Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak me niet zoveel druk als ik een defecte PS4 krijg. Sony lost dat gewoon op door een nieuwe te geven. Is dan alleen lullig dat je een tijdje niet kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Mr Ton schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:08:
Nu snap ik er niks meer van. Is het nou 0,4% of 0,04%? Ik vind beide cijfers nogal laag, wordt er geen failure rate van 4% bedoelt? Dat is 0,04 en 4000 op de 100.000 units, behoorlijk veel maar dat is mogelijk natuurlijk.
Sony zegt failure rate van 0.4%, hetgeen ik persoonlijk nogal optimistisch laag vind.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

PBP

Brad Pitt schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:10:
[...]

Sony zegt failure rate van 0.4%, hetgeen ik persoonlijk nogal optimistisch laag vind.
Sony zei dat toen er nog voor de release een aantal exemplaren in omloop waren (zo'n 4000 van de Taco Bell wedstrijd). Toen zijn er een stuk of 6 kapotte PS4's gemeld en Sony bedoelde daar die 0.4% mee. Nu geldt die 0.4% dus niet, want dat zou ook bijzonder laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PBP schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:12:
[...]
Nu geldt die 0.4% dus niet, want dat zou ook bijzonder laag zijn.
"A Sony spokesperson added that, "the number of affected systems represents less than .4 percent of shipped units to date, which is within our expectations for a new product introduction."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Brad Pitt schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:14:
[...]

"A Sony spokesperson added that, "the number of affected systems represents less than .4 percent of shipped units to date, which is within our expectations for a new product introduction."
Ja en die date was dus niet gister maar voor de officiele release. Toen mensen van Taco Bell en de journalisten hun PS4's hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nouhja het punt is vooral dat het weer hopeloos uit zijn verband wordt getrokken als 4000 op de 100.000 untis kapot gaan en een kwart daarvan gaat het op internet pleuren met als opmerking dat er grandioze problemen met de PS4 zijn dan hebben we het nog steeds over een paar units :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Chaoss schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:16:
nouhja het punt is vooral dat het weer hopeloos uit zijn verband wordt getrokken als 4000 op de 100.000 untis kapot gaan en een kwart daarvan gaat het op internet pleuren met als opmerking dat er grandioze problemen met de PS4 zijn dan hebben we het nog steeds over een paar units :)
Inderdaad, valt me nog mee dat er geen bericht op de frontpage staat.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:24
Dit is hetzelfde wat ook bij de kapotte iPads etc gebeurt. Ik bedoel, er worden miljoenen verscheept, je hoort niet de verhalen van de hardware die goed werkt, enkel de paar duizend (ja paar duizend op die miljoenen) die helaas niet goed werken.

Ach, dat hoort erbij, zou vooral niet hierom je PS4 annuleren :P, of je moet er zo angstig van worden 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door keanu_ op 16-11-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op neogaf loopt een troubleshoot thread en die is op dit moment 23 pagina's.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=716732
Als er een echt groot probleem m.b.t. uitval was, dan waren dat er wel meer geweest. In die thread zie je ook dat mensen zich zorgen maken op basis van de hoeveelheid meldingen dat daar langs komt, maar iemand heeft de afzonderlijke gevallen geteld en kwam uit op 19 dus dat valt erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:47:
Op neogaf loopt een troubleshoot thread en die is op dit moment 23 pagina's.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=716732
Als er een echt groot probleem m.b.t. uitval was, dan waren dat er wel meer geweest. In die thread zie je ook dat mensen zich zorgen maken op basis van de hoeveelheid meldingen dat daar langs komt, maar iemand heeft de afzonderlijke gevallen geteld en kwam uit op 19 dus dat valt erg mee.
Het stelt ook niks voor, ja okay, het is vervelend, maar dat gebeurt nou eenmaal. Failures komen in het nieuws, dat is bij elke nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Even doom denken, maar zouden er serieus troll reacties bij zitten (dus van het andere kamp)?

[ Voor 5% gewijzigd door Origins op 16-11-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Moet je nu wel of geen disc in de PS4 stoppen als je wilt gamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

3CPO schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:44:
Moet je nu wel of geen disc in de PS4 stoppen als je wilt gamen ?
Als je de discversie koopt wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
PBP schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:45:
[...]

Als je de discversie koopt wel ja :P
Maar ik lees soms dat de game geinstalleerd wordt, maar dit is dus geen full install begrijp ik.
Het blijft dus net als bij de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
3CPO schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:49:
Maar ik lees soms dat de game geinstalleerd wordt, maar dit is dus geen full install begrijp ik.
Het blijft dus net als bij de PS3
Op de PS3 was het niet altijd verplicht om het spel op de HD te installeren, da's op de PS4 wel zo. Je moet er echter ook de disc voor insteken wil je het kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:56
Even iets wat interessant kan zijn tussendoor:

Er zit een Bluetooth 4.0 chip in de PS4, het is niet helemaal duidelijk waarom ze aangeven dat hij maar 2.1 ondersteund. Misschien dat er later iets gedaan kan worden met de 4.0 functionaliteit (low power).

Dat zou in ieder geval helpen met het batterij leven van de DS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Gelukkig niet meer de horror van installaties zoals de PS3. Gisteren zat ik naar een livestream op twitch te kijken en die jongen kon na het volledig downloaden van CoD dat voor 14 gb opvallend kort duurde al binnen een enkele minuut spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door DidierB op 16-11-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ook ik heb mijn ps4 besteld (er kon geen levertijd worden genoemd, dus ik ben benieuwd..) Gisteren in de mediamarkt even op de ps4 gespeeld. Knack zag er leuk uit en gaf mij een beetje het ratchet and clank gevoel. De DS4 voelde echt perfect aan! wauw. Het lag echt super in de hand.

Ik weet nog niet welk game ik ga halen voor de ps4. Ik twijfel nu nog tussen BF4, Knack en Killzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Voor de liefhebbers van totaal zinloze PS4 gerelateerde foto's... Mijn exemplaar van Fifa 2014 die ik vandaag binnen kreeg via Bart Smit :)

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/5xig2j8kj/IMG_0160.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/aypu3wg0z/IMG_0161.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/5m0zprs4j/IMG_0162.jpg

Nu nog wachten op mijn PS4. Als het goed is komt deze 3 of 4 december binnen via Amazon.es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
AlphaWierie schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:03:
Ook ik heb mijn ps4 besteld (er kon geen levertijd worden genoemd, dus ik ben benieuwd..) Gisteren in de mediamarkt even op de ps4 gespeeld. Knack zag er leuk uit en gaf mij een beetje het ratchet and clank gevoel. De DS4 voelde echt perfect aan! wauw. Het lag echt super in de hand.

Ik weet nog niet welk game ik ga halen voor de ps4. Ik twijfel nu nog tussen BF4, Knack en Killzone.
Nou na het lezen van de slechte ervaringen en de reviews had ik besloten om er niet meer aan te beginnen. Toen ik gisteren toch maar even naar de MM was gegaan om te testen vond ik de game ineens weer erg leuk. Vanmorgen een half uur naar de lets play van Guude gekeken en opik ben weer helemaal enthousiast wat knack betreft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

kibber schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:30:
Voor de liefhebbers van totaal zinloze PS4 gerelateerde foto's... Mijn exemplaar van Fifa 2014 die ik vandaag binnen kreeg via Bart Smit :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu nog wachten op mijn PS4. Als het goed is komt deze 3 of 4 december binnen via Amazon.es
Online besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Ja, gisteravond voor 55e en vandaag in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

kibber schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:16:
[...]

Ja, gisteravond voor 55e en vandaag in huis
Zijn ze vrij snel mee dan. Wel mooi want dan hoef je je geen zorgen te maken dat je games niet op tijd binnen zijn :P. Ben benieuwd of bol.com hetzelfde gaat doen met mijn BF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn lokale media markt krijgen ze 59 PS4's binnen bij launch. Geen nachtelijke opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:11

Melkaz

Melkazar

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:45:
Bij mijn lokale media markt krijgen ze 59 PS4's binnen bij launch. Geen nachtelijke opening.
Niet voor de vrije verkoop neem ik aan? Als dat voor alle reservaties is dan..tja..

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkaz schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:50:
[...]

Niet voor de vrije verkoop neem ik aan? Als dat voor alle reservaties is dan..tja..
Ja voor alle pre-orders. Ze leggen geen losse ps4's in de winkel. Zelfs de 2de lading is al uitverkocht door het aantal pre-orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
http://www.eurogamer.net/...ow-killzone-resogun-knack

Interessant stukje met leuke downloads. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Zo, ik heb zojuist een costum DS4 besteld bij Evilcontrollers
Er zijn diverse opties.

Afbeeldingslocatie: http://i633.photobucket.com/albums/uu55/Sunburnt-Corpse/more.jpg

Ik heb de Glossy White versie besteld op basis van de IGN video review. Zelf heb ik er geen logo op.

Totaalkosten: 78 euro (incl. verzend)

Uiteindelijk dus maar 18 euro duurder dan de 'normale' DS4 in Nederland, dus zo gek nog niet eens :*)
En ik krijg hem binnen voor de Europese launch. Zoals in de video wordt verteld kan je vanaf volgende week ook je eigen controllers samenstellen met extra's. Dit vindt ik echter niet nodig (en is ook duurder).

[ Voor 18% gewijzigd door G4mert op 16-11-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
http://kotaku.com/surpris...e-and-keyboard-1462525553

War Thunder ondersteunt headtracking met de PlayStation 4 Camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

G4mert schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:22:
Er zijn diverse opties.

[afbeelding]

Ik heb de Glossy White versie besteld op basis van de IGN video review. Zelf heb ik er geen logo op.

[video]

Uiteindelijk dus maar 18 euro duurder dan de 'normale' DS4 in Nederland, dus zo gek nog niet eens :*)
En ik krijg hem binnen voor de Europese launch. Zoals in de video wordt verteld kan je vanaf volgende week ook je eigen controllers samenstellen met extra's. Dit vindt ik echter niet nodig (en is ook duurder).
Persoonlijk vind ik die controllers allemaal graflelijk. Die witte is dan inderdaad nog de beste, maar doe mij maar gewoon de normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
WiXX schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:38:
[...]

Persoonlijk vind ik die controllers allemaal graflelijk. Die witte is dan inderdaad nog de beste, maar doe mij maar gewoon de normale.
Ben ik helemaal met je eens. Daarom gekozen voor de cleane witte versie. Gekocht voor als ik mijn controller mee neem naar vrienden. Makkelijk uit elkaar te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 08:25
Er zijn diverse opties.

[afbeelding]

[video]

Die oranje is wel heel gaaf. Maar 78 Euro + invoerheffing is me toch net ff iets te gek voor een extra controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Komen er toch nog wat kleine details naar buiten die we nog niet wisten over de PS4. Een interview van PC Watch met Masayasu Ito, SVP Sony:
  • CPU geklokt op 1.8Ghz
  • GPU toch op basis van net uitgebrachte Radeon R9 290/290X Hawaii (en niet de R7900 Tahiti)
  • De "gevonden" 256Mb DDR3 RAM is voor de ARM chip.
En nog een hoop andere details hier: :)
http://pc.watch.impress.c...igai/20131029_621310.html

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-08 14:21
Arx schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:58:
Komen er toch nog wat kleine details naar buiten die we nog niet wisten over de PS4. Een interview van PC Watch met Masayasu Ito, SVP Sony:
  • CPU geklokt op 1.8Ghz
  • GPU toch op basis van net uitgebrachte Radeon R9 290/290X Hawaii (en niet de R7900 Tahiti)
Wut? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:36
Klinkt logisch aangezien de PS4 ook true audio aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zou het verschil niet weten tussen een R9 290 en een R7900... Ik zit totaal niet meer in het hele videokaarten/chipset gebeuren... Welke van die 2 is nu beter? Kan nl niet beoordelen of dit een tegen- of een meevaller is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:09:
Ik zou het verschil niet weten tussen een R9 290 en een R7900... Ik zit totaal niet meer in het hele videokaarten/chipset gebeuren... Welke van die 2 is nu beter? Kan nl niet beoordelen of dit een tegen- of een meevaller is :+
Als je de stock AMD versies gaat vergelijken is de 290 sneller. Sony heeft de chipset wel aangepast. Of dit de ps4 chipset nou sneller of langzamer heeft gemaakt is onbekend.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
  • CPU geklokt op 1.8Ghz
Zo dat is toch wel weer een kleine surprise. :*)
De CPU is dus net iets hoger geclocked dan de X1. Daar gaat de poging van Microsoft om qua performance dichterbij de PS4 te komen met hun recente upclocks.
Ik vraag mij nu ook af waar de GPU op geclocked is. Ook goed dat er meer geheugen gereserveerd kan blijven voor games door de ARM chip zijn eigen geheugen te geven.
Mooi stukje techniek weer van Sony.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Die specs klinken goed :)
Er zijn diverse opties.
Ziet er leuk uit, maar wel jammer dat de belettering op de controller zelf niet opnieuw gedaan wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 16-11-2013 22:40 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:27
Dit is toch wel een feature dat ik vaak zal gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vySviWh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Laatst online: 02-07 20:26
kbloem schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:59:
[...]

Nou na het lezen van de slechte ervaringen en de reviews had ik besloten om er niet meer aan te beginnen. Toen ik gisteren toch maar even naar de MM was gegaan om te testen vond ik de game ineens weer erg leuk. Vanmorgen een half uur naar de lets play van Guude gekeken en opik ben weer helemaal enthousiast wat knack betreft....
Begrijpelijk. Ik ben meestal iemand die een product als eerste haalt (net als de ps1, 2 en 3) In ons geval hebben we misschien ''geluk'' dat de usa launch al is geweest, en dat ik mogelijk niet bij de eerste lichting zit. Dan gaan er toch een paar weken overheen. En mocht het toch mis gaan dan heb je altijd nog de garantie :)
Zeker tegenwoordig hoe het social media zo krachtig is (lees een openbaar facebook bericht/klacht, met sony erin taggen) zijn ze ook niet meer zo zuinig als vroeger als het om vervanging van je console gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
Ssd/hdd tests van IGN: http://www.ign.com/wikis/...ive_Speed_Test_Comparison
Geen eenduidige conclusie.

Hier nog wat tests van gebruikers, maar ook nog niet heel duidelijk.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=716288&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
  • CPU geklokt op 1.8Ghz
verzin je dit of heb jij t vertaald? gpu r9 290 zou fijn nieuws zijn nml.

ik lees hier nml: http://www.extremetech.co...he-hardware-specs-compare

PS4 vs. Xbox One: GPUs compared
Again, by virtue of being an AMD APU, the Xbox One and PS4 GPUs are technologically very similar — with the simple difference that the PS4 GPU is larger. In PC terms, the Xbox One has a GPU that’s similar to the (entry-level) Bonaire GPU in the Radeon HD 7790, while the PS4 is outfitted with the (mid-range) Pitcairn that can be found in the HD 7870. In numerical terms, the Xbox One GPU has 12 compute units (768 shader processors), while the PS4 has 18 CUs (1152 shaders). The Xbox One is slightly ahead on GPU clock speed (853MHz vs. 800MHz for the PS4).

[ Voor 36% gewijzigd door hully op 17-11-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

hully schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:55:
[...]

[..]
Loopt een thread op Neogaf + reddit + vertaald door Chrome. Wat ik hier neer heb gezet is makkelijk uit de slides te halen. :)

Het is altijd oppassen met bronnen op internet, maar PC Watch JP is doorgaans wel betrouwbaar. Overigens was er door Sony al die tijd nooit iets anders vermeld over de kloksnelheid en gebruik van GPU, tot dit interview dan. De reden dat we het van Xbone weten is nav het interview met DF. De schrijver waar jij naar verwijst in je link gaat uit van aannames die ook ooit eens door DF waren gemaakt.

Feitelijk veranderd er niets aan de console, het is alleen dat we het nu weten wat dat ding doet tikken. ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:36
hully schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:55:
[...]

ik lees hier nml: http://www.extremetech.co...he-hardware-specs-compare

PS4 vs. Xbox One: GPUs compared
Again, by virtue of being an AMD APU, the Xbox One and PS4 GPUs are technologically very similar — with the simple difference that the PS4 GPU is larger. In PC terms, the Xbox One has a GPU that’s similar to the (entry-level) Bonaire GPU in the Radeon HD 7790, while the PS4 is outfitted with the (mid-range) Pitcairn that can be found in the HD 7870. In numerical terms, the Xbox One GPU has 12 compute units (768 shader processors), while the PS4 has 18 CUs (1152 shaders). The Xbox One is slightly ahead on GPU clock speed (853MHz vs. 800MHz for the PS4).
Niet echt een kwaliteitsartikel moet ik zeggen. Talloze sites maken de fout dat de x1 gpu vergelijkbaar is met de hd7790, terwijl dat echt pure onzin is. De x1 heeft nu eenmaal 768 gcn cores @ 853 mhz, minus 10% voor kinect. De hd7790 heeft maar liefst 896 gcn cores @ 1000 mhz. Enorm verschil dus. D x1 gpu is meer vergelijkbaar kwa performance met een hd7770, die heeft 640 gcn cores @ 1000 mhz.

Wat wel zo kan zijn, is dat de x1 gpu gebaseerd is op de hd7790. Immers, ms had zelf aangegeven dat de die eigenlijk 14cu's bevat, maar dat twee uitgeschakeld zijn omwille van power consumption, hitte en yields. Dus eigenlijk een hd7790 met 2 cu uitgeschakeld, en ipv 1ghz op 853mhz.

Ditzelfde zie je bij de ps4 gpu ook. Dat is eigenlijk een hd7870 met 20 cu's, waarvan er 2 uitgeschakeld zijn en loopt op 800mhz waarschijnlijk. Het rare hiervan is dat je nu zou denken dat het dus een pitcairn xt gpu betreft, maar dit klopt niet. De ps4 gpu heeft namelijk wel amd trueaudio en verbeterde gpu compute van gcn 1.1. Ofwel, de extra's die voorlopig alleen de r9 290(x) heeft. Dit zou misschien een voorbode kunnen zijn van een amd videokaart voor de pc met 1280 gcn 1.1 cores. Wat ik ook apart vind is dat volgens bepaalde berichten, de twee uitgeschakelde cu's van de ps4 niet ge-lasercut zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Die Share en Livestream feature is wel cool gezien op youtube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
Arx schreef op zondag 17 november 2013 @ 09:59:
[...]

Loopt een thread op Neogaf + reddit + vertaald door Chrome. Wat ik hier neer heb gezet is makkelijk uit de slides te halen. :)

Feitelijk veranderd er niets aan de console, het is alleen dat we het nu weten wat dat ding doet tikken. ;)
nou, voor de mensen zoals ik die uitgingen van een r78xx kaart is de aanwezigheid van een R9 290 een welkome verrassing die in mijn enthousiasme wel degelijk iets verandert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
hully schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:40:
[...]

nou, voor de mensen zoals ik die uitgingen van een r78xx kaart is de aanwezigheid van een R9 290 een welkome verrassing die in mijn enthousiasme wel degelijk iets verandert...
De ps4 heeft een gpu die dus gebaseerd is op technologie van de r9 290(x), maar heeft natuurlijk niet de exacte specificaties en kracht daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t0mmiiiii schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:53:
[...]

De ps4 heeft een gpu die dus gebaseerd is op technologie van de r9 290(x), maar heeft natuurlijk niet de exacte specificaties en kracht daarvan.
anders zou hij niet 1.84Tflops gehad, maar stuk hoger natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
t0mmiiiii schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:37:

Zonde geld dus als je die testen ziet tot nu toe. In sommige gevallen is de stock hdd zelfs sneller want mij maar 1 ding zegt en dat is dat er geen aandacht is besteed aan SSD drivers. Waar je dus een aanschaf voor moet doen voor jezelf is voor de ruimte maar niet voor de snelheid.

Thanks voor deze link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Officieel: 1 miljoen PS4s verscheept op 15 november. 'Beste lancering in de geschiedenis van PlayStation'.

Keyword is natuurlijk 'shipped', maar toch erg netjes... zeker aangezien het apparaat alleen nog maar in de VS (en Canada?) is uitgebracht.

EDIT Mogelijk gaat het niet om verscheepte exemplaren, maar daadwerkelijke verkochte exemplaren.

Shuhei Yoshida heeft het over 'meer dan een miljoen verkochte PS4s' ('sold-through' ipv 'shipped').

[ Voor 31% gewijzigd door Uniciteit op 17-11-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://gamingbolt.com/war...add-5000-different-planes

Als het goed werkt lijkt me dit met Warframe wel een toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Uniciteit schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:58:
Officieel: 1 miljoen PS4s verscheept op 15 november. 'Beste lancering in de geschiedenis van PlayStation'.

Keyword is natuurlijk 'shipped', maar toch erg netjes... zeker aangezien het apparaat alleen nog maar in de VS (en Canada?) is gedownload.
Dat is wel veel :o . Grotendeels zal ook verkocht zijn gok ik. Als ik zo lees dat er bijna niemand hem nu nog in de winkel kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vraag me af wat Sony van plan is met Home. Ik vond er niet veel aan, maar het schijnt vrij populair te zijn.
Ik ben benieuwd of dat ook op de PS4 gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
PBP schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:11:
[...]

Dat is wel veel :o . Grotendeels zal ook verkocht zijn gok ik. Als ik zo lees dat er bijna niemand hem nu nog in de winkel kan kopen.
] Mogelijk gaat het niet om verscheepte exemplaren, maar daadwerkelijke verkochte exemplaren.

Shuhei Yoshida heeft het over 'meer dan een miljoen verkochte PS4s' ('sold-through' ipv 'shipped').

EDIT: Yep, Adam Boyes bevestigt dat het 'verkocht' en niet 'verscheept' is.

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 17-11-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Uniciteit schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:18:
[...]

] Mogelijk gaat het niet om verscheepte exemplaren, maar daadwerkelijke verkochte exemplaren.

Ik zie het net langskomen op twitter inderdaad. Dus dan vallen die 'defecten' ook wel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt enorm veel. 1/4 van de wiiu totaal aantallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:18:
[...]

EDIT: Yep, Adam Boyes bevestigt dat het 'verkocht' en niet 'verscheept' is.
Impressive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik de berichten zo lees dan hoop ik dat onze ps4's erg goed ingepakt tijdens hun reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
F*** wat veel! dan vallen die aantal erg mee die stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:37:
Als ik de berichten zo lees dan hoop ik dat onze ps4's erg goed ingepakt tijdens hun reis.
Ja, Hoorde dat de pakketjes van amazon ook slecht verpakt waren. Hoop dat bol.com ietsje voorzichtiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

AtlAntA schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:37:
Des te meer reden om de PS4 direct uit de winkel te halen. Als je die PS4 foto's van Amazon ziet, begrijp je gelijk waarom daar zoveel klachten zijn... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:47:
[...]

Des te meer reden om de PS4 direct uit de winkel te halen. Als je die PS4 foto's van Amazon ziet, begrijp je gelijk waarom daar zoveel klachten zijn... :X
Zag hier in de buurt een jaar geleden iemand van een pakketdienst die weg was gereden zonder te controleren of zijn achterdeuren goed dicht waren. Er lagen zeker 50 pakketjes op de kruising toen hij net wat te hard de bocht had genomen. Daar gaat je electronica....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heb hem in pre-order staan bij Amazon. Ben benieuwd hoe het aankomt. Zal vast wel goed verpakt zijn, hoop ik...

[ Voor 43% gewijzigd door Hendrikje1 op 17-11-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendrikje1 schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:57:
Heb hem in pre-order staan bij Amazon. Ben benieuwd hoe het aankomt. Zal vast wel goed verpakt zijn, hoop ik...
Is wrs een andere vestiging dan die van amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:00:
[...]

Is wrs een andere vestiging dan die van amerika
Besteld bij Amazon.de. Dus over een kleine 2 weken weet ik meer.
Normaal ben ik altijd tevreden over hoe Amazon (zowel DE als UK) alles verpakt. Dus het zal me niets verbazen dat het ook in dit geval prima verpakt zal zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Hendrikje1 op 17-11-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zullen er goed aan doen om de hdmi poort te controleren voordat we er een kabel in drukken.

http://psx-scene.com/foru...hing-line-explained-3931/

[ Voor 3% gewijzigd door AtlAntA op 17-11-2013 12:05 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Arx schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:47:
Zelf ophalen en dan de games in de winkel uitkiezen vind ik sowieso veel leuker dan te moeten wachten op de pakketdienst :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
AtlAntA schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:04:
We zullen er goed aan doen om de hdmi poort te controleren voordat we er een kabel in drukken.

Bedankt zeer nuttig :).
SToRM666 schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:10:
[...]

Zelf ophalen en dan de games in de winkel uitkiezen vind ik sowieso veel leuker dan te moeten wachten op de pakketdienst :p
Ik heb niks gepreorderd dus ik kan hem waarschijnlijk niet ophalen :(. Gisteren bij de Bart-Smit de controller nog vast gehad: Wat een bazen ding! Kan er niks anders van zeggen :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:04:

Bedankt voor het linkje, zal ik zeker controleren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

inderdaad zeer bleangrijke tip, mag misschien wel even een notificatie van in de startost komen te staan?

beetje lullig als je door het inpluggen van een HDMI kabel de boel kapot maakt terwijl je het kunt voorkomen door van tevoren een stukje metaal om te buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Hendrikje1 schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:18:
[...]

Bedankt voor het linkje, zal ik zeker controleren :).
Afbeeldingslocatie: http://psx-scene.com/forums/content/attachments/48753d1384586535-ps4-hdmi-port.jpg/

Bedoelen ze dat metalen stukje precies in het midden?

Ook een opmerkelijk artikel dat verwijst naar de mogelijke oorzaak hiervan.

http://www.neowin.net/new...aged-during-manufacturing

Sony maakt waarschijnlijk 100 dollar winst per verkochte console. Dat zou na eerdere berichten erg goed nieuws voor Sony zijn.

http://www.cdrinfo.com/Se...Details.aspx?NewsId=38639

[ Voor 35% gewijzigd door zwembroek op 17-11-2013 13:06 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zat me idd ook al af te vragen wat ze bedoelen, maar ik ga er vanuit dat het wel opvalt als ik het controleer, als die HDMI poort er verder normaal uitziet dan plug ik mijn kabel er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Same here... Beetje wazig. Klinkt een beetje als zon gevalletje wanneer je niet goed oplet met het inzetten van je mobo en die metalen clipjes van de achterplaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

zwembroek schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:52:
[...]

[afbeelding]

Bedoelen ze dat metalen stukje precies in het midden?

Ook een opmerkelijk artikel dat verwijst naar de mogelijke oorzaak hiervan.

http://www.neowin.net/new...aged-during-manufacturing

Sony maakt waarschijnlijk 100 dollar winst per verkochte console. Dat zou na eerdere berichten erg goed nieuws voor Sony zijn.

http://www.cdrinfo.com/Se...Details.aspx?NewsId=38639
Yep, het is een pinnetje die ervoor zorgt dat de kabel er maar in een positie in kan. En het buigt wanneer je de kabel er verkeerd om in steekt. Sony is hier een beetje doorgeschoten qua kostenbesparing. Bij een fatsoenlijke HDMI poort is dat pinnetje een geheel met de rest, ipv een los pinnetje. :X

Ik mis in de BOM de controller. :? Daarnaast is marketing en R&D ook een grote kostenpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De kosten zijn 296 dollar en de prijs in de winkel 399 dollar, maar ik ga ervan uit dat de winkel er ook iets aan over wil houden, dus die 100 dollar lijkt me wat veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Marges voor winkels zijn extreem laag wat consoles betreft, het zou me niet verbazen als de marge voor een winkel maar 5% is.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 17-11-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Arx schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:14:
[...]

Yep, het is een pinnetje die ervoor zorgt dat de kabel er maar in een positie in kan. En het buigt wanneer je de kabel er verkeerd om in steekt. Sony is hier een beetje doorgeschoten qua kostenbesparing. Bij een fatsoenlijke HDMI poort is dat pinnetje een geheel met de rest, ipv een los pinnetje. :X

Ik mis in de BOM de controller. :? Daarnaast is marketing en R&D ook een grote kostenpost.
Dus het probleem is dat al die amerikanen hun HDMI kabel andersom ingeplugd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

t0mmiiiii schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:37:

Sommige mensen doen er gewoon een 1TB SSD in :X Ik vind een SSD van minimaal 500GB te duur voor m'n PS4, dus ga er een 1TB SHDD in doen. (Heb overigens een 500GB 7200rmp schijf in m'n PS3 zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

shoombak schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:33:
[...]

Dus het probleem is dat al die amerikanen hun HDMI kabel andersom ingeplugd hebben?
Op 1 miljoen verkochten consoles, met minstens evenzoveel pogingen om de HDMI kabel correct aan te sluiten: ja, er zullen ongetwijfeld Amerikanen tussen zitten die bij een eerste poging niet goed de kabel erin gedaan hebben zodat het pinnetje buigt. En bij een tweede poging pas gaan nadenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 100 dollar winst is dat inclusief of exclusief transport, marketing, marge voor de verkoper en ontwikkelingskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Vandaag nog eens de PS4 FIFA 14 bekeken die ik gidteren ontvangen heb. Deze heeft code CUSA 00128 op de rug van de cover en dus geen BLES code meer voor Europese games, BLUS op games in de Verenigde Staten, etc. Dus eens even op onderzoek uitgegaan op Internet.

Killzone: Shadow Fall heeft CUSA 00190 en Call of Duty: Ghosts CUSA 00025.

Omdat in Amerika en Europa dezelfde CUSA codes opduiken voor games, lijkt het er op dat alle games een CUSA code krijgen. Er lijkt per regio nu wel weer verschil in nummers voor DLC.

Zie ook: http://67.227.255.239/forum/showthread.php?t=707545.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 17-11-2013 13:58 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:39:
Die 100 dollar winst is dat inclusief of exclusief transport, marketing, marge voor de verkoper en ontwikkelingskosten?
Enkel voor de onderdelen (plus dat het maar een schatting is). Transport, marketing, marge en ontwikkelkosten worden dus niet meegerekend.

Lekker nutteloos dus weer.

Volgens mij heeft Sony zelf gezegd, dat als ze een game bij de ps4 verkopen ze winst maken.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een heel uitgebreid artikel met tips over hoe om te gaan met de hdmi poort op de ps4.

http://lvlzero.com/2013/11/17/ps4-blod-analysis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:50:
[...]

Enkel voor de onderdelen (plus dat het maar een schatting is). Transport, marketing, marge en ontwikkelkosten worden dus niet meegerekend.

Lekker nutteloos dus weer.

Volgens mij heeft Sony zelf gezegd, dat als ze een game bij de ps4 verkopen ze winst maken.
De meesten vergeten de overige kosten. Maar ze spelen nu met alles er bij ongeveer breakeven. Over ongeveer 3 jaar gaan ze aan de console ook verdienen.
Ben wel blij dat Sony en MS het nu op deze manier doen, is ook beter voor de toekomst. Hoe meer ze verdienen in plaats van verliezen, des te beter voor ons (toekomsttechnisch gesproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

AtlAntA schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:57:
Nog een heel uitgebreid artikel met tips over hoe om te gaan met de hdmi poort op de ps4.

http://lvlzero.com/2013/11/17/ps4-blod-analysis/
Dit plaatje illustreert goed wat er fout gaat:

Afbeeldingslocatie: http://lvlzero.com/img/2013/11/original-kot.jpg

En zo hoort het eruit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://lvlzero.com/img/2013/11/hdmiweec.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Arx op 17-11-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:34
shoombak schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:33:
[...]

Dat lijkt me niet want die kan er niet andersom in ivm de vorm. Te ruw mischien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:53
Vandaag een op PS4 gespeeld bij Mediamarkt. Kwam er eigenlijk helemaal niet voor, maar toen ik hem zag staan kon ik het natuurlijk niet laten om er even op te spelen.

De controller was een groter verschil met de DS3 dan ik had verwacht. Wel erg positief. Hij is inderdaad een stuk groter. Moet zeggen dat ik met de DS3 ook geen problemen had, maar voel wel verbeteringen. Na een langere sessie kan ik daar wat meer over zeggen, maar de eerste indruk was zeker goed.

Verder even Knack gespeeld. Zag er best leuk uit. Maar is inderdaad geen hoogtepunt. Maar slecht wil ik zeker niet noemen.

Even door de Menu's kijken. En wat trailers gespeeld. Al met al best een aardige indruk gekregen. Had liever killzone gespeeld, maar er moet nog wel een verrassing over blijven :)

Verder toch een kritiek puntje, vond de laadtijden eigenlijk best wel weer lang. Even een een ander spel starten kost toch de nodige seconden.

Ook was COD Ghost al te koop voor 65.- Ik hoop wel dat de prijzen van de games gaan zakken. Een Mediamarkt zit met nieuwe releases rond de 50.- en dat vind ik een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

Phydomir

Dennis

Wij pissen sowieso redelijk naast het potje qua prijzen van games. Ik bedoel, in de US 59,99, dollar!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb mijn PS4 binnen inclusief Killzone Shadow Fall.
Zit nu ff te kijken voor wat leuke andere titels, wat raden jullie aan?
Fifa lijkt me niks, NFS:R lijkt me wel wat, of is Driveclub/ The Crew leuker?
Knack klinkt ook wel grappig, kortom:
Wat zijn must haves voor de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:05
Pics or it didn't happen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:43:
Driveclub/The Crew komen pas over maanden uit dus die keuze is niet moeilijk.

Ik zou gewoon eens goed rondkijken wat er nog meer is. Ik heb persoonlijk Knack en AC4 besteld (en vanwege de Killzone bundel, nu ook Killzone) maar er zijn ook nog spellen die ik via de PS store wil halen op day 1.
Resogun, Contrast, Fl0wer, Fl0w en er is nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Battlefield 4 is qua multiplayer ook een hele goede. Tevens krijgt AC:Black Flag goede cijfers.

Vraagje betreft je avatar afbeelding. Is het mogelijk om:

1. Op FB eventjes een leuke custom avatar als profielfoto in te stellen.
2. Deze syncen met je PS4
3. Sync weer uitzetten op PS4 + Op FB weer je normale foto instellen.
4 Blijft dan je custom avatar staan op je PS4 of gaat ie terug naar een default pic?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je wat oordopjes met microfoon(of die het doet) kunnen testen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

De prijzen schrikken mij wel een beetje af hoor, gisteren kwamen de wekelijkse reclame meuk binnen(Mediamarkt, Bart Smit, ToysXL etc.) en overal zie je de SP4 games staan voor 69,95!

Goedkoopste Knack op budgetgaming is 60,- terwijl je vaak nieuwe PS4/Xbox360 games online voor 47,50 a 50,- wel kon vinden. Hopelijk is dit gewoon puur gericht om maximaal te profiteren van early adopters die toch wel in de winkel waar de PS4 gekocht wordt er games bij doen en zakken we straks weer mooi naar de <55 euro bij nieuwe releases. Zeker Mediamarkt valt mij zwaar tegen, 69,99 voor Killzone..terwijl je games als The last of us voor 50 euro had.

Edit: overigens geen PS4 gereserveerd, ik heb nog zo'n 4 PS3 games, stuk of 20 Steam games om uit te spelen en ik hou me de komende weken wel bezig met de nieuwe Zelda en Mario 3d World. Maar had striekem toch wel graag een PS4 gehad zo eind December ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Melkaz op 17-11-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er een tijdje terug niet al gezegd dat de games van de nieuwe generatie duurder zouden zijn dan de huidige generatie?
Ik wacht de prijzen wel af en anders wacht ik een half jaar, heb nog genoeg te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Kan me herrineren dat de prijzen bij release van PS3 ook vrij hoog waren. Hoger dan dat ze nu zijn in ieder geval. Je moet toch games erbij hebben dus blijven de prijzen bij elke winkel boven de €55 en stunt er niet echt iemand. Dat zal later wel weer goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:43:
Was er een tijdje terug niet al gezegd dat de games van de nieuwe generatie duurder zouden zijn dan de huidige generatie?
Ik wacht de prijzen wel af en anders wacht ik een half jaar, heb nog genoeg te spelen.
Nee gelukkig is dat niet het geval. Het is gewoon typisch profiteren wat de bedrijven hier doen in Nederland.
Alle PS4 games zijn in Amerika exact even duur als de vorige generatie(59,99 Dollar):

http://www.amazon.com/b/r...751582&pf_rd_i=6427814011

Het zal zich absoluut wel herstellen binnen enkele maanden. Toen ik de Wii U kocht bij launch ben ik ook per direct de MM uitgelopen met alleen de console, alle games waren 60 of meer. Online voor 50 gekocht :+

[ Voor 12% gewijzigd door Melkaz op 17-11-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt dat gewoon via internet bestellen, veel voordeliger. Las ergens dat Gamemania de duurste is in Nederland.
Pagina: 1 ... 5 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.

Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan