Waar gaat het heen met de brandstofprijzen? - deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Henk007 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 06:57:
In Duitsland zijn dit momenteel ongeveer de prijzen:
Euro95 E10 € 1,33
Euro95 E5 € 1,37

Gunstig voor mensen vlakbij de grens.
Bron:
http://www.clever-tanken.de/
Belgie is nog ietjes goedkoper vanmorgen nog 1,28 getankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 12:07
psy schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:50:
LPG € 0,33 ...momenteel in Maasmechelen....
Inderdaad, en benzine 1.299. Voor het eerst in mijn rijdend leven onder de 1,30 getanked. Benieuwd hoeveel daling daar nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:17
Voor mij die ver van de Belgische en Duitse grens af woont zijn dit al mooie bedragen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t6O1oQZl.jpg

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
lachend 127,9 afgerekend voor e10 vanavond in Duitsland. Veel vrolijke NL gezichten gezien bij de pomp.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Net gaan tanken in Poppel, daar zijn de prijzen ook best aardig momenteel :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10850282_10153662455084041_3013832120028437954_n.jpg?oh=97b285064d4c068bd64fc229c44a4449&oe=550CE9E8
Sowieso denk ik dat er steeds meer mensen de grens over gaan om te tanken. De verschillen tussen de brandstofprijzen tussen Nederland en België / Duitsland worden alleen maar groter.

[ Voor 26% gewijzigd door sarlo op 18-12-2014 12:37 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik tank tegenwoordig altijd E10 in Duitsland. Prijsverschil bij de voor mij voordeligste pomp (je moet natuurlijk niet te ver rijden) is vrij stabiel 24,5 cent t.o.v. de goedkoopste zelfservice (Tinq). De prijs staat nu op 1,219, dat is 39 cent goedkoper dan de landelijke adviesprijs in Nederland.

Signatures zijn voor boomers.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar dan vergelijk je wel appels (E10) met peren (Euro95), dat is niet dezelfde brandstof. Je zou dan Euro95 met Euro95 moeten vergelijken.

In Nederland zijn overigens de meeste pompen ook (vaak fors) goedkoper dan de landelijke adviesprijs, bijna geen enkel station houdt zich daaraan. Ja, aan de snelwegen wel, maar het is ook niet slim om daar te tanken natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:46
In 2006 heb ik voor het eerst in mijn leven getankt voor €1,23 per liter. Als je rekening houdt met gemiddeld 2% inflatie per jaar zou je in 2014 €1,44 per liter kwijt zijn. Vandaag voor €1,489 getankt, als de prijs nog iets verder zakt zitten we op het prijsniveau van 2006. :D

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vergelijk helemaal geen appels met peren. Ik vergelijk wat ik in Nederland zou tanken met wat ik in Duitsland tank. Als ik in Nederland E10 zou kunnen tanken en dat zou goedkoper zijn dan zou het prijsverschil minder zijn.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Eergisteren voor 1,44 euro/L bij de Firezone getankt. In Duitsland schijnt het zelfs al onder de 1,30 euro/L te liggen (euro 95)

Vaak bu'j te bang!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Collega van me heeft gister inderdaad Euro95 getankt voor € 1,33 in Bocholt (DE). Het goedkoopste dat ik ooit getankt heb was 1,45.9 een paar weken terug in DE. Bij de pomp waar ik in NL altijd heen ga laatst nog voor 1,66.9 getankt, mag nog wel wat goedkoper :)

[ Voor 52% gewijzigd door FastFred op 18-12-2014 14:23 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bij de pomp in Elten waar ik altijd tank staat de E10 op €1,259 en de normale Euro 95 op €1,299.

• hamsterrip
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 10:13
Gisteren leuk verrast met een zeer schappelijke prijs van 1.24 euro per liter voor euro 95 in Ekeren (BE) (Eerste afslag na ring Antwerpen richting Nederland). Daar ga ik vaker tanken. :D

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:47
Als ik jullie was zou ik in Oekraïne gaan tanken. Prijzen ver onder de euro per liter.

Iedereen weet ondertussen toch wel dat het over de grens goedkoper is? En dat die prijzen mee zakken is niet meer dan logisch. Het zou nieuwswaardig zijn als de prijzen in Nederland ten opzichte van de buurlanden zouden zakken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 17:13
Vandaag in Rotterdam diesel getankt voor €1.179 de liter.

Kosten/baten van over de grens tanken zullen niet voor iedereen positief zijn. Ik heb geen tijd/zin om die extra kilometers te maken om in Belgie te tanken. Woon je in de grensstreek, dan is het een nobrainer natuurlijk, tenzij ruim in de slappe was zit en graag het begrotingstekort dicht.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Maasluip schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:18:
Ik tank tegenwoordig altijd E10 in Duitsland
Ik weet niet of die E10 discussie hier al eens is gevoerd, maar wat ik elders heb gelezen komt erop neer dat het verschil in energie-inhoud tussen E5 en E10 groter is dan het relatieve prijsverschil. Dus E10 tanken is per saldo onvoordelig. Ik zal binnenkort eens kijken of ik bronnen kan linken.

• FabiandJ
  • Niet online
Henk007 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:48:
[...]

Ik weet niet of die E10 discussie hier al eens is gevoerd, maar wat ik elders heb gelezen komt erop neer dat het verschil in energie-inhoud tussen E5 en E10 groter is dan het relatieve prijsverschil. Dus E10 tanken is per saldo onvoordelig. Ik zal binnenkort eens kijken of ik bronnen kan linken.
Ben erg benieuwd naar de bron, met snel Googlen vond ik wel het volgende:
Automobilisten zijn bang dat de E10 hun motor beschadigt. Bovendien hebben auto’s er per kilometer bovendien 2 procent meer van nodig dan bij de normale benzine. Hoewel E10 voor 90 procent van de auto’s geschikt is, bestaat er veel onduidelijkheid over de nieuwe biobrandstof. Veel Duitsers vrezen voor schade aan hun auto.
Bron
En nog een bron:
Ja, het verbruik stijgt wel iets. De energie-inhoud van ethanol ligt net wat lager en de motor heeft er daardoor dan ook net wat meer van nodig. Uit onderzoek weten we dat het verbruik met 1,5% toeneemt. De hoogte van dat percentage is overigens ook afhankelijk van de conditie van de motor en de rijstijl en -omstandigheden.
Bron

[ Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 18-12-2014 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben nu al de zuinigste niet-plugin Toyota op de verbruiksmonitor van Autoweek. Zuingier dan alle iQ's, Aygo's en Yarissen.
En het prijsverschil tussen E10 en super (wat bij ons Euro95 is) ligt rond de 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
In Duitsland is E10 bij vrijwel alle pompen €0,04 per liter goedkoper dan normale benzine. Je hebt dus de keus wat je tankt, in de toekomst zal dat wellicht veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

Vandaag weer getankt, gewoon in NL en dan Euro 95 voor een whopping prijs van.... 1,459 per liter!
Goedkoopste benzine wat ik ooit getankt heb geloof ik :P (heb 4 jaar hiervoor diesel getankt, en rij pas sinds dit jaar in een benzine auto).

Jammer dat je benzine niet kan bewaren, en denk eigenlijk dat die lage prijzen nooit heel lang blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:49
GioStyle schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:26:
In 2006 heb ik voor het eerst in mijn leven getankt voor €1,23 per liter. Als je rekening houdt met gemiddeld 2% inflatie per jaar zou je in 2014 €1,44 per liter kwijt zijn. Vandaag voor €1,489 getankt, als de prijs nog iets verder zakt zitten we op het prijsniveau van 2006. :D
Alleen is de inflatie deels afhankelijk van de brandstofprijzen...
LordSinclair schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:10:
Als ik jullie was zou ik in Oekraïne gaan tanken. Prijzen ver onder de euro per liter.
(...)
Vijf jaar geleden ofzo een keer in Moldavië geweest en getankt voor iets van €0,40/l. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
sdk16420 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:22:
Vijf jaar geleden ofzo een keer in Moldavië geweest en getankt voor iets van €0,40/l. :9~
Kan ik je de volgende keer een paar jerrycans meegeven? :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:32
Wij wonen redelijk dicht bij de Belgische grens en gaan daar dus ook altijd tanken. De prijs ligt daar nu rond de €1,28 per litertje Euro95. De diesel zit daar rond de €1,12.

Zondag vertrekken we voor een paar dagen naar Luxemburg. Ik heb net even gecheckt wat daar de prijzen zijn, de gemiddelde benzineprijs ligt daar nu rond de €1,08 per liter Euro95, €1,01 per liter diesel.

Als ik zelf benzine dronk had ik het met genot opgedronken :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ethanol bevat minder energie dan benzine. Dus je komt er minder ver mee op 1 liter. Hier bij de lokale pomp is de E10 1 cent goedkoper dan normale Euro 95. Niet de moeite omdat te tanken dus.
E10 is wel weer schoner omdat het beter verbrand, maarja die paar gram die wij automobilisten extra uitstoten met normale benzine heeft niet echt een grote impact op het milieu ;). Ik zou gewoon voor het geen gaan met het weinigste aandeel ethanol, of het prijsverschil moet echt groot zijn.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
In Gronau (bij Enschede de grens over) kost Euro95 1,31 per liter. Lijkt iets duurder dan bij andere plaatsen over de grens, maar het omrijden niet waard :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vanochtend bij een lokale pomp bi ons in de buurt (Rucphen) getanked voor 1.19 euro per liter (diesel, uiteraard). Euro95 was daar 1.46 per liter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-z4Ebh29Dr8c/VJRMDbdgrrI/AAAAAAAAEes/XL3-x_vS_Xg/w514-h685-no/19-12-14%2B-%2B1

De stand van gisteravond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10
Zag hier in Zutphen bij de Shell express al 145.2 voor euro95 voorbij komen, sta weer met een glimlach te tanken. Hopen dat het zo blijft of nog verder zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

Er zijn altijd weer mensen die niet blij zijn met een lage olieprijs:
http://www.nu.nl/economie...n-landen-buiten-opec.html

“Het koninkrijk van Saudi-Arabië en andere landen wilden balans brengen in de markt, maar het gebrek aan samenwerking van andere olieproducenten buiten OPEC en het verspreiden van desinformatie heeft geleid tot een continue prijsdaling”, aldus de minister. ......
“De huidige prijzen stimuleren geen investeringen in energiebronnen, maar ze stimuleren mondiale economische groei en uiteindelijk een toename in mondiale vraag.”

Natuurlijk willen ze een hogere olieprijs zodat ze meer kunnen verdienen. Maar volgens mij wordt dat geld dan niet gestoken in het vinden van duurzamere energiebronnen, maar nieuwere technieken om de resterende olie omhoog te pompen.
Volgens mij is het voor elk olie-importerend land beter om lage brandstofprijzen te hebben zodat het geld binnen de eigen economie blijft en niet naar het buitenland gaat.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kan ook best dat ze nu zo snel mogelijk zoveel mogelijk lui "verslaafd" willen maken aan de goedkope olie (Azië bijvoorbeeld) en zodra de rem op electrische voertuigen er daadwerkelijk is dat de prijs dan flink omhoog gejaagd gaat worden. Er zal vast een gedachte achter zitten. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ook binnen OPEC kun je niet echt spreken van een vriendenclub, om het zacht uit te drukken.
Wat speculatie over de geopolitieke drijfveren achter olieproducerende landen, met name de Saudi's
http://www.zerohedge.com/...ing-oil-their-retaliation
http://www.zerohedge.com/...llude-dropping-oil-prices

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 24-12-2014 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
In het noorden inmiddels tot dit niveau:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IM5kkHCl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik zie hier net over de grens (D) de E10 voor het eerst sinds (???) onder de €1,20 per liter duikelen.
http://www.clever-tanken.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

TerminalNL schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:49:
Zag hier in Zutphen bij de Shell express al 145.2 voor euro95 voorbij komen, sta weer met een glimlach te tanken. Hopen dat het zo blijft of nog verder zakt.
Op zaterdagen (zaterdagmazzel) moet je eens bij de TinQ kijken bij de Lidl, vandaag 1,41kommanogwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 07-09 16:10
Eerste kerstdag benzine in Luxemburg getankt voor 1,08 per liter, dat ik dit nog eens mee mocht maken...wordt er emotioneel van.

Helaas lijkt LPG niet echt te profiteren van de lage olieprijzen, kost nog steeds rond de 60 cent hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Vandaag fijn getankt voor 1,215 de liter, en voor de mensen die denken dat t diesel is, nee gewoon euro95. Je kan veel zeggen over de Belgen, maar ik ben toch blij dat ze er zijn met hun lage benzineprijzen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

GAIAjohan schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:10:
In het noorden inmiddels tot dit niveau:[afbeelding]
Hetzelfde niveau bij enkele onbemande pompen in de regio Rotterdam

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Knul schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:36:
Eerste kerstdag benzine in Luxemburg getankt voor 1,08 per liter, dat ik dit nog eens mee mocht maken...wordt er emotioneel van.

Helaas lijkt LPG niet echt te profiteren van de lage olieprijzen, kost nog steeds rond de 60 cent hier in de buurt.
Het is winter, dan is de LPG altijd wat duurder, in de winter is de samenstelling van LPG anders, er zit meer propaan in, dit is duurder in de winter omdat het meer verstookt wordt voor verwarming.

LPG is toch al wel een cent of 8 a 9 gezakt de afgelopen weken. :9 :9

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
mark-k schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:45:
Vandaag fijn getankt voor 1,215 de liter, en voor de mensen die denken dat t diesel is, nee gewoon euro95. Je kan veel zeggen over de Belgen, maar ik ben toch blij dat ze er zijn met hun lage benzineprijzen haha.
Als je naar de kwaliteit van hun wegen kijkt dan weet je gelijk waar de mindere belastinginkomsten bezuinigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Oew... vandaag voor het eerst een prijsverhoging gezien :( Gisteren was het nog 1,42.9 bij de pomp waar ik meestal kom, vandaag 1,45.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Toch raar dat de dure olie op voorraad duur verkocht werd, maar de goedkope olie op voorraad duur verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:46
LordSinclair schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 07:38:
[...]

Als je naar de kwaliteit van hun wegen kijkt dan weet je gelijk waar de mindere belastinginkomsten bezuinigd worden.
Bij gebrek aan BPM en de lage wegenbelasting kun je daar al snel iets fatsoenlijks rijden en dan heb je daar geen last van. Die potholes voel je alleen in die sneue Nederlandse ecohokken.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
cactusman schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 07:19:
[...]

Het is winter, dan is de LPG altijd wat duurder, in de winter is de samenstelling van LPG anders, er zit meer propaan in, dit is duurder in de winter omdat het meer verstookt wordt voor verwarming.

LPG is toch al wel een cent of 8 a 9 gezakt de afgelopen weken. :9 :9
Ah oke, rij pas sinds deze zomer op LPG dus vandaar :P. Hier is de prijs vrij steady, hoewel ik gisteren voor 56,9 getankt heb, ipv de 59.9 die ik normaal betaal.

Ach, met een gemiddeld verbruik van ruim 1:11 lach ik me alsnog de ballen uit mijn broek. Voor 5,50 rij ik 100km, veel goedkoper wordt 't niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 20:33

Koppensneller

winterrrrrr

EvaluationCopy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:51:
[...]

Bij gebrek aan BPM en de lage wegenbelasting kun je daar al snel iets fatsoenlijks rijden en dan heb je daar geen last van. Die potholes voel je alleen in die sneue Nederlandse ecohokken.
Ook Audi's en BMW's hebben last van spray als je in de regen over die Belgische betonplaten rijdt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MicGlou schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:39:
Oew... vandaag voor het eerst een prijsverhoging gezien :( Gisteren was het nog 1,42.9 bij de pomp waar ik meestal kom, vandaag 1,45.9
Mogelijk heeft het hier mee te maken http://www.nu.nl/beurs/39...dag-weer-hard-omlaag.html
De olieprijs ging namelijk eerst wat omhoog om daarna weer te zakken, maar de bedrijven hebben de prijzen aangepast op het hoogste punt van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

Koppensneller schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:56:
[...]

Ook Audi's en BMW's hebben last van spray als je in de regen over die Belgische betonplaten rijdt :')
Om maar te zwijgen over de gigantische spoorvorming....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De brandstofprijzen aan de pomp zijn in 2014 fors gezakt als gevolg van de aanhoudende daling in de prijs van ruwe olie. Een liter benzine of diesel werd bijna 20 cent goedkoper, diezelfde hoeveelheid lpg wordt nu voor ruwweg 10 cent minder aangeboden.

Volgens cijfers van consumentencollectief UnitedConsumers zijn de prijzen aan de pomp terug op het niveau van 2010.

De landelijke adviesprijs voor een liter Euro 95 ligt op oudejaarsdag op circa 1,59 euro, tegen 1,76 eind 2013. Voor een liter diesel moet nu ongeveer 1,29 euro worden neergeteld. Een jaar geleden was dit nog 1,47 euro. Bij lpg zakte de adviesprijs van 88 naar 77 cent.

Paul van Selms, brandstofdeskundige bij UnitedConsumers, acht het goed mogelijk dat autobrandstoffen nog goedkoper worden. Het ligt volgens hem in ieder geval niet voor de hand dat de prijzen snel weer flink gaan stijgen. Dit omdat er wereldwijd sprake is van een structureel lagere vraag naar ruwe olie. De prijs van ruwe olie is afgelopen jaar zo ongeveer gehalveerd tot om en na bij de 55 dollar per vat.

De sterke daling van de brandstofprijzen zette pas afgelopen zomer in. Door accijnsverhogingen werden benzine, diesel en lpg in januari dit jaar eerst nog een paar cent per liter duurder. Een liter lpg ging per 1 januari 2014 zelfs met zo'n 7 cent in prijs omhoog.

De accijnsverhogingen zorgden het hele jaar door voor hevige protesten vanuit de tankbranche. Deze hebben er volgens brancheorganisaties als Bovag en BETA toe geleid dat er massaal over de grens wordt getankt, waardoor Nederlandse pomphouders in de grensstreek omzet verliezen. Begin december spanden twee boze pomphouders hierover zelfs een rechtszaak aan tegen de Staat.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...014-fors-gezakt-1.4695022

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
LordSinclair schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 07:38:
Van de 20 miljard voertuigbelastingen gaat nog geen kwart naar wegen, dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2eM8O6El.jpg
Zo goedkoop heb ik de LPG al lang niet meer gezien in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zijn al plekken in Duitsland waar de E10 onder de 1,20 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik vraag me af hoe ver we nog kunnen zakken in Nederland aangezien het grootste gedeelte vaste accijnzen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
In België zijn er stations die euro95 onder de 1.20 hebben en diesel weet ik er 1 voor 1.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heel bizar, afgelopen zondag reed ik vanuit Duitsland terug naar huis en vlakbij de grens bij Babberich heb je een afslag naar Elten. Als je dan bij het kruispunt naar rechts gaat kom je uit bij een Star tankstation wat dus nog in Duitsland ligt. Prijs één liter Euro 95 1,33. Volgens Google Earth, gemeten in een rechte lijn, op 2,75 km afstand heb je Shell (wat dus in Nederland ligt) en daar kost één liter Euro 95 1,53. Bizar dat de prijzen enorm verschillen op zulke korte afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Tja, in Polen kost de benzine 0,937 €/l en in Slowakije 1,355 €/l en die landen grenzen ook aan elkaar.
Daarnaast als je het vergelijkt met het gemiddelde nationale inkomen is de benzine in Slowakije in verhouding een stuk duurder dan in Nederland.

Daarnaast zijn de Shell tank stations op mijn route (in Drenthe) een stuk goedkoper, namelijk €1,45 en €1,47 per liter.

[ Voor 19% gewijzigd door LordSinclair op 07-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Friespeuk schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:31:
Ik vraag me af hoe ver we nog kunnen zakken in Nederland aangezien het grootste gedeelte vaste accijnzen zijn...
Heel veel lager zal het niet worden. De vaste accijns is al 77,3 cent + 21% BTW over de accijns = 93,6 cent.

Dan nog de kosten voor transport, verkoop, raffinage, beetje winst etc... Misschien als de olieprijs nul euro wordt dat de benzine in Nederland dan 1,30 euro kan kosten maar veel lager volgens mij niet.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
magnifor schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:07:
Heel bizar, afgelopen zondag reed ik vanuit Duitsland terug naar huis en vlakbij de grens bij Babberich heb je een afslag naar Elten. Als je dan bij het kruispunt naar rechts gaat kom je uit bij een Star tankstation wat dus nog in Duitsland ligt. Prijs één liter Euro 95 1,33. Volgens Google Earth, gemeten in een rechte lijn, op 2,75 km afstand heb je Shell (wat dus in Nederland ligt) en daar kost één liter Euro 95 1,53. Bizar dat de prijzen enorm verschillen op zulke korte afstanden.
Hehe daar gooi ik altijd de tank vol, als je naar links gaat kom je bij een Aral maar die is duurder :p
Ik verbaas me elke keer weer als ik terug rij na het tanken hoeveel mensen vervolgens in Nederland gaan tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:40
magnifor schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:07:
Haha, daar tank ik ook altijd.
Het is extra grappig omdat dat tankstation zo'n 5 meter van de grens af ligt.
Goede service altijd EN euro98 voor 1.35 de laatste tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YglYprel.jpg
Goedkoper wordt de LPG niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

17 cent per liter LPG :o
Moet zeggen dat we deze maand wrs nog eens een historisch laagte punt aangrijpen, minder dan nen € voor en liter diesel :)

[ Voor 72% gewijzigd door Damic op 07-01-2015 19:23 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Da's wel heel bizar laag haha. Foutje, toevallig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
kronolith schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:25:
Da's wel heel bizar laag haha. Foutje, toevallig? :+
Ook de 'korting' op de diesel is nogal hoog. :+.

Ik geloof best dat de diesel nu 17ct korting heeft? Maar ik geloof weer niet dat e LPG maar 0.409 is... Gezien de de korting van 14.9 cent? Denk ik zelfs eerder 0.609??

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 07-01-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

GAIAjohan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:31:
[...]

Ook de 'korting' op de diesel is nogal hoog. :+.

Ik geloof best dat de diesel nu 17ct korting heeft? Maar ik geloof weer niet dat e LPG maar 0.409 is... Gezien de de korting van 14.9 cent? Denk ik zelfs eerder 0.609??
De bovenste drie rijen zijn "gekopieerd" en op de onderste drie rijen "geplakt".

Kijk maar: EURO: 1.409
Korting op DIESEL: .409
Korting op EURO: .170
LPG: 0.170
DIESEL: 1.149
Korting op LPG: .149

Ben benieuwd of ze je die LPG alsnog voor die prijs moeten meegeven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
In Belgie verwachten ze volgende week de diesel onder de €1.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150107_01461413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
En in Polen is de Diesel al onder de €1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:21:
Tja, in Polen kost de benzine 0,937 €/l en in Slowakije 1,355 €/l en die landen grenzen ook aan elkaar.
Daarnaast als je het vergelijkt met het gemiddelde nationale inkomen is de benzine in Slowakije in verhouding een stuk duurder dan in Nederland.

Daarnaast zijn de Shell tank stations op mijn route (in Drenthe) een stuk goedkoper, namelijk €1,45 en €1,47 per liter.
Daar gaat mijn verhaal toch niet over? Ik zeg dat op een afstand van minder dan 3KM een prijsverschil hebt van 20 cent. Je zou verwachten dat zeker de Nederlandse grensstations hun prijzen laag houden om te kunnen concurreren met onze oosterburen. Ik snap dan dat je dan als tankstation verlies lijdt maar een grote partij als Shell moet dat gewoon kunnen opvangen in mijn opinie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:40
GAIAjohan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:31:
[...]
Gisteravond LPG getankt in Almelo voor 44 cent/liter! Het is jammer dat je het niet in grote hoeveelheden op mag/'kunt' slaan want anders zou ik de bodemprijs proberen te voorspellen en hamsteren maar!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
magnifor schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:37:
[...]

Daar gaat mijn verhaal toch niet over? Ik zeg dat op een afstand van minder dan 3KM een prijsverschil hebt van 20 cent. Je zou verwachten dat zeker de Nederlandse grensstations hun prijzen laag houden om te kunnen concurreren met onze oosterburen. Ik snap dan dat je dan als tankstation verlies lijdt maar een grote partij als Shell moet dat gewoon kunnen opvangen in mijn opinie..
Als je 1000L verkoopt met 20 cent verlies per liter is je netto inkomen nog steeds lager dan als je 10L verkoopt met 5 cent winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

magnifor schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:37:
[...]

Tankstations zijn niet in eigendom van een benzinemaatschappij en de winst of verliest komt niet op conto van die benzinemaatschappij maar het zijn allemaal franchisehouders. Dus het is een ondernemer die dan winst of verlies draait.
En op 3 km kun je je prijzen alleen maar met 20 cent laten zakken om toch klandizie te trekken, dan ben je gauw failliet (of moet je veel tankstations hebben). Ik zie hier in de omgeving (grens met Duitsland) tenminste alle bemande tankstations in de buurt van de grens sluiten. Alleen onbemande blijven open, en dat zijn geen franchisenemers, dat zijn dus wel maatschappijen die verlies op andere tankstations kunnen afwentelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:49
Beetje off-topic misschien, maar ik lees net een stuk in NRC dat vermeldt dat er waarschijnlijk het hele jaar nog deflatie zal plaatsvinden. Normaal worden de accijns elk jaar met 20% verhoogt lijkt het wel, en juist nu doen ze niks. Als de ECB (en dus ook het ministerie van Financiën) zo graag inflatie willen zou nu toch juist het moment zijn om de lage olieprijs te compenseren en de staatskas extra te spekken?

[ Voor 5% gewijzigd door HallonRubus op 08-01-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Er is wel degelijk een accijnsverhoging van 1 cent geweest met nieuwjaar, maar het effect is door de dalingen teniet gedaan. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
En de olieprijs zakt alleen mar verder naar beneden http://www.nu.nl/beurs/39...nieuwe-laagterecords.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Bart-Willem schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:47:
Er is wel degelijk een accijnsverhoging van 1 cent geweest met nieuwjaar, maar het effect is door de dalingen teniet gedaan. :+
0,9% van 76 cent om precies te zijn ;)

Blijft lelijk maar niet te vergelijken met de absurde extra verhogingen van vorig jaar. De drukte in Poppel wordt er niet minder om in ieder geval, het verschil tikt nu bijna echt 20 cent aan (dure Belgische pomp ivm goedkope Nederlandse).

[ Voor 16% gewijzigd door EvaluationCopy op 13-01-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 15:18
De titel van dit topic gaat ondertussen niet meer over hoe hoog de brandstofprijzen nog stijgen, maar tot hoever ze dalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 23:08
FabiandJ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:27:
[...]

Hehe daar gooi ik altijd de tank vol, als je naar links gaat kom je bij een Aral maar die is duurder :p
Ik verbaas me elke keer weer als ik terug rij na het tanken hoeveel mensen vervolgens in Nederland gaan tanken.
Ik gok dat dat leaserijders zijn met een tankpas die alleen in Nederland werkt :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25

Bestla

Kvinne

In Hazerswoude Dorp bij Sakko gisteren nog diesel getankt voor 1,12.7.

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 13-01-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Mevius schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:47:
[...]

Gisteravond LPG getankt in Almelo voor 44 cent/liter! Het is jammer dat je het niet in grote hoeveelheden op mag/'kunt' slaan want anders zou ik de bodemprijs proberen te voorspellen en hamsteren maar!
Welk tankstation is dit? Dan wordt het bijna rendabel om vanaf noord Twente daar heen te rijden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:40
Knul schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:15:
[...]

Welk tankstation is dit? Dan wordt het bijna rendabel om vanaf noord Twente daar heen te rijden :+.
Tankstation Turfkade te Almelo. Vandaag wederom getankt voor € 0.449/L :9~.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mevius schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat je buren wel weer blij zijn dat dat niet mag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

FastFred schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:45:
De titel van dit topic gaat ondertussen niet meer over hoe hoog de brandstofprijzen nog stijgen, maar tot hoever ze dalen :+
Het is ook Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?.

Daarnaast wordt bij deze brandstofprijzen iedereen in Nederland er beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 22:18
Gisteren mijn tank nog vol gegooid a 1.13.5 per liter diesel. Mag van mij nog lager, ben benieuwd wat een litertje straks doet tijdens m'n vakantie op de Canarische Eilanden..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
In België kun je diesel inmiddels voor minder dan €1 tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Hoe kan het eigenlijk dat de prijzen zo kelderen? Relaties met Rusland worden slechter, dus je zou denken dat er wordt voorspeld dat we moeilijker aan brandstof/gas gaan komen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:30
De rek gaat er op een gegeven moment wel uit, gezien de opbouw van de prijs van een litertje brandstof. Het leeuwendeel zijn accijnzen en belastingen, met daar bovenop een stukje marge en productie kosten (Lees aankoopprijs ruwe olie / verwerking tot brandstoffen e.d.) Naarmate de prijs per vat zal blijven dalen, zal de invloed op de prijs van de benzine kleiner worden. Uiteraard zal hij blijven dalen, maar steeds minder hard.

Het stukje dat iedereen in Nederland er beter van wordt is trouwens ook heel kort door de bocht genomen, gezien het feit dat deflatie / omvallende handelspartners (minder export) / minder consumptie van goederen ook zijn nodige effect op de Nederlandse economie zal hebben, als dit geintje te lang door gaat. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Nu lachen bij de tank, maar misschien volgend jaar de broekriem wat verder aan... Wie zal het zeggen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:30
iChaos schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:44:
Hoe kan het eigenlijk dat de prijzen zo kelderen? Relaties met Rusland worden slechter, dus je zou denken dat er wordt voorspeld dat we moeilijker aan brandstof/gas gaan komen lijkt me?
Dat komt omdat Saudi-Arabie de kraan openhoudt omdat het marktaandeel verkiest boven grotere winst per vat. Daarnaast zijn er natuurlijk ook politieke redenen (Rusland pesten / IS buitenspel proberen te zetten, gezien het feit dat IS grotendeels gefinancieerd wordt door olie verkopen is het natuurlijk nadelig voor hen als de prijs per vat laag staat.)

Verschillende OPEC landen klagen overigens wel, voornamelijk Iran, Irak en Venuzuela, omdat hen begrotingen grotendeels gebaseerd zijn op een gemiddelde prijs van $100 per vat. Omdat dit nu nog niet eens de helft is, hebben die landen het natuurlijk veel zwaarder. Daarnaast is ook ongeveer 70% van de Russische begroting gebaseerd op de verkoop van olie tegen een hogere waarde dan momenteel genoteerd.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog de traders en de maatschappijen die een kleine invloed hebben op de prijzen, maar die is nagenoeg te verwaarlozen.

(Uiteraard, als ik er helemaal naast zit. Laat het me dan ff weten.)

[ Voor 3% gewijzigd door RoasteR87 op 13-01-2015 22:54 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Je vergeet nog een dat Amerika minder olie nodig heeft aangezien ze dit nu zelf kunnen produceren uit eigen grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

RoasteR87 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:48:

Het stukje dat iedereen in Nederland er beter van wordt is trouwens ook heel kort door de bocht genomen, gezien het feit dat deflatie / omvallende handelspartners (minder export) / minder consumptie van goederen ook zijn nodige effect op de Nederlandse economie zal hebben, als dit geintje te lang door gaat. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Nu lachen bij de tank, maar misschien volgend jaar de broekriem wat verder aan... Wie zal het zeggen.
dat.
al heb ik het ooit gewoon wat simpeler geleerd: in een economie zijn snelle veranderingen slecht nieuws.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 22:18
De grootste broekriem die ik moet aanhalen is nog altijd de riem die de overheid strak trekt.. Voorlopig hou ik meer over en kan ik meer zelf uitgeven aan de middenstand dus ik zie al die negatieve verwachtingen niet echt. Daarnaast is de deflatie momenteel dusdanig weinig dat je daar nou niet echt niets van gaat merken als consument.

[ Voor 20% gewijzigd door cbr600f4i op 14-01-2015 13:26 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Damic schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:22:
17 cent per liter LPG :o
Moet zeggen dat we deze maand wrs nog eens een historisch laagte punt aangrijpen, minder dan nen € voor en liter diesel :)
En sinds gisteren is het oook zo dat we terug onder de 1€ per liter diesel zitten (op sommige plaatsen), had ik toch wel juist getankt zeker :X :'(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

cbr600f4i schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:19:
De grootste broekriem die ik moet aanhalen is nog altijd de riem die de overheid strak trekt.. Voorlopig hou ik meer over en kan ik meer zelf uitgeven aan de middenstand dus ik zie al die negatieve verwachtingen niet echt. Daarnaast is de deflatie momenteel dusdanig weinig dat je daar nou niet echt niets van gaat merken als consument.
Negatieve deflatie is ook zo'n misbruikte angstterm. Deflatie wordt gezien als slecht omdat mensen dan aankopen gaan uitstellen omdat het op een later tijdstip goedkoper is. Maar welke consument gaat de aankoop van brandstof uitstellen? Dat kun je misschien één of twee dagen doen, maar dan is de tank leeg en moet je tanken.
Verder is er een grote markt die al 10-tallen jaren aan stevige deflatie onderhevig is (zowel door prijsdalingen als door functieuitbreidingen), die van consumerelektronica. En zie je die markt krimpen? Nee, die groeit ook alleen maar.
Misschien heeft deflatie andere negatieve effecten, maar een effect op het uitstellen van aankopen is er niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Wat ook opvalt is dat de benzine in Gronau (vlak over de grens bij Enschede) momenteel 1,289 kost. Maar dat het iets landinwaarts in de omgeving van Osnabrück nog weer 8 cent per liter goedkoper is.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10
Afgelopen weekend voor 1,38.9 euro95 kunnen tanken, was volgens mij een lokale actie maar wat een heerlijke prijzen om de tank bij vol te gooien zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

RoasteR87 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:48:
Goedkope olie/brandstof betekent dat meer mensen en bedrijven geld over hebben voor andere zaken, dus méér consumptie van goederen.
Waarom zouden handelspartners omvallen doordat brandstof goedkoper wordt? Meestal is het andersom dat de brandstof te duur wordt en bedrijven geen winst meer kunnen maken.

En een kleine deflatie is geen grote ramp, want er zijn namelijk weer andere zaken waardoor de inflatie weer zal stijgen. Daarnaast was vroeger de brandstof ook een stuk goedkoper, dus waarom nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Gewoon lekker in Belgie tanken. Diesel kost momenteel 0.998 euro per liter, benzine kost 1.152 euro per liter en LPG (daar rijd mijn auto op) kost 0.265 euro per liter.
Waarom zou ik niet 30 kilometer rijden naar Belgie om daar 100 liter LPG te tanken voor 0.265 euro per liter terwijl ik hier in Nederland er zo'n 0.56 euro per liter voor moet betalen. Dat is die 60 kilometer (heen en terug) echt wel waard.
Als de prijs van de olie zakt, dan veranderd de prijs van de diesel/benzine/lpg in Belgie ook direct mee de volgende dag. Hier in Nederland zijn ze niet zo van het snelle zakken van de prijzen valt mij op. Lekker massaal naar Belgie tanken !

Je kunt mooi op lukoil.be kijken bij een tankstation bij jou in de buurt (Belgie only uiteraard) wat de huidige prijzen zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:46
Onbekend schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:08:
[...]

Goedkope olie/brandstof betekent dat meer mensen en bedrijven geld over hebben voor andere zaken, dus méér consumptie van goederen.
Waarom zouden handelspartners omvallen doordat brandstof goedkoper wordt? Meestal is het andersom dat de brandstof te duur wordt en bedrijven geen winst meer kunnen maken.

En een kleine deflatie is geen grote ramp, want er zijn namelijk weer andere zaken waardoor de inflatie weer zal stijgen. Daarnaast was vroeger de brandstof ook een stuk goedkoper, dus waarom nu niet?
In Nederland hebben veel mensen een huis met hypotheek die 'onder water' staat. Wat denk je dat deflatie doet met schulden? Juist, de schulden worden relatief groter. 't Mes snijdt altijd aan 2 kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Natuurlijk is niet iedereen er blij mee, maar de brandstofprijs is niet de enige oorzaak van deflatie.
Het is natuurlijk altijd zuur dat mensen iets voor de hoofdprijs hebben gekocht, en dan willen verkopen als iets minder waard is geworden. Dat is en blijft een risico, maar dat is maar tijdelijk.
Merk op dat de huizenprijzen in 2008 op het hoogtepunt lagen, terwijl de brandstofprijzen nog steeds stegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Uitstekend advies voor mensen die niet zo dicht bij de grens wonen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 00:00
Denk dat dit een van de goedkopere in uit Nederland?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kcWCsIJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Onbekend schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:08:
[...]
Daarnaast wordt bij deze brandstofprijzen iedereen in Nederland er beter van.
Ben ik niet met je eens, uiteindelijk heeft de overheid een begroting samengesteld met daarin bepaalde verwachtingen tav de inkomsten aan accijnzen op brandstof. Uiteindelijk zal deze dus weer omhoog moeten (en is de accijns daarna ooit weer omlaag gegaan?), omdat anders het huishoudboekje niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij zijn de accijnzen absoluut en niet relatief. Dus het effect is daarop alleen naar positief, aangezien er een gerede kans is dat er meer brandstof wordt verkocht. Het enige waar het wel effect op heeft is de BTW, maar daar zal het niet een enorm effect hebben gok ik als je het vergelijkt met de totale BTW inkomsten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GioStyle schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 00:12:
[...]

In Nederland hebben veel mensen een huis met hypotheek die 'onder water' staat. Wat denk je dat deflatie doet met schulden? Juist, de schulden worden relatief groter. 't Mes snijdt altijd aan 2 kanten.
Dat effect heb je ook alleen maar als het besteedbaar inkomen daalt. Als je salaris niet daalt, waarom zou de schuld dan relatief groter worden? Als je meer besteedbaar inkomen hebt, waarom zou de schuld dan relatief groter worden?
Natuurlijk kun je er op gokken dat je schuld kleiner wordt door inflatie, maar dat is hetzelfde effect: alleen stijgt je besteedbaar inkomen dan doordat de schuld(betaling) gelijk blijft terwijl je andere uitgaven stijgen en je inkomen stijgt.

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste