"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Ha thanks voor de tipsVerwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:16:
[...]
Ik ben vandaag bezig geweest met het unlocken, rooten en recovery erop te zetten. De toolkit's op xda werken allemaal nog niet 100%, maar het is wel werkend te krijgen. Let bij Muli-tool op dat je alle 3 de stappen een voor een doet. En niet de opties pakt om ze allemaal in een keer te doen. Hierdoor heb ik een hele middag lang koppijn gehad door een bootloop/
Welke recovery heb je er op geflasht ?
Verwijderd
Mijn voorkeur is altijd naar CWM geweest. Omdat voornamelijk deze geen problemen oplevert met Cyanogenmod en altijd betrouwbaar heeft gewerkt sinds mijn SGS2. Maar dit is natuurlijk ook je eigen keus, heb op XDA begrepen dat TWRP veel problemen oplevert tijdens het flashen88Gamer88 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:25:
[...]
Ha thanks voor de tips
Heheh CWM heeft ook altijd mijn voorkeur gehad.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:28:
[...]
Mijn voorkeur is altijd naar CWM geweest. Omdat voornamelijk deze geen problemen oplevert met Cyanogenmod en altijd betrouwbaar heeft gewerkt sinds mijn SGS2. Maar dit is natuurlijk ook je eigen keus, heb op XDA begrepen dat TWRP veel problemen oplevert tijdens het flashen
Ook met de SGS2
Kan het wachten beginnen op Cyanogenmod.
Edit: Had het fout.kenkreutzer schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:45:
Heeft iemand enige idee hoe je tabbladen moet toevoegen aan het hoofdscherm? Je heb er namelijk standaard maar 1 + de pagina van Google now. Bij instellingen kan ik het nergens vinden..
[ Voor 14% gewijzigd door Xylon op 06-11-2013 18:50 ]
Je moet een App naar rechts slepen. Dan wordt er automatisch een nieuwe homescreen aangemaakt. Maar, dit kan alleen rechts, niet links.kenkreutzer schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:45:
Heeft iemand enige idee hoe je tabbladen moet toevoegen aan het hoofdscherm? Je heb er namelijk standaard maar 1 + de pagina van Google now. Bij instellingen kan ik het nergens vinden..
Als je een widget of app icoon tapt en sleept naar de rechter kant van je scherm en daar loslaat maakt hij er een bij.kenkreutzer schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:45:
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Top, het werkt!chengbondkwok schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:48:
[...]
Je moet een App naar rechts slepen. Dan wordt er automatisch een nieuwe homescreen aangemaakt. Maar, dit kan alleen rechts, niet links.
Dit wil ik ook doen, maar vraag me het volgende af: mag je de screenprotector verwijderen i.v.m. later eventueel retourneren?-EvoLution- schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:58:
Zojuist Nexus 5 zwart uit het doosje gehaald en na het installeren van de verplichte update gelijk een dead pixel tester app gedownload. 3 dode pixels/vuiltjes gevonden. Morgen gaat ie retour naar Coolblue, ik krijg een nieuwe zodra ze weer op voorraad zijn (waarschijnlijk in de loop van volgende week)....
Ik zit ook bij een virtuele provider, weliswaar niet in Nederland, maar ik moest op mijn oude iPhone 4 altijd de 'roaming' knop aan zetten anders kon ik niet op het netwerk van O2 met mijn Tesco Mobile kaart.IkWilbert schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:42:
[...]
Ik heb gelezen dat het probleem juist opgelost is in 4.4 met virtuele providers.
Op de Nexus 5 werkt dit gewoon zonder dat ik iets hoefde om te zetten. Ik weet niet eens of die knop er is want Android is nieuw voor me
[ Voor 45% gewijzigd door MattH op 06-11-2013 19:19 ]
Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum
Instellingen>Draadloos en stuff (Meer ...)>Mobiele netwerken>*roaming aan/uit vinkvakje*GekkePrutser schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:11:
'roaming' knop
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Toch een keertje een serie proberen te kijken in de trein!
of gebruikt deze alleen als men navigeert met maps ?
Blijven speciale telefoons die van de Nexus lijn, ik heb ze nog allemaal bewaard....
[ Voor 37% gewijzigd door marknh op 06-11-2013 19:44 ]
GPS verbruikt alleen stroom als een app het actief gebruikt (zoals inderdaad navigatie).1475paul schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:39:
weet iemand als de gps aanstaat of deze energie gebruikt ?
of gebruikt deze alleen als men navigeert met maps ?
Ik heb de screenprotector er wel af gehad om er zeker van te zijn dat de plekjes die ik vond niet vuiltjes onder de screenprotector waren.Freakster86 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:06:
[...]
Dit wil ik ook doen, maar vraag me het volgende af: mag je de screenprotector verwijderen i.v.m. later eventueel retourneren?
Heb m er nu wel weer opgeplakt.
Voor zover ik kan zien met de screenprotector erop heb ik geen last van dode/luie pixels.-EvoLution- schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:09:
[...]
Ik heb de screenprotector er wel af gehad om er zeker van te zijn dat de plekjes die ik vond niet vuiltjes onder de screenprotector waren.
Heb m er nu wel weer opgeplakt.
Wat me wel opviel was de backlight bleeding bij een zwarte achtergrond. Voornamelijk links bovenin. Die hoek valt het meeste op. Rechts bovenin en langs de linkerkant zie je het ook een klein beetje.
Hebben meer mensen dit? Is dit als 'normaal' aan te duiden?
Verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 06-11-2013 23:45 ]
Zit deze feature sinds kort in Google Now?
Nexus S is eigenlijk nog een prima toestel dus.Grindtegel schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:22:
Voor mensen die een oudere Nexus hebben en zich afvragen hoe die zich verhoudt tov de Nexus 5 is dit wel een aardig filmpje:
[video]
Maar goed, Nexus 4 is haast net zo snel als de Nexus 5 omdat de resolutie flink lager is, wat mij wel verbaast is dat bij Temple Run 2 de Nexus 4 even stottert en terwijl Nexus 5 veel meer pixels heeft, is daar niks mis (heb ik ook op de mijne, maar de rest van de gameplay is smooth op mijn N4)
Ik zou het niet weten, wel is een widget waar je muziek kunt opzoeken op basis van afspelen.Rvanlaak schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:01:
Ik kwam er tijdens het inspreken van een voice-command achter dat Google Now een feature heeftwaar ik nog niet over had gelezen. Op de achtergrond stond tijdens het inspreken de muziek aan, na een aantal seconden verscheen een muziek-noot icoon. Door daar op te klikken herkende Google Now het nummer wat op stond.
Zit deze feature sinds kort in Google Now?
'Sound search for Google Play' bestond al, zie 'instellingen>apps, alle'.Rvanlaak schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:01:
herkende Google Now het nummer wat op stond. Zit deze feature sinds kort in Google Now?
[ Voor 14% gewijzigd door kristo op 06-11-2013 22:00 . Reden: format ]
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Hopelijk morgen mijn ervaring op kunnen doen en eindelijk van mijn Xperia af
[ Voor 27% gewijzigd door Saitek op 06-11-2013 22:01 ]
Werkt... What is this song... dan ook?kristo schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:57:
[...]
'Sound search for Google Play' bestond al, zie 'instellingen>apps, alle'.
Ik kreeg altijd de melding dat het op mijn locatie niet werkt. Terwijl de rest van google now prima werkt
Ik heb nu ook even mijn (witte) Nexus gecheckt en zie nu dat ik ook twee dode pixels heb. Hoeveel meer mensen hebben dit probleem? Vind het toch raar dat dit geen uitzondering bij zo'n nieuwe telefoon.-EvoLution- schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:58:
Zojuist Nexus 5 zwart uit het doosje gehaald en na het installeren van de verplichte update gelijk een dead pixel tester app gedownload. 3 dode pixels/vuiltjes gevonden. Morgen gaat ie retour naar Coolblue, ik krijg een nieuwe zodra ze weer op voorraad zijn (waarschijnlijk in de loop van volgende week)....
To dare is to do
Wat ik mij wel afvraag is of de kleur van de notificatieled voor sms kan aangepast worden, vind ik namelijk nergens terug. En daarna vroeg ik mij ook af of de google now pagina kan aangepast worden met bijv nieuwsberichten en updates van twitter enzo, is mij ook niet duidelijk of dit kan en hoe?
Probeer een app als Lightflow.Ekfad schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:23:
Deze avond alles ingesteld en wat zitten spelen en ben erg te spreken over mijn aankoop. Als hij de komende dagen bevestigt dan hoor je mij niet klagen
Wat ik mij wel afvraag is of de kleur van de notificatieled voor sms kan aangepast worden, vind ik namelijk nergens terug. En daarna vroeg ik mij ook af of de google now pagina kan aangepast worden met bijv nieuwsberichten en updates van twitter enzo, is mij ook niet duidelijk of dit kan en hoe?
Heb handcent sms ingeschakeld als default sms app. Best wel lastig ...
Zie net op google play dat het klopt en dat ze er mee bezig zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Megupe op 06-11-2013 23:54 . Reden: check ]
Zal nog niet ondersteund worden, update komt vanzelf welMegupe schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:53:
Klopt het dat Betterbatterystats (xda editie) het niet goed doet? Op mijn N4 deed ie het prima.
I love watercooling
shinchan03 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:00:
Vandaag de batterijduur eens aan een goede praktische test onderworpen. Hij heeft het vandaag nagenoeg 15 uur volgehouden met bijna 4 uur en een kwartier screentime. Morgen zal ik meer info posten incl screenshots.
Sommige mensen zijn heel negatief, andere weer positief, maar volgens mij is dit toch redelijk goed of niet? Dit wordt m'n eerste Android dus heb er nog niet echt zicht op.cordonbleu schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:08:
Sinds de eerste keer opladen is de mijne nu 1 dag en 16 uur van de lader, heb ik een screen-on tijd van 3.30 uur en heb ik nog 14 procent batterij over. Dit is ongeveer vergelijkbaar met wat ik met m'n Xperia Z haal, dus ik ben wel tevreden.
Verder is het natuurlijk afwachten op goede battery reviews zoals die van Tweakers (waarvan morgen volgens mij de video review wordt opgenomen) en die van AnandTech.
Heb het idee dat mijn exemplaar of gebruik nog een slagje zuiniger is. En ik doe niks met power saving, de trilmotor staat lekker aan de hele tijd met typen bijv.
[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 07-11-2013 00:36 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Mijn N5 is er nog niet, dus ik kan het niet uitproberen.
Net even gecheckt en inderdaad, hier ook twee.. 1 subpixel die blijft hangen (zie je als een wit puntje op een groene achtergrond) en 1 pixel die een beetje wit blijft op een zwarte achtergrond.Slaapje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:23:
Ik heb hem net ook getest en zie dat ik 4 dode pixels heb... Was me nog niet opgevallen en valt me in normaal gebruik ook niet op, maar wel slecht.
Ik zie het echt niet zonder dit tooltje, deze pixels zijn zo klein... Ik zag het ook alleen maar nadat ik eerst al het stof er af had geveegd
Ik zie bij gewoon gebruik niets, dan ga ik er ook niet achter zoeken. Zou alleen maar de goede eerste ervaring tenietdoen.GekkePrutser schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:55:
[...]
Net even gecheckt en inderdaad, hier ook twee.. 1 subpixel die blijft hangen (zie je als een wit puntje op een groene achtergrond) en 1 pixel die een beetje wit blijft op een zwarte achtergrond.
Ik zie het echt niet zonder dit tooltje, deze pixels zijn zo klein... Ik zag het ook alleen maar nadat ik eerst al het stof er af had geveegdIk kan me er niet druk over maken eigenlijk.
Ik heb er ook echt geen moeite mee, ze zitten van mij verspreid langs de zijkanten en zie er dus verder niets van. Alleen vraag ik me wel af of de kans nu groter is om meer dode pixels te krijgen. Ik ga hem hier in ieder geval niet voor terug sturen.GekkePrutser schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:55:
[...]
Net even gecheckt en inderdaad, hier ook twee.. 1 subpixel die blijft hangen (zie je als een wit puntje op een groene achtergrond) en 1 pixel die een beetje wit blijft op een zwarte achtergrond.
Ik zie het echt niet zonder dit tooltje, deze pixels zijn zo klein... Ik zag het ook alleen maar nadat ik eerst al het stof er af had geveegdIk kan me er niet druk over maken eigenlijk.
To dare is to do
[s]Vreemd... bij mij werkt de "Google Sound Search" widget welkristo schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:57:
[...]
'Sound search for Google Play' bestond al, zie 'instellingen>apps, alle'.
Maar de vraag via Google Now "What is this song" geeft als response dat deze actie niet supported is in mijn country :-[/s]
edit: never mind... muzieknootje verschijnt wel na commando "ok google". Hoewel "What is this song" nog steeds de error geeft
[ Voor 15% gewijzigd door AP3X op 07-11-2013 08:37 ]
De batterij haalt het bij mij van opstaan tot slapen gaan (15 uur) makkelijk met een screen on-time van 2-3 uur en nog 40-20% soc over. En dat met prullen, games, downloads van enkele GBs, etc.
De 16GB is nog lang niet vol, maar psychologisch zou 32GB echt wel prettiger zijn. Ik merk dat ik mij inhoud met het uitproberen en installeren van volumineuzere apps/games, wat de gebruiksvreugde onbewust wel aantast.
Ook ik heb een losse power knop, iets minder losse volumeknop en een 3 tal dode pixels. Maar dat stoort echt niet, de knoppen horen misschien wel zo en die mini dode pixels zie je bij gebruik echt niet of je moet je er echt op fixeren met een pixel tester.
Voor de aanhangers van fysieke keyboards, zoals ikzelf, kan ik melden dat on screen typen erg goed meevalt.
Nu wacht ik vol ongeduld op de officiële flipcase.
Nou dat heeft te maken met de partitionering, er gaat ruimte op aan de system partitie en de data partitie. De 'sd kaart' is een partitie met de overgebleven ruimte dus dit klopt wel. Zo werkt het op de meeste toestellen tenzij je echt een sd kaart slot hebt.TheIceKing schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:27:
Ik heb de 32GB versie net binnen en zie tot mijn verbazing bij Storage staan "Total Space 26.76GB". Serieus?!?! Ik begrijp dat je nooit letterlijk 32GB krijgt maar ruim 5GB foetsie... Is dit normaal of is er in mijn geval iets mis?
12,55GB op het 16GB model over voor 'sd kaart'
[ Voor 4% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-11-2013 08:30 ]
Mag ik vragen waar je de 32gb versie bestelt hebt?? Kan hem namelijk nergens vinden in NL.TheIceKing schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:27:
Ik heb de 32GB versie net binnen en zie tot mijn verbazing bij Storage staan "Total Space 26.76GB". Serieus?!?! Ik begrijp dat je nooit letterlijk 32GB krijgt maar ruim 5GB foetsie... Is dit normaal of is er in mijn geval iets mis?
Ik ook niet maar had daarentegen ook weer niet verwacht dat het om ruim 5GB zou gaanDubrillion schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:30:
Ik geloof dat er bij de 16Gb ook maar 11 a 12 overblijft. Mijn 32Gb wordt tussen twaalf en twee geleverd en had ook niet verwacht dat er 32Gb over zou blijven
Zit i.v.m. werk in Barcelona, dus via de Spaanse Playstore.Req- schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:31:
[...]
Mag ik vragen waar je de 32gb versie bestelt hebt?? Kan hem namelijk nergens vinden in NL.
Hebben trouwens meer mensen last van een brommende laader in het stopcontact als de telefoon er niet aan hangt?
[ Voor 17% gewijzigd door TheIceKing op 07-11-2013 08:57 ]
1) Ik kan geen icons verbergen in de stock launcher, iemand al een manier gevonden om dit te doen zonder alternatieve launcher?
2) Extra homescreen maken is niet heel vanzelfsprekend, moest het zelfs googlen. Als ik een icon sleep naar rechts om een extra screen te maken werkt dit inderdaad maar als ik een widget sleep zoals de calendar widget komt er geen extra screen. Nog irritanter is dat als ik een icon sleep om een screen te maken en daarna een calendar widget erop zet springt zowel de widget als het icon terug naar het 'main' homescreen en verdwijnt mijn extra homescreen :-S
Oja, mijn power button heeft ook speling. Minimaal dus het stoort me niet echt, gelukkig is het scherm zoals het hoort. Geen stof of pixel problemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-11-2013 08:56 ]
Dat is enkel mogelijk met een custom launcher, was nooit een optie in die van Android zelf.Pakjebakmeel schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:54:
Ben erg tevreden echter 2 kleine irritaties:
1) Ik kan geen icons verbergen in de stock launcher, iemand al een manier gevonden om dit te doen zonder alternatieve launcher?
Gaven ze dat niet aan in de tips bij het begin dan? Heb daar snel doorheen geklikt aangezien ik al jaren Android gebruik (en ook deze specifieke launcher al op mijn GNEX2) Extra homescreen maken is niet heel vanzelfsprekend, moest het zelfs googlen. Als ik een icon sleep naar rechts om een extra screen te maken werkt dit inderdaad maar als ik een widget sleep zoals de calendar widget komt er geen extra screen. Nog irritanter is dat als ik een icon sleep om een screen te maken en daarna een calendar widget erop zet springt zowel de widget als het icon terug naar het 'main' homescreen en verdwijnt mijn extra homescreen :-S
Hier ook iets speling, maar ja. Mocht je je er ooit wel aan gaan ergeren is daar een simpele fix voor: een bumper eromheen en je merkt het niet meerOja, mijn power button heeft ook speling. Minimaal dus het stoort me niet echt, gelukkig is het scherm zoals het hoort. Geen stof of pixel problemen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Viel me ook al op idd.TheIceKing schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:36:
Hebben trouwens meer mensen last van een brommende laader in het stopcontact als de telefoon er niet aan hangt?
Batterij houdt zich hier prima hoor, zeker net zo goed als mijn Iphone 5 met IOS7 (misschien wel beter).
Yup, same here.TheIceKing schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:36:
[...]
Zit i.v.m. werk in Barcelona, dus via de Spaanse Playstore.
Al moet ik zeggen dat dit met de lader op de N4 ook het geval was; ongeacht of er wel of geen telefoon aan hangt.
geen passende oplossing kunnen vinden, muv alleen opladen via de PC, maar dat gaat lange na niet zo snel...
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Tips? Dat zijn die irritante popups bij firstboot die je wegklikt zonder te lezen toch?Sypher schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:59:
Gaven ze dat niet aan in de tips bij het begin dan? Heb daar snel doorheen geklikt aangezien ik al jaren Android gebruik (en ook deze specifieke launcher al op mijn GNEX)

So far so good, maar als ik dan de calendar widget sleep naar het nieuwe homescreen en ik laat hem los (zat ruimte op dat screen) dan verdwijnt het hele nieuwe homescreen en staan zowel het icon waarmee ik het nieuwe screen heb gemaakt als de calendar widget op het 'main screen' direct naast het google now screen.
Waarom maak je de calendar widget dan niet direct op het 2e homescreen?Pakjebakmeel schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:10:
[...]
Tips? Dat zijn die irritante popups bij firstboot die je wegklikt zonder te lezen toch?Nee my bad inderdaad maar nu ik heb gezien hoe het werkt kan ik nog geen homescreen maken met een widget. Icon slepen gaat prima uit de app drawer dan maakt ie een extra homescreen.
So far so good, maar als ik dan de calendar widget sleep naar het nieuwe homescreen en ik laat hem los (zat ruimte op dat screen) dan verdwijnt het hele nieuwe homescreen en staan zowel het icon waarmee ik het nieuwe screen heb gemaakt als de calendar widget op het 'main screen' direct naast het google now screen.
Hoef je hem ook niet te slepen van het eerste homescreen naar het
edit: hier werkt het slepen van scherm 1 naar 2 overigens zonder problemen, voor widgets en iconen
[ Voor 5% gewijzigd door AP3X op 07-11-2013 09:12 ]
Als ik hem loslaat op het tweede homescreen dan verdwijnt het hele homescreen en komt ie op de eerste samen met alle icons die daar stondenChaser2600 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:11:
[...]
Waarom maak je de calendar widget dan niet direct op het 2e homescreen?
Hoef je hem ook niet te slepen van het eerste homescreen naar het 2e
Sowiezo als ik nu dit doe:
http://www.youtube.com/watch?v=czQUxDF7Sns
Dan komt er geen extra homescreen meer

ah, ik snap het probleem denk ik. Ik wil het main screen leeg hebben, alleen de google bar bovenin en dan de calendar een screen rechts daarvan maar als je je homescreen leeg maakt, alleen de search bar dus dan verwijdert ie automatisch het hele screen en schuift alles een screen door.
Als ik dus 3 screens heb: [googlenow] [mainscreen] [calendar] en ik verwijder alle iconen van het mainscreen dan doet ie automatisch dit: [googlenow] [mainscreenmetcalendar]
[ Voor 42% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-11-2013 09:18 ]
Het schijnt dat alleen TWRP een functionele recovery heeft momenteel (helaas). bij CWM's ROM Manager krijg ik in de app ook te zien dat de N5 nog niet supported is en de unofficial release op XDA veroorzaakte bootloops en down gehaald.88Gamer88 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:25:
[...]
Ha thanks voor de tips
TWRP is de enige custom recovery die functioneel is, wil je deze niet, zal je even moeten wachten
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Vanochtend was me accu 100%, na 3 uur 80%.
Heb de tel bijna niet gebruikt in die tussen tijd.
En als de achtergrond draaid bijna niks.
Slecht bereik? Heb ik ook namelijk, zowel slecht wifi als mobiel bereik kan er in hakken. Geen ervaring genoeg met de Nexus5 maar met mijn OneX:88Gamer88 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:20:
Meer mensen met het probleem dat de accu snel leeg loopt ?
Opstaan 6:00 100% en naar kantoor.
Einde van de dag om 16:00 meestal 60% over met minimaal gebruik
17:00 thuis en niet gebruiken tot 20:00 ofzo maar wel 60% --> 20% door extreem slecht bereik.
Op kantoor is de power consumption 3% per uur ofzo, thuis eerder 20% per uur.
[ Voor 29% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-11-2013 09:23 ]
Precies! Had ik ook al met de N4. Wat mij zorgen baart is dat ik met de brommende N4 laader sporadisch of last had van niet goed doorladen ('s ochtend wakker worden en constateren dat ie op bijv. 70% is blijven hangen) of dat ie zelfs helemaal niet begon met laden (en dat is vervelend want dat heb je vaak pas de volgende ochtend door).Dawn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:08:
[...]
Yup, same here.
Al moet ik zeggen dat dit met de lader op de N4 ook het geval was; ongeacht of er wel of geen telefoon aan hangt.
geen passende oplossing kunnen vinden, muv alleen opladen via de PC, maar dat gaat lange na niet zo snel...
Ik heb toen een nieuwe n4 lader gekregen van een collega uit een latere batch (zijn telefoon was gestolen) en die bromde niet. En opslag waren al mijn oplaad problemen verdwenen!!
Die brommende laaders zouden dus wel eens een minder onschuldig problem kunnen zijn dan het op het eerste gezicht doet voorkomen...
Ik had twee enorme power drains:88Gamer88 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:20:
Meer mensen met het probleem dat de accu snel leeg loopt ?
-cleaner master
-Swype+dragon, na contact opgenomen te hebben heb ik back-up&sync uitgezet wat het probleem verhielp.
Cleaner master had hier ook een zeer negatief effect op mn batterij de eerste dag, die is er dus voorlopig vanaf, hoewel ik het een vreselijk goed appje vindcorrado20vt schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:32:
[...]
Ik had twee enorme power drains:
-cleaner master
-Swype+dragon, na contact opgenomen te hebben heb ik back-up&sync uitgezet wat het probleem verhielp.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Hier op Tweakers heeft FlowDesign (FlowDesign) een site: www.nexusplayground.nlReq- schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:31:
[...]
Mag ik vragen waar je de 32gb versie bestelt hebt?? Kan hem namelijk nergens vinden in NL.
Hij importeert ze vanuit Duitsland met een Duits adres en dergelijke.
Als het goed is staat er nog 1 te koop op de V&A (is ondertussen al weg
Is er hier iemand die de N5 op een bluetooth carkit gebruikt?
Ik heb namelijk een 4jaar oude autoradio die perfect met de N97 van Nokia werkte.
Toen kreeg ik een Ace, Incredible S, Galaxy Nexus, N4 en nu de N5. Maar de radio neemt niet altijd in 1x op. Dan valt de Bluetooth weg en moet de telefoon opnieuw worden opgestart. Is dit een Android issue of moet ik toch echt een keer een andere autoradio gaan zoeken?
[ Voor 33% gewijzigd door Dubrillion op 07-11-2013 09:53 ]
Ik gebruik hem met mijn tomtom handsfree car kit for smartphones, en dat werkt perfect.Dubrillion schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:38:
[...]
Is er hier iemand die de N5 op een bluetooth carkit gebruikt?
Ik heb namelijk een 4jaar oude autoradio die perfect met de N97 van Nokia werkte.
Toen kreeg ik een Ace, Incredible S, Galaxy Nexus, N4 en nu de N5. Maar de radio neemt niet altijd in 1x op. Dan valt de Bluetooth weg en moet de telefoon opnieuw worden opgestart. Is dit een Android issue of moet ik toch echt een keer een andere autoradio gaan zoeken?
Hiervoor gebruikte ik mijn Gnex en ook dat werkte heel goed. Geen problemen dus hier.
Verwijderd

Hoe krijg zet je die back-up&sync uit als ik vragen mag ?corrado20vt schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:32:
[...]
Ik had twee enorme power drains:
-cleaner master
Ik heb wel advanved task killer geïnstalleerd. Maar ik zie hier mee tot nu toe nog geen power drain mee gehad volgens mij.
Powerbutton + vol-down indrukkenVerwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:21:
Euh. Stomme vraag natuurlijk, maar zoektermen leveren nogal wat resultaten in de ouwe Google: hoe maak je in godsnaam een screenshot binnen de gewone stock Nexus 5?
Volume down + power tezamen afaikVerwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:21:
Euh. Stomme vraag natuurlijk, maar zoektermen leveren nogal wat resultaten in de ouwe Google: hoe maak je in godsnaam een screenshot binnen de gewone stock Nexus 5?
(ong. 3s ingedrukt houden)
zie hierboven dus
[ Voor 4% gewijzigd door Dawn op 07-11-2013 10:25 ]
Verwijderd
Dank u, dank u!Dawn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:22:
[...]
Volume down + power tezamen afaik
(ong. 3s ingedrukt houden)
zie hierboven dus
Instellingen, taal en invoer, swype instellingen, mijn woorden88Gamer88 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:21:
[...]
Hoe krijg zet je die back-up&sync uit als ik vragen mag ?
Ik heb wel advanved task killer geïnstalleerd. Maar ik zie hier mee tot nu toe nog geen power drain mee gehad volgens mij.
Via Taal en Invoer --> Toetsenbord en invoermethoden --> Klik op de instellingen pictogram bij Swype --> Mijn Woorden --> Back-up & Sync88Gamer88 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:21:
[...]
Hoe krijg zet je die back-up&sync uit als ik vragen mag ?
Net te laat
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
If ain't broken, don't fix itDubrillion schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:16:
Als ik al 4 jaar met dezelfde simkaart doet (eerst normaal, daarna met een tang naar micro) is het dan verstandig om eens een nieuwe simkaart aan te vragen?
Misschien kan je dat oplossen met een lege widget op je homescreen plaatsen? Weet niet of het met minimalistic tekst kan (Google Play: Minimalistic Text), maar dan kan je bijvoorbeeld een widget plaatsen waar geen tekst in staat en die je dus ook niet ziet. Dan blijft je homescreen denk ik wel staan?Pakjebakmeel schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:12:
[...]
Als ik hem loslaat op het tweede homescreen dan verdwijnt het hele homescreen en komt ie op de eerste samen met alle icons die daar stonden
Sowiezo als ik nu dit doe:
http://www.youtube.com/watch?v=czQUxDF7Sns
Dan komt er geen extra homescreen meer
ah, ik snap het probleem denk ik. Ik wil het main screen leeg hebben, alleen de google bar bovenin en dan de calendar een screen rechts daarvan maar als je je homescreen leeg maakt, alleen de search bar dus dan verwijdert ie automatisch het hele screen en schuift alles een screen door.
Als ik dus 3 screens heb: [googlenow] [mainscreen] [calendar] en ik verwijder alle iconen van het mainscreen dan doet ie automatisch dit: [googlenow] [mainscreenmetcalendar]
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Hmm vaag bij mij staat swype er helemaal niet tussen alleen google-toetsenbord en nog wat andere maar een swype.The Wizard schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:29:
[...]
Via Taal en Invoer --> Toetsenbord en invoermethoden --> Klik op de instellingen pictogram bij Swype --> Mijn Woorden --> Back-up & Sync
Net te laat
Heb je swype wel geinstalleerd?88Gamer88 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:22:
[...]
Hmm vaag bij mij staat swype er helemaal niet tussen alleen google-toetsenbord en nog wat andere maar een swype.
Kan geen f*ck van de Duitse garantiepapieren opmaken, maar ik vind het best.
Vanmiddag gauw naar huis en lekker ervoor gaan zitten
Nee ik snap hem al
Dacht dat de swype functie van Android zelf bedoeld was.
Maar heb nog geen idee waar de power drain vandaan komt
Nope. Gewoon op automatische helderheid en *geen* stroombesparende functies aan. WiFi always-on, alle sync aan, trilfeedback bij toetsen, etc. Wel heb ik dingen die ik niet gebruik uitgezet: Bluetooth en NFC. Ik haalde gisteren daarmee gewoon zes uur screen-on tijd. Ik ben daar echt heel heel erg tevreden over.Jegorex schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:52:
Ik gok dat mensen die een langere scherm-aan tijd hebben de helderheid lager hebben staan.

En zoals je ziet sterk wisselende signaalsterkte.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 13:19 ]
[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 07-11-2013 13:34 ]
Heeft Swype meer functionaliteiten?
XBL: Hypernova NL | YouTube
Verwijderd
Heb jij Google now en locatieservices aanstaan? Zie ook mijn post hier iets boven. Google play services neemt veel batterij in en bij u zie ik dat proces niet staan...gertvdijk schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:02:
[...]
Nope. Gewoon op automatische helderheid en *geen* stroombesparende functies aan. WiFi always-on, alle sync aan, trilfeedback bij toetsen, etc. Wel heb ik dingen die ik niet gebruik uitgezet: Bluetooth en NFC. Ik haalde gisteren daarmee gewoon zes uur screen-on tijd. Ik ben daar echt heel heel erg tevreden over.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
En zoals je ziet sterk wisselende signaalsterkte.
Superieure herkenning om maar eens iets te noemen. Dat je dezelfde beweging kan uitvoeren zegt nog niks over het resultaatkaperopdekust schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:36:
Waarom zou je Swype willen installeren, als je al kan swypen met het standaard Google toetsenbord?
Heeft Swype meer functionaliteiten?
Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum
Zeker voor de prijs een belachelijk goeie deal
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ok, maar concreet? Wat kan Swype wel, wat het standaard toestenbord niet kan?MattH schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:43:
[...]
Superieure herkenning om maar eens iets te noemen. Dat je dezelfde beweging kan uitvoeren zegt nog niks over het resultaat
[ Voor 0% gewijzigd door Turbo Timmeh op 07-11-2013 13:54 . Reden: typo ]
Simkaart tray steekt niet uit en de ''wiebel knop'' kan ik persoonlijk niet over vallen. Zometeen gauw naar huis en opstarten
Concreet: hij herkent wel 99% van mijn swypes terwijl het normale toetsenbord op 90-95% blijft steken.kaperopdekust schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:54:
[...]
Ok, maar concreet? Wat kan Swype wel, wat het standaard toestenbord niet kan?
Dit doet hij door allerlei geinige shizzle achter de schermen (hij leert onder andere jou specifieke vocabulaire).
Ah, dat staat allemaal uit. Als ik Maps gebruik dan zet ik locatieservice aan, maar behalve een weer-widget heb ik niks dat locatie wil gebruiken. Google Now is voor mij niet nuttig genoeg heb ik gemerkt (eerste paar dagen wel gebruikt).Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:39:
Heb jij Google now en locatieservices aanstaan? Zie ook mijn post hier iets boven. Google play services neemt veel batterij in en bij u zie ik dat proces niet staan...
Ok, zelf ervaar ik dit niet zo. Woorden uit mijn "specifieke vocabulaire" voeg ik toe aan mijn woordenboek.MattH schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:05:
[...]
Concreet: hij herkent wel 99% van mijn swypes terwijl het normale toetsenbord op 90-95% blijft steken.
Dit doet hij door allerlei geinige shizzle achter de schermen (hij leert onder andere jou specifieke vocabulaire).
Zal Swype binnenkort weer eens installeren. Heb het in het verleden wel gebruikt.
http://www.mediamarkt.nl/...62,806507.html?langId=-11
Pricewatch link: http://tweakers.net/price...arging-kit-(samsung).html
Doe je voordeel er mee :-) Of meteen online bestellen natuurlijk, weet alleen niet of ie dan geleverd gaat worden.. Iets met de kleine lettertjes en 'onder voorbehoud van typfouten' enzo.
[ Voor 19% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-11-2013 14:18 ]
Dit topic is gesloten.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.