Oon schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:42:
[...]
Die van de foto bovenin dat artikel hadden plek voor zo'n 35 auto's, dan is die actie ook niet de moeite waard
Om 3 minuten over heeft de politie al bericht naar buiten gebracht om alsjeblieft niet meer te komen, want er stonden zoveel auto's dat het overduidelijk was dat niet iedereen kon tanken binnen dat uurtje.
Op PowNews, stond een leuk filmpje: een mevrouw die voor probeerde te kruipen met haar auto, had schijnbaar haar auto kapot gereden. Zal wel de koppeling geweest zijn... ik heb zoiets 1x met een huurauto gehad
Maar mensen moeten echt al heel vroeg in de rij gestaan hebben: dan begin je af te vragen, of die mensen niets beters te doen hadden? Mijn vrouw begint al te flippen, wanneer ik een halfuurtje te laat thuis kom van werk i.v.m. iets langer werken/boodschappen doen
In mijn auto zit een 35 liter tank: ik heb er nog nooit meer dan 31 liter in gekregen, want helemaal leeg rijden doe ik echt niet. Als het tanklampje gaat branden, dan moet je echt zo snel mogelijk gaan tanken. Ookal zit er dan nog ruim 6 liter benzine in ofzo
Mensen die raken nu allemaal in paniek: echter pas je rijstijl drastisch aan en je bespaart zelfs nog geld ook, dat heb ik gisteren eventjes uitgerekend

Wel heel irritant dat de Clever-Tanken app niet meer goed werkt, maar schijnbaar is € 2 per liter nu ook in de Duitsland de norm
@
Oon als de overheid nou eens serieus subsidie zou geven: aan € 3300 heb je helemaal niets, dan betaal je nog steeds ruim € 15.000 voor een Dacia Spring met slechts 44pk. In Duitsland konden mensen serieus veel subsidie voor elektrische auto's krijgen, dus voor € 10.000 kochten ze een electrische VW Up en nu staan die gebruikt voor veel meer te koop
Ik denk dat ik bij € 10.000 direct om zou zijn, maar ik verwacht dat de ontwikkeling of in iedere geval productie van elektrische auto's ook vertraging oplevert door deze oorlog.