Niet zeker waar dit te vragen, maar in de nieuwe google maps, waar kan ik rij instructies vinden? dus die lijst met hier links, daar rechts etc. Bij de oude stonden op de routelijn ook bolletjes waar je een afslag moest nemen oid, hier kon je dan op tappen en een afslagnummer lezen. Ik rij namelijk motor en kijk zo vooraf welke afslagen etc. ik moet hebben. In de nieuwe maps kan ik dit nergens vinden.
Ik heb een vaag probleem met mijn Nexus 5: het geluid kraakt/ruist heel erg tijdens het opnemen van video. Het probleem lijkt echter niet in de microfoon te zitten, als ik met een andere app audio-recordings maak is er niks aan de hand. Ik heb alle gegevens van de camera-app gereset, maar dit heeft geen verschil gemaakt. Iemand suggesties over wat ik kan proberen?
Over mijn toestel: ik heb de gewone rom er nog op staan, heb het toestel geroot en maak gebruik van gravity box en greenify.
Over mijn toestel: ik heb de gewone rom er nog op staan, heb het toestel geroot en maak gebruik van gravity box en greenify.
Op de tijd klikken naast het "navigatie starten" symbool geeft mij het route overzicht.Snuurtje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:47:
Niet zeker waar dit te vragen, maar in de nieuwe google maps, waar kan ik rij instructies vinden? dus die lijst met hier links, daar rechts etc. Bij de oude stonden op de routelijn ook bolletjes waar je een afslag moest nemen oid, hier kon je dan op tappen en een afslagnummer lezen. Ik rij namelijk motor en kijk zo vooraf welke afslagen etc. ik moet hebben. In de nieuwe maps kan ik dit nergens vinden.
is het wesp? of weps?Mizgala28 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:21:
[afbeelding]
Snel geleverd mitst je in Duitsland of VS woont.
Zonder gein, vind het wel een bijzondere kleur voor een telefoon. Vraag mij trouwens wel af of deze snel naar Nederland gaat komen.
Doet Nokia al jaaaaren...-Bas schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:08:
[...]
Zonder gein, vind het wel een bijzondere kleur voor een telefoon.
What's the speed of Dark?
Gisteravond het toestel omgeruild voor een ander exemplaar bij de Mediamarkt. Deze was wel vrij van dode pixels, maar helaas zit er wel stof onder de bovenste laag van het scherm. Wederom een 401K, maar dit keer nog irritanter dan die rode pixel. Vanavond weer omruilen, hopelijk is 3x scheepsrechtJ0YR1D3R schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:33:
Helaas zijn er ook nadelen, het zwart is behoorlijk vaal naast een AMOLED scherm en daarnaast zit er een dode subpixel midden onderin. Eigenlijk alleen te zien tijdens testen, maar als je goed kijkt zie je hem ook bij normaal gebruik zitten. Maar even kijken wat ze daar op te zeggen hebben bij Mediamarkt binnenkort.
Hallo allemaal,
Sinds gister heb ik een nieuwe Nexus 5 ter vervanging van mijn oude defecte. Heb nu de 401 batch en alle problemen die ik eerst had zijn weg, echter heb ik nu compleet iets anders. Soms lijkt het alsof het touchscreen 'flipt' en uit het niets aanrakingen registreert. Hierna reageert het touchscreen nergens meer op totdat ik de telefoon laat slapen en weer wakker laat worden. Ook zie ik soms een aantal horizontale witte lijnen even in mijn scherm verschijnen en knipperen. Zijn dit software problemen of kan ik mijn telefoon weer terug gaan sturen?
Details: de aanrakingen lijken vooral te worden geregistreerd aan de onderkant bij de menu toetsen en ik heb gister een screenprotector aangebracht.
Sinds gister heb ik een nieuwe Nexus 5 ter vervanging van mijn oude defecte. Heb nu de 401 batch en alle problemen die ik eerst had zijn weg, echter heb ik nu compleet iets anders. Soms lijkt het alsof het touchscreen 'flipt' en uit het niets aanrakingen registreert. Hierna reageert het touchscreen nergens meer op totdat ik de telefoon laat slapen en weer wakker laat worden. Ook zie ik soms een aantal horizontale witte lijnen even in mijn scherm verschijnen en knipperen. Zijn dit software problemen of kan ik mijn telefoon weer terug gaan sturen?
Details: de aanrakingen lijken vooral te worden geregistreerd aan de onderkant bij de menu toetsen en ik heb gister een screenprotector aangebracht.
Probeer het eens zonder de protector en je zegt zelf al dat het sinds de plaatsing van de protector is dus misschien ligt het dar aan weet ook wel dat die niet goedkoop zijn maar heel eerlijk zijn ze ook niet nodig
Nou dit ding blijft bezeten zelfs zonder protector. Wipen etc. werkt ook niet, scherm is ook niet vies ofzo. Deze gaat dus mooi terug.Limbo045 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:16:
Probeer het eens zonder de protector en je zegt zelf al dat het sinds de plaatsing van de protector is dus misschien ligt het dar aan weet ook wel dat die niet goedkoop zijn maar heel eerlijk zijn ze ook niet nodig
Misschien iets water in het scherm gelopen, mits het een natte protector is ?! Ik heb dit ook gehad, en na een dag op drogen in rijst was het weer weg.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Hij ligt niet toevallig op een Qi-lader als je problemen hebt? Dan hapert hij bij mij ook wel eens...tobitronics schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:42:
[...]
Nou dit ding blijft bezeten zelfs zonder protector. Wipen etc. werkt ook niet, scherm is ook niet vies ofzo. Deze gaat dus mooi terug.
5520 Wp op WZW PVOutput
Nee, ik heb wel een Qi lader maar dit gebeurt gewoon als je m in de hand houdt. Blijft vreemd aangezien ik gister totaal geen problemen had....Phr34k schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:00:
[...]
Hij ligt niet toevallig op een Qi-lader als je problemen hebt? Dan hapert hij bij mij ook wel eens...
Ik ben er eens ingedoken, interessante info. Wat ik dus eruit opmaak is dat puur de modem van kitkat 4.4 het verschil maakt ten opzichte van 4.4.1: de oudere modem zou dan een beter bereik geven dan de nieuwe. Qua gsm/wcdma/lte frequenties en banden zou het inderdaad niet uitmaken of de D820 (Verenigde Staten) modem neemt of de D821 (rest van de wereld), beide modems zijn hetzelfde en de nexus detecteert blijkbaar zelf de juiste instellingen voor de provider.richajax schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:04:
[...]
Hiervoor had ik een galaxy s3 en had thuis nooit problemen met wegvallende verbinding.
Ik ben er op diverse fora over gaan lezen.
De uiteindelijke keuze voor betreffend modem nav deze post https://productforums.goo.../7s7DsI4DUYo/29Ki8YLJCk0J
Mijn telefoon is nu niet meer gebonden aan een plekje dicht bij het raam!![]()
Alle 820 modems kunnen zonder probleem op onze 821
Zometeen eens de KRT16M modem flashen, ben benieuwd of het bereik beter wordt! Mijn huidige dataverbinding is nu meestal hooguit GPRS of als ik geluk heb één streepje 3G
bij mij zit er ook een heel klein stofdeeltje onder het scherm, toch wel jammer nu ik weet zie ik het ookJ0YR1D3R schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:19:
[...]
Gisteravond het toestel omgeruild voor een ander exemplaar bij de Mediamarkt. Deze was wel vrij van dode pixels, maar helaas zit er wel stof onder de bovenste laag van het scherm. Wederom een 401K, maar dit keer nog irritanter dan die rode pixel. Vanavond weer omruilen, hopelijk is 3x scheepsrecht
nog even denken of ik hem om probeer te ruilen....
Ik heb zonet de KRT16M modem geflashed via CWM. Na de reboot bleek dat de smalbandversie hetzelfde is gebleven, namelijk M8974A-1.0.25.0.23. Daarna voor de gein een ander modem geflashed (KOT49E) maar de smalbandversie blijft hetzelfde.
Doe ik iets verkeerd? Het lijkt wel alsof er helemaal geen nieuwe modem is geflashed..
Doe ik iets verkeerd? Het lijkt wel alsof er helemaal geen nieuwe modem is geflashed..
Hebben die OEM's geen uitgangsinspectie o.i.d. Ik zie dit telkens opnieuw bij alle hardwareboeren ...weertenaar schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:47:
[...]
bij mij zit er ook een heel klein stofdeeltje onder het scherm, toch wel jammer nu ik weet zie ik het ook![]()
nog even denken of ik hem om probeer te ruilen....
Ik lees hier op tweakers veel retourneringen en vraag me altijd af wat er nu met die geretourneerde produkten gebeurd?
Gewoon opnieuw verpakken en uitsturen als zijnde nieuw en hopen dat die bij een minder kritische consument terecht komt of zouden deze daadwerkelijk de revisie ingaan, kost dan ook veel geld.

Ik werk zelf in de automotive industrie en als wij dergelijke produkten uit zouden leveren dan staan de heren van Audi/BMW/Daimler hier binnen notime op de stoep en bij ons geldt 3 strikes out; dus einde business!

Arriving Somewhere but not here....
Het valt me wel tegen, ik heb ook twee keer een One S gehad, beide waren prima in orde. Geen dode pixels, stof of schermen met backlight problemen. Bij de Nexus 5 nu dus al twee keer, ben benieuwd of de derde wel goed is. Bij HTC hadden ze het blijkbaar beter voor elkaar.Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:07:
[...]
Hebben die OEM's geen uitgangsinspectie o.i.d. Ik zie dit telkens opnieuw bij alle hardwareboeren ...![]()
Ik lees hier op tweakers veel retourneringen en vraag me altijd af wat er nu met die geretourneerde produkten gebeurd?
Gewoon opnieuw verpakken en uitsturen als zijnde nieuw en hopen dat die bij een minder kritische consument terecht komt of zouden deze daadwerkelijk de revisie ingaan, kost dan ook veel geld.
Afgelopen week heb ik een Nexus 5 gekocht bij de Mediamarkt, en ook ik heb een dode pixel en een los zittende powerbutton. Kan ik mijn mobiel direct omruilen bij de mediamarkt? En kan ik mijn Nexus 5 ook bijvoorbeeld over een jaar inruilen zodat ik dan een nieuwe ontvang? Ik heb er momenteel namelijk niet veel last van. Alvast bedankt.
Dat zou handig zijn, elk jaar een nieuwe tel
. Nee, na de eerste 7 dagen (omruilgarantie?) moet je hem gewoon aanbieden ter reparatie.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Het lijkt erop dat door mijn telefoon een paar uur uit te laten hij niet meer 'bezeten' lijkt, kan dat kloppen? Zou ik m nog steeds terug moeten sturen?
Nu bijna week in bezit van N5. Na de wisselende verhalen te hebben gelezen over de batterij wil ik mijn ervaring graag even delen.
Telefoon 6 uren van de lader af (startte op 90%), screentime van 1:03 uur (27%), nu nog 15% batterij over. Helderheid op 10%, locatie en Now uitgeschakeld... Dit kan niet kloppen toch?
Telefoon 6 uren van de lader af (startte op 90%), screentime van 1:03 uur (27%), nu nog 15% batterij over. Helderheid op 10%, locatie en Now uitgeschakeld... Dit kan niet kloppen toch?
Daar moet iets vreemds aan de hand zijn. Heb je zelf al wat onderzoek gedaan (Better Battery Stats, Wakelock Detector, etc etc)?naNs schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:21:
Nu bijna week in bezit van N5. Na de wisselende verhalen te hebben gelezen over de batterij wil ik mijn ervaring graag even delen.
Ik haal nu al 2 dagen achter elkaar meer dan 36 uur, dit kan idd niet. (En ik heb location, nfc, google now en 4g constant aanstaan, behalve snachts dan gaat hij op vliegtuigmodus)naNs schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:21:
Hebben er veel van jullie last van backlight bleeding? Ik heb namelijk in 2 hoeken best wel veel backlight bleeding.. In een donkere ruimte is het goed zichtbaar. Is dat een geldig excuus om te retourneren?
Goed, inmiddels zijn de man bij de servicebalie van Mediamarkt Zoetermeer en ik dikke vriendjes. Ik heb vanavond 3x een Nexus 5 bij hem moeten retourneren. De mevrouw achter de kassa werd ook lichtelijk gek van me, maar nu ligt inmiddels Nexus 5 nummer 5 naast me. Ik denk een gevalletje dikke pech, maar goed opgelost door Mediamarkt.J0YR1D3R schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:09:
[...]
Het valt me wel tegen, ik heb ook twee keer een One S gehad, beide waren prima in orde. Geen dode pixels, stof of schermen met backlight problemen. Bij de Nexus 5 nu dus al twee keer, ben benieuwd of de derde wel goed is. Bij HTC hadden ze het blijkbaar beter voor elkaar.
- Rode pixel midden onder
- Stof onder het scherm
- Rode pixel midden in
- Rode pixel rechts van het midden
- Defecte pixel-loos en stofloos
Heeft LG de boel zo erg verk***t dat er iedere keer iets mis mee is?J0YR1D3R schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:27:
[...]
Goed, inmiddels zijn de man bij de servicebalie van Mediamarkt Zoetermeer en ik dikke vriendjes. Ik heb vanavond 3x een Nexus 5 bij hem moeten retourneren. De mevrouw achter de kassa werd ook lichtelijk gek van me, maar nu ligt inmiddels Nexus 5 nummer 5 naast me. Ik denk een gevalletje dikke pech, maar goed opgelost door Mediamarkt.
- Rode pixel midden onder
- Stof onder het scherm
- Rode pixel midden in
- Rode pixel rechts van het midden
- Defecte pixel-loos en stofloos
Dat zou je wel denken, maar 20 mensen hier hebben problemen, en een paar duizend hoor je niet omdat er geen problemen zijn.Mizgala28 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:49:
[...]
Heeft LG de boel zo erg verk***t dat er iedere keer iets mis mee is?
Mijn 3de toestel heeft een luide vibratie. 'kga het ook terug retourneren en wegblijven van de n5, hoe graag ik dit toestel ook wil hebben
Ondanks zijn pure-besturingssysteem, en goede chips:Li1quid schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:16:
Mijn 3de toestel heeft een luide vibratie. 'kga het ook terug retourneren en wegblijven van de n5, hoe graag ik dit toestel ook wil hebben
't blijft een LG.
| live and give like no one else |
Kan je je telefoon ook omruilen of opsturen voor 1 defecte pixel na die 7 dagen omruil tijd?
Meestal niet.Sunblade NL schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:37:
Kan je je telefoon ook omruilen of opsturen voor 1 defecte pixel na die 7 dagen omruil tijd?
Als je met opsturen binnen de garantie bedoelt ja, in de winkel ruilen kun je alleen binnen 7 dagen, daarna ben je gewezen op de garantie van de fabrikant.Sunblade NL schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:37:
Je moet eens weten hoe vaak ik mensen hoor zeggen "LG spul is troep" terwijl ze wel een nexus4 hebben. Als ik dan zeg dat die door LG wordt geproduceerd worden ze stil en staan ze je raar aan te kijken.3x3 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:18:
[...]
Ondanks zijn pure-besturingssysteem, en goede chips:
't blijft een LG.
Grappig he, veel mensen vragen mij als ze mijn Nexus 4 van welk merk die is en als ik LG zeg kijken ze stomverbaasd.MEGATRON schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:01:
[...]
Je moet eens weten hoe vaak ik mensen hoor zeggen "LG spul is troep" terwijl ze wel een nexus4 hebben. Als ik dan zeg dat die door LG wordt geproduceerd worden ze stil en staan ze je raar aan te kijken.
Nee hoor, LG heeft de Nexus telefoons veel beter gemaakt dan Samsung vind ik, Nexus telefoons zijn meer Samsung dan de huidige LG qua uiterlijk.
heb ik ook, denk dat het gewoon zo 'hoort' meeste displays tegenwoordig hebben dat ge-bleed.Arnout33 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:06:
Hebben er veel van jullie last van backlight bleeding? Ik heb namelijk in 2 hoeken best wel veel backlight bleeding.. In een donkere ruimte is het goed zichtbaar. Is dat een geldig excuus om te retourneren?
alleen bij hoge brightness en zwart scherm, bij normaal gebruik valt het eigenlijk totaal niet op.
Mijn N5 geeft 4G aan, vziw is 4G hier (Enschede/Hengelo) nog helemaal niet beschikbaar. Heb ik nu 4G of geeft hij het alleen maar aan terwijl ik het niet heb
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Je hebt 4G.
http://www.coveragechecker.nl/
Prima dekking in Hengelo/Enschede hoor.
[ Voor 77% gewijzigd door Smultie op 07-02-2014 09:39 ]
Met de n5 merk je wel aan de behuizing, en hoe die in elkaar zit. Dat er toch andere telefoons zijn gebouwd om langer mee te gaan.MEGATRON schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:01:
[...]
Je moet eens weten hoe vaak ik mensen hoor zeggen "LG spul is troep" terwijl ze wel een nexus4 hebben. Als ik dan zeg dat die door LG wordt geproduceerd worden ze stil en staan ze je raar aan te kijken.
Niet, dat het erg is, je hebt de telefoon ook voor een spotprijsje. Maar toch voel ik me persoonlijk prettiger met dingen waarvan ik het gevoel hebben dat ze niet stuk kunnen.
Daar ben ik wel mee eens, en hoewel een S3 of S4 goedkoop uitzien, ze voelen meer solide aan.3x3 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:44:
[...]
Met de n5 merk je wel aan de behuizing, en hoe die in elkaar zit. Dat er toch andere telefoons zijn gebouwd om langer mee te gaan.
Niet, dat het erg is, je hebt de telefoon ook voor een spotprijsje. Maar toch voel ik me persoonlijk prettiger met dingen waarvan ik het gevoel hebben dat ze niet stuk kunnen.
Vooral de witte N5 voelt goedkoop aan, zwarte veel minder.
Wel zonde, de N4 voelt luxe aan eigenlijk, maar als je de verschil tussen de hardware bekijkt is het niet verwonderlijk dat ze op de behuizing bespaarden, niet alleen dat want waar N4 Penta-Band UMTS heeft is die van de N5 Dual-Band UMTS.
Vergeten te vermelden dat ik Vodafone heb zie ik nu. Maar wel bedankt voor je antwoordSmultie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:39:
Je hebt 4G.
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
N5 Dual Band UMTS? Voor zover ik weet ondersteund de N5 de UMTS800 (B6), UMTS850 (B5), UMTS900 (B8), UMTS1700/2100 (B4), UMTS1900 (B2), UMTS2100 (B1) banden.Mizgala28 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:50:
[...]
Daar ben ik wel mee eens, en hoewel een S3 of S4 goedkoop uitzien, ze voelen meer solide aan.
Wel zonde, de N4 voelt luxe aan eigenlijk, maar als je de verschil tussen de hardware bekijkt is het niet verwonderlijk dat ze op de behuizing bespaarden, niet alleen dat want waar N4 Penta-Band UMTS heeft is die van de N5 Dual-Band UMTS.
Zucht...The Wizard schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:32:
[...]
N5 Dual Band UMTS? Voor zover ik weet ondersteund de N5 de UMTS800 (B6), UMTS850 (B5), UMTS900 (B8), UMTS1700/2100 (B4), UMTS1900 (B2), UMTS2100 (B1) banden.
http://nl.gsmchoice.com/nl/catalogus/lg/nexus5/
Zucht....
http://www.phonearena.com...-specs-comparison_id48903
P.s. een iets minder arrogante houding zou je sieren....
[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 07-02-2014 11:19 ]
Zucht terug als je niet weet waar je over praat...
De Nexus 5 ondersteund gewoon die banden:
http://www.phonearena.com...els-D820-and-D821_id48985
Edit: Smultie was me voor
De Nexus 5 ondersteund gewoon die banden:
http://www.phonearena.com...els-D820-and-D821_id48985
Edit: Smultie was me voor
[ Voor 7% gewijzigd door The Wizard op 07-02-2014 11:17 ]
De N4, was van glas, voelde luxe, maar was niet al te stevig.Mizgala28 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:50:
[...]
Daar ben ik wel mee eens, en hoewel een S3 of S4 goedkoop uitzien, ze voelen meer solide aan.
Als je 'voelt' hoe de N5 in elkaar zit, dan nog is er een onmiskenbaar verschil met HTC of Iphone Nokia of blackberry. Maar ik denk dat voor alle telefoons geld, als je m tegen een stenen vloer gooit is hij stuk.
Liever wat meer durability, maar dat is moeilijk in dit segment, ook de laatste HTC one heeft véél fabricage foutjes.
De n5 is prima qua bouwkwaliteit en ook echt wel bestendigt tegen een goeie smakkerd. Had hem op schoot liggen in de bus en stormde zonder er bij na te denken de bus uit en jawel hoor, anderhalf meter hoogte en ruim 2 meter bij me weg geslingerd precies op een hoek (schermkant) op de tegels.3x3 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:05:
[...]
De N4, was van glas, voelde luxe, maar was niet al te stevig.
Als je 'voelt' hoe de N5 in elkaar zit, dan nog is er een onmiskenbaar verschil met HTC of Iphone Nokia of blackberry. Maar ik denk dat voor alle telefoons geld, als je m tegen een stenen vloer gooit is hij stuk.
Liever wat meer durability, maar dat is moeilijk in dit segment, ook de laatste HTC one heeft véél fabricage foutjes.
Eind conclusie geen krasje of barstje in het scherm, het randje was iets opgezet maar met vinger nagel terug te drukken en zwarte plastic rand heeft lichte afdruk van een tegel. Je moet wel 4x kijken wil je het kunnen zien. Weet heel zeker dat ik mijn htc one op dat moment in 3 stukken van de vloer had kunnen vegen vol onder de krassen...
Top 5 Most Durable High-end Smartphones You Can Buy http://www.bluebugle.org/...toughest-smartphones.html3x3 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:05:
[...]
De N4, was van glas, voelde luxe, maar was niet al te stevig.
New iPhones less durable than iPhone 5 http://news.yahoo.com/tes...5-171224973--finance.html
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Verwijderd
Heeft iemand ook last van lag tijdens het gebruiken van de playstore, chrome en whatsapp?
Als ik in whatsapp door mn gesprekken heen scroll gaat het redelijk schokkerig. Ik heb zojuist al mijn toestel naar de fabrieksinstellingen gereset maar het probleem is er nog steeds.
Als ik in whatsapp door mn gesprekken heen scroll gaat het redelijk schokkerig. Ik heb zojuist al mijn toestel naar de fabrieksinstellingen gereset maar het probleem is er nog steeds.
Hier geen problemen. Maak anders eens een filmpje om te laten zien wat jij onder schokken verstaat.Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:29:
Heeft iemand ook last van lag tijdens het gebruiken van de playstore, chrome en whatsapp?
Nul lag.. daarom heb ik immers een N5 gekochtVerwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:29:
Ook niet iets wat daar ook maar voor kan worden aangezien.
Wel Nexus 4 (yeahXfile schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:23:
[...]
Top 5 Most Durable High-end Smartphones You Can Buy http://www.bluebugle.org/...toughest-smartphones.html
New iPhones less durable than iPhone 5 http://news.yahoo.com/tes...5-171224973--finance.html

Ik denk dat ze dan op bouwkwaliteit doelen, maar apart, iPhone 5S is gelijk aan de 5 en toch staat die er niet tussen.
Ik ben het alleen compleet niet eens met Nummer 1.
Mizgala28 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:22:
[...]
Wel Nexus 4 (yeah) maar geen Nexus 5??
Ik denk dat ze dan op bouwkwaliteit doelen, maar apart, iPhone 5S is gelijk aan de 5 en toch staat die er niet tussen.
Top 5 Most Durable High-end Smartphones You Can Buy
Lenin Nair Jan 25, 2013 Print Story
HTC 8X snap ik ook niet zo goed. Ik heb zelf de 8S gehad (zelfde coating als ik me niet vergis), en die heeft toch last van loslatende coating (dan zie je het gladde plastic er onder).Mizgala28 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:22:
[...]
Wel Nexus 4 (yeah) maar geen Nexus 5??
Ja, voor de rest erg 'durable', sterke behuizing, kun je laten vallen wat je wilt geen krassen deuken etc. Maar die coating
Ik heb net gemerkt dat mijn nexus 5 een paarse vlek heeft midden op het scherm als er zwart wordt weergegeven, bij wit zie ik er niets van. Zijn er mensen die dit nog hebben gehad?
Nogal irriterend, is zien of ik dit makkelijk omgeruild krijg.
Een kennis heeft zijn rode Nexus 5 binnen, het is net als de zwarte van soft-touch plastic.
Wow.... http://www.reddit.com/r/N...softtouch_feels_like_the/Mizgala28 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:21:
Een kennis heeft zijn rode Nexus 5 binnen, het is net als de zwarte van soft-touch plastic.
Apart...
Backlight bleeding, niet veel aan te doen, alleen is het midden een beetje raar, daar zou ik mee terug gaan. (Backlight is namelijk van de zijkant en niet onder het scherm)AndRo555 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:50:
Ik heb net gemerkt dat mijn nexus 5 een paarse vlek heeft midden op het scherm als er zwart wordt weergegeven, bij wit zie ik er niets van. Zijn er mensen die dit nog hebben gehad?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Uit die link:
Depends on who you ask. If you consider soft touch as "not glossy", then yes. The white (and red) feel like a rougher, parchment-like surface while the black is a rubbery feeling. I would equate "soft-touch" with the latter based on the rubbery feel.
Wij hebben via de mediamarkt actie een witte 312 versie gekocht.
Ik ga geen pixels checken met een appje, heb gewoon blote oog gecheckt op paar egale achtergronden en kon geen dode pixels zien, dus prima, blacklight bleeding zal vast wel, maar kan der weinig boeien.
Wel losse powerknop, en de trilfunctie voelt anders dan ik gewend ben, maar zal ook vast komen door het lichte materiaal welke wat meer mee vibreert.
Toestel voelt niet sjiek aan ofzo, maar hij is wel lekker licht en de randen geven fijne grip.
Geen reden voor ruilen iig, vrouwtje is er erg blij mee.
Ik ga geen pixels checken met een appje, heb gewoon blote oog gecheckt op paar egale achtergronden en kon geen dode pixels zien, dus prima, blacklight bleeding zal vast wel, maar kan der weinig boeien.
Wel losse powerknop, en de trilfunctie voelt anders dan ik gewend ben, maar zal ook vast komen door het lichte materiaal welke wat meer mee vibreert.
Toestel voelt niet sjiek aan ofzo, maar hij is wel lekker licht en de randen geven fijne grip.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Net ook even getest, gelukkig geen dode pixels gevonden !Only schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 01:52:
Wij hebben via de mediamarkt actie een witte 312 versie gekocht.
Dead Pixel Test
12.55 GB heb ik over op mijn Nexus 5tweakfdr schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:36:
Weet iemand hoeveel ruimte van de 16GB vrij is bij een nieuwe telefoon?
Gefeliciteerd mensen.. De Nexus-5 heeft 5 sterren gekregen.
YouTube: Google Nexus 5 im Test I Cyberport
YouTube: Google Nexus 5 im Test I Cyberport
Ik zie op mijn eigen Nexus 5 geen dode pixels met het blote oog, maar als ik die test ga downloaden en er is een dode pixel dan blijf ik me er aan ergeren denk ikAlbert020 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:46:
[...]
Net ook even getest, gelukkig geen dode pixels gevonden !
Dead Pixel Test
iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
Verwijderd
Heb helaas niks liggen om mee te filmen. Voorbeeldje, als ik in de NU.nl app door de nieuwsberichten heen scroll freezed het apparaat soms en gaat het een seconde later weer verder met scrollen. Soms is het zelfs zo erg dat op het moment dat ik scroll, er een seconde niets gebeurt en hij dan pas scrollt.Dacuuu schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:09:
[...]
Hier geen problemen. Maak anders eens een filmpje om te laten zien wat jij onder schokken verstaat.
Het openen van apps en dergelijke gaat overigens wel razendsnel, Hetzelfde geldt voor Chrome, waar het in en uitzoomen op sommige websites erg schokkerig gaat.
Ondanks het feit dat de lag niet heel extreem is erger ik me er dood aan. Vooral omdat ik de nexus 5 gekocht heb vanwege het feit dat ie razendsnel en smooth zou zijn. Toen ik de telefoon net had deed ie dit nog niet (met dezelfde apps) . Het zou kunnen dat ik er in het begin geen last van had omdat ik van een tergend trage telefoon kom en het later dus begon te merken.
Ik moet wel toegeven dat ik een custom kernel heb geinstalleerd (franco). Maar nadat ik weer was teruggegaan naar stock (hele telefoon gewiped) was het probleem er nog steeds.
Ik heb de neiging om terug te gaan naar de media markt om een nieuwe te eisen (heb hem op 29 januari gekocht) met als reden het gelige scherm (aangezien er verder niets op de telefoon aan te merken valt) om op deze manier te kijken of andere nexusjes er geen last van hebben. zouden ze hier mee akkoord gaan?
Edit: zojuist even een heel erg simpel benchmarkje gedraaid (fps2d). Hier kom ik op een FPS uit van maar 50 terwijl 60 normaal is (dit haal ik zelfs met mijn oude xperia pro). Op Youtube zie ik zelfs fimpjes van oude telefoons zoals de xperia x10 en de htc g2 die tegen de 60 fps aanzitten. Zou er iets mis met de GPU zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 19:49 ]
Wordt ie snel warm? Misschien zit er iets niet geheel goed een gaat jou toestel snel terug klokken bij hoge temperaturen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:38:
[...]
Heb helaas niks liggen om mee te filmen. Voorbeeldje, als ik in de NU.nl app door de nieuwsberichten heen scroll freezed het apparaat soms en gaat het een seconde later weer verder met scrollen. Soms is het zelfs zo erg dat op het moment dat ik scroll, er een seconde niets gebeurt en hij dan pas scrollt.
Het openen van apps en dergelijke gaat overigens wel razendsnel, Hetzelfde geldt voor Chrome, waar het in en uitzoomen op sommige websites erg schokkerig gaat.
Ondanks het feit dat de lag niet heel extreem is erger ik me er dood aan. Vooral omdat ik de nexus 5 gekocht heb vanwege het feit dat ie razendsnel en smooth zou zijn. Toen ik de telefoon net had deed ie dit nog niet (met dezelfde apps) . Het zou kunnen dat ik er in het begin geen last van had omdat ik van een tergend trage telefoon kom en het later dus begon te merken.
Ik moet wel toegeven dat ik een custom kernel heb geinstalleerd (franco). Maar nadat ik weer was teruggegaan naar stock (hele telefoon gewiped) was het probleem er nog steeds.
Ik heb de neiging om terug te gaan naar de media markt om een nieuwe te eisen (heb hem op 29 januari gekocht) met als reden het gelige scherm (aangezien er verder niets op de telefoon aan te merken valt) om op deze manier te kijken of andere nexusjes er geen last van hebben. zouden ze hier mee akkoord gaan?
Edit: zojuist even een heel erg simpel benchmarkje gedraaid (fps2d). Hier kom ik op een FPS uit van maar 50 terwijl 60 normaal is (dit haal ik zelfs met mijn oude xperia pro). Op Youtube zie ik zelfs fimpjes van oude telefoons zoals de xperia x10 en de htc g2 die tegen de 60 fps aanzitten. Zou er iets mis met de GPU zijn?
Verwijderd
Dat is volgens mij niet het geval. Bij normaal gebruik schommelt de temperatuur tussen de 20 en 30 graden volgens system monitor.Prulleman schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:35:
[...]
Wordt ie snel warm? Misschien zit er iets niet geheel goed een gaat jou toestel snel terug klokken bij hoge temperaturen.
Dan heb je toch wel geluk gehad, de mijne was uit mijn broekzak gevallen en daar kon het scherm toch wel niet goed tegen.Practics schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:42:
[...]
De n5 is prima qua bouwkwaliteit en ook echt wel bestendigt tegen een goeie smakkerd. Had hem op schoot liggen in de bus en stormde zonder er bij na te denken de bus uit en jawel hoor, anderhalf meter hoogte en ruim 2 meter bij me weg geslingerd precies op een hoek (schermkant) op de tegels.
Eind conclusie geen krasje of barstje in het scherm, het randje was iets opgezet maar met vinger nagel terug te drukken en zwarte plastic rand heeft lichte afdruk van een tegel. Je moet wel 4x kijken wil je het kunnen zien. Weet heel zeker dat ik mijn htc one op dat moment in 3 stukken van de vloer had kunnen vegen vol onder de krassen...
Conclusie: nieuw scherm, én een ringke fusion
Ik heb nu een N5 omdat mijn N4 van 30cm hoogte viel en volledige in stukken is gebarsten...Mayco schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 21:07:
[...]
Dan heb je toch wel geluk gehad, de mijne was uit mijn broekzak gevallen en daar kon het scherm toch wel niet goed tegen.
Conclusie: nieuw scherm, én een ringke fusion
Te bedenken dat ik mijn N4 ook onbreekbaar waande, ooit gevallen uit mijn broekzak tijdens het fietsen.
Keek achterom, fietsers reden er overheen.. dacht dit is het einde, pak 'm op, alleen wat asfalt afdrukjes in de hoek.. ding glom verder als nooit tevoren.
Keek een keer een whatsapp tijdens traplopen.. floep.. pak het ding op onderaan de trap.. niks, beetje stof..
etc.. tot die 30cm
Dus ik maak mij helaas geen illusies meer met mijn N5 en heb de bumper case besteld..
Ik moet ook toegeven dat de NU.nl app sinds een paar dagen bij mijn N5 ook erg laggy is.
Dit komt denk ik door de ads in de app, erger me er ook gruwelijk aan!
Tijdens scrollen lagt het als een tiet! Iets wat ik voorheen nooit had bij de NU app..
Hij laadt ook niet snel genoeg lijkt het als je scrollt.
Dit komt denk ik door de ads in de app, erger me er ook gruwelijk aan!
Tijdens scrollen lagt het als een tiet! Iets wat ik voorheen nooit had bij de NU app..
Hij laadt ook niet snel genoeg lijkt het als je scrollt.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Mijn N4 heeft wel een hoesje,vloog door een idioot op station 2 meter de lucht in, alles werkt alleen duurt het nu veel langer tot ik een GPS fix krijg (was 3 seconden en nu rond de 20 tot 120 ALS ik die krijg)CT schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 21:39:
[...]
Ik heb nu een N5 omdat mijn N4 van 30cm hoogte viel en volledige in stukken is gebarsten...
Te bedenken dat ik mijn N4 ook onbreekbaar waande, ooit gevallen uit mijn broekzak tijdens het fietsen.
Keek achterom, fietsers reden er overheen.. dacht dit is het einde, pak 'm op, alleen wat asfalt afdrukjes in de hoek.. ding glom verder als nooit tevoren.
Keek een keer een whatsapp tijdens traplopen.. floep.. pak het ding op onderaan de trap.. niks, beetje stof..
etc.. tot die 30cm
Dus ik maak mij helaas geen illusies meer met mijn N5 en heb de bumper case besteld..
Ik had dat dus ook. Ik had hem niet gezien, tot die test...daarna heb ik er nog 2 gehad met dode pixels en 1 met stof onder het scherm. De huidige is prima, iets luidere tril maar niet vervelendMr. Jummy schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:09:
[...]
Ik zie op mijn eigen Nexus 5 geen dode pixels met het blote oog, maar als ik die test ga downloaden en er is een dode pixel dan blijf ik me er aan ergeren denk ik
Verwijderd
Klopt het trouwens dat de standaard foto editor veranderd is? Tegenwoordig ziet het er bij mij zo uit:

Was eerst anders..

Was eerst anders..
Volgens mij zit jij in de Google Foto app, de Galarij app heeft een andere editor en verbazingwekkend genoeg meer opties dan die nieuwe van Google zelf.Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:30:
Klopt het trouwens dat de standaard foto editor veranderd is? Tegenwoordig ziet het er bij mij zo uit:
[afbeelding]
Was eerst anders..
Kom er net pas achter dat je met 1 vinger kunt zoomen In bijvoorbeeld Chrome 
Ik dacht dat het een bug was...
Wist verder iedereen dat al?

Verwijderd
Hmm, hij pakt nu dus standaard de Google foto app. Heb liever weer standaard de Gallery app. Toevallig een idee hoe je dit weer terug kan zetten?Mizgala28 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:55:
[...]
Volgens mij zit jij in de Google Foto app, de Galarij app heeft een andere editor en verbazingwekkend genoeg meer opties dan die nieuwe van Google zelf.
Je gaat gewoon naar de galerij app en gaat de foto daar bewerken, alhoewel hoe doe je dat nu??Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:21:
[...]
Hmm, hij pakt nu dus standaard de Google foto app. Heb liever weer standaard de Gallery app. Toevallig een idee hoe je dit weer terug kan zetten?
Ik wil graag een Nexus 5 overkopen van iemand, maar hoe kan ik aan de doos zien of dit het nieuwere model is met de grotere speakergrill en niet uitstekende simkaart-tray?
De zijkant van het doosje. Zal het echter ook voor de zekerheid zelf bekijken, ik heb een relatief nieuwe batch maar volgens mij nog steeds kleine speakergaten...RJ-NL schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:43:
Ik wil graag een Nexus 5 overkopen van iemand, maar hoe kan ik aan de doos zien of dit het nieuwere model is met de grotere speakergrill en niet uitstekende simkaart-tray?
Verwijderd
Voorheen kon ik een foto maken, naar rechts swypen en vervolgens mijn foto's bewerken met de Gallery editor. Nu kom ik automatisch in Google photo's terecht. Heb het graag weer zoals het was.Mizgala28 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:39:
[...]
Je gaat gewoon naar de galerij app en gaat de foto daar bewerken, alhoewel hoe doe je dat nu??
Wat ook scheelt is het synchroniseren van bepaalde apps uit te zetten, zoals Google Foto's, Google Play Books, Google Play Kiosk, Drive.barcawinner schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:01:
[...]
Ik haal nu al 2 dagen achter elkaar meer dan 36 uur, dit kan idd niet. (En ik heb location, nfc, google now en 4g constant aanstaan, behalve snachts dan gaat hij op vliegtuigmodus)
[ Voor 7% gewijzigd door Xfile op 09-02-2014 17:47 ]
Wist ik niet!coob schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:16:
Kom er net pas achter dat je met 1 vinger kunt zoomen In bijvoorbeeld Chrome
Wisten jullie ook dat als je bij de quicksettings de toggle lang vast houdt, hij gewoon aan/uit gaat ipv dat je dan eerst in een instellingenscherm komt?
Nog meer mensen met dit soort handigheidjes?
(zoals ook met 2 vingers ipv 1 naar beneden swipen om direct in je quicksettings te komen bijv)
Wikipedia: Nexus 5RJ-NL schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:43:
Op de doos staat een batchnummer.
Het beste is om bij de verkoper langs te gaan en de Nexus 5 te checken.a Nexus 5 manufactured in January 2014 would be the newer hardware revision with 401K as the batch number
Ik weet niet of het al besproken is, maar komt (en wanneer) de rode nexus 5 ook in ons prachtige landje?
Heel erg bedankt!Xfile schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:55:
[...]
Wikipedia: Nexus 5
Op de doos staat een batchnummer.
[...]
Het beste is om bij de verkoper langs te gaan en de Nexus 5 te checken.
[ Voor 30% gewijzigd door RJ-NL op 09-02-2014 18:25 ]
Vanaf wel model is het model is met de grotere speakergrill en niet uitstekende simkaart-tray ?
Van Wikipedia:Albert020 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:38:
Vanaf wel model is het model is met de grotere speakergrill en niet uitstekende simkaart-tray ?
As of December 2013, a revised version of the Nexus 5 became available, featuring bigger speaker and microphone holes to allow louder audio, and better fitted buttons and SIM card tray. It also improves durability of the display, making it less prone to shattering. This revised version is marked with batch number 311K, while the initial version had batch number 310K.[12][13] (First digit of the batch number signifies the year ("3" for 2013, for example), and the remaining two digits signify the month ("11" for November, for example); therefore, a Nexus 5 manufactured in January 2014 would be the newer hardware revision with 401K as the batch number.[14][15])
Verhelderend bedanktRJ-NL schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:39:
[...]
Van Wikipedia:
As of December 2013, a revised version of the Nexus 5 became available, featuring bigger speaker and microphone holes to allow louder audio, and better fitted buttons and SIM card tray. It also improves durability of the display, making it less prone to shattering. This revised version is marked with batch number 311K, while the initial version had batch number 310K.\[12]\[13] (First digit of the batch number signifies the year ("3" for 2013, for example), and the remaining two digits signify the month ("11" for November, for example); therefore, a Nexus 5 manufactured in January 2014 would be the newer hardware revision with 401K as the batch number.\[14]\[15])
Google modifies Nexus 5 design to resolve build quality flaws http://www.3g.co.uk/PR/De...-gets-design-changes.htmlRJ-NL schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:39:
[...]
Van Wikipedia:
As of December 2013, a revised version of the Nexus 5 became available, featuring bigger speaker and microphone holes to allow louder audio, and better fitted buttons and SIM card tray. It also improves durability of the display, making it less prone to shattering. This revised version is marked with batch number 311K, while the initial version had batch number 310K.\[12]\[13] (First digit of the batch number signifies the year ("3" for 2013, for example), and the remaining two digits signify the month ("11" for November, for example); therefore, a Nexus 5 manufactured in January 2014 would be the newer hardware revision with 401K as the batch number.\[14]\[15])
How can I tell which version I have?
The way to tell which version of Google's Nexus 5 you have is to check your serial number. Models with serial numbers beginning 310k are the original models, while the 311k models are the second revision and the 312k models appear to the very latest versions.
[ Voor 14% gewijzigd door Xfile op 09-02-2014 19:08 ]
Niemand een idee?Slasher schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:17:
Ik beheer op mijn Nexus 5 één mail account via POP en ondanks dat ik zeg dat ik bij instellingen heb aangevinkt dat hij berichten niet moet verwijderen op de mailserver doet hij dat toch, als ik hem "wegswype"
Hoe los ik dit op?
Elect a clown, expect a circus.
Geen idee, maar bij mij is het af en toe voorgekomen dat de er emails van de server zijn gewist.
Ik ben er nog niet achtergekomen wat de oorzaak is,
Opvallend probleempje.
Ik probeer het beruchte spel "flappy bird" te spelen op mijn nexus 5.
Echter herkend de app de drukke op het scherm slecht/laat.
Soms zoomt de app ook in terwijl ik dit niet wilt.
Op een simpele galaxy youg en een nexus 7 tablet werkt dit wel goed.
iemand een idee wat er mis gaat en herkend iemand dit?
Net even getest, maar kan het probleem niet reproduceren. Probeer eens een restart, helpt vaakpitchdown schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:30:
Opvallend probleempje.
Ik vermoed een conflict met iets anders, want hier is alles normaal.pitchdown schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:30:
Opvallend probleempje.
Je gaat naar Apps - alles - google+ en je wist de standaard waarde.Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:40:
[...]
Voorheen kon ik een foto maken, naar rechts swypen en vervolgens mijn foto's bewerken met de Gallery editor. Nu kom ik automatisch in Google photo's terecht. Heb het graag weer zoals het was.
Dat riekt naar geactiveerde Accessibility features (gehandicapten features). Heb je bijv. die speciale zoom gestures aanstaan?pitchdown schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:30:
Nee, dat wist ik nog niet. Handig! Ik had de één-vinger zoom in Chrome al wel ontdekt.Too5 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:51:
[...]
Wisten jullie ook dat als je bij de quicksettings de toggle lang vast houdt, hij gewoon aan/uit gaat ipv dat je dan eerst in een instellingenscherm komt?
Je hebt dus al een factory reset gedaan? Want dat is natuurlijk het eerste dat je moet proberen. Verder moet je kijken welke processen er op de achtergrond draaien.Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:38:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.