Dat is niet helemaal waar, ja 1.6mm mag voor de wet, maar echt veilig is het allang niet meer.Marco-Peters schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:51:
[...]
Je kunt dan een discussie over de verkeersveiligheid beginnen: maar de wetgever heeft bepaald, dat 1.6mm nog veilig genoeg is. En als ik nu de banden zou vervangen, gaat mijn brandstofverbruik ook omhoog. Want nieuwe banden zorgen voor een hoger verbruik, dan autobanden welke al de helft van hun profiel kwijt zijn.
Zoek anders voor de lol eens op hoe bijvoorbeeld de politie met remmen en banden van hun wagenpark omgaat, zal je missen verbazen. Maar die auto’s moeten altijd klaar zijn voor actie en 1.6mm gaat echt niet voor ze werken.
Nou rijden wij anders en mag iedereen voor zichzelf bepalen hoe vroeg of laat ze hun banden vervangen, maar ik ben al een paar keer in een situatie terecht gekomen waarbij het weer ineens omsloeg of ik een noodstop moest maken. Gelukkig altijd zonder kleerscheuren uitgekomen en blij dat goede banden en remmen voor een minimale remweg zorgde.
Remmen en banden zijn geen zaken waar ik ooit op zou bezuinigen. In eerste instantie voor mezelf, maar ook voor andere verkeersdeelnemers.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5