als hierboven is beschreven is het helaas niet meer...)
Fatsoenlijk spelen is het probleem niet, ik hoop alleen maar dat ze niet teveel het grafisch geheugen aan willen spreken om de boel mooi te laten draaien.McBoom schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:14:
Hopelijk houden ze een beetje vast aan de Witcher 3 'standaard' qua GPU RAM usage..
(hmmm fatsoenlijk, fatsoenlijk, was dat vandaag de dag niet 1440p + @ 60+ fps
Niet vergeten dat een spel van ~50gb niet in een uurtje op je PC staat. Als je in de polder zit is dat in ieder geval een utopieIrcghost schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:09:
[...]
Hoe bedoel je, helaas niet meer? Vroeger kon je inderdaad een disk ergens insteken en meteen ping pong spelen, maar op pc's moest je altijd eerst het hele spel installeren en alle stappen doorlopen. Met Steam tegenwoordig klik je op je luie stoel op buy, checkout, confirm, start download en je wacht even tot het klaar is. Alle updates gaan automatisch en je hoeft niks in te stellen. Op pc's is het juist makkelijker dan ooit.
Ik doelde eigenlijk meer op consoles.Ircghost schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:09:
[...]
Hoe bedoel je, helaas niet meer? Vroeger kon je inderdaad een disk ergens insteken en meteen ping pong spelen, maar op pc's moest je altijd eerst het hele spel installeren en alle stappen doorlopen. Met Steam tegenwoordig klik je op je luie stoel op buy, checkout, confirm, start download en je wacht even tot het klaar is. Alle updates gaan automatisch en je hoeft niks in te stellen. Op pc's is het juist makkelijker dan ooit.
En met pc's speelt het probleem af en toe ook (kijk maar naar de launchpatch van GTA 5).
het hoeft niet zo te zijn (er zijn spullen zonder 0-day update maar niet veel meer) maar over het algemeen komt het daar wel op neer ja, voor de eerste update dan, de rest doet PS+ 's-nachts.Remy!!!! schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:01:
[...]
Je bedoelt disc erin, update downloaden, koffie zetten, uitgebreid naar de wc gaan en dan spelen?![]()
En ja consoles hebben nog fysieke schijfjes.
30 fps = minder zwaar dus consoles kunnen het aan, 1 op 1 doorzetten naar pc is dan simpeler, dus minder kosten etc. marketing en development logica is niet altijd gelijk aan consumenten logicaanandus schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:26:
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van een 30fps-lock? Waarom zou je überhaupt dat vast willen zetten?
maar dit zal denk ik wel meevallen, als ze dit doorzetten zal dat niet zo goed in pc aarde vallen.
Steam, dan origin voor ea/dice games, gog galaxy, uplay, etc etc. Je hebt zo ondertussen voor elke uitgever een programma nodig. Ja je kan meeste games ook als non steam game toevoegen maar lang niet alles. wat als je game door storing niet geactiveerd wordt? dan zit je daar met je code ipv een cd die in principe altijd werkt, tenzij kapot natuurlijkIrcghost schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:09:
[...]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Absoluut! Dan heb je gewoon pech haha. Ik ontken ook absoluut niet dat er voor en nadelen zijn voor beide systemen. Ik maak ook gebruik van zowel een XBOX als een PC. Ik reageerde meer op de opmerking van Remy waar die zei dat een pc niet meer makkelijk isSouLLeSSportal schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:05:
[...]
30 fps = minder zwaar dus consoles kunnen het aan, 1 op 1 doorzetten naar pc is dan simpeler, dus minder kosten etc. marketing en development logica is niet altijd gelijk aan consumenten logica
maar dit zal denk ik wel meevallen, als ze dit doorzetten zal dat niet zo goed in pc aarde vallen.
[...]
Steam, dan origin voor ea/dice games, gog galaxy, uplay, etc etc. Je hebt zo ondertussen voor elke uitgever een programma nodig. Ja je kan meeste games ook als non steam game toevoegen maar lang niet alles. wat als je game door storing niet geactiveerd wordt? dan zit je daar met je code ipv een cd die in principe altijd werkt, tenzij kapot natuurlijkBeide hebben voor en nadelen.
Ik merk in de praktijk (maar dat verschilt natuurlijk per persoon) dat ik 85-90% Steam gebruik en hooguit voor een enkele game Origin of Uplay moet opstarten.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:05:
[...]
30 fps = minder zwaar dus consoles kunnen het aan, 1 op 1 doorzetten naar pc is dan simpeler, dus minder kosten etc. marketing en development logica is niet altijd gelijk aan consumenten logica
[...]
Steam, dan origin voor ea/dice games, gog galaxy, uplay, etc etc. Je hebt zo ondertussen voor elke uitgever een programma nodig. Ja je kan meeste games ook als non steam game toevoegen maar lang niet alles. wat als je game door storing niet geactiveerd wordt? dan zit je daar met je code ipv een cd die in principe altijd werkt, tenzij kapot natuurlijkBeide hebben voor en nadelen.
En als je game CD breekt/beschadigd ben je je game gewoon kwijt en kun je een nieuwe gaan kopen. Je Steam/Origin/Uplay games staan altijd klaar, je kunt ze altijd weer installeren. Storingen zijn er op die services bovendien maar heel weinig.
Het enige wat ik met die services wel heb is; wat als Steam ermee stopt? Ik snap dat die kans bijzonder klein is maar toch, wat gebeurd er dan met je library?
Daar ben ik ook best bang voor, daarom sla ik al mijn serials in ieder geval op in een aparte keysafe. Dus dan kan ik nog altijd aankloppen bij de ontwikkelaars.Snoz Lombardo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:18:
[...]
Ik merk in de praktijk (maar dat verschilt natuurlijk per persoon) dat ik 85-90% Steam gebruik en hooguit voor een enkele game Origin of Uplay moet opstarten.
En als je game CD breekt/beschadigd ben je je game gewoon kwijt en kun je een nieuwe gaan kopen. Je Steam/Origin/Uplay games staan altijd klaar, je kunt ze altijd weer installeren. Storingen zijn er op die services bovendien maar heel weinig.
Het enige wat ik met die services wel heb is; wat als Steam ermee stopt? Ik snap dat die kans bijzonder klein is maar toch, wat gebeurd er dan met je library?
Ik quote mezelf nog maar een keer:SouLLeSSportal schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:05:
[...] 30 fps = minder zwaar dus consoles kunnen het aan, 1 op 1 doorzetten naar pc is dan simpeler, dus minder kosten etc. marketing en development logica is niet altijd gelijk aan consumenten logica
[...]
Caelorum schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:50:
[...] Tja wat kan ik zeggen: https://twitter.com/Bethblog/status/613008088824741888
30 kan ook worden ge-vsynct. Vsync zegt niets anders dan dat je de volgende frame klaar hebt staan op het moment dat de monitor het nodig heeft*. Het zegt niets over hoe vaak de scene daadwerkelijk gerenderd wordt. Je kan ook prima 59 frames per sec renderen en dan alsnog vsync doen, maar dan heb je wel eens in de zoveel tijd een dubbele frame of dat een frame wordt overgeslagen en niet op het scherm komt. Dat is waarom ze vaak (bijna altjid) met vsync aan ook precies zoveel of een factor 2 minder vaak de scene renderen.
* In het geval van OpenGL moet je wel degelijk op dat moment een buffer swap doen, maar je kan prima de scene eerst in een andere buffer renderen voordat je het in de back frame buffer gooit en swapped met de front buffer.
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 23-06-2015 11:50 ]
Ah die had ik even overheen gezien, dan heb ik dus gelijk qua pc limieten (non existent dus)Caelorum schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:48:
[...]
Ik quote mezelf nog maar een keer:
[...]
[...]
30 kan ook worden ge-vsynct. Vsync zegt niets anders dan dat je de volgende frame klaar hebt staan op het moment dat de monitor het nodig heeft*. Het zegt niets over hoe vaak de scene daadwerkelijk gerenderd wordt. Je kan ook prima 59 frames per sec renderen en dan alsnog vsync doen, maar dan heb je wel eens in de zoveel tijd een dubbele frame of dat een frame wordt overgeslagen en niet op het scherm komt. Dat is waarom ze vaak (bijna altjid) met vsync aan ook precies zoveel of een factor 2 minder vaak de scene renderen.
* In het geval van OpenGL moet je wel degelijk op dat moment een buffer swap doen, maar je kan prima de scene eerst in een andere buffer renderen voordat je het in de back frame buffer gooit en swapped met de front buffer.
Ik heb toch gsync monitor dus no vsync for me
Stiekem doet een gsync ook vsync, maar dan niet op gezette intervallenSouLLeSSportal schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:07:
[...]
Ah die had ik even overheen gezien, dan heb ik dus gelijk qua pc limieten (non existent dus)![]()
Ik heb toch gsync monitor dus no vsync for me
Klopt, in essentie eigenlijk hetzelfde maar dan beter omdat je de vsync issues niet hebt.Caelorum schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:00:
[...]
Stiekem doet een gsync ook vsync, maar dan niet op gezette intervallen
Het belangrijkste is denk ik nog wel dat je veel minder delay hebt bij free/gsync, nou maakt het bij een RPG als Fallout weinig uit, maar bij online shooters wil je geen tearing hebben maar ook de delay van vsync niet.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zekers, eerste keer ermee spelen was echt letterlijk dit plaatjeD4NG3R schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:00:
Het belangrijkste is denk ik nog wel dat je veel minder delay hebt bij free/gsync, nou maakt het bij een RPG als Fallout weinig uit, maar bij online shooters wil je geen tearing hebben maar ook de delay van vsync niet.

Maar laten we nu maar weer ontopic gaan
Wat zouden jullie het liefste terug zien komen in FO 4? mag ook mods zijn evt.
Ik zou graag de real night mod willen zien waarbij de nacht ook echt donker is ipv max schemerig, dat heb ik bij skyrim en FO3 NV ook gedaan. Voelt zoveel spannender als je niet 1km ver kan kijken, maar het moet ook niet overdreven zijn dat je maar 2 meter voor je kan zien.
[ Voor 29% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-06-2015 17:41 ]
Wat ik graag terug zie? Ik hoop heel erg dat er een character + questlijn komt zoals die van Moira (Wasteland Survival Guide). Heerlijke questlijn om mee te beginnen en gewoon actief te houden terwijl je het spel doorspeelt, die questreeks brengt je overal in de wasteland en heeft goede rewards. 
+ Ze was gewoon geniaal gestoord.
Edit: Aangezien FO4 zich in dezelfde periode als FO3 afspeeld hoop ik ook dat we veel referenties gaan terugzien, ik vind het geweldig om aan een memorabel moment te worden herinnerd. Misschien krijgen we wat te horen over de survival guide, project purity en hoe de Enclave weggewerkt is.
Edit: Aangezien FO4 zich in dezelfde periode als FO3 afspeeld hoop ik ook dat we veel referenties gaan terugzien, ik vind het geweldig om aan een memorabel moment te worden herinnerd. Misschien krijgen we wat te horen over de survival guide, project purity en hoe de Enclave weggewerkt is.
[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 23-06-2015 17:51 ]
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:18:
[...]
Ik merk in de praktijk (maar dat verschilt natuurlijk per persoon) dat ik 85-90% Steam gebruik en hooguit voor een enkele game Origin of Uplay moet opstarten.
Ik heb hier ooit over gelezen dat ze bij steam al een update klaar hebben staan mochten ze failliet gaan: ze laten een patch los die alle DRM removed zodat je alle games die je via steam hebt gekocht via HUN kant serverside kan blijven spelen: enige voorwaarde is dat je zelf je gamefiles moet backuppen. Hoe dat zit met games die bijvoorbeeld uplay gebruiken (Farcry anyone) is een punt 2.Ircghost schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:25:
[...]
Daar ben ik ook best bang voor, daarom sla ik al mijn serials in ieder geval op in een aparte keysafe. Dus dan kan ik nog altijd aankloppen bij de ontwikkelaars.
Although: ik heb geen idee of dat daadwerkelijk ook gaat gebeuren, wie weet wat voor belangen er op zo'n moment spelen. Gelukkig is Valve niet een BV of NV: het is in bezit van Gaben: zolang die kerel als hoofd bij valve staat heb ik nog wel hoop en vertrouwen dat zoiets gaat gebeuren.
ik heb drie jaar geleden bij de BBC voor 600 euro (zeshonderd!) een Samsung 51"/129cm fullHD plasma kunnen scoren. Daar heb ik dus mijn game PC op aangesloten, geluid naar een 7.2 versterker en dan lekker op de bank met draadloos toetsenbord en muis.Vnze schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:19:
Ik realiseer me dankzij Scighera net dat Fallout 4 wel eens heel kostelijk kan gaan worden voor mij:
- iOS/Android device (ja voor die pip-boy app wil ik mijn Windows Phone fanboyism wel even aan de kant zetten, al gaat het nieuwe device wel pip-boy only zijn)
- Game zelf
heerlijk, zeker aan te raden (plasma: zwart is gewoon zwart)
www.triathlete.nl
Ik geloof niet dat Valve binnen nu en 10 jaar ophoud. Ze gaan zo op het oog vrij verstandig om met hun geld. Smijten het niet zo overboord als sommige andere gamebedrijven. Zijn voorzichtig in nieuwe projecten starten en doen niet teveel tegelijkertijd. Komt nog bij dat ze met alleen Steam al naar schatting tot op heden zo'n anderhalf miljard hebben verdient (winst over de afgelopen 15 jaar dus) en dat de waarde van het bedrijf in 2012 op 4 miljard dollar werd geschat. Genoeg geld dus, met een verstandig uitgave patroon, wat gewoon betekent dat het bedrijf nog lang zal bestaan. Ergste dat er kan gebeuren is als Gabe overlijd door obesitas en dan nog zal er ergens in die ~250 man vast wel een waardige opvolger te vinden zijn die het bedrijf niet de EA/Ubisoft kant op laat gaan.Ardjee schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:57:
[...] Although: ik heb geen idee of dat daadwerkelijk ook gaat gebeuren, wie weet wat voor belangen er op zo'n moment spelen. Gelukkig is Valve niet een BV of NV: het is in bezit van Gaben: zolang die kerel als hoofd bij valve staat heb ik nog wel hoop en vertrouwen dat zoiets gaat gebeuren.
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 23-06-2015 20:24 ]
Verwijderd
Ik ging terug naar Megaton na de nuke en vlak daarbuiten waren een paar huizen waar ik haar weer zag. Ze was nog steeds vertederend lief. Ik voelde mijzelf een enorme schoft nadat ik Megaton genuked had. Vanaf dat moment heb ik de game teruggezet naar 0 en ben weer opnieuw begonnen en ever since heb ik altijd de goodguy gespeeld. Ook in alle nakomende delen, en ja zelfs Skyrim. Wat die Moira al niet teweeg brengt.D4NG3R schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:48:
Wat ik graag terug zie? Ik hoop heel erg dat er een character + questlijn komt zoals die van Moira (Wasteland Survival Guide). Heerlijke questlijn om mee te beginnen en gewoon actief te houden terwijl je het spel doorspeelt, die questreeks brengt je overal in de wasteland en heeft goede rewards.
Maar net als jij zouden een paar subtiele verwijzingen naar FO3 leuk zijn. Mischien (stille hoop) een stukje herkenbaar landschap wat je passeert.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 21:19 ]
Ik zou graag een FallUI mod willen. (Net als SkyUI). De beste mod ooit. Vooral de mogelijkheid je inventory te sorteren op prijs/kg en de mogelijkheid meer regels op 1 scherm te krijgen zou mij heel erg aanstaan.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:06:
[...]
Wat zouden jullie het liefste terug zien komen in FO 4? mag ook mods zijn evt.
Ik zou graag de real night mod willen zien waarbij de nacht ook echt donker is ipv max schemerig, dat heb ik bij Skyrim en FO3 NV ook gedaan. Voelt zoveel spannender als je niet 1km ver kan kijken, maar het moet ook niet overdreven zijn dat je maar 2 meter voor je kan zien.
Moria is geweldig, die is echt prettig gestoord.
Ik hoop ook dat je met de M knop gewoon je map krijgt en met de I knop gewoon de inventory. Dat is in Fallout 3 heel erg contra intuïtief en langzaam, haalt je uit je spelritme.
Verder hoop ik dat er echt hele moeilijke/onmogelijke gebieden/quests zijn voor lagere levels. Dat maakt dat je alles uit de kan haalt je karakter te verbeteren en te levelen.
Ik ben net weer met Fallout3 begonnen. Daarbij gaat het om mij om de lore weer een beetje op te frissen en in de sfeer te komen. Het is voor mij 5 jaar geleden dat is het voor het laatst gespeeld heb. Ik wilde eigenlijk een redelijke vanilla ervaring. Ik heb deze mods geïnstalleerd om het verschil met de huidige RPG's wat kleiner te maken:
-unofficial fixes
-fellout (geen groene waas meer, blauwe luchten)
-landscape textures(NMCs Texture Pack MAXIMUM Pack)
-NPC textures (Fallout 3 Redesigned-6341-2-73)
-more RAM usage(3GB enabler)
-fose script extender(zodat sprint werkt)
-sprint mod (sprinten ten koste van je AP points, dus voelt niet als cheaten). Ik houd van snelheid.
Ik ben gewoon op fallout3 nexus gesorteerd op meest populaire mods en daar wat gekozen.
Yippie kayak, other buckets!
Verkopen ze bij de BBC nu ook al plasma schermen??? Tja, je moet wat nu je Jeremy Clarkson niet meer in je omroep hebt...Scighera schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:16:
[...]
ik heb drie jaar geleden bij de BBC voor 600 euro (zeshonderd!) een Samsung 51"/129cm fullHD plasma kunnen scoren. Daar heb ik dus mijn game PC op aangesloten, geluid naar een 7.2 versterker en dan lekker op de bank met draadloos toetsenbord en muis.
heerlijk, zeker aan te raden (plasma: zwart is gewoon zwart)
Voor Fallout 3 kan ik Fallout 3 Wanderers Edition aanraden. (Sprint zit er onder andere ook in. En een miljoen andere dingen
)
Hoop op meer FO3 speeltstijl dan op NV: verkennen, schieten, meer zone gericht dan op 1 groot overkoepeld geheel. NV heeft teveel loop & praat questjes imo. FO4 hopelijk weer minder 'railroaded'. Al blijft NV ook een top spel, van 't weekend weer eens opnieuw mee begonnen. Maar merk dan toch dat ik weer snel op de main quest terug val, en minder door de wildernis ga dwalen als in 3.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:06:Wat zouden jullie het liefste terug zien komen in FO 4?
Blub
Ik hoop iig dat ze het wapengedrag van FO3 niet overnemen. Op de een of andere manier voelde het erg traag en non-responsive aan zodra je wilde schieten en richten. Hoop dat dat in FO4 beter aanvoelt. (ook in Skyrim was dit nog wat vreemd)
[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 24-06-2015 12:12 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat maakte het voor mij ook een mindere game dan fo3 was, al was het verder prima vermaak, fo3 was meer mijn ding. Ik merk ook bij andere games als ik van die zielige haal doosje x, of ingredient y 10x op als ik een dikke badass lvl weet ik wat ben.bstard schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:06:
[...]
Hoop op meer FO3 speeltstijl dan op NV: verkennen, schieten, meer zone gericht dan op 1 groot overkoepeld geheel. NV heeft teveel loop & praat questjes imo. FO4 hopelijk weer minder 'railroaded'. Al blijft NV ook een top spel, van 't weekend weer eens opnieuw mee begonnen. Maar merk dan toch dat ik weer snel op de main quest terug val, en minder door de wildernis ga dwalen als in 3.
Grappig, ik hoop juist om meer praten en dingen doen en minder schieten. Het is een RPG, geen FPS.bstard schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:06:
[...]
Hoop op meer FO3 speeltstijl dan op NV: verkennen, schieten, meer zone gericht dan op 1 groot overkoepeld geheel. NV heeft teveel loop & praat questjes imo.
Het liefste zodanig dat alle quests te doen zijn zonder te vechten. Dus door stealth, met mensen praten, of dingen repairen, etc.
Alle bronnen (Ook Bethesda zelf) geven aan dat first person veel meer als een FPS gaat aanvoelen en thirdperson veel meer als een RPG. Maak je geen zorgen over de gunplay, die ziet er heel erg strak uit op de eerste beelden.Angeloonie schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:12:
Ik hoop iig dat ze het wapengedrag van FO3 niet overnemen. Op de een of andere manier voelde het erg traag en non-responsive aan zodra je wilde schieten en richten. Hoop dat dat in FO4 beter aanvoelt. (ook in Skyrim was dit nog wat vreemd)
Ik kan nergens echt duidelijk vinden of de Iphone 6 plus ook in de pipboy behuizing gaat passen, maar zo ja, dan ben ik bang dat dit een duur spelletje voor me gaat worden
Gezien Fallout Shelter alleen voor iOS is denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken over de iPhoneTFDev schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:19:
Ik kan nergens echt duidelijk vinden of de Iphone 6 plus ook in de pipboy behuizing gaat passen, maar zo ja, dan ben ik bang dat dit een duur spelletje voor me gaat worden
Ik heb hetzelfde met one plus one, ik denk dat het weer max formaat iphone 6 zal zijnTFDev schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:19:
1st person is zowiezo een must voor mij. Veel meer inleving dan. Ook dat VATS was niet echt mijn ding.D4NG3R schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:13:
[...]
Alle bronnen (Ook Bethesda zelf) geven aan dat first person veel meer als een FPS gaat aanvoelen en thirdperson veel meer als een RPG. Maak je geen zorgen over de gunplay, die ziet er heel erg strak uit op de eerste beelden.
En mss nog niet gezegd, hopelijk ook een smooth launch. De laatste Beteshda creatie Skyrim had nogal wat problemen met crashes in het begin. Zullen zien, thou shalt not pre-order en de eerste week ben ik zo sympathiek anderen de bugs te laten vinden. Reviews hoef ik in dit geval niet te lezen: als 't maar werkt en ik me niet zit te ergeren als 't bier en ships klaar staan op vrijdag avond de 14e of 21e
Blub
Ik hoop dat je de preorder an PipBoy Edition al gedaan hebt , anders vrees ik er een beetje voor. Die dingen verkopen echt als zoete broodjes!TFDev schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:19:
Edit :
Nog wat extra uitleg van Pete Hines over crafting :
http://www.gamesradar.com...ystem-explained-bethesda/
[ Voor 14% gewijzigd door sleepwalkerbe op 24-06-2015 13:29 ]
Verwijderd
Ik hoop dat ze ook echt de pit-boy goed gebruik van maken in de game
Geen idee wat je nu al mee kan doen eigenlijk ?
Geen idee wat je nu al mee kan doen eigenlijk ?
Heb je de voorgaande games uberhaubt al eens gespeeld?...
De pre-order van de pipboy versie maar gedaan. Geen idee of ik er nog kans op maak, maar dat zien we dan wel weer....
De pre-order van de pipboy versie maar gedaan. Geen idee of ik er nog kans op maak, maar dat zien we dan wel weer....
Suijkerbuijk, geen eerdere versies gespeeld? Of is je vraag gericht op de app voor je ios/android toestel?
In de game is het je inventaris, levens-status, missielijst, plattegrond.
Eigenlijk is de app hetzelfde als in game, alleen je hoeft dus niet steeds met tab naar je pipboy, maar gewoon even naar je gsm/tablet.
In de game is het je inventaris, levens-status, missielijst, plattegrond.
Eigenlijk is de app hetzelfde als in game, alleen je hoeft dus niet steeds met tab naar je pipboy, maar gewoon even naar je gsm/tablet.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ikzelf heb hier nog een hardlooparmband, ik ga die als improvisatiepipboy gebruiken, denk ik
Ik leg m'n Ipad wel lekker naast m'n toetsenbord neer, net zo makkelijk
Ik snap nog steeds het hele idee van die app niet. Ok, nu hoef je niet meer op tab te drukken, maar serieus. Dat is echt geen werk. Daarnaast kan je toch niet naar en je telefoon en je scherm kijken, dus....Mad-Matt schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:09:
[...] In de game is het je inventaris, levens-status, missielijst, plattegrond.
Het is net dat extra stukje immersion. Denk ikCaelorum schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:46:
[...]
Ik snap nog steeds het hele idee van die app niet. Ok, nu hoef je niet meer op tab te drukken, maar serieus. Dat is echt geen werk. Daarnaast kan je toch niet naar en je telefoon en je scherm kijken, dus....
Ik snap het ook niet (en iedereen die het leuk vindt snapt het stiekem ook niet)Caelorum schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:46:
[...]
Ik snap nog steeds het hele idee van die app niet. Ok, nu hoef je niet meer op tab te drukken, maar serieus. Dat is echt geen werk. Daarnaast kan je toch niet naar en je telefoon en je scherm kijken, dus....
Het feit dat TAB werkt als een soort pauze heeft al 100x mijn leven gered. Even een situatieschets:
Ik loop Repconn binnen en wordt direct aangevallen door een stel robots met een dikke gunfight tot gevolg. Mijn AP vliegt er doorheen, net als mijn healthbar. Bij 25 health druk ik snel op TAB om via mijn Pipboy wat stimpacks te activeren, ook selecteer ik de grenadelauncher zodat ik die robots weg kan blazen. Ik druk weer op TAB: Met 150 Health en een beter wapen knal ik de robots neer en voila, just another day in paradise.
En nu met de Pipboy App:
Ik loop Repconn binnen en wordt direct aangevallen door een stel robots met een dikke gunfight tot gevolg. Mijn AP vliegt er doorheen, net als mijn healthbar. Bij 25 health druk ik snel op ... ik kijk snel op mijn Tablet, *swipe* schiet op startscherm! Snel naar mijn inventory... waar zijn die stimpacks! DAMNIT! De game loopt door! IK GA DOOD SCHIET OP!
Realistisch gezien ben je al dood voordat je ook maar uit de lockstand van je Tabled bent. Functioneel zal het dus niet zijn als je het mij vraagt. Gewoon een leuke gimmick.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Ik ga er vanuit dat de app gewoon de hele tijd actief blijft. Een lader bij je foon/tablet zal wel een must zijn (met lange speelsessies). Daarbij is er vast 1 toets of knop op je controller waarmee je t spel pauzeert terwijl je wat dingen op je pipboy instelt. Klaar met instellen en health toedienen? pauze eraf en weer gaan 👍🏻
Niemand die verwacht dat je met de app je game kunt beheren terwijl je niet in-game bent? Bijvoorbeeld je settlement, trading en equipment? Vind het wel leuk in GTA 5 dat je met een app je auto's kan tunen. Hopelijk word het zoiets.
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat de grootte van het spel erop achteruit gaat sinds Fallout 1 & 2. Ik zou het fantastisch vinden om bijvoorbeeld enkele grote gebieden te hebben, en dan via een world map opnieuw te moeten reizen. Dat geeft ook weer de mogelijkheid tot random encounters.
Vanaf Fallout 3 liggen alle "random encounters" vast op de map, wat wel jammer is. Naar mijn gevoel valt er veel minder te ontdekken in de 3D versies dan in de 2D versies.
Vanaf Fallout 3 liggen alle "random encounters" vast op de map, wat wel jammer is. Naar mijn gevoel valt er veel minder te ontdekken in de 3D versies dan in de 2D versies.
Dat is inderdaad een leuke functie! (zit dit er ook echt in trouwens?) Zo kom ik een saaie vergadering wel doorietso schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:58:
Niemand die verwacht dat je met de app je game kunt beheren terwijl je niet in-game bent? Bijvoorbeeld je settlement, trading en equipment? Vind het wel leuk in GTA 5 dat je met een app je auto's kan tunen. Hopelijk word het zoiets.
In skyrim, Man daar vind ik de handbogen het meest realistische schieten van allemaal. Als ik dat vergelijk met games zoals Far Cry en CrysisAngeloonie schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:12:
Ik als sniper fan heb al in de demo's gezien dat ik hier nog meer los kan. De wapens zo veranderen dat je van bijna alles een sniper kan bouwen man dit wordt echt vet. Ik kijk nu al uit naar een mooi sniper rifle met een handige sidearm. Hopelijk zien we het anti material rifle weer terug uit Fallout New Vegas
Nickname KasPlantje.
Waarschijnlijk werkt het nog gewoon als voorheen. Alleen voor sommige zaken kun je je phone gebruiken. Of de game gaat op pause als je je phone bedient. Misschien reageert ie zelfs wel op de bewegingssensor. Dus zodra jij je mobiel pakt om iets te doen in je "pipboy" gaat het spel op pause.FloydRaalte schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:14:
[...]
Ik snap het ook niet (en iedereen die het leuk vindt snapt het stiekem ook niet)![]()
Het feit dat TAB werkt als een soort pauze heeft al 100x mijn leven gered. Even een situatieschets:
Ik loop Repconn binnen en wordt direct aangevallen door een stel robots met een dikke gunfight tot gevolg. Mijn AP vliegt er doorheen, net als mijn healthbar. Bij 25 health druk ik snel op TAB om via mijn Pipboy wat stimpacks te activeren, ook selecteer ik de grenadelauncher zodat ik die robots weg kan blazen. Ik druk weer op TAB: Met 150 Health en een beter wapen knal ik de robots neer en voila, just another day in paradise.
En nu met de Pipboy App:
Ik loop Repconn binnen en wordt direct aangevallen door een stel robots met een dikke gunfight tot gevolg. Mijn AP vliegt er doorheen, net als mijn healthbar. Bij 25 health druk ik snel op ... ik kijk snel op mijn Tablet, *swipe* schiet op startscherm! Snel naar mijn inventory... waar zijn die stimpacks! DAMNIT! De game loopt door! IK GA DOOD SCHIET OP!![]()
Realistisch gezien ben je al dood voordat je ook maar uit de lockstand van je Tabled bent. Functioneel zal het dus niet zijn als je het mij vraagt. Gewoon een leuke gimmick.
Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat er situaties zijn waar het spel niet op pause hoeft terwijl je wel iets in je "pipboy" wilt doen. Bijvoorbeeld andere zender, of Hollotape "awesome mix 1" vervangen met hollotape "superduper mix 3".
Of gewoon ff de map checken.
Ook je dorpen bedienen buiten de game om lijkt me een optie.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Of installeer een no-pause pipboy mod. Een van de dingen die ik lam blijf vinden aan FO en TES is dat je je zonder mods/hardcore mode vol kan vreten met kaas of dogmeat om weer naar vol health te gaan terwijl iedereen die je dood wil hebben wel zo netjes wacht. 
Maar goed, ik neem aan dat als je de app aanraakt dat de ingame versie dan ook naarboven word gehaald en dat de app je device awake houd.

Maar goed, ik neem aan dat als je de app aanraakt dat de ingame versie dan ook naarboven word gehaald en dat de app je device awake houd.
Ik vind het enorm irritant om naar m'n pipboy te moeten als ik van kleding wil switchen, een crippled limb wil herstellen, na een gevect een stimpack te gebruiken. Denk dat de app daar goed voor is.
Ook loop ik vaak met een pistool rond voor het kleine grut wat ik tegen kom (rad-scorpions, molerats etc) en switch ik naar een sniper als ik wat "groters" zie. Ook dat zal "leuk" zijn om in de app te doen.
Ook loop ik vaak met een pistool rond voor het kleine grut wat ik tegen kom (rad-scorpions, molerats etc) en switch ik naar een sniper als ik wat "groters" zie. Ook dat zal "leuk" zijn om in de app te doen.
Op de console versies, of wanneer je de PC versie speelt met een controller kan je de d-pad gebruiken als hotkey voor 8 items. Nooit gekeken of dat ook kan op de PC versie wanneer je een toetsenbord gebruikt maar ik neem toch aan van wel?
* D4NG3R speelt fallout en tes altijd lekker vanuit de bank met een draadloze 360 controller.
Pijltje naar links is vast mijn stimpack knop.
* D4NG3R speelt fallout en tes altijd lekker vanuit de bank met een draadloze 360 controller.
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 25-06-2015 12:16 ]
op de PS3 kan dat ook ja, ik had mijn 2 meest gebruikte wapens en ook de stimpack ingesteldD4NG3R schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:14:
Op de console versies, of wanneer je de PC versie speelt met een controller kan je de d-pad gebruiken als hotkey voor 8 items. Nooit gekeken of dat ook kan op de PC versie wanneer je een toetsenbord gebruikt maar ik neem toch aan van wel?
De toetsen 1 t/m 8 zijn de hotkeysD4NG3R schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:14:
Dat je met die pipboyapp je map continue ziet is wel heel gaaf. Maakt het navigeren een stuk overzichtelijker.
Yippie kayak, other buckets!
We weten nog niet exact wat je ermee zal gaan kunnen doen maar ik heb het sterke vermoeden dat dit er wel in gaat zitten, a la de al voorgestelde gta V app, je hond wat upgraden, je settlement managen en je inventory inzien wanneer je afk bent.FloydRaalte schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:09:
[...]
Dat is inderdaad een leuke functie! (zit dit er ook echt in trouwens?) Zo kom ik een saaie vergadering wel door. Ik heb zelf bijvoorbeeld die Diablo 3 Armory app. Puur een leuke inzage in je gear, skills enzovoorts. Nog niet eens interactief maar gewoon statisch een mooi vormgegeven overzicht. Ik moet wel oppassen in de kroeg met zo'n app... voor je het weet zit je de hele avond met je maten je gear te vergelijken!
Ook trade inkomsten en dergelijke lijkt me een mooie optie hiervoor.
Daarnaast handigste is de map naast je op de tel/pad
[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 25-06-2015 15:32 ]
1 en 3 t/m 8 zijn hotkeys daarvoorD4NG3R schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:14:
2 is voor change ammotype (normal, HollowPoint, ArmorPiercing, Match Hand Load, etc)
www.triathlete.nl
In NV ja, maar ik kijk er niet raar van op als dat systeem in FO4 niet aanwezig is. Ik heb weinig situaties gehad waar ik echt lette op mijn ammotype in New Vegas.
Hmm, ik wel, aangezien ik veel met sniper rifles werkte (ratslayer, Gobi campain en .50bmg) en bij sommige zware tegenstanders is een AP patroon meer garantie op succes.
idem voor de 5mm en 5,56mm in marksman rifle als je een legion patrouille in de pan hakt.
AP is gewoon beperkter te krijgen dan reguliere ammo
idem voor de 5mm en 5,56mm in marksman rifle als je een legion patrouille in de pan hakt.
AP is gewoon beperkter te krijgen dan reguliere ammo
www.triathlete.nl
In NV switchte ik ook vaak tussen de verschillende munitie, sommige werkte echt goed.
Snipen met fire ammo was altijd leuk
Was er andere ammo dan?Mad-Matt schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:20:
In NV switchte ik ook vaak tussen de verschillende munitie, sommige werkte echt goed.
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800
Naast de reguliere ammo is er in NV ook nog speciale ammo te vinden namelijk: AP (Armor Piercing), HP (Hollow Point), Incendiary (in feite gewoon vuurkogels
AP: Goed tegen zwaar bepantserde enemies
HP: Goed tegen licht bepantserde enemies
Incendiary: Volgens mij gewoon goed tegen alles wat je tegenkomt in de wasteland
Er waren ook nog speciale energy weapon rounds meende ik maar omdat ik die eigenlijk nooit gebruikte kan ik me niet echt meer herinneren hoe dat zat. Volgens mij had je overcharged rounds die je wapen wat sneller sloopten maar wel extra damage deden.
[ Voor 35% gewijzigd door shwam op 26-06-2015 09:14 ]
| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |
ja zeker, en het had nog een hoop effect ook.
oops
[ Voor 94% gewijzigd door Mad-Matt op 26-06-2015 09:21 ]
Had verwacht dat je begreep dat ik sarcastisch wasshwam schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:12:
[...]
Naast de reguliere ammo is er in NV ook nog speciale ammo te vinden namelijk: AP (Armor Piercing), HP (Hollow Point), Incendiary (in feite gewoon vuurkogels) en weet zo 123 niet meer uit mijn hoofd wat er nog meer te halen viel.
AP: Goed tegen zwaar bepantserde enemies
HP: Goed tegen licht bepantserde enemies
Incendiary: Volgens mij gewoon goed tegen alles wat je tegenkomt in de wasteland
Er waren ook nog speciale energy weapon rounds meende ik maar omdat ik die eigenlijk nooit gebruikte kan ik me niet echt meer herinneren hoe dat zat. Volgens mij had je overcharged rounds die je wapen wat sneller sloopten maar wel extra damage deden.
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800
Sorry, maar je hebt er van die mensen tussenzitten die het echt niet weten..Joenino schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:30:
[...]
Had verwacht dat je begreep dat ik sarcastisch wasIk liep echter meestal met fireammo rond aangezien je op een gegeven moment toch alles in 1 schot neerknal. Dan is het wel zo leuk als alles in de fik vlieg
| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |
Dat zijn wel toffe features. Ik hoop dan echter wel dat je niet alleen 'afk' hoeft te zijn waarbij de game moet blijven draaien op je PC/Console. Ik zou het juist leuk vinden wanneer ik op een feestje ff snel op mijn app mijn nieuwe T-51 armor kan laten zien of de plek waar ik die leipe sniper rifle gevonden heb. Zonder dat mijn PC thuis aan hoeft te staan. De meerwaarde van een extra schermpje met daarop de map zie ik nog niet echt... de (mini)map staat ook rechtsboven/onder in je main screen. Neemt niet weg dat het gewoonweg super cool is. Toch moet ik dit eerst eens zien en proberen.SouLLeSSportal schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:31:
[...]
We weten nog niet exact wat je ermee zal gaan kunnen doen maar ik heb het sterke vermoeden dat dit er wel in gaat zitten, a la de al voorgestelde gta V app, je hond wat upgraden, je settlement managen en je inventory inzien wanneer je afk bent.
Ook trade inkomsten en dergelijke lijkt me een mooie optie hiervoor.
Daarnaast handigste is de map naast je op de tel/pad
De minimap is alleen niet interactief
Als de map op je tablet wel interactief is zodat je kan scrollen misschien waypoints kan zetten ga ik dit zeker gebruiken
Ik ben sinds de aankondiging ook weer fall-out verslaaft. Speel op het moment weer fallout NV omdat ik deze toen niet te tijd geschonken heb die het verdiend.
Ook wel leuk om je kennis van de lore te updaten is de volgende playlist:
YouTube: The Storyteller: FALLOUT Prologue - Great War
Geheel in fallout style loopt dit channel de Lore vanaf deel 1 langs
Als de map op je tablet wel interactief is zodat je kan scrollen misschien waypoints kan zetten ga ik dit zeker gebruiken
Ik ben sinds de aankondiging ook weer fall-out verslaaft. Speel op het moment weer fallout NV omdat ik deze toen niet te tijd geschonken heb die het verdiend.
[ Voor 58% gewijzigd door Sporedd op 26-06-2015 11:11 ]
Don't trust an atom, they make up everything.
Waypoints of notities (hier ligt een mooi wapen of armor die ik bij lvl xx pas kan gebruiken of kluis/deur die nog niet open kan) zou mooi zijn ja
[ Voor 3% gewijzigd door Svennie op 26-06-2015 12:32 ]
In Fallout 3 / NV kun je volgens mij maar 1 eigen waypoint neerzetten. Dat is inderdaad wel weinig en mag best meer zijn. Wanneer ze dat met notities uitbreiden zou het helemaal super zijn! (doet me denken aan de map van Guildwars waar je ala Paint gewoon op kunt tekenen met pijltjes e.d. Erg handig aangezien je teammates dit ook zien!)Svennie schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:32:
Waypoints of notities (hier ligt een mooi wapen of armor die ik bij lvl xx pas kan gebruiken of kluis/deur die nog niet open kan) zou mooi zijn ja
Heb precies hetzelfde, al ben ik weer FO3 aan het spelen, aangezien ik NV nog enigzins "recent" gespeeld had.Sporedd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:35:
De minimap is alleen niet interactief
Was die playlist ook al aan het bekijken
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Ik waarschuw hier vooraf even: Het is een hele leuke serie, en ik kijk er ook nog steeds graag naar; maar heel veel informatie is incorrect.Sporedd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:35:
AH das jammer.
hoe is deze incorrect?
Er bij verzonnen of echt fout?
hoe is deze incorrect?
Er bij verzonnen of echt fout?
Don't trust an atom, they make up everything.
Beiden, ik kan je zo geen voorbeelden noemen; dan zou ik de hele serie opnieuw moeten kijken. Het zijn trouwens geen gigantische fouten ofzo, eerder dingen die hij verkeerd heeft opgevat of gelezen. Dat hij gaten opvult om het verhaal te stroomlijnen maakt mij minder uit, dat is toch iets waar die gaten voor bedoeld zijn; je eigen invulling.
Edit: Laat ik hier wel aan toevoegen: Als je fan van de lore bent weet je de meeste dingen al en valt het je direct op dat een paar dingen niet helemaal overeen komen met de echte lore. Deze afwijkingen zijn echter vrij klein (maar het zijn er wel veel).
Edit: Laat ik hier wel aan toevoegen: Als je fan van de lore bent weet je de meeste dingen al en valt het je direct op dat een paar dingen niet helemaal overeen komen met de echte lore. Deze afwijkingen zijn echter vrij klein (maar het zijn er wel veel).
[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 26-06-2015 13:42 ]
kunnen we niet allemaal dat als suggestie gaan indienen dan?Svennie schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:32:
www.triathlete.nl
In voorbereiding voor Fallout 4 maar even Tale of Two Wastelands geinstalleerd:
https://taleoftwowastelands.com/content/alpha-download-v294a
Maar eventjes alles weer opfrissen in zowel F3 als NV.
https://taleoftwowastelands.com/content/alpha-download-v294a
Maar eventjes alles weer opfrissen in zowel F3 als NV.
Gisteren Fallout 3 main quest afgerond. Wat is Prime toch een baas
Zelf nog niet gekeken, maar hij kwam gister op mijn YT lijst naar voren.
Vanavond even aanzetten.
https://www.youtube.com/watch?v=vp5GXr5bJ-A
Vanavond even aanzetten.
https://www.youtube.com/watch?v=vp5GXr5bJ-A
Lol ik had hezelfde, lette daar absoluut niet opD4NG3R schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:04:
In NV ja, maar ik kijk er niet raar van op als dat systeem in FO4 niet aanwezig is. Ik heb weinig situaties gehad waar ik echt lette op mijn ammotype in New Vegas.
Even wat leuke scoops vanuit reddit e.d. om de tijd te doden 
Hierbij een leuk artikeltje over waarom Fallout de beste post nucleaire oorlogsgame is.
Niet geheel duidelijk of dit nu een echte lek is of pure fanart maar ik begin er wel van te kwijlen...

Nog wat grappige finds uit de conceptart:
Mogelijk crosbow wapen in de game wanneer je de concept art bekijkt. Links onderin.

Redcoat mutants:

Super Mutants met Armor:

Aliens!

Als laatste iemand die vanuit de trailer heeft gereduceerd dat er voor sommige wapens wellicht 50.000+ costimizations zullen zijn. Zou het kloppen?
Rewatching the E3 video, the Laser Weapon has 5 mod slots. (Capacitor, Barrel, Grip, Sights, Muzzle). They never open the Capacitor mod menu, but on the right we ca see 4 mods plus a "more" section; so there is at least 5. For the other four slots, the menu shows 6 mods at a time (including the base/no mod) with an arrow pointing down, indicating there are more. So if we assume there is only 1 more that can't be seen, those four slots each have 7 possible mods. 7x7x7x7 gives us 2401 different laser weapons, even without changing the capacitor. If there are only 5 capacitor mods (the absolute minimum) that gives you 12,005 DIFFERENT LASER WEAPONS.
Here are some details of other weapons present in the E3 video:
PIPE WEAPON (52,920 VARIATIONS): 6 Mod Slots (Receiver, Barrel, Grip, Magazine, Sights, Muzzle) 5+ Reciever Mods, 7+ Barrel mods, 6 Grip mods, 6 Mag mods, 7+ Sight mods, 6 Muzzle mods
BASEBALL BAT (42 VARIATIONS): 2 Mod Slots (Upgrade, Material) 6 Upgrade mods, 7+ Material mods
ASSAULT RIFLE (5,040 VARIATIONS): 6 Mod Slots (Receiver, Barrel, Stock, Magazine, Sights, Muzzle) 5+ Receiver mods, 4 Barrel mods, 3 Stock mods, 4 Mag mods, 7+ sights, 3+ Muzzle mods
PLASMA WEAPON (1,575 VARIATIONS): 4 Mod Slots (Capacitor, Barrel, Grip, Sights) 5+ Capacitor mods, 9+ Barrel mods, 5 Grips, 7+ Scopes
JUNK JET (12 VARIATIONS): 5 Mods Slots (Receiver, Barrel, Stock, Scope, Muzzle) 1 Receiver mod, 2 Barrel mods, 2 Stock mods, 1 Scope mod, 3 Muzzle mods
Those are all minimums based off of what I could see from the E3 video. There are a few important things to keep in mind. Some of the mods are direct upgrades to other mods. For example, there are improved versions of the Short Barrel, Long Barrel, and Assault Barrel for the Laser Pistol. These are just upgrades of the base version, so while they are listed as variations, once you can build the Improved version, there is no reason to go back to the base version. These Improved versions required Science Rank 1. Also, keep in mind, those Laser Pistol variations appear to be for all of the weapons that use Cells as ammunition. So it would likely include Laser Pistol, Laser Rifle, Laser Shotgun, Laser Sniper Rifle, Laser Assault Rifle, etc. Even with those caveats, there are still a lot of weapon choices out there.
Hierbij een leuk artikeltje over waarom Fallout de beste post nucleaire oorlogsgame is.
Niet geheel duidelijk of dit nu een echte lek is of pure fanart maar ik begin er wel van te kwijlen...

Nog wat grappige finds uit de conceptart:
Mogelijk crosbow wapen in de game wanneer je de concept art bekijkt. Links onderin.

Redcoat mutants:

Super Mutants met Armor:

Aliens!

Als laatste iemand die vanuit de trailer heeft gereduceerd dat er voor sommige wapens wellicht 50.000+ costimizations zullen zijn. Zou het kloppen?
Rewatching the E3 video, the Laser Weapon has 5 mod slots. (Capacitor, Barrel, Grip, Sights, Muzzle). They never open the Capacitor mod menu, but on the right we ca see 4 mods plus a "more" section; so there is at least 5. For the other four slots, the menu shows 6 mods at a time (including the base/no mod) with an arrow pointing down, indicating there are more. So if we assume there is only 1 more that can't be seen, those four slots each have 7 possible mods. 7x7x7x7 gives us 2401 different laser weapons, even without changing the capacitor. If there are only 5 capacitor mods (the absolute minimum) that gives you 12,005 DIFFERENT LASER WEAPONS.
Here are some details of other weapons present in the E3 video:
PIPE WEAPON (52,920 VARIATIONS): 6 Mod Slots (Receiver, Barrel, Grip, Magazine, Sights, Muzzle) 5+ Reciever Mods, 7+ Barrel mods, 6 Grip mods, 6 Mag mods, 7+ Sight mods, 6 Muzzle mods
BASEBALL BAT (42 VARIATIONS): 2 Mod Slots (Upgrade, Material) 6 Upgrade mods, 7+ Material mods
ASSAULT RIFLE (5,040 VARIATIONS): 6 Mod Slots (Receiver, Barrel, Stock, Magazine, Sights, Muzzle) 5+ Receiver mods, 4 Barrel mods, 3 Stock mods, 4 Mag mods, 7+ sights, 3+ Muzzle mods
PLASMA WEAPON (1,575 VARIATIONS): 4 Mod Slots (Capacitor, Barrel, Grip, Sights) 5+ Capacitor mods, 9+ Barrel mods, 5 Grips, 7+ Scopes
JUNK JET (12 VARIATIONS): 5 Mods Slots (Receiver, Barrel, Stock, Scope, Muzzle) 1 Receiver mod, 2 Barrel mods, 2 Stock mods, 1 Scope mod, 3 Muzzle mods
Those are all minimums based off of what I could see from the E3 video. There are a few important things to keep in mind. Some of the mods are direct upgrades to other mods. For example, there are improved versions of the Short Barrel, Long Barrel, and Assault Barrel for the Laser Pistol. These are just upgrades of the base version, so while they are listed as variations, once you can build the Improved version, there is no reason to go back to the base version. These Improved versions required Science Rank 1. Also, keep in mind, those Laser Pistol variations appear to be for all of the weapons that use Cells as ammunition. So it would likely include Laser Pistol, Laser Rifle, Laser Shotgun, Laser Sniper Rifle, Laser Assault Rifle, etc. Even with those caveats, there are still a lot of weapon choices out there.
Mjah heel leuk dat er dan 32000 verschillende wapens zijn maar hoe 'verschillend' zijn ze dan? de stats zullen dan iets verschillen op dit of dat niveau maar je zal toch ongemerkt gaan voor de paar klassieke builds. Close range/shotgun iets, backup pistol, midrange assaultrifle, long range sniper, rocket/granaatwerper AOE idee of minigun spray wapen.
Dat is leuk en aardig maar ze kunnen beter zeggen dat je je wapen gewoon lekker kan customizen. Die aantallen is niet zo bijster interessant imho. Wel geweldig dat je al je wapens lekker kán aanpassen natuurlijk
Dat is leuk en aardig maar ze kunnen beter zeggen dat je je wapen gewoon lekker kan customizen. Die aantallen is niet zo bijster interessant imho. Wel geweldig dat je al je wapens lekker kán aanpassen natuurlijk
[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 30-06-2015 12:53 ]
Inderdaad die hoeveelheid verschillende opties boeit mij niet zo veel. Zal vast wel voor elk wapen een aantal 'beste' customizations zijn. Ik denk bijv. dat damage en rate of fire het belangrijkste zullen zijn. Voor sniper rifles mik je dan vooral op +range en +damage. etc. Wel cool hoor sowieso! Ik vond het beetje customizen in New Vegas heel erg leuk.
Er wordt ook geen rekening gehouden met het fout dat er in de mogelijke combinaties een heleboel dubbele combinaties zijn. Want of je nou eerst module a en dan module b kiest, of andersom, dat levert dan uiteindelijk nog steeds hetzelfde wapen op. Dus er moet in ieder geval gedeeld worden door 2! Ik heb helaas nu geen tijd om de berekening even opnieuw te doen, en daarbij is ook mijn wiskunde knobbel wat vermagert. Ik weet alleen dat bovenstaande berekening erg ruim bemeten is
Volgens mij klopt de berekening wel. Aanname is dat je x aantal slots hebt en per slot y aantal mogelijkheden. En dat y1a, y1b, y1c etc alleen maar in slot x1 past. En y2a, y2b etc alleen in slot x2 past. Ik leid dat af uit "5 mod slots. (Capacitor, Barrel, Grip, Sights, Muzzle)" Een short barrel mod, past dus niet op een capacitor mod slot.pizzaislekker schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:09:
Er wordt ook geen rekening gehouden met het fout dat er in de mogelijke combinaties een heleboel dubbele combinaties zijn. Want of je nou eerst module a en dan module b kiest, of andersom, dat levert dan uiteindelijk nog steeds hetzelfde wapen op. Dus er moet in ieder geval gedeeld worden door 2! Ik heb helaas nu geen tijd om de berekening even opnieuw te doen, en daarbij is ook mijn wiskunde knobbel wat vermagert. Ik weet alleen dat bovenstaande berekening erg ruim bemeten is
Dan is het aantal mogelijkheden x^y.(als er voor elk slot y mods zijn) anders wordt het uiteraard #y1's x #y2's x #y3's x ... etc
[ Voor 11% gewijzigd door Ozzy op 30-06-2015 13:51 ]
omnia mutantur, nihil interit
Sommigen zullen het geweldig vinden maar ik hoop dat de devs beseffen dat gameplay en sfeer niet alleen worden bepaald door oneindige customizations. Ik heb liever extra quest lines en meer mogelijkheden om mijn character te ontwikkelen dan een andere scope op mijn wapen. Het is tenslotte meer een RPG dan een een FPS.
Nu heb je bij een SP dan niet meteen last van lag etc maar we weten wat DICE heeft gepresteerd met BF4 en hun idiote doorontwikkeling van alle customizations. Dat zal hier wel meevallen en ik kijk er ook echt naar uit maar ik denk dat ik meer de focus op exploren zal leggen dan oneindig mijn wapens aan te passen: scope in rood, trekker in geel, compensator in groen, kolf in blauw... I couldn't care less...
Nu heb je bij een SP dan niet meteen last van lag etc maar we weten wat DICE heeft gepresteerd met BF4 en hun idiote doorontwikkeling van alle customizations. Dat zal hier wel meevallen en ik kijk er ook echt naar uit maar ik denk dat ik meer de focus op exploren zal leggen dan oneindig mijn wapens aan te passen: scope in rood, trekker in geel, compensator in groen, kolf in blauw... I couldn't care less...
Niet helemaal mee eens, ik vind dat het customizen juist in een game als Fallout past waar er veel geimproviseerd moet worden en wapens dus ook meestal samengesteld zijn (zie ook het craften dat er al in zit). Ik heb liever een goede customizefunctie dan een random sidequest.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Character en weapon customization is anders iets wat je van vroeger uit juist in RPG's terug zag. Dat de meeste populaire shooters van de laatste zegwat 10 jaar er aan doen betekend nog niet dat de FPS wereld het uitgevonden heeft en voor het eerst heeft toegepast. 
Of ik nou een zwaard voorzie van firemagic of een junk-jet van een igniter, het idee komt neer op het zelfde.
Qua questen zal het wel knor zitten, ik neem aan dat ze het radiant questsysteem uit Skyrim ook meenemen en flink oppoetsen.
Of ik nou een zwaard voorzie van firemagic of een junk-jet van een igniter, het idee komt neer op het zelfde.
Qua questen zal het wel knor zitten, ik neem aan dat ze het radiant questsysteem uit Skyrim ook meenemen en flink oppoetsen.
Verwijderd
Ik heb de voorgaande Fallouts gespeeld met alleen de .50 sniper, The All American, een SMG, een slagwapen en een pistool. Meer had ik niet nodig in 95% van de gevallen. Doe mij bovenstaande en een hele rits aan quests en ik ben trigger happy
Dit topic is gesloten.
Let op:
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden
Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen
Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.
Eventuele spoilers over het verhaal moeten (vanzelfsprekend) in ~~~~~~~[spoiler] tags gezet worden
Het is jammer als je postbode de game nog niet door je brievenbus heeft geduwd, maar dat hoef je hier niet mede te delen
Omdat de slowchat nogal uit de hand loopt is de quick reply disabled.