[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.184 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
jammer dat de lg g2 er niet tussenstaat,
ben wel benieuwd hoe die scoort.

welke is eigenlijk sneller lg g2 of nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daz_Bob
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 17:44
wat betreft de benchmarken is dit wel een interessant artikel om eens te lezen: http://www.anandtech.com/...ing-in-android-benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Telefoon werkt heerlijk, ben nu ruim een uur aan het spelen geweest en tot nu toe zeker bevallen. Hij voelt razendsnel aan. Verder ben ik niet zo'n benchmarkn*ker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tmaster schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:39:
[afbeelding]

Valt een tikkie tegen ja.. Geen idee waar dat precies aan ligt. In de Note3 zit diezelfde snapdragon 800
Samsung weet wanneer er benchmark software wordt gebruikt...en dus....
Is genoeg leesvoer over dit issue.... (lees vals spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 07:00
Heeft iemand inmiddels al een soort van spaarmodes gevonden (die ook in de S3 zit)? Beetje onzinnig als dat ding op 4 kernen loopt te gassen als ik aan het whatsappen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
themole schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:44:
Telefoon werkt heerlijk, ben nu ruim een uur aan het spelen geweest en tot nu toe zeker bevallen. Hij voelt razendsnel aan. Verder ben ik niet zo'n benchmarkn*ker. :P
Weet je misschien hoeveel % batterij heb je opgebruikt in dat uur? Ik neem aan met constant scherm aan enzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
PsycoHero schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:47:
[...]

Weet je misschien hoeveel % batterij heb je opgebruikt in dat uur? Ik neem aan met constant scherm aan enzo.. :)
Ik denk ongeveer 10%, maar ben niet zeker. Batterijtest ga ik later wel uitvoeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
IK heb 4G nog niet aan de praat gekregen met Hi. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Penetrator schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:48:
IK heb 4G nog niet aan de praat gekregen met Hi. Weet iemand hoe dit komt?
Geen idee..
KPN werkt hier gewoon op 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Laatst online: 20-09 07:00
PsycoHero schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:47:
[...]

Ik heb nog geen 30% verstookt in 4.5 uur.
Voornamelijk whatsapp, mail, surfen en wat youtube videos.

Toen ik ging douchen is hij even in de oplader geweest, toen is er zo'n 20% in 20 minuten bijgekomen, dit heb ik al verrekend met die 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb hem binnen.

Enkele opmerkelijke punten zijn:
  • De knoppen hoor je veel beter; je hoort echt een klik;
  • Ondanks dat het lijkt alsof er twee speakers onderaan zitten komt er enkel uit de linker geluid;
  • Het trillen is minder hard dan bij de Nexus 4, maar nog steeds goed;
Review van mij staat heel binnenkort online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
De speaker is belabberd. Maar die gebruik ik in de praktijk bijna nooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 13:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
Aggressor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:42:

Mijn G2 haalt met stock LG ROM rond de 31.000 geloof ik
met CM / AOKP/ BEANSTALK zit ik rond de 29k, de kernel is nog niet geoptimised voor S800, komt nu wel snel denk ik :)

maar benchmarks zeggen niet alles, met AOKP en Beanstalk is mijn LG G2 vloeiender dan de stock LG rom, terwijl de antutu scores lager zijn...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 21:25
Heb hem helaas nog niet in mijn bezit. Tot die tijd hou ik me bezig met het lezen van de berichten op deze post. Met een paar bakken koffie en een zak kruidnootjes is dat is ook goed te doen. Prachtig om alle liefhebbers bij elkaar te zien. Nu nog wachten op de full review van Tweakers. Ben benieuwd.

Heeft iemand trouwens een idee wanneer hij bij Mediamarkt/Saturn Duitsland te koop zal zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door bertsmeerink op 01-11-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Bolletje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:53:
Ik heb hem binnen.

Enkele opmerkelijke punten zijn:
  • De knoppen hoor je veel beter; je hoort echt een klik;
  • Ondanks dat het lijkt alsof er twee speakers onderaan zitten komt er enkel uit de linker geluid;
  • Het trillen is minder hard dan bij de Nexus 4, maar nog steeds goed;
Review van mij staat heel binnenkort online.
Uit AndroidPlanet:
[...]Het nadeel hiervan is dat het geluid erg duidelijk van één kant komt en tijdens het gamen of bekijken van een video in landschapsmodus is het mogelijk dat je hand de twee speakertjes aan de onderkant blokkeren.[...]
Ik vermoed dat het een single speaker is, en dat een van de twee gewoon de microfoon is. (zoals bij vele telefoons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou hier is hij ook binnen hoor, eerste indruk is erg goed.
Hij voelt degelijk, rubber is fraai en vooral de voorkant (volledig glas) oogt erg fraai.

Wel even wennen aan het formaat, ik kom van de 6,44" Z Ultra en dan is 5" wel erg klein :D

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
floriz87 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:03:
[...]

Uit AndroidPlanet:
[...]Het nadeel hiervan is dat het geluid erg duidelijk van één kant komt en tijdens het gamen of bekijken van een video in landschapsmodus is het mogelijk dat je hand de twee speakertjes aan de onderkant blokkeren.[...]
Dat is voor mij dan wel weer een plus. Mijn note heeft de speaker aan de onderkant waardoor je als deze op bed of bijv op de stoel naast me in de auto ligt net weinig hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:31

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Aggressor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:42:

Volgens mij optimaliseren Samsung en LG de software om beter benchmarks te krijgen. De LG voelt gewoon erg snel aan, benchmarks zeggen eigenlijk niet zo veel meer tegenwoordig.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
floriz87 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:03:
[...]

Uit AndroidPlanet:

[...]

Ik vermoed dat het een single speaker is, en dat een van de twee gewoon de microfoon is. (zoals bij vele telefoons)
Dat hebben zij dan inderdaad fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheitmeijer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 23:46
Kan het zo snel niet terugvinden, maar zou het een probleem opleveren als ik een Nexus 5 uit de USA importeer?
Ik bedoel dan voornamelijk of een USA nexus 5 op de Nederlandse Netwerken werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:10
Kan een N5 eigenaar zijn mening geven over het materiaal van de behuizing? Is die een beetje rubberized-achtig zodat je hem goed in één hand kunt vasthouden/bedienen zonder bang te zijn dat-ie eruit glijdt (zoals met mijn SGS4 het geval is zonder extra case, vooral op de fiets)?

Update: Ik lees idd dat het iets rubberized is, maar ik zoek een praktijk bevestiging/ontkenning dat dat voldoende is in bovenstaande scenario.

[ Voor 20% gewijzigd door iisworks op 01-11-2013 16:37 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
oheitmeijer schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:12:
Kan het zo snel niet terugvinden, maar zou het een probleem opleveren als ik een Nexus 5 uit de USA importeer?
Ik bedoel dan voornamelijk of een USA nexus 5 op de Nederlandse Netwerken werkt.
4G zal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Een goede 'persoonlijke' benchmark vind ik de game Jurassic park builder..Het spel is behoorlijk heftig qua graphics en op mn htc sensation liep die nogal stroef.. Ik had het gevoel dat het spel amper de 10fps haalde.. Collega heeft de S4 daar ging het spel al een stuk soepeler (logisch natuurlijk) maar zeker nog af en toe schokkerig.. vooral bij het scrollen door het park heen..

Ik heb het spel net gespeeld op mn nexus en damn wat een power.. zo onwijs soepel en smooth heb ik het spel nog niet eerder gespeeld (zelfs niet op mn nexus 10 tablet!)

De foto's van de camera vind ik echt super strak. Metname bij weinig licht zijn ze ver boven mijn verwachting.
Vanavond in het restaurant maar eens wat foto's maken. Kijken hoe die eruit komen. :)

(tot nu 30minuten op de accu, 93% met gamen, fotos, etc schermlicht sterkte op zo'n 30%)
Kreeg net een sms van mn vrouw en die werd automatisch geopend in google hangout.. Je kunt nu heel eenvoudig een berichtje terug sturen. Het lijkt gewoon een whatsupp berichtje maar er onder staat in het klein dat het een sms is.. de integratie is dus echt perfect.

Tot slot vind ik het toetsenbordje erg accuraat werken! Ondanks mijn dikke papvingers worden al mn aanslagen perfect en goed geregisteerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Tmaster op 01-11-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
MoonenJH schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:13:
Kan een N5 eigenaar zijn mening geven over het materiaal van de behuizing? Is die een beetje rubberized-achtig zodat je hem goed in één hand kunt vasthouden/bedienen zonder bang te zijn dat-ie eruit glijdt (zoals met mijn SGS4 het geval is zonder extra case, vooral op de fiets)?
Dat valt toch overal te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Wat ik me nog steeds afvraag: Is de Amerikaanse versie anders dan de Europese variant? Velen beweren van wel, maar er zijn ook aanwijzingen dat het anders is. Zoals bijvoorbeeld hier:
Google will be releasing two models: one for North America and Europe, and a second for Asia.
Aan de andere kant, op google.com staat het volgende:
2G/3G/4G LTE

North America:
GSM: 850/900/1800/1900 MHz
CDMA: Band Class: 0/1/10
WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8/19
LTE: Bands: 1/2/4/5/17/19/25/26/41

Rest of World:
GSM: 850/900/1800/1900 MHz
WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8
LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Bolletje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:11:
[...]

Dat hebben zij dan inderdaad fout.
En dus slaan ze de plank op een bepaalde manier mis dat het geluid duidelijk van één kant komt :P . (ook al bedoelen ze het niet zo natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
themole schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:44:
Inderdaad, benchmarks zeggen eigenlijk heel weinig. In de praktijk merk je het verschil in snelheid tussen de Nexus 5 en bijvoorbeeld de GS4 niet eens. Dat de ene bij het openen van apps 0,01 seconde sneller is, ga je echt niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Heeft iemand al een screenprotector kunnen vinden voor de Nexus 5 die in NL (snel) leverbaar is? Hoesjes zijn wel te vinden, maar eigenlijk wil ook ook het gorilla glass 3 niet weer te snel beschadigen.
(zoals bij de SGS3 met GG2 na een week het geval was..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kan iemand al iets zeggen over de warmteproductie van de Nexus 5? Ik heb de Nexus 4 ooit terug gebracht omdat deze veel te warm werd en zichzelf uitschakelde uit veiligheid voor het toestel.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tmaster schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:39:
[afbeelding]

Valt een tikkie tegen ja.. Geen idee waar dat precies aan ligt. In de Note3 zit diezelfde snapdragon 800
Dat valt idd wel tegen ja, mijn Z ultra (Snapdragon 800 / 2gb) doet met CM10.2 33xxx en met de stock rom zelfs meer.

Valt dus nog wel wat te optimaliseren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
BillSpaarbank schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:32:
Kan iemand al iets zeggen over de warmteproductie van de Nexus 5? Ik heb de Nexus 4 ooit terug gebracht omdat deze veel te warm werd en zichzelf uitschakelde uit veiligheid voor het toestel.
Nog geen last gehad van extreme warmteontwikkeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb hem nu eindelijk afgehaald bij het postafhaalpunt na een succesvolle bestelling gisteravond, woei :)

Helaas zit ik nu al een kwartier te wachten op de "activate mobile data service"-pagina. Er staat bij dat het een paar minuten kan duren, maar is het normaal als het zo lang duurt?

Als sim gebruik ik een microkaartje wat me ooit is toegestuurd door Vodafone tijdens de F&F-actie. Die kon ik toen nog niet gebruiken in mijn toestel met normaal formaat, dus hij ligt hier al een jaartje te wachten. Zou het kunnen dat VF deze dan heeft geblokkeerd of moet ik nog een kwartier wachten zoals KitKat mij vertelt?

* Stukfruit neemt dan maar even een KitKat...

MoonenJH schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:13:
Als je weet hoe een Nexus One of HTC Desire voelt, dan weet je hoe de Nexus 5 aanvoelt :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Foto's:

Eerste rij is gewoon, tweede rij is HDR.

Nexus 5 foto
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MQ1txBEgHygz9i85ivlO1WaW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6WjEWYB0Pv974DTMMEDICiTL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rf6pRwpRNZBaTql1JaWtQDuN/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WE9Ft6sDbLKnfTkl0NKNGmDL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zp2UOwxcEMPoLnEHKB3pN87j/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zeyrm0e0qsiALznS8zNfbIoQ/thumb.jpg

Nexus 4 foto
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QnLTrwBnMYh1zN4NrTBnalJz/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pSDiqZUUgrO6SEOp5qdVlTOf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rIwPeq7lvhsbWlHkjFIAcEQA/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IzR8Paz31kEHeZaERAqdQorx/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yI6Ca7YIuUoIZKsLXn9I4KV6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/azWrp3wixPgbNCBVq3ZrYukt/thumb.jpg

[ Voor 188% gewijzigd door Bolletje op 01-11-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Stukfruit schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:36:
Ik heb hem nu eindelijk afgehaald bij het postafhaalpunt na een succesvolle bestelling gisteravond, woei :)

Helaas zit ik nu al een kwartier te wachten op de "activate mobile data service"-pagina. Er staat bij dat het een paar minuten kan duren, maar is het normaal als het zo lang duurt?

Als sim gebruik ik een microkaartje wat me ooit is toegestuurd door Vodafone tijdens de F&F-actie. Die kon ik toen nog niet gebruiken in mijn toestel met normaal formaat, dus hij ligt hier al een jaartje te wachten. Zou het kunnen dat VF deze dan heeft geblokkeerd of moet ik nog een kwartier wachten zoals KitKat mij vertelt?

* Stukfruit neemt dan maar even een KitKat...

[...]

Als je weet hoe een Nexus One of HTC Desire voelt, dan weet je hoe de Nexus 5 aanvoelt :Y
SIM kaarten worden meestal geblokkeerd verstuurd/verkocht.
Bij Hi moet je iig het simkaartnummer koppelen aan je account voordat je hem kan gebruiken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 16:41
[quote]Davith78 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:36:
[...]

Had ik ook. Mijn oplossing was even de AP van stroom halen en daarna weer aanzetten. Dan ziet ie m weer. Ligt echt aan AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:44

mambo No5

Bad Apple?

Nice, die foto's zien er ronduit goed uit zo op 't eerste gezicht. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
RocketKoen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:38:
[...]
SIM kaarten worden meestal geblokkeerd verstuurd/verkocht.
Bij Hi moet je iig het simkaartnummer koppelen aan je account voordat je hem kan gebruiken.
Ah, dankuwel :) Dat was genoeg informatie om na een zoekopdracht op de juiste hulppagina's uit te komen _/-\o_

* Stukfruit neemt nog een KitKat en gaat het kaartje laten activeren

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
Zo op het eerste gezicht zien de foto's er (vanaf me Nexus 4) goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 02:45
Nu reeds de hele middag aan het spelen, mis eigenlijk maar 2 zaken: root en het zwart-is-zwart dat mijn oude Galaxy S2 heeft.

Ook lijkt zwarte tekst op witte achtergronden wat flets, afhankelijk van de helderheidsinstelling. Vooral in de Gmail app is dit erg duidelijk.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 16:41
DaanHetEendje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:32:
Hallo!

Net mijn nexus uit de doos gehaald :)

En ik loop bij stap 1 gelijk al vast

Hij kan mijn AP niet vinden :(
Mijn AP zend uit op 2.4ghz 802.11n, b en g, en de telefoon ziet hem gewoon niet O_O

Heeft iemand anders een soortgelijk probleem meegemaakt? Laptops doen het wel met wifi, en na een router reboot ook nog niks :9

EDIT: Als ik ook op 5GHz uitzend, vind ie die wel.
Redelijk vreemd dat hij niet met mijn 2.4GHz 802.11n, b en g netwerk kan verbinden :/
Even de AP van stroom halen en dan weer aanzetten. Ik had hetzelfde daarna zag die de AP :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
Hoe krijg je dat ledje aan het werk? Dat lukt me namelijk niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
themole schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:45:
Hoe krijg je dat ledje aan het werk? Dat lukt me namelijk niet. :P
Even wat terug scrollen. Het kan met een gratis appje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
Dubrillion schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:47:
[...]

Even wat terug scrollen. Het kan met een gratis appje ;)
Ah ja, jammer dat het niet gewoon standaard zonder die app kan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
AndriesLouw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:43:
Nu reeds de hele middag aan het spelen, mis eigenlijk maar 2 zaken: root en het zwart-is-zwart dat mijn oude Galaxy S2 heeft.

Ook lijkt zwarte tekst op witte achtergronden wat flets, afhankelijk van de helderheidsinstelling. Vooral in de Gmail app is dit erg duidelijk.
Dat zwart van de galaxy S2 is een eigenschap van AMOLED schermen. En die heeft de Nexus 5 helaas niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
Ziet er goed uit, vooral de kleuren van de Nexus 5 zijn net wat levendiger. Bij de Nexus 4 stonden de kleuren bekend als 'dof'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
themole schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:49:
[...]

Ah ja, jammer dat het niet gewoon standaard zonder die app kan. :/
Kan bijna nier anders joh. Het moet er wel inzitten alleen moet het nog uitgevoerd worden denk. Ze bouwen hem en o der steunen hem niet. Lijkt me niet echt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
floriz87 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:15:
Wat ik me nog steeds afvraag: Is de Amerikaanse versie anders dan de Europese variant? Velen beweren van wel, maar er zijn ook aanwijzingen dat het anders is. Zoals bijvoorbeeld hier:

[...]

Aan de andere kant, op google.com staat het volgende:

[...]
Wie zou je dan vertrouwen, een review site als Engadget of Google die dat ding in de winkel verkoopt :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
Zo, normaal vind ik de HDR foto's die je met telefoons kunt maken maar matig, maar hier lijkt het op dit moment nog een positief effect te hebben op de nieuwe Nexus 5.

Ik ben zeer benieuwd naar de performance van deze camera op plaatsen waar weinig licht is. Zoals 's avonds buiten of in een donkere kamer.

[ Voor 3% gewijzigd door Xylon op 01-11-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
De camera is inderdaad beter dan die van de Nexus 4. Ik zal straks nog wel meer foto's schieten. Iemand suggesties van wat?

@ hierboven
Zal ik straks doen. Het wordt inmiddels donker :p

[ Voor 21% gewijzigd door Bolletje op 01-11-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Zo hij is binnen, eerste indruk is goed.
Maar toch een detail t.a.v. de afwerking als kritische gebruiker...
Verder verdwijnt de sim-tray net niet volledig in het toestel, aan de zijde van de powerbutton steekt deze nog 0,5 mm uit.
Jaja, het is zeikerig maar vanwege mijn beroep let ik nu eenmaal op dat soort zaken sorry

*edit inmiddels opgelost, was te voorzichtig met terugplaatsen :P

[ Voor 31% gewijzigd door Lowizi op 02-11-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 20-09 11:16

shinchan03

Niels

Wat betreft de powerbutton viel me inderdaad ook al op, maar dat is het enige tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Led werkt perfect met Light Flow...ik heb hem binnen!

Is inderdaad razend snel....voor het gevoel...

Kleuren inderdaad fletser dan de Note II die er naast ligt...tja amoled van de Note II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
lowizi schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:58:
Zo hij is binnen, eerste indruk is goed.
Maar toch een paar details t.a.v. de afwerking als kritische gebruiker :) ... ik merk dat de powerbutton er vrij losjes in zit.
Verder verdwijnt de sim-tray net niet volledig in het toestel, aan de zijde van de powerbutton steekt deze nog 1mm uit.
Ik ben van mening dat bij dit soort prijzen, ook de afwerking gewoon goed ( =! perfect) moet zijn. Een losse powerknop zou niet mogen, deze wordt veelvuldig ingedrukt en lijkt mij dan snel stuk te (kunnen) gaan. Een sim-tray die niet volledig inschuift is 'lelijk' en jammer, maar kan ook betekenen dat je over een tijdje problemen zou kunnen krijgen met de registratie van je simkaart... :X

Echter, het blijft een telefoon natuurlijk en heeft niet zoals horloges meestal de dubbelfunctie als sierraad/iets wat mooi is. (bij de htc one kan ik me dit wel voorstellen, alleen bij de echt duidelijke gaps en scheve speakergrille etc)

[ Voor 13% gewijzigd door ToFast op 01-11-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

Zou je toevallig een foto kunnen maken van die minpuntjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nXXt schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:03:
Zou je toevallig een foto kunnen maken van die minpuntjes? :)
Een youtube filmpje is beter. Dan weet je meteen of andere eigenaren in de wereld dit probleem ook hebben. Zou best kunnen dat LG om de vraag te voldoen minder kwaliteitscontrole heeft toegepast.

En voor 399 mag het idd nagenoeg perfect zijn, Het blijft een hoog bedrag voor een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
lowizi schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:58:
.... Verder verdwijnt de sim-tray net niet volledig in het toestel, aan de zijde van de powerbutton steekt deze nog 0,5 mm uit.
Jaja, het is zeikerig maar vanwege mijn beroep let ik nu eenmaal op dat soort zaken sorry :P
Bij mij zit deze er gewoon helemaal in, steekt niks uit. Misschien moet je hem eens eruit halen en opnieuw terug duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:02:
[...]

Ik ben van mening dat bij dit soort prijzen, ook de afwerking gewoon goed ( =! perfect) moet zijn. Een losse powerknop zou niet mogen, deze wordt veelvuldig ingedrukt en lijkt mij dan snel stuk te (kunnen) gaan. Een sim-tray die niet volledig inschuift is 'lelijk' en jammer, maar kan ook betekenen dat je over een tijdje problemen zou kunnen krijgen met de registratie van je simkaart... :X

Echter, het blijft een telefoon natuurlijk en heeft niet zoals horloges meestal de dubbelfunctie als sierraad/iets wat mooi is. (bij de htc one kan ik me dit wel voorstellen, alleen bij de echt duidelijke gaps en scheve speakergrille etc)
Ik zie het anders..
Mooi ding niet te duur.. Ik zou zeggen bellen en gebruiken dat ding...
Ik vind mijn powerbutton prima aanvoelen..

Dat simtraytje kan me niet uitmaken..
Wil je perfectie met afwerking dan de Iphone waar je dus 2 nexus 5's voor koopt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
Leuke preview van de Nexus 5. Ook nog eens in het Nederlands :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Power button idd enige speling...verder voelt wel goed aan...
Volume knoppen geen speling....

Volgens mij wiebelen die dingen altijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
AndriesLouw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:43:

je eerste probleem is opgelost:
http://androidnews.co.in/...ot-released-by-chainfire/
Je tweede probleem lost zichzelf op, ik moest ook wennen aan het LCD scherm van de nexus 4 komende vanaf en amoled scherm, maar zolang ik nu niet terug kijk op zo'n scherm, weet ik nu bijna niet meer beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Scherm is merkbaar scherper dan Nexus 4:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wXS8JtIk2WRTIlwNm9EIMRJR/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Dit is ook wel geinig voor de mensen die 16gb te weinig vinden.

http://www.meenova.com/st/p/m3r.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Fly-guy schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:28:
[...]
je eerste probleem is opgelost:
http://androidnews.co.in/...ot-released-by-chainfire/
Je tweede probleem lost zichzelf op, ik moest ook wennen aan het LCD scherm van de nexus 4 komende vanaf en amoled scherm, maar zolang ik nu niet terug kijk op zo'n scherm, weet ik nu bijna niet meer beter..
Is de N5 nu al te rooten? Tof, ga ik me vanavond eens een beetje in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Laatst online: 19-09 02:45
Davith78 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:55:
[...]

Is de N5 nu al te rooten? Tof, ga ik me vanavond eens een beetje in verdiepen!
Het rooten gooit hem wel weer terug naar factory settings, zal eerst eens een poging doen een backup te maken met http://omegavesko.github.io/SimpleADBBackup/

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Sorry als ik hem gemist hebt, maar is er al een accessoire topic voor de nexus 5 (search levert niet op)

(edit bedankt)

[ Voor 7% gewijzigd door Tmaster op 01-11-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Tmaster schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:57:
Sorry als ik hem gemist hebt, maar is er al een accessoire topic voor de nexus 5 (search levert niet op)
Accessoires voor de Google Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

Ja, dat is er: Accessoires voor de Google Nexus 5

[ Voor 46% gewijzigd door nXXt op 01-11-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 21:25
We hebben nu foto's gezien gemaakt door de Nexus 5. Kan iemand een video opname online plaatsen die de kwaliteit van het filmen weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
AndriesLouw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:56:
[...]

Het rooten gooit hem wel weer terug naar factory settings, zal eerst eens een poging doen een backup te maken met http://omegavesko.github.io/SimpleADBBackup/
Bedankt voor de tip! Ik las idd al op die site dat dan alle data gewiped wordt. Misschien wacht ik toch nog even, ik begreep dat dit slechts een 'simpele' root is zonder CWM om zo dicht mogelijk bij de stock rom te blijven. Dan moet ik hem zeker straks een tweede keer rooten als ik er tzt een custom rom erop wil flashen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Davith78 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:03:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik las idd al op die site dat dan alle data gewiped wordt. Misschien wacht ik toch nog even, ik begreep dat dit slechts een 'simpele' root is zonder CWM om zo dicht mogelijk bij de stock rom te blijven. Dan moet ik hem zeker straks een tweede keer rooten als ik er tzt een custom rom erop wil flashen..?
Kun je dan niet gewoon een recovery installeren via Rommanager ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
bertsmeerink schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:58:
We hebben nu foto's gezien gemaakt door de Nexus 5.
Kan iemand een video opname online plaatsen die de kwaliteit van het filmen weergeeft?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Hier nog een aantal:
1
2
3
4

Gelukkig is de opname kwaliteit van geluid een stuk beter dan bij de Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Boris0711 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:05:
[...]

Kun je dan niet gewoon een recovery installeren via Rommanager ofzo?
Hmm ja daar zeg je me wat. Het is alweer zowat twee jaar geleden dat ik mijn galaxy s heb geroot en er cyanogenmod erop heb gezet, ik moet er weer even inkomen. Ergo, eerst mezelf weer goed inlezen dus voor ik ermee ga zitten prutsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloobje
  • Laatst online: 15:04
Nogal schokkerig die videos, of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
bloobje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:20:
Nogal schokkerig die videos, of ligt dat aan mij?
Parkinson...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:28
Ligt het nou aan mij of kan je in de camera helemaal niks instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
mregeling2005 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:38:
Ligt het nou aan mij of kan je in de camera helemaal niks instellen?
Valt toch wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Switchen naar front camera. Resolutie??? Of kijk ik er nou echt zo scheel overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
mregeling2005 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:43:
Switchen naar front camera. Resolutie??? Of kijk ik er nou echt zo scheel overheen?
Je kijkt eroverheen. Klik maar op dat rondje met een bliksemschitje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Tnx. Daar had ik het niet verwacht haha-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:06:
[...]

Een youtube filmpje is beter. Dan weet je meteen of andere eigenaren in de wereld dit probleem ook hebben. Zou best kunnen dat LG om de vraag te voldoen minder kwaliteitscontrole heeft toegepast.

En voor 399 mag het idd nagenoeg perfect zijn, Het blijft een hoog bedrag voor een smartphone.
Een hoog bedrag voor een high-end smartphone? :X 8)7 Wtf..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Laatst online: 18-09 21:49
Ik heb Google Now per ongeluk uitgezet. Nu kan ik deze nergens meer activeren.
Als ik in het search scherm zit en het toetsenbord wegklik, zie ik geen menu-knop.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHetEendje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:08
Weet iemand of je dat stikkertje aan de achterkant met IMEI nummer eraf kan halen ? Of blijft er dan een lelijke streep over? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DaanHetEendje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:13:
Weet iemand of je dat stikkertje aan de achterkant met IMEI nummer eraf kan halen ? Of blijft er dan een lelijke streep over? :9
Dat heb ik er net afgehaald, je ziet er daarna niks meer van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Nette review, jammer dat je geen S4 of LG G2 hebt om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aggressor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:16:
[...]

Nette review, jammer dat je geen S4 of LG G2 hebt om te vergelijken.
Ja, in mijn omgeving heeft men vooral nog oudere / mindere toestellen. Vandaag had ik de beschikking daar niet over. :O
Ik heb simpelweg niet andere highend-toestellen zoals de Samsung S4, HTC One, Sony Z1 en/of de iPhone 5S tot mijn beschikking in zo’n korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloobje
  • Laatst online: 15:04
Haha.
Ik bedoel vooral als hij de camera van links naar rechts beweegt, lijkt me nogal schokkerig over te komen, alsof het low fps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Goed bezig!!

Ander puntje : Ik heb hem uit de doos nog niet opgeladen maar hij lijkt vrij rap door z'n batterij heen te gaan. Is dat bij meer mensen zo? Scherm staat ook bovenaan het lijstje van meest energie vretende dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Hee, had iemand al gemerkt dat standaard Quick Office geinstalleerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
DennusB schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:23:
[...]

Goed bezig!!

Ander puntje : Ik heb hem uit de doos nog niet opgeladen maar hij lijkt vrij rap door z'n batterij heen te gaan. Is dat bij meer mensen zo? Scherm staat ook bovenaan het lijstje van meest energie vretende dingen..
Daar merk ik op zich niet zo veel van, maar ik gebruik hem niet de hele tijd. Bij mij staat inderdaad scherm ook bovenaan, met 38%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:03:
[...]

Een hoog bedrag voor een high-end smartphone? :X 8)7 Wtf..
xiaomi mi3 heeft nog betere specs en is goedkoper ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
Hier werkt de notificatie-led gewoon out of the box. Bij e-mail en Hangouts sowieso.

Staat bij jullie wel bij Weergave --> Knipperen meldingslampje aan?

[ Voor 29% gewijzigd door The Wizard op 01-11-2013 19:36 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Bolletje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:31:
[...]

Daar merk ik op zich niet zo veel van, maar ik gebruik hem niet de hele tijd. Bij mij staat inderdaad scherm ook bovenaan, met 38%.
En is het niet zo dat je, wanneer je je accu voor de volle capaciteit wilt kunnen benutten, je het beste de accu een keer of twee achter elkaar volledig moet op- en ontladen? Tenminste, zo doe ik het meestal voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Ik heb een kleine vraag voor de (oud) HTC One eigenaars hier.
Momenteel beschik ik over een htc desire S, dus of ik nu kies voor deze Nexus of Htc one, een grote update zal het sowieso zijn. Ik heb vandaag wat rondgekeken en vraag mij af hoe deze nexus "voelt" en of er een groot verschil is in beeldkwaliteit. Het verschil in aankoop bedraagt momenteel 100€, merk je dat ook op deze punten?

Bedankt

Ps: wat de software betreft, ik 'pruts' graag dus dat maakt voor mij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:33:
[...]

xiaomi mi3 heeft nog betere specs en is goedkoper ook.
Qua CPU lijkt me dat zeer sterk ;) Een 800 is de snelste op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er even een uur mee mogen spelen (heb hem zelf nog niet) en kan me aardig vinden in de review van Bolletje.

Vind persoonlijk de overgang van de 4 naar de 5 niet bijster groot maar goed Nexus fan is nexus fan dus dan moet die er maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ekfad schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:42:
Ik heb een kleine vraag voor de (oud) HTC One eigenaars hier.
Momenteel beschik ik over een htc desire S, dus of ik nu kies voor deze Nexus of Htc one, een grote update zal het sowieso zijn. Ik heb vandaag wat rondgekeken en vraag mij af hoe deze nexus "voelt" en of er een groot verschil is in beeldkwaliteit. Het verschil in aankoop bedraagt momenteel 100€, merk je dat ook op deze punten?

Bedankt

Ps: wat de software betreft, ik 'pruts' graag dus dat maakt voor mij weinig uit.
Je kan beter voor de N5 gaan. Ik heb ook een One gehad, maar de N5 voelt 10x sneller aan omdat het gewoon stock Android is!

Pagina: 1 ... 3 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.