Waar gaat het heen met de brandstofprijzen? - deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:34
wildhagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:48:
Het is je vast wel opgevallen dat de euro/dollarkoers tegenwoordig aanzienlijk ongunstiger is (voor Europa) dan in 2010? En aangezien de olie in dollars wordt afgerekend...

Reken daar ook nog 5 jaar aan inflatie bij.
1. Ik weet niet waar jij de afgelopen 5 jaar heb gezeten maar de inflatie is echt niet hoger geweest dan 1-1.5 % en vaak zelfs lager dan 1%.

2. De koers is al meegenomen

3. Accijnzen, zijn die 50% gestegen, eerder 5 cent = 5-6%??,

4. Btw, 2% is ook niet echt veel op 50%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27
Basisprijs van € 1,-/L ,+ btw was dan €1,19

5 jaar 1% inflatie is 6ct erbij
Accijns 5ct erbij, totaal €1,11 +21% btw = huidige prijs 1,34

Daarnaast moet je investeringen niet vergeten, kosten om te voldoen aan nieuwe regelgeving, de franchisenemer ziet de prijzen voor eten ook stijgen maar de verkopen afnemen doordat de concurrentie met België ongelijk is, en door zuinigere auto's. Dus moet de prijs omhoog om nog verminderde verkoop toch rond te komen..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 18-12-2015 00:33 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
En natuurlijk gunt onze (r)overheid ons dit voordeeltje niet:

http://www.rtlnieuws.nl/n...er-wegenbelasting-betalen

Smeerlappen zijn het.. :( :(

Je zou bijna geneigd zijn je auto te schorsen en het risico voor lief te nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Snowwie op 18-12-2015 03:45 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Welk voordeeltje? Oldtimers die gebruikt worden als dagelijks vervoermiddel? Schone auto's die minder schoon zijn dan de nieuwste eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
GAIAjohan schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:32:
Basisprijs van € 1,-/L ,+ btw was dan €1,19

5 jaar 1% inflatie is 6ct erbij
Accijns 5ct erbij, totaal €1,11 +21% btw = huidige prijs 1,34

Daarnaast moet je investeringen niet vergeten, kosten om te voldoen aan nieuwe regelgeving, de franchisenemer ziet de prijzen voor eten ook stijgen maar de verkopen afnemen doordat de concurrentie met België ongelijk is, en door zuinigere auto's. Dus moet de prijs omhoog om nog verminderde verkoop toch rond te komen..
50% van de 159 liter die word gekraakt komt er uit als benzine. Dat is dan ongeveer 70-80 liter.

Die 70-80 liter benzine is dus (op een half vat a 18 euro nu) slechts 25 cent aan grondstof kosten per liter.

In 2010 was dat (met 30 euro voor een half vat) ongeveer 40 cent.

Die 15 cent komt toch wel in de buurt van de inflatie + de accijns correctie. Al twijfel ik of het meenemen van de inflatie wel correct is, aangezien de benzine prijs belangrijke graadmeter is van de inflatie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

Net bij de lokale Tinq €1.379 voor een liter euro 95. Ben benieuwd hoeveel er nog afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Voor de raffinaderijen is dit een goede tijd, goedkope grondstof. Voor de exploratie, dus booreilanden en dergelijke is dit niet best omdat zij geld bij moeten leggen om olie op te kunnen pompen. Vanaf $80 per vat ongeveer speelt exploratie break even. Daarom worden er steeds meer booreilanden afgestoten door de oliebedrijven. En voor landen die olie exporteren en dus oppompen is de lage olieprijs ook minder. Er was op RTLZ laatst een dingetje over hoeveel de olieprijs moet zijn, per land, om break even te spelen.

Ik snap niet waarom elektrische en hybride auto's wegenbelasting vrij zijn. Zij rijden toch ook op de weg. Noem het dan uitstootbelasting oid. Maar omdat ze gebruik maken van een elektrische aandrijving zijn ze vrijgesteld voor wegenbelasting. Of veranderen die regels nu ook?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Hybrides betalen al jaren belasting maar krijgen een korting. Komend jaar gaat de bijtelling van die dingen fors omhoog.

Elektrisch maakt niet zoveel uit voor de schatkist. Er rijden niet veel van en wat ze tanken zit ook een flinke bak belasting op. De voordeeltjes gelden straks alleen voor echte elektrische auto's, niet voor die nepdingen zoals de PHEV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
PM_Petrol schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:58:
Er was op RTLZ laatst een dingetje over hoeveel de olieprijs moet zijn, per land, om break even te spelen.
Ik heb geen medelijden met landen die uitsluitend leven van de olieverkoop. Moet je eens uitrekenen wat de gasprijs moet zijn om Nederland schuldenvrij te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
_JGC_ schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:19:
Hybrides betalen al jaren belasting maar krijgen een korting. Komend jaar gaat de bijtelling van die dingen fors omhoog.

Elektrisch maakt niet zoveel uit voor de schatkist. Er rijden niet veel van en wat ze tanken zit ook een flinke bak belasting op. De voordeeltjes gelden straks alleen voor echte elektrische auto's, niet voor die nepdingen zoals de PHEV.
Op benzine en diesel zit gelukkig bijna geen belasting of accijns ;).
Elektrische autos wegen ook nog eens stukken meer. Maar rijden wel zonder te betalen op de weg. Moeten ze ook aanpassen vind ik. En waarom betaal je voor een diesel ook veel meer MRB?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
PM_Petrol schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:35:
Elektrische autos wegen ook nog eens stukken meer. Maar rijden wel zonder te betalen op de weg. Moeten ze ook aanpassen vind ik. En waarom betaal je voor een diesel ook veel meer MRB?
Elektrische brommobielen mogen ook nog eens twee keer zo veel wegen: 700 kg vs. normaal 350 kg zonder fatsoenlijk rijbewijs en verkeersinzicht. Waar die dingen als zeer kleine bejaardenkarretjes begonnen, zijn het nu halve SUV's geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

PM_Petrol schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:58:
Voor de raffinaderijen is dit een goede tijd, goedkope grondstof. Voor de exploratie, dus booreilanden en dergelijke is dit niet best omdat zij geld bij moeten leggen om olie op te kunnen pompen. Vanaf $80 per vat ongeveer speelt exploratie break even. Daarom worden er steeds meer booreilanden afgestoten door de oliebedrijven. En voor landen die olie exporteren en dus oppompen is de lage olieprijs ook minder. Er was op RTLZ laatst een dingetje over hoeveel de olieprijs moet zijn, per land, om break even te spelen.
Dat zijn van die manipuleerbare statistiekjes....
men kan bv. meerekenen dat alle kosten van de bouw van een eiland binnen een X-tijd teruggewonnen moeten worden en dan is idd een oliewinnig pas kostendekkend bij hoge prijzen..

maar dat betekent heus niet dat zomaar gehele booreilanden stilgelegd worden, op basis van prijsontwikkelingen..
wel is het zo dat men gaat besparen op investeringen en nieuwe boringen, als de prijs momenteel laag is en dat kan op de lange termijn effect hebben..

momenteel blijft er echter gewoon een tijdlang een overproductie bestaan en dat kan best leiden tot een structureal laagblijvende olieprijs die bv best ook weer onder de $25 kan komen en daar lang blijven.
(waarbij dat an sich ook niet gunstig is, zowel een langdurig lage alswel een erg hoge olieprijs heeft nadelen, maar kennelijk is de prijsinvloed op vraag alswel aanbod dusdanig gering dat men langdurig in prijsextremen kan vervallen, wat de olieprijs-ontwikkeling regelmatig weer bewijst en bv ook door beleggers misbruikt kan worden, end eze prijs soms ook enigszins speculatief maakt )

Bv 15 jaar terug was de olieprijs net onder de $10 gekomen en schreef men erover of dit ging betekenen dat de olieprijs nog verder kon gaan dalen en zelfs een olieprijs langdurig onder de $5 mogelijk zou zijn (bv het enegriebeleidsplan geschreven in 2001 onder minister Jorritsma ging uit van een olieprijs die langzaam weer zou kunnen gaan stijgen en men voorspelde dat mischien in 2015 wel een olieprijs tot $25 of zelfs $30 mogelijk zou kunnen zijn en dat men qua langetermijnsmaatregelen vooral daarop zich moest baseren)

interssant leeswerk:
http://www.economist.com/node/188181
The next shock?

The price of oil has fallen by half in the past two years, to just over $10 a barrel. It may fall further—and the effects will not be as good as you might hope

Mar 4th 1999 | From the print edition

OIL is cheaper today, in real terms, than it was in 1973. After two OPEC-induced decades of expensive oil, oil producers and the oil industry as a whole have more or less given up hope that prices might rebound soon. The chairman of Royal Dutch/Shell, Mark Moody-Stuart, three months ago unveiled a five-year plan that assumed a price of $14 a barrel. He has since publicly mused about oil at $11. Sir John Browne, chief executive of BP-Amoco, is now working on a similar assumption.

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 18-12-2015 14:20 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

GAIAjohan schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:59:
Diesel is goedkoper in Nederland dan in België..

Als ik ga tanken ga ik altijd over de N78 door België.
Hierbij kom ik eerst nog langs een Nederlands station in Roosteren (Haan).

Prijzen aldaar (NL):
95: 1,439
Diesel: 1,029
LPG: 0,569

Op de Belgische N78 kom ik langs Esso in Ophoven
95: 1,239
Diesel: 1,069
LPG: 0,310

En Lukoil in Kessenich
95: 1,209
Diesel: 1,049
LPG: niet leverbaar

Ik tank zelf meestal bij Esso omdat de lukoil veel te druk is met Nederlanders in de file..
Jij woont vast in de buurt, ik rij ook via Roosteren richting Maaseik, noordwaarts en dan LPG tanken bij Esso Ophoven. Heerlijk voor 31 cent, al maandenlang.

Die Lukoil Kessenich is absurd druk. Nu kan ik daar sowieso geen LPG tanken, maar hoeveel nederlanders daar 's middags staan, dat is soms absurd. Treintjes van meer dan 10 auto's zijn geen uitzondering. Daar zou ik nooit op wachten. Sukkels. Zeker als je weet dat er meer tankstations in de buurt zitten :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
psy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:15:
[...]

Jij woont vast in de buurt, ik rij ook via Roosteren richting Maaseik, noordwaarts en dan LPG tanken bij Esso Ophoven. Heerlijk voor 31 cent, al maandenlang.

Die Lukoil Kessenich is absurd druk. Nu kan ik daar sowieso geen LPG tanken, maar hoeveel nederlanders daar 's middags staan, dat is soms absurd. Treintjes van meer dan 10 auto's zijn geen uitzondering. Daar zou ik nooit op wachten. Sukkels. Zeker als je weet dat er meer tankstations in de buurt zitten :)
Roermond :)

Trouwens de goedkoopste van NL lijkt nu Fieten Grijpskerk te zijn (Ergens op grens Groningen/Friesland:
Benzine 1,319
Diesel 0,969

http://www.fieten.info/brandstofprijzen.php?id=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Makro in Breda vraagt net zoveel (0.97 afgerond) voor een litertje diesel :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Voor de benzine moet je nog steeds zijn in Baarle Hertog.

http://www.tango.nl/tankstations/allstations/baarle-hertog

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Vanochtend 98 cent per liter voor Diesel, bij de lokale Shell hier in Delft. Het gaat wel heel hard naar beneden... Leuk voor de portemonnee, maar economisch gezien vraag ik me af of het goed is.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Economisch houdbaar lijkt het me niet. Van de week ook al een bericht dat de olieprijs inmiddels zó laag is dat het onder de kostprijs ligt in enkele landen. In andere woorden, er wordt verlies op gemaakt.

Zie http://www.nu.nl/economie...zen-in-aantal-landen.html

Dat zal niet lang goed gaan lijkt me... met alle economische gevolgen van dien.

Virussen? Scan ze hier!

• BasvanS
Agh, ze moeten niet piepen, jarenlang verkocht met 200% marge en nu een beetje toeleggen, niemand verplicht ze om te produceren/verkopen toch. Laat vraag/aanbod maar lekker zn werk doen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wildhagen schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:27:
Economisch houdbaar lijkt het me niet. Van de week ook al een bericht dat de olieprijs inmiddels zó laag is dat het onder de kostprijs ligt in enkele landen. In andere woorden, er wordt verlies op gemaakt.

Zie http://www.nu.nl/economie...zen-in-aantal-landen.html

Dat zal niet lang goed gaan lijkt me... met alle economische gevolgen van dien.
mwah, zulke kostprijs statistieken zijn natuurlijk makkelijk manipuleerbaar (en oliebedrijven hebben volop mediabedrijfjes die gewensde persberichten uitsturen met 'onderzoeken' die zo opgezet zijn dat ze hun economische belangen beschermen, nu.nl is dan weer een typisch voorbeeld ervan hoe modernde media steeds meer zulke persberichten met een commerciele achtergrond kritiekloos doorplaatsen en zelfs letterlijk copy-pasten)...

eind jaren negentig kwam de olieprijs een tijdje zelfs onder de $10 en ook toen vreesde men dat dat structureel zou zijn.
uiteindelijk blijkt er dus wel degelijk een enorme marge naar beneden te zijn, evenals een flinke marge naar boven.

Overigens nu.nl baseerde die post op een CNN Money onderzoek:
http://money.cnn.com/2015...-prices-production-costs/

daarin melden ze een kostprijs van $52,50 voor olie uit Groot Brittanie als duurste olie..
enkel maakt hun berekening gebruik van zowel operationele kosten (de kosten om olie te winnen), alswel Afschrijvingen (dus de kosten van de bouw van de installaties en faciliteiten)..
in geval van Groot brittanie zijn de operationele kosten $30.70, dus nog altijd onder de huidige olieprijs,
er zijn dus momenteel nog niet direkt landen met Operationele kosten die te hoog zijn (en zelfs dan is er een kans dat die bepaalde operationele kosten kunnen doen dalen door meer besparen op bv administratieve kosten e.d.).
Zolang operationele kosten lager zijn dan de opbrengst van olie, is het stilleggen niet winstgevend an sich, hooguit zijn verdere investeringen in onderhoud, uitbouw en nieuwe winning niet meer winstgevend

Bv landen als Saudi arabie, Kuwait, Irak, Iran en Rusland hebben allemaal operationele kosten onder de $10

een structureel lage olieprijs heeft wel een vermoedelijk effect op investringen en onderhoud en op de lange termijn zal het wel weer tot mogelijkmeer kraptes kunnen leiden, maar ik denk juist dat zulk een effect pas meerdere jaren later merkbaar is, en deels ook een correctie is op de laatste paar jaren waar de olie-bomen tot in de wolken konden groeien en niets te gek was om te investeren in nieuwe vormen van oliewinning

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 24-12-2015 12:55 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs is jaren kunstmatig te hoog geweest, de prijs zoals nu is normaal. Zelfs nog steeds te duur in NL, Belgie waar het rond de 1,20 ligt zou de normale prijs moeten zijn voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dat is onmogelijk met accijnzen en btw.. En als de stations in de grensregio konden concurreren, zouden ze het doen. Wat nu wel weer gebeurt met diesel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
Ik mis nu berichten over de transportsector dat die grote winsten maken omdat de brandstof goedkoop is. Of de verf fabrikant dat de produkten goedkoper worden omdat de grondstof goedkoper is.
Aan de pomp is het inderdaad een stuk fijner tegenwoordig. Binnenkort op wintersport gaan er al snel 4 tankjes brandstof door, dat scheelt weer een extra pils op de piste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Je zal vaak weinig horen dat het eventjes mee zit. Vaak geven ze dan nog aan dat ze nog "bezig zijn aan het herstellen van de slechte markt", terwijl de markt al beter is. Maar als over een jaar de prijzen weer gaan stijgen hoor je weer de klagers dat de brandstof even duur is als in jaar XXXX.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:52

WhySoSerious

Be the change.

wmeester schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:20:
Ik mis nu berichten over de transportsector dat die grote winsten maken omdat de brandstof goedkoop is.
Dat valt vies tegen. Als vervoerder hebben we mett klanten vaststaande prijzen, maar hier zijn zogenaamde dieselclausules op van toepassing. Stijgt de diesel, stijgt de prijs van de vervoerder mee, en vice versa.

[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious op 26-12-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Vandaag bij de Fieten Olie in Winschoten (Oost-Groningen):

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/34e69ax.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hoe zit het met de jaarlijkse accijnsverhoging komend jaar? Gaat het weer afgerond 1 cent omhoog per 1 januari? Het is opvallend stil daarover namelijk.

Edit: gaat dus gewoon weer omhoog, zie http://www.autoblog.nl/ni...januari-2016-omhoog-82623. 1 cent extra accijns per liter benzine en 0,6 cent extra accijns op diesel.

[ Voor 40% gewijzigd door Bart-Willem op 28-12-2015 20:35 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Pff 1 cent verhoging..
Heb eens medelijden met die arme Saudi's, die betalen nu van de ene dag op de andere 50% meer voor een litertje super (nu dus € 0,22)
The price for Octane 95 gasoline was raised to 0.90 Saudi riyals ($0.24) a litre from SAR0.60 a litre, a cabinet statement posted on SPA said. The price of Octane 91 gasoline was increased to SAR0.75 a litre from SAR0.45 a litre.
bron
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

https://www.unitedconsume...bouw-brandstofprijzen.asp
Waarom wordt de accijns voor diesel lager dan benzine gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik gok omdat diesel de afgelopen jaren juist een paar flinke accijnsverhogingen gehad heeft, terwijl dat bij Euro95 alleen inflatiecorrectie was qua stijging. In 2010 ging bijv de accijns op diesel met 3 cent omhoog, terwijl dat voor benzine 1 cent was. In 2014 was de verhoging voor diesel 4 cent, bij benzine maar 1 cent (alles afgerond).

Nu zijn de rollen licht omgedraaid lijkt het.

Teveel stijging lijkt me ook niet goed voor de transportsector, wat toch één van de pijlers van de Nederlandse economie is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Accijns op diesel is een stuk lager dan op benzine. In de meeste landen is het even duur of zit er hooguit 10 cent tussen benzine en diesel, hier is dat meer dan 30 cent. Als je dan verhoogt met een percentage is het logisch dat diesel minder verhoging krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Kijk eens naar mijn linkje. De benzine heeft 43% aan accijns terwijl diesel maar 32% heeft.

Ik had verwacht dat ze de accijns op den duur gelijk zouden trekken. Dus beiden bijvoorbeeld een cent omhoog waarmee de diesel qua percentage duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Onbekend schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:14:
Kijk eens naar mijn linkje. De benzine heeft 43% aan accijns terwijl diesel maar 32% heeft.

Ik had verwacht dat ze de accijns op den duur gelijk zouden trekken. Dus beiden bijvoorbeeld een cent omhoog waarmee de diesel qua percentage duurder is geworden.
Dat gaat niet werken, al is het al omdat je bij diesel indirect ook accijns betaald via je motorrijtuigenbelasting.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Vandaag is de prijs weer verder gezakt in Duitsland: €1,189 voor super E5. Ik moest echt 6 keer kijken of ik geen diesel aan het tanken was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:35
Hooglander1 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:18:
[...]

Dat gaat niet werken, al is het al omdat je bij diesel indirect ook accijns betaald via je motorrijtuigenbelasting.
Dat zegt niet zo veel lijkt me. Het hele systeem is oneerlijk en totaal niet gebaseerd op logica. Gaat er meer om wat ze maximaal er uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb me voorgenomen om dit jaar geen e10 meer maar e5 (95) te gaan tanken in Duitsland. Scheelt 2 cent per liter, dus 1 euro op een tank van 50 liter. Maar doe er wel een stuk langer mee dus haal dat er zo wel weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:14
Met het klimaatakkoord van afgelopen maand zal de olieprijs nooit meer boven de $80 komen. De wereldwijde olievoorraden zijn simpelweg te groot ten opzichte van de toegestane temperatuurstijging (2 graden) waardoor we die voorraden nooit en te nimmer op kunnen maken zonder het klimaatakkoord te schenden.

De prijs aan de pomp overigens zal nog best wel eens kunnen stijgen om gebruik van fossiele brandstoffen verder te ontmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Daarnaast is e5 gewoon beter voor je auto.
Die ene euro winst met e10 verlies je keihard door een 5-10% hoger verbruik en afdichtingen onder de motorkap. Ook al zouden de meeste auto's geschikt zijn, e5 is niet voor niets aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Brent kreeg vandaag weer een klap en ging van $31.0 per vat en staat op dit moment op $29.05 en heeft vandaag de $28.85 al aangeraakt. Tevens is de EURUSD ook omhoog gegaan van 1.08651 en staat op dit moment op 1.09528.
De adviesprijs van €1.4x voor een liter 95 komt hier nog wel te staan: http://www.nu.nl/brandstof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Als je nu een miljoen dollar zou investeren in olie, en in bovengenoemd voorbeeld $ 28,85 per vat betalen, dan heb je 34.662 vaten olie.

Gaat de olieprijs weer stijgen, bv naar $ 50,- per vat, dan kun je zo $ 733.000,- verdienen.
Niet geheel ondenkbaar.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Snowwie schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:25:
Als je nu een miljoen dollar zou investeren in olie, en in bovengenoemd voorbeeld $ 28,85 per vat betalen, dan heb je 34.662 vaten olie.

Gaat de olieprijs weer stijgen, bv naar $ 50,- per vat, dan kun je zo $ 733.000,- verdienen.
Niet geheel ondenkbaar.
Ik zou eerst wachten tot er besloten is wat er gaat gebeuren met Iran, zodra daar alles weer openstaat etc verwacht ik dat de olieprijs eerst verder zakt. Want er komen in 1x duizenden tonnen olie extra per dag bij op de markt.

• FabiandJ
  • Niet online
FabiandJ schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:15:
Brent kreeg vandaag weer een klap en ging van $31.0 per vat en staat op dit moment op $29.05 en heeft vandaag de $28.85 al aangeraakt. Tevens is de EURUSD ook omhoog gegaan van 1.08651 en staat op dit moment op 1.09528.
De adviesprijs van €1.4x voor een liter 95 komt hier nog wel te staan: http://www.nu.nl/brandstof
En het is een feit, vandaag staat de adviesprijs voor een liter 95 op €1.495 dit komt vooral omdat de dollar goedkoper is geworden op 15 januari stond de EURUSD op 1.098 en deze staat nu op 1.131.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
Vorige week dinsdagavond net over de grens in Duitsland (10 minuten rijden voor mij) de tank nog volgegooid voor 1,23.5 per liter.

Euro 95 :)

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 11-02-2016 14:27 ]

• FabiandJ
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:26:
Vorige week dinsdagavond net over de grens in Duitsland (10 minuten rijden voor mij) de tank nog volgegooid voor 1,23.5 per liter.

Euro 95 :)
Heb bij de Star in Elten/Duitsland de Euro 95 al op €1,199 zien staan :)

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
FabiandJ schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:38:
[...]

Heb bij de Star in Elten/Duitsland de Euro 95 al op €1,199 zien staan :)
Voordeel van werken in Limburg. Net over de grens bij Roermond in België op dit moment €1.161 _/-\o_

• GAIAjohan
Ik heb gisteren voor 1,159 in Maaseik getankt. :) (Shell Express)

De Lukoil in Kessenich vermijd ik bewust. Veel te druk

[ Voor 43% gewijzigd door GAIAjohan op 11-02-2016 18:04 ]

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

vandaag bij de pomp geweest in Eindhoven (Shell Express, einde Kempenbaan/begin meerveldhovenseweg) waar ik voor 1 litertje Euro 95 €1.359 moest aftikken

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 19:11
Goedkoper dan deze gaat het niet meer worden bij de rest. €1.115 voor een liter Euro95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Accijnzen zijn toch een vast bedrag in NL? Dus niet zoals BTW met een percentage van de verkoopprijs. Dan kunnen we sowieso niet aan de prijzen van DE en BE komen. En volgend jaar weer een paar cent accijns erbij omdat de brandstof toch al zo goedkoop is :(......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

23,7 cent per liter LPG Maasmechelen en omstreken
Autorijden is zo wel heel goedkoop :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

0.99 euro per liter 95 octaan benzine in Kufstein in Oostenrijk vanmorgen (genoeg te kijken gehad met grenscontroles :P), sowieso rond de 1,03-1,10 in Oostenrijk. In Duitsland langs de Autobahn zelfs nog 1,19 per liter. Kom je Nederland binnen, eerste beste tankstation: 1.49 per liter :')

Hopeloos, hopeloos, en nog eens hopeloos...
Wel een gelukje dat we maar zo'n 15 minuten vanuit thuis moeten rijden naar België of Duitsland, waar de benzine in België nog ongeveer 5 cent goedkoper is dan Duitsland. Met een auto die gemiddeld zo'n 1:9-1:10 zuipt zijn de prijzen in het buitenland wel een verademing, kan the pedal ook een keer of wat meer naar the metal :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
PM_Petrol schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:27:
Accijnzen zijn toch een vast bedrag in NL? Dus niet zoals BTW met een percentage van de verkoopprijs. Dan kunnen we sowieso niet aan de prijzen van DE en BE komen. En volgend jaar weer een paar cent accijns erbij omdat de brandstof toch al zo goedkoop is :(......
Klopt. Accijns op benzine is € 0,7699 per liter. BTW nog er overheen zit je al op 93 cent. Paar duppies voor productie en daar nog BTW overheen, veel lager dan 1,30 zal het hier nooit meer worden.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
BTW over accijns...Kafka zou het niet hebben kunnen verzinnen :+
Hier net over de grens in D prijzen voor Euro95, (die ze daar Super E5 noemen) rond de €1,18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij betalen hier +- 1,17 voor euro 95 en 1,05 voor diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:01:
Wij betalen hier +- 1,17 voor euro 95 en 1,05 voor diesel
Hier betaal je €1,08 voor een liter benzine 95 ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:05:
[...]

Hier betaal je €1,08 voor een liter benzine 95 ;)
Mja.. Oplichters hier :D je wilt niet weten wat verzekering kost en wegenbelasting :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:25:
[...]

Mja.. Oplichters hier :D je wilt niet weten wat verzekering kost en wegenbelasting :'(
Helaas weet ik dat wel.. Ik ben hier maar tijdelijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:25:
[...]

In Nederland is de verzekering best goedkoop vergeleken bv Ierland of Engeland. Mrb is inderdaad duur, maar onze wegen zijn dan ook beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:09:
[...]

Helaas weet ik dat wel.. Ik ben hier maar tijdelijk ;(
Oh haha vandaar :p
GAIAjohan schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:20:
[...]

In Nederland is de verzekering best goedkoop vergeleken bv Ierland of Engeland. Mrb is inderdaad duur, maar onze wegen zijn dan ook beter..
Wegen in dublin centrum zijn zelfs niet echt om naar huis te schrijven :p snelwegen daar in tegen zijn prima.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Alleen zijn de snelwegen in Ierland tol.. Veelal van BAM. Qua prijs vond ik ze vrij goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
GAIAjohan schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:20:
Mrb is inderdaad duur, maar onze wegen zijn dan ook beter..
Nog geen kwart van de voertuigbelastingen wordt aan wegen besteed. We hebben inderdaad mooie wegen, maar niet genoeg, dus sta je op mooi asfalt in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Er zijn maar een paar plekken waar je standaard in de file staat, en ik denk dat je daar de starre kantoren qua arbeidstijden de schuld van moet geven.
Ikzelf sta nooit in de file, tenzij ik naar het westen moet. Dan kom ik in de file van forenzen waarvan velen prima op andere tijden zouden kunnen werken of vanuit thuis..

Als je ons wegennet vergelijkt met het Britse mag je in je handjes knijpen. Daar hebben ze nauwelijks motorways. In Duitsland is er een chronisch onderhoudsprobleem door te weinig geld.

En ja, ook ik vind dat er teveel mrb betaald wordt voor wat we terugzien, maar ik denk dat we het qua infra niet slecht doen. Alleen ons onderliggend net (de n-wegen en ongenummerd) is bagger en kan het verkeer bij calamiteiten totaal niet hebben door de degradatie/drempels etc..

Maar de meeste landen hebben nauwelijks snelwegen als je het vergelijkt met Nederland..

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 16-02-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:05:
Alleen zijn de snelwegen in Ierland tol.. Veelal van BAM. Qua prijs vond ik ze vrij goedkoop
Niet allemaal maar wel veel idd :)

Verwijderd

GAIAjohan schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:01:
Er zijn maar een paar plekken waar je standaard in de file staat, en ik denk dat je daar de starre kantoren qua arbeidstijden de schuld van moet geven.
Ikzelf sta nooit in de file, tenzij ik naar het westen moet. Dan kom ik in de file van forenzen waarvan velen prima op andere tijden zouden kunnen werken of vanuit thuis..

Als je ons wegennet vergelijkt met het Britse mag je in je handjes knijpen. Daar hebben ze nauwelijks motorways. In Duitsland is er een chronisch onderhoudsprobleem door te weinig geld.

En ja, ook ik vind dat er teveel mrb betaald wordt voor wat we terugzien, maar ik denk dat we het qua infra niet slecht doen. Alleen ons onderliggend net (de n-wegen en ongenummerd) is bagger en kan het verkeer bij calamiteiten totaal niet hebben door de degradatie/drempels etc..

Maar de meeste landen hebben nauwelijks snelwegen als je het vergelijkt met Nederland..
als Internationaal Chauffeur redelijk vaak wekelijks door schotland gereden. enige snelweg is de weg van en naar Aberdeen. een mooi rondje letterlijk. De rest zijn allemaal soort B-Wegen. maar daartegen wel erg mooi om te rijden. Redelijk dun bevolkt ook daar.

Enige mooie van nederland en snelwegen zijn tankstations op redelijk korte afstanden van elkaar. Rijd richting duitsland en de afstanden kunnen wel minimaal 3x zo groot zijn.... Engeland is nog erger. elke 40 miles pas een Service :+ Daartegen verkopen ze wel heerlijk Engels ontbijt en Pastry's _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Vandaag getankt bij Fieten Olie in Winschoten:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2qv7g1v.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 17:05
De laatste weken is de prijs weer aardig aan het stijgen. :|
Waar bijna alle lokale tankstations onder de 1,40 voor Euro 95 zaten is het nu zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yohost! schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:01:
Waar bijna alle lokale tankstations onder de 1,40 voor Euro 95 zaten is het nu zoeken...
Valt volgens mij toch wel mee? Als ik http://www.brandstof-zoeker.nl/ bekijk, zie ik er toch een hoop die onder de 1.40 zitten hoor (laagste op 1.34).

Voor diesel is de laagste nog steeds 0.95 euro :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Yohost! schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:01:
In Drenthe is ook alle euro 95 weer €1,40+ per liter. Toch 10 cent gestegen met eerder dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als dit artikel een beetje klopt, blijven de prijzen voorlopig nog laag:

Texas shale oil has fought Saudi Arabia to a standstill

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belgie 1,19 gister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Best te doen toch huidige prijzen? Paar jaar geleden waren we er van overtuigd dat we de €2,-/l gingen halen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
RemcoDelft schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:52:
[...]

Nog geen kwart van de voertuigbelastingen wordt aan wegen besteed. We hebben inderdaad mooie wegen, maar niet genoeg, dus sta je op mooi asfalt in de file.
Na de zomervakantie ben ik van mening dat NL de beste wegen heeft. Ook inc. files ed. Daar heb je in de (buur)landen veel meer last van. oa autorijdland Duitsland is een drama met hun baustellen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

£ 1.03 voor 95 betaal ik inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warhamstr schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:02:
[...]

Na de zomervakantie ben ik van mening dat NL de beste wegen heeft. Ook inc. files ed. Daar heb je in de (buur)landen veel meer last van. oa autorijdland Duitsland is een drama met hun baustellen.
En die worden ook nooit minder, rij maar naar Hamburg. Stond ik in 1994 al in de file en afgelopen zomer weer door baustelle. Daar doen ze 20 jaar over een baustelle. In Nederland verbreden we de A2 tussen Den Bosch en Eindhoven binnen 5 maanden. 47km snelweg van 2 baans naar 3 baans binnen half jaar verbreed zonder noemenswaardig overlast. Al prutsen ze wel op de A4 en A1 en niet een klein beetje ook.

Uiteraard vind ik de MRB wel wat hoog, maar als ik kijk in Duitsland dat ze bruggen en viaducten sluiten of de wegen versmallen omdat er geen geld is voor onderhoud of in Belgie waar ze al sinds 1974 amper iets aan de wegen hebben gedaan.

Heel veel wegherstelwerkzaamheden in Belgie worden door Nederlandse bedrijven uitgevoerd, let maar eens op hoe vaak je een Heijmans bord ziet staan bij werkonderhoud (ze zijn in Belgie verplicht om de kosten te melden en de betrokkende partijen)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Europees gezien is Nederland toch wel flink het duurste jongetje van de klas wat brandstof betreft.
Is de laatste jaren ook alleen maar omhoog gegaan onder Rutte:
benzine diesel LPG
2011 € 0,71827 € 0,42360 € 0,15504
2012 € 0,73048 € 0,43080 € 0,16754
2013 € 0,74655 € 0,44028 € 0,18004
2014 € 0,75924 € 0,47776 € 0,32217
2015 € 0,76607 € 0,48206 € 0,33467
2016 € 0,76990 € 0,48447 € 0,33634
2017 € 0,77221 € 0,48592 € 0,33735
Verschil (2017 t.o.v. 2016) 0,231 cent 0,145 cent 0,101 cent
bron 1 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Soldaatje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:09:
Europees gezien is Nederland toch wel flink het duurste jongetje van de klas wat brandstof betreft.
Is de laatste jaren ook alleen maar omhoog gegaan onder Rutte:

[...]

bron 1 2
Ik tank diesel en vond het wel meevallen. In NL zit ik rond de 1,22-1,30.
Duitsland: 1,25-1,35
Zwitserland: 1,70-1,85 (!!!!)
Italie: 1,30-1,45

Ik tank nergens zo goedkoop als in Nederland, met diesel weliswaar.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Diesel in Duitsland 1.25-1,35? Langs de autosnelweg misschien. Bij mij over de grens varieert het van 1,03-1,22, en dan is het nog morgen ('s middags zijn de prijzen lager).
In Nederland is de GLA 1,28 en doen de Tinq's en Tango's nog wel eens 1,12. In Duitsland dus makkelijk goedkoper te krijgen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Zwitsers verdienen dan ook het dubbele, dus kunnen meer brandstof kopen per uur dat ze werken.
Nederland behoort gewoon tot de wereldtop qua brandstofprijzen, belastingen en files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Kom net terug uit Denemarken, bijna geen LPG te kopen en tegen de prijs van benzine. En die is ook relatief duur.
Ook ten opzichte van NL, wat dus mijn punt is.

LPG in Nederland is goedkoper dan in Duitsland voor mij. Benzine maakt weinig uit.

Maar ik woon in het noorden en tank in Duitsland langs de autobahn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
RemcoDelft schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:26:
[...]

Zwitsers verdienen dan ook het dubbele, dus kunnen meer brandstof kopen per uur dat ze werken.
Nederland behoort gewoon tot de wereldtop qua brandstofprijzen, belastingen en files.
Duitsland en Italie zijn ook duurder. Gedurende de vakantie is de goedkoopste tankbeurt gewoon in Nederland geweest...

Maar lekker belangrijk, het is vakantie, het komt ook altijd beter uit om in Zwitserland te tanken... kwa tijd en planning.

We weten altijd goed te klagen in Nederland, maar zo is het voor mij al jaren. De afgelopen 4 vakanties naar Italie is iedere keer Nederland het goedkoopste geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
[...]

Als je zo gaat redeneren zijn landen als Slowakije pas duur, €1,10 voor een liter benzine en al je dat dan naast hun loon houd dan hou je niet veel liter per maand over.

Zwitserland heeft wel een veel leuke prijs voor benzine trouwens (1,231€ tegen 1,661€ hier), ze houden in Zwitserland niet zo van diesels.

[ Voor 12% gewijzigd door LordSinclair op 03-09-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:19
[...]

Maar Zwitsers betalen meer dan het dubbele voor onderhoud, een monteur bij de dealer is al snel 160 a 200 per uur. Parking in een stad is al snel 8/uur en een jaar lang op zomerbanden rijden moet je niet proberen.
De kost ligt gewoon ergens anders dan in belastingen en brandstofprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
dfrenner schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:05:
[...]

Ik tank diesel en vond het wel meevallen. In NL zit ik rond de 1,22-1,30.
Duitsland: 1,25-1,35
Zwitserland: 1,70-1,85 (!!!!)
Italie: 1,30-1,45

Ik tank nergens zo goedkoop als in Nederland, met diesel weliswaar.
Diesel voor 1,22 - 1,30 in Nederland? Dan zou ik toch eens van de snelweg af gaan voor het tanken. Gisteren was de Tinq bij mij in de buurt 1,09 voor diesel, zit net onder aan de afrit van een snelweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Tankiej schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:06:
Diesel voor 1,22 - 1,30 in Nederland? Dan zou ik toch eens van de snelweg af gaan voor het tanken. Gisteren was de Tinq bij mij in de buurt 1,09 voor diesel, zit net onder aan de afrit van een snelweg. :)
Krijg ik daar ook Freebees en gratis wasbeurten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:04

Oekol

waka waka hey hey

Tankiej schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:06:
[...]

Gisteren voor 1. 46, 9 getankt bij tinq terwijl de shell iets verderop 1.56,9 was, verschilt echt per dag. Meerdere dagen in de week is de Tinq duurder dan de shell.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
dfrenner schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:17:
[...]

Krijg ik daar ook Freebees en gratis wasbeurten? :+
Ik denk dat je die met het verschil in brandstofprijs wel kan betalen, en nog geld over houdt ook (als je consequent +/- 15-20ct/liter goedkoper tankt tenminste) :+
Leoon. schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:17:
[...]

Gisteren voor 1. 46, 9 getankt bij tinq terwijl de shell iets verderop 1.56,9 was, verschilt echt per dag. Meerdere dagen in de week is de Tinq duurder dan de shell.
Klopt, verschilt ook per dag. Mooie is ook dat bij die Tinq een spandoek hangt dat op woensdag en zaterdag extra korting is, en het dan de gehele zondag ook nog is :P

De Tinq bij mij zit tegenover een Shell Express, hebben vaak dezelfde prijs. Maar op zondag is de Tinq veel goedkoper de laatste tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 04-09-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Ik betaal altijd rond de 1.08 a 1.10 per liter diesel in de zaanstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 22:10
Vorige maand in Litouwen nog leuk gehad: 0,999 voor Euro 95 (na korting van een pasje, prijs op bord: + 3 cent)
Diesel zat op 0,927.

Ja, dat is zelfs nog goedkoper dan in Luxemburg.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een bescheiden kick, want UnitedConsumers verwacht momenteel dat we begin volgend jaar door de magische € 2.00 per liter-grens gaan met de benzineprijzen:
Door de hardoplopende benzineprijs in Nederland gaan meer en meer Brabanders weer en opnieuw tanken in België. Het verschil tussen een liter getankte benzine Euro95 (E10) bedraagt momenteel zo’n veertig cent per liter. Langs de A2 tussen Den Bosch en Eindhoven werd donderdag € 1.81 per liter gevraagd, terwijl in de grensstreek met België de literprijs rond de € 1,40 ligt. United Consumers uit Eindhoven houdt er echter rekening mee, dat in 2019 de literprijs voor Euro95 (E10) door de magische grens van twee euro zal gaan.

Net onder Goirle in het Belgische Poppel is het weer ouderwets aansluiten en dringen voor een plekje aan de Belgische pomp. Aanleiding zijn de forse prijsstijgingen, in korte tijd, bij de Nederlandse tankstations. Paul van Selms van United Consumers heeft berekend, dat in één maand tijd de benzine al tien eurocent duurder is geworden. “Oorzaak is de productiebeperkende maatregelen van de OPEC-landen, dus minder olie naar boven pompen en de 21% BTW-heffing over de toch al heel forse accijnsheffingen en oplopende prijzen.”

Twee euro per liter
Van Selms verwacht dat de benzineprijs nog verder zal stijgen omdat naar verwachting de OPEC-landen in december zullen besluiten om de oliekraan nog verder dicht te draaien. “Onze verwachting is dat de prijs van een liter Euro95 (E10) de magische grens van twee euro per liter zal passeren. Dit jaar waarschijnlijk nog niet, maar in 2019 achten we dat heel goed mogelijk.”

In Belgie gaan de prijzen (helaas) ook stijgen
Het verschil met België bedraagt momenteel zo’n veertig eurocent per liter getankte Euro95 (E10), maar bij United Consumers, dat in Nederland voordeliger tanken in de aanbieding heeft bij aangesloten tankstations, weten ze dat in België de prijzen ook fors zullen gaan stijgen. “In België zullen ze harder op ons gaan inlopen, dan wij zullen stijgen. Het verschil wordt eerder kleiner dan groter. Dat is de doelstelling van de Belgische overheid, die wil dat ook.”

Pak die poen
Lachende derde is momenteel de Nederlandse staat. “Ik denk dat de overheid dit jaar gerekend heeft op een benzineprijs van rond de € 1,60. Waar die op dit moment al rond de € 1,80 ligt. Dat betekent ook 21% extra BTW-heffing over de extra 20 eurocent die de benzine nu al duurder is. En er worden miljarden liters getankt.”

Overigens verwachten ze bij United Consumers niet dat we minder gaan rijden als de benzine door de magische grens van twee euro per liter heen gaat. Want we zullen toch naar ons werk moeten.
Bron: http://www.omroepbrabant....van+2+euro+per+liter.aspx

Dat zijn toch serieuze prijsjes :)

Ik hoop dat dit soort dingen ook een extra stimulans gaan betekenen voor alternatieven voor fossiele brandstoffen, zoals full-electra auto's etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:36
wildhagen schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 04:30:
Even een bescheiden kick, want UnitedConsumers verwacht momenteel dat we begin volgend jaar door de magische € 2.00 per liter-grens gaan met de benzineprijzen:

[...]

Bron: http://www.omroepbrabant....van+2+euro+per+liter.aspx

Dat zijn toch serieuze prijsjes :)

Ik hoop dat dit soort dingen ook een extra stimulans gaan betekenen voor alternatieven voor fossiele brandstoffen, zoals full-electra auto's etc.
Ach iets met de soep wordt niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt. Ja er is vast wel een snelwegpomp die nu €1,81 per liter vraagt, en die straks € 2,00 per liter vraagt. Maar bij de witte pomp hier in de buurt kan ik altijd nog tanken voor tussen de € 1,58 - € 1,65. Nog iets minder op de echte kortingsdagen. Dus als de adviesprijs €2,00 zullen de pompprijzen ergens in de € 1,70 gaan liggen denk ik en dat was een paar jaar geleden ook al zo. Voordat je echt bij iedere pomp minimaal €2,00 betaald zijn we wel een heel stuk verder nog qua tijd denk ik.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 12:06
Gister nog getankt in het midden van het land voor 1.619.
Het zal wel iets zijn met stijgende vraag naar olie. Al blijft de belasting natuurlijk hoog erop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:30
Quote van de topic-start:
...
Anno 2013 is de adviesprijs voor een liter euro 95 € 1,73. Kijken we over 5 jaar weer met weemoed terug naar dit topic als de benzineprijzen dan over de 2 euro zijn? Of zal het nog toch nog kunnen veranderen?
...
We zijn inmiddels die 5 jaar verder, en gelukkig nog niet door de 2 euro heen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p9Nx00i6VX5JoB0yVNnrIIk9/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door T-!-M op 25-05-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Gelukkig woon ik nabij B en tank ik nog ruimschoots onder de 1,50 per liter.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

evilution schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:30:
Gelukkig woon ik nabij B en tank ik nog ruimschoots onder de 1,50 per liter.
Voor diesel komt men vanuit Belgie naar Nederland toe, omdat diesel in Nederland goedkoper is. ;)
Willem30 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:29:
Gister nog getankt in het midden van het land voor 1.619.
Het zal wel iets zijn met stijgende vraag naar olie. Al blijft de belasting natuurlijk hoog erop.....
In Nederland gaat het meeste sowieso naar belasting (en zelfs belasting over belasting!). Het is trouwens niet alleen de vraag, maar ook het aanbod. Voor wat ik begrepen heb is het ergens (weet even niet meer exact waar) momenteel onrustig, waardoor de prijs van olie opgedreven is.

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 25-05-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Klopt, in B staan allemaal gele kentekens bij de pomp, hier witte :D

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CH4OS schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:33:
[...]

Voor wat ik begrepen heb is het ergens (weet even niet meer exact waar) momenteel onrustig, waardoor de prijs van olie opgedreven is.
Tegen Iran, en ook tegen Rusland zijn allerlei sancties etc. Dat zijn de nummers 5 (Iran) en 1 (Rusland) ter wereld qua olieproduktie (zie https://en.wikipedia.org/...untries_by_oil_production).

En ook Venezuela natuurlijk (nr 11 wereldwijd). En de VS (nr 3 wereldwijd) produceert tegenwoordig ook grotendeels voor zichzelf en niet voor de rest van de wereld.

Daarnaast heeft de OPEC besloten de produktie te beperken, om op die manier de prijs omhoog te krijgen,. Dit omdat ze door de lage olieprijzen van een tijdje terug nogal wat economische problemen kregen. Dat produktie-plafond is recent nog verlengd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Gisteren mijn dieselbak nog eens gevuld aan reeds 1,444€/liter in België. Was nog net onder de 95€, gelukkig heb ik een tankkaart van mijn werkgever :).

Ik vroeg eind vorig jaar een lichte Octavia 3 1.4 TSI (DSG) full option (38k€) als leasebak omdat dat voor mij ook goedkoop was (170€/maand bijtelling) en kreeg als antwoord dat aan 35k km per jaar ik geen benzine kreeg omdat dat duurder is aan brandstof.

Daarmee rij ik nu een 48,4k€ kostende diesel met AdBlue die bijna 6l/100km verbruikt (+1700kg leeggewicht) en door de Adblue alle 10k km binnen moet waarbij ze alle niveau's aan 65€ controleren.
Ondertussen kan je aan dezelfde prijs benzine tanken en is BIV, verzekeringspremie (10k goedkopere auto) en wegenbelasting een pak goedkoper voor een benzine. De benzine is momenteel in TCO een heel stuk goedkoper.
Het enige nadeel aan mij voor de diesel is de 'hoge' bijtelling van 275€/maand.

Dan heb ik altijd zin om een mailtje naar onze fleet manager te sturen met "I told you so" erin :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-08 21:58
Engineer Stewie schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:22:

Daarmee rij ik nu een 48,4k€ kostende diesel met AdBlue die bijna 6l/100km verbruikt (+1700kg leeggewicht) en door de Adblue alle 10k km binnen moet waarbij ze alle niveau's aan 65€ controleren.
AdBlue kan je toch zelf ook wel bijvullen? Met jerrycan of zelfs met AdBlue-pompen voor personenwagens die stilaan beginnen op te komen. Maar aan AdBlue-pompen voor vrachtwagens moet je niet proberen tanken want dat loopt niet goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Mylan Piron schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:18:
[...]

AdBlue kan je toch zelf ook wel bijvullen? Met jerrycan of zelfs met AdBlue-pompen voor personenwagens die stilaan beginnen op te komen. Maar aan AdBlue-pompen voor vrachtwagens moet je niet proberen tanken want dat loopt niet goed af.
Mag niet van de leasemaatschappij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
T-!-M schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:22:
[...]

We zijn inmiddels die 5 jaar verder, en gelukkig nog niet door de 2 euro heen.
Dat heeft er vooral mee te maken dat door de oplopende prijzen de VS heel veel geïnvesteerd heeft in moeilijk/duur te winnen olie. Toen de OPEC landen daarna probeerden dat te stoppen door de prijzen omlaag te gooien, bleek dat de VS deze productie niet stopte (dat was de verwachting), maar de kosten omlaag probeerde te krijgen. Hierdoor bleef het net rendabel en mislukte het spelletje van de OPEC en tegelijkertijd ontplofte overal de voorraden.

Nu de OPEC landen realiseren dat ze maar beperkt kunnen sturen willen ze gewoon een goede (lees: hoge) prijs voor de olie. Daar zijn ze al even mee bezig, maar al die voorraden worden eerst afgebouwd en we zitten nu ongeveer op het punt dat de OPEC wilde bereiken.
Grote vraag is of de OPEC binnenkort weer meer gaat produceren (en Rusland wil heel graag meer inkomsten) of dat ze de prijs vast willen houden en toch de productie blijven beperken.
Of krijgen we gewoon een recessie en knalt sowieso de olieprijs in elkaar :+

Ik denk dat we over een paar weken iets meer weten (OPEC meeting). Vooral ook omdat Trump nu onder vuur komt te liggen door de hoge benzineprijs. En dat doet zijn 3% groeidoel ook geen plezier.
Maar of we dan de €2 al redden als alles 'mee zit'... ik weet het niet.
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste