Oon schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:06:
[...]
Het gaat om een tweedehands auto uit bouwjaar 2009 die al tegen de 300k loopt, die verliest niet veel waarde meer gelukkig. Onderhoud is wel een dingetje, maar ik ga ook echt niet meer dan het nodige laten doen om 'm draaiend te houden
Heb zelf een LPG Chevrolet Spark. Dus betaal met de huidige prijzen 8 ct/km.
Vergoeding is 19ct/km dus dat kan wel uit. Al betaal ik 20km van die vergoeding uit eigen zak (bruto-netto voordeel) maar zelfs als ik die 20km niet vergoed zou krijgen zou het uit kunnen.
Verschil is nu wel: Toen de prijs nog 67 cent was (ipv 99 cent) kon het volledig uit. Inclusief onderhoud, afschrijving en de hele zooi

dat zal nu wel niet meer lukken
Dat was destijds de reden voor mij om voor LPG te gaan. Nu ga ik thuiswerken als Miss Waah moet werken (moet ook 45km enkele reis net als ik, alleen de andere kant op) zodat zij ook volledig op LPG kan rijden.
De benzineauto is iets groter (Honda Jazz, geen bakbeest maar opvallend veel ruimte en vooral slimme ruimte voor een compact model) en die gebruiken we voor vakanties en andere lange ritten met 5 man
Met deze prijzen, maar anders ook, komt er waarschijnlijk een Dacia op LPG. Vreemd genoeg zijn (misschien nu waren) die goedkoper dan dezelfde auto op benzine. Afhankelijk van de ruimte-behoefte zal het een Dacia Stepway of Dacia Sandero worden. Maar met de optie tot thuiswerken neig ik naar de laatste
Elektrisch zou ik wel willen... Elektra staat 3 jaar vast voor 18 ct/kwh... Maar is niet echt betaalbaar. En nu al helemaal niet meer.
[
Voor 13% gewijzigd door
Waah op 09-03-2022 15:19
]