Gelukkig, ben ik toch nog iets normaler dan ik dacht
Had met de PS3 soms echt dat ik de bloemen tussen het gras moest zoeken, op de PS4 zijn ze veel duidelijker. Aan rotsen en bomen is wel te zien dat het niet next-gen is maar gelukkig zijn die veel minder aanwezig in het spel.
Ik heb Assassin's Creed III wel gespeeld, maar na een uur of tien afgehaakt qua spelen. Puur omdat het verhaal me niet aanstond. Ik heb Assassin's Creed IV wel gekocht (Bucanneer Edition) en speel met alle plezier deze game. Verhaal borduurt wel een beetje verder maar het is zeker niet dat je er niets van zal snappen. Grootste pluspunt van IV vind ik dat de vibe er veel meer is dan in deel III, het is niet zoals Rome in deel II maar het is er zeker weer.
Tot op heden ben ik niet flabergasted. Leuk dat je DTS als voorkeur op kan geven (en waar Killzone dan in het beginfilmpje meteen op hapert), maar ik wacht met spanning op Uncharted. Hopelijk heeft deze weer 7.1 LPCM net als zijn voorgangers. Stap van de PS2 naar de PS3 was een grote, maar PS3 naar PS4 doet me niet zo veel. Maar goed, de stap van Dolby Digital naar Dolby TrueHD vind ik ook veel meer overrated dan velen over doen komen.
Maar geluid is met gamen en films toch anders dan als je puur muziek luistert. Met films en games heb je visueel ook stimuli en met muziek luisteren ontbreken die. Films kijken en gamen kan naar mijn inziens al leuk zijn op een simpele set waar je met muziek veel meer hebt aan een goede set.
bram1984 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:03:
[...]
Eh nee dus. Met een headset zit je direct op de bron en heb je geen last van omgevingsgeluiden (mits deze goed afsluit). Met een headsetje van een euro of 80 hoor je al bepaalde geluiden waarvan je met een audioset van € 1000,- niet eens weet dat ze in het spel zitten.
Klopt qua geluiden, maar aan de andere kant zijn die geluiden wellicht niet zo extreem belangrijk. Als dat zo was geweest waren ze wel harder weergegeven. Dingen als voetstappen hoor ik op mijn speakers ook gewoon goed, idem met kletterende wapens. Als ik met mijn simpele HD595 van Sennheiser een film kijk hoor ik inderdaad andere geluiden dan over mijn 5.1 set, maar het is niet dat ik de film anders niet kan volgen zonder die geluiden. De algehele ervaring is toch heel anders met headset of speakers. Sowieso zal je met een headset iets als sublaag nooit voelen en dat is iets wat voor mij zeker onderdeel uitmaakt van de beleving. Ik tril liever semi van de bank in een passende scene dan dat ik een ander geluidje opvang wat ik mis met mijn speakers. Waarbij je daarnaast nog de discussie kan voeren over hoe nodig en bruikbaar 7.1 is als de speakers zo dicht op je oren zitten.
Maar op dat vlak ben ik een casual gamer en geen hardcore gamer, ook niet online.
[
Voor 9% gewijzigd door
FeaR op 05-12-2013 13:27
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.