Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:48
Phydomir schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:25:
[...]

Waarom zou je dat willen? Het hele apparaat is er voor ontworpen en bij de devs wordt er rekening mee gehouden. Het kost je dus geen performance.
Ik zou er eventueel een SSD in willen zetten. Die performance vindt ik toch wel zo fijn dat ik er best wat opslagcapaciteit voor op zo willen geven. Maarja, als dat ding elke seconde weet ik hoeveel MB wegschrijft dan is die SSD binnen een jaar naar de klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jammer dat er nog steeds niets bekend is over Singstar. Vooralsnog laat ik de PS3 naast de PS4 staan en op de plek waar nu de 360 staat (anders kom ik HDMI aansluitingen op de versterker tekort), puur en alleen vanwege Singstar. Mocht het naar de PS4 komen (meer een kwestie van wanneer) vraag ik me echt af of ik al mijn 150~200 nummers kan overzetten naar de PS4.

Voorlopig alleen maar Fifa 14 en een extra controller besteld, loop niet echt warm voor de rest van de launchgames. Knack al helemaal niet. Keek uit naar Watch_Dogs en Driveclub, maar ja... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

Phydomir

Dennis

DGonlag2 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:41:
[...]

Ik zou er eventueel een SSD in willen zetten. Die performance vindt ik toch wel zo fijn dat ik er best wat opslagcapaciteit voor op zo willen geven. Maarja, als dat ding elke seconde weet ik hoeveel MB wegschrijft dan is die SSD binnen een jaar naar de klote.
Dat laatste valt tegenwoordig wel mee. De huidige generaties SSD's kunnen behoorlijk veel lees/schrijf cyclisch aan. Waarschijnlijk zit de opslag van opgenomen beelden al in het OS verwerkt. Anders kan ik geen reden bedenken waarom dat bijna 50GB in beslag neemt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
Zou een hybride niets zijn: pricewatch: Seagate Momentus ST1000LM014, 1TB
SSD van 500GB bijvoorbeeld kom je toch al ruim boven de 200 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Maar als hij dan zoveel GB heeft om op te nemen, hoeveel MB per seconde schrijft hij dan wel weg.

Correct me if i'm wrong:

10MB/s (lijkt me toch ongeveer zo iets). Dat is dus 600 MB/minuut = 36000 MB/uur.
Dus als je ongeveer 5 uur per dag speeld dan schrijft hij op een dag toch 180k MB = 175GB weg.

Nu las ik dat een SSD met TLC NAND (die heb ik nog liggen) na ongeveer 200TB sectors gaat verliezen (worden wel opgevuld door reserves maar toch).
Dat zou betekenen dat je SSD dan ongeveer 1150 dagen mee gaat (= 3 jaar!).

Weet niet zeker of mijn berekening zo klopt, maar dat lijkt niet zo lang.

Hoopte eigenlijk dat je de opname stop kon zetten. Ik heb niet zo de behoefte om mijn video's te delen.
Fleximex schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:54:
Zou ik eerder wachten op de SSHD van Western Digital. Die krijgt tot 24GB NAND erbij.

[ Voor 23% gewijzigd door Goudstalen op 15-11-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Voor de mensen (zoals ik) die zich afvroegen of er ook demos beschikbaar zijn op day 1.
Dit zijn de enige twee speelbare PS4 demo's in de PSN Store.

• FIFA 14
• Trine 2: Complete Story

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DGonlag offtopic: 10MB/s is 80Mbit/s beetje hoog, ter vgl: Bluray is 25-50MBit/s ;) Denk eerder dat het in de range van 3-5Mbit/s(youtube 1080p) opgenomen wordt dus <<1MB/s. Dus dat word minimaal 30 jaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
arnoutzw schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:02:
@DGonlag offtopic: 10MB/s is 80Mbit/s beetje hoog, ter vgl: Bluray is 25-50MBit/s ;) Denk eerder dat het in de range van 3-5Mbit/s(youtube 1080p) opgenomen wordt dus <<1MB/s. Dus dat word minimaal 30 jaar ;-)
Lol. Stom van me, dat had ik natuurlijk kunnen weten. Scheelt wel wat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Wanneer denken jullie dat firmware 1.6 uitkomt? Zou fijn zijn als wij de PS4 direct kunnen updaten met een hoop bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fleximex schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:54:
Die heb ik besteld voor de PS4. Zou toch net weer wat sneller moeten zijn dan een gewone HDD en met open wereld games zou het verschil duidelijk merkbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
G4mert schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:38:
Wanneer denken jullie dat firmware 1.6 uitkomt? Zou fijn zijn als wij de PS4 direct kunnen updaten met een hoop bugfixes.
Daar wacht ik ook op ja, ik neem aan dat Sony na de feedback die er gaat komen uit de VS de belangrijkste bugs wel gaat patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
ksborg schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:17:
Zojuist nog even een game erbij besteld. Knack :). Is al verzonden volgens Play-asia. Eens kijken hoelang het duurt voor ie binnen is.
Toch? Na al die (min of meer) negatieve reviews? Ik keek ook uit naar Knack en was van plan om het spel bij launch te kopen maar ga er toch mee wachten. Hopelijk valt het nog mee, laat het 's weten als je Kanck gespeeld hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Uniciteit op 15-11-2013 13:08 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Wauw. Ik wist dat de Xbone iets groter zou zijn, maar zo groot had ik niet verwacht. Dat is nog groter dan de Phat PS3?
Dat is toch niet meer nodig in deze tijd? Dat kan zoveel kleiner (kijk naar de PS4).

[ Voor 23% gewijzigd door Uniciteit op 15-11-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
G4mert schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:38:
Ik denk dinsdag.... 8)7

Nog 2 weken, dan komt de PS4 hier uit...... Als voor die tijd maar een stabiele firmware is uitgebracht, prima toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

DGonlag2 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:58:
[...]

Wauw. Ik wist dat de Xbone iets groter zou zijn, maar zo groot had ik niet verwacht. Dat is nog groter dan de Phat PS3?
Dat is toch niet meer nodig in deze tijd? Dat kan zoveel kleiner (kijk naar de PS4).
De controller is ook... anders, doet mij meer aan de Dreamcast controller denken. Of de Saturn controller

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 10:02
Over de defecte PS4 van kotaku:
Later in the day, I got a call from Sony. They'd examined our unit and they figured out the problem. A piece of metal in the system's HDMI port was supposed to have been flush with the bottom of the port but instead had been bent upward, obstructing some of the pins in the port. It had been hard to see, though I imagine we would have noticed if we'd examined the unit more closely and not given it back. Nevertheless, we were told that that PS4 had been fixed. The Sony employee testing our unit used a pin to push the small piece of metal back down. They then plugged an HDMI wire into the unit and it worked. They even brought the unit to our office so we could see for ourselves.

The obstructing piece of metal in the formerly-broken PS4 had actually knocked some of the "teeth" out of the HDMI wire—the one bundled with that PS4—that we'd originally plugged into the unit, the Sony folks told us. We checked two other HDMI wires that we'd used during our brief bit of troubleshooting, and sure enough, they were missing the same teeth, too.

The good news here is that the problem was small and easily fixed. The slightly bad news is that we're unable to tell you why this happened. It's certainly possible that we accidentally knocked that piece of metal upward when we first plugged Sony's HDMI wire into the PS4. We can't rule out human error on our end. But we've been plugging wires into HDMI sockets for a long time, and we've never had this issue before. It's also possible there was something wrong with Sony's wire and that that's where the initial fault lies. Or perhaps the jack was indeed badly made. Sony doesn't know. We don't know.
bron

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:43:
[...]

Die heb ik besteld voor de PS4. Zou toch net weer wat sneller moeten zijn dan een gewone HDD en met open wereld games zou het verschil duidelijk merkbaar moeten zijn.
Is het al bevestigd dat dit laadtijden verbeterd? Bij de PS3 had het weinig nut dacht ik.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
SCARfaceE schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:02:
Over de defecte PS4 van kotaku:

[...]

bron
Niet zo heel schokkend dus :P

Ik hoop dat Sony ook de snelheid van de servers van PSN heeft opgeschroefd. Waar ik met origin of steam richting de 13 MB/s ga mag ik op de PS3 blij zijn als ik 1/3 daarvan haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Avioto schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:07:
[...]

Is het al bevestigd dat dit laadtijden verbeterd? Bij de PS3 had het weinig nut dacht ik.
Pas 1 video van op internet en daar werden de laadtijden van Resogun toch met de helft gehalveerd als ik het goed herinner. Lijkt er dus op dat het zeker zin gaat hebben.
Cyleo schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:08:
[...]

Niet zo heel schokkend dus :P

Ik hoop dat Sony ook de snelheid van de servers van PSN heeft opgeschroefd. Waar ik met origin of steam richting de 13 MB/s ga mag ik op de PS3 blij zijn als ik 1/3 daarvan haal.
Is PSN zo sloom of is de WiFi van de PS3 zo sloom? Dat vraag ik me eigenlijk af.

Het hele idee achter PS+ verplichten om online te gamen is om geld binnen te halen en dat ook gedeeltelijk te gaan besteden aan het verbeteren van de online mogelijkheden (o.a. servers).

[ Voor 44% gewijzigd door Goudstalen op 15-11-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Vanwaar die modbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
DGonlag2 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:13:
[...]

Pas 1 video van op internet en daar werden de laadtijden van Resogun toch met de helft gehalveerd als ik het goed herinner. Lijkt er dus op dat het zeker zin gaat hebben.
Dat zou goed nieuws zijn :) Dan ga ik ook meteen upgraden, 500gb is veel te weinig voor al die gratis PS Plus games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Xbox bashing, is niet welkom hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

SCARfaceE schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:16:
[...]

:') Volgens mij was het toch gewoon een vergelijking van consoles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Avioto schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:15:
[...]

Dat zou goed nieuws zijn :) Dan ga ik ook meteen upgraden, 500gb is veel te weinig voor al die gratis PS Plus games :P
ik had het wel over een SSD, met een SSHD zal het wel iets beter zijn (de schijf is sowieso rapper dan de stock HDD) maar denk niet dat het veel verschil gaat maken.
Vooral het OS en opstarten van je systeem zal sneller gaan met een SSHD. Laadtijden van games zullen niet veel veranderen.
SCARfaceE schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:16:
[...]

Hoezo bashing? Het is toch gewoon een goede vergelijking. Als ik die foto zie dan is die Xbox belachelijk groot. Niet nodig in deze tijd, zeker aangezien alle onderdelen steeds kleiner en beter en slimmer worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Goudstalen op 15-11-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Bellerophon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:17:
[...]

:') Volgens mij was het toch gewoon een vergelijking van consoles?
En daarom hebben we [NextGen] PlayStation 4 & Xbox One --- November Launch Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
DGonlag2 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:17:
[...]

ik had het wel over een SSD, met een SSHD zal het wel iets beter zijn (de schijf is sowieso rapper dan de stock HDD) maar denk niet dat het veel verschil gaat maken.
Vooral het OS en opstarten van je systeem zal sneller gaan met een SSHD. Laadtijden van games zullen niet veel veranderen.
Ik snap het, maar het gaat mij vooral om meer ruimte te hebben voor games. Als daarbij de prestaties iets verbeterd worden is mooi meegenomen :) En een 1tb ssd kopen gaat me iets te ver, en die zou dan ook in mijn pc gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Een dergelijk topic lijkt mij een tikkende tijdbom. Maar hey, who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 08:25
botech schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:53:
[...]

Toch? Na al die (min of meer) negatieve reviews? Ik keek ook uit naar Knack en was van plan om het spel bij launch te kopen maar ga er toch mee wachten. Hopelijk valt het nog mee, laat het 's weten als je Kanck gespeeld hebt ;)
Heb laatst de Polygon livestream gekeken waarin ze ook Knack gingen spelen. Lijkt me best wel een leuke game. Wellicht wat oppervlakkig, maar er zat genoeg uitdaging in voor zover ik kon zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Bellerophon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:20:
[...]
Willen ze geen bashing en flamewars, beginnen ze zo'n topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

ksborg schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:20:
[...]

Heb laatst de Polygon livestream gekeken waarin ze ook Knack gingen spelen. Lijkt me best wel een leuke game. Wellicht wat oppervlakkig, maar er zat genoeg uitdaging in voor zover ik kon zien :)
Knack lijkt mij een perfecte kandidaat voor een PSN+ game :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Bellerophon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:22:
[...]

Knack lijkt mij een perfecte kandidaat voor een PSN+ game :Y
Moeten die geen Metacritic van 70+ hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]
Heb ook besloten daar niet meer te posten, schiet niet op daar ook.
Sommige hebben daar echt een bord voor hun kop.

In ieder geval, over 2 weken mijn console helaas dus geen nachtlaunch voor mij maar gewoon smorgens ophalen en aantal games erbij halen.
En voorzichtig met de kabels omgaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

[...]
Dat worden heel veel blauwe *knipjes*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Origins schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:24:
[...]

Heb ook besloten daar niet meer te posten, schiet niet op daar ook.
Sommige hebben daar echt een bord voor hun kop.

In ieder geval, over 2 weken mijn console helaas dus geen nachtlaunch voor mij maar gewoon smorgens ophalen en aantal games erbij halen.
En voorzichtig met de kabels omgaan 8)7
Daarom dus, je mag mijns inzien best kritisch naar een console kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DGonlag2 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:17:
[...]

[...]

Hoezo bashing? Het is toch gewoon een goede vergelijking. Als ik die foto zie dan is die Xbox belachelijk groot. Niet nodig in deze tijd, zeker aangezien alle onderdelen steeds kleiner en beter en slimmer worden.
Bij de PS3 geeft het in ieder geval wel een verschil tussen de gewone HDD en SSHD. SSD is nog sneller. Op youtube is een filmpje te zien waarin je Skyrim ziet en het is duidelijk zichtbaar.
Op reddit is iemand met een SSHD die duidelijk verschil ziet tijdens het spelen van GTA V met SSHD ten opzichte van GTA V met HDD. Als hij rondrijdt laad de stad sneller.
Seagate heeft ook een filmpje op youtube gezet om het verschil te laten zien tussen een HDD en SSHD. En iemand anders laat het verschil zien in het laden van circuits in GT5, dat gaat aanmerkelijk sneller met een SSHD.

Wat die vergelijking betreft, als je begint met dat de X1 lelijk is dan snap ik dat het als bashen gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:56:
[...]

Bij de PS3 geeft het in ieder geval wel een verschil tussen de gewone HDD en SSHD. SSD is nog sneller. Op youtube is een filmpje te zien waarin je Skyrim ziet en het is duidelijk zichtbaar.
Op reddit is iemand met een SSHD die duidelijk verschil ziet tijdens het spelen van GTA V met SSHD ten opzichte van GTA V met HDD. Als hij rondrijdt laad de stad sneller.
Seagate heeft ook een filmpje op youtube gezet om het verschil te laten zien tussen een HDD en SSHD. En iemand anders laat het verschil zien in het laden van circuits in GT5, dat gaat aanmerkelijk sneller met een SSHD.

Wat die vergelijking betreft, als je begint met dat de X1 lelijk is dan snap ik dat het als bashen gezien wordt.
Ja maar wat is de vergelijking? Als ik me niet vergis was dat een stock hdd (5400 rpm) tegenover een 7200 rpm Seagate SSHD.
Dat kan het verschil goed verklaren.
De 8GB NAND die die disc heeft is leuk, maar gaat natuurlijk niet genoeg zijn om een groot deel van een spel in te cachen (zeker niet nu we naar 30+ GB gaan).

Ik ben het overigens wel met je eens dat de SSHD sneller is (uberhaubt zal het niet NAND deel, de schijf zelf, ook wel sneller zijn dan een stock HDD).

SSD is inderdaad nog beter in de PS4, al was het bekend dat het in de PS3 vrij weinig uit maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Zoiets heb ik liever dan remote play met PSVita. Vooral omdat ik geen Vita heb maar wel een 5,6 inch 1080p Galaxy note 3. :)

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/71YiVt%2BUqWL._SL1396_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
G4mert schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:04:
Dit heb ik liever dan remote play met PSVita. Vooral omdat ik geen Vita heb maar wel een 5,6 inch 1080p Galaxy note 3. :)

[afbeelding]
Maar kun je daarmee remote play dan? Dat is inderdaad wel mooi dan. Maar ik neem aan dat de PS4 geen 1080p gaat streamen? Dus verlies je dan geen kwaliteit (je rekt de pixels uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
DGonlag2 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:07:
[...]

Maar kun je daarmee remote play dan? Dat is inderdaad wel mooi dan. Maar ik neem aan dat de PS4 geen 1080p gaat streamen? Dus verlies je dan geen kwaliteit (je rekt de pixels uit)?
Pixels uitrekken op een klein scherm is niet erg. Maar het lijkt me niet dat je remote play kunt doen op je telefoon. Waarschijnlijk is het technisch goed mogelijk maar dan kunnen ze ook direct stoppen met de Vita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 16:07
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VPUhmh_iC5E]

Niet iedereen is even blij met de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyLuQ schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:16:
[video]

Net als die gestoorde die zijn PS4 kapot schiet. Best triest als je je gebrek aan aandacht op die manier wilt compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
[video]

Lol, wat een sukkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:59
Het leuke ervan is dat ie toch 400 dollar lichter is geworden... Of z'n ouders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Trishul schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:24:
Het leuke ervan is dat ie toch 400 dollar lichter is geworden... Of z'n ouders...
Precies. Domme actie, niemand die daar iets mee op schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:39

Oxigeon

En zo is dat!

G4mert schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:04:
Zoiets heb ik liever dan remote play met PSVita. Vooral omdat ik geen Vita heb maar wel een 5,6 inch 1080p Galaxy note 3. :)

[afbeelding]
Wordt de controller daardoor bij de lightbar niet te zwaar waardoor je meer kracht moet zetten? Ziet er zeer zeker handig uit. Maar als hij daardoor topzwaar wordt aan 1 kant en je de spieren anders moet gaan spannen om hem in evenwicht te houden lijkt het me pijnlijk worden na een paar uurtjes gamen. Doe mijn maar gewoon een toetsenbordje erop om te klikken. Al kan het toetsenbord van de ipad/note/andere tablet ook gebruikt worden als toetsenbord. Maar die leg ik wel op de bank/schoot/tafel om te typen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[video]

Is bij 360/PS3/Wii launch ook gedaan, werd toen door site gewoon geld voor ingezameld 8)7 smashmy....com dacht ik.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RFcz0FmGiLc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Oxigeon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:37:
[...]

Wordt de controller daardoor bij de lightbar niet te zwaar waardoor je meer kracht moet zetten? Ziet er zeer zeker handig uit. Maar als hij daardoor topzwaar wordt aan 1 kant en je de spieren anders moet gaan spannen om hem in evenwicht te houden lijkt het me pijnlijk worden na een paar uurtjes gamen. Doe mijn maar gewoon een toetsenbordje erop om te klikken. Al kan het toetsenbord van de ipad/note/andere tablet ook gebruikt worden als toetsenbord. Maar die leg ik wel op de bank/schoot/tafel om te typen
Ik kan mn DualShock 3 zelfs via bluetooth connecten met mijn telefoon. Dus je zou evt nog je telefoon in een standaard kunnen zetten. Of 1 van de vele overige opties kopen zoals een gameklip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

BM

Moderator Spielerij
arnoutzw schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:50:
[...]

Is bij 360/PS3/Wii launch ook gedaan, werd toen door site gewoon geld voor ingezameld 8)7 smashmy....com dacht ik.

[video]
Dacht dat die hype ondertussen wel voorbij was, maar paar jaar terug was het idd heel 'normaal'. Ik heb er de lol ook nooit van ingezien, maar goed, als die mensen dat met hun geld willen doen... :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Engadget is erg te spreken over de PS4:

http://www.engadget.com/2...w/?a_dgi=aolshare_twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Yep, Engadget conclusie:
Sony PlayStation 4 review: fast, powerful, worth it

After a marathon week with the PlayStation 4, we feel confident in saying it will be worth your hard-earned money when it goes on sale tomorrow. For $400, you're getting a speedy, powerful little PC with an extremely friendly user interface -- and it doesn't look like a PC, which is a nice bonus. We may not review game consoles every day, but we know a good one when we see it. This is just the beginning with PlayStation 4, and it's a hell of a start.
Iets wat ik eigenlijk nog helemaal niet wist:
Even the disc-eject and power buttons take on this hidden-design approach, but we'd wager it's too effective: Those buttons are so well-disguised in the front seam (the bit that spills over from the illuminated strip) that we guarantee you'll be fumbling with the console for a few minutes before you locate them. They're also touch-activated, despite appearances to the contrary.

[ Voor 29% gewijzigd door Uniciteit op 15-11-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
kaos- schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:47:
[...]

Dat heb ik ook overwogen en je ziet inderdaad wel wat compressie, maar heb het even vergeleken met hi-res ingame beelden en Fifa2014 is grafisch gewoon vrij triest.

Schaduw, contrast, kleur, het is allemaal minder.

[...]

Nee ik vergelijk een game uit 2009 met een eentje uit 2013, dan vind ik dit een zeer harde en pijnlijke conclusie. Daar komt ook nog eens het feit bij kijken dat het dan zogenaamd next-gen moet zijn.
Ik heb hem gespeeld op gamescom en geloof me... Je maakt je druk om niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Need for Speed: Rivals krijgt wel echt, eigenlijk verrassend, goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
The Verge heeft ook zijn review van de PS4 klaar.

http://www.theverge.com/2...sony-playstation-4-review

Best wel goede review, ook daar vinden ze de UI vloeiend en soepel, maar niet modern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Uniciteit schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:43:
Need for Speed: Rivals krijgt wel echt, eigenlijk verrassend, goede reviews.
Ik vond de laatste Most Wanted eigenlijk ook bést gaaf, alleen was die kapot doordat je in het spel auto's tegenkwam uit DLC... Gewoon echt een gigantische bummer.

Rivals heb ik als het goed is ook bij de release en ben zeer benieuwd! Als je 'm gewoon in het begin veel speelt dan valt is er misschien nog geen DLC. Kunnen ze het daarmee ook niet verpesten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:35
Lijkt me best lastig om een console te reviewen.
Natuurlijk kan je wat zeggen over de hardware, bouwkwaliteit en games Maar het zegt nog niets. Pas over drie jaar kan je gegrond zeggen of de bouwkwaliteit degelijk is. De hardware is zo goed als de programmeurs die er mee werken. De eerste launchgames zijn grafisch nou nooit echt indrukwekkend en het duurt meestal een jaar of twee voordat er echt een lekker aanbod is.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Post dit nieuws ook nog even hier.

Extra DDR3 geheugen ontdekt in PS4 bij teardown.

http://www.thesixthaxis.c...m-universal-power-supply/?

http://www.ifixit.com/Teardown/PlayStation+4+Teardown/19493?

Met het geluid van de PS4 zit het ook wel goed!

"DTS-HD Master Audio|7.1™ Delivers Unsurpassed Surround Sound Experience on PlayStation®4"

http://www.dts.com/corpor...ence-on-playstation4.aspx

[ Voor 16% gewijzigd door zwembroek op 15-11-2013 17:02 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
steefje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:00:
Lijkt me best lastig om een console te reviewen.
Natuurlijk kan je wat zeggen over de hardware, bouwkwaliteit en games Maar het zegt nog niets. Pas over drie jaar kan je gegrond zeggen of de bouwkwaliteit degelijk is. De hardware is zo goed als de programmeurs die er mee werken. De eerste launchgames zijn grafisch nou nooit echt indrukwekkend en het duurt meestal een jaar of twee voordat er echt een lekker aanbod is.
Ja ze zeggen er ook gewoon bij dat de review over NU is, dus als het nu niet super is, dan is dat nu eenmaal zo. Er zullen nog wel goede games komen, maar op dit moment is het niet echt de moeite met die exclusives. Over paar jaar zal de software ook wel beter zijn, en de bugs eruit, maar als dat nu niet is...

[ Voor 6% gewijzigd door X-Fighter op 15-11-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
X-Fighter schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:50:
The Verge heeft ook zijn review van de PS4 klaar.

http://www.theverge.com/2...sony-playstation-4-review

Best wel goede review, ook daar vinden ze de UI vloeiend en soepel, maar niet modern
Yep, net zoals die van Engadget een hele fijne review om te lezen. Een aantal 'take aways':

- Design is voor ieder persoonlijk, maar TheVerge staff bevalt het wel... vooral de dimensies, die zo klein zijn, vallen (positief op)
- DualShock 4 controller altijd 'net zo goed of beter' dan de Xbox 360 en Xbox One controllers
- DualShock 4 haalt 10 uur aan constant gebruik voordat de accu leeg is
- PS4 OS kritiek op dat je games lijst één lange rij wordt
- PS4 OS kritiek op dat 'Notificaties niet interactief zijn (dus stel jij krijgt een pop-up "Vriend X is net begonnen met BF4", dan kun je niet rechtstreeks in BF4 springen maar moet je het handmatig openen)
- PS4 OS is wel snel en een verbetering t.o.v. XMB
- Missende multimedia functies missen (MP3, DLNA, etc.) door een (te?) grote focus op games
- PS4 games wel duidelijk mooier dan PS3 games, maar nog niets revolutionairs.
- Erg positief over Remote Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
256MB (2 Gb) geheugen extra voor processen in de achtergrond ontdekt in de Playstation 4, net zoveel als de Playstation 3 in totaal bezit (mooie quote).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:30:
[...]

Yep, net zoals die van Engadget een hele fijne review om te lezen. Een aantal 'take aways':

- Design is voor ieder persoonlijk, maar TheVerge staff bevalt het wel... vooral de dimensies, die zo klein zijn, vallen (positief op)

- DualShock 4 controller altijd 'net zo goed of beter' dan de Xbox 360 en Xbox One controllers
- DualShock 4 haalt 10 uur aan constant gebruik voordat de accu leeg is
- PS4 OS kritiek op dat je games lijst één lange rij wordt
- PS4 OS kritiek op dat 'Notificaties niet interactief zijn (dus stel jij krijgt een pop-up "Vriend X is net begonnen met BF4", dan kun je niet rechtstreeks in BF4 springen maar moet je het handmatig openen)
- PS4 OS is wel snel en een verbetering t.o.v. XMB

- Missende multimedia functies missen (MP3, DLNA, etc.) door een (te?) grote focus op games
- PS4 games wel duidelijk mooier dan PS3 games, maar nog niets revolutionairs.
- Erg positief over Remote Play
Hoe zijn de controllers net zo goed of beter? Kwalitatief? Of qua gebruiksgemak, welke toch echt een persoonlijk oordeel is?

Het missen van de media functies is niet omdat de focus te veel op de games ligt, maar simpelweg het eerder willen uitbrengen van de console als de concurent, en per se voor kerst.
De console was nog niet af toen die al in productie ging, software matig gaan ze nu elke x met patches functionality toevoegen. ;)

Overigens, de launch lijkt tot nu toe toch wel redelijk goed te verlopen.
Jammer dat er eigenlijk geen launchtitles bij zitten waarvoor ik per se een PS4 zou halen.

edit: Oeps ik zie nu pas dat deze punten uit de review komen en niet je eigen mening is, excuus.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Moet zeggen dat "de aankondigingen" tijdens het launch event toch flink tegenvielen...

Tuurlijk een nieuwe Uncharted is leuk maar iedereen wist wel dat die er ging komen voor de PS4 dus echt een verassing is het niet. Opvallend vond ik wel dat het blijkbaar geen "deel 4" is maar gewoon een nieuwe "Uncharted". Daarnaast was de voice over ook niet de stem van Drake, dus misschien een nieuwe serie met een nieuw hoofpersooon?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07
Chaoss schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:42:
Moet zeggen dat "de aankondigingen" tijdens het launch event toch flink tegenvielen...

Tuurlijk een nieuwe Uncharted is leuk maar iedereen wist wel dat die er ging komen voor de PS4 dus echt een verassing is het niet. Opvallend vond ik wel dat het blijkbaar geen "deel 4" is maar gewoon een nieuwe "Uncharted". Daarnaast was de voice over ook niet de stem van Drake, dus misschien een nieuwe serie met een nieuw hoofpersooon?
Ik hoop en denk het wel. Tevens een andere tijd en setting, namelijk piraten! Althans, daar gonst het van op het internet. Hoop wel dat de typerende humor bewaard blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Misschien ook wel iemand die lijkt op Drake maar dan inderdaad in een andere tijd, piraten setting is wel ok. Maar stiekem had ik een beetje op een aankondiging van de opvolger van RDR gehoopt.. als die op de PS4 komt met nextgen graphics maar qua gameplay en verhaal de kwaliteit van RDR dan wordt dat echt een topper _/-\o_

Moet zeggen dat hoe meer ik van AC: Black Flag zie hoe meer zin ik in die game krijg! ziet er grafisch echt stukken beter uit dan de PS3 versie, is grafisch gewoon echt heel erg mooi en de setting spreekt me wel aan, zal qua gameplay ook wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Hoop dat de nieuwe Uncharted wat donkerder wordt, meer richting The last of US.
Als ik afga op de teaser denk ik dat het meer iemand is die Drake achterlaten heeft en die uit is op wraak.

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Chaoss schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:53:
Moet zeggen dat hoe meer ik van AC: Black Flag zie hoe meer zin ik in die game krijg! ziet er grafisch echt stukken beter uit dan de PS3 versie, is grafisch gewoon echt heel erg mooi en de setting spreekt me wel aan, zal qua gameplay ook wel goed zitten.
En dan te bedenken dat de huidige review en retail exemplaren van AC Black Flag op 900p draaien.
Echter hebben de developers nu aangegeven een patch klaar hebben staan die de game naar native 1080p upgrade. En dat is nog niet alles. De patch komt tevens met een nieuwe anti-aliasing techniek die de graphics nog mooier maken.

http://www.eurogamer.net/...lution-from-900p-to-1080p?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
Nieuwe verbruikscijfers van Arstechnica:

Standby mode 10W
Standby mode (with download) 70W
Idle on menu 89-91W
Idle w/ disc in drive 93-96W
Blu-ray 93-96W
Netflix 93W
Game installation 108W-116W
Gaming (Resogun) 130-139W
Gaming (Killzone) 144W-151W
Charging controller Add 4 watts

Hopelijk is die van standby mode niet waar, kost 20 euro per jaar!
En dat een aparte chip de downloads in standby-mode kan afhandelen zoals Sony zei lijkt ook bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
t0mmiiiii schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:00:
Nieuwe verbruikscijfers van Arstechnica:

Standby mode 10W
Standby mode (with download) 70W
Idle on menu 89-91W
Idle w/ disc in drive 93-96W
Blu-ray 93-96W
Netflix 93W
Game installation 108W-116W
Gaming (Resogun) 130-139W
Gaming (Killzone) 144W-151W
Charging controller Add 4 watts

Hopelijk is die van standby mode niet waar, kost 20 euro per jaar!
En dat een aparte chip de downloads in standby-mode kan afhandelen zoals Sony zei lijkt ook bullshit.
Zit er niet net zoals bij de PS3 gewoon een knopje aan de achterkant?

Nu ik er trouwens over nadenk had de latere versie dat niet meer... Maar ja, daar haal je gewoon de stekker uit als je klaar bent. Zet eigenlijk sowieso altijd alle stroom uit van m'n TV en dergelijke. Gewoon 0,0 watt verbruik als je er niet bent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Chaoss schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:53: Maar stiekem had ik een beetje op een aankondiging van de opvolger van RDR gehoopt.. als die op de PS4 komt met nextgen graphics maar qua gameplay en verhaal de kwaliteit van RDR dan wordt dat echt een topper _/-\o_
Hier ook wel, hoop dat ze met een nieuwe engine gaan komen, RAGE 2 o.i.d.

Ik vind het ook prima hoor voor de RDR fans als ze RDR om kunnen zetten naar native 1080p, blijft een mooi spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
ksborg schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:02:
[...]

Zit er niet net zoals bij de PS3 gewoon een knopje aan de achterkant?

Nu ik er trouwens over nadenk had de latere versie dat niet meer... Maar ja, daar haal je gewoon de stekker uit als je klaar bent. Zet eigenlijk sowieso altijd alle stroom uit van m'n TV en dergelijke. Gewoon 0,0 watt verbruik als je er niet bent :).
Als het goed is is de 10W stanby een "low power"modus waarbij er op de achtergrond nog dingen kunnen worden gedownload/geinstalleerd en automatisch patches downloaden etc. Er is volgens mij ook een uit modus die max. 0,5W gebruikt (moet in de EU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
Is AC: Black Flag aan te raden als je nog nooit een AC hebt gespeeld? Of mis je dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
botech schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:56:
Is AC: Black Flag aan te raden als je nog nooit een AC hebt gespeeld? Of mis je dan iets?
Op zich staat het redelijk los. Maar als ik jou was zou ik eerst de oudere delen spelen en dan vooral AC2.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik jammer vind is dat Sony het nog steeds niet voor elkaar heeft om die Knacks game voor android uit te brengen. Dat vind ik toch behoorlijk slordig. Hoop dat die toch nog komt na de slechte reviews van de PS4 game zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij zijn het losse verhaallijnen en mis je verder niet zoveel.

Ben ooit begonnen met AC1 op de pc maar die was veel te repetatief dus nooit uitgespeeld, daardoor had ik ook nooit zoveel zin in de nieuwe delen maar aangezien het nu een setting is die me aanspreekt en de omgeving gewoon prachtig is ga ik Black Flag wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, het is toch wel een beetje aan te raden eerst de voorgaande delen te spelen. Het is wel een chronologische timeline door alle AC's heen... waar vaak referenties terug zijn. Bijvoorbeeld Altaïr die terugkomt, met name in AC2:revelations als je Ezio speelt. Als je AC1 nooit gespeeld hebt, is dat veel minder mooi, en slechter te begrijpen.

Het mooiste is als je bij AC1 begint... echter inmiddels al aardig verouderd, en AC1 is niet het allerbeste spel. AC2 is echter supercool. Daarna AC2:Brotherhood, en AC2:Revelations.

Maar goed, dan ben je nog wel even bezig tot je bij Black flag bent :+

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 16-11-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16
Gewoon doen. Verhaal sluit niet aan op de eerdere delen.

Ik persoonlijk vind trouwens de AC4 graphics niet echt mooi. Vandaag poosje met een stream meegekeken, maar zag er vrij slecht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Die streams zien er sowieso matig uit door de compressie de hogere kwaliteit ingame beelden zien er imho wel erg goed uit: het water is prachtig, zeer goede drawdistance, betere belichting, mooiere flora en fauna, mooiere weerseffecten. AC:BF is juist een van de thirth party games waarbij het verschil tussen current gen en next gen aanzienlijk is, dat hoor je ook terug in previews en reviews van bv Gamekings.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 16-11-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41
Hoop trouwens op APPS waar mee je je smartphone/Ps vita kan gebruiken als remote voor Blu-ray en Netflix en toe behoren. En ooit HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Hoop dat er over 2 weken een oplossing is voor dit probleem en hoop dat het maar bij enkele voorkomt:

http://frontpage.fok.nl/n...utm_campaign=Headliner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

DirtyDutch schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:55:
Hoop dat er over 2 weken een oplossing is voor dit probleem en hoop dat het maar bij enkele voorkomt:

Natuurlijk is er dan geen oplossing, Sony heeft allang aangegeven dat het om incidenten gaat, als je miljoenen PS4's produceert dan zullen er altijd een paar 100 zijn die defect bij de consument aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Chaoss schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:21:
[...]

Natuurlijk is er dan geen oplossing, Sony heeft allang aangegeven dat het om incidenten gaat, als je miljoenen PS4's produceert dan zullen er altijd een paar 100 zijn die defect bij de consument aankomen.
Laten we dan hopen dat die paar honderd daar blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

DirtyDutch schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:55:

Die was er toch al? Even hdd verwijderen, in safe mode opstarten. En HDD weer terug plaatsen.
Bovendien heeft het eerste filmpje het als ze AC4 opstarten, ik heb geen idee of die gamedata corrupt gegaan is en of ze die al een keer verwijderd hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18
Tot dusver maak ik me nog geen zorgen om te problemen.
het is een nieuw product dus je hebt altijd een kleine faillure rate.
maar het moeten geen 360 taferelen gaan worden. De xbox zal deze fout ook niet meer maken.
en zal waarschijnlijk ook een klein faillure rate gaan hebben.

kijken hoe het uitpakt allemaal.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

DirtyDutch schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:26:
[...]

Laten we dan hopen dat die paar honderd daar blijven ;)
Dat sowieso... en het is gewoon extreem lullig als je een launch day PS4 haalt en hij blijkt kapot te zijn, het is niet dat je even terug naar de winkel kunt om hem om te ruilen :X /nightmare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Het blijken er toch wat meer dan een paar te zijn jammer genoeg:

YouTube: PlayStation 4 Dead on Arrival (DOA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirtyDutch schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:25:

Kapot als je em krijgt , ja das wel erg jammer.

Hopen dat de mijne het wel doet als ie eindelijk aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Zal uiteindelijk wel goed komen maar inderdaad echt klote gewoon...Gewoon weer dan een tijdje wachten voor reparatie pfffff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Komt wel goed joh. Vind het wel mee vallen eigenlijk op alle consoles die verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Laatst online: 19:20
Zal wel al voorbij zijn gekomen maar ik vond deze twee links toch wel leuk om te lezen:

iFixit Teardown:
http://www.ifixit.com/Teardown/PlayStation+4+Teardown/19493

PS4 Vs Xbox One – Physical Size Comparison
http://www.redmondpie.com...l-size-comparison-photos/

Damn wat is de PS4 klein in verhouding tot de one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Alpha89 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:40:
Zal wel al voorbij zijn gekomen maar ik vond deze twee links toch wel leuk om te lezen:

iFixit Teardown:
http://www.ifixit.com/Teardown/PlayStation+4+Teardown/19493

PS4 Vs Xbox One – Physical Size Comparison
http://www.redmondpie.com...l-size-comparison-photos/

Damn wat is de PS4 klein in verhouding tot de one!
Dat scheelt echt heel veel ja! De eerste Xbox was ook zo'n huge ding. Misschien voor de hitte wel beter, maar ik vraag me af of het echt zo groot moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Vandaag in Zwolle voor het eerst in de mediamarkt gespeeld op de PS4. Ondanks de matige reviews vind ik Knack toch best een geinige game om te zien en te spelen.

De DS4 ligt perfect in mijn hand en verslaat in mijn optiek makkelijk de 360 controller. Sowieso heb ik na het spelen meer een voorkeur voor twee sticks op dezelfde hoogte gekregen dan de krampachtige positie van de sticks bij een 360 en x1.

[ Voor 43% gewijzigd door CR1691 op 16-11-2013 12:44 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:46
Ik kon het niet laten en heb toch maar een PlayStation Vita gehaald om straks volop gebruik te kunnen maken van de 'Remote Play'-functionaliteit op de PlayStation 4. Nog maar 13 dagen! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/olcdayEFuHacZ9QI0UWWgbka/full.jpg

Trouwens, ik heb vanochtend ook even de DS4 in mijn hand gehad. Fijne controller inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Wat een paniek om die kapotte ps4's. Natuurlijk zijn er wat kapot en natuurlijk word dat met de moderne mediamogelijkheden gelijk online gezet. Ik gok zelfs dat het meer zal lijken dan in 2005 want toen had niet iedereen een hdcamera in zn broekzak waarmee hij/zij alles direct kon uploaden naar youtube... Laten we nou gewoon niet meedoen aan die onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
'Sony verdient 100 dollar per Playstation 4'

De verkoop van de Playstation 4 levert Sony ongeveer 100 dollar per console op.

Dat blijkt uit onderzoek van TechInsights, één van de eerste websites die de console uit elkaar hebben gehaald.
De waarde van de hardware van de Playstation 4 wordt geschat op zo'n 296 dollar. De huidige verkoopprijs van de nieuwe Sony-console is 399 dollar. Daarmee zou het Japanse bedrijf zo'n 100 dollar per console verdienen, waar ook overige kosten mee worden betaald.

De nieuwe cijfers laten een duidelijk verschil zien met de Playstation 3, die na de release in 2006 met verlies werd verkocht. De console kostte toentertijd 688 dollar om te maken, maar werd verkocht voor 599 dollar. De hoge kosten waren te wijten aan de Blu-ray-drive en chip van de Playstation 3.

Samsung

"We hebben voor de Playstation 4 componenten en processen geselecteerd die erg algemeen zijn waardoor de kosten worden gedrukt", aldus Dominic Mallinson, vicepresident research en ontwikkeling bij Sony.

Het uit elkaar halen van de Playstation 4 laat onder andere werkgeheugen van Samsung, flashgeheugen van Macronix en een harddrive van Western Digitals dochterbedrijf HGST zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

DirtyDutch schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:25:

Ik geloof dat Sony rekening houd met 0,04% uitval. dan zijn 4000 op elke 100.000 verkochte units. Jah dat zijn er qua aantal meer dan een paar maar qua percentage heb je het wel over een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:40:
Vandaag in Zwolle voor het eerst in de mediamarkt gespeeld op de PS4. Ondanks de matige reviews vind ik Knack toch best een geinige game om te zien en te spelen.

De DS4 ligt perfect in mijn hand en verslaat in mijn optiek makkelijk de 360 controller. Sowieso heb ik na het spelen meer een voorkeur voor twee sticks op dezelfde hoogte gekregen dan de krampachtige positie van de sticks bij een 360 en x1.
Ik heb meer positieve reacties van gamers gezien over Knack. Dat is het nadeel van reviews, mensen kijken teveel naar het cijfer. De gamers geven op metacritic een punt hoger dan de gamesites.
Ik ga Knack zeker spelen maar heb eerst nog andere games te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Chaoss schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:58:
Ik geloof dat Sony rekening houd met 0,04% uitval. dan zijn 4000 op elke 100.000 verkochte units. Jah dat zijn er qua aantal meer dan een paar maar qua percentage heb je het wel over een paar.
Je zit er een factor 10 naast, 0.4% is aangegeven :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Chaoss schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:58:
[...]

Brad Pitt schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:04:
[...]

Je zit er een factor 10 naast, 0.4% is aangegeven :)
Nu snap ik er niks meer van. Is het nou 0,4% of 0,04%? Ik vind beide cijfers nogal laag, wordt er geen failure rate van 4% bedoelt? Dat is 0,04 en dus 4000 op de 100.000 units, behoorlijk veel maar dat is mogelijk natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Ton op 16-11-2013 13:09 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Pagina: 1 ... 4 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.

Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan