Misschien het verkeerde topic (is tenslotte een kortingscode). Bij Antelife is de Hongmi WCDMA met $15 korting ($218 wordt $203) en gratis verzending te krijgen. Code redrice.
Ik ken ook Qualcomm toestellen met een slechte GPS. Dus ik snap je afweging niet.Noppesnada schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:10:
[...]
1 test is natuurlijk te weinig om er zeker van te zijn dat ALLE toestellen goed werken. Bij de Jiayu G3 zijn er ook velen die geen enkel probleem hebben met de GPS en mogelijk nog meer waar het niet of slecht werkt.
Het is absoluut niet mijn bedoeling de Red Rice af te kraken. ik vind het een mooi toestel en het was een serieuze kandidaat.
Ik blijf dit topic volgen omdat het een interessant toestel is.
John
Als het toestel niet bevalt, dan kun je hem binnen 1 maand vast wel voor dezelfde prijs doorverkopen, er zijn genoeg Nederlanders die het toestel wel willen hebben.
Als je hem dan toch koopt, test GPS en geef je resultaten hier door.
Aangezien nog niet veel mensen uit de Benelux dit toestel hebben, is het lastig te beoordelen of dat ik geluk heb gehad met mijn telefoon of dat de kwaliteit toch in orde is.
Kies dan liever wel voor de Multilanguage versie van MIUI, omdat de GPS daardoor veel beter overweg kan met apps als runkeeper en sportstracker.
Flitsmeister en navigatie werkte al zoals het hoorde bij mij.
Als je hem dan toch koopt, test GPS en geef je resultaten hier door.
Aangezien nog niet veel mensen uit de Benelux dit toestel hebben, is het lastig te beoordelen of dat ik geluk heb gehad met mijn telefoon of dat de kwaliteit toch in orde is.
Kies dan liever wel voor de Multilanguage versie van MIUI, omdat de GPS daardoor veel beter overweg kan met apps als runkeeper en sportstracker.
Flitsmeister en navigatie werkte al zoals het hoorde bij mij.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Inclusief deze codes nog wat goedkoper.Chocoball schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 07:30:
Via Spemall is de Hongmi te koop vanaf $206 (150 Euro). Alleen door de informatie uit de eerdere post over imitatie Hongmi lijkt het in de foto's van Spemall dat het Sim slot en antenne op die van de imitatie Hongmi.
(doordat het specifiek voor de Hongmi is, zet ik het hier neer)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Voor zover ik kan zien is het de WCDMA versie en daarmee geschikt op veel Europese 3G/UMTS netwerken.
Wil ik net de Hongmi bij Spemall bestellen, blijkt het verzenden toch niet gratis te zijn:
"Free shipping is only available for product value under $130USD, as Free shipping is to send by China post, it is not safe and very slow to send large value product"
Dan toch maar bij Antelife bestellen
Dit kwam ik trouwens nog tegen op het xiaomi.eu forum, gaat over een fake Hongmi, besteld op Aliexpress:
http://xiaomi.eu/communit...al-xiaomi-red-rice.22828/
"Free shipping is only available for product value under $130USD, as Free shipping is to send by China post, it is not safe and very slow to send large value product"
Dan toch maar bij Antelife bestellen
Dit kwam ik trouwens nog tegen op het xiaomi.eu forum, gaat over een fake Hongmi, besteld op Aliexpress:
http://xiaomi.eu/communit...al-xiaomi-red-rice.22828/
[ Voor 23% gewijzigd door Furiousz op 22-11-2013 17:27 ]
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Treurig, maar waarschijnlijk is dit voor mij het 2e bekende geval, hier nog 1 van iemand anders:
http://xiaomi.eu/communit....22095/page-4#post-187017
Kortom je telefoon niet via Ebay/Marktplaats/Aliexpress/etc. kopen, tenzij je de koper kent/echt betrouwbaar is door reacties van andere mensen op betrouwbare fora. Betaal dus liever 20-30 euro meer voor een toestel van een betrouwbaar kanaal.
http://xiaomi.eu/communit....22095/page-4#post-187017
Kortom je telefoon niet via Ebay/Marktplaats/Aliexpress/etc. kopen, tenzij je de koper kent/echt betrouwbaar is door reacties van andere mensen op betrouwbare fora. Betaal dus liever 20-30 euro meer voor een toestel van een betrouwbaar kanaal.
Dat verhaal heb ik idd ook gelezen. Ik heb hem nu besteld bij Antelife voor $203,- (155 euro). Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem heb. Vorige bestelling bij pandawill (Jiayu G3) is ruim 1.5 maand onderweg geweest...
Zojuist ook maar gelijk een cover voor de Hongmi besteld:
http://www.banggood.com/D...aomi-Hongmi-p-909176.html
Nu nog een geschikte cradle zien te vinden die ik in de auto op mn brodit pro clip kan monteren. (Wil geen zuignap montage)
http://www.banggood.com/D...aomi-Hongmi-p-909176.html
Nu nog een geschikte cradle zien te vinden die ik in de auto op mn brodit pro clip kan monteren. (Wil geen zuignap montage)
[ Voor 29% gewijzigd door Furiousz op 23-11-2013 11:43 ]
Hoe goed is de kwaliteit en krasgevoeligheid van de plastic achterkant? De zwarte achterkant lijkt namelijk mat en de rode en zilveren hoogglans dus mogelijk ook krasgevoeliger.
Xiaomi levert nog geen losse originele achterkanten dus ben nog even op zoek naar een case of bumper.
Xiaomi levert nog geen losse originele achterkanten dus ben nog even op zoek naar een case of bumper.
bij deze schuif ik aan in het topic (na een welverdiende vakantie).
Ik heb de hongmi op 1 november pre-ordered, en op 10 november is deze verzonden door ibuygou. Gebruik gemaakt van DHL, verder geen extra kosten bij de deur. Snelle levering (5 dagen door to door), en een werkende track 'n trace vanaf hongkong t/m voordeur. Nog geen tijd gehad om ermee te pielen, en ik draai momenteel dan ook de "factory stock" miui. (wel al 1x een update gekregen). Android 4.2.2 & Miui-JHBCNAH3.0 dus op het moment. Volgende week over naar de multilang miui, daarover dus meer in een next post.
Door mijn erg vroege preorder heb ik hem voor $209.99, wat op moment van bestellen 154 euro was.(en ten tijde was dat ook de prijs van een unbranded Huawei G510, als "europees" alternatief in dezelfde price bracket)
Bij m'n bestelling heb ik de officiele screenguard (transparent) besteld, en een zwarte case van xiaomi zelf.
De screenguards zijn perfect fit, de gehele voorkant edge to edge, en zover ik kan beoordelen redelijk krasbestendig (als in, een strandbezoek overleven zonder krassen).
Bijbehorende case heeft een goede fit, en is van "stevig zacht plastic". Geen zijkanten die naar buiten toe willen vallen, en nergens speling. Case komt een heel klein beetje boven het scherm uit (0.5mm?), dus "screen down" neerleggen op een vlakke tafel houdt nu in dat er geen contact is tussen scherm en tafel.
De afwerking van de case is zeer goed te noemen, veel mensen die m'n telefoon de eerste keer in de hand houden vinden het een "chique phone", om ze er dan op te wijzen dat de case er nog omzit
(en met case eraf wint hij een punt op classyness, nu met spiegelend MI logo en nette knoppen op de zijkant)
(de case biedt bescherming óver de knoppen heen, waardoor er als pluspunt geen vuil tussen kan, en als minpunt je dus een geheel zwarte behuizing houdt -waar ik de grijze knoppen als "mooier" ervaar-)
momenteel erg druk, vanaf volgende week ga ik goed aan de slag (en hopelijk ook een reviewtje mijnerzijds). Als tip: bij de 1e keer boot heb je +/- 5 sec om "english" aan te klikken, anders gaat hij vrolijk verder op z'n chinees (bij mij gebeurd). Indien dit gebeurd, overal afblijven, batterij eruit en je krijgt je language selection weer opnieuw (scheelt chinese menuutjes navigeren op zoek naar de language options)
Vragen/opmerkingen, stel ze gerust
Ik heb de hongmi op 1 november pre-ordered, en op 10 november is deze verzonden door ibuygou. Gebruik gemaakt van DHL, verder geen extra kosten bij de deur. Snelle levering (5 dagen door to door), en een werkende track 'n trace vanaf hongkong t/m voordeur. Nog geen tijd gehad om ermee te pielen, en ik draai momenteel dan ook de "factory stock" miui. (wel al 1x een update gekregen). Android 4.2.2 & Miui-JHBCNAH3.0 dus op het moment. Volgende week over naar de multilang miui, daarover dus meer in een next post.
Door mijn erg vroege preorder heb ik hem voor $209.99, wat op moment van bestellen 154 euro was.(en ten tijde was dat ook de prijs van een unbranded Huawei G510, als "europees" alternatief in dezelfde price bracket)
Bij m'n bestelling heb ik de officiele screenguard (transparent) besteld, en een zwarte case van xiaomi zelf.
De screenguards zijn perfect fit, de gehele voorkant edge to edge, en zover ik kan beoordelen redelijk krasbestendig (als in, een strandbezoek overleven zonder krassen).
Bijbehorende case heeft een goede fit, en is van "stevig zacht plastic". Geen zijkanten die naar buiten toe willen vallen, en nergens speling. Case komt een heel klein beetje boven het scherm uit (0.5mm?), dus "screen down" neerleggen op een vlakke tafel houdt nu in dat er geen contact is tussen scherm en tafel.
De afwerking van de case is zeer goed te noemen, veel mensen die m'n telefoon de eerste keer in de hand houden vinden het een "chique phone", om ze er dan op te wijzen dat de case er nog omzit
(en met case eraf wint hij een punt op classyness, nu met spiegelend MI logo en nette knoppen op de zijkant)
(de case biedt bescherming óver de knoppen heen, waardoor er als pluspunt geen vuil tussen kan, en als minpunt je dus een geheel zwarte behuizing houdt -waar ik de grijze knoppen als "mooier" ervaar-)
momenteel erg druk, vanaf volgende week ga ik goed aan de slag (en hopelijk ook een reviewtje mijnerzijds). Als tip: bij de 1e keer boot heb je +/- 5 sec om "english" aan te klikken, anders gaat hij vrolijk verder op z'n chinees (bij mij gebeurd). Indien dit gebeurd, overal afblijven, batterij eruit en je krijgt je language selection weer opnieuw (scheelt chinese menuutjes navigeren op zoek naar de language options)
Vragen/opmerkingen, stel ze gerust
Mijn huidige versie Multilang 3.11.15 heeft Android 4.2.1, vanwaar het verschil.dyrc schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:26:
..... Android 4.2.2 & Miui-JHBCNAH3.0 dus op het moment....
Origineel wordt de WCDMA met 4.2.1 geleverd, maar de MIUI rom komt volgens mij niet van de Hongmi af, maar wordt van een ander toestel gehaald of zoiets. Het stond ergens op xiaomi.eu
Verwijderd
Die aanbieding van spemall.com vindt ik zeer aantrekkelijk klinken, ben van plan voor het C pakket te gaan.. Verzonden met DHL komt het dan neer op €175. Bij ibuygou.com betaal je iets meer dan €200 naar mijn weten. Is spemall betrouwbaar genoeg om voor de €25 minder te gaan? Alvast bedankt..
De Hongmi WCDMA bij ibuygou kost momenteel E170.19, en daar komt nog ongeveer E15 aan shipping bij.
Ik heb persoonlijk geen ervaring met spemall, maar indien je twijfelt is het een twijfel van E10, en niet van E25 (wat misschien voor jou weer een doorslag kan geven).
disregard, aangezien optie C inclusief een cover en stand is.
Ik heb persoonlijk geen ervaring met spemall, maar indien je twijfelt is het een twijfel van E10, en niet van E25 (wat misschien voor jou weer een doorslag kan geven).
disregard, aangezien optie C inclusief een cover en stand is.
[ Voor 11% gewijzigd door dyrc op 25-11-2013 16:48 ]
Als smartphoneleek vroeg ik me af wat de meerwaarde van MIUI is. Zijn de technische en usabilityverbeteringen de moeite waard, of gaat het enkel om visuele bling? Alle reviews die ik heb gevonden zijn positief, maar het merendeel is afkomstig van knutselaars voor wie het gebruik van een custom ROM een doel op zich is.
Wat het vooral kenmerkt is dat het uit de doos heel bruikbaar is voor de gemiddelde persoon.Enai schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:22:
Als smartphoneleek vroeg ik me af wat de meerwaarde van MIUI is. Zijn de technische en usabilityverbeteringen de moeite waard, of gaat het enkel om visuele bling? Alle reviews die ik heb gevonden zijn positief, maar het merendeel is afkomstig van knutselaars voor wie het gebruik van een custom ROM een doel op zich is.
Alles werkt ...heel appeltjesachtig, zelf verlang ik een kale android versie maar niet te vinden
Hoewel mijn Hongmi's nog onderweg zijn heb ik alvast een alumunium bumper voor de Hongmi besteld.
Dank voor de link het ziet er chic uit.Chocoball schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:46:
Hoewel mijn Hongmi's nog onderweg zijn heb ik alvast een alumunium bumper voor de Hongmi besteld.
Volgens de site is het momenteel out of stock en ik ga het in de gaten houden.
Kun je laten weten hoe het resultaat uitgepakt heeft nadat je beide pakketten ontvangen hebt.
Ga ik zeker doen. Aangezien hij daar out of stock is ben ik even gaan zoeken waar deze aluminium bumper nog meer te koop is. Het enige waar ik hem nog vond is op Tmall, daar blijkt hij in 5 kleuren (goud, zilver, zwart, antraciet en blauw) en 2 stijlen (egaal en geborsteld) leverbaar.gabaman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:48:
[...]
Dank voor de link het ziet er chic uit.![]()
Volgens de site is het momenteel out of stock en ik ga het in de gaten houden.
Kun je laten weten hoe het resultaat uitgepakt heeft nadat je beide pakketten ontvangen hebt.
Heb nu ook 2 telefoons Xiaomi Hongmi besteld. 1 bij antelife en 1 bij Xiaomiworld. Tevens wat covers erbij besteld. Ben benieuwd. Afwachten maar........
Weet je zeker bij Xiaomi zelf? Want die levert alleen binnen China, Hong Kong of Taiwan.capthook schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:16:
Heb nu ook 2 telefoons Xiaomi Hongmi besteld. 1 bij antelife en 1 bij Xiaomi zelf. Tevens wat covers erbij besteld. Ben benieuwd. Afwachten maar........
Gisteren bericht gekregen dat mijn bestelde Hongmi onderweg is.
Ik zag net op de site van Antelife dat je nu bij bestelling van de Hongmi een gratis case krijgt:
http://www.antelife.com/e...-xiaomi-hongmi-black.html
Ik zag net op de site van Antelife dat je nu bij bestelling van de Hongmi een gratis case krijgt:
http://www.antelife.com/e...-xiaomi-hongmi-black.html
Ik probeer niet al te veel reclame te maken voor Ibuygou, maar deze aanbieding kan ik niet voorbij laten gaan.
155 euro voor de Hongmi, alleen vandaag
[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 29-11-2013 08:29 . Reden: valuta verkeerd omgerekend, geen 153, maar 155 euro ]
Heb hem net besteld bij Antelife is daar goedkoper als je hem koopt met de kortingscode: redriceKiswum schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:22:
Ik probeer niet al te veel reclame te maken voor Ibuygou, maar deze aanbieding kan ik niet voorbij laten gaan.
Bovendien zijn daar de shipping cost gratis en krijg je een gratis cover. Is inclusief verzenden 154,36 Euro
[ Voor 3% gewijzigd door TVL op 29-11-2013 09:46 ]
Bij deze weer een update, een uurtje de tijd gehad om wat te "probeerselen".
De google play store op de stock versie installeren lukte niet, gehannes over "google framework".
challenge accepted, ipv de multilang rom wil ik een "fully functional stock version".
Via de Market die beschikbaar is op de stock gezocht op "google", en het appje van Eric Xiang geinstalleerd. Nee ik begrijp niets van chinees, maar een bovenste hit in de market zal waarschijnlijk precies zijn wat ik nodig heb (flawless reasoning).
Via deze app kan je de google play store installen -reasoning confirmed-, om vervolgens een play store te hebben die niet launced.... bad luck.
Na wat rammen op de app van die ene Eric blijkt dat hij niet automatisch de framework mee installed, die moet je dus nog een keer aanklikken. Nu launced de store wel, en gelukkig in de engelse taal, zoals ook m'n telefoon ingesteld staat. (achteraf stom dat ik niet eerst de framework install, aangezien ik wist dat deze missende was... maar hé, net zoals directX drivers, even kijken of je niet een bochtje af kan snijden door te skippen toch)
So far so good, de app store werkend op de stock. Leuke bijkomstigheid is dat sommige apps die hier geld kosten (wolframalpha bijvoorbeeld, 2.29 euro) in de chinese market gewoon gratis te downloaden zijn, om vervolgens wél automatisch volledig engelstalig te zijn.
Handig, nu dus een dubbele store, nog steeds de vrijheid om een beetje kijken bij onze oosterburen wat zij leuke apps vinden
Een nieuw probleem, graag jullie input: Addblock plus geinstalleerd voor android, om zo van adds af te komen binnen games/andere apps. Mijn device eerst geroot met vRoot, zoals gesuggereerd in andere fora, hetgeen foutloos werkt en me een superuser maakt. Aangezien ABP root wil hebben om zo alles af te kunnen vangen (anders mag je handmatig proxy instellen). Reboot, alles werkt.
ABP launchen, vervolgens een app launchen (als voorbeeld de weeronline app). De kleine add balkjes zijn nu netjes weg, ABP doet z'n werk.
Nu houd ik m'n home knop in, en whipe ik alles wat openstaat (ABP sluit nu dus af). Nu krijg ik geen whatsapp berichtjes meer binnen/kan ik niet meer verzenden, mijn browsers werken niet meer, store opent niet meer (aka internet is gone). Het lijkt alsof ABP m'n hele data verbinding gijzelt, want ABP opnieuw opstarten is nodig, óf een reboot om mijn dataverbinding weer terug te krijgen! Het idee was dat ik het alleen even aanzet als ik een annoying addfilled app wil gebruiken, maar blijkbaar moet ik het dus altijd blijven runnen indien ik het eenmaal heb opgestart.....
sidenote: ik heb ABP momenteel uninstalled, omdat ik het bovenstaande principe niet pik (required to run or f*ck you). Echter, graag heb ik het wel werkende, alleen al om het principe dat ik "in charge" ben over hoe en wat er gebeurd op mijn device.
De google play store op de stock versie installeren lukte niet, gehannes over "google framework".
challenge accepted, ipv de multilang rom wil ik een "fully functional stock version".
Via de Market die beschikbaar is op de stock gezocht op "google", en het appje van Eric Xiang geinstalleerd. Nee ik begrijp niets van chinees, maar een bovenste hit in de market zal waarschijnlijk precies zijn wat ik nodig heb (flawless reasoning).
Via deze app kan je de google play store installen -reasoning confirmed-, om vervolgens een play store te hebben die niet launced.... bad luck.
Na wat rammen op de app van die ene Eric blijkt dat hij niet automatisch de framework mee installed, die moet je dus nog een keer aanklikken. Nu launced de store wel, en gelukkig in de engelse taal, zoals ook m'n telefoon ingesteld staat. (achteraf stom dat ik niet eerst de framework install, aangezien ik wist dat deze missende was... maar hé, net zoals directX drivers, even kijken of je niet een bochtje af kan snijden door te skippen toch)
So far so good, de app store werkend op de stock. Leuke bijkomstigheid is dat sommige apps die hier geld kosten (wolframalpha bijvoorbeeld, 2.29 euro) in de chinese market gewoon gratis te downloaden zijn, om vervolgens wél automatisch volledig engelstalig te zijn.
Handig, nu dus een dubbele store, nog steeds de vrijheid om een beetje kijken bij onze oosterburen wat zij leuke apps vinden
Een nieuw probleem, graag jullie input: Addblock plus geinstalleerd voor android, om zo van adds af te komen binnen games/andere apps. Mijn device eerst geroot met vRoot, zoals gesuggereerd in andere fora, hetgeen foutloos werkt en me een superuser maakt. Aangezien ABP root wil hebben om zo alles af te kunnen vangen (anders mag je handmatig proxy instellen). Reboot, alles werkt.
ABP launchen, vervolgens een app launchen (als voorbeeld de weeronline app). De kleine add balkjes zijn nu netjes weg, ABP doet z'n werk.
Nu houd ik m'n home knop in, en whipe ik alles wat openstaat (ABP sluit nu dus af). Nu krijg ik geen whatsapp berichtjes meer binnen/kan ik niet meer verzenden, mijn browsers werken niet meer, store opent niet meer (aka internet is gone). Het lijkt alsof ABP m'n hele data verbinding gijzelt, want ABP opnieuw opstarten is nodig, óf een reboot om mijn dataverbinding weer terug te krijgen! Het idee was dat ik het alleen even aanzet als ik een annoying addfilled app wil gebruiken, maar blijkbaar moet ik het dus altijd blijven runnen indien ik het eenmaal heb opgestart.....
sidenote: ik heb ABP momenteel uninstalled, omdat ik het bovenstaande principe niet pik (required to run or f*ck you). Echter, graag heb ik het wel werkende, alleen al om het principe dat ik "in charge" ben over hoe en wat er gebeurd op mijn device.
[ Voor 3% gewijzigd door dyrc op 29-11-2013 12:45 ]
Yep, heb m hier besteldChocoball schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:25:
[...]
Weet je zeker bij Xiaomi zelf? Want die levert alleen binnen China, Hong Kong of Taiwan.
http://www.xiaomiworld.com/
Google play downloaden 
Applicaties
Waarom heb je de Multilanguage rom niet geinstalleerd als ik vragen mag?
Binnen 30 minuten werkt hij in de meeste talen, hij is op elk punt beter, op de gratis Chinese store na dan
Applicaties
bron: productreview: Xiaomi Hongmi Zwart review door KiswumSinds versie Miui V5, is het niet meer zo makkelijk om Google Play uit de Chinese "Market" app te halen. Je kunt er nog wel naar zoeken, maar door het gebrek van "Service Framework" zul je het niet kunnen installeren. Wat je zou moeten doen om Google play te krijgen is het volgende: Zoek in de Market naar Google en het eerste resultaat zal je een app tonen met het Google logo, de maker van deze app is Eric Xiang. Als je de app download en installeert krijg je een lijst te zien waaruit je Google apps kunt kiezen. Bij het installeren van bijvoorbeeld, Google Play worden ook de juiste apps geïnstalleerd waar het framework ook in zit.
Waarom heb je de Multilanguage rom niet geinstalleerd als ik vragen mag?
Binnen 30 minuten werkt hij in de meeste talen, hij is op elk punt beter, op de gratis Chinese store na dan
Dat is een reseller en niet Xiaomi zelf.capthook schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:12:
[...]
Yep, heb m hier besteld
Gisteren deze site voor de eerste keer gezien, maar merkte bij Mi3 64gb dat ie 50 euro duurder was dan bij Ibuygou en dat ze deze pas vanaf februari zullen leveren.capthook schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:12:
[...]
Yep, heb m hier besteld
Ik weet niet of zij ook een preferred seller zijn van Xiaomi, maar ik zou wel goed kijken wat de betrouwbaarheid is van deze site en of je reviews van hun kunt vinden.
Xiaomi telefoons worden nog weleens als "fake" verkocht.
Als je je toestel binnen krijgt ben ik uiteraard benieuwd naar je ervaringen van deze verkoper.
@Chocoball, ik ben ook benieuwd naar jou ervaringen met xiaomiworld en ook van je cover
[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 29-11-2013 13:33 ]
@kiswum, volgens mij heb ik jouw stuk een maand geleden gelezen, ben vervolgens alle details vergeten, dit kwam onbewust bekend voor, en heb nu "voor m'n gevoel" het wiel opnieuw uitgevonden 
credit where credits are due, je loopt mijlenver voor op de knowhow van dit toestel atm ^^ (dankzij je voorsprong via de TD versie).
tot nu toe functioneert hij prima "out of the box", maar zoals gezegd, die multilang komt eraan voor mij.
loop nog steeds tegen het fenomeen ABP op, heb jij deze toevallig op jouw multilang wél goed werkend?
credit where credits are due, je loopt mijlenver voor op de knowhow van dit toestel atm ^^ (dankzij je voorsprong via de TD versie).
tot nu toe functioneert hij prima "out of the box", maar zoals gezegd, die multilang komt eraan voor mij.
loop nog steeds tegen het fenomeen ABP op, heb jij deze toevallig op jouw multilang wél goed werkend?
Het is net als een handleiding, in het begin kijk je er even naar, maar je weet niet echt wat je hebt gelezen.
Als je na een tijdje de handleiding erbij pakt, dan valt alles op z'n plek en dan denk je "oh ja",
Ik gebruik zelf geen ABP, ik heb wel een ander proxy bestand een keer getest op mijn tablet, maar ik weet niet of dat veel nut had.
Hier een aantal voorbeelden:
Stoor je niet teveel aan de diverse kleuren in de toplink, blijkbaar vinden Devv'ers veel kleuren interessant om te gebruiken, ik vind het alleen maar overzichtelijk, maar ik accepteer het doordat zij het leven voor ons verder interessanter maken
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916098
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594444
Als je na een tijdje de handleiding erbij pakt, dan valt alles op z'n plek en dan denk je "oh ja",
Ik gebruik zelf geen ABP, ik heb wel een ander proxy bestand een keer getest op mijn tablet, maar ik weet niet of dat veel nut had.
Hier een aantal voorbeelden:
Stoor je niet teveel aan de diverse kleuren in de toplink, blijkbaar vinden Devv'ers veel kleuren interessant om te gebruiken, ik vind het alleen maar overzichtelijk, maar ik accepteer het doordat zij het leven voor ons verder interessanter maken
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916098
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594444
zelf ook al tegen een andere .apk aangelopen in xda forum, adfree android. tot nu toe heeft die in ieder geval de weeronline add te pakken, dus in dat opzicht doet ie in iedergeval iets. Bij deze dus mijn afkeer van ABP en ik ga wel aan de slag met de alternatieven (met jouw bijdrage dus sowieso al 3 manieren).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2350984
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2350984
[ Voor 20% gewijzigd door dyrc op 29-11-2013 14:50 ]
Zo te lezen duurt het nog wel even dat mijn hongmi er is:
According to queue in overseas, Singapore post storage is full now. Hence, if you choose normal / Singapore posts that will delay a long delivery time. Between Nov. & Dec., customers are better to choose DHL post for fast delivery. - See more at: http://www.xiaomiworld.co...tml/#sthash.LzJ7ifqE.dpuf
According to queue in overseas, Singapore post storage is full now. Hence, if you choose normal / Singapore posts that will delay a long delivery time. Between Nov. & Dec., customers are better to choose DHL post for fast delivery. - See more at: http://www.xiaomiworld.co...tml/#sthash.LzJ7ifqE.dpuf
Ja gaat toch niet een toestel van meer dan 100 euro onverzekerd 30 dagen onderweg laten gaan.... Betaal gewoon 20 euro verzendkosten voor een betrouwbare vervoerder inclusief track and trace...
Als je met een creditcard betaald, dan bestaat er nog een kans dat je je pakketje verzekerd is.
Persoonlijk zou ik onder de 50 euro pas iets "gratis" laten versturen.
Als je met een creditcard betaald, dan bestaat er nog een kans dat je je pakketje verzekerd is.
Persoonlijk zou ik onder de 50 euro pas iets "gratis" laten versturen.
Oh, daar maak ik me zeker niet druk om hoor! Ik bestel al vele jaren spullen in Azie, en heb gelukkig nog nooit problemen gehad. Alleen is het pakketje soms wat lang onderweg. Betalen doe ik altijd met Paypal, dus ook relatief veilig. En inderdaad, als je je pakketje snel in huis wil hebben kun je beter voor DHL kiezen.
Snel! Ibuygou of Antelife? (Als ik WoT moet geloven, zijn alle resellers oplichters; welke is de minst grote oplichter?)
Ibuygou is geen oplichter. En bij Antelife heb ik ook een telefoon gekocht.
Maar Ibuygou is een van de meest betrouwbare.
Maar Ibuygou is een van de meest betrouwbare.
Merci.
En (hopelijk) nog net op tijd ook.
Order van de bumper op Tmall is geannuleerd. De Tmall shop bestaat ook niet meer. Zal dus een andere bumper/case worden.Kiswum schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:29:
[...]
@Chocoball, ik ben ook benieuwd naar jou ervaringen met xiaomiworld en ook van je cover
Ik heb niet op Xiaomiworld maar op Xiaomi.com besteld. Beide toestellen zijn via verschillende vervoerders onderweg. Zullen ergens volgende week arriveren.
Verwijderd
En dan eindelijk: de Xiaomi Hongmi besteld. Op spemall voor €206 euro met een back case, en met een front flip cover (optie C). Een matte screenprotector. En om het plaatje compleet te maken een 32 gb kaartje. Voor het eerst uit China besteld, en best wel nerveus of het goed gaat komen...
komt vast goed. indien je met paypal of je creditcard hebt betaald ben je tevens verzekerd, mits je binnen het gestelde termijn (volgens mij iets van 40 dagen) een klacht indient. paypal is "berucht" onder webwinkels dat klanten vrijwel altijd de winnende partij zijn in een aangemaakte case, zonder extreme bewijslast.Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:16:
En dan eindelijk: de Xiaomi Hongmi besteld. Op spemall voor €206 euro met een back case, en met een front flip cover (optie C). Een matte screenprotector. En om het plaatje compleet te maken een 32 gb kaartje. Voor het eerst uit China besteld, en best wel nerveus of het goed gaat komen...
indien je met DHL verscheept heb je waarschijnlijk ook een track 'n trace, dan kan je er zelf bovenop zitten (e-mail notifications aanzetten is handig, hoef je niet zelf elke keer te checken)
Ik weet niet hoe je bestelling wordt verstuurd, maar als je gebruik maakt van de gratis service, dan is dit zeer waarsschijnlijk via Singapore post en dan is de levertijd 20-40 dagen. Echter is het bijna December en wordt er (o.a. bij xiaomiworld), aangegeven dat er een lange queue is in de hal van Singapore post. Hierdoor zal het nog langer duren voordat je pakketje er is. De kans dat je boven de Paypal termijn van 40 dagen zou komen, is dus vrij groot.
Spemall heb ik overigens vaker voorbij zien komen en ik denk dat het wel een betrouwbare aanbieder is en icm DHL zal het wel allemaal los lopen.
Spemall heb ik overigens vaker voorbij zien komen en ik denk dat het wel een betrouwbare aanbieder is en icm DHL zal het wel allemaal los lopen.
mogelijkheid om dat af te vangen zou zijn om een dispute aan te maken (paypal), dat je jouw item niet ontvangen hebt (net voor de deadline). Even nagezocht, staat op 45 dagen.
Dit dispute geeft de seller 20 dagen om te reageren, waarbij jij ook weer de mogelijkheid hebt om het dispute te escaleren (ook binnen deze 20 dagen).
Indien seller aanbiedt om een 2e exemplaar op te sturen, vraag of je voor meerprijs via DHL kan, indien toegezegd kan je zo evt zelfs met 2 devices eindigen (indien 1e poststuk na de 45+20 dagen nog binnenkomt). Misschien niet helemaal netjes, maar turning the odds in your favour (0 of kans op 2) zou na ruim 2 maanden wachten niet verkeerd zijn.
Buyer protection resolution
If you decide to open a dispute, be aware that you must open it within 45 days of the date you made your payment, and that you and the seller will have 20 days to work things out.
And if you choose to escalate your dispute to a claim, you must do so within 20 days of opening the dispute, or it will be closed automatically.
Dit dispute geeft de seller 20 dagen om te reageren, waarbij jij ook weer de mogelijkheid hebt om het dispute te escaleren (ook binnen deze 20 dagen).
Indien seller aanbiedt om een 2e exemplaar op te sturen, vraag of je voor meerprijs via DHL kan, indien toegezegd kan je zo evt zelfs met 2 devices eindigen (indien 1e poststuk na de 45+20 dagen nog binnenkomt). Misschien niet helemaal netjes, maar turning the odds in your favour (0 of kans op 2) zou na ruim 2 maanden wachten niet verkeerd zijn.
Buyer protection resolution
If you decide to open a dispute, be aware that you must open it within 45 days of the date you made your payment, and that you and the seller will have 20 days to work things out.
And if you choose to escalate your dispute to a claim, you must do so within 20 days of opening the dispute, or it will be closed automatically.
Ik heb de Hongmi 3 weken geleden bij Antelife besteld en laten versturen via DHL. Afgelopen maandag kwam de bezorger aan de deur. Ik moest helaas nog € 30,- dounaekosten betalen. Ik had er al een beetje rekening mee gehouden, maar het is toch altijd jammer dat net jou pakketje eruit wordt gepikt.
Het was duidelijk dat Antelife het toestel al flink onderhanden had genomen. Google apps, Facebook en Whatsapp waren al geïnstalleerd. Er stonden 40 foto's in de gallerij en er was zelf een Gmail account dat nog was ingesteld.....
Het toestel was ook al geroot. Dat kwam mooi uit, want ik wilde uiteraard de multi language rom installeren. De handleiding (in heb de link van Kiswum naar xiaomi.eu gebruikt) klopt helemaal, maar in mijn geval was het gebruik van VRoot niet meer nodig.
Ik heb de JHBCNAH3.0 stable ROM geïnstalleerd. Het ziet er goed uit en de meeste teksten zijn nu Nederlands. Ook de Play store is standaard al aanwezig zodat je makkelijk andere apps kunt installeren.
Één ding vind ik echter erg vreemd. Het toestel is nu ineens niet meer geroot. Het opnieuw rooten m.b.v. VRoot werkt niet. Voor nu niet zo'n probleem, maar als ik nog eens een andere ROM wil installeren gaat dat wel een beetje lastig worden.
Het was duidelijk dat Antelife het toestel al flink onderhanden had genomen. Google apps, Facebook en Whatsapp waren al geïnstalleerd. Er stonden 40 foto's in de gallerij en er was zelf een Gmail account dat nog was ingesteld.....
Het toestel was ook al geroot. Dat kwam mooi uit, want ik wilde uiteraard de multi language rom installeren. De handleiding (in heb de link van Kiswum naar xiaomi.eu gebruikt) klopt helemaal, maar in mijn geval was het gebruik van VRoot niet meer nodig.
Ik heb de JHBCNAH3.0 stable ROM geïnstalleerd. Het ziet er goed uit en de meeste teksten zijn nu Nederlands. Ook de Play store is standaard al aanwezig zodat je makkelijk andere apps kunt installeren.
Één ding vind ik echter erg vreemd. Het toestel is nu ineens niet meer geroot. Het opnieuw rooten m.b.v. VRoot werkt niet. Voor nu niet zo'n probleem, maar als ik nog eens een andere ROM wil installeren gaat dat wel een beetje lastig worden.
Verwijderd
Ik heb hem met DHL laten verzenden dus dat zal wel goed komen. Ik heb trouwens de volgende theorie ontwikkelt: als je een bericht op hun website of facebookpagina achterlaat doen ze meer moeite voor je en zal je bestelling sneller verzonden worden. Ik geloof dat je ze hiermee onder druk kan zetten omdat iedereen jouw vraag (bijv. wanneer zullen jullie mijn order verzenden?) kan lezen.
@Anoniem. Het kan een hoop schelen als je actief contact onderhoud of wanneer je iets op hun FB zet, maar ik probeer het eerst "anoniem" op te lossen en daarna stel ik de vraag pas online.
@Marcelec, bedankt voor je uitleg over Antelife! 30 euro doanekosten had ik ook bij mijn telefoon die 2x zo duur was vorig jaar
Verder moet je daar inderdaad altijd rekening mee houden, maar het is wel jammer natuurlijk. De extra service die Antelife heeft gedaan voor je was wel fijn voor mensen die geen kaas hebben gegeten van rooten.
Kun je overigens niet de handleiding opnieuw volgen zodat je alsnog roottoegang krijgt via vRoot?
Updaten gaat overigens via de updater app en daarna zal je toestel vanzelf rebooten in de updatemanager.
@Dyrc, bedankt voor het uitzoekwerk! Ik denk dat dit zeer interessant kan zijn voor potentiële kopers of kopers waarvan het pakket nog niet is gearriveerd. Zo wacht ik inmiddels 32 dagen op een pakketje met, ledverlichting voor de auto, waarbij ik dit eventueel kan toepassen
@Marcelec, bedankt voor je uitleg over Antelife! 30 euro doanekosten had ik ook bij mijn telefoon die 2x zo duur was vorig jaar
Kun je overigens niet de handleiding opnieuw volgen zodat je alsnog roottoegang krijgt via vRoot?
Updaten gaat overigens via de updater app en daarna zal je toestel vanzelf rebooten in de updatemanager.
@Dyrc, bedankt voor het uitzoekwerk! Ik denk dat dit zeer interessant kan zijn voor potentiële kopers of kopers waarvan het pakket nog niet is gearriveerd. Zo wacht ik inmiddels 32 dagen op een pakketje met, ledverlichting voor de auto, waarbij ik dit eventueel kan toepassen
Je hebt niet gewoon de multilang van Xiaomi.eu geïnstalleerd? Waar Root standaard in zit?marcelec schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:52:
Ik heb de Hongmi 3 weken geleden bij Antelife besteld en laten versturen via DHL. Afgelopen maandag kwam de bezorger aan de deur. Ik moest helaas nog € 30,- dounaekosten betalen. Ik had er al een beetje rekening mee gehouden, maar het is toch altijd jammer dat net jou pakketje eruit wordt gepikt.
Er blijkt verschil te zitten tussen de stable en weekly roms. In de stable roms staat root aan en in de weekly niet. Vanuit een stable rom blijkt het wel mogelijk te zijn om in de recovery mode te komen zodat ik de weekly rom heb kunnen installeren.Momus schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:35:
[...]
Je hebt niet gewoon de multilang van Xiaomi.eu geïnstalleerd? Waar Root standaard in zit?
Op mijn M2s heb ik de weekly, die gewoon root toegang geeft.marcelec schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:35:
[...]
Er blijkt verschil te zitten tussen de stable en weekly roms. In de stable roms staat root aan en in de weekly niet. Vanuit een stable rom blijkt het wel mogelijk te zijn om in de recovery mode te komen zodat ik de weekly rom heb kunnen installeren.
Alleen moet je het wel aanzetten in de security center en dan machtigingen.
Van het weekend heb ik ook een rode rijst korrel besteld.
Dit word mijn derde china phone.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik volgende keer weer bij mixeshop bestel ipv antelife.
Voordelen antelife, dat is duidelijk de prijs,
nadelen hiervan zijn, de checkout bij antelife, dwz bij een fast checkout middels paypal voegt deze het niet toe aan je antelife account en het tweede nadeel is dat zij hun pakketjes markeren met cellphone 50 dollar.
(dit geeft zeker inklaringskosten!)
Mixeshop is wat duurder maar weet precies wat zij op de verpakkingen dient te zetten, ook bij tablets om onder de inklaringskosten uit te komen, waardoor zij per saldo goedkoper zijn.
Wel wil ik er bij vermelden dat de communicatie binnen beide bedrijven ondermaats is en dat men een hoog gehalte camping engels kan verwachten.
Dit word mijn derde china phone.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik volgende keer weer bij mixeshop bestel ipv antelife.
Voordelen antelife, dat is duidelijk de prijs,
nadelen hiervan zijn, de checkout bij antelife, dwz bij een fast checkout middels paypal voegt deze het niet toe aan je antelife account en het tweede nadeel is dat zij hun pakketjes markeren met cellphone 50 dollar.
(dit geeft zeker inklaringskosten!)
Mixeshop is wat duurder maar weet precies wat zij op de verpakkingen dient te zetten, ook bij tablets om onder de inklaringskosten uit te komen, waardoor zij per saldo goedkoper zijn.
Wel wil ik er bij vermelden dat de communicatie binnen beide bedrijven ondermaats is en dat men een hoog gehalte camping engels kan verwachten.
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Hmm is dat het probleem bij fast checkout met paypal. Ik heb hetzelfde ervaren bij Ibuygou. Ik kreeg een aantal keren een mailtje om wat gegevens door te geven zoals locatie, paypal nummer en telefoonnummer. Vanochtend stond mijn bestelling nog niet in mijn lijst. Wellicht wordt dit later nog wel geupdate.
Ik zal het in de gaten houden en wellicht aanraden om alles gewoon te doorlopen, want volgens mij krijgen de webshops alleen maar te zien dat er door iemand een bedrag is gestort, zonder al te veel gegevens zoals je adres ofzo.
Ik zal het in de gaten houden en wellicht aanraden om alles gewoon te doorlopen, want volgens mij krijgen de webshops alleen maar te zien dat er door iemand een bedrag is gestort, zonder al te veel gegevens zoals je adres ofzo.
Ik heb vrij goede ervaringen met speMall: relatief snelle verzending, goed verpakt en een erg scherpe prijs, betaling via paypall en voorlopig geen inklaringskosten (2 phones).
Wat betreft het updaten van de hongmi: is het mogelijk om na de initiële update (rooten, cmw recovery, multilang rom), wel OTA te updaten, of moet dit nog steeds handmatig gebeuren?
Wat betreft het updaten van de hongmi: is het mogelijk om na de initiële update (rooten, cmw recovery, multilang rom), wel OTA te updaten, of moet dit nog steeds handmatig gebeuren?
De update is handmatig, dit komt doordat de Hongmi alleen maar stabiele updates krijgt en daardoor kan het development team niet gebruik maken van de wekelijkse updates (is wat ik heb begrepen bij hun op het forum).
Ik dat dat je mede hierdoor ook steeds in de bootloader komt om een update uit te kunnen voeren.
Ik dat dat je mede hierdoor ook steeds in de bootloader komt om een update uit te kunnen voeren.
Dat klopt OTA update (multilang) is niet beschikbaar...vanThijs schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:59:
Wat betreft het updaten van de hongmi: is het mogelijk om na de initiële update (rooten, cmw recovery, multilang rom), wel OT te updaten, of moet dit nog steeds handmatig gebeuren?
Na het flashen van een verkeerde recovery (

aanvulling: zelf heb ik alleen miui recovery_v1.0.img gebruikt.
[ Voor 4% gewijzigd door gabaman op 03-12-2013 09:47 ]
Ik kan dit nergens vinden in dit topic, maar heeft de Red Rice nu buttons met backlight, of zijn de buttons standaard gewoon rood maar doen ze verder niets in het donker als je de phone gebruikt?
Geen backlight, net als de mi2s en mi2.Lord_Dain schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:37:
Ik kan dit nergens vinden in dit topic, maar heeft de Red Rice nu buttons met backlight, of zijn de buttons standaard gewoon rood maar doen ze verder niets in het donker als je de phone gebruikt?
Maar ze zitten altijd op dezelfde plek, ik heb er geen last van iig.
Zojuist via antelife een redrice grey besteld. Nu $199.92 voor WCDMA versie, incl gebruik REDRICE coupon maar $173.42. Kon ik 'm niet voor laten liggen. Ook nog eens free case
Wilde eigelijk de MI2s of MI3 via bezoek aan HKG aanschaffen, maar gezien dat deze zo'n beetje de helft is qua prijs, lijkt me het een goede bang for back verhouding. Fingers crossed voor de belasting invoer....Verzend Singapore Post 15-30 workdays(@Lord_Dain stand corrected, typo)
[ Voor 4% gewijzigd door Gijsjha op 03-12-2013 16:35 ]
Zeker een leuke aanbieding, dat van die coupon is helemaal top! Waar zie jij 15-20 workdays? Bij mij krijg ik allen 15-30 , of langer te zien.
@Momus, op zich mis ik hem niet, maar lag vandaag ziek op bed in het donker en als je dan veel de back knop zoekt en er steeds net naast zit dan wordt het toch wel frustrerend.
@Momus, op zich mis ik hem niet, maar lag vandaag ziek op bed in het donker en als je dan veel de back knop zoekt en er steeds net naast zit dan wordt het toch wel frustrerend.
[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 03-12-2013 16:14 ]
Veel vitamientjes etenLord_Dain schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:08:
Zeker een leuke aanbieding, dat van die coupon is helemaal top! Waar zie jij 15-20 workdays? Bij mij krijg ik allen 15-30 , of langer te zien.
Klopt helemaal, helaas is de "standaard" van Android in tegenover gestelde richtingMomus schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:41:
[...]
Geen backlight, net als de mi2s en mi2.
Maar ze zitten altijd op dezelfde plek, ik heb er geen last van iig.
Back en Menu kunnen bij je Sony, HTC, Samsung net andersom zitten en dan is het wel even wennen als het niet verlicht is.
Hehe, klopt, ook bij de Acer Liquid E2 van m'n vriendin zit 'back' links. Ik ben het zelf echter al gewend dat het rechts zit, bij de iOcean X7 pakt 'ie hem gewoon pas als je precies op 1 puntje duwt/toucheert, irritant, vooral in t donker. Nu zijn we hier trouwens blij verrast met de Liquid E2, die dezelfde chipset heeft als de Red Rice en i.c.m. een aanbieding nog maar 140€ koste en er ook nog 30€ afgaat via cashback. Daar kan geen enkele telefoon tegenop denk ik, qua prijs kwaliteit en ik merk nu al dat zelfs de Acer kwalitatief beter oogt (afwerking, materiaal) en aanvoelt dan bv. mijn iOcean X7 (en vermoedelijk ook deze Red Rice).
Ik denk er echter over om deze puur als gadget aan te schaffen voor situaties waarbij ik die lomp grote X7 niet in mijn broekzak wil hebben zitten.. en misschien is 't zelfs wel een blijvertje.
Ik denk er echter over om deze puur als gadget aan te schaffen voor situaties waarbij ik die lomp grote X7 niet in mijn broekzak wil hebben zitten.. en misschien is 't zelfs wel een blijvertje.
Hier mijn eerste ervaring met Xiaomiworld.com.
Ik heb de Xiaomi Hongmi 27-11 besteld op deze site. Ik laat het wel via DHL verzenden. Op 29-11 tracking code gekregen. 01-12 in Amsterdam aangekomen(van Hong kong naar duitsland naar amsterdam naar Rotterdam en weer terug naar Amsterdam) op 02-12 gesorteerd en vandaag een sms gekregen van DHL dat ik iets meer dan 23 euro moet bijbetalen(inklarings/douane kosten, geen BTW). Vandaag 03-12 bij mij aan de deur, maar niemand thuis. Heb nieuwe afspraak gemaakt voor as. vrijdag. Wordt vervolgd...
Ik heb de Xiaomi Hongmi 27-11 besteld op deze site. Ik laat het wel via DHL verzenden. Op 29-11 tracking code gekregen. 01-12 in Amsterdam aangekomen(van Hong kong naar duitsland naar amsterdam naar Rotterdam en weer terug naar Amsterdam) op 02-12 gesorteerd en vandaag een sms gekregen van DHL dat ik iets meer dan 23 euro moet bijbetalen(inklarings/douane kosten, geen BTW). Vandaag 03-12 bij mij aan de deur, maar niemand thuis. Heb nieuwe afspraak gemaakt voor as. vrijdag. Wordt vervolgd...
So far, so good eigenlijk. Kon je hem niet ophalen of is dat te ver weg, al hoewel, met een Skoda een stukje rijden is ook geen straf
@Kiswum
Kon hem wel ophalen, maar heb 24/7 dienst en kan dus niet weg en vrijdag ben ik vrij dus vandaar
Ik heb trouwens ook een Xiaomi Hongmi op Antelife besteld op 15-11, maar hiervan nog geen taal of teken ontvangen(Singapore post), de status op Antelife van de order staat op Complete. Afwachten dus...
Kon hem wel ophalen, maar heb 24/7 dienst en kan dus niet weg en vrijdag ben ik vrij dus vandaar
Ik heb trouwens ook een Xiaomi Hongmi op Antelife besteld op 15-11, maar hiervan nog geen taal of teken ontvangen(Singapore post), de status op Antelife van de order staat op Complete. Afwachten dus...
[ Voor 48% gewijzigd door capthook op 03-12-2013 22:45 ]
Singapore post... Er staat een file in het sorteercentrum sinds enkele weken (Kerstdrukte). Mijn pakketje met ledlampen voor mijn Skoda zijn op 11 november vanaf Singapore post verscheept naar Nederland, maar ik heb tot nu toe nog niets ontvangen. Een bestelling die ik 1 dag later had laten versturen was er binnen 10 dagen (briefpost).
Door het tracking nummer weet ik globaal wat de status is en het is vanaf de webshop verstuurd, maar aan het einde van de week laat ik het even uitzoeken door de webshop (mits er geen status update op singpost.com is).
Door het tracking nummer weet ik globaal wat de status is en het is vanaf de webshop verstuurd, maar aan het einde van de week laat ik het even uitzoeken door de webshop (mits er geen status update op singpost.com is).
Zijn dit de juiste specs voor het nl model?
Hongmi
Band
2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/2100MHz
Hongmi
Band
2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/2100MHz
Thx
Sinds vandaag is volgens trackitonline.ru mijn pakketje onderweg naar Nederland. Dus de wachtrij bij Singpost schijnt nog redelijk mee te vallen.
Duurde het bij jou 4 dagen tot je verzendnotificatie kreeg? Heb namelijk ook besteld de 3e, bij antelife. Ben benieuwd naar de verzendsnelheid en evt invoerrechten want ik heb ook Sing postFuriousz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:05:
Sinds vandaag is volgens trackitonline.ru mijn pakketje onderweg naar Nederland. Dus de wachtrij bij Singpost schijnt nog redelijk mee te vallen.
Besteld op de 23e, track en trace ontvangen op de 27e, en vandaag op de 5e daadwerkelijk onderweg met singpost. Ik heb tot nu toe echt altijd mazzel gehad met invoeren vanuit Azie, alleen 1x voor een pakketje vanuit Australie iets bij moeten betalen, dus fingers crossed. En anders, lekker boeiend 
Zijn er ondertussen al wat meer mensen die wat kunnen zeggen over de GPS van de Hongmi?
Zijn er ondertussen al wat meer mensen die wat kunnen zeggen over de GPS van de Hongmi?
[ Voor 13% gewijzigd door Furiousz op 05-12-2013 17:34 ]
Dit is vreemd. Volgens Ibuygou is mijn pakketje enkele dagen geleden reeds verzonden, maar op de site van DHL staat enkel "Shipment information received, location HONG KONG - HONG KONG".
Dus heeft DHL de telefoon nog niet in handen en dan is Ibuygou te voortvarend geweest?
Dus heeft DHL de telefoon nog niet in handen en dan is Ibuygou te voortvarend geweest?
Heb de mijne ook via Singapore Post laten versturen. Heb op 29 november besteld en ook op 5 december het Tracking nummer ontvangen. Zelfde batch waarschijnlijk. Ben ook benieuwd naar jouw verzending. Ik zal ook een berichtje plaatsen als ik hem ontvangen heb,Furiousz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:32:
Besteld op de 23e, track en trace ontvangen op de 27e, en vandaag op de 5e daadwerkelijk onderweg met singpost. Ik heb tot nu toe echt altijd mazzel gehad met invoeren vanuit Azie, alleen 1x voor een pakketje vanuit Australie iets bij moeten betalen, dus fingers crossed. En anders, lekker boeiend
Volgens mij heeft IBG dan een nummer alvast aangevragd, maar is het pakketje nog niet opgepikt.Enai schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:03:
Dit is vreemd. Volgens Ibuygou is mijn pakketje enkele dagen geleden reeds verzonden, maar op de site van DHL staat enkel "Shipment information received, location HONG KONG - HONG KONG".
Ik heb een telefoon vorige week vrijdag besteld en hij ligt nu in het busje van de DHL bezorger, helaas ben ik niet thuis
(edit, de buren hebben het pakket aangenomen en er waren dus geen inklaringskosten. Dit is dus gelukt bij bij 3 v.d. 3 Hongmi's in 4 maanden tijd.)
Ander pakketje van Singapore post is 11 november verscheept naar NL, maar ik wacht nog steeds totdat de status wordt geupdate dat ie in NL is aangekomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 06-12-2013 14:05 ]
Als je van den duvel spreekt, dan is 'ie het sorteercentrum in Hong Kong in en binnen de minuut weer buiten slechts enkele minuten nadat ik Ibuygou een vraag stel over de voorziene verzendingstermijn. Nu ga ik bij Ibuygou af als een gieter.Kiswum schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:55:
Volgens mij heeft IBG dan een nummer alvast aangevragd, maar is het pakketje nog niet opgepikt.
Jammer dat het vrijdag is anders had je hem waarschijnlijk morgen gehad van Hongkong gaat hij naar Leipzig in Duitsland en daar wordt het overgeladen in een kleiner toestel meestal is het er dan de volgende dag.Enai schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:24:
[...]
Als je van den duvel spreekt, dan is 'ie het sorteercentrum in Hong Kong in en binnen de minuut weer buiten slechts enkele minuten nadat ik Ibuygou een vraag stel over de voorziene verzendingstermijn. Nu ga ik bij Ibuygou af als een gieter.
Nou, mijn ervaring is tot nu toe dat het 2 dagen/ 48 uur duurt van ophalen bij verstuurder - sorteercentrum HK ->Leipzig ->Brussel -> Eindhoven -> busje -> eindbestemming
Vandaag mijn eerste(van twee) Xiaomi Hongmi binnen. Besteld bij Xiaomiworld eind verleden week. Vandaag(kon al eerder, maar was niet thuis) met DHL ontvangen. Moest wel 23,30 euro invoerrechten betalen. Ik ga de telefoon vergelijken met Jiayu G3T waarvan ik er ook 2 heb.
Eerste indruk is goed. Hij is rondom iets groter(een klein randje). Telefoon aangezet en wat blijkt alles al in het nederlands, incl Playstore enz.... Er staat MIUI V5 op. Werkt goed en handig.
Maaaaaar het belangrijkste voor mij om te testen is de GPS, aangezien de Jiayu nogal eens naast de weg reed
Ik heb de Jiayu G3T en de Xiaomi Hongmi naast elkaar in de auto gezet. Vervolgens op beide telefoons google maps opgestart en naar de dezelfde eindbestemming laten rijden.
En als resultaat:
De Jiayu G3T zat een aantal maal naast de weg en had moeite om de weg 'vast' te houden.
De Xiaomi Hongmi had geen probleem en bleef keurig op de weg en had ook geen moeite om op de weg te blijven. Ik bedoel hiermee dat de navigatie pijl keurig naar voren bleef wijzen terwijl de Jiayu constant de neiging had om bv. naar rechts te wijzen.
Conclusie: GPS van Xiaomi is prima, geen enkel probleem gehad en snelle fix(ook dit was sneller dan de Jiayu)
Eerste indruk is goed. Hij is rondom iets groter(een klein randje). Telefoon aangezet en wat blijkt alles al in het nederlands, incl Playstore enz.... Er staat MIUI V5 op. Werkt goed en handig.
Maaaaaar het belangrijkste voor mij om te testen is de GPS, aangezien de Jiayu nogal eens naast de weg reed
Ik heb de Jiayu G3T en de Xiaomi Hongmi naast elkaar in de auto gezet. Vervolgens op beide telefoons google maps opgestart en naar de dezelfde eindbestemming laten rijden.
En als resultaat:
De Jiayu G3T zat een aantal maal naast de weg en had moeite om de weg 'vast' te houden.
De Xiaomi Hongmi had geen probleem en bleef keurig op de weg en had ook geen moeite om op de weg te blijven. Ik bedoel hiermee dat de navigatie pijl keurig naar voren bleef wijzen terwijl de Jiayu constant de neiging had om bv. naar rechts te wijzen.
Conclusie: GPS van Xiaomi is prima, geen enkel probleem gehad en snelle fix(ook dit was sneller dan de Jiayu)
Dat is goed om te horen. Heb je toevalling ook al andere apps getest die gps gebruiken, zoals looptijden, runkeeper, enz?
aart44 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:10:
Jammer dat het vrijdag is anders had je hem waarschijnlijk morgen gehad van Hongkong gaat hij naar Leipzig in Duitsland en daar wordt het overgeladen in een kleiner toestel meestal is het er dan de volgende dag.
Dan kan ik geluk hebben, ik woon in België en dus is de "Eindhoven"-stap overbodig. Anderzijds is het sorteercentrum in Brussel niet zo lang geleden gekortwiekt met dank aan onze communistische regering. [/rant]Kiswum schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:13:
Nou, mijn ervaring is tot nu toe dat het 2 dagen/ 48 uur duurt van ophalen bij verstuurder - sorteercentrum HK ->Leipzig ->Brussel -> Eindhoven -> busje -> eindbestemming
Oogje in het zeil houden op de site van DHL dan maar.
Laatst een video gemaakt helaas bleek dat het geluid zeer zacht te staan.
Is dit een instelling of heeft de camera geen mic aan de achterzijde en kan hierdoor geluid niet goed worden opgenomen?
Is dit een instelling of heeft de camera geen mic aan de achterzijde en kan hierdoor geluid niet goed worden opgenomen?
Vandaag een 3e Hongi getest. Hij heeft tegenwoordig zelfs een senior mode:
http://xiaomi.eu/communit...equest-senior-mode.22995/
Uiteraard heb ik de GPS even getest en ik kreeg bij de voordeur (in huis) een fix en buiten had ik via GPS test een "Accurancy" van zo'n 10 feet.
Met Sportstracker had ik te voet een piek die tot 15km/uur ging in het midden van mijn parcours met de hond, maar dit is een stuk beter dan ik voorheen had. De afgelegde route klopte zeer goed, maar hij gaf aan dat ik op de weg liep ipv op de stoep
Let wel op, dit is allemaal getest met de originele rom build: MIUI-JHBCNAH3.0.
Ik zal het later nogmaals testen met de Miui ML rom met diverse fixes zoals de GPS fix.
http://xiaomi.eu/communit...equest-senior-mode.22995/
Uiteraard heb ik de GPS even getest en ik kreeg bij de voordeur (in huis) een fix en buiten had ik via GPS test een "Accurancy" van zo'n 10 feet.
Met Sportstracker had ik te voet een piek die tot 15km/uur ging in het midden van mijn parcours met de hond, maar dit is een stuk beter dan ik voorheen had. De afgelegde route klopte zeer goed, maar hij gaf aan dat ik op de weg liep ipv op de stoep
Let wel op, dit is allemaal getest met de originele rom build: MIUI-JHBCNAH3.0.
Ik zal het later nogmaals testen met de Miui ML rom met diverse fixes zoals de GPS fix.
[ Voor 69% gewijzigd door Kiswum op 07-12-2013 13:25 . Reden: zinnen aangevuld ]
Net via de app: Package Tracker Express (hier in topic genoemd, en werkt perfect) te zien dat mijn 2e Hongmi nu overseas is(07-12-2013) en dus nu in Nederland is(verscheept op 25-11-2013 en besteld op 15-11-2013). Ben benieuwd hoelang het nu nog duurt en of ik bij moet betalen.
Mijn 1e Hongmi van Xiaomi.com is binnen.
Hij was al op 5 november besteld maar kreeg hem eerst China niet uit. Via internet een agent gevonden die het voor mij via DHL verstuurd heeft. Vrijdag verstuurd, vandaag binnen. Bijna 1250 RMB kwijt voor de hele operatie (telefoon+verzenden) wat nog net geen 150 Euro is. Niks bij hoeven te betalen dus dat scheelt weer.
Bij de Hongmi zit een witte TPU bumper en een screenprotector. Alleen heeft Xiaomi mij toch een zwarte acherkant gestuurd en geen zilveren zoals besteld. Moet dus weer even in de pen.
Hij was al op 5 november besteld maar kreeg hem eerst China niet uit. Via internet een agent gevonden die het voor mij via DHL verstuurd heeft. Vrijdag verstuurd, vandaag binnen. Bijna 1250 RMB kwijt voor de hele operatie (telefoon+verzenden) wat nog net geen 150 Euro is. Niks bij hoeven te betalen dus dat scheelt weer.
Bij de Hongmi zit een witte TPU bumper en een screenprotector. Alleen heeft Xiaomi mij toch een zwarte acherkant gestuurd en geen zilveren zoals besteld. Moet dus weer even in de pen.
Verwijderd
Mijn Xiaomi Hongmi is binnen
Natuurlijk zorgt dat meteen voor veel vragen... Ik kon in het begin al Nederlands kiezen dus ik vraag me af of ik de telefoon dan nog moet rooten of flashen (ik zou niet weten wat dat is, maar ik heb het hier een paar keer voorbij zien komen). Alvast bedankt!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 16:51 ]
Ik heb de handleiding onlangs een beetje aangepast (http://xiaomi.eu/communit...pdate-guide.22095/page-10).
Ga naar de 1e pagina voor de volledige handleiding.
Check nog wel even of je de app "updater" kunt vinden (Security center map), check bij (over de telefoon), wat voor Miui Versie je hebt/Android versie.
Laat hier ook even het resultaat weten
Verder heb ik geen ervaring met Lebara simkaarten, maar Vodafone en T-mobile werkte bij mij in beide simkaartsloten.
Het kan zijn dat je je toestel nog even een factory restore kunt geven met je simkaart erin (er staat toch niets op), wellicht wordt je simkaart dan wel goed herkend.
Chocoball, volgens mij is de grijze nog niet uit de fabriek gekomen. Ik heb hier een 3e Hongmi voor me met een zwarte achterkant
Verder is het voor 150 euro een prima prijs, maar minder goedkoop dan ik had verwacht moet ik bekennen. Uiteraard heb ik het nergens goedkoper voorbij zien komen.
Ga naar de 1e pagina voor de volledige handleiding.
Check nog wel even of je de app "updater" kunt vinden (Security center map), check bij (over de telefoon), wat voor Miui Versie je hebt/Android versie.
Laat hier ook even het resultaat weten
Verder heb ik geen ervaring met Lebara simkaarten, maar Vodafone en T-mobile werkte bij mij in beide simkaartsloten.
Het kan zijn dat je je toestel nog even een factory restore kunt geven met je simkaart erin (er staat toch niets op), wellicht wordt je simkaart dan wel goed herkend.
Chocoball, volgens mij is de grijze nog niet uit de fabriek gekomen. Ik heb hier een 3e Hongmi voor me met een zwarte achterkant
Verwijderd
Ik had m'n reactie al weer aangepast, simkaart er verkeerd ingedaan 
En m'n versie is MIUI-3.11.15
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 17:01 ]
Ouch.... @admins, is dit een ban waardVerwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:59:
Ik had m'n reactie al weer aangepast, simkaart er verkeerd ingedaan
Verwijderd
Oohw, hoort eigenlijk niet? En wat zit ik te genieten hiero
Wat een telefoon. Even kijken of het met iTunes werkt...
Mijn Hongmi heeft nog een stable ROM maar heeft iemand al eens de Compass app geprobeerd en werkend gekregen? Ook al maak ik het 8-tje gebeurt er niet veel.
Ik heb het getest en binnen 1 minuut is het me gelukt met de compas app.
Het kan geluk zijn of niet, maar ik gebruik het eigenlijk nooit

@ Anoniem, de ban, was omdat je de simkaarten verkeerdom erin had gedaan. Ondanks de mooie plaatjes op de achterkant

@ Anoniem, de ban, was omdat je de simkaarten verkeerdom erin had gedaan. Ondanks de mooie plaatjes op de achterkant
[ Voor 60% gewijzigd door Kiswum op 09-12-2013 20:38 . Reden: plaatjes toegevoegd ]
Verwijderd
Net mijn screenprotector verpest -.- Ik heb blijkbaar niet die handige handjes die je daarvoor nodig hebt.... Ook zat er niet een smoothing card bij (wat wel aangegeven was op de verpakking) en hij was niet in mat terwijl ik dat wel gevraagd had... Zijn ze voor de Xiaomi Hongmi ook hier verkrijgbaar? Misschien een ander merk met even veel inch? Alvast bedankt
Ik ken dat gevoel, ik ben er echt heel slecht in. Ik gebruik alleen de originele van Xiaomi, ze zijn 6,50 euro voor 2/3 bij Ibuygou. Verzending is gratis, levertijd is enkele weken
Eventueel combineer je het met andere dingen.
Verwijderd
Vanaf de Hongmi, twee vraagjes: hoe zet ik de tril functie bij het typen uit? En is er nog een manier om filmpjes waar Adobe flashplayer voor nodig is te bekijken?
Instellingen, taal en invoer, google toetsenbord, trillingen uitzetten.
Flash, niet echt op gelet, maar sommige sites werken beter in opera.
Flash kun je eventueel ook via de Adobe Air app installeren, maar volgens mij is het sinds Android 4.x niet meer gesupport.
Flash, niet echt op gelet, maar sommige sites werken beter in opera.
Flash kun je eventueel ook via de Adobe Air app installeren, maar volgens mij is het sinds Android 4.x niet meer gesupport.
Bedankt voor het testen. Ik ook niet maar was toch bezig om te kijken of alle sensoren e.d. werken.Kiswum schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:17:
Ik heb het getest en binnen 1 minuut is het me gelukt met de compas app.
Bij mij blijft de 8 staan. Mijn vermoeden is omdat dit een e-compass is dat deze gebruik maakt van GPS en aangezien dit nog de originele stable ROM is zal GPS niet goed gaan werken.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken