fisherman schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:10:
[...]
Laat ik het dan anders verwoorden. Een auto is nog steeds niet duur genoeg, waardoor deze bereikbaar is voor eigenlijk iedereen. Een alternatief ervoor moet aantrekkelijker worden dan de auto, niet alleen financieel natuurlijk. Maar feit is dat financieel mensen het beste te beinvloeden zijn, dat zie je ook bij stijging van andere kosten, zoals energie. Mensen gaan massaal over op een warmtepomp bijvoorbeeld. Uiteindelijk is veel te sturen door vervuiling te benadelen op financieel gebied.
Dus je bent er nog steeds voorstander van om het halve land op z'n gat te leggen en zelf met fors hogere belastingen geconfronteerd te worden omdat een hele grote groep bijstand nodig heeft als jouw idee ooit werkelijkheid wordt?
Er is geen fatsoenlijk OV en het OV dat er wel is komt lang niet overal, waardoor mensen uit een groot deel van het land zonder auto nergens kunnen komen. Nederland is niet alleen maar de Randstad, dat hoef ik je hopelijk niet uit te leggen
"Een auto is nog steeds niet dur genoeg"... Ik zeg, de belastingen voor de hoge inkomens en/of rijke spaarders is nog steeds niet hoog genoeg. Jammer dit, zo typisch arrogantie van mensen die veel geld hebben. De armere mens, het plebs, moet maar gaan lopen zodat fisherman filevrij overal naartoe kan in zijn automobiel...
Je weet dat de auto nergens duurder is dan in Nederland? Je zou het wel moeten weten, volgens mij heb ik - kennelijk tevergeefs - al eens eerder geprobeerd uit te leggen hoe dat zit.
Eigenlijk is het aan jou om te kiezen:
- Ga jij voortaan 80% afdragen aan de Staatskas, zodat mensen zonder auto bijstand kunnen krijgen?
- Ga jij meebetalen aan het op het OV aansluiten van elke stad en elk dorp in NL, met fatsoenlijke dienstregeling?
- Of moeten mensen die zonder auto niet op hun werk kunnen komen toch maar gewoon die auto houden?
En kom niet aan met "je kunt verhuizen", want dat kun je niet. Huizen zijn ruim 2 keer zo duur als in een normale markt en als je op huur aangewezen bent kom je er ook niet tussen. Bovendien verplaatst dat het probleem alleen maar, want dan hoeft de man des huizes niet meer te rijden, heeft de vrouw des huizes de auto nodig om op haar werk te komen. Dus nogmaals, stop met dromen. Verhuizen kan niet.
Je post hier alsof je zelf alle geld hebt en van geen enkele verhoging last zou hebben, je koopt je er wel onderuit... Dat jij dat zo voor jezelf voor elkaar hebt gekregen is geweldig, dat meen ik echt. Maar je komt echt over als iemand die mensen met wat minder geld niks meer gunt. Vergeet ook niet hoeveel geld iedere autobezitter (die op 5 manieren belasting betaald voor dat ding) heel veel geld in het laatje brengt. Als 90% van de auto's verdwijnen (of welk aantal jij er ook aan wil hangen) dan zullen de lasten voor de automobilisten die overblijven ook fors stijgen. Als je echt denkt dat de overheid genoegen zou nemen met de inkomstenderving.... Nouja, ik hoop maar gewoon dat je snapt dat de overheid dat niet gaat doen.
We kunnen het absoluut eens worden over het feit dat de auto niet altijd het perfecte vervoermiddel is, want dat is 't ding zeker niet. Korte ritten kunnen (zeker als je niks hoeft te vervoeren) prima op de fiets bijvoorbeeld. En als ik persoonlijk buiten m'n eigen woonplaats moet zijn, niks hoef te vervoeren en het weer helpt een klein beetje mee, dan laat ik de auto staan en ga ik op de motor. Geen file ellende, eigenlijk altijd wel parkeerplek, een lager verbruik en sowieso een veel leukere manier om van A naar B te komen
Nou is dit zeker niet alleen aan fisherman gericht, ik heb dit soort dingen al meer gelezen in dit soort discussies. Laat ik daar duidelijk over zijn. Hij is toevallig de laatste die ik op deze manier in discussie zie gaan. Ik hoop dat dit soort kortzichtig gebral dat nooit een oplossing zal brengen dan ook stopt. Helaas is de tijd dat een auto slechts een luxe ding was al de nodige jaren voorbij.
[
Voor 14% gewijzigd door
Destruction op 20-12-2022 18:40
]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.